Ik ben net verhuisd naar een vrijstaande woning, en wil graag aan de slag met Home Assistant.
Ik ga er vanuit dat het software-gebeuren wel goed gaat komen (ik ben vrij goed in prutsen), maar ik heb even een hardware vraagje waar ik met mijn google-skills maar niet achter kom.
De vorige bewoner heeft in een tweetal ruimtes plafondspeakers geïnstalleerd. Dit zijn gewone bedrade (passieve) speakers, waarvan de kabels uitkomen in de meterkast.
Deze zou ik graag willen vervangen door wifi-speakers als deze:
https://www.maxiaxi.com/p...idsprekerset-100w-inbouw/
Ik ben al aardig aan het google geslagen, maar ik kan niet vinden of Home Assistant deze speakers aan kan sturen (rechtstreeks, of via een Pi met Volumio (oid) erop). Zodat ik scenario's kan maken in de trant van:
* als tijd >6u en tijd <9u en licht keuken is aan, dan speakers keuken speelt NPO radio 1.
* als tijd >6u en tijd <9u en licht keuken is uit, dan speakers keuken uit.
Kan dat überhaupt met HA? Of wellicht heb ik helemaal een verkeerd beeld van de werking... ik hoor het allemaal graag ;-)
Of moet ik dan al snel naar oplossingen van Sonos?
Of wellicht moet ik helemaal niet kiezen voor een wifi-oplossing, maar gewoon de bedrade boxjes weer terugplaatsen en een hifiberry gaan gebruiken in de meterkast?
Beschikbaar budget (voor dit project) is max €200-300 (in verband met de WAF ;-) ).
[
Voor 3% gewijzigd door
breew op 06-12-2019 14:45
]