Zoals je in mijn post kunt lezen, link ik eerst naar de windows versie van Visual Studio Code. Dus dat kun je gewoon op je laptop doen. En dan kun je via de Home Assistant extensie verbinding maken met je Home Assistant instantie en voila.Erik80 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:37:
[...]
Helaas voor velen van ons niet bruikbaar:
This add-on currently only supports AMD64 and aarch64/ARM64 machines. Although we support ARM devices, please be aware, that this add-on is quite heavy to run, and requires quite a bit of RAM. We do not recommended to run it on devices with less than 4Gb of memory.
@Septillion Het zal inderdaad niet helpen bij alle fouten, maar het scheelt een boel gekloot. En juist Visual Studio Code is helemaal niet zo zwaar. Probeer het gewoon eens op een windows installatie en kijk of je het wat vind.
Ik vind het fantastisch ook voor andere talen
Inmiddels bestaat hassio officieel niet meer. Om het makkelijker te maken.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:17:
Ik probeer een beetje te doorgronden hoe het nu precies ziet met HA en Hass.io, kunnen jullie aangeven of ik goed zit?
Hass.io is een uitbreiding op core die van alles voor je regelt, zoals het makkelijk installeren van addons zonder dat je daar zelf voor aan de gang moet. Achter de schermen is dat wel wat uitgebreider dan alleen HA dus je kunt het niet zonder meer in elk soort omgeving draaien.
Aangezien ik HA in docker op m'n NAS draai kan dat dus geen Hass.io zijn, want die wil meer kunnen dan alleen maar in een container draaien. Als ik een addon wil moet ik extra containers draaien en die via configuratie aan die van HA koppelen, dus een fijne klikklikaddonstore zit er voor mij gewoon niet in.
Feitelijk moet ik daarmee met de hand doen wat Hass.io ook zou doen, want die draait ook gewoon spul in containers als het moet. En daarom kan het niet zomaar in een dockertje. Toch?
Je hebt nu:
* Home Assistant Core: Dat is alleen Home assistant wat je los kunt installeren. Dit was Home Assistant.
* Home Assistant: Dat is Home Assistant Core uitgebreid met addons etc. Dit is nu Hassio.
Voordeel aan Home Assistant/Hassio is dat die inderdaad allerlei addons makkelijk koppelt aan Home Assistant. Maar het zijn inderdaad gewoon dockers, met wat extra configuratie zaken.
Ik had Home Assistant ook eerst op mijn NAS draaien (synology), maar mistte die addons wel en heb daarom de goedkoopste NUC gekocht. En dat werkt helemaal prima en zelfs sneller
Maar draai naast Home Assistant (hassio) nog enkele dockers, om zaken te regelen die niet via de HA addons beschikbaar zijn, of beter werken los.
[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 03-04-2020 09:31 ]