Dan is het toch gewoon een kwestie van een derde template sensor aanmaken die beide template sensors samenvoegt tot 1 nieuwe met zowel longitude als lattitude.Hippe Lip schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:07:
[...]
[...]
Ah kijk, nu snap ik het beter. Fijn dat je erbij zet dat het dáárom genegeerd werd, want dat had ik niet door.
Ik ben al een tijd actief op het Kiaforum en hier op Tweakers bij de e-Niro-afdeling. Daar haal ik de meeste info vandaan. Uiteraard kijk ik ook veel op https://www.home-assistant.io. Maar gezien je reactie merk ik dat de mores hier op dit draadje net iets anders zijn dan ik gewend ben op die andere fora. Geen probleem, ik had het alleen niet in de gaten. Dit is een draadje waar er veel meer in detail op de techniek wordt ingegaan dan die andere fora en draadjes die ik noemde. Dan snap ik nu wel dat er veel meer eigen initiatief en activiteit verwacht wordt. Dank dus voor deze feedback.![]()
Mijn probleem is dat ik de YAML-scripts van HA wel een beetje kan lezen (maar zeker ook niet alles snap), maar het schrijven ervan lukt me niet. Nét iets te technisch. Iets op een kaartje weergeven in HA gaat ook, maar dan moet je de coördinatien als één parameter doorgeven. En dáár zit m’n probleem.
De API van de e-Niro geeft longitude en latitude als twee losse parameters. Nu moet ik in YAML een commando hebben dat er samen één van maakt in het formaat dat de kaart (Map) van HA nodig heeft. Voor een locatie wil de Map één entity hebben waarin longitude en latitude staan, maar ik heb ze dus apart als twee entities en dat gaat dus niet.
Het gaat dus om het commando (de commando’s) in YAML die de twee losse getallen van longitude en latitude combineren tot één entity dat in de Map ingevuld kan worden. Ik heb gegoogled daarop maar vond nix. Mogelijk dat ik niet de juiste termen heb gebruikt, maar ik hield het erop dat dit een té specifieke vraag was en die daarom niet te vinden was.
Is dit voldoende onderbouwing?
Edit:
Dit is wat en in mijn configuration.yaml staat om de positie van de auto te krijgen:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - platform: template sensors: kia_position_lat: # friendly_name: "Position lattitude" friendly_name: "Positie lattitude" value_template: '{{ states.sensor.kia_sensors.attributes["CanbusLast"]["position"]["Lattitude"] }}' unit_of_measurement: '' - platform: template sensors: kia_position_long: # friendly_name: "Position longitude" friendly_name: "Positie longitude" value_template: '{{ states.sensor.kia_sensors.attributes["CanbusLast"]["position"]["Longitude"] }}' unit_of_measurement: ''
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV