Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:41:
[...]

Nee nee nee nee nee :p

Ajax wint van Lille, Valencia van Chelsea.

Ajax 10
Valencia 10
Chelsea 7

Dan maakt het geen zak meer uit wat Chelsea doet, als Ajax en Valencia een salon remise afspreken.
Je moet helemaal niet willen dat Valencia nog moet winnen in Amsterdam.
Dat begrijp ik allemaal wel, maar ik verwacht niet dat we met een gelegenheidsduo centraal achterin in Lille gaan winnen. Een gelijkspel zou ik al heel positief vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Qu3st schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:42:
[...]

Mijn IP adres is nu geblocked :/ :X >:)
Deze pagina is beveiligd om vandalisme te voorkomen

:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:44

Qu3st

Ankona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:43:
[...]

Vreemd, worden bijdragen niet meer gewaardeerd?
Nu mogen er alleen geverifieerde accounts wijzigingen toebrengen. Mijn woede na die 2 rode kaarten heeft me beetje onredelijk gemaakt hehe :>

Maar als ik de historie terugkijk was ik niet de enige internetheld.
Sempy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:47:
[...]

Deze pagina is beveiligd om vandalisme te voorkomen

:'(
Sorry O-)

Al zie ik dat er andere mensen wat woester waren dan ik, ik heb alleen maar iets over omkoping gezegd, anderen noemden hem al een nazi.... :X

[ Voor 32% gewijzigd door Qu3st op 05-11-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:46:
[...]

Dat begrijp ik allemaal wel, maar ik verwacht niet dat we met een gelegenheidsduo centraal achterin in Lille gaan winnen. Een gelijkspel zou ik al heel positief vinden.
Dan nog moet je dus willen dat Valencia wint van Chelsea ;) Want die zijn dan door ivm onderling resultaat Chelsea.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 05-11-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:48:
[...]

Dan nog moet je dus willen dat Valencia wint van Chelsea ;) Want die zijn dan door met een punt in Amsterdam.
Ook dat begrijp ik allemaal wel ;), maar dan wint Chelsea van Lille en staan ze op tien punten. Daar sta je dan, met je twee gelijke spelen (als je dat al lukt in Lille)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel eerlijk, de beide gele kaarten van Blind waren dom en passen op geen enkel manier bij zijn vorm van dit seizoen en zijn ervaring. En Veltman speelde ook gewoon z'n slechtste wedstrijd van dit kalenderjaar. Buiten het feit dat de scheids met de beslissing voordeel te geven en vervolgens 2x een tweede gele kaart te geven en een penalty ook echt wel een beslissende stempel heeft gedrukt mag dat ook wel wat aandacht krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Exocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:41:
[...]

Lille kan dan Ajax nooit meer inhalen
Daar gaat het toch niet om. Je wil toch niet dat Ajax na de winter EL speelt. :?
Als Ajax wint van Lille, Chelsea wint van Valencia, Valencia wint van Ajax en Lille wint van Chelsea.
Dan komen Chelsea, Valencia en Ajax alle drie op 10 punten.

Chelsea in 4 wedstrijden tegen Ajax en Valencia: 7pt
Valencia in 4 wedstrijden tegen Ajax en Chelsea: 6pt
Ajax in 4 wedstrijden tegen Chelsea en Valencia: 4pt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:49:
[...]

Ook dat begrijp ik allemaal wel ;), maar dan wint Chelsea van Lille en staan ze op tien punten. Daar sta je dan, met je twee gelijke spelen (als je dat al lukt in Lille)....
Ik zeg niet dat je in die situatie gelijk moet spelen tegen Valencia. Maar je kunt er wel op rekenen dat Valencia, als ze door zijn, echt niet met hun sterkste 11 naar Amsterdam komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
Lachwekkende beslissingen, Blind werd gewoon gehaakt en daarna stopt iedere discussie. De man kijkt nog niet eens naar de beelden. Dit moet de top in Engeland voorstellen, nou heel bijzonder met al die miljoenen. Matig elftal met veel blinde spelers.

[ Voor 31% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2019 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
SR8 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:50:
[...]

Daar gaat het toch niet om. Je wil toch niet dat Ajax na de winter EL speelt. :?
Als Ajax wint van Lille, Chelsea wint van Valencia, Valencia wint van Ajax en Lille wint van Chelsea.
Dan komen Chelsea, Valencia en Ajax alle drie op 10 punten.

Chelsea in 4 wedstrijden tegen Ajax en Valencia: 7pt
Valencia in 4 wedstrijden tegen Ajax en Chelsea: 6pt
Ajax in 4 wedstrijden tegen Chelsea en Valencia: 4pt.
Het zal allemaal wel maar Lille uit moet Ajax gewoon kunnen winnen en Valencia thuis mag ook niet onoverkomelijk zijn. Laten we wel wezen, als er niet 2x rood was gegeven was deze wedstrijd in 3-4, 2-4, 2-5 oid zijn. De opstelling met Ziyech op 10, Neres en Promes op de flanken, Donny op 6. Het laat het elftal weer swingen zoals vorig jaar, tegen Feyenoord en nu tegen Chelsea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:53:
Lachwekkende beslissingen, Blind werd gewoon gehaakt en daarna stopt iedere discussie. De man kijkt nog niet eens naar de beelden. Dit moet de top in Engeland voorstellen, nou heel bijzonder met al die miljoenen. Matig elftal met veel blinde spelers.
gehaakt worden krijg je alleen een vrije trap mee in een blauw shirt in het strafschopgebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Ankona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:43:
[...]

Vreemd, worden bijdragen niet meer gewaardeerd?
Bijdragen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
NotSoSteady schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:08:
[...]

Is Nederland toch door? Ik dacht dat ze twee wedstrijden hadden verloren. 8)7
beste nummer 3 geloof ik?

eerst maar winnen van Nigeria dan geloof ik er weer in haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
flyyy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:10:
[...]

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20
flyyy schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:10:
[...]

Komt wel goed 0-1. >:)

1-1.

Komt wel goed 1-2. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 06-11-2019 00:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
[Twitter: https://twitter.com/maaslandmarc/status/1191855912325132288?s=19]
en dan sneeuwt deze situatie (de 2-4) nog onder tussen de andere foute beslissingen van de italiaanse prutsers.

(overigens vind ik de basis van het puntverlies aan ajax zelf te wijten, als je chelsea niet zelf in het spel had geholpen had de situatie die tot idioterie in de kop van de scheids leidde niet gebeurd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
P.O. Box schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:20:
[Twitter]
en dan sneeuwt deze situatie (de 2-4) nog onder tussen de andere foute beslissingen van de italiaanse prutsers
Weet je wat ook een Joke is? Dat die blauwe lijn gewoon doodleuk onder de schoen van de Ajax verdediger doorgaat. Daarbij twijfel ik ook aan hoe goed de lijn klopt (wat in het voordeel van Ajax zou uitvallen als mijn gevoel correct is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:27:
[...]

Weet je wat ook een Joke is? Dat die blauwe lijn gewoon doodleuk onder de schoen van de Ajax verdediger doorgaat. Daarbij twijfel ik ook aan hoe goed de lijn klopt (wat in het voordeel van Ajax zou uitvallen als mijn gevoel correct is)
mee eens. maar volgens mij is de lijn evenwijdig met de 16m lijn getrokken. in juist perspectief zou het dus nog meer buitenspel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

[Twitter]
en dan sneeuwt deze situatie (de 2-4) nog onder tussen de andere foute beslissingen van de italiaanse prutsers.

(overigens vind ik de basis van het puntverlies aan ajax zelf te wijten, als je chelsea niet zelf in het spel had geholpen had de situatie die tot idioterie in de kop van de scheids leidde niet gebeurd)
Dat zeker! Maar in die 69e minuut had je alles maar dan ook alles tegen zitten! De VAR was een biertje halen, Veltman kon zijn woede niet beheersen (begrijpelijk), scheidsrechter snapte dr spelregels niet meer, Blind pakt eerste rode kaart in zijn carrière, tja..... Chelsea had in 2e helft ook wel belachelijk goede pressing, dan toch nog knap een 4e doelpunt gemaakt.
Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:27:
[...]

Net zo'n grote grap dat bij de Ajax doelpunten wel dat nieuwe systeem werd gebruikt en getoond en bij dit doelpunt niet..... aluhoedje gaat weer af hier.

[ Voor 22% gewijzigd door Qu3st op 06-11-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NotSoSteady schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:08:
[...]Is Nederland toch door? Ik dacht dat ze twee wedstrijden hadden verloren. 8)7
Derde worden en dan Nigeria krijgen ipv Mexico (Japan) of Spanje (Senegal) >:) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KYzCdteohdK7It56XDlQRtbE/full.jpg

En dan ook nog eens in de helft eindigen zonder Spanje, Frankrijk, Italië en Brazilië ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-11-2019 00:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
[Twitter]

Ik wilde deze eigenlijk niet plaatsen omdat iedereen zijn eigen variant met lijn maakt. Maar hier is hij zonder lijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LbfjxEG.jpg

Enige wat ik frappant vind is dat er geen var still is gedeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:35:
[...]

Ik wilde deze eigenlijk niet plaatsen omdat iedereen zijn eigen variant met lijn maakt. Maar hier is hij zonder lijn.

[Afbeelding]

Die still komt morgen, genomen met een telefooncamera uit 1998 rechtstreeks van een CRT beeldbuis uit 1980 ... ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:35:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben even aan het rekenen. Op het plaatje van jou loopt de linkerkant van de achterlijn door de pixels (1268,809) en (1274,498), en de rechterkant van de lijn van het doelgebied door de pixels (705,344) en (757,277) (coordinaat (0,0) linksboven, de eerste coördinaat is de horizontale richting). Het verdwijnpunt ligt daarmee op (1292,-412). De punt van de schoen raakt pixel (888,323), en een ander punt op de lijn verdwijnpunt - punt schoen is (726, 617). Daarmee kom ik op dit plaatje, en lijkt het geen buitenspel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NcCfmJo.png

De rechterlijn lijkt iets scheef te lopen omdat hij bovenin rechts buiten het veld lijkt te lopen, maar ook als je hem verder naar links tekent verandert het beeld niet wezenlijk. Daar komt bij dat we niet weten of de bal in dit frame wordt geraakt., want hij lijkt niet van richting te veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nu zag ik jouw bericht, wilde gaan rekenen maar heb daarvoor de lijnen goed neergezet (in het blauw) en dan is het ineens wel buitenspel;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5dxr6nKclXEr2FLe4CfWUndz/full.png
Je kunt niet bij de rode lijn halverwege het veld rechts van de witte lijn (5 meter) beginnen en bij de achterlijn aan de linkerkant van de lijn beginnen?
Daar klopt toch helemaal niets van? O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Pff. Dat potje was slecht voor de nachtrust. Spurs all over again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:13:
Pff. Dat potje was slecht voor de nachtrust. Spurs all over again.
Daar was de arbitrage wel prima. Misschien was hij dat gisteren ook maar ik zet er flink mijn vraagtekens bij. Meer dan flink... bah bah bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb het gisteren niet gezien, maar nu even wat momenten terug gekeken. Mbt de handsbal heb ik ook even de nieuwe reglementen opgezocht.

https://www.uefa.com/Mult...7/07/2606707_DOWNLOAD.pdf
Handball Law 12 Changes
•Deliberate handball remains an offence
The following ‘handball’ situations, even if accidental, will be a free kick:
•the ball goes into the goal after touching an attacking player’s hand/arm
•a player gains control/possession of the ball after it has touches their hand/arm and then scores, or creates a goal-scoring opportunity
•the ball touches a player’s hand/arm which has made their body unnaturally bigger
•the ball touches a player’s hand/arm when it is above their shoulder (unless the player has deliberately played the ball which then touches their hand/arm)

Summary of main Law changes 2019/20

The following will not usually be a free kick, unless they are one of the above situations:
•the ball touches a player’s hand/arm directly from their own head/body/foot or the head/body/foot of another player who is close/near
•the ball touches a player’s hand/arm which is close to their body and has not made their body unnaturally bigger
•if a player is falling and the ball touches their hand/arm when it is between their body and the ground to support the body (but not extended to make the body bigger)
•If the goalkeeper attempts to ‘clear’ (release into play) a throw-in or deliberate kick from a team-mate but the ‘clearance’ fails, the goalkeeper can then handle the ball
De belangrijke tekst dikgedrukt.

Volgens mij kan die situatie met veltman absoluut niet worden omschreven als 'unnaturally big'. Hij had zijn armen naast zijn lichaam, wat m.i. de meest natuurlijke houding is. Om te voorkomen dat de bal z'n hand raakt had hij óf zijn armen geheven moeten hebben, óf zijn armen voor zijn lichaam moeten hebben, wat beiden onnatuurlijke houdingen zijn.

Wat mij betreft is Ajax hier zeker benadeeld.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Typhone schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:21:
[...]

Daar was de arbitrage wel prima. Misschien was hij dat gisteren ook maar ik zet er flink mijn vraagtekens bij. Meer dan flink... bah bah bah.
Klopt, maar qua teleurstelling ligt het redelijk bij elkaar. Dik uur liggen draaien en woelen. Kwam niet bepaald in slaap. Volgende keer Ajax om 19:00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Helaas gisteren niet kunnen kijken maar door de uitslag de samenvatting toch maar gauw bekeken vanochtend. Wat een wedstrijd van 2 gezichten lijkt het? Ajax die met veel mazzel de eerste en derde goal maakt (ongelofelijk dat die bal van Zijech binnen valt!?), volledig terecht op 1-4 komt en vervolgens enorm dom bezig gaat.... Blinds overtreding leek me randje rood, dus terecht weggezonden maar wtf doet Veltman?? Waarom ga je zo tekeer als je al op scherp staat.....
Wel knap dat ondanks de geweldige pressie Van Chelsea Ajax toch nog wat kansjes gehad heeft en wat een geluk dat je tegenwoordig aanvallend altijd hands maakt (want laten we eerlijk zijn dat was wel zo’n beetje de definitie van aangeschoten hands bij de 5-4), mooi dat er nog een punt uitgesleept wordt en kwalificatie zo volledig in eigen hand blijft.
Ik hoop stiekem dat Ajax mijn cluppie wat van hun mazzel willen sturen, wij gaan t hard nodig hebben morgen ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En dan hebben we het nog niet over de wel heel makkelijk gegeven eerste kaarten van Blind en Veltman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:48:
En dan hebben we het nog niet over de wel heel makkelijk gegeven eerste kaarten van Blind en Veltman.
vooral die van Blind idd
Vos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:29:
[...]

Klopt, maar qua teleurstelling ligt het redelijk bij elkaar. Dik uur liggen draaien en woelen. Kwam niet bepaald in slaap. Volgende keer Ajax om 19:00 uur ;)
idd, bij beide wedstrijden zit ook de frustratie dat ajax het over zichzelf afroept door anders te gaan spelen maar positioneel hetzelfde. enige verschil is dat je nu nog de volgende ronde kunt halen, dat verzacht het

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Tomba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:36:
Helaas gisteren niet kunnen kijken maar door de uitslag de samenvatting toch maar gauw bekeken vanochtend. Wat een wedstrijd van 2 gezichten lijkt het? Ajax die met veel mazzel de eerste en derde goal maakt (ongelofelijk dat die bal van Zijech binnen valt!?), volledig terecht op 1-4 komt en vervolgens enorm dom bezig gaat.... Blinds overtreding leek me randje rood, dus terecht weggezonden maar wtf doet Veltman?? Waarom ga je zo tekeer als je al op scherp staat.....
Wel knap dat ondanks de geweldige pressie Van Chelsea Ajax toch nog wat kansjes gehad heeft en wat een geluk dat je tegenwoordig aanvallend altijd hands maakt (want laten we eerlijk zijn dat was wel zo’n beetje de definitie van aangeschoten hands bij de 5-4), mooi dat er nog een punt uitgesleept wordt en kwalificatie zo volledig in eigen hand blijft.
Ik hoop stiekem dat Ajax mijn cluppie wat van hun mazzel willen sturen, wij gaan t hard nodig hebben morgen ;)
Ja wat een mazzel had Ajax 8)7

De kaart was naar mijn weten voor hands, niet praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Dat gezicht van Ziyech blijft ook goud.
https://streamable.com/6mtfw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Man man man nog steeds ziek van, uefa zal wel weer met een pruts verklaring komen met geen of verkeerde beelden natuurlijk.
Bizar dat je zo genaaid kunt worden en je eigenlijk niet eens stappen kan ondernemen ofzo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:02:
[...]

Ja wat een mazzel had Ajax 8)7

De kaart was naar mijn weten voor hands, niet praten.
Lijkt me wel toch? Die 0-1 (Van richting veranderd), 1-3 (ongelofelijke bal van Zijech) en 5-4 (dankzij nieuwe regelgeving is dat nu aanvallend hands ipv aangeschoten) komt toch behoorlijk wat mazzel bij kijken dunkt me. Als dit geen mazzel is hoop ik dat PSV morgen ook geen mazzel heeft... :>

Waar kaart voor was werd niet duidelijk uit samenvatting, op mij kwam het over als geel voor de scheidsrechter belagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 06-11-2019 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 09:02
Volgens de regels zijn beide gele kaarten terecht. Maar dit is wel ontzettend zuur. De gele kaart voor Veltman is terecht (was voor hands trouwens @Tomba ) omdat het een schot op doel was. Die voor Blind was natuurlijk overduidelijk geel.
"The referee:

allows play to continue when the team against which an offence has been committed will benefit from such an advantage and penalises the original offence if the anticipated advantage does not ensue at that time
---
takes disciplinary action against players guilty of cautionable and sending-off offences. He is not obliged to take this action immediately but must do so when the ball next goes out of play”
---
If the infringement warrants an expulsion, the referee shall stop play and send the player off unless there is a subsequent opportunity to score a goal.
Azpiliqueta krijgt geen geel omdat het aanvallend hands is. Toch blijf ik bepaalde zaken nog dubieus vinden. Die tweede goal van Chelsea hebben we welgeteld twee herhalingen van gezien voor buitenspel, waarbij geen één duidelijkheid gaf.

Een aantal overtredingen in de eerste helft waar Chelsea ook geel had mogen krijgen voor het onderbreken van een veelbelovende aanval wordt niet gegeven. Promes krijgt wel geel voor een lichte overtreding richting de middenlijn :X

Het is zo zonde dat dit wordt weggegeven en ook zo dom van Blind om die overtreding te maken. Je hebt al geel en dan kom je zo ingegleden 8)7

Je had je hier al met één been in de achtste finale kunnen spelen, maar dan wordt het zo weggegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Martinusz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:11:
Man man man nog steeds ziek van, uefa zal wel weer met een pruts verklaring komen met geen of verkeerde beelden natuurlijk.
Bizar dat je zo genaaid kunt worden en je eigenlijk niet eens stappen kan ondernemen ofzo.
Tegen de schorsing van een rode kaart kun je in beroep gaan toch? Of kan dat alleen in de eredivisie?

Toch wel jammer dat ze nu VAR en alles hebben, maar dat er nooit achteraf wordt toegegeven of ze fout zaten. Laat die hele VAR dan gewoon ook weg.

Ik lees op veel plekken toch dat de situatie als gisteren eigenlijk niet mogelijk is. Ten eerste werd er een overtreding op Blind gemaakt, dus alles daarna telt niet (geen kaarten, geen penalty). Ten tweede kreeg Blind rood, dus kan er geen voordeel zijn (1 kaart, geen penalty). Vervolgens is het aangeschoten hands, Veltman kan nergens heen met zijn lichaam (1 kaart, geen penalty). Tot slot is een penalty tegen als straf al genoeg en hoort daar dus geen geel bij (1 kaart en een penalty). Dus hoe die scheids on gods naam op 2 kaarten en een penalty komt is onbegrijpelijk. Dan moet je wel een ontzettende knikkerbaan in je kop hebben.

VAR had hiernaar moeten kijken en moeten terugdraaien tot de overtreding op Blind als je alle discussie wilt uitsluiten. Nu heb je deze discussies als nog, dan kun jende VAR net zo goed afschaffen. Voegt helemaal niks toe, je durft niet meer te juichen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:18:
[...]

Lijkt me wel toch? Die 0-1 (Van richting veranderd), 1-3 (ongelofelijke bal van Zijech) en 5-4 (dankzij nieuwe regelgeving is dat nu aanvallend hands ipv aangeschoten) komt toch behoorlijk wat mazzel bij kijken dunkt me. Als dit geen mazzel is hoop ik dat PSV morgen ook geen mazzel heeft... :>

Waar kaart voor was werd niet duidelijk uit samenvatting, op mij kwam het over als geel voor de scheidsrechter belagen.
0-1 was een gevaarlijke indraaiende voorzet, die kunnen er in gaan
1-3 fantastische trap inderdaad, dat dwing je dus af
5-4 een nieuwe regel is mazzel??

En op die manier kun je alle goals bijna wel mazzel gaan noemen . Een tegenstander die een bal niet goed weg schiet: mazzel, een tegenstander die verkeerd instapt: mazzel, een schot wordt geblokt en valt voor de voeten van de aanvaller: mazzel, de keeper schat een voorzet verkeerd in: mazzel.

Maar hopelijk voor jouw heeft de tegenstander van PSV niet te veel "mazzel".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
@Erapaz, dat moment met Blind en Pulisic heb ik een paar keer gezien, maar lijkt me geen overtreding eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Exocet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

En op die manier kun je alle goals bijna wel mazzel gaan noemen . Een tegenstander die een bal niet goed weg schiet: mazzel, een tegenstander die verkeerd instapt: mazzel, een schot wordt geblokt en valt voor de voeten van de aanvaller: mazzel, de keeper schat een voorzet verkeerd in: mazzel.

Maar hopelijk voor jouw heeft de tegenstander van PSV niet te veel "mazzel".
Sorry, maar een van richting veranderde bal die er in valt komt gewoon geluk bij kijken net als dat zondagsschot van Zijech. En die 5-4 had vorig seizoen gewoon geteld dus ja dan spreek ik van geluk dat die bal volstrekt onbedoeld tegen die arm komt van een aanvaller. Ook op 4-4 eindigen met 2 man (!) minder komt gewoon geluk bij kijken, that’s football!

Dat maakt uiteraard niet iedere goal mazzel (waarom nou alles weer in het extreme trekken?), de 1-2 en 1-4 waren schitterende goals waar volgens mij geen greintje geluk bij kwam kijken, echt super mooie uitgespeelde goals.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02

Zelfs Britse analysten vinden dat Chelsea geholpen is en dat het een overtreding op Blind is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
<knip>

Dat je het er niet mee eens bent, maakt dit soort aantijgingen nog niet verdedigbaar, noch nodig.

Laat dat voortaan.

Onbegrijpelijke beslissingen, geen VAR raadplegen en meten met 2 maten.
Ajax zal wel weer een dubieuze straf krijgen door de vele kaarten!

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 06-11-2019 10:14 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Tomba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:28:
[...]

Sorry, maar een van richting veranderde bal die er in valt komt gewoon geluk bij kijken net als dat zondagsschot van Zijech. En die 5-4 had vorig seizoen gewoon geteld dus ja dan spreek ik van geluk dat die bal volstrekt onbedoeld tegen die arm komt van een aanvaller. Ook op 4-4 eindigen met 2 man (!) minder komt gewoon geluk bij kijken, that’s football!

Dat maakt uiteraard niet iedere goal mazzel (waarom nou alles weer in het extreme trekken?), de 1-2 en 1-4 waren schitterende goals waar volgens mij geen greintje geluk bij kwam kijken, echt super mooie uitgespeelde goals.
Had vorig jaar ook gewoon afgekeurd kunnen worden. Ze hadden er voordeel van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen post meer durf te maken welke het wel eens is met de scheids, de nacht rust heeft de meeste mensen geen objectiever beeld gegeven van de situatie.

Laat ik het zo zeggen, was de situatie andersom geweest en waren de situaties los van elkaar voorgekomen dan was een heel deel van Nederland nu aan het schreeuwen als het niet deze uitkomst had gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Overwinteren in Europa gaat pittig worden zo te zien aan de stand...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZCvMagN2MMaNEqogV22jTgT1/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 06-11-2019 08:42 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:39:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen post meer durf te maken welke het wel eens is met de scheids, de nacht rust heeft de meeste mensen geen objectiever beeld gegeven van de situatie.

Laat ik het zo zeggen, was de situatie andersom geweest en waren de situaties los van elkaar voorgekomen dan was een heel deel van Nederland nu aan het schreeuwen als het niet deze uitkomst had gehad.
Het gaat voornamelijk om de actie voorafgaand aan Blind zijn gele kaart en de penalty van Veltman. Beide zijn imo geen zekere beslissingen. En niet alleen Ajacieden zien dat zo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik snap volledig wat je bedoelt.... ik snap de frustratie al te goed, maar de rabiate reacties die ik op Twitter en bizar genoeg ook hier op Tweakers zie slaan naar mijn bescheiden mening nergens op....
Vos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:42:
[...]

Het gaat voornamelijk om de actie voorafgaand aan Blind zijn gele kaart en de penalty van Veltman. Beide zijn imo geen zekere beslissingen. En niet alleen Ajacieden zien dat zo ;)
Kijk zo kan het ook, maar dat ‘FIFA maffia’ gehuil mag van mij gewoon stoppen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 06-11-2019 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

dvdkiwi schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:18:
[neutrale bril]
Fantastische vwedstrijd; dit is toch wat voetbal mooi maakt?
[/neutrale bril]
Ik had de eerste 10mins gemist, en viel in een 1-1 stand, ik dacht nog, zul je altijd zien, 2 goals gemist en de rest van de wedstrijd gebeurd er niets interessants meer......nou dat viel wel mee :+
[ajax bril]
Wat een onzettend goede eerste helft, het liep echt lekker. Zelf Nous (Mazraoui. red) speelde goed.
Die bal van Ziyech was heel fraai en érg lucky, hij heeft nu zijn 'Schone' te pakken.
Tweede helft leken we overrompeld door het snelle en goede spel van Chelsea, al denk ik dat de rust wel weer snel had wedergekeerd. Maar ja, toen was daar Blind....
Wat een ont-zet-tend domme actie zeg! Dit puntverlies valt hem en alleen hem aan te rekenen. De handsbal van Veltman was erg ongelukkig maar geel is geel, niks op af te dingen.

1-4 voor tegen Chelsea en het dan zó weggeven, dat knaagt behoorlijk. Waar ik vrij snel na de 2-4 de hoop op een punt al al opgegeven is het ontzettend knap dat we hier toch nog een punt weten te pakken.
Overwintering zie ik nog wel gebeuren maar de wedstrijd tegen Lille gaat zonder Blind en Veltman nog een lastige worden.
[/ajax bril]
Ik heb geen ajax bril maar kan me in grote lijnen wel vinden in je verhaal. Bij zo'n shot van Ziyech komt natuurlijk wat geluk kijken, maar ik zou zeggen 70% skill/idee en 30% geluk. Ik vond het echt een prachtig doelplunt, en ja daarom kijk je voetbal.

De 2e helft ging het eigenlijk mis, als neutrale (ok....wellicht is dat ook niet helemaal het goede woord, gezien mijn eigen teamprje normaliter niet op hele goede voet staat met 'jullie' ) is mijn verklaring, dat met 4-1 er toch iets van zelf overschatting plaatsvond.......zelf chelsea zetten we uit op 1-4. We kunnen niet in de koppies kijken, maar in die periode viel de 4-2, de imho de eerste helf niet gevallen zou zijn, ik had het idee dat men toen scherper/feller was.

Wat er daarna gebeurd......regeltechnisch misschien ok, overtreding op Blind vind ik een lastige, dat is zo'n botsing die een vrije trap kan zijn of niet, ik heb absoluut ergere dingen gezien waar niet voor gefloten is, ik durft bijna te zeggen dat je dat elke week wel voorbij ziet komen vanaf 19:00 op zondag.
Oftewel, hij kan hem geven, maar een 100% overtreding was het imho ook weer niet.
Juist omdat Blind aanvoelt dat het kantels probeerd hij dan nog in te grijpen, vanuit die gedachte logisch.

Dan nog is het extreem zwaar gestraft (Veltman rood en penal), maar deze scheids is schijnbaar nogal een pietje precies, zie ook het zo vroeg af fluiten inde eerste helft . Dus vanuit die hoek ook wel weer verklaarbaar, maar ik snap dat er behoorlijke onvrede over is. En dan druk ik het zachtjes uit.

Wat er daarna gebeurde......helemaal met de 5-4 die afgekeurd werd, en dan nog de 4-4 over de streep trekken, diep respect.

Vs Lille zonder veltman en blind gaat niet makkelijk worden, maar zou op te vangen moeten zijn in deze selectie.
Helemaal met Ten Hag. Blijft iig spannend, en alle aja(x)cieden sowieso veel succes gewenst alvast (maar niet te veel in de competitie ter compensatie O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
Exocet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:24:
[...]

5-4 een nieuwe regel is mazzel?? (Hoe is een nieuwe regel mazzel?)

Alle situaties als niet goed wegwerken of een bal van richting veranderen heeft niks met een scheids te maken.
Deze beste man heeft een erg groot aandeel door in 2 seconden twee man weg te sturen.
Niet alleen de scheids gaat hier te makkelijk mee om maar ook de VAR laat hier steken vallen.
Dat voelt niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Na het VAR moment bij de 5-4 heeft Ajax even kunnen ademen. Het had zo 7-4 kunnen zijn als de goal niet was afgekeurd. Daarna hebben ze het gelijkspel over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curva
Tomba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:43:
[...]

Ik snap volledig wat je bedoelt.... ik snap de frustratie al te goed, maar de rabiate reacties die ik op Twitter en bizar genoeg ook hier op Tweakers zie slaan naar mijn bescheiden mening nergens op....

[...]

Kijk zo kan het ook, maar dat ‘FIFA maffia’ gehuil mag van mij gewoon stoppen.
Leg me dan maar eens uit hoe het kan dat de VAR niet geraadpleegd wordt en hoe een beslissing na andere beslissingen bestraft kan worden. Nadat het voordeel geen voordeel is van Chelsea, concludeerde de scheids dus dat het een overtreding van blind was. Oké, daar kunnen we over discussiëren en moet misschien geaccepteerd worden, maar hoe kan een moment erna dan nog bestraft worden? Het spel is al gestopt.
Dan de hands bal van Veltman, bij een goal van Chelsea was precies hetzelfde. Hands voor Chelsea, maar geen VAR, geen check, niks...

Ik snap het niet hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Vos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:42:
[...]

De overtreding op Blind is redelijk zeker vind ik. Ze houden beide vast, een valt en blind struikelt over de benen van die speler.

De overtreding van Veltman is gewoon zwart wit waarbij is 75% voor neig en 25% tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Waarom wisselt Ten Hag niet als je 4-1 voor staat? Zeker van Veltman weet je dat hij geneigd is rare dingen te doen. En je weet ook dat Ajax in Europa minder het voordeel van de twijfel krijgt dan in de Eredivisie. Het enige wat mis kon gaan was een rode kaart, en met een centrum dat al geel had en al flirte met een tweede is het vragen om problemen.

Wel een wonderlijke wedstrijd. Aan de ene kant enorm mazzel met 2 eigen doelpunten (hoe vaak zie je dat op dit niveau?), aan de andere kant ook pech met een scheidsrechterlijke beslissing. Per saldo heft dat elkaar wel op.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

Zonder gekheid, als dat geval met Blind 10m eerder gebeurde dan was er 'gewoon' gefloten voor een overtreding. Zeker geen geel waardige overtreding maar hij wordt gewoon gehaakt en is daardoor te laat bij die tackle. Al met al een zéér, zéér zure samenloop van omstandigheden waarbij Blind rood krijgt, in de actie die er op volgt Veltman rood krijgt en Chelsea een goal/penalty mee krijgt. Dat gebeurt je 1x in je leven en gelukkig lopen we nog met een punt van Stamford Bridge af. Die gele kaart (tweede geel van Blind) betwist ik overigens absoluut niet maar ik dat moment 'op het randje' ervoor krijgt zo wel een extreem zware gewichtsfactor (2x rood en een goal volgen erop...).

Dat buitenspel vind ik een flop. Vorige keer waren ze 4 minuten bezig nu waren ze binnen 8 seconden klaar en een definitief oordeel heb ik niet gezien van de zijde van de UEFA. Maar de 'grote' namen... laat ze maar komen. Dit Ajax met deze trainer ( :$ ) lijkt ze allemaal te kunnen hebben en die 'angst' is volledig weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 06-11-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JanW schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:21:
Volgens de regels zijn beide gele kaarten terecht. Maar dit is wel ontzettend zuur. De gele kaart voor Veltman is terecht (was voor hands trouwens @Tomba ) omdat het een schot op doel was. Die voor Blind was natuurlijk overduidelijk geel.
Zou je bronnen kunnen plaatsen waaruit blijkt dat dat bepalend is?

Er worden nogal wat redenen gegeven waarom het volgens de regels wel of geen hands zou zijn, maar het zou fijn zijn om de desbetreffende regels daadwerkelijk met bron te vermelden om zelf geïnterpreteerde regels tegen te gaan.

Ik zie er hier niets over vermeld:

[ Voor 29% gewijzigd door aicaramba op 06-11-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

ph4ge schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:
Waarom wisselt Ten Hag niet als je 4-1 voor staat? Zeker van Veltman weet je dat hij geneigd is rare dingen te doen. En je weet ook dat Ajax in Europa minder het voordeel van de twijfel krijgt dan in de Eredivisie. Het enige wat mis kon gaan was een rode kaart, en met een centrum dat al geel had en al flirte met een tweede is het vragen om problemen.

Wel een wonderlijke wedstrijd. Aan de ene kant enorm mazzel met 2 eigen doelpunten (hoe vaak zie je dat op dit niveau?), aan de andere kant ook pech met een scheidsrechterlijke beslissing. Per saldo heft dat elkaar wel op.
Automatismen en ingespeeld zijn op elkaar, blind veltman is toch al weken het centrum? En zoals laatst hier al gezegd werd, schijnbaar niet of niet genoeg vertrouwen en de andere verdedigers.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
ph4ge schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:

Hier heb je zeker een goed punt. Al blijft ten Hag vaak bij de filosofie wanneer het loopt, niks wisselen..
Maar één wat verdedigende blok neerzetten had niet mis staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Blind vind ik terecht. Of er nu een overtreding voor was of niet, voordat de scheidsrechter had kunnen fluiten had Blind al zijn eigen "actie" gemaakt. En hij is te laat, en raakt hem vol op de enkel van zijn standbeen. Dat zijn onhandige en gevaarlijke acties.

Zo'n actie kan je niet negeren. En ik houd wel van een scheidsrechter die gewoon een 2e keer geel durft te geven.

Die handsbal van veltman.... Ten eerste kan die er niets aan doen, heeft zijn hand praktisch tegen zijn lijf, en het schot is van richting veranderd. Daar komt dan nog bij dat het absoluut geen geel is.

Ik hoop/verwacht dat die scheids geen Champions league meer fluit.... En inderdaad: Waarom check je niet even met de VAR? 2 mensen tegelijk van het veld, dan wil je toch zeker weten dat je goed zit?

Dat gezegd hebbende: de 2e geel van Blind is gewoon dom. Zo'n actie op die positie is gewoon echt stom. En de eerste geel van Veltman is net zo onhandig. Niet vreemd met een jong team/spelers, maar zie je wel het verschil tussen een volwassen team en een jeugdteam.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 06-11-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik was dus gaan slapen in de rust :+ Jaja, lange dag gisteren.

Ik had dus verwacht dat Veltman in de kleedkamer zou achterblijven. Als ik zo lees, is dat niet gebeurd :p Toch wel een flinke inschattingsfout imho.

Zal zo de samenvatting eens kijken en een oordeel vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
aicaramba schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:56:
[...]

Zou je bronnen kunnen plaatsen waaruit blijkt dat dat bepalend is?

Er worden nogal wat redenen gegeven waarom het volgens de regels wel of geen hands zou zijn, maar het zou fijn zijn om de desbetreffende regels daadwerkelijk met bron te vermelden om zelf geïnterpreteerde regels tegen te gaan.

Ik zie er hier niets over vermeld:
Tip voor mezelf, niet zomaar afgaan op wat er wordt gepost op Reddit. Ik zit te zoeken en vind wel een hoop over de nieuwe regels m.b.t. hands, maar niet wat de regel is voor de situatie van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:
[...]

De overtreding op Blind is redelijk zeker vind ik. Ze houden beide vast, een valt en blind struikelt over de benen van die speler.

De overtreding van Veltman is gewoon zwart wit waarbij is 75% voor neig en 25% tegen.
Maar dat laatste vind ik dan weer gek, met de regels die je plaatste. Het was geen zekere scoringskans van Chelsea na de overtreding van Blind, maar toch laat ie doorspelen. Volgens de regels zou dat toch niet mogen?

Of hebben we het hier over de 1e gele kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 06-11-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JanW schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:14:
[...]

Tip voor mezelf, niet zomaar afgaan op wat er wordt gepost op Reddit. Ik zit te zoeken en vind wel een hoop over de nieuwe regels m.b.t. hands, maar niet wat de regel is voor de situatie van gisteren.
Daarom dat ik er specifiek om vraag.. Ik zie veel regels voorbij komen die of niet bestaan, of vroeger hebben bestaan, of eigen interpretatie van handsballen, etc. Daarom denk ik dat het verstandig is om de regels er echt even bij de pakken om dat te voorkomen. Helemaal in het geval van handsballen en buitenspel, omdat die nogal eens veranderen. Volgens mij verandert de hands regel zowat elk jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 06-11-2019 09:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Volgens mij kunnen we in ieder geval concluderen dat de arbitrage/UEFA hier heel hard faalt.
  • Affluiten bij de corner van Ajax vlak voor rust
  • Bij de 2-4: wel/geen buitenspel wordt binnen 30 seconden besloten; twee weken geleden duurde dat nog een paar minuten en zagen we de beelden van Promes' goal. Waar zijn die beelden nu? Edit: in de samenvatting krijgen we zelfs van de 1-2 de VAR stills dat Promes net aan geen buitenspel staat...
  • Wel/geen overtreding op Blind
  • Handsbal Veltman: de bal werd van richting veranderd door Mazraoui, waardoor Veltman (nog) minder tijd had om te anticiperen. Als het al hands is, dan is het toch geen (tweede) geel waard..?
  • Maar 4 minuten blessuretijd, terwijl we zes wissels, VAR-momenten en tijdrekken hebben gehad. En dan ook nog voordat de 4 minuten voorbij zijn affluiten...
Los hiervan heb ik weer een beetje zo'n Tottenham thuis gevoel, echt onwijs balen. Tegelijkertijd mega trots dat je 20 minuten met 9 man er nog een punt uit weet te slepen en zelfs een (grote) kans hebt gehad om te scoren. Ook dat is Ajax! O+
Hopen dat Ajax wint van Lille en Valencia van Chelsea, kunnen we het in Amsterdam op een salonremise gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door ilhanko op 06-11-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Er is altijd wel een deel van NL wat schreeuwt, wil niet zeggen dat ze gelijk hebben ;)
Vraag die mensen maar eens hoe de regels mbt hands zijn, zelfs die zogenaamde profs op tv hebben geen idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, samenvatting gekeken. Ben het met veel eens hier hoor, maar Blind is natuurlijk gewoon een 2de gele kaart.

De fout van de scheidsrechter zit dus imho bij de penalty.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Curva schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:54:
[...]

Leg me dan maar eens uit hoe het kan dat de VAR niet geraadpleegd wordt en hoe een beslissing na andere beslissingen bestraft kan worden. Nadat het voordeel geen voordeel is van Chelsea, concludeerde de scheids dus dat het een overtreding van blind was. Oké, daar kunnen we over discussiëren en moet misschien geaccepteerd worden, maar hoe kan een moment erna dan nog bestraft worden? Het spel is al gestopt.
Dan de hands bal van Veltman, bij een goal van Chelsea was precies hetzelfde. Hands voor Chelsea, maar geen VAR, geen check, niks...

Ik snap het niet hoor 8)7
Bijzonder dat ik hier nog niemand over heb gehoord.
Het bovenstaande snap ik dus ook niet, als er een overtreding gemaakt wordt die rood oplevert dan is het toch direct dat het spel wordt stop gezet? Van voordeel kan er toch geen sprake meer zijn als die speler die rood krijgt nog deel kan nemen aan het spel in de "voordeel" situatie. En waar het dan helemaal bizar wordt is als er blijkbaar geen voordeel meer is er een nieuwe situatie ontstaat met een penalty waarbij volgens mij de regel is dat indien de vorige situatie geen voordeel oplevert er gewoon direct moet worden afgefloten en er alsnog een vrije trap moet worden gegeven voor de eerste overtreding.

Geel blind vind ik niet geheel onlogisch hoewel, hoe vaak wordt er niet gefluit voor zo'n eerste actie op blind?

[ Voor 4% gewijzigd door simons op 06-11-2019 09:38 ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:36:
Nou, samenvatting gekeken. Ben het met veel eens hier hoor, maar Blind is natuurlijk gewoon een 2de gele kaart.

Ben ik het met je eens, al kun je ook wel vraagtekens zetten bij de overtreding op Blind zelf er vlak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
Qu3st schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:17:
[...]

Maar dat laatste vind ik dan weer gek, met de regels die je plaatste. Het was geen zekere scoringskans van Chelsea na de overtreding van Blind, maar toch laat ie doorspelen. Volgens de regels zou dat toch niet mogen?

Of hebben we het hier over de 1e gele kaart?
Nee, de tweede hoor. Ik moet zeggen dat als ik heel sec kijk ik ook twijfel had of de regel op de letter gevolgd is. Omdat een paar seconden later wel op goal geschoten wordt kan ik het doorspelen wel pruimen. We hebben het er vaak over dat een scheids te snel affluit en niet het voordeel afwacht, in dit geval kan ik de keuze begrijpen (het schot kwam ook).

Het nadeel is gewoon dat op de gele kaart van Blind na de hele situatie niet compleet zwart/wit is. Dat maakt dat voor beide kanten wel iets te zeggen is. Ik denk wel dat voor alle beslissingen meer te zeggen is dan tegen de belissingen. Als ik vanavond tijd heb zal ik de beelden van de Veltman kaart eens erbij pakken. Daarbij ben ik enorm benieuwd of de tweede gele kaart gegeven is voor de handsball of voor iets anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Man man man, nog steeds een kater van gisteren (op twee fronten). Wat een wedstrijd en wat een deceptie.

Fantastisch eerste uur met veel voetbal en veel druk resulteert in een ietwat gelukkige maar zeer terechte voorsprong. Toch merk je dat Ajax moeite heeft met de 'power' van Engels voetbal en dat alleen af weet te stoppen met niet altijd noodzakelijke overtredingen, en daar begint de ellende.

Waarom springt Blind als een blinde op die bal? Leuk dat je daarvoor gehaakt wordt maar zolang de scheidsrechter niet fluit is het geen overtreding en al is het een overtreding, dan geeft dat nog geen enkel recht om er zelf ook een te maken. Die kaart was gewoon terecht.
Dat hij daarna door laat spelen vind ik onbegrijpelijk, want er was geen directe scoringskans, maar nu dat eenmaal toegestaan wordt is de bal op Veltman natuurlijk ook gewoon hands. Hij maakt zich breder dan hij is, ook al is dat niet bewust, en door de rare draai die hij maakt lijkt het ook allemaal erger dan het daadwerkelijk is. Toch is het al seizoenen lang duidelijk dat je de armen achter de rug moet houden als je in het strafschopgebied staat. Het is belachelijk, maar helaas wel de realiteit.

Het probleem zit hem echter in het feit dat het tweede gele kaarten zijn, want waarom staan ze met rust altijd alweer op scherp? Die van Blind weet ik niet meer precies maar was niet echt nodig, en die van Veltman kreeg hij omdat hij iemand over de zijlijn kegelde. Waarom doe je dat? Het is zo compleet onnodig en dáár zit de oorzaak dat zo'n tackle of handsbal later in de wedstrijd zulke verstrekkende gevolgen heeft.
Het zat er gewoon een keer aan te komen. Dat continue kaarten pakken blijf je niet mee weg komen, en gisteren kreeg je het gewoon op je neus.
Grindtegel schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:51:
4-4 daar had ajax van tevoren voor getekend, iedereen blij nu?
Absoluut niet, ik rekende op winst. Ajax is voetballend beter dan Chelsea en heeft twee keer zelf het puntverlies over zich afgeroepen. Uit deze twee wedstrijden hadden ze gewoon vier punten moeten halen.
Dit voelde echt weer als een paar jaar terug. Waar je als Nederlandse club wel lekker voetbalt maar de anderen altijd met de punten naar huis gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat ik niet zo goed snap, zelfde als tegen Spurs, is waarom er bij de 4-1 geen 2 verdedigers worden gebracht. Elke Europese topploeg zal dat direct doen en lekker consolideren. In ieder geval ook degene met geel van het veld halen.

Ten Hag doet dat dus niet. Dan kan je heel mooi vinden en jezelf op de borst kloppen dat je voor mooi voetbal gaat, maar je wint er dus niks mee. Dood maken die pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Qu3st schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:43:
[...]

Ben ik het met je eens, al kun je ook wel vraagtekens zetten bij de overtreding op Blind zelf er vlak voor.
YouTube: SPEKTAKELSTUK IN LONDEN: Samenvatting Chelsea - Ajax | CHAMPIONS LEAGUE

5.55
Als je ziet waarvoor de eerste pingel van Chelsea wordt gegeven en je vergelijkt dit met de situatie van 5.55

Als in Amsterdam Chelsea met 4-1 voor was gekomen en dit was allemaal gebeurt met Chelsea dan had ik mij behoorlijks stil gehouden ipv bewoordingen als "Chelsea is goed weggekomen, voor 4-4 hadden ze vooraf getekend, iedereen blij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er al bekend welke code Veltman heeft gekregen voor z'n tweede? Er zit een ruime minuut tussen Blind (67:30) en Veltman (68:30), dat er best veel van mening dat dit door protesteren is gekomen en niet de hands.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Zingo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:43:
[...]Daarbij ben ik enorm benieuwd of de tweede gele kaart gegeven is voor de handsball of voor iets anders.
Onder andere Veltman zelf heeft bevestigt dat de 2de kaart voor hands was en niet voor commentaar/protesteren richting de scheids. In mijn gekleurde mening maakt dat het wat mij betreft alleen maar erger, want bijvoorbeeld een Fonte kreeg gisteravond voor hands en daarna een penalty geen geel en voelt het dus heel erg dubbel (misschien zelfs triple door Blind) gestraft. Volgens mij was de dubbele bestraffing toch afgeschaft of was dat alleen bij direct rood en niet 2x geel?

Voor protesteren had ik nog enigszins kunnen begrijpen omdat hij nogal te keer ging, wat volgens mij veel mensen gedaan hadden als je in zijn schoenen had gestaan op dat moment maar het hoort natuurlijk niet dus dan was een kaart nog te billijken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
SinergyX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:52:
Is er al bekend welke code Veltman heeft gekregen voor z'n tweede? Er zit een ruime minuut tussen Blind (67:30) en Veltman (68:30), dat er best veel van mening dat dit door protesteren is gekomen en niet de hands.
Ook de volgorde van de kaarten doet vermoeden dat het voor protesteren is. Immers, je fluit voor een pingel, dan handel je eerst dat af (dus incl kaarten) daarna ga je pas een incident uit het verleden afhandelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Ankona schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:55:
[...]

Ook de volgorde van de kaarten doet vermoeden dat het voor protesteren is. Immers, je fluit voor een pingel, dan handel je eerst dat af (dus incl kaarten) daarna ga je pas een incident uit het verleden afhandelen.
Of voor bevestiging van de VAR dat het hands was he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:47:
Wat ik niet zo goed snap, zelfde als tegen Spurs, is waarom er bij de 4-1 geen 2 verdedigers worden gebracht. Elke Europese topploeg zal dat direct doen en lekker consolideren. In ieder geval ook degene met geel van het veld halen.

Ten Hag doet dat dus niet. Dan kan je heel mooi vinden en jezelf op de borst kloppen dat je voor mooi voetbal gaat, maar je wint er dus niks mee. Dood maken die pot.
Past niet bij het spel van Ajax en kunnen we ook niet. Hoeft ook niet. Met 11 of 10 man had Ajax gewonnen, Chelsea had nog wel gescoord maar gaf ook veel ruimte weg, zie de 1-4. Bij het spel van Ajax hoort eerder een 3-5 uitslag dan een helft lang de 1-3 verdedigen. Dat ging nu mis met 9 man (met overigens nog steeds doelkansen op de 4-5) door domme gele kaarten van Blind en Veltman en een zware voor mij deels onbegrijpelijke beslissing van de scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:56:
[...]

Of voor bevestiging van de VAR dat het hands was he.
Als de VAR zich ermee bemoeid had was het niet eens een penalty geweest. Ten eerste omdat het aangeschoten hands was en ten tweede omdat er een overtreding aan vooraf gegaan was.
De VAR was wat anders aan het doen in elk geval.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

[...]

Volgens mij geef je voordeel, en als er geen voordeel is fluit je af, en behandel je de op de voordeel gegeven overtreding af wat na het niet ontstane voordeel gebeurt is geen onderdeel meer van de afhandeling.
Er zijn legio voorbeelden van dergelijke gevallen waar op deze manier is gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:59:
[...]

Volgens mij geef je voordeel, en als er geen voordeel is fluit je af, en behandel je de op de voordeel gegeven overtreding af wat na het niet ontstane voordeel gebeurt is geen onderdeel meer van de afhandeling.
Er zijn legio voorbeelden van dergelijke gevallen waar op deze manier is gehandeld.
Er was voordeel, kwam zelfs een penalty uit.... dat voordeel bleef dus gewoon staan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
[...]

Ik weet niet meer in welk interview ik het hoorde (volgens mij één met Promes) waarbij een Ajax speler zegt dat hij zag dat de scheids naar nummers op de kaart keek en daarna geel gaf. Hij fluit, geeft dan eerst Blind zijn 2de, gaat dan kijken of Veltman al geel heeft en geeft dan die voor de hands.

Als het goed is heb ik hem zo geembed dat hij begint aan het begin van de aanval in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ankona schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:00:
[...]

Er was voordeel, kwam zelfs een penalty uit.... dat voordeel bleef dus gewoon staan.
Als dat zo is, dan heeft de scheidsrechter beoordeeld dat de overtreding van blind geen gele kaart en rood was. Wat er ook gebeurt in alles de volg ordelijkheid niet juist. Je geeft bijvoorbeeld geen voordeel bij een rode kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
[...]

Hij gaf zelf aan voor de handsbal, dat vroeg hij aan de scheids.

@JanW Altijd een beetje oppassen met twitter/facebook/insta en reddit, er wordt veel als waarheid gebracht wat niet zo is. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:03:
[...]

Als dat zo is, dan heeft de scheidsrechter beoordeeld dat de overtreding van blind geen gele kaart en rood was. Wat er ook gebeurt in alles de volg ordelijkheid niet juist. Je geeft bijvoorbeeld geen voordeel bij een rode kaart.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar na een voordeel moment zijn de regels gewoon van toepassing en kan er prima nog iets gebeuren dat een kaart waard is. Zou ook wel enorm krom zijn als dat niet zo zou zijn, dan zou je na een voordeel moment er lekker op los kunnen schoppen zonder gevolgen. Ik kan zo snel geen voorbeeld voor de geest halen maar ik weet zeker dat ik het vaker heb zien gebeuren, al is het wel bijzonder dat er nu 2 rode kaarten uit volgen.

En volgens mij kan je eindeloos praten over de handsbal van Veltman, maar zo gek is de beslissing niet en als je fluit dan is het ook gewoon geel (bal gaat op doel).

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2019 10:08 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Ankona schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:59:
[...]

Als de VAR zich ermee bemoeid had was het niet eens een penalty geweest. Ten eerste omdat het aangeschoten hands was en ten tweede omdat er een overtreding aan vooraf gegaan was.
De VAR was wat anders aan het doen in elk geval.
Ja dat zou je denken, maar in de vorige wedstrijd zat de VAR er ook naast.

Overigens is het gewoon pijnlijk dat als je de hele situatie in stukjes hakt dat elke beslissing op de overtreding na op z'n minst dubieus is.

- Overtreding op Blind: Kan je geven, hoeft niet perse
- Overtreding van Blind: Terecht geel
- Hands Veltman: Arm was gewoon langs het lichaam, had geen penalty hoeven zijn
- Geel/Rood Veltman: Dubbel gestraft, andere handsmomenten(ook verdedigend) kregen ook geen geel.

Alles viel in het nadeel van Ajax bij die reeks beslissingen, dat maakt het gewoon zo zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

ph4ge schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:06:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar na een voordeel moment zijn de regels gewoon van toepassing en kan er prima nog iets gebeuren dat een kaart waard is. Zou ook wel enorm krom zijn als dat niet zo zou zijn, dan zou je na een voordeel moment er lekker op los kunnen schoppen zonder gevolgen.
Maar als Blind rood moet krijgen voor de overtreding dan is het volgens mij gewoon affluiten. Want inderdaad, feitelijk had Blind gewoon kunnen opstaan, rennen en met een vliegende tackle een speler kunnen schoppen die buiten de 16 voor open doel had kunnen scoren. Geen doelpunt, vrije trap en rood die hij toch al had...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@P.O. Box ik vond Mazraoui best goed spelen moet ik eerlijk toegeven. Het zou leuk zijn als hij en Dest elkaar op weten te drijven zodat we uiteindelijk een écht goede back hebben staan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
PWM schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:36:

Ik denk dat dat de algehele beeld wel is, Blind moest eraf klaar. Dan sta je met 10 man, is vervelend, maar minder dramatisch dan met 9.
Hoe je in vredesnaam geel kunt geven voor die handsbal vind ik echt absurt, zelfs of het een penalty was is al discutabel, oke dan geef je hem, maar dan ook geel 8)7
Vervolgens komen er nog 2 handsballen van Chelsea voorbij, waarbij geen geel getrokken wordt :?

En dan nog het tweede doelpunt van Chelsea, ik vind het erg opvallend dat de beelden met lijntjes van de UEFA niet voorbij zijn gekomen. Ik zie wat plaatjes voorbij komen, niet de officiële van de UEFA, maar het riekt toch naar voet/teen buitenspel. (precies waar Promes vorige wedstrijd voor werd afgefloten, terwijl daar het verkeerde beeld werd gebruikt 7(8)7 )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:09:
Maar als Blind rood moet krijgen voor de overtreding dan is het volgens mij gewoon affluiten.
Bij een directe rode kaart is het gebruikelijk om gelijk af te fluiten, bij een gele kaart is het doodnormaal om door te spelen vanwege voordeel. En als je doorspeelt, dan speel je door en blijven de regels van toepassing en kan een andere speler ook een overtreding maken die met een kaart bestraft moet worden.

Het was inderdaad interessant geworden als Blind nog iets had gedaan waar geel of rood op had gestaan. Misschien voorzien de regels daar niet in, ik denk dat als hij nog een keer geel had opgelopen dat hij geluk had gehad en dat die niet meer gegeven kon worden omdat dat 3x geel zou betekenen. Als hij iets had gedaan waar hij direct rood voor zou hebben gekregen dan zou dat waarschijnlijk in de vorm van rood met een extra schorsing opgelost worden (1 wedstrijd voor 2x geel + X aantal wedstrijden voor de directe rode kaart).

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DoeEensGek schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:04:
[...]

Hij gaf zelf aan voor de handsbal, dat vroeg hij aan de scheids.
Wat spelers vertellen neem ik vaak met een korrel zout (ik zag hem echt niet, was niet opzettelijk bla bla), gaat mij eerder om de officiële melding hiervan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:03:
[...]

Ik snap niet waar jij heen wilt maar je claimt een hoop onwaarheden.

Voordeel kan altijd afgewacht worden. Het is al jaren gebruikelijk om eventuele kaarten dan achteraf te geven. Volgens mij is dit juist nog extra geformaliseerd afgelopen zomer. En waarom zou je bij een rood waardige overtreding geen voordeel mogen geven? Zijn echt zaken die niets met elkaar te maken hebben.

Er is een heleboel op de arbitrage aan te merken. In mijn ogen voldoende om de wedstrijd over te laten spelen. Belangen zijn immers te groot en de uitslag is overtuigend ernstig beinvloed door een ernstig falende arbitrage. (ja ik weet dat dat niet gaat gebeuren. Zou wel moeten. - zeker omdat je met een VAR het niet kan gooien op een normale menselijke waarnemingsfout.)

Echter wat jij aanhaalt slaat de plank in mijn ogen helemaal mis.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

ph4ge schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:14:
[...]

Bij een directe rode kaart is het gebruikelijk om gelijk af te fluiten, bij een gele kaart is het doodnormaal om door te spelen vanwege voordeel. En als je doorspeelt, dan speel je door en blijven de regels van toepassing en kan een andere speler ook een overtreding maken die met een kaart bestraft moet worden.

Het was inderdaad interessant geworden als Blind nog iets had gedaan waar geel of rood op had gestaan. Misschien voorzien de regels daar niet in, ik denk dat als hij nog een keer geel had opgelopen dat hij geluk had gehad en dat die niet meer gegeven kon worden omdat dat 3x geel zou betekenen. Als hij iets had gedaan waar hij direct rood voor zou hebben gekregen dan zou dat waarschijnlijk in de vorm van rood met een extra schorsing opgelost worden (1 wedstrijd voor 2x geel + X aantal wedstrijden voor de directe rode kaart).
In geval van een gele kaart zonder consequentie kan ik begrijpen dat er doorgespeeld wordt tot het moment dat er geen voordeel meer is. Alleen dit was een gele kaart die rood opleverde, als zich dat voordoet en die situatie is er dan mag zo'n speler niet meer aan het spel deelnemen en hoe je het went of keert Blind kon nog gewoon deelnemen aan het spel. Wellicht kort maar volgens mij doet dat er niet toe. Wat je zelf al zegt, hij had het spel ook in de voordeelsituatie kunnen beïnvloeden en ik kan mij niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Los van de al dan niet falende arbitrage, zo'n speler als Veltman kan je toch gewoon niet opstellen op dit niveau. Als het nou een wereldverdediger zou zijn.... Als hij opbouwend brilliant zou zijn..... op beide vlakken net eredivisie waardig. Maar de manier waarop hij zijn eerste gele kaart pakt kan echt niet. Ook aan de bal is het een drama en de tegenstander weet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ankona schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:19:
[...]

Ik snap niet waar jij heen wilt maar je claimt een hoop onwaarheden.
Als dat zo is wat jij zegt, geef eens een voorbeeld waar een rode kaart heeft geleid tot het doorspelen, waar daarna nog een overtreding werd gemaakt die ook nog eens rood opleverde.

Waar ik naartoe wil, bijzonder dat je dat niet snapt. Ik wil er naartoe dat de hele volgordelijkheid niet klopt, maar dat snap je zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:09:
[...]

Maar als Blind rood moet krijgen voor de overtreding dan is het volgens mij gewoon affluiten. Want inderdaad, feitelijk had Blind gewoon kunnen opstaan, rennen en met een vliegende tackle een speler kunnen schoppen die buiten de 16 voor open doel had kunnen scoren. Geen doelpunt, vrije trap en rood die hij toch al had...
Blind kreeg geen rood voor die overtreding, hij kreeg geel (wat toevallig z'n 2e was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Onrustig geslapen vannacht, wat een wedstrijd zeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

toolkist schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:28:
[...]

Blind kreeg geen rood voor die overtreding, hij kreeg geel (wat toevallig z'n 2e was).
Geel en dus rood, en op moment van overtreding had hij dus niet meer op het veld mogen staan. Of gelden andere regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
simons schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
[...]

Als dat zo is wat jij zegt, geef eens een voorbeeld waar een rode kaart heeft geleid tot het doorspelen, waar daarna nog een overtreding werd gemaakt die ook nog eens rood opleverde.

Waar ik naartoe wil, bijzonder dat je dat niet snapt. Ik wil er naartoe dat de hele volgordelijkheid niet klopt, maar dat snap je zelf ook wel.
Maar dan ga je er vanuit dat de scheidsrechter zowel weet wie de overtreding maakt (dat moet hij weten) of die al een kaart heeft (dat kan hij later terugzien) en op basis daarvan ook nog eens een potentieel voordeel (dat moet hij direct beslissen) moet gaan affluiten?
Pagina: 1 ... 35 ... 152 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken