Degelijk. Heb er niks op aan te merken
Behoorlijk formaat wel.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Degelijk. Heb er niks op aan te merken
Je zou een stekker er aan kunnen hangen en dan een Zigbee power socket die monitort.raymonvdm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:49:
Heeft er iemand toevallig professionele ervaring met verbruiksmeters. Ik wil namelijk het verbruik van een of meerdere airco`s bij houden. Maar deze heeft gewoon een vaste voedings aansluiting. Ik wil eigenlijk niet meten met meetspoelen omdat dat een benadering is en niet echt verbruik.
Een kWh S0 pulse teller zou kunnen, maar daar heb ik standaard geen wattage volgens mij. De voeding voor de airco zit op een afwijkende plek, ik kan niet meten in de meterkast. Ik heb wel voldoende ruimte voor een dinrail kastje of iets.
Zakelijk gebruik ik deze, maar dat is met een meet spoel
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Zou je kunnen meten hoever deze uitsteekt uit een stopcontact? Besteld via ali of banggood?phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
De Blitzwolf smart plugs zijn binnen. Ben benieuwd...
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bij banggood.maxoss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:03:
[...]
Zou je kunnen meten hoever deze uitsteekt uit een stopcontact? Besteld via ali of banggood?
Een kWh meter met modbus aansluiting gebruiken? Heb zelf een ABB B23 met modbus RTU en een Eastron SDM 630 met modbus RTU in gebruik. Beide aangesloten op een RTU -> TCP gateway zodat ik ze via Modbus TCP kan uitlezen.raymonvdm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:49:
Heeft er iemand toevallig professionele ervaring met verbruiksmeters. Ik wil namelijk het verbruik van een of meerdere airco`s bij houden. Maar deze heeft gewoon een vaste voedings aansluiting. Ik wil eigenlijk niet meten met meetspoelen omdat dat een benadering is en niet echt verbruik.
Een kWh S0 pulse teller zou kunnen, maar daar heb ik standaard geen wattage volgens mij. De voeding voor de airco zit op een afwijkende plek, ik kan niet meten in de meterkast. Ik heb wel voldoende ruimte voor een dinrail kastje of iets.
Zakelijk gebruik ik deze, maar dat is met een meet spoel
Dat is net een stapje te hoog (qua prijs ook) naar het lijkt, maar wel een nette oplossing als je wat grotere verbruikers hebt. Ik denk dat ik op zoek ga naar een ABB pulse counter met S0 bus en de S0 bus maar oppik met een Arduino ofzo met MQTTExigence schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:18:
[...]
Een kWh meter met modbus aansluiting gebruiken? Heb zelf een ABB B23 met modbus RTU en een Eastron SDM 630 met modbus RTU in gebruik. Beide aangesloten op een RTU -> TCP gateway zodat ik ze via Modbus TCP kan uitlezen.
Hier ook binnen! Heb jij m al in HA? Ik heb m fluitje in DeConz (HA Addon). Als lamp.. maar hij komt niet naar voren in HA..phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
[Afbeelding]
Een Eastron meter voor één fase, met modbus, kost je om en nabij de 50 euro: https://www.sandervunderi...d-keur-sdm220-modbus.htmlraymonvdm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:34:
[...]
Dat is net een stapje te hoog (qua prijs ook) naar het lijkt, maar wel een nette oplossing als je wat grotere verbruikers hebt. Ik denk dat ik op zoek ga naar een ABB pulse counter met S0 bus en de S0 bus maar oppik met een Arduino ofzo met MQTT
Kwam bij mij vandaag ook met de post binnenphlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
[ Voor 4% gewijzigd door Rianata op 30-06-2020 13:49 ]
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Ik vond die inderdaad net ook bij SanderExigence schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:40:
[...]
Een Eastron meter voor één fase, met modbus, kost je om en nabij de 50 euro: https://www.sandervunderi...d-keur-sdm220-modbus.html
Modbus gateway (USR-TCP232-410S) kost ongeveer 30 euro. Dan ben je voor rond de 80 euro klaar.
Ja.Koepert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:11:
[...]
Hier ook binnen! Heb jij m al in HA? Ik heb m fluitje in DeConz (HA Addon). Als lamp.. maar hij komt niet naar voren in HA..
[ Voor 5% gewijzigd door phlinx op 30-06-2020 14:06 ]
Ik heb ze nog niet..phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:40:
[...]
Degelijk. Heb er niks op aan te merken![]()
Behoorlijk formaat wel.
[ Voor 6% gewijzigd door skank op 30-06-2020 14:22 ]
Waar heb je deze besteld?phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
[Afbeelding]
Als ze inderdaad verbruik kunnen meten zouden ze mijn HS110 collectie kunnen vervangen en gelijk mijn zigbee netwerk verbeteren. Ik hoor graag meer over het uitlezen van het verbruik via deze plugsProudElm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:28:
Hier ook binnenKoppelen ging super snel, als lamp dus ook. HA ziet hem wel als switch en aan/uit zetten gaat prima..
Nu nog de stroommeting dus zien!
Hier besteld:lubbertkramer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:35:
[...]
Waar heb je deze besteld?
[...]
Als ze inderdaad verbruik kunnen meten zouden ze mijn HS110 collectie kunnen vervangen en gelijk mijn zigbee netwerk verbeteren. Ik hoor graag meer over het uitlezen van het verbruik via deze plugs
Gaaf, ff tasmota en klaar of laat je er Tuya opstaan?phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door jossie67 op 30-06-2020 14:40 ]
Nee, ik heb een Conbee + Deconz. Even wachten op de volgende release zodat alle waarden gerapporteerd worden en dan is het goed voor me.jossie67 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Gaaf, ff tasmota en klaar of laat je er Tuya opstaan?
[ Voor 3% gewijzigd door phlinx op 30-06-2020 14:49 ]
Top thnx..phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Ja.
Ga anders naar ontwikkelhulpmiddelen (developer tools) -> services -> deconz.device_refresh.
(Meten doet’ie nog niet, enkel aan/uit).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| entity: deconz.device_refresh tap_action: action: call-service service: deconz.device_refresh name: Refresh Deconz icon: 'mdi:update' style: | ha-card { background-color: var(--background); border-radius: 15px; margin: 10px; box-shadow: {% if is_state('sun.sun', 'above_horizon') %} -8px -8px 8px 0 rgba(255,255,255,.5),8px 8px 8px 0 rgba(0,0,0,.03); {% else %} -8px -8px 8px 0 rgba(50, 50, 50,.5),8px 8px 8px 0 rgba(0,0,0,.15); {% endif %} } styles: card: - width: 110px - height: 110px name: - font-size: 12px type: 'custom:button-card' |
Kan hier ook ESP/Tasmota op? Ik had een tijdje terug 8 Teckin SP22 plugs gekocht, helaas was de helft daarvan al voorzien van de nieuwe chip die geen esp8266 meer is (en voor mij dus waardeloos want ga niet met Tuya in zee).jossie67 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb trouwens deze , zijn kleiner
https://www.banggood.com/...ID=47184&cur_warehouse=CN
Ja hoor, dat werkt prima. Je kunt het testen door een andere service in te voeren (bijv homeassistant herstarten met: homeassistant.restart).Koepert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Top thnx..
Kun je eigenlijk een call-service ook in een button-card zetten? Ik heb nu dit gedaan, maar zie niet echt ergens of dit ook slaagt? (ja, dit kan via developer tools, maar dit is fancier)
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 entity: deconz.device_refresh tap_action: action: call-service service: deconz.device_refresh name: Refresh Deconz icon: 'mdi:update' style: | ha-card { background-color: var(--background); border-radius: 15px; margin: 10px; box-shadow: {% if is_state('sun.sun', 'above_horizon') %} -8px -8px 8px 0 rgba(255,255,255,.5),8px 8px 8px 0 rgba(0,0,0,.03); {% else %} -8px -8px 8px 0 rgba(50, 50, 50,.5),8px 8px 8px 0 rgba(0,0,0,.15); {% endif %} } styles: card: - width: 110px - height: 110px name: - font-size: 12px type: 'custom:button-card'
jossie67 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Ik heb trouwens deze , zijn kleiner
https://www.banggood.com/...ID=47184&cur_warehouse=CN
Bij mijn weten werkt tasmota en espeasy met WiFi. Dit zijn geen WiFi plugs maar zigbee.sjorsjes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Kan hier ook ESP/Tasmota op? Ik had een tijdje terug 8 Teckin SP22 plugs gekocht, helaas was de helft daarvan al voorzien van de nieuwe chip die geen esp8266 meer is (en voor mij dus waardeloos want ga niet met Tuya in zee).
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Zorg dat je HA instantie extern te benaderen is.Vow schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:37:
Na heel wat trial and error heb ik ondertussen wel enkele dingen in gang gekregen via Home Assistant. Mijn Mijn xiaomi deur/raam sensors en mijn verlichting werkt en is bedienbaar.
Kan iemand mij echter helpen met het instellen van push berichten via Home Assistant?
Gewoon een push bericht naar de android app als ik nog op mijn wifi netwerk zit werkt maar ik wil berichten ontvangen als ik daar buiten ben. Op mijn werk ofzo. DIt moet via een omweg heb ik begrepen?
Ik ben een totale leek op het gebied van Home Assistant dus ... :-)
Alvast bedankt
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Groep is aangemaakt in groups.yaml gaat volgens mij wel goed.JayOne schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:15:
[...]
Je hebt een spatie teveel bij 'name:' en de rest van de regels, ook bij de entities spring je drie spaties in ipv twee. En 'present' moet ook twee posities zijn ingesprongen, maar dat kan ook een copy/paste ding zijn.
1
2
3
4
5
| present: name: Aanwezig entities: - device_tracker.hostname1 - device_tracker.hostname2 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| color_type: card entity: group.present name: Aanwezig state: - color: red icon: 'mdi:account-question' value: 'on' - color: green icon: 'mdi:account' name: Geen operator: default type: 'custom:button-card' |
Ik tel 3 spaties voor name en entities. Dit horen er maar 2 te zijn.RoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:11:
[...]
Groep is aangemaakt in groups.yaml gaat volgens mij wel goed.
dit is de groep heb hem wat kleiner gemaakt om te testen.
code:
1 2 3 4 5 present: name: Aanwezig entities: - device_tracker.hostname1 - device_tracker.hostname2
Maar als ik onderstaande gebruikt werkt dit niet.
Ander groepen werken wel met deze kaart.
1
2
3
4
5
| present: name: Aanwezig entities: - device_tracker.hostname1 - device_tracker.hostname2 |
Ik heb het aangepast maar groep werkt volgens mij nog steeds niet.larsiey schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:15:
[...]
Ik tel 3 spaties voor name en entities. Dit horen er maar 2 te zijn.
Hetzelfde bij bij je entities, daar is ook 1 spatie te veel.
YAML:
1 2 3 4 5 present: name: Aanwezig entities: - device_tracker.hostname1 - device_tracker.hostname2
1
2
3
4
5
Dit zijn er nog steeds teveel, ik tel er 5.RoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:29:
[...]
Ik heb het aangepast maar groep werkt volgens mij nog steeds niet.
code:
1 2 3 4 5 present: name: Aanwezig entities: _____- device_tracker.hostname1 - device_tracker.hostname2
[ Voor 19% gewijzigd door Hmmbob op 30-06-2020 20:31 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb echt 2 voor name en 4 voor de entitiesHmmbob schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:29:
[...]
Dit zijn er nog steeds teveel, ik tel er 5.
YAML inspringen altijd per 2 / even getal.
Daarnaast hebben device_trackers (en dus ook groepen device trackers) de status "home" of "not_home", niet on of off.
1
2
3
4
5
Nu wel, in je vorig post niet. Tel nog maar eens naRoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:37:
[...]
Ik heb echt 2 voor name en 4 voor de entities
code:
Je hebt ook gelijklarsiey schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:42:
[...]
Nu wel, in je vorig post niet. Tel nog maar eens na.
Ja groepen herladen.Hmmbob schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:55:
Je hebt ze wel opnieuw ingeladen of HA herstart?
Hmmbob schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:09:
Post nog eens alle relevante code, inclusief in welk bestand je het hebt staan?
En, wat is de waarde van die group in je states overzicht? https://jouw-ha-url:poort/developer-tools/state
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| color_type: card entity: group.present name: Aanwezig state: - color: red icon: 'mdi:account-question' value: 'on' - color: green icon: 'mdi:account' name: Geen operator: default type: 'custom:button-card' |
Dat vond ik ook wat vreemd. Wat is dan de toegevoegde waarde, die ene ampère? Maar persoonlijk klaag ik ook niet veel want wat er vervangen is:Septillion schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:13:
Yeay, ik heb de BW-SHP13's ook binnen!Ik wacht nog wel even met de integratie als ze volledig ondersteund worden. Enige dat ik wat vind tegenvallen tot nu toe is dat ze wat groot en lomp zijn. Had ze net zo groot (maar dan vierkant) als de BW-SHP6 verwacht.
Nieuwe chip ? Of alleen nieuwe firmware ? Er is nieuwe tuya firmware in omloop die niet meer met tuya convert OTA te flashen is. Als dat het geval is, dan zou je misschien kunnen proberen ze open te maken en met seriele verbinding te flashen.sjorsjes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Kan hier ook ESP/Tasmota op? Ik had een tijdje terug 8 Teckin SP22 plugs gekocht, helaas was de helft daarvan al voorzien van de nieuwe chip die geen esp8266 meer is (en voor mij dus waardeloos want ga niet met Tuya in zee).
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
De groep lijkt te werken, al heb je er maar 1 entity inzitten. Geeft hij hetzelfde aan als er 2 entities inzitten (als het goed is wel).RoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:30:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 color_type: card entity: group.present name: Aanwezig state: - color: red icon: 'mdi:account-question' value: 'on' - color: green icon: 'mdi:account' name: Geen operator: default type: 'custom:button-card'
Die url geeft dit:
[Afbeelding]
Ik heb voor de test groep verkleint met 1 entity.
Ik had voor de test inderdaad maar 1x een entity erin zitten.larsiey schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:54:
[...]
De groep lijkt te werken, al heb je er maar 1 entity inzitten. Geeft hij hetzelfde aan als er 2 entities inzitten (als het goed is wel).
Wat werkt er verder niet aan de bovenste code? Wat wil je er mee bereiken en wat werkt precies niet?
Ah vandaar. Begreep het al niet zo waarom on/off er stond.RoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:57:
[...]
value: 'on' moet zijn home of not_home.
Ik ga morgen even testen als iedereen van huis is.![]()
Bedankt.
@Hmmbob had ookal aangeven dat value werkt met home en not_home.RoTeK70 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:57:
[...]
Ik had voor de test inderdaad maar 1x een entity erin zitten.
Volgens mij werkt het nu.
value: 'on' moet zijn home of not_home.
Ik ga morgen even testen als iedereen van huis is.![]()
Bedankt.
Staat op de planning voor 15/07 met de release. Hoelang HA er dan over gaat doen heb ik geen invloed op.skank schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Ik heb ze nog niet..
Dedju
Erg benieuwd naar want ik wil ze koppelen met wasmachine en droogkast.
Dus die stroommeting in HA is voor mij een must ;p
Maar daar ging Mimix voor zorgen dacht ik
Probeer het met een VM, Generic Linux installation en dan de passtrough USB. Ik vond die community package ruk.Zebby schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:25:
Heeft er hier iemand Hassio via de community package draaiende op een Synology, liefst met p1 kabel direct erin? Ik had een 720+ geprobeerd, maar liep alleen maar tegen fouten aan en kon niks herleiden omdat 't zo'n nieuw apparaat is. Ik zoek dus eigenlijk een last-gen waarbij iemand het al werkende heeft, dat ik alleen maar mezelf de schuld kan geven als het niet lukt
Zigbee stick had ik werkende, dus dat moet ook nog wel een keer lukken.
Zo lang het een beta release is/wordt/blijft, verwacht ik niet dat HA de addon gaat updaten. De 15e van de maand is een beta release, belangrijk om dat erbij te vermelden, want de gemiddelde gebruiker heeft daar initieel niets aan.Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:26:
[...]
Staat op de planning voor 15/07 met de release. Hoelang HA er dan over gaat doen heb ik geen invloed op.
[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 01-07-2020 08:38 ]
Klopt, daar moet ik even achter aan. Ik vind die maand veel te langJBS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:37:
[...]
Zo lang het een beta release is/wordt/blijft, verwacht ik niet dat HA de addon gaat updaten. De 15e van de maand is een beta release, belangrijk om dat erbij te vermelden, want de gemiddelde gebruiker heeft daar initieel niets aan.
Ja, een paar dagen na beta zou ie naar stable moeten gaan. Maar dat moeten we eerst nog even zien gebeuren.
Klinkt ingewikkeld, misschien omdat ik het niet gewend ben nog. Voordeel aan die package is volgens mij dat hij allerlei zaken pre-configured in de containers.Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Probeer het met een VM, Generic Linux installation en dan de passtrough USB. Ik vond die community package ruk.
(DS218+)
Koppel jij hem dan nu al met deconz en HA ookal weet je dat hij nog geen monitoring doet van energie?Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:42:
[...]
Klopt, daar moet ik even achter aan. Ik vind die maand veel te lang![]()
Overigens: de HA addon is niet onderhouden of gemaakt door deCONZ of dresden-elektronik. Hier heb ik geen invloed op.
Mijn 2 stuks ook net ontvangenProudElm schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:57:
Ja ik heb ze gekoppeld al. Dat zijn ze maar alvast bekend. Mocht dan straks eindelijk de monitoring er zijn hoef ik dat al niet meer te doen
Influx en Grafana inderdaadKoepert schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:35:
Vraagje over t gebruik van DSMR/Utility Meter.
Werkt allemaal prima, maar wat is best practice omtrent inrichten van historische data?
Ik heb Utility Meter ingericht als 3 Graph Cards nu (dag, maand en actueel) en die resetten keurig wanneer ze zouden moeten. Maar als ik bijvoorbeeld de afgelopen maanden wil vergelijken, wat gebruiken jullie daarvoor? Of is dat dan weer waar Influx/Grafana om de hoek komen?
Maar is hetzelfde als de communitydocker behalve dat je hassos als onderliggende os gebruikt. Is snelinstalleren en je kunt ook beide proberen als je de ervaring wilt meemaken. Heb een walkthrough van de installatie op gh2home.nl gevonden.Zebby schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Klinkt ingewikkeld, misschien omdat ik het niet gewend ben nog. Voordeel aan die package is volgens mij dat hij allerlei zaken pre-configured in de containers.
Is dat alsnog de Hassio versie (OS) waar ik supervisor en alle plugins mee kan draaien?
Als ik dit zo lees gaat dit mijn pet te boven: https://www.home-assistan...9/hassio-virtual-machine/
Oh dank! Ik heb hiervoor helaas echt nog even een handje nodig om vast te houden.TWKterry schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:26:
[...]
Maar is hetzelfde als de communitydocker behalve dat je hassos als onderliggende os gebruikt. Is snelinstalleren en je kunt ook beide proberen als je de ervaring wilt meemaken. Heb een walkthrough van de installatie op gh2home.nl gevonden.
Hmm misschien toch maar eens kijken of ik ze open geprutst krijgu_nix_we_all schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:38:
[...]
Nieuwe chip ? Of alleen nieuwe firmware ? Er is nieuwe tuya firmware in omloop die niet meer met tuya convert OTA te flashen is. Als dat het geval is, dan zou je misschien kunnen proberen ze open te maken en met seriele verbinding te flashen.
Ja klopt, ik had het ook tegen @jossie67martinvdm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:14:
[...]
[...]
Bij mijn weten werkt tasmota en espeasy met WiFi. Dit zijn geen WiFi plugs maar zigbee.
Ja, dat is die versie.Zebby schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Klinkt ingewikkeld, misschien omdat ik het niet gewend ben nog. Voordeel aan die package is volgens mij dat hij allerlei zaken pre-configured in de containers.
Is dat alsnog de Hassio versie (OS) waar ik supervisor en alle plugins mee kan draaien?
Als ik dit zo lees gaat dit mijn pet te boven: https://www.home-assistan...9/hassio-virtual-machine/
Ja. Waarom niet?skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:50:
[...]
Koppel jij hem dan nu al met deconz en HA ookal weet je dat hij nog geen monitoring doet van energie?
Net geprobeerd als lamp toe te voegen in de deconz appProudElm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:28:
Hier ook binnenKoppelen ging super snel, als lamp dus ook. HA ziet hem wel als switch en aan/uit zetten gaat prima..
Nu nog de stroommeting dus zien!
Die faalt toch silently. Zie documentatie.skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Net geprobeerd als lamp toe te voegen in de deconz app
Hij vindt hem niet.. of moet ik op de powertoets drukken op de plug?
Ik heb vooraf ook even de addon geupdate.. die was er namelijk ook.
Ik zie ook dat er binnenin de deconz app, bij de gateway er een firmware update is van de conbee 2 stick , namelijk 26580700
Zou dat de reden zijn? Ik kan die gewoon safe updaten?
Die firmware upgrade heeft niet gefaald hoor.. wat bedoel je juist silently fails?Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Die faalt toch silently. Zie documentatie.
Eerst op search drukken, daarna die plug int stopcontact. Werkte hier perfect.
[ Voor 28% gewijzigd door skank op 01-07-2020 14:50 ]
Vendor Heimann klopt.skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:38:
[...]
Die firmware upgrade heeft niet gefaald hoor.. wat bedoel je juist silently fails?
Wat de plug betreft, zelfs na de firmware upgrade, vindt hij hem niet.
plug eruit, dan in de addon search lights, plug in, maar niets...
edit: ok de update heeft inderdaad gefailed, er staat nog steeds dat er een update beschikbaar is.
Hoe komt dit? Ik zie enkel een changelist en daar staat niks v failen https://phoscon.de/en/changelog/
edit 2: MM de tweede plug komt er wel in, vendor Heiman, right?
ik heb wel ff aan / uit geklikt op de plug zelf; moet die rode led branden of niet om gevonden te worden
ok duidelijk.Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:52:
[...]
Vendor Heimann klopt.
Dat ie silently fails is de addon van HA en marthoc. Ik ga hier niet teveel woorden aan vuil maken, maar dit is iets wat HA op moet lossen
Ik check het altijd even voor de zekerheid, ik wil ook geen tuyasjorsjes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Wat ook wel bijzonder is, is dat deze sinds kort mijn Conbee 2 ziet als Raspbee-stick...Mimiix schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:52:
[...]
Vendor Heimann klopt.
Dat ie silently fails is de addon van HA en marthoc. Ik ga hier niet teveel woorden aan vuil maken, maar dit is iets wat HA op moet lossen
Omdat @RandyLemaire (Welliswaar terecht, ondanks dat ik hem nooit eerder gezien heb) ook aangeeft: Dit is toch het HA topic: deCONZ - Zigbee gateway van Dresden ElektronikKoepert schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:36:
[...]
Wat ook wel bijzonder is, is dat deze sinds kort mijn Conbee 2 ziet als Raspbee-stick...
Sowieso is die fw wat vaag..
Version staat bij mij nu op 2.05.78 / 20-05-2020 (sinds zojuist, daarvoor van maart)
Firmware is ongewijzigd op 264A0700
En dus af en toe (want hij verdwijnt soms ook) er is een 26580700 beschikbaar..
Overigens. Waar ligt het aan dat de oude webinterface hit en miss is qua benaderbaarheid? Zelfde straatje?
Soms knalt ie me alsnog hard in de nieuwe app/interface nl.
[ Voor 3% gewijzigd door Mimiix op 01-07-2020 16:03 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| alias: 'System: Update notifications' initial_state: 'on' trigger: - platform: state entity_id: updater.updater action: - service: persistent_notification.create data_template: message: Home Assistant {{ states.updater.updater.state }} is now available. |
Heb toch zeker wel 8 hele posts in dit topic geplaatst in de loop der tijdOmdat @RandyLemaire (Welliswaar terecht, ondanks dat ik hem nooit eerder gezien heb) ook aangeeft: [...]
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden, Garbage-Collection was de boosdoener.larsiey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:42:
Ik durf het bijna niet te vragen, hoe haal ik "kalender" weg uit de sidebar?
Die is er eens tussen geslopen bij een update van HA.
[Afbeelding]
Ja, ik heb net ook gekekenRandyLemaire schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:36:
[...]
Heb toch zeker wel 8 hele posts in dit topic geplaatst in de loop der tijd![]()
Als ik met iets zit, probeer ik niet meteen de vraag hier te dumpen, maar het altijd eerst zelf op te lossen door na te denken, te prutsen (leer je veel van) en veel te lezen:
https://community.home-assistant.io/
https://www.home-assistant.io/docs/
https://www.reddit.com/r/homeassistant
Het is mijn bescheiden mening dat sommigen dat wel ietsje vaker mogen doen... (dit is niet @jou natuurlijk).
Verder geniet & leer ik vooral heel veel van dit Topic!
Nee, dat is een standaard integratie: https://www.home-assistant.io/integrations/updater/skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:30:
Top bedankt.
Eens zien waar die persistant notifications opkomen..
Ik zou ze ook kunnen in mn header laten terugkomen, of als bericht op telefoon..
Zoveel mogelijk
@Hmmbob ik zie dat jij een entity updater.updater hebt...
Is dat 1 die je zelf aangemaakt hebt?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 alias: 'System: Update notifications' initial_state: 'on' trigger: - platform: state entity_id: updater.updater action: - service: persistent_notification.create data_template: message: Home Assistant {{ states.updater.updater.state }} is now available.
[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 01-07-2020 17:13 ]
Dat was inderdaad waar ik ook naar verwees, maar die maakt bij mij enkel de binary sensor aanHmmbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:05:
[...]
Nee, dat is een standaard integratie: https://www.home-assistant.io/integrations/updater/
Oh scherp, hij werkt ook al een tijdje niet bedenk ik me nu. Zal vast een change zijn geweestskank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:13:
[...]
Dat was inderdaad waar ik ook naar verwees, maar die maakt bij mij enkel de binary sensor aan
Geen updater.updater
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 01-07-2020 17:16 ]
Ok dan ben ik wel goed met gewoon de binary , en weet jij nu wat gedaanHmmbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:14:
[...]
Oh scherp, hij werkt ook al een tijdje niet bedenk ik me nu. Zal vast een change zijn geweest
[ Voor 13% gewijzigd door skank op 01-07-2020 17:23 ]
Ik ben heel benieuwd hoeveel sneller de logboek en history worden. Vorige week ben ik overgestapt van een pi4 naar NUC (bedankt @Freek-Hendrik voor de tip, het draait perfect!) en het is al vele malen sneller, nog sneller zou wel fijn zijn, als je iets wilt nakijken kost het nu nog teveel tijdHmmbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:12:
0.112.0 ist da.
En Frenck: ja ik was aan 't F5-en, gewoon omdat het kan
Ik draai zelf nightly builds op mijn productie omgeving, deze features al een ruime week mogen ervaren. Maar het is echt een verschil van dag en nacht.golles schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:18:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoeveel sneller de logboek en history worden. Vorige week ben ik overgestapt van een pi4 naar NUC (bedankt @Freek-Hendrik voor de tip, het draait perfect!) en het is al vele malen sneller, nog sneller zou wel fijn zijn, als je iets wilt nakijken kost het nu nog teveel tijd
Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...
Heb hem nu draaien, je hebt geen woord gelogen. Echt super dit!Frenck schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Ik draai zelf nightly builds op mijn productie omgeving, deze features al een ruime week mogen ervaren. Maar het is echt een verschil van dag en nacht.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| - alias: Update Home Assistant beschikbaar trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.updater from: 'off' to: 'on' action: - service: notify.notify data_template: message: "Home Assistant {{ state_attr('binary_sensor.updater', 'newest_version') }} is beschikbaar." |
Wat heb je zelf al gedaan om erachter te komen waar het aan kan liggen?skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:12:
Mmm ik heb volgende automation
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - alias: Update Home Assistant beschikbaar trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.updater from: 'off' to: 'on' action: - service: notify.notify data_template: message: "Home Assistant {{ state_attr('binary_sensor.updater', 'newest_version') }} is beschikbaar."
Nu de nieuwe release er is, dacht ik, ik zal een notificatie krijgen maar noppes
Bij nazicht blijkt dat die binary_sensor.updater op off staat, dus hij kon geen notificatie sturen
Normaal zou die toch op "on" moeten gaan, want de supervisor zegt dat 0.112.0 beschikbaar is
ik weet eigenlijk niet waar te zoeken gezien mn automation denk ik goed is maar de entity zn werk niet doet?larsiey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:17:
[...]
Wat heb je zelf al gedaan om erachter te komen waar het aan kan liggen?
Nu pleur je maar gewoon wat neer en verwacht dat we je helpen...
1
2
3
| release_notes: 'https://www.home-assistant.io/latest-release-notes/' newest_version: 0.111.4 friendly_name: Updater |
Ja je notify of de entity.skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:19:
[...]
ik weet eigenlijk niet waar te zoeken gezien mn automation denk ik goed is maar de entity zn werk niet doet?
Vandaar mijn vraag.Septillion schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:20:
@skank Ook hier komt de supervisor met "update available" maar is binary_sensor.updater ook nog steeds:
YAML:
1 2 3 release_notes: 'https://www.home-assistant.io/latest-release-notes/' newest_version: 0.111.4 friendly_name: Updater
en dus off
Deze lijkt dus niet direct een update te krijgen ofzo.
EUH.... heb je mijn vraag gelezen? Ik denk dat jij net te snel leestlarsiey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:24:
[...]
Ja je notify of de entity.
Kijk eens of de entity wel op on springt, anders wordt die niet getriggert.
Ik zie hierboven staan dat er enige vertraging in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door skank op 01-07-2020 21:27 ]
“Niet aan staat”. Dan is niet direct duidelijk voor mij wat je daar mee bedoelt.skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:26:
[...]
EUH.... heb je mijn vraag gelezen? Ik denk dat jij net te snel leest
Ik zeg toch net dat de sensor niet aan staat?
Das mijn vraag net he, waarom springt die niet aan?
Dan vraag je dat toch gewoon ipv te insinueren dat ik niet zoek.larsiey schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:33:
[...]
“Niet aan staat”. Dan is niet direct duidelijk voor mij wat je daar mee bedoelt.
Oei. Zoals ik zei miste ik ook een beetje een log melding dat de conversie voltooid is, maar mijn frontend was beschikbaar dus ga er vanuit dat de conversie dan voltooid was.lolgast schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:19:
Ik ben zojuist ook naar 0.112.0 gegaan. Heb na 20 minuten HA maar afgesloten en vervolgens eerst mijn database (2.3GB) verwijderd. Geen teken van leven gezien in die 20 minuten.
Vervolgens HA opnieuw gestart en was na 5 seconde online. Na het lezen van de changelog had ik een andere verwachting bij de db conversie snelheid. Misschien zou een iets genuanceerder verwachtingsmanagement op zijn plaats zijn. Ik draai op een i3 dus geen RPi performance
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq