ja fijn! En Aerelia/Aurelia/Atever ook. Die locatie deed het nooit fatsoenlijk bij mij. Was ik de ene keer thuis en de andere keer op de locatie waar ik was. Dan werken de automations natuurlijk niet.Koppensneller schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:03:
Voor degenen die het interessant vinden: de nieuwe versie van de officiële Android app ondersteunt nu ook location tracking. Owntracks kan dus de deur uit.
Location tracking op iOS tot iOS 13 werkte erg goed. Zelf een half jaar geleden overgestapt naar Android en nooit een goede device tracker kunnen vinden. Hierdoor ben ik erg blij dat er nu een native app met location tracking erin zit.Pixal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:19:
[...]
Ik ben op Android nooit heel ver gekomen met Geo presence detection en nu weer niet. Zit daarom nog steeds op Unifi wifi detectie.
Ik heb zowel GPS in de Mobile App aan als Wifi detectie van Unifi, als test even beiden aan een notificatie gekoppeld en ben een paar keer de deur uit gegaan etc. Elke keer dat ik weg ging of thuiskwam was GPS een beetje tot veel later dan Wifi. In het ergste geval liep GPS zo'n 5 minuten achter, als ik dan thuiskom en op GPS moet wachten staat m'n alarm al 4.5 minuten aan.
Mooiste had ik in mijn tijd met Domoticz en mijn ouwe iPhone 5s, dan gingen de lampen gewoon aan als ik de parkeerplek op reed.
Ok. Ik ga een leuke krijgen.
Bedoeling is het volgende;
Wij werken wisselende roosters, en dus hoeft niet altijd de CV aan vroeg in de ochtend.
Ik wil dus de CV aan laten gaan op basis van gegevens in Google Calendar. Ik ga daar onze werkroosters inzetten.
Mijn aanpak ; eerst de verbinding van Google Calendar naar HA, en dan als test een automation op een lampje. Werkt lekker snel en is zichtbaar..
Ik heb daar eigenlijk deze automation voor gevonden ; https://community.home-as...ndar-based-lights/61855/4
mijn vraag ; is het mogelijk om dit vrij eenvoudig om te zetten naar het aansturen van mijn CV. Ik kan wel al de CV niet aan laten gaan in een ruimte als daar de ramen open staan.
Wij werken wisselende roosters, en dus hoeft niet altijd de CV aan vroeg in de ochtend.
Ik wil dus de CV aan laten gaan op basis van gegevens in Google Calendar. Ik ga daar onze werkroosters inzetten.
Mijn aanpak ; eerst de verbinding van Google Calendar naar HA, en dan als test een automation op een lampje. Werkt lekker snel en is zichtbaar..
Ik heb daar eigenlijk deze automation voor gevonden ; https://community.home-as...ndar-based-lights/61855/4
mijn vraag ; is het mogelijk om dit vrij eenvoudig om te zetten naar het aansturen van mijn CV. Ik kan wel al de CV niet aan laten gaan in een ruimte als daar de ramen open staan.
Wat ik probeer te zeggen is dat die net zo slecht lijkt te werken als elke andere app, aangezien het door Android en de ingebouwde batterijbesparing wordt veroorzaakt.Thoit schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:26:
[...]
Location tracking op iOS tot iOS 13 werkte erg goed. Zelf een half jaar geleden overgestapt naar Android en nooit een goede device tracker kunnen vinden. Hierdoor ben ik erg blij dat er nu een native app met location tracking erin zit.
Ik zou willen dat ze iets meer intelligentie inbouwden, als het apparaat op mijn nachtkastje ligt mag hij best elke 10 minuten GPS doorgeven maar als ik aan de wandel ben en ook nog eens in de buurt van huis kom, doe dan maar elke minuut. Misschien moet ik nog wat meer onderzoek doen voordat ik negatief klink, misschien kan ik de radius aanpassen of iets dergelijks, maar ik heb al een grote hoeveelheid Samsung en Nokia Android telefoons geprobeerd en een heleboel verschillende GPS trackers maar ze blijven me teleurstellen.
Sowieso gaat bij mij 's avonds de telefoon op batterij bespaar modus. Dit zorgt er misschien ook voor (nog niet uitgezocht) dat niet zo vaak GPS locatie wordt bepaald.Pixal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:40:
[...]
Wat ik probeer te zeggen is dat die net zo slecht lijkt te werken als elke andere app, aangezien het door Android en de ingebouwde batterijbesparing wordt veroorzaakt.
Ik zou willen dat ze iets meer intelligentie inbouwden, als het apparaat op mijn nachtkastje ligt mag hij best elke 10 minuten GPS doorgeven maar als ik aan de wandel ben en ook nog eens in de buurt van huis kom, doe dan maar elke minuut. Misschien moet ik nog wat meer onderzoek doen voordat ik negatief klink, misschien kan ik de radius aanpassen of iets dergelijks, maar ik heb al een grote hoeveelheid Samsung en Nokia Android telefoons geprobeerd en een heleboel verschillende GPS trackers maar ze blijven me teleurstellen.
Verwijderd
Iemand hier die succesvol de speedtest.net integration gebruikt?
https://www.home-assistant.io/integrations/speedtestdotnet/
Edit:
Eerder vandaag lukte het dus niet.
Kom net thuis, en hij heeft sinds vanmiddag netjes metingen gedaan.
Wat er nu eerst mis ging is me niet duidelijk; ik heb niets meer veranderd en niet meer opnieuw opgestart.
Nou goed; het is dus kennelijk voldoende om de handleiding te volgen.
https://www.home-assistant.io/integrations/speedtestdotnet/
Edit:
Eerder vandaag lukte het dus niet.
Kom net thuis, en hij heeft sinds vanmiddag netjes metingen gedaan.
Wat er nu eerst mis ging is me niet duidelijk; ik heb niets meer veranderd en niet meer opnieuw opgestart.
Nou goed; het is dus kennelijk voldoende om de handleiding te volgen.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2019 23:31 ]
Ik heb iets vergelijkbaars ingericht, google importeert icals van onze werkroosters vanuit de planning applicaties van onze werkgevers. Deze lees ik uit met HA en die kijkt wie er die dag als eerst moet beginnen en zet 2 uur vantevoren de verwaming aan. Het aanzetten van de verwarming had ik al een automation voor(wanneer iemand thuis komt) dus die trigger ik via deze automation.maartend schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:40:
Ok. Ik ga een leuke krijgen.
(sorry voor de yaml formatting, dat komt door de HA automation editor)
Verwarming 's ochtends aan 2uur voordat werk begint.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| - id: '1550777256941' alias: VerwarmingAanKalender trigger: - platform: template value_template: '{% set work_start = ( [states.calendar.werk_rooster_fabian.attributes.start_time,states.calendar.werk_rooster_myrthe.attributes.start_time] | min ) %} {% set work_time = strptime(work_start,"%Y-%m-%d %H:%M:%S") %} {% set heat_time = work_time.replace(hour=work_time.hour-2) %} {{ strptime(states.sensor.date_time.state, "%Y-%m-%d, %H:%M") == heat_time }}' condition: - condition: state entity_id: group.people state: home action: - data: entity_id: automation.verwarmingaan service: automation.trigger |
En de automation voor het aanzetten van de verwarming:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| - id: 90dadca3afd449f1b86bc92904ffa006 alias: VerwarmingAan trigger: - entity_id: group.people from: not_home platform: state to: home condition: - after: '7:00' before: '21:59' condition: time action: - data: entity_id: climate.downstairs preset_mode: none service: climate.set_preset_mode - data: entity_id: climate.downstairs hvac_mode: heat service: climate.set_hvac_mode - data: entity_id: climate.downstairs temperature: 19 service: climate.set_temperature |
@Pinquin87 Thnx, hier ga ik mee aan de slag met dat wat ik al weet en kan. Kom later wel met vragen terug
Dit is absoluut niet als flame bedoeld, ik ken niet iedereen z'n situatie qua huis isolatie etc maar hoe dringend nodig is het eigenlijk om 's ochtends de kachel aan te hebben? Doen jullie dat puur voor het aankleden en ontbijt? Ik woon in een gemiddeld geïsoleerd hoekhuis uit '86, als ik de verwarming 's avonds om 22.00 uit zet is het 20.5 tot 21 graden, rond 6-7 's ochtends is het dan nog 17-18 graden, volgens de Nest wordt er s'nachts niet bijgestookt.Pinquin87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:56:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars ingericht, google importeert icals van onze werkroosters vanuit de planning applicaties van onze werkgevers. Deze lees ik uit met HA en die kijkt wie er die dag als eerst moet beginnen en zet 2 uur vantevoren de verwaming aan. Het aanzetten van de verwarming had ik al een automation voor(wanneer iemand thuis komt) dus die trigger ik via deze automation.
(sorry voor de yaml formatting, dat komt door de HA automation editor)
Verwarming 's ochtends aan 2uur voordat werk begint.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 - id: '1550777256941' alias: VerwarmingAanKalender trigger: - platform: template value_template: '{% set work_start = ( [states.calendar.werk_rooster_fabian.attributes.start_time,states.calendar.werk_rooster_myrthe.attributes.start_time] | min ) %} {% set work_time = strptime(work_start,"%Y-%m-%d %H:%M:%S") %} {% set heat_time = work_time.replace(hour=work_time.hour-2) %} {{ strptime(states.sensor.date_time.state, "%Y-%m-%d, %H:%M") == heat_time }}' condition: - condition: state entity_id: group.people state: home action: - data: entity_id: automation.verwarmingaan service: automation.trigger
En de automation voor het aanzetten van de verwarming:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 - id: 90dadca3afd449f1b86bc92904ffa006 alias: VerwarmingAan trigger: - entity_id: group.people from: not_home platform: state to: home condition: - after: '7:00' before: '21:59' condition: time action: - data: entity_id: climate.downstairs preset_mode: none service: climate.set_preset_mode - data: entity_id: climate.downstairs hvac_mode: heat service: climate.set_hvac_mode - data: entity_id: climate.downstairs temperature: 19 service: climate.set_temperature
Wij rennen 's ochtends gewoon naar de douche, kleden aan, steken brood in onze keel en gaan naar werk, ik ben van het type elk dubbeltje omdraaien dus de kachel gaat daar niet voor staan loeien. Als ik thuiswerk staat de kachel overigens wel gewoon de hele dag op 20 of 20.5 aan verder.
Als het kouder dan die 17-18 zou zijn zou ik overigens wel overwegen de verwarming eventjes te laten draaien, want dat is wel echt afzien. Laten jullie het huis verder afkoelen dan dit en loont het qua efficiëntie niet om de temperatuur 's nachts iets hoger te houden? Best benieuwd eigenlijk. Het kost me met het huidige weer zo'n anderhalf uur om van 17 op 20.5 uit te komen dus veel lager gaan qua basistemp leek me niet echt handig.
Ik snap je reactie, maar het is een huis uit de jaren '30. Is wel wat nageisoleerd en hr++ glas, maar in de winter is het 's ochtends meestal net boven de 15 graden. Zeker de badkamer is dan erg koud. Thermostaat staat bij aan op 19 graden en bij uit op 15 graden. Heel soms slaat ie dan ook 's nachts al aan.Pixal schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:10:
[...]
Dit is absoluut niet als flame bedoeld, ik ken niet iedereen z'n situatie qua huis isolatie etc maar hoe dringend nodig is het eigenlijk om 's ochtends de kachel aan te hebben? Doen jullie dat puur voor het aankleden en ontbijt? Ik woon in een gemiddeld geïsoleerd hoekhuis uit '86, als ik de verwarming 's avonds om 22.00 uit zet is het 20.5 tot 21 graden, rond 6-7 's ochtends is het dan nog 17-18 graden, volgens de Nest wordt er s'nachts niet bijgestookt.
Wij rennen 's ochtends gewoon naar de douche, kleden aan, steken brood in onze keel en gaan naar werk, ik ben van het type elk dubbeltje omdraaien dus de kachel gaat daar niet voor staan loeien. Als ik thuiswerk staat de kachel overigens wel gewoon de hele dag op 20 of 20.5 aan verder.
Als het kouder dan die 17-18 zou zijn zou ik overigens wel overwegen de verwarming eventjes te laten draaien, want dat is wel echt afzien. Laten jullie het huis verder afkoelen dan dit en loont het qua efficiëntie niet om de temperatuur 's nachts iets hoger te houden? Best benieuwd eigenlijk. Het kost me met het huidige weer zo'n anderhalf uur om van 17 op 20.5 uit te komen dus veel lager gaan qua basistemp leek me niet echt handig.
Ah ja begrijpelijk.Pinquin87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:28:
[...]
Ik snap je reactie, maar het is een huis uit de jaren '30. Is wel wat nageisoleerd en hr++ glas, maar in de winter is het 's ochtends meestal net boven de 15 graden. Zeker de badkamer is dan erg koud. Thermostaat staat bij aan op 19 graden en bij uit op 15 graden. Heel soms slaat ie dan ook 's nachts al aan.
Heeft iemand ervaring met het draaien van de Home assistant in de cloud? (Ik heb een dedicated digitalocean vps waar ik deze op zou willen draaien).
Dit zou ideaal zijn maar ben bang dat ik me een hoop gekloot op de mouw haal wanneer ik ooit iets terug wil pushen naar mijn thuisnetwerk. Zoals een commando naar mijn Hue, Google Home, of nog te maken ESP apparaat.
Eventueel heb ik een Pi die nog stof aan het happen is.
Edit: Misschien valt het trouwens wel mee.
De MQTT broker op mijn vps kan functioneren als het middelpunt voor mijn ESP's met bijv Tasmota, waardoor ik zowel data kan verzamelen als commando's kan versturen.
Wat dan overblijft is de vraag of Philips Hue en Google home nog redelijk te integeren zijn.
Dit zou ideaal zijn maar ben bang dat ik me een hoop gekloot op de mouw haal wanneer ik ooit iets terug wil pushen naar mijn thuisnetwerk. Zoals een commando naar mijn Hue, Google Home, of nog te maken ESP apparaat.
Edit: Misschien valt het trouwens wel mee.
De MQTT broker op mijn vps kan functioneren als het middelpunt voor mijn ESP's met bijv Tasmota, waardoor ik zowel data kan verzamelen als commando's kan versturen.
Wat dan overblijft is de vraag of Philips Hue en Google home nog redelijk te integeren zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door rickkert94 op 06-12-2019 17:12 ]
Laat je iets weten, ik zou ook zoiets willen inbouwen.maartend schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:59:
@Pinquin87 Thnx, hier ga ik mee aan de slag met dat wat ik al weet en kan. Kom later wel met vragen terug
met dit hierboven zou het idd moeten lukken maar goed
Google home doet eigenlijk niets lokaal met je home assistant, dat loopt sowieso al via "buiten" (je moet er niet voor niets van buitenaf bereikbaar voor zijn (of via Nabu Casa)) - daar zou je dus geen last van moeten hebben. Hue weet ik niet.rickkert94 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:07:
Heeft iemand ervaring met het draaien van de Home assistant in de cloud? (Ik heb een dedicated digitalocean vps waar ik deze op zou willen draaien).
Edit: Misschien valt het trouwens wel mee.![]()
Sometimes you need to plan for coincidence
Kan iemand mij helpen met onderstaande automation die niet werkt? From: not_home moet werken toch?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| - id: '1575229377905' alias: Group thuis > lampen aan description: '' trigger: - entity_id: group.people from: not_home platform: state to: home condition: - after: sunset before: sunrise condition: sun action: - device_id: 6bebf8d7c7644485a3df408310c4ed33 domain: light entity_id: light.bank type: turn_on |
Volgens mij klopt je condition niet en wil je ook quotes met ‘home’ en ‘not_home’Remius schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:01:
Kan iemand mij helpen met onderstaande automation die niet werkt? From: not_home moet werken toch?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 - id: '1575229377905' alias: Group thuis > lampen aan description: '' trigger: - entity_id: group.people from: not_home platform: state to: home condition: - after: sunset before: sunrise condition: sun action: - device_id: 6bebf8d7c7644485a3df408310c4ed33 domain: light entity_id: light.bank type: turn_on
Zie https://www.home-assistant.io/docs/scripts/conditions/
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Hm.. dat zou wel eens kunnen ja. Ik ga dit eens proberen:martinvdm schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:16:
[...]
Volgens mij klopt je condition niet en wil je ook quotes met ‘home’ en ‘not_home’
Zie https://www.home-assistant.io/docs/scripts/conditions/
code:
1
2
3
4
5
6
7
| condition: - condition: or conditions: - before: sunrise condition: sun - after: sunset condition: sun |
Ik begin net met Home Assistant (hassio) en probeer mijn Hikvision camera's te integreren. Met name de line crossing detectie die ik vervolgens wil gebruiken als trigger.
Mbv de HA website heb ik het volgende in mijn configuration.yaml gezet met de gegevens van m'n NVR:
binary_sensor:
- platform: hikvision
host: IP_ADDRESS
username: user
password: pass
Dit lijkt enigszins te werken want hij pikte 1 motion sensor op van camera 2. Toen ik de settings van m'n camera's bekeek zag ik dat deze nog geconfigureerd stond op motion. Dit gebruik ik vervolgens niet want ik gebruik VCA (line crossing) als trigger om op te nemen op de NVR.
VCA staat dan ook ingesteld op alle camera's met de notify surveilance center optie. Op deze ene camera die wel wordt opgepikt staat deze optie aan bij zowel motion als VCA.
Ik heb een vrij oude/basic Hikvision NVR dus wellicht dat het daaraan ligt maar is er een manier om handmatig de linecrossing binary sensors toe te voegen? (en dat het dan ook nog gaat werken
)
Mbv de HA website heb ik het volgende in mijn configuration.yaml gezet met de gegevens van m'n NVR:
binary_sensor:
- platform: hikvision
host: IP_ADDRESS
username: user
password: pass
Dit lijkt enigszins te werken want hij pikte 1 motion sensor op van camera 2. Toen ik de settings van m'n camera's bekeek zag ik dat deze nog geconfigureerd stond op motion. Dit gebruik ik vervolgens niet want ik gebruik VCA (line crossing) als trigger om op te nemen op de NVR.
VCA staat dan ook ingesteld op alle camera's met de notify surveilance center optie. Op deze ene camera die wel wordt opgepikt staat deze optie aan bij zowel motion als VCA.
Ik heb een vrij oude/basic Hikvision NVR dus wellicht dat het daaraan ligt maar is er een manier om handmatig de linecrossing binary sensors toe te voegen? (en dat het dan ook nog gaat werken
no animals were harmed during the production of this message
Bij mij ziet het er zo uit:Remius schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:29:
[...]
Hm.. dat zou wel eens kunnen ja. Ik ga dit eens proberen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 condition: - condition: or conditions: - before: sunrise condition: sun - after: sunset condition: sun
code:
1
2
3
4
| condition: condition: state entity_id: sun.sun state: below_horizon |
Dus zolang de zon onder is, is deze conditie geldig.
succes!
-
[ Voor 100% gewijzigd door Isane op 07-12-2019 20:29 ]
Ik heb net een update uit de play store gekregen die de copy/paste error zou moeten oplossen.Thoit schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:54:
Gisteren de app er opnieuw opgezet omdat ik de device tracker niet in HA zag. Nu kom ik er niet meer in, omdat als ik het wachtwoord wil plakken vanuit mijn password manager, de app crasht
Sinds de laatste Hass.io update werkt de homeassistant.restart service niet goed bij mij...Ik moet echt 10 keer klikken voor die eens wilt restarten...
Nog iemand met dit probleem of weet iemand hoe ik dat kan omzeilen/fiksen?
Believe. Imagine. Create.
Same, maar dan in de docker image. Ik gebruik tegenwoordig gewoon een command line opdracht buiten HA om, om de container te herstarten ("docker restart homeassistant")
Het duurt bij mij ook aanzienlijk langer voor hass reboot, na het geven van het commando. Je hoeft niet 10x te klikken. Je zult zien dat hij uiteindelijk wel reboot. Irritant is het wel dat het zolang duurt.Troetelbeer schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:30:
Sinds de laatste Hass.io update werkt de homeassistant.restart service niet goed bij mij...Ik moet echt 10 keer klikken voor die eens wilt restarten...
Yep hier ook. Ik gebruik meestal portainer voor de reboot maar idd 1x drukken is voldoende maar het duurt gewoon even voordat ook daadwerkelijk gaat herstarten.
Bedankt! Het is geluktmr.smith schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:47:
[...]
Bij mij ziet het er zo uit:
code:
1 2 3 4 condition: condition: state entity_id: sun.sun state: below_horizon
Dus zolang de zon onder is, is deze conditie geldig.
succes!
Andere vraag: ik krijg na de update naar de nieuwste versie van Hassio deze error:
code:
1
2
3
| Invalid config for [automation]: [device_id] is an invalid option for [automation]. Check: automation->action->1->device_id. (See /config/configuration.yaml, line 8). Please check the docs at https://home-assistant.io/integrations/automation/ |
Line 8 in mijn configuration.yaml is als volgt: scene: !include scenes.yaml
Mijn scenes.yaml file is leeg. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
Vraag.
Hoe schakel ik 2 lampen (of ander spul) met 1 action?
Ik heb dit, maar dat werkt dus niet. Er gaat maar 1 lamp aan (lamp2), en die gaat soms ook meteen uit
Ik heb dit, maar dat werkt dus niet. Er gaat maar 1 lamp aan (lamp2), en die gaat soms ook meteen uit
code:
1
2
3
4
| action: service: light.toggle entity_id: light.bank1 entity_id: light.bank2 |
Je zal meer je automations moeten controleren op het gebruik van device_idRemius schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:26:
[...]
Bedankt! Het is gelukt![]()
Andere vraag: ik krijg na de update naar de nieuwste versie van Hassio deze error:code:
1 2 3 Invalid config for [automation]: [device_id] is an invalid option for [automation]. Check: automation->action->1->device_id. (See /config/configuration.yaml, line 8). Please check the docs at https://home-assistant.io/integrations/automation/
Line 8 in mijn configuration.yaml is als volgt: scene: !include scenes.yaml
Mijn scenes.yaml file is leeg. Iemand enig idee wat hier mis gaat?
Per lamp een aparte service:maartend schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:58:
Vraag.
code:
1 2 3 4 action: service: light.toggle entity_id: light.bank1 entity_id: light.bank2
YAML:
1
2
3
4
5
| - service: light.turn_on entity_id: light.lamp1 - service: light.turn_on entity_id: light.lamp2 |
Zo:maartend schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:58:
Vraag.
code:
1 2 3 4 action: service: light.toggle entity_id: light.bank1 entity_id: light.bank2
YAML:
1
2
3
4
5
| action: - service: light.toggle entity_id: - light.bank1 - light.bank2 |
Al gebruik ik het meer generieke "service: homeassistant.turn_on":
code:
1
2
3
4
5
6
| - service: homeassistant.turn_on entity_id: - switch.grijze_lamp - switch.blauwe_lamp - switch.staande_lamp - input_boolean.woonkamer_on_movement |
Dat is dus niet nodigJBS schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:15:
Per lamp een aparte service:
[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 08-12-2019 12:23 ]
Ah inderdaad @Hmmbob, bij dezelfde service is dat inderdaad niet nodig
Aha, ik zie het al. Had dit ook al gedaan, echter zonder streepje voor service. En dat werkt wel voor 1 apparaat, maar niet voor 2.JBS schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:15:
[...]
Per lamp een aparte service:
YAML:
1 2 3 4 5 - service: light.turn_on entity_id: light.lamp1 - service: light.turn_on entity_id: light.lamp2
en aangepast naar dit ;
code:
1
2
3
4
5
| action: - service: light.toggle entity_id: - light.bank1 - light.bank2 |
Thnx, weer wat geleerd ; streepjes.
[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 08-12-2019 12:32 ]
Gebruik je light.toggle met een reden? Want als je eigenlijk alleen als actie bedoeld light.turn_on, dan kan je beter die gebruiken. Stel dat je één van de lampen anders geschakeld hebt dat de andere (bijvoorbeeld via de app ofzo), dan gaat die ene lamp uit en de andere aan. Als je intentie is om beide lampen aan te zetten, kan je beter turn_on gebruiken, de lamp die al aanstaat blijft aan en de ander schakelt bij.
Ja. Met 1 routine lampen aan of uit. Anders zou ik 2 routines m oeten maken. Maar ik snap je wel, want ik had tot op heden maar 1 lamp op die schakelaar zitten. Nu dus 2. Moet dus meer met aan/uit gaan werken.Hmmbob schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:44:
Gebruik je light.toggle met een reden? Want als je eigenlijk alleen als actie bedoeld light.turn_on, dan kan je beter die gebruiken. Stel dat je één van de lampen anders geschakeld hebt dat de andere (bijvoorbeeld via de app ofzo), dan gaat die ene lamp uit en de andere aan. Als je intentie is om beide lampen aan te zetten, kan je beter turn_on gebruiken, de lamp die al aanstaat blijft aan en de ander schakelt bij.
Hallo,
Ik heb HA opgezet samen met MQTT en kan zo ondertussen enkel Sonoff Basics aansturen. Ik heb hier thuis ook een Sonos One met ingebouwde Google Assistant op. Nu had ik graag aan de hand van Google Assistant mijn Sonoff switchen kunnen inschakelen/uitschakelen. Ik zie echter door het bos de bomen niet en zie niet onmiddellijk hoe ik Google Assistant kan integreren in het Home Assistant platform.
Klopt het dat ik daarvoor HA in de cloud moet draaien? Of kan alles van thuis uit?
Alvast bedankt!
Ik heb HA opgezet samen met MQTT en kan zo ondertussen enkel Sonoff Basics aansturen. Ik heb hier thuis ook een Sonos One met ingebouwde Google Assistant op. Nu had ik graag aan de hand van Google Assistant mijn Sonoff switchen kunnen inschakelen/uitschakelen. Ik zie echter door het bos de bomen niet en zie niet onmiddellijk hoe ik Google Assistant kan integreren in het Home Assistant platform.
Klopt het dat ik daarvoor HA in de cloud moet draaien? Of kan alles van thuis uit?
Alvast bedankt!
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/argon007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:59:
Hallo,
Alvast bedankt!
Veel plezier ermee.
Kost geld of is lastig.
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 08-12-2019 14:07 ]
Heeft er iemand de HassOS-image draaiende op een Raspberry 3B+ (met of zonder SD-kaart) waarbij de hassio-data op een SSD staat? Ik bedoel dus niet een alternatieve hass.io-image i.c.m. Raspbian & Docker, maar de HassOS-image.
Verder heb ik dit stappenplan gevolgd, maar krijg 'm niet werkend.
Hardware: Raspberry 3B+, 32MB micro-SD, voeding 3A, Crucial M4 SSD 2,5", SATA naar USB-kabel (link)
Hardware: Raspberry 3B+, 32MB micro-SD, voeding 3A, Crucial M4 SSD 2,5", SATA naar USB-kabel (link)
[ Voor 6% gewijzigd door CAD-tekenaar op 08-12-2019 15:24 ]
Valt heel erg mee. Nauwkeurig de stappen volgen en je hebt 't vrij snel voor elkaarmaartend schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:05:
[...]
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Veel plezier ermee.
Kost geld of is lastig.
De betaalde versie via Nabu Casa is wel eenvoudiger, kost wat, maar je steunt ook 't HA project ermee.
[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 08-12-2019 16:39 ]
Hoi,
vorige week ook es hass.io in een docker op een pi3b met fresh install van buster geinstalleerd.
Dit resulteerde in een instabiele hass...
Mn domotica nu draaid stabiel op pimatic met een pi2. Maar wil toch es uitkijken naar een upgrade,
dus ben ik begonnen met hass met het idee iedere gebruiker z'n eigen user interface.
Had al een 10-tal paginas in hass aan gemaakt,
Hue, HomeIos en Unifi controller integreren ging goed.
Was aangenaam verrast van de uitgebreide functies van unifi add-on, oa het kunnen uitzetten van de poe poorten.
Dit alles had ik via lovelace voor elkaar gekregen, maar na een reboot van de pi,
was alles weg? alles terug standaard.
Ik had wel 2 snapshots gemaakt, die proberen terug zetten bracht geen soelaas.
Ook begon Hass.io webpagina lastig te doen. Lang laden, of niet vinden.
Ben nu bezig met nieuwe install op dezelfd pi maar nu met Rasbian Stretch, via deze link
https://www.home-assistant.io/hassio/installation/
Bedoeling is dat ik er nu effe mee speel, om dan over te schakelen zonder veel downtime.
Had ook nog het plan om Pimatic te laten draaien alle fysieke io's daar ook te laten incl usb apparaten,
en dan pimatic aansturen door hass.
vorige week ook es hass.io in een docker op een pi3b met fresh install van buster geinstalleerd.
Dit resulteerde in een instabiele hass...
Mn domotica nu draaid stabiel op pimatic met een pi2. Maar wil toch es uitkijken naar een upgrade,
dus ben ik begonnen met hass met het idee iedere gebruiker z'n eigen user interface.
Had al een 10-tal paginas in hass aan gemaakt,
Hue, HomeIos en Unifi controller integreren ging goed.
Was aangenaam verrast van de uitgebreide functies van unifi add-on, oa het kunnen uitzetten van de poe poorten.
Dit alles had ik via lovelace voor elkaar gekregen, maar na een reboot van de pi,
was alles weg? alles terug standaard.
Ik had wel 2 snapshots gemaakt, die proberen terug zetten bracht geen soelaas.
Ook begon Hass.io webpagina lastig te doen. Lang laden, of niet vinden.
Ben nu bezig met nieuwe install op dezelfd pi maar nu met Rasbian Stretch, via deze link
https://www.home-assistant.io/hassio/installation/
Bedoeling is dat ik er nu effe mee speel, om dan over te schakelen zonder veel downtime.
Had ook nog het plan om Pimatic te laten draaien alle fysieke io's daar ook te laten incl usb apparaten,
en dan pimatic aansturen door hass.
Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi
Ik kan hieruit afleiden dat jij HA gebruikt samen met Google Assistant. Voor ik er zelf aan begin:JBS schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:37:
[...]
Valt heel erg mee. Nauwkeurig de stappen volgen en je hebt 't vrij snel voor elkaarVoorwaarde hierbij is wel dat je HA van buitaf bereikbaar is inclusief SSL certificaat. Dat kun je zonder eigen domein regelen via DuckDNS.
De betaalde versie via Nabu Casa is wel eenvoudiger, kost wat, maar je steunt ook 't HA project ermee.
hoe bevalt de integratie? Kan je al uw apparaten aansturen? Bij mij zouden het vooral MQTT devices zijn en enkele IKEA Tradfri spotjes.
Alles wat je in home assistant kan bedienen, kan je ook in Google assistant krijgen. Daar verwacht ik dus geen problemen.
Al circa 4 maanden HassOS 3.4 op SSD, geen SD kaart meer hier. https://github.com/rbray8...ases/tag/3.4-rpi-usb-boot Naar je SSD schrijven zoals je naar je SD zou doen, inpluggen in je Pi, geen SD kaart plaatsen en dan starten. Duurt even, maar kwam goed hier. Je moet verder niets gek doen, een 3B+ kan standaard opstarten vanaf USB. Of bedoelde je nog iets anders?CAD-tekenaar schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:17:
Heeft er iemand de HassOS-image draaiende op een Raspberry 3B+ (met of zonder SD-kaart) waarbij de hassio-data op een SSD staat? Ik bedoel dus niet een alternatieve hass.io-image i.c.m. Raspbian & Docker, maar de HassOS-image.
Bedankt Rafael. Dit is wat ik zoek. Inmiddels heb ik dit draaiende op een SSD icm een RP3B+ zoals je beschreef. Wel vreemd dat je voor een werkende HassOS-image bij github moet zijn. De HassOS-image bij https://www.home-assistant.io/hassio/installation/ werkt niet.Rafael schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:52:
[...]
Al circa 4 maanden HassOS 3.4 op SSD, geen SD kaart meer hier. https://github.com/rbray8...ases/tag/3.4-rpi-usb-boot Naar je SSD schrijven zoals je naar je SD zou doen, inpluggen in je Pi, geen SD kaart plaatsen en dan starten. Duurt even, maar kwam goed hier. Je moet verder niets gek doen, een 3B+ kan standaard opstarten vanaf USB. Of bedoelde je nog iets anders?
Kan je me uitleggen waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door CAD-tekenaar op 08-12-2019 23:26 ]
@CAD-tekenaar omdat de huidige stabiele versie, 2.12, geen ondersteuning heeft voor usb boot. Versie 3.4 is officieel een development versie, daarom linken ze die niet. Wees ook niet zo dom om in Home Assistant op “Update” te klikken op de “System” tab, want dan downgrade je naar 2.12 en kan je opnieuw beginnen... Proefondervindelijk achter gekomen
[ Voor 3% gewijzigd door Rafael op 08-12-2019 23:33 ]
Domme vraag: Hoe zie je bij de update-melding dat deze een hogere versie krijgt dan wat ik nu heb?
Ik heb HassOS Release-3 build 5 (RC) op mijn SSD.
Ik heb HassOS Release-3 build 5 (RC) op mijn SSD.
Ik vermoed dat je huidige versie altijd terug gaat willen naar de laatst gekende stabiele als je daar op klikt... Welke nu 2.12 is. Ik persoonlijk zou dus van de update knop afblijven tot versie 3.x officieel wordt aangekondigd en terug te vinden is op de Home Assistant site zelf. Maar voor de duidelijkheid: je kan Home Assistant zelf wel prima updaten.
Inderdaad. Als dat al niet lukt, dan kun je beter niet aan Home Assistant beginnen geloof ik. Gewoon wat voorgekauwde stappen doorlopen.JBS schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:37:
[...]
Valt heel erg mee. Nauwkeurig de stappen volgen en je hebt 't vrij snel voor elkaarVoorwaarde hierbij is wel dat je HA van buitaf bereikbaar is inclusief SSL certificaat. Dat kun je zonder eigen domein regelen via DuckDNS.
Klopt. Werkt probleemloos. Ik heb ervoor gekozen om niet alle entiteiten standaard te exposen, maar enkel de gewenste, inclusief aliassen. Bijvoorbeeld:argon007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:39:
[...]
Ik kan hieruit afleiden dat jij HA gebruikt samen met Google Assistant. Voor ik er zelf aan begin:
hoe bevalt de integratie? Kan je al uw apparaten aansturen? Bij mij zouden het vooral MQTT devices zijn en enkele IKEA Tradfri spotjes.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| google_assistant: project_id: !secret google_assistant_project_id api_key: !secret google_assistant_api_key expose_by_default: false entity_config: light.eettafel: name: Keukentafel expose: true aliases: - Keukentafel - Keuken - Eettafel light.wandplank_tv: name: Wandplank TV expose: true aliases: - Wandplank TV - Wandplank boven de TV - Wandplank - Plank - Plank TV - Plank boven de TV |
waarom niet gewoon Google Home met eWeLink connecten, dan heb je direct toegang tot je sonoff switches?
argon007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:59:
Hallo,
Alvast bedankt!
eWeLink routeert over Chinese infrastructuur. Vanuit de privacy invalshoek kun je ervoor kiezen om eWeLink niet te gebruiken en Home Assistant het eWeLink deel te laten doen.dimk schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:47:
waarom niet gewoon Google Home met eWeLink connecten, dan heb je direct toegang tot je sonoff switches?
[...]
Net de configurator addon geinstalleer op hass.io
Na het runnen krijg ik dit
https://ibb.co/4T7bFkR
iemand een idee wat er mis is?
En wat gebruiken de meeste eigenlijk configurator of via samba de bestanden aanpassen?
En wat gebruiken de meeste eigenlijk configurator of via samba de bestanden aanpassen?
[ Voor 24% gewijzigd door skank op 09-12-2019 18:54 ]
Iemand ervaring met de Mi Body Composition Scale en HA integratie?

Er is al een integratie gemaakt in o.a docker.
https://github.com/lolouk...ale/blob/master/README.md
Wat mij betreft ziet er redelijk werkend uit maar vroeg me af of hier ervaringen zijn.

Wat mij betreft ziet er redelijk werkend uit maar vroeg me af of hier ervaringen zijn.
Voor het aanpassen van bestanden gebruik ik de IDE-addonskank schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:52:
What's the speed of dark?
interessant, maar misschien iets te zwaar/ fullblown?JayOne schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:59:
[...]
Voor het aanpassen van bestanden gebruik ik de IDE-addon
of niet?
Daar ben ik ook wel geïnteresseerd in, want ik overweeg deze ook te kopen.martinvdm schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:59:
Iemand ervaring met de Mi Body Composition Scale en HA integratie?
[Afbeelding]
Heb je de config aangepast?skank schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:52:
@skank
Krijg je dit te zien:

?
Zo ja, scroll naar onder...Daar staat je config om in te vullen/aan te passen...
Krijg je dit te zien:

?
Zo ja, scroll naar onder...Daar staat je config om in te vullen/aan te passen...
ja dat weet ik, en ja daar staat config met wat tekst in, maar niet veel.
WWat moet ik daar dan aanpassen?
De laatste week heb ik iets raars met Lovelace. Ik ben heel benieuwd of er anderen zijn die dit ook ervaren.
Soms is ineens mijn hoofdpagina helemaal leeg. Soms tijdens het laden zie ik alle cards in een flits, maar daarna is hij leeg.
Een reboot van HA helpt soms, maar meestal niet. Vaak is na een aantal uur de interface weer terug. De afgelopen tijd heb ik niets aangepast aan deze pagina, toch speelt dit sinds kort. Ook een volledige copy-paste van deze pagina is ook leeg als het probleem opduikt. Andere pagina’s doen het gewoon. Het is ook op meerdere devices tegelijk. (iOS apps en browser)
Nu ga ik stap voor stap cards weghalen om verder te testen. Heeft iemand anders dit ook?
Edit: het kwam door DarkSky. Blijkbaar ben ik begin van de avond al door mijn aantal api calls heen. De data is dan niet wat mijn custom weather card verwacht. Hierdoor werd de hele pagina niet meer geladen. De frequentie van de calls aanpassen kan, maar ik wil niet dat mijn interface crasht als er een storing is. Misschien een andere weather card, tot die tijd heb ik hem weggehaald.
Soms is ineens mijn hoofdpagina helemaal leeg. Soms tijdens het laden zie ik alle cards in een flits, maar daarna is hij leeg.
Een reboot van HA helpt soms, maar meestal niet. Vaak is na een aantal uur de interface weer terug. De afgelopen tijd heb ik niets aangepast aan deze pagina, toch speelt dit sinds kort. Ook een volledige copy-paste van deze pagina is ook leeg als het probleem opduikt. Andere pagina’s doen het gewoon. Het is ook op meerdere devices tegelijk. (iOS apps en browser)
Nu ga ik stap voor stap cards weghalen om verder te testen. Heeft iemand anders dit ook?
Edit: het kwam door DarkSky. Blijkbaar ben ik begin van de avond al door mijn aantal api calls heen. De data is dan niet wat mijn custom weather card verwacht. Hierdoor werd de hele pagina niet meer geladen. De frequentie van de calls aanpassen kan, maar ik wil niet dat mijn interface crasht als er een storing is. Misschien een andere weather card, tot die tijd heb ik hem weggehaald.
[ Voor 21% gewijzigd door Apipa op 10-12-2019 18:57 ]
Niet perse het zelfde, maar ik moet geregeld van de tablet aan de muur de cache en cookies resetten van de chrome browser. Ik vermoed dat het vol loopt na +- 2 maanden continu aanstaan. Ik ga binnenkort eens met de app aan de slag, kijken of die beter werkt. Sowieso is de tablet al een jaar of 6 oud en voor een complexe lovelace pagina veel te sloom.
Ik heb de laatste dagen wel wat anders raars. Ik draai Ubuntu in een VM op een ESXI servertje, daarop hass.io geinstalleerd. Heeft echt vanaf begin af aan super stabiel en snel gedraaid. Laatste paar dagen zo nu en dan heel hoge cpu load, dan loopt alles zo goed als vast, vanaf terminal te bereiken maar heel traag.
Ik heb de logs na gespit en ik zie dit terug komen:
Ik heb voor nu de visual studio code extensie uitgeschakeld om te kijken of dat het probleem verhelpt. Iemand die dit herkend?
Ik heb de laatste dagen wel wat anders raars. Ik draai Ubuntu in een VM op een ESXI servertje, daarop hass.io geinstalleerd. Heeft echt vanaf begin af aan super stabiel en snel gedraaid. Laatste paar dagen zo nu en dan heel hoge cpu load, dan loopt alles zo goed als vast, vanaf terminal te bereiken maar heel traag.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649413] [11627] 0 11627 152643 0 716800 7151 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649415] [11651] 0 11651 223670 8620 1556480 7701 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649416] [26924] 0 26924 225339 2037 1658880 9937 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649417] [26935] 0 26935 535295 292999 17526784 67628 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649418] [26962] 0 26962 210791 1613 1511424 7161 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649503] Out of memory: Kill process 26935 (code-server) score 479 or sacrifice child Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649613] Killed process 26935 (code-server) total-vm:2141180kB, anon-rss:1171996kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.963342] oom_reaper: reaped process 26935 (code-server), now anon-rss:0kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB |
Ik heb voor nu de visual studio code extensie uitgeschakeld om te kijken of dat het probleem verhelpt. Iemand die dit herkend?
Verwijderd
Zoals wellicht meerderen hier gebruik ik o.a. de Ikea TRÅDFRI remote voor lampen. Aan/uit werkt, helderheid werkt, maar kleurtemperatuur niet op de standaard wijze.
(Ik gebruik een deConz Zigbee gateway)
Wat ik natuurlijk kan doen is aan 'links' koud licht toekennen, en aan rechts warm licht.
Maar standaard zijn die toetsen te gebruiken om in kleine stapjes van koud via neutraal naar warm te gaan.
Iemand een idee hoe dat weer te realiseren is?
Wat ik natuurlijk kan doen is aan 'links' koud licht toekennen, en aan rechts warm licht.
Maar standaard zijn die toetsen te gebruiken om in kleine stapjes van koud via neutraal naar warm te gaan.
Hoeveel RAM heb je de betreffende VM gegeven?XyRuS schreef op maandag 9 december 2019 @ 21:59:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649413] [11627] 0 11627 152643 0 716800 7151 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649415] [11651] 0 11651 223670 8620 1556480 7701 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649416] [26924] 0 26924 225339 2037 1658880 9937 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649417] [26935] 0 26935 535295 292999 17526784 67628 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649418] [26962] 0 26962 210791 1613 1511424 7161 0 code-server Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649503] Out of memory: Kill process 26935 (code-server) score 479 or sacrifice child Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.649613] Killed process 26935 (code-server) total-vm:2141180kB, anon-rss:1171996kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB Dec 4 06:27:00 homeassistant kernel: [81974.963342] oom_reaper: reaped process 26935 (code-server), now anon-rss:0kB, file-rss:0kB, shmem-rss:0kB
Heb zelf onder Hyper-V een HassOS virtuele machine met 4GB ram.
Ik kom daarbij vrijwel nooit boven de 25% RAM gebruik.
Misschien de overweging waart om een keer van Ubuntu naar HassOS te migreren.
De OS laag van de VM wordt er in ieder geval een stuk kleiner en lichter van.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
zie het dimmer-principe voor brightness:
JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Ditzelfde moet mogelijk zijn voor kleurtemperatuur
JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Ditzelfde moet mogelijk zijn voor kleurtemperatuur
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:25:
Zoals wellicht meerderen hier gebruik ik o.a. de Ikea TRÅDFRI remote voor lampen. Aan/uit werkt, helderheid werkt, maar kleurtemperatuur niet op de standaard wijze.
Ik gebruik VS Code met de `Remote - SSH` plugin. Hiermee kun je over SSH met je hassio en bestanden editten alsof ze lokaal zijn zonder samba (deze manier is sneller).skank schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:52:
Misschien wel, maar vind hetzelf heel prettig werken, alles vanuit één omgeving. Daarbij pas ik ook vaak remote dingen aan, omdat ik mijn HA installatie op een plek heb draaien waar ik een groot deel van de tijd niet aanwezig ben.skank schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:04:
[...]
interessant, maar misschien iets te zwaar/ fullblown?
of niet?
What's the speed of dark?
Hoe heb je die badnest in de config.yaml gezet?Meelobee schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:35:
[...]
[...]
Dank voor de reacties, ben uiteindelijk voor beide gegaan, heb een gateway, wat sensors en een Conbee stick besteld. Even mee spelen om te zien wat het beste bevalt
Helaas heb ik de developer accounts voor Nest gemist, ik ben pas in september (dus nadat het aanvragen van Developer accounts al gesloten was door Google.) met Home Assistant aan de slag gegaan.
Maar sinds gisteravond heb ik m'n Nest Thermostaat toch werkend in Home Assistant met behulp van de Bad Nest integratie. Die is recent ge-update en ondersteund nu ook 2FA google accounts. Helaas nog niet met alle opties (bv. Eco mode werkt nog niet) maar dit is beter als niets.:)
[Afbeelding]
Nou nog een manier vinden om de 2 onderste icons op de weg te halen (heat & poweron)
Ik krijg een foutmelding van mn config.
Platform error climate.badnest - Integration 'badnest' not found.
Component error: badnest - Integration 'badnest' not found.
Ik heb mijn informatie van dit linkje:
https://github.com/USA-RedDragon/badnest
Ik heb mijn google issuetoken en cookie goed in de config gezet.
Iemand een idee hoe dit kan?
Een handmatig toegevoegd component wordt pas door HA 'gezien' na een herstart.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:51:
[...]
Hoe heb je die badnest in de config.yaml gezet?
Je configuratie validatie zal nu dus aangeven dat het component niet gevonden wordt, na een herstart zal de configuratie wel valide zijn.
Ik heb dat zelf opgelost door mijn lokale HA te koppelen aan Google via onderstaande uitleg (de manual setup):
Het is hierbij uiteraard wel van belang dat je HA via https beschikbaar is met een correct certificaat. Ik heb daarvoor een speciale Nginx docker gebruikt die automatisch Letsencrypt certifcaten ophaalt en koppelt aan de juiste config.
https://hub.docker.com/r/linuxserver/letsencrypt
Als alles eenmaal is ingesteld dan werkt het echt perfect en kun je echt alles wat beschikbaar is binnen HA besturen via Google Assistant. Ik gebruik het nu bijvoorbeeld om verschillende Sonoff en Shelly switches in en uit te schakelen voor de kerstverlichting. Je kunt dan heel simpel de group met switches beschikbaar maken in Google Assistant/Home.
Het is hierbij uiteraard wel van belang dat je HA via https beschikbaar is met een correct certificaat. Ik heb daarvoor een speciale Nginx docker gebruikt die automatisch Letsencrypt certifcaten ophaalt en koppelt aan de juiste config.
https://hub.docker.com/r/linuxserver/letsencrypt
Als alles eenmaal is ingesteld dan werkt het echt perfect en kun je echt alles wat beschikbaar is binnen HA besturen via Google Assistant. Ik gebruik het nu bijvoorbeeld om verschillende Sonoff en Shelly switches in en uit te schakelen voor de kerstverlichting. Je kunt dan heel simpel de group met switches beschikbaar maken in Google Assistant/Home.
argon007 schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:59:
Hallo,
Alvast bedankt!
Ik heb bovenstaande link volledig gevolgd eergisteren, maar bots toch op een probleem. Even opsommen wat ik heb gedaan:
- Ik heb een xxxx.synology.me account, dus een DDNS oplossing van Synology
- Ik heb reeds meer dan een jaar een valid letsencrypt SSL certificaat op dat xxxx.synology.me domein
- Ik had port forwarding opgezet naar HA via xxxx.synology.me:8123 (ik kon zonder problemen inloggen, maar niet met een geldig certificaat daar het niet via poort 443 ging)
- Ik heb via Synology een reverse proxy ingeschakeld aan de hand van volgende post:
https://community.home-as...s218-through-docker/88678
- Ik geraak nu zonder problemen op HA via https://xxxx.synology.me . Ik kan inloggen en kan over 4G een schakelaar/licht/... bedienen.
- Als ik nu echter GA wil autoriseren tegenover HA dan krijg ik volgende foutmelding:
"Kan de instelling niet updaten. Controleer je verbinding".
Zie onderstaande printscreens:
https://cdn.discordapp.co...6134321078275/unknown.png
https://cdn.discordapp.co...6239400976384/unknown.png
Iemand een vermoeden waar ik het probleem moet zoeken?
//edit: Misschien ook nog handig info om mee te geven, ik kom uit Belgie en mijn modem heeft geen ondersteuning voor NAT loopback. Met andere woorden als ik thuis op mijn wifi zit, dan kan ik HA NIET bereiken via https://xxxx.synology.me, maar moet ik via http://192.168.1.x:8123 gaan.
- Ik heb reeds meer dan een jaar een valid letsencrypt SSL certificaat op dat xxxx.synology.me domein
- Ik had port forwarding opgezet naar HA via xxxx.synology.me:8123 (ik kon zonder problemen inloggen, maar niet met een geldig certificaat daar het niet via poort 443 ging)
- Ik heb via Synology een reverse proxy ingeschakeld aan de hand van volgende post:
- Ik geraak nu zonder problemen op HA via https://xxxx.synology.me . Ik kan inloggen en kan over 4G een schakelaar/licht/... bedienen.
- Als ik nu echter GA wil autoriseren tegenover HA dan krijg ik volgende foutmelding:
//edit: Misschien ook nog handig info om mee te geven, ik kom uit Belgie en mijn modem heeft geen ondersteuning voor NAT loopback. Met andere woorden als ik thuis op mijn wifi zit, dan kan ik HA NIET bereiken via https://xxxx.synology.me, maar moet ik via http://192.168.1.x:8123 gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door argon007 op 10-12-2019 13:40 ]
Voor het meten van het stroomverbruik van mijn wasmachine en droger heb ik 2 innr SP120 plugs gekocht. Deze zijn na een paar dagen kapot gegaan (waarschijnlijk de zekering gesprongen). Het zijn plugs van 10A, deze kunnen max 2300W aan. Mijn wasmaschine zat regelmatig op 2000W, mogelijk met een piek dat hij over de 2300W is gegaan waardoor hij stuk is gegaan.
Ik heb gebeld met de helpdesk van innr en samen tot bovenstaande conclusie gekomen. Ze hebben bij innr nog een ouder model van deze plugs (SP110), deze zou ook met de Conbee 2 moeten werken. Ze sturen bij 2 plugs op zodat ik kan testen of dat wel goed gaat. Deze SP110 plugs hebben 16A, dus dan zit er net wat meer ruimte in. Ik zal hier ook even laten weten of die het goed doen met de Conbee 2 aangezien die niet officeel bij de supported devices staat.
Ik heb gebeld met de helpdesk van innr en samen tot bovenstaande conclusie gekomen. Ze hebben bij innr nog een ouder model van deze plugs (SP110), deze zou ook met de Conbee 2 moeten werken. Ze sturen bij 2 plugs op zodat ik kan testen of dat wel goed gaat. Deze SP110 plugs hebben 16A, dus dan zit er net wat meer ruimte in. Ik zal hier ook even laten weten of die het goed doen met de Conbee 2 aangezien die niet officeel bij de supported devices staat.
Ik heb daar mijn inlog en password van HA...skank schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:07:
ja dat weet ik, en ja daar staat config met wat tekst in, maar niet veel.
Da's echt niet nodig voor de Configurator add-on. De default config zou gewoon moeten volstaan:Troetelbeer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:59:
[...]
Ik heb daar mijn inlog en password van HA...
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
| { "dirsfirst": true, "enforce_basepath": false, "ignore_pattern": [ "__pycache__" ], "ssh_keys": [] } |
Ik heb zelf een Blitzwolf SPH2 met Tasmota (de oude). Dit gaat al meer dan een jaar goed bij ons thuis.JackPoint schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:14:
Voor het meten van het stroomverbruik van mijn wasmachine en droger heb ik 2 innr SP120 plugs gekocht. Deze zijn na een paar dagen kapot gegaan (waarschijnlijk de zekering gesprongen). Het zijn plugs van 10A, deze kunnen max 2300W aan. Mijn wasmaschine zat regelmatig op 2000W, mogelijk met een piek dat hij over de 2300W is gegaan waardoor hij stuk is gegaan.
De nieuwe is een herdesign met een andere wifi module, maar deze kan alsnog gebruikt worden met Tuya (voor meer info, volg de link).
Is er toevallig hier al iemand mee bezig geweest om autodiscover werkend te krijgen in een ander vlan?
Ik heb HassOS draaien binnen mijn reguliere vlan (waar ook de mediaplayers e.d. op zitten). Mijn shellys heb zitten in een ander VLAN. Ik krijg autodiscover hier niet werkend op.
Ik ben met deze handleiding al een tijd bezig geweest:
https://community.home-as...n-and-ha-tutorial/87705/6
Maar het leid nog niet tot het gewenste resultaat.
Ik heb HassOS draaien binnen mijn reguliere vlan (waar ook de mediaplayers e.d. op zitten). Mijn shellys heb zitten in een ander VLAN. Ik krijg autodiscover hier niet werkend op.
Ik ben met deze handleiding al een tijd bezig geweest:
https://community.home-as...n-and-ha-tutorial/87705/6
Maar het leid nog niet tot het gewenste resultaat.
Hier ook 4GB toegewezen, waarvan ongeveer de helft word gebruikt. Goede tip van HassOS, ik ging er eigenlijk vanuit dat dat meer voor raspberry's was. Misschien maar eens in een VM proberen en langzaam migreren.Robinski schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:20:
[...]
Hoeveel RAM heb je de betreffende VM gegeven?
Heb zelf onder Hyper-V een HassOS virtuele machine met 4GB ram.
Ik kom daarbij vrijwel nooit boven de 25% RAM gebruik.
Misschien de overweging waart om een keer van Ubuntu naar HassOS te migreren.
De OS laag van de VM wordt er in ieder geval een stuk kleiner en lichter van.
Bij de uitleg las ik idd dat je login en paswoord nodig hebt, maar als je de config bekijkt staat dat er idd niet meer tussen, vandaar idd dat ik ook dacht, dat hoeft niet meer. Blij dat je bevestigt, maar dan nog blijft mijn issue..Koppensneller schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:04:
[...]
Da's echt niet nodig voor de Configurator add-on. De default config zou gewoon moeten volstaan:
JSON:
1 2 3 4 5 6 7 8 { "dirsfirst": true, "enforce_basepath": false, "ignore_pattern": [ "__pycache__" ], "ssh_keys": [] }
iemand enig ideE?
Nevermind... Daarnet de volledige configuratie terug doorlopen. Het enige wat ik heb gewijzigd is nu effectief het poortnummer (443) in elke Google URL gezet. Ik ging/ga er van uit dat dit niet nodig was daar SSL sowieso standaard op 443 een connectie maakt...argon007 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:31:
Ik heb bovenstaande link volledig gevolgd eergisteren, maar bots toch op een probleem. Even opsommen wat ik heb gedaan:
Help
Mn pi doet raar
plots is die niet meer bereikbaar
hass.io niet bereikbaar
pihole niet bereikbaar
en unifi controller niet bereikbaar
Ik heb niets gedaan behalve backup addon installed, moest dan ff weg, wou verder doen en plots is niets meer bereikbaar
Mn pi doet raar
hass.io niet bereikbaar
pihole niet bereikbaar
Ik heb niets gedaan behalve backup addon installed, moest dan ff weg, wou verder doen en plots is niets meer bereikbaar
Ik heb het als volgt geinstalleerd;Heijmenberg99 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:51:
[...]
Hoe heb je die badnest in de config.yaml gezet?
USA-RedDragon/badnest toevoegen in HACS > Settings > Add custom repository (Integration)
Dan word de badnest integration zichtbaar als installeerbare optie.
En in m'n config.yaml heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| badnest: issue_token: "tokenstring" cookie: "lange cookiestring!" sensor: - platform: badnest climate: - platform: badnest scan_interval: 10 # Losse sensor voor Nest attributes sensor: - platform: template sensors: woonkamer_temperatuur: friendly_name: "Woonkamer Temperatuur" entity_id: climate.woonkamer_thermostat unit_of_measurement: '°C' value_template: "{{ state_attr('climate.woonkamer_thermostat', 'current_temperature') }}" |
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
ok voeding afgenomen, en terug opgezetskank schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:37:
Help
Mn pi doet raar
hass.io niet bereikbaar
pihole niet bereikbaar
nu is alles terug... maar zou wel graag weten wat de oorzaak is... any idea?
Dat kan echt van alles zijn, zonder logs te bekijken oid ga je daar echt niet achter komen.skank schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:40:
[...]
ok voeding afgenomen, en terug opgezet
* Demo is happy

[ Voor 5% gewijzigd door Demo op 10-12-2019 22:07 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Welke logs bekijk ik dan? die van HA of Unifi?Demo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:02:
[...]
Dat kan echt van alles zijn, zonder logs te bekijken oid ga je daar echt niet achter komen.
* Demo is happyEindelijk een werkende config voor MQTT-lampen voor elkaar gekregen (ik zat te pielen met JSON schema, maar template schema werkt beter om de JSON formatting aan te passen) waardoor ik de JSON vanuit HA 1-op-1 tegen de mqtt-hue-bridge aan kan gooien. Zo blij als een kind dat mijn lampen naar een slider luisteren
Mijn vrouw snapt er niet zoveel van "want dat kon toch al met de Hue app"
MAar vooral, hoe kan ik in de logs kijken die VOOR het opnieuw aanzetten zich afspelen
Hahaha, hier ook al een paar keer gehad, na uren pielen eindelijk via een omweg met HA de KaKu ICS-2000 aan kunnen sturen. Zegt mijn vrouw, maar dat kan toch ook met de kaku-appDemo schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:02:
[...]
Zo blij als een kind dat mijn lampen naar een slider luisterenMijn vrouw snapt er niet zoveel van "want dat kon toch al met de Hue app"

Ehm, Unifi is netwerkapparatuur toch? En die is niet beschikbaar (en daardoor je RPi niet)? Dan zit je in het verkeerde topic ben ik bang...skank schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:11:
[...]
Welke logs bekijk ik dan? die van HA of Unifi?
MAar vooral, hoe kan ik in de logs kijken die VOOR het opnieuw aanzetten zich afspelen
Ik heb dezelfde config, maar dit deel heb ik niet (weet niet of dat uit maakt):Meelobee schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:37:
[...]
Ik heb het als volgt geinstalleerd;
USA-RedDragon/badnest toevoegen in HACS > Settings > Add custom repository (Integration)
Dan word de badnest integration zichtbaar als installeerbare optie.
En in m'n config.yaml heb ik dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 badnest: issue_token: "tokenstring" cookie: "lange cookiestring!" sensor: - platform: badnest climate: - platform: badnest scan_interval: 10 # Losse sensor voor Nest attributes sensor: - platform: template sensors: woonkamer_temperatuur: friendly_name: "Woonkamer Temperatuur" entity_id: climate.woonkamer_thermostat unit_of_measurement: '°C' value_template: "{{ state_attr('climate.woonkamer_thermostat', 'current_temperature') }}"
code:
1
2
| sensor: - platform: badnest |
Verder heb ik nog bij badnest nog dit staan, dat is dacht ik alleen nodig voor camera's maar heb het er maar gezet.
code:
1
| region: eu |
En even je hele HA herstarten, tijdje wachten en de logs tussendoor bekijken. Bij mij werkte het ook niet in 1 keer gelijk goed.
Verwijderd
Tja.skank schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:40:
[...]
ok voeding afgenomen, en terug opgezet
Als iets niet meer terugkomt na een cold-boot (en er niets terug te vinden is in logs, wat echt wel eens gebeurt) dan zeggen we: 'vast een bitje scheef...'.
Soms heb je gewoon pech, en lopen dingen vast. Dat is dan ook de reden dat kritische systemen redundant uitgevoerd zijn.
Ik heb een aantal Broadlink SP3S energiemeters gekocht en ik kwam via deze post hier terecht:
)
Ik heb hier een reserve Raspberry Pi 3 liggen, klopt het dat ik daarmee voldoende hardware in huis heb om het voor elkaar te krijgen?
Ook wil ik op korte termijn mijn home server aan de praat krijgen, dit zal FreeNas of XPEnology worden, Ik las dat het werkt op een Synology en als ik deel 1 doorzoek zie ik dat het dan dus ook op een XPEnology zou moeten werken? Over FreeNas kan ik niet vinden, dus ik ga er vanuit dat het daar niet op werkt of via een VM zou moeten? (En daar heb ik geen verstand van
) (Het zal gaan draaien op een Asrock N3150-ITX)
TL;DR
- Kan ik meerdere Broadlink SP3S devices uitlezen via Home Assistant zodat ik over een langere periode het verbruik kan uitlezen op bijvoorbeeld de minuut of seconde nauwkeurig?
- Heb ik aan alleen een aantal SP3S devices en een Raspberry Pi 3 voldoende hardware om dit werkend te krijgen?
- Kan ik het ook werkend krijgen met alleen de SP3S devices en XPEnology?
JayOne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:38:
[...]
Maak zelf gebruik van een Broadlink SP3S (HA), die heeft ook power-measurement (binnen HA te integreren met een custom component). Rond de 16 euro moet je deze wel ergens uit china weten te halen.
Edit: zie nu dat de powerconsumptie ook met de officiële component kan worden uitgelezen, dit binnenkort maar eens testen.
Ik heb mijn eerste bevindingen met deze meters al hier benoemd:JayOne schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:43:
Voor de mensen met een Broadlink SP3S switch (met power measurement) en die gebruik maken van het custom component om het verbruik uit te lezen. Er is nu native support voor de power measurement als attribute van het switch component. Instructies vanaf hier
edit: zet binnen het value_template ook nog even: | default(0) binnen de {{ }}, zodat wanneer de switch is uitgeschakeld er een numerieke waarde wordt doorgegeven.
De apps die erbij zitten werken (nog) niet naar mijn zin. Plus zo'n home automation vind ik wel interessant (al heb ik er op dit moment eigenlijk geen tijd voor om het op te zetten en uit te zoekenMarkos schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:57:
Ik heb ook een aantal Broadlink SP3S gekocht. Er staat bij mij overigens nergens SP3S op maar enkel SP3. Klopt dat? Ik kan uiteindelijk wel het verbruik meten, maar vind het vreemd dat die S er niet bij staat.
Deze kastjes verbinden is trouwens een ellende. Ik heb 2 wifi signalen, 2.4GHz en 5GHz, nu weet ik dat ze niet op 5GHz werken maar ik kreeg ze ook niet aan de praat op 2.4GHz. Ik moest eerst de 5GHz uitzetten, verbinden, en erna kon ik de 5GHz weer aanzetten (beide signalen hebben een eigen naam, dus ik weet zeker dat ik de juiste gekozen heb)
En ik moest mijn oude telefoon onder het stof vandaan halen want op mijn huidige telefoon (OnePlus 5) krijg ik ze niet verbonden. En ik kan ze alleen toevoegen in e-Control. Pas nadat ze in e-Control zitten kan ik ze pas toevoegen aan de Broadlink (- Universal Remote) app toevoegen want dan herkent hij ze pas. En in de Intelligent Home Center app staan ze er nu ook tussen (ik had eerst de niet Europese versie, en dan werkt het niet). Vervolgens kan ik via share in e-Control de devices delen via het WiFi netwerk met mijn OnePlus 5, beetje omslachtig.
Maar ik heb dus een aantal vragen:
- In e-Control en IHC wordt het wattage om de 30 minuten getoond (en er staat power now onderaan) terwijl de Broadlink app wel een continu signaal (lijkt) te meten. Ik wil eigenlijk weken/maanden lang het verbruik van een aantal apparaten meten. Met welke app kan ik dit het beste doen? En hoe?
- de e-Control app crasht altijd bij het afsluiten en geeft regelmatig een popup dat de verbinding niet goed is. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?
- In de Broadlink app kan je een device aanklikken en dan ga je naar Electric om daarin vervolgens een scherm te krijgen met Electricity statistics hier staat altijd Electricity on the day 0kWh. Waarom?Als ik vervolgens op Power klik rechts bovenaan krijg ik wel een grafiek te zien.
- In de Broadlink app kan ik volgens mij ook nergens het energie tarief invullen?
- In de e-Control app kan ik wel het tarief invullen en bij IHC kan ik niet het tarief invullen maar kun je de kosten per maand wel zien. Maar deze is dus 0 want ik kan niet vinden waar ik deze moet invullen.
Ook kwam ik deze posts tegen:
JayOne in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
JayOne in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
henk99 in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Wellicht moet ik gebruik gaan maken van zoiets om een gedetailleerd beeld te krijgen van mijn verbruik. Maar ik heb (nog) geen idee wat ik dan allemaal moet aanschaffen om het werkend te krijgen.
Dus mochten er tips en trucs zijn voor deze energie meters, dan hoor ik het graag

Ik heb hier een reserve Raspberry Pi 3 liggen, klopt het dat ik daarmee voldoende hardware in huis heb om het voor elkaar te krijgen?
Ook wil ik op korte termijn mijn home server aan de praat krijgen, dit zal FreeNas of XPEnology worden, Ik las dat het werkt op een Synology en als ik deel 1 doorzoek zie ik dat het dan dus ook op een XPEnology zou moeten werken? Over FreeNas kan ik niet vinden, dus ik ga er vanuit dat het daar niet op werkt of via een VM zou moeten? (En daar heb ik geen verstand van
TL;DR
- Kan ik meerdere Broadlink SP3S devices uitlezen via Home Assistant zodat ik over een langere periode het verbruik kan uitlezen op bijvoorbeeld de minuut of seconde nauwkeurig?
- Heb ik aan alleen een aantal SP3S devices en een Raspberry Pi 3 voldoende hardware om dit werkend te krijgen?
- Kan ik het ook werkend krijgen met alleen de SP3S devices en XPEnology?
Leuke vraag van mijn vrouw (en als ik dit voor elkaar krijg is de WAF ong al 80%.)
Ok, ik heb 2 sets van 2 yeelight lampen, 2 boven eettafel, 2 boven bank. nu zijn die gewoon via de HA aan tes turen (die staat op haar tablet). Maar dat is niet in bijv. %.
Wat ze het leifste wil is 1 slider die beide lampen aanstuurt, zodat ze beiden even fel branden of dezelfde witkleur hebben. Hoe pak ik dit aan?
Ok, ik heb 2 sets van 2 yeelight lampen, 2 boven eettafel, 2 boven bank. nu zijn die gewoon via de HA aan tes turen (die staat op haar tablet). Maar dat is niet in bijv. %.
Wat ze het leifste wil is 1 slider die beide lampen aanstuurt, zodat ze beiden even fel branden of dezelfde witkleur hebben. Hoe pak ik dit aan?
Dat zou moeten lukken met een Light Group: https://www.home-assistant.io/integrations/light.group/maartend schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:00:
Leuke vraag van mijn vrouw (en als ik dit voor elkaar krijg is de WAF ong al 80%.)
Je kunt die 2 lampen in een groep zetten, dan kun je ze tegelijk aansturen. Ik gebruik zelf deze https://github.com/thomasloven/lovelace-slider-entity-row om de slider voor de brightness makkelijk te kunnen instellen.maartend schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:00:
He kan er 1 lamp van maken https://www.home-assistant.io/integrations/light.group/maartend schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:00:
Daar kan je dan een slider aan hanger.
Ok. Heb dit in groups.yaml gezet
Nu heb ik via HACS deze geinstallerd ; slider-entity-row
Maar nu loop ik vast. Ik moet dit blijbaar ergens zetten ;
Maar daarvan heb ik geen idee waar.
edit ; klopt het als ik denk dat dit de platte lovelace editor is?
edit ; de slider werkt, maar ik kan enkel maar een losse lamp bedienen, geen groep. Dus daar ga ik nog fout.
code:
1
2
3
4
5
| living_room: name: woonkamer entities: - light.bank1 - light.bank2 |
code:
1
2
3
| resources: - url: /local/slider-entity-row.js type: module |
edit ; de slider werkt, maar ik kan enkel maar een losse lamp bedienen, geen groep. Dus daar ga ik nog fout.
[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 11-12-2019 18:17 ]
Ik ben een klein beetje aan het inlezen over HASS maar ik merk dat ik al veel te enthousiast wordt haha. Ik zie dat je Toon kunt rooten en gebruiken met HASS. Ik heb geen Eneco en (nog) geen Toon, dan kan ik het alsnog gebruiken toch? Waar moet ik op letten wanneer ik een Toon thermostaat tweedehands wil kopen? En wat zijn nette prijzen? Het mag gewoon een Toon 1 zijn ipv Toon 2 toch?
ik heb mn hue hub ff uit HA gehaald en wil deze nu toevoegen, maar deze wordt niet meer discovered.
dat was wel zo in het begin
zelf met druk op de hub knop in het midden, maakt dit niks uit, heb dan maar power off/on gedaan maar nog steeds niks
dat was wel zo in het begin
zelf met druk op de hub knop in het midden, maakt dit niks uit, heb dan maar power off/on gedaan maar nog steeds niks
Je hebt een gewone groep gemaakt, geen light groep: https://www.home-assistant.io/integrations/light.group/maartend schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:45:
Ok. Heb dit in groups.yaml gezet
code:
1 2 3 4 5 living_room: name: woonkamer entities: - light.bank1 - light.bank2
code:
1 2 3 resources: - url: /local/slider-entity-row.js type: module
Dus dit in je config yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
| light: - platform: group name: Woonkamer entities: - light.bank1 - light.bank2 |
[ Voor 3% gewijzigd door Troetelbeer op 11-12-2019 19:31 ]
Aha, thnx. Maar mag ik dit ook in mijn groups.yanl zetten?Troetelbeer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:30:
[...]
Je hebt een gewone groep gemaakt, geen light groep...
Dus dit in je config yaml:
code:
1 2 3 4 5 6 light: - platform: group name: Woonkamer entities: - light.bank1 - light.bank2
Nee...Kijk op de link...maartend schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:31:
[...]
Aha, thnx. Maar mag ik dit ook in mijn groups.yanl zetten?
Ok, jammer. Moet ik dus na elke verandering opnieuw opstarten. Ok, geen probleem.
@maartend Je krijgt nu ook geen group.woonkamer, maar light.woonkamer entity...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.