Je kan de still_image ook gewoon naar een lokale foto verwijzen . Heb ik met mijn Dahua ook gedaan. Die still image vind ik toch niet interessant, het gaat me om het live beeld.Anoniem: 120539 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:00:toon volledige bericht
Camera's:
Originele bericht:
Ik wil op 3 plekken in huis simpelweg snel kunnen kijken wat de situatie is. Een simpele camera volstaat dus voor mij; de Picture Glance Card doet precies wat het moet doen: Standaard een redelijk recente afbeelding, bij er op klikken een live stream.
Een tijdje met de Android IP webcam gespeeld. Werkt perfect, behalve dat de telefoons niet stabiel blijven en ze het dus té vaak niet doen. Ook leuke aanvullende features.
Op basis van zoeken in dit topic (en het vorige) 3 Dahua camera's gekocht (C22p).
RTSP werkt prima, maar helaas ondersteunen deze geen still image, iets wat wel nodig is om de camera's via de normale integratie te kunnen gebruiken.
M.a.w.: deze gaan denk ik weer terug.
Iemand een suggestie voor een goedkope camera die wel direct in HA te gebruiken is, en vanuit Nederland te bestellen is?
Ik ben er niet van afhankelijk voor beveiliging o.i.d.; aanvullende opties zijn dus leuk, maar niet nodig.
Edit:
Aha.
Soms is het zo simpel. Ik hou van HA. 😍
Manual card:
YAML:
1 2 3 type: picture-entity entity: camera.garagedeur camera_view: live[/quote]
En hoppa: gewoon alle cards met live view!
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen