Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Quindor
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 11:40

Quindor

Switching the universe....

In de nieuwe versie van Home Assistant is er nu ook native ondersteuning van WLED via API, dus geen MQTT meer nodig! Het besturen van adresseerbare LEDs is nu ongeveer net zo makkelijk als elke andere lamp.

Ik heb een kleine video gemaakt waarin ik laat zien hoe je een WLED controller toevoegt en dat het sinds de nieuwe 0.102 versie perfect werkt! :D

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:15:
[...]

Ja een goede vraag. In eerste instantie dacht ik dat Owntracks via een online account ging waardoor VPN niet nodig zou zijn maar het is dus zonder tussenstap naar HA. Opzich prima, want meer privacy. Dat wetende had ik ook voor de native HA iOS app kunnen gaan. Ik ga gewoon beide testen op precisie en energieverbruik.

Voor Android zie ik dit: https://play.google.com/s...q=home%20assistant&c=apps
Beide getest en HA app op iOS wint. Energieverbruik lijkt voor beide gelijk te zijn. Volgens iOS verwaarloosbaar, <1%. Het verschil zit hem in de zones, dat werkt voor HA app net wat gemakkelijker.
HA app kan detecteren wanneer je zones verlaat, waardoor je niet afhankelijk bent van de eens in de 500 meter of iets in die richting waardoor je eerst naar de andere kant van de stad moet voordat je 'away' bent. Dat kan Owntracks ook maar dan moet je, voor zover ik weet, zelf die zones invoeren. Qua management niet zo leuk.

Ik heb kleinschalig getest dus weet niet wat er gebeurt als je heftig gaat reizen.
Wat wel jammer is, is dat er geen wachtrij lijkt te zijn voor positiemeldingen, voor als je geen verbinding met HA hebt.

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo | Corsair HX850i

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 11:03
Naar aanleiding van downloads: Home Assistant 0.102 heb ik de Docker Images op mijn NAS geïnstalleerd. Dat is Home Assisant en niet Hass.io

Ik heb bij de integraties op HomeKit geklikt. Dan denkt ie even maar dan gebeurt er niets. Doe ik iets fout? Volgens de configuratie hoeft er niets in de configuratie.yaml.

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:59
iAR schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:36:
Naar aanleiding van downloads: Home Assistant 0.102 heb ik de Docker Images op mijn NAS geïnstalleerd. Dat is Home Assisant en niet Hass.io

Ik heb bij de integraties op HomeKit geklikt. Dan denkt ie even maar dan gebeurt er niets. Doe ik iets fout? Volgens de configuratie hoeft er niets in de configuratie.yaml.
Zit HomeKit op hetzelfde netwerk als HA? Kan ook zijn dat er een firewall setting op je NAS HomeKit blokkeert.

What's the speed of dark?

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 11:03
JayOne schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:46:
Zit HomeKit op hetzelfde netwerk als HA? Kan ook zijn dat er een firewall setting op je NAS HomeKit blokkeert.
Ja, ze zijn allemaal opgenomen in het zelfde (wifi) netwerk.
Ik zie in mijn instellingen dat de firewall niet eens aanstaat op mijn NAS.
Blijft de vraag: hoe kom ik er achter wat en/of waar het probleem zit.

• jvanderkroon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:31
Kan iemand mij in de juiste richting sturen voor het volgende.
Elke ochtend krijg ik voordat ik op de fiets naar het werk vertrek een push notification vanuit Home Assistant met daarin de temperatuur, windkracht (en richting) en of het gaat regenen.

Ik zou deze notificatie wat duidelijker willen maken door een afbeelding toe te voegen met daarop mijn route en een pijltje met de windrichting. Ik wil vooral zien of ik wind mee heb en of het dan vol in de rug is of meer van opzij. Met het camera component kan ik wel een afbeelding van mijn route invoegen maar hoe krijg ik de richting daarop?

Dacht er aan om via Node-RED een plaatje te maken en de wind info uit home assistant te halen. Maar wellicht zijn er wel betere oplossingen.

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:26
Nvm, niet meer nodig

Signs wijzigde deze reactie 27-11-2019 08:26 (92%)

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:55
Door wat gekl**i met de ESPhome plugin van hass zijn er bij mij wat mappings van entities met MQTT berichten niet goed meer.

- Een entity wordt niet meer geupdate (waarschijnlijk luisterd ie naar een oude sensor met retained bericht)
- Een entity luisterd naar de verkeerde MQTT berichten

De entities zijn autodiscovered door HA. Waar kan ik deze mapping vinden? Of nog liever; hoe kan ik dit fiixen? ;)

iRacing Profiel

Voor de mensen die de iOS app gebruiken: Er zijn een aantal breaking changes bij het updaten naar de nieuwe 2.0 versie. Deze is vandaag gelanceerd.
https://companion.home-as...ng_started/migration.html

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:24
martinvdm schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:56:
Voor de mensen die de iOS app gebruiken: Er zijn een aantal breaking changes bij het updaten naar de nieuwe 2.0 versie. Deze is vandaag gelanceerd.
wel handig dit...
ios update mooi automatisch naar nieuwe versie, kom ik er niet meer in...
Wachtwoord van mijn account dus kwijt want alles logt automagisch in... ;w
wachtwoord gereset etc etc, alles doet het weer maar nu moet je ineens dit aan je config toevoegen..
mobile_app:
draai nog ver .97 maar door al die breaking changes moet ik me maar eerst weer een avond inlezen om te updaten. Al die breaking changes blijven wel een dingetje hoor.
zoeperman schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:03:
[...]

wel handig dit...
ios update mooi automatisch naar nieuwe versie, kom ik er niet meer in...
Wachtwoord van mijn account dus kwijt want alles logt automagisch in... ;w
wachtwoord gereset etc etc, alles doet het weer maar nu moet je ineens dit aan je config toevoegen..
mobile_app:
draai nog ver .97 maar door al die breaking changes moet ik me maar eerst weer een avond inlezen om te updaten. Al die breaking changes blijven wel een dingetje hoor.
Dat is precies de reden waarom ik home assistant nooit automatisch update. Ik wil er controle over houden.

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 25-01 13:52
martinvdm schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:56:
Ik heb alles gemigreerd naar de v2.0 app, binnen integraties heb ik nu mobiele app iphone en mobiele app ipad staan.
Als ik hierop druk staan er 2 devices in 2x iphone en 2x ipad.
Hebben jullie dit ook? De bovenste laat alleen de ios versie zien en de onderste laat batterij niveau wifi en dergelijke zien. Ik zou de bovenste niet verwachten maar ik kan deze ook niet verwijderen.

• zoeperman
  • Laatst online: 00:24
martinvdm schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:26:
[...]

Dat is precies de reden waarom ik home assistant nooit automatisch update. Ik wil er controle over houden.
ik update HA ook niet automatisch, maar mijn ios doet dat wel met apps... dus ja de andere kant van de medaile zeg maar :)
TheMystery schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:06:
[...]

Ik heb alles gemigreerd naar de v2.0 app, binnen integraties heb ik nu mobiele app iphone en mobiele app ipad staan.
Als ik hierop druk staan er 2 devices in 2x iphone en 2x ipad.
Hebben jullie dit ook? De bovenste laat alleen de ios versie zien en de onderste laat batterij niveau wifi en dergelijke zien. Ik zou de bovenste niet verwachten maar ik kan deze ook niet verwijderen.
Ja dit klopt en schijnt bekend te zijn. Het eerste wat ik overigens gedaan heb is via de integrations de entities renamed met de naam van mijn iPhone erin anders worden alle entities van de iPhone van mijn vrouw met _2 aangemaakt en weet je niet echt welke nu welke is.

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Argh. Sinds gisteravond (de update naar 0.102.2) werken mijn pir-sensoren niet meer goed. Het gaat om de bewegingssensoren van IKEA en Xiaomi, die via Deconz zijn gekoppeld aan HASS.
Vrouw pissig, niet handig als alles in huis op beweging- en luxsensoren is ingeregeld :(
Anderen ook last van dit probleem?

• Henkiejoo
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 24-01 11:25
@koelkast
Ik ben nog niet geupdate, maar wil dit wel gaan doen. We gaan zien wat er omvalt. Heb alleen 1 aqara PIR.

Zijsprongetje hiervan:
hoe is de ikea PIR ten opzichte van de Xiaomi?
Prijs scheelt niet zoveel, maar die ikea-PIR lijkt me groter en zonder LUX-meter een slechtere deal.

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-01 23:28
koelkast schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:02:
Argh. Sinds gisteravond (de update naar 0.102.2) werken mijn pir-sensoren niet meer goed. Het gaat om de bewegingssensoren van IKEA en Xiaomi, die via Deconz zijn gekoppeld aan HASS.
Vrouw pissig, niet handig als alles in huis op beweging- en luxsensoren is ingeregeld :(
Nee, hier geen problemen met conbee+ikea+xiaomi+0.102.2. Er is een aanpassing geweest in 0.102.2 met de transition time die op 0 gezet wordt als je conbee en ikea lampen gebruikt, wellicht zet dat je in de goede richting?

• koelkast
  • Niet online
Henkiejoo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:31:
@koelkast
Ik ben nog niet geupdate, maar wil dit wel gaan doen. We gaan zien wat er omvalt. Heb alleen 1 aqara PIR.

Zijsprongetje hiervan:
Prijs scheelt niet zoveel, maar die ikea-PIR lijkt me groter en zonder LUX-meter een slechtere deal.
Ik had al een serie Xiaomi sensoren op voorraad; voordeel is dat ze een stuk compacter zijn, en destijds (jaren geleden) een stuk goedkoper nog. Ik betaalde destijds rond de 5-6 euro per stuk. Nu is dat rond de 9 euro.
De Xiaomi geef alleen lux- en temperatuurwaarden door als er beweging is, maar mogelijk is dat voor jou voldoende.
Maar de IKEA kan je zo oppikken, werkt met goed verkrijgbare CR2032 batterijen, werkt ook prima voor mij.

• koelkast
  • Niet online
Luqq schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:33:
[...]

Nee, hier geen problemen met conbee+ikea+xiaomi+0.102.2. Er is een aanpassing geweest in 0.102.2 met de transition time die op 0 gezet wordt als je conbee en ikea lampen gebruikt, wellicht zet dat je in de goede richting?
Aha. Je bedoelt dat je geen transition time meer kunt gebruiken? Ik heb dat overal wel ingesteld, misschien conflicteert daar dus iets. Ik ga eens zoeken, dank voor je tip.

• Luqq
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-01 23:28
koelkast schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:42:
[...]

Aha. Je bedoelt dat je geen transition time meer kunt gebruiken? Ik heb dat overal wel ingesteld, misschien conflicteert daar dus iets. Ik ga eens zoeken, dank voor je tip.
Ja: https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/28949

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:20

B2

wa' seggie?

koelkast schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:02:
Hm, ik merkte vanmorgen ook dat 1 van automations het niet deed welke gebruik maakt van een xiaomi pir sensor..

• CAP-Team
  • Laatst online: 20:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In de schuur (niet aan het huis vast) zit de lichtschakelaar van de buitenlampen.

Deze wil ik via Home Assistant aan en uit kunnen zetten.

Nu heb ik al zitten kijken naar zo'n Z-Wave stick voor in mijn RP3 maar ik kan niet echt vinden wat ik dan nodig heb om de schakelaar slim te maken. De schakelaar mag wat mij betreft ook in zijn geheel vervangen worden.

Iemand tips?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

• foekie01
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-01 14:26
CAP-Team schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:37:
In de schuur (niet aan het huis vast) zit de lichtschakelaar van de buitenlampen.

[Afbeelding: Lichtschakelaar schuur]

Deze wil ik via Home Assistant aan en uit kunnen zetten.

Nu heb ik al zitten kijken naar zo'n Z-Wave stick voor in mijn RP3 maar ik kan niet echt vinden wat ik dan nodig heb om de schakelaar slim te maken. De schakelaar mag wat mij betreft ook in zijn geheel vervangen worden.

Iemand tips?
Deze:
https://shelly.cloud/shelly1-open-source/

Daarmee kun je ook nog, zonder HA, de buitenlamp bedienen mocht dat nodig zijn.

• CAP-Team
  • Laatst online: 20:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Thanx ik ga ff kijken

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

• Greetoz
  • Laatst online: 24-01 18:44
Iemand hier nog problemen met .102.2 met deconz en ikea rolgordijnen? Ik heb er 3, eentje werkt perfect. De andere 2 werken wel via de Deconz VNC gui maar vanuit de webinterface of HA krijg ik er geen commando's naar toe. Als ik hem opnieuw toevoeg werkt het weer voor paar uur en daarna stopt het weer. Vreemde is dat 1 van de 3 rolgordijnen gewoon blijft werken…

op deconz .70 en HA 101.2 had ik geen problemen.

• koelkast
  • Niet online
B2 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:09:
[...]

Hm, ik merkte vanmorgen ook dat 1 van automations het niet deed welke gebruik maakt van een xiaomi pir sensor..
Het lijkt alsof er iets is veranderd in de states. Volgens mij stond er eerder gewoon 'on' en 'off' bij de binary sensor, nu staat er 'true: on' en 'true: off' bij de states. Ik zit even te puzzelen hoe ik dit ga veranderen in de automations.
De sensoren geven namelijk prima hun status door, de lampen (ook IKEA via Deconz) werken perfect binnen HASS, dus het moet in de automations zitten. In het log kan ik het niet vinden.

• Koffie
  • Laatst online: 23:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Ik kom er ff niet meer uit, iemand een duw in de juiste richting?

code:
1
2
3
4
5
input_datetime:
  pump_on:
    name: Pomp aan
    has_date: false
    has_time: true

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- id: '1574867277722'
  alias: receive pomp aan
  description: ''
  trigger:
  - platform: mqtt
    topic: planner/pump/on
  condition: []
  action:
  - data:
      entity_id: input_datetime.pump_on
      time: '{{ trigger.payload}}'
    service: input_datetime.set_datetime

Je zou verwachten dat je hiermee het tijdstip wat op mqtt binnenkomt als state van de input_datetime update, maar dat geeft een error:
Error while executing automation automation.receive_pompaan. Invalid data for call_service at pos 1: Invalid time specified: {{ trigger.payload}} for dictionary value @ data['time']
Verander ik in de automation het trigger.payload stukje voor platte tekts ("18:00" bijvoorbeeld) dan werkt dit prima.
Ik weet zeker dat er op mqtt in juiste format binnenkomt : xx:xx
Koffie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:31:

code:
1
2
3
4
5
input_datetime:
  pump_on:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  trigger:
  action:
  - data:

Je zou verwachten dat je hiermee het tijdstip wat op mqtt binnenkomt als state van de input_datetime update, maar dat geeft een error:

[...]

Verander ik in de automation het trigger.payload stukje voor platte tekts ("18:00" bijvoorbeeld) dan werkt dit prima.
Het ziet er op het eerste oog vrij ingewikkeld uit voor wat je wilt bereiken, is een template sensor niet handiger? Wellicht anders de quotes weghalen bij je trigger.payload?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Koffie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:31:

code:
1
2
3
4
5
input_datetime:
  pump_on:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  trigger:
  action:
  - data:

[...]

Hoe blind kun je je staren op zoiets ... |:(
data_template ipv data :/
martinvdm schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:08:
[...]

Het ziet er op het eerste oog vrij ingewikkeld uit voor wat je wilt bereiken, is een template sensor niet handiger? Wellicht anders de quotes weghalen bij je trigger.payload?
Welicht denk ik verkeerd, maar wat is er ingewikkeld aan?
Ik krijg een tijdstip via mqtt aangeleverd, vervolgens wil ik iets op dat tijdstip doen (triggeren).

• Klumpke
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:20
Henkiejoo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:31:
@koelkast

Zijsprongetje hiervan:
Ik ben meer tevreden over de Xiaomi Pirren.
Deze hebben een wat grotere reikwijdte.
Heb een aantal Ikea pirren gehad maar deze heb ik terug gebracht en Xiaomi’s voor gehaald.

Deze ervaring is wel met de nieuwe generatie Ikea pirren. De oude waren beter.

• Greetoz
Ik ben van de xiaomi's overgestapt naar neocoolcam. Grootste nadeel van de xiaomi's is het niet kunnen instellen van een gevoeligheid, dus met huisdieren thuis zijn ze niet echt bruikbaar.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Greetoz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:48:
Ik ben van de xiaomi's overgestapt naar neocoolcam. Grootste nadeel van de xiaomi's is het niet kunnen instellen van een gevoeligheid, dus met huisdieren thuis zijn ze niet echt bruikbaar.
Een Xiaomi PIR kun je toch ook gewoon richten?

• Greetoz
Koffie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:12:
[...]

Een Xiaomi PIR kun je toch ook gewoon richten?
Ja uiteraard. Maar ik wil dat hij mensen wel detecteert maar mijn katten niet. De gevoeligheid is niet aan te passen zover ik weet.

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Over Xiaomi PIR gesproken, iemand nog een BF deal gezien of tip waar ze het beste te scoren? Ik vind ze voorlopig het voordeligste bij aliexpress voor 8.8 euro (zonder bevestigingsvoet) inclusief verzenden.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:39
Heb zelf zojuist toch maar een RPi4 besteld, want de AMD 5350 setup die ik nu heb, draait echt niet beter of sneller dan de RPi3B(+). En de kast waar die setup in staat kan ik gebruiken als kacheltje (en neemt veel meer ruimte in), dus ik ga er vanuit dat een RPi toch wat zuiniger is. Daarnaast neemt het veel minder ruimte in en is de ondersteuning voor Hassio op een RPi net wat beter vermoed ik. Kan het altijd testen...

En de NUC route is me toch het geld niet waar (vooralsnog).
n0ss schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:06:
[...]

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Wat ik heb gevonden is dat de Pi4 blijkbaar nog geen USB boot ondersteund.
Ik zou zelf namelijk graag van de SD kaart willen afstappen en gewoon booten via een externe SSD.
Heb je dit al geprobeerd? https://community.home-as...-4-installation/123514/87

Dus booten van SD kaart, maar verder alles van een USB stick of SSD draaien?

• Henkiejoo
@barrymossel
Gisteren gaf mijn 2e sdcard de geest. Restore op een nieuw kaartje werkt wel, maar ik ben het eigenlijk zat.

MIjn Pi 3B+ is snel genoeg, heb geen zin in aanschaf van een nuc of nas. HASSOS bevalt me ook prima.
Aanschaf van een Pi4 + complete installatie wil ik daarom liever niet doen.

Ik ben benieuwd of het genoeg is om de logfile en DB te verplaatsen naar USB-stick of SSD via USB.
Wie heeft daar ervaring mee op een Pi3?

• jasring
  • Laatst online: 14-01 09:28
Henkiejoo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:09:
@barrymossel
Gisteren gaf mijn 2e sdcard de geest. Restore op een nieuw kaartje werkt wel, maar ik ben het eigenlijk zat.

MIjn Pi 3B+ is snel genoeg, heb geen zin in aanschaf van een nuc of nas. HASSOS bevalt me ook prima.

Ik ben benieuwd of het genoeg is om de logfile en DB te verplaatsen naar USB-stick of SSD via USB.
ik heb de volledige install van hassio op een ssd staan, gewoon via usb aangesloten aan m'n Pi3b+. werkt heel prima hier. ook gelijk een stuk sneller (en stabieler) dan via sd kaartje.

• frozenflame
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:51
@barrymossel
Ik heb Raspbian met HA (in docker ook nog) op een bootable SSD gezet zodat ik uberhaupt geen SD kaart meer in de Pi heb zitten. Dit werkt vooralsnog prima:)

EDIT: idem als hierboven dus:)

frozenflame wijzigde deze reactie 28-11-2019 09:27 (3%)

• barrymossel
@barrymossel

Dat heb ik gisteren uit proberen te zoeken, maar volgens mij moet dat ook via Raspbian, dus dan zet ik liever direct alles over. En dan kun je ook denken aan wat ze onderstaand aangeven (veel meer snelheid).
frozenflame schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:26:
[...]

Ik heb Raspbian met HA (in docker ook nog) op een bootable SSD gezet zodat ik uberhaupt geen SD kaart meer in de Pi heb zitten. Dit werkt vooralsnog prima:)

EDIT: idem als hierboven dus:)
jasring schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:25:
[...]

ik heb de volledige install van hassio op een ssd staan, gewoon via usb aangesloten aan m'n Pi3b+. werkt heel prima hier. ook gelijk een stuk sneller (en stabieler) dan via sd kaartje.
Maar hier zijn ook weer redelijk wat kosten aan verbonden, als je geen SSD hebt liggen.

• argon007
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-01 08:52
Hallo,

enkele maanden/een jaar geleden ook eens begonnen met Home Assistant, maar vind het toch nogal een leercurve. Nu zou ik mij hier nog eens aan wagen. Ik heb enkele CC2531's besteld en geflashed zodat ik mijn Ikea spul en Xiaomi spul kan koppelen. Echter had ik in het verleden een probleem met de ontvangst. Ik heb dus een nieuwe CC2531 besteld maar nu met een externe antenne op. Zo hoop ik om meer bereik te creëren.

Langs achter in de tuin (zo'n 30 meter van het huis) wil ik ook werken met enkele dingen van Xiaomi en Tradfri. Echter ben ik niet in de mogelijkheid om het Zigbee netwerk die ik in het huis heb uit te breiden tot achter in de tuin. Dus bij deze ook de vraag, kan ik 2 verschillende Zigbee netwerken aanmaken en toevoegen in HA?

Dan zou ik 2RPI's (als voorbeeld) nodig hebben om de CC2531 op te connecteren.

• n0ss
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-01 19:06
barrymossel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:30:
Heb zelf zojuist toch maar een RPi4 besteld, want de AMD 5350 setup die ik nu heb, draait echt niet beter of sneller dan de RPi3B(+). En de kast waar die setup in staat kan ik gebruiken als kacheltje (en neemt veel meer ruimte in), dus ik ga er vanuit dat een RPi toch wat zuiniger is. Daarnaast neemt het veel minder ruimte in en is de ondersteuning voor Hassio op een RPi net wat beter vermoed ik. Kan het altijd testen...

En de NUC route is me toch het geld niet waar (vooralsnog).

[...]

Heb je dit al geprobeerd? https://community.home-as...-4-installation/123514/87

Dus booten van SD kaart, maar verder alles van een USB stick of SSD draaien?
Nog niet. Ga ik proberen, thanks! :*)
argon007 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:31:
Hallo,

enkele maanden/een jaar geleden ook eens begonnen met Home Assistant, maar vind het toch nogal een leercurve. Nu zou ik mij hier nog eens aan wagen. Ik heb enkele CC2531's besteld en geflashed zodat ik mijn Ikea spul en Xiaomi spul kan koppelen. Echter had ik in het verleden een probleem met de ontvangst. Ik heb dus een nieuwe CC2531 besteld maar nu met een externe antenne op. Zo hoop ik om meer bereik te creëren.

Langs achter in de tuin (zo'n 30 meter van het huis) wil ik ook werken met enkele dingen van Xiaomi en Tradfri. Echter ben ik niet in de mogelijkheid om het Zigbee netwerk die ik in het huis heb uit te breiden tot achter in de tuin. Dus bij deze ook de vraag, kan ik 2 verschillende Zigbee netwerken aanmaken en toevoegen in HA?

Dan zou ik 2RPI's (als voorbeeld) nodig hebben om de CC2531 op te connecteren.
Vermoedelijk heb je het over Zigbee2MQTT? Dan kun je je beter hier begeven: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

Slimme stopcontact van bijvoorbeeld Tradfri of Osram fungeren als router waarmee een mesh wordt gevormd. Bereik kun je dus vergroten met dergelijke routers (maar ook met een CC2531 zou dat moeten kunnen overigens).

JBS wijzigde deze reactie 28-11-2019 10:55 (8%)

• argon007
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-01 08:52
Ja en neen. :-)
2 of meerdere zigbee2mqtt netwerken aanmaken is geen probleem. Dat zal werken.

De vraag is eerder of je dan beide netwerken kan aansturen vanaf HA?

• barrymossel
argon007 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:54:
Ja en neen. :-)
2 of meerdere zigbee2mqtt netwerken aanmaken is geen probleem. Dat zal werken.

De vraag is eerder of je dan beide netwerken kan aansturen vanaf HA?
Waarom niet? Zolang ze allebei een netwerkverbinding hebben kunnen ze toch MQTT ontvangen en versturen?

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
Zojuist mijn Deconz naar een andere server verhuisd, met dus een ander IP-adres (en hostname).
Phoscon werkt, en mijn geïmporteerde backup doet zijn ding.

Hoe vertel ik Hass.io wat het nieuwe IP adres is?
Davey400 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:57:
Zojuist mijn Deconz naar een andere server verhuisd, met dus een ander IP-adres (en hostname).
Phoscon werkt, en mijn geïmporteerde backup doet zijn ding.

Hoe vertel ik Hass.io wat het nieuwe IP adres is?
In je configuration.yaml yeb je vermoedelijk al een verwijzing staan? Daar kun je het IP adres aanpassen. Mijn stukje:

YAML:
1
2
3
deconz:
  host: !secret nuc_ip
  port: !secret deconz_port

• Davey400
Ik had niets in configuration.yaml.
Nu heb ik overigens helemaal niets meer; ik vond dit wel een aardige gelegenheid om eens helemaal opnieuw te beginnen...😎

• jay123
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:46
Ophidian schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:02:
Ik probeer een grafiek te krijgen (mini graph card) waarin ik over de laatste 7 dagen het waterverbruik in balkjes wil hebben, waarbij elke dag 1 balkje moet zijn. Volgens de handleiding zou dit moeten met aggregrate_func: max en group_by: date. Helaas werkt dat niet want hij blijft zo:

Heb al geupdate naar de laatste versie. Al van alles geprobeerd maar kom er maar niet uit. Iemand een idee?
Laat antwoord; maar ik had hetzelfde probleem en er uren mee bezig geweest. Uiteindelijk bleek browsercache wissen en de "....bundle.js?v=0.8.2" zetten de trick te doen.

• h.nekkers
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:09
Iemand ervaring met HASS op een QNAP? Ik zit te denken aan een QNAP TS-251 4Gb ter vervanging van mijn TS-210 uit 2010
Is 4 Gb daar voldoende voor?

• h.nekkers
Crazyanz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:17:
Na het zoveelste brakke sd kaartje nu een qnap gekocht en nu hass.io op een ubuntu server VM draaiend gekregen. Nu ga ik alles opnieuw instellen maar in de toekomst wil ik dit grapje voorkomen, heb ik dan voldoende aan het draaien van de google drive snapshot add-on?
Hoe is dit afgelopen? Draai je nu Hass.io op de Qnap of op ubuntu op een VMware server???
Ik zit ook te denken aan een nieuwe QNAP. Waarom heb je voor de TS-253Be gekozen?

• haakjesluiten
  • Laatst online: 20:46
h.nekkers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:25:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Draai je nu Hass.io op de Qnap of op ubuntu op een VMware server???
Ik zit ook te denken aan een nieuwe QNAP. Waarom heb je voor de TS-253Be gekozen?
QNAP. Hoofdzakelijk prijs, vergelijkbare Synology (718) is 140 euro duurder. Gebruik de NAS naast HA ook voor andere zaken anders zou je ook met een NUC uit de voeten kunnen dan ben je wat goedkoper uit.

Op de QNAP draai ik een ubuntu VM waarop HASSIO draait. Dat was de makkelijkste route, je zou ook HA en alle addons in losse dockers kunnen draaien maar daar ben ik nog te lui voor geweest, en had nog vrijwel geen ervaring met docker dus nog veel aan het leren.

• h.nekkers
Crazyanz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:29:
[...]

QNAP. Hoofdzakelijk prijs, vergelijkbare Synology (718) is 140 euro duurder. Gebruik de NAS naast HA ook voor andere zaken anders zou je ook met een NUC uit de voeten kunnen dan ben je wat goedkoper uit.

Op de QNAP draai ik een ubuntu VM waarop HASSIO draait. Dat was de makkelijkste route, je zou ook HA en alle addons in losse dockers kunnen draaien maar daar ben ik nog te lui voor geweest, en had nog vrijwel geen ervaring met docker dus nog veel aan het leren.
Aha. Dank voor je antwoord. Prijs is voor mij ook de reden om mijn oude te vervangen en tevens een paar dingen meer er op te kunnen draaien. Virtuele servers draaien op een NAS heb ik ook geen ervaring mee, maar met Docker net zo min. Heb je gekozen voor 2 of voor 4 Gb? Is dat voldoende om een Ubuntu VM te draaien?

• haakjesluiten
  • Laatst online: 20:46
h.nekkers schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:36:
[...]

Aha. Dank voor je antwoord. Prijs is voor mij ook de reden om mijn oude te vervangen en tevens een paar dingen meer er op te kunnen draaien. Virtuele servers draaien op een NAS heb ik ook geen ervaring mee, maar met Docker net zo min. Heb je gekozen voor 2 of voor 4 Gb? Is dat voldoende om een Ubuntu VM te draaien?
2GB en voor 70 euro 2 8GB reepjes gekocht. dus nu 16GB. zit nu met 9 dockers en een VM nu op bijna 50% van de 16GB.

• Davey400
@roelzadh
Roel kwam een tijdje geleden met onderstaand.Op zich werkte het inmiddels, via het toevoegen als custom script, maar ik vond de oplossing om alles in configuration.yaml te hebben staan wel mooi.

Ik heb dit onder mijn sensor kopje staan, en op zich kan ik de data wel zien op een card, maar niet formatted. Vanaf de template regels verschijnen er ook fouten in de log.
Ik doe dus iets verkeerd.

Wie weet wat?

Edit: het zat hem in de missende quotes; nu werkt het. Onderstaand de juiste code.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
#Youless
  - platform: command_line
    name: youless
    json_attributes:
    - net
    - pwr
    - ts0
    - cs0
    - ps0
    - p1
    - p2
    - n1
    - n2
    command: 'curl -X GET http://192.168.2.160/e | jq -c ".[0]"'
    value_template: 'OK'
  - platform: template
    sensors:
      youless_power:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','pwr') }}"
        entity_id: sensor.youless
        friendly_name: 'Power'
        unit_of_measurement: 'W'
      youless_power_heatpump:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','ps0') }}"
        friendly_name: 'Power Heatpump'
      youless_consumption_high:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p2') }}"
        friendly_name: 'Consumption High'
        unit_of_measurement: 'kWh'
      youless_consumption_low:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p1') }}"
        friendly_name: 'Consumption Low'
      youless_production_high:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n2') }}"
        friendly_name: 'Production High'
      youless_production_low:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n1') }}"
        friendly_name: 'Production Low'
      youless_consumption_heatpump:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','cs0') }}"
        friendly_name: 'Consumption Heat Pump'

En nog een edit:
Op onderstaande pagina staan de verklaringen voor de terugkomende json-code.
Op deze wijze is dus ook simpel de gasmeter en de totaalstand uit te lezen:
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=YouLess

Davey400 wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:44 (8%)

• h.nekkers
Crazyanz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:01:
[...]

2GB en voor 70 euro 2 8GB reepjes gekocht. dus nu 16GB. zit nu met 9 dockers en een VM nu op bijna 50% van de 16GB.
Dan start ik met 4 Gb denk ik en zie daarna wel verder. Morgen eens kijken of Black Friday nog ergens extra korting oplevert..... ;)

• balk
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01:00
Davey400 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:50:
@roelzadh
Roel kwam een tijdje geleden met onderstaand.Op zich werkte het inmiddels, via het toevoegen als custom script, maar ik vond de oplossing om alles in configuration.yaml te hebben staan wel mooi.

Ik heb dit onder mijn sensor kopje staan, en op zich kan ik de data wel zien op een card, maar niet formatted. Vanaf de template regels verschijnen er ook fouten in de log.
Ik doe dus iets verkeerd.

Wie weet wat?

Edit: het zat hem in de missende quotes; nu werkt het. Onderstaand de juiste code.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
#Youless
  - platform: command_line
    name: youless
    json_attributes:
    - net
    - pwr
    - ts0
    - cs0
    - ps0
    - p1
    - p2
    - n1
    - n2
    command: 'curl -X GET http://192.168.2.160/e | jq -c ".[0]"'
    value_template: 'OK'
    sensors:
      youless_power:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','pwr') }}"
      youless_power_heatpump:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','ps0') }}"
        friendly_name: 'Power Heatpump'
      youless_consumption_high:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p2') }}"
        friendly_name: 'Consumption High'
      youless_consumption_low:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','p1') }}"
        friendly_name: 'Consumption Low'
      youless_production_high:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n2') }}"
        friendly_name: 'Production High'
      youless_production_low:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','n1') }}"
        friendly_name: 'Production Low'
      youless_consumption_heatpump:
        value_template: "{{ state_attr('sensor.youless','cs0') }}"
        friendly_name: 'Consumption Heat Pump'

En nog een edit:
Op onderstaande pagina staan de verklaringen voor de terugkomende json-code.
Op deze wijze is dus ook simpel de gasmeter en de totaalstand uit te lezen:
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=YouLess
Werkt het als je er een float van maakt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
    sensors:
      youless_power:
        value_template: "{{ float(state_attr('sensor.youless','pwr')) }}"

• roelzadh
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 19:56
@balk goede toevoeging de float.
@Davey400 ik gebruik geen gas, dus die meters stonden er inderdaad niet bij.

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-01 11:20
Ik heb een probleem met scenes.

Ik heb Hassio versie 102.2 op een NUC draaien, nu probeer ik scenes toe te voegen door eerst in de configuration.yaml de volgende regel toe te voegen:

code:
1
scene: !include scenes.yaml

en tevens een leeg scenes.yaml in de config folder te plaatsen. Als ik check config doe alvoren opnieuw op te starten krijg ik:
Configuration invalid
Component error: scene - cannot import name 'HASS_DOMAIN' from 'homeassistant.helpers.state' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py)
ook een valide inhoud aan scenes.yaml als:

code:
1
2
3
4
- id: test
- name: Test
  entities:
      light.gang: true

levert dezelfde fout op.

https://community.home-as...lmond-scene-editor/149639

Wat doe ik fout?

• TheMystery
Revaes schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:08:
Ik heb een probleem met scenes.

Ik heb Hassio versie 102.2 op een NUC draaien, nu probeer ik scenes toe te voegen door eerst in de configuration.yaml de volgende regel toe te voegen:

code:
1
scene: !include scenes.yaml

en tevens een leeg scenes.yaml in de config folder te plaatsen. Als ik check config doe alvoren opnieuw op te starten krijg ik:

[...]

ook een valide inhoud aan scenes.yaml als:

code:
1
2
3
4
- id: test
- name: Test
  entities:
      light.gang: true

levert dezelfde fout op.

https://community.home-as...lmond-scene-editor/149639

Wat doe ik fout?
Id moet volgens mij een nummer zijn.
https://www.home-assistant.io/docs/scene/editor/

TheMystery wijzigde deze reactie 28-11-2019 21:29 (3%)

• Revaes
Helaas, zelfde error.

Als ik express een foute syntax in de scenes.yaml zet dan krijg ik wel een error die ik verwacht, het probleem lijkt dus elders te zitten dan in die file.

• TheMystery
Revaes schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:36:
[...]

Helaas, zelfde error.

Als ik express een foute syntax in de scenes.yaml zet dan krijg ik wel een error die ik verwacht, het probleem lijkt dus elders te zitten dan in die file.
Er moet nog een state inzitten. En de waardes die je binnen de ontwikkelhulpmiddelen toestanden vind.

• Revaes
TheMystery schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:38:
[...]

Er moet nog een state inzitten. En de waardes die je binnen de ontwikkelhulpmiddelen toestanden vind.
Dank voor het meedenken.

code:
1
2
3
4
5
6
# scenes.yaml
- id: 1 # <-- Required for editor to work.
  name: Test
  entities:
    light.hal:
        state: on

Levert nog steeds op:
Component error: scene - cannot import name 'HASS_DOMAIN' from 'homeassistant.helpers.state' (/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/state.py)

• TheMystery
Revaes schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:43:
[...]

Dank voor het meedenken.

code:
1
2
3
4
5
6
# scenes.yaml
  entities:
    light.hal:

Levert nog steeds op:

[...]
Denk nog teveel spacies voor de state 4 ip 2.
Maak anders een voorbeeld aan via de scène editor.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:38
jay123 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
[...]

Laat antwoord; maar ik had hetzelfde probleem en er uren mee bezig geweest. Uiteindelijk bleek browsercache wissen en de "....bundle.js?v=0.8.2" zetten de trick te doen.
You sir rock _/-\o_

Cache wissen deed de truuk! Geweldig, dank. Letterlijk een hele avond bezig geweest en dit loste het op :o

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

Revaes schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:43:
[...]

Dank voor het meedenken.

code:
1
2
3
4
5
6
# scenes.yaml
  entities:
    light.hal:

Levert nog steeds op:

[...]
Je gebruikt teveel spaties voor "state". Haal er eens 2 af.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• koelkast
  • Niet online
Nog altijd zijn mijn automations met XIaomi PIR's, die gekoppeld zijn aan Deconz, stuk. De sensor geeft info naar HASS, de lamp kan ik inschakelen met HASS, geen probleem. Maar de automation werkt niet meer :(
Eerder werkte het uitstekend!

Wat gaat hier verkeerd, heeft iemand een idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: zolder licht aan
trigger:
  platform: state
  entity_id: binary_sensor.pir_zolder
  to: 'on'
action:
  service: light.turn_on
  entity_id: light.zolder
  data_template:
    brightness: >
      {% if now().hour < 7 %}18{% elif now().hour > 21 %}18{% else %}150{% endif %}

• Henkiejoo
@koelkast
ik zie niet direct iets geks.
wij gebruiken wel een ander soort trigger:
domain: binary_sensor
entity_id: binary_sensor.pir_zolder
platform: device
type: motion

Heb je de "data_template"-code wel eens vervangen door een gewone "data" met vaste waarde? Dat kun je testen of het probleem daarin zit.

• Revaes
TheMystery schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:48:
[...]

Denk nog teveel spacies voor de state 4 ip 2.
Maak anders een voorbeeld aan via de scène editor.
Dat maakt geen verschil, ook als scenes.yaml leeg is werkt het niet. En de scene editor verschijnt dus niet omdat ik nog geen scenes heb. Ik kan handmatig naar de scene editor gaan door de url in te typen, maar alles wat ik daar dan doe wordt niet opgeslagen. Het lijkt mis te gaan als ik de scene: in de configuration.yaml zet.

• Signs
Zie ik iets over het hoofd ? https://www.mupload.nl/img/j949u78dpxub0.jpeg

Ik heb een shelly 2.5 (shutter) en een busch jaeger rolluikschakelaar.

De shelly werkt. Maar de rolluik wil niet omhoog, ook niet met de handbediening.

• TheMystery
Revaes schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:19:
[...]

Dat maakt geen verschil, ook als scenes.yaml leeg is werkt het niet. En de scene editor verschijnt dus niet omdat ik nog geen scenes heb. Ik kan handmatig naar de scene editor gaan door de url in te typen, maar alles wat ik daar dan doe wordt niet opgeslagen. Het lijkt mis te gaan als ik de scene: in de configuration.yaml zet.
Heb je nog ergens anders scenes staan?
Misschien moeten deze eerst weg.

• S_tef
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-01 23:16
Signs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:10:

De shelly werkt. Maar de rolluik wil niet omhoog, ook niet met de handbediening.
Weet je zeker dat je een motor hebt met 2 schakeldraden?

Apple stock - Krijg alert e-mails bij voorraad :)

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23-01 15:46
Zijn er meer mensen die last hebben dat het Zwave network niet start of vervolgens devices mist? Sinds een maand ongeveer heb ik hier last van. Voorheen heeft het 1,5 jaar zonder problemen gedraaid en is er ook niks aan verandert. Ben gelukkig op tijd overgestapt naar Zigbee. Enige hoe sinds de laatste 2 updates het Zwave netwerk weer aan de gang kreeg was updaten. Nu heb ik het kunnen starten door een aantal keren rebooten. Maar na de volgende reboot heb ik grote kans dat het weer niet werkt :(

In de logs zie ik helaas ook niks voorbij komen dus ik weet ook niet wat ik ermee moet. Ben benieuwd of ik de enige ben op dit moment.

• theredone51
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-01 15:38
Signs schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:10:

Je hebt maar 1 van de 2 L-kabels aangesloten op de Shelly, dan is het logisch dat hij alleen maar naar boven of naar beneden kan, want de andere kant heeft geen voeding :) Staat ook zo op het schema:

Knip trouwens even een stukje van de blauwe N naar de Shelly af, naakt koper, dat is niet zoals het moet :>

theredone51 wijzigde deze reactie 29-11-2019 11:13 (27%)

• Signs
theredone51 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:08:
[...]

Je hebt maar 1 van de 2 L-kabels aangesloten op de Shelly, dan is het logisch dat hij alleen maar naar boven of naar beneden kan, want de andere kant heeft geen voeding :) Staat ook zo op het schema:
[Afbeelding]

Knip trouwens even een stukje van de blauwe N naar de Shelly af, naakt koper, dat is niet zoals het moet :>
Oef... :$ :$

Aangesloten en werkt nu allemaal _/-\o_ :9

Edit: en koper korter gemaakt :)

• Revaes
TheMystery schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:37:
[...]
Heb je nog ergens anders scenes staan?
Misschien moeten deze eerst weg.
Niet dat ik weet, ook niet eerder met scenes gewerkt, waar anders zou ik die kunnen vinden?

• JackPoint
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-01 16:51
Ik Home Assistant draaien om met een door sensor te kijken of de vriezer in de schuur goed dicht zit. Dat werkt goed en heb omdat ik het heb draaien nu ook m'n lampen in woonkamer en keuken vervangen met ikea lampen. Ik had drie dimmers aan de muur, voor woonkamer, eettafel en keuken.

Nu heb ik 1 knop ( https://s.click.aliexpress.com/e/3tEJrDyhd) de versie met een batterij. De enkel klik is toggle van lichten, dubbel klik is brightness verhogen. Toch werkt dat niet zo handig. Ik zou de keuken, woonkamer en eettafel los willen kunnen dimmen. Met een draaiknop kan je dat makkelijk doen, met klik knoppen heb je er weer 2 nodig per lamp om plus en min te doen.

Ik heb nu een conbee en de rest van mijn spullen is ook zigbee. Het liefst zou ik een handige zigbee dimmer willen van ongeveer het formaat van de vroegere dimmer. Deze heb ik nog niet kunnen vinden.

Is 1 van jullie hier ook tegen aan gelopen? Of andere creatieve ideeën om met een knop aan de muur makkelijk te kunnen dimmen?

• Henkiejoo
@JackPoint

Je kunt ook een 1 button dim doen.

single klik = toggle on/off
long press = dim up. Loslaten en long press = dim down.

Dat zat bij mij geloof ik standaard in deconz als optie.

• TheMystery
Revaes schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:06:
[...]

Niet dat ik weet, ook niet eerder met scenes gewerkt, waar anders zou ik die kunnen vinden?
Ik had ze hiervoor in de configuration.yaml staan.

• Riesjard
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Ik had HASS.io een tijdje draaien op een synology nas middels een speciale dsm package die verschillende Docker containers maakt. Maar na wat rare problemen heb ik hem opnieuw geïnstalleerd maar dat faalt. Alleen de hassio-supervisor container wordt gemaakt. Die zou denk ik normaal de 2 andere containers maken maar dat gebeurt dus niet.

Dit vind ik in de logging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
19-11-22 21:33:29 INFO (MainThread) [hassio.bootstrap] Create Hass.io DNS folder /data/dns
19-11-22 21:33:34 WARNING (MainThread) [hassio.utils.dt] Can't fetch freegeoip data: Cannot connect to host ip-api.com:80 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:33:34 INFO (SyncWorker_0) [hassio.docker.supervisor] Attach to Supervisor homeassistant/amd64-hassio-supervisor with version 192
19-11-22 21:33:34 INFO (SyncWorker_0) [hassio.docker.supervisor] Connect Supervisor to Hass.io Network
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [__main__] Setup HassIO
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.systemd] No systemd support on the host. Host control has been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.hostname] No hostname support on the host. Hostname functions have been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.rauc] Host has no rauc support. OTA updates have been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.nmi_dns] No DnsManager support on the host. Local DNS functions have been disabled.
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.host.apparmor] Load AppArmor Profiles: set()
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.host.apparmor] AppArmor is not enabled on host
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.dns] No CoreDNS plugin Docker image homeassistant/amd64-hassio-dns found.
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.dns] Setup CoreDNS plugin
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:33:40 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:33:40 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:34:10 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:34:40 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:34:45 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:34:45 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:35:15 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:35:45 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:35:50 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]

Volgens mij hebben deze problemen niet te maken met de package op zichzelf maar iets in de nas zelf.
Ik ben geen Unix kenner maar die cant fetch meldingen willen volgens mij zeggen dat hij iets wil binnenhalen maar dat het niet lukt.
Als ik bijv via een terminal dit commando geef “sudo docker pull homeassistant/home-assistant:latest” gaat dat stukje wel gewoon goed en is een connectie naar buiten dus wel mogelijk.

Iemand suggesties?
Ik zou dolgraag HASS.io weer aan praat willen krijgen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Riesjard schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:20:
Ik had HASS.io een tijdje draaien op een synology nas middels een speciale dsm package die verschillende Docker containers maakt. Maar na wat rare problemen heb ik hem opnieuw geïnstalleerd maar dat faalt. Alleen de hassio-supervisor container wordt gemaakt. Die zou denk ik normaal de 2 andere containers maken maar dat gebeurt dus niet.

Dit vind ik in de logging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
19-11-22 21:33:29 INFO (MainThread) [hassio.bootstrap] Create Hass.io DNS folder /data/dns
19-11-22 21:33:34 WARNING (MainThread) [hassio.utils.dt] Can't fetch freegeoip data: Cannot connect to host ip-api.com:80 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:33:34 INFO (SyncWorker_0) [hassio.docker.supervisor] Attach to Supervisor homeassistant/amd64-hassio-supervisor with version 192
19-11-22 21:33:34 INFO (SyncWorker_0) [hassio.docker.supervisor] Connect Supervisor to Hass.io Network
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [__main__] Setup HassIO
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.systemd] No systemd support on the host. Host control has been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.hostname] No hostname support on the host. Hostname functions have been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.rauc] Host has no rauc support. OTA updates have been disabled.
19-11-22 21:33:35 WARNING (MainThread) [hassio.dbus.nmi_dns] No DnsManager support on the host. Local DNS functions have been disabled.
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.host.apparmor] Load AppArmor Profiles: set()
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.host.apparmor] AppArmor is not enabled on host
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.dns] No CoreDNS plugin Docker image homeassistant/amd64-hassio-dns found.
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.dns] Setup CoreDNS plugin
19-11-22 21:33:35 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:33:40 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:33:40 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:34:10 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:34:40 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:34:45 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]
19-11-22 21:34:45 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:35:15 WARNING (MainThread) [hassio.dns] Error on install CoreDNS plugin. Retry in 30sec
19-11-22 21:35:45 INFO (MainThread) [hassio.updater] Fetch update data from https://version.home-assistant.io/stable.json
19-11-22 21:35:50 WARNING (MainThread) [hassio.updater] Can't fetch versions from https://version.home-assistant.io/stable.json: Cannot connect to host version.home-assistant.io:443 ssl:None [Try again]

Volgens mij hebben deze problemen niet te maken met de package op zichzelf maar iets in de nas zelf.
Ik ben geen Unix kenner maar die cant fetch meldingen willen volgens mij zeggen dat hij iets wil binnenhalen maar dat het niet lukt.
Als ik bijv via een terminal dit commando geef “sudo docker pull homeassistant/home-assistant:latest” gaat dat stukje wel gewoon goed en is een connectie naar buiten dus wel mogelijk.

Iemand suggesties?
Ik zou dolgraag HASS.io weer aan praat willen krijgen.
Waarom meerdere containers? Je kunt toch gewoon de home assistant docker gebruiken? Ik gebruik deze https://hub.docker.com/r/homeassistant/home-assistant/

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:19

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Koffie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:07:
[...]

Waarom meerdere containers? Je kunt toch gewoon de home assistant docker gebruiken? Ik gebruik deze https://hub.docker.com/r/homeassistant/home-assistant/
Hassio maakt altijd meerdere containers aan. Omdat het hassio is 😇

De bergen met foutmeldingen komen me niet echt bekend voor. Het missen van systemd lijkt me erg vervelend, want dat wordt vziw gebruikt door hassio om de supervisor alles te laten controleren...

http://www.team-mediaportal.com/

• Riesjard
  • Niet online
En wat dus erg vreemd is op dezelfde manier installeren eerder wel is gelukt.
Idd hassio maakt standaard 3 containers: een supervisor, iets met dns en home assistant zelf.

Zou ik moeten beginnen bij systemd? Het zegt mij niks. Hoe zou ik dat weer aan de praat kunnen krijgen?
Mars Warrior schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:38:
[...]

Hassio maakt altijd meerdere containers aan. Omdat het hassio is 😇

De bergen met foutmeldingen komen me niet echt bekend voor. Het missen van systemd lijkt me erg vervelend, want dat wordt vziw gebruikt door hassio om de supervisor alles te laten controleren...

• Riesjard
  • Niet online
Nou ja, ik heb net voor de zoveelste keer het hassio package en de Docker package verwijderd, nas gereboot en alles opnieuw geïnstalleerd en nu loopt ie wel verder door. Ik heb dit echt al meerdere keren gedaan.

Een kleine aanpassing heb ik gedaan in de folder die de hassio package standaard wil aanmaken waar alle configuratiebestanden van home assistant staan. De default foldernaam is hass.io en deze heb ik nu hassio (dus zonder punt in foldernaam). Zou dit verschil kunnen maken?

• BushWhacker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 24-01 18:59

BushWhacker

developer

Ophidian schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:59:
[...]

You sir rock _/-\o_

Cache wissen deed de truuk! Geweldig, dank. Letterlijk een hele avond bezig geweest en dit loste het op :o

[Afbeelding]
Hoe meet jij je waterverbruik?

Xs4all FttH - EdgeRouter 4 SFP - Pixel C - OnePlus 6 Midnight Black - Home Assistant

• Ophidian
@BushWhacker
Ik heb ongeveer zo'n watermeter:

Dat schijfje rechts zit een metalen plaatje op. 1 keer ronddraaien is 1 liter water.

Via Aliexpress heb ik deze sensor gekocht. Deze detecteert metaal. Ik heb deze op de watermeter gemonteerd dat hij steeds telt hoe veel dat metalen plaatje er langs komt. De sensor zit verbonden aan een Raspberry waarbij je heel simpel die informatie uit kan lezen. Werkt als een trein! Script voor home assistant is al eerder in dit topic gedeeld.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling PVoutput

Ophidian schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:32:
@BushWhacker
Ik heb ongeveer zo'n watermeter:
[Afbeelding]

Dat schijfje rechts zit een metalen plaatje op. 1 keer ronddraaien is 1 liter water.

Via Aliexpress heb ik deze sensor gekocht. Deze detecteert metaal. Ik heb deze op de watermeter gemonteerd dat hij steeds telt hoe veel dat metalen plaatje er langs komt. De sensor zit verbonden aan een Raspberry waarbij je heel simpel die informatie uit kan lezen. Werkt als een trein! Script voor home assistant is al eerder in dit topic gedeeld.
Interessant. Ik heb hier een itron cyble sensor op zitten en dan nog een s0pcm pulse sensor teller. Dan de S0pcm. Met jou sensor zou ik rechtstreeks kunnen counter? Gebruik je docker?

• Ophidian
@martinvdm Ja, gebruik inderdaad docker.

Kun je iets meer vertellen over er je tussen de sensor hebt zitten en wat je docker / config is ?

• Ophidian
@martinvdm Uiteraard.

Ik heb dus Deze sensor. Ik gebruik 3 kabeltjes van deze female-to-female connectors. Hiermee kan ik de drie draadjes aan de Raspberry aansluiten. Sensor heeft 5V, ground en pin voor pulsen nodig. Op de Raspberry gebruik ik de GPIO pinnen. Ik gebruik Pin 2 (5V), pin 3 (GPIO 2) en pin 9 (ground), zie hieronder:

Home assistant draait in Docker op de Pi. Het is heel belangrijk deze container in Privileged mode te draaien! Anders heeft home assistant geen toegang om de GPIO uit te lezen (voordat ik daar achter was...). Ik gebruik Portainer om de opties voor de container op te geven, alleen zit nu aan de andere kant van Nederland en kan alleen extern bij Home assistant en niet bij de rest ;)

In Home assistant gebruik ik de volgende config:
Voxxie schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:07:
[...]

Ja hoor geen probleem.
Ik weet niet of het de ideale manier is, maar voor mij werkt het ;)

Ik heb de sensor aangesloten direct op mijn Raspberry Pi.
  • Input number: water_meter_meterstand: Huidige water meter stand
  • Input number: water_meter_meterstand_at_midnight: De stand van 00:00, dit om het verbruik van de dag te berekenen
  • Op GPIO poort 2 heb ik de pulse sensor aangesloten.
  • De automation "Count pulse..." telt steeds 1 op bij de het input number "water_meter_meterstand"
  • De automation "Store value at ..." slaat iedere nacht om 00:00 de huidige meterstand op in een andere input number.
  • Met een template sensor presenteer ik de meterstanden netjes, (m3 ipv liter)
configuration.yaml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
sensor:
    sensors:
      water_meter:
        value_template: '{{  ((states.input_number.water_meter_meterstand.state  | float) / 1000) | round(3)  }}'
        friendly_name: Water verbruik
        unit_of_measurement: 'm3'
        entity_id:
          - input_number.water_meter_meterstand
      water_meter_today:
        value_template: '{{  (((states.input_number.water_meter_meterstand.state  | float) - (states.input_number.water_meter_meterstand_at_midnight.state  | float)) / 1000) | round(3)  }}'
        friendly_name: Water verbruik vandaag
        unit_of_measurement: 'm3'
        entity_id:
          - input_number.water_meter_meterstand
          - input_number.water_meter_meterstand_at_midnight

input_number:
  water_meter_meterstand:
    name: water_meter_meterstand
    mode: box
    min: 0
    max: 10000000
    unit_of_measurement: liter
  water_meter_meterstand_at_midnight:
    name: water_meter_meterstand_at_midnight
    mode: box
    min: 0
    max: 10000000
    unit_of_measurement: liter

binary_sensor:
  - platform: rpi_gpio
    ports:
      2: Watermeter_pulse

autmations.yaml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- alias: Meter - Count Pulse to watermeter
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: binary_sensor.watermeter_pulse
      to: 'off'
  action:
  - service: input_number.set_value
    data_template:
     entity_id: input_number.water_meter_meterstand
     value: "{{ states('input_number.water_meter_meterstand') | int +1 }}"

- alias: Meters - Store value at midnight
  initial_state: 'on'
  trigger:
    - platform: time
      at: '00:00:00'
  action:
  - service: input_number.set_value
    data_template:
      entity_id: input_number.water_meter_meterstand_at_midnight
      value: "{{ states.input_number.water_meter_meterstand.state }}"

Credits @Voxxie in Is deze watermeter uitleesbaar?

Ik heb alleen aangepast dat hij per dag in liters laat zien ipv m3. Uiteindelijk heb ik dus waterverbruik per dag (reset middernacht), stand van de meter en verbruik per dag over laatste 7 dagen met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
      - entities:
          - sensor.water_meter_today
        height: 250
        hours_to_show: 24
        icon: 'mdi:water'
        line_width: 2
        name: Waterverbruik vandaag
        points_per_hour: 30
        show:
          extrema: true
          fill: false
          labels: true
        show_points: false
        type: 'custom:mini-graph-card'
      - entities:
          - sensor.water_meter
        hours_to_show: 168
        name: Meterstand
        show:
      - entities:
          - sensor.water_meter_today
        aggregate_func: max
        group_by: date
        hours_to_show: 168
        name: Waterverbruik laatste 7 dagen
        show:
          graph: bar
          labels: true

Ik ben er nog niet uit hoe ik overal van punten een komma maak. Iemand daar iets voor?

• Apipa
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-01 21:50
Op de slaapkamer hoorde ik de bel niet altijd, dus ik had daar voor mijn Google Home ingeschakeld. Echter wordt dan de muziek onderbroken. De oplossing die ik hier voor vond was een broadcast bericht rond sturen via Assistant Relay, wat echt fantastisch werkt. (Zie https://github.com/greghesp/assistant-relay)

Hoewel ik het los in een container kon draaien op mijn NUC wilde ik het liever in Hass.io draaien. Er was nog geen add-on, dus ik ben zelf de uitdaging aan gegaan om deze zelf te maken.

Hij is hier te vinden:

https://github.com/Apipa169/Assistant-Relay-for-Hassio/

Naast broadcast commands kun je ook andere commando’s naar de Google Assistent sturen.

• barrymossel
Zojuist Hassio op een RPi4 gezet (draait vanaf een USB stick) en werkelijk wat een verademing. Reboot binnen een minuut of 2 (tegenover 10-20 minuten). Geen rare errors/warnings meer in de log. Ben er content mee.

• Imperial Guard
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-01 12:47
Apipa schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:18:
Op de slaapkamer hoorde ik de bel niet altijd, dus ik had daar voor mijn Google Home ingeschakeld. Echter wordt dan de muziek onderbroken. De oplossing die ik hier voor vond was een broadcast bericht rond sturen via Assistant Relay, wat echt fantastisch werkt. (Zie https://github.com/greghesp/assistant-relay)

Hoewel ik het los in een container kon draaien op mijn NUC wilde ik het liever in Hass.io draaien. Er was nog geen add-on, dus ik ben zelf de uitdaging aan gegaan om deze zelf te maken.

Hij is hier te vinden:

https://github.com/Apipa169/Assistant-Relay-for-Hassio/

Naast broadcast commands kun je ook andere commando’s naar de Google Assistent sturen.
Hoe heb je het aan de praat gekregen in een docker container?

• Lifelogger
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-01 13:51
barrymossel schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:56:
Zojuist Hassio op een RPi4 gezet (draait vanaf een USB stick) en werkelijk wat een verademing. Reboot binnen een minuut of 2 (tegenover 10-20 minuten). Geen rare errors/warnings meer in de log. Ben er content mee.
Is er al een release voor de pi 4 dan? Dacht dat het nog in bèta was.

• tdw
  • Laatst online: 20:00

tdw

Amai seg!

barrymossel schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:56:
Wat voor systeem draaide je eerst op dan, dat het 10-20 minuten duurde?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 25-01 11:21
tdw schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:05:
[...]

Vraag ik me ook af...Op mijn 3B+ duurt een reboot ook 2 (hooguit 3) minuten...

Believe. Imagine. Create.

• barrymossel
Lifelogger schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:04:
[...]

Is er al een release voor de pi 4 dan? Dacht dat het nog in bèta was.
Er is een RC.
tdw schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:05:
[...]

Eerst een RPi3, daarna een custom systeem op basis van een AMD 5350 (oude media PC). Zal vast ergens iets fout zijn gegaan in het tweede geval, maar blijft bijzonder dat het een exactie kopie (snapshot) is die zowel op de RPi3 en het andere systeem er tergend lang over deed om te herstarten.

• Apipa
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-01 21:50
Imperial Guard schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:01:
[...]

Hoe heb je het aan de praat gekregen in een docker container?
Ik gebruik als basis een node container waarin ik Assistant Relay draai. Ik moest wat file locaties aanpassen om er voor te zorgen dat instellingen en audio files bewaard blijven na een herstart of update.
UTMachine schreef op maandag 11 november 2019 @ 06:45:
[...]

Ik had in het begin hier ook last van, dit lag bij mij aan de kabel lengte tussen de S0PCM en mijn USB aansluiting. Ik heb nu die kabel opgerold en de afstand tussen S0PCM en mijn USB kabel is iets van 50 cm. Dan loopt er een 5 meter USB kabel vanaf de S0PCM naar mijn Intel NUC. Dus: er is een kans dat er storing zit op je simpele kabel van de S0PCM.
Blijft vreemd dit. Als ik via commandline een cat doe naar de tty1 interface krijg ik keurig de output te zien, jou docker werkt op zich ook we en telt ook liters bij maar het klopt simpelweg niet met de werkelijkheid. Vroeger wel, dan was er na het bad zo 150 liter bij, maar nu komt er dan bijvoorbeeld slechts 16 liter. Kom er alleen niet achter waar het nu in zit. Heb het gevoel dat de docker ook gewoon door telt ook al zit er geen enkele pulse reader aangesloten.

• Imperial Guard
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-01 12:47
Apipa schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:49:
[...]

Ik gebruik als basis een node container waarin ik Assistant Relay draai. Ik moest wat file locaties aanpassen om er voor te zorgen dat instellingen en audio files bewaard blijven na een herstart of update.
Hmm ik weet een beetje hoe me moet redden in docker, ben bang dat dit net een stap te hoog gegrepen is :)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Riesjard schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:30:
Nou ja, ik heb net voor de zoveelste keer het hassio package en de Docker package verwijderd, nas gereboot en alles opnieuw geïnstalleerd en nu loopt ie wel verder door. Ik heb dit echt al meerdere keren gedaan.

Een kleine aanpassing heb ik gedaan in de folder die de hassio package standaard wil aanmaken waar alle configuratiebestanden van home assistant staan. De default foldernaam is hass.io en deze heb ik nu hassio (dus zonder punt in foldernaam). Zou dit verschil kunnen maken?
Maar waarom perse de hassio docker, als dit blijkbaar issues geeft? Ze hebben gewoon een normale Home Assistant docker image.
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True