Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-05 12:03
Napo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Dan faal je als eerste als speler, de coach faalt als hij niet acteert.

Spelers terugzetten naar het tweede/bank zie je echter vrijwel niet gebeuren met de "sterspelers". Bijvoorbeeld Tadic en Ziyech worden weinig gepasseerd en met een reden de speler die erachter zitten zijn minder goed. Neem je dan maar voor lief dat ze niet altijd doen wat ze moeten doen? Blijkbaar, het success van de coach ligt grotendeels in de handen van de spelers.

Een coach opofferen is eveneens gemakkelijker dan 4 spelers wegsturen, die mag je niet zomaar even tijdens het seizoen vervangen. De coach de schuld geven is te gemakkelijk, ook de spelers hebben hierin een grote verantwoordelijk. Niet voor de opstelling of het wisselbeleid maar wel van de uitvoering in het veld.

Staat Dest zo ver naar voren omdat de coach dat wil? Hopelijk. Zo niet dan ligt de fout toch echt bij Dest.
Uiteraard treft iedereen blaam, maar het is niet de eerste keer dat spelers wegwerp gebaren maken en er met de pet naar gooien
Als coach heb je de taak om scherp op het team te zitten, doe je dat niet krijg je taferelen zoals Ziyech gisteren of dat spelers totaal net niet de ene meter extra voor je lopen.

Coach is verantwoordelijk voor de juiste mentaliteit en opdrachten voor een team, nu is het los zat, iets waar hij verantwoordelijk voor is.

Ten Hag heeft het niet meer, de koek is op en tijd voor een nieuwe coach, iemand die het wel aan de praat kan krijgen.
Een coach die vastigheid heeft, een idee wat hij wil en dat ook uitstraalt voor, na en tijdens de wedstrijd.

Nu zie ik een man die naar excuusjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32

snmght

imho dan he

Marin zou ik inderdaad wel even wat meer willen zien overigens.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Je zou ze ook eens een kans kunnen geven. Alvarez centraal achterin ipv Schuurs, daar heeft ie 1.5 wedstrijd gestaan en dat deed ie toch helemaal niet zo verkeerd? Marin op rechtshalf ipv Eiting, die jongen heeft geen fatsoenlijke kans gehad. Net 4 wedstrijden mogen spelen en hop de bank op. Tuurlijk gaat die jongen dan nooit gewend raken.
Marin zeker mee eens. Alvarez niet. Schuurs krijgt nu toch een kans? Geef hem (Schuurs) dan ook een kans. Alvarez heeft in mijn ogen tot nu toe vooral laten zien goed te kunnen luisteren naar de trainer en voert altijd zijn opdrachten keurig uit, maar wel steeds net te laat omdat hij moet bedenken wat ook alweer de afspraak was ipv dat het intuïtief gaat. Toegegeven, dat is erger op het middenveld dan achterin. Daarnaast heft hij te vaak buitenspel op (ook als hij middenvelder is). Hij loopt gewoon te snel naar achter. Niet dat hij niet eens kans moet krijgen hoor, maar vooralsnog krijgt Schuurs wat mij betreft die kans.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Het achterin ruimte weggeven gebeurt ook al het hele seizoen. Het grote voordeel was dat de voorhoede ontzettend efficient was in het begin. Daarom staan we nu ook nog op doelsaldo bovenaan.
Eigenlijk is EtH aan te rekenen dat hij maar 1 plan heeft en dat het hele seizoen hij al hetzelfde spelletje wil spelen. Hij heeft dus niet het vermogen om het plan aan te passen aan de omstandigheden. Na Getafe uit wees hij nog naar de blessures. Nu missen we alleen nog Neres en Veltman en loopt het nog niet. Als AZ, Feyenoord met veel minder materiaal wedstrijden kan winnen, dan moet Ajax dat ook kunnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:54
Erapaz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:50:
Het achterin ruimte weggeven gebeurt ook al het hele seizoen. Het grote voordeel was dat de voorhoede ontzettend efficient was in het begin. Daarom staan we nu ook nog op doelsaldo bovenaan.
Eigenlijk is EtH aan te rekenen dat hij maar 1 plan heeft en dat het hele seizoen hij al hetzelfde spelletje wil spelen. Hij heeft dus niet het vermogen om het plan aan te passen aan de omstandigheden. Na Getafe uit wees hij nog naar de blessures. Nu missen we alleen nog Neres en Veltman en loopt het nog niet. Als AZ, Feyenoord met veel minder materiaal wedstrijden kan winnen, dan moet Ajax dat ook kunnen.
Volledig mee eens, ik vind het dus ook een zwaktebod om naar de blessures te wijzen, eigenlijk zegt Ten Hag hiermee het volgende (in andere woorden): Dat alleen zijn basis in staat is te winnen, verandert er iets aan de basis, dan kunnen ze niet meer winnen. Dit terwijl Feyenoord en PSV dat wel kunnen, hebben zij dan een bredere (gelijkwaardige) selectie en is het bij Ajax echt zo dat na de basis 11 de spelers gelijk zoveel minder zijn dat die enkele spelers alles onderuit halen? Dan zou je nog beter met 10 man kunnen starten :+

Bovenstaande is bewust wat gechargeerd neergezet, maar punt lijkt me wel duidelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 02-03-2020 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:21:
Ik denk dat het eerder een mentaliteits kwestie is, iedereen lijkt bezig met een eventuele transfer, het is allemaal los zand momenteel.
Dit betwijfel ik ten zeerste. Die jongens hebben stuk voor stuk door dat ze moeten presteren om een mooie transfer te kunnen maken.
Zo vind ik het ook veel te makkelijk om naar Ziyech te wijzen, zoals anderen doen, "het interesseert hem niks want hij heeft z'n transfer al binnen".
Als er 1 speler is die dat soort gezever niet verdient is hij het wel. Ik denk dan altijd maar dat de mensen die nu die opmerkingen maken waarschijnlijk vorig jaar vooraan stonden om hem te bejubelen en hem het jaar ervoor ook afzeken toen het even minder ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@toolkist het gaat bij Ziyech - op basis van onder andere de wedstrijd van gisteren - niet om dat er een mindere periode is maar eerder de manier hoe hij dan reageert. Iedere speler heeft goede en slechtere periodes echter niet iedere speler reageert daar op dezelfde manier op.

Ziyech was natuurlijk ook de speler die verongelijkt was toen men wel eens klaar was met zijn vele balverlies in zijn vorige slechtere periode. Die reactie vanuit hem helpt dan zeker niet, begrijpelijk op momenten omdat het niet loopt zoals het behoort te lopen maar niet altijd even handig. Je moet ook niet vergeten dat hij enkel als voorbeeld aangehaald wordt, er zijn momenteel wat meer spelers bij Ajax waar niet alles loopt zoals het vorig seizoen liep echter zie je andere spelers wel een stuk rustiger reageren dan Ziyech doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Zo vind ik het ook veel te makkelijk om naar Ziyech te wijzen, zoals anderen doen, "het interesseert hem niks want hij heeft z'n transfer al binnen".
Als er 1 speler is die dat soort gezever niet verdient is hij het wel.
Bij Ziyech is het wel gewoon zo dat als het loopt het fantastisch loopt en als het niet loopt er meteen een hoop gezeur bij komt kijken (van beide kanten). Als we 4-0 voor hadden gestaan en van Getafe hadden gewonnen dan was Ziyech lachend en zwaaiend van het veld af gegaan.

Maar als we het de afgelopen weken over underachievers hebben dan tellen Blind, Babel, Van de Beek, Tadic, Schuurs, Eiting ook mee. Dest speelde aardig maar liet gisteren zijn verdedigende werk versloffen. Nico speelt goed maar die stap op het been van die AZ speler kan echt niet.

Dat Ten Hag (en Ajax in general) geen plan B heeft klopt. Daar staat ook tegenover dat ik Ajax met name de eerste helft als een kip zonder kop tegenstanders wel of niet zag dekken. Het leek er op alsof niemand wist hoe er druk gezet moest worden. Dan verwacht je toch op het veld dat een Blind en een Tadic dat wat meer oppakken. De ervaring van die mannen vertaald zich lang niet altijd in leiderschap. Sowieso dat tegen Getafe Onana de rust bewaard op het veld is in dat opzicht ook tekenend.

Ik ben nog steeds van mening dat Ajax de beste voetballers heeft, maar het probleem zit hem in de uitvoering. Geen speelplezier, tactisch matig (nu 4x op rij overklast door Getafe, Heracles en AZ) en matige fitheid.

Deze veldbezetting :')

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESHS2abWoAA-yJY?format=jpg&name=large

[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 02-03-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik zie het niet zo somber in.
AZ wist gisteren precies hoe ze tegen dit (vrijwel fitte) Ajax moesten spelen en ze hebben daar ook de kwaliteit voor.
Andere clubs hebben deze speelwijze tegen ons vaker gehanteerd en hielden dat in de tweede helft vaak niet vol.
Natuurlijk gaat het al weken niet goed maar nu vrijwel iedereen weer fit is zie ik ons wel weer onze oude vorm terug krijgen.
Komend weekend zet ik ons in de poule gewoon weer op winst. Kom op Ajax! :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:41
dvdkiwi schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:38:
Komend weekend zet ik ons in de poule gewoon weer op winst. Kom op Ajax! :)
Ik wil nu een sarcastische opmerking over jouw voorspellende gaven maken, maar ik sta gelijk in de poule. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Staan we samen onderaan ja?
Ik ben nog steeds blij dat @Typhone alle inactieve lui niet verwijderd heeft; nu staan we tenminste nog ergens onder de middenmoot :P
Waar is het middenveld??? :/

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2020 16:53 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:41
dvdkiwi schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:49:
Staan we samen onderaan ja?
Ik ben nog steeds blij dat @Typhone alle inactieve lui niet verwijderd heeft; nu staan we tenminste nog ergens onder de middenmoot :P
Nog net niet helemaal onderaan, maar scheelt niet veel. Nu maar hopen dat @Typhone nu niet op rare ideeen komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:26:
@toolkist het gaat bij Ziyech - op basis van onder andere de wedstrijd van gisteren - niet om dat er een mindere periode is maar eerder de manier hoe hij dan reageert. Iedere speler heeft goede en slechtere periodes echter niet iedere speler reageert daar op dezelfde manier op.

Ziyech was natuurlijk ook de speler die verongelijkt was toen men wel eens klaar was met zijn vele balverlies in zijn vorige slechtere periode. Die reactie vanuit hem helpt dan zeker niet, begrijpelijk op momenten omdat het niet loopt zoals het behoort te lopen maar niet altijd even handig. Je moet ook niet vergeten dat hij enkel als voorbeeld aangehaald wordt, er zijn momenteel wat meer spelers bij Ajax waar niet alles loopt zoals het vorig seizoen liep echter zie je andere spelers wel een stuk rustiger reageren dan Ziyech doet.
Mooi verhaal waar je best wat terechte punten maakt (al heeft ie wat mij betreft het recht erop verworven wegens vaak akelig goed presteren), alleen had ik het al over de periode voor afgelopen zondag (zie o.a. post van Maarten_E op 20 feb) en niet alleen de post van Zwiers van vandaag ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Het kan toch geen mentaliteitskwestie zijn? Als je 4 miljoen+ per jaar verdient en je speelt een cruciale pot tegen de nr 2? Ik moet het met minder doen, maar als ik ongemotiveerd bij de klant kom aanzetten omdat mijn zoon me heeft wakker gehouden dan krijg ik dat echt wel te horen.
Als het tussen de oortjes zit mag het geen 4 maanden duren. En mentale coaching is ook gewoon te koop.
Ik denk dat Ziyech (en Blind) echt niet fit zijn nog en dat ze bij minder cruciale wedstrijden en een grotere voorsprong meer rust hadden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Mooi verhaal waar je best wat terechte punten maakt (al heeft ie wat mij betreft het recht erop verworven wegens vaak akelig goed presteren), alleen had ik het al over de periode voor afgelopen zondag (zie o.a. post van Maarten_E op 20 feb) en niet alleen de post van Zwiers van vandaag ;)
Daarom ook de onder andere, dit gedrag is zeker niet nieuw maakt het echter niet minder onwenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord en AZ hadden elkaar eigenlijk al in februari moeten treffen, maar storm Ciara gooide destijds roet in het eten. Het duel in Alkmaar werd vanwege het slechte weer uitgesteld en de KNVB heeft nog geen nieuwe datum voor de kraker gepikt. RTV Rijnmond weet maandagmiddag te melden dat Feyenoord er in ieder geval niet voor hoeft te vrezen dat de wedstrijd vlak voor de Klassieker wordt gespeeld.
Dan neem ik aan ook geen Utrecht-Ajax in die week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:07:
Het kan toch geen mentaliteitskwestie zijn?
Wat is waarschijnlijker dat ze opeens niet meer kunnen voetballen of dat het ergens in het koppie mis is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:39
Heb het al vaak gezegd maar, mensen kunnen veel zeggen maar onze competitie is tenminste niet saai of voorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:26
PolarBear schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Wat is waarschijnlijker dat ze opeens niet meer kunnen voetballen of dat het ergens in het koppie mis is gegaan.
Dusan Tadic baalt als een stekker van het 'domino-effect' bij Ajax. De laatste weken hield de aanvoerder zich relatief rustig, maar na de kansloze nederlaag tegen AZ slaat hij alarm.

"Dit valt niet te accepteren. Het is ongelooflijk. We spelen een slechte wedstrijd en komen onze afspraken niet na", briest Tadic na afloop in de catacomben, geciteerd door Ajax Life. "Als één speler te laat komt, klopt ons systeem niet meer. Dan krijg je een domino-effect en als dat optreedt, zie je dat wij overal moeite mee krijgen."

"Of ik boos ben? Ja, ik ben boos. Op mezelf, op iedereen. We kunnen dit niet accepteren. Het is pijnlijk. We moeten in de spiegel kijken en dat doe ik zelf altijd als eerste. Ik voel me goed, ben niet moe, maar moet beter spelen. Ik kan beter. Ik moet beter. We starten twee keer slecht en komen niet in ons spel. Daardoor wordt alles slecht."

Het is alarmfase één, benadrukt Tadic. "Als we zo blijven spelen, worden we geen kampioen. Het was vorig jaar juist zo mooi om kampioen te worden. Als we weer iets moois willen beleven, moeten we terug naar onze manier van spelen. Niet alleen afspraken maken, maar ook afspraken nakomen."
Het gaat in ieder geval ook mis in de koppies, ze kunnen allemaal voetballen dat hebben ze eerder bewezen.

Wat nu precies de oorzaak is...blessures, moeheid, tegenstanders die snappen hoe ze het aan moeten pakken, transfers, zwakkere bank zoiets is eigenlijk niet vast te stellen, de vorm is nu gewoon weg en zie dat maar eens snel terug te krijgen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:51:
[...]

[...]

Wat nu precies de oorzaak is...blessures, moeheid, tegenstanders die snappen hoe ze het aan moeten pakken, transfers, zwakkere bank zoiets is eigenlijk niet vast te stellen, de vorm is nu gewoon weg en zie dat maar eens snel terug te krijgen.
Beetje combinatie van alles denk ik. Door blessures en de CL teleurstelling raakten de automatismen en de vorm weg. Maar de tegenstanders weten ook beter wat ze moeten doen. twee voorbeelden van gisteren (en Getafe en Heracles):
- Donny vdBeek doet vaak een schijnbeweging door de bal niet aan te raken maar zijn lichaam met de bal mee te draaien, de bal bepaalt zeg maar zijn beweging. Dat truukje mislukt erg vaak nu tegenstanders er op ingesteld raken;
- genoemde tegenstanders hadden allemaal minimaal 1 maar soms zelfs 2 poppetjes die bij balbezit Ajax geen man hadden maar zich alleen maar concentreerden op de steekbal van Ziyech (en in mindere mate van Martinez en Eiting). Omdat die poppetjes niet én de man én de bal in de gaten hoeven te houden maar alleen de bal kunnen de steekpasses (hoog en laag) steeds redelijk simpel onderschept worden, helemaal als ze door vormgebrek niet meer zo precies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:03
Ik vond deze quote van Kenneth Pérez het wel mooi samenvatten:

"Ik heb het gevoel dat ze in de bubbel van vorig jaar zijn blijven hangen. Daarna barst die bubbel. Vervolgens zie je dat twee buitengewone speler, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, enorm gemist worden. Dan zijn de anderen goede spelers, maar niet van topniveau."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Leon Zwiers schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 00:27:
Ik vond deze quote van Kenneth Pérez het wel mooi samenvatten:

"Ik heb het gevoel dat ze in de bubbel van vorig jaar zijn blijven hangen. Daarna barst die bubbel. Vervolgens zie je dat twee buitengewone speler, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, enorm gemist worden. Dan zijn de anderen goede spelers, maar niet van topniveau."
Kenneth Perez zegt sowieso wel heel vaak zinnige dingen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:00
Pagina: 1 ... 151 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken