Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

peetgate schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Als je veel met home automation doet zou je geld kunnen besparen door de stap naar een rpi over te slaan. Het draait m.i. toch lekkerder/sneller op een servertje (NUC/oude PC/Synology Diskstation etc.).
Ik heb een windows server draaien met daarop ook een HyperV met Ubuntu voor Nextcloud. Staat dus 24/7 aan. Zou het dan daar dus ook op kunnen installeren inderdaad. Kan ik wel eens naar kijken.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

Ho ho op zigbee gebied is er meer vis in de zee. Zie ook deconz en z2m.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:45
Mimiix schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Ho ho op zigbee gebied is er meer vis in de zee. Zie ook deconz en z2m.
Negeer Mimiix, hij heeft aandelen in Deconz :P.
Zelf zou ik kiezen voor ZHA, aangezien dit vanuit HA wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

larsiey schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

Z2m is ook een goede keuze hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 08:43
larsiey schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:27:
[...]

In mijn ervaring werkt ZHA icm DeCONZ niet lekker. Mesh netwerk werd niet lekker aangelegd waardoor apparaten (buitenlampen) buiten range bleken en niet aangestuurd konden worden.

Daarna overstap gemaakt naar DeCONZ software + Phoscon app en dat werkt een stuk beter. Ook "leuk" dat ik er een kaartje van het meshnetwerk heb nu.

De integratie van DeCONZ software met HomeAssistant werkt prima. Nog geen problemen daarmee gehad. Apparaten moet je in HA nog wel handmatig een naam geven na koppelen. Da's het enige.

[ Voor 13% gewijzigd door Pred op 06-08-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tablet geinstalleerd met HA in fully kiosk browser. (plus versie)
Bedoeling is dat het scherm uitgaat wanneer die niet gebruikt wordt, en aangaat middels de camera

Tablet is een samsung S3

Alleen, hij gaat niet uit wanneer hij aan de stroom hangt.

Er was hier al een melding over in dit topic, maar ik heb precies nooit de oplossing gelezen hier, of gevonden..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is dit enkel bij samsung of zijn er nog mensen die deze problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
skank schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:22:
Bedoeling is dat het scherm uitgaat wanneer die niet gebruikt wordt, en aangaat middels de camera

Tablet is een samsung S3

Er was hier al een melding over in dit topic, maar ik heb precies nooit de oplossing gelezen hier, of gevonden..

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is dit enkel bij samsung of zijn er nog mensen die deze problemen ondervinden?
Ik heb een Fire tablet, die kan je ook niet uitzetten ivm lockscreen. Ik heb dat opgelost door een zwarte screensaver in te stellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

xenobia12345 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:27:
Voor degenen die elektrisch rijden en de telemetrie van de Kia e-Niro erin willen opnemen:

https://github.com/peet47/hassio_kia#entitie-card

Voorbeeld van resultaat:
[Afbeelding]
Kan dit ook zónder MQTT, dus gewoon met een script, direct in HA?
Ik ben niet zo heel handit in die dingen en toevoegen van MQTT maakt het weer een stuk complexer voor me...

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

xenobia12345 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:27:
Voor degenen die elektrisch rijden en de telemetrie van de Kia e-Niro erin willen opnemen:

https://github.com/peet47/hassio_kia#entitie-card

Voorbeeld van resultaat:
[Afbeelding]
Kia Niro HEV werkt hier ook mee? Aka, gaat het via het UVO connect platform?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:22:

Tablet is een samsung S3

Dit is niet voor dit topic. Niets met HA te. Maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-04 20:56
Via HACS had ik Sonoff LAN geïnstalleerd en een Sonoff Mini met de eWeLink software werkend. Ondanks de juiste instellingen was hij via de eWeLink app op internet te bedienen en heb daarom Tasmota erop gezet en MQTT ingesteld.

Ik heb (misschien wel dom) de Sonoff verwijderd in de Entiteiten. Hij is nu niet zichtbaar in HA. Bij Toestanden in Ontwikkelingshulpmiddelen was hij nog wel even zichtbaar als Sonoff, niet als MQTT en kon er niets meer mee en is nu ineens ook daar niet meer zichtbaar. In de log van MQTT zie ik een device met het IP-adres en in TasmoAdmin zie ik hem wel en kan ik hem bedienen, net als de andere Sonoff's. Hij is er volgens mij wel in MQTT maar niet in HA. Hoe krijg ik hem boven water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Merwede schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:33:
Via HACS had ik Sonoff LAN geïnstalleerd en een Sonoff Mini met de eWeLink software werkend. Ondanks de juiste instellingen was hij via de eWeLink app op internet te bedienen en heb daarom Tasmota erop gezet en MQTT ingesteld.

Ik heb (misschien wel dom) de Sonoff verwijderd in de Entiteiten. Hij is nu niet zichtbaar in HA. Bij Toestanden in Ontwikkelingshulpmiddelen was hij nog wel even zichtbaar als Sonoff, niet als MQTT en kon er niets meer mee en is nu ineens ook daar niet meer zichtbaar. In de log van MQTT zie ik een device met het IP-adres en in TasmoAdmin zie ik hem wel en kan ik hem bedienen, net als de andere Sonoff's. Hij is er volgens mij wel in MQTT maar niet in HA. Hoe krijg ik hem boven water?
Ik denk opnieuw toevoegen van de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 11:06
Setoption19 1 in de tasmota console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:59
Volgens mij zou zelfs een herstart van Tasmota al genoeg moeten zijn. En anders even discovery uit en weer aan in Tasmota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Robot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om InfluxDB en Grafana werkend te krijgen binnen HomeAssistant en deze dan ook laten zien op de Lovelace UI? Zoja en hier dan ook een goeie tutorial van?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Mr-Robot schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om InfluxDB en Grafana werkend te krijgen binnen HomeAssistant en deze dan ook laten zien op de Lovelace UI? Zoja en hier dan ook een goeie tutorial van?

Alvast bedankt.
Dat eerste is niet zo moeilijk met deze tutorial.
De grafieken kan je zichtbaar maken in Home Assistant met iframe.

Kijk ook nog ff naar de warning: "You can't embed sites using HTTP if you are using HTTPS for your Home Assistant. ". Je zal niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsiey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Dat eerste is niet zo moeilijk met deze tutorial.
De grafieken kan je zichtbaar maken in Home Assistant met iframe.

Kijk ook nog ff naar de warning: "You can't embed sites using HTTP if you are using HTTPS for your Home Assistant. ". Je zal niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt :P.
Als je een reverse proxy gebruikt is het een kwestie van je grafana ook op https beschikbaar maken. Werkt prima hier.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Mr-Robot schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:

Alvast bedankt.
Yes, hiero! Niet zo eenvoudig en het resultaat valt tegen.

Grafana en Influxdb opzetten is niet lastig. Ook het doorzetten van sensors naar influxdb is niet lastig.

Het lastige is het weergeven van een grafiek uit Grafana in HA. Dat kun je met een iframe doen, maar je kunt ook een constructie bedenken waarbij je een afbeelding genereert in Grafana ("Direct link rendered image"), en die als camera weergeeft in HA. Zie ook: https://community.home-as...icial-docker-images/42860

Echter, dat genereren van zo'n direct link, daar heb je de Grafana plugin image renderer (https://grafana.com/grafana/plugins/grafana-image-renderer) voor nodig. Deze draait niet in Docker en ook standaard niet op Raspberry OS vanwege het ontbreken van phantom js. Deze moet je dan weer handmatig toevoegen (https://www.bitpi.co/2015...omjs-on-the-raspberry-pi/).

Uiteindelijk heb ik grafana en influxdb native geinstalleerd (dus niet in docker), dat is (volgens mij) niet mogelijk op een HassOS installatie (ik draai zelf Raspberry OS). Misschien kun je dan de plugin in een aparte docker container zetten oid. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Vervolgens heb ik de grafana image renderer plugin geinstalleerd en handmatig phantomjs op de raspberry pi gezet.

Resultaat is een grafiek in Lovelace waar je verder weinig mee kunt (het is een statische afbeelding).

[ Voor 13% gewijzigd door Pred op 07-08-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar een product dat volgens mij nog niet bestaat. Ik wil een (compacte) opzetstekker hebben met zigbee-ondersteuning, aan te sluiten op een Conbee II, energiemonitoring en de mogelijkheid om de verbruiksdata in HomeAssistant te krijgen.

Ik vond o.a. de Innr plug die aan de meeste voorwaarden voldoet, ware het niet dat je voor stroomverbruikdata de Innr bridge nodig hebt. Die valt dus af (behalve als het nu wel kan natuurlijk).

Daarnaast vond ik de Develco Smart Plug Mini. Die lijkt alles te kunnen, maar over de HomeAssistant-integratie kan ik bar weinig vinden. Ik vond alleen een paar oude berichten dat de sensoren niet goed werken. Dus deze valt ook af vrees ik.

Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
sOid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een product dat volgens mij nog niet bestaat. Ik wil een (compacte) opzetstekker hebben met zigbee-ondersteuning, aan te sluiten op een Conbee II, energiemonitoring en de mogelijkheid om de verbruiksdata in HomeAssistant te krijgen.

Ik vond o.a. de Innr plug die aan de meeste voorwaarden voldoet, ware het niet dat je voor stroomverbruikdata de Innr bridge nodig hebt. Die valt dus af (behalve als het nu wel kan natuurlijk).
Welke oplossing gebruik je? Want die Innr werkt ook met Zigbee2mqtt incl energiemonitoring. Maar gezien je Conbee 2 aangeeft verwacht ik dat je Deconz of ZHA gebruikt (alhoewel Zigbee2mqtt tegenwoordig ook kan). Wellicht dat @Mimiix je verder kan helpen als het over Deconz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Laatst online: 08:06

Side-Kick

Timmy!

Daarnaast vond ik de Develco Smart Plug Mini. Die lijkt alles te kunnen, maar over de HomeAssistant-integratie kan ik bar weinig vinden. Ik vond alleen een paar oude berichten dat de sensoren niet goed werken. Dus deze valt ook af vrees ik.

Ik denk dat de blitzwolf SHP13 wel iets is dan.
- Zigbee
- Wordt ondersteund door de Conbee2/Deconz
- Toont verbruik en wattage (en je kunt de stekker ook nog schakelen)

Hoe precies de verbruik/wattage meting is weet ik niet. Ik heb de stekker een dag binnen. Toevoegen aan Deconz ging makkelijk. Nu geïntegreerd in HA om de wasmachine uit te lezen (uit/wassen/klaar). Voor dit doeleinde is een wattage die redelijk klopt voldoende. Of dat ook voldoende is voor jouw doeleinde weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Side-Kick op 07-08-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:05

Is er een reden dat het perse zigbee moet zijn? Mag het ook wifi zijn?

Dan zou je de Shelly plug S kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20

Euhhh ... Innr SP120 werkt? De SP220 moet je wel een boog omheen lopen, want die kan niets meten qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 18:35
Side-Kick schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

- Zigbee

Hoe precies de verbruik/wattage meting is weet ik niet. Ik heb de stekker een dag binnen. Toevoegen aan Deconz ging makkelijk. Nu geïntegreerd in HA om de wasmachine uit te lezen (uit/wassen/klaar). Voor dit doeleinde is een wattage die redelijk klopt voldoende. Of dat ook voldoende is voor jouw doeleinde weet ik niet.
Draai je een beta dan? Want ik heb ze wel toe kunnen voegen, echter enkel aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

yniezink schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Draai je een beta dan? Want ik heb ze wel toe kunnen voegen, echter enkel aan/uit.
Nee geen beta. Gewoon de laatste versie van de deCONZ add-on in HA. Ook niets gedaan met de Blitzwolf plug. Na het toevoegen van de plug in deCONZ heb ik twee sensoren (verbruik en wattage) en een switch (aan/uit) in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Side-Kick schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:44:
[...]

Nee geen beta. Gewoon de laatste versie van de deCONZ add-on in HA. Ook niets gedaan met de Blitzwolf plug. Na het toevoegen van de plug in deCONZ heb ik twee sensoren (verbruik en wattage) en een switch (aan/uit) in HA.
Die toevoeging zit in 2.05.79 (https://github.com/dresde...gin/releases/tag/V2_05_79) wat wel degelijk een beta is. HA heeft echter de add-on toch geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

JBS schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Die toevoeging zit in 2.05.79 (https://github.com/dresde...gin/releases/tag/V2_05_79) wat wel degelijk een beta is. HA heeft echter de add-on toch geupdate.
Ah oke. Ik was me er niet bewust van dat ik een beta draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:44:
[...]

Welke oplossing gebruik je? Want die Innr werkt ook met Zigbee2mqtt incl energiemonitoring. Maar gezien je Conbee 2 aangeeft verwacht ik dat je Deconz of ZHA gebruikt (alhoewel Zigbee2mqtt tegenwoordig ook kan). Wellicht dat @Mimiix je verder kan helpen als het over Deconz gaat.
Inderdaad Deconz! (Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat je iets anders kon draaien dan Deconz icm Conbee :+)
Side-Kick schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

- Zigbee

Ga ik naar kijken! Dat de stekker schakelbaar is, is inderdaad ook een vereiste. Ik wil 'm gebruiken voor de vochtvreter in mijn kelder. Enerzijds om te schakelen bij x-luchtvochtigheid maar ook om inzicht te krijgen in het energiegebruik ervan. Nauwkeurigheid van een paar watt is prima. Je krijgt met dit ding gewoon een extra sensor in HA, zoals bijvoorbeeld ook na het koppelen van je slimme meter?
Getto schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Is er een reden dat het perse zigbee moet zijn? Mag het ook wifi zijn?

Dan zou je de Shelly plug S kunnen proberen ;)
Ik vind wel prettig om het bij Zigbee te houden als het even kan, omdat de rest van m'n spul ook Zigbee is (aan sensoren/lampen/schakelaars dan). Als ik op dat vlak niks kan vinden is de Shelly wellicht een goed alternatief; dank!
UTMachine schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Euhhh ... Innr SP120 werkt? De SP220 moet je wel een boog omheen lopen, want die kan niets meten qua verbruik.
Is dat zo? Daarmee kun je ook zonder Innr bridge gewoon verbruiksgrafiekjes in HA maken? Hier lees ik namelijk dat het niet werkt met Hue bridge (in mijn geval dus Conbee) en je de Innr bridge nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 07-08-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
sOid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Is dat zo? Daarmee kun je ook zonder Innr bridge gewoon verbruiksgrafiekjes in HA maken?
Ja, de Watt (alleen voor de comma) en kWh worden doorgegeven aan Home Assistant en kan je dan iets mee doen, zoals doorsturen naar InfluxDB. De Innr bridge is niet nodig, als je een Conbee2/Z2M/etc hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTMachine schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Ja, de Watt (alleen voor de comma) en kWh worden doorgegeven aan Home Assistant en kan je dan iets mee doen, zoals doorsturen naar InfluxDB. De Innr bridge is niet nodig, als je een Conbee2/Z2M/etc hebt ;-)
Nou, de Inrr SP120 is besteld! Op jouw verantwoordelijkheid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb met dezelfde verwachting van de week deze besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/4001118623282.html

Volgens mij van binnen hetzelfde als de Blitzwolf die hier gepost werd als optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Heb zelf ook de blitzwolf SHP13 van banggood 9 euro met free shipping, super makkelijke remote 16A switch met W en KWh sensor en zigbee router in 1 :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Petertje750 op 07-08-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@lolgast Waarom niet de Blitzwolf dan? Die is immers goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Fair point :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen zorgen, ik heb de Blitzwolf zojuist ook besteld voor €11 en een beetje :9 Kan ik ze meteen vergelijken als ze er allebei zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sOid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Inderdaad Deconz! (Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat je iets anders kon draaien dan Deconz icm Conbee :+)

[...]

Ga ik naar kijken! Dat de stekker schakelbaar is, is inderdaad ook een vereiste. Ik wil 'm gebruiken voor de vochtvreter in mijn kelder. Enerzijds om te schakelen bij x-luchtvochtigheid maar ook om inzicht te krijgen in het energiegebruik ervan. Nauwkeurigheid van een paar watt is prima. Je krijgt met dit ding gewoon een extra sensor in HA, zoals bijvoorbeeld ook na het koppelen van je slimme meter?

[...]

Ik vind wel prettig om het bij Zigbee te houden als het even kan, omdat de rest van m'n spul ook Zigbee is (aan sensoren/lampen/schakelaars dan). Als ik op dat vlak niks kan vinden is de Shelly wellicht een goed alternatief; dank!
[...]

Is dat zo? Daarmee kun je ook zonder Innr bridge gewoon verbruiksgrafiekjes in HA maken? Hier lees ik namelijk dat het niet werkt met Hue bridge (in mijn geval dus Conbee) en je de Innr bridge nodig hebt.
De fabriek praat altijd in zijn straatje ;)

De INNR SP120 draait toch echt in deCONZ. Ik heb hem zelf. Ben er heel enthiousiast over. Ik heb de INNR boven de BHP-13 staan. Waarom? De INNR report elke seconde zijn actuele verbruik, de BHP doet dat elke 10 seconden.

Het prijsverschil (20 euro voor de INNR en 13 voor de BHP) is ook gering. Het enige wat jammer is aan de INNR is dat die een max belasting van 10A heeft. Maargoed, met heel veel zaken is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

lolgast schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:44:
Ik heb met dezelfde verwachting van de week deze besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/4001118623282.html

Volgens mij van binnen hetzelfde als de Blitzwolf die hier gepost werd als optie
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/2879

Volgens mij moet die werken als jij ze hebt. Ik verwacht die merge voor de 15e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mimiix Goed om te weten!

Ben ik trouwens de enige die een (lichtelijk) unheimisch gevoel krijgt bij spul van Banggood etc dat op netstroom moet? Ik heb dan toch liever iets dat ontworpen is in de EU/VS/Japan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sOid schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:34:

Ben ik trouwens de enige die een (lichtelijk) unheimisch gevoel krijgt bij spul van Banggood etc dat op netstroom moet? Ik heb dan toch liever iets dat ontworpen is in de EU/VS/Japan...
Boem is Ho. Overigens hangt het sterk van de merken af. Blitzwolf is echt een prima merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mimiix Ik gebruik zigbee2mqtt :>

Vwb 230v en AliExpress. Dat is wel oppassen natuurlijk. Voor mijzelf ligt de grens bij dingen in de muur/uit het zicht. En common sense
Die Innr is dan misschien ook nog wel interessant, met zijn vele metingen.

Ik ben druk bezig mijn zwave netwerk uit te faseren, daarna ga ik migreren naar een ander systeem zónder zwave en stap ik meteen van HA Core af. Ben wel gecharmeerd van HA met de addons :) Vind wel dat HA ‘HA’ moet blijven, zaken als een Unifi Controller of AdGuard horen daar niet bij vind ik. Maar ik heb toch de ruimte om dat ergens anders te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:54:
Ik ben druk bezig mijn zwave netwerk uit te faseren, daarna ga ik migreren naar een ander systeem zónder zwave en stap ik meteen van HA Core af.
Wat heb je over aan Zwave spulletjes? O-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hmmbob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Wat heb je over aan Zwave spulletjes? O-)
Dit is unrelated to HA. Doe even in pm ofzo 😂😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merwede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-04 20:56
Setoption19 1 in de tasmota console.
Bedankt. Ik had deze al meerdere keren geprobeerd, maar helaas.
Volgens mij zou zelfs een herstart van Tasmota al genoeg moeten zijn. En anders even discovery uit en weer aan in Tasmota.
Bedankt. Ik heb zowel HA als de Sonoff al meerdere keren opnieuw opgestart, maar helaas. Hoe zet ik discovery uit en weer aan?
Ik denk opnieuw toevoegen van de start.
Bedankt. Wat bedoel je hier mee.

Ik heb meer Sonoff's op Tasmota en MQTT in het verleden probleemloos kunnen connecten. Ik vermoed zelf dat dit komt dat ik de betreffende mini via Sonoff LAN had lopen in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Merwede schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:14:
[...]

Bedankt. Ik had deze al meerdere keren geprobeerd, maar helaas.

[...]

Bedankt. Ik heb zowel HA als de Sonoff al meerdere keren opnieuw opgestart, maar helaas. Hoe zet ik discovery uit en weer aan?

[...]

Bedankt. Wat bedoel je hier mee.

Ik heb meer Sonoff's op Tasmota en MQTT in het verleden probleemloos kunnen connecten. Ik vermoed zelf dat dit komt dat ik de betreffende mini via Sonoff LAN had lopen in HA.
De hele bende verwijderen en opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Laatst online: 15-09 11:06
Sommige Tasmota versies onthouden dat ze al eens discoverd geweest zijn.
Dan eens
SetOption19 0
SetOption19 1
proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat heb ik ook bij spul wat achter een adapter zit / in de auto gaat / een ander apparaat van spanning voorziet. Ik durf het toch nooit aan :+ maar gelukkig is het interwebs groot en kan je bij sommige PRC OEM-bouwers ook voor betrekkelijk weinig goede spullen kopen. Het is even zoeken maar het slaapt wel lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb een kort vraagje over een condition binnen automations met een value_template.

Ik wil dat de automation enkel één keer per dag draait (notificatie).

Daarvoor gebruik ik nu dit:

code:
1
{{ (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.temperatuur_buiten_hoger_dan_boven.attributes.last_triggered | default(0)) | int > 43200) }}

Is het ook mogelijk om last_triggered vóór vandaag 00:00:00 te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:24:
[...]

Even mezelf quoten hoor :D

Ik was het verkeer van de app van Duux aan het sniffen om te zien wat hij aan het communiceren was en kwam erachter dat er via TLS gepraat werd met de servers van Tuya. Na wat proberen bedacht ik me ineens dat de ventilator misschien wel eens in de Tuya app gekoppeld kon worden. En ja hoor, dat lukte gewoon. Helaas werken niet alle functies (links/rechts en boven/beneden bestaan niet in de app). Wel heb ik via de Tuya integratie nu mijn ventilator in Home Assistant. Ik ben niet blij dat het nog via de cloud gaat, maar ik durf eerlijk gezegd niet te gaan flashen of tuya-convert te testen... Beetje te prijzig daarvoor... :p

Dus mocht je de fan in Home Assistant willen bedienen, dan is dit een oplossing. (Home Assistant kan overigens alleen aan/uit en de snelheid instellen).
Misschien te laat ;)
Maar sinds gisteren ook zo'n Duux

Maar op en neer / links rechts staan in de smart life app ( diegene waar nog ifttt ondersteuning inzit ) verstopt onder de meest rechtse knop ( instellingen )

Qua UX mag men bij Yuya wel werken aan de bediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Pred schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:47:
Ik heb een kort vraagje over een condition binnen automations met een value_template.

code:
1
{{ (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.temperatuur_buiten_hoger_dan_boven.attributes.last_triggered | default(0)) | int > 43200) }}

Ik begrijp niet precies wat de code doet, maar kun je niet gewoon een time trigger maken die om 23:59:50 ff je automation laat draaien?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

code:
1

Dat doe je dan nu toch? Wellicht kun je er een condition in zetten die zegt na XX uur en voor XX uur

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
tdw schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Ik begrijp niet precies wat de code doet, maar kun je niet gewoon een time trigger maken die om 23:59:50 ff je automation laat draaien?
Hmm... dan draait hij eenmaal. En krijg ik om 10 seconden voor twaalf evt een notificatie (de temperatuur buiten is dan vaak lager dan de temp boven en krijg ik dus geen notificatie).

Het doel is een notificatie te ontvangen als de temperatuur buiten hoger is dan de temperatuur boven (dat gebeurt tijdens deze dagen nog al 's). Dan moet ik (handmatig :( ) de airco boven even aanzetten.
martinvdm schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Dat doe je dan nu toch? Wellicht kun je er een condition in zetten die zegt na XX uur en voor XX uur
Nee. Nu doet hij het eenmaal per 12 uur. Dan kan het in theorie zijn dat ik 'm twee keer op een dag krijg. Na xx uur en voor xx uur gaat ook niet werken. Stel dat de temperatuur buiten hoger dan de temperatuur boven blijft, dan krijg ik constant een notificatie.

Ik wil maximaal één keer per dag een notificatie.

Op zich voldoet de automatisering nu prima hoor. Maar als programmeur weet ik dat het mogelijk moet zijn en dan kan ik bijna niet rusten voordat ik het weet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:16
Pred schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Hmm... dan draait hij eenmaal. En krijg ik om 10 seconden voor twaalf evt een notificatie (de temperatuur buiten is dan vaak lager dan de temp boven en krijg ik dus geen notificatie).

Het doel is een notificatie te ontvangen als de temperatuur buiten hoger is dan de temperatuur boven (dat gebeurt tijdens deze dagen nog al 's). Dan moet ik (handmatig :( ) de airco boven even aanzetten.

[...]

Nee. Nu doet hij het eenmaal per 12 uur. Dan kan het in theorie zijn dat ik 'm twee keer op een dag krijg. Na xx uur en voor xx uur gaat ook niet werken. Stel dat de temperatuur buiten hoger dan de temperatuur boven blijft, dan krijg ik constant een notificatie.

Ik wil maximaal één keer per dag een notificatie.

Op zich voldoet de automatisering nu prima hoor. Maar als programmeur weet ik dat het mogelijk moet zijn en dan kan ik bijna niet rusten voordat ik het weet ;)
en als je er een input-boolean achter hangt ? Die op AAN is GEEN notificatie. En die reset je dan elke x uur of elke keer om Y uur. Eventueel kun je de automation dan ook nog alleen tussen X en Y uur laten triggeren (achterliggende gedachte: Als het NA X uur zo warm is, heeft de airco te weinig nut) zodat je de reset van de boolean op vaste tijd laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Koepert schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

en als je er een input-boolean achter hangt ? Die op AAN is GEEN notificatie. En die reset je dan elke x uur of elke keer om Y uur. Eventueel kun je de automation dan ook nog alleen tussen X en Y uur laten triggeren (achterliggende gedachte: Als het NA X uur zo warm is, heeft de airco te weinig nut) zodat je de reset van de boolean op vaste tijd laten doen.
Kijk 's aan. Dus een input_boolean die ik om 00:00:00 op AAN zet. Automatisering condition checkt op die input_boolean. Indien AAN, dan notificatie versturen en input_boolean op UIT zetten. Daarna gaat ie 's nachts weer op AAN en begint het riedeltje van voren.

Dank u hartelijk. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine

Hier hetzelfde gevoel, in principe hang ik alleen EU spul aan mijn 220V. Dit zegt natuurlijk niet dat het 100% veilig is, maar gezien de soms "slechte" kwaliteit van Chinees fabricaat, slaap ik met deze keuze toch prettiger. Ooit kocht een collega een iPhone lader in China (het moest en zou goedkoop zijn) en op het werk sprong de stop er uit en hadden we wat rooksignalen en een flinke knal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb volgend welterusten script gemaakt die ik wil triggeren via google routines.
Ik krijg echter een fout in lijn 2, maar ik zie daar echt niks misstaan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
welterusten
  alias: Slaapwel
  icon: mdi:bed
  description: Slaapwel routine die alles op het gelijkvloers uitzet en de verlichting op het eerste verdiep aanzet.
  sequence:
  - service: remote.turn_on
    data:
      entity_id: remote.harmony_hub
      activity: 'PowerOff'
  - service: light.turn_off
    data:
      entity_id: group.lichten_gelijkvloers
  - service: light.turn_on
    data:
      entity_id: 
        - light.trap_gelijkvloers
        - light.hal_wand
        - light.lavabo
        - light.nachtlampje_kim
  - delay: 00:02:00
    data:
      entity_id: light.trap_gelijkvloers
  - delay: 00:05:00
    data:
      entity_id: light.hal_wand

Een vraagje ivm de delays, zal die tweede delay starten na de eerste delay, of zal die tijd starten vanaf +- hetzelfde moment dat de eerste delay loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:16:
Ik heb volgend welterusten script gemaakt die ik wil triggeren via google routines.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
welterusten
  description: Slaapwel routine die alles op het gelijkvloers uitzet en de verlichting op het eerste verdiep aanzet.
  sequence:
    data:
    data:
    data:
      entity_id: 
        - light.hal_wand
        - light.lavabo
        - light.nachtlampje_kim
    data:
    data:

Een vraagje ivm de delays, zal die tweede delay starten na de eerste delay, of zal die tijd starten vanaf +- hetzelfde moment dat de eerste delay loopt?
Icon deel tussen "

Script is volgorde. Dus als de delay 1 5 sec duurt. Dan een licht aan en dan weer delay, dan zal lamp 2 na 10 sec aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mimiix schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:17:
[...]

Icon deel tussen "

Script is volgorde. Dus als de delay 1 5 sec duurt. Dan een licht aan en dan weer delay, dan zal lamp 2 na 10 sec aangaan.
Ok ik wist dat scripts de volgorde respecteert, maar was niet zeker van die delays, ik had het namelijk ook eerst licht aan, delay en dan tweede licht aan met delay.. maar ik wou de lampen wel ophetzelfde moment aan, en dan maar gewijzigd.

Icon staat nu tussen " en nog steeds dezelfde melding, ik heb description ook tss ' gezet, maar ook dan nog steeds dezelfde melding van lijn 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Ok ik wist dat scripts de volgorde respecteert, maar was niet zeker van die delays, ik had het namelijk ook eerst licht aan, delay en dan tweede licht aan met delay.. maar ik wou de lampen wel ophetzelfde moment aan, en dan maar gewijzigd.

Icon staat nu tussen " en nog steeds dezelfde melding, ik heb description ook tss ' gezet, maar ook dan nog steeds dezelfde melding van lijn 2
Trouwens,

Een script kan geen icon hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Weer wat geleerd.

Wat als je het icon deel weghaalt?

En deel anders ff de error.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:16:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
welterusten
  sequence:
    data:
    data:
    data:
      entity_id: 
        - light.hal_wand
        - light.lavabo
        - light.nachtlampje_kim
    data:
    data:

Een : achter weltrusten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

krijn1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Ja. Dit is hem. Good catch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krijn1985 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Dat is em inderdaad ! Thx
Ik krijg nu een andere error :) ff verder zoeken

edit: VALID :)
Thx
Nice catch: verdikke zo snel een komma of dubbele punt vergeten he
Deze avond es testen met google, ik ben benieuwd

Zou zo handig zijn om inspiratie te kunnen doen voor scenes/scripts...
De cookbook is te beperkt :p

[ Voor 34% gewijzigd door skank op 08-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsiey
skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

Dat is em inderdaad ! Thx
Ik krijg nu een andere error :) ff verder zoeken

edit: VALID :)
Thx
Nice catch: verdikke zo snel een komma of dubbele punt vergeten he
Deze avond es testen met google, ik ben benieuwd

Zou zo handig zijn om inspiratie te kunnen doen voor scenes/scripts...
De cookbook is te beperkt :p
Pro tip: via de interface het script aanmaken, en later uit de automation.yaml halen en in de gewenste file/folder plaatsen. Dat doe ik tenminste. Dan heb je ook niet zulke kleine foutjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peetgate
  • Laatst online: 18-07 23:24

code:
1

Je hebt me geïnspireerd! ;) Ik heb temperatuursensoren (Aqara) besteld en ga eens kijken of ik zo'n vergelijking kan maken tussen de temp en luchtvochtigheid van de ruimte enerzijds en die van het wasgoed aan mijn lijn anderzijds. Wanneer deze gelijk zijn, is mijn hypothese, zal het wasgoed droog zijn! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• larsiey
peetgate schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

Je hebt me geïnspireerd! ;) Ik heb temperatuursensoren (Aqara) besteld en ga eens kijken of ik zo'n vergelijking kan maken tussen de temp en luchtvochtigheid van de ruimte enerzijds en die van het wasgoed aan mijn lijn anderzijds. Wanneer deze gelijk zijn, is mijn hypothese, zal het wasgoed droog zijn! :)
En dan nog een notificatie naar de vrouw zodat ze de was kan opvouwen :')

Of je voelt gewoon even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetgate
  • Laatst online: 18-07 23:24
larsiey schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:03:
[...]

En dan nog een notificatie naar de vrouw zodat ze de was kan opvouwen :')

Of je voelt gewoon even :P
Whaha, dat is mijn taak. En tsja, als je het kunt automatiseren, waarom zou je het dan niet doen? :P Gewoon, omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsiey schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Pro tip: via de interface het script aanmaken, en later uit de automation.yaml halen en in de gewenste file/folder plaatsen. Dat doe ik tenminste. Dan heb je ook niet zulke kleine foutjes. :)
Oh is dat echt?
Zal ik es proberen , thanks !
Ik vond het altijd makkelijker in de yaml file zelf, omdat ik via de gui altijd troubles had

Edit:
Mn vraag in google home topic gezet, gezien het script gewoon werkt

[ Voor 85% gewijzigd door skank op 08-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat mn script niet in google home terecht komt

Ik vind het langs geen kanten, ik zie ook nergens waar scripts komen te staan in GH?
Google leverde me dit op, maar ik vind niks
https://community.home-as...istant-component/62450/13

Nochtans zijn mijn scripts toch exposed?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
google_actions:
  filter:
    include_domains:
      - light
      - scene
      - script
      - vacuum
    exclude_domains:
      - media_player
      - input_boolean
      - input_select
      - switch
    include_entities:
      - switch.unraid_reboot
      - switch.unraid_power_off
      - switch.droogkast
      - switch.wasmachine
    exclude_entities:
      - light.configuration_tool_1
      - light.inkom_1
      - light.inkom_2
      - light.cinema_1
      - light.cinema_2
      - light.cinema_scherm_1
      - light.cinema_scherm_2
      - light.dressing_1
      - light.dressing_2
  entity_config:  
    light.licht_voordeur:
      room: Oprit

Al de rest werkt alleszinds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:45:
Ik denk dat mn script niet in google home terecht komt

Ik vind het langs geen kanten, ik zie ook nergens waar scripts komen te staan in GH?
Google leverde me dit op, maar ik vind niks
https://community.home-as...istant-component/62450/13

Nochtans zijn mijn scripts toch exposed?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
google_actions:
  filter:
    include_domains:
      - light
      - scene
      - script
      - vacuum
    exclude_domains:
      - media_player
      - input_boolean
      - input_select
      - switch
    include_entities:
      - switch.unraid_reboot
      - switch.unraid_power_off
      - switch.droogkast
      - switch.wasmachine
    exclude_entities:
      - light.configuration_tool_1
      - light.inkom_1
      - light.inkom_2
      - light.cinema_1
      - light.cinema_2
      - light.cinema_scherm_1
      - light.cinema_scherm_2
      - light.dressing_1
      - light.dressing_2
  entity_config:  
    light.licht_voordeur:
      room: Oprit

Al de rest werkt alleszinds.
Al “hey Google sync my devices” gedaan?
Scripts staan niet in je overzicht bij lampen etc maar bij je routines. Met de actie Scènes aanpassen kun je een HA script aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Side-Kick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Al “hey Google sync my devices” gedaan?
Scripts staan niet in je overzicht bij lampen etc maar bij je routines. Met de actie Scènes aanpassen kun je een HA script aanroepen.
Ja heb ik gedaan.
Ah met de actie scenes aanpassen, es kijken, ik had gewoon een nieuwe toegevoegd en daar "activeer naam scene " toegevoegd
Edit : Aha top, stap verder ! ik zie de scripts nu inderdaad ook staan in "scenes aanpassen" , dus ze komen al door. Ik dacht dat daar enkel scenes gingen staan vandaar...

Het werkt echter nog niet, zal dan bij GH liggen vermoed ik.. Het script wordt blijkbaar niet gestart... zie ik toch in HA..
Desondanks het aangevinkt staat in scenes aanpassen

[ Voor 28% gewijzigd door skank op 08-08-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:57:
[...]

Ja heb ik gedaan.
Ah met de actie scenes aanpassen, es kijken, ik had gewoon een nieuwe toegevoegd en daar "activeer naam scene " toegevoegd
Edit : Aha top, stap verder ! ik zie de scripts nu inderdaad ook staan in "scenes aanpassen" , dus ze komen al door. Ik dacht dat daar enkel scenes gingen staan vandaar...

Het werkt echter nog niet, zal dan bij GH liggen vermoed ik.. Het script wordt blijkbaar niet gestart... zie ik toch in HA..
Desondanks het aangevinkt staat in scenes aanpassen
Werkt het script wel wanneer je deze in HA uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Side-Kick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Werkt het script wel wanneer je deze in HA uitvoert?
Zopas getest, en ja hoor.
Maar ik had dit ook al gezien want bij scripts kun je zien wanneer het voor het laatst uitgevoerd werd..
Wanneer ik dit via GH vraag, blijft dit gelijk, als ik het manueel doe, dan staat het juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Zopas getest, en ja hoor.
Maar ik had dit ook al gezien want bij scripts kun je zien wanneer het voor het laatst uitgevoerd werd..
Wanneer ik dit via GH vraag, blijft dit gelijk, als ik het manueel doe, dan staat het juist
Dat een script is uitgevoerd wil niet zeggen dat er niets mis mee kan zijn. Zie je errors in je logboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Side-Kick schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

Dat een script is uitgevoerd wil niet zeggen dat er niets mis mee kan zijn. Zie je errors in je logboek?
Het staat niet als uitgevoerd he, als ik het via google probeer, dat is het net.
Niks in het log..
Precies of hij krijgt niets binnen van google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick

Side-Kick

Timmy!

skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Het staat niet als uitgevoerd he, als ik het via google probeer, dat is het net.
Niks in het log..
Dan zul je moeten gaan debuggen: voeg een andere actie toe aan je Google Home routine om te kijken of dat wel wordt uitgevoerd. Probeer het eens met een ander script. Probeer het eens met een andere routine enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Hippe Lip schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Kan dit ook zónder MQTT, dus gewoon met een script, direct in HA?
Ik ben niet zo heel handit in die dingen en toevoegen van MQTT maakt het weer een stuk complexer voor me...
Wat denken jullie: zou er een kans zijn dat iemand hierop (inhoudelijk) reageert? Tja, het is hier ook zó druk dat ik me voor kan stellen dat de vraag alweer uit zicht is voordat hij opgemerkt wordt... :+

Of heb ik de reactie gemist misschien? :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hippe Lip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Wat denken jullie: zou er een kans zijn dat iemand hierop (inhoudelijk) reageert? Tja, het is hier ook zó druk dat ik me voor kan stellen dat de vraag alweer uit zicht is voordat hij opgemerkt wordt... :+

Of het zonder mqtt kan? Vast wel. Mqtt zal ook met een api werken. Daarvoor zijn we op tweakers he, zelf zoeken. Dus mijn vraag aan jou: wat heb je gevonden buiten mqtt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat de meesten hier het met MQTT het juist gemakkelijker vinden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

synoniem schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat de meesten hier het met MQTT het juist gemakkelijker vinden werken.
Dat was zijn vraag niet. En juist de reden waarom ik het genegeerd hebt: er stond geen enkel eigen onderzoek in.

[ Voor 16% gewijzigd door Mimiix op 08-08-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Via Node-RED stuur ik een telegram met daarin een datum (dd-mm-yyyy), maar in het ontvangen telegram is dit een hyperlink geworden. Hebben anderen hier ook last van. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het bericht kan ontvangen als plain tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:06
FreshMaker schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Misschien te laat ;)
Maar sinds gisteren ook zo'n Duux

Maar op en neer / links rechts staan in de smart life app ( diegene waar nog ifttt ondersteuning inzit ) verstopt onder de meest rechtse knop ( instellingen )

Qua UX mag men bij Yuya wel werken aan de bediening ;)
Helaas (nog) niet ondersteund in de Home Assistant integratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Helaas (nog) niet ondersteund in de Home Assistant integratie...
Nee, klopt
Kwam ik ook al achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
skank schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Niks in het log..
Ik voer ook een savonds via Google een script uit, savonds is dat "Hey Google slaap lekker"
hierdoor zal Google bedtime routine gaan draaien, waardoor die ook een script in HA start (in mij geval is dat dat de lampen vertraagd uitgaan, om de zoveel min gaan er lampen uit.)
Ik heb hem moeten inschakelen bij aanpassen voor lampen in de Google Home app bij routines (vergeet niet op OK te drukken)
Dit werkt tot nu toe uitstekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:03:
[...]

Ik voer ook een savonds via Google een script uit, savonds is dat "Hey Google slaap lekker"
hierdoor zal Google bedtime routine gaan draaien, waardoor die ook een script in HA start (in mij geval is dat dat de lampen vertraagd uitgaan, om de zoveel min gaan er lampen uit.)
Ik heb hem moeten inschakelen bij aanpassen voor lampen in de Google Home app bij routines (vergeet niet op OK te drukken)
Dit werkt tot nu toe uitstekend. :)
Ik heb ondertussen de oorzaak gevonden.
Desondanks in het GH topic werd gezegd dat mn taal van de assistent op Nederlands Belgie mocht staan en de taal van android op Nederlands Nederland moet staan (ander heb ik geen routines), werkte het niet.
Zodra ik de taal van de assistent ook op Nederlands (Nederland) zet, werkt het wel.
Goed en super, alleen jammer dat ik nu de Nederlandse taal hoor (no offence).
Ook geen verwijt naar het GH advies..

Dat ze bij google maar snel de routines voor BE openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
skank schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb ondertussen de oorzaak gevonden.
Desondanks in het GH topic werd gezegd dat mn taal van de assistent op Nederlands Belgie mocht staan en de taal van android op Nederlands Nederland moet staan (ander heb ik geen routines), werkte het niet.
Zodra ik de taal van de assistent ook op Nederlands (Nederland) zet, werkt het wel.
Goed en super, alleen jammer dat ik nu de Nederlandse taal hoor (no offence).
Ook geen verwijt naar het GH advies..

Dat ze bij google maar snel de routines voor BE openzetten.
Dat wil ik testen..
Zodra GH op Belgie staat, dan werken de routines niet?
Of hoe stond het eerst bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Routines zijn onderdeel van de Assistant (en niet de home app) en werken niet in Belgie, dus dat zal het inderdaad zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Hmmbob op 09-08-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Dat wil ik testen..
Zodra GH op Belgie staat, dan werken de routines niet?
Of hoe stond het eerst bij jou?
Bij mij staat de taal van android op Nederlands (Nederland)
De taal in de google home app -> onder google assistant -> taal
Daar staat hij nu op Nederlands (Nederland) , dan werk het, staat die GA taal op Nederlands(Belgie) dan werkt het bij mij niet

Staat de taal van android op Nederlands Belgie dan heb ik totaal GEEN routines

[ Voor 7% gewijzigd door skank op 09-08-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:18:
Routines werken niet in Belgie, dus dat zal het inderdaad zijn.
Ik ben eigenwijs, er moet een work-out zijn dat dat wel werkt..
skank schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Bij mij staat de taal van android op Nederlands (Nederland)
De taal in de google home app -> onder google assistant -> taal
Daar staat hij nu op Nederlands (Nederland) , dan werk het, staat die GA taal op Nederlands(Belgie) dan werkt het bij mij niet

Staat de taal van android op Nederlands Belgie dan heb ik totaal GEEN routines
Okee.
Ik heb mij GH nu op Nederlands(Belgie) ingesteld, alsmede mij Samsung telefoon.
Zal hem even laten staan, zodat alles kan synchroniseren.
Kan me haast niet voorstellen, dat routines wel in NL werken maar niet in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

[...]

Okee.
Ik heb mij GH nu op Nederlands(Belgie) ingesteld, alsmede mij Samsung telefoon.
Zal hem even laten staan, zodat alles kan synchroniseren.
Kan me haast niet voorstellen, dat routines wel in NL werken maar niet in Belgie.
Nope als je de taal van android op BE zet, ga je helemaal niets hebben, maar goed, dit is hier misschien niet het gepaste topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren druk bezig geweest om mijn "open deur" waarschuwingen (gebaseerd op automations, timers en een paar helpers) om te zetten naar de alert component. Dat betekent dat de config FORS simpeler is geworden, van 240 regels naar 58.
Met de tip van hier heb ik nu ook een TTS Notifier kunnen maken, waardoor de meldingen ook binnen komen op de Google Home.

Ben er erg tevreden mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Lees even bij de buren, je bent niet de eerste die dat denkt... Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
Hmmbob schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:27:
Gisteren druk bezig geweest om mijn "open deur" waarschuwingen (gebaseerd op automations, timers en een paar helpers) om te zetten naar de alert component. Dat betekent dat de config FORS simpeler is geworden, van 240 regels naar 58.
Met de tip van hier heb ik nu ook een TTS Notifier kunnen maken, waardoor de meldingen ook binnen komen op de Google Home.

Daar wou ik ook nog naar kijken inderdaad..
Lijk me wel leuk om dat met verschillende automations te doen bijv: afvalophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mAiden88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Daar wou ik ook nog naar kijken inderdaad..
Lijk me wel leuk om dat met verschillende automations te doen bijv: afvalophalen.
Daar heb ik geen alert voor (want die wordt "eeuwig herhaald" tot de status veranderd) maar een eenmalige notificatie. trash.yaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:27:

Daar ga ik es naar kijken :)
Ik neem aan dat je die alert niet altijd activeert.. telkens je de deur opent

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Daar ga ik es naar kijken :)
Ik neem aan dat je die alert niet altijd activeert.. telkens je de deur opent
Klopt, ik heb sowieso een template binary_sensor gemaakt welke pas op aan gaat als een deur open is én ik daar ook alarmen van wil ontvangen (wat weer een andere input_boolean is).

Zodra die binary-sensor op 'on' staat, gaat de alert af met een interval van 2 of 5 minuten (verschilt per deur). Echter, omdat ik de deur ook wel eens open wil hebben zonder meteen een alarm (:+) sla ik de eerste alert over, waardoor de eerste alert dus pas effectief na 2 of 5 minuten ontvangen wordt.

Hier staan alle wijzigingen onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Klopt, ik heb sowieso een template binary_sensor gemaakt welke pas op aan gaat als een deur open is én ik daar ook alarmen van wil ontvangen (wat weer een andere input_boolean is).

Zodra die binary-sensor op 'on' staat, gaat de alert af met een interval van 2 of 5 minuten (verschilt per deur). Echter, omdat ik de deur ook wel eens open wil hebben zonder meteen een alarm (:+) sla ik de eerste alert over, waardoor de eerste alert dus pas effectief na 2 of 5 minuten ontvangen wordt.

Hier staan alle wijzigingen onder elkaar.
Top vanavond es bekijken, nu van het warme weer genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
kepler schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb een Fire tablet, die kan je ook niet uitzetten ivm lockscreen. Ik heb dat opgelost door een zwarte screensaver in te stellen :D
Ik gebruik tasker (betaald) hiervoor in combi met een webhook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Mimiix schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Of het zonder mqtt kan? Vast wel. Mqtt zal ook met een api werken. Daarvoor zijn we op tweakers he, zelf zoeken. Dus mijn vraag aan jou: wat heb je gevonden buiten mqtt?
Mimiix schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:49:
[...]
Dat was zijn vraag niet. En juist de reden waarom ik het genegeerd hebt: er stond geen enkel eigen onderzoek in.
Ah kijk, nu snap ik het beter. Fijn dat je erbij zet dat het dáárom genegeerd werd, want dat had ik niet door.
Ik ben al een tijd actief op het Kiaforum en hier op Tweakers bij de e-Niro-afdeling. Daar haal ik de meeste info vandaan. Uiteraard kijk ik ook veel op https://www.home-assistant.io. Maar gezien je reactie merk ik dat de mores hier op dit draadje net iets anders zijn dan ik gewend ben op die andere fora. Geen probleem, ik had het alleen niet in de gaten. Dit is een draadje waar er veel meer in detail op de techniek wordt ingegaan dan die andere fora en draadjes die ik noemde. Dan snap ik nu wel dat er veel meer eigen initiatief en activiteit verwacht wordt. Dank dus voor deze feedback. :)

Mijn probleem is dat ik de YAML-scripts van HA wel een beetje kan lezen (maar zeker ook niet alles snap), maar het schrijven ervan lukt me niet. Nét iets te technisch. Iets op een kaartje weergeven in HA gaat ook, maar dan moet je de coördinatien als één parameter doorgeven. En dáár zit m’n probleem.

De API van de e-Niro geeft longitude en latitude als twee losse parameters. Nu moet ik in YAML een commando hebben dat er samen één van maakt in het formaat dat de kaart (Map) van HA nodig heeft. Voor een locatie wil de Map één entity hebben waarin longitude en latitude staan, maar ik heb ze dus apart als twee entities en dat gaat dus niet.
Het gaat dus om het commando (de commando’s) in YAML die de twee losse getallen van longitude en latitude combineren tot één entity dat in de Map ingevuld kan worden. Ik heb gegoogled daarop maar vond nix. Mogelijk dat ik niet de juiste termen heb gebruikt, maar ik hield het erop dat dit een té specifieke vraag was en die daarom niet te vinden was.

Is dit voldoende onderbouwing? ;)

Edit:
Dit is wat en in mijn configuration.yaml staat om de positie van de auto te krijgen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  - platform: template    
    sensors:   
      kia_position_lat:
#        friendly_name: "Position lattitude"
        friendly_name: "Positie lattitude"
        value_template: '{{ states.sensor.kia_sensors.attributes["CanbusLast"]["position"]["Lattitude"] }}'
        unit_of_measurement: ''   

- platform: template    
    sensors:   
      kia_position_long:
#        friendly_name: "Position longitude"
        friendly_name: "Positie longitude"
        value_template: '{{ states.sensor.kia_sensors.attributes["CanbusLast"]["position"]["Longitude"] }}'
        unit_of_measurement: ''   

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 09-08-2020 14:25 ]

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.