Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 134 135 136 Laatste
Acties:

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:17
Wel lekker voor wat betreft Oostenrijk: Salzburg krijgt met 4-1 klop van Eintracht.

Maarten_E wijzigde deze reactie 20-02-2020 21:07 (9%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Man man man. Ik heb een stevige mening over het gebrek aan voetbal van Getafe. Verdedigen en ontregelen kan ik best waarderen, binnen grenzen, zolang het maar sportief blijft. Maar dit?

Helaas moet ik ook concluderen dat Ajax werkelijk waar niets heeft laten zien en geen enkel recht tot klagen heeft. Ik ben bang dat die er volgend week na een best prima pot uit vliegen. En zich dan realiseren dat als ze twee van die potten hadden gespeeld zij gewoon door waren gegaan en het dus vandaag hebben laten liggen.
Zo zonde weer. :/

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Er werd ook echt weinig gevoetbald

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:10:
Man man man. Ik heb een stevige mening over het gebrek aan voetbal van Getafe. Verdedigen en ontregelen kan ik best waarderen, binnen grenzen, zolang het maar sportief blijft. Maar dit?

Helaas moet ik ook concluderen dat Ajax werkelijk waar niets heeft laten zien en geen enkel recht tot klagen heeft. Ik ben bang dat die er volgend week na een best prima pot uit vliegen. En zich dan realiseren dat als ze twee van die potten hadden gespeeld zij gewoon door waren gegaan en het dus vandaag hebben laten liggen.
Zo zonde weer. :/
Eens, ik kon dinsdag het spel van Atletico waarderen maar dit had weinig met voetbal van doen. Een WWF wedstrijd heeft nog hogere acteer niveau. Maar dat de spelers van Ajax hier niet op voorbereid waren is echt de staf van Ajax aan te rekenen. Dit hadden ze echt kunnen weten en ook daarop de wedstrijd beter kunnen voorbereiden. Hetzelfde soort theater had je bijvoorbeeld tegen een Portugese of Italiaanse ploeg ook kunnen verwachten.

Verder kun je zien dat Ajax nog hopeloos uit vorm is. De meeste spelers kregen het niet voor elkaar om langer dan 2x de bal rond te spelen. Het balverlies was gewoon soms gewoon echt tranentrekkend.

Anyway ik hoop dat in de return Ajax Getaffe bij de strot pakt en er vol op gaat.

PVOutput

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:18:
[...]

Eens, ik kon dinsdag het spel van Atletico waarderen maar dit had weinig met voetbal van doen. Een WWF wedstrijd heeft nog hogere acteer niveau. Maar dat de spelers van Ajax hier niet op voorbereid waren is echt de staf van Ajax aan te rekenen. Dit hadden ze echt kunnen weten en ook daarop de wedstrijd beter kunnen voorbereiden. Hetzelfde soort theater had je bijvoorbeeld tegen een Portugese of Italiaanse ploeg ook kunnen verwachten.

Verder kun je zien dat Ajax nog hopeloos uit vorm is. De meeste spelers kregen het niet voor elkaar om langer dan 2x de bal rond te spelen. Het balverlies was gewoon soms gewoon echt tranentrekkend.

Anyway ik hoop dat in de return Ajax Getaffe bij de strot pakt en er vol op gaat.
Gewoon thuis kleine overwinning en daarna focus op de de dubbel, de EL ga je toch niet winnen met dit team

• Pixel Witcher
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16:18
Exocet schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:16:
Er werd ook echt weinig gevoetbald

[Embed]
Scheidsrechter was nog wel een grotere clown dan die Deyverson en Nyon. fluit hopelijk voorlopig geen wedstrijden meer.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Wel verfrissend om te zien dat een tegenstander ook meteen weer op kan staan zonder tranen!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Exocet schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:21:
[...]

Gewoon thuis kleine overwinning en daarna focus op de de dubbel, de EL ga je toch niet winnen met dit team
Toch moet er ergens wel wat meer voetbal in dit team zitten toch? Althans, we hebben de poulefase van de CL toch een veel beter Ajax gezien?
Of is de motivatie totaal weg na de uitschakeling?

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17:32
Pixel Witcher schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:02:
Moet AZ het weer laten zien na alweer het gefaal van Ajax.
je ziet dat er maar een club is in Nederland die daadwerkelijk nog om de punten geeft in Europa :)
Welke club bedoelde je? AZ zet de trend door die door FC Utrecht (zij speelden toch voorrondes?) gestart was afgelopen zomer.

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
Az gaat ook lekker... 0-1

• Pixel Witcher
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16:18
Qu3st schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Welke club bedoelde je? AZ zet de trend door die door FC Utrecht (zij speelden toch voorrondes?) gestart was afgelopen zomer.
Boeit mij dat hele AZ nou joh :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Miki schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:18:
Maar dat de spelers van Ajax hier niet op voorbereid waren is echt de staf van Ajax aan te rekenen. Dit hadden ze echt kunnen weten en ook daarop de wedstrijd beter kunnen voorbereiden. Hetzelfde soort theater had je bijvoorbeeld tegen een Portugese of Italiaanse ploeg ook kunnen verwachten.
Als je hierop in gaat is dat echt alleen jezelf aan te rekenen. De hele wereld wist wat Ajax te wachten stond, daar móet je inderdaad gewoon op voorbereid zijn. Dat spelers zich toch nog laten opnaaien kan ik alleen maar aan hun eigen professionaliteit en intelligentie toewijzen. Helaas, maar ik zie geen andere optie.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17:20

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Was ook een ongelukkige goal zeg. Hopelijk kan AZ door het hogere tempo er ook wat uitslepen.

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:12
Ik kan niet nog meer gekloot op deze avond aan, hier gaat dus de tv uit en zie morgen wel of AZ nog een overwinning uit het vuur heeft kunnen slepen.

• Harribo
Az speelt net als Ajax, weten geen kans te creëren.
Ben het als fc Groningen supporter wel wat gewend maar niet van az of Ajax.
Wat een armoe

• Maarten_E
Mensen in het buitenland die het Nederlands voetbal niet volgen zullen zich afvragen hoe deze 2 ploegen in godsnaam eerste en tweede in de competitie kunnen staan. Mijn god...

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:44:
Mensen in het buitenland die het Nederlands voetbal niet volgen zullen zich afvragen hoe deze 2 ploegen in godsnaam eerste en tweede in de competitie kunnen staan. Mijn god...
Simpel, de rest is nog slechter ... veel slechter. :)

• Maarten_E
OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Simpel, de rest is nog slechter ... veel slechter. :)
*kijkt naar het levende lijk dat PSV heet*

Goed punt! :+ ;)

• Harribo
Tjonge jonge... Komt az eruit.. Komt de bal bij idrissi. Die weigert simpel door te tikken voor een kans.
Gaat vervolgens weer pingelen en wil 4 man voorbij. Bal kwijt.
Gewoon simpel voetballen, direct tikken naar voren... Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Pompi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:32:
Ik kan niet nog meer gekloot op deze avond aan, hier gaat dus de tv uit en zie morgen wel of AZ nog een overwinning uit het vuur heeft kunnen slepen.
Ik heb ondertussen een koof en deur geschilderd, zonde als ik het had laten liggen voor deze wedstrijden :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
VAR? Penalty!!!

• Harribo
Koopmeiners... Raak! 1-1

Harribo wijzigde deze reactie 20-02-2020 22:45 (9%)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Penalty veroorzaakt door Holland? :)F *O* :)F

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 20-02-2020 22:45 (29%)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:17

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

'Gelukkig gegeven' naar hij telt :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Wat vervelend dat ik er niks van heb gezien ivm een etentje met (oud)collega's O-)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
ajax is aardig afgesminkt.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ajax afgesminkt? Wat moet dat dan zijn?

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 20-02-2020 23:14 (7%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
2-0 verliezen is zwak, vriend, Ajaxfan...

Tis jammer maar ja, kan gebeuren uit tegen een team waar ook Barca het heel moeilijk tegen had en waarvan je weet dat ze een speelstijl hanteren die Ajax echt totaal niet ligt. Die tweede goal kan wel eens heel vervelend blijken te zijn, 1-0 zie ik nog wel goed gemaakt worden in Amsterdam.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Ten Hag mag zich wel eens achter de oren gaan krabben wat voor elftallen ie de laatste tijd het veld in stuurt... 😡

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Draak van een wedstrijd zeg :X Tegenstander die niet komt om te voetballen en Ajax zelf voetbalde ook niet.

Op 't einde kwamen er wat kleine kansjes aan, maar dan fluit die scheids na 94 minuten ineens af voor de wedstrijd, waar je nog makkelijk een minuut of twee door kon laten voetballen. Sowieso had die man 't helemaal niet in de hand en trapte hij constant in 't theater van die 11 duikelaars. Dan nog zo'n arrogante kwast van een coach langs de kant die ook lekker mee doet en lekker om kaartjes staat te vragen :r

Kans is groot dat ze door gaan, maar ik zou me kapot schamen als Ajax zo zou moeten "voetballen".

• Yogibeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:22
42 minuten officiële speeltijd gehad gisteren. Los van het feit dat Ajax zelf niet goed speelde, is dit niet langer te doen toch? We hebben deze week eerst Atletico aan het werk gezien en gisteren Getafe. Het is verschrikkelijk.

Van Basten opperde jaren geleden de oplossing al: 60 minuten officiële speeltijd invoeren en de klok stil zodra het spel stil ligt. Dan is het heel snel gedaan met het tijdrekken en vervelend doen.

• Martinusz
  • Nu online
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:55:
42 minuten officiële speeltijd gehad gisteren. Los van het feit dat Ajax zelf niet goed speelde, is dit niet langer te doen toch? We hebben deze week eerst Atletico aan het werk gezien en gisteren Getafe. Het is verschrikkelijk.

Van Basten opperde jaren geleden de oplossing al: 60 minuten officiële speeltijd invoeren en de klok stil zodra het spel stil ligt. Dan is het heel snel gedaan met het tijdrekken en vervelend doen.
Dan krijg je een nachtwedstrijd tegen Getafe :o :X

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:08

Gynnad

* * *

Typhone schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 07:23:
Ten Hag mag zich wel eens achter de oren gaan krabben wat voor elftallen ie de laatste tijd het veld in stuurt... 😡
Wat had jij gisteren dan gedaan, ik vond het nog niet eens zo gek. Schuurs had nog gekund voor Alvarez, maar Schuurs ging in de fout bij de 2-0, dus of dat beter zou zijn geweest..

Gisteren lieten vooral de jongens die het moeten doen niets van zich horen: Babel, Ziyech, vd Beek, Tadic..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:21
Die had ik na 20 minuten gewisseld. En Tadic niet op de flank posteren. Dat had ik gedaan.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:47
Getafe steeds als een anti ploeg weg zetten doe je ze echt te kort. Het had na 30 minuten al 3-0 kunnen zijn en dan komt de goal snel daarna omdat Ajax zich uit elkaar laat spelen door een makkelijk ingetrainde vrije trap. Natuurlijk wil Ajax liever haar eigen spel maken maar als ze volledig onder druk worden gezet dan slaan ze gewoon dicht. Dat is ook een kwaliteit.

Dit Getafe is gewoon een maatje te groot voor Ajax. Ten Hag heeft geen plan B als het niet loopt dat is iedere keer tegen dit soort ploegen.

Overigens is het te makkelijk om alleen Schuur de schuld te geven van de 2-0, Dest die draait al weg voordat de bal bij hem is waardoor hij hem met zijn hak nog van richting veranderd.

De scheidsrechter had wel strenger mogen zijn maar dan nog had Ajax niet gewonnen, ze stonden gewoon met een verkeerde mentaliteit in het veld

GrooV wijzigde deze reactie 21-02-2020 09:07 (9%)

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:04
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:06:
Getafe steeds als een anti ploeg weg zetten doe je ze echt te kort.
Nee dit Getafe was inderdaad oogstrelend en een voorbeeld voor de sport. Ik denk dat hier nog generaties spelers en trainers inspiratie uit kunnen putten. Ik heb begrepen dat Netflix al bezig is met de documentaire.
Dit Getafe is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.
Fixed. Een Ajax met beoogde basisspelers, in vorm, speelt zich hier simpelweg onder uit.
Ten Hag heeft geen plan B als het niet loopt dat is iedere keer tegen dit soort ploegen.
Agreed. Maar als je spelers niet meer naar de juiste kleur kunnen passen heeft plan B, C of D geen zin meer.

Ik vond dat met name Onana gemist werd overigens. Er werd hoog druk gezet om het voetballen lastig te maken en Varela kan daar toch minder goed mee om gaan dan Onana. Ik heb hem niet zo vaak een verdediger aan zien spelen maar steeds voor de lange bal zien opteren. Onana kapt dan een aanvaller uit en geeft een goede pass.

Ik zag op Voetbalzone een comment waar ik me wat dit betreft hartgrondig bij aan sluit. Ik ga niet eens meer in discussie met mensen die dit ook voetbal vinden: die hebben in semantische zin natuurlijk volkomen gelijk. Maar het is een blamage voor de sport en als scheidsrechters/FIFA pertinent blijven weigeren om hard op te treden tegen dit soort ellende graaft de sport zijn eigen graf.

De bewuste comment:
Allemaal leuk en aardig. Maar als elke club zoals Getafe speelt dan snijdt uiteindelijk de sport zichzelf in de vingers. Het is nu nog de populairste sport in de wereld maar met de huidige ontwikkelingen kan de populariteit zeker wel afnemen. Getafe liegt en bedriegt alles bij elkaar en zorgt er voor dat er slechts 45 minuten zuivere speeltijd over is. Noem mij een romanticus, maar ploegen als dit Getafe gaan nooit onthouden worden in de sporthistorie van mensen. Ploegen als het Ajax van vorig jaar zeker wel. Uiteindelijk is voetbal ook slechts amusement en alleen maar naar rollende spelers kijken valt daar niet onder. Ik als neutrale kijker ga iig wel wat anders doen bij de return, ik hoef deze onzin echt niet nog een keer te aanschouwen.

snmght wijzigde deze reactie 21-02-2020 09:41 (46%)

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• snmght
dubbel

snmght wijzigde deze reactie 21-02-2020 09:32 (99%)

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
Typhone schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:04:
Die had ik na 20 minuten gewisseld. En Tadic niet op de flank posteren. Dat had ik gedaan.
Tadic is al het hele seizoen maar matig bezig. Wellicht moet Ajax hem een keer banken? Jammere alleen is dat ze niet echt alternatieven hebben die wel in vorm zijn of een aardig niveau halen.

Wel eens met die voetbalzone comment:
Ik hoef die return ook niet zo nodig te zien. Was een afgrijselijke pot

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 21-02-2020 09:36 (12%)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:04
Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:56:
[...]

Dan krijg je een nachtwedstrijd tegen Getafe :o :X
Het heeft dan geen zin om op de grond te gaan liggen om tijd te rekken, de tijd staat dan immers stil en je hebt er geen voordeel van. Dat zal dan ook niet gebeuren lijkt me.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• GrooV
snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Nee dit Getafe was inderdaad oogstrelend en een voorbeeld voor de sport. Ik denk dat hier nog generaties spelers en trainers inspiratie uit kunnen putten. Ik heb begrepen dat Netflix al bezig is met de documentaire.

[...]

Fixed. Een Ajax met beoogde basisspelers, in vorm, speelt zich hier simpelweg onder uit.

[...]

Agreed. Maar als je spelers niet meer naar de juiste kleur kunnen passen heeft plan B, C of D geen zin meer.

Ik vond dat met name Onana gemist werd overigens. Er werd hoog druk gezet om het voetballen lastig te maken en Varela kan daar toch minder goed mee om gaan dan Onana. Ik heb hem niet zo vaak een verdediger aan zien spelen maar steeds voor de lange bal zien opteren. Onana kapt dan een aanvaller uit en geeft een goede pass.

[...]

Ik zag op Voetbalzone een comment waar ik me wat dit betreft hartgrondig bij aan sluit. Ik ga niet eens meer in discussie met mensen die dit ook voetbal vinden: die hebben in semantische zin natuurlijk volkomen gelijk. Maar het is een blamage voor de sport en als scheidsrechters/FIFA pertinent blijven weigeren om hard op te treden tegen dit soort ellende graaft de sport zijn eigen graf.

De bewuste comment:

[...]
Ooit een andere wedstrijd dan Barcelona gekeken? Niet iedereen speelt stralend voetbal. Mourinho doet dit ook al jaren.

Als je dit anti voetbal vind dan moet je er tegen wapenen en zorgen dat je je eigen spel kan maken. Ipv naief de wedstrijd in en je laten bespelen.

Het is niet dat Getafe dit voor het eerst doet...

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:43

Ik denk dat dat niet nodig is, scheidsrechters zouden gewoon veel scherper moeten zijn op tijdrekken en aanstellen.
Maar het is gewoon onderdeel van de voetbal cultuur dat scheidsrechters enorm met zich laten sollen. Ik kan me geen sport indenken waar spelers het in hun hoofd halen om zoveel commentaar te leveren en te proberen de scheidsrechter te beïnvloeden.
Geen idee wat het idee erachter is om het jezelf als scheidsrechter zo moeilijk te maken. Vraag een speler (of coach) om een kaart, dan krijgt hij er een. Heb je pijn en blijf je liggen, dan ga je maar naar de kant om te herstellen en als je er weer klaar voor bent mag je best even wachten tot het moment daar is om weer mee te mogen doen. Keepers die lang doen over uittrappan van de bal (Onana heeft daar zijn specialiteit van gemaakt door bij elke vangbal zich naar voren te laten vallen) dan krijg je vol automatisch volgens de spelregels een indirecte vrije trap tegen. (keeper mag de bal 6 seconde vasthouden, niet langer)

Bij vrije trappen en inworpen zou je nog een regel in kunnen voeren dat de scheidsrechter fluit voor het nemen van die spelhervatting (als hij ziet dat de teams klaar staan) Is het spel dan niet binnen 3 seconde hervat dan mag de tegenstander de spelhervatting nemen.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Die vaste speeltijd bij voetbal heeft wel zijn charme. Maar de scheidsrechters mogen wel wat meer doen om de leiding te nemen.

alles kan off-topic

• Yogibeer
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Ooit een andere wedstrijd dan Barcelona gekeken? Niet iedereen speelt stralend voetbal. Mourinho doet dit ook al jaren.

Als je dit anti voetbal vind dan moet je er tegen wapenen en zorgen dat je je eigen spel kan maken. Ipv naief de wedstrijd in en je laten bespelen.

Het is niet dat Getafe dit voor het eerst doet...
Ik begrijp vanuit spelers, trainers en alles wat daarbij hoort dat resultaat voorop staat.
Jammer dat ze echter vaak uit het hoog verliezen dat het supporters eigenlijk het voetbal zijn. Zonder fans geen voetbal.

Je kan clubs niet opdragen om attractiever te gaan voetballen. Er zijn echter tal van voorbeelden van clubs die echter wel de intentie hebben om het publiek en haar fans te vermaken.

Atletico en Getafe zijn in sommige gevallen een schande voor het voetbal.

• Yogibeer
dutchgio schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Het heeft dan geen zin om op de grond te gaan liggen om tijd te rekken, de tijd staat dan immers stil en je hebt er geen voordeel van. Dat zal dan ook niet gebeuren lijkt me.
Precies. Wat mij betreft per komend seizoen invoeren die hap.

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik vind het goed kunnen bespelen van een zwakke scheidsrechter ook wel zijn charme hebben. Het lullig als het je club benadeelt, maar voetbal is ook psychologische oorlogsvoering.

Getafe deed het gisteren tegen Ajax. Lekker zuigen, rollen en stervende zwaan spelen. Daar is een zwakke scheidsrechter toch gevoelig voor.

• Ankona
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Ik begrijp vanuit spelers, trainers en alles wat daarbij hoort dat resultaat voorop staat.
Jammer dat ze echter vaak uit het hoog verliezen dat het supporters eigenlijk het voetbal zijn. Zonder fans geen voetbal.

Je kan clubs niet opdragen om attractiever te gaan voetballen. Er zijn echter tal van voorbeelden van clubs die echter wel de intentie hebben om het publiek en haar fans te vermaken.

Dat vind ik dus gewoon gelul. Fans vermaken zich prima als hun clubje wint, ongeacht hoe.
Voetbal is geen jurysport. Het gaat om het scoren van meer doelpunten dan de tegenstander. Wie dat het effectiefst doet is de winnaar. Wie de sport niet leuk vindt om naar te kijken moet iets anders zoeken. (Er zijn ook mensen die naar wielrennen kijken. Urenlang een paar mannen in latex pakje op de fiets achter elkaar aan toeren, of dat nou zo spannend is. )

Bij voetbal is het gewoon mooi om te zien als het ene team effectief het spel van de tegenstander weet te frustreren en zelf wel gevaarlijk kan zijn. Dat is gewoon de kern van de sport. Dat maakt de sport ook zo spannend ondanks dat er veel minder gescoord wordt dan bij bijvoorbeeld korfbal of basketbal.

alles kan off-topic

• snmght
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Bij voetbal is het gewoon mooi om te zien als het ene team effectief het spel van de tegenstander weet te frustreren en zelf wel gevaarlijk kan zijn.
Incorrect. Je hoeft geen meningen als feiten te presenteren, dat komt de discussie op geen enkele manier ten goede. Ik vind het afschuwelijk om te zien.

• Ankona
snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Incorrect. Je hoeft geen meningen als feiten te presenteren, dat komt de discussie op geen enkele manier ten goede. Ik vind het afschuwelijk om te zien.
Maar als je niet van voetbal houdt, mag je best naar een andere sport kijken ;)

Ik vind wielrennen geen bal aan om naar te kijken (terwijl ik zelf best graag op de fiets zit)

alles kan off-topic

• snmght
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Maar als je niet van voetbal houdt, mag je best naar een andere sport kijken ;)
Waar slaat dit nou weer op? Dus op het moment dat je een element van de sport het aanzien niet waard vindt kun je maar beter een andere sport kijken? Geniet jij wel van werkelijk alles wat er op een voetbalveld gebeurd? Streakers, hooligans, voorzitters met pistolen, open beenbreuken, kopstoten, vuurwerk op het veld etcetera? Of kijk je ook alleen maar wielrennen? 8)7

• GrooV
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Onzin, het stadion van Getafe zit sinds jaren vol. Die mensen vinden het prachtig dat hun kleine clubje de reuzen slacht.

• Yogibeer
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Onzin, het stadion van Getafe zit sinds jaren vol. Die mensen vinden het prachtig dat hun kleine clubje de reuzen slacht.
Het was gisteren helemaal niet vol daar en dat zegt vermoedelijk wel genoeg.

En tuurlijk snap ik wel dat fans het prachtig vinden. Als ADO den Haag volgend jaar bovenaan staat in de Eredivisie dan zit het ook vol. Maar enkel op korte termijn.

Yogibeer wijzigde deze reactie 21-02-2020 10:47 (26%)

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:01

Player1S

Formerly known as L1nt

Of gewoon draconisch optreden tegen theater.

- Blessure behandeling nodig? 5 minuten aan de kant bijkomen of direct wisselen
- Blijkt achteraf uit de beelden dat je toneel speelt? 5 wedstrijden schorsing. Elke opeenvolgende overtreding is +5. Werkt je hele carrière door. Nationale bonden nemen deze straffen ook over.
- Blijkt tijdens de wedstrijd al dat je toneel speelt, tegenstander krijgt 2 gratis penalties.

De clubs moeten daadwerkelijk benadeelt worden voordat het stopt. Met zuivere speeltijd kun je nog steeds de boel ontregelen met theater.
Een speler 15 wedstrijden kwijt zijn of opeens 2 penalties tegen krijgen is nadelig.

Player1S: Mixer

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Waar slaat dit nou weer op? Dus op het moment dat je een element van de sport het aanzien niet waard vindt kun je maar beter een andere sport kijken? Geniet jij wel van werkelijk alles wat er op een voetbalveld gebeurd? Streakers, hooligans, voorzitters met pistolen, open beenbreuken, kopstoten, vuurwerk op het veld etcetera? Of kijk je ook alleen maar wielrennen? 8)7
De elementen van het spel voetbal vinden plaats op het veld. Zaken die je benoemd zijn elementen die het faciliteren maar niet direct met het spel te maken hebben. Het spel zijn de 25 personen op het veld, de coach en de wisselspelers die potentieel ingebracht kunnen worden.

Overige zaken die je aanhaalt zijn faciliterende zaken die mede mogelijk gemaakt zijn door aandacht en dus geld die er beschikbaar voor is. Heeft effectief weinig van doen met de essentie van het spel.

• snmght
Napo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:46:
[...]

De elementen van het spel voetbal vinden plaats op het veld. Zaken die je benoemd zijn elementen die het faciliteren maar niet direct met het spel te maken hebben. Het spel zijn de 25 personen op het veld, de coach en de wisselspelers die potentieel ingebracht kunnen worden.

Overige zaken die je aanhaalt zijn faciliterende zaken die mede mogelijk gemaakt zijn door aandacht en dus geld die er beschikbaar voor is. Heeft effectief weinig van doen met de essentie van het spel.
Die 25 personen kunnen elkaar ook het licht uit de ogen schoppen, meppen of kopstoten om het spel te ontregelen. Echt genieten inderdaad. O+

snmght wijzigde deze reactie 21-02-2020 10:51 (16%)

• Yogibeer
Player1S schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:46:
[...]

- Blijkt achteraf uit de beelden dat je toneel speelt? 5 wedstrijden schorsing. Elke opeenvolgende overtreding is +5. Werkt je hele carrière door. Nationale bonden nemen deze straffen ook over.
- Blijkt tijdens de wedstrijd al dat je toneel speelt, tegenstander krijgt 2 gratis penalties.

De clubs moeten daadwerkelijk benadeelt worden voordat het stopt. Met zuivere speeltijd kun je nog steeds de boel ontregelen met theater.
Een speler 15 wedstrijden kwijt zijn of opeens 2 penalties tegen krijgen is nadelig.
Waarom die druk bij een scheidsrechter neerleggen als het door de spelregels iets te wijzigen heel simpel voor iedereen duidelijk gemaakt kan worden.

Als je de scheidsrechter hiervoor verantwoordelijk blijft houden zal iedere scheidsrechter tijdrekken of theater maken anders interpreteren.

• snmght
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Waarom die druk bij een scheidsrechter neerleggen als het door de spelregels iets te wijzigen heel simpel voor iedereen duidelijk gemaakt kan worden.

Als je de scheidsrechter hiervoor verantwoordelijk blijft houden zal iedere scheidsrechter tijdrekken of theater maken anders interpreteren.
Vind dat van die blessurebehandelingen wel een goede hoor, dat is ook redelijk simpel in de regels aan te passen. Opstaan en spel hervatten of naar de kant (desnoods op brancard) en na X tijd er in of bij volgende situatie waarin het spel stil ligt. Sta je alsnog op als die brancard er aan komt mag je evengoed van het veld af.

Iedereen die om een kaart vraagt er (zelf) een geven. Dat ze dat niet consequent doen kan ik ook nog steeds niet bij.

snmght wijzigde deze reactie 21-02-2020 10:53 (12%)

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:54
[...]

Je zou een nieuwe sport kunnen beginnen met al die regeltjes.

Voetbal moet je gewoon voetbal laten. 22 poppetjes die achter een bal aan rennen en een scheidsrechter die orde moet houden als het nodig is.

Al die complexe regeltjes verpesten het spel alleen maar, en niemand zal daar gelukkig van worden.

Kijk naar de VAR. Mooi principe, maar de uitvoer is dramatisch, waardoor alles en iedereen met een lang gezicht rondloopt.

• Napo
  • Nu online

Napo

snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:47:
[...]

Die 25 personen kunnen elkaar ook het licht uit de ogen schoppen, meppen of kopstoten om het spel te ontregelen. Echt genieten inderdaad. O+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je punt? De zaken die je laat zien zijn conform de spelregels niet toegestaan en daar wordt als het goed is ook door de 3 scheidsrechters op gehandhaafd.

De twee teams zijn dan ook niet - maar kunnen wel - geen collega's, maten of vrienden van elkaar (term matennaaier slaat daarin ook nergens op) ze zijn concurrenten van elkaar en zoeken naar de best mogelijke manier om van hun concurrent te winnen op een manier die binnen de kaders van de regels mogelijk is.

Dat kan zijn door uit te gaan van de eigen kwaliteiten door prachtig combinatievoetbal te spelen of je kan pogen de tegenstander compleet te ontregelen (met natuurlijk het grijze gebied daar tussen). Niet iedere manier van spelen is even attractief om te zien maar juist de verschillende spelopvattingen maakt voetbal mijn inziens zo mooi.

Feit is wel dat Getafe resultaat heeft geboekt dankzij hun spelopvatting.

• snmght
Napo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Je punt? De zaken die je laat zien zijn conform de spelregels niet toegestaan en daar wordt als het goed is ook door de 3 scheidsrechters op gehandhaafd.
Mijn punt: dat de spelregels wat mij betreft niet toereikend zijn om de sport aantrekkelijk te houden voor echte voetballiefhebbers.

• Napo
  • Nu online

Napo

snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Mijn punt: dat de spelregels wat mij betreft niet toereikend zijn om de sport aantrekkelijk te houden voor echte voetballiefhebbers.
De echte voetballiefhebber™ zijn er in vele soorten en maten. Wat is volgens jou een echte voetballiefhebber™?

Dat jij met jouw definitie van de echte voetballiefhebber een bepaalde spelopvatting niet attractief vindt maakt het nog niet zo dat het aangepast hoeft te worden.

De regels geven al genoeg ruimte om te acteren tegen bepaalde acties zoals schwalbes, tijdrekken en ga zo maar door. Dat de scheidsrechters besluiten om dat niet te doen is mijn inziens niet ideaal en daar mag iets aan gebeuren.

• snmght
Napo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:04:
[...]

De echte voetballiefhebber™ zijn er in vele soorten en maten. Wat is volgens jou een echte voetballiefhebber™?

Dat jij met jouw definitie van de echte voetballiefhebber een bepaalde spelopvatting niet attractief vindt maakt het nog niet zo dat het aangepast hoeft te worden.

De regels geven al genoeg ruimte om te acteren tegen bepaalde acties zoals schwalbes, tijdrekken en ga zo maar door. Dat de scheidsrechters besluiten om dat niet te doen is mijn inziens niet ideaal en daar mag iets aan gebeuren.
Soit: dan zijn de scheidsrechters niet toereikend. Je kunt je van de domme houden maar je weet donders goed wat mijn punt is: dat het spel van Getafe dieptriest is. Zou in een parallel universum Ajax het over een andere boeg gaan gooien en zo gaan voetballen en de CL winnen dan ging ik het niet vieren maar mijn mengeling van schaamte en verdriet in een hoekje wegdrinken. Nuff said ook.

• GrooV
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:46:
[...]

Het was gisteren helemaal niet vol daar en dat zegt vermoedelijk wel genoeg.

En tuurlijk snap ik wel dat fans het prachtig vinden. Als ADO den Haag volgend jaar bovenaan staat in de Eredivisie dan zit het ook vol. Maar enkel op korte termijn.
https://nos.nl/artikel/23...dig-voor-vol-stadion.html
[...]

Dus als je een tik op je enkel krijgt, wat zeer doet. Deze er 2 minuten uit loopt en je toch weer verder kan spelen dan krijg je 5 wedstrijden schorsing? 8)7

GrooV wijzigde deze reactie 21-02-2020 11:09 (49%)

• Napo
  • Nu online

Napo

snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Soit: dan zijn de scheidsrechters niet toereikend. Je kunt je van de domme houden maar je weet donders goed wat mijn punt is: dat het spel van Getafe dieptriest is. Zou in een parallel universum Ajax het over een andere boeg gaan gooien en zo gaan voetballen en de CL winnen dan ging ik het niet vieren maar mijn mengeling van schaamte en verdriet in een hoekje wegdrinken. Nuff said ook.
Het spel van Getafe is geënt op de reacties die het bij de tegenstander te weeg brengt. Hun essentie lijkt te zijn om de tegenstander te ontregelen en op basis daarvan een beter resultaat te behalen. Het feit is wel dat als je kijkt naar de speler en de mogelijkheden die de club heeft ze ver boven verwachting presteren, één van de dingen die voetbal zo mooi maakt. Geld speelt een rol maar zorgt er niet voor dat je altijd wint.

Dat Ajax zo niet wil spelen is een keuze en dat heeft in het verleden positieve resultaten opgeleverd maar ook juist door die opvatting zijn ze - achteraf wellicht te bestempelen als naïef - eerder uit de CL/EL gegaan. Andersom trouwens ook eruit gegaan door tijd te gaan rekken waarna de deksel op de neus valt. Dat jij een CL overwinning niet zou vieren indien ze voetballen om de tegenstander te ontregelen is een keuze, een groot deel zou het alsnog gewoon vieren. Je moet je realiseren dat van vrij weinig seizoenen de spelopvatting echt in het geheugen blijven hangen, de prijs echter wel.

GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Dus als je een tik op je enkel krijgt, wat zeer doet. Deze er 2 minuten uit loopt en je toch weer verder kan spelen dan krijg je 5 wedstrijden schorsing? 8)7
Hier zit ook direct het probleem. Het gevoel een contact is van buitenaf niet echt te controleren. Een uitstekend bot of breuk natuurlijk wel maar de rest? Niet echt en sommige dingen loop je er uit binnen een paar minuten.

Napo wijzigde deze reactie 21-02-2020 11:14 (14%)

• GrooV
Overigens frappant dat Ajax fans zo Anti Getafe zijn terwijl Onana zowat de koning van het tijdrekken is en hier steeds wordt aangeprezen

• Yogibeer
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:13:
Overigens frappant dat Ajax fans zo Anti Getafe zijn terwijl Onana zowat de koning van het tijdrekken is en hier steeds wordt aangeprezen
Ik vind het tijdrekken van Onana onacceptabel. Het is best erg dat je keeper in 6 wedstrijden 3 gele kaarten krijgt, waardoor je hem mist in een belangrijke wedstrijd als gisteren. Ajax mag hier mijn inziens best tegen optreden.

Elk team maakt zich schuldig aan bepaalde provocaties / ongeregeldheden die de charme van het voetbal niet ten goede komen. Teams als Getafe en Atletico gaan daarin mijn inziens net iets te ver.

• snmght
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:13:
Eh.... ? Volgens mij is Onana juist omwille van tijdrekken behoorlijk vervloekt door Ajax fans, scroll anders eens terug naar de posts van mei vorig jaar. ;)

En inderdaad, wat @Yogibeer zegt. Zou Onana dat minder doen dan was hij er gisteren bij geweest. Zou een slok op een borrel schelen denk ik.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

[...]

Een tik op je enkel is te zien op beelden :F

waar ik voornamelijk op doel zijn dit soort acties

Daar moet je niet eens over nadenken en gewoon direct 5 wedstrijden geven.

Player1S wijzigde deze reactie 21-02-2020 11:23 (4%)
Reden: wel goede links gebruiken :X

• GrooV
Player1S schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:22:
[...]

Een tik op je enkel is te zien op beelden :F

waar ik voornamelijk op doel zijn dit soort acties

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daar moet je niet eens over nadenken en gewoon direct 5 wedstrijden geven.
Hoezo schiet iemand een bal op je als je bij de corner vlag staat te wachten...

• Yogibeer
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Hoezo schiet iemand een bal op je als je bij de corner vlag staat te wachten...
Omdat je een bal nodig hebt om een corner te kunnen nemen?

• snmght
Is het punt ook niet. Hij grijpt theatraal naar zijn gezicht. Daar komt die bal in de verste verte niet in de buurt.

• Martinusz
  • Nu online
dutchgio schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Tuurlijk wel, ritme uit het spel halen, vertragen etc.
Qua speeltijd heeft het geen invloed nee, maar je kunt er nog steeds heel irritant mee zijn ;) en dus een wedstrijd heel lang maken qua duur (niet qua speeltijd).

• Yogibeer
Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Tuurlijk wel, ritme uit het spel halen, vertragen etc.
Qua speeltijd heeft het geen invloed nee, maar je kunt er nog steeds heel irritant mee zijn ;) en dus een wedstrijd heel lang maken qua duur (niet qua speeltijd).
Dat heeft toch veel minder effect.
Los van het feit dat Ajax slechts speelde, gaf Getafe ze geen enkele mogelijkheid om de wedstrijd ook maar enigzins om te draaien. Hetzelfde deed Valencia ook het laatste half uur in Amsterdam.

Het blijft nog steeds mogelijk om vervelend te doen en te proberen om mensen uit hun ritme te halen, maar feit is wel dat Ajax anders 60 minuten zou hebben om een goal te maken en nu slechts 40. Dat is nogal een verschil.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Dat heeft toch veel minder effect.
Los van het feit dat Ajax slechts speelde, gaf Getafe ze geen enkele mogelijkheid om de wedstrijd ook maar enigzins om te draaien. Hetzelfde deed Valencia ook het laatste half uur in Amsterdam.

Het blijft nog steeds mogelijk om vervelend te doen en te proberen om mensen uit hun ritme te halen, maar feit is wel dat Ajax anders 60 minuten zou hebben om een goal te maken en nu slechts 40. Dat is nogal een verschil.
Mja, ze zeggen soms wel dat een wedstrijd nog wel 100m langer kon duren maar dat men dan nog niet had gescoord.

Getafe verliest er niks mee. Bij langdurige schorsing van een speler door theater verliezen ze wel iets.

• Yogibeer
Player1S schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Mja, ze zeggen soms wel dat een wedstrijd nog wel 100m langer kon duren maar dat men dan nog niet had gescoord.

Getafe verliest er niks mee. Bij langdurige schorsing van een speler door theater verliezen ze wel iets.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat ze nu geen eens een kans krijgen om het te proberen, omdat het spel constant stil ligt en de tijd doorloopt.

Door gewoon een vaste speeltijd te hanteren (op het moment dat de bal in het spel is) los je het probleem op dat tegenstanders met randzaken de effectieve speeltijd beïnvloeden.

Dat snap je toch zeker zelf ook wel.

• Ankona
snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Waar slaat dit nou weer op?
Het is heel simpel, misschien een beetje direct (al dan niet op jouw persoon) geformuleerd maar in zijn algemeenheid word ik er wel een beetje moe van al dat gezeur over "anti-voetbal".

Getafe heeft gewoon beter gespeeld en gewonnen. Punt.

Als Ajax verliest hoor je altijd van die jank verhalen over anti-voetbal. De meeste andere clubs hebben dan misschien mindere spelers maar een meer volwassen coach en spelopvatting. Daar kun je ook naar kijken. Dat jij je eraan ergert dat Ajax daar weer geen effectief tegenspel op heeft en dat je daardoor niet van het spel van Ajax kan genieten zoals je zou willen kun je de tegenstander niet kwalijk nemen.

alles kan off-topic

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Eredivisie speelronde 24
vrijdag 20u
RKC v Sparta
zaterdag
18:30u
FC Emmen v Willem II
19:45u
Feyenoord v Fortuna Sittard
scHeerenveen v ADO Den Haag
20:45u
FC Groningen v VVV-Venlo
zondag
12:15u
FC Utrecht v FC Twente
14:30u
AZ v PEC Zwolle
Vitesse v PSV
16:45u
Heracles v Ajax

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een volwassen coach? Rellende coach stond stelselmatig stampvoetend kaarten te eisen, hevig zwaaiend met zijn armen buiten het trainersvak te tieren en hanteert bewust deze speelstijl om de echte speeltijd zo kort mogelijk te maken. Vooral dat laatste mag toch echt anti-voetbal genoemd worden.

Outerspace wijzigde deze reactie 21-02-2020 14:53 (5%)
Reden: Rustaaagh

• snmght
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Het is heel simpel, misschien een beetje direct (al dan niet op jouw persoon) geformuleerd maar in zijn algemeenheid word ik er wel een beetje moe van al dat gezeur over "anti-voetbal".

Als Ajax verliest hoor je altijd van die jank verhalen over anti-voetbal. De meeste andere clubs hebben dan misschien mindere spelers maar een meer volwassen coach en spelopvatting. Daar kun je ook naar kijken. Dat jij je eraan ergert dat Ajax daar weer geen effectief tegenspel op heeft en dat je daardoor niet van het spel van Ajax kan genieten zoals je zou willen kun je de tegenstander niet kwalijk nemen.
Getafe heeft niet beter gespeeld. Wel vaker gescoord. En het heeft niet met Ajax te maken of met Getafe. Doet een Atletico dit tegen Real Betis vind ik het net zo walgelijk. Volg ik hooguit wat minder actief.

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:26:
Een volwassen coach? Die rellende coach stond stelselmatig stampvoetend kaarten te eisen, hevig zwaaiend met zijn armen buiten het trainersvak te tieren en hanteert bewust deze speelstijl om de echte speeltijd zo kort mogelijk te maken. Vooral dat laatste mag toch echt anti-voetbal genoemd worden.
En dat die dat zo zou doen is al weken bekend. En wat stond er uiteindelijk op het scorebord?

Daarom is het spel (waar de coach voor verantwoordelijk is) volwassen en dat van Ajax naïef.
snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:30:
[...]

Getafe heeft niet beter gespeeld. Wel vaker gescoord. En het heeft niet met Ajax te maken of met Getafe. Doet een Atletico dit tegen Real Betis vind ik het net zo walgelijk. Volg ik hooguit wat minder actief.
Voetbal is geen jurysport. Getafe heeft niet met geluk gewonnen, ze hadden (met hun spelopvatting) de zaken onder controle, Ajax kon dat niet omdraaien en daarom hebben ze vaker gescoord en waren ze de beste.

Outerspace wijzigde deze reactie 21-02-2020 14:53 (0%)
Reden: Quote aangepast

alles kan off-topic

• GrooV
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Omdat je een bal nodig hebt om een corner te kunnen nemen?
Ah de ballen jongens/meisjes zijn wegbezuinigd, nu snap ik het

• snmght
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:47:
[...]

En dat die dat zo zou doen is al weken bekend. En wat stond er uiteindelijk op het scorebord?

Daarom is het spel (waar de coach voor verantwoordelijk is) volwassen en dat van Ajax naïef.

[...]

Voetbal is geen jurysport.
En ook geen exacte wetenschap. De beste ploeg wint niet automatisch. En hoe bedroevend Ajax gisteren ook speelde, Getafe is imho verre van de beste ploeg. Maar jij mag iets anders vinden hoor. Ik vind het alleen vermoeiend worden hoe je steeds weer jouw mening als feit weet te brengen en idiote conclusies trekt. Dus omdat er 2-0 op het scorebord staat is het spel van Getafe volwassen? Bijzonder. Ik vond dat kinderachtig gedrag ten grondslag lag aan deze overwinning. Maargoed, schijt maar lekker op het schaakbord zou ik zeggen. |:(
GrooV schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Ah de ballen jongens/meisjes zijn wegbezuinigd, nu snap ik het
Ja precies als je wel ballenjongens-/meisjes hebt dan is de regel dat de bal die in het spel ligt opgehaald wordt door een ballenjongen-/meisje en dat er door een andere ballenjongen-/meisje een andere bal naar de speler geworpen wordt. Het is absoluut uit den boze dat de bal die reeds in het spel is en binnen bereik van andere spelers ligt gebruikt gaat worden en het is zeker niet aan andere spelers om de bal die richting uit te trappen.

Totdat je dus de ballenjongens/-meisjes wegbezuinigd.

snmght wijzigde deze reactie 21-02-2020 13:04 (38%)

[...]

https://nos.nl/artikel/23...dig-voor-vol-stadion.html

[...]

Doe nou niet alsof je niet begrijpt wat ie bedoelt.
Je weet dondersgoed dat het hier om voorbeelden gaat zoals gisteren met Nyom vs Babel, waarbij Nyom spontaan last van van alles en nog wat heeft na een schouderduwtje...

• Napo
  • Nu online

Napo

snmght schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:53:
[...]

En ook geen exacte wetenschap. De beste ploeg wint niet automatisch. En hoe bedroevend Ajax gisteren ook speelde, Getafe is imho verre van de beste ploeg. Maar jij mag iets anders vinden hoor. Ik vind het alleen vermoeiend worden hoe je steeds weer jouw mening als feit weet te brengen.
Wat maakt voetbal goed? Objectief gezien dan, niet subjectief.

We kunnen ook vallen over het feit dat @Ankona niet constant erbij zet dat het naar zijn mening, volgens hem, in zijn ogen of welke manier dan ook om expliciet aan te geven dat het maar zijn mening is. @Ankona - en ik trouwens ook - hebben een wat ander beeld bij hetgeen bepaald wat de betere ploeg is. Resultaat blijft een essentieel onderdeel in het voetbalspel.

Napo wijzigde deze reactie 21-02-2020 13:05 (3%)

Napo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Wat maakt voetbal goed? Objectief gezien dan, niet subjectief.
Theaterspel in ieder geval niet.
En gezien de reacties hier als Tadic zich weer eens aanstelt denk ik dat niemand dat hier kan ontkennen. ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Getafe heeft perfect het grijze gebied afgebakend en gaat er stelselmatig overheen, maar dan zo minimaal dat een laffe scheidsrechter (in dit geval een Fransman) dat toelaat.
Het is een kwestie van tijd voordat de club tegen de lamp loopt.

• Martinusz
  • Nu online
Linksom of rechtsof Getafe heeft gewoon een goeie pot gespeeld, de manier waarop kan je niet bevallen, maar blijkbaar binnen het toelaatbare (anders hadden ze wel met 8 spelers geeindigd).
Ajax heeft zicht er stuk op gebeten en zal een ander plan moeten gaan bedenken (wat ik niet zie gebeuren).

Overigens tik eens in Google Getafe in en bekijk hun uitslagen, ze hebben echt een bizarre reeks en hebben echt heel weinig verloren al meer dan een jaar. Enige grote uitslag tegen Real Madrid 0-3, rest allemaal gewonnen of gelijk. Als er al een verlies was, dan met 1 doelpunt verschil.

Mega taaie ploeg dus :) en helaas niks voor Ajax -O-

• Yogibeer
Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:16:
Linksom of rechtsof Getafe heeft gewoon een goeie pot gespeeld, de manier waarop kan je niet bevallen, maar blijkbaar binnen het toelaatbare (anders hadden ze wel met 8 spelers geeindigd).
Ajax heeft zicht er stuk op gebeten en zal een ander plan moeten gaan bedenken (wat ik niet zie gebeuren).

Overigens tik eens in Google Getafe in en bekijk hun uitslagen, ze hebben echt een bizarre reeks en hebben echt heel weinig verloren al meer dan een jaar. Enige grote uitslag tegen Real Madrid 0-3, rest allemaal gewonnen of gelijk. Als er al een verlies was, dan met 1 doelpunt verschil.

Mega taaie ploeg dus :) en helaas niks voor Ajax -O-
40% van de doelpunten uit standaard situaties. Dat is ook bizar veel.
Daarnaast maken ze ook het hoogste aantal overtredingen van de gehele Spaanse competitie.

Aan de ene kant is het een kwaliteit te noemen, maar aan de andere kant gaat dit een keer mis natuurlijk.

• Yogibeer
Laatste kans voor RKC vanavond op handhaving. Als ze niet winnen van Sparta lijkt het me klaar.

• Martinusz
  • Nu online
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:30:
Laatste kans voor RKC vanavond op handhaving. Als ze niet winnen van Sparta lijkt het me klaar.
Denk dat RKC sowieso einde verhaal is, spannender is de plek er boven.
Gaat ADO eruit of niet.

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Denk dat RKC sowieso einde verhaal is, spannender is de plek er boven.
Gaat ADO eruit of niet.
Je ziet toch wel vaak dat sommige teams onderin nog een eindsprint inzetten en het dan alsnog redden. RKC vind ik eigenlijk wel een vreemd team. Ze spelen best leuk maar op de een of andere manier pakken ze amper punten.

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:00:
[...]

Je ziet toch wel vaak dat sommige teams onderin nog een eindsprint inzetten en het dan alsnog redden. RKC vind ik eigenlijk wel een vreemd team. Ze spelen best leuk maar op de een of andere manier pakken ze amper punten.
Ze staan nu al 10 punten achter de nummer 16, 12 achter de nummer 15.
Dat zou betekenen dat ze 10 punten extra moeten vinden in de komende 11 wedstrijden.
En met extra bedoel ik, ze hebben nu 12 punten in 23 wedstrijden, reken even voor het gemak weer 12 punten voor de resterende 11 wedstrijden (klopt niet helemaal), dan moeten ze daar boven nog een 10 punten zien te vinden....gaat niet gebeuren :N
ADO heeft betere kansen om het te ontlopen, maar die voetballen echt dramatisch, dus ook dat zie ik niet gebeuren eigenlijk.

• Napo
  • Nu online

Napo

Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:04:
[...]

Dat zou betekenen dat ze 10 punten extra moeten vinden in de komende 11 wedstrijden.
En dan moet je je ook realiseren dat ze geen directe wedstrijd hebben tegen de nummer 17, 16 en 15. van de 11 wedstrijden zijn het vier wedstrijden in het rechter rijtje en 7 uit het linker rijtje. Ter vergelijking met

ADO: 5 linker rijtje vs 6 rechter rijtje
PEC: 4 linker rijtje vs 7 rechter rijtje
VVV: 5 linker rijtje vs 6 rechter rijtje

Ze hebben zowel de meeste punten nodig om van plek 18 weg te komen maar ze hebben een lastiger programma dan de clubs die ze moeten passeren. Die kans is inderdaad bijzonder klein.

Napo wijzigde deze reactie 21-02-2020 14:12 (0%)
Reden: kan == kans

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:04:
[...]

En met extra bedoel ik, ze hebben nu 12 punten in 23 wedstrijden, reken even voor het gemak weer 12 punten voor de resterende 11 wedstrijden (klopt niet helemaal), dan moeten ze daar boven nog een 10 punten zien te vinden....gaat niet gebeuren :N
ADO heeft betere kansen om het te ontlopen, maar die voetballen echt dramatisch, dus ook dat zie ik niet gebeuren eigenlijk.
Klopt wel dat het gat best wel groot is en dat dit jaar ook de nummer 17 direct exit is. Dus het is best wel een beetje zorgelijk met nog maar 11 wedstrijden te gaan (zelfs al winnen ze vanavond)

Maar blijft staan dat ik vind dat ze eigenlijk veel te leuk voetbal spelen om zo kansloos onderaan te staan. (hoewel ik het ze vanwege hun foute sponsor wel gun om terug te gaan naar de eerste divisie)

alles kan off-topic

• Martinusz
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Klopt wel dat het gat best wel groot is en dat dit jaar ook de nummer 17 direct exit is. Dus het is best wel een beetje zorgelijk met nog maar 11 wedstrijden te gaan (zelfs al winnen ze vanavond)

Maar blijft staan dat ik vind dat ze eigenlijk veel te leuk voetbal spelen om zo kansloos onderaan te staan. (hoewel ik het ze vanwege hun foute sponsor wel gun om terug te gaan naar de eerste divisie)
Ze laten inderdaad leuk voetbal zien voor een nummer laatst, dat zie je niet vaak.
Wat dat betreft mag ADO van mij linea recta naar de eerste divisie, dat lijkt echt helemaal nergens meer op. Zeker niet met die Engelse clows erbij.

• Yogibeer
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Ik zou ze graag alleen al vanwege het natuurgras nog een jaartje langer in de ED zien.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
ADO dat misschien degradeert?

Wie had dat verwacht, dat Pardew toch niet de wonderdokter was die ADO nodig had? :D In Engeland was 't al een eersteklas clown. Nu moet ie 't in Nederland doen, waar we minder op intensiteit spelen en meer technisch voetbal en dan valt te verwachten dat ie door de mand valt ja. Zeker met die zwik middelmatige huurlingen die zijn gehuurd.
JanW schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:37:
ADO dat misschien degradeert?
[Afbeelding]
Wie had dat verwacht, dat Pardew toch niet de wonderdokter was die ADO nodig had? :D In Engeland was 't al een eersteklas clown. Nu moet ie 't in Nederland doen, waar we minder op intensiteit spelen en meer technisch voetbal en dan valt te verwachten dat ie door de mand valt ja. Zeker met die zwik middelmatige huurlingen die zijn gehuurd.
Ik had juist heel erg de hoop dat Pardew een "Engelse voetbalmachine" had gemaakt van ADO. Dus met direct spel en de intensiteit en je vaak in Engeland ziet. Dat had me prachtig geleken in NL. Is er helaas niet van gekomen alleen.

• Yogibeer
toolkist schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Ik had juist heel erg de hoop dat Pardew een "Engelse voetbalmachine" had gemaakt van ADO. Dus met direct spel en de intensiteit en je vaak in Engeland ziet. Dat had me prachtig geleken in NL. Is er helaas niet van gekomen alleen.
Dat kan ook nooit op zo'n korte termijn.

Ze hebben de Nederlandse competitie behoorlijk onderschat. Men dacht met 6 vierderangs spelers uit de Engelse derde divisie wel even ADO boven de streep te krijgen. Dat blijkt nu toch vies tegen te vallen.
Yogibeer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Dat kan ook nooit op zo'n korte termijn.

Ze hebben de Nederlandse competitie behoorlijk onderschat. Men dacht met 6 vierderangs spelers uit de Engelse derde divisie wel even ADO boven de streep te krijgen. Dat blijkt nu toch vies tegen te vallen.
Nou, met 8 spelers uit Engeland had dat prima gegaan. Die probeert ie nu alleen verzorgd voetbal te laten spelen ;)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ankona schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Neen, Getafe heeft een beter resultaat behaald. Voetbal heb ik feitelijk weinig gezien.

Alles behalve onverwacht want ik weet hoe naïef en dom Ajax meestal met dit soort wedstrijden om gaat. Iets anders kijken was dan ook vooraf een reële optie voor meer en achteraf heb ik zelfs misschien een beetje spijt dat ik dat niet gedaan heb. :P
Daar vind ik enige nuance wel op zijn plaats, dit vond ik bij vlagen echt een categorie op zich. De grens naar onsportief is wat mij betreft te vaak overschreden.
Maar ja, zolang het binnen de regels kan heb je ermee te leven. Kijken of de UEFA ooit nog eens vooruitstrevend wordt.

Het 'gejank' hoor je inderdaad ook vaak als ze niet konden winnen van een behoudende tegenstander, dat trek ik ook slecht. Alsof je van elk team met minder voetbaltechnisch vermogen mag verwachten dat ze wel even gewillig ruimte voor je combinaties maken. 8)7

Als het gaat om spelopvattingen dan ben ik voorstander van opvattingen die ook door een neutrale toeschouwer te waarderen zijn. Aanvallend, controlerend, catenaccio, fysiek, opportunistisch, het kan allemaal erg mooi zijn mits goed uitgevoerd.
Vuil spel, naaierij, persoonlijke beledigingen, racisme, geweld, theater, etc. kan over het algemeen alleen de fan van de betreffende club waarderen. Voor de neutrale kijker heeft dat niets met sport te maken. Daar ben ik dan ook geen fan van. :)

Nee, lang niet alles is gisteren gebeurd. Ik som dit even op om m'n punt te verduidelijken.
Namelijk dat niet alle spelopvatting wat mij betreft geoorloofd zijn, ook al zouden ze door de arbitrage niet bestraft worden.

Pagina: 1 ... 134 135 136 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True