Ik hou mijn hart vast, volgende wedstrijd schuurs als back.
Laten we hopen dat het niet beslissend is voor de eindstand in de poule.ephymerous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:54:
Ik heb de laatste tien minuten niet gekeken. Ik ben zelden zo pissig geweest om de voetbal.
Hoop dat Overmars de volgende keer de hint snapt wanneer de scheidsrechter langs komt voor een collecte
Wat een rare wedstrijd. Het was nu ook weer niet dat Ajax het weggaf. Maar met je 2 verdedigers op scherp en dan dubbel pech is het opeens helemaal anders.
Het was in ieder geval niet saai
Het was in ieder geval niet saai
Nee johCCJJVV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:55:
Trouwens Veltman speelde slecht dus das geen aderlating. Blind wel
DestCCJJVV schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:55:
Float like a butterfly, sting like a bee.
En alweer een wedstrijd van Ajax die me een paar jaar van m'n leven heeft gekost.
En waarbij ik de kids wakker schreeuw...
En waarbij ik de kids wakker schreeuw...
Oh dan mag je naast mij komen zitten op de bank! Join me!ephymerous schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:54:
Ik heb de laatste tien minuten niet gekeken. Ik ben zelden zo pissig geweest om de voetbal.
Gezien de reactie van de UEFA op het buitenspelmoment van vorige wedstrijd krijgt hij nog eerder opslag dan ontslagen te worden. Ze gaan nooit toegeven dat er fouten zijn gemaakt.Polycom schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:55:
Gianluca Rocchi. Op staande voet.
Alle 3 op 7 punten en Lille op 1, betekent dat dat we sowieso de 3de plek hebben?
Benieuwd naar de schade vergoeding van de UEFA. Hoe kan de VAR en scheidsrechter zo vaak schutteren in 2 wedstrijden.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Alvarez.... ik zag het gebeuren... maar het gebeurde nietalexbl69 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:37:
Heb zo'n voorgevoel dat Ajax hem nog gaat winnen ook...
in de CL gaat onderling resultaat eerst toch? Dan zou Chelsea bovenaan staan.jaapstobbe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:56:
Ajax 1e in de poule op doelsaldo.
Ga verder niet teveel woorden eraan vuil maken, ben nog aan het afkoelen van die scheidsrechter. Zelden zo'n slechte beslissing gezien in de CL (geel Blind terecht, hands+penalty+geel voor Veltman gewoon je reinste waanzin).
nee, onderling resultaat teltMartinusz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:57:
Alle 3 op 7 punten en Lille op 1, betekent dat dat we sowieso de 3de plek hebben?
Van een bijna perfecte uitgangspositie halverwege, naar een heel lastig verhaal voor overwinteren CL.
Ajax krijgt boete voor onsportief gedragHupske schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:57:
Benieuwd naar de schade vergoeding van de UEFA. Hoe kan de VAR en scheidsrechter zo vaak schutteren in 2 wedstrijden.
Haha ik zoek het graag na, ik heb het originele boekje van de KNVB hier ook liggen (ben gewoon netjes gediplomeerd scheids, ookal lijkt dat niet altijd zo).Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:53:
Kudo’s voor je zoekwerk trouwens @Zingo ! Ben je te huur voor toekomstige gevallen?
Enorm jammer voor Ajax dit. Ze begonnen enorm sterk. Chelsea kwam na de 1-4 wel aanzetten met de 2-4 als gevolg, maar ik had niet verwacht dat Ajax hier punten zou verspelen. Ze hebben de pech dat Blind en Veltman beide rood pakken 10 seconden na elkaar. Ik zit de actie van Veltman nog een keer terug te kijken en het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de scheids vond dat hij voldoende tijd had zijn hand weg te halen van de plek waar hij zat. Ergens heeft hij dan wel een punt, het lichaam maakte een wegdraaiende beweging, maar de hand leek op zijn plek te blijven. Met de nieuwe regels weet je dat je dan gewoon pech kan hebben (zie de afgekeurde goal van Chelsea, hoewel aanvallende regels nog strenger zijn).
Uiteindelijk had Ajax gewoon pech met die periode en de gevolgen die het had.
Net als de doping van Juventus in 95/96 zal dit ook over een jaar of 10 duidelijk worden dat deze wedstrijd verkocht was.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Dat was 1996 #timefliesPlasma_Wolf schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:48:
Ik weet nog van de wedstrijd Real - Ajax, volgens mij in 2011. Ajax maakte twee doelpunten die onterecht afgekeurd werden.
Zoiets valt mee nu.
3 ploegen gelijk. Chelsea heeft beter resultaat dan Ajax. Ajax dan Valencia. Valencia dan Chelsea.Krukar schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
in de CL gaat onderling resultaat eerst toch? Dan zou Chelsea bovenaan staan.
Ga verder niet teveel woorden eraan vuil maken, ben nog aan het afkoelen van die scheidsrechter. Zelden zo'n slechte beslissing gezien in de CL (geel Blind terecht, hands+penalty+geel voor Veltman gewoon je reinste waanzin).
En dus nu op doelsaldo.
De gele kaart voor blind was terecht, echter de actie daarvoor werd er een overtreding op bljnd begaan daar had hij al voor moeten fluiten. Veltman kreeg de bal op zn arm, of dat een penalty is hangt af van de zijde waar de handsbal wordt begaan. Maar dan ook rood geven is buitenproportioneel, Marco kom er maar in.
Gozingobuyuk?Zingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Haha ik zoek het graag na, ik heb het originele boekje van de KNVB hier ook liggen (ben gewoon netjes gediplomeerd scheids, ookal lijkt dat niet altijd zo).
Volgend jaar geen NL teams meer inschrijven en een eigen Europese Fair play league opzetten.Martinusz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Ajax krijgt boete voor onsportief gedrag
alles kan off-topic
Dan doet teletekst het weer verkeerd want die zet Ajax nu ook op 1
Dat ik het niet altijd goed zie betekend niet dat ik op het veld loop te marchanderen
Daarvoor ligt mijn omkoopbedrag te hoog
Daar heb je niet eens zo streepje voor nodig overduidelijk buitenspelTorpedoX_88 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:54:
Zou me ook niks verbazen als die 2e goal van Chelsea buitenspel is als ze weer zo'n streepie gaan trekken...
Ah zo, dan klinkt het inderdaad wel logisch. Maaar het droomscenario is nu dus dat Ajax wint bij Lille en Chelsea wint van Valencia dan.toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:59:
[...]
3 ploegen gelijk. Chelsea heeft beter resultaat dan Ajax. Ajax dan Valencia. Valencia dan Chelsea.
En dus nu op doelsaldo.
Jammer dat je het netjes onderbouwd (ook de hands voorbeeld), maar je zit nog iets teveel tussen ajax-brilletjesZingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Haha ik zoek het graag na, ik heb het originele boekje van de KNVB hier ook liggen (ben gewoon netjes gediplomeerd scheids, ookal lijkt dat niet altijd zo).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als Chelsea maar wint van Valencia, dan moet je thuis winnen van Valencia.Krukar schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:01:
[...]
Ah zo, dan klinkt het inderdaad wel logisch. Maaar het droomscenario is nu dus dat Ajax wint bij Lille en Chelsea wint van Valencia dan.
Hoe zie je dat dan mbt de officiele regels?Zingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Enorm jammer voor Ajax dit. Ze begonnen enorm sterk. Chelsea kwam na de 1-4 wel aanzetten met de 2-4 als gevolg, maar ik had niet verwacht dat Ajax hier punten zou verspelen. Ze hebben de pech dat Blind en Veltman beide rood pakken 10 seconden na elkaar. Ik zit de actie van Veltman nog een keer terug te kijken en het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de scheids vond dat hij voldoende tijd had zijn hand weg te halen van de plek waar hij zat. Ergens heeft hij dan wel een punt, het lichaam maakte een wegdraaiende beweging, maar de hand leek op zijn plek te blijven. Met de nieuwe regels weet je dat je dan gewoon pech kan hebben (zie de afgekeurde goal van Chelsea, hoewel aanvallende regels nog strenger zijn).
Voor de duidelijkheid, arm op tijd weghalen of niet heeft er geen zak mee te maken volgens de regels
zeker als je daarna dit leest:HANDLING THE BALL
It is an offence if a player:
deliberately touches the ball with their hand/arm, including moving the hand/arm towards the ball
gains possession/control of the ball after it has touched their hand/arm and then:
scores in the opponents’ goal
creates a goal-scoring opportunity
scores in the opponents’ goal directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
It is usually an offence if a player:
touches the ball with their hand/arm when:
the hand/arm has made their body unnaturally bigger
the hand/arm is above/beyond their shoulder level (unless the player deliberately plays the ball which then touches their hand/arm)
Fijn dat Jan en Jack ook geen idee van de hands regels hebben en daarover door blijven gaan.Except for the above offences, it is not usually an offence if the ball touches a player’s hand/arm:
directly from the player’s own head or body (including the foot)
directly from the head or body (including the foot) of another player who is close
if the hand/arm is close to the body and does not make the body unnaturally bigger
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 05-11-2019 23:06 ]
ah
[ Voor 6% gewijzigd door jaapstobbe op 05-11-2019 23:04 ]
De herhaling is niet getoond en ook de buitenspel is niet laten zien. Zelfs met VAR zitten ze hier weer fout.Amdwarrior schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:01:
[...]
Daar heb je niet eens zo streepje voor nodig overduidelijk buitenspel
Dat is gewoon hoe momentum werkt. Als je je lichaam draait, gaan je armen pas later mee (als je ze niet actief beweegt). Hij kon er weinig aan doen met zo'n harde bal. Zijn arm was ook redelijk langs zijn lichaam.Zingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Ik zit de actie van Veltman nog een keer terug te kijken en het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de scheids vond dat hij voldoende tijd had zijn hand weg te halen van de plek waar hij zat. Ergens heeft hij dan wel een punt, het lichaam maakte een wegdraaiende beweging, maar de hand leek op zijn plek te blijven.
Het is nog enigszins gelukkig dat de volgende wedstrijd tegen Lille is en dat Blind en Veltman terug zijn voor Valencia. Denk dat volgende keer het duo Alvarez en Martinez wordt.
Geen woorden voor de scheids, erg wispelturig en in nadeel van Ajax
Geen woorden voor de scheids, erg wispelturig en in nadeel van Ajax
3 ploegen op 7 punten, volgende wedstrijd tegen Lille is eigenlijk irrelevant voor Ajax. Of ze nu winnen of verliezen, de laatste wedstrijd tegen Valencia is doorslaggevend.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
€56 geboden!Zingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:00:
[...]
Dat ik het niet altijd goed zie betekend niet dat ik op het veld loop te marchanderen![]()
Daarvoor ligt mijn omkoopbedrag te hoog
Nou ja, alleen voor doorgaan CL. Punt of meer tegen Lille is Europees overwinteren.naitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:09:
3 ploegen op 7 punten, volgende wedstrijd tegen Lille is eigenlijk irrelevant voor Ajax. Of ze nu winnen of verliezen, de laatste wedstrijd tegen Valencia is doorslaggevend.
Veltman is echt pissig en terecht. ALs je die beelden net ziet. Hij heeft bal langs arm en draait, pas als de bal er tegen komt gaat de arm wat wijder. En inderdaad er hoeft zelfs bij hands geen geel voor worden gegeven
Misschien is het hier al gevraagd, maar 3 dubbel gestraft worden, dat slaat toch nergens op? Ik vond het serieus niet echt een handsbal.Zingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:58:
[...]
Zelfs als je had gewonnen maakt het niet zoveel uit voor de poule, Lille uit ga ik uit van 0 punten, thuis tegen Valencia heb je sowieso 3 punten nodig om door te gaan.
toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:10:
[...]
Nou ja, alleen voor doorgaan CL. Punt of meer tegen Lille is Europees overwinteren.
Gelukkig is Blind er tegen Valencia weer bij, dat lijkt veel belangrijker dan die pot tegen Lille.
Tegen Lille zal het centrum dan vermoedelijk Schuurs en Alvarez zijn, hoop dat Martinez op het middenveld blijft.
Tegen Lille zal het centrum dan vermoedelijk Schuurs en Alvarez zijn, hoop dat Martinez op het middenveld blijft.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Die verdediger van Lille heeft geen geel gekregen.
Tuurlijk niet. Als Ajax 2x verliest en Lille 2x wint lig je er gewoon uitnaitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:12:
[...]
Doorgaan CL is toch het enige wat telt? Hoezo Europees overwinteren? Voor Europees overwinteren mogen ze zelfs met 2-0 verliezen maar who cares
De hoofdprijs is inderdaad CL overwinteren, maar EL overwinteren is nog steeds een troostprijs.
Het schot wat uiteindelijk de penalty veroorzaakte werd ook nog eens van richting veranderd. Onbegrijpelijk dat de VAR hier niet ingreep, wat ze wel mochten gezien de penalty en tweede gele kaart
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax 13 uitwedstrijden op rij ongeslagen nu in Europa trouwens!
Ook dat maakt niks uit, alleen als het van heel dichtbij is. Zie de regels die ik in reactie op @Zingo postte.Han schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:13:
Het schot wat uiteindelijk de penalty veroorzaakte werd ook nog eens van richting veranderd. Onbegrijpelijk dat de VAR hier niet ingreep, wat ze wel mochten gezien de penalty en tweede gele kaart
Huh heb toch op Veronica herhaling gezien van doelpunt dat ie hem erin glijdtdutchgio schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:06:
[...]
De herhaling is niet getoond en ook de buitenspel is niet laten zien. Zelfs met VAR zitten ze hier weer fout.
Vind het vrij logisch als je de optie bekijkt dat de scheids en de VAR vandaag een leuk zakcentje hebben gekregen.Han schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:13:
Niet waar natuurlijk. Als ze hadden gewonnen was het 9 - 7 - 6 geweest en was opeens de wedstrijd tegen Lille van belang. Nu totaal niet meer. Bovendien is de wedstrijd tussen Valencia en Chelsea opeens heel anders: een gelijkspel daar zou killing zijn voor Ajax.Martinusz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:12:
Zelfs als je had gewonnen maakt het niet zoveel uit voor de poule, Lille uit ga ik uit van 0 punten, thuis tegen Valencia heb je sowieso 3 punten nodig om door te gaan.
Dan hebben ze allebei 7 punten, toch? Dan zou er weer naar doelsaldo/onderling resultaat gekeken moeten worden. Correct me if I’m wrong.toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:13:
[...]
Tuurlijk niet. Als Ajax 2x verliest en Lille 2x wint lig je er gewoon uit
De hoofdprijs is inderdaad CL overwinteren, maar EL overwinteren is nog steeds een troostprijs.
Wel voor de gele kaarttoolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:14:
Ook dat maakt niks uit, alleen als het van heel dichtbij is. Zie de regels die ik in reactie op @Zingo postte.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hoezo? Lille twee keer winnen staat maar op 7 punten, en dan telt onderling resultaat toch gewoon? Met 3-0 thuis kun je uit best verliezen dan met 1 of 2 doelpunten verschiltoolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:13:
[...]
Tuurlijk niet. Als Ajax 2x verliest en Lille 2x wint lig je er gewoon uit
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 05-11-2019 23:17 ]
De uefa ook danMartinusz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:00:
[...]
Dan doet teletekst het weer verkeerd want die zet Ajax nu ook op 1
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/standings/
Of missen wij hier iets? Net op tv Ajax ook al bovenaan
PSN: DutchTrickle PVoutput
Maar mag de var een 2e geel corrigeren?
Zie ik dat nou net goed? Hands en een penalty voor Valencia, maar hier geen geel.
Of zat het niet in de samenvatting?
Of zat het niet in de samenvatting?
[ Voor 19% gewijzigd door Terranova op 05-11-2019 23:18 ]
Nouja, hoeveel een team gestraft wordt is uiteindelijk aan het gedrag van het team zelf natuurlijk. Zoals al uitgelegd, kijkend naar de spelregels kan hij na die overtreding van Blind door laten spelen, dus dubbel straffen werd het sowieso na de actie van Veltman. Het voelt erg oneerlijk, maar de spelregels zijn zo objectief mogelijk bedoeld, een straf niet geven omdat een team anders veel straffen heeft is afhankelijk van de situatie vreemd natuurlijk.Qu3st schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:11:
[...]
Misschien is het hier al gevraagd, maar 3 dubbel gestraft worden, dat slaat toch nergens op? Ik vond het serieus niet echt een handsbal.
De handsbal van Veltman is gewoon erg lastig. In eerste instantie zat de arm langs het lichaam. Dat is de natuurlijke positie. Wat vervolgens gebeurd is lastig. Veltman draait weg en lijkt vanaf de hoek van achteren een soort van doorgang voor de bal te willen vormen. Daarbij blijft de hand/arm op zijn oude plek (inderdaad, deels ook door hoe een lichaam werkt). Wat het echter wel opwekt is het beeld van een arm in een vrije ruimte. Feitelijk zat de arm op het moment van impact in die vrije ruimte. Kan Veltman er veel aan doen? Nee niet echt. Hij had hooguit zijn arm in de tegengestelde richting van zijn lichaam kunnen bewegen, dat gaat sneller (hoewel hij dan kans maakt dat de scheids er een poging tot hand inziet en direct rood geeft zelfs). Dit is gewoon enorm lastig omdat het open is voor eigen meningen, het is niet zwart/wit genoeg om te zeggen het is 100% wel of geen hands. Ik snap waarom de scheids hem geeft en ik kan het me echt voorstellen. Maar als hij hem niet had gegeven had ik daar ook vrede mee. If anything is de plek van zijn arm op het moment van impact tegenover de plek van zijn lichaam gewoon rot. Hij had de beste intentie, maar het eerste oog zegt makkelijk wel dan geen hands.
[neutrale bril]
Fantastische vwedstrijd; dit is toch wat voetbal mooi maakt?
[/neutrale bril]
[ajax bril]
Wat een onzettend goede eerste helft, het liep echt lekker. Zelf Nous (Mazraoui. red) speelde goed.
Die bal van Ziyech was heel fraai en érg lucky, hij heeft nu zijn 'Schone' te pakken.
Tweede helft leken we overrompeld door het snelle en goede spel van Chelsea, al denk ik dat de rust wel weer snel had wedergekeerd. Maar ja, toen was daar Blind....
Wat een ont-zet-tend domme actie zeg! Dit puntverlies valt hem en alleen hem aan te rekenen. De handsbal van Veltman was erg ongelukkig maar geel is geel, niks op af te dingen.
1-4 voor tegen Chelsea en het dan zó weggeven, dat knaagt behoorlijk. Waar ik vrij snel na de 2-4 de hoop op een punt al al opgegeven is het ontzettend knap dat we hier toch nog een punt weten te pakken.
Overwintering zie ik nog wel gebeuren maar de wedstrijd tegen Lille gaat zonder Blind en Veltman nog een lastige worden.
[/ajax bril]
[/neutrale bril]
[ajax bril]
Wat een onzettend goede eerste helft, het liep echt lekker. Zelf Nous (Mazraoui. red) speelde goed.
Die bal van Ziyech was heel fraai en érg lucky, hij heeft nu zijn 'Schone' te pakken.
Tweede helft leken we overrompeld door het snelle en goede spel van Chelsea, al denk ik dat de rust wel weer snel had wedergekeerd. Maar ja, toen was daar Blind....
Wat een ont-zet-tend domme actie zeg! Dit puntverlies valt hem en alleen hem aan te rekenen. De handsbal van Veltman was erg ongelukkig maar geel is geel, niks op af te dingen.
1-4 voor tegen Chelsea en het dan zó weggeven, dat knaagt behoorlijk. Waar ik vrij snel na de 2-4 de hoop op een punt al al opgegeven is het ontzettend knap dat we hier toch nog een punt weten te pakken.
Overwintering zie ik nog wel gebeuren maar de wedstrijd tegen Lille gaat zonder Blind en Veltman nog een lastige worden.
[/ajax bril]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nu staat op de Eufa site onderaan:Maverick schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:17:
[...]
De uefa ook dan
If two or more clubs are level on points, alphabetical order is applied based on full club names until teams have played each other twice, at which point the competition regulations are applied.
Misschien hebben ze dat pas half verwerkt?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
If two or more clubs are level on points, alphabetical order is applied based on full club names until teams have played each other twice, at which point the competition regulations are applied.Maverick schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:17:
[...]
De uefa ook dan
Dan nog steeds is de laatste wedstrijd key. De wedstrijd tegen Lille kan echt op papier afgedaan wordenExocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:18:
Als Chelsea van Valencia wint, is er weinig aan de hand.
Je wil het juist andersom. Valencia is dan al door als we tegen ze spelen.Exocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:18:
Als Chelsea van Valencia wint, is er weinig aan de hand.
Redirect bij mij naar omerta.com...Maverick schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:17:
[...]
De uefa ook dan
Dan zit er iets niet snor op jouw pcTyphone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:20:
Redirect bij mij naar omerta.com...
Als Ajax van Lille wint en Chelsea wint van Valencia dan kan Ajax met 2-0 van Valencia verliezennaitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:20:
[...]
Dan nog steeds is de laatste wedstrijd key. De wedstrijd tegen Lille kan echt op papier afgedaan worden
Hoe kom je toch telkens bij die rare gedachten? Daarna kan Chelsea gewoon nog op 10pt komen, net als Ajax en Valencia.toolkist schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:20:
[...]
Je wil het juist andersom. Valencia is dan al door als we tegen ze spelen.
Mwoah zo goed stonden we helemaal niet. Er stond ook in de 1e helft en voor de rode kaarten al vaak iemand van Chelsea vrij randje 16, alleen maakten ze er toen nog geen gebruik van.dvdkiwi schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:18:
[neutrale bril]
[/neutrale bril]
[ajax bril]
[/ajax bril]
En als Ajax wint van Lille en Valencia van Chelsea, dan zet ik 100 euro op Ajax-Valencia 0-0...Exocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:22:
[...]
Als Ajax van Lille wint en Chelsea wint van Valencia dan kan Ajax met 2-0 van Valencia verliezen
@naitsoezn hoezo raar? Jij gaat er voor het gemak maar van uit dat tegen Lille verliezen geen ruk uit maakt...
[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 05-11-2019 23:24 ]
Dat is waar, heeft Veltman nu geel gekregen vanwege handsbal of vanwege protesteren? (Ik heb dat beetje gemist door mijn woede uitbarstingZingo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:18:
[...]
Nouja, hoeveel een team gestraft wordt is uiteindelijk aan het gedrag van het team zelf natuurlijk. Zoals al uitgelegd, kijkend naar de spelregels kan hij na die overtreding van Blind door laten spelen, dus dubbel straffen werd het sowieso na de actie van Veltman. Het voelt erg oneerlijk, maar de spelregels zijn zo objectief mogelijk bedoeld, een straf niet geven omdat een team anders veel straffen heeft is afhankelijk van de situatie vreemd natuurlijk.
De handsbal van Veltman is gewoon erg lastig. In eerste instantie zat de arm langs het lichaam. Dat is de natuurlijke positie. Wat vervolgens gebeurd is lastig. Veltman draait weg en lijkt vanaf de hoek van achteren een soort van doorgang voor de bal te willen vormen. Daarbij blijft de hand/arm op zijn oude plek (inderdaad, deels ook door hoe een lichaam werkt). Wat het echter wel opwekt is het beeld van een arm in een vrije ruimte. Feitelijk zat de arm op het moment van impact in die vrije ruimte. Kan Veltman er veel aan doen? Nee niet echt. Hij had hooguit zijn arm in de tegengestelde richting van zijn lichaam kunnen bewegen, dat gaat sneller (hoewel hij dan kans maakt dat de scheids er een poging tot hand inziet en direct rood geeft zelfs). Dit is gewoon enorm lastig omdat het open is voor eigen meningen, het is niet zwart/wit genoeg om te zeggen het is 100% wel of geen hands. Ik snap waarom de scheids hem geeft en ik kan het me echt voorstellen. Maar als hij hem niet had gegeven had ik daar ook vrede mee. If anything is de plek van zijn arm op het moment van impact tegenover de plek van zijn lichaam gewoon rot. Hij had de beste intentie, maar het eerste oog zegt makkelijk wel dan geen hands.
En als hij de gele kaart geeft vanwege de handsbal voelt het aan als een triple punishment. Had Van Basten laatst nog een hele mooie mening over bij FoxSports.
Maar het is toch dit seizoen alleen hands bij opzet? Je zegt zelf al dat Veltman er niet veel aan kon doen. Slaande beweging is geel, maar hand langs het lichaam kan toch geen opzet zijn?
Da's idd het enige positieve scenario die je kunt doorrekenenExocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:22:
[...]
Als Ajax van Lille wint en Chelsea wint van Valencia dan kan Ajax met 2-0 van Valencia verliezen
We moeten gewoon winnen uit tegen Lille, is ook gewoon te doen.
Daarna kan je rustig verliezen met 0-2 of 1-3
Niet dus... Zie post hierboven.naitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:24:
[...]
Da's idd het enige positieve scenario die je kunt doorrekenen
Behalve als Chelsea wint of gelijk speelt tegen ValenciaBarfman schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:24:
We moeten gewoon winnen uit tegen Lille, is ook gewoon te doen.
Nee.
[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 05-11-2019 23:26 ]
Blind wordt wel echt neergemaaid voordat hij zelf rood krijgt. Zag je zeer goed net in de herhaling voor het interview van Ten Hag.
Ja echt onvoorstelbaar dat de VAR niet ingrijpt. Is er inmiddels een herhaling die laat zien dan de 2-4 geen buitenspel is?Typhone schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:25:
Blind wordt wel echt neergemaaid voordat hij zelf rood krijgt. Zag je zeer goed net in de herhaling voor het interview van Ten Hag.
XXXVI
Ten Hag zegt het goed, fantastisch gespeeld!
Blind word inderdaad gehaakt. Rest is historie, mooi punt koesteren en volgende wedstrijden
gewoon door beuken!
Blind word inderdaad gehaakt. Rest is historie, mooi punt koesteren en volgende wedstrijden
gewoon door beuken!
Ten Hag is zich duidelijk bewust dat de UEFA meeluistert en durft niet zijn echte mening te geven.
alles kan off-topic
Blind was te laat door de haak/tackle van die Chelsea gozer, daardoor die domme tackle voor rood. Blijft bizar
Zitten er weer 2 in de studio die het weer anders moeten zien dan de rest.
Maar wel bizar. Chelsea heeft 2x hands gemaakt en 2x geen geel. Dat is normaal geel. Maar dan wel geel geven voor hands bij een penalty, wat dus een dubbele straf is.
inderdaad. misschien was het geen overtreding, maar dit soort dingen wordt in 90% van de gevallen gewoon bestraft in het voordeel van Blind als het een losstaande overtreding was geweest.Hupske schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:29:
Zitten er weer 2 in de studio die het weer anders moeten zien dan de rest.
volgens mij had de scheids wel vaker trouwens een voordeel situatie die hij in een voordeel van de dader wist te draaien door de overtreding erna te bestraffen.
Ik denk dat hij uiteindelijk geel heeft gegeven voor zeuren. Wat natuurlijk vanuit Veltmans positie logisch was, want het was geen hands.Terranova schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:31:
Maar wel bizar. Chelsea heeft 2x hands gemaakt en 2x geen geel. Dat is normaal geel. Maar dan wel geel geven voor hands bij een penalty, wat dus een dubbele straf is.
heeft hij ook een pagina op een engelse en italiaanse wiki?
alles kan off-topic
Hands kan je geven heb ik geen moeite mee.. bal op de arm en schot op goal.
Alleen de dubbele straf is gewoon overdreven en onnodig.
Met 10 heb je in elk geval in het centrum nog iemand staan die de hele wedstrijd weet hoe het loopt.
Zet je Alvarez er naast en een mannetje extra. Nu ging het van 11 naar 9 en dan loopt t mis.
Gelukkig pakken ze een punt. Niks aan de hand.
Alleen de dubbele straf is gewoon overdreven en onnodig.
Met 10 heb je in elk geval in het centrum nog iemand staan die de hele wedstrijd weet hoe het loopt.
Zet je Alvarez er naast en een mannetje extra. Nu ging het van 11 naar 9 en dan loopt t mis.
Gelukkig pakken ze een punt. Niks aan de hand.
Gialuca Rocchi era sotto la doccia quando: carta rossa che Veltman!Ankona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:34:
[...]
heeft hij ook een pagina op een engelse en italiaanse wiki?
Rocchi e caca di cane!
Ik zeg ook dat ik Lille uit 0 punten rekennaitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:15:
[...]
Niet waar natuurlijk. Als ze hadden gewonnen was het 9 - 7 - 6 geweest en was opeens de wedstrijd tegen Lille van belang. Nu totaal niet meer. Bovendien is de wedstrijd tussen Valencia en Chelsea opeens heel anders: een gelijkspel daar zou killing zijn voor Ajax.
Dan doe je wel de aanname dat Chelsea niet verliest van Lille de laatste wedstrijd.Exocet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:22:
[...]
En dat terwijl een penalty bijna altijd een te zware straf is voor het vergrijp. Je krijgt een xG van 0.8 cadeau. Een expected goal van 0.8 lrijg je bijna nergens.Terranova schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:31:
En dan geef je ook nog eens geel, voor een penalty die je ook niet had kunnen geven. Zoals Ten Hag zegt, hij kan zijn arm er moeilijk afhakken.
Als Valencia wint van Chelsea, Ajax van Valencia, en Chelsea wint zijn laatste wedstrijd tegen Lille, dan komen ze inderdaad allemaal op 10 punten.naitsoezn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:22:
[...]
Hoe kom je toch telkens bij die rare gedachten? Daarna kan Chelsea gewoon nog op 10pt komen, net als Ajax en Valencia.
Dan heeft Chelsea een positief resultaat tegen Ajax (1x winst, 1x gelijk), Ajax een positief resultaat tegen Valencia (2x winst), en Valencia een positief resultaat tegen Chelsea (ook 2x winst).
Dan komt het aan op doelsaldo, en dat is voorlopig voor Ajax het meest positief. En als je zelf van Valencia wint, dan moet het wel heel raar lopen wil je die niet achter je houden op doelsaldo.
Maar beter is als Chelsea gewoon wint van Valencia (en ik vind Chelsea wel heel sterk, dus ik acht die kans best aanwezig), dan zal Valencia in Amsterdam moeten komen. En krijgt Ajax dus ruimte, en mogen ze sowieso gelijkspelen.
Twee keer winnen wordt je ten minste tweede. Als je de volgende wedstrijd wint speel je ten minste EL.
Valencia pakken ze wel en Lille rollen ze op.assasinbats schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:39:
Twee keer winnen wordt je ten minste tweede. Als je de volgende wedstrijd wint speel je ten minste EL.
EL is niet in de picture.
Nee nee nee nee neeautje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:39:
Maar beter is als Chelsea gewoon wint van Valencia (en ik vind Chelsea wel heel sterk, dus ik acht die kans best aanwezig), dan zal Valencia in Amsterdam moeten komen. En krijgt Ajax dus ruimte, en mogen ze sowieso gelijkspelen.
Ajax wint van Lille, Valencia van Chelsea.
Ajax 10
Valencia 10
Chelsea 7
Dan maakt het geen zak meer uit wat Chelsea doet, als Ajax en Valencia een salon remise afspreken.
Je moet helemaal niet willen dat Valencia nog moet winnen in Amsterdam.
Lille kan dan Ajax nooit meer inhalenSR8 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:36:
[...]
Dan doe je wel de aanname dat Chelsea niet verliest van Lille de laatste wedstrijd.
Vreemd, worden bijdragen niet meer gewaardeerd?
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken