Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:17

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Mede-auteur:
  • JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

JanW

In een titelrace die op de één-na-laatste speeldag werd beslist, was het dit seizoen Ajax dat aan het langste eind trok. Na vier seizoenen zonder prijs mag Ajax zich dit jaar dus kampioen van Nederland noemen. PSV werd tweede en Feyenoord eindigde op flinke afstand op de derde plaats. Fortuna Sittard en FC Emmen verdienen ook complimenten met het knappe lijfsbehoud.

Dit jaar was het lange tijd spannend in de strijd om het kampioenschap. Sparta streed met FC Twente om de schaal en directe promotie. Waar Sparta punten ging laten liggen, bleef FC Twente ze wel pakken, met het kampioenschap als resultaat. Sparta en RKC promoveren ook. De Graafschap en Excelsior zijn gedegradeerd.

De KNVB Beker was dit jaar een finale tussen Willem II en Ajax. Op papier zou dat voor de Amsterdammers geen lastige laatste horde moeten zijn. Dat was het inderdaad ook niet. Een wedstrijd is het niet geweest, Ajax won met 4-0 en daarmee de eerste prijs van dit seizoen.

De hegemonie van Real Madrid is doorbroken. Liverpool stond voor het tweede jaar op rij in de finale, waarin het Tottenham Hotspur trof. Een slechte wedstrijd, heb ik van horen zeggen. Een benutte penalty in de eerste minuut van Salah en een bekeken schot van Origi na een afgeslagen corner waren de doelpunten. Liverpool wint met 2-0 en de zesde Champions League in de historie. Ook een mooi moment voor Van Dijk en Wijnaldum natuurlijk.

Een finale in Baku, daar is al genoeg over gezegd. Chelsea tegen Arsenal. De eerste helft ging nog gelijk op. De tweede helft was Chelsea de bovenliggende partij. Giroud, Hazard twee maal en Pedro waren de doelpuntenmakers. Voor Arsenal deed Iwobi nog wat terug.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Het vuurwerk buiten het stadion was ok, fakkels in het stadion niet... zonde weer.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Leon Zwiers schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Dan weet je meteen hoe de verhoudingen hier vanaf nu zijn. Opbokken met die Ajaxfans, die hebben een eigen topic, namelijke het sport feedback topic ;) >:)
Jinx het nou niet :P

https://www.vi.nl/nieuws/...r-filmpje-seys-onbestraft

Goed idee van RKC. Nu hopen dat ze de camerabeelden erbij hebben geleverd, zodat Ajax deze rekening aan de man kan brengen.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Zullen we het weer netjes en beschaafd houden? Dank u

@ph4ge @drfruit, graag jullie betoog zoals jullie die net voerden staken, of netjes onderbouwd zonder onderbuikgevoelens en met kloppende feiten. Daarnaast geen steken onder water, dan ben ik er ook klaar mee :)

Outerspace wijzigde deze reactie 28-10-2019 21:48 (62%)
Reden: typo

• JanW
Terranova schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Precies, vandaar dat ik ook zei "Los van of het terecht is". Amnesty krijgt nu meer exposure voor hun zaak, maar wel op een manier die makkelijk scoren is. Maar het is ook wel zo dat het geen reet uit maakt of Ajax daar nou wel of niet gaat spelen. De situatie veranderd er daar niet door.
Dus dan steken we de kop maar in 't zand en gaan we dat regime gewoon sponsoren? Gemiste kans om een statement te maken. Weiger de uitnodiging uit Qatar. Ga lekker ergens anders op trainingskamp. Voetballen in een stadion waar niet een paar 100 slaven voor zijn gestorven. We leven in 2020, gebruik dat mediateam, maak een statement. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat je geen uitnodiging meer krijgt als club zijnde. Boehoe, voor Qatar zijn er genoeg anderen waar je wel heen kan.
snmght schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Nee, wat Amnesty doet slaat als een tang op een varken, en dat weten ze zelf ook. Ze maken simpelweg misbruik van de naam en faam van Ajax om hun statement te maken. Het wordt veel breder opgepikt nu dan wanneer zij alleen maar uit zichzelf persberichten sturen dat het zo een schande is hoe het er in die landen aan toe gaat.

Die rechtszaak is volstrekt onontvankelijk.
Waarom slaat het als een tang op een varken? Het is juist goed dat ze hier gebruik van maken. Roep de bobo's van een grote organisatie maar eens op het matje. Laat ze maar een statement maken. Dat maakt meer indruk dan FC Bal op het Dak.

Ook intikkers moet je scoren en niet aan je voorbij laten gaan.

En welke rechtszaak heb je het over?

• JanW
Gewoon pakken die 700.000€ :X
Gewoon gaan voetballen in een stadion waar bloed aan kleeft.
Gewoon die slavendrijvers belonen voor het schenden van allerlei mensenrechten.

Ik vind het echt stuitend hoe dit goed gepraat wordt. Mensenlevens zijn dus gewoon te koop blijkt :r

• JanW
snmght schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Gewoon irrelevante zaken bij het voetbal betrekken, dat is stuitend.

Misschien moeten we het Philips stadion ook boycotten, dat is gefinancierd met belastinggeld.
Als Ajax er niet heen ging was t minder relevant. Nu ze er wel heen gaan is t gewoon heel relevant. Fijn trouwens dat je blijft bewijzen dat mensenlevens te koop zijn. Je zet mensenlevens nu al gelijk aan mogelijk misbruik van belastinggeld.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
De discussie Ajax / Qatar mag elders worden voortgezet (nieuw topic) in Sport of in AWM.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Als iemamd vraagt wie Nous is, kan er dan ook gewoon vanuit gegaan worden dat iemand niet weet over wie er gesproken wordt? Al die opmerkingen over Google of aanstellerij is een beetje flauw. Da's even het enige dat Ik wil zeggen :)

• JanW
mavaros schreef op maandag 4 november 2019 @ 06:19:
[...]

Peter Bosz.

Als het een beetje meezit, dan wordt hij ontslagen bij zijn Duitse club. Dan kan Ten Hag zijn succes verzilveren en gaan wij weer verder met Bosz.

Bosz snapt het Ajaxspel en is eigenlijk de architect van het Ajax van de laatste jaren. Een soort mini Cruijff.
Hopelijk niet :X Bosz was leuk, maar regelmatig ook kamikaze-voetbal waarbij we werden gered door Sanchez en De Ligt. Met Ten Hag is er ten minste wat meer zekerheid en stabiliteit, die had Bosz niet.

Dus nee, alsjeblieft niet Peter Bosz terug.

• JanW
mavaros schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:47:
[...]

Een beetje vuurwek kan toch geen kwaad.

Dat wat Bosz heeft, zit ook in Ajax. Dat is vaak ook kamikazevoetbal. Met 2 verdedigers spelen of met 9 man op de andere helft spelen, dat soort zaken. Ik mis alleen Onana nog in de 16.

Maar goed, die moet het dus niet worden volgens jou.

Wie dan wel? Van Gaal misschien? De Boer terughalen? Van Bommel losweken bij PSV? Zijn schoonvader strikken? ;)
Schijnt dat Allegri de belangrijkste kandidaat is bij Bayern. En die is beschikbaar, dus ik denk en hoop dat we het er niet eens over hoeven te hebben.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Geen idee, ik kijk voetbal :P
En als het daadwerkelijk iets zou zijn, dan is dit niet het juiste topic :+

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
groggy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:18:
In welke minuut krijgt veldman zijn 2e gele kaart?
Niet Veltman pakt bijna nooit 2 gele kaarten in een wedstrijd.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Terranova schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:21:
Ajax moet meteen een zaak indienen bij het CAS, dit is gewoon 100% naaien. Vorige wedstrijd kreeg Ajax em zo tegen en nu is de beslissing weer tegen voor precies hetzelfde.
Laat je eens niet zo kennen. Als je goed keek hief iemand buitenspel op en was het dus geen buitenspel.

• JanW
Fucking bullshit dit. Dit mag en kan toch niet eens. Jezus... Kut... Fuck...

• JanW
Volgens de regels zijn beide gele kaarten terecht. Maar dit is wel ontzettend zuur. De gele kaart voor Veltman is terecht (was voor hands trouwens @Tomba ) omdat het een schot op doel was. Die voor Blind was natuurlijk overduidelijk geel.
"The referee:

allows play to continue when the team against which an offence has been committed will benefit from such an advantage and penalises the original offence if the anticipated advantage does not ensue at that time
---
takes disciplinary action against players guilty of cautionable and sending-off offences. He is not obliged to take this action immediately but must do so when the ball next goes out of play”
---
If the infringement warrants an expulsion, the referee shall stop play and send the player off unless there is a subsequent opportunity to score a goal.
Azpiliqueta krijgt geen geel omdat het aanvallend hands is. Toch blijf ik bepaalde zaken nog dubieus vinden. Die tweede goal van Chelsea hebben we welgeteld twee herhalingen van gezien voor buitenspel, waarbij geen één duidelijkheid gaf.

Een aantal overtredingen in de eerste helft waar Chelsea ook geel had mogen krijgen voor het onderbreken van een veelbelovende aanval wordt niet gegeven. Promes krijgt wel geel voor een lichte overtreding richting de middenlijn :X

Het is zo zonde dat dit wordt weggegeven en ook zo dom van Blind om die overtreding te maken. Je hebt al geel en dan kom je zo ingegleden 8)7

Je had je hier al met één been in de achtste finale kunnen spelen, maar dan wordt het zo weggegooid.

• JanW
@Erapaz, dat moment met Blind en Pulisic heb ik een paar keer gezien, maar lijkt me geen overtreding eigenlijk.

• JanW
aicaramba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:56:
[...]

Zou je bronnen kunnen plaatsen waaruit blijkt dat dat bepalend is?

Er worden nogal wat redenen gegeven waarom het volgens de regels wel of geen hands zou zijn, maar het zou fijn zijn om de desbetreffende regels daadwerkelijk met bron te vermelden om zelf geïnterpreteerde regels tegen te gaan.

Ik zie er hier niets over vermeld:
https://www.uefa.com/Mult...7/07/2606707_DOWNLOAD.pdf
Tip voor mezelf, niet zomaar afgaan op wat er wordt gepost op Reddit. Ik zit te zoeken en vind wel een hoop over de nieuwe regels m.b.t. hands, maar niet wat de regel is voor de situatie van gisteren.

• JanW
Martinusz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:42:
[...]

Volgend jaar nog wat ervaring naar Ajax? :P
Als Blind en Veltman blijven lijken die me niet nodig. En als Veltman weg gaat wil ik graag Alvarez daar zien in plaats van een 30+ jarige Belg. Alvarez mist handelingssnelheid voor 't middenveld, maar centraal achterin zou ik 'm graag zien. Zo'n Aldeweireld en Vertonghen is mooi voor de sentimenten, maar zitten m.i. alleen maar de ontwikkeling van jonge spelers in de weg. Als ze genoegen nemen met een rol als roulatiespeler, dan zijn ze nog wel welkom.

• JanW
Laat ik 't anders formuleren. Een Alvarez en Martinez gaan wel nog geld opleveren, als zij 't goed doen of in 't geval van Marinez, goed blijven doen. Vertonghen en Aldeweireld niet, tenzij er een Chinese club voorbij komt die een zak geld op tafel gooit. En die twee komen waarschijnlijk voor een Ziyech/Blind salaris.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Kunnen we de pietendiscussie in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij houden? Laten we het hier vooral over voetbal hebben, want de pietendiscussie is een maatschappelijk probleem en niet specifiek verbonden aan voetbal :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:
K heb net begrepen dat Luuk de Jong beide doelpunten heeft geclaimd.
Ouwe koe, doe's niet ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik heb even wat posts verschoven naar de TrashCan. Was het bericht van @Ramzzz niet duidelijk genoeg?

Outerspace wijzigde deze reactie 25-11-2019 08:32 (3%)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ankona schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:36:
[...]

Welk bericht?

Waarom is een levendige voetbal gerelateerde discussie hier ineens taboe?
Omdat we het hier over voetbal hebben, niet over de agrarische culturen in Overijssel of hoe men in Limburg over mensen denken die donkergetint zijn.
Die discussie kan beter separaat gevoerd worden buiten dit topic :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
snmght schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:34:
Vanavond gewoon met Dest, Schuurs, Alvarez en Tagliafico achterin imho. Dan hou je tenminste 1 linie intact.
Ik denk dat dit ook de meest stabiele verdediging is waar er niet teveel aan gesleuteld hoeft te worden. Of Ten Hag moet mij verrassen om Timber in te brengen ipv Alvarez, maar dat verwacht ik niet :P

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Wat een reddingen van Onana zeg... sodeju

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik zie alleen maar hoge ballen van Onana naar Tadic maar die heeft nog geen kopduel gewonnen. Waarom wijkt Onana niet uit naar buiten of naar een korte trap?

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik hoop niet dat Ziyech niet teveel last heeft van zijn arm. Die kunnen we niet missen.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:46:
Ik blijf wel fan van Siem. Zeurt niet, werkt hard. Past alleen niet helemaal in het systeem van Ajax.
Ik ook. Ik heb een zwak voor spelers die steady een 7 halen, maar nooit een topper zullen worden (Veltman, de Jong)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik doel op Veltman en S. de Jong op stabiele spelers, maar geen toppers. Net zoals een Fischer.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
P.O. Box schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:51:
toch wel jammer (niet voor de spanning) dat Valencia móet winnen volgende wedstrijd. dat wordt dus 98 minuten scherp zijn.
Ze mogen van mij winnen met 1-2, dan zijn we alsnog door :P

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
P.O. Box schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:53:
[...]

nee hoor... dan zijn we afhankelijk van chelsea
Je hebt gelijk :X Dat wordt winnen volgende pot :P

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:54:
[...]

Het is al lang duidelijk dat je niet voor Ajax bent hoor, je hoeft niet iedere positieve noot te kraken ... :O
Maar hij hoeft ook niet altijd mee te delen in de jubelstemming. Zo goed vond ik Ajax ,op een paar uitzonderingen na, ook niet. Lille was overduidelijk zwakker, maar ik had meer verwacht van Ajax.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Qu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:34:
[...]

Hij werd ook al flink uitgekotst door de supporters, dus achter de schermen speelde er wel wat, vooral op dat vlak.
Mwah, flink uitgekotst is overdreven. Ik werk in Arnhem en heb diverse collega's die supporter zijn, maar die geven aan dat de selectie het probleem is en niet zo zeer Slutsky.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Qu3st schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:32:
[...]

En ik hoor dan weer vanuit mijn Vitesse collega's wel dat zij hem helemaal zat waren.
Dan zal de waarheid wel ergens in het midden liggen :P Persoonlijk vind ik het wel jammer, hij komt altijd oprecht over en wind er geen doekjes om. Weg mediatraining :P

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Erapaz schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:35:
@Outerspace Dat komt omdat het in de wijk Feijenoord staat, de club is met een y: Wikipedia: Feijenoord

:)
Not this shit again :X
Feyenoord = voetbalclub
Feijenoord = wijk
Stadion Feijenoord = stadion.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
dvdkiwi schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:04:
@Ramzzz @Outerspace @een andere willekeurige sportmod,
Als één van jullie de link naar het [Voetbal] Politiek en andere randzaken topic in de roze balk onderdaan zou willen plaatsen is het gelijk voor iedereen duidelijk dat daar een apart topic voor is ;)
Dit had idd in een TR gemogen maar bij dezen ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Afgetroefd, slap en onverzorgd. Dat zijn wel de woorden die ik van toepassing vind bij het Ajax van vanavond. Weinig kansen, een paar losse flodders, wissels verbaasde mij enigzins.

Job well done Willem II.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Qu3st schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:01:
[...]

Leedvermaak is het beste vermaak he?! Helemaal als je eigen clubje je niet kan vermaken, al weken/maanden lang :9 :>
Teentjes :>

Ik ben er eigenlijk stiekem ook wel blij mee. De wedstrijd tegen Zwolle was al niet om aan te gluren in het begin en nu al helemaal niet tegen Willem II.
We zijn pas kampioen als we de schaal omhoog tillen. Al die voorspellende gaven over 'Ajax wordt wel kampioen' ga ik ook uit de weg.

Ik kan mij herinneren dat ik met waterpolo moest spelen tegen de nr1. Zij zouden bij winst kampioen worden, wij stonden een na laatste. Al die lui dachten te winnen, maar verloren zelfs van een tegenstander zonder wissels. Kortom, ik juig pas op het eind van het seizoen.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Martinusz schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:38:
Onana er mogelijk niet bij morgen wegens hamstring klachten, gaat lekker zo :/

Oke de tweede keeper schijnt ook wel aardig te kunnen keepen, maar die heeft nog geen 1 wedstrijd gekeept, zelfs niet in de beker! 8)7
Ach, zij missen Cillissen waarschijnlijk.. Dan heft het een het ander op :P
Varela is inderdaad wel een leuke keeper, maar ik ben ook benieuwd of hij het 'ineens' op kan brengen om op dat niveau te kunnen keepen. Ik ben benieuwd. Kotarski heeft er wel wat wedstrijden op zitten in Jong Ajax, misschien dat hij keept?

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:11:
Wat staat Alvarez diep trouwens? Die lijkt wel op 10 te spelen?
Inderdaad, alsof hij de afvallende en hoge ballen moet opvangen. Op zich niet verkeerd, koppen is wel een van zijn kwaliteiten (slidings inzetten minder :+).

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Hahaha, Veltman wil de Veltmandinho gaan uithangen. Het zag er leuk uit, daar bleef het helaas bij :+

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Sleehond schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:26:
Gaan mensen Veltman de schuld geven...

Mijn god zeg

Knap goaltje overigens.... helaas
Het enige wat hem aan te rekenen is, is het opheffen van buitenspel. De rest stond te slapen bij het bewaken van de doelpuntmaker.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik denk dat Tadic naar de linkerflant gaat en dat er een andere spits erin komt. Ik heb alleen geen idee wie, Huntelaar of Traore.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Hij was een beetje duizelig, maar het gaat wel weer (ik kan liplezen :P) ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Typhone schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:25:
Met deze kansen is het goed dat er een backspace op de telefoon zit . Anders kreeg ik gedonder met @Outerspace :>
Ik zou 'm bijna pinnen :P
Maar ongelooflijk dat Lang hem nog met een omhaal probeert te maken, terwijl daarachter nog 2 man staan die hem erin kunnen rossen.

Lang eruit, lang genoeg mogen duren.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Vos schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:30:
Die Dianogwat kan niet voetballen maar wel verdedigen, werkt alles weg.
Als je 3 meter breed bent moet dat kunnen :P

Daar moeten ze juist omheen spelen en pressing zetten.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Mwah, dit was niet echt rood te noemen. Hij springt, vd Beek geel en door. Die gozer loopt gewoon weer delongen uit zijn lijf.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Mag ik jullie bedanken voor de weinig ingrepen vanavond? Mag eens gezegd worden d:)b
offtopic:
uiteraard, elke knip is teveel maar toch ;)

Outerspace wijzigde deze reactie 10-12-2019 22:58 (4%)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
toolkist schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:00:
[...]

Ik zou nog even afwachten tot de trolletjes tevoorschijn zijn gekomen na de wedstrijd ;)
Jinx het nou niet ;(
Nee, op een hele avond heb ik zo ongeveer 5 kleine knipjes gezet en niet eens een post richting TrashCan. Dat is zelfs heugelijk te noemen :D

En natuurlijk kan er wat voorbij komen, maar dat ziet het team vanzelf ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Grindtegel schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:04:
Het was vanavond een collectieve faal. Ik hoop voor ajax dat de toppers blijven maar ben bang (nou ja niet echt) dat er na de winterstop een paar zijn vertrokken.

Mooie tijden in het vooruitzicht voor AZ
Mee eens, een AZ zal nu wel bloed ruiken. Dat wordt een interessante pot aankomend weekend.
Ik hoop dat Ajax zich weet te herpakken en in de winter een paar kwalitatieve versterkingen op het middenveld / aanval weet te scoren.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
krissie100 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 23:05:
[...]

Willen spelers in de winterstop naar Ajax, allebei spelend in Europa League?
Voor de loonsverhoging en kans op CL volgend jaar wel. Althans, statistisch gezien speelt Ajax vaker de CL dan AZ. Het type voetbal buiten beschouwing gelaten natuurlijk, AZ speelt dit seizoen erg leuk en frivool voetbal.

• JanW
De reacties zijn inderdaad lachwekkend :D Traoré in de spits willen, een speler die net speelt op KKD niveau. Ten Hag moet ineens weer weg en kan er niks meer van. Lachwekkend, kan ik wel gebruiken na de wedstrijd van gisteravond. Gelukkig zijn er nog realistische reacties, tussen al dat paniekvoetbal door. @PolarBear verwoordt het gelukkig nog realistisch.

@Goelan Bandé is net weer fit aan 't raken.

• JanW
snmght schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:17:
Toch waren er andere opties. Maargoed van Erik mag weer eens niets gezegd worden omdat het vorig jaar zo goed ging. Leg mij dan eens uit wat Siem toevoegt? Daar is toch geen passend antwoord op?
Dat zeg ik ook niet, maar reacties als "ik ben blij als EtH weg is" vind ik compleet doorslaan. Siem voegt inderdaad niks toe. Heeft nu een paar wedstrijden op rij in mogen vallen, en iedere keer kwam je met een man minder te staan. Alleen weet ik niet wat de andere opties zijn. Huntelaar begint ook flink minder te worden en kan je ook niet serieus gebruiken als breekijzer. Siem achter de spitsen in de hoop dat hij nog wat kan uitrichten snap ik wel, zeker als je op de lange bal speelt en hij zich niet met de opbouw hoeft te bemoeien. Maar het idee van die lange bal snap ik dan weer niet. Dat kunnen we gewoon niet, dat is al eerder gezegd.

Daar mag best wat van gezegd worden, maar ik vind het gewoon niet kloppen om dan na een verliespartij maar meteen om de kop van Ten Hag te vragen en te roepen dat je blij bent als ie weg is. Met de blessures van Neres en Promes is er gewoon een beperkte selectie voor de Champions League, deze uitschakeling is niet verrassend.
ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:23:
[...]

Ik voel me hierdoor tekort gedaan. Het is juist lachwekkend dat Siem de Jong bij de selectie zit. Waardoor juist jonge spelers geen speeltijd krijgen en ervaring opdoen.

Overigens ben ik al tijden kritisch op ETH en heb daarvoor ook steevast argumenten.
Argumenten op het moment dat er een wedstrijd wordt verloren. Ik denk dat we op dit moment kritischer moeten zijn op Overmars. De verkoop van De Jong was niet tegen te houden, maar op het middenveld is er nu niemand die die rol kan invullen. Ziyech is te aanvallend en zou je op 10 kunnen zetten, maar op 8 of 6 is een te groot risico, bij Marin komt het er nog niet uit, Martinez valt terug en Alvarez is geen voetballende middenvelder. Van De Beek is ook niet die opbouwer.

Het voetbal wat vorig jaar gespeeld kon worden, kan nu gewoon niet door het vertrek van De Jong. Daar had Marc best de knip voor mogen trekken, om zo iemand aan de selectie toe te voegen. De jeugd die eraan komt, is daar op dit moment nog niet klaar voor. Al hoop ik wel dat die jongens die eraan komen meer speeltijd gaan krijgen.

Een Gravenberch en misschien ook Brobbey zijn in de toekomst spelers voor het eerste van Ajax en moeten nu al minuten gaan maken. En dan niet alleen in een al gewonnen wedstrijd tegen Feyenoord, maar ook vanaf de eerste minuut tegen een VVV.

• JanW
ephymerous schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:41:
[...]

Ook bij winst ben ik kritisch en dat uit ik. Wellicht krijgt het dan minder aandacht omdat het uiteindelijk om winst gaat.

[...]

Dat vind ik niet realistisch. Een Frenkie is one-of-a-kind. Daar moet de trainer wat anders op verzinnen want die heb je de komende 15 jaar niet weer. Ik weet ook niet wat de rol van ETH is. Als hij aangeeft 100% te vertrouwen in de spelers en verder niets nodig te hebben...

[...]

Inderdaad. En dan vanaf nu alle niets meer toevoegende spelers naar de tribune!
Tuurlijk is Frenkie dat, maar dan kan je toch wel een middenvelder kopen die iets met een bal kan? Nu staan er eigenlijk twee verdedigers op het middenveld. Martinez deed het in het begin goed, maar lijkt nu op zijn tandvlees te lopen en verstopt zich te veel. Alvarez vind ik geen middenvelder en lijkt me meer geschikt om te staan op de plek van Veltman.

• JanW
Wat was z'n excuus ook alweer na die elleboogstoot? "Hoort er bij toch"? Onbegrijpelijk dat hij aanvoerder is bij Feyenoord.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Misschien mooi om verder door te gaan in het Randzaken voetbaltopic? :) Ik denk dat hier wel genoeg over gezegd is binnen dit topic ;)

[edit]
@snmght een poll met minder objectieve Ajacieden vernaggelen een poll natuurlijk en zegt het niks meer :P

Outerspace wijzigde deze reactie 13-12-2019 15:43 (30%)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
snmght schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:46:
[...]

Het onderhavige fragment lijkt me nou niet geschikt voor Randzaken? Correct me if I'm wrong hoor. Verder wel prima om vast te stellen dat er misschien genoeg over gezegd is. Maar dit lijkt me vervuiling voor het randzaken topic. :)
Ik vind, hoe jij het stelt, het prima om die discussie hier te stoppen en dan daar niet verder te gaan :)

• JanW
D-e-n schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:42:
Zonder Depay zijn we gewoon niet meer dan een hele kleine outsider. Als Malen er dan ook niet bij is zijn we gewoon screwed. Weghorst doet het leuk en Boadu is een talent maar die kunnen die schoenen nog echt niet vullen
Malen heeft 4 interlands achter z'n naam, volgens mij net 2 basisplaatsen. Overdreven om te stellen dat we zonder hem screwed zijn. Depay is een groot gemis, Malen komt pas net kijken en vind ik dan ook geen gemis.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:28:
[Streamable]https://streamable.com/dg9el

Noa krijgt even een toespraakje.
Hahaha, ik las het net op Twitter: https://twitter.com/FOXSportsnl/status/1207363199139536900

Geweldig. Hij praat alleen net zo hakkelend als in een interview :D

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
PolarBear schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:31:
[...]

Nou is weinig hakkelend aan, voor de rest duidelijk toch?
Je hebt gelijk, laat ik mij anders uitdrukken: zijn zinnen komen in blokken van 5 woorden en tussen elke zin zit een seconde pauze ;)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:57:
[...]

Ik heb weleens begrepen dat niet bij elke wedstrijd een zend wagen staat, maar dat die alleen opgenomen worden voor o.a. de samenvattingen.
Tevens @Ankona Op Fox Sports 2 werd deze wedstrijd toch uitgezonden? Maar ja, betaalmuur :)

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
snmght schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:30:
[...]

Een voorspelling is altijd mogelijk. Ik voorspel winst voor Feyenoord, zonder veel moeite.
Onderschat Cambuur niet, die hebben een prima draaiende aanval (met snelheid kunnen ze de verdediging overrompelen). Echter is de aanval van Feyenoord beter dan de verdediging van Cambuur. Ik ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden, mijn schoonvader zal wel in jubelstemming komend weekend zijn als Cambuur wint.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik zie een Stengs of Boadu nog wel naar Ajax vertrekken, de vraag is tegen welke prijs... Of zal dat pas tegen de zomer zijn als bijv vd Beek en Ziyech vertrekken.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
mavaros schreef op zondag 12 januari 2020 @ 23:20:
[...]

Hij redt gewoon zijn eer en weet dat ie strakjes toch wel naar Barca gaat.

Hij heeft nog niet de status van een Advocaat. Die springt altijd op de eerste trein die langskomt, en komt heelhuids aan. Als Koemen hetzelfde trucje flikt, dan valt hij onder de trein.

Koeman walks his line, om het maar in plat Nederlands te zeggen.
Da's maar afwachten, ik zie een Xavi eerder trainer worden bij Barca dan Ronald Koeman. Maar ik ben blij dat hij nog even de bondscoach blijft, een opvolger bij het Nederlands elftal kan ik zo niet aanwijzen.

• JanW
mavaros schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Dit is een dure nederlaag voor RKC. Een zogenaamde 6 puntennederlaag, wat de top 2 heeft moeten slikken, dit weekend.

RKC heeft een leuk ploegje, maar voorlopig schieten ze nog geen deuk in een pakje boter, terwijl ze eigenlijk te goed zijn om te degraderen.

Er is nog tijd en er zijn nog veel punten te halen, dus het is voor RKC nog geen gelopen race, denk ik.
Ik ben er bang voor van wel, hoe jammer ik 't ook vind. RKC speelt als één van de weinige degradatiekandidaten leuk voetbal, maar kwalitatief is 't gewoon niet goed genoeg. Die keeper zag er gister bij die vrije trap ook alles behalve lekker uit, flauw duikje met één hand de hoek in. Spierings is weg, wat de eerste helft één van de smaakmakers bij RKC was.

Ik hoop dan wel dat RKC niet de fout gaat maken door Grim te ontslaan. Blijf vasthouden aan wat je doet en probeer daarop door te bouwen. Goed verzorgd voetbal spelen. Dan degradeer je maar weer, maar op de langere termijn kom je er verder mee dan paniekvoetbal.

Verder een weekend om snel te vergeten voor veel clubs. Ajax begon wel goed aan de wedstrijd, maar had 't op 't eind veel te moeilijk. Hopelijk valt de blessure van Ziyech mee en is Blind weer snel terug. Bij PSV is het lek nog niet boven, maar dat was ook wel te verwachten met Faber als coach. Dat was bij Groningen ook al geen succes, toch @Harribo?

AZ verlies van Willem II, wat dan wel weer lekker is voor Ajax. Gewoon winnen in een weekend dat de concurrentie dat niet doet, is ook wel eens anders geweest.

• JanW
Wat een onzin. Dit is 1000% een pingel :X

• JanW
Over die blessures had Ten Hag wel een goed punt. Die van Babel werd veroorzaakt door de botsing met Unnerstal, die van Promes door een actie die hij probeert, waarin hij zijn lichaam wat onnatuurlijk beweegt, kan gebeuren. Hou je alleen die van Veltman over. Van De Beek had ook wat pijntjes, maar die had ook een kleine 15km afgelegd in de wedstrijd.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Martinusz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:04:
Alleen de samenvatting gezien, maar de eerste helft was toch meer dan prima?
Ik vond Eiting opvallen, gaf zo'n beetje bij elke kans de pass daarvoor.
Eiting heeft m.i. erg goed gespeeld. Veel aanspeelbaar, vaak de bal naar voren en had een goede pass op Promes (bijna a la Ziyech). Ik hoop dat Ten Hag hem vaker opstelt om te zien of hij juist de verbindende man gaat zijn op het middenveld.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ankona schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:41:
[...]
AZ moet het vooral van Stengs en Boadu hebben. De rest is niet slecht maar ook niet buitensporig goed.
Ik denk dat je Idrissi tekort doet, samen met Stengs en Boadu de betere spelers. Idrissi heeft een goed schot en is vaak dreigend. Het manco is dat hij niet een goede linkervoet heeft voor voorzetten, en bijna altijd naar binnen gaat om met rechts te schieten.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Nu weet ik graag dat je uitdagend post, maar wat leek op een prima bericht haal je weer onderuit in de laatste twee zinnen. Jammer.

Iedereen die wel presteren geeft aan te willen winnen. De een wat harder, de ander wat voorzichtiger. Boeiend

• JanW
Outerspace schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:04:
[...]

Nu weet ik graag dat je uitdagend post, maar wat leek op een prima bericht haal je weer onderuit in de laatste twee zinnen. Jammer.

Iedereen die wel presteren geeft aan te willen winnen. De een wat harder, de ander wat voorzichtiger. Boeiend
Eerder vermoeiend, i.p.v. uitdagend. Ik ben voor Ajax, maar deze betogen slaan echt compleet nergens op. Ook dat Ajax zo maar even moet winnen van Getafe, kom op zeg. Dat is een team wat goed draait in Spanje, waar een aantal gevestigde namen spelen en wat gewoon uitstekend in elkaar zit. Dan kan je wel gaan lopen lullen dat Ajax zo'n groot budget heeft, maar zoals een wijs man ooit zei, ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.

Een gezonde dosis realisme ontbreekt.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
mavaros schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:01:
[...]

Kan je dan een keer vertellen, waarom er geknipt wordt.

Ik hou van de grens opzoeken, maar als ik over de grens heenstap, dan wil ik wel weten wat er verkeerd ging. Bij een knip kan ik niet teruglezen waar ik de fout ben ingegaan.
Uh, ik heb niks geknipt hoor :P Ik citeer alleen je post, alleen zonder de hele lap tekst ;)

• JanW
rikoos schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:55:
Getafe is geen hoogvlieger ondanks de 3de plek in de Spaanse competitie 8)7

[Afbeelding: Getafe]

Makkie dus voor de Amsterdammers komende EL wedstrijd ;-)

Bron: https://www.reddit.com/r/soccer/
Interessante data, maar wat wil je met die tabel aantonen?

Bijzonder dat een team met zo'n laag succesvolle passes toch zo goed kan presteren.

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat

Topicstarter
Ik vind dat Lammers het nog prima doet. Hij is redelijk sterk aan de bal, helaas een paar kansen gemist. Maar toch wel een doelpunt en een goede assist.

Die komt er wel.

• JanW
Dodelijke combi toen met Pantelic, maar toen Pantelic weg was, zag je ook al duidelijk de beperkingen van Siem de Jong. Met de juiste spelers om zich heen heel nuttig.

• JanW
@frumper Er zit daar ook nog een Nederlands directeur bij de club, Gerard Nijkamp.

JanW wijzigde deze reactie 18-02-2020 16:33 (3%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True