Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:13:
Ok, je weet pas echt zeker dat het te heet in huis is als de Automation voor het bedienen van de pomp van de vloerwerwarming aanspringt :P (integer van 30gr. even ophogen naar 35gr :P)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:+
30 grein ophogen naar 35 grein?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grein_(gewicht)

Het afkorten van gram en graden tot gr klopt niet want, omdat gr het symbool is voor grein.
gram => g
graden celcius => °C

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

TerrorSource schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:36:
ik heb gitupdate.sh script gemaakt waarmee ik via Terminal alle edits kan pushen naar Github zonder username/password (op basis van SSH key).

Dit werkt prima als ik via SSH inlog en handmatig het script uitvoer, ook via de Web Terminal werkt het.

Hoe krijg ik dit nu in een Automation in HA zelf?

Ik draai de HA image op een Pi 4 (HA os ?)
Kun je het script posten?
Ik wil ook zo'n oplossing maken en als jij het al hebt uitgezocht......

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Mimiix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Dit was mijn eerste insteek voor een Zigbee topic. Het "probleem" is dat alles zo verweven is dat je eigenlijk vast loopt.
Op zich wel een goed punt, ik zit zelf met elektrische vloerverwarming vraagstuk over zigbee of zwave, maar ik zou daar tzt (dus nu nog niet aan de orde.. :P )een apart topic moeten aanmaken omdat het niet HA of Deconz gerelateerd is. Voor waarschijnlijk een simpel antwoord. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

BushWhacker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:57:
[...]

30 grein ophogen naar 35 grein?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grein_(gewicht)

Het afkorten van gram en graden tot gr klopt niet want, omdat gr het symbool is voor grein.
gram => g
graden celcius => °C

Mooi!

fixed btw :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:15
BushWhacker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Kun je het script posten?
Ik wil ook zo'n oplossing maken en als jij het al hebt uitgezocht......
Kreeg het niet voor elkaar.

Via SSH/Terminal werkte het, via Portainer ook opgezet, werkte ook.
Alleen op het moment dat ik hem via HA aftrapte ging het mis.

Ik doe het nu via "FTP Backup".

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
koelkast schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Nou, ik heb eens gekeken. De sensor is aangesloten via deconz (conbee stick), binnen de deconz app geeft hij de waarde direct netjes door aan hass. De sensor.achterdeur_trilling updat ook direct netjes.
Maar blijkbaar wordt (een deel van) onderstaande automation pas later uitgevoerd, want pas na 1-2 minuten krijg ik eenmalig(!) een groene lamp-flash :? Echt vreemd dit....

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: 'melding trilling achterdeur'
trigger:
  platform: template
  value_template: "{{ states.sensor.achterdeur_trilling.state | float > 5 }}"

action:
  - service: light.turn_on
    data:
      entity_id: light.woonkamer_tv
      rgb_color: [0, 255, 0]
      flash: short      
Ik weet niet precies waarom het mis gaat, maar ik lees wel bij de template trigger van automations:
Being a boolean expression the template must evaluate to false (or anything other than true) before the trigger will fire again.
Dus misschien dat hij daarom maar zo weinig afgaat.

Daarnaast weet ik ook niet hoe snel de sensor weer naar een lagere waarde zakt?

Wat je misschien kan proberen is om het even via een andere weg te doen, namelijk een numeric_state trigger, dan heb je in ieder geval geen ruzie met die template:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: 'melding trilling achterdeur'
trigger:
  platform: numeric_state
  entity_id: sensor.achterdeur_trilling
  above: 5
action:
  - service: light.turn_on
    data:
      entity_id: light.woonkamer_tv
      rgb_color: [0, 255, 0]
      flash: short      

Stel de sensor geeft geen 'echt' nummer als output dan kan je nog een value_template toevoegen na bijvoorbeeld entity_id, maar ik gok dat het van zichzelf al wel een nummer is :)
YAML:
1
  value_template: {{ states("sensor.achterdeur_trilling") | int }}

Ik heb het even met de states() functie gedaan ipv met states.sensor.etc.etc.etc omdat dat fouten kan schelen als de sensor nog niet beschikbaar is, bijvoorbeeld bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
gri- schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Ik weet niet precies waarom het mis gaat, maar ik lees wel bij de template trigger van automations:
Being a boolean expression the template must evaluate to false (or anything other than true) before the trigger will fire again.
Dus misschien dat hij daarom maar zo weinig afgaat.
Aha, dat moet het ongewijfeld zijn!
Hij doet het alleen de eerste keer nadat ik hass opnieuw heb gestart!

Ik ga eens even jouw tips proberen, net als de state change in de trigger die hierboven is genoemd. Jullie horen ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 15:16

K-Jay

Klaas Jan

Heeft iemand de combinatie Wireguard-AdGuard aan de praat gekregen? Mij lukt het niet.

Wat ik heb gedaan
- add-on Wireguard geinstalleerd, deze werkt prima
- AdGuard draait in een andere container. Deze werkt ook correct
- in de configuratie van Wireguard heb ik bij "dns" het adres van de AdGuard container ingevuld

Ik kan gewoon met een device overal een connectie maken via Wireguard. Helaas krijg ik dan advertenties te zien. Met hetzelfde device op mijn thuisnetwerk, zonder Wireguard, zijn er geen advertenties.

Ergens lijkt er een link te ontbreken. Ik weet dat je in Pi-hole "listen on all interfaces" moet instellen, maar die instelling kan ik in AdGuard niet vinden. Iemand een idee?

Dezelfde vraag is hier een tijd geleden ook gesteld, totnogtoe zonder antwoord: https://community.home-as...add-on-wireguard/134662/7

[ Voor 10% gewijzigd door K-Jay op 25-06-2020 14:12 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Nu ik een beetje aan het spelen ben met mijn interface, "irriteer" ik mij er aan dat ik een aantal input boolean's die direct uitschakelen als ik er op geklikt heb.
Ik zie dus niet of een automation nog "loopt" , wat soms irritant kan zijn. Als test heb ik een delay aan mijn automation toegevoegd( zie onderste regel in script ), maar probleem is dat hij na 15 minuten nog steeds actief lijkt te zijn ( lees; de input boolean gaat niet terug naar "uit" ) wat doe ik verkeerd?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 ########## Sonos Skyradio Sleeptimer 15 Minuten ########## 
- alias: Skyradio Sleeptimer 15 Minuten

trigger:
      entity_id: input_boolean.skyradio_15
      from: 'off'
      platform: state
      to: 'on' 

condition:
  action:
  - service: media_player.media_play_pause
    data_template:
      entity_id: media_player.boven
  - service: sonos.set_sleep_timer
    data_template:
      sleep_time: 900
  - service: media_player.volume_set
    data_template:
      volume_level: 0.05   
  - service: media_player.select_source
    data_template:
      source: Sky Radio 101 FM
  - service: sonos.set_sleep_timer
    data_template:
      sleep_time: 900      
  - service: input_boolean.turn_off
    data:
      delay: 00:15:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 00:27

Erik80

Sinds 1980

Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
  - delay: 00:15:00
    data:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHarm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-03 21:52
CyberHarm schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:04:
Ik draai al een tijdje op Home Assistant en dit ging aldoor zonder problemen, maar sinds een paar updates terug (draai nu op de laatste versie van HA op een Pi 4) heb ik een probleem met mijn LG tv met WebOS.
Wanneer ik de tv aanzet denkt mijn HA dat deze elke minuut aan en weer uitschakelt, dus in mijn logboek staat een lijst met TV-aan en dan weer TV-uit meldingen. (De TV gaat overigens niet aan en uit, alleen HA denkt van wel)

Zie onderstaand, zo heb ik deze ingesteld in m'n config:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# TV Woonkamer
webostv:
  host: IP-adres
  name: OLED TV Harm
  turn_on_action:
    service: wake_on_lan.send_magic_packet
    data:
      mac: MAC-adres
  customize:
    sources:
     - KPN
     - PS4
     - Youtube
     - Netflix
     - Disney+
     - Spotify

Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? Of hoe op te lossen?
Kan niemand mij hiermee helpen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Erik80 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:24:
Probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
  - delay: 00:15:00
    data:
Thanks! Dat was hem. Eerlijk gezegd had ik al eerder aan die opzet gedacht, maar voelde een beetje tegenstrijdig, waar zou hij dan 15 minuten mee moeten wachten. Maar snap de opzet van het script nu, hij doorlopt de stappen, vervolgens wacht hij 15 minuten en doet de laatste stap ( het terugzetten van de boolean ) Nogmaals bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
CyberHarm schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Kan niemand mij hiermee helpen? O-)
Lijkt alsof meer mensen dit probleem hebben: https://community.home-as...-badly-on-0-105/169787/23
Heb je ook fouten in de logs?

Wordt wel een paar keer een minder lekkere WiFi verbinding genoemd.
Ik weet niet hoe het bij jou loopt qua netwerk?
Dus home assistant naar je TV met schakels er tussen.

Een poosje een ping command draaien kan misschien al wat aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberHarm
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-03 21:52
gri- schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Lijkt alsof meer mensen dit probleem hebben: https://community.home-as...-badly-on-0-105/169787/23
Heb je ook fouten in de logs?

Wordt wel een paar keer een minder lekkere WiFi verbinding genoemd.
Ik weet niet hoe het bij jou loopt qua netwerk?
Dus home assistant naar je TV met schakels er tussen.

Een poosje een ping command draaien kan misschien al wat aantonen.
Thanks voor de link, heb ook even een ping gedraaid en deze is gewoon een 1 tot 2 ms met 1 of 2 uitschieters naar 20ms.
Ik heb wel mijn TV via de Wifi verbonden, maar heb daar op geen enkele manier last van gehad, Wifi verbinding is bij mij in huis ook vrij stabiel al zeg ik het zelf.
Mijn Rpi4 zit via Wifi verbonden op dezelfde router/modem als mijn TV, geen schakels ertussen o.i.d.

Ik ga wel even proberen of het bekabeld aansluiten soelaas biedt.
Ik ben door m'n aansluitingen op de router heen, dus als ik de TV permanent bekabeld wil aansluiten moet ik er weer een switch tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hmmbob

Hoe maak je die filmpjes van je home assistant dashboard die op github staan? Das leuker dan overal screens van te moeten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

Ik ben bezig mijn docker gebaseerde setup om te bouwen naar op ESXi gebaseerde VM (via de gedownloade vmdk). Home Assistant draait, maar Deconz wil nog niet lekker. Voorheen draaide Deconz op een losse docker container, maar nu heb ik de add-on in HA geïnstalleerd. Device locatie toegevoegd en aan de log te zien ziet de software de stick ook prima.

Echter blijft de web-gui hangen op "Please wait until the search for gateways has finished."

In de logging zie ik voornamelijk dit soort meldingen :
code:
1
18:11:23:313 don't close database yet, keep open for 900 seconds

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:46
skank schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:10:
@Hmmbob

Hoe maak je die filmpjes van je home assistant dashboard die op github staan? Das leuker dan overal screens van te moeten nemen
Met een screenrecorder op zijn computer zie ik.
Kan wel met OBS en in de browser responsive design view aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skank schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:10:
@Hmmbob

larsiey schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:15:
Met een screenrecorder op zijn computer zie ik.
Kan wel met OBS en in de browser responsive design view aanzetten.
Klopt! Ik heb screen2gif gebruikt en Chrome mbv de developer tools in telefoon modus gezet.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mimiix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Dit was mijn eerste insteek voor een Zigbee topic. Het "probleem" is dat alles zo verweven is dat je eigenlijk vast loopt.
Ik denk wat @lolgast al zegt je het beste met anchors kan linken. Ik denk dat je zult moeten splitsen wat dus HA aan gaat en wat een bepaald protocol aan gaat. Zigbee en zwave ontvangst, protocol, routers/coördinators etc dat hoort hier niet thuis, maar de integratie in HA weer wel. Hetzelfde geldt voor WiFi. Ook een protocol maar heeft niets met HA te maken, HA integreert slecht. WiFi vragen horen hier niet, maar eventuele integratie vragen wel.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:30:
[...]

[...]

Klopt! Ik heb screen2gif gebruikt en Chrome mbv de developer tools in telefoon modus gezet.
Das freeware zo te zien, es proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Weet iemand of je een helper aangemaakt in front end ook kan wijzigen in yaml? En waar kan ik deze vinden?
Ik heb een schuifregelaar aangemaakt alleen kan niet de initial state aanpassen

edit: ik zie het al. Hij bewaard de waarde na het opnieuw opstarten. Niet nodig om de initial state aan te geven dus

[ Voor 24% gewijzigd door maxoss op 26-06-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
@GertJan2012 Maar beter is die delay (of gewoon alles) naar een script te verplaatsen. Dan heb je geen issues met het eventueel opnieuw willen triggeren van dezelfde automatie. En kan je eventueel ook het script weer stoppen als het een foutje was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb HA nu draaien op een NUC met Proxmox. Voor wie geïnteresseerd is in het installatieproces, ik heb er een tweakblogje aan gewijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

K-Jay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:53:
Ik heb HA nu draaien op een NUC met Proxmox. Voor wie geïnteresseerd is in het installatieproces, ik heb er een tweakblogje aan gewijd :)
Wat doe je me aan :'( Ik heb een NUC'je draaien met Ubuntu nu (puur voor webscraping en later Docker), en een rPi4 met HA. Zou die wel willen combineren en dat kan perfect met die setup (heb er al vaker over nagedacht, maar heb er te weinig tijd voor). Zoals jij het nu uitlegt zou het wel erg simpel moeten zijn en heb ik geen excuus meer om het niet te doen... :P

Heb je overigens gewoon headless toegang tot Proxmox, of heb je daarvoor ook een display emulator nodig zoals bij bijv. Ubuntu Desktop?

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 26-06-2020 10:15 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Heb je overigens gewoon headless toegang tot Proxmox, of heb je daarvoor ook een display emulator nodig zoals bij bijv. Ubuntu Desktop?
Haha, sorry :P 't is echt heel simpel, vooral als je zorgt dat je een snapshot van je oude HA-installatie hebt klaarliggen.
Je hebt headless toegang tot proxmox via http://intern-ip-adres:8006. Tijdens de installatie heb ik even een monitor aangesloten gehad, daarna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:12
[...]

Wat doe je me aan :'( Ik heb een NUC'je draaien met Ubuntu nu (puur voor webscraping en later Docker), en een rPi4 met HA. Zou die wel willen combineren en dat kan perfect met die setup (heb er al vaker over nagedacht, maar heb er te weinig tijd voor). Zoals jij het nu uitlegt zou het wel erg simpel moeten zijn en heb ik geen excuus meer om het niet te doen... :P

Ik kan de procedure van @K-Jay beamen, echt supersimpel. Helaas is mijn proxmox nu nog een full tower (die past niet in de meterkast :P, dus Home Assistant hierop staat uit) maar dit werkt echt binnen n uur vrij eenvoudig. Problemen die ik nu nog heb zijn met de Ubuntu container en Jellyfin, waardoor dat nu n VM is, maar dat is niet hier van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renrom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 07:52
Ok.. dit is inderdaad bijzonder simpel! Heb zelf domoticz draaien op een volwaardige Linux distro, maar dit klinkt wel interessant. zijn USB sticks zoals Conbee en RFLink ook makkelijk door te poorten naar de onderliggende VM's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

renrom schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:37:
[...]
Ok.. dit is inderdaad bijzonder simpel! Heb zelf domoticz draaien op een volwaardige Linux distro, maar dit klinkt wel interessant. zijn USB sticks zoals Conbee en RFLink ook makkelijk door te poorten naar de onderliggende VM's?
De Conbee II stick draait probleemloos in mijn installatie. Een RFlink heb ik ook, maar nog niet aangesloten. Staat nog op de todo-lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renrom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 07:52
K-Jay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:54:
[...]

De Conbee II stick draait probleemloos in mijn installatie. Een RFlink heb ik ook, maar nog niet aangesloten. Staat nog op de todo-lijst.
Top! Dan ga ik hier serieus naar kijken. Thanks voor het delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
[...]

Ik hen precies het zelfde, je hebt toegang tot proxmox dmv website , super handig snapshots maken of backupen naar een NAS, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

K-Jay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Ik virtualiseer met de Synology nas. Heb zowel Conbee II als RFlink draaien. Verder geen problemen mee :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
jossie67 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Ik hen precies het zelfde, je hebt toegang tot proxmox dmv website , super handig snapshots maken of backupen naar een NAS, ideaal!
Om die reden heb ik gekozen voor Vmware ESXi.
Synology heeft een pakket "active backup" en daarmee worden de backups automatisch gedaan (full en incremental) en je hoeft de VM niet eens te stoppen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:04
Van het een op het andere moment krijg ik geen weer voorspelling meer binnen, heb niets aangepast aan de config en na een herstart zie ik "Unknow" staan. Meer mensen die hier last van hebben?

Nevermind. Update doet wonderen en nu is ook m'n probleem met de afvalinfo plugin opgelost! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 26-06-2020 14:27 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Goldwing1973 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Om die reden heb ik gekozen voor Vmware ESXi.
Synology heeft een pakket "active backup" en daarmee worden de backups automatisch gedaan (full en incremental) en je hoeft de VM niet eens te stoppen ervoor.
Bij nog niet autmatisch, maar backen en snapshot altiijd on the fly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik heb Adguard en Wireguard buiten Home Assistant gelaten. Ze draaien op een andere Raspberry Pi in Raspberry Pi OS 32-bit met Docker. Adguard werkt en is nu mijn DNS-server die alle advertenties blockt. Alleen krijg ik container Wireguard niet aan de gang en wil ook container Adguard integreren container Wireguard.
Kan je een docker-compose.yaml file geven hoe ik dit kan instellen in Docker? (Ik heb Portainer ook geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

CAD-tekenaar schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:21:
[...]
Kan je een docker-compose.yaml file geven hoe ik dit kan instellen in Docker? (Ik heb Portainer ook geinstalleerd)
Ik zou het graag willen, maar ik krijg dit ook niet aan de gang. Adguard heb ik zelf ook los draaien, maar Wireguard in een container lukt mij ook niet. Daarom draai ik die maar als HA-addon, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
K-Jay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zou het graag willen, maar ik krijg dit ook niet aan de gang. Adguard heb ik zelf ook los draaien, maar Wireguard in een container lukt mij ook niet. Daarom draai ik die maar als HA-addon, dat werkt wel.
En hoe heb je Wireguard in HA dan werkend gekregen? Heb je container adguard (buiten HA) hierin kunnen integreren?
Wat ik wel weet is dat je poort 51820 moet forwarden. Maar dan houdt mijn kennis op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb gewoon de Wireguard addon in Home Assistant geïnstalleerd. Netjes alle stappen gevolgd, inclusief inderdaad het forwarden van port 51820. Dat werkt prima. Bij jou niet?

Adguard draai ik dus los. Binnen mijn netwerk filtert die netjes alle advertenties, maar als ik via Wireguard connect naar mijn netwerk lijkt Adguard te worden overgeslagen. Op die devices zie ik dus wel ads. Toevallig heb ik daar gisteren een vraag over gesteld in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
K-Jay schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:11:
Ik heb gewoon de Wireguard addon in Home Assistant geïnstalleerd. Netjes alle stappen gevolgd, inclusief inderdaad het forwarden van port 51820. Dat werkt prima. Bij jou niet?

Adguard draai ik dus los. Binnen mijn netwerk filtert die netjes alle advertenties, maar als ik via Wireguard connect naar mijn netwerk lijkt Adguard te worden overgeslagen. Op die devices zie ik dus wel ads. Toevallig heb ik daar gisteren een vraag over gesteld in dit topic...
heb je daar nog ip-adressen van adguard ingevuld bij configuration - server - dns ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Dat heb ik gedaan, maar dat helpt helaas niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gebruikers van beacons hier?

Paar weken terug https://nl.aliexpress.com/item/32826502025.html gehaald...
Een van de nadelen is dat er geen wachtwoord op zit, iedereen met Bluetooth kan hem bewerken. |:(
Maar wat nog vervelender is is dat hij na x uren/dagen aan, minuten lang verdwijnt.

Ben eigenlijk op zoek naar een beacon waar wel een wachtwoord op kan, stabieler is en duidelijk app/software heeft om hem in te stellen in plaats van buggy Chinees spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:15
Ik heb een Aqara WXKG11LM drukknop besteld die ik als deurbel wil gaan gebruiken. Ik heb deze met zigbee2mqtt verbonden met Home Assistant. Ik heb de volgende automation, waarmee ik een melding op mijn telefoon wil ontvangen zodra er op de bel gedrukt wordt. Ik wil hier straks ook double, triple, quadruple, hold, release (zijn er nog meer?) aan toevoegen. Dus bij elke actie een melding.

Maar even simpel beginnen. Onderstaande werkt, maar ik krijg tussen de 2 en 7 meldingen bij één keer drukken. Ik hoef natuurlijk maar 1 melding te ontvangen en als er nog een keer gedrukt wordt, dan wil ik graag een nieuwe melding.

Iemand een idee hoe je kunt voorkomen dat ik dus zoveel meldingen op één actie krijg?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
# Doorbell
- id: Doorbell rings
  alias: "Deurbel gaat"
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: sensor.switch_doorbell_click
      from: ''
      to: 'single'
  condition:
    - condition: state
      state: ''
  action:
    - service: notify.mobile_app_iphone_x
      data:
        title: "Home Assistant"

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Repsect schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:50:
Ik heb een Aqara WXKG11LM drukknop besteld die ik als deurbel wil gaan gebruiken. Ik heb deze met zigbee2mqtt verbonden met Home Assistant. Ik heb de volgende automation, waarmee ik een melding op mijn telefoon wil ontvangen zodra er op de bel gedrukt wordt. Ik wil hier straks ook double, triple, quadruple, hold, release (zijn er nog meer?) aan toevoegen. Dus bij elke actie een melding.

Maar even simpel beginnen. Onderstaande werkt, maar ik krijg tussen de 2 en 7 meldingen bij één keer drukken. Ik hoef natuurlijk maar 1 melding te ontvangen en als er nog een keer gedrukt wordt, dan wil ik graag een nieuwe melding.

Iemand een idee hoe je kunt voorkomen dat ik dus zoveel meldingen op één actie krijg?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
# Doorbell
- id: Doorbell rings
  alias: "Deurbel gaat"
  trigger:
    - platform: state
      from: ''
      to: 'single'
  condition:
    - condition: state
      state: ''
  action:
    - service: notify.mobile_app_iphone_x
      data:
        title: "Home Assistant"
je kan deze condition toevoegen
(misschien dat je states.automation naam anders moet)

- condition: template
value_template: '{{ (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.deurbel gaat.attributes.last_triggered | default(0)) | int > 10)}}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik wil graag een geluidsbestand afspelen op mijn Sonos speakers als bijvoorbeeld de bel gaat.
Ik plaats een mp3 bestand in de config map denk ik en dan via automatisering roep is de service aan:
media_player.media_play na een trigger natuurlijk.
Maar waar kan ik dan aangeven welk bestand hij moet afspelen en op welke speaker van de verschillende Sonos speakers die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:15
zoeperman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:24:
[...]

je kan deze condition toevoegen
(misschien dat je states.automation naam anders moet)

value_template: '{{ (as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.deurbel gaat.attributes.last_triggered | default(0)) | int > 10)}}'
Hartstikke bedankt, naar zoiets was ik op zoek en dit werkt perfect! In mijn geval ziet de condition er als volgt uit:

YAML:
1
2
  value_template: '{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.automation.deurbel_gaat.attributes.last_triggered) | default((0)) | int > 10 }}'

De automation kan dus maar eens in de 10 seconden getriggered worden. Super!

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
JackPoint schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Als je de hele foto wilt wisselen zul je voor elke mogelijke status combinatie een foto moeten maken en een hele grote else if om dit te wisselen.
Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen, niet met hele foto's maar wel met een hele foto als achtergrond en foto's van de lampen uitgeknipt en op de goede locatie gezet.
Nu als ik op een lamp druk, gaat de lamp aan of uit en de foto laat precies zien wat er aan of uit staat.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
elements:
  - entity: light.voortuin
    image: /local/Front-Yard/Porch-Light-Off-Small.png
    state_filter:
      'off': opacity(100%)
      'on': opacity(1%)
    style:
      left: 51%
      top: 29%
      width: 24%
    tap_action:
      action: toggle
    type: image
  - entity: switch.voortuin_kadoverlichting
    image: /local/Front-Yard/X-Mas-Light-Off-Small.png
    state_filter:
      'off': opacity(50%)
      'on': opacity(1%)
    style:
      left: 66.58%
      top: 19%
      width: 8.9%
    tap_action:
      action: toggle
    type: image
image: /local/Front-Yard/all-on.png
type: picture-elements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Ik heb een aantal TRÅDFRI stopcontacten gekocht om mijn zigbee mesh stabieler te maken (ik heb HUE niet op zigbee2mqtt draaien). Ik vind het een beetje onhandig om met de hand de OTA (over the air) update te triggeren dus heb ik met behulp van de auto-entities card een lovelace card gemaakt die alle devices laat zien waarvoor een update beschikbaar is. Als je op een entity klikt, dan wordt de update gestart.

Helaas geen feedback over hoever de update is of dat hij gefaald is, maar dat is niet perse nodig, ik heb de card in een admin dashboard gezet samen met de card en networkmap die hier staan: https://www.zigbee2mqtt.io/integration/home_assistant.html

Voor de geïnteresseerden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  - type: 'custom:auto-entities'
    show_empty: false
    card:
      show_header_toggle: false
      title: OTA updates
      type: entities
    filter:
      include:
        - domain: binary_sensor
          entity_id: '*update_available'
          state: 'on'
          options:
            tap_action:
              action: call-service
              service: mqtt.publish
              service_data:
                topic: zigbee2mqtt/bridge/ota_update/update
                payload_template: >
                  {{ state_attr('this.entity_id', 'friendly_name').split('_update_available')[0] }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Ik wil graag deze card gebruiken maar als ik deze kopieer naar mijn HA dan krijg ik de melding:

Custum element not found button card.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_hEngl5ekL0lQsdK_q8grQ4SPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghJ6l0R9OC0Muu9LXE00GbUp.jpg?f=fotoalbum_large

Wat moet ik nog doen om deze werkend te krijgen met een eigen entity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

RoTeK70 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:28:
Ik wil graag deze card gebruiken maar als ik deze kopieer naar mijn HA dan krijg ik de melding:

Custum element not found button card.

Wat moet ik nog doen om deze werkend te krijgen met een eigen entity?
Heb je die custom button card geïnstalleerd en op welke wijze?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@RoTeK70 Deze custom card installeren: https://github.com/custom-cards/button-card

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Bedankt, daar was ik ook aan het lezen maar via Hacs kan ik deze kaart niet vinden.
als ik zoek binnen Hacs op BUTTON CARD krijg ik alleen de check button card om te installeren.

Handmatig snap ik niet helemaal
Moet de js file in de dir www zetten onder config volgens mij.
En dan moet ik de ui-lovelace.yaml aanpassen, maar die heb ik helemaal niet.

Ja sorry een beginner! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

RoTeK70 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:02:
[...]

Bedankt, daar was ik ook aan het lezen maar via Hacs kan ik deze kaart niet vinden.
als ik zoek binnen Hacs op BUTTON CARD krijg ik alleen de check button card om te installeren.

Je verwijst niet meer vanuit ui-lovelace tegenwoordig, maar vanuit je configuration.yaml. Zie mijn config onderstaand als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQsFImtR3CPe33WJoPIjSouiGpI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pdCzMiPSDAVV6tBhMee6QfPU.png?f=user_large

Let op: /hacsfiles/ path is een verwijzing naar /config/www/community/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI7nBik0knzi_CzlQw11RqQ4k_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g5KD8vRFVWm2c5Lm7ktjqzJj.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Rianata op 27-06-2020 22:11 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:02:
[...]

Staat gewoon in HACS hoor. Wellicht zoek je bij integraties ipv frontend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vanavond voor mij een tweetal zaken eindelijk ingesteld:
- Google Assistant integratie met HA.
- PiHole in docker in de HassOS image gefixt.

De 1e is nice to have maar wel wenselijk. De 2e is mij eindelijk gelukt om PiHole 5.0 beta in docker te krijgen ipv de AdGuard addon, het laatste is wel mooi maar minder goed als PiHole.

Configuratie voor PiHole 5.0 beta in HassOS docker met behulp van Portainer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Image: pihole/pihole:beta-v5.0

Portmapping: 53-53 TCP/UDP, 180*-80 en 1443*-443
*: Deze gebruik ik zelf omdat HA deze poorten zelf al actief heeft.

Volume mapping:
Container: /etc/dnsmasq.d
->Host: /mnt/data/supervisor/share/docker/pihole/dnsmasq.d
Container: /etc/pihole
-> Host: /mnt/data/supervisor/share/docker/pihole/pihole

Network: 
Hostname: Mag je zelf bepalen
DNS primary: 127.0.0.1
DNS secondary: je router IP

ENV:
Name - Value
TZ - Europe/Amsterdam
DNS1 - Router ip (je router heeft extern DNS)
DNS2 - no
WEBPASSWORD je PiHole admin password

Restart policy:
-> Unless stopped

Daarna deploy en profit. Je PiHole instantie is, zodra hij up is, te benaderen op https://jehomeassistanturl/ip:1443/admin

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
martinvdm schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:46:
[...]

Staat gewoon in HACS hoor. Wellicht zoek je bij integraties ipv frontend.
Ik zie het niet, excuses.
Dit krijg ik te zien als ik zoek op button

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhnTO0zG3v1TQr9ySZTsGawvDUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mTsdfGDnJW8lfDXrsXnaZkq.jpg?f=fotoalbum_large
Rianata schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Je verwijst niet meer vanuit ui-lovelace tegenwoordig, maar vanuit je configuration.yaml. Zie mijn config onderstaand als voorbeeld:

[Afbeelding]

Let op: /hacsfiles/ path is een verwijzing naar /config/www/community/

[Afbeelding]
Als ik dan onderstaande code invoer krijg ik ineens een hele andere Lovelace-Dashboard.

code:
1
2
3
4
5
6
lovelace:
  mode: yaml

resources:
    - url: /hacsfiles/button-card/button-card.js
      type: module

Wat doe ik fout?

Als ik alleen onderstaande invul geeft HA aan dat mijn configuration.yaml niet goed is.

code:
1
2
3
4
title: Home
resources:

[ Voor 61% gewijzigd door RoTeK70 op 28-06-2020 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
RoTeK70 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 06:28:
[...]

Ik zie het niet, excuses.
Dit krijg ik te zien als ik zoek op button

[Afbeelding]

[...]

Als ik dan onderstaande code invoer krijg ik ineens een hele andere Lovelace-Dashboard.

code:
1
2
3
4
5
6
lovelace:

resources:

Wat doe ik fout?

Als ik alleen onderstaande invul geeft HA aan dat mijn configuration.yaml niet goed is.

code:
1
2
3
4
resources:
Je zoekt in HACS in je installed cards zo te zien. Je moet in HACS in t venster waar je zit op de plus drukken en dan zoeken. Op het tabblad front-end..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Koepert schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Je zoekt in HACS in je installed cards zo te zien. Je moet in HACS in t venster waar je zit op de plus drukken en dan zoeken. Op het tabblad front-end..
Ja dat was het. hoe stom kan je zijn.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
RoTeK70 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Ja dat was het. hoe stom kan je zijn.
Bedankt.
Ligt aan de nieuwe hacs interface :p. Vind ik ook niet heel duidelijk en overzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

RoTeK70 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 06:28:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
lovelace:

resources:

Wat doe ik fout?

code:
1
2
3
4
resources:
OK, mijn verkeerde aanname, jij bouwt kennelijk je dashboards via de GUI en niet direct middels YAML kloppen. Jij moet dan niet zelf de resources handmatig in de code toevoegen, maar via de UI, zie scherm hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqiCASrX31TVe8yo2W88Yi-jebA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x97IIRKcFMSjaWJXSuQiOKjJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Iemand ook deze ervaring met de laatste HACS update?

[code]
Unexpected frontend version
You are running version 202006201137 of
[/code]

Kan t kwaad?

Laat maar. Melding al weer weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Koepert op 28-06-2020 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
RoTeK70 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:45:
Ik wil graag een geluidsbestand afspelen op mijn Sonos speakers als bijvoorbeeld de bel gaat.
Ik plaats een mp3 bestand in de config map denk ik en dan via automatisering roep is de service aan:
media_player.media_play na een trigger natuurlijk.
Maar waar kan ik dan aangeven welk bestand hij moet afspelen en op welke speaker van de verschillende Sonos speakers die ik heb?
code:
1
2
3
4
5
6
7
alias: Alarm Pending Sound
    sequence:
      - service: media_player.play_media
        data:
          entity_id: media_player.google_mini
          media_content_id: "http://10.0.0.14:8123/local/Alarm/beep.mp3"
          media_content_type: "music"

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:01:
Vanavond voor mij een tweetal zaken eindelijk ingesteld:
- Google Assistant integratie met HA.
- PiHole in docker in de HassOS image gefixt.

De 1e is nice to have maar wel wenselijk. De 2e is mij eindelijk gelukt om PiHole 5.0 beta in docker te krijgen ipv de AdGuard addon, het laatste is wel mooi maar minder goed als PiHole.

Configuratie voor PiHole 5.0 beta in HassOS docker met behulp van Portainer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Image: pihole/pihole:beta-v5.0

Portmapping: 53-53 TCP/UDP, 180*-80 en 1443*-443
*: Deze gebruik ik zelf omdat HA deze poorten zelf al actief heeft.

Volume mapping:
Container: /etc/dnsmasq.d
->Host: /mnt/data/supervisor/share/docker/pihole/dnsmasq.d
Container: /etc/pihole
-> Host: /mnt/data/supervisor/share/docker/pihole/pihole

Network: 
Hostname: Mag je zelf bepalen
DNS primary: 127.0.0.1
DNS secondary: je router IP

ENV:
Name - Value
TZ - Europe/Amsterdam
DNS1 - Router ip (je router heeft extern DNS)
DNS2 - no
WEBPASSWORD je PiHole admin password

Restart policy:
-> Unless stopped

Daarna deploy en profit. Je PiHole instantie is, zodra hij up is, te benaderen op https://jehomeassistanturl/ip:1443/admin
Heb je de eerste manueel gedaan of via nabu casa
De tweede, waarom is die adguard minder?
Ik had pihole maar die addon was deprecated waardoor ik nu adguard heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

skank schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Heb je de eerste manueel gedaan of via nabu casa
De tweede, waarom is die adguard minder?
Ik had pihole maar die addon was deprecated waardoor ik nu adguard heb
Manueel dmv Google projects, werkt prima. Ik moet alleen nog ff uitzoeken of wijzigingen aan HA kant automatisch in Google Home kan laten weergeven. Nu moet ik hem opnieuw linken zo lijkt het.

Wat betreft de addon adguard, ik kreeg hoe dan ook advertenties in mn netwerk, het werkte gewoon net niet. Ook met https://dbl.oisd.nl als lijst.

Ik heb met die stappen nu Pihole 5 draaien als docker container, en diezelfde adblock lijsten erop gezet als wat ik in Adguard had draaien, dat werkt dan gek genoeg wel prima.

Als test kan je prima Pihole erop zetten als je adguard gebruikt. Wel even de 53 poorten nog niet meenemen. Als het werkt, dan Adguard disablen en de Pihole container editen met Portainer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
maxoss schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:34:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
alias: Alarm Pending Sound
    sequence:
      - service: media_player.play_media
        data:
          entity_id: media_player.google_mini
          media_content_id: "http://10.0.0.14:8123/local/Alarm/beep.mp3"
          media_content_type: "music"

Zoiets?
Super, hier ga ik mee aan de slag.

Ik ben een groep aan het maken voor mijn bewegingsensoren.
Als in dit geval 1 van de drie beweging geeft wil ik iets automatiseren.
ik kan deze groep alleen niet terugvinden om te gebruiken in mijn automatisering of op mijn Dashboard.
Hoe kan dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Groep sensoren     
group 11:
  kitchen:
    name: Kitchen
    entities:
      - binary_sensor.hue_motion_sensor_2_motion
      - binary_sensor.motion_sensor_gang
      - binary_sensor.hue_motion_sensor_3_motion

Gevonden moest in de groups.yaml, opgelost!

Ben lekker bezig met de groepen maar 1 groep werkt niet zoals ik zou willen, wat gaat hier fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
present:
   name: Aanwezig
   entities:
      - device_tracker.hostname1
      - device_tracker.hostname2
      - device_tracker.hostname3
      - device_tracker.hostname4
      - device_tracker.hostname5

Bedoeling is groep aan als 1 van de 5 aanwezig is groep uit als alle 5 weg zijn.
als Device tracker gebruik ik "iPhone device tracker" werkt top.
Maar kan ik dit dus zo niet gebruiken als groep?
Groep is gewoon aangemaakt dus dat gaat goed.

[ Voor 24% gewijzigd door RoTeK70 op 28-06-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Manueel dmv Google projects, werkt prima. Ik moet alleen nog ff uitzoeken of wijzigingen aan HA kant automatisch in Google Home kan laten weergeven. Nu moet ik hem opnieuw linken zo lijkt het.

Wat betreft de addon adguard, ik kreeg hoe dan ook advertenties in mn netwerk, het werkte gewoon net niet. Ook met https://dbl.oisd.nl als lijst.

Ik heb met die stappen nu Pihole 5 draaien als docker container, en diezelfde adblock lijsten erop gezet als wat ik in Adguard had draaien, dat werkt dan gek genoeg wel prima.

Als test kan je prima Pihole erop zetten als je adguard gebruikt. Wel even de 53 poorten nog niet meenemen. Als het werkt, dan Adguard disablen en de Pihole container editen met Portainer.
Dat hoeft niet. Wijzig je zaken in HA en roep tegen Google “hè Google, synchroniseer mijn apparaten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

martinvdm schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Dat hoeft niet. Wijzig je zaken in HA en roep tegen Google “hè Google, synchroniseer mijn apparaten”.
Nice, thanks! _/-\o_

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
RoTeK70 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Super, hier ga ik mee aan de slag.

Ik ben een groep aan het maken voor mijn bewegingsensoren.
Als in dit geval 1 van de drie beweging geeft wil ik iets automatiseren.
ik kan deze groep alleen niet terugvinden om te gebruiken in mijn automatisering of op mijn Dashboard.
Hoe kan dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Groep sensoren     
group 11:
  kitchen:
    name: Kitchen
    entities:
      - binary_sensor.hue_motion_sensor_2_motion
      - binary_sensor.motion_sensor_gang
      - binary_sensor.hue_motion_sensor_3_motion

Gevonden moest in de groups.yaml, opgelost!

Ben lekker bezig met de groepen maar 1 groep werkt niet zoals ik zou willen, wat gaat hier fout?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
present:
   name: Aanwezig
   entities:
      - device_tracker.hostname1
      - device_tracker.hostname2
      - device_tracker.hostname3
      - device_tracker.hostname4
      - device_tracker.hostname5

Bedoeling is groep aan als 1 van de 5 aanwezig is groep uit als alle 5 weg zijn.
als Device tracker gebruik ik "iPhone device tracker" werkt top.
Maar kan ik dit dus zo niet gebruiken als groep?
Groep is gewoon aangemaakt dus dat gaat goed.
Je hebt een spatie teveel bij 'name:' en de rest van de regels, ook bij de entities spring je drie spaties in ipv twee. En 'present' moet ook twee posities zijn ingesprongen, maar dat kan ook een copy/paste ding zijn.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 19:29
Ik probeer mijn licht helderheid te automatiseren o.b.v. tijd. Nu heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- alias: Lights Shower On
  trigger:
    entity_id: light.shower
  action:
    service: light.turn_on
    data_template:
       brightness: '{% if now().hour > 20 and < 23 %}50{% elif now().hour > 23 and < 7 %}1{% else %}200{% endif %}'

Echter, als ik dat een check doe in HA, dat krijg ik de volgende fout:

code:
1
2
3
Invalid config for [automation]: invalid template (TemplateSyntaxError: unexpected '<') for dictionary value @ data['action'][0]['data_template']['brightness']. Got None. (See ?, line ?). 
Invalid config for [automation]: invalid template (TemplateSyntaxError: unexpected '<') for dictionary value @ data['action'][0]['data_template']['brightness']. Got None. (See ?, line ?). 

Als ik het goed begrijp, dan loopt HA stuk op de "and" parameter.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 12:26
JunSn0w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:11:
Ik probeer mijn licht helderheid te automatiseren o.b.v. tijd. Nu heb ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:
       brightness: '{% if now().hour > 20 and < 23 %}50{% elif now().hour > 23 and < 7 %}1{% else %}200{% endif %}'

code:
1
2
3

Je kan in developer tools - template je JINJA testen. Dat kan nuttig zijn. In dit geval zit de fout in je if statements:
code:
1
{% if now().hour > 20 and < 23 %}

Je moet weer aangeven waar je de vergelijking op wil doen. Je kan immers ook je tweede vergelijking obv een andere variabele doen. Dus dan krijg je dit:
code:
1
{% if now().hour > 20 and now().hour < 23 %}

En zo hetzelfde voor je elseif

Edit: even toelichting veranderd waarom de variabele opnieuw moet worden gedefinieerd.

[ Voor 8% gewijzigd door -Casper op 29-06-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:

code:
1
2
3

Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:
       brightness: '{% if now().hour < 7 %}1{% elif now().hour > 23 %}1{% elif now().hour > 20 %}50{% else %}200{% endif %}'

Overigens, je gebruikt < en > tekens, dus in praktijk gaat >23 nooit waar worden en gaat je lamp pas vanaf 21.00 op 50% (immers: "groter dan 20" --> 21).

Misschien wil je <= en >= tekens gebruiken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 29-06-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 20-09 22:53
Beste allen,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien om de Google assistant te intergreren.
Heb de volgende integrations zo goed als mogelijk gevolgd en alles naar mijn idee aangemaakt en gekoppeld.
Heb deze handelingen gevolgd: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
via de manual setup.

Nu heb ik de configuration ingevuld en wil ik in de google home app de instelling maken. Hier opent hij de HA pagina en krijg ik bij de toegang voor inloggen gelijk de foutmelding Fout: Invalid client id or redirected uri

Hebben meer mensen dit gehad en waar moet ik zoeken voor de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

silver323 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:43:
Beste allen,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien om de Google assistant te intergreren.
Heb de volgende integrations zo goed als mogelijk gevolgd en alles naar mijn idee aangemaakt en gekoppeld.
Heb deze handelingen gevolgd: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
via de manual setup.

Nu heb ik de configuration ingevuld en wil ik in de google home app de instelling maken. Hier opent hij de HA pagina en krijg ik bij de toegang voor inloggen gelijk de foutmelding Fout: Invalid client id or redirected uri

Hebben meer mensen dit gehad en waar moet ik zoeken voor de fout?
Ik denk dat het hier in zit
code:
1
2
3
Client ID: https://oauth-redirect.googleusercontent.com/r/YOUR_PROJECT_ID.
Client Secret: Anything you like, Home Assistant doesn’t need this field.
Authorization URL (replace with your actual URL): https://[YOUR HOME ASSISTANT URL:PORT]/auth/authorize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Dat, en dat je dan dus ook niet eenvoudig een rollback kan doen naar een 0.111.x versie, mocht dat nodig zijn. Ik zou een kopietje van de DB opslaan ;)
Deze angst blijkt onterecht - Frenck heeft aangegeven dat een rollback na de database changes geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
-Casper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Je kan in developer tools - template je JINJA testen. Dat kan nuttig zijn. In dit geval zit de fout in je if statements:
code:
1
{% if now().hour > 20 and < 23 %}

Je moet weer aangeven waar je de vergelijking op wil doen. Je kan immers ook je tweede vergelijking obv een andere variabele doen. Dus dan krijg je dit:
code:
1
{% if now().hour > 20 and now().hour < 23 %}

En zo hetzelfde voor je elseif

Edit: even toelichting veranderd waarom de variabele opnieuw moet worden gedefinieerd.
Goede tip, het testen van de JINJA wist ik niet, dank!
Hmmbob schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:
       brightness: '{% if now().hour < 7 %}1{% elif now().hour > 23 %}1{% elif now().hour > 20 %}50{% else %}200{% endif %}'

Overigens, je gebruikt < en > tekens, dus in praktijk gaat >23 nooit waar worden en gaat je lamp pas vanaf 21.00 op 50% (immers: "groter dan 20" --> 21).

Misschien wil je =< en >= tekens gebruiken :)
Ja, goed dat je het zegt, niet aan gedacht 8)7

Beide dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 20:52

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:

code:
1
2
3

Ik gebruik circadian lighting; https://community.home-as...ng-custom-component/61246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
Goede tip! Werkt dat een beetje goed met ruimtes die ook overdag aan de donkere kant zijn?

Er komt bij ons op de overloop weinig licht, dus daar is het altijd wel donker. In de avond is het dan wel handig dat het licht iets feller blijft dan dat je oorspronkelijk zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
Hmmbob schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
    data_template:

Misschien wil je =< en >= tekens gebruiken :)
Net geprobeerd, maar HA wilt de = tekens niet accepteren. Dit is wat ik heb:

code:
1
'{% if now().hour >= 20 and now().hour =< 23 %} 50 {% elif now().hour > 23 and now().hour =< 5 %} 10 {% else %} 200 {% endif %}'

En dit is wat ik krijg:
code:
1
Invalid config for [automation]: invalid template (TemplateSyntaxError: expected token 'end of statement block', got '=') for dictionary value @ data['action'][0]['data_template']['brightness']. Got None. (See ?, line ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 12:26
JunSn0w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:37:
[...]

code:
1
'{% if now().hour >= 20 and now().hour =< 23 %} 50 {% elif now().hour > 23 and now().hour =< 5 %} 10 {% else %} 200 {% endif %}'

En dit is wat ik krijg:
code:
1
Invalid config for [automation]: invalid template (TemplateSyntaxError: expected token 'end of statement block', got '=') for dictionary value @ data['action'][0]['data_template']['brightness']. Got None. (See ?, line ?).
=< klopt niet. Hier heb je de documentatie met je mogelijkheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsiey
JunSn0w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:37:
[...]

code:
1

En dit is wat ik krijg:
code:
1
Je hebt =< en >=. Ik denk zelf dat hier het probleem ligt.
Probeer <= en >=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

larsiey schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Probeer <= en >=
Dat moet het zijn ja, basic programming :P

Tevens heb je er elif staan ipv elseif @JunSn0w..

[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 29-06-2020 14:45 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
larsiey schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Probeer <= en >=
Sp33dFr34k schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Dat moet het zijn ja, basic programming :P

Tevens heb je er elif staan ipv elseif @JunSn0w..
Dat was het inderdaad, dacht echt dat ik dat had geprobeerd |:(

elif klopt toch? Python kent geen elseif toch of kan ik nu beter helemaal stoppen? :+ 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsiey
@Sp33dFr34k

elif klopt dan weer wel.

Waarom het elif is en geen elseif? Geen idee :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunSn0w.
larsiey schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:49:
@Sp33dFr34k

elif klopt dan weer wel.

Waarom het elif is en geen elseif? Geen idee :P.
Pfew, dacht echt dat ik helemaal een blackout had :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hahahaha oh God, my bad :F Ik gebruik die automations niet en programmeer weleens in 101 verschillende talen, maar elif was ik nog niet tegengekomen... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
Ander probleem! De ONVIF intergratie werkt niet bij mij.
Telkens als ik bij intergraties binnen HA zelf op opslaan klikt voor ONVIF, krijg ik de melding

Unexpected Error Occured

In de logging zie ik dan onderstaande:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Logger: aiohttp.server
Source: components/onvif/config_flow.py:42
First occurred: 15:21:29 (1 occurrences)
Last logged: 15:21:29

Error handling request
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_protocol.py", line 418, in start
    resp = await task
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_app.py", line 458, in _handle
    resp = await handler(request)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_middlewares.py", line 119, in impl
    return await handler(request)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/real_ip.py", line 39, in real_ip_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/ban.py", line 73, in ban_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/auth.py", line 127, in auth_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/view.py", line 129, in handle
    result = await result
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/config/config_entries.py", line 145, in post
    return await super().post(request, flow_id)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/data_validator.py", line 60, in wrapper
    result = await method(view, request, *args, **kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/data_entry_flow.py", line 106, in post
    result = await self._flow_mgr.async_configure(flow_id, data)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 153, in async_configure
    result = await self._async_handle_step(flow, cur_step["step_id"], user_input)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 201, in _async_handle_step
    result: Dict = await getattr(flow, method)(user_input)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 96, in async_step_user
    return await self.async_step_device()
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 122, in async_step_device
    discovery = await async_discovery(self.hass)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 53, in async_discovery
    services = await hass.async_add_executor_job(wsdiscovery)
  File "/usr/local/lib/python3.7/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 42, in wsdiscovery
    discovery.start()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 285, in start
    self._startThreads()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 265, in _startThreads
    self._networkingThread.start()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 239, in start
    self._multiInSocket = self._createMulticastInSocket()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 109, in _createMulticastInSocket
    sock.bind(('', MULTICAST_PORT))
OSError: [Errno 98] Address in use

HA draait bij mij in een Docker container (host) op een UnRaid server. Ik dacht dat ONVIF gebruik maakte van poort 554, maar die is niet in use (zowel niet in de Docker als op de server zelf),

Misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Casper schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:43:
[...]

=< klopt niet. Hier heb je de documentatie met je mogelijkheden
Whoops, typo :F Heb het ook aangepast in mijn suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil de automation editor gaan gebruiken, naast de automation yaml files die ik al in verschillende mappen heb staan. Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar om met de automation editor op te slaan. Als ik op 'opslaan-knop' druk, gebeurt er niets en de net gemaakte automation kan ik ook niet terug vinden.

Er ontstaat ook geen foutmelding of zoiets? Wat is er aan de hand? Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
koelkast schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:21:
Ik wil de automation editor gaan gebruiken, naast de automation yaml files die ik al in verschillende mappen heb staan. Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar om met de automation editor op te slaan. Als ik op 'opslaan-knop' druk, gebeurt er niets en de net gemaakte automation kan ik ook niet terug vinden.

Er ontstaat ook geen foutmelding of zoiets? Wat is er aan de hand? Doe ik iets verkeerd?
Heb je wel een automations.yaml? Hierin worden de automations in opgeslagen van de GUI editor.

Check deze video anders even vanaf 11 minuten tot ongeveer 20 minuten.
YouTube: YouTube

Wordt het een en ander even uitgelegd hierover :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Is er iemand die mij nog langzaam kan vertellen hoe ik mijn Google Cast devices moet definieren in mijn config.

Ik heb op dit moment

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# Discover some devices automatically
discovery:

cast:
  media_player:
          - host: 192.168.112.57
            name: woonkamer_chromecast
          - host: 192.168.112.53
            name: slaapkamer_chromecast
          - host: 192.168.112.62
            name: dylan_chromecast
          - host: 192.168.112.70
            name: woonkamer_babbelbox

Maar volgens mij is dit stuk sinds #33922. Er wordt in iedergeval niets meer gevonden naar het lijkt. De cast devices leven overigens voornamelijk in mijn wifi netwerk en HA in het normale subnet

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 29-06-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
raymonvdm schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:15:
Is er iemand die mij nog langzaam kan vertellen hoe ik mijn Google Cast devices moet definieren in mijn config.

Ik heb op dit moment

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# Discover some devices automatically
discovery:

cast:
  media_player:
          - host: 192.168.112.57
            name: woonkamer_chromecast
          - host: 192.168.112.53
            name: slaapkamer_chromecast
          - host: 192.168.112.62
            name: dylan_chromecast
          - host: 192.168.112.70
            name: woonkamer_babbelbox

Maar volgens mij is dit stuk sinds #33922. Er wordt in iedergeval niet meer gevonden naar het lijkt. De cast devices leven overigens voornamelijk in mijn wifi netwerk en HA in het normale subnet
Mijn chromecast's heb ik niet toegevoegd via de YAML maar simpelweg via de integrations. Lukt dat niet?

Zie configuration-->integrations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
denuz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Mijn chromecast's heb ik niet toegevoegd via de YAML maar simpelweg via de integrations. Lukt dat niet?

Zie configuration-->integrations.
Nee, ik heb de integration verwijderd en nu wil opnieuw toevoegen niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yTd4OMoJMW7BPuySzrASrgYSbg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UnWru5LtTNaYxpA005iyCFPq.png?f=user_large

Ik ga nog eens stoeien met mDNS, maar in hetzelfde netwerk zit wel de bluray speler dus die had ie opzich moeten vinden

Update:

Die stond dus uit en de avahi daemon draaide nog wel ergens, maar met de verkeerde config. Hij luisterd nu in de juiste vlan`s en ik heb zojuist 1 van de 5 devices gevonden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
vim /etc/avahi/avahi-daemon.conf

[server]
use-ipv4=yes
use-ipv6=no
allow-interfaces=vlan110,vlan112

[reflector]
#enable−reflector=no
enable−reflector=yes
#reflect−ipv=no

Voor het geval iemand er iets aan heeft

Nu nog kijken of ik TTS ook weer aan de praat kan krijgen }:O

En dat werkt ook zolang ik voor de Google Cast devices de DNS van Google maar blokkeer op de router zodat mijn HA domein intern resolved. De cast devices hebben nu dan ook een dhcp reservation

[ Voor 44% gewijzigd door raymonvdm op 29-06-2020 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
JunSn0w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:47:
[...]

Goede tip! Werkt dat een beetje goed met ruimtes die ook overdag aan de donkere kant zijn?

Er komt bij ons op de overloop weinig licht, dus daar is het altijd wel donker. In de avond is het dan wel handig dat het licht iets feller blijft dan dat je oorspronkelijk zou willen.
Jazeker.
Je kunt elke lamp of ruimte een eigen min/max lichtsterkte meegeven.
Je kunt ook alleen dimmen en de lichtkleur niet laten veranderen.
Ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
phlinx schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:23:
[...]

Jazeker.
Je kunt elke lamp of ruimte een eigen min/max lichtsterkte meegeven.
Je kunt ook alleen dimmen en de lichtkleur niet laten veranderen.
Ik ben er tevreden over.
Dank voor de tip, ga ik zeker naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Vraagje over de Sonos integratie:
Gisteren heb ik een tweede Symfonisk toegevoegd en samen met de eerste Symfonisk een stereo-paar gemaakt via de Sonos app. Vanmorgen zag ik dat de eerste Symfonisk niet meer als mediaplayer beschikbaar is in Home-Assistant, alleen de tweede Symfonisk. Komt dat doordat ze nu gekoppeld zijn? Of heb ik ergens een config fout gemaakt?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Yukkie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:34:
Vraagje over de Sonos integratie:
Gisteren heb ik een tweede Symfonisk toegevoegd en samen met de eerste Symfonisk een stereo-paar gemaakt via de Sonos app. Vanmorgen zag ik dat de eerste Symfonisk niet meer als mediaplayer beschikbaar is in Home-Assistant, alleen de tweede Symfonisk. Komt dat doordat ze nu gekoppeld zijn? Of heb ik ergens een config fout gemaakt?
Zodra je ze in stereo zet, kun je ze niet meer afzonderlijk bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:23
JunSn0w. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:23:
Ander probleem! De ONVIF intergratie werkt niet bij mij.
Telkens als ik bij intergraties binnen HA zelf op opslaan klikt voor ONVIF, krijg ik de melding

Unexpected Error Occured

In de logging zie ik dan onderstaande:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Logger: aiohttp.server
Source: components/onvif/config_flow.py:42
First occurred: 15:21:29 (1 occurrences)
Last logged: 15:21:29

Error handling request
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_protocol.py", line 418, in start
    resp = await task
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_app.py", line 458, in _handle
    resp = await handler(request)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/aiohttp/web_middlewares.py", line 119, in impl
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/real_ip.py", line 39, in real_ip_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/ban.py", line 73, in ban_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/auth.py", line 127, in auth_middleware
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/view.py", line 129, in handle
    result = await result
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/config/config_entries.py", line 145, in post
    return await super().post(request, flow_id)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/http/data_validator.py", line 60, in wrapper
    result = await method(view, request, *args, **kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/data_entry_flow.py", line 106, in post
    result = await self._flow_mgr.async_configure(flow_id, data)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 153, in async_configure
    result = await self._async_handle_step(flow, cur_step["step_id"], user_input)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/data_entry_flow.py", line 201, in _async_handle_step
    result: Dict = await getattr(flow, method)(user_input)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 96, in async_step_user
    return await self.async_step_device()
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 122, in async_step_device
    discovery = await async_discovery(self.hass)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 53, in async_discovery
    services = await hass.async_add_executor_job(wsdiscovery)
  File "/usr/local/lib/python3.7/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onvif/config_flow.py", line 42, in wsdiscovery
    discovery.start()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 285, in start
    self._startThreads()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 265, in _startThreads
    self._networkingThread.start()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 239, in start
    self._multiInSocket = self._createMulticastInSocket()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/wsdiscovery/threaded.py", line 109, in _createMulticastInSocket
    sock.bind(('', MULTICAST_PORT))
OSError: [Errno 98] Address in use

HA draait bij mij in een Docker container (host) op een UnRaid server. Ik dacht dat ONVIF gebruik maakte van poort 554, maar die is niet in use (zowel niet in de Docker als op de server zelf),

Misschien iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik een RPI 3B en de laatste versie van HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:04
Ik heb een flow via Node-Red lopen sinds de laatste update van HA schakelt hij de lampen eerst aan op 100% om vervolgens te dimmen naar het gewenste dim niveau.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlinx
De Blitzwolf smart plugs zijn binnen. Ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuNerVYOvrikx_8HQDd-1mChV4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWeGdS5yxfbmUTZPvGqDMKvb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLs2f-WSaxMQHVr-F_BnBmuL7LU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8rzKzMyVzAcEUzSUJkA0Gwh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ornNMy0vx2d2T9tZEHjaA5QUY_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5EPKaAuzuglrXo1pRO4ymxG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door phlinx op 30-06-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

phlinx schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:33:
De Blitzwolf smart plugs zijn binnen. Ben benieuwd...

[Afbeelding]
Nice! Hoe is de bouwkwaliteit?

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.