Enexis maakt er weer wat van na vorige week , tevergeefs , op de stoep te hebben gestaan voor een afsluiting en een brief achtergelaten. Heb ik getracht een afspraak te maken. 3 x gebeld en een mail gestuurd na het laatste telefoontje waarin de medewerkster er zorg voor zou dragen dat ik teruggebeld wordt door Enexis voor een afspraak als bevestiging van dit gesprek.
Krijg ik vandaag een email bericht dat zij graag de brief wil toelichten (???) maar geen adres van mij had. Kenmerk en alles opgegeven in de email maar dat schijnt dan geen gegevens op te leveren van de klant bij Enexis.
Hieronder de correspondentie:
Beste Klantenservice.
Bedankt voor de snelle beantwoording van mijn email.
Bevreemd mij dat gezien uw kenmerk ------- , als onderwerp, U niet verder brengt.
Normaal gesproken zou dit toch een soort van dossiernummer zijn waar alle gegevens in te zien zijn, echter schijnt bij Enexis niet zo te zijn.
Wel nu mijn adres is ----.
Spijtig genoeg heeft U de mail niet goed gelezen.
Het blijkt dat U uit mijn email opmaakt dat ik uitleg behoef over de brief met het kenmerk, nu dat is niet zo.
Uw brief bevat geen onduidelijkheden.
Mijn email is alleen bedoelt als bevestiging van de afspraak dat Enexis contact met mij zou opnemen voor het maken van een afspraak, zodat uw monteurs niet voor een dichte deur komen zoals op 25 juni j.l.
Het moge duidelijk zijn dat U, Enexis, de afspraak maakt voor werkzaamheden die U nodig acht aan uw installatie.
Dat ik hiervoor geen opdracht verstrek is duidelijk en accepteer dan ook geen kosten voor deze werkzaamheden.
Vertrouwende U genoegzaam te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Gasexit
Van: klantenservice@enexis.nl <klantenservice@enexis.nl>
Verzonden: dinsdag 30 juni 2020 10:08
Aan:--
Onderwerp: Enexis Netbeheer: Ticketnummer: --
Beste meneer Gasexit,
U geeft aan een brief van ons te hebben ontvangen op 25 juni waarin staat dat wij uw gasaansluiting willen afsluiten. Ik kan begrijpen dat u erg verrast was door de komst van onze monteurs. Ik begrijp dat u meer duidelijkheid wil over deze brief. U heeft hierover contact met ons opgenomen en mijn collega heeft u verteld dat u wordt teruggebeld door de desbetreffende afdeling.
U heeft in deze e-mail geen adresgegevens achtergelaten, ik kan daarom niet voor u nagaan wat er is afgesproken. Graag ontvang ik uw adresgegevens, zodat ik dit voor u kan uitzoeken.
Ik help u graag verder en zie daarom uw reactie tegemoet.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 857 70 00. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur. Daarnaast kunt u doordeweeks tot 21.00 uur en in het weekend tussen 8.30 en 17.00 uur uw vragen via Facebook en Twitter stellen. Het is ook mogelijk deze e-mail te beantwoorden. Verder vindt u informatie op
www.enexisnetbeheer.nl.
Met vriendelijke groet,
---
Klantenservice Enexis Netbeheer B.V.
{ticketno:[--]}
Oorspronkelijke tekst
Van: --
Aan: klantenservice@enexis.nl
CC:
Verzonden: 26.06.20 14:51:39
Onderwerp: uw kenmerk:---
Beste
Naar aanleiding van een brief die ik op 25 juni 2020 heb ontvangen heb ik contact gezocht met de in de brief opgegeven telefoonnummer.
Deze brief heb ik in de bus gekregen van uw monteurs die mijn gasaansluiting wilden afsluiten.
Deze zijn langs geweest zonder afspraak en er was niemand thuis.
Na diverse keren getracht in contact te komen met de desbetreffende afdeling is het mij niet gelukt om een afspraak hiervoor te maken.
Bij het laatste telefonische contact ( 26 juni 2020 om 13.03) heeft uw medewerkster toegezegd de betreffende afdeling contact met mij te zoeken voor een afspraak.
Hierbij geef ik aan dat Enexis het vrij staat om met mij een afspraak te maken indien zij de werkzaamheden binnenshuis wensen uit te voeren aan hun installatie, maar geef geen opdracht (of heb gegegven) voor deze werkzaamheden.
Ik accepteer geen kosten voor werkzaamheden waarvoor geen overeenkomst bestaat, ook accepteer ik geen extra kosten wanneer monteurs van Enexis opnieuw onaangekondigd en zonder afspraak langskomen en werkzaamheden als bedoelt in de brief van 26 juni 2020 willen of gaan uitvoeren.
De opdrachtgever voor de werkzaamheden van 26 juni 2020 , die niet uitgevoerd zijn, was Enexis volgens uw medewerkster.
Vertrouwende U hiermee genoegzaam te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Gasexit