Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-06 16:26
SC4RF4C3 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:29:
Verwachten jullie dit jaar nog nieuwe airpods? Wilde vandaag airpods pro kopen, maar als er toch nieuwe airpods komen kan ik beter nog wachten.
Ik verwacht geen nieuwe airpods, maar er zijn al een tijdje geruchten over airpods studio mét ANC.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
AirPods Pro vandaag binnen van amazon, ff moeten bellen met Apple om de aankoopdatum te bevestigen met serial maar netjes gefixt op 10 min.

Snel 5 minuutjes getest en tot mijn verbazing volgens de tool meteen een goede fit met medium dopjes en zo klinkt het ook ( wat mijn oren een verrassing is want vind bitter weinig in ears die in beide oren een seal geven )

Geluid op het eerste zicht is top, ook echt luid op Max volume en dat zie ik ook niet vaak.
De “steel” zit wel echt tegen mijn wang met de manier waarop ze in mijn oren passen maar voelt niet vervelend is enkel wat meer zoeken om de druk sensor vast genomen te krijgen maar kan ook wennen zijn.

Vanavond wat meer spelen en nog eens een Apple Music abbo nemen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:10
[b][
Vanavond wat meer spelen en nog eens een Apple Music abbo nemen :)
Aantal maanden gratis bij MM;

https://www.mediamarkt.nl...html?ga_query=Apple+music

[ Voor 66% gewijzigd door OkeOkeOke op 24-09-2020 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SC4RF4C3 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:29:
Verwachten jullie dit jaar nog nieuwe airpods? Wilde vandaag airpods pro kopen, maar als er toch nieuwe airpods komen kan ik beter nog wachten.
Gewoon lekker doen. Als je gaat wachten in de tech wereld blijf je wachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Katmi
Ik heb ze ook gekocht want ik lees niets over een opvolger, enkel over een compleet over the ear variant of een variant zonder ANC en beide is iets wat ik niet wil.
Anyway net een uurtje Apple Music achter de rug na mijn eerste impressies earlier en klinken prima voor mij, voldoende bas en max volume op Apple Music is te luid voor mij dus prima ( liever dan altijd te zacht )

Geen mega fan van dat voor de ''vorm'' van mijn oren het steeltje zo goed als tegen mijn gezicht plakt voor ik een seal krijg en dus niet zoals bij sommige waar er ruimte is tussen het steeltje en je kaak, maar het stoort niet en met wat drukken kan ik aan de pressure controls, ben al blij dat ze een seal geven zonder veel gedonder of gepruts want mijn oren zijn echt vervelend op dat gebied.

Enkel jammer dat er geen AppleCare voor is in Belgie maar wel 2 jaar garantie dus we zien wel.
Iemand tips om de zwarte ''gril'' aan de buitenkant proper te houden ( de microfoons ? ) lijkt dat er na verloop van tijd witte stofjes etc kunnen opkomen.

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Das een leuke actie , nog wel even handig om de kleine lettertjes er bij te vermelden ;
Nadat de eerste 4 maanden zijn verlopen, wordt het abonnement automatisch maandelijks verlengd, tenzij het abonnement ten minste 24 uur voordat de proefperiode afloopt wordt opgezegd.

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Ik heb afgelopen weekend mijn AirPods Pro dopjes laten vervangen ivm krakend geluid als ANC aanstond.

Ik kreeg daar ook de tip om kleefgum te gebruiken om ze schoon te maken/houden. Dit gebruiken ze zelf ook gezien ze heel veel klachten binnenkregen over slecht geluid terwijl de dopjes gewoon vies zijn. Na een schoonmaakbeurt met kleefgum verdwenen de meeste klachten. Ze hadden ook geprobeerd de mijne schoon te maken en schrok er gewoon van hoeveel rommel ze er daarmee uitkregen terwijl ik ze zelf geregeld schoon maak.
Helaas bleef de kraak dus hebben ze de dopjes uiteindelijk vervangen onder garantie en heb een klein stukje kleefgum meegekregen voor thuis, en heb dit zelf ook maar aangeschaft want dat werkt echt super!

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17
Katmi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:49:
Ik heb ze ook gekocht want ik lees niets over een opvolger, enkel over een compleet over the ear variant of een variant zonder ANC en beide is iets wat ik niet wil.
Anyway net een uurtje Apple Music achter de rug na mijn eerste impressies earlier en klinken prima voor mij, voldoende bas en max volume op Apple Music is te luid voor mij dus prima ( liever dan altijd te zacht )

Geen mega fan van dat voor de ''vorm'' van mijn oren het steeltje zo goed als tegen mijn gezicht plakt voor ik een seal krijg en dus niet zoals bij sommige waar er ruimte is tussen het steeltje en je kaak, maar het stoort niet en met wat drukken kan ik aan de pressure controls, ben al blij dat ze een seal geven zonder veel gedonder of gepruts want mijn oren zijn echt vervelend op dat gebied.

Enkel jammer dat er geen AppleCare voor is in Belgie maar wel 2 jaar garantie dus we zien wel.
Iemand tips om de zwarte ''gril'' aan de buitenkant proper te houden ( de microfoons ? ) lijkt dat er na verloop van tijd witte stofjes etc kunnen opkomen.
Ik ben juist blij met het feit dat ze strak langs mijn gezicht zitten, je ziet ze nauwelijks zitten bij mij.
Bij sommige mensen steken ze echt uit alsof ze een elektrische tandenborstel opzetstukje dwars in hun oor hebben gestoken. 7(8)7

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Katmi
Serena schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:07:
[...]

Ik ben juist blij met het feit dat ze strak langs mijn gezicht zitten, je ziet ze nauwelijks zitten bij mij.
Bij sommige mensen steken ze echt uit alsof ze een elektrische tandenborstel opzetstukje dwars in hun oor hebben gestoken. 7(8)7
Nja eigenlijjk zou ik ook blij moeten zijn :P en ik ken ook zo iemand waar je een hele vinger tussen de airpod en zijn gezicht krijgt en dat ziet er idd vreemd uit, ook als die mensen dan nog eens een seal hebben waarbij de steeltjes bijna loodrecht naar voren staan ipv naar onder 8)7

We zullen er dan meer tevreden mee zijn dat ze tegen mn kaak hangen :+

Over die kleefgum, iemand een linkje naar wat dat precies is ? of is dat gelijk die ''Blue Tack'' wat ik altijd lees als ik op Engelse posts zoek online, ziet er uit als blauwe play-doh :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Katmi schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:16:

Over die kleefgum, iemand een linkje naar wat dat precies is ? of is dat gelijk die ''Blue Tack'' wat ik altijd lees als ik op Engelse posts zoek online, ziet er uit als blauwe play-doh :P
Ik heb dit in een solow winkel gehaald, ze hebben een website (https://solow.nl) maar zie dat kleefgum niet op de site staat. Heb er €1 voor betaald voor 50gram dus is niet echt een product wat je dan in een webshop zet gezien de prijs. En ze hebben daar echt heel veel, is een soort van een luxe action maar met vergelijkbare prijzen. Er staat overigens "kleefgom" op de verpakking zie ik net.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
the_cyberspace schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:34:
[...]

Ik heb dit in een solow winkel gehaald, ze hebben een website (https://solow.nl) maar zie dat kleefgum niet op de site staat. Heb er €1 voor betaald voor 50gram dus is niet echt een product wat je dan in een webshop zet gezien de prijs. En ze hebben daar echt heel veel, is een soort van een luxe action maar met vergelijkbare prijzen. Er staat overigens "kleefgom" op de verpakking zie ik net.
Bedankt in de week eens gaan zien, zie dat er een Solow in Maastricht is dus eens op zoek naar kleefgom.
Ik geloof dat ik ook weet waar die ligt want denk dat dat inderdaad die winkel is die 1001 dingen verkoopt van handschoenen tot een koffiepot tot cheap ass prul voor je smartphone of electronica :+

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
GertJan2012 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:56:
[...]

Das een leuke actie , nog wel even handig om de kleine lettertjes er bij te vermelden ;

[...]
Das toch meestal met die acties. Gewoon even een reminder in je agenda zetten ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:10
HereIsTom schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:26:
[...]

Das toch meestal met die acties. Gewoon even een reminder in je agenda zetten ;)
Of gelijk na afsluiten opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59
Als je al ooit de gratis 4 maanden hebt gehad krijg je met bovenstaande één maand gratis! Niet mis, maar wel even het vermelden waard als je denk van hé ik krijg maar één maand in plaats van vier!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vreemd. Spatial Audio werkt niet bij de nieuwe serie Tehran. Terwijl het wel gewoon Dolby Atmos audio heeft. Maar als ik dit op m'n iPad Pro 11" bekijk, dan krijg ik de melding dat de content niet ondersteund wordt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Rivanov schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:42:
Vreemd. Spatial Audio werkt niet bij de nieuwe serie Tehran. Terwijl het wel gewoon Dolby Atmos audio heeft. Maar als ik dit op m'n iPad Pro 11" bekijk, dan krijg ik de melding dat de content niet ondersteund wordt.
Ik heb wel gewoon spatial audio bij deze serie. 11 Pro met 14.2 beta.

Tot nu toe goeie serie btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Anoniem: 532727 schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:59:
[...]

Ik heb wel gewoon spatial audio bij deze serie. 11 Pro met 14.2 beta.

Tot nu toe goeie serie btw!
Apart. Ik bij sommige series wel, bij deze niet. Kun jij eens Spatial Audio uitschakelen en opnieuw inschakelen?
Krijg je dan niet de melding te zien dat de content niet ondersteund wordt bij Tehran?
Als ik bijvoorbeeld de Keynote terugkijk, dan werkt het wel.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Rivanov schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:59:
[...]

Apart. Ik bij sommige series wel, bij deze niet. Kun jij eens Spatial Audio uitschakelen en opnieuw inschakelen?
Krijg je dan niet de melding te zien dat de content niet ondersteund wordt bij Tehran?
Als ik bijvoorbeeld de Keynote terugkijk, dan werkt het wel.
Het gekke is, dat m’n iPhone die melding idd geeft bij het aan zetten, maar vervolgens het wel gewoon doet.

Heb je je apparaten al opnieuw opgestart of je AirPods gereset?

Edit: hij geeft deze melding bij ook bij andere AppleTV+ series/films. Bij mij lijkt het iig een bug te zijn, want het werkt wel gewoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 27-09-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kamerplant schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:50:
Ik heb iOS 14 en de laatste AirPods Pro software. Ik hoor wel verschil met of zonder Spatial Audio (is voller), maar ik heb totaal niet de indruk dat het op beweging reageert. Ik ben benieuwd wat anderen ervaren.
Update: kennelijk had ik Mono audio aan staan in m’n settings ergens diep 😂. Dit staat nu uit en WOW!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-06 15:39
Mijn Airpods 1 zijn aan vervanging toe, altijd tevreden geweest. Twijfel over de normale of de Pro versie. Normaal gesproken houd ik niet zo van in-ear oortjes. Zijn deze te vergelijken met andere in-ears qua draagcomfort? Ik heb het idee dat ik ze altijd voel drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Sebas1337 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:22:
Mijn Airpods 1 zijn aan vervanging toe, altijd tevreden geweest. Twijfel over de normale of de Pro versie. Normaal gesproken houd ik niet zo van in-ear oortjes. Zijn deze te vergelijken met andere in-ears qua draagcomfort? Ik heb het idee dat ik ze altijd voel drukken.
Dat is en blijft natuurlijk persoonlijk. Mocht je erg twijfelen dan zou je kunnen overwegen ze bij Coolblue te kopen, dan mag je ze 30 dagen proberen en eventueel ook weer terugbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:06

The Inquisitor

Greetings weaklings

De pro's zitten beter dan andere in-ear ja. Ik ben al een tijd gestopt met in-ear dragen omdat het altijd na verloop van tijd pijn ging doen. Ik had dezelfde twijfels, dus kocht een setje bij Apple zodat ik retourrecht had.

Het is niet zo dat je helemaal niets meer in je oor voelt (integendeel), maar de klachten die ik met andere in-ear had ervaar ik nu over het algemeen niet meer. Heel soms heb ik even geen zin om ze in te doen, maar meestal gaat het goed.

Met NC aan wordt het drukkende gevoel overigens wel groter. Ik loop en fiets zelf altijd met transparency mode zodat ik het verkeer kan horen (en het drukt niet ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:41

ddZ

De EarPods en daarna AirPods hebben bij mij nooit lekker gezeten i.v.m. kleine gehoorgang en deden gewoon pijn na een tijdje. Ook met sporten gleden ze uit mijn oren. De AirPods Pro zitten juist om die reden helemaal prima, ook met sporten blijven ze zitten. De NC die je er ook nog bij krijgt (wat ook wel mag voor die prijs!) is zeker mooi meegenomen.

Om je vraag concreter te beantwoorden: ik voel ze na een tijdje nog wel zitten, maar ervaar het niet als vervelend. Het hangt er uiteraard ook vanaf het juiste formaat eartips te gebruiken. Er zitten 3 stuks in de doos geloof ik & er zijn ook nog aftermarket-oplossingen. Zoek maar eens in dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door ddZ op 09-10-2020 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
Dank voor jullie ervaringen! Ik ga de gok maar gewoon wagen, terugsturen kan altijd nog :). In het aankomende Apple event verwachten we geen soortgelijke Airpods toch? Alleen een on-ear koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sebas1337 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

[...]

[...]

Dank voor jullie ervaringen! Ik ga de gok maar gewoon wagen, terugsturen kan altijd nog :). In het aankomende Apple event verwachten we geen soortgelijke Airpods toch? Alleen een on-ear koptelefoon?
Correct. En er is ook eens een rumor geweest over een Pro Lite, dus zonder NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 15:36
Drama dat automatische wisselen van apparaat. Ben ik muziek aan het luisteren via mijn iPhone raak ik per ongeluk mn watch aan stop de muziek weer. Heb je je headset in met bellen doe je iets op de MacBook valt die weer weg omdat dat geluid van een finder pingeltje voorrang krijgt. Gelukkig kan je het uitzetten.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29
@robbinonline Dat herken ik hier totaal niet? Het zit toch ook pas in Big Sur*? Of draai je de beta?
Bij mij werkt/speelt het gewoon door als ik me iPad pak of wat dan ook op het hoofd apparaat.

https://support.apple.com...atically-iph08b253c17/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 15:36
ex87 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:18:
@robbinonline Dat herken ik hier totaal niet? Het zit toch ook pas in Big Sur*? Of draai je de beta?
Bij mij werkt/speelt het gewoon door als ik me iPad pak of wat dan ook op het hoofd apparaat.

https://support.apple.com...atically-iph08b253c17/ios
Ja ik draai de beta dus over de Mac mag ik nog niet klagen, maar de watch zorgt voor een hoor irritatie momenten

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Ja ik draai de beta dus over de Mac mag ik nog niet klagen, maar de watch zorgt voor een hoor irritatie momenten
Ik vind het irritantste dat ook de notificatie geluiden worden opgepakt. Dat hoeft van mij dan weer niet, en zo raak ik telkens ontkoppeld van mijn videoconference call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn AirPods 1 beginnen echt op te raken; halen slechts met moeite 1 uurtje bellen nog en regelmatig connect maar 1 van de 2 dopjes. sinds ik een nieuwe iPhone heb geen last meer van
Ik overweeg dus de Pro’s maar ben wel benieuwd hoe lang de accu mee gaat met bellen. Wat is jullie ervaring?

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 26-10-2020 10:17 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik haal zo'n 3,5 uur. Voordeel is als je ze tussendoor even terugstopt, dat ze zeer snel weer opladen. Zelfs met 5 minuten krijg je er alweer 1 uur bij.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Gisteren in het vliegtuig een AppleTV show gekeken met die Spatial functie aan.
Het leek zo sterk dat het uit speakers kwam dat ik echt even m'n airpods uitdeed om te horen of m'n telefoon niet op de speaker stond (terwijl ik wist dat dat niet kon vanwege het basgeluid) :D

[ Voor 23% gewijzigd door Menesis op 15-10-2020 10:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:24
Gebruikt iemand ze hier ook met een Garmin sporthorloge?
Ik gebruik ze met een 645M, werkte altijd prima. Maar na de laatste firmware update kan ik geen tracks meer skippen dmv double-click.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Laatst online: 15:10
Mijn AirPods Pro zijn gisteren binnengekomen. Ik heb deze gekocht als vervanging van mijn AirPods 1 die ik sinds december 2017 heb. Na 55 minuten luisteren had ik bijvoorbeeld 32% en 47% over dus de batterij was niet meer zoals die in het begin was. Soms hou ik nog minder over terwijl ik wel even lang luister.

Mijn eerste bevindingen:
- De AirPods Pro hebben merkbaar beter geluid dan de AirPods 1. Podcasts zijn veel helderder en gedownloade muziek via Spotify hebben veel meer bass.
- Ik heb heel lang geen in-ears gehad omdat deze pijn veroorzaakten. Voor mijn AirPods had ik de standaard Apple-oortjes (EarPods), juist omdat ik slechte ervaringen had met in-ears. Met de AirPods Pro heb ik dat gelukkig niet.
- De pasvormtest werkt heel simpel en daardoor wist ik dat voor mijn linkeroor een grote eartip nodig had, terwijl de medium eartip voor rechteroor precies goed was.
- ANC onderdrukt de omgevingsgeluid niet volledig. Ik kan nog steeds een klein gedeelte van de TV horen als ik naar podcasts luisteren . Als ik bijvoorbeeld naar Literally with Rob Lowe (een interviewpodcast) luister, dan hoor ik voor een klein deel de TV. Dit is vooral merkbaar bij de stiltes tussen de gesprekpartners. Als ik naar muziek luister, is dit minder merkbaar dan bij podcasts.
- Bij series werkt de ANC wel heel goed. Ik keek naar een aantal afleveringen van Archer op mijn iPad en toen hoorde ik de TV en andere omgevingsgeluiden niet.
- Transparantiemodus werkt erg goed in de supermarkt; ik kon de cassiere verstaan alsof ik de AirPods Pro niet op had.
- Spatial Audio is next-level magic. Ik heb Spider-Man Far From Home gekocht via de Apple TV-app en deze heeft Dolby Atmos. Mijn iPhone X geeft, na het aanzetten van SA bij Control Center, alleen aan dat SA niet werkt bij de afgespeelde content maar bij deze film was dat niet het geval. Bij de scène waarin Peter Parker
spoiler:
wordt opgehaald op de Nederlandse tulpenvelden door Happy Hogan
leek het net alsof Happy verder weg stond. Ook leek het net alsof het geluid uit de iPhone komt. Als ik met mijn hoofd draai blijft het geluid op dezelfde plek wat tegelijkertijd erg creepy en geweldig is.
- Automatisch wisselen van devices werkt erg goed. Als ik Spotify luister op mijn iPad en dan een film start op mijn iPhone wordt er automatisch gewisseld van device.
- Bij mijn AirPods 1 moest ik de volume altijd heel hoog zetten, dit is niet nodig bij de AirPods Pro.

Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop maar ik hoop dat de ANC beter wordt (of dat mijn oren minder gevoelig worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

VirinR schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:49:
Al met al ben ik erg tevreden met mijn aankoop maar ik hoop dat de ANC beter wordt (of dat mijn oren minder gevoelig worden)
ANC zal niet heel veel beter worden. Voor echt goede ANC zal je toch echt een over ear moeten hebben zoals de top modellen van Sony en Bose. Oordopjes lekken daarvoor toch te veel geluid.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Laatst online: 15:10
amphora schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

ANC zal niet heel veel beter worden. Voor echt goede ANC zal je toch echt een over ear moeten hebben zoals de top modellen van Sony en Bose. Oordopjes lekken daarvoor toch te veel geluid.
Duidelijk. Ik had, voor korte tijd, de Sony WH-1000XM3 maar ik heb deze teruggestuurd omdat ik niet kon wennen aan een over-ear koptelefoon. Het was een groot lomp ding dat je niet makkelijk meeneemt, in tegenstelling tot de AirPods (Pro).
Overigens hoor ik wel een merkbaar verschil tussen ANC uit en aan. Ook ging de huistelefoon net af terwijl de TV aanstond, maar ik hoorde helemaal niks. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hoedje schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:18:
Ik haal zo'n 3,5 uur. Voordeel is als je ze tussendoor even terugstopt, dat ze zeer snel weer opladen. Zelfs met 5 minuten krijg je er alweer 1 uur bij.
Thanks voor de reactie. Dat haalde ik met mijn AirPods 1 ook toen ik ze kocht. Juist het veel terugstoppen heeft denk ik de accu compleet gekilld. Neemt niet weg dat ik ze erg prettig vind werken en als het geluidsniveau met de Pro's eindelijk ook fatsoenlijk is zie ik een mooie upgrade :)

Ik ga eens kijken of ik de Pro's binnenkort voor een mooi prijsje kan scoren als Sinterklaas kado voor mezelf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Tomba schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Thanks voor de reactie. Dat haalde ik met mijn AirPods 1 ook toen ik ze kocht. Juist het veel terugstoppen heeft denk ik de accu compleet gekilld. Neemt niet weg dat ik ze erg prettig vind werken en als het geluidsniveau met de Pro's eindelijk ook fatsoenlijk is zie ik een mooie upgrade :)

Ik ga eens kijken of ik de Pro's binnenkort voor een mooi prijsje kan scoren als Sinterklaas kado voor mezelf :P
Één of twee weken geleden kon je ze bij Amazon op de kop tikken voor €185 en gister zat ik ze voor €202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand dé gouden tip wat betreft de oor-tips? Ik heb alles wel doorgelezen denk ik, en ik zie wat langs komen over foam tips van Comply, is dat hét? Ik had een tijdje terug een setje foam-tips van AliExpress maar dat was ook complete bagger, bleef ook niet goed zitten.

Ik ben super tevreden met de Airpods Pro! Alleen de oor-tips verpesten de ervaring behoorlijk, welke maat ik ook pak, ze vallen continu uit m'n oren werken zichzelf heel langzaam naar buiten wat ook niet erg veel vertrouwen geeft.

Ik gebruik nu maat M en deze lijkt het beste te blijven zitten maar het is verre van acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik heb een defecte rechter dopje te pakken.

Gisteren werd hij ineens zachter en nu zit er een irritante piep in op de maat van de hoge tonen, klinkt een beetje opgeblazen ofz.

Iemand wel eens gehad? Ik krijg een nieuwe van Apple maar ben benieuwd of ik er zelf nog iets aan had kunnen doen, ik luister nooit op meer dan 50% volume dus echt fysiek opblazen lijkt mij niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 09:00
Gisteren Airpods Pro besteld bij belsimpel, vandaag komen ze dus aan.

Nu nog wachten op m'n iPhone 12 pro en dan wordt het helemaal feest. Ga ze vanavond alvast pairen met m'n Macbook Pro.

Benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busybee1234
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Klopt het dat met de airpods pro het volume alleen met Siri aangepast kan worden?
Het is dus drama als je de airpods wilt gebruiken buiten Siri om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het kan ook gewoon via de volumeregeling op het apparaat waarmee je ze gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:52
Nog iemand een aanschaf gedaan bij Bol? Twijfelde nog over aanschaf Care+ i.v.m. wel/niet 2 jaar garantie. Welke keuze maken jullie?
Daarnaast zie ik dat de 60-dagen 'beslistermijn' voor aanschaf Care+ nog niet voorbij zijn, maar afsluiten lijkt niet meer mogelijk via de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Matey schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:49:
Gisteren Airpods Pro besteld bij belsimpel, vandaag komen ze dus aan.

Nu nog wachten op m'n iPhone 12 pro en dan wordt het helemaal feest. Ga ze vanavond alvast pairen met m'n Macbook Pro.

Benieuwd!
Wat een ge-Pro allemaal ;)

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
Net vandaag AirPods pro besteld bij Amazon voor 173 euro. Deal kon ik niet laten liggen 😄 na 1,5 jaar AirPods 2 gebruiker ben ik erg benieuwd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 19:40
enzoronald schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:10:
Net vandaag AirPods pro besteld bij Amazon voor 173 euro. Deal kon ik niet laten liggen 😄 na 1,5 jaar AirPods 2 gebruiker ben ik erg benieuwd !
Heb je linkje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:41
Ik zie hem ook niet op keepa voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
https://nl.pepper.com/aan...ds-pro-at-amazonde-165542

Was vanwege mediamarkt btw vrije dagen in Duitsland en Amazon match dan de prijs. Kwam ie uit op 178 en toen kon er bij sommige mensen nog 5 euro vanaf met kortingscode.

Voorraad bij mediamarkt is nu op dus Amazon heeft em dan ook niet meer voor die prijs

De AirPods 2 zijn nog wel te krijgen voor 111 euro: https://nl.pepper.com/aan...ia-mm-kortingscode-165594

[ Voor 25% gewijzigd door enzoronald op 24-10-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool2K
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 19:40
Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Purejet schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:48:
Nog iemand een aanschaf gedaan bij Bol? Twijfelde nog over aanschaf Care+ i.v.m. wel/niet 2 jaar garantie. Welke keuze maken jullie?
Daarnaast zie ik dat de 60-dagen 'beslistermijn' voor aanschaf Care+ nog niet voorbij zijn, maar afsluiten lijkt niet meer mogelijk via de website.
Volgens mij kan je dit alsnog via Apple doen.

Dit gaat dan via het serienummer van de airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
dhrhagenees.cro schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Volgens mij kan je dit alsnog via Apple doen.

Dit gaat dan via het serienummer van de airpods.
Klopt, inmiddels contact gehad. Apple had een andere (eerdere) aankoopdatum geregistreerd. Dit gaan ze komende week aanpassen, dan kan ik alsnog care+ aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Purejet schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Klopt, inmiddels contact gehad. Apple had een andere (eerdere) aankoopdatum geregistreerd. Dit gaan ze komende week aanpassen, dan kan ik alsnog care+ aanschaffen.
Mag ik vragen waarom je Care+ af gaat sluiten? Tis maar 29 Euro maar toch; je mag 2 schade gevallen melden (a 29 euro eigen risico) dus in de praktijk kun je de pods eenmaal vervangen en dat kost je dan 3x29 euro (1x AppleCare+ plus 2x29 voor de beiden AirPods), dus in verhouding tot de prijs van die dingen best hoog toch?

Mijn Pro's zijn onderweg vanuit Amazon, helaas werkte de GESCHENK5 code niet bij mij (nicht ferfugbar) maar 178 euro vond ik toch net genoeg om er voor te gaan :) Als het goed is komen ze vanavond binnen, dus direct updaten en dan dat Spatial Audio eens aan de tand voelen :) Heb sowieso AppleTV+ maar als het goed is werkt het ook op Plex! (zie de reactie van AgentMax op het Plex forum)

Wel raar trouwens dat Spatial Audio schijnbaar niet werkt op een AppleTV 4K, had mij wel vet geleken op mijn OLED te kijken omringd door geluid :D

[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 26-10-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tomba schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Mag ik vragen waarom je Care+ af gaat sluiten? Tis maar 29 Euro maar toch; je mag 2 schade gevallen melden (a 29 euro eigen risico) dus in de praktijk kun je de pods eenmaal vervangen en dat kost je dan 3x29 euro (1x AppleCare+ plus 2x29 voor de beiden AirPods), dus in verhouding tot de prijs van die dingen best hoog toch?
Plus het is pas gratis als je batterij onder de 80% is, anders komen er extra kosten bovenop. Het lijkt allemaal heel goedkoop, maar als je al zo'n 90 euro kwijt (of meer, als je wel toeslag moet betalen) bent voor een nieuwe, dan lijkt het steeds minder te lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

The Inquisitor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

Plus het is pas gratis als je batterij onder de 80% is, anders komen er extra kosten bovenop. Het lijkt allemaal heel goedkoop, maar als je al zo'n 90 euro kwijt (of meer, als je wel toeslag moet betalen) bent voor een nieuwe, dan lijkt het steeds minder te lonen.
Batterij is even niet relevant, volgens mij heb je geen AppleCare+ nodig om aanspraak te kunnen maken op garantie (al vraag ik me wel af waar je kan checken wat de battery condition is? Weet iemand dat?)

Ik denk dat je AppleCare+ met name neemt voor de 2 incidents; dat je m bv in t water laat vallen of er overheen rijdt met je burostoel ofzo. Maar aangezien elke Pod een eigen incident kost (en het je dus ook 29 euro per stuk eigen risico kost) lijkt het me best een dure propositie, ben dus benieuwd wat @Purejet 's overwegingen precies zijn in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Tomba schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Batterij is even niet relevant, volgens mij heb je geen AppleCare+ nodig om aanspraak te kunnen maken op garantie (al vraag ik me wel af waar je kan checken wat de battery condition is? Weet iemand dat?)

Ik denk dat je AppleCare+ met name neemt voor de 2 incidents; dat je m bv in t water laat vallen of er overheen rijdt met je burostoel ofzo. Maar aangezien elke Pod een eigen incident kost (en het je dus ook 29 euro per stuk eigen risico kost) lijkt het me best een dure propositie, ben dus benieuwd wat @Purejet 's overwegingen precies zijn in deze.
Care+ voor airpods pro is €39,00 i.p.v. €29,00 eenmalig.
Het klopt inderdaad dat een toeslag wordt gerekend bij een beschadiging door eigen toedoen. Als ik het goed begrijp is de toeslag €29,00 per voorval, en dus niet pér airpod-zijde en daarvan mag 2x per 12 maanden gebruik van worden gemaakt. In de 2 jaar apple care+ tijd dus 4x.
Je moet de producten tevens fysiek hebben, diefstal of verlies geldt dus niet.

Het enige interessante is mij de kosteloze vervanging wanneer de batterij niet meer naar behoren werkt. En dus inderdaad onder de 80% valt na 20 maanden gebruik.
Verhalen geven aan dat dit regelmatig voor komt aangezien de batterijen niet gigantisch lang mee gaan. Echter heeft Apple in tussentijd 'slim laden' geïntroduceerd. Waardoor ze wellicht weer net wat langer dan 2 jaar mee gaan boven de 80% :*)
Het blijft lastig om vooraf te bepalen of we er profijt van gaan hebben, vandaar ook een verzekering.

Bij Bol.com staat op de aankooppagina vermeld "1 jaar garantie". Ook daarvan is mij niet duidelijk óf en wie er in het tweede jaar nog garantie gaat bieden op een eventueel niet meer werkend (slechte werking door vuil vanuit gebruik, defecte batterij, krakende/piepende issues) product?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De 29 euro geldt wel voor elke zijde, als je over beide airpods rijdt met je bureaustoel dan zijn het dus twee incidenten. Als je maar 1 zou gaan vervangen krijg je een ongelooflijk gezeur met het batterijpercentage dat niet meer overeenkomt met L/R, waardoor de ene eerder uitvalt.

Er is nog steeds geen manier om de 80% te checken, dus Apple kan gerust zeggen dat je niet onder de 80% bent gekomen na 1 jaar en 11 maanden (wanneer veel mensen de claim willen indienen).

Die 1 jaar garantie slaat natuurlijk nergens op, je hebt gewoon 2 jaar garantie, voor bijv. als je product niet meer werkt door fabricage fout o.i.d. De 1 jaar is garantie die Apple geeft, onafhankelijk waar je het hebt gekocht, daarna moet je bij de verkoper aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
The Inquisitor schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:42:
De 29 euro geldt wel voor elke zijde, als je over beide airpods rijdt met je bureaustoel dan zijn het dus twee incidenten. Als je maar 1 zou gaan vervangen krijg je een ongelooflijk gezeur met het batterijpercentage dat niet meer overeenkomt met L/R, waardoor de ene eerder uitvalt.

Er is nog steeds geen manier om de 80% te checken, dus Apple kan gerust zeggen dat je niet onder de 80% bent gekomen na 1 jaar en 11 maanden (wanneer veel mensen de claim willen indienen).

Die 1 jaar garantie slaat natuurlijk nergens op, je hebt gewoon 2 jaar garantie, voor bijv. als je product niet meer werkt door fabricage fout o.i.d. De 1 jaar is garantie die Apple geeft, onafhankelijk waar je het hebt gekocht, daarna moet je bij de verkoper aankloppen.
Ok, als dat klopt is die informatie mij niet bekend. Is mij niet zo verteld en ik interpreteer de info "inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 29." ook niet zo. Stel het complete setje valt in het water, en minimaal de 2 oortjes dienen vanuit dat incident te moeten worden vervangen.
Het klopt inderdaad dat vernieuwen van één oortje vervelende dingen met zich mee kan brengen.

Ik ben er niet mee bekend of er geen manier is om de 80% batterijcapaciteit te testen bij airpods. Waar heb je die informatie vandaan?

Al met al blijft het natuurlijk een product waarbij batterijvervanging zelfstandig niet kan. Ook geven opmerkingen van diverse gebruikers (reddit) me het gevoel dat het een fragiel product is. Beetje vuil of gewoon pech en de rapen gaar. Vraag is dan of we op dezelfde kwalitatieve manier worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Purejet schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Care+ voor airpods pro is €39,00 i.p.v. €29,00 eenmalig.

Het klopt inderdaad dat een toeslag wordt gerekend bij een beschadiging door eigen toedoen. Als ik het goed begrijp is de toeslag €29,00 per voorval, en dus niet pér airpod-zijde en daarvan mag 2x per 12 maanden gebruik van worden gemaakt. In de 2 jaar apple care+ tijd dus 4x.
[...]
Verdomd ik zie het, 2x per 12 maanden. Dat betekent dus beide oortjes maximaal 1x per jaar vervangen, want elke AirPod is 1 incident:
AppleCare+ biedt dekking voor de reparatie of vervanging van je koptelefoon. Je bent gedekt voor elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 29 per voorval, en gedekt voor batterijen die minder dan 80% van de oorspronkelijke capaciteit hebben.

De dekking omvat het volgende:

Je AirPods, Beats-oortjes of Beats-koptelefoon
Batterij3
De meegeleverde USB-oplaadkabel
[...]

Je moet de producten tevens fysiek hebben, diefstal of verlies geldt dus niet.
[...]
klopt vandaar ook mijn voorbeelden van in water laten vallen of er overheen rijden met je burostoel.
[...]
Het enige interessante is mij de kosteloze vervanging wanneer de batterij niet meer naar behoren werkt. En dus inderdaad onder de 80% valt na 20 maanden gebruik.
Verhalen geven aan dat dit regelmatig voor komt aangezien de batterijen niet gigantisch lang mee gaan. Echter heeft Apple in tussentijd 'slim laden' geïntroduceerd. Waardoor ze wellicht weer net wat langer dan 2 jaar mee gaan boven de 80% :*)
[...]
Ik snap hem, als je daar angst voor hebt is het op zich een goede aanvulling. Overigens wel lastig aangezien je volgens mij nergens kunt checken of je al aan die 80% zit....
[...]
Het blijft lastig om vooraf te bepalen of we er profijt van gaan hebben, vandaar ook een verzekering.

Bij Bol.com staat op de aankooppagina vermeld "1 jaar garantie". Ook daarvan is mij niet duidelijk óf en wie er in het tweede jaar nog garantie gaat bieden op een eventueel niet meer werkend (slechte werking door vuil vanuit gebruik, defecte batterij, krakende/piepende issues) product?
Bol.com kan me wat , aan particulieren moeten ze altijd 2 jaar bieden (al kan ik uit eigen ervaring wel zeggen dat Apple heel goede service verleent als je Care+ hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:51

lasharor

7 december 2004

Weet iemand of er ook dit soort tips "triple flange tips" bestaan voor de APP? Ik heb dit soort tips vaak gebruikt in in ear oordopjes vroeger en dit blijft bij mij het beste zitten/geeft de beste seal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJpZy6GABxgJzf-_yRxRpq_wIQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iRZXq9ageLVbXtfYEkqSLyr7.png?f=user_large

Kan het zelf niet vinden. Wel de dual variant maar die lijkt niet veel dieper te gaan dan de standaard tips.

[ Voor 12% gewijzigd door lasharor op 26-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Hrmm gisteravond de APP ontvangen . Klink erg goed en ANC is top.Behalve ..... ik wordt er duizelig van 🤨

Ik ga t vandaag nog eens proberen, maar een korte zoektocht leverde me al veel mensen op die misselijk , duizeligheid , hoofdpijn krijgen na het gebruik van APP en dan zeker in combinatie met ANC.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Wellicht een kwestie van doorzetten, maar anders ga ik ze toch terugsturen ben ik bang

Edit : nou, heb ze toch maar teruggestuurd. Naast duizelig bij ANC , vond ik bellen ook niet heel prettig. Als onderdrukkkng of transparantie uitstaan hoor je je eigen stem zo dof door die inears 😄 denk gewoon dat inears niets voor mij is helaas

[ Voor 21% gewijzigd door enzoronald op 27-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:20

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemiddag,

Ik heb de airpods pro, nu merk ik dat ik af en toe tijdens het gebruik het idee heb dat de rechter een kraak heeft op het moment dat de microfoon gebruikt wordt.
Hebben meer mensen dit hier wel eens gehad/gemerkt?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fjeze schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:57:
Goedemiddag,

Ik heb de airpods pro, nu merk ik dat ik af en toe tijdens het gebruik het idee heb dat de rechter een kraak heeft op het moment dat de microfoon gebruikt wordt.
Hebben meer mensen dit hier wel eens gehad/gemerkt?
[AirPods Pro] Ervaringen & Discussie

Zo te zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
[quote]Tomba schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Verdomd ik zie het, 2x per 12 maanden. Dat betekent dus beide oortjes maximaal 1x per jaar vervangen, want elke AirPod is 1 incident:

[...]

Voor de geïnteresseerden: Zojuist nogmaals telefonisch contact gehad. Wederom wordt verteld dat één incident in een slecht geval ook beide oortjes of het setje kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Purejet schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:25:
[quote]Tomba schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

[...]

Voor de geïnteresseerden: Zojuist nogmaals telefonisch contact gehad. Wederom wordt verteld dat één incident in een slecht geval ook beide oortjes of het setje kan zijn.
Ik neem aan met Apple? Bedankt voor het uitzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purejet
Tomba schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Ik neem aan met Apple? Bedankt voor het uitzoeken!
Ja, met een administratieve Apple-afdeling die afsluiten Apple Care+ verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 15:50
enzoronald schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:08:
Hrmm gisteravond de APP ontvangen . Klink erg goed en ANC is top.Behalve ..... ik wordt er duizelig van 🤨

Ik ga t vandaag nog eens proberen, maar een korte zoektocht leverde me al veel mensen op die misselijk , duizeligheid , hoofdpijn krijgen na het gebruik van APP en dan zeker in combinatie met ANC.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Wellicht een kwestie van doorzetten, maar anders ga ik ze toch terugsturen ben ik bang

Edit : nou, heb ze toch maar teruggestuurd. Naast duizelig bij ANC , vond ik bellen ook niet heel prettig. Als onderdrukkkng of transparantie uitstaan hoor je je eigen stem zo dof door die inears 😄 denk gewoon dat inears niets voor mij is helaas
Herkenbaar en dat had ik bv ook met de Sony headset met nc. Enige waarbij ik het een stuk minder had, was bij de laatste bose variant. Om die reden niet voor de Airpods gegaan (naast dat ik de pasvorm niet helemaal vond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
Ben benieuwd met de Airpods. Zelf de Airpods in gebruik maar nu gekaapt door mijn vriendin. Ik mis ANC dus hoop dat ze bevallen. Had nog 45€ tegoed bij bol.com dus 180€ voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinxian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-05 00:45
Apple Launches AirPods Pro Service Program for Crackling/Static Problems and ANC Issues
Voor de mensen die er last van hebben. Heb zelf dit gelukkig nog nooit gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door Tinxian op 30-10-2020 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyleo
Terecht ook, zowel mijn airpods als die van mijn vriendin hebben hier last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Niks nieuws dus. Het is nu alleen officieel.

Het enige gekraak bij mij is aan de linkerkant op het moment dat ik de Airpod in het oor schuif en ook bij lange na niet elke keer. Vermoedelijk schuurt er een haartje of iets dergelijks langs de binnenste microfoon. Bij verder gewoon gebruik is er namelijk niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jeetje, ik vroeg me al af of t normaal was dat ik tijdens het hardlopen rare kraakgeluiden hoorde maar dat is dus niet zo. Heb ze echt pas net :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 20:36

YRH

Zijn er mensen bij de Apple Store geweest voor dat service program of daarvoor met dit probleem? Worden je oortjes in de Apple Store ook nog uitgebreid getest of is het een kwestie van even aan hun iPad hangen en kijken of ze in aanmerking komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
YRH schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
Zijn er mensen bij de Apple Store geweest voor dat service program of daarvoor met dit probleem? Worden je oortjes in de Apple Store ook nog uitgebreid getest of is het een kwestie van even aan hun iPad hangen en kijken of ze in aanmerking komen?
Lijkt mij moeilijk om te controleren eerlijk gezegd. Denk dat Apple goed over de kosten nagedacht heeft van zo een service programma. Anders zouden ze het waarschijnlijk gewoon onder de normale garantie gehouden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:53
Ik heb de mijne paar maand geleden binnen gebracht bij CB met dit probleem.
Werden getest met een speciaal programma en hij kon het duidelijk horen.
Netjes 2 nieuwe airpods gekregen na een paar dagen

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:47
D2FValinor schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:21:
[...]

Lijkt mij moeilijk om te controleren eerlijk gezegd. Denk dat Apple goed over de kosten nagedacht heeft van zo een service programma. Anders zouden ze het waarschijnlijk gewoon onder de normale garantie gehouden hebben.
Ik kan je, en allen die ook van plan zijn om van dit programma gebruik te maken, vertellen dat bij AASP en PSP filialen ze ingenomen worden, grondig getest en als het probleem geconstateerd wordt worden de AirPods vervangen die het probleem veroorzaken. Niet elke AASP en PSP heeft hier oneindig voorraad van en het kan voorkomen dat je een dag tot een week er op moet wachten. Soms krijg je van Apple support te horen dat zoiets direct omgeruild kan worden maar dat is dus afhankelijk van voorraad. In elk geval is er toegang tot services van Apple waaruit een nieuwe order geplaatst kan worden en dus binnen enkele dagen de vervangen AirPod beschikbaar is.

In het omruilprogramma staat ook beschreven dat het probleem geconstateerd moet worden voordat ze in aanmerking komen ervoor.

Ik merk de afgelopen twee dagen dat er bij ons klanten een ietwat verkeerde verwachting hadden van de diensten die men kan bieden. Overigens vallen de meeste van deze AirPods nog binnen hun garantie en was dit programma er nog niet voor nodig. Maar het is fijn dst het issue erkend wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
Hebben anderen ook last dat de airpods pro langzaam zijn met verbinden als er een inkomend gesprek is?
Als er gebeld wordt en de airpods worden snel gepakt moet er altijd veel langer gewacht worden dan normaal voordat er verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb het eerst met de apple support chat gedaan, vervolgens naar de store om ze volgens de chat op te halen, toen weer door de hele molen heen, om vervolgens te horen dat ze het dopje niet hadden. (Zie ook Cyleo in "[AirPods Pro] Ervaringen & Discussie") Het duurt dus wel even, maar is uiteindelijk adequaat opgelost (al liepen ze bij mij wel een deukje op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben even benieuwd hoe lang jullie doen met een volle lading..

Mijn oortjes waren om 9.00 100% opgeladen, ik heb 1 uur gebeld, via de iPhone icm MS Teams, oortjes zijn nu 51%.
Grootste gedeelte van de meeting stond ik op mute, ging alleen om geluid, geen video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1337
Jieve schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:12:

Mijn oortjes waren om 9.00 100% opgeladen, ik heb 1 uur gebeld, via de iPhone icm MS Teams, oortjes zijn nu 51%.
Grootste gedeelte van de meeting stond ik op mute, ging alleen om geluid, geen video.
Microfoon op 'mute' zetten in Teams is volgens mij alleen softwarematig in de Teams App. Dus je Airpod zal nog gewoon geluid ontvangen. Volgens mij geldt hetzelfde in een normaal telefoon gesprek op mute. Alleen tijdens muziek luisteren is de mic echt uit, en doe je langer met de accu is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• umbrellavs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 20:29
opgelost

[ Voor 93% gewijzigd door umbrellavs op 02-11-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Heb ook issues met krakend/tikkend geluid tijdens het lopen/hardlopen, erg irritant. Bij Apple gemeld en vandaag langs een erkend servicepunt geweest. Heb daar kwartier gewacht zodat zij het konden testen dmv een apparaat. Komt ze terug met de mededeling dat de Airpods uitstekend werken 8)7 Heb dit niet geaccepteerd waarna ze vervolgens aanbood om de Airpods in te nemen voor een uitgebreidere onderzoek :?
Ben benieuwd allemaal hoe en wat, vind dit wel raar hoe het gaat. Eigen ervaring is toch wat anders dan een apparaat die denkt het met een paar minuten te kunnen weten, slecht dit. Ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Als ik geen muziek/film af speel, hoor ik altijd al een lichte statische ruis. Sowieso bij anc aan, maar wellicht ook bij transparant. Beschouwde dit altijd als eigenschap van anc. Bij afspelen geluid krijgt het geluid natuurlijk de overhand.
Hebben jullie dit eigenlijk allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jaymone schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:16:
[...]

Heb ook issues met krakend/tikkend geluid tijdens het lopen/hardlopen, erg irritant. Bij Apple gemeld en vandaag langs een erkend servicepunt geweest. Heb daar kwartier gewacht zodat zij het konden testen dmv een apparaat. Komt ze terug met de mededeling dat de Airpods uitstekend werken 8)7 Heb dit niet geaccepteerd waarna ze vervolgens aanbood om de Airpods in te nemen voor een uitgebreidere onderzoek :?
Ben benieuwd allemaal hoe en wat, vind dit wel raar hoe het gaat. Eigen ervaring is toch wat anders dan een apparaat die denkt het met een paar minuten te kunnen weten, slecht dit. Ik wacht het af.
Wow wat raar zeg! Ik heb gebeld met support en (na reservering van 198€ op de CC....) zijn er 2 vervangende onderweg. Hopelijk verhelpt het het probleem want ik heb ze natuurlijk óók voor hardlopen aangeschaft en niet alleen voor bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Tomba schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:58:
[...]

Wow wat raar zeg! Ik heb gebeld met support en (na reservering van 198€ op de CC....) zijn er 2 vervangende onderweg. Hopelijk verhelpt het het probleem want ik heb ze natuurlijk óók voor hardlopen aangeschaft en niet alleen voor bellen ;)
Zo hoort het ook.
Van een bedrijf als Apple verwacht ik een eenduidig beleid hierin, lijkt me niet zo moeilijk. Afhankelijk van welke medewerker je aan de lijn hebt, is je behandeling ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1337
Ik heb ook gekraak aan 1 kant bij hardlopen/lopen. Als ik stilzit nergens last van, en als ik hem vasthoud tijdens het lopen heb ik er ook geen last van. Twijfel of hij niet gewoon net niet lekker vast zit (wel alle maten al geprobeerd), of dat hij niet goed functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jieve schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:12:

Ik heb ze dagelijks ongeveer 9 uur in en moet meestal 2x laden.

Vandaag als volgt:
08:15 in zonder bellen of iets afspelen maar met ANC
0845 tot 0945 teams meeting (audio en spraak)
0945 tot 1015 in zonder bellen of iets afspelen maar met ANC
1015 tot 1045 telefoongesprek
1045 tot 1200 audio afgespeeld.

Oortje links uitgevallen.
Oortje rechts nog 12% (maar deze is onlangs vervangen door Apple. Dus betere accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Valt of staat wel een beetje met de support medewerker.

Ik had problemen aan mijn oortjes drie weken terug, ze klonken opgeblazen maar rechts erger dan links.

Support gecontact. Na 3 minuten geregeld en ik kreeg voor rechts een nieuwe.

Nu twee weken verder blijkt links ook niet goed en dat hoor ik eigenlijk nu pas nu rechts weer goed is.

Moest nu juist weer erg lang chatten en zelfs een beetje aandringen op vervanging. Eerst moest ik ze resetten, de pasvorm test doen, geen beta op mijn iPhone, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik ben sinds een aantal dagen overgestapt van de ''oude'' Airpods naar deze Pro's. Maar ik denk dat ik deze ga retourneren want ik kan gewoon niet wennen aan in-ear oordopjes. Ik heb alle tips al geprobeerd maar bij de een waaien ze soms uit m'n oor en bij de ander is de seal zo goed dat ik mijn omgeving slechts nog gedempt hoor. En ja, dat is met transparantie modus. Aangezien ik ze gebruik voor woon/werkverkeer op de fiets voelt dat gewoon alsnog niet heel veilig. Helaas heeft de pasvormtest ook weinig uitkomst geboden..

Desalniettemin, uitstekende geluidskwaliteit en heel mooi product. Maar mijn oren zijn er helaas niet voor gemaakt. Nu dus maar weer terug naar de tandenborstels :+

[ Voor 4% gewijzigd door London op 03-11-2020 07:55 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[...]

Vandaag binnen maar nog oude firmware dus ik heb mijn twijfels of deze ‘oktober of later’ zijn. Hoor op t eerste gezichthoor geen gekraak maar de echte test is morgen als ik weer een stuk ga rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag mijn tweede vervangende dopje gekregen (links dit keer), alleen sinds dien is het ellende.
Koppelen ging niet zoals de site dat aangaf, dus ik ben de hele bende een reservering gegeven en de Airpods opnieuw verbonden.

Zo ver leek dat te werken, alleen nu kom ik erachter dat ze het alleen doen op het apparaat waar ik de “eerste connectie stappen” op volg.

Dus eerste set-up op iPad > werken op iPad > verbonden op iPhone > geen geluid.
Reset.
Eerste set-up op iPhone > werken op iPhone > verbonden op iPad > geen geluid.

Devies (hard) herstart, reset uitgevoerd van dopjes. Niets geeft resultaat.

Zowel iPhone als iPad zijn op de nieuwste versie.

Iemand een idee toevallig?

Edit: ik krijg deze melding ook op het andere apparaat, terwijl ze volgens het instellingen menu al verbonden zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qX9rtpIL1jAemmLpDeQQkd6Ph94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJbDtX41F7f39rgmz8n1PAju.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 03-11-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké leek hem te zitten in het instellen met twee apparaten in de buurt. Ze willen dan alle twee instellen via de pop-up en dat gaat dan kennelijk niet goed.

Een uit de buurt > instellen > werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb dit probleem kraak geluiden en pop , Apple support gebeld en ik mag ze opsturen met de cc reservering van 198. Kreeg nog de vraag of ze schade hadden en ik zeg nee, maar nu bij inspectie zie ik bij beide oortjes aan de buitenkant (niet oor kant) een soort schaaf plek op het plastic. Geen idee hoe dat komt, enige wat ik kan bedenken dat ik ze met een fiets helm altijd in heb.

Weet iemand wat er gebeurt als ze de reparatie afkeuren door schade , ben ik dan m’n 200 euro kwijt?
'
Edit: volgens Apple wel ja, dus ik ga wel even na een dealer.

[ Voor 6% gewijzigd door joffrey19 op 04-11-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Ik zie te twijfelen om de Airpods Pro te halen omdat ik laatst ben overgestapt naar de nieuwe iPhone 12.
Bij Amazon zijn ze te koop voor +- 205 euro, echter bedenk ik me zojuist dat het over een paar weken weer blackfriday is. Verwachten jullie dat ze dan bij shops als Amazon in de aanbieding zullen gaan?
Anders kan ik nog wel even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Ik ben al een hele tijd een AirPods Pro gek, gebruik ze continu.
Behalve voor Microsoft Teams.

Om een of andere reden klink ik heel "dof" als ik via MS Teams mijn collega's bel.
Ik gebruik een Macbook voor de Teams vergaderingen.
Met andere telefoondiensten via mijn Mac geen last (FaceTime of Zoom).

Dus het moet wel aan MS Teams liggen lijkt mij, maar toch heel irritant.
Heeft iemand mogelijk toch een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 18:21
AirPods Pro zijn niet fully supported. Betekent niet dat ze niet werken, maar als er problemen zijn wordt naar de supported device lijst verwezen.

Het is helaas een veel voorkomende klacht dat het niet lekker werkt, geen oplossing voor tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hebben meer mensen dat links bv op 2% is en de rechter op 100%? Heb ze net een paar dagen, doe ze goed terug in de hoesje en dan wil ik ze gebruiken bij trainen en dan zie ik dit.. zou ik ze terug moeten sturen? Of ergens waar ik op moet letten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOmnP8MR9mMNc_QAoWmav6ZNf4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ilBNptUJTNYx4H9xUXkMjpu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:18
sacaji schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:05:
Hebben meer mensen dat links bv op 2% is en de rechter op 100%? Heb ze net een paar dagen, doe ze goed terug in de hoesje en dan wil ik ze gebruiken bij trainen en dan zie ik dit.. zou ik ze terug moeten sturen? Of ergens waar ik op moet letten?[Afbeelding]
Zelfde probleem gehad. Wel met de rechter AirPod, wat ik ook al vaker heb gelezen in dit topic. Heb veel over schoonmaken van de case en de oortjes gelezen maar volgens mij is het softwarematig. Nadat ik de AirPods had gereset heb ik er namelijk nooit meer last van gehad. Volg even de instructies via deze link en kijk het een weekje aan. Dan weet je zeker of het gefixed is.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Kartmans1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:58:
[...]

Zelfde probleem gehad. Wel met de rechter AirPod, wat ik ook al vaker heb gelezen in dit topic. Heb veel over schoonmaken van de case en de oortjes gelezen maar volgens mij is het softwarematig. Nadat ik de AirPods had gereset heb ik er namelijk nooit meer last van gehad. Volg even de instructies via deze link en kijk het een weekje aan. Dan weet je zeker of het gefixed is.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209463
Thanks, heb ze net nieuw 5 dagen met een iPhone 12 Pro. Ik laad ze even volledig op en probeer het uit. Bedankt!
Pagina: 1 ... 14 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid