Idd. Ik zit ook te lkijken naar een migratie naar HA OSSp33dFr34k schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:19:
[...]
Misschien die supervised installer idd, maar als die deprecated gaat worden dan zal dat vast niet de preferred manier zijn?
ok top even zoeken. Super topic ditmitchdc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:19:
[...]
Als zigbee stick zou ik voor de Conbee II gaan. En wat betreft de sensoren zou ik de deursensor nog vervangen voor de (nieuwere) aqara versie
conbee II komt morgen binnen. Hopelijk dan eindelijk klaar met dat gedoe
dat wordt dan deze: https://www.amazon.nl/Con...e+2&qid=1590009886&sr=8-1mitchdc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:19:
[...]
Als zigbee stick zou ik voor de Conbee II gaan. En wat betreft de sensoren zou ik de deursensor nog vervangen voor de (nieuwere) aqara versie
Op Ali kan ik hem nergens vinden vreemd genoeg?
De conbee is idd niet op Ali te vindenTweakerVincent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:26:
[...]
dat wordt dan deze: https://www.amazon.nl/Con...e+2&qid=1590009886&sr=8-1
Op Ali kan ik hem nergens vinden vreemd genoeg?
ik heb 'm vandaag via hashop.nl besteld, morgen binnen als alles meezit
ok dan pak ik de normale. top
MEt die 4 links plus die update van jou kan ik toch perfect alles koppelen en dan de conbee 2 stick erbij?
Ik heb een intel nuc waar alles in hass.ios op proxmox draait. doorlussen moet dan geen probleem zijn lijkt mij?
Dat moet allemaal werken. Zorg wel in proxmox dat je VM toegang heeft tot de USB port waar je zo je conbee in stoptTweakerVincent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:28:
[...]
ok dan pak ik de normale. top
MEt die 4 links plus die update van jou kan ik toch perfect alles koppelen en dan de conbee 2 stick erbij?
Ik heb een intel nuc waar alles in hass.ios op proxmox draait. doorlussen moet dan geen probleem zijn lijkt mij?
yes ff passthrough. leuk man! alles bestellen ben benieuwd!mitchdc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:29:
[...]
Dat moet allemaal werken. Zorg wel in proxmox dat je VM toegang heeft tot de USB port waar je zo je conbee in stopt
Moet dat geneuzel met ali express echt in verschillende batches om invoerrechten te voorkomen? of alles gewoon in 1? rond de 97 euro
Haha je kan het in losse batches doen bij zo'n bedrag, maar dat is geen waterdichte methode natuurlijkTweakerVincent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:30:
[...]
yes ff passthrough. leuk man! alles bestellen ben benieuwd!
Moet dat geneuzel met ali express echt in verschillende batches om invoerrechten te voorkomen? of alles gewoon in 1? rond de 97 euro
Voordeel is wel dat er dan grotere kans is dat het aankomt. ik ben nogal geen fan van ali.mitchdc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:31:
[...]
Haha je kan het in losse batches doen bij zo'n bedrag, maar dat is geen waterdichte methode natuurlijk
Dit bericht is een reply op al het bovenstaandeTweakerVincent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:32:
[...]
Voordeel is wel dat er dan grotere kans is dat het aankomt. ik ben nogal geen fan van ali.
Die conbee is de beste inderdaad. Zorg even dat je een usb verleng kabel hebt. Met usb 3 wil hij nog lastig doen.
Op de deconz discord zit een mod met proxmox, mocht je problemen hebben.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Alles is besteld. tnx voor je tip. zal eens kijken waar ik tegenaan loop.D3nnisd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:45:
[...]
Dit bericht is een reply op al het bovenstaande
Die conbee is de beste inderdaad. Zorg even dat je een usb verleng kabel hebt. Met usb 3 wil hij nog lastig doen.
Op de deconz discord zit een mod met proxmox, mocht je problemen hebben.
@Vaevictis_ Hier is de log :Vaevictis_ schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:27:
[...]
Kun je vanuit de HA docker container ook je LAN netwerk benaderen? Wat zegt de logfile van HA?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Logger: homeassistant.components.unifi Source: components/unifi/controller.py:375 Integration: unifi (documentation, issues) First occurred: 17 mai 2020 à 20:23:18 (x occurrences) Last logged: 18 mai 2020 à 8:40:02 Error connecting to the UniFi controller at https://ip-synology |
Heb ook deze gevonden :
code:
1
| Connected to UniFi at ip-synology but not registered |
[ Voor 7% gewijzigd door F_Red op 21-05-2020 08:39 . Reden: Bijkomende info ]
Volgens mij is die tweede link een 433Mhz deurcontact. Die wil je niet, je wilt zigbee.TweakerVincent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:13:
Ok top dan ga ik ali express bestellen nice.
Ik neem jullie tips mee dus geen Xiaomi hub maar rechtstreeks.
Ik wil doorsensors, motion detectors en temp/luchtvochtigheid en de cube proberen. Dit gaat dan toch gewoon werken?
- https://nl.aliexpress.com...33_668%232717%237559%2319
- https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
En dan nog een zigbee stick voor deze spullen. Welke kan ik het beste pakken?
Volgens mij moeten die 4 producten prima werken meteen zigbee stick en Home assistant. Of zie ik iets over het hoofd?
Potverdikkie, vanochtend "even snel" de upgrade naar 0.110.0 willen doen, zijn weer al mijn cast devices onvindbaar. Ik wordt er een beetje simpel van langzamerhand....
Straks als ik wat meer tijd heb maar eens verder zoeken
[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 21-05-2020 08:57 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Thanks! Ik zal van het weekend eens een poging doen! Ziet er goed uit!golles schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:09:
[...]
Soms moet je het gewoon proberenna veel proberen is het me gelukt
Ik heb het op Github gezet.
https://github.com/golles/Home-Assistant-Sensor-MC66C
Heel benieuwd of je het aan de praat krijgt!
Ik ben benieuwd of je verschil gaat merken in rijkwijdte. Weet niet of je een beetje Zigbee netwerk hebt met ook vaste devices er tussen. Ik wil ook nog eens overschakelen van gateway naar usb stick met ZHA component.ascent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:28:
ik heb 'm vandaag via hashop.nl besteld, morgen binnen als alles meezit
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Dat "ip-synology" - staat dat letterlijk in je logs of pas je dat steeds zelf aan?F_Red schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:35:
[...]
@Vaevictis_ Hier is de log :
code:
1 2 3 4 5 6 7 Logger: homeassistant.components.unifi Source: components/unifi/controller.py:375 Integration: unifi (documentation, issues) First occurred: 17 mai 2020 à 20:23:18 (x occurrences) Last logged: 18 mai 2020 à 8:40:02 Error connecting to the UniFi controller at https://ip-synology
Heb ook deze gevonden :
code:
1 Connected to UniFi at ip-synology but not registered
Bekend probleem bij mij, vergelijkbare setup. HA en UniFi controller in docker op een Synology. Heb als workaround het docker container IP adres (dus van het docker netwerk in de Synology) ingevuld bij het aanmaken van de integratie en daarna werkt het wel bij mij, alleen na een reboot wil dit adres wel eens veranderen.F_Red schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:35:
[...]
@Vaevictis_ Hier is de log :
code:
1 2 3 4 5 6 7 Logger: homeassistant.components.unifi Source: components/unifi/controller.py:375 Integration: unifi (documentation, issues) First occurred: 17 mai 2020 à 20:23:18 (x occurrences) Last logged: 18 mai 2020 à 8:40:02 Error connecting to the UniFi controller at https://ip-synology
Een echte oplossing heb ik verder niet.
Het staat er niet meer tussen op de HA install pagina of wel?ascent schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:20:
[...]
Idd. Ik zit ook te lkijken naar een migratie naar HA OS
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik had de vorige keer zelfde problemen die jij ook had met mdns en Avahi. Inmiddels heb ik mijn ha uit networkmode host gehaald en in het IoT vlan gehangen. Dat gaat een stuk beter. Ook 0.110 werkt bij mij gewoon nog. Gebruik je geen SpotCast component? Er schijnt een conflict te zijn hiermee.Hmmbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:54:
Potverdikkie, vanochtend "even snel" de upgrade naar 0.110.0 willen doen, zijn weer al mijn cast devices onvindbaar. Ik wordt er een beetje simpel van langzamerhand....
Nope, geen spotcast. Avahi-daemon draait ook met de reflector, en een rollback naar 109.6 loste het meteen op.martinvdm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:39:
[...]
Ik had de vorige keer zelfde problemen die jij ook had met mdns en Avahi. Inmiddels heb ik mijn ha uit networkmode host gehaald en in het IoT vlan gehangen. Dat gaat een stuk beter. Ook 0.110 werkt bij mij gewoon nog. Gebruik je geen SpotCast component? Er schijnt een conflict te zijn hiermee.
Vervelend. Zegt je log ook iets?Hmmbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:41:
[...]
Nope, geen spotcast. Avahi-daemon draait ook met de reflector, en een rollback naar 109.6 loste het meteen op.
Nog niets gespot. Moet nog verder debuggen, maar de puber heeft de laptop in gebruik voor n werkstuk
Dat pas ik zelf aan 😊Hmmbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Dat "ip-synology" - staat dat letterlijk in je logs of pas je dat steeds zelf aan?
Wie wil mij een hint geven. Tot nu to heb ik al een aantal keer dat Home Assistant ineens uitvalt. Ik heb maar 5 sonoff's op een Orange Pi Zero. Enige automations zijn gebaseerd op tijd en of andere lampen aan of uit staan. MQTT is ook niet aanspreekbaar voor de lampen (dat kan ik zien want de lampen draaien op Tasmota en bij geen communicatie gaan de leds knipperen). De logs van HA laten ook niets echt schokkends zien. De meest opvallenden zijn deze:
Stroom eraf en erop zetten is eigenlijk altijd genoeg om de boel weer draaiende te krijgen. In Linux Live (op de laptop) met de SD kaart van de Orangepi erin zie ik dat er nog ruim 25 GB vd 32 GB beschikbaar is. De SD kaart is dus niet vol.
Voeding is een ikea USB lader die volgens tests op internet iig 4a kan leveren (zitten 4 USB poorten op) dus stroom zou genoeg moeten zijn. Het kabeltje is 30 cm lang en tussen laptop en telefoon doet de kabel wat ie moet doen. laden en data uitwisselen.
code:
1
2
| 20-05-21 07:56:32 WARNING (MainThread) [supervisor.dbus.rauc] Host has no rauc support. OTA updates have been disabled. 20-05-21 07:56:44 WARNING (MainThread) [supervisor.hassos] No Home Assistant Operating-System found! |
Stroom eraf en erop zetten is eigenlijk altijd genoeg om de boel weer draaiende te krijgen. In Linux Live (op de laptop) met de SD kaart van de Orangepi erin zie ik dat er nog ruim 25 GB vd 32 GB beschikbaar is. De SD kaart is dus niet vol.
Voeding is een ikea USB lader die volgens tests op internet iig 4a kan leveren (zitten 4 USB poorten op) dus stroom zou genoeg moeten zijn. Het kabeltje is 30 cm lang en tussen laptop en telefoon doet de kabel wat ie moet doen. laden en data uitwisselen.
[ Voor 15% gewijzigd door BlackWhizz op 21-05-2020 10:26 ]
Oke oke, ondertussen ben ik een behoorlijk eind met het overzetten van de oude Raspberry naar de nieuwe server. Ondertussen ben ik aardig tevreden over mijn HA configuratie maar zal Domoticz er altijd naast moeten blijven gebruiken omdat laatst genoemde een betere 'out of the box' configuratie heeft voor bijvoorbeeld P1 apparaten.
Gister avond bezig geweest met Node-Red en een melding als de airco (HA) aangaat maar het raam (Domoticz) nog opens staat. Ik krijg nu netjes via Telegram een bericht binnen.
Echter wil ik dit ook maken voor de containers. Hiervoor gebruik ik deze plugin: https://github.com/heyajohnny/afvalinfo. In eerste instantie werkt dit prima, echter loop ik in Node-Red een klein beetje vast met de informatie die ik vanuit HA krijg.
Ik heb een state_node aangemaakt met als entity ID sensor.afvalinfo_today alleen vraag ik met af welke informatie dit nou exact uitspuugt. Is het werkelijk zo makkelijk dat je gewoon gft, papier, pbd er uit krijgt en je dus via een switch in Node-Red het kan gebruiken?
Ergens had ik verwacht dat je namelijk in de documentatie gewoon een overzicht kan vinden met mogelijke waardes van een entity...?
Gister avond bezig geweest met Node-Red en een melding als de airco (HA) aangaat maar het raam (Domoticz) nog opens staat. Ik krijg nu netjes via Telegram een bericht binnen.
Echter wil ik dit ook maken voor de containers. Hiervoor gebruik ik deze plugin: https://github.com/heyajohnny/afvalinfo. In eerste instantie werkt dit prima, echter loop ik in Node-Red een klein beetje vast met de informatie die ik vanuit HA krijg.
Ik heb een state_node aangemaakt met als entity ID sensor.afvalinfo_today alleen vraag ik met af welke informatie dit nou exact uitspuugt. Is het werkelijk zo makkelijk dat je gewoon gft, papier, pbd er uit krijgt en je dus via een switch in Node-Red het kan gebruiken?
Ergens had ik verwacht dat je namelijk in de documentatie gewoon een overzicht kan vinden met mogelijke waardes van een entity...?
code:
1
| [{"id":"e36f616b.f1f62","type":"server-state-changed","z":"8fe8748f.1c7078","name":"Vuilnisbak","server":"601d7109.9a8728","version":1,"exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityidfilter":"sensor.afvalinfo_today","entityidfiltertype":"exact","outputinitially":false,"state_type":"str","haltifstate":"none","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is_not","outputs":2,"output_only_on_state_change":true,"x":80,"y":220,"wires":[["61a800c7.5de22"],[]]},{"id":"61a800c7.5de22","type":"switch","z":"8fe8748f.1c7078","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"gft","vt":"str"},{"t":"eq","v":"papier","vt":"str"},{"t":"eq","v":"pbd","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":3,"x":230,"y":220,"wires":[["d83fb4f9.82677"],["60e17968.b3546"],["80448124.6e16f8"]]},{"id":"d83fb4f9.82677","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"GFT","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":180,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"60e17968.b3546","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"Papier","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":220,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"80448124.6e16f8","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"PBD","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":260,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"3bf5e7b3.94b79","type":"telegram sender","z":"8fe8748f.1c7078","name":"","bot":"bc2608e4.e4eb18","x":540,"y":220,"wires":[[]]},{"id":"601d7109.9a8728","type":"server","z":"","name":"Home Assistant","legacy":false,"addon":false,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true},{"id":"bc2608e4.e4eb18","type":"telegram bot","z":"","botname":"Telegram Bot","usernames":"","chatids":"-chatid","baseapiurl":"","updatemode":"polling","pollinterval":"300","usesocks":false,"sockshost":"","socksport":"6667","socksusername":"anonymous","sockspassword":"","bothost":"","localbotport":"8443","publicbotport":"8443","privatekey":"","certificate":"","useselfsignedcertificate":false,"sslterminated":false,"verboselogging":false}] |
[ Voor 53% gewijzigd door Toppe op 21-05-2020 10:43 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Probeer toch maar eens een andere voedingBlackWhizz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:25:
Wie wil mij een hint geven. Tot nu to heb ik al een aantal keer dat Home Assistant ineens uitvalt. Ik heb maar 5 sonoff's op een Orange Pi Zero. Enige automations zijn gebaseerd op tijd en of andere lampen aan of uit staan. MQTT is ook niet aanspreekbaar voor de lampen (dat kan ik zien want de lampen draaien op Tasmota en bij geen communicatie gaan de leds knipperen). De logs van HA laten ook niets echt schokkends zien. De meest opvallenden zijn deze:
code:
1 2 20-05-21 07:56:32 WARNING (MainThread) [supervisor.dbus.rauc] Host has no rauc support. OTA updates have been disabled. 20-05-21 07:56:44 WARNING (MainThread) [supervisor.hassos] No Home Assistant Operating-System found!
Ik zou niet inzien waarom home assistant dit niet zou kunnen en je hier Domoticz voor nodig hebt.Toppe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:41:
Oke oke, ondertussen ben ik een behoorlijk eind met het overzetten van de oude Raspberry naar de nieuwe server. Ondertussen ben ik aardig tevreden over mijn HA configuratie maar zal Domoticz er altijd naast moeten blijven gebruiken omdat laatst genoemde een betere 'out of the box' configuratie heeft voor bijvoorbeeld P1 apparaten.
Ik denk dat node red topic handiger is:Echter wil ik dit ook maken voor de containers. Hiervoor gebruik ik deze plugin: https://github.com/heyajohnny/afvalinfo. In eerste instantie werkt dit prima, echter loop ik in Node-Red een klein beetje vast met de informatie die ik vanuit HA krijg.
code:
1 [{"id":"e36f616b.f1f62","type":"server-state-changed","z":"8fe8748f.1c7078","name":"Vuilnisbak","server":"601d7109.9a8728","version":1,"exposeToHomeAssistant":false,"haConfig":[{"property":"name","value":""},{"property":"icon","value":""}],"entityidfilter":"sensor.afvalinfo_today","entityidfiltertype":"exact","outputinitially":false,"state_type":"str","haltifstate":"none","halt_if_type":"str","halt_if_compare":"is_not","outputs":2,"output_only_on_state_change":true,"x":80,"y":220,"wires":[["61a800c7.5de22"],[]]},{"id":"61a800c7.5de22","type":"switch","z":"8fe8748f.1c7078","name":"","property":"payload","propertyType":"msg","rules":[{"t":"eq","v":"gft","vt":"str"},{"t":"eq","v":"papier","vt":"str"},{"t":"eq","v":"pbd","vt":"str"}],"checkall":"true","repair":false,"outputs":3,"x":230,"y":220,"wires":[["d83fb4f9.82677"],["60e17968.b3546"],["80448124.6e16f8"]]},{"id":"d83fb4f9.82677","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"GFT","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":180,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"60e17968.b3546","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"Papier","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":220,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"80448124.6e16f8","type":"function","z":"8fe8748f.1c7078","name":"PBD","func":"msg.payload = {\n chatId : -chatid,\n type : 'message',\n content : '*Balen!*\\r\\nAirco staat aan en raam is open'\n}\nmsg.payload.options = {parse_mode : \"Markdown\"};\nreturn msg;","outputs":1,"noerr":0,"x":370,"y":260,"wires":[["3bf5e7b3.94b79"]]},{"id":"3bf5e7b3.94b79","type":"telegram sender","z":"8fe8748f.1c7078","name":"","bot":"bc2608e4.e4eb18","x":540,"y":220,"wires":[[]]},{"id":"601d7109.9a8728","type":"server","z":"","name":"Home Assistant","legacy":false,"addon":false,"rejectUnauthorizedCerts":true,"ha_boolean":"y|yes|true|on|home|open","connectionDelay":true,"cacheJson":true},{"id":"bc2608e4.e4eb18","type":"telegram bot","z":"","botname":"Telegram Bot","usernames":"","chatids":"-chatid","baseapiurl":"","updatemode":"polling","pollinterval":"300","usesocks":false,"sockshost":"","socksport":"6667","socksusername":"anonymous","sockspassword":"","bothost":"","localbotport":"8443","publicbotport":"8443","privatekey":"","certificate":"","useselfsignedcertificate":false,"sslterminated":false,"verboselogging":false}]
Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
(Ik gebruik een soortgelijk component en deze geeft idd soortgelijke sensors)
Omdat ik in Domoticz nog meer dingen heb draaien via ik in HA (nog) niet werkend heb kunnen krijgen/vinden. Waaronder mijn deurbel, dat is een Xiaomi knop die ik het liefst direct in HA heb (en dat kan met de deCONZ stick) die dan ook nog eens een berichtje inclusief snapshot via Telegram verstuurt... Nu moet ik daarvoor terug vallen op Node-Red omdat ik simpelweg nog niet voldoende kennis heb van HA en de achterliggende programmeer mogelijkhedenmartinvdm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:49:
[...]
Ik zou niet inzien waarom home assistant dit niet zou kunnen en je hier Domoticz voor nodig hebt.
Ik twijfelde ook al even maar aangezien het programmeren an sich wel lukt en ik alleen er dus niet achter kom hoe de data uitgespuugd wordt toch besloten hem hier te plaatsenmartinvdm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:49:
[...]
Ik denk dat node red topic handiger is:
Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)
Ik doe mijn best om HA zo snel en goed mogelijk te begrijpen, ik snap dat ik wellicht af en toe eens een domme vraag kan stellen, maar hej, we hebben het allemaal moeten leren
Gisteren hier al een vraag gesteld over de temperaturen van de Pi4 bij mijn ouders. Ik kreeg toen de tip om een eeprom update te doen, mogelijk dat dat scheelt in temperaturen. Maar nou is de vraag: Hoe doe ik dat vanuit HassOS? Het is me gelukt om een SSH sessie op te zetten, maar de commandline die ik nu heb is niet typisch Rasbian. Apt update werkt bijvoorbeeld niet. Dus nou vraag ik me af: kan dat wel op deze manier en zo ja hoe? Of moet ik dat via een ander SD kaartje doen waar Rasbian op staat?
We've got that ring of confidence
Heb je al "login" [enter] gedaan? (zonder ")
De deurbel kan prima in HA. Gebruik hiervoor zelf ook een Xiaomi sensor. Heb er een keer een artikeltje over geschreven :Toppe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:55:
[...]
Omdat ik in Domoticz nog meer dingen heb draaien via ik in HA (nog) niet werkend heb kunnen krijgen/vinden. Waaronder mijn deurbel, dat is een Xiaomi knop die ik het liefst direct in HA heb (en dat kan met de deCONZ stick) die dan ook nog eens een berichtje inclusief snapshot via Telegram verstuurt... Nu moet ik daarvoor terug vallen op Node-Red omdat ik simpelweg nog niet voldoende kennis heb van HA en de achterliggende programmeer mogelijkheden
[...]
Ik twijfelde ook al even maar aangezien het programmeren an sich wel lukt en ik alleen er dus niet achter kom hoe de data uitgespuugd wordt toch besloten hem hier te plaatsen![]()
Ik doe mijn best om HA zo snel en goed mogelijk te begrijpen, ik snap dat ik wellicht af en toe eens een domme vraag kan stellen, maar hej, we hebben het allemaal moeten leren!
http://www.martinvdm.nl/2...nt-and-push-notification/
Alleen de ha yaml code is inmiddels we veranderd met de foto erin en de videostream. Zal hem binnenkort eens bijwerken. Nu eerst maar eens naar buiten
Jep, nu wel. Maar de username en password zijn me nog een raadsel. Als ik root gebruik, krijg ik direct te zoen login incorrect. als ik pi gebruik, vraagt-ie om een wachtwoord, maar dat is niet raspberry.Hmmbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:20:
Heb je al "login" [enter] gedaan? (zonder ")
Wat zie ik nu over het hoofd?
We've got that ring of confidence
Is die voeding 4A op 1 aansluiting of max 1A op elke USB aansluiting?Voeding is een ikea USB lader die volgens tests op internet iig 4a kan leveren (zitten 4 USB poorten op) dus stroom zou genoeg moeten zijn. Het kabeltje is 30 cm lang en tussen laptop en telefoon doet de kabel wat ie moet doen. laden en data uitwisselen.
Een andere voeding proberen denk ik.
Uit mijn hoofd: die voeding kan 2.4 amp leveren per poort met een maximum van 4 ampère voor de hele voedingBlackWhizz schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:25:
Wie wil mij een hint geven.
[ Voor 39% gewijzigd door Ortep op 21-05-2020 12:30 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Uiteindelijk de devices en de netwerkcomponenten een schop gegeven en het werkt weer. Blijft bijzonder.
Ben ook met ZHA aan de gang geweest, maar toen ik na 10 minuten nog steeds de eerste sensor niet gekoppeld had was ik er wel weer klaar mee.
Tja, dat had ik natuurlijk niet hardop moeten zeggen.DeadMetal schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:14:
[...]
Om hier even op terug te komen @Kenny73 en omdat er op deze pagina naar ervaringen over ZHA wordt gevraagd: sindsdien is dit probleem niet meer voorgekomen en werkt alles prima. Het duurde in dit specifieke geval trouwens een uur voordat HA alsnog doorhad dat het apparaat weer aan stond.
Vanochtend:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MZDVsMhkZe1hhxkAzDpBiNtD.png?f=user_large)
Dan klik ik op:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ksxHXj2pg2qsEwIDlgkgtYfE.png?f=user_large)
En hop, direct is hij er weer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Hm3IkJSCd2Gbo8zwZrzCegAB.png?f=user_large)
Waarom regelt HA dit niet zelf? Helaas kan ik het als workaround zelf ook niet automatiseren indien iets op 'unavailable' schiet, er lijkt geen 'reconfigure'-achtige service call mogelijk te zijn.
Waarom? https://homekitnews.com/2...and-window-sensor-review/mitchdc schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:19:
[...]
En wat betreft de sensoren zou ik de deursensor nog vervangen voor de (nieuwere) aqara versie
En https://www.reddit.com/r/...on_1_or_2_mijia_vs_aqara/The only other difference between the Aqara and Mi sensors is the way in which you reset them/prepare them for installation; The Aqara sensor, like the Aqara motion sensor, has a small button that you press, whereas, as seen in the image above, the Mi door sensor has a pinhole that you insert a paperclip or ‘sim pin’ into in order to perform a reset. This is also the case with the Mi motion sensor, which we’ll be reviewing in due course.
Lijken precies hetzelfde te zijn...
Ja, alleen die ronde valt veel meer op. Die vierkante is mooierbarrymossel schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:05:
[...]
Waarom? https://homekitnews.com/2...and-window-sensor-review/
[...]
En https://www.reddit.com/r/...on_1_or_2_mijia_vs_aqara/
Lijken precies hetzelfde te zijn...
Smaak!D3nnisd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:07:
[...]
Ja, alleen die ronde valt veel meer op. Die vierkante is mooier
Bedankt @J-D voor de tip! Kan je wat meer uitleg geven hoe je dat gedaan hebt?J-D schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:38:
[...]
Bekend probleem bij mij, vergelijkbare setup. HA en UniFi controller in docker op een Synology. Heb als workaround het docker container IP adres (dus van het docker netwerk in de Synology) ingevuld bij het aanmaken van de integratie en daarna werkt het wel bij mij, alleen na een reboot wil dit adres wel eens veranderen.
Een echte oplossing heb ik verder niet.
HA en alles errond is nog nieuw voor mij
En potverdikkie een reboot later WEER geen cast devices. Ik word er echt simpel van...Hmmbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:40:
[...]
Uiteindelijk de devices en de netwerkcomponenten een schop gegeven en het werkt weer. Blijft bijzonder.
- Fix Delijn sensor naming (@Emilv2 - #35789) (delijn docs)
- Handle None received from pyforked-daapd (@uvjustin - #35830) (forked_daapd docs)
- Fix Daikin duplicate entries (@fredrike - #35833) (daikin docs)
- Homekit should skip devices that are missing in device registry (@bdraco - #35857) (homekit docs)
- Updated frontend to 20200519.1 (@bramkragten - #35877) (frontend docs)
- Fix light profiles for HomeMatic lights (@danielperna84 - #35882) (homematic docs)
- fix mjpeg issue along with some cameras not returning event capabilities properly (@hunterjm - #35885) (onvif docs)
- Ensure http can startup if homekit fails to load (@bdraco - #35888) (logbook docs)
- Ensure storage write consume the data under the lock (@bdraco - #35889)
- Fix legacy Hunter Douglas PowerView devices (@bdraco - #35895) (hunterdouglas_powerview docs)
[ Voor 62% gewijzigd door Hmmbob op 21-05-2020 13:32 ]
Check. Alleen nog steeds geen Telegram ondersteuning en dat maakt het nog wat lastiger, daarvoor moet ik dan alsnog overstappen naar Node-Red en dan de deurbel zelf bijhouden en een trigger sturen. Al zou een foto ook voldoende moeten zijn...martinvdm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:21:
[...]
De deurbel kan prima in HA. Gebruik hiervoor zelf ook een Xiaomi sensor. Heb er een keer een artikeltje over geschreven :
http://www.martinvdm.nl/2...nt-and-push-notification/
Alleen de ha yaml code is inmiddels we veranderd met de foto erin en de videostream. Zal hem binnenkort eens bijwerken. Nu eerst maar eens naar buiten
Gisteren hass aan een update gewaagd. Maar na een uur blindstaren maar even teruggedraaid naar 0.109.6.
Op een of andere manier werden verschillende entiteiten van de zwave neo coolcam pir als unavailable gezet.
Dit terwijl de informatie wel in ozw.log voorbij kwam.
Hebben meer gebruikers daar last van (gehad)?
Hoe is dit eventueel te troubleshooten?
Direct na de terugdraai actie kreeg ik de data wel weer zichtbaar.
Op een of andere manier werden verschillende entiteiten van de zwave neo coolcam pir als unavailable gezet.
Hier nog mensen die problemen hebben met TTS ? Sinds 0.11 doet TTS het niet meer op google mini.
Hij geeft wel een geluidje maar daarna volgt er niks meer.
zijn er nog mensen die HA in een VMM van Synology draaien?
ik kom niet verder dan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2uPFTLSSxrgAFRTDVVSQKuz.jpg?f=user_large)
dat is met standaard instellingen en het VDI-image van HA.
ik kom niet verder dan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c2uPFTLSSxrgAFRTDVVSQKuz.jpg?f=user_large)
Ik zit nog op 0.109.3 vanwege modbus en z-wave issues bij upgrade naar .6. Vandaar dat ik nog wacht met 0.110.1mikemm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:59:
Gisteren hass aan een update gewaagd. Maar na een uur blindstaren maar even teruggedraaid naar 0.109.6.
Heb je UEFI boot aanstaan? Dat schijnt te moeten volgens mij (https://www.home-assistant.io/hassio/installation/)TWKterry schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:08:
zijn er nog mensen die HA in een VMM van Synology draaien?
ik kom niet verder dan
[Afbeelding]
Load the appliance image into your virtual machine software. Allow at least 32 GB of disk space for the virtual machine. Choose 64-bit Linux and UEFI boot. For a KVM-based setup with virt-manager, set Firmware to UEFI x86_64: /usr/share/ovmf/x64/OVMF_CODE.fd.
Images op https://www.home-assistant.io/hassio/installation/Sp33dFr34k schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:38:
[...]
Het staat er niet meer tussen op de HA install pagina of wel?
Inmiddels draai ik een weekje de 'normale' Recorder (opslag in sqlite DB) en het Logbook is nog supersnel.DeadMetal schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 18:08:
[...]
Ik ga het ook eens uitproberen. Draai HA tegenwoordig vanaf een SSD + MariaDB, maar als het met sqlite ook prima werkt, scheelt dat weer een addon. Sowieso is de logboek-functionaliteit in de GUI enige tijd geleden een stukje sneller gemaakt.
Voor mij geen MariaDB meer dus. Maar dus wel op een SSD.
Wat is de grootte van je sqlite DB bestand?DeadMetal schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:29:
[...]
Inmiddels draai ik een weekje de 'normale' Recorder (opslag in sqlite DB) en het Logbook is nog supersnel.
Voor mij geen MariaDB meer dus. Maar dus wel op een SSD.
Ha heeft geen telegram ondersteuning hoor. Heb het zelf een tijdje gebruikt, incl foto. Werkt best goed.Toppe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:48:
[...]
Check. Alleen nog steeds geen Telegram ondersteuning en dat maakt het nog wat lastiger, daarvoor moet ik dan alsnog overstappen naar Node-Red en dan de deurbel zelf bijhouden en een trigger sturen. Al zou een foto ook voldoende moeten zijn...
https://www.home-assistant.io/integrations/telegram/
yep, stond aan maar gebruik nu de vdmk ipv vdi image en dat loopt in ieder geval verder.ascent schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:28:
[...]
Heb je UEFI boot aanstaan? Dat schijnt te moeten volgens mij (https://www.home-assistant.io/hassio/installation/)
[...]
Interessant! Ik probeer het met kvm en loop tegen hetzelfde aan, maar uefi krijg ik daar ook nog niet lekker aan de praat. Iemand hier de hass os images aan de praat op kvm?TWKterry schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:44:
[...]
yep, stond aan maar gebruik nu de vdmk ipv vdi image en dat loopt in ieder geval verder.
vraaagt veel geheugen, met 64GB schijnt het nu goed te gaan.
zijn in ieder geval al 2 extra VMs gestart naast HA :-)
maar is nog steeds 'preparing' via de webinterface
en daar is de 'onboarding'
zijn in ieder geval al 2 extra VMs gestart naast HA :-)
maar is nog steeds 'preparing' via de webinterface
en daar is de 'onboarding'
[ Voor 9% gewijzigd door TWKterry op 21-05-2020 15:03 . Reden: toevoeging ]
de huidge die ik werkende heb is met de ide-controller!ascent schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:49:
[...]
Interessant! Ik probeer het met kvm en loop tegen hetzelfde aan, maar uefi krijg ik daar ook nog niet lekker aan de praat. Iemand hier de hass os images aan de praat op kvm?
[ Voor 4% gewijzigd door TWKterry op 21-05-2020 15:24 ]
Bij deze een beknopte versieF_Red schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:16:
[...]
Bedankt @J-D voor de tip! Kan je wat meer uitleg geven hoe je dat gedaan hebt?
HA en alles errond is nog nieuw voor mij
Open in DSM Docker en ga naar Containers. Kies de controller container en klik op details.
In het nieuwe venster kies het tabblad Terminal en klik op Create om een nieuwe terminal sessie te starten, deze verschijnt in de lijst onder de knop er bij. Klik er op en geef het commando
code:
en druk op enter. Daarna zie je een lap tekst verschijnen. Daar moet je even zoeken naar het IP adres van de netwerk interface.1
| ifconfig |
Hier een plaatje voor de beeldvorming. Het zal zeer waarschijnlijk een 172.xx.xx.xx adres zijn.
:strip_exif()/f/image/9uylp764ccUMn8ZlQpti4aWF.jpg?f=fotoalbum_large)
@D3nnisd jij misschien een suggestie? aan de hand van @martinvdm toch eens aan het kijken om ook de deurbel over te zetten naar HA.
Ik heb een ronde Xiaomi switch (deze) maar ik krijg die met geen mogelijkheid in HA. De rest van de apparaten kan je eenvoudig toevoegen, behalve deze.
Zojuist ook even Zigbee2MQTT geïnstalleerd en zodra ik hem daar wil koppelen is dat binnen 2 seconde geregeld, alleen heb ik daar niets aan..
Ik heb de logs even hier gepost: https://pastebin.com/X5eVq3MR
Op regel 37 lijkt de switch wel een netwerk te willen joinen, alleen gebeurt er daarna vrij weinig.
Ik heb een ronde Xiaomi switch (deze) maar ik krijg die met geen mogelijkheid in HA. De rest van de apparaten kan je eenvoudig toevoegen, behalve deze.
Zojuist ook even Zigbee2MQTT geïnstalleerd en zodra ik hem daar wil koppelen is dat binnen 2 seconde geregeld, alleen heb ik daar niets aan..
Op regel 37 lijkt de switch wel een netwerk te willen joinen, alleen gebeurt er daarna vrij weinig.
Is dat de WXKG01LM ?Toppe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:23:
@D3nnisd jij misschien een suggestie? aan de hand van @martinvdm toch eens aan het kijken om ook de deurbel over te zetten naar HA.
Dit zijn trouwens geen deCONZ logs of wel?
Ja, dat modelletje. Ik ga even op verder onderzoek uitD3nnisd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:30:
[...]
Is dat de WXKG01LM ?
Dit zijn trouwens geen deCONZ logs of wel?
En nee, deze logs komen rechtstreeks uit HA.
Ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat een mediaspeler een bepaalde achtergrond toont (jpg file) wanneer die idle of unavailable is.
Middels de kaart mini media player.
Het lukt me maar niet...
De file staat op de juiste plaats en het pad ernaartoe is ook correct /local/kodi.jpg
Geprobeerd met background en de link
en met mogelijke idle settings maar ik kom er niet.
Al bijna gans het topic doorspit ...
https://community.home-as...e-mini-media-player/68459
Btw: harmony card heeft ook problemen met nieuwe versie 0.110
Ik zie ook net de 0.110.1
Het lukt me maar niet...
De file staat op de juiste plaats en het pad ernaartoe is ook correct /local/kodi.jpg
https://github.com/kalkih/mini-media-player/issues/222skank schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:39:
Ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik ervoor kan zorgen dat een mediaspeler een bepaalde achtergrond toont (jpg file) wanneer die idle of unavailable is.
Het lukt me maar niet...
Oh. Ik heb voor harmony trouwens mn eigen grote " card" :

[ Voor 6% gewijzigd door Mimiix op 21-05-2020 16:41 ]
Thx ga ik es mee spelen.
Ik weet niet of er belgen zijn hier, die een orange decoder hebben... Kan ik van die een mediaplayer maken? Ik mis een orange integratie..
Oh, ik heb zojuist mn button card geupdate. Zo hoort mn " kaart" eruit te zien:skank schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:53:
[...]
Thx ga ik es mee spelen.
Ik weet niet of er belgen zijn hier, die een orange decoder hebben... Kan ik van die een mediaplayer maken? Ik mis een orange integratie..

Als je hem wil, roep maar
[ Voor 5% gewijzigd door Mimiix op 21-05-2020 16:55 ]
Die pagina bedoelde ik, maar die NUC image maakt je NUC toch onbruikbaar voor enig ander doeleinde?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik krijg helemaal geen entiteit beschikbaar op mn view. Ik mis wel het einde "endif" maar dan moet ik de default aanwijzen... maar doet hij dit niet automatisch als ik het gewoon weglaat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - type: custom:mini-media-player entity: media_player.living_tv artwork: full-cover - type: "custom:config-template-card" variables: - states['media_player.emby_kodi_cinema'] entities: - media_player.example card: type: custom:mini-media-player entity: media_player.emby_kodi_cinema background: >- "${ if (vars[0] === 'unavailable') { '/local/kodi.jpg' } elif (vars[0] === 'idle') { '/local/kodi.jpg' } }" |
Wat bedoel je hiermee?skank schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:10:
[...]
Ik krijg helemaal geen entiteit beschikbaar op mn view.
Dat ik helemaal niets zie op de view (dashboard)
Ik ben niet helemaal mee met die card...
[ Voor 9% gewijzigd door skank op 21-05-2020 18:24 ]
Iemand hier bekend met de Neato Integratie?
Sinds kort heb ik een D7 Connected en heb deze via de Neato Integratie zichtbaar in HA.
Dit geeft me 1 device en 4 entities:

So far so good
Met de service: 'neato.custom_cleaning' zou je volgens de documentatie ook zones die gemaakt zijn in de Neato App moeten kunnen aangeven.
Dus ik heb de robot de hele verdieping laten schoonmaken, dan maakt hij een Floorplan en daar heb ik vervolgens 3 zones op gemaakt, Keuken, Woonkamer & Gang.
Vervolgens ik heb 3 scriptjes gemaakt om de Neato een van de 3 ingestelde zones schoon te laten maken.
Echter werkt dit niet. Ik krijg zowel de zones, als Eco mode (mode: 1) niet aan de praat.
Ik blijf de onderstaande foutmeldingen in m'n logs krijgen:Log Details (ERROR)
Het lijkt erop dat de zones niet goed in HA komen, terwijl ze wel in goed in de Neato App staan.
Bij het aanmaken van de zones in de Neato App heb ik op hoofdletters gelet en geen dubbele namen (ook niet deels) gebruikt.
Net geprobeerd:
- Neato Integratie verwijderd
- Bestaande floorplans en zones verwijderd
- App opnieuw gestart
- De robot de hele verdieping opnieuw laten mappen, daarna nieuwe (unieke) zones gemaakt.
- Neato integratie weer toegevoegd
Maar ook dan blijf ik meldingen krijgen dat de zones niet bestaan. Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?
Sinds kort heb ik een D7 Connected en heb deze via de Neato Integratie zichtbaar in HA.
code:
1
2
3
| neato: username: !secret neato_user password: !secret neato_password |
Dit geeft me 1 device en 4 entities:

So far so good
Met de service: 'neato.custom_cleaning' zou je volgens de documentatie ook zones die gemaakt zijn in de Neato App moeten kunnen aangeven.
Dus ik heb de robot de hele verdieping laten schoonmaken, dan maakt hij een Floorplan en daar heb ik vervolgens 3 zones op gemaakt, Keuken, Woonkamer & Gang.
Vervolgens ik heb 3 scriptjes gemaakt om de Neato een van de 3 ingestelde zones schoon te laten maken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| '1588018513016': alias: Willy_Keuken sequence: - data: mode: '1' zone: Keuken entity_id: vacuum.willy service: neato.custom_cleaning '1588018682171': alias: Willy_Woonkamer sequence: - data: mode: 1 zone: Woonkamer entity_id: vacuum.willy service: neato.custom_cleaning '1588018719441': alias: Willy_Gang sequence: - data: mode: 1 zone: Gang entity_id: vacuum.willy service: neato.custom_cleaning |
Echter werkt dit niet. Ik krijg zowel de zones, als Eco mode (mode: 1) niet aan de praat.
Ik blijf de onderstaande foutmeldingen in m'n logs krijgen:
Log Details (ERROR)
Logger: homeassistant.components.neato.vacuum
Source: components/neato/vacuum.py:111
Integration: Neato Botvac (documentation, issues)
First occurred: 1:36:06 PM (4 occurrences)
Last logged: 7:01:39 PM
Zone 'Keuken' was not found for the robot 'Willy'
Zone 'Woonkamer' was not found for the robot 'Willy
Zone 'Gang' was not found for the robot 'Willy'
Het lijkt erop dat de zones niet goed in HA komen, terwijl ze wel in goed in de Neato App staan.Bij het aanmaken van de zones in de Neato App heb ik op hoofdletters gelet en geen dubbele namen (ook niet deels) gebruikt.
Net geprobeerd:
- Neato Integratie verwijderd
- Bestaande floorplans en zones verwijderd
- App opnieuw gestart
- De robot de hele verdieping opnieuw laten mappen, daarna nieuwe (unieke) zones gemaakt.
- Neato integratie weer toegevoegd
Maar ook dan blijf ik meldingen krijgen dat de zones niet bestaan. Doe ik iets fout of werkt dit gewoon niet lekker?
[ Voor 12% gewijzigd door Meelobee op 21-05-2020 20:16 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Bedankt voor de hulp @J-D ! Heb het zojuist geprobeerd maar krijg als antwoord "command not found".J-D schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:48:
[...]
Bij deze een beknopte versie![]()
Open in DSM Docker en ga naar Containers. Kies de controller container en klik op details.
In het nieuwe venster kies het tabblad Terminal en klik op Create om een nieuwe terminal sessie te starten, deze verschijnt in de lijst onder de knop er bij. Klik er op en geef het commandocode:en druk op enter. Daarna zie je een lap tekst verschijnen. Daar moet je even zoeken naar het IP adres van de netwerk interface.
1 ifconfig
Ter info : docker zo ingesteld om zelfde netwerk van Docker host te gebruiken
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik weet niet of het je doel bereikt, maar ik heb t als volgt gedaan:skank schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:39:
Het lukt me maar niet...
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| cards: - aspect_ratio: 50% cards: null entity: media_player.woonkamer image: local/images/cards/splash.jpg show_name: false show_state: false theme: noctis type: picture-entity - artwork: cover cards: null entity: media_player.slaapkamer hide: power: true info: short name: Slaapkamer type: 'custom:mini-media-player' - artwork: cover cards: null entity: media_player.woonkamer hide: power: true info: short name: Woonkamer type: 'custom:mini-media-player' mode: vertical type: 'custom:stack-in-card' |
Daarmee heb ik dus een afbeelding van Kodi (Splash image) die mijn card vult, met daaronder in dit geval 2 mediaplayer card, van de Kodi-players. Bij idle zie ik nu alleen de controls, bij playing vullen de onderste delen zich met een image.
Ik zie het niet voor meKoepert schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:36:
[...]
Ik weet niet of het je doel bereikt, maar ik heb t als volgt gedaan:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 cards: - aspect_ratio: 50% cards: null entity: media_player.woonkamer image: local/images/cards/splash.jpg show_name: false show_state: false theme: noctis type: picture-entity - artwork: cover cards: null entity: media_player.slaapkamer hide: power: true info: short name: Slaapkamer type: 'custom:mini-media-player' - artwork: cover cards: null entity: media_player.woonkamer hide: power: true info: short name: Woonkamer type: 'custom:mini-media-player' mode: vertical type: 'custom:stack-in-card'
Daarmee heb ik dus een afbeelding van Kodi (Splash image) die mijn card vult, met daaronder in dit geval 2 mediaplayer card, van de Kodi-players. Bij idle zie ik nu alleen de controls, bij playing vullen de onderste delen zich met een image.
screenshots zouden verduidelijken, maar in elk geval, top bedankt ! Ik ga het proberen
edit: voldoet idd niet aan de wensen, wanneer unavailable , helemaal leeg vak
mooie update: https://github.com/hacs/integration/releases
Na de update:
Goh ik vind het dubbel... geen zoekfunctie meer
Het oogt enorm druk.
Geen "installed" tabs meer?
[ Voor 9% gewijzigd door skank op 21-05-2020 22:08 ]
Hmmm , tts werkt weer nadat ik de base url optie heb verwijderd uit mijn config.DvD77 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:00:
Hier nog mensen die problemen hebben met TTS ? Sinds 0.11 doet TTS het niet meer op google mini.
Rare is wel dat de nieuwe optie : external_url en internal_url ervoor zorgen dat ha helemaal flipt en in safe mode start. Heb beide opties nu weg gelaten en alles werkt weer. `Incl tts..
vaag
Wel erg veel issues met de 0.11 release icm custom header..
werkt nu nog steeds niet vlekkeloos
Ja, het koste mij ook een paar pogingen om erachter te komen dat external_url en internal_url onder homeassistant: moeten en niet in http: waar base_url stondDvD77 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:35:
[...]
Hmmm , tts werkt weer nadat ik de base url optie heb verwijderd uit mijn config.
Rare is wel dat de nieuwe optie : external_url en internal_url ervoor zorgen dat ha helemaal flipt en in safe mode start. Heb beide opties nu weg gelaten en alles werkt weer. `Incl tts..
vaag
Ik heb dat helaas ook moeten constateren. Maar na ff goed lezen er achter gekomen dat het niet onder http moet net als base_url maar onder homeassistant: zie ookDvD77 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:35:
[...]
Hmmm , tts werkt weer nadat ik de base url optie heb verwijderd uit mijn config.
vaag
https://www.home-assistant.io/docs/configuration/basic/
(Wat @golles ook schrijft
Vergeet niet dat het overrides zijn en optioneel is. HA detecteert zelf al de mogelijke urls
[ Voor 20% gewijzigd door martinvdm op 21-05-2020 23:53 ]
Ik heb gezocht en gezocht.martinvdm schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:50:
[...]
Er zijn in dit topic al meerdere voorbeelden hier voorbij gekomen.
Maar of ik lees erover heen, of ik kan het gewoon echt niet vinden.
Heb je misschien een voorbeeld hiervan?D3nnisd schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:30:
[...]
Gewoon via een sensor template delen door 1000. Makkelijkste oplossing.
Iets als:marcel19 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:57:
[...]
Ik heb gezocht en gezocht.
[...]
Heb je misschien een voorbeeld hiervan?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| - platform: template sensors: solaredge_energy_this_year_kwh: friendly_name: 'This Year' unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{(states('sensor.solaredge_energy_this_year') | float / 1000) | round(2)}}" icon_template: mdi:white-balance-sunny |
Alleen nog wijzigen in de juiste sensor.
https://community.home-as...d-also-kw-possible/123719
Iets beter zoeken wellicht?marcel19 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:57:
[...]
Ik heb gezocht en gezocht.
[...]
Heb je misschien een voorbeeld hiervan?
Hier
Hier
Hier
Hier
Hier
Allemaal template sensors met delen van wattages
Voor iedereen die deCONZ gebruikt: Vandaag komt er een release!
Ik ben thuis aan het werk en klaar om te updaten, ben benieuwd naar de changelog meestal volgt deze dagen later. Maar ze mogen wel opschieten, de werkdag is ook in Duitsland bijna ten einde op deze half half vrije dag na HemelvaartD3nnisd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:57:
Voor iedereen die deCONZ gebruikt: Vandaag komt er een release!
Ik krijg de changelog vanmiddag al als het goed is.lubbertkramer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:47:
[...]
Ik ben thuis aan het werk en klaar om te updaten, ben benieuwd naar de changelog meestal volgt deze dagen later. Maar ze mogen wel opschieten, de werkdag is ook in Duitsland bijna ten einde op deze half half vrije dag na Hemelvaart
Deel die dan hier ook even, op github maken ze er 9 van de 10 keer een zooitje van en volgt die pas dagen laterD3nnisd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Ik krijg de changelog vanmiddag al als het goed is.
Ik deel hem in eerste instantie op de Discord. Ik mag verder niet refferencen erheen want boze mod...lubbertkramer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:52:
[...]
Deel die dan hier ook even, op github maken ze er 9 van de 10 keer een zooitje van en volgt die pas dagen later
@D3nnisd Bedankt voor alle hulp!
Iemand ervaring met het toevoegen van HomeBridge in HA? Ik heb hem wel toegevoegd, zie hem ook netjes in HomeKit als accessoire maar als ik hem wil toevoegen duurt het een tijdje voordat je de foutmelding krijgt dat het toevoegen niet lukt.
Iemand ervaring met het toevoegen van HomeBridge in HA? Ik heb hem wel toegevoegd, zie hem ook netjes in HomeKit als accessoire maar als ik hem wil toevoegen duurt het een tijdje voordat je de foutmelding krijgt dat het toevoegen niet lukt.
Dan is het dus eigenlijk schaamteloze promotie voor je Discord channel aangezien je de changelog in eerste instantie hier niet wilt delen maar je wel aankondigt dat er wat aankomt. Als we willen weten wat, moeten we in je discord channel kijken.D3nnisd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:53:
[...]
Ik deel hem in eerste instantie op de Discord. Ik mag verder niet refferencen erheen want boze mod...

Zeker niet, ik krijg hem aangeleverd via daar of iemand anders post hem daar. Dan moet ik nog extra moeite doen om hem hierheen te halen. De release komt toch ook gewoon netjes op de github, allicht wat later?larsiey schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:57:
[...]
Dan is het dus eigenlijk schaamteloze promotie voor je Discord channel aangezien je de changelog in eerste instantie hier niet wilt delen maar je wel aankondigt dat er wat aankomt. Als we willen weten wat, moeten we in je discord channel kijken.
Het is overigens niet mijn channel, ik beheer hem alleen. Als het allemaal zo'n probleem is, waarom join je dan zelf ook

Homekit bedoel je zeker?Toppe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:55:
@D3nnisd Bedankt voor alle hulp!
Homebridge is deprecated.
Ik heb het laatst getest, toen was het nog geen integratie, maar werkte prima eigenlijk.
Yes, die bedoel ik... haha. Op de achtergrond zal het HomeBridge zijn vermoed ik maar dat terzijde.larsiey schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:01:
[...]
Homekit bedoel je zeker?
Homebridge is deprecated.
Ik heb het laatst getest, toen was het nog geen integratie, maar werkte prima eigenlijk.
Ik heb hem nu geconfigureerd maar er gebeurt dus niets...
Nieuwsgierigheid was gewekt, je doel is dus gelukt. Al heb ik zelf geen DeconzD3nnisd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:01:
[...]
Zeker niet, ik krijg hem aangeleverd via daar of iemand anders post hem daar. Dan moet ik nog extra moeite doen om hem hierheen te halen. De release komt toch ook gewoon netjes op de github, allicht wat later?
Het is overigens niet mijn channel, ik beheer hem alleen. Als het allemaal zo'n probleem is, waarom join je dan zelf ook...
Ik blijf van mening dat het promotie is voor de channel aangezien je van de mod hier er niet rechtstreeks naar mag refereren.
Krijg je wel zo'n QR code te zien die je moet scannen in de homekit app?Toppe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:04:
[...]
Yes, die bedoel ik... haha. Op de achtergrond zal het HomeBridge zijn vermoed ik maar dat terzijde.
Ik heb hem nu geconfigureerd maar er gebeurt dus niets...
Dan is het volgens mij alleen een kwestie van een huis toevoegen in de app en komen alle apparaten er automatisch in te staan...
Was in een ander topic en was iets meer in de trand van: Je kan beter daarheen, want... . Ik heb geen achterliggend doel. Bijzondere aanname verder.larsiey schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:04:
[...]
Nieuwsgierigheid was gewekt, je doel is dus gelukt. Al heb ik zelf geen Deconz.
Ik blijf van mening dat het promotie is voor de channel aangezien je van de mod hier er niet rechtstreeks naar mag refereren.
Ik lok niemand, ik geef enkel aan waar hij sneller te vinden is.
Scannen gaat prima. Het idee met HomeBridge is het zelfde en die heb ik ook twee keer draaien, dat is het probleem dus niet.larsiey schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:06:
[...]
Krijg je wel zo'n QR code te zien die je moet scannen in de homekit app?
Dan is het volgens mij alleen een kwestie van een huis toevoegen in de app en komen alle apparaten er automatisch in te staan...
Hier wel iemand een DSMR kabeltje werkend op HA?
Maar in HA zie ik niets, dit is de config... Rechstreeks vanuit de documentatie:
code:
laat zien: 1
| cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=none -E q |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| 1-3:0.2.8(50) 0-0:1.0.0(200522160138S) 0-0:96.1.1(4530303433303036383837303536313137) 1-0:1.8.1(003412.357*kWh) 1-0:1.8.2(002853.770*kWh) 1-0:2.8.1(001317.900*kWh) 1-0:2.8.2(003123.113*kWh) 0-0:96.14.0(0002) 1-0:1.7.0(00.000*kW) 1-0:2.7.0(00.415*kW) 0-0:96.7.21(00009) 0-0:96.7.9(00007) 1-0:99.97.0(5)(0-0:96.7.19)(170504170658S)(0000045212*s)(180218131408W)(0000004296*s)(180821142646S)(0000000328*s)(181103110637W)(0000005722*s)(200225120519W)(0000009289*s) 1-0:32.32.0(00008) 1-0:32.36.0(00002) 0-0:96.13.0() 1-0:32.7.0(237.4*V) 1-0:31.7.0(002*A) 1-0:21.7.0(00.000*kW) 1-0:22.7.0(00.411*kW) 0-2:24.1.0(003) 0-2:96.1.0(4730303332353635353433393831393137) 0-2:24.2.1(200522160002S)(01343.058*m3) !2F35 /ISK5\2M550E-1012 |
Maar in HA zie ik niets, dit is de config... Rechstreeks vanuit de documentatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| sensor: - platform: dsmr port: /dev/ttyUSB0 dsmr_version: 5 group: meter_readings: name: Meter readings entities: - sensor.energy_consumption_tarif_1 - sensor.energy_consumption_tarif_2 - sensor.energy_production_tarif_1 - sensor.energy_production_tarif_2 - sensor.gas_consumption |
Jup, alleen geen group aangemaakt.Toppe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:02:
Hier wel iemand een DSMR kabeltje werkend op HA?
code:laat zien:
1 cu -l /dev/ttyUSB0 -s 115200 --parity=none -E qcode:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 1-3:0.2.8(50) 0-0:1.0.0(200522160138S) 0-0:96.1.1(4530303433303036383837303536313137) 1-0:1.8.1(003412.357*kWh) 1-0:1.8.2(002853.770*kWh) 1-0:2.8.1(001317.900*kWh) 1-0:2.8.2(003123.113*kWh) 0-0:96.14.0(0002) 1-0:1.7.0(00.000*kW) 1-0:2.7.0(00.415*kW) 0-0:96.7.21(00009) 0-0:96.7.9(00007) 1-0:99.97.0(5)(0-0:96.7.19)(170504170658S)(0000045212*s)(180218131408W)(0000004296*s)(180821142646S)(0000000328*s)(181103110637W)(0000005722*s)(200225120519W)(0000009289*s) 1-0:32.32.0(00008) 1-0:32.36.0(00002) 0-0:96.13.0() 1-0:32.7.0(237.4*V) 1-0:31.7.0(002*A) 1-0:21.7.0(00.000*kW) 1-0:22.7.0(00.411*kW) 0-2:24.1.0(003) 0-2:96.1.0(4730303332353635353433393831393137) 0-2:24.2.1(200522160002S)(01343.058*m3) !2F35 /ISK5\2M550E-1012
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 sensor: - platform: dsmr port: /dev/ttyUSB0 dsmr_version: 5 group: meter_readings: name: Meter readings entities: - sensor.energy_consumption_tarif_1 - sensor.energy_consumption_tarif_2 - sensor.energy_production_tarif_1 - sensor.energy_production_tarif_2 - sensor.gas_consumption
Voor de rest letterlijk dezelfde config kijk maar:
code:
1
2
3
4
| sensor: - platform: dsmr port: /dev/ttyUSB0 dsmr_version: 5 |
Grr. Draai dat ding in een Docker en heb geen TZ variable er in staan, tijd klopt dus niet. Nieuwe container aangemaakt (met TZ) en daar ziet hij in elk geval wel apparaten, alleen nog geen data.stijn1309 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Jup, alleen geen group aangemaakt.
Voor de rest letterlijk dezelfde config kijk maar:
code:
1 2 3 4 sensor: - platform: dsmr port: /dev/ttyUSB0 dsmr_version: 5
Docker is opzicht leuk, alleen kan je achteraf geen variable toevoegen zonder de hele container te verwijderen en opnieuw te maken.
Tja hoe vaak gebeurt dat? En als je alles in een volume doet verlies je 0 data.Toppe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:38:
[...]
Grr. Draai dat ding in een Docker en heb geen TZ variable er in staan, tijd klopt dus niet. Nieuwe container aangemaakt (met TZ) en daar ziet hij in elk geval wel apparaten, alleen nog geen data.
Docker is opzicht leuk, alleen kan je achteraf geen variable toevoegen zonder de hele container te verwijderen en opnieuw te maken.
Ik heb al een tijdje een HASS draaien, met name voor verlichting en het automatiseren daarvan. Vandaag bezig geweest met het maken van de dashboards zodat het ook bedient kan worden. 
Ik wilde hiervoor een aantal custom cards voor gebruiken (light-entity-card, layout-card, ed...). Ik heb alles geïnstalleerd via HACS en vervolgens staan ze netjes bij de instellingen toegevoegd (hier: /config/lovelace/resources). Toch krijg ik het met geen mogelijk werkend. Bij het maken van de lovelace krijg ik steeds de foutmelding dat de custom card niet bestaat.
Wat doe ik verkeerd? Ik las hier al wat over problemen, maar dat blijft een beetje onduidelijk of ingewikkeld voor mij. Als er meer uitleg nodig is, hoor ik dat graag.
Nu bezig met het maken van een volledig nieuwe omgeving voor testdoeleinden.
Ik wilde hiervoor een aantal custom cards voor gebruiken (light-entity-card, layout-card, ed...). Ik heb alles geïnstalleerd via HACS en vervolgens staan ze netjes bij de instellingen toegevoegd (hier: /config/lovelace/resources). Toch krijg ik het met geen mogelijk werkend. Bij het maken van de lovelace krijg ik steeds de foutmelding dat de custom card niet bestaat.
Wat doe ik verkeerd? Ik las hier al wat over problemen, maar dat blijft een beetje onduidelijk of ingewikkeld voor mij. Als er meer uitleg nodig is, hoor ik dat graag.
Nu bezig met het maken van een volledig nieuwe omgeving voor testdoeleinden.
[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-05-2020 17:39 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.