Dossier WheeleEMaandag 28-09-2020
Na veel meelezen is het tijd voor een bijdrage. Op dit moment woon ik in een huurwoning (coöperatie) met een gasmeter. Ik gebruik alleen gas om te koken, verwarming gaat via het warmtenet.
Mijn lopende contract bij vanDeBron loopt op 1 December aanstaande af. Het toeval wil dat ik medio December ga verhuizen naar een koopappartement met een kookgasabonnement (zonder gasmeter). Ik ben van plan om de renovatie te gebruiken om naar elektrisch koken over te stappen.
Eerst had het idee had om met VanDeBron in overleg te gaan wat het handigste was. Ik heb nu net besloten om geen slapende honden wakker te maken. Mijn energiecontracten heb ik voor 1 jaar verlengd (electra + gas). Als ik eenmaal een verhuisdatum weet meld ik dat bij VanDeBron waarna ik hopelijk eenvoudig van mijn gascontract af kom.
Dinsdag 29-09-2020
N.a.v. de diverse reacties gisteren heb ik VanDeBron per mail laten weten mijn verlenging te willen annuleren.
Tevens via Twitter anoniem gevraagd naar de gevolgen van niet verlengen:
Als je niet overstapt of verlengt zal je automatisch worden overgezet in een variabel contract. Je kan dan elk moment overstappen, zonder bijvoorbeeld een opzegboete te krijgen. Let wel op: Een variabel contract is wel ietsje duurder.
In de loop van de middag een bevestigingsmail van VDB ontvangen dat de verlenging is geannuleerd.
Dinsdag 27-10-2020
Telefoon van VDB. "Of ik op de hoogte was van het aflopen van mijn contract op 1 december"
Ik heb bevestigd dat ik dat wist en bewust nog niet had verlengd vanwege mijn aankomende verhuizing in januari 2021.(en het gasloos zijn/worden van mijn nieuwe woning)
De dame aan de telefoon heeft bij collega's nagevraagd of ik ook alleen electra kon verlengen en gas met een flexibel contract nog een paar maanden kon laten doorlopen.
Dat werd al snel bevestigd, dus ik ben akkoord gegaan met het verlengen van alleen mijn elektracontract. Gas blijft met een variabel maandtarief doorlopen en kan ik na mijn verhuizing opzeggen.
Al het afgesprokene wordt nog per e-mail bevestigd.
Dinsdag 10-11-2020
Tot op heden nog geen bevestiging van mijn electriciteitsverlenging gehad.
Vandaag wel telefoon van VDB. Of ik zeker wist dat ik alleen electriciteit wilde verlengen en geen gas. "Want ik had wel een gasaansluiting in mijn nieuwe appartement". Ik heb bevestigd dat mijn keuze bewust gedaan is.
Een half uur laten viel de verlengingsbevestiging van alleen mijn electriciteitscontract in de mailbox.
Gas blijft dus na 1 december per maand variabel doorlopen tot ik medio januari 2021 verhuisd ben en het op kan zeggen.
Donderdag 31-12-2020
Mijn verhuisdatum is definitief 29-01-2021 dus ik heb gebeld met VanDeBron om de overstap/afsluiting definitief te maken.
Aangegeven dat de stroomlevering op mijn oude adres per 29-1 gestopt kan worden. Er werd bevestigd dat mijn lopende contract gewoon door zou gaan op het nieuwe, waar nu ook al geleverd wordt.
Het variabele gascontract wat ik op dit moment heb wordt per 29-1 gestopt. Ik heb expliciet aangegeven dat ik hen machtig om de ATO bij Stedin op te zeggen. VDB gaf aan dat er volgens hun systeem wel een gasaansluiting is (wat strikt genomen ook wel klopt) dus dat Stedin dan wellicht contact op zou nemen. Ik heb aangegeven dat ik op de hoogte was van de avonturen van gasverlaters, waarop de dame aan de telefoon begrijpend grinnikte.
Woensdag 27-01-2021
Omdat ik nog geen bevestiging van mijn opzegging ontvangen had even gebeld met VdB. Er stond wel een notitie in mijn dossier maar nog geen afhandeling. De medewerker van VdB heeft er een spoedmutatie van gemaakten mij verzekerd dat het op tijd (dus op vrijdag 29-01-2021) geregeld zou zijn.
Later die dag viel er een contractbevestiging voor alléén stroom op mijn nieuwe adres in mijn mailbox.
Zaterdag 30-01-2021
In mijn VdB-account staat mijn oude adres inderdaad gemarkeerd als 'oud'. Op mijn huidige adres staat alleen een stroomcontract. Nu is het wachten of Stedin iets gaat roepen over mijn gasaansluiting-waar-geen-meter-op-zit.
[
Voor 103% gewijzigd door
WheeleE op 30-01-2021 11:13
]