Dankzij dit topic hebben wij 'op gepaste wijze' de procedure om kosteloos van een gasaansluiting af te komen opgestart, op het moment dat we naar ons nieuwe huis verhuisde. (Route E)
In chronologische volgorde:
15-05-2020:
Sleutels gekregen van een jonge woning met warmtepomp installatie. Enkel een gas aansluiting aanwezig vanwege de gaskookplaat. Deze hebben we direct bij de overdracht vervangen voor inductie.
Daarnaast enkel een contract voor elektriciteit afgesloten via Greenchoice.
02-06-2020:
Eerste brief ontvangen van Exexis waarin vriendelijk werd gevraagd een energiecontract af te sluiten, omdat dit nog niet was geregisteerd in hun systeem. Er werd geen melding gemaakt van eventuele kosten of andere sancties. Niet op deze brief gereageerd.
18-06-2020:
Tweede brief ontvangen van Enexis waarin nogmaals met klem werd verzocht een gascontract af te sluiten. Anders zouden er kosten in rekening worden gebracht voor het afsluiten van de gasaansluiting.
19-06-2020:
Voorbeeld briefnummer 3 verstuurd naar klantenservice@enexis.nl.
23-06-2020:
Reactie ontvangen van de klantenservice
Beste -----,
Allereerst, gefeliciteerd met uw nieuwe woning. Uit uw e-mail begrijp ik dat u van ons een brief heeft gehad in verband met het ontbreken van een contract voor de gasaansluiting op ------- te ------. U geeft vervolgens aan dat u geen gas gebruikt op dit adres en dit ook niet plan bent in de toekomst. U heeft geen overeenkomst ontvangen van ons, en acht uzelf dus ook niet verantwoordelijk voor eventuele kosten die zouden kunnen voortvloeien uit werkzaamheden die aan de aansluiting verricht moeten worden. Een helder verhaal, ik geef u graag wat meer duidelijkheid.
Als u de woning nieuw gekocht heeft, en nooit een contract heeft afgesloten voor de gasaansluiting, heeft u voor deze aansluiting inderdaad ook geen overeenkomst met ons. U kunt de brief dan ook als niet verzonden beschouwen. Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar mijn collega’s van het Aansluitregister. Zij gaan kijken wat er met de aansluiting moet gebeuren. Hier krijgt u te zijner tijd bericht van.
Hopelijk bent u zo enigszins gerustgesteld, en kunt u lekker gaan genieten van uw nieuwe woning.
Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 857 70 00. Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur. Daarnaast kunt u doordeweeks tot 21.00 uur en in het weekend tussen 8.30 en 17.00 uur uw vragen via Facebook en Twitter stellen. Het is ook mogelijk deze e-mail te beantwoorden. Verder vindt u informatie op www.enexisnetbeheer.nl.
10-08-2020:
Kosteloos door Enexis een slotje geplaatst aan mijn gasmeter. Verdere vervolgstappen konden mij niet verteld worden. Ik wacht het rustig af.
[
Voor 5% gewijzigd door
bosaap22 op 12-08-2020 11:43
]