Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:27
Sinds de update naar 0.112 heb ik in de events tabel in de database heel veel records met event_type van state_changed waarbij er in de event_data alleen {} staat. Ik heb een heel aantal entities uitgesloten van de recorder, zouden die als leeg opgeslagen worden? Heeft 1 van jullie ook veel state_changed records met als event_data de waarde {} ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Septillion schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:20:
@skank Ook hier komt de supervisor met "update available" maar is binary_sensor.updater ook nog steeds:
YAML:
1
2
3
release_notes: 'https://www.home-assistant.io/latest-release-notes/'
newest_version: 0.111.4
friendly_name: Updater

en dus off

Deze lijkt dus niet direct een update te krijgen ofzo.
Wordt maar eens in de zoveel tijd gecheckt. Dus of geduld hebben, of de service homeassistant.update_entity gebruiken, kijken of dat werkt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackPoint schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:45:
Sinds de update naar 0.112 heb ik in de events tabel in de database heel veel records met event_type van state_changed waarbij er in de event_data alleen {} staat. Ik heb een heel aantal entities uitgesloten van de recorder, zouden die als leeg opgeslagen worden? Heeft 1 van jullie ook veel state_changed records met als event_data de waarde {} ?
https://github.com/home-assistant/core/pull/36883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:11
Hmmbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:50:
[...]

Wordt maar eens in de zoveel tijd gecheckt. Dus of geduld hebben, of de service homeassistant.update_entity gebruiken, kijken of dat werkt.
Jammer dat die niet gewoon mee komt als event vanuit het supervisor tab. homeassistant.update_entity werkt in ieder geval ook niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56

Mimiix

Professioneel Prutser

Septillion schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Jammer dat die niet gewoon mee komt als event vanuit het supervisor tab. homeassistant.update_entity werkt in ieder geval ook niet :|
Het is open source, leef je uit :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Mimiix Zou graag willen hoor, maar daar is het project me iets te groot voor om aan te beginnen. En mijn Python-foo iets te laag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Dan vraag je dat toch gewoon ipv te insinueren dat ik niet zoek.
Aldus staat die binary sensor bij mij nog steeds op off.
Lijkt me een bug te zijn of er zit serieuze delay op.

Dit gevonden
https://github.com/home-assistant/core/issues/31530

MAar zou in 106 fixed zijn.. dus not sure waarom die nu weer niet werkt...
Ik zie het volgende met:
sensor.latest_available_version 0.112.0 (11 uur geleden)
en met:
binary_sensor.updater off release_notes: https://www.home-assistant.io/latest-release-notes/
newest_version: 0.111.3
friendly_name: Updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Voor het eerst krijg ik deze fout melding bij het upgraden en ik heb geen flauw idee waarom en wat nu te doen. Alle vorige updates gingen prima:

20-07-02 05:06:44 INFO (MainThread) [supervisor.homeassistant] Update Home Assistant to version 0.112.0 20-07-02 05:06:44 INFO (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Update image homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.111.3 to homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.112.0 20-07-02 05:06:44 INFO (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Pull image homeassistant/qemux86-64-homeassistant tag 0.112.0. 20-07-02 05:06:44 ERROR (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Can't install homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.112.0 -> 500 Server Error: Internal Server Error ("Get https://registry-1.docker.io/v2/: dial tcp: lookup registry-1.docker.io: Temporary failure in name resolution"). 20-07-02 05:06:44 WARNING (MainThread) [supervisor.homeassistant] Update Home Assistant image fails

Ook de update van de Supervisor faalt om dezelfde reden. Ik draai
Systeemstatus
arch x86_64
chassis desktop
dev false
docker true
docker_version 19.03.6
hassio true
host_os Ubuntu 19.10
installation_type Home Assistant Supervised
os_name Linux
os_version 5.3.0-61-generic
python_version 3.7.7
supervisor 227
timezone Europe/Amsterdam
version 0.111.3
virtualenv false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie, met name de performance upgrades aan het logbook en history. Ik gebruik echter InfluxDB en voor de recorder een MariaDB. Ik kan niet iets vinden of ze daar aanpassingen aan hebben gedaan en of dat goed gaat. Iemand met deze combinatie al meegemaakt hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertseb schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:13:
Voor het eerst krijg ik deze fout melding bij het upgraden en ik heb geen flauw idee waarom en wat nu te doen. Alle vorige updates gingen prima:

20-07-02 05:06:44 INFO (MainThread) [supervisor.homeassistant] Update Home Assistant to version 0.112.0 20-07-02 05:06:44 INFO (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Update image homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.111.3 to homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.112.0 20-07-02 05:06:44 INFO (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Pull image homeassistant/qemux86-64-homeassistant tag 0.112.0. 20-07-02 05:06:44 ERROR (SyncWorker_7) [supervisor.docker.interface] Can't install homeassistant/qemux86-64-homeassistant:0.112.0 -> 500 Server Error: Internal Server Error ("Get https://registry-1.docker.io/v2/: dial tcp: lookup registry-1.docker.io: Temporary failure in name resolution"). 20-07-02 05:06:44 WARNING (MainThread) [supervisor.homeassistant] Update Home Assistant image fails

Ook de update van de Supervisor faalt om dezelfde reden. Ik draai
Systeemstatus
arch x86_64
chassis desktop
dev false
docker true
docker_version 19.03.6
hassio true
host_os Ubuntu 19.10
installation_type Home Assistant Supervised
os_name Linux
os_version 5.3.0-61-generic
python_version 3.7.7
supervisor 227
timezone Europe/Amsterdam
version 0.111.3
virtualenv false
DNS fail op het moment dat hij wil updaten. Lijkt niet aan HA te liggen, op t eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Hmmbob schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:43:
[...]

DNS fail op het moment dat hij wil updaten. Lijkt niet aan HA te liggen, op t eerste gezicht.
De NUC opnieuw opgestart een de update loopt. Toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
In amper 5 minuten de upgrade naar .112 uitgevoerd en kreeg een melding na afloop "Reload" en als een speer werkt eea weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertseb schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:06:
[...]

De NUC opnieuw opgestart een de update loopt. Toch raar.
Kan ook echt gewoon een glitch zijn - of dat je internet op dat moment heel even niet goed werkte ofzo. Fijn dat het gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Logboek en geschiedenis zijn inderdaad FORS sneller geworden in 0.112 - holy crap!

Geen enkel issue na updaten, alles werkt perfect.

[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
The__Virus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:32:
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie, met name de performance upgrades aan het logbook en history. Ik gebruik echter InfluxDB en voor de recorder een MariaDB. Ik kan niet iets vinden of ze daar aanpassingen aan hebben gedaan en of dat goed gaat. Iemand met deze combinatie al meegemaakt hoe het werkt?
Ik gebruik ook MariaDB voor de recorder, dat gaat prima. InfluxDB staat er los van, die blijft werken zoals hij deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08
Hier na de update doet niks van IKEA het meer.. Meer mensen toevallig gehad? Die IKEA intergratie maar weg doen en opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProudElm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:52:
Hier na de update doet niks van IKEA het meer.. Meer mensen toevallig gehad? Die IKEA intergratie maar weg doen en opnieuw?
Bijzonder, ik zie geheel geen wijzigingen in de Tradfri component voor deze release. Reboot geprobeerd?

Wel meer issues trouwens, maar die lijken ouder te zijn: https://github.com/home-a...integration%3A+tradfri%22

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
nee ik had dit ook niet verwacht.. reboot geprobeerd ja, had nog geen effect.. zal eens in de logging duiken of ik iets zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:30:
@Hmmbob ik zie dat jij een entity updater.updater hebt...
Is dat 1 die je zelf aangemaakt hebt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
alias: 'System: Update notifications'
  initial_state: 'on'
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: updater.updater
  action:
  - service: persistent_notification.create
    data_template:
      message: Home Assistant  {{ states.updater.updater.state }}  is now available.
Ok, ik dacht laat ik dat eens gaan fixen, maar je hebt deze code snippet gewoon uit mijn "old_automations" in het archief - geen wonder dat het niet meer werkt. Thanks mate :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
skank schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Vandaar mijn vraag.
Das toch vreemd... ?
Bug in 0.111.4? gezien dit toch in HA zelf zit? Ik wil nog ff wachten met updaten omdat ik die notification wil zien :p
Die binary_sensor wordt uit mijn hoofd 1 keer per dag (of bij een restart?) geüpdatet.
The updater binary sensor will check daily for new releases.
https://www.home-assistant.io/integrations/updater/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Hmmbob schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Ok, ik dacht laat ik dat eens gaan fixen, maar je hebt deze code snippet gewoon uit mijn "old_automations" in het archief - geen wonder dat het niet meer werkt. Thanks mate :+
Daarom, je old files gelijk verwijderen als je je migratie naar een new file gedaan hebt. Voor geschiedenis heb je git, die schijnt daar best wel goed in te zijn :+
(en ja, dat is mij ook al vaak genoeg overkomen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ProudElm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:01:
nee ik had dit ook niet verwacht.. reboot geprobeerd ja, had nog geen effect.. zal eens in de logging duiken of ik iets zie.
Reboot heeft niks opgelost, in de logging niks nuttigs te vinden anders dan:

Config entry for tradfri not ready yet. Retrying in 10 seconds.
11:32:44 AM – config_entries.py (WARNING) - message first occurred at 10:20:10 AM and shows up 27 times

Verder niks.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Na update naar 112 doet bij mij de integratie met Xiaomi het niet meer :( Wel kreeg ik een discovery voor de gateway maar die kan ik niet toevoegen, ook niet nadat ik de oude integratie uit mijn configuration.yaml heb verwijderd. Niet leuk...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Mozart schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:45:
Na update naar 112 doet bij mij de integratie met Xiaomi het niet meer :( Wel kreeg ik een discovery voor de gateway maar die kan ik niet toevoegen, ook niet nadat ik de oude integratie uit mijn configuration.yaml heb verwijderd. Niet leuk...
Bij mij detecteerde hij Xiaomi Gateway Aqara en Xiaomi Miio.
Op de Xiaomi Gateway Aqara vervolgens op 'Configure' geklikt en vervolgens de Key ingevoerd.
Hierna werden alle entities automatisch gedetecteerd en draaide het weer als vanouds.

Wat gaat er bij jou fout bij het toevoegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Fixer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:02:
[...]

Bij mij detecteerde hij Xiaomi Gateway Aqara en Xiaomi Miio.
Op de Xiaomi Gateway Aqara vervolgens op 'Configure' geklikt en vervolgens de Key ingevoerd.
Hierna werden alle entities automatisch gedetecteerd en draaide het weer als vanouds.

Wat gaat er bij jou fout bij het toevoegen dan?
Geen foutmelding maar dit:
Device is already configured

En dan kan ik sluiten drukken.

Opgelost, ik had hem blijkbaar al genegeerd en dan kan je hem niet opnieuw toevoegen. Pas als je stopt met negeren kun je hem toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mozart op 02-07-2020 15:59 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ProudElm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Reboot heeft niks opgelost, in de logging niks nuttigs te vinden anders dan:

Config entry for tradfri not ready yet. Retrying in 10 seconds.
11:32:44 AM – config_entries.py (WARNING) - message first occurred at 10:20:10 AM and shows up 27 times

Verder niks.. :?
Ik blijf me zelf maar quoten 8)

Heb het niet verder kunnen oplossen. Dus heb uit eindelijk de IKEA er uit gegooid en opnieuw toegevoegd. Gelukkig viel het mee en bleven de automations werken daarna weer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:39
Ik moest vandaag mijn esxi server uitzetten aangezien mijn zonnepanelen geplaatst zijn op het huis.
Dus stroom moest er volledig even 10 minuten vanaf.

Nadat ik de esxi server aangezet heb en de ubuntu server VM ( met docker voor HA ) opgestart had.
werkte alle andere services zoals normaal: Ubiquiti conrtoller / DSMR reader / Openvpn server.
Maar mijn Homeassistant lijkt nu problemen te hebben.

Hij blijft ook constant op de melding: Home Assistant is aan het opstarten. Gedurende het opstarten zal niet alles beschikbaar zijn. hangen. ook na meerdere herstarts en zelfs na het verwijderen van de database uit de config folder helpt niks. Logbestanden blijven leeg.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcel19 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:49:
Ik moest vandaag mijn esxi server uitzetten aangezien mijn zonnepanelen geplaatst zijn op het huis.
Dus stroom moest er volledig even 10 minuten vanaf.

Nadat ik de esxi server aangezet heb en de ubuntu server VM ( met docker voor HA ) opgestart had.
werkte alle andere services zoals normaal: Ubiquiti conrtoller / DSMR reader / Openvpn server.
Maar mijn Homeassistant lijkt nu problemen te hebben.

Hij blijft ook constant op de melding: Home Assistant is aan het opstarten. Gedurende het opstarten zal niet alles beschikbaar zijn. hangen. ook na meerdere herstarts en zelfs na het verwijderen van de database uit de config folder helpt niks. Logbestanden blijven leeg.

iemand tips?
Ben je op dezelfde versie gebleven of heb je een ‘auto’ upgrade of iets dergelijks gehad?
Welke database? Zigbee of zwave integratie ?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:39
martinvdm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:51:
[...]

Ben je op dezelfde versie gebleven of heb je een ‘auto’ upgrade of iets dergelijks gehad?
Welke database? Zigbee of zwave integratie ?
ik heb de VM uit moeten zetten vanwege zonnepanelen installatie, dus mijn stroom moest er vanaf.
Dus alles is het zelfde gebleven, geen update gedaan. Gewoon uit en aan in een tijdsbestek van 10 minuten.

Ik heb de database van Home assistant verwijderd om te kijken of die misschien corrupt was:
home-assistant_v2.db

---------------------------------
EDIT:

probleem is opgelost, ik had een ip camera los gekoppeld aangezien ze daar bij moesten voor de panelen.
Daar bleef home assistant blijkbaar naar zoeken en ophangen. nu ik deze heb verwijderd uit de config file werkt alles weer.

[ Voor 19% gewijzigd door marcel19 op 02-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Die binary_sensor wordt uit mijn hoofd 1 keer per dag (of bij een restart?) geüpdatet.

[...]

https://www.home-assistant.io/integrations/updater/
Hier na 24 uur nog steeds de binary sensor op off
Het werkt dus echt niet he

Volgens mij is er wel iets fout?
Althans, ik weet niet hoe ik nu een notifactie kan krijgen wanneer er een update is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:46
Ik heb (om te testen) een sensor van Xiaomi Mijia besteld zodat ik kan zien of een raam / deur open staat. Nu bedenk ik me net dat ik daar ook een Zigbee hub / bridge of wat dan ook voor nodig heb.

Ik zie allemaal USB sticks voor Windows / Linux / RP ..

Mijn Home Assistant installatie draait binnen VmWare Fusion op een Mac.

Is er ook een USB device voor een MAC te verkrijgen of zijn er misschien andere apparaten die jullie aan kunnen raden welke goed / zeer goed met HA weken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
joecks schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:33:
Ik heb (om te testen) een sensor van Xiaomi Mijia besteld zodat ik kan zien of een raam / deur open staat. Nu bedenk ik me net dat ik daar ook een Zigbee hub / bridge of wat dan ook voor nodig heb.

Ik zie allemaal USB sticks voor Windows / Linux / RP ..

Mijn Home Assistant installatie draait binnen VmWare Fusion op een Mac.

Is er ook een USB device voor een MAC te verkrijgen of zijn er misschien andere apparaten die jullie aan kunnen raden welke goed / zeer goed met HA weken ?
Is het niet gewoon een kwestie van een conbee stick kopen en deze als USB device delen met je VM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

raymonvdm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Is het niet gewoon een kwestie van een conbee stick kopen en deze als USB device delen met je VM ?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Vanavond heb ik een poging gedaan om DSMR Reader te installeren op een machine dicht bij mijn slimme meter en dat lijkt gelukt te zijn (EEEpc) en hierop staat alleen de datalogger geïnstalleerd

https://dsmr-reader.readt...tallation/datalogger.html

Daarnaast heb ik ook DSMR Reader zelf geïnstalleerd op een andere machine (waar toevallig ook HomeAssistant op staat) en ik krijg data. De data die ik krijg klopt nog niet helemaal omdat mij slimme meter stuk is deze meet max 17 watt, en na de corona crisis krijg ik een nieuwe van Enexis

https://dsmr-reader.readt...t/installation/quick.html

Maar hoe krijg ik de data nu in HomeAssistant? De wiki zegt een regel, maar dat kan naar mijn gevoel niet kloppen

https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr_reader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 11:44
raymonvdm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:38:
Vanavond heb ik een poging gedaan om DSMR Reader te installeren op een machine dicht bij mijn slimme meter en dat lijkt gelukt te zijn (EEEpc) en hierop staat alleen de datalogger geïnstalleerd

https://dsmr-reader.readt...tallation/datalogger.html

Daarnaast heb ik ook DSMR Reader zelf geïnstalleerd op een andere machine (waar toevallig ook HomeAssistant op staat) en ik krijg data. De data die ik krijg klopt nog niet helemaal omdat mij slimme meter stuk is deze meet max 17 watt, en na de corona crisis krijg ik een nieuwe van Enexis

https://dsmr-reader.readt...t/installation/quick.html

Maar hoe krijg ik de data nu in HomeAssistant? De wiki zegt een regel, maar dat kan naar mijn gevoel niet kloppen

Je hebt de verkeerde link.

Je moet deze hebben en dan het ser2net gedeelte:

https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr/

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
raymonvdm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Soms kan het gewoon heel simpel zijn , dank je wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
Een vraagje: Ik heb de Xiaomi gatweway eindelijk gekoppeld gekregen met mijn HA. Maar nu zie ik alleen de alarm functies. En kan ik de wifi lampen, brandalarm, gasalarm, LED strip, sensors, etc.... niet bedienen Met HA.
Deze komen niet bij de apparaten onder de integratie van Xiaomi te staan. Hoe kan ik dit oplossen? Of mag ik al die hardware gaan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
skank schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:57:
[...]
Hier na 24 uur nog steeds de binary sensor op off
Ik kan het helaas niet meer checken, ik heb de update gedaan :+ Maar als het na 24 uur nog steeds op off is schiet het in ieder geval zijn doel compleet voorbij 8)7

Upgrade naar 0.112.0 ging gelukkig goed. Had verwacht dat de db hierna ook kleiner zou worden maar dat lijkt niet het geval. Logbook en history zijn wel een stuk sneller! Laat ik het zo zeggen, hiervoor heb ik ze al minimaal 2 maanden al niet kunnen laden, ze werkte gewoon niet meer. Waarschijnlijk omdat het te veel moeite was alles op te vragen.

@joecks Je installatie is een tikkeltje exotisch maar je gaat mij niet vertellen dat de "standaard" CC2531 niet gewoon gezien wordt als COM poort op je Mac. Je moet die dan alleen je VM in krijgen en kan je zo Zigbee2MQTT draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0.112.1:
  • Update proxmoxve integration to correctly renew authentication (@jhollowe - #37016)
  • Change log url in config check error notification (@hdsheena - #37311)
  • Smappee dependency update (@bsmappee - #37331)
  • Fix devolo sensor subscriber (@2Fake - #37337)
  • Fix gogogate2 issue where non-admin users could not login (@vangorra - #37353)
  • Use entry.data.get() in forked_daapd config_flow as some entries miss… (@uvjustin - #37359)
  • Fix withings bug that grabbed oldest value instead of the newest (@vangorra - #37362)
  • Update frontend to 20200702.0 (@bramkragten - #37369)
  • Add DenonAvr missing error message (@starkillerOG - #37370)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
@Mitchell
Thanks voor je 17track card. Mitchell in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Denk je dat het mogelijk is automatisch te vertalen middels deze card of moeten we daarvoor sensor aanpassingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-09 15:57

Mitchell

Ondertitel

schumi2004 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:20:
@Mitchell
Thanks voor je 17track card. Mitchell in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Denk je dat het mogelijk is automatisch te vertalen middels deze card of moeten we daarvoor sensor aanpassingen doen?
Graag gedaan! Blij dat iemand er wat aan heeft :)

Het vertalen van de tracking zou ik inderdaad in de sensor doen, lijkt me een logischere plek.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
raymonvdm schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:38:

Klopt, in principe is dat genoeg.
Of je gaat alles (sensoren) zelf toevoegen in de configs.
Sowieso moet je zorgen dat de MQTT instelling van DSMR_Reader goed staat zodat die integration de data krijgt.
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Nee, hij heeft de juiste link.

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 03-07-2020 10:12 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 00:45:
[...]

Nee, die gebruikte ik al en sindsdien is mijn HomeAssistant database als een gek gaan groeien. Dus wil ik nu naar dsrm_reader zodat ik minder data naar HA krijg. Voor het snelle overzicht gebruik ik overgens nog steeds een youless op mn 1000/kwh pulse ledje |:(

Ik moet nu even kijken of ik kan herkennen waar welke entiteit vandaan komt (dsmr plugin versus dsmr_reader)

@Nnoitra Wat zouden die instellingen moeten zijn of is de default voldoende?

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 03-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
raymonvdm schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Nee, die gebruikte ik al en sindsdien is mijn HomeAssistant database als een gek gaan groeien. Dus wil ik nu naar dsrm_reader zodat ik minder data naar HA krijg. Voor het snelle overzicht gebruik ik overgens nog steeds een youless op mn 1000/kwh pulse ledje |:(

Ik moet nu even kijken of ik kan herkennen waar welke entiteit vandaan komt (dsmr plugin versus dsmr_reader)

Ik gebruik daarvoor een filter sensor met een time_throttle zodat hij elke 10 seconden de waarde opslaat in een nieuwe sensor. De andere sensor zet ik dan in de exclusions van de recorder. Scheelt heel veel!

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
  - platform: filter
    name: 'Energy Consumption (tarif 1) Throttled'
    entity_id: sensor.energy_consumption_tarif_1
    filters:
    - filter: time_throttle
      window_size: 10
    name: 'Energy Consumption (tarif 2) Throttled'
    entity_id: sensor.energy_consumption_tarif_2
    filters:
    name: 'Gas Consumption Throttled'
    entity_id: sensor.gas_consumption
    filters:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
Septillion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:57:
[...]

@joecks Je installatie is een tikkeltje exotisch maar je gaat mij niet vertellen dat de "standaard" CC2531 niet gewoon gezien wordt als COM poort op je Mac. Je moet die dan alleen je VM in krijgen en kan je zo Zigbee2MQTT draaien.
@Septillion Geen idee , ik moet nog zo'n stick aanschaffen maar heb er geen zin dat ik er zo eentje ga bestellen en er dan achter kom dat het niet werkt. Beetje zonde van het geld, vandaar even de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@joecks Aan een CC2531 val je in ieder geval geen buil. :+ Goedkoopste optie van alle. En aangezien MacOS ook in de lijst staat van OS'en waarmee je eventueel kunt flashen lijkt het met de drivers dus prima te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Septillion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:09:
@joecks Aan een CC2531 val je in ieder geval geen buil. :+ Goedkoopste optie van alle. En aangezien MacOS ook in de lijst staat van OS'en waarmee je eventueel kunt flashen lijkt het met de drivers dus prima te zijn :)
Fun fact: deCONZ werkt niet op MacOSX :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Mimiix Ook niet in een VM? Maar goed, blijft optie voor Zigbee2MQTT in ieder geval nog staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Septillion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:02:
@Mimiix Ook niet in een VM? Maar goed, blijft optie voor Zigbee2MQTT in ieder geval nog staan :)
Ja, dat wel volgens mij. Gaat er puur om dat er geen deCONZ software is die op MacOSX werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pXzgLJDV/1589449130-26.jpg

Ik heb die BlitzWolf BW-SHP13 eens aan een test onderworpen, specifiek een vergelijking tussen 2 pluggen...
Nou, het is behoorlijk slecht. Zonder calibratie eigenlijk alleen bruikbaar voor relatieve metingen in plaats van absolute metingen.

Zie: https://github.com/Koenkk...12#issuecomment-653508008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Iemand hier ervaring met HA en de Symfonisk speakers van IKEA? Werkt het beetje fijn samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

maartend schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:06:
Iemand hier ervaring met HA en de Symfonisk speakers van IKEA? Werkt het beetje fijn samen?
Is gewoon Sonos. Werkt prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mimiix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Is gewoon Sonos. Werkt prima hier!
Thnx. Ik weet dat er veel Sonos inzit, dus verwacht het ook wel, maar wel zeker weten.

Stuur jij ze enkel aan via HA of ook nog de sonos app?
Wil er eigenlijk 2 in mijn tuin, en dan gewoon via HA Tune-in radio naar streamen of spotify. Allemaal niet bijzonder dus, maar wel via HA. Als ik weer een app moet installeren bj de Lady is de hele WAF weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Saturnus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]

Ik heb die BlitzWolf BW-SHP13 eens aan een test onderworpen, specifiek een vergelijking tussen 2 pluggen...
Nou, het is behoorlijk slecht. Zonder calibratie eigenlijk alleen bruikbaar voor relatieve metingen in plaats van absolute metingen.

Zie: https://github.com/Koenkk...12#issuecomment-653508008
Interessant wel. Maar ik vraag me af hoe precies je het wil hebben. Die power metingen zijn voor mij alleen interessant op grote verschillen. Wasmachine aan en uit bijvoorbeeld is een huge difference.

Begrijp ik dat er dus 25% verschil in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

maartend schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Thnx. Ik weet dat er veel Sonos inzit, dus verwacht het ook wel, maar wel zeker weten.

Stuur jij ze enkel aan via HA of ook nog de sonos app?
Wil er eigenlijk 2 in mijn tuin, en dan gewoon via HA Tune-in radio naar streamen of spotify. Allemaal niet bijzonder dus, maar wel via HA. Als ik weer een app moet installeren bj de Lady is de hele WAF weg.
Voor HA zijn het sonos apparaten :) De app werkt ook gewoon goed. Het is gewoon een "goedkopere" sonos one.

Ik gebruik die van mij met een BNR nieuws radio stream.

Mijn automation is als volgt:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- id: '1584196091125'
  alias: Radio_nacht_bedknop
  description: ''
  trigger:
  - device_id: 02425bcdf3a945ce97f4fb9ddd275c24
    domain: deconz
    platform: device
    subtype: turn_on
    type: remote_button_short_press
  condition:
  - condition: state
    entity_id: input_boolean.radiotoggle
    state: 'off'
  action:
  - data: {}
    entity_id: script.1579802975383
    service: script.turn_on
  - data: {}
    entity_id: input_boolean.radiotoggle
    service: input_boolean.toggle

En het script:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
'1579802975383':
  alias: Radio
  sequence:
  - data:
      entity_id: media_player.slaapkamer
      sleep_time: 3600
    service: sonos.set_sleep_timer
  - data:
      source: Bnr
    service: media_player.select_source
  - data:
      volume_level: 0.13
    service: media_player.volume_set

Die source is in de app ingesteld met de radio stream url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 08:55
Saturnus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:53:

Met wat heb je getest ? 1000W aan oude gloeilampen lijkt me nogal veel lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mimiix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Interessant wel. Maar ik vraag me af hoe precies je het wil hebben. Die power metingen zijn voor mij alleen interessant op grote verschillen. Wasmachine aan en uit bijvoorbeeld is een huge difference.

Begrijp ik dat er dus 25% verschil in zit?
Nog niet duidelijk, ik heb geen pro apparatuur. 10-15 is de initiële uitkomst. Daarbij dus verschil per plug.
francisp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Met wat heb je getest ? 1000W aan oude gloeilampen lijkt me nogal veel lampen.
Airconditioner. Het is een snelle test om duidelijk te maken dat die pluggen zonder calibratie niet betrouwbaar zijn op hun absolute waarden. De calibratie zelf moet dus nog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Saturnus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Nog niet duidelijk, ik heb geen pro apparatuur. 10-15 is de initiële uitkomst. Daarbij dus verschil per plug.

[...]

Airconditioner. Het is een snelle test om duidelijk te maken dat die pluggen zonder calibratie niet betrouwbaar zijn op hun absolute waarden. De calibratie zelf moet dus nog gebeuren.
Een AC is niet betrouwbaar in stroomverbruik. Daar zijn veel schommelingen in te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 08:55
Inderdaad. Gloeilampen zijn nog het best. Maar niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Om hier iets over te zeggen: Ik heb een innr SP 120 en een ouderwetse domme meter. Zowel die als de domme meter als de BWSHP geven bij de ventilator 96w aan. Niet hoog, maar wel accuraat so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mimiix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Een AC is niet betrouwbaar in stroomverbruik. Daar zijn veel schommelingen in te meten.
Maakt niet uit. Het gaat hoofdzakelijk om de vergelijking tussen de pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
francisp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:38:
Bij de AC-tion hebben ze nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Enkel Yamaha Musiccast WX-010 is zeker niet aan te sturen via HA?
Moet zeker via receiver?

Ik vraag me eigenlijk af welke wifi speakers naast IKEA en SONOS uberhaubt rechtstreeks zijn aan te sturen via HA.

[ Voor 39% gewijzigd door maartend op 03-07-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
francisp schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:38:
Een halogeen lamp heeft volgens mij hetzelfde gedrag en die zijn volgens mij nog wel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Redelijk, maar die is iets temperatuur gevoeliger. Naast dat die gelijk stuk is met een tikkie als hij heet is |:( Verkopen de gloeilampen bij de Action niet voor niets als rugged. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mimiix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:42:
Om hier iets over te zeggen: Ik heb een innr SP 120 en een ouderwetse domme meter. Zowel die als de domme meter als de BWSHP geven bij de ventilator 96w aan. Niet hoog, maar wel accuraat so far.
Oef dus wel accuraat genoeg waarvoor het moet dienen (wasmachine/Droogkast aan / uit enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
raymonvdm schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:20:
[...]

De https://www.home-assistant.io/integrations/dsmr_reader/ heeft geen instellingen, alleen een toe te voegen regel in de configuratie.

En voor wat betreft DSMR_reader, duidelijker dan dit kan het er volgens mij niet staan:
To use this component, you will need DSMR Reader to be set up to publish to the MQTT server, that Home Assistant also uses. It is important that you setup DSMR Reader to publish to MQTT using “Split Topic” and that you use the default mappings.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
maxoss schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:34:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
alias: Alarm Pending Sound
    sequence:
      - service: media_player.play_media
        data:
          entity_id: media_player.google_mini
          media_content_id: "http://10.0.0.14:8123/local/Alarm/beep.mp3"
          media_content_type: "music"

Zoiets?
Ik kom er nog niet helemaal uit. Wat is hieraan niet goed?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  - device_id: 8b11aed1df374109b37d70e03eada720
    domain: binary_sensor
    entity_id: binary_sensor.openclose_48
    type: opened
  condition: []
  action:
  - data:
      media_content_id: http://192.168.2.19:8123/local/sound/bell.mp3
      media_content_type: music
    entity_id: media_player.sonos_beam
    service: media_player.media_play

Het bestand staat in config/www/sound/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Laatst online: 00:27

Erik80

Sinds 1980

RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:25:
[...]

...

Kun je de mp3 wel benaderen als je de in de automation opgenomen url zelf opent in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Erik80 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Kun je de mp3 wel benaderen als je de in de automation opgenomen url zelf opent in de browser?
Ja werkt gewoon via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Laatst online: 00:27

Erik80

Sinds 1980

RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Ja werkt gewoon via de browser.
Niet zeker, maar gebruik eens aanhalingstekens: "http://192.168.2.19:8123/local/sound/bell.mp3" en anders de externe url (als je die hebt, bv duckdns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Erik80 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Niet zeker, maar gebruik eens aanhalingstekens: "http://192.168.2.19:8123/local/sound/bell.mp3" en anders de externe url (als je die hebt, bv duckdns)
Werkt ook niet.
Extern gebruik ik via Nabu Casa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:25:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  - device_id: 8b11aed1df374109b37d70e03eada720
    domain: binary_sensor
    entity_id: binary_sensor.openclose_48
    type: opened
  condition: []
  action:
  - data:
      media_content_id: http://192.168.2.19:8123/local/sound/bell.mp3
    entity_id: media_player.sonos_beam
    service: media_player.media_play

Weer iets verder als ik deze service kies werkt het deels:
media_player.play_media

Hij schakelt over naar de bell.mp3 maar ik hoor niks. ook met volume 100%
Ook al ander bestand gebruikt, maar geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 20:52
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door phlinx op 04-07-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb wel eens gemerkt dat het apparaat eerst actief moet worden en dan pas afspeelt. Misschien actie toevoegen om sonos te activeren en dan kleine delay
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:18:
[...]

media_player.play_media

En entity_id inspringen onder data: ?

[ Voor 55% gewijzigd door maxoss op 04-07-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
maxoss schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:22:
Ik heb wel eens gemerkt dat het apparaat eerst actief moet worden en dan pas afspeelt. Misschien actie toevoegen om sonos te activeren en dan kleine delay
[...]

En entity_id inspringen onder data: ?
Het lijkt allemaal te werken. Alleen geen geluid
Vertraging ingebouwd
Uitgezet in laten schakelen en afspelen of vanuit de radio stream.
Maakt allemaal niet uit.

Ik zie het bestand ook in de player:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhCrgUMHxD4YJi1Jw9Bb7JKfHrU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YeP2hZhvqJEkH7wJlB51iiuK.jpg?f=user_large

Nou ik heb geen idee. Zet dit maar in de koelkast.

[ Voor 3% gewijzigd door RoTeK70 op 04-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Septillion schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Ik kan het helaas niet meer checken, ik heb de update gedaan :+ Maar als het na 24 uur nog steeds op off is schiet het in ieder geval zijn doel compleet voorbij 8)7

Upgrade naar 0.112.0 ging gelukkig goed. Had verwacht dat de db hierna ook kleiner zou worden maar dat lijkt niet het geval. Logbook en history zijn wel een stuk sneller! Laat ik het zo zeggen, hiervoor heb ik ze al minimaal 2 maanden al niet kunnen laden, ze werkte gewoon niet meer. Waarschijnlijk omdat het te veel moeite was alles op te vragen.

Bij mij werkt ie prima hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMMy88-mcYEkpKpb1wqvctSsiuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVsgtiN4uzQRDyMmIuy0qgi5.jpg?f=fotoalbum_large

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Das echt wel vreemd, er zijn enorm veel meldingen dat het niet werkt
https://github.com/home-assistant/core/issues/33142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:08
skank schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Das echt wel vreemd, er zijn enorm veel meldingen dat het niet werkt
https://github.com/home-assistant/core/issues/33142
Zoveel meldingen zijn er ook weer niet. Ze geven ook aan dat het even duurt dat de update beschikbaar is, staat ook in de documentatie, toch?. Misschien wachten ze allemaal niet lang genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsiey schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Zoveel meldingen zijn er ook weer niet. Ze geven ook aan dat het even duurt dat de update beschikbaar is, staat ook in de documentatie, toch?. Misschien wachten ze allemaal niet lang genoeg? :P
In de informatie staat eenmaal per dag ofzo
Als je 2 dagen moet wachten op een update, heeft die updater helemaal geen zin

Ik heb nog steeds niets van melding 48+ uren later

Soit, wachten op een fix dan maar.. ik zie geen andere oplossingen om daarvoor een melding te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackPoint
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Het lijkt allemaal te werken. Alleen geen geluid
Vertraging ingebouwd
Uitgezet in laten schakelen en afspelen of vanuit de radio stream.
Maakt allemaal niet uit.

Ik zie het bestand ook in de player:

[Afbeelding]

Nou ik heb geen idee. Zet dit maar in de koelkast.
Ik had dat pas ook, heb mn (ikea) Sonos herstart en toen deed hij het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0.112.2

https://www.home-assistant.io/blog/2020/07/01/release-112/

Update proxmoxve integration to correctly renew authentication (@jhollowe - #37016) (proxmoxve docs)

Change log url in config check error notification (@hdsheena - #37311) (homeassistant docs)

Smappee dependency update (@bsmappee - #37331) (smappee docs)

Fix devolo sensor subscriber (@2Fake - #37337) (devolo_home_control docs)

Fix gogogate2 issue where non-admin users could not login (@vangorra - #37353) (gogogate2 docs)

Use entry.data.get() in forked_daapd config_flow as some entries miss… (@uvjustin - #37359) (forked_daapd docs)

Fix withings bug that grabbed oldest value instead of the newest (@vangorra - #37362) (withings docs)

Update frontend to 20200702.0 (@bramkragten - #37369) (frontend docs)

Add DenonAvr missing error message (@starkillerOG - #37370) (denonavr docs)

[ Voor 85% gewijzigd door skank op 04-07-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Ik heb sindskort een P1 monitor draaien voor de slimme meter. Uiteindelijk zou ik via de API de data in Home Assistant terug willen kunnen lezen. Als voorbeeld heb ik gebruik gemaakt van dit topic op het HA forum : https://community.home-as...dsmr-with-solution/151507 en aan de hand daarvan dit geplaatst in de configuration.yaml file :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 - platform: rest
    resource: http://ipadress.p1.mon/api/v1/smartmeter?limit=1&json=object&round=on
    name: Huidig verbruik
    value_template: '{{ value_json.0.CONSUMPTION_W }}'
    unit_of_measurement: "W"

resource: http://ipadress.p1.mon/api/v1/powergas/day?limit=1&json=object&round=off
    name: Verbruik Per Dag
    value_template: '{{ value_json.0.CONSUMPTION_DELTA_KWH | round(4) }}'
    unit_of_measurement: "kWh"

Vervolgens krijg ik geen data in HomeAssitant en zie ik dit in de log terug :
Logger: homeassistant.components.sensor
Source: helpers/entity_platform.py:138
Integration: Sensor (documentation, issues)
First occurred: 11:25:13 AM (2 occurrences)
Last logged: 11:25:13 AM
Platform rest not ready yet. Retrying in 30 seconds.

Enig idee waar het fout gaat? Zou ik het platform moeten aanpassen, zoja naar welk platform dan ?
En tevens vraag ik me af wat het grote verschil is tussen deze manier van uitlezen , en die van MQTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht overbodig, maar ik neem aan dat je i.p.v. `ipadress.p1.mon` er daadwerkelijk het IP-adres hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
JackPoint schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Ik had dat pas ook, heb mn (ikea) Sonos herstart en toen deed hij het wel 8)7
Was inderdaad een goeie optie.
Maar geen resultaat.
Ik heb twee boxen een beam en z'n ikea ding. op beiden werkt het niet.
Je zou echt zeggen dat het iets met dat bestand .mp3 te maken moet hebben.
Maar die doet het volgens mij prima.
Geen idee dus.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Osiris schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:34:
Wellicht overbodig, maar ik neem aan dat je i.p.v. `ipadress.p1.mon` er daadwerkelijk het IP-adres hebt staan?
Zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Was inderdaad een goeie optie.
Maar geen resultaat.
Ik heb twee boxen een beam en z'n ikea ding. op beiden werkt het niet.
Je zou echt zeggen dat het iets met dat bestand .mp3 te maken moet hebben.
Maar die doet het volgens mij prima.
Geen idee dus.... :(
Wat gebeurd er als je http://192.168.2.19:8123/local/sound/bell.mp3
in internet Explorer opent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
GertJan2012 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:29:
Ik heb sindskort een P1 monitor draaien voor de slimme meter. Uiteindelijk zou ik via de API de data in Home Assistant terug willen kunnen lezen. Als voorbeeld heb ik gebruik gemaakt van dit topic op het HA forum : https://community.home-as...dsmr-with-solution/151507 en aan de hand daarvan dit geplaatst in de configuration.yaml file :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    resource: http://ipadress.p1.mon/api/v1/smartmeter?limit=1&json=object&round=on
    name: Huidig verbruik
    value_template: '{{ value_json.0.CONSUMPTION_W }}'
    unit_of_measurement: "W"

resource: http://ipadress.p1.mon/api/v1/powergas/day?limit=1&json=object&round=off
    name: Verbruik Per Dag
    value_template: '{{ value_json.0.CONSUMPTION_DELTA_KWH | round(4) }}'
    unit_of_measurement: "kWh"

Vervolgens krijg ik geen data in HomeAssitant en zie ik dit in de log terug :
Logger: homeassistant.components.sensor
Source: helpers/entity_platform.py:138
Integration: Sensor (documentation, issues)
First occurred: 11:25:13 AM (2 occurrences)
Last logged: 11:25:13 AM
Platform rest not ready yet. Retrying in 30 seconds.

Enig idee waar het fout gaat? Zou ik het platform moeten aanpassen, zoja naar welk platform dan ?
En tevens vraag ik me af wat het grote verschil is tussen deze manier van uitlezen , en die van MQTT?
Kun je die resource URLs überhaupt wel benaderen/ophalen, eventueel vanaf een ander device/browser?
En kijk ook even in de settings van P1monitor naar de API instellingen; het kan maar zo zijn dat die niet meer kloppen met het voorbeeld wat je gebruikt hebt.
Fatsoenlijke documentatie lijkt daar niet hoog op 't prio lijstje te staan, helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 04-07-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Dan speelt het geluid gewoon af.

Ik had toch een /config/ in het bestand staan en die moet er niet in. nu werkt het!
Nu nog uitzoeken hoe de Sonos na afspelen van het geluid weer verder gaat met wat was ingesteld voordat het geluid afspeelde. _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door RoTeK70 op 04-07-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Momenteel ben ik de Hassos installatie (pi4) bij mijn ouder aan het bijwerken/updaten. Zelf draai ik HA op mijn synology nas, en het updaten is dan binnen no-time gebeurd. Op de Pi4 bij mijn ouders duurt dit echt enorm lang voor mijn gevoel. Is dat normaal? Ik zit nu denk ik al een kwartier te wachten. Inmiddels heb ik een 502 bad gateway error in mijn browser. :X Is dat normaal?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:50:
[...]
[knip]
Nu nog uitzoeken hoe de Sonos na afspelen van het geluid weer verder gaat met wat was ingesteld voordat het geluid afspeelde. _/-\o_
Als ik mij niet vergis is eerder in dit topic verwezen naar scenes voor dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Nnoitra schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Kun je die resource URLs überhaupt wel benaderen/ophalen, eventueel vanaf een ander device/browser?
En kijk ook even in de settings van P1monitor naar de API instellingen; het kan maar zo zijn dat die niet meer kloppen met het voorbeeld wat je gebruikt hebt.
Fatsoenlijke documentatie lijkt daar niet hoog op 't prio lijstje te staan, helaas.
Thanks, heb nu rechtstreeks uit P1Monitor de API link gekopieerd, dus :

http://ipadres/api/v1/smartmeter?limit=1&json=object&round=on
ipv
http://ipadres.p1.mon/api...t=1&json=object&round=off

Nogmaals thanks @Nnoitra _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:54:
Momenteel ben ik de Hassos installatie (pi4) bij mijn ouder aan het bijwerken/updaten. Zelf draai ik HA op mijn synology nas, en het updaten is dan binnen no-time gebeurd. Op de Pi4 bij mijn ouders duurt dit echt enorm lang voor mijn gevoel. Is dat normaal? Ik zit nu denk ik al een kwartier te wachten. Inmiddels heb ik een 502 bad gateway error in mijn browser. :X Is dat normaal?
Maar welke versie update je? Naar 112 zit ook een database migratie die wat tijd in beslag kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
-Casper schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Als ik mij niet vergis is eerder in dit topic verwezen naar scenes voor dit soort dingen
Ja inderdaad daar zou het mee kunnen.
Ik ga er eens mee spelen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

JBS schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Maar welke versie update je? Naar 112 zit ook een database migratie die wat tijd in beslag kan nemen.
Van 112.0 naar 112.2. Dat zou toch niet zo lang mogen duren?
Maar wat ik me nu zit af te vragen, zou het aan het SDkaartje kunnen liggen? Die is nagenoeg nieuw dus stuk zal hij nog niet zijn, maar zou deze wellicht niet snel genoeg zijn?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:18:
[...]

media_player.play_media

Dit is een automation van mij waarbij een kerkklok afspeelt over een Google Mini. Enige verschil met jouw script zijn de aanhalingstekens als ik zo snel vergelijk:

code:
1
2
3
4
5
data:
  media_content_id: 'http://192.168.2.150:8123/local/audio/churchbell.wav'
entity_id: media_player.googlehome7667
service: media_player.play_media

Dit voorbeeld heeft een WAV-bestand, maar ik gebruik dezelfde code voor MP3's en dat werkt perfect met Google apparaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Rianata op 04-07-2020 14:54 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Ja inderdaad daar zou het mee kunnen.
Ik ga er eens mee spelen. Bedankt.
Volgens mij kun je beter gebruik maken van services sonos.snapshot & sonos.restore. Zie ook de integratiepagina van Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik ben nu al een tijdje aan het spelen met Home Assistant en Node Red, heb al gave automatisering voor elkaar en ben nu aan het spelen met het dashboard. Wil graag deze plugin gebruiken:
https://github.com/jcwillox/lovelace-paper-buttons-row dus deze geladen via HACS en een basic card aangemaakt:
YAML:
1
2
3
4
5
type: entities
entities:
  - type: 'custom:paper-buttons-row'
    buttons:
      - light.lampje

Dit schakelt netjes mijn licht uit en aan, totdat ik reload, dan doet de knop niets meer. Verschillende browsers geprobeerd (Safari en Chrome op MacOS, Chrome op Windows) zelfs in mijn app werkt het niet., Als ik de frontend cache leeg in de app werk het één keer maar na reload niet meer.

Caches legen in de browser geeft ook resultaat dat het soms weer één keer werkt maar stabiel is het niet. Ik verwacht niet dat het de plugin zelf is maar dat het ergens met mijn Javascript of cache niet goed zit maar ik heb werkelijk geen idee waar ik met zoeken. Heeft iemand nog tips? Ben al in de Javascript console gedoken maar ik heb net iets te weinig kennis van Javascript om daar precies uit te halen wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:42
Beste tweakers,

Wie kan mij adviseren in het gebruik van een Conbee II USB i.c.m. een Z-Stick Gen5 - Aeotec Z-wave stick?

Ik heb een Synology DS918+ waar ik docker op draai met home assistant, en nou meen ik een keer gelezen te hebben, dat de Conbee sticks best gevoelig zijn voor andere apparatuur en dat het niet altijd lekker werkt op USB 3.0 poorten.

Ik wilde namelijk graag een USB splitter gebruiken (zie onderstaande link).
https://www.amazon.de/Ank...+1m&qid=1593886922&sr=8-4

Ik vraag me alleen af, of ik aan de 60cm genoeg heb, om de USB sticks vrij te hangen, (in een meterkast) en of het überhaupt gaat werken met een USB 3.0 splitter.

Ter info: De Synology heeft maar 1 USB 3.0 poort aan de achterkant. De poort aan de zijkant wordt al gebruikt voor offline backups!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

ivootjuh schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:31:
Beste tweakers,

Wie kan mij adviseren in het gebruik van een Conbee II USB i.c.m. een Z-Stick Gen5 - Aeotec Z-wave stick?

Ik heb een Synology DS918+ waar ik docker op draai met home assistant, en nou meen ik een keer gelezen te hebben, dat de Conbee sticks best gevoelig zijn voor andere apparatuur en dat het niet altijd lekker werkt op USB 3.0 poorten.

Ik wilde namelijk graag een USB splitter gebruiken (zie onderstaande link).
https://www.amazon.de/Ank...+1m&qid=1593886922&sr=8-4

Ik vraag me alleen af, of ik aan de 60cm genoeg heb, om de USB sticks vrij te hangen, (in een meterkast) en of het überhaupt gaat werken met een USB 3.0 splitter.

Ter info: De Synology heeft maar 1 USB 3.0 poort aan de achterkant. De poort aan de zijkant wordt al gebruikt voor offline backups!
Dit gaat niet over home assistant geloof ik :P

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.