De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Pagina: 1 ... 74 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-10 14:11
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Niet relevant in dit topic. Daarnaast is dwepen met bevolkingsgroei altijd makkelijk want daar zijn toch geen echte oplossingen voor zonder discutabele “oplossingen” en verregaande inperkingen van zelfbeschikking. Die discussie is al vaak genoeg gevoerd.
*knip*
Dat is offtopic hier.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 28-06-2022 21:43 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31
Jeroenneman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:43:
[...]

En er is juist een flinke zak met geld, juist om boeren uit te kopen. Maar daar willen de boeren niet eens aan, zelfs als de nood blijkbaar zo hoog zit. Bizar.
Kuch

https://www.gelderlander....orden-opgekocht~a0506b10/

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 28-06-2022 15:14 ]

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Wat een stigma's. Anders leef je je in in die mensen? Zit jij in die sector? Als je sector al wordt geplaagd en je continu op of over het randje balanceert om maar overeind te blijven, wat eigenlijk al lastig genoeg is om je aan te blijven passen (bron: familiebedrijf), en dat je anders gewoon dichtgegooid wordt, dan is op een gegeven moment de rek eruit en de grens bereikt. Het is niet normaal dat je maar geacht wordt je mond te houden en door te gaan voor bodemprijzen omdat er geen andere optie is, terwijl in de laag boven je het geld tegen de plinten klotst.

Ik vind het absoluut niet gek dat boeren een beroepsgroep vormen die meer voor zichzelf opkomt. Als je ambulances blokkeert met doodzieke mensen, dan gaat het te ver, maar anders voelt het meer dan gerechtvaardigd dat de maatschappij hinder ondervindt. Wat is dan het alternatief: het roephoekje van het Malieveld waar nooit iets heeft geleid tot een meetbaar resultaat? Den Haag luistert alleen naar cijfers, niet naar verhalen, een verbinding met wie ze schijnen te vertegenwoordigen is er allang niet meer.

Bron vraag je?
- Directe familie in de sector
- https://www.volkskrant.nl...n-hun-harde-werk~bff0f638
Maar de oplossing is dan niet om maar door te gaan met vervuilen.

De oplossing is er voor te zorgen dat het geld wat verdiend wordt in die sector eerlijker verdeeld wordt én dat er een eerlijke prijs gerekend wordt (dus inclusief alle externe kosten) voor de producten.

Sowieso, als blijkt dat je businessmodel niet meer klopt, dan zal je daar -hoe moeilijk ook- iets mee moeten doen. Vast blijven houden aan het oude kan gewoon niet meer. In geen enkele branche.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Ben benieuwd naar de 30 seconden voor dit fragment. Wat ik hier zie is boeren die vrijwel direct aan de kant gaan (gas bijgeven om in te kunnen voegen) zodra ze de ambulance in de smiezen hebben.
Waar ik benieuwd naar ben is hoe je kan stellen dat deze ambulance totaal geen vertraging heeft opgelopen door de protesten en de daaruit resulterende file. Hoe lang heeft die ambulance er al over moeten doen om überhaupt vooraan bij de tractoren te komen? Dit soort blokkades zijn gewoon crimineel (zie de blokeerfriezen) en zo zou er ook tegen opgetreden moeten worden. In plaatst daarvan verontschuldigd de politie zich voor mogelijk uitgedeelde boetes en verzekeren ze ons elke dag weer dat hun doel toch vooral niet is om overtredingen van de boeren te bekeuren 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Ben benieuwd naar de 30 seconden voor dit fragment. Wat ik hier zie is boeren die vrijwel direct aan de kant gaan (gas bijgeven om in te kunnen voegen) zodra ze de ambulance in de smiezen hebben.
sws een ambulance zonder deze acties kan echt wel sneller rijden dan nu in semi-chaos langs een file te moeten rijden en te wachten tot de boer genegen is ruimte te maken.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tsja een deel van de boeren is natuurlijk ook in heel moeilijk parket gedrukt nu. Zo'n beetje sinds het einde van de tweede wereld oorlog wordt er gestuurd op schaalvergroting en een deel van de boeren die nu drastisch moet veranderen zal waarschijnlijk de afgelopen 30 jaar niks anders hebben gedaan dan het opvolgen van de adviezen van de adviseurs en de vragen van zijn klanten en leveranciers.

De veevoerindustrie is enorm, de Cargills, Campina's en supermarkten van deze wereld stellen allemaal eisen aan hoeveel de boeren moeten leveren en tegen welke prijs. De fabrikanten van melkrobots en andere apparatuur zijn zo invloedrijk dat ze de halve bedrijfsvoering overgenomen hebben. En de bank bleef maar leningen verstrekken voor iedere volgende schaalvergroting.

De boer die de afgelopen jaren biologisch extensief is gaan werken, zijn land weer natuurlijker heeft gemaakt en sterkere koeien heeft, die is nu goed voorbereid. Maar die heeft waarschijnlijk de afgelopen jaren heel hard tegen alle adviezen en druk in moeten gaan om daar te komen. Ik las dat het zo'n 8 jaar duurt voordat grasland weer divers genoeg is dat een koe er echt van kan leven. En dan moet je ook je Holstein-Frisians de deur uit doen. Uiteindelijk heb je misschien nog maar 50% van de opbrengst, maar ook 50% van de kosten en veel minder risico op ziektes en andere problemen. Uiteindelijk goed voor de boer, goed voor de maatschappij en het landschap. Maar de veevoerindustrie, de supermarkten, de Campina's en de grote spelers in de wereldvoedselhandel zitten daar natuurlijk niet op te wachten.

Dus ik snap wel dat een hoop boeren het er niet mee eens zijn hoe het nu gaat. Je hebt er niet zoveel aan als je wordt opgekocht en vervolgens maar net de leningen en contracten af kan kopen. En volgens mij zou het het mooiste zijn als we evenveel boerenbedrijven en agrarisch land overhouden in Nederland. Maar dan wel met een veel extensievere landbouw, veel minder import/export, een veel robuuster systeem. In plaatst van opkopen moeten de subsidies op de schop. Leuk dat marktdenken, maar effectief gaat een groot deel van EU subsidies uiteindelijk richting een paar grote bedrijven die de agrarische sector altijd maar richting schaalvergroting duwen.

En wat dat betreft kan ik me totaal niet in de "protesten" vinden. Er wordt hier moedwillig gesloopt, gedreigd, gechanteerd. De beschikbare middelen worden totaal misbruikt. En de boodschap lijkt iedere keer vooral "nee" tegen elke wet en regel te zijn. Ja het politieke beleid faalt, maar met deze protesten dansen ze alleen maar naar de hand van de industrie die er juist voor zorgt dat iedereen behalve zijzelf er aan kapot gaat.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

jordeeeh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Wat is er discutabel aan? Waarom zou je hier geen restricties aan kunnen opleggen?
Het is gewoon een feit dat het niet houdbaar is als de bevolkingsgroei zo doorzet en we met z'n allen maar meer blijven consumeren.
Het heeft niets met stikstof te maken. Maar restricties moet je handhaven en verplichte abortus of baby's vermoorden omdat het quota gehaald is, lijkt me niet uitvoerbaar. Als je iets wil doen aan de bevolkingsgroei (en de kosten) moet je een maximum leeftijd instellen maar er zijn maar weinig mensen voorstander van omdat dát hun zelf raakt.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:14
jordeeeh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:45:
[...]
en we met z'n allen maar meer blijven consumeren.
N aar ligt het werkelijke pijnpunt. We blijven maar meer en meer consumeren

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[...]

Vertraging is vertraging.

En zelfs al houden ze de vluchtstrook vrij, de ambu kan niet met 150 erlangs, maar met hooguit 30. Staat zo raar als ze wat boeren scheppen.

Stel ze mogen zo langs 10km file 30kmh, terwijl ze normaal 120 rijden over die 10km, komt de ambu eventjes 15 minuten later aan.

De vraag is niet of dit levens gaat kosten, maar wanneer.

People as things, that’s where it starts.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

En waarom is dit de schuld van Den Haag?
Ga protesteren voor de Rabobank kantoren in de regio, bij de uitknijpers van Campina etc, of bij je collega-boer/industrieel die door middel van schaalvergroting juist de kleine boer tot de rand dwingt.
Dat klagen over dat de afnemers veel te weinig betalen snap ik nooit zo. Dat geklaag horen we al decennia lang maar kennelijk is het toch aantrekkelijk om het te blijven doen. Anders zouden de boeren toch allang een alternatief bedacht kunnen hebben? Ik snap dat er bepaalde contracten zijn, maar geen enkele contract loopt zo lang als dat de boeren nu al klagen. En als er wel zo'n heel langlopend contract zou zijn, dan kan je dat middels de rechter best wel ontbinden. Maar goed, van alle miljonairs in Nederland is 19% boer. Ik denk dat er weinig sectoren zijn die zo goed zijn vertegenwoordigd.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frame164 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Dat klagen over dat de afnemers veel te weinig betalen snap ik nooit zo. Dat geklaag horen we al decennia lang maar kennelijk is het toch aantrekkelijk om het te blijven doen. Anders zouden de boeren toch allang een alternatief bedacht kunnen hebben? Ik snap dat er bepaalde contracten zijn, maar geen enkele contract loopt zo lang als dat de boeren nu al klagen. En als er wel zo'n heel langlopend contract zou zijn, dan kan je dat middels de rechter best wel ontbinden. Maar goed, van alle miljonairs in Nederland is 19% boer. Ik denk dat er weinig sectoren zijn die zo goed zijn vertegenwoordigd.
Nederlandse consumenten betalen grotendeels weinig aan buitenlandse vleesleveranciers.
Voor Nederlandse boeren is het blijkbaar lucratiever om het vlees naar het buitenland te sturen.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jumpman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Volgens mij is er helemaal geen ambulance geblokkeerd. Er is een video opgedoken (op diverse kanalen te bekijken), dat zodra de bestuurder van de tractor de ambulance zag, liet hij deze direct passeren. Dit is door de media aangedikt.
Dat is niet dezelfde situatie. Kijk maar naar https://twitter.com/DirkJanDrost/status/1541476383846711299

- Wel vs geen afslag
- Rijdend vs stilstaan
- Wel vs geen hooibalen
- Meerdere tractoren vs geen tractoren op vluchtbaan
- Aantal vrachtwagens
- Ambulance moet laveren vs ambulance kan op één baan blijven

Helaas, dit is propaganda.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FTM is blijkbaar bezig met een artikel over landbouwsubsidies ook. Onder andere de melkveehouder annex bomendokter komt aan bod:

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 28-06-2022 14:56 ]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-10 12:37
emnich schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Het heeft niets met stikstof te maken. Maar restricties moet je handhaven en verplichte abortus of baby's vermoorden omdat het quota gehaald is, lijkt me niet uitvoerbaar. Als je iets wil doen aan de bevolkingsgroei (en de kosten) moet je een maximum leeftijd instellen maar er zijn maar weinig mensen voorstander van omdat dát hun zelf raakt.
De deur dicht doen helpt ook al vermoed ik. Met de deur dicht doen bedoel ik dan vooral het stoppen met mensen aanzuigende regelingen en niet het stoppen met helpen van mensen. Dat zou al flink schelen in de bevolkingsgroei in NL, volgens het CBS tot krimp leiden. Én ja, dan moet je economisch keuzes maken, maar misschien is dat groei, groei, groei verhaal niet zo gezond zeker niet in een land met een beperkte oppervlakte als Nederland.

Ik vind het altijd zo bijzonder in dit land dat we allemaal zo druk bezig zijn met verdragen maar het verdrag van Dublin totaal genegeerd wordt. Asiel vraag je aan in het land van binnenkomst. Maar goed offtopic
terug naar Stikstof.

Hoe laat begint dat debat van vandaag eigenlijk? Geen debat stemmingen... :+

Ik vraag me overigens af in hoeverre we nu een parallel kunnen zien met de industriële revolutie? Destijds veranderde de wereld ook gigantisch (economisch en sociaal) en volgens mij staan we op dit moment ook weer op de drempel van een soortgelijke revolutie dit maal voor het klimaat.

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 28-06-2022 15:06 ]

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

En ziehier, propaganda werkt.
https://www.nu.nl/binnenl...n-wilde-boerenacties.html

Die bs-peiling....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:55:
@renegrunn Dan stap je wel erg makkelijk over big-agri en de boerenlobby heen. Zoek bijvoorbeeld eens naar het effect van het verdwijnen van de melkquota.

Een deel van de boeren heeft ook zeker wel een aandeel in de race to the bottom. Als er een stuk land beschikbaar komt, gelijk uitbreiden en de prijzen net onder de buurman krijgen helpt namelijk niet zo.

Een aardig draadje van een boerenzoon:
[Twitter]
Bedankt voor dit draadje. De naam Jellema verraadde zijn afkomst, een Fries 8)

Hij beschrijft eigenlijk exact mijn standpunt in dit verhaal.

Ik kom uit een boerendorp, ik heb van dichtbij ook veel boeren meegemaakt. Boeren zijn, althans hier in de omgeving, erg op zichzelf. Het vee is hun leven. De basisprincipes van handel en economie zijn ze totaal vreemd. Ze produceren zoveel als mogelijk en hopen maar dat er aan het einde van de rit voldoende op de rekening staat. Het gros is volslagen nitwit als we het hebben over geldstromen, vraag en aanbod, schulden en vermogen. Laat staan wanneer je het gaat hebben over zaken als return-on-equity. Er is ontzettend veel emotie en bijna geen ratio.

Ik zeg altijd (maar het is behoorlijk chargerend) "boeren zijn geen ondernemers". Alles overkomt ze. Ze worden volgepropt met schulden door de bank, de accountant regelt weer nieuwe maatschappen, subsidies, etc. Ze snappen er zelf de ballen van.

Wederom gechargeerd, niet alle boeren zullen zo zijn.

Wij zijn daar met z'n allen ook debet aan. We hebben het zo ver laten komen.

Waar ze altijd wél veel verstand van hebben, is biologie en natuur. Je gaat mij ook niet vertellen dat boeren niet weten hoe ze met hun land en omgeving omgaan. Dat weten ze maar al te goed. Net als de heer Jellema aanstipt, wisten ze al heel lang dat hier een einde aan zou komen.

Soort struisvogels.

Wat 'wij' als buitenstaanders en niet-boeren dan niet goed doen, is dat er geen perspectief is gegeven. Er wordt een kaartje gedropt, de verantwoordelijkheid afgeschoven naar de provincie en we zijn echt niets opgeschoten, behalve dat er steeds meer onbegrip is onderling. In die zin kan ik de frustratie wel voorstellen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:25
[...]
Je zou zeggen dat ze in dergelijke situaties juist blij zijn dat ze het klotewerk aan de wilgen kunnen hangen en kunnen cashen met een uitkoopregeling, maar dat gebeurt niet. Bizar.
Dat kunnen ze niet aan de wilgen hangen want die hebben ze omgezaagd. Dát zal het kabinet leren!

Oh wacht, het backfired? Hoe kan dat nou... _O-
https://www.ad.nl/gouda/h...apt-boomterreur~a799d156/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Dat kunnen ze niet aan de wilgen hangen want die hebben ze omgezaagd. Dát zal het kabinet leren!

Oh wacht, het backfired? Hoe kan dat nou... _O-
https://www.ad.nl/gouda/h...apt-boomterreur~a799d156/
Let wel... Regel 1:

De veehouder en raadslid van de SGP zaagde de oude knotwilgen om uit protest tegen het stikstofbeleid.

I kid you not.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

RobinHood schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:50:
[...]

Vertraging is vertraging.

En zelfs al houden ze de vluchtstrook vrij, de ambu kan niet met 150 erlangs, maar met hooguit 30. Staat zo raar als ze wat boeren scheppen.

Stel ze mogen zo langs 10km file 30kmh, terwijl ze normaal 120 rijden over die 10km, komt de ambu eventjes 15 minuten later aan.

De vraag is niet of dit levens gaat kosten, maar wanneer.
Wanneer dat gebeurd is het denk ik snel over met de sympathie die bij velen nog voor de boeren aanwezig is.

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Let wel... Regel 1:

De veehouder en raadslid van de SGP zaagde de oude knotwilgen om uit protest tegen het stikstofbeleid.

I kid you not.
Kijken wat ie doet als ik voor de Grefokerk daar een kuub stront loos en een paar hooibalen in de hens zet (op zondag natuurlijk!).
En ook nog even de bomen daar omzagen natuurlijk! Wat frustratie en dan mag kennelijk alles.

Ik ga dit even volgen (woon in de regio) benieuwd of ie ermee wegkomt.

• unclero
  • Laatst online: 31-10 20:04

unclero

MB EQA ftw \o/

renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:52:
Het grootste probleem is, er is geen plan, het is enkel een kaartje welke mensen in het harnas jaagt en ongewis laat. Er wordt letterlijk een plaatje voorgehouden, waar geen boer concreet iets uit kan halen.
Even ietwat ontluisterend, maar het huidige plan ís een plan.
We kunnen het nu wel hebben over beestjes, meststank of het gebrek aan perspectief voor het agrarische familiebedrijf, maar in weze is de situatie waar we ons nu in verkeren een tweesprong: Kiezen we voor agrarische industrie, of kiezen we voor agrariërs. Punt. Het ene sluit het andere uit.

En dit gaat over grote belangen, zoals reeds eerder in dit topic uitvoerig besproken. Grote, kapitaalkrachtige belangen. En ik hoef u niet te vertellen aan welke kant van die tweesprong dat geld zit.

Dit gaat ook over misleiding, over marketing die selectief belang dient. De draaiboekjes en scripts van Brexit zijn slechts aangepast en worden nu rondgestrooid over ons en vooral over de boeren: die zijn bewust verstoken van vertegenwoordiging (denkt u dat LTO er is voor de boeren of voor het netwerk? "De kerk is er nooit voor de gelovigen, de gelovigen zijn er altijd voor de kerk." - Virtuozzo. Denkt u dat bij de CDA de (tanende) leden spreken, of de Business Club? En over PVV/JA21/FvD/BVNL en BBB zullen we het maar even niet hebben. Dat is gereedschap, die eersten als hefboom, die laatste als bliksemafleider. En gereedschap kent geen eigenaren, enkel gebruikers.), die worden bewust boos gehouden, hierdoor zullen ze zich niet omdraaien of even stil staan en inzien dat er een weg uit hun eigen moeras is maar dat ze juist gebruikt worden om elkaar nog wat verder van de kant af te duwen.

Vraagt u zich maar eens af waarom we het de hele tijd hebben over uitkopen, maar nooit over ínkopen. Inkopen, daar horen we Rabobank et alii over als ze weer de volgende agri-unicorn-startup zien. Inkopen, daar horen we Unilever en Akzo over, als ze weer een agri-tech-startup zien. Maar nooit de boeren. Nee, de boeren zijn niet de (toekomstige) gebruikers van de nieuwste innovaties of technologische vindingen. De boeren staan in de weg van de nieuwste innovaties of technologische vindingen van de unicorn-startups.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Let wel... Regel 1:

I kid you not.
offtopic:
SGP speelt al langer op meer terreinen een dubieuze rol. Daar heb ik recentelijk nog een post over gemaakt. Gevaarlijke club tegenwoordig.

It’s the economy, stupid!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00
fsfikke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Dus ipv feiten en cijfers moet de regering hun beleid maar op boeren'verstand' en demonstraties baseren? De boeren beconcurreren zichzelf kapot, de oplossing is nou eenmaal verkleinen. Als ik tien kapperszaken in een dorp van 100 man open moet ik ook niet klagen dat ik niet genoeg verdien. Ook al heb ik die zaken van m'n opa geerfd.

[...]

Want de boeren zagen het als achter in de 10km file een ambulance aan kwam rijden?
Heb je de video gezien?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-10 16:35
Voor de veehouder, die al meermaals met de trekker actievoerde, is het omzagen van de honderd knotwilgen een statement dat hem aan het hart gaat. ,,Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder.”
Waren het zijn eigen bomen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 13:31
Dan mag het nog niet zo maar zonder vergunning ;-) Hoewel die als raadslid vermoedelijk snel te verkrijgen is..

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-10 14:11
emnich schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Precies, dan kan je beter naar een ander blijven wijzen die het probleem op moet lossen. [/sarcasm]

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
dr.lowtune schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:04:
[...]

Wanneer dat gebeurd is het denk ik snel over met de sympathie die bij velen nog voor de boeren aanwezig is.
Vast, maar ten koste van wat? zal je moeder/vrouw/man/zoon maar zijn die niet tijdig hulp krijgt "maar de publieke opinie sloeg wel om hoor" schrale troost

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 09:23
ProudElm schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:15:
Dan mag het nog niet zo maar zonder vergunning ;-) Hoewel die als raadslid vermoedelijk snel te verkrijgen is..
Off-topic maar dat is per gemeente verschillend, hier mag je bijv. alles kappen zonder vergunning zolang de boom niet op de bomenlijst staat

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 13:31
Oh weer wat geleerd.. d:)b

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zelfs als het mocht in de gemeente van die bomenkapper blijft het zinloos en asociaal.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 09:23
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:22:
Zelfs als het mocht in de gemeente van die bomenkapper blijft het zinloos en asociaal.
Zijn we het toch nog ergens over eens :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja, en je snapt hopelijk dat dat een kulargument is. Conclusie is dat ambulances vertraagd werden door illegale acties en dat dit enkel te veroordelen is.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 28-06-2022 15:28 ]

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-10 17:25
unclero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Dit gaat ook over misleiding, over marketing die selectief belang dient. De draaiboekjes en scripts van Brexit zijn slechts aangepast en worden nu rondgestrooid over ons en vooral over de boeren: die zijn bewust verstoken van vertegenwoordiging (denkt u dat LTO er is voor de boeren of voor het netwerk? "De kerk is er nooit voor de gelovigen, de gelovigen zijn er altijd voor de kerk." - Virtuozzo. Denkt u dat bij de CDA de (tanende) leden spreken, of de Business Club? En over PVV/JA21/FvD/BVNL en BBB zullen we het maar even niet hebben. Dat is gereedschap, die eersten als hefboom, die laatste als bliksemafleider. En gereedschap kent geen eigenaren, enkel gebruikers.), die worden bewust boos gehouden, hierdoor zullen ze zich niet omdraaien of even stil staan en inzien dat er een weg uit hun eigen moeras is maar dat ze juist gebruikt worden om elkaar nog wat verder van de kant af te duwen.
Dit dus idd. Let eens op toon en woordkeus; er is verdacht weinig verschil t.o.v een Trump rally, brexit bijeenkomst of een boerenprotest hier.

• renegrunn
unclero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Even ietwat ontluisterend, maar het huidige plan ís een plan.
We kunnen het nu wel hebben over beestjes, meststank of het gebrek aan perspectief voor het agrarische familiebedrijf, maar in weze is de situatie waar we ons nu in verkeren een tweesprong: Kiezen we voor agrarische industrie, of kiezen we voor agrariërs. Punt. Het ene sluit het andere uit.
Dan heb ik een andere definite van een plan.

Hoeveel en vooral ook welke boerderijen zullen moeten sluiten?
Wie of wat bepaald de uitkoop vergoeding?
Voor wanneer moet dit gebeuren?
Wat gebeurt er met het vrijgekomen land?
Wat gebeurt er met de gebouwen, machines etc?

Zomaar een paar onderwerpen wat ik in een plan zou verwachten….

• Señor Sjon
fsfikke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Ja, en je snapt hopelijk dat dat een kulargument is. Conclusie is dat ambulances vertraagd werden door illegale acties en dat dit enkel te veroordelen is.
Ik zou willen dat dezelfde mentaliteit heerste over dagelijkse files om deze op te lossen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Ik zou willen dat dezelfde mentaliteit heerste over dagelijkse files om deze op te lossen.
DIe files waar een ambulance gewoon over de vluchtstrook langs kan bedoel je?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
die ontstaan niet door illegale acties van landbouw apparaten die daar uberhaupt niet eens mogen zijn

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:11:
[...]

offtopic:
SGP speelt al langer op meer terreinen een dubieuze rol. Daar heb ik recentelijk nog een post over gemaakt. Gevaarlijke club tegenwoordig.
Bezigde de SGP recent ook niet de woorden 'dit wordt een burgeroorlog'?

Oh wacht, dat was Segers... Same difference.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 28-06-2022 15:41 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Andere christen-club, dat was Segers van de Christenunie.

People as things, that’s where it starts.

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
[...]

Volgens mij was dit Segers van de CU
https://www.telegraaf.nl/...haafde-manier-om-stikstof

-

• TIGER1125
Stemming zou volgens de agenda over enkele minuten plaats moeten gaan vinden.

Voor de liefhebbers:
https://www.tweedekamer.n.../activiteit?id=2022A05660

Hangen overigens ook nog flink wat moties onder, maar we beginnen met wat stemverklaringen...

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 28-06-2022 15:44 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Dat plan gaan de provincies nu maken, daar ligt de uitvoering.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Oh wacht, dat was Segers... Same difference.
offtopic:
Het artikel in de link naar mijn post is een aanrader. Tipje van de sluier: SGP was actief betrokken bij oprichting FvD.

• Zewatanejo
  • Laatst online: 31-10 21:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

TIGER1125 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
Stemming zou volgens de agenda over enkele minuten plaats moeten gaan vinden.

Voor de liefhebbers:
https://www.tweedekamer.n.../activiteit?id=2022A05660

Hangen overigens ook nog flink wat moties onder, maar we beginnen met wat stemverklaringen...
Ik ben benieuwd of er nog een hoofdelijke stemming wordt aangevraagd.
migchiell schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Dat gaan ze niet nu (na vandaag) doen. Dat gaan ze pas doen na de provinciale staten verkiezingen volgend jaar. Hier gaat geen enkele politicus voor die tijd zijn/haar vingers aan branden. Daarvoor plakt het pluche te veel.

[ Voor 29% gewijzigd door Zewatanejo op 28-06-2022 15:52 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Señor Sjon
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Het artikel in de link naar mijn post is een aanrader. Tipje van de sluier: SGP was actief betrokken bij oprichting FvD.
FvD begon ook heel anders dan wat het nu verworden is. :X

• TIGER1125
Zewatanejo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Ik ben benieuwd of er nog een hoofdelijke stemming wordt aangevraagd.
Ik geloof in ieder geval over de motie om het vertrouwen in het kabinet op te zeggen. :+

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Frame164 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Omdat er altijd collega's zijn die meedoen aan de race to the bottom. Spraak laatst een champignonkweker en die had het over het inkoopbeleid van de supermarkten. Letterlijke reactie van de inkoper: "Als jouw buurman minder vraagt voor zijn champignons, dan ga ik het daar halen. Zorg eerst maar eens dat de sector op 1 lijn zit, dan betalen we een hogere prijs."

Dat probleem wordt dus niet opgelost, zonder extern ingrijpen. Want er als altijd wel iemand die goedkoper weet te produceren, als is het maar met nog goedkopere arbeid of iemand die nog minder marge accepteert.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

TIGER1125 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Ik geloof in ieder geval over de motie om het vertrouwen in het kabinet op te zeggen. :+
Edgar Mulders en Geert Wilders waren je voor :o

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:25

franssie

Save the albatross

FvD stemt tegen omdat het de stikstofleugen in stand houdt ... Tsja

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:00
De beveiliging van Geert Wilders is niet wat het geweest is, die terreur-koe komt tot op een halve meter... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:50:
[...]

FvD begon ook heel anders dan wat het nu verworden is. :X
Lees het artikel zou ik zeggen.

• TIGER1125
Zewatanejo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Edgar Mulders en Geert Wilders waren je voor :o
Najah, dat bedoelde ik daar zou geloof ik een hoofdelijke stemming over plaats gaan vinden. Maar daar zijn we bijna dus dan weten we het. :+

Ja, hoofdelijk dus

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 28-06-2022 15:57 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Whataboutism much? Die worden niet moedwillig gecreëerd door mensen die zich als kleuters gedragen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fsfikke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Whataboutism much? Die worden niet moedwillig gecreëerd door mensen die zich als kleuters gedragen.
Nou.. ik zie soms automobilisten zich gedragen.. Laten we het er maar op houden "Niet moedwillig gecreëerd". ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

SGP (niet verrassend) en Omtzigt stemmen opvallend hetzelfde als de extremisten/hefbomen/bliksemafleiders.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:03:
SGP (niet verrassend) en Omtzigt stemmen opvallend hetzelfde als de extremisten/hefbomen/bliksemafleiders.
We framen om het dogma te versterken en de echokamer dicht te timmeren tegen indringers. Gaat lekker zo.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55
Zewatanejo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:49:

Dat gaan ze niet nu (na vandaag) doen. Dat gaan ze pas doen na de provinciale staten verkiezingen volgend jaar. Hier gaat geen enkele politicus voor die tijd zijn/haar vingers aan branden. Daarvoor plakt het pluche te veel.
Dat weet ik wel :) ik denk zelfs dat ze het helemaal niet gaat doen, omdat ze er simpelweg geen zin in hebben. Nog los van dat er wellicht ook statenleden zijn die directe banden hebben met de belanghebbenden (en daarmee bedoel ik zeker niet alleen de boeren zelf... kijk bv. naar dat kamerlid dat onlangs overstapte van VVD naar BBB, die is naast kamerlid ook voorzitter van de pluimveeverwerkende industrie), en die er dus om die reden belang bij (denken te) hebben om de boel te traineren.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zewatanejo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:07:
[...]

We framen om het dogma te versterken en de echokamer dicht te timmeren tegen indringers. Gaat lekker zo.
Wat bazel je?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:37
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:35:
[...]

De antwoorden op de meeste van die vragen zijn gewoon te vinden in de LBV en MGA regelingen.

Hij wil.

• renegrunn
migchiell schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Precies mijn punt, dus het is nog geen plan. En zo werd het wel gepresenteerd..

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:42
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:34:
[...]

Precies mijn punt, dus het is nog geen plan. En zo werd het wel gepresenteerd..
Door wie is het als een plan gepresenteerd?

Ik weet niet beter dan dat het zo ging:
- Kabinet kondigt aan dat stikstofuitstoot door landbouw omlaag moet.
- Kabinet laat provincies en boeren het uitzoeken

Einde verhaal. Dus de hoe en wat moet nog uitgezocht worden.

• Punkrocker
  • Laatst online: 00:04

Punkrocker

Mostly harmless

Kalentum schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Door wie is het als een plan gepresenteerd?

Ik weet niet beter dan dat het zo ging:
- Kabinet kondigt aan dat stikstofuitstoot door landbouw omlaag moet.
- Kabinet laat provincies en boeren het uitzoeken

Wat een aanfluiting...

"What do you get if you multiply six by nine..."

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 19:06
TheGhostInc schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:42:

Het verzet van de boeren is geen individueel verzet, het is niet 'boer Harmsen' die op veeweg 12b woont. Het is 'alle' boeren, die 'alle' maatregelen verwerpen. En dat is eigenlijk wel gek.
Het is zeker gek, als je je bedenkt dat diezelfde boeren het niet lukt zich collectief te verzetten tegen te lage prijzen voor hun producten…

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:57
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door President op 28-06-2022 17:18 ]

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:03:
Valt me tegen van Omtzigt. Ik had hem hoog zitten.

• siggy

siggy

Wait.... what?

kraanwagen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Valt me tegen van Omtzigt. Ik had hem hoog zitten.
Ik heb de stemming niet gezien, maar qua kennis heb ik Omtzigt niet zo hoog zitten. Hij denkt dat ie het juiste doet ipv daadwerkelijk kijken naar de feiten. Ofwel, hij drijft politiek....

• hoevenpe
Kalentum schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:36:
- Kabinet gooit stippeltekening van 300x300 pixels online: Iedereen kan stikstof reduceren van Ravensburger...

• LZ86
[...]

Let wel... Regel 1:

I kid you not.
https://www.ad.nl/binnenl...achter-zich-aan~af595a11/

Ik denk dat ie er nog heel lang zit :P

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:42
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:30:
[...]

- Kabinet gooit stippeltekening van 300x300 pixels online: Iedereen kan stikstof reduceren van Ravensburger...
"Richtinggevend" is die kaart. Ik heb het ook niet bedacht...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:08:
Het is zeker gek, als je je bedenkt dat diezelfde boeren het niet lukt zich collectief te verzetten tegen te lage prijzen voor hun producten…
En dan zijn er ook nog coöperaties waarin de boeren samenwerken.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:24
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:30:
[...]- Kabinet gooit stippeltekening van 300x300 pixels online: Iedereen kan stikstof reduceren van Ravensburger...
Wanneer je nou niks zinnigs in te brengen hebt, reageer dan gewoon niet.

Die tekening is een basismeting gerelateerd aan natura gebieden. Het is niet een definitieve kaart waar vanaf morgen x % stikstof gereduceerd moet worden. We wonen niet in Vlaanderen waar boeren al verplicht uitgekocht worden die in een gebied zitten met een overschot aan stikstof. Nederland is een polderland, een overlegland en ik kan me niet voorstellen dat de provincies straks boerenbedrijven gaan opkopen om de stikstofuitstoot te verminderen. Daar gaat overleg aan vooraf. Die melkveehouder die echt teveel stikstof uitstoot is misschien wel genegen om de melkkoeien weg te doen en natuurgrasland aan te leggen voor zijn nieuwe wagyu vleesrunderen. Da's anders boeren dan gebruikelijk was de afgelopen 40 jaar maar het kan wel genoeg opleveren voor een belegde boterham. Een omslag bij de consument is weliswaar ook noodzakelijk, maar ook daar begint langzamerhand het besef te komen dat het niet meer zo vanzelfsprekend is om onbeperkt goedkoop vlees te kunnen eten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 19:06
JanHenk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:59:

Wat 'wij' als buitenstaanders en niet-boeren dan niet goed doen, is dat er geen perspectief is gegeven. Er wordt een kaartje gedropt, de verantwoordelijkheid afgeschoven naar de provincie en we zijn echt niets opgeschoten, behalve dat er steeds meer onbegrip is onderling. In die zin kan ik de frustratie wel voorstellen.
Volgens mij is er een perspectief van vele miljarden subsidie…

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• hoevenpe
Yaksa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:48:
Die tekening is een basismeting gerelateerd aan natura gebieden. Het is niet een definitieve kaart waar vanaf morgen x % stikstof gereduceerd moet worden.
En jij verwacht dat een boer die onder een 87% stipje zijn bedrijf heeft rustig af gaat wachten?

• Yaksa
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:50:
[...]En jij verwacht dat een boer die onder een 87% stipje zijn bedrijf heeft rustig af gaat wachten?
Wanneer dat een SKAL gecertificeerde boer is dan hoeft die zich helemaal geen zorgen te maken en kan gewoon doorgaan met boeren.
Maar wanneer dat een kippenboer is met 240.000 vleeskuikens in een oude megastal met slechte afzuiging dan kun je er op wachten dat die wel een gesprekje met de provincie aan moet gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• hoevenpe
Yaksa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:02:
Wanneer dat een SKAL gecertificeerde boer is dan hoeft die zich helemaal geen zorgen te maken en kan gewoon doorgaan met boeren.
Als hij de enige boer is in het 87% stipje is hij toch echt de klos. SKAL of geen SKAL...

• Yaksa
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:28:
[...]Als hij de enige boer is in het 87% stipje is hij toch echt de klos. SKAL of geen SKAL...
laat maar........

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ijdod schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:48:
[...]

Volgens mij is er een perspectief van vele miljarden subsidie…
Die boodschap is niet goed overgebracht.

Overigens zijn ze gewend aan subsidies. En het is pure emotie, want rekenen doen ze niet. Zolang er maar geboerd kan worden..

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Is iemand nog zo aardig geweest om naar de 2e Kamer te gaan met een handvol vers gras en dat aan een van die arme koeien aan te bieden, zodat die tenminste echt voer ontdekt i.p.v. krachtvoer en hooi?

Hopelijk hebben ze ook niet te veel sigarettenpeuken van de grond opgepeuzeld, dat is waarschijnlijk slecht voor de melk of het vlees (aan de andere kant, je moet ergens beginnen met het verminderen van de veestapel...).

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Kijken wat ie doet als ik voor de Grefokerk daar een kuub stront loos en een paar hooibalen in de hens zet (op zondag natuurlijk!).
En ook nog even de bomen daar omzagen natuurlijk! Wat frustratie en dan mag kennelijk alles.
De grafzerken bij de kerk, bedoel je. De bomen moet je met rust laten.

Als je dan ook nog een kruis van een van die zerken in de brandende hooibalen zet met een pop van een boer die eraan is genageld, gok ik dat je pas echt indruk gaat maken.

• franssie

franssie

Save the albatross

De bedreigingen aan het adres van minister Van der Wal,
en nog meer wijst hij af, even te laat, maar nu het aaibare van de trekkers er wel af is lijkt LTO de handen ervanaf te trekken (dezelfde LTO die vorige week woensdag nog bussen regelde om veeboeren naar varkens en kippen Stroe te halen)

Bestaat er zoiets als een lanbouwplastichoedje? Er is denk ik een markt voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• LZ86
Ik zie inmiddels steeds meer fotos van trekkers die in beslag worden genomen.

Mooi. Eindelijk wordt er opgetreden.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-10 17:31
*knip*
Ranten willen we dus niet zien, het voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 84% gewijzigd door tweakduke op 28-06-2022 21:40 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
LZ86 schreef op drinsdag 28 juni 2022 @ 15:08:
Misschien eens wat diervoederbedrijven blokkeren? Volgens mij is er een mooie lijst van bedrijven die het steunen om half NL plat te leggen. Eens kijken hoe ze reageren als zij een dagje kunnen afschrijven?

• franssie

franssie

Save the albatross

TheGhostInc schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Misschien eens wat diervoederbedrijven blokkeren? Volgens mij is er een mooie lijst van bedrijven die het steunen om half NL plat te leggen. Eens kijken hoe ze reageren als zij een dagje kunnen afschrijven?
Als een soort Forens Defence Force? Oh, die afkorting is al bezet helaas ;-)

• siggy

siggy

Wait.... what?

franssie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Als een soort Forens Defence Force? Oh, die afkorting is al bezet helaas ;-)
Eigenlijk zou dat Rijkwaterstaat moeten zijn. Hun taak is toch de snelwegen gangbaar te houden.

Burger Defence Force. Genoeg tweakers die vast wel een waterkanon op een bestelbusje kunnen knutselen :+

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat zou prachtig zijn ja, als de bestwetertjes van tweakers zich er wel even mee zouden gaan bemoeien.

Is ook wel eens goed, wat buitenlucht.

• LZ86
Het rijk heeft die trekker terroristen op de A59 allemaal een boete kunnen geven.

Dat is dus 70 x 480 euro. Haalt het rijk even bijna 34k binnen.

• LZ86
SuBBaSS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:19:
Dat zou prachtig zijn ja, als de bestwetertjes van tweakers zich er wel even mee zouden gaan bemoeien.

Is ook wel eens goed, wat buitenlucht.
Al die boerderijen aan de ransomware en ddos :+

• siggy

siggy

Wait.... what?

LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:19:
Het rijk heeft die trekker terroristen op de A59 allemaal een boete kunnen geven.

Dat is dus 70 x 480 euro. Haalt het rijk even bijna 34k binnen.
Daar zullen die boeren niet om malen. En 34k voor al die politie agenten die de hele dag hebben staan niksen? Karig hoor. Paar tractoren veilen heb je meer aan. Uiteraard veiling in het buitenland, want de boeren zijn zo dol op hun export.

• LZ86
siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Daar zullen die boeren niet om malen. En 34k voor al die politie agenten die de hele dag hebben staan niksen? Karig hoor. Paar tractoren veilen heb je meer aan. Uiteraard veiling in het buitenland, want de boeren zijn zo dol op hun export.
Laat ze er daar nu net een aantal van in beslag genomen hebben :P

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
De politie kan hier moeilijk wat aan doen als ze stil staan op de snelweg, daarvoor heb je pantservoertuigen van de Kmar nodig of het leger.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 28-06-2022 21:41 . Reden: Quote aangepast ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:57
Rockvee2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:22:
[...]

De politie kan hier moeilijk wat aan doen als ze stil staan op de snelweg, daarvoor heb je pantservoertuigen van de Kmar nodig of het leger.
Aan de andere kant: boer arresteren (eventueel met taser) en vervolgens zelf die tractor weg rijden.... En dan gewoon een maand ofzo in beslag nemen.

Doen ze dat een paar dagen achter elkaar dan zal er vanzelf geen snelweg meer geblokkeerd worden ...

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:18:
[...]

Eigenlijk zou dat Rijkwaterstaat moeten zijn. Hun taak is toch de snelwegen gangbaar te houden.

Burger Defence Force. Genoeg tweakers die vast wel een waterkanon op een bestelbusje kunnen knutselen :+
En dan komt het Tree Defense Initiative ook even langs om boeren hun grasvelden vol te zetten met zaailingen.

Wat groeit goed op arme grond?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amphiebietje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:
[...]

En dan komt het Tree Defense Initiative ook even langs om boeren hun grasvelden vol te zetten met zaailingen.

Wat groeit goed op arme grond?
japanse duizendknoop? Is wel erg in het nieuws de laatste tijd :+ Dat actievoerders nog zoiets niet gedaan hebben. Zo kun je hele akkervelden 'onschadelijk' maken....

(dit gaat beetje de verkeerde kant op)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo te zien hebben de boeren op knooppunt beekbergen A50/A1 ook een paasvuur gemaakt. Komen meerdere grote zwarte rookpluimen uit die richting, flink wat getoeter en vuurwerk explosies.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 28-06-2022 19:41 ]

• Kojoottii
  • Laatst online: 30-10 14:10
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:50:
[...]

En jij verwacht dat een boer die onder een 87% stipje zijn bedrijf heeft rustig af gaat wachten?
Ja wat anders ? Dat doen ze al 30 jaar toch? Of wellicht denken ze nog aan uitbreiden :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Kojoottii op 28-06-2022 19:43 ]

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
President schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:30:
[...]

Aan de andere kant: boer arresteren (eventueel met taser) en vervolgens zelf die tractor weg rijden.... En dan gewoon een maand ofzo in beslag nemen.

Doen ze dat een paar dagen achter elkaar dan zal er vanzelf geen snelweg meer geblokkeerd worden ...
En hoe weet je van welke boer welke trekker is dan? :)
Ze zijn niet achterlijk. Die rijden daar naartoe, stappen uit en gaan met zijn allen in een grote groep staan. Inclusief aanhang en toeschouwers. Sleutel in de broekzak en wachten maar.
Tegen de tijd dat de politie is gearriveerd is het compleet onduidelijk wie die trekker daar heeft neergezet. En aangezien je niet kan bewijzen dat degene die hem wegrijd ook degene is die hem daar neer heeft gezet kan je ook geen boetes uitschrijven.
Wil je ze allemaal afslepen dan ben je dagen bezig.

De politie kan je niet zoveel verwijten. De taktiek nu is dreigen dat als iedereen niet vertrekt er 1 trekker zal worden afgesleept. In de hoop dat men bang wordt dat dat net diegene is waarmee ze zijn gekomen.
Dat heeft even gewerkt maar vandaag trok men zich daar ook niet zoveel meer van aan.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:08:

[...]

en nog meer wijst hij af, even te laat, maar nu het aaibare van de trekkers er wel af is lijkt LTO de handen ervanaf te trekken (dezelfde LTO die vorige week woensdag nog bussen regelde om veeboeren naar varkens en kippen Stroe te halen)

Bestaat er zoiets als een lanbouwplastichoedje? Er is denk ik een markt voor.
Van der Tak blijft heel selectief in zijn afwijzingen. Tussen de regels door lees je dat hij het allemaal wel begrijpt en goedkeurt. Behalve op een paar specifieke punten is hij wel uitgesproken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Sp3dy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:43:
[...]

En hoe weet je van welke boer welke trekker is dan? :)
Dat doet er toch niet toe in feit? Die trekker blokkert de weg, dus wegslepen. Laat maar vrachtwagen met dieplader de hele dag werken.
Ze zijn niet achterlijk. Die rijden daar naartoe, stappen uit en gaan met zijn alles in een grote groep staan. Inclusief aanhang en toeschouwers. Sleutel in de broekzak en wachten maar.
Tegen de tijd dat de politie is gearriveerd is het compleet onduidelijk wie die trekker daar heeft neergezet. En aangezien je niet kan bewijzen dat degene die hem wegrijd ook degene is die hem daar neer heeft gezet kan je ook geen boetes uitschrijven.
Wil je ze allemaal afslepen dan ben je dagen bezig.
Tsja hoe voertuigen die legaal op de weg mogen zonder kenteken hebben mogen rondrijden is mij een raadsel.
De politie kan je niet zoveel verwijten.
Niet? Want? Ze staan leuk te praten met de boeren bij de hooibalen. Dat is bijna steunen van de boeren.Moet niet gekker worden, politie die wetsovertreders gaat helpen bij het overtreden van de wet.
De taktiek nu is dreigen dat als iedereen niet vertrekt er 1 trekker zal worden afgesleept. In de hoop dat men bang wordt dat dat net diegene is waarmee ze zijn gekomen.
Dat heeft even gewerkt maar vandaag op onder andere de A28 trok men zich daar ook niet zoveel meer van aan.
Een taktiek die de hele dag duurt? Beetje slechte taktiek. Boeren krijgen té veel ruimte en dit gaat gewoon een keer fout. Echt fout.

• Yaksa
Sp3dy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:43:
[...]En hoe weet je van welke boer welke trekker is dan? :)
Sinds 2021 is (bijna) elke traktor kentekenplichtig en tevens geregistreerd op eigenaar.

Pagina: 1 ... 74 ... 111 Laatste

Let op:
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.

Voor de algemene Nederlandse politiek hebben we: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2
Voor Nederlands klimaatbeleid hebben we: Het Nederlandse Klimaatakkoord
Voor de wetenschap achter het klimaatbeleid hebben we: Klimaat: wetenschap en achtergronden
En voor specifiek kernenergie is er: Kernenergie, ontwikkelingen en techniek
Voor ruimtelijke ordening is er: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden