Dest heeft hier op het forum gelezen dat iemand vond dat ie wel rechtsbuiten kon spelen... Dat is ie denk ik zelf ook gaan gelovengws24 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:03:
pffff, wat slecht van dit Ajax zeg. Probleem lag vooral op het middenveld imo waar Eiting en Martinez te traag waren en niet durfden in te spelen maar te vaak voor de veilige bal naar de zijkant kozen waardoor AZ de tijd kreeg om zich te groeperen/organiseren. Verder vond ik vd Beek veel te ver naar voren spelen, hij stond meer in de spits dan tadic leek het wel, en ook Dest was weer in vorm. Veel te ver naar voren en niet op tijd terug waardoor Idrissi en Wijndal veel te veel ruimte kregen. Bij dit alles komt ook nog eens dat de vorm er gewoon niet is, de passing is slordig en aannames zijn slecht. Over het wisselbeleid van Ten Hag ga ik niet eens beginnen als je de enige wisselt die nog wel voor gevaar en kansen zorgt.
PSV - AZ 0-4
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Iets zegt mij dat AZ beter geworden is in toppers
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het wordt weer eens tijd dat ze op hun plaats gezet wordenMartinusz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:06:
PSV - AZ 0-4
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Ja, maar nu hebben ze dus die rare ziekte dat ze punten elders laten liggen.Martinusz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:06:
PSV - AZ 0-4
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Sinds Van den Brom weg is.Martinusz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:06:
PSV - AZ 0-4
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Onana 8,5/10
Huntelaar 6,5/10
Martinez 5/10
De rest 4,5/10
Dest 4/10
Ten Hag 0,1/10
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Vervolgens verspelen ze punten in de eerste de beste wedstrijd waar ze zelf het spel moeten maken.D-e-n schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:08:
[...]
Het wordt weer eens tijd dat ze op hun plaats gezet worden
Deze overwinning is dik verdiend, maar vooral omdat ze een tegenstander hadden die ze alle ruimte gaf.
Waarom zouden al die spelers zo'n stap terug willen doen?Erapaz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:00:
Opvolger ten Hag is al gevonden, mits hij nog wil. Boadu, Stengs en Indrissi mee graag. Overmars kom er maar in, ondertussen even Marin en Alvarez op marktplaats zetten.
alles kan off-topic
Grapjas, sportief en financieel een stap vooruit. Al gaat dat nooit gebeuren.Ankona schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Waarom zouden al die spelers zo'n stap terug willen doen?
Boadu niet naar Ajax alsjeblieft, die past veel beter bij PSV.
Je wordt kampioen tegen de kleintjesPWM schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:08:
[...]
Ja, maar nu hebben ze dus die rare ziekte dat ze punten elders laten liggen.
Ik wil trouwens ook nog even een lans breken voor Veltman. Die jongen wordt verguisd maar ik ben er bijna zeker van dat als hij links rechts back of als rcv had gespeeld Idrissi en Wijndal niet zoveel ruimte hadden gehad. Dan had hij waarschijnlijk wel een gele kaart gepakt maar dat is imo inherent aan het spel van Ajax waar ze vaak bij een counter maar twee man achter de bal hebben.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ziet ie het niet zitten? Of vindt ie nog steeds dat we hadden moeten winnen etc?Exocet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:14:
Ten Hag in dat interview... Hij ziet het echt niet meer.
Bij dat 1e is het maar hopen dat ie dan zelf z'n conclusies trekt...
Veltman maakt ongelofelijk domme fouten, maar hij staat er vaker wel dan al die anderen bij elkaar.gws24 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:15:
Ik wil trouwens ook nog even een lans breken voor Veltman. Die jongen wordt verguisd maar ik ben er bijna zeker van dat als hij links back of als rcv had gespeeld Idrissi en Wijndal niet zoveel ruimte hadden gehad. Dan had hij waarschijnlijk wel een gele kaart gepakt maar dat is imo inherent aan het spel van Ajax waar ze vaak bij een counter maar twee man achter de bal hebben.
Totaal niet realistisch, heeft het over kansen in de tweede helft. Nou, heb ik niet gezien.toolkist schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:15:
[...]
Ziet ie het niet zitten? Of vindt ie nog steeds dat we hadden moeten winnen etc?
Bij dat 1e is het maar hopen dat ie dan zelf z'n conclusies trekt...
Vlak voor het afgekeurd doelpunt moest Bizot paar keer redden maar daarna inderdaad vrij weinig.Exocet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Totaal niet realistisch, heeft het over kansen in de tweede helft. Nou, heb ik niet gezien.
Ja, dat mits hij nog wil geldt voor allemaal eigenlijkAnkona schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Waarom zouden al die spelers zo'n stap terug willen doen?
Het wordt tijd dat F1 weer begint, als dat nog doorgaat.
Marin was een prima speler in België. Alvarez was dat ik en voor Mexico ook. Hoe kan het dat het niet werkt bij Ajax? Ik weet het weltoolkist schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:01:
[...]
Ik weet toch wel 100% zeker dat Marin het vele malen beter gedaan zou hebben dan wat Eiting vandaag presteerde..
XXXVI
Vanaf minuut 4 was het al klaar. Slap en ongeconcentreerd beginnen kom je niet meer te boven. Zeker niet als het vertrouwen niet groots is.
Waar we vaak Ajax complimenteerde voor het heel geduldig zijn aan de bal, is daar de laatste tijd geen sprake meer van.
Alles komt gehaast en geforceerd over.
Dan zijn we blij dat er spelers weer terug komen van een blessure, maar die hebben tot op heden het niveau er nog niet beter op gemaakt. Blind maakt cruciale fouten. Ziyech loopt alleen maar gefrustreerd rond, terwijl die zelf nog geen bal goed heeft aangenomen. De enige die nog positief overkomt is Promes, maar er is geen spits waar die fatsoenlijks mee kan.
Dan nog Dest die er weer enkele wedstrijden niks meer van bakt.
Eitink die te kort komt. Heeft veel te veel tijd nodig, wat er op neer komt dat zijn basistechniek niet voldoende is voor Ajax. Wat eigenlijk al 2 seizoenen zichtbaar is. Maar blijkbaar is die toch beter dan Marin, die minder de kans heeft gehad om zich te laten zien dan Eitink. (Ook al vond ik in die tijd Marin ook erg matig).
Dan nog Schuurs, die ik veel te lief vind voor een verdediger. Werkelijk elke aanvaller mag voor hem komen en eerst een bal aannemen. Heerlijk voor een aanvaller. Dan mis je Veltman toch echt wel, want die bijt zich wel volledig vast in een aanvaller.
Wat kan ETH hier aan doen? Want de opstelling van Ajax vandaag was echt wel de sterkste opstelling waarmee ze konden spelen vandaag.
Misschien had Ziyech op de plek van Eitink gekund en dan Danilo erin. Maar verwacht niet dat Ziyech de conditie had om op het middenveld te spelen, want vandaag zat er geen enkele pit in.
Maar kan verder echt niet bedenken wat er dan nog anders had gekund.
En dan hebben we hier ook nog het gezeur omdat hij niet wisselt in de wedstrijd. Maar dat vind ik dan echt zeuren om te zeuren, want wie had het beter gedaan dan vandaag?
Compliment aan AZ verder vandaag. Erg goede pot gespeeld, wat vanaf minuut 4 in hun schoot werd geworpen.
Daarna wel de mooiste counters sinds lange tijd gezien, telkens vlijmscherp met echt mooie passes er tussen. Wat de 2-0 mooi onderstreept.
Zeker de 1e helft hebben ze ook erg dapper geprobeerd om telkens onder de druk uit te voetballen beginnend vanaf hun eigen achterlijn. Alleen leverde dat vaak het minste op. Stengs, Koopmeiners en Bizot vond ik iig hun uitblinkers, waarbij ik de eerste 2 genoemde graag bij Ajax wil zien spelen.
Waar we vaak Ajax complimenteerde voor het heel geduldig zijn aan de bal, is daar de laatste tijd geen sprake meer van.
Dan zijn we blij dat er spelers weer terug komen van een blessure, maar die hebben tot op heden het niveau er nog niet beter op gemaakt. Blind maakt cruciale fouten. Ziyech loopt alleen maar gefrustreerd rond, terwijl die zelf nog geen bal goed heeft aangenomen. De enige die nog positief overkomt is Promes, maar er is geen spits waar die fatsoenlijks mee kan.
Eitink die te kort komt. Heeft veel te veel tijd nodig, wat er op neer komt dat zijn basistechniek niet voldoende is voor Ajax. Wat eigenlijk al 2 seizoenen zichtbaar is. Maar blijkbaar is die toch beter dan Marin, die minder de kans heeft gehad om zich te laten zien dan Eitink. (Ook al vond ik in die tijd Marin ook erg matig).
Dan nog Schuurs, die ik veel te lief vind voor een verdediger. Werkelijk elke aanvaller mag voor hem komen en eerst een bal aannemen. Heerlijk voor een aanvaller. Dan mis je Veltman toch echt wel, want die bijt zich wel volledig vast in een aanvaller.
Wat kan ETH hier aan doen? Want de opstelling van Ajax vandaag was echt wel de sterkste opstelling waarmee ze konden spelen vandaag.
Misschien had Ziyech op de plek van Eitink gekund en dan Danilo erin. Maar verwacht niet dat Ziyech de conditie had om op het middenveld te spelen, want vandaag zat er geen enkele pit in.
En dan hebben we hier ook nog het gezeur omdat hij niet wisselt in de wedstrijd. Maar dat vind ik dan echt zeuren om te zeuren, want wie had het beter gedaan dan vandaag?
Compliment aan AZ verder vandaag. Erg goede pot gespeeld, wat vanaf minuut 4 in hun schoot werd geworpen.
Daarna wel de mooiste counters sinds lange tijd gezien, telkens vlijmscherp met echt mooie passes er tussen. Wat de 2-0 mooi onderstreept.
Zeker de 1e helft hebben ze ook erg dapper geprobeerd om telkens onder de druk uit te voetballen beginnend vanaf hun eigen achterlijn. Alleen leverde dat vaak het minste op. Stengs, Koopmeiners en Bizot vond ik iig hun uitblinkers, waarbij ik de eerste 2 genoemde graag bij Ajax wil zien spelen.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik heb het idee dat de verwachtingen bij dit soort spelers bij met name Ajax altijd te hoog zijn. Dan ben je als middenvelder gewend een beetje box to box te rennen maar dan moet je plots in een rondootje meedraaien. Dat pikt niet iedereen gelijk op.ephymerous schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:26:
[...]
Marin was een prima speler in België. Alvarez was dat ik en voor Mexico ook. Hoe kan het dat het niet werkt bij Ajax? Ik weet het wel
Daar had je met behulp van de VAR zonder twijfel rood voor kunnen, misschien wel gewoon moeten geven.Montaner schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:03:
[...]
Wel, maar blijkbaar niet aan Tagliafico.. dus als ze een beetje ballen hebben bij de KNVB leggen ze alsnog een sanctie op.. maar de var levert al zoveel discussie op, dus betwijfel het.
De VAR blijft een bijzonder wisselvallig instrument.
100x een herhaling bekijken van een kopbal om maar amechtig ‘hands’ te willen bewijzen, en dan zo’n smerige ‘hak-noppen In het bovenbeen’ over het hoofd zien.

Dat ‘hands’ van Boadu, doelpunt afkeuren...
En dan dat geel voor een shirt over je hoofd? Wat is dat voor quatsch? Nieuwe regel, om alle sjeu uit het voetbal te halen?

En de pingel tegen Vitesse...

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 01-03-2020 23:48 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Chapeau voor de mooie, realistische blik. Ik snap het gechagrijn op ETH ook niet. Die man kan er niets aan doen dat ie ondermaatse spelers heeft gekregen van Overmars en dat de jeugdspelers zoals Eiting gewoon tekort komen bij Ajax. De beste man is een prima trainer, heeft Ajax naar het beste seizoen in meer dan 20 jaar geleid en dan moet ie bij de eerste beste tegenslag, waar ie zelf niet echt heel veel aan kan doen meteen weg?Hupske schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:28:
Vanaf minuut 4 was het al klaar. Slap en ongeconcentreerd beginnen kom je niet meer te boven. Zeker niet als het vertrouwen niet groots is.
Als ze ETH wegsturen gaat het alleen nog maar slechter de komende tijd. Maar by all means, stuur m maar weg, ik wil m wel bij Feyenoord zien. En als kers op de taart mogen we dan naar allemaal drama bij Ajax gaan kijken
Gaat het goed, dan ligt het aan de spelersgroep, gaat het slecht ligt het aan de trainer.Leon Zwiers schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Chapeau voor de mooie, realistische blik. Ik snap het gechagrijn op ETH ook niet. Die man kan er niets aan doen dat ie ondermaatse spelers heeft gekregen van Overmars en dat de jeugdspelers zoals Eiting gewoon tekort komen bij Ajax. De beste man is een prima trainer, heeft Ajax naar het beste seizoen in meer dan 20 jaar geleid en dan moet ie bij de eerste beste tegenslag, waar ie zelf niet echt heel veel aan kan doen meteen weg?
Als ze ETH wegsturen gaat het alleen nog maar slechter de komende tijd. Maar by all means, stuur m maar weg, ik wil m wel bij Feyenoord zien. En als kers op de taart mogen we dan naar allemaal drama bij Ajax gaan kijken
Meerdere factoren hebben invloed op een elftal, dat is er zelden maar 1.
Dan maar hopen dat de Telegraaf z'n werk goed doet.Exocet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Totaal niet realistisch, heeft het over kansen in de tweede helft. Nou, heb ik niet gezien.
Klagen over het enige moment wat de VAR wel goed beoordeelde

Er zijn toch echt wel heel wat factoren die naar de trainer wijzen. Als je alleen kijkt naar deze wedstrijd.Martinusz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:40:
[...]
Gaat het goed, dan ligt het aan de spelersgroep, gaat het slecht ligt het aan de trainer.
Meerdere factoren hebben invloed op een elftal, dat is er zelden maar 1.
Blind die staat te slapen niet, maar Dest die echt continu rechtsbuiten staat waardoor Idrissi echt bij elke bal naast voren 50m vrije ruimte had, Martinez die bij de 2e goal ineens rechter CV staat, steeds weer 3 spelers op een kluitje zo tussen penalty stip en rand 16, daar is niet iets wat de spelers zelf verzinnen. Laat staan dat er echt totaal geen voetbal in zit zodra Ziyech niet mee doet. Als je 1e helft meerdere keren ziet dat er een paar het verrekken om fatsoenlijk mee te verdedigen, dan maak je een keer je punt en wissel je er 1. Of doe iets, maar laat het niet lekker verder gaan zo want met een beetje meer geluk voor AZ was het na de 1e helft al beslist.
[ Voor 82% gewijzigd door toolkist op 01-03-2020 23:54 ]
Want de duw in zijn rug was reglementair OK?toolkist schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:41:
[...]
Dan maar hopen dat de Telegraaf z'n werk goed doet.
[...]
Klagen over het enige moment wat de VAR wel goed beoordeelde
Hoe kun je dat affluiten - sterker nog, achteraf beslissen! als VAR! - in het nadeel van degene waarop die overtreding wordt gemaakt?
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 01-03-2020 23:57 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Daar was niks mis mee nee. Dat gebeurt 100x per wedstrijden (kijk voor de gein eens naar willekeurig welke corner). En die mensen bij de IFAB, die zo graag het voetbal vernaggelen met achterlijke regels, hebben nu eenmaal bedacht dat aanvallend hands altijd afgefloten moet wordenRamzzz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:51:
[...]
Want de duw in zijn rug was reglementair OK?
Hoe kun je dat affluiten in het nadeel van degene waarop die overtreding wordt gemaakt?
Of de traditionele top 3 is dit seizoen gewoon niet beter dan gemiddeld Eredivisie-niveau.. Feyenoord en PSV crisis gehad, Ajax sinds december ook de weg kwijt.. Het is allemaal niet best.. Dat iedereen, incl AZ, er in Europa alweer uit ligt spreekt wat dat betreft ook boekdelen over het huidige niveau van het Nederlandse clubvoetbal..Martinusz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:06:
PSV - AZ 0-4
Feyenoord - AZ 0-3
Ajax - AZ 0-2
Ik vrees dat het dit jaar met recht de kampioen van de armoede wordt in Nederland.. Het is voor het UEFA coefficient niet te hopen dat het AZ wordt, want die hebben natuurlijk helemaal niks te zoeken in de huidige Champions League.. Ajax, PSV en Feyenoord met het huidige niveau ook niet..
Er zijn nog 12 wedstrijden te gaan, blijf de club steunenErapaz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:24:
[...]
Voor alsnog komt mijn voorspelling (helaas) uit. De gifbeker voor Ajax is nog niet leeg voorlopig.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
AZ heeft de top 3 ook telkens op het juiste moment getroffen, midden in een crisis. AZ had een paar weken geleden echt geen zin in Feyenoord maar die wedstrijd werd gelukkig uitgesteld en inmiddels ligt de vorm van beide ploegen weer anders.Inflatable schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:49:
[...]
Of de traditionele top 3 is dit seizoen gewoon niet beter dan gemiddeld Eredivisie-niveau.. Feyenoord en PSV crisis gehad, Ajax sinds december ook de weg kwijt.. Het is allemaal niet best.. Dat iedereen, incl AZ, er in Europa alweer uit ligt spreekt wat dat betreft ook boekdelen over het huidige niveau van het Nederlandse clubvoetbal..
Ik vrees dat het dit jaar met recht de kampioen van de armoede wordt in Nederland.. Het is voor het UEFA coefficient niet te hopen dat het AZ wordt, want die hebben natuurlijk helemaal niks te zoeken in de huidige Champions League.. Ajax, PSV en Feyenoord met het huidige niveau ook niet..
Over Ten Hag, die is gewoon afhankelijk van Ziyech, en Ziyech is vanwege blessures nog geen top. Zonder een Ziyech in vom is de selectie niks bijzonders en kan je dit soort wedstrijden verkiezen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Woensdag uitschakeling beker en dan mag ik hopen dat Ten Hag ontslagen wordt? of op non actief.
Je ziet aan alles bij de spelers dat ze er geen zin meer in hebben en niets meer voor elkaar over hebben.
Zeker zo een Ziyech, geniale speler maar dit is de zoveelste keer die gebaartjes etc, ik begin een beetje Ziyech moe te worden.
Overigens verwacht ik dat Eiting geen minuten meer maakt, wat een parodie op een voetballer is dit zeg, net als Schuurs, maar aan de andere kant, wie hebben we dan? inkoop is gewoon bijzonder matig geweest.
Je ziet aan alles bij de spelers dat ze er geen zin meer in hebben en niets meer voor elkaar over hebben.
Zeker zo een Ziyech, geniale speler maar dit is de zoveelste keer die gebaartjes etc, ik begin een beetje Ziyech moe te worden.
Overigens verwacht ik dat Eiting geen minuten meer maakt, wat een parodie op een voetballer is dit zeg, net als Schuurs, maar aan de andere kant, wie hebben we dan? inkoop is gewoon bijzonder matig geweest.
Gelukkig zat ik er goed naast!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nog nooit zo'n groot verval bij een team meegemaakt. Voor de winterstop vlamde Ajax echt nog wel. Het gaf meer kansen weg dan vorig seizoen, maar het aanvallende spel was echt om te smullen. Het lijkt nu wel alsof diverse spelers helemaal nog nooit gevoetbald hebben. Verschrikkelijk om te zien. Er zit totaal geen lijn in het spel, echt iedereen doet maar wat.
Technisch, maar vooral ook tactisch echt tekort geschoten. En dat laatste mag ook Erik ten Hag zich aanrekenen.
Bij Ziyech, Blind en Promes is te verklaren waarom ze niet hun gebruikelijke niveau halen. Maar wanneer ze dat niet doen lijkt het wel alsof Ajax verloren is. Van de Beek en Tadic halen ook hun niveua niet, omdat ze heel weinig in stelling worden gebracht. Vermoedelijk hebben Dest, Schuurs en nog een aantal anderen niet het wenselijke Ajax-niveau en hebben ze zich opgetrokken aan andere spelers die wel meerwaarde hebben, maar laat hen nu compleet uit vorm zijn.
Met Heerenveen, Utrecht en Feyenoord op het programma kan het nu heel snel klaar zijn.
Technisch, maar vooral ook tactisch echt tekort geschoten. En dat laatste mag ook Erik ten Hag zich aanrekenen.
Bij Ziyech, Blind en Promes is te verklaren waarom ze niet hun gebruikelijke niveau halen. Maar wanneer ze dat niet doen lijkt het wel alsof Ajax verloren is. Van de Beek en Tadic halen ook hun niveua niet, omdat ze heel weinig in stelling worden gebracht. Vermoedelijk hebben Dest, Schuurs en nog een aantal anderen niet het wenselijke Ajax-niveau en hebben ze zich opgetrokken aan andere spelers die wel meerwaarde hebben, maar laat hen nu compleet uit vorm zijn.
Met Heerenveen, Utrecht en Feyenoord op het programma kan het nu heel snel klaar zijn.
AZ heeft gisteren dik en dik verdiend gewonnen. Dit was wel het slechtste Ajax wat ik in tijden heb gezien. Middenveld was compleet afwezig. Eiting is in 10 minuten uit de wedstrijd gespeeld door Midtsjo. Die zat er 10 minuten lang kort en strak op, daarna durfde hij alleen nog maar balletjes terug te geven. Gewogen en te licht bevonden, helaas.
Verder zat er echt geen lijn in het spel van Ajax. Zoeken naar Ziyech, maar die speelde als een krant, andere spelers die dan wel werden gevonden, verprutsten het ook keer op keer. Dest als uitschieter daarin.
En dan het onnavolgbare wisselbeleid
Ik heb Ten Hag vaak verdedigd hier, maar gisteren was zijn tactiek wel echt dramatisch. In de rust had er al gewisseld moeten worden, Eitinkje eruit, Traore of Huntelaar in de spits en Tadic naar de flank, opportunisme en een échte spits erin. Maar nee, dan wacht ie tot de 80ste minuut, als er al een hele kudde kalveren verdronken is met wisselen. Onnavolgbaar 
Vervolgens heb je alle geluk van de wereld dat de VAR de overtreding van Tagliafico verkeerd beoordeelt, maar hopelijk komt daar nog een reactie op vanuit Zeist en een wedstrijdje of 4/5 schorsing
Ik ben fan van Nico, maar hier had ie in mijn ogen makkelijk Svensson kunnen ontwijken.
Worden nog een paar lange maanden, als het niet snel beter gaat lopen. De hele schwung die er begin van 't seizoen nog een beetje inzat is eruit.
Verder zat er echt geen lijn in het spel van Ajax. Zoeken naar Ziyech, maar die speelde als een krant, andere spelers die dan wel werden gevonden, verprutsten het ook keer op keer. Dest als uitschieter daarin.
En dan het onnavolgbare wisselbeleid

Vervolgens heb je alle geluk van de wereld dat de VAR de overtreding van Tagliafico verkeerd beoordeelt, maar hopelijk komt daar nog een reactie op vanuit Zeist en een wedstrijdje of 4/5 schorsing

Worden nog een paar lange maanden, als het niet snel beter gaat lopen. De hele schwung die er begin van 't seizoen nog een beetje inzat is eruit.
De kranten zijn ook van mening dat hij de grip kwijtraakt. De kans dat hij vandaag of na Utrecht uit wordt ontslagen lijkt me groot. Gelukkig maar
XXXVI
Plek 1 = directe plaatsing CL = 40 miljoenephymerous schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:54:
De kranten zijn ook van mening dat hij de grip kwijtraakt. De kans dat hij vandaag of na Utrecht uit wordt ontslagen lijkt me groot. Gelukkig maar
Dus verliezen van optie is geen optie. Utrecht - Ajax is toch geen beker maar een inhaal wedstrijd ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Woensdag is de beker, de inhaalwedstrijd is nog niet bekend.loekf2 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Plek 1 = directe plaatsing CL = 40 miljoen
Dus verliezen van optie is geen optie. Utrecht - Ajax is toch geen beker maar een inhaal wedstrijd ?
Waarschijnlijk 18/19 maart, doordeweeks voor de Klassieker dus. Ben benieuwd of ze Ajax en Feyenoord dan op dezelfde dag laten spelen of 1 vd 2 naaien en op donderdag zetten.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:16:
De inhaalwedstrijd zal wel snel volgen nu de EL klaar is
Waar ten Hag wel wat aan kan doen is de spelopvatting die blijkbaar totaal niet (meer) werkt met de huidige spelers(vorm), bijslijpen zodat die wel bij de spelers past en je daardoor aan je vertrouwen kan werken.Leon Zwiers schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Chapeau voor de mooie, realistische blik. Ik snap het gechagrijn op ETH ook niet. Die man kan er niets aan doen dat ie ondermaatse spelers heeft gekregen van Overmars en dat de jeugdspelers zoals Eiting gewoon tekort komen bij Ajax. De beste man is een prima trainer, heeft Ajax naar het beste seizoen in meer dan 20 jaar geleid en dan moet ie bij de eerste beste tegenslag, waar ie zelf niet echt heel veel aan kan doen meteen weg?
Over "Matige spelers" spreken vind ik op dit moment echt een zwaktebod, met een groot deel van deze spelers ging het in de CL poule, in de competitie (1e helft) en ook deels al vorig seizoen juist heel goed, maar nu zijn ze ineens allemaal slecht/ matig? Ik vind het gezien het kwaliteitsverschil in spelers (t.o.v. AZ viel het wel mee overigens, maar als je kijkt naar Heracles bijv. vorige week, ook al mis je een paar spelers) het echt schandalig dat Ajax geen vuist meer weet te maken. Er zijn blijkbaar te veel spelers die een seizoen lang boven hun kunnen hebben gespeeld, nu in een dip terecht komen, en niet weten hoe ze daarmee om moeten gaan.
Voor mij is het op die momenten aan de trainer/coach (Ten Hag dus) om daar mee om te gaan en te zorgen dat er weer een basis komt te staan, op dit moment is er voor mij geen enkel signaal dat die basis er weer aan zit te komen en dat er stabiliteit komt, ook niet met het terugkomen van je 2 belangrijkste spelers (volgens velen), waarmee je gevaar zou kunnen stichten. Ik heb daar gisteren maar weinig van gezien en dat neem ik ook Ten Hag kwalijk. Er is geen plan B bijvoorbeeld, wat AZ heel goed deed vond ik was snel inzakken en de ruimtes klein maken, verslaggever noemde het 'A la Getaffe', waarbij Idrissi en Stengs ook ver inzakten, zodat de ruimtes echt klein werden. Dan de lange bal erover en je staat redelijk snel 1-op-1 als Ajax in de aanval is.
Ajax heeft met Promes bijvoorbeeld echt wel snelheid voorin, waarom gokken ze daar dan niet soms wat meer op door als AZ in de aanval is (ik heb Wijndal en Svensson er ook heel veel overheen zien gaan) de bal er overheen te gooien? Een grote zwakte vind ik op dit moment dat ze maar blijven volharden in het proberen van dezelfde dingen die steeds niet lukken (vorig seizoen wel, maar dit seizoen niet). Maargoed, ik zeg dat al vaker over Ten Hag, het is echt iemand die maar 1 taktiek heeft en dat is de tegenstander jouw wil opleggen en dat die zich maar aan jou aan moeten passen.
--PSV - Feijenoord--
Feijenoord viel mij eerlijk gezegd best wel mee, ik had (zeker nadat PSV er weer een beetje lijkt te zijn) verwacht dat PSV zijn vorm weer redelijk terug had en wat sterker zou zijn dan Feyenoord. Na al die wedstrijden onder Dick is dit toch wel de eerste echte test en deze is toch (redelijk) goed doorstaan wat mij betreft. De power van Haps (aanvallend/ verdedigend, bewust in deze volgorde ivm zijn positie) helpt in de stabiliteit op de linkerkant en de samenwerking met Malacia ging prima, scheelt ook wel of daar een vooral aanvallende speler staat of een aanvallend ingestelde verdediger (in dit geval 2).
Goed om te zien, en denk dat dit beter werkte dan wanneer Larsson had gespeeld (niet dat dat nog kon, maar gaat om het idee.
Ten Hag kan er niet veel aan doen dat ze allemaal voor zichtzelf spelen. ZIyech kan het niets meer schelen nu de transfer binnen is. Tadic laat zijn echte niveau zien. De aankopen zijn matig, maar in de CL gingen ze nog voor elkaar door het vuur. Die wil om te strijden is eruit, dan blijft er bar weinig over.jbdeiman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:40:
[...]
Waar ten Hag wel wat aan kan doen is de spelopvatting die blijkbaar totaal niet (meer) werkt met de huidige spelers(vorm), bijslijpen zodat die wel bij de spelers past en je daardoor aan je vertrouwen kan werken.
Over "Matige spelers" spreken vind ik op dit moment echt een zwaktebod, met een groot deel van deze spelers ging het in de CL poule, in de competitie (1e helft) en ook deels al vorig seizoen juist heel goed, maar nu zijn ze ineens allemaal slecht/ matig? Ik vind het gezien het kwaliteitsverschil in spelers (t.o.v. AZ viel het wel mee overigens, maar als je kijkt naar Heracles bijv. vorige week, ook al mis je een paar spelers) het echt schandalig dat Ajax geen vuist meer weet te maken. Er zijn blijkbaar te veel spelers die een seizoen lang boven hun kunnen hebben gespeeld, nu in een dip terecht komen, en niet weten hoe ze daarmee om moeten gaan.
Voor mij is het op die momenten aan de trainer/coach (Ten Hag dus) om daar mee om te gaan en te zorgen dat er weer een basis komt te staan, op dit moment is er voor mij geen enkel signaal dat die basis er weer aan zit te komen en dat er stabiliteit komt, ook niet met het terugkomen van je 2 belangrijkste spelers (volgens velen), waarmee je gevaar zou kunnen stichten. Ik heb daar gisteren maar weinig van gezien en dat neem ik ook Ten Hag kwalijk. Er is geen plan B bijvoorbeeld, wat AZ heel goed deed vond ik was snel inzakken en de ruimtes klein maken, verslaggever noemde het 'A la Getaffe', waarbij Idrissi en Stengs ook ver inzakten, zodat de ruimtes echt klein werden. Dan de lange bal erover en je staat redelijk snel 1-op-1 als Ajax in de aanval is.
Ajax heeft met Promes bijvoorbeeld echt wel snelheid voorin, waarom gokken ze daar dan niet soms wat meer op door als AZ in de aanval is (ik heb Wijndal en Svensson er ook heel veel overheen zien gaan) de bal er overheen te gooien? Een grote zwakte vind ik op dit moment dat ze maar blijven volharden in het proberen van dezelfde dingen die steeds niet lukken (vorig seizoen wel, maar dit seizoen niet). Maargoed, ik zeg dat al vaker over Ten Hag, het is echt iemand die maar 1 taktiek heeft en dat is de tegenstander jouw wil opleggen en dat die zich maar aan jou aan moeten passen.
--PSV - Feijenoord--
Feijenoord viel mij eerlijk gezegd best wel mee, ik had (zeker nadat PSV er weer een beetje lijkt te zijn) verwacht dat PSV zijn vorm weer redelijk terug had en wat sterker zou zijn dan Feyenoord. Na al die wedstrijden onder Dick is dit toch wel de eerste echte test en deze is toch (redelijk) goed doorstaan wat mij betreft. De power van Haps (aanvallend/ verdedigend, bewust in deze volgorde ivm zijn positie) helpt in de stabiliteit op de linkerkant en de samenwerking met Malacia ging prima, scheelt ook wel of daar een vooral aanvallende speler staat of een aanvallend ingestelde verdediger (in dit geval 2).
Goed om te zien, en denk dat dit beter werkte dan wanneer Larsson had gespeeld (niet dat dat nog kon, maar gaat om het idee.
En het is FeYenoord
Ik was in ieder geval consequent met FeijenoordLeon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Ten Hag kan er niet veel aan doen dat ze allemaal voor zichtzelf spelen. ZIyech kan het niets meer schelen nu de transfer binnen is. Tadic laat zijn echte niveau zien. De aankopen zijn matig, maar in de CL gingen ze nog voor elkaar door het vuur. Die wil om te strijden is eruit, dan blijft er bar weinig over.
En het is FeYenoord
T.a.v. Ten Hag, die moet dan maar eens een signaal gaan afgeven en wellicht iemand laten spelen die zich wel aan de opdrachten houdt.
Eens, maar Ten Hag heeft weinig keus. Het materiaal achter de basis 11 is veel te licht gebleken, hij heeft bar weinig keus als er een Ziyech, Tagliafico of andere basisspeler geblesseerd is of uit vorm/anderzijds ongemotiveerd.jbdeiman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:47:
[...]
Ik was in ieder geval consequent met FeijenoordMaar dat is inderdaad de wijk..
T.a.v. Ten Hag, die moet dan maar eens een signaal gaan afgeven en wellicht iemand laten spelen die zich wel aan de opdrachten houdt.
Denk dat als ten Hag gelijkwaardigere spelers op de bank had er echt al wel wat wisselingen waren. En qua spelopvatting, ik denk dat ie gefileerd wordt door de hardcore Ajaxfans en wellicht ook de aandeelhouders/directie als ie van het heilige Ajax 4-3-3 en WIJ MOTTUH AANVALLEUH principe afstapt en PSV tactieken gaan hanteren tot ie wel weer de juiste spelers heeft
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2020 09:56 ]
Ik zou de boel als Erik zijnde helemaal omgooien! Gooi die Marin er maar in, Unuvar uit de jeugd promoveren, want dit stelletje dat nu op het middenveld liep is niet echt beter!
En ohja, ook de tactische opdrachten richting Van de Beek herzien, want dat werkt echt niet meer!
En ohja, ook de tactische opdrachten richting Van de Beek herzien, want dat werkt echt niet meer!
Hier zat ik vanochtend ook aan te denken ja, wat zou er gebeuren als 'we' gewoon achterover gaan hangen en de bal aan de tegenstander gaan geven. Een nog groter shockeffect dan het inbrengen van MarinLeon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:55:
[...]
Denk dat als ten Hag gelijkwaardigere spelers op de bank had er echt al wel wat wisselingen waren. En qua spelopvatting, ik denk dat ie gefileerd wordt door de hardcore Ajaxfans en wellicht ook de aandeelhouders/directie als ie van het heilige Ajax 4-3-3 en WIJ MOTTUH AANVALLEUH principe afstapt en PSV tactieken gaan hanteren tot ie wel weer de juiste spelers heeft
[ Voor 55% gewijzigd door Qu3st op 02-03-2020 09:59 ]
Grote onzin, hij was zo'n beetje de enige die zich wel druk maakte als er weer eens iemand verrekte om te lopen.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Ten Hag kan er niet veel aan doen dat ze allemaal voor zichtzelf spelen. ZIyech kan het niets meer schelen nu de transfer binnen is. Tadic laat zijn echte niveau zien. De aankopen zijn matig, maar in de CL gingen ze nog voor elkaar door het vuur. Die wil om te strijden is eruit, dan blijft er bar weinig over.
En het is FeYenoord
Misschien is v/d Beek toch ook een van de spelers die ver boven zijn eigenlijke niveau opereerde toen alles goed liep vorig jaarQu3st schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:57:
Ik zou de boel als Erik zijnde helemaal omgooien! Gooi die Marin er maar in, Unuvar uit de jeugd promoveren, want dit stelletje dat nu op het middenveld liep is niet echt beter!
[...]
Hier zat ik vanochtend ook aan te denken ja, wat zou er gebeuren als 'we' gewoon achterover gaan hangen en de bal aan de tegenstander gaan geven. Een nog groter shockeffect dan het inbrengen van Marin
In negatieve zin ja, speelde als een natte krant en zat constant zijn medespelers af te fakkelen. Lekker motiverend voor die anderen. Ook die reactie toen ie eruit ging was redelijk triest.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Grote onzin, hij was zo'n beetje de enige die zich wel druk maakte als er weer eens iemand verrekte om te lopen.
[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2020 10:02 ]
Je hoeft het niet klein te schrijven hoor haha. Maar dat niveau heeft hij dit seizoen ook wel wat laten zien, maar het is niet meer zo constant helaas. Alleen krijgt hij de tactische opdrachten (denk ik) van de trainer, om zo diep te gaan staan. Als dat niet zo zou zijn is het gek dat Erik hem niet wisselt. Vorig jaar had je nog wel een middenveld met Schöne en De Jong. Nu is er al weken/maanden niet echt een middenveld. En vorig seizoen lukte natuurlijk ook wel alles he?!Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Misschien is v/d Beek toch ook een van de spelers die ver boven zijn eigenlijke niveau opereerde toen alles goed liep vorig jaar![]()
Mijn god wat mis ik Lasse!!!! Klote Marc!
[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 02-03-2020 10:06 ]
In diezelfde wedstrijd heeft Ziyech ook een aantal momenten gehad waarin hij de bal niet toegespeeld kreeg en actief niet meer deelnam aan het vervolg. Dat hij zich er druk om maakt is prima maar wegwerpgebaren en dan niet meer meeverdedigen is niet hetgeen je zou moeten willen zien.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:00:
[...]
Grote onzin, hij was zo'n beetje de enige die zich wel druk maakte als er weer eens iemand verrekte om te lopen.
Laat dan als grote man bij Ajax zien dat je ook het vuile werk doet ook al maakt een andere - in zijn ogen - niet de beste keuze. Misschien zijn dat soort acties tekenend voor de situatie waar Ajax in zit.
Schone missen? Nah, die had nu echt geen verschil meer gemaakt. Hij zou gisteren bv nog veel erger overlopen worden dan Eiting en Martinez
Dat heeft ie altijd gehad als het niet liep, dat heeft niks te maken met dat het hem nu geen zak meer uitmaakt omdat ie z'n transfer toch al binnen heeft.Napo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:06:
[...]
In diezelfde wedstrijd heeft Ziyech ook een aantal momenten gehad waarin hij de bal niet toegespeeld kreeg en actief niet meer deelnam aan het vervolg. Dat hij zich er druk om maakt is prima maar wegwerpgebaren en dan niet meer meeverdedigen is niet hetgeen je zou moeten willen zien.
Laat dan als grote man bij Ajax zien dat je ook het vuile werk doet ook al maakt een andere - in zijn ogen - niet de beste keuze. Misschien zijn dat soort acties tekenend voor de situatie waar Ajax in zit.
[ Voor 73% gewijzigd door toolkist op 02-03-2020 10:13 ]
Durf ik zeer te betwijfelen. Schone had een bepaalde klasse. Ja hij was traag, maar wat een techniek. Die Eiting komt op alle fronten tekort voor Ajax 1 op dit moment. Had je meer aan Schone gehad.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:09:
Schone missen? Nah, die had nu echt geen verschil meer gemaakt. Hij zou gisteren bv nog veel erger overlopen worden dan Eiting en Martinez
Ondertussen vindt Higler de handsbal van
Nou meneer higler. Als die pingel die Vitesse tegenkreeg er echt eentje was, dan was dit er zeker een. Wat een willekeur met die Var.....
Die is wel meer een leider dan de andere spelers, en kan het spel beter lezen.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:09:
Dan zijn wij het met elkaar oneens, er is wel keus, maar dan moet hij wellicht (inderdaad) zich niet populair gemaakt, maar populariteit staat en valt toch zeker voor een (heel groot) deel met resultaten. Die zijn nu om te huilen, dan kan je wel stug vast blijven houden aan je eigen idee, maar als het niet werkt werkt het niet. Van gemaakte fouten kan je leren (en moet je leren), maar dat lijkt hier niet op te gaan.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:55:
[...]
Eens, maar Ten Hag heeft weinig keus. Het materiaal achter de basis 11 is veel te licht gebleken, hij heeft bar weinig keus als er een Ziyech, Tagliafico of andere basisspeler geblesseerd is of uit vorm/anderzijds ongemotiveerd.
ZOals ik al zei, pak een Dest eens aan omdat hij veel te diep staat te voetballen, of haal Eiting er maar uit voor Gravenbergh (die niet (veel) minder is), doe IETS, maar er gebeurt niets ondanks dat je ziet dat het niet werkt. Het complete spel is er nu op gebaseerd te gokken op het ene (of enkele) momentje van Zyjech die een bal briljant tussen verdediging en keeper legt. Dat er geen idee / overleg in lijkt te zitten schrijf ik echt op het conto van Ten Hag, hij is degene die ervoor moet zorgen dat:
- Er een passende oplossing wordt gevonden voor problemen voor de wedstrijd; Zijn de spelers niet geschikt voor het gewenste spelletje, ga je een spelletje spelen wat wel bij de spelers past, ondanks dat je best wat accenten kan leggen op de aanvallende intenties. Zoals AZ gisteren voetbalde was mooi om naar te kijken (geen Getaffe taferelen, maar wel volledig uitgaande van eigen kracht), ondanks dat het niet het gewenste Ajax spelletje is.
- Spelers die zich niet aan opdrachten houden aanspreken/ straffen (duidelijk maken dat dat niet gewenst is, juist omdat hij het niet aanpakt kan iedereen ook voor zichzelf spelen, want er gebeurt verder toch niets
- Wat accenten veranderen/ wisselen tijdens de wedstrijd om een angel er bij de tegenstander uit te halen
Even gechargeerd Leon, vind jij dat Ten Hag echt niets te verwijten is? Je kon gisteren duidelijk zien dat dit niet de manier was en niet liep, moet je dan niet iets veranderen/ aanpassen? Wellicht Donny een linie (halve linie) terug, minder aanvallend. Zyjech er tussen (op '10'), Promes op rechts en Tadic op links) en Huntelaar in de spits, waardoor er minder in de trechter gevoetbald wordt?
(ik zeg niet dat dat gelijk dé oplossing zou zijn, maar dan probeert hij iig er iets aan te veranderen, het oogt allemaal zo gelaten...)
Hoe lang roep ik nu al dat Eiting elke vorm van handelingssnelheid en overzicht mist?Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:13:
[...]
Durf ik zeer te betwijfelen. Schone had een bepaalde klasse. Ja hij was traag, maar wat een techniek. Die Eiting komt op alle fronten tekort voor Ajax 1 op dit moment. Had je meer aan Schone gehad.
Ondertussen vindt Higler de handsbal vanDumfries geen handsbal.....
Nou meneer higler. Als die pingel die Vitesse tegenkreeg er echt eentje was, dan was dit er zeker een. Wat een willekeur met die Var.....
Had gewoon Traore erin moeten zetten, Tadic op rechts, Ziyech op 10 en vd Beek naar achteren.
Dan hadden we ook niet steeds met 3 man op een hoopje in de 16 gestaan.
Overigens ben ik het met Higler eens en dat is nou niet omdat ik zo pro Dumfries ben
Bij 1 vd 2 camera standpunten die gebruikt werden leek ie de bal niet te raken. Bij die andere leek het erop, maar kon je de diepte ook niet fatsoenlijk inschatten dus kon het beeld ook vertekend zijn.
Plus:
There will be no penalty if:
the ball touches a player's hand/arm immediately from their own head/body/foot or the head/body/foot of another player.
Tadic op rechts is ook al weken een drama! Zet Tadic er maar gewoon een keertje naast!toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:35:
[...]
Hoe lang roep ik nu al dat Eiting elke vorm van handelingssnelheid en overzicht mist?![]()
Had gewoon Traore erin moeten zetten, Tadic op rechts, Ziyech op 10 en vd Beek naar achteren.
Dan hadden we ook niet steeds met 3 man op een hoopje in de 16 gestaan.
Overigens ben ik het met Higler eens en dat is nou niet omdat ik zo pro Dumfries ben![]()
Bij 1 vd 2 camera standpunten die gebruikt werden leek ie de bal niet te raken. Bij die andere leek het erop, maar kon je de diepte ook niet fatsoenlijk inschatten dus kon het beeld ook vertekend zijn.
Plus:
[...]
Ik denk oprecht dat je hem maar voor wellicht 20% aan mag rekenen hoe het nu gaat. De poppetjes die hij op de bank heeft zijn allemaal (veel) minder dan de basis-11 (en al helemaal met wat hij vorig jaar had) Hij moet inderdaad wel schijt hebben aan het Ajax spelletje, de fans en al het gezeik dat je kan verwachten en op een ander systeem overstappen, dat is het enige wat hij kan doen als trainer. Maar ik denk dat ie er dan ook uitvliegt wegens schoppen tegen die heilige ajax filosofie, dus tja. De man zit klem wat dat gaat. Een trainer is zo goed als zijn materiaal.jbdeiman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Even gechargeerd Leon, vind jij dat Ten Hag echt niets te verwijten is? Je kon gisteren duidelijk zien dat dit niet de manier was en niet liep, moet je dan niet iets veranderen/ aanpassen? Wellicht Donny een linie (halve linie) terug, minder aanvallend. Zyjech er tussen (op '10'), Promes op rechts en Tadic op links) en Huntelaar in de spits, waardoor er minder in de trechter gevoetbald wordt?
(ik zeg niet dat dat gelijk dé oplossing zou zijn, maar dan probeert hij iig er iets aan te veranderen, het oogt allemaal zo gelaten...)
Tadic speelt het hele seizoen ronduit slecht, die mag er wel uit. Maar wie erin dan? De potentiele vervangers zijn allemaal minder.
Donny idem, maar zelfde probleem als Tadic, de vervangers bakken er nog minder van.
Het probleem van Ajax ligt bij het verkopen van teveel sleutelspelers. Dat het dusdanig kwetsbaar is dat er bij de blessure van 1 of 2 spelers het hele elftal in elkaar dondert. En dat is de schuld van Overmars. Daar hoor je imho te weinig mensen over.
Dit seizoen is de enige die echt écht goed speelt Onana. Die heeft Ajax al voor veel meer puntverlies behoedt.
Ja, laten we Overmars de schuld geven dat ie De Jong en De Ligt verkocht heeftLeon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:57:
[...]
Ik denk oprecht dat je hem maar voor wellicht 20% aan mag rekenen hoe het nu gaat. De poppetjes die hij op de bank heeft zijn allemaal (veel) minder dan de basis-11 (en al helemaal met wat hij vorig jaar had) Hij moet inderdaad wel schijt hebben aan het Ajax spelletje, de fans en al het gezeik dat je kan verwachten en op een ander systeem overstappen, dat is het enige wat hij kan doen als trainer. Maar ik denk dat ie er dan ook uitvliegt wegens schoppen tegen die heilige ajax filosofie, dus tja. De man zit klem wat dat gaat. Een trainer is zo goed als zijn materiaal.
Tadic speelt het hele seizoen ronduit slecht, die mag er wel uit. Maar wie erin dan? De potentiele vervangers zijn allemaal minder.
Donny idem, maar zelfde probleem als Tadic, de vervangers bakken er nog minder van.
Het probleem van Ajax ligt bij het verkopen van teveel sleutelspelers. Dat het dusdanig kwetsbaar is dat er bij de blessure van 1 of 2 spelers het hele elftal in elkaar dondert. En dat is de schuld van Overmars. Daar hoor je imho te weinig mensen over.
Dit seizoen is de enige die echt écht goed speelt Onana. Die heeft Ajax al voor veel meer puntverlies behoedt.
Overmars moet ook zeker ervoor zorgen dat als Ziyech er niet is, het team toch enig idee heeft wat ze moeten doen. Of dat als tactiek 1 niet werkt, dat je ingrijpt en wisselt of overstapt naar tactiek 2.
Dat is echt alleen de verantwoordelijkheid van de trainer, van niemand anders.
Je kunt Overmars verwijten dat de spelers die hij gehaald heeft minder goed zijn dan wat ervoor liep, maar ja is dat vreemd? Ik had echt niet de verwachting dat Marin/Alvarez De Jong en De Ligt wel even uit het geheugen zouden spelen.
Overmars doet echt niet alles goed, maar de spelers die hij deze zomer gehaald heeft zijn echt wel goed genoeg om niet 5x (20% van de wedstrijden!!!) te verliezen in de Eredivisie.
Tadic speelt niet superslecht en al helemaal niet heel het seizoen, doet de periode voor Adcovaat kwam niet meer mee voor je?
Hij is zeker minder dan vorig seizoen maar dat is niet heel raar aangezien toen alles wat ie deed goed ging. Hij speelt nog steeds zo'n beetje 1 op 1 (wedstrijd:goal/assist) over het hele seizoen. Bij Feyenoord is dat een speler die opgehemeld wordt als topper, bij Ajax speel je dan superslecht?
Ik denk dat het verlies van Schreuder als assistent van Ten Hag in de zomer onderschat wordt. Hij was het tactisch brein achter het Ajax van vorig jaar en de spelers liepen met hem weg. Wat Ajax vorig seizoen goed deed was met omzettingen in de rust de wedstrijd kantelen als het in de eerste helft niet liep, maar dat heb ik dit seizoen nog niet gezien. De tactiek van Ajax is dezelfde als vorig jaar, maar die was afgestemd op De Ligt en De Jong in de as. Die zijn er nu niet meer, maar Ten Hag kan geen nieuw tactisch plan bedenken dat werkt bij de huidige spelersgroep. Het ging een tijdje goed omdat Promes en Ziyech en fenomenale klik hebben, maar je ziet wat er gebeurt als die tandem even hapert (door blessures of vorm).
Het is niet gek dat ie de Jong en de Ligt verkocht. Maar wel dat ie vervolgens ook Schone en Dolberg laat vertrekken. Dolberg was niet altijd even goed, maar wel beter dan Huntelaar, de jeugdspelers of Babel.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Ja, laten we Overmars de schuld geven dat ie De Jong en De Ligt verkocht heeft![]()
Overmars moet ook zeker ervoor zorgen dat als Ziyech er niet is, het team toch enig idee heeft wat ze moeten doen. Of dat als tactiek 1 niet werkt, dat je ingrijpt en wisselt of overstapt naar tactiek 2.
Dat is echt alleen de verantwoordelijkheid van de trainer, van niemand anders.
Je kunt Overmars verwijten dat de spelers die hij gehaald heeft minder goed zijn dan wat ervoor liep, maar ja is dat vreemd? Ik had echt niet de verwachting dat Marin/Alvarez De Jong en De Ligt wel even uit het geheugen zouden spelen.
Overmars doet echt niet alles goed, maar de spelers die hij deze zomer gehaald heeft zijn echt wel goed genoeg om niet 5x (20% van de wedstrijden!!!) te verliezen in de Eredivisie.
Tadic speelt niet superslecht en al helemaal niet heel het seizoen, doet de periode voor Adcovaat kwam niet meer mee voor je?![]()
Hij is zeker minder dan vorig seizoen maar dat is niet heel raar aangezien toen alles wat ie deed goed ging. Hij speelt nog steeds zo'n beetje 1 op 1 (wedstrijd:goal/assist) over het hele seizoen. Bij Feyenoord is dat een speler die opgehemeld wordt als topper, bij Ajax speel je dan superslecht?
Schone was een van de belangrijke schakels op t middenveld met de Jong. Dan kon Donny draven zonder gevolgen en Tadioc was ook veel vrijer in die vrije spitsrol.
Tadic is dit seizoen geen schim van wat ie vorig seizoen was (en zo wel flink meer ). Dat zie je zelf hopelijk ook wel.
Ten Hag is verantwoordelijk voor de groep, en het spel hoe het gespeeld wordt. Hij bepaalt de opstellingen en de trainingen.
Spelers zijn niet veel beter geworden het afgelopen jaar en ook hij is daar verantwoordelijk voor.
Ik heb het al vaker gezegd, ik zie totaal geen idee bij Ten Hag en eerlijk gezegd denk ik ook dat hij het al een tijd niet weet.
Tadic op rechts, dan op links dan in de spits. Ziyech op 10 dan weer op rechts. Martinez op het middenveld dan weer naar achteren en weer terug.
Deze man moet gewoon eens zorgen dat hij een logische opstelling maakt met spelers op de juiste plekken en als een speler ontbreekt dat hij niet het halve elftal door elkaar haalt.
Want een team weet ook niet meer wat ze moeten doen als ze een Huntelaar in de spits ene week, dan weer een Traore en de week erop een Tadic.
Gisteren dat middenveld met een Eiting/Martinez als rechtermiddenvelder.. een linkspoot? waarom haal je Gravenberch daar weg?
Ten Hag doet maar wat.
Spelers zijn niet veel beter geworden het afgelopen jaar en ook hij is daar verantwoordelijk voor.
Ik heb het al vaker gezegd, ik zie totaal geen idee bij Ten Hag en eerlijk gezegd denk ik ook dat hij het al een tijd niet weet.
Tadic op rechts, dan op links dan in de spits. Ziyech op 10 dan weer op rechts. Martinez op het middenveld dan weer naar achteren en weer terug.
Deze man moet gewoon eens zorgen dat hij een logische opstelling maakt met spelers op de juiste plekken en als een speler ontbreekt dat hij niet het halve elftal door elkaar haalt.
Want een team weet ook niet meer wat ze moeten doen als ze een Huntelaar in de spits ene week, dan weer een Traore en de week erop een Tadic.
Gisteren dat middenveld met een Eiting/Martinez als rechtermiddenvelder.. een linkspoot? waarom haal je Gravenberch daar weg?
Ten Hag doet maar wat.
[ Voor 9% gewijzigd door Pixel Witcher op 02-03-2020 11:30 ]
Wat ik ETH vooral kwalijk neem is zijn commentaar na afloop. 5 keer herhalen dat je nog steeds bovenaan staat is een aanfluiting na de wedstrijd die ons voorgeschoteld is.
Verder het niet ingrijpen als de veldbezetting niet loopt. 1 voorbeeld: Bizot heeft 20x mogen uittrappen met 2 vrije backs naast zich en Tadic op de 16 meter. Bal gaat naar de back, Tadic naar de back, inspelen op Clasie die zich aanbiedt en de bal kaatst naar de andere vrije back. Ajax trapte 20x in dit trucje, en niemand op het veld of langs de kant onderneemt actie
Verder het niet ingrijpen als de veldbezetting niet loopt. 1 voorbeeld: Bizot heeft 20x mogen uittrappen met 2 vrije backs naast zich en Tadic op de 16 meter. Bal gaat naar de back, Tadic naar de back, inspelen op Clasie die zich aanbiedt en de bal kaatst naar de andere vrije back. Ajax trapte 20x in dit trucje, en niemand op het veld of langs de kant onderneemt actie

Hattrick: Thorgal Eagles
Ben het wel heel erg eens met wat Theo Janssen zei: Ajax laat te veel ruimte achterin vallen.
En zowel Blind als Martinez zijn te traag om het op te vangen.
Vorig seizoen knapte ook vaak Frenkie dat soort vuile werk op.
Babel hopeloos voorin, hoe sympathiek ook.
Az is, als Ajax achterin de ruimte weg geeft, dan goed voorin. Tegen LAsk kreeg Az die ruimte niet, dan zijn de toppers van az voorin niet in staat dat weg te spelen. Tis heel relatief
Az is, als Ajax achterin de ruimte weg geeft, dan goed voorin. Tegen LAsk kreeg Az die ruimte niet, dan zijn de toppers van az voorin niet in staat dat weg te spelen. Tis heel relatief
Schone kon vorig seizoen fysiek al niet meer mee en Dolberg past voor geen meter in het Ajax systeem. Traore is wat dat betreft nu al verder dan hij.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Het is niet gek dat ie de Jong en de Ligt verkocht. Maar wel dat ie vervolgens ook Schone en Dolberg laat vertrekken. Dolberg was niet altijd even goed, maar wel beter dan Huntelaar, de jeugdspelers of Babel.
Schone was een van de belangrijke schakels op t middenveld met de Jong. Dan kon Donny draven zonder gevolgen en Tadioc was ook veel vrijer in die vrije spitsrol.
Tadic is dit seizoen geen schim van wat ie vorig seizoen was (en zo wel flink meer ). Dat zie je zelf hopelijk ook wel.
Wat betreft Tadic, zie m'n vorige post daar zeg ik dat toch ook? Tadic is nu meer op het niveau wat begin vorig seizoen van hem verwacht werd. Niemand die dacht dat hij er even 38 in zou knallen en daar bovenop nog eens 24 assists zou geven.
Daarom was het ook zo logisch dat Dest de hele tijd rechtshalf/-buiten liep.Harribo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:36:
Ben het wel heel erg eens met wat Theo Janssen zei: Ajax laat te veel ruimte achterin vallen.
Je geeft nu steeds aan dat de spelers allemaal 'minder zijn' dan wat in de basis staat, maar kijk dan eens even naar de wedstrijd tegen Heracles bijvoorbeeld. Zijn dan niet 10 van de 11 spelers van Ajax beter dan wat Heracles er tegenover kan stellen?Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Het is niet gek dat ie de Jong en de Ligt verkocht. Maar wel dat ie vervolgens ook Schone en Dolberg laat vertrekken. Dolberg was niet altijd even goed, maar wel beter dan Huntelaar, de jeugdspelers of Babel.
Natuurlijk moeten de spelers het doen en laten zien, maar aan Ten Hag is het wel de (schone) taak om te zorgen dat iedereen weet wat die moet doen, ervoor te zorgen dat degenen die dit niet doen / slechts spelen daar ook duidelijkheid in krijgen, maar niets van dat alles. Spelers lijken mij te zoeken naar vastigheden, die er momenteel helemaal niet zijn (ondanks dat je in principe met 9 van de 11 basisspelers speelt), dat neem ik de trainer toch echt wel kwalijk.
Natuurlijk lever je op kwaliteit in als de Ligt, de Jong (en in mindere mate Schone) weggaan (ik tel Dolberg niet mee, want die speelde bijna niet), maar zoveel minder zou je er ook niet van moeten worden, waarmee al deze verliespunten de laatste weken te verklaren zijn en met name het echt schandalig slechte spel.
Afgelopen donderdag tegen Getaffe leek het een beetje ergens op, bij vlagen, maar dat is daarna ook weer weg. Ik denk dat het echt een mentaal dingetje is, maar de coach is daar (samen met assistenten) voor om dat waar mogelijk te voorkomen, en spelers bij het herstel te helpen.
Daarbij vraag ik me wel af: Hoe kan het toch dat letterlijk alle spelers bijna helemaal uit vorm zijn, en iedereen tegelijkertijd in de malaise zit.
Haha, Haps heeft weer een wedstrijd gespeeld en gelijk weer wat gebroken. Gelukkig slechts een hand en kan hij wel spelen. Ook zo'n man van glas.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Geloof ik nooit. Overmars en Vd Sar gooien Ten Hag er echt niet zomaar uit. Die heeft intern wel wat krediet opgebouwd na vorig seizoen.ephymerous schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:54:
Nou, dat kan je je inderdaad best afvragen. Sommige wellicht niet. Die Eiting hoort niet in een top 3 team. Mazraoui heb ik ook al tijden twijfels bij (en ik niet alleen, hij is weer verbannen naar jong) Een Gravenberch is ook nog niet echt iets. Dest valt ook flink tegen de laatste tijd, zie ook veel gevloek op m uit de Ajax hoek voorbij komen.jbdeiman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:48:
[...]
Je geeft nu steeds aan dat de spelers allemaal 'minder zijn' dan wat in de basis staat, maar kijk dan eens even naar de wedstrijd tegen Heracles bijvoorbeeld. Zijn dan niet 10 van de 11 spelers van Ajax beter dan wat Heracles er tegenover kan stellen?
Natuurlijk zitten daar erg jonge gassies bij, maar er zijn zat spelers die op die leeftijd al verder waren.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2020 13:32 ]
Een aantal spelers zoals Schuurs, Martinez en Dest draaien leuk mee in een team dat goed op elkaar is ingespeeld. Echter zie je nu de zwaktes van o.a. dit drietal. Het is simpelweg niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax nastreeft. Daar hebben we er nu teveel van.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:29:
[...]
Nou, dat kan je je inderdaad best afvragen. Sommige wellicht niet. Die Eiting hoort niet in een top 3 team. Mazraoui heb ik ook al tijden twijfels bij (en ik niet alleen, hij is weer verbannen naar jong) Een Gravenberch is ook nog niet echt iets.
Natuurlijk zitten daar erg jonge gassies bij, maar er zijn zat spelers die op die leeftijd al verder waren.
Er waren collega's van mij dit Schuurs wilden vergelijken met De Ligt, want die maakte ook wel eens een foutje. Hou op hoor! Enige vergelijking is dat ze beide fysiek groot en sterk zijn. Aan de bal gezien mag Schuurs de veters van De Ligt nog niet strikken.
Kenneth Perez zei daarentegen: Ga maar één op één spelen, want dan weet iedereen tenminste wat hij doen moet. Dan heeft iedereen een tegenstander.Harribo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:36:
Ajax wist in de eerste helft totaal niet wat ze doen moesten. Ze werden tactisch volledig overklast.
Vorig jaar dekte De Ligt zover door dat het automatisch één op één kwam te staan. Nu doen ze maar iets. Er is geen leiding en niemand zit kort. Op deze manier verliezen ze de komende drie wedstrijden ook.
Precies dit. Enkele zwakkertjes in je selectie kan prima als de rest goed draait (Zie Mazraoui vorig jaar) maar als de rest tegenzit, zakken ze verder door het ijs dan het gewenste onderniveau.Yogibeer schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:33:
[...]
Een aantal spelers zoals Schuurs, Martinez en Dest draaien leuk mee in een team dat goed op elkaar is ingespeeld. Echter zie je nu de zwaktes van o.a. dit drietal. Het is simpelweg niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax nastreeft. Daar hebben we er nu teveel van.
De telegraaf is via die maffe Driessen trouwens al lekker bezig met haatzaaien. Nu gaat Alvarez deze zomer ook weer weg (dag dag 15 miljoen), is ajax van het padje en houdt ten Hag het niet meer in de hand.
Je kan als coach nog zoveel instructie geven, als de spelers het in het veld niet uit (kunnen) voeren ben je nergens
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2020 13:38 ]
Je moet Alvarez en Marin ook zo snel mogelijk lozen. Gegokt en verloren. Verlies pakken en weer door. Dit soort gasten volgend seizoen bij je selectie houden levert alleen maar onrust op en ze houden plekken bezet die je beter op een andere manier kan invullen.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:36:
[...]
Precies dit. Enkele zwakkertjes in je selectie kan prima als de rest goed draait (Zie Mazraoui vorig jaar) maar als de rest tegenzit, zakken ze verder door het ijs dan het gewenste onderniveau.
De telegraaf is via die maffe Driessen trouwens al lekker bezig met haatzaaien. Nu gaat Alvarez deze zomer ook weer weg (dag dag 15 miljoen), is ajax van het padje en houdt ten Hag het niet meer in de hand.
Dat De Telegraaf nu een hetze start was te verwachten. In tegenstelling tot vorig seizoen valt er nu natuurlijk ook iets voor te zeggen.
Mogen we inmiddels wel kritisch zijn op ETH of vindt de ETH brigade nog steeds dat er niets aan de hand is?
Deze sportieve crisis is al sinds december gaande. Niets nieuws onder de zon. De vraag is meer of we er nog op tijd uit komen (of Lucky Ajax genoeg zijn) om nog kampioen te worden.
Deze sportieve crisis is al sinds december gaande. Niets nieuws onder de zon. De vraag is meer of we er nog op tijd uit komen (of Lucky Ajax genoeg zijn) om nog kampioen te worden.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Je zou ze ook eens een kans kunnen geven. Alvarez centraal achterin ipv Schuurs, daar heeft ie 1.5 wedstrijd gestaan en dat deed ie toch helemaal niet zo verkeerd? Marin op rechtshalf ipv Eiting, die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad. Net 4 wedstrijden mogen spelen en hop de bank op. Tuurlijk gaat die jongen dan nooit gewend raken.Yogibeer schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:38:
[...]
Je moet Alvarez en Marin ook zo snel mogelijk lozen. Gegokt en verloren. Verlies pakken en weer door. Dit soort gasten volgend seizoen bij je selectie houden levert alleen maar onrust op en ze houden plekken bezet die je beter op een andere manier kan invullen.
Dat De Telegraaf nu een hetze start was te verwachten. In tegenstelling tot vorig seizoen valt er nu natuurlijk ook iets voor te zeggen.
Dan faal je als coach als spelers je niet instructies uitvoeren, simpel zat.Leon Zwiers schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:36:
[...]
Precies dit. Enkele zwakkertjes in je selectie kan prima als de rest goed draait (Zie Mazraoui vorig jaar) maar als de rest tegenzit, zakken ze verder door het ijs dan het gewenste onderniveau.
Je kan als coach nog zoveel instructie geven, als de spelers het in het veld niet uit (kunnen) voeren ben je nergens
Inderdaad en ze dan niet allerlei extra taken geven zoals inschuiven. Eerst de basis goed op orde en vanuit daar doorbouwen.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Je zou ze ook eens een kans kunnen geven. Alvarez centraal achterin ipv Schuurs, daar heeft ie 1.5 wedstrijd gestaan en dat deed ie toch helemaal niet zo verkeerd? Marin op rechtshalf ipv Eiting, die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad. Net 4 wedstrijden mogen spelen en hop de bank op. Tuurlijk gaat die jongen dan nooit gewend raken.
XXXVI
Dan faal je als eerste als speler, de coach faalt als hij niet acteert.Pixel Witcher schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Dan faal je als coach als spelers je niet instructies uitvoeren, simpel zat.
Spelers terugzetten naar het tweede/bank zie je echter vrijwel niet gebeuren met de "sterspelers". Bijvoorbeeld Tadic en Ziyech worden weinig gepasseerd en met een reden de speler die erachter zitten zijn minder goed. Neem je dan maar voor lief dat ze niet altijd doen wat ze moeten doen? Blijkbaar, het success van de coach ligt grotendeels in de handen van de spelers.
Een coach opofferen is eveneens gemakkelijker dan 4 spelers wegsturen, die mag je niet zomaar even tijdens het seizoen vervangen. De coach de schuld geven is te gemakkelijk, ook de spelers hebben hierin een grote verantwoordelijk. Niet voor de opstelling of het wisselbeleid maar wel van de uitvoering in het veld.
Staat Dest zo ver naar voren omdat de coach dat wil? Hopelijk. Zo niet dan ligt de fout toch echt bij Dest.
Vond Marin de laatste invalbeurten best wel gegroeid/gewend, die mag van mij best nog wel wat kansen krijgen.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Je zou ze ook eens een kans kunnen geven. Alvarez centraal achterin ipv Schuurs, daar heeft ie 1.5 wedstrijd gestaan en dat deed ie toch helemaal niet zo verkeerd? Marin op rechtshalf ipv Eiting, die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad. Net 4 wedstrijden mogen spelen en hop de bank op. Tuurlijk gaat die jongen dan nooit gewend raken.
Ik denk dat het eerder een mentaliteits kwestie is, iedereen lijkt bezig met een eventuele transfer, het is allemaal los zand momenteel. Ten Hag lijkt me ook niet de coach die een donderpreek geeft als Van Gaal/Ten Cate en vraag me af of er verder iemand in de staf zit die dat wel kan/doet.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Uiteraard treft iedereen blaam, maar het is niet de eerste keer dat spelers wegwerp gebaren maken en er met de pet naar gooienNapo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:21:
[...]
Dan faal je als eerste als speler, de coach faalt als hij niet acteert.
Spelers terugzetten naar het tweede/bank zie je echter vrijwel niet gebeuren met de "sterspelers". Bijvoorbeeld Tadic en Ziyech worden weinig gepasseerd en met een reden de speler die erachter zitten zijn minder goed. Neem je dan maar voor lief dat ze niet altijd doen wat ze moeten doen? Blijkbaar, het success van de coach ligt grotendeels in de handen van de spelers.
Een coach opofferen is eveneens gemakkelijker dan 4 spelers wegsturen, die mag je niet zomaar even tijdens het seizoen vervangen. De coach de schuld geven is te gemakkelijk, ook de spelers hebben hierin een grote verantwoordelijk. Niet voor de opstelling of het wisselbeleid maar wel van de uitvoering in het veld.
Staat Dest zo ver naar voren omdat de coach dat wil? Hopelijk. Zo niet dan ligt de fout toch echt bij Dest.
Als coach heb je de taak om scherp op het team te zitten, doe je dat niet krijg je taferelen zoals Ziyech gisteren of dat spelers totaal net niet de ene meter extra voor je lopen.
Coach is verantwoordelijk voor de juiste mentaliteit en opdrachten voor een team, nu is het los zat, iets waar hij verantwoordelijk voor is.
Ten Hag heeft het niet meer, de koek is op en tijd voor een nieuwe coach, iemand die het wel aan de praat kan krijgen.
Een coach die vastigheid heeft, een idee wat hij wil en dat ook uitstraalt voor, na en tijdens de wedstrijd.
Nu zie ik een man die naar excuusjes.
Marin zou ik inderdaad wel even wat meer willen zien overigens.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Marin zeker mee eens. Alvarez niet. Schuurs krijgt nu toch een kans? Geef hem (Schuurs) dan ook een kans. Alvarez heeft in mijn ogen tot nu toe vooral laten zien goed te kunnen luisteren naar de trainer en voert altijd zijn opdrachten keurig uit, maar wel steeds net te laat omdat hij moet bedenken wat ook alweer de afspraak was ipv dat het intuïtief gaat. Toegegeven, dat is erger op het middenveld dan achterin. Daarnaast heft hij te vaak buitenspel op (ook als hij middenvelder is). Hij loopt gewoon te snel naar achter. Niet dat hij niet eens kans moet krijgen hoor, maar vooralsnog krijgt Schuurs wat mij betreft die kans.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:57:
[...]
Het achterin ruimte weggeven gebeurt ook al het hele seizoen. Het grote voordeel was dat de voorhoede ontzettend efficient was in het begin. Daarom staan we nu ook nog op doelsaldo bovenaan.
Eigenlijk is EtH aan te rekenen dat hij maar 1 plan heeft en dat het hele seizoen hij al hetzelfde spelletje wil spelen. Hij heeft dus niet het vermogen om het plan aan te passen aan de omstandigheden. Na Getafe uit wees hij nog naar de blessures. Nu missen we alleen nog Neres en Veltman en loopt het nog niet. Als AZ, Feyenoord met veel minder materiaal wedstrijden kan winnen, dan moet Ajax dat ook kunnen.
Eigenlijk is EtH aan te rekenen dat hij maar 1 plan heeft en dat het hele seizoen hij al hetzelfde spelletje wil spelen. Hij heeft dus niet het vermogen om het plan aan te passen aan de omstandigheden. Na Getafe uit wees hij nog naar de blessures. Nu missen we alleen nog Neres en Veltman en loopt het nog niet. Als AZ, Feyenoord met veel minder materiaal wedstrijden kan winnen, dan moet Ajax dat ook kunnen.
Volledig mee eens, ik vind het dus ook een zwaktebod om naar de blessures te wijzen, eigenlijk zegt Ten Hag hiermee het volgende (in andere woorden): Dat alleen zijn basis in staat is te winnen, verandert er iets aan de basis, dan kunnen ze niet meer winnen. Dit terwijl Feyenoord en PSV dat wel kunnen, hebben zij dan een bredere (gelijkwaardige) selectie en is het bij Ajax echt zo dat na de basis 11 de spelers gelijk zoveel minder zijn dat die enkele spelers alles onderuit halen? Dan zou je nog beter met 10 man kunnen startenErapaz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:50:
Het achterin ruimte weggeven gebeurt ook al het hele seizoen. Het grote voordeel was dat de voorhoede ontzettend efficient was in het begin. Daarom staan we nu ook nog op doelsaldo bovenaan.
Bovenstaande is bewust wat gechargeerd neergezet, maar punt lijkt me wel duidelijk..
[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 02-03-2020 16:02 ]
Dit betwijfel ik ten zeerste. Die jongens hebben stuk voor stuk door dat ze moeten presteren om een mooie transfer te kunnen maken.MeNTaL_TO schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:21:
Ik denk dat het eerder een mentaliteits kwestie is, iedereen lijkt bezig met een eventuele transfer, het is allemaal los zand momenteel.
Zo vind ik het ook veel te makkelijk om naar Ziyech te wijzen, zoals anderen doen, "het interesseert hem niks want hij heeft z'n transfer al binnen".
Als er 1 speler is die dat soort gezever niet verdient is hij het wel. Ik denk dan altijd maar dat de mensen die nu die opmerkingen maken waarschijnlijk vorig jaar vooraan stonden om hem te bejubelen en hem het jaar ervoor ook afzeken toen het even minder ging.
@toolkist het gaat bij Ziyech - op basis van onder andere de wedstrijd van gisteren - niet om dat er een mindere periode is maar eerder de manier hoe hij dan reageert. Iedere speler heeft goede en slechtere periodes echter niet iedere speler reageert daar op dezelfde manier op.
Ziyech was natuurlijk ook de speler die verongelijkt was toen men wel eens klaar was met zijn vele balverlies in zijn vorige slechtere periode. Die reactie vanuit hem helpt dan zeker niet, begrijpelijk op momenten omdat het niet loopt zoals het behoort te lopen maar niet altijd even handig. Je moet ook niet vergeten dat hij enkel als voorbeeld aangehaald wordt, er zijn momenteel wat meer spelers bij Ajax waar niet alles loopt zoals het vorig seizoen liep echter zie je andere spelers wel een stuk rustiger reageren dan Ziyech doet.
Ziyech was natuurlijk ook de speler die verongelijkt was toen men wel eens klaar was met zijn vele balverlies in zijn vorige slechtere periode. Die reactie vanuit hem helpt dan zeker niet, begrijpelijk op momenten omdat het niet loopt zoals het behoort te lopen maar niet altijd even handig. Je moet ook niet vergeten dat hij enkel als voorbeeld aangehaald wordt, er zijn momenteel wat meer spelers bij Ajax waar niet alles loopt zoals het vorig seizoen liep echter zie je andere spelers wel een stuk rustiger reageren dan Ziyech doet.
Bij Ziyech is het wel gewoon zo dat als het loopt het fantastisch loopt en als het niet loopt er meteen een hoop gezeur bij komt kijken (van beide kanten). Als we 4-0 voor hadden gestaan en van Getafe hadden gewonnen dan was Ziyech lachend en zwaaiend van het veld af gegaan.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Zo vind ik het ook veel te makkelijk om naar Ziyech te wijzen, zoals anderen doen, "het interesseert hem niks want hij heeft z'n transfer al binnen".
Als er 1 speler is die dat soort gezever niet verdient is hij het wel.
Maar als we het de afgelopen weken over underachievers hebben dan tellen Blind, Babel, Van de Beek, Tadic, Schuurs, Eiting ook mee. Dest speelde aardig maar liet gisteren zijn verdedigende werk versloffen. Nico speelt goed maar die stap op het been van die AZ speler kan echt niet.
Dat Ten Hag (en Ajax in general) geen plan B heeft klopt. Daar staat ook tegenover dat ik Ajax met name de eerste helft als een kip zonder kop tegenstanders wel of niet zag dekken. Het leek er op alsof niemand wist hoe er druk gezet moest worden. Dan verwacht je toch op het veld dat een Blind en een Tadic dat wat meer oppakken. De ervaring van die mannen vertaald zich lang niet altijd in leiderschap. Sowieso dat tegen Getafe Onana de rust bewaard op het veld is in dat opzicht ook tekenend.
Ik ben nog steeds van mening dat Ajax de beste voetballers heeft, maar het probleem zit hem in de uitvoering. Geen speelplezier, tactisch matig (nu 4x op rij overklast door Getafe, Heracles en AZ) en matige fitheid.
Deze veldbezetting
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 02-03-2020 16:35 ]
Ik zie het niet zo somber in.
AZ wist gisteren precies hoe ze tegen dit (vrijwel fitte) Ajax moesten spelen en ze hebben daar ook de kwaliteit voor.
Andere clubs hebben deze speelwijze tegen ons vaker gehanteerd en hielden dat in de tweede helft vaak niet vol.
Natuurlijk gaat het al weken niet goed maar nu vrijwel iedereen weer fit is zie ik ons wel weer onze oude vorm terug krijgen.
Komend weekend zet ik ons in de poule gewoon weer op winst. Kom op Ajax!
AZ wist gisteren precies hoe ze tegen dit (vrijwel fitte) Ajax moesten spelen en ze hebben daar ook de kwaliteit voor.
Andere clubs hebben deze speelwijze tegen ons vaker gehanteerd en hielden dat in de tweede helft vaak niet vol.
Natuurlijk gaat het al weken niet goed maar nu vrijwel iedereen weer fit is zie ik ons wel weer onze oude vorm terug krijgen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik wil nu een sarcastische opmerking over jouw voorspellende gaven maken, maar ik sta gelijk in de poule.dvdkiwi schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
Staan we samen onderaan ja?
Ik ben nog steeds blij dat @Typhone alle inactieve lui niet verwijderd heeft; nu staan we tenminste nog ergens onder de middenmoot
Ik ben nog steeds blij dat @Typhone alle inactieve lui niet verwijderd heeft; nu staan we tenminste nog ergens onder de middenmoot
Waar is het middenveld???

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2020 16:53 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nog net niet helemaal onderaan, maar scheelt niet veel. Nu maar hopen dat @Typhone nu niet op rare ideeen komtdvdkiwi schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:49:
Staan we samen onderaan ja?
Mooi verhaal waar je best wat terechte punten maakt (al heeft ie wat mij betreft het recht erop verworven wegens vaak akelig goed presteren), alleen had ik het al over de periode voor afgelopen zondag (zie o.a. post van Maarten_E op 20 feb) en niet alleen de post van Zwiers van vandaagNapo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:26:
@toolkist het gaat bij Ziyech - op basis van onder andere de wedstrijd van gisteren - niet om dat er een mindere periode is maar eerder de manier hoe hij dan reageert. Iedere speler heeft goede en slechtere periodes echter niet iedere speler reageert daar op dezelfde manier op.
Het kan toch geen mentaliteitskwestie zijn? Als je 4 miljoen+ per jaar verdient en je speelt een cruciale pot tegen de nr 2? Ik moet het met minder doen, maar als ik ongemotiveerd bij de klant kom aanzetten omdat mijn zoon me heeft wakker gehouden dan krijg ik dat echt wel te horen.
Als het tussen de oortjes zit mag het geen 4 maanden duren. En mentale coaching is ook gewoon te koop.
Ik denk dat Ziyech (en Blind) echt niet fit zijn nog en dat ze bij minder cruciale wedstrijden en een grotere voorsprong meer rust hadden gekregen.
Als het tussen de oortjes zit mag het geen 4 maanden duren. En mentale coaching is ook gewoon te koop.
Ik denk dat Ziyech (en Blind) echt niet fit zijn nog en dat ze bij minder cruciale wedstrijden en een grotere voorsprong meer rust hadden gekregen.
Daarom ook de onder andere, dit gedrag is zeker niet nieuw maakt het echter niet minder onwenselijk.toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:59:
[...]
Mooi verhaal waar je best wat terechte punten maakt (al heeft ie wat mij betreft het recht erop verworven wegens vaak akelig goed presteren), alleen had ik het al over de periode voor afgelopen zondag (zie o.a. post van Maarten_E op 20 feb) en niet alleen de post van Zwiers van vandaag
Dan neem ik aan ook geen Utrecht-Ajax in die week.Feyenoord en AZ hadden elkaar eigenlijk al in februari moeten treffen, maar storm Ciara gooide destijds roet in het eten. Het duel in Alkmaar werd vanwege het slechte weer uitgesteld en de KNVB heeft nog geen nieuwe datum voor de kraker gepikt. RTV Rijnmond weet maandagmiddag te melden dat Feyenoord er in ieder geval niet voor hoeft te vrezen dat de wedstrijd vlak voor de Klassieker wordt gespeeld.
Wat is waarschijnlijker dat ze opeens niet meer kunnen voetballen of dat het ergens in het koppie mis is gegaan.Erapaz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:07:
Het kan toch geen mentaliteitskwestie zijn?
Heb het al vaak gezegd maar, mensen kunnen veel zeggen maar onze competitie is tenminste niet saai of voorspelbaar.
PolarBear schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:48:
[...]
Wat is waarschijnlijker dat ze opeens niet meer kunnen voetballen of dat het ergens in het koppie mis is gegaan.
Het gaat in ieder geval ook mis in de koppies, ze kunnen allemaal voetballen dat hebben ze eerder bewezen.Dusan Tadic baalt als een stekker van het 'domino-effect' bij Ajax. De laatste weken hield de aanvoerder zich relatief rustig, maar na de kansloze nederlaag tegen AZ slaat hij alarm.
"Dit valt niet te accepteren. Het is ongelooflijk. We spelen een slechte wedstrijd en komen onze afspraken niet na", briest Tadic na afloop in de catacomben, geciteerd door Ajax Life. "Als één speler te laat komt, klopt ons systeem niet meer. Dan krijg je een domino-effect en als dat optreedt, zie je dat wij overal moeite mee krijgen."
"Of ik boos ben? Ja, ik ben boos. Op mezelf, op iedereen. We kunnen dit niet accepteren. Het is pijnlijk. We moeten in de spiegel kijken en dat doe ik zelf altijd als eerste. Ik voel me goed, ben niet moe, maar moet beter spelen. Ik kan beter. Ik moet beter. We starten twee keer slecht en komen niet in ons spel. Daardoor wordt alles slecht."
Het is alarmfase één, benadrukt Tadic. "Als we zo blijven spelen, worden we geen kampioen. Het was vorig jaar juist zo mooi om kampioen te worden. Als we weer iets moois willen beleven, moeten we terug naar onze manier van spelen. Niet alleen afspraken maken, maar ook afspraken nakomen."
Wat nu precies de oorzaak is...blessures, moeheid, tegenstanders die snappen hoe ze het aan moeten pakken, transfers, zwakkere bank zoiets is eigenlijk niet vast te stellen, de vorm is nu gewoon weg en zie dat maar eens snel terug te krijgen.
Beetje combinatie van alles denk ik. Door blessures en de CL teleurstelling raakten de automatismen en de vorm weg. Maar de tegenstanders weten ook beter wat ze moeten doen. twee voorbeelden van gisteren (en Getafe en Heracles):Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:51:
[...]
[...]
Wat nu precies de oorzaak is...blessures, moeheid, tegenstanders die snappen hoe ze het aan moeten pakken, transfers, zwakkere bank zoiets is eigenlijk niet vast te stellen, de vorm is nu gewoon weg en zie dat maar eens snel terug te krijgen.
- Donny vdBeek doet vaak een schijnbeweging door de bal niet aan te raken maar zijn lichaam met de bal mee te draaien, de bal bepaalt zeg maar zijn beweging. Dat truukje mislukt erg vaak nu tegenstanders er op ingesteld raken;
- genoemde tegenstanders hadden allemaal minimaal 1 maar soms zelfs 2 poppetjes die bij balbezit Ajax geen man hadden maar zich alleen maar concentreerden op de steekbal van Ziyech (en in mindere mate van Martinez en Eiting). Omdat die poppetjes niet én de man én de bal in de gaten hoeven te houden maar alleen de bal kunnen de steekpasses (hoog en laag) steeds redelijk simpel onderschept worden, helemaal als ze door vormgebrek niet meer zo precies zijn.
Ik vond deze quote van Kenneth Pérez het wel mooi samenvatten:
"Ik heb het gevoel dat ze in de bubbel van vorig jaar zijn blijven hangen. Daarna barst die bubbel. Vervolgens zie je dat twee buitengewone speler, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, enorm gemist worden. Dan zijn de anderen goede spelers, maar niet van topniveau."
"Ik heb het gevoel dat ze in de bubbel van vorig jaar zijn blijven hangen. Daarna barst die bubbel. Vervolgens zie je dat twee buitengewone speler, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, enorm gemist worden. Dan zijn de anderen goede spelers, maar niet van topniveau."
Kenneth Perez zegt sowieso wel heel vaak zinnige dingen vind ik.Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:27:
Ik vond deze quote van Kenneth Pérez het wel mooi samenvatten:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken