Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:30:
Geel en dus rood, en op moment van overtreding had hij dus niet meer op het veld mogen staan. Of gelden andere regels?
Direct rood is wat anders dan rood door een tweede geel. Bij de eerste krijg je rood, bij de tweede krijg je geel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Napo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:31:
[...]
Maar dan ga je er vanuit dat de scheidsrechter zowel weet wie de overtreding maakt (dat moet hij weten) of die al een kaart heeft (dat kan hij later terugzien) en op basis daarvan ook nog eens een potentieel voordeel (dat moet hij direct beslissen) moet gaan affluiten?
Hij geeft Blind als eerste rood, op dat moment had hij moeten weten wat de volgordelijkheid was van zijn beslissing. Hij had legio mogelijkheden om zijn beslissingen te evalueren, VAR etc. Ik denk dat een scheidsrechter met de juiste focus eerst de situatie Blind had kunnen VAR-en en daarna de rest. Ik ben oprecht benieuwd als alles met de spelregels aan de hand wordt bekeken of er hetzelfde uit komt.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Naast alle discussie of we genaaid zijn of niet, heeft Ajax dit ook aan zichzelf te danken. Ze kunnen dit soort wedstrijden gewoon niet goed uitspelen. Dat was tegen Tottenham vorig jaar een probleem en afgelopen vrijdag tegen Zwolle nog steeds.

Als je 3-1 voor staat bij rust en daarna 4-1, dan moet je op dit niveau een spelvormen kunnen spelen om de buit binnen te slepen. Zoals we al zo vaak hebben gezien laat Ajax zich overrompelen als de tegenstander aanzet en gaat slordig spelen, veel onnodig balverlies in de opbouw, te veel risico.

Alle teams weten dit nu en dit is een enorm zwakke plek van Ajax. Ze moeten een vorm vinden waarbij ze spelers op scherp (met geel) kunnen wisselen en de deur slot kunnen gooien en gaan counteren. Dat ze op de counter kunnen spelen hebben we tegen Valencia gezien.

Positief is dat Mazraoui en Neres weer goed spelen en dat Ajax een uur lang kon domineren. Nu nog die laatste 30 minuten kunnen uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:35:
[...]

Hij geeft Blind als eerste rood, op dat moment had hij moeten weten wat de volgordelijkheid was van zijn beslissing.
En hier zit je feitelijk mis:
YouTube: SPEKTAKELSTUK IN LONDEN: Samenvatting Chelsea - Ajax | CHAMPIONS LEAGUE
tijdstip 6:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Gonadan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:34:
[...]

Direct rood is wat anders dan rood door een tweede geel. Bij de eerste krijg je rood, bij de tweede krijg je geel.
Dus als ik je goed begrijp, direct rood, spel stoppen en speler van het veld. 2e geel en dus rood, mogelijkheid tot doorspelen, speler die feitelijk niet meer mag deelnemen kan nog deelnemen en spel beïnvloeden.
Stel het bewust ff zeer zwart-wit maar feitelijk wel de situatie zoals gisteren.

Dan is die regel toch niet ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Erapaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:36:
Naast alle discussie of we genaaid zijn of niet, heeft Ajax dit ook aan zichzelf te danken. Ze kunnen dit soort wedstrijden gewoon niet goed uitspelen. Dat was tegen Tottenham vorig jaar een probleem en afgelopen vrijdag tegen Zwolle nog steeds.

Als je 3-1 voor staat bij rust en daarna 4-1, dan moet je op dit niveau een spelvormen kunnen spelen om de buit binnen te slepen. Zoals we al zo vaak hebben gezien laat Ajax zich overrompelen als de tegenstander aanzet en gaat slordig spelen, veel onnodig balverlies in de opbouw, te veel risico.

Alle teams weten dit nu en dit is een enorm zwakke plek van Ajax. Ze moeten een vorm vinden waarbij ze spelers op scherp (met geel) kunnen wisselen en de deur slot kunnen gooien en gaan counteren. Dat ze op de counter kunnen spelen hebben we tegen Valencia gezien.

Positief is dat Mazraoui en Neres weer goed spelen en dat Ajax een uur lang kon domineren. Nu nog die laatste 30 minuten kunnen uitspelen.
Met de 4-2 was er nog niks aan de hand, met 11 man had ik het niet 4-4 zien worden.
Je kunt niet zeggen dat ze het niet uitgespeeld hebben, want daar waren de gebeurtenissen 22 minuten voor tijd iets te invloedrijk voor.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Uhm ik welke zin zit ik mis?
Volgens mij krijgt blind als eerste rood, dan ontstaat die bizarre volgordelijkheid waar hij ook de VAR had kunnen afwachten/raadplegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:47:
Wat ik niet zo goed snap, zelfde als tegen Spurs, is waarom er bij de 4-1 geen 2 verdedigers worden gebracht. Elke Europese topploeg zal dat direct doen en lekker consolideren. In ieder geval ook degene met geel van het veld halen.

Ten Hag doet dat dus niet. Dan kan je heel mooi vinden en jezelf op de borst kloppen dat je voor mooi voetbal gaat, maar je wint er dus niks mee. Dood maken die pot.
Zonder gekheid of rancune hè, maar zolang Ten Hag dat niet gaat doen mag hij van mij eeuwig blijven zitten.
Als AFC Ajax, de voetbalclub uit Amsterdam, één ding niet kan dan is het wel een wedstrijd op slot gooien door verdedigend te gaan spelen. Dat zit bij niemand in het bloed en ik kan me écht geen enkele wedstrijd herinneren waarin dat puur verdedigend goed is gegaan. Ik durf stellig te beweren dat een degradatiekandidaat het langer volhoudt dan Ajax. Kijk maar eens hoe die ploegen de bus kunnen parkeren in de Arena en hoeveel moeite Ajax daarmee heeft.

Als Ajax de bus parkeert dan is dat vragen om problemen en elke afvallende bal in de 16 valt voor de voeten van de tegenstander i.p.v. dat deze de 16 uitgerost wordt. Gisteren krijgen we ook weer een paar van die goals tegen lekker dichtbij in de 16 terwijl we met man en macht achterin staan. Dat kunnen ze simpelweg niet.

@Erapaz
Neres in vorm opeens en Mazraoui terug in vorm is inderdaad wel een zéér fijne bijkomstigheid! O+

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 06-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:37:
[...]

Dus als ik je goed begrijp, direct rood, spel stoppen en speler van het veld. 2e geel en dus rood, mogelijkheid tot doorspelen, speler die feitelijk niet meer mag deelnemen kan nog deelnemen en spel beïnvloeden.
Stel het bewust ff zeer zwart-wit maar feitelijk wel de situatie zoals gisteren.

Veel simpeler.

Overtreding -> stoppen. Tenzij er voordeel is te halen bij doorspelen. Inschatting van de scheidsrechter. Eventuele kaarten volgen daarna. Zou toch wat zijn dat een verdedigende ploeg kan claimen dat er geen voordeel gegeven had mogen worden omdat ze een rood waardige overtreding ingezet hebben om de aanval te stoppen.....

Dat er in de praktijk bij een rood waardige overtreding zelden voordeel is is een tweede. Als de bal na een smerige benenbreker door rolt richting een aanvaller die een intikker heeft dan zal iedereen begrijpen dat je hem ook dat doelpunt laat maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:37:

Waarom niet? Ze mogen doorspelen om dat het team van het slachtoffer nog voordeel kan halen uit de situatie, dan maakt het weinig uit wat die speler die eraf moet doet, als die het voordeel weg neemt mag hij er alsnog af. Direct af fluiten geeft het team van het slachtoffer überhaupt geen enkel voordeel, dus juist dán klopt de regel niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Martinusz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:38:
[...]

Met de 4-2 was er nog niks aan de hand, met 11 man had ik het niet 4-4 zien worden.
Je kunt niet zeggen dat ze het niet uitgespeeld hebben, want daar waren de gebeurtenissen 22 minuten voor tijd iets te invloedrijk voor.
Natuurlijk hadden ze veel pech gisteren. Maar Chelsea ging er vol op na rust en kreeg veel kansen. De 2-4 kwam redelijk snel en dan weet je dat ze thuis vol door gaan. Dan neem je met je verdediging op scherp veel risico en kunnen er dingen zoals gisteren gebeuren. Zelfs als er alleen een penalty wordt gegeven en geen kaarten is het dan 3-4 en grote kans op een gelijkmaker.

Dit noem ik niet uitspelen, dit is hopen dat je marge groot genoeg is waardoor je de tegengoals kan hebben. Uitspelen is met 1-4 of 2-5 winnen. Chelsea moet, dus krijg je kansen of Chelsea geeft het op en dan blijft het zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:43:
[...]

Zonder gekheid of rancune hè, maar zolang Ten Hag dat niet gaat doen mag hij van mij eeuwig blijven zitten.
Als AFC Ajax, de voetbalclub uit Amsterdam, één ding niet kan dan is het wel een wedstrijd op slot gooien door verdedigend te gaan spelen. Dat zit bij niemand in het bloed en ik kan me écht geen enkele wedstrijd herinneren waarin dat puur verdedigend goed is gegaan. Ik durf stellig te beweren dat een degradatiekandidaat het langer volhoudt dan Ajax. Kijk maar eens hoe die ploegen de bus kunnen parkeren in de Arena en hoeveel moeite Ajax daarmee heeft.

Als Ajax de bus parkeert dan is dat vragen om problemen en elke afvallende bal in de 16 valt voor de voeten van de tegenstander i.p.v. dat deze de 16 uitgerost wordt. Gisteren krijgen we ook weer een paar van die goals tegen lekker dichtbij in de 16 terwijl we met man en macht achterin staan. Dat kunnen ze simpelweg niet.
De bus parkeren niet, maar wat Ten Hag wel voor elkaar moet krijgen is dat het anders gaat op zulke momenten. Nu gaan de spelers zelf beslissen dat het anders moet door lange ballen te spelen (Onana ramt alles naar voren of gaat hoge ballen aan de backs geven die dan niet anders kunnen dan koppen) en de balvaste spelers (Donny, Hakim, Dusan) over te slaan of op keelhoogte in te spelen. Daardoor heb je veel balverlies, en komt de tegenstander in zijn spel en ritme. Dat werkt alleen als de spelers ook verdedigender gaan staan, maar dat doen ze niet, ze blijven allemaal in hun originele positie lopen. En dan wordt je dus overlopen. Dus óf je kapt met het inleveren van de bal óf je gaat verdedigender spelen. Maar niet deze vertoning die je ook tegen Tottenham en ook tegen PEC liet zien. Dan roep je het gewoon over jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:44

Qu3st

[...]

@Erapaz
Neres in vorm opeens en Mazraoui terug in vorm is inderdaad wel een zéér fijne bijkomstigheid! O+
Ik vond het ook mooi dat bij 9 man Ajax ook in de aanval bleef gaan, misschien niet het slimste wat er is. Maar het zit wel in die jongens, aanvallen, aanvallen, aanvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
De kleur van de kaart doet er niet toe. Een SR beslist of er voordeel is en zolang er voordeel is mag hij laten doorspelen. Dat er dan 3 rode kaarten kunnen vallen is extreem, maar geheel volgens de regels.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
[...]

@Erapaz
Ik denk dat een verdedigender middenveld, zoals Ten Hag het elke keer in de CL had neergezet, niet had misstaan na de 1-4 of 2-4.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja maar toen was het nog niet de 75e minuut.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Hands
Het is een overtreding als een speler:
• de bal opzettelijk raakt met zijn hand of arm, zoals door het bewegen van de hand of arm richting de bal;
• balbezit of controle over de bal krijgt nadat deze zijn hand of arm heeft geraakt en vervolgens:
- scoort in het doel van de tegenpartij
- een scoringskans creëert
• scoort in het doel van de tegenstander rechtstreeks vanaf de hand of arm, zelfs als dit onopzettelijk gebeurt; dit geldt ook voor de doelverdediger.
Het is meestal een overtreding als een speler:
• de bal met hand of arm raakt als:
- de hand of arm het lichaam op onnatuurlijke wijze groter maakt;
- de hand of arm boven schouderhoogte is (tenzij de speler de bal opzettelijk speelt die vervolgens de hand of arm raakt;
Regel 12 Overtredingen en onbehoorlijk gedrag
52
Bovengenoemde overtredingen zijn zelfs van toepassing als de bal de hand of arm van een speler raakt wanneer deze rechtstreeks komt van het hoofd of lichaam (inclusief de voet) van een andere, dichtbij zijnde, speler.
Met uitzondering van bovenstaande overtredingen, is het meestal geen overtreding als de bal de hand of arm van een speler raakt:
• rechtstreeks vanaf het eigen hoofd of lichaam (inclusief de voet) van de speler;
• rechtstreeks vanaf het hoofd of lichaam (inclusief de voet) van een andere, dichtbij zijnde, speler;
• als de hand of arm dicht tegen het lichaam wordt gehouden en het lichaam niet op onnatuurlijke wijze groter maakt;
• als een speler valt en de hand of arm zich tussen de bal en de grond bevindt om het lichaam te ondersteunen, maar niet zijwaarts of verticaal van het lichaam af uitgestrekt.
Buiten het strafschopgebied gelden voor de doelverdediger dezelfde restricties met betrekking tot het spelen van de bal met de hand of arm als voor alle andere spelers. Als de doelverdediger binnen zijn eigen strafschopgebied de bal met hand of arm speelt

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In ieder geval had een middenvelder de opdracht moeten krijgen om de rand van onze 16 beter te verdedigen. Daar stond regelmatig een Chelsea speler te wachten tot ie aangespeeld werd en dan vrij kon uithalen. Zelfs met 9 man had je dat prima uit kunnen voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:57:
In ieder geval had een middenvelder de opdracht moeten krijgen om de rand van onze 16 beter te verdedigen. Daar stond regelmatig een Chelsea speler te wachten tot ie aangespeeld werd en dan vrij kon uithalen. Zelfs met 9 man had je dat prima uit kunnen voeren.
Ik heb juist het gevoel dat het in dergelijke fasen niet zozeer ligt aan de opdrachten maar aan de uitvoering.
Eigen spel blijven spelen, niet mee gaan in de snelheid en het fysieke van Chelsea, bal in de ploeg houden. Allemaal simpele regels die vooraf al genoemd werden. Alles z.s.m. naar voren peren en als kip zonder kop door elkaar heen gaan rennen valt daar wat mij betreft niet onder.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
Gelukkig heeft Ajax nog wel alles in eigen hand. Op het moment dat er 6 punten gepakt worden, staan we in de volgende ronde.
Lille uit zou in principe geen probleem zijn. De snelheid en counters van Lille kunnen een probleem zijn tegenover een onervaren verdediging. Verder is Ajax aanvallend beter, dus zou je moeten winnen.
De wedstrijd tegen Valencia is thuis, dat is toch wel een voordeel.

Om het toch lichtelijk positief te bekijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Curva ik vind Ajax juist uit beter. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:57:
Dit is al 36 jaar een probleem bij Ajax... geen idee waarom trouwens, dat zou een video analist toch in 3 seconden moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Haha. Chelsea thuis was een offday en Lille werd wel gemakkelijk verslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Curva schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:01:
Haha. Chelsea thuis was een offday en Lille werd wel gemakkelijk verslagen ;)
Al was dat wel enigszins geflatteerd, want als die gasten van Lille wel konden mikken had het ook zo maar 3-3 kunnen zijn. ;)

Gelukkig zijn ze wel weer wat stabieler geworden en ik hoop eigenlijk gewoon drie punten mee te nemen uit Frankrijk, dat maakt de wedstrijd tegen Valencia toch iets minder cruciaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik heb nog steeds een klein katertje van gisteren, maar er rest niets anders dan vooruit kijken. Ervan uitgaande dat Chelsea wel van Lille zal winnen in de laatste speelronde en dus sowieso minimaal op 10 punten zal komen hoop ik dat Chelsea dan ook maar van Valencia wint. In dat geval volstaat:

- bij winst van Ajax tegen Lille (dan 10 punten) een klein verlies tegen Valencia al (beiden op tien, beter onderling resultaat)
- bij gelijkspel van Ajax tegen Lille (dan 8 punten) een gelijkspel tegen Valencia (Ajax 9, Valencia 8 )
- Bij verlies van Ajax tegen Lille (dan 7 punten) een gelijkspel (beiden 8 punten, beter onderling resultaat)

Mocht Valencia van Chelsea winnen dan wordt het een heel ander verhaal:

- bij winst van Ajax tegen Lille (dan 10 punten) is een minimaal gelijkspel tegen Valencia nodig (allebei 11 punten, beter onderling resultaat)
- bij gelijkspel van Ajax tegen Lille (dan 8 punten) moet je winnen tegen Valencia (Ajax 11, Valencia 10)
- Bij verlies van Ajax tegen Lille (dan 7 punten) moet je winnen tegen Valencia (beiden 10 punten, beter onderling resultaat)*

*In dat geval staan Ajax, Chelsea én Valencia op 10. Is dan het doelsaldo bepalend? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Erapaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:44:
[...]

Natuurlijk hadden ze veel pech gisteren. Maar Chelsea ging er vol op na rust en kreeg veel kansen. De 2-4 kwam redelijk snel en dan weet je dat ze thuis vol door gaan. Dan neem je met je verdediging op scherp veel risico en kunnen er dingen zoals gisteren gebeuren. Zelfs als er alleen een penalty wordt gegeven en geen kaarten is het dan 3-4 en grote kans op een gelijkmaker.

Dit noem ik niet uitspelen, dit is hopen dat je marge groot genoeg is waardoor je de tegengoals kan hebben. Uitspelen is met 1-4 of 2-5 winnen. Chelsea moet, dus krijg je kansen of Chelsea geeft het op en dan blijft het zoals het is.
Dat hadden ze (Chelsea) de eerste helft ook een kwartiertje, zelfs met 9 man kreeg Ajax nog 2 aanzienlijke kansen, dus ik zou niet inzien waarom ze met 11 tegen 11 niet gewoon gewonnen zouden hebben met 2-4 of 2-5 of 3-5. Het is nou niet dat Chelsea een onverwoestbare verdediging had ;) (zoals onder Mourinho)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Curva schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:00:
Gelukkig heeft Ajax nog wel alles in eigen hand. Op het moment dat er 6 punten gepakt worden, staan we in de volgende ronde.
Lille uit zou in principe geen probleem zijn. De snelheid en counters van Lille kunnen een probleem zijn tegenover een onervaren verdediging. Verder is Ajax aanvallend beter, dus zou je moeten winnen.

Fijn zo'n positieve noot ;)

Maar we missen wel Veltman en Blind! Veltman oke, maar Blind is toch wel de kapitein op het schip, die gaan we hard missen.
Jorizzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:15:
Ik heb nog steeds een klein katertje van gisteren, maar er rest niets anders dan vooruit kijken. Ervan uitgaande dat Chelsea wel van Lille zal winnen in de laatste speelronde en dus sowieso minimaal op 10 punten zal komen hoop ik dat Chelsea dan ook maar van Valencia wint. In dat geval volstaat:

- bij winst van Ajax tegen Lille (dan 10 punten) een klein verlies tegen Valencia al (beiden op tien, beter onderling resultaat)
- bij gelijkspel van Ajax tegen Lille (dan 8 punten) een gelijkspel tegen Valencia (Ajax 9, Valencia 8 )
- Bij verlies van Ajax tegen Lille (dan 7 punten) een gelijkspel (beiden 8 punten, beter onderling resultaat)

- bij winst van Ajax tegen Lille (dan 10 punten) is een minimaal gelijkspel tegen Valencia nodig (allebei 11 punten, beter onderling resultaat)
- bij gelijkspel van Ajax tegen Lille (dan 8 punten) moet je winnen tegen Valencia (Ajax 11, Valencia 10)
- Bij verlies van Ajax tegen Lille (dan 7 punten) moet je winnen tegen Valencia (beiden 10 punten, beter onderling resultaat)*

*In dat geval staan Ajax, Chelsea én Valencia op 10. Is dan het doelsaldo bepalend? Weet iemand dat?
Op basis van onderling resultaat, dus dan ligt het eraan wat Valencia tegen Chelsea doet. Maar als die onderlinge resultaten gelijk zijn wordt er volgens mij met doelsaldo gewerkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Qu3st op 06-11-2019 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31
Erapaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:44:
[...]
Natuurlijk hadden ze veel pech gisteren. Maar Chelsea ging er vol op na rust en kreeg veel kansen. De 2-4 kwam redelijk snel en dan weet je dat ze thuis vol door gaan.
Die druk hadden we ook wel te boven gekomen denk ik, vraag me af of Chelsea dat een hele helft vol zou kunnen houden tegen 11 man. Daarnaast, als Chelsea zo was blijven voetballen én wij hadden nog 11 man had er voor ons ook meer ruimte gelegen natuurlijk.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24

Alleen winnen van Valencia is genoeg, en dan doet de wedstrijd tegen Lille er niet meer toe.

Valencia 10, Ajax 10 en Ajax door op onderling resultaat.

Als je wint van Lille, mag je nog 0-2 verliezen van Valencia en ben je nog door op onderling resultaat.

De wedstrijd Valencia - Chelsea kan hier niets aan veranderen. Alleen voor plek 1 of 2 heeft deze invloed :)

Het mooiste zou zijn, dat Ajax van Lille wint, en Valencia van Chelsea. Dan lekker 0-0 spelen in de Arena, alleen om dat *** Chelsea eruit te wippen. Ik ga met alle liefde naar het stadion om deze 0-0 te bewonderen, ook al gebeurt er geen reet.
Curva schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:00:

3 punten volstaat in de meeste gevallen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door AFCAjax op 06-11-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Martinusz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:32:
[...]

Dat hadden ze (Chelsea) de eerste helft ook een kwartiertje, zelfs met 9 man kreeg Ajax nog 2 aanzienlijke kansen, dus ik zou niet inzien waarom ze met 11 tegen 11 niet gewoon gewonnen zouden hebben met 2-4 of 2-5 of 3-5. Het is nou niet dat Chelsea een onverwoestbare verdediging had ;) (zoals onder Mourinho)
Het punt is niet dat ze met 11 tegen 11 hadden gewonnen, het punt is dat ze de tegenstander weer in hun spel laten komen en onnodig veel risico nemen en daardoor fouten gaan maken. Met wat pech sta je dan opeens met 10 of 9 man en/of krijg je standaardsituaties tegen. Gisteren hadden ze alle pech natuurlijk.

Maar kijk ook naar de wedstrijd van afgelopen vrijdag. Na 10 minuten met 2-0 voor, dan moet je het gewoon afmaken, toch kreeg Zwolle weer kansen en ging Ajax fouten maken.

Ajax kan gewoon heel slordig spelen. Misschien dat ze met Martinez/Alvarez/Donny hadden moeten gaan spelen na rust. Een meer conservatief middenveld en Neres eraf. Startopstelling was natuurlijk wel perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Wellicht een idee voor Ten Hag om zondag tegen Utrecht alvast met de Lille verdediging te spelen.Utrecht is wel een ploeg die erop klapt, dat zal Lille ook doen. En als je dan verliest, sta je nog steeds 3pt voor :) (wat een luxe :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
P.O. Box schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:18:
Wellicht een idee voor Ten Hag om zondag tegen Utrecht alvast met de Lille verdediging te spelen.Utrecht is wel een ploeg die erop klapt, dat zal Lille ook doen. En als je dan verliest, sta je nog steeds 3pt voor :) (wat een luxe :))
Tjah, gisteren stonden ze ook 3 punten (doelpunten) voor, die kunnen heel snel verdwijnen. :+

Maar het is zeker wel een goede test om die jongens in ieder geval een (groot) deel te laten spelen op de betreffende posities (verwacht dat of Álvarez of Martínez een linie zal zakken, en het op het middenveld daardoor ook wat anders staat) om daarmee op elkaar ingespeeld te raken. Helaas gisteren geen 3 punten behaald waardoor de noodzaak om punten te pakken er Europees gewoon ligt, waardoor je zoiets tegen Utrecht wel moet gaan doen, anders zou ik me in kunnen denken dat ze het tegen Lile wel zouden proberen en tegen Utrecht toch de standaard basis 11 zouden opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Erapaz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:44:
[...]

Het punt is niet dat ze met 11 tegen 11 hadden gewonnen, het punt is dat ze de tegenstander weer in hun spel laten komen en onnodig veel risico nemen en daardoor fouten gaan maken. Met wat pech sta je dan opeens met 10 of 9 man en/of krijg je standaardsituaties tegen. Gisteren hadden ze alle pech natuurlijk.

Maar kijk ook naar de wedstrijd van afgelopen vrijdag. Na 10 minuten met 2-0 voor, dan moet je het gewoon afmaken, toch kreeg Zwolle weer kansen en ging Ajax fouten maken.

Ajax kan gewoon heel slordig spelen. Misschien dat ze met Martinez/Alvarez/Donny hadden moeten gaan spelen na rust. Een meer conservatief middenveld en Neres eraf. Startopstelling was natuurlijk wel perfect.
Middenveld had wat conservatiever gemogen ja, maar Ten Hag had Veltman ook in de rust moeten wisselen. Dan breng je toch onbewust ook wat rust weer achterin met maar 1 man op een gele kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik zou denk ik in de CL tegen Lille als volgt gaan spelen:

Onana; Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Alvarez, van de Beek, Ziyech; Promes, Tadic, Neres;

Als ik dat dan zo zie vind ik het eigenlijk nog wel meevallen dat we heel erg hard achteruit gaan, natuurlijk Blind is de capitein van de verdediging, maar ik heb niet het gevoel dat dit meteen verkeerd hoeft te gaan.

Als Alternatief zou je nog Mazraoui of Marin op het middenveld kunnen zetten, maar dat lijkt mij een groter risico.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Overigens slightly OT heb ik ook de wedstrijd van Barcelona bekeken en als je dan het tempo van Chelsea Ajax ziet leek het of iedereen 2 keer zo hard aan het rennen was. Wat een intensiteit zit er in die Engelse topteams. Dat kan je toch geen 90min volhouden??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55

Article 17 Equality of points – group stage
17.01 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches,
the following criteria are applied in the order given to determine their rankings:
a. higher number of points obtained in the group matches played among the
teams in question;
b. superior goal difference from the group matches played among the teams in
question;
c. higher number of goals scored in the group matches played among the teams
in question;
d. higher number of away goals scored in the group matches played among the
teams in question;
e. if, after having applied criteria a) to d), teams still have an equal ranking,
criteria a) to d) are reapplied exclusively to the matches between the
remaining teams to determine their final rankings. If this procedure does not
lead to a decision, criteria f) to l) apply in the order given to the two or more
teams still equal;
f. superior goal difference in all group matches;
g. higher number of goals scored in all group matches;
h. higher number of away goals scored in all group matches;
i. higher number of wins in all group matches;
j. higher number of away wins in all group matches;
k. lower disciplinary points total based only on yellow and red cards received in
all group matches (red card = 3 points, yellow card = 1 point, expulsion for
two yellow cards in one match = 3 points);
l. higher club coefficient (see Annex D).

Effectief betekent regel A. in het door jouw geschetste geval dat je in feite de resultaten tegen Lille moet schrappen, en dus alleen de punten moet tellen die Ajax, Chelsea, en Valencia tegen elkaar hebben gehaald. Dat levert dan (in jouw geschetste geval):
Ajax - 7 punten (2x winst tegen Valencia, 1x gelijk tegen Chelsea)
Valencia - 6 punten (2x winst tegen Chelsea)
Chelsea - 4 punten (1x winst, 1x gelijk tegen Ajax)

Dan wint Ajax dus de poule :) . Ik teken ervoor!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:39:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen post meer durf te maken welke het wel eens is met de scheids, de nacht rust heeft de meeste mensen geen objectiever beeld gegeven van de situatie.

Laat ik het zo zeggen, was de situatie andersom geweest en waren de situaties los van elkaar voorgekomen dan was een heel deel van Nederland nu aan het schreeuwen als het niet deze uitkomst had gehad.
Laat ik even vooropstellen dat ik jouw bijdrage(n) zeer waardeer. Zolang er geen modder heen en weer vliegt omdat de clubs die we aanhangen verschillen van elkaar ;) is het zeer welkom dat reacties van jou vanuit een andere invalshoek zo gepost worden. Kan je het mee eens zijn of niet maar dat doet niets af aan de feiten waarvoor ik gisteren mijn dank al had uitgesproken.

Stukje emotie wat er gisteren zat is vandaag - bij mij - wel weer weg in elk geval :). T'is toch prachtig wat zo'n wedstrijd allemaal teweeg kan brengen, jammer dat het lichtelijk negatief is maar laten we hopen dat het morgen net zo druk is en de stemming op vrijdag uitermate positief is _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 06-11-2019 12:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij PSV morgen. De verdediging is lek als een mandje, de inzet ondermaats en het spel mist goede patronen. Daarnaast missen we Bergwijn en Malen. Doan doet het redelijk, maar komt nog te weinig op een positie om richting de goal iets te doen, Gakpo is super als invaller maar maakt vanuit de basis niet de beste indruk en Ihataren kan het niet alleen. Een stukje inzet mist gewoon voor mijn gevoel. Ik zei tegen AZ op de tribune al: "Liever nu alles op de aanval en dan of 2-2 of met 0-6 eraf maar wel met enorm veel inzet". Het werd 0-4 met een gebrekkige hoeveelheid inzet.

Kan van Bommel er veel aan doen? Niet altijd, ik mis goede afspraken en het nakomen ervan. Op rechts blijft Dumfries vaak lang voor hangen waardoor aan die kant ruimte ontstaat. Sadilek is een leuke speler, maar is gewoon geen goede linksback. Ik denk dat Boscagli verdedigend sterker is daar. Het centrum is van wisselende kwaliteit. Soms staan Rosario en Gutierez goed, soms lijkt het nergens op. We hebben verdedigend niet veel andere opties. Hendrix is ook niet heilig en eigenlijk te wisselvallig. Het voornaamste probleem op de as achterin is het gebrek aan voetballende kwaliteiten. We zouden daar iemand moeten hebben staan met een betere inspeelpass. Op dat punt is Blind ideaal, zijn passing is gewoon wat beter dan de jongens bij ons.

De aanval is compleet afhankelijk van hoe het gaat. We creëren te weinig. De bal kan niet worden vasthouden en de aansluiting mist soms. Ik moet het nog maar zien. Ik heb niet het idee dat de spelers altijd even hard willen en ook niet het idee dat de meest passende speelstijl gekozen word. Maar van Bommel is coach, niet ik :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Ah Rocchi is al eens een maand geschorst geweest vanwege een zeer discutable Juve - Roma in het voordeel van Juve.

https://www.thescore.com/seri/news/599182

Verbaasd mij niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Bij winst op Valencia is Ajax sowieso door, want er is dan maar 1 situatie dat er minimaal 2 ploegen evenveel óf meer punten hebben dan Ajax, die er dan 10 heeft.

Namelijk Ajax verliest van Lille en wint van Valencia, Chelsea wint van Lille en verliest van Valencia.
Dan vallen de resultaten tegen Lille weg en daar heeft Ajax niet het beste tegen gepresteerd, dus dan ben je in de geschoonde stand niet de slechtste. Dus door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Chefbierrr schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:44:
Overigens slightly OT heb ik ook de wedstrijd van Barcelona bekeken en als je dan het tempo van Chelsea Ajax ziet leek het of iedereen 2 keer zo hard aan het rennen was. Wat een intensiteit zit er in die Engelse topteams. Dat kan je toch geen 90min volhouden??
Dat vertekent ook aardig omdat er bij Barcelona ook totaal geen tempo in zat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Honda heeft tot het einde van het seizoen getekend bij Vitesse. Wordt nog leuk als hij opeens weg moet voor een interland van Cambodja (ofzo?) waar hij bondscoach van is. Hij heeft zijn ambities ook best bij gesteld als hij eerder nog zichzelf bij Man Utd en AC Milan aanbood en nu bij Vitesse gaat spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leesvoer mét uitleg over de situatie van gisteren bij Chelsea-Ajax met de rode kaarten.

Credits aan @Qu3st

Conclusie:
Helaas pindakaas beide rode kaarten waren terecht, penalty was terecht. Jammer maar het is niet anders binnen de huidige regels. Zuurder dan zuur dus. :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Typhone op 06-11-2019 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Ik weet niet echt of het punt van Van Der Ende over verschillende nationaliteiten en onafhankelijkheid echt uit maakt. Maar we hebben het vorig jaar nog met Tagliafico in de Arena tegen Real Madrid gemerkt, dat als het team op veld en in het karretje andere nationaliteiten hebben er inderdaad wel ingegrepen werd. Daarmee wil ik niet zeggen dat er gister wel ingegrepen zou zijn. Voordeel van zelfde nationaliteit is natuurlijk wel dat het overleggen en verduidelijken een stuk beter gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:17:
Leesvoer mét uitleg over de situatie van gisteren bij Chelsea-Ajax met de rode kaarten.

Credits aan @Qu3st

Conclusie:
Helaas pindakaas beide rode kaarten waren terecht, penalty was terecht. Jammer maar het is niet anders binnen de huidige regels. Zuurder dan zuur dus. :'(
huh? waarom haal je die conclusie er dan uit? dat begrijp ik niet helemaal.
Van der Ende zegt: het was een overtreding op Blind. Dan houdt de terechtheid daarna toch an sich op? Dat daarna door de rare VAR regels de VAR niet naar de situatie met Blind mag kijken omdat er niet gescoord is, maakt de boel zelf toch niet terechter?
Ik was (en ben) heel blij met de invoering van de videoscheidsrechter. De FIFA was altijd tegen. Het lijkt er op alsof de FIFA de regels zo raar en strict gemaakt heeft dat we straks allemaal tegen gaan zijn, alleen om zo toch hun gelijk te krijgen ofzo. Als je VAR gewoon als 5de man van de scheidsrechter ziet, en de scheids gewoon constant laat overleggen met de VAR over eender welke situatie (zelfs een uitbal als de scheids daar behoefte aan heeft) dan wordt het volgens mij allemaal een stuk helderder en beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:17:

Credits aan @Qu3st

Conclusie:
Uh ik weet niet wat jij leest, maar met de penalty was hij het niet eens ;)
Dan de handsbal van Veltman zelf. Hij voelde zich ‘genaaid’. Terecht?
,,Hij houdt inderdaad keurig zijn arm langs zijn lichaam. Wat moet hij anders doen. Zijn hand gaat in de verste verte niet naar de bal. Dan kun je ook geen strafschop geven. En dus had ook hier de VAR weer kúnnen ingrijpen. Maar dan kom ik weer bij mijn punt: de VAR steunt te veel de scheidsrechter.
Ik vind wel dat hij een punt heeft over dat de VAR niet in hetzelfde "team" moet zitten als de 4 scheidsrechters op het veld. Dat elkaar verdedigen is juist wat je niet wilt, je wilt een onafhankelijke scheids als VAR die gewoon ingrijpt als de scheids een foutje maakt of iets anders heeft beoordeeld zoals het zou moeten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 06-11-2019 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De penalty blijft vanuit dat shot van achter de goal enigzins plausibel als je heel eerlijk kijkt. Maar de VAR had niks kunnen doen in deze situaties dat was mijn échte punt ;). En dan kan ik kakelen wat ik wil maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:53
Typhone schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:53:
De penalty blijft vanuit dat shot van achter de goal enigzins plausibel als je heel eerlijk kijkt. Maar de VAR had niks kunnen doen in deze situaties dat was mijn échte punt ;). En dan kan ik kakelen wat ik wil maar helaas.
Volgens van de Ende was de penalty niet terecht, dus had de VAR wel degelijk kunnen ingrijpen bij de rode kaart voor Veltman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Spookelo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:56:
[...]

Volgens van de Ende was de penalty niet terecht, dus had de VAR wel degelijk kunnen ingrijpen bij de rode kaart voor Veltman.
Bij de gele kaart van Veldman of bij de gegeven strafschop? Het tweede punt zeker, het eerste punt echter niet. Bij een gele kaart kan je als VAR niet ingrijpen, dat het een tweede gele kaart is doet daar niets aan af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Hoe dan ook. Het was vrij bijzonder allemaal te noemen.

Zwaktebod van Ten Hag dat ie Veltman liet staan, die in dit soort potjes gewoon niet goed genoeg is. Toont ie al vaak genoeg aan. Denk dat deze keuze ze uiteindelijk de pot heeft gekost.

Feyenoord morgen heb ik stille hoop dat ze in de Kuip wel winnen. YB was in Zwitserland echt al heel slecht, en ze missen nu ook nog eens een paar spelers.

Als ze dit niet weten te winnen ... <knip>

En hier laten we het verder bij.

Als jij dit nou voortaan ook doet?

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2019 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Leon Zwiers schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:06:
Hoe dan ook. Het was vrij bijzonder allemaal te noemen.

Zwaktebod van Ten Hag dat ie Veltman liet staan, die in dit soort potjes gewoon niet goed genoeg is. Toont ie al vaak genoeg aan. Denk dat deze keuze ze uiteindelijk de pot heeft gekost.

Feyenoord morgen heb ik stille hoop dat ze in de Kuip wel winnen. YB was in Zwitserland echt al heel slecht, en ze missen nu ook nog eens een paar spelers.

Als ze dit niet weten te winnen ...
Hij had hem eraf moeten halen omdat hij en Blind al geel hadden.
Maar ik had op diverse momenten gewoon het gevoel dat de scheids achter Chelsea stond.

Niet alleen vanwege de penal en de twee x 2e gele kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Deadsy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:11:
[...]

Hij had hem eraf moeten halen omdat hij en Blind al geel hadden.
Dat zei mijn glazen bol voor rust al...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Je kunt een hoop achteraf analyseren maar dat heeft nu weinig nut meer. Wat mij wel opviel, maar dat schijnt meer voor te komen in de cl, is dat elke overtreding meteen ook geel is.

Enfin, gewoon nu focussen op Lille.
Gewoon weer flink aan de bak, serieus en dan weer verder kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi

Duidelijke uitleg en met wat extra info over hoe de scheidsen door de UEFA geïnstrueerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Napo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:00:
[...]

Bij de gele kaart van Veldman of bij de gegeven strafschop? Het tweede punt zeker, het eerste punt echter niet. Bij een gele kaart kan je als VAR niet ingrijpen, dat het een tweede gele kaart is doet daar niets aan af.
Nee bij de strafschop.
Hij zegt “De VAR mag ingrijpen bij doelpunten, directe rode kaarten, persoonsverwisselingen en strafschoppen.”
Dit was een strafschop en had dus de handsbal kunnen beoordelen met de VAR. Dan had hij, als het geen onbetrouwbare en reeds eerder geschorste scheidsrechter was, kunnen beoordelen dat het geen hands was. Net als zijn verkeerde beslissing over de overtreding van Blind, maar daar mocht blijkbaar de VAR niks van vinden.
Neemt niet weg dat de scheidsrechter de wedstrijd heeft verkracht ten faveure van Chelsea.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Pompi schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:45:
[YouTube: Nijhuis over rode kaart Veltman: 'Ik vind het ook geen hands' | VERONICA INSIDE RADIO]
Duidelijke uitleg en met wat extra info over hoe de scheidsen door de UEFA geïnstrueerd zijn.
Zo heren, even dus over de situatie blind en 2e gele kaart, Nijhuis zegt dus letterlijk alleen voordeel geven als daarna je bijvoorbeeld de bal de goal in kan lopen.
Dus niet het geval en dus was mijn veronderstelling correct. Rood Veltman en pingel had hij nooit mogen geven, dank je Bas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:53:
[...]

Zo heren, even dus over de situatie blind en 2e gele kaart, Nijhuis zegt dus letterlijk alleen voordeel geven als daarna je bijvoorbeeld de bal de goal in kan lopen.
Dus niet het geval en dus was mijn veronderstelling correct. Rood Veltman en pingel had hij nooit mogen geven, dank je Bas!
Hoezo dat dan? Misschien heeft Bas wel gewoon ongelijk toch ;) . Duizend interpretaties, duizend meningen zal ik maar zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
[...]

Ik neem Nijhuis nooit serieus, dus als nu ineens toevallig een klein deel van de poep uit zijn mond me wel bevalt, is dat voor mij niet ineens een (extra) bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:56:
[...]

Hoezo dat dan? Misschien heeft Bas wel gewoon ongelijk toch ;) . Duizend interpretaties, duizend meningen zal ik maar zeggen.
Ja, maar de mening van Bas sluit aan bij wat voor mij het beste uit zou komen, dus is zijn mening de correcte toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Hij zegt dat het makkelijker is en een keuze. Dus het is niet verboden om door te laten spelen.

De Italiaan heeft alles gedaan volgens de regels. Alleen de overtreding op Blind had 'ie voor kunnen fluiten en de handsbal van Veltman niet. Maar dat staat dus niet vast in de regels.

En natuurlijk moet je iig één van je centrale verdedigers wisselen als ze allebei al geel hebben en je met 4-1 voor staat. Dat is gewoon spelen met vuur.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruzor op 06-11-2019 18:11 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:25:
[...]

Ah nou weet ik wie mijn glazen bol gestolen heeft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ruzor schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:07:
[...]

Hij zegt dat het makkelijker is en een keuze. Dus het is niet verboden om door te laten spelen.
Dat zegt hij niet, luister maar terug, de scheidsrechters zijn hierop geïnstrueerd dat is wat hij zegt.
De Italiaan heeft alles gedaan volgens de regels. Alleen de overtreding op Blind had 'ie voor kunnen fluiten en de handsbal van Veltman niet. Maar dat staat dus niet vast in de regels.
De regels liggen vast alleen worden de scheidsrechters geïnstrueerd en geadviseerd te handelen, dit is zo'n geval en als je heel logisch nadenkt dan had hij ook zo moeten handelen. Immers als je vindt dat Blind geel had moeten hebben en dus rood en op dat moment niet meer aan het spel mag meedoen, dan geef je geen voordeel..... TENZIJ het een absolute scoringskans is. Meer dan logisch en de Italiaan heeft gewoon geblunderd en de wedstrijd discutabel beïnvloed, wat bij deze recidivist al eens tot een schorsing heeft geleid.
En natuurlijk moet je iig één van je centrale verdedigers wisselen als ze allebei al geel hebben en je met 4-1 voor staat. Dat is gewoon spelen met vuur.
Eens maar als je bij alle kaarten van verdedigers gaat wisselen.... niemand had kunnen voorzien dat de scheidsrechter zulke blunders had kunnen begaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
[...]

En met hoeveel gaat Feyenoord morgen winnen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:36:
[...]

En met hoeveel gaat Feyenoord morgen winnen? >:)
De mijne is kapot (blijft vaak hangen) maar ik zie ze wel winnen. Zal geen mooie pot worden maar ze winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Inmiddels heeft Ajax tegen Engelse clubs toch wel e.e.a. om zich over te beklagen bij de UEFA. Vorig jaar tegen Tottenham vond ik het bijzonder discutabel waarom er zolang werd doorgespeeld in Amsterdam, nu ben je ook weer het bokje door arbitrair falen waardoor je bijna verzekerd bent van een loodzware knock-out phase.

Misschien tijd dat de UEFA wat betere scheidsrechters gaat aanstellen voor dergelijke wedstrijden want de schijnt begint wel een beetje tegen ze te zijn inmiddels. Als het aan de centenpoetsers bij de UEFA ligt komen 'kleine' clubs als Ajax niet meer zover als vorig jaar vermoed ik. Bad for business.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-11-2019 19:07 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Zijn we het daar over eens, dat Veltman rood krijgt is niet heel relevant in deze situatie.
Hij zegt “De VAR mag ingrijpen bij doelpunten, directe rode kaarten, persoonsverwisselingen en strafschoppen.”
Dit was een strafschop en had dus de handsbal kunnen beoordelen met de VAR. Dan had hij, als het geen onbetrouwbare en reeds eerder geschorste scheidsrechter was, kunnen beoordelen dat het geen hands was.
Of de VAR vond het een twijfelgeval en gaat derhalve mee in de beslissing van de scheidsrechter. Kijkende naar de standpunten van andere posters hier is een klein deel het begrijpen waarom er wel voor een strafschop is gekozen. Maakt de VAR noch de scheidsrechter niet minder betrouwbaar.
Net als zijn verkeerde beslissing over de overtreding van Blind, maar daar mocht blijkbaar de VAR niks van vinden.
Perceptie en interpretatie van de regels en de vraag hoe dit toe te passen. In elke competitie zie je verschillen in de manier waarop scheidsrechters regels toepassen, zo ook in de CL, het blijven toch mensen.

Zolang je grijze regels in stand houdt blijf je dit soort gevallen helaas houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

Misschien moet je analist worden, achteraf praten is ook wel erg makkelijk. :>

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
Nah ja geel voor Veltman zo vroeg in de wedstrijd.... Dan is het een idee, hem kennende, om te wisselen.
Daar heb je geen glazen bol voor nodig.

Maar tis inderdaad allemaal achteraf. Achteraf had ik ook liever een andere scheidsrechter gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wel opvallend dat de VAR nu ineens weer ruim de tijd neemt om situaties te bekijken. Zowel bij Real als PSG nu al. Gisteren hadden ze nog geen 5 seconden nodig voor moeilijker te beoordelen situaties...

[edit]
Schellevis doet z'n naam ook weer eer aan... Echt ongelofelijk ook dat ze hem op een wedstrijd van een Italiaanse club zetten..

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 06-11-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
..

[ Voor 96% gewijzigd door toolkist op 06-11-2019 21:43 . Reden: oops dubbelpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:34:
Wel opvallend dat de VAR nu ineens weer ruim de tijd neemt om situaties te bekijken. Zowel bij Real als PSG nu al. Gisteren hadden ze nog geen 5 seconden nodig voor moeilijker te beoordelen situaties...

[edit]
Schellevis doet z'n naam ook weer eer aan... Echt ongelofelijk ook dat ze hem op een wedstrijd van een Italiaanse club zetten..
Ja maar dat was Ajax. Dat is anders.
Moet Overmars maar geld doneren aan het pensioen fonds van de scheidsrechters.

Trouwens, ik heb het gevoel dat City dit jaar niet de CL gaat winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Deadsy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:14:
[...]

Ja maar dat was Ajax. Dat is anders.
Moet Overmars maar geld doneren aan het pensioen fonds van de scheidsrechters.

Trouwens, ik heb het gevoel dat City dit jaar niet de CL gaat winnen.
Had je City vooraf gezien als een grote kanshebber dan?
In de competitie staan ze 6 punten achter nota bene de CL-winnaar.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:25:
[...]

Vooraf hadden ze nog geen 6 punten achterstand op Liverpool ;)
Ik zag ze aan het begin van het seizoen wel bij de gewoonlijke groep kanshebbers.

Maar in de Pl wedstrijden die ik heb gezien overtuigen ze me niet en in de CL ook niet.
Gelukkig heeft dit team niet veel geld gekost :+

edit:
En dan krijgt Ajax een boete voor wangedrag.
Leverkusen Atletico
4 gele kaarten in 1x

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 06-11-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:30:
[...]

Ik zag ze aan het begin van het seizoen wel bij de gewoonlijke groep kanshebbers.

Maar in de Pl wedstrijden die ik heb gezien overtuigen ze me niet en in de CL ook niet.
Gelukkig heeft dit team niet veel geld gekost :+
Welke clubs overtuigen jou dan wel?
Maarten_E schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:25:
[...]

Is dat een graadmeter?

Liverpool heeft vier CL finales gespeeld zonder landskampioen te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[excessive rant waarschuwing]

Als je een aluhoedje opzet dan zijn er genoeg 'vreemde' beslissingen bij de UEFA. Ik herinner me nog de zogenoemde 'remuntada' tegen PSG die zo fake als een fake ass b*tch was. Met Suárez die uitgleed over een gemaaid grassprietje en in de 130e minuut van de verlenging een strafschop meekreeg zodat het geliefde Barcelona het resultaat kreeg wat voor de UEFA wenselijk was. Compleet ridicuul. Maar goed hardmaken kan ik niks en zin me er druk over te maken heb ik ook niet.

Manchester City is een nepclub, zal altijd een nepclub blijven en gun ik niks. In datzelfde rijtje plaats ik PSG (die niet zo lang geleden bijna dood waren) en in mindere mate Chelsea. Prestaties van dit seizoen negeer ik compleet want zodra de geldkraan weer open kan en mag stallen ze de jeugd wel weer bij Vitesse. RB Leipzig schaar ik er overigens ook onder evenals die andere RB clubs.

Nee dan hebben wij in Nederland soms wat minder aansprekende clubs om naar te kijken maar de meeste zijn wel allemaal fair & square al viert opportunisme soms hoogtij.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 07-11-2019 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:50:

Manchester City is een nepclub, zal altijd een nepclub blijven en gun ik niks. In datzelfde rijtje plaats ik PSG (die niet zo lang geleden bijna dood waren) en in mindere mate Chelsea.
Chelsea is net zo erg, wellicht nog erger hierin.
Eigenlijk de hele PL heeft een enorme kapitaalkracht die er voor zorgt dat kwaliteit en masse kan worden ingekocht. De open deur dat dergelijke clubs 2e en 3e elftallen hebben die hier voor het kampioenschap zouden strijden.... om maar te zwijgen van de enorme talent vernietiging in die teams, spelers die voor de centen hun carrière slopen …. uiteindelijk op hun 25e bij PEC Zwolle terecht komen met 3 officiële wedstrijden in hun benen. Sinds het Bosman-arrest en de komst van het kapitaal is in mijn ogen het voetbal kapot gegaan, in Nederland lang niet maar ook nu zie je dat Ajax met het enorme geld een voor mij gevoel onoverbrugbare claim op het kampioenschap nu en in de toekomst genomen. Het ergste wat nu nog kan komen is dat Ajax in een nog op te richten europese competitie stapt en de eredivisie gedaan is.
Je houdt het niet meer tegen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:50:
Met Suárez die uitgleed over een gemaaid grassprietje en in de 130e minuut van de verlenging een strafschop meekreeg zodat het geliefde Barcelona het resultaat kreeg wat voor de UEFA wenselijk was. Compleet ridicuul.
Met die strafschop werd het 5-1, dat was nog niet genoeg. Barcelona ging pas door dankzij het zesde doelpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
strafschop schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:14:
[...]

Met die strafschop werd het 5-1, dat was nog niet genoeg. Barcelona ging pas door dankzij het zesde doelpunt.
Maar die strafschop hielp wel om uiteindelijk bij die 6e benodigde goal te komen toch? ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

simons schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:11:
[...]

Chelsea is net zo erg, wellicht nog erger hierin.
Eigenlijk de hele PL heeft een enorme kapitaalkracht die er voor zorgt dat kwaliteit en masse kan worden ingekocht. De open deur dat dergelijke clubs 2e en 3e elftallen hebben die hier voor het kampioenschap zouden strijden.... om maar te zwijgen van de enorme talent vernietiging in die teams, spelers die voor de centen hun carrière slopen …. uiteindelijk op hun 25e bij PEC Zwolle terecht komen met 3 officiële wedstrijden in hun benen. Sinds het Bosman-arrest en de komst van het kapitaal is in mijn ogen het voetbal kapot gegaan, in Nederland lang niet maar ook nu zie je dat Ajax met het enorme geld een voor mij gevoel onoverbrugbare claim op het kampioenschap nu en in de toekomst genomen. Het ergste wat nu nog kan komen is dat Ajax in een nog op te richten europese competitie stapt en de eredivisie gedaan is.
Je houdt het niet meer tegen, helaas.
De competitie in nl is nog leuk maar, juist doordat andere landen meer geld hebben hebben ik wel het idee dat het algemen niveau van de spelers hier minder wordt, zie ook de opmerkingen dan 'als je na je 20-22ste nog in de eredivisie bent, dat er iets mis is met je' die ik in VI regelmatig voorbij heb horen komen.

en dat hoewel het natuurlijk nog afwachten is wie er kampioen wordt... ;) dat het er ook oplijkt dat we toch een 'gat' krijgen tussen de top teams. Maar je kan natuurlijk discussieren of dat niet altjd al zo was....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:27:
[...]
en dat hoewel het natuurlijk nog afwachten is wie er kampioen wordt... ;) dat het er ook oplijkt dat we toch een 'gat' krijgen tussen de top teams. Maar je kan natuurlijk discussieren of dat niet altjd al zo was....
Ik vond het een verademing dat clubs als Twente/AZ kampioen werden, hell dat Feyenoord het werd gaf ook het idee dat we ipv de traditionele 2 we zouden gaan naar 3,4 misschien wel 5 echte kampioenskandidaten....

ijdele hoop helaas.... en dan is mijn club Ajax.... maar ik heb liever kampioenschappen waar je uiteindelijk op de slotdag wint (of verliest helaas, zwolle :X ) maar dat heb ik echt liever dan de situatie nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat was dan ook wel heel erg ijdele hoop, de geschiedenis is gewoon duidelijk, het gaat 77% om Ajax of PSV, als je kijkt vanaf 2000 gaat het om 85% Ajax/PSV:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
1956-1957   Ajax
1957-1958   DOS DOS
1958-1959   Sparta
1959-1960   Ajax
1960-1961   Feijenoord
1961-1962   Feijenoord
1962-1963   PSV
1963-1964   DWS
1964-1965   Feijenoord
1965-1966   Ajax
1966-1967   Ajax
1967-1968   Ajax
1968-1969   Feijenoord
1969-1970   Ajax
1970-1971   Feijenoord
1971-1972   Ajax
1972-1973   Ajax
1973-1974   Feyenoord
1974-1975   PSV
1975-1976   PSV
1976-1977   Ajax
1977-1978   PSV
1978-1979   Ajax
1979-1980   Ajax
1980-1981   AZ `67 
1981-1982   Ajax
1982-1983   Ajax
1983-1984   Feyenoord
1984-1985   Ajax
1985-1986   PSV
1986-1987   PSV
1987-1988   PSV
1988-1989   PSV
1989-1990   Ajax
1990-1991   PSV
1991-1992   PSV
1992-1993   Feyenoord
1993-1994   Ajax
1994-1995   Ajax
1995-1996   Ajax
1996-1997   PSV
1997-1998   Ajax
1998-1999   Feyenoord
1999-2000   PSV
2000-2001   PSV
2001-2002   Ajax
2002-2003   PSV
2003-2004   Ajax
2004-2005   PSV
2005-2006   PSV
2006-2007   PSV
2007-2008   PSV
2008-2009   AZ
2009-2010   FC Twente 
2010-2011   Ajax
2011-2012   Ajax
2012-2013   Ajax
2013-2014   Ajax
2014-2015   PSV
2015-2016   PSV
2016-2017   Feyenoord
2017-2018   PSV
2018-2019   Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31
Aan de ene kant zeg ik ja, de competitie zou leuker zijn als ie wat spannender is, aan de andere kant is het ook wel weer erg leuk om een team te hebben wat goed mee kan komen in Europa. En die dingen gaan helaas niet samen; als je Europees mee wil komen heb je nu eenmaal een team nodig wat een maatje te groot is voor onze huidige eredivisie.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
simons schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:34:
[...]

Ik vond het een verademing dat clubs als Twente/AZ kampioen werden, hell dat Feyenoord het werd gaf ook het idee dat we ipv de traditionele 2 we zouden gaan naar 3,4 misschien wel 5 echte kampioenskandidaten....

ijdele hoop helaas.... en dan is mijn club Ajax.... maar ik heb liever kampioenschappen waar je uiteindelijk op de slotdag wint (of verliest helaas, zwolle :X ) maar dat heb ik echt liever dan de situatie nu...
Zo spannend is het niet en is het ook nooit geweest, het gaat bijna altijd tussen PSV en Ajax:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
1956-1957   Ajax
1957-1958   DOS DOS
1958-1959   Sparta
1959-1960   Ajax
1960-1961   Feijenoord
1961-1962   Feijenoord
1962-1963   PSV
1963-1964   DWS
1964-1965   Feijenoord
1965-1966   Ajax
1966-1967   Ajax
1967-1968   Ajax
1968-1969   Feijenoord
1969-1970   Ajax
1970-1971   Feijenoord
1971-1972   Ajax
1972-1973   Ajax
1973-1974   Feyenoord
1974-1975   PSV
1975-1976   PSV
1976-1977   Ajax
1977-1978   PSV
1978-1979   Ajax
1979-1980   Ajax
1980-1981   AZ `67 
1981-1982   Ajax
1982-1983   Ajax
1983-1984   Feyenoord
1984-1985   Ajax
1985-1986   PSV
1986-1987   PSV
1987-1988   PSV
1988-1989   PSV
1989-1990   Ajax
1990-1991   PSV
1991-1992   PSV
1992-1993   Feyenoord
1993-1994   Ajax
1994-1995   Ajax
1995-1996   Ajax
1996-1997   PSV
1997-1998   Ajax
1998-1999   Feyenoord
1999-2000   PSV
2000-2001   PSV
2001-2002   Ajax
2002-2003   PSV
2003-2004   Ajax
2004-2005   PSV
2005-2006   PSV
2006-2007   PSV
2007-2008   PSV
2008-2009   AZ
2009-2010   FC Twente 
2010-2011   Ajax
2011-2012   Ajax
2012-2013   Ajax
2013-2014   Ajax
2014-2015   PSV
2015-2016   PSV
2016-2017   Feyenoord
2017-2018   PSV
2018-2019   Ajax

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Martinusz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:01:
[...]

Zo spannend is het niet en is het ook nooit geweest, het gaat bijna altijd tussen PSV en Ajax:
De periode waarover hij het heeft is rond 2010.

In 2008-2009 had je AZ, Twente, Ajax op 1-2-3.
Jaar daarop Twente - Ajax - PSV (slotdag beslist).
2010/11 Ajax, Twente, PSV (slotdag beslist in onderling duel).
Het jaar daarna Ajax, Feyenoord, PSV.

Dat is aardig afwisselend qua clubs. En een finale zoals in 2010/11 is ook top natuurlijk (zelfs al verloor mijn club).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

T-MOB schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:10:
[...]

Dat is aardig afwisselend qua clubs. En een finale zoals in 2010/11 is ook top natuurlijk (zelfs al verloor mijn club).
Inderdaad :)

Ik begrijp echt wel dat sinds de start van het betaald voetbal het Ajax/PSV/Feyenoord wat de klok sloeg, echter ik had een beetje hoop sinds de door jou genoemde periode dat andere dichterbij konden komen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
simons schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:34:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dan moeten de subtoppers wel meegroeien richting de toppers, en niet andersom. De kwaliteit moet omhoog en de laatste jaren zie je (met name bij Ajax/ PSV en AZ) dat dit wel kan. Die teams zijn echt beter geworden, waarbij met name AZ het echt van de jeugd moet hebben wat ik ook wel superknap vind.
Momenteel als je ziet wat er bij AZ, Ajax en PSV doorbreekt/ is doorgebroken worden die clubs aantrekkelijk om als jongeling terecht te komen, omdat de opleiding blijkbaar goed is, je mits goed genoeg ook snel genoeg kansen bij een eerste elftal krijgt en je dan aan Europees voetbal kan deelnemen, zonder gelijk een modderfiguur te slaan.

Spelers zullen door wat (met name Ajax) de teams presteren in Europa de Eredivisie minder snel als het lachtertje van Europa zien, maar meer als een leuke opstap naar de absolute top.

Als je kijkt naar de jaren hiervoor, voordat Ajax begon te presteren in Europa, wat kwam er toen aan jeugd door wat de top echt aan kon/ leek te kunnen? Bijna niets, nu gebeurt dat wel en zie je gelijk wat er gebeurt. (Opportunisme ten top, ik weet het)
Ajax staat er goed op, AZ staat er goed op, PSV met de talenten staat er goed op, Feyenoord niet zo, die club (mijn club.......) heeft te lang lopen slapen, maar ik hoop dat die nu eindelijk wakker worden. Er is talent genoeg in Nederland, en er zijn ook best wel interessante clubs voor jonge spelers.
Ik denk alleen dat Ajax (gezien de aankopen afgelopen zomer) wel moet oppassen dat ze niet deze zomer nog weer van dergelijke aankopen doen, met meer goede / ervaren spelers, op plekken waar je ook jeugd in zou kunnen passen, maar die daardoor niet (veel minder) aan spelen toekomen. Natuurlijk staat kwaliteit voorop, maar zoals we een aantal jaren hebben kunnen zien, zonder de jeugd is de Eredivisie nergens, en komt er ook niet veel geld binnen om mee te groeien. Daar zullen ze het toch vooral van moeten (blijven) hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Martinusz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:41:
[...]

Dat was dan ook wel heel erg ijdele hoop, de geschiedenis is gewoon duidelijk, het gaat 77% om Ajax of PSV, als je kijkt vanaf 2000 gaat het om 85% Ajax/PSV:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
1956-1957   Ajax
1957-1958   DOS DOS
1958-1959   Sparta
1959-1960   Ajax
1960-1961   Feijenoord
1961-1962   Feijenoord
1962-1963   PSV
1963-1964   DWS
1964-1965   Feijenoord
1965-1966   Ajax
1966-1967   Ajax
1967-1968   Ajax
1968-1969   Feijenoord
1969-1970   Ajax
1970-1971   Feijenoord
1971-1972   Ajax
1972-1973   Ajax
1973-1974   Feyenoord
1974-1975   PSV
1975-1976   PSV
1976-1977   Ajax
1977-1978   PSV
1978-1979   Ajax
1979-1980   Ajax
1980-1981   AZ `67 
1981-1982   Ajax
1982-1983   Ajax
1983-1984   Feyenoord
1984-1985   Ajax
1985-1986   PSV
1986-1987   PSV
1987-1988   PSV
1988-1989   PSV
1989-1990   Ajax
1990-1991   PSV
1991-1992   PSV
1992-1993   Feyenoord
1993-1994   Ajax
1994-1995   Ajax
1995-1996   Ajax
1996-1997   PSV
1997-1998   Ajax
1998-1999   Feyenoord
1999-2000   PSV
2000-2001   PSV
2001-2002   Ajax
2002-2003   PSV
2003-2004   Ajax
2004-2005   PSV
2005-2006   PSV
2006-2007   PSV
2007-2008   PSV
2008-2009   AZ
2009-2010   FC Twente 
2010-2011   Ajax
2011-2012   Ajax
2012-2013   Ajax
2013-2014   Ajax
2014-2015   PSV
2015-2016   PSV
2016-2017   Feyenoord
2017-2018   PSV
2018-2019   Ajax
Jawel, maar het punt is dat het nogal uitmaakt, of je op de laatste dag kampioen word, of 3 weken na de winterstop (bij wijze van). Maar misschien is een eurpose liga gewoon een logische ontwikkeling, zolang dat dan ook werkt met een soort van piramide, dus dat je van europees kan degraderen, naar nationaal, als hoewel mijn clubbie dan wsl in nl achterblijft en dan europees alleen een 'rkc' mag doen en een jaar later weer terug is.

Goed we weten het niet, maar mijn punt blijft dat het gat/de scheef groei de situatie niet verbeterd. En wel eens met kiwi het is erg leuk om te zien dat we nu niet meer doen voor spek en bonen zoals al heel lang het geval is...... (muv van de relatief recente eurpoese prestaties...dus vorig jaar, de el finale en kwart finale (toch?) van psv destijds)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ja maar niet helemaal vrij van enige smet die uitzonderingen. DSB schandaal en die investeringsmaatschappij die Twente bijna kapot maakte (en/of vice versa). Maar goed in die tijd waren Ajax en PSV ook financieel zwakke broeders. Ajax met 26 miljoen schuld dacht ik en PSV volgens mij nog wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:33:
[...]

Ja maar niet helemaal vrij van enige smet die uitzonderingen. DSB schandaal en die investeringsmaatschappij die Twente bijna kapot maakte (en/of vice versa). Maar goed in die tijd waren Ajax en PSV ook financieel zwakke broeders. Ajax met 26 miljoen schuld dacht ik en PSV volgens mij nog wat meer.
En Feyenoord ook op het verkeerde pad richting dat bijna faillisement. De ED is wel veel gezonder geworden. En door de toch redelijk goede prestaties van clubs in Europa de laatste jaren ook weer op de weg omhoog qua aanzien in het buitenland als dé competitie om klaargestoomd te worden voor de grote 3 competities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]Ja maar niet helemaal vrij van enige smet die uitzonderingen. DSB schandaal en die investeringsmaatschappij die Twente bijna kapot maakte (en/of vice versa). Maar goed in die tijd waren Ajax en PSV ook financieel zwakke broeders. Ajax met 26 miljoen schuld dacht ik en PSV volgens mij nog wat meer.
Vitesse deed ook even leuk mee dankzij de Nuon-maffia en Karel Aalbers.
Vergeet niet dat Utrecht een 'rijke' eigenaar heeft die jaarlijks miljoenen een bodemloze put inpompt.
En dat is dan de top van de Eredivisie ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja dat is het opportunisme waar we hier in Nederland last van hebben. Roda JC pokert ook al een tijdje samen met de andere clubs. Binnen 10 jaar vallen er daar nog wel wat clubs weg vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:44:
Ja dat is het opportunisme waar we hier in Nederland last van hebben. Roda JC pokert ook al een tijdje samen met de andere clubs. Binnen 10 jaar vallen er daar nog wel wat clubs weg vrees ik.
Zolang ik al voetbal kijk zitten we al te wachten op het verdwijnen van 2 van die Limburg clubs en het ontstaan van FC Limburg. Maar het wil maar niet gebeuren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:48:
[...]

Zolang ik al voetbal kijk zitten we al te wachten op het verdwijnen van 2 van die Limburg clubs en het ontstaan van FC Limburg. Maar het wil maar niet gebeuren :P
Als regerend Jinx-koning zou je beter moeten weten en kunnen zeggen dat dat toch niet meer gaat gebeuren. ;)

Poll: FC Astana vs AZ
Winst AZ
Winst Astana
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402238&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: LASK Linz vs PSV
Winst PSV
Winst LASK Linz
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402239&layout=6&sort=prc

Poll: Feyenoord vs Young Boys
Winst Feyenoord
Winst Young Boys
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402240&layout=6&sort=prc

[ Voor 72% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-11-2019 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
[...]
Bij Twente begon de ellende pas erna. Na die tweede plek en het seizoen erop stuklopen op de voorronde CL is het bestuur gekke financiele capriolen uit gaan halen om maar mee te kunnen blijven doen. PSV is om dezelfde reden (alvast inboeken van onzekere Europese televisiegelden) in zwaar weer gekomen. Die hebben dat toen opgelost met gemeenten en die gronddeal. Een goed werkende bestuursstructuur met daadwerkelijk controlerende commissarissen helpt dan enorm. Bij Twente was de voorzitter ook commissaris en ook investeerder #beetjedom.
AZ ging gewoon mee in de val van Scheringa/DSB, qua management van de voetbalclub was er volgens mij niet zo gek veel mis toch? Hoe ze herstellen van die klap is wat mij betreft wel een iets waar andere clubs in zwaar financieel weer een voorbeeld aan kunnen nemen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
OPSLAGHOND schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:08:
[...]

Als regerend Jinx-koning zou je beter moeten weten en kunnen zeggen dat dat toch niet meer gaat gebeuren. ;)

Poll: FC Astana vs AZ
Winst AZ
Winst Astana
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]

Poll: LASK Linz vs PSV
Winst PSV
Winst LASK Linz
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]

Poll: Feyenoord vs Young Boys
Winst Feyenoord
Winst Young Boys
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
AZ en Feyenoord gaan winnen, PSV gaat eraf ben ik bang -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:48:
[...]

Die clubs zijn misschien te klein om zich in het commerciële geweld van de ED staande te houden maar hebben wel een lokale achterban. Persoonlijk vind ik dat mooier dan een opgekochte fusieclub die toevallig van Limburgse faciliteiten gebruik maakt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
@Leon Zwiers zou dat goed gaan dan? zo'n fusie?

Hier heb je Heerenveen en Cambuur. Maar die gaan absoluut niet samen. Cambuur-fans noemen Heerenveen niet eens bij naam. Die hebben het over DKV.... Dertig Kilometer Verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Martinusz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:27:
[...]

AZ en Feyenoord gaan winnen, PSV gaat eraf ben ik bang -O-
Toch ben ik benieuwd hoe AZ omgaat met de lange reis, de kou en het tijdsverschil. Een gelijkspelletje lijkt me aannemelijker dan winst. Bij Feyenoord dendert het Dickie-effect door! Voor PSV ligt het eraan of Malen en Bergwijn onderhand weer terug zijn, die doelpunten/assists worden echt gemist. Iemand info of ze mee kunnen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Qu3st schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:31:
[...]

Toch ben ik benieuwd hoe AZ omgaat met de lange reis, de kou en het tijdsverschil. Een gelijkspelletje lijkt me aannemelijker dan winst. Bij Feyenoord dendert het Dickie-effect door! Voor PSV ligt het eraan of Malen en Bergwijn onderhand weer terug zijn, die doelpunten/assists worden echt gemist. Iemand info of ze mee kunnen spelen?
Kortom eigenlijk drie potjes waar vooraf niets over te zeggen valt (of is er ergens een Italiaanse flierefluiter aangesteld?)

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 36 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken