De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Pagina: 1 ... 73 ... 111 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RemcoDelft schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Als iemand met een auto van 1000 kg op een agent inrijdt, wordt er gericht geschoten. Waarom zou dat bij een traktor van 8000 kg anders zijn?

Het is gewoon net als bij corona: een populariteitsbeleid. Willen mensen geen maatregelen, dan komt er niets. Als straks genoeg mensen genoeg hebben van de boeren, gaat Rutte weer even populair de grote jongen uithangen en wordt er ingegrepen.
Laten we nou niet doen alsof elke keer dat er een auto op een agent inrijdt er geschoten wordt. Ja het gebeurt, maar vaker niet dan wel.

Dat gezegd hebbende, we zien het momenteel aan alle kanten escaleren. Hoe langer je wacht, hoe groter de ingreep moet worden.

Beter nu een paar arrestatieteams inzetten om gericht een paar trekkers te pakken dan dalijk een halve shootout :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:37
Hoeveel doden zijn er al gevallen door deze terreuraanslagen?! Oh wacht, het zijn demonstranten. Ik zou het echt niet gaan vergelijken met bomaanslagen, inrijden op kerstmarkten, etc, etc.

Ondertussen buiten de echokamer hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKl0T2Inotk92r_97FcW0sVjE_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lyv4K2l0Fa86XRiXG7ZXCzA6.png?f=user_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Na 1 juli zijn er meer mogelijkheden aangezien ze dan verplicht een kenteken moeten voeren.
Is je kenteken gespot op een snelweg, komen ze later je trekker ophalen. Noemt het artikel ook
Ja, dan monteren ze die toch niet. Politie doet geen fluit. Zelfs de hooibalen staan ze naast te kijken. Hoe willen ze boetes uitdelen aan boeren die zich niet willen identificeren? Want die hebben uiteraard de identiteitskaart en rijbewijs thuis 'vergeten' uiteraard.

Het is een uitermate zwaktebod dat de boeren deze mate van 'ruimte' krijgen om te 'demonstreren'. Dat het een keer gebeurd okay, tweede keer shame on you, derder keer....En de hoeveelste keer is dit nu? Lijkt gewoon geen wíl te zijn om er wat tegen te doen. Want er valt genoeg te doen. Transportbedrijven zullen flinke kosten maken op deze dagen. Misschien is dit een uitnodiging aan wat dierknuffelgroepen om boerenbedrijven te bezetten. Eens kijken of de politie dan wel iets doet. Dan knuppelt de boer er rustig op los....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:31:
Hoeveel doden zijn er al gevallen door deze terreuraanslagen?! Oh wacht, het zijn demonstranten. Ik zou het echt niet gaan vergelijken met bomaanslagen, inrijden op kerstmarkten, etc, etc.

[Afbeelding]
8)7 8)7 8)7 @ enquete-uitslag.

Overigens, terreur heeft gewoon een definitie, hoeft niet per se doden te veroorzaken. Het is omdat de politie niet ingrijpt, anders zou het gewoon gewelddadig worden waardoor het prima onder de definitie terreur valt.

[ Voor 14% gewijzigd door siggy op 28-06-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:26:
[...]

Na 1 juli zijn er meer mogelijkheden aangezien ze dan verplicht een kenteken moeten voeren.
Is je kenteken gespot op een snelweg, komen ze later je trekker ophalen. Noemt het artikel ook
Maar waarom zouden de boeren zich wel aan die wet houden?

Ze doen al alles wat god verboden heeft, zoals maar niet gelimiteerd tot: rijden met een voertuig wat niet op de snelweg mag, onverzekerd rijden, gevaarlijke situaties veroorzaken, brandstichting, meerdere milieudelicten, hinderen voorrangsvoertuigen, spookrijden en het negeren van vorderingen.

Ik denk niet dat ze dan denken "oh, kut, maar een kenteken moet ik maar wel op mijn traktor plakken"
President schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Over hoeveel voertuigen die opgewassen zijn tegen de trekkers hebben we het?
Gezien je met ieder voertuig groter dan een zitmaaier een trekker kan tegenhouden: Veel.

Tenzij ze hun trekker serieus als wapen gaan inzetten, maar daarvoor is het klappertjespistool-met-loden-bonen uitgevonden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

[Afbeelding]
Poeh las het eerst verkeerd. Maar dat zijn voornamelijk radio 1 luisteraars neem ik aan, dus het verbaasd mij wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Poeh las het eerst verkeerd. Maar dat zijn voornamelijk radio 1 luisteraars neem ik aan, dus het verbaas mij wel.
Dit is de meest negatieve plek over de boerendemonstaties die ik tegenkom op internet zo'n beetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Definieer 'opgewassen tegen'.

Een ypr zal het wel in enige vorm overleven. Daar hebben ze er een stuk of 25 van.
Dan nog een handje vol shovels.

Waterwerper kun je ervoor zetten, maar die kun je denk ik wel afschrijven. Staan ze wel stil.
Zelfde geldt voor een ME bus. Zullen nog een paar varios staan her en der in het land die er beter tegen kunnen. De sprinters vallen bij normaal gebruik al uit elkaar. Houdt waarschijnlijk wel een traktor tegen.

Grote traktor VS Touran of a klasse zou ik geen geld op durven zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:35:
[...]

Dit is de meest negatieve plek over de boerendemonstaties die ik tegenkom op internet zo'n beetje. :P
Dan heb jij de twitterende Randstad BN-ers nog niet gezien :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:15

[Afbeelding]
Of er doden vallen maakt niet uit voor de definitie van terrorisme. Er zijn wel al meerdere keren (zwaar) gewonden gevallen.

Ook bedreiging van politici en vernielingen en ontwrichten van de maatschappij valt.onder terrorisme.

Het zijn absoluut geen demonstranten. Daarom noemen ze het ook zelf elke keer een opstand. Dat is een teken dat het oorlog is in hun ogen.

Dus haal lekker nog wat andere echo kamers er bij.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:35

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Señor Sjon
Hier wordt nog wel eens een bron gevraagd en gegeven, ook erg zeldzaam op het moderne internet.
En wordt er actief gemodereerd.
Ik zie een verband.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan zou ik toch de Twitter bubbel eens proberen te omzeilen. Het sentiment is in een paar weken toch aardig aan het omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Misschien eens minder in de welbekende echo kamers komen en meer in de echte wereld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:48
Tja als ze die trekkers niet van een kenteken voorzien heeft de politie nog een grotere reden om die dingen in beslag te nemen. Gisteren zijn er alvast een aantal meegenomen. Dat was een mooi gezicht.

Plus dan wordt de boete ook nog wat hoger. Want ook al doen ze het niet direct ter plekke, er worden ontzettend veel boetes uitgeschreven en nagestuurd, het OM heeft een best aantal mensen op het identificeren van die lui en dat gaat de schatkist best wat duiten opleveren.

En wat moeten we dan....wachten op de eerste dode? Het was al bijna zover, met die achterlijke eencellig die besloot zijn trekker met zijn gezin erin tegen een vrachtwagen aan te planten op de snelweg. Erg jammer dat er vervolgens binnen een paar dagen een nieuwe trekker is gecrowdfund. Die gast ligt voorlopig in de kreukels in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:38:
Het was al bijna zover, met die achterlijke eencellig die besloot zijn trekker met zijn gezin erin tegen een vrachtwagen aan te planten op de snelweg. Erg jammer dat er vervolgens binnen een paar dagen een nieuwe trekker is gecrowdfund. Die gast ligt voorlopig in de kreukels in het ziekenhuis.
Dat is niet wat er is gebeurt. Stomme actie, dat wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
President schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:14:
Als burger heb ik begrip voor het verdriet van de buren vanwege het financiële plaatje en het gevoel van familie bedrijf,
Als je trapt in dit frame wel.
https://www.nieuweoogst.n...eren-heeft-geen-opvolger#

Voor elk argument dat de boeren gebruiken is er wel een boer waarop dit van toepassing is, maar is dit nu echt de doorsnee boer, of is dit een gezocht argument?

Hoeveel eigenaren van CD-winkels waren er? En hoeveel hebben subsidie gekregen toen hun hele bedrijfstak eraan ging? En hoeveel 'zonen van' waren 'ten einde raad' omdat de familiezaak nu niet meer voortgezet kon worden?

Ik denk dat ik wel een mooie stelling neer kan zetten:

Een echte boer is voor de maatregelen

Als 30% van de boeren weggaan, dan blijft er voor de overgebleven boeren meer ruimte over. Minder concurrentie = betere prijzen. Als de problemen minder worden, kunnen we ook weer kijken naar uitbreiding/innovatie.
Met minder grondgebruik zakt ook de grondprijs en kun je eenvoudiger winst maken.
Daarnaast is het een vrijwillige maatregel. Als jij als boer wilt stoppen, dan kan dat. Misschien dat de vergoedingen iets omhoog moeten, maar dat is een kwestie van vraag & aanbod.

Het verzet van de boeren is geen individueel verzet, het is niet 'boer Harmsen' die op veeweg 12b woont. Het is 'alle' boeren, die 'alle' maatregelen verwerpen. En dat is eigenlijk wel gek.
Waarom boeit het een boer in Friesland dat in Noord-Brabant een boer wordt uitgekocht?

De belangen die spelen zitten niet bij de individuele boer, terwijl de boeren klagen over druk in de keten. Slachterijen, transportbedrijven, veevoederbedrijven en alles wat eromheen zit zijn aan het actie voeren en spannen de boeren voor hun karretje.
Dus ff sterk uitgedrukt, maar WTF zijn die boeren aan het doen? De regering komt met miljarden en miljarden over de brug om een industrie die op z'n laatste benen loopt te saneren en dan blijkt deze industrie ineens 'geweldig' te zijn en de 'parel' van Nederland?

Ik snap het werkelijk waar niet meer. Hoe langer het duurt, hoe meer drogredenen ik hoor. Hoe meer 'frames' erbij komen, hoe meer onzin er verkondigd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Tja, wie neemt de moeite om op die poll te stemmen... Vooral de voorstanders neem ik aan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Dit is ook een van de weinige plekken op internet waar feiten nog steeds feiten zijn.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Dat is niet wat er is gebeurt. Stomme actie, dat wel.
Hij reed op de snelweg in een trekker. Dat is verboden met een héél goede reden. Als je dan schijt hebt aan de regels dan vraag je er eigenlijk wel om. Vooral jammer dat ie zijn vrouw en dochter mee moest nemen.

Dat ze nu bijvoorbeeld een stel koeien loslaten bij de 2e kamer vindt ik dan wel weer een ludieke actie. Daar win je wel medestanders mee. Maarja, de negatieve zaken voeren inmiddels de overhand dat ik die actie eigenlijk ook totaal niet boeiend meer vindt.

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 28-06-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:45:
[...]

Hij reed op de snelweg in een trekker. Dat is verboden met een héél goede reden. Als je dan schijt hebt aan de regels dan vraag je er eigenlijk wel om.
Eens, maar wat je schreef klopte niet helemaal. Zeker als ik hierboven net lees dat dit de enige plek is waar feiten nog feiten zijn ;)

Hij reedt met zijn lader nog omhoog tegen een viaduct aan, waardoor 'ie dus ineens stilstond. Daarop reedt een vrachtwagen achterop.
Vooral jammer dat ie zijn vrouw en dochter mee moest nemen.
Mjah, weet niet hoe oud de dochter is, maar zijn vrouw was daar vast niet onder dwang. Laten we nou niet doen alsof vrouwen geen eigen wil, mening of stem in deze hebben. Heck, wellicht zat zijn vrouw achter het stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:49:
[...]
Hij reedt met zijn lader nog omhoog tegen een viaduct aan, waardoor 'ie dus ineens stilstond. Daarop reedt een vrachtwagen achterop.
Dat is door de familie (vrouw die in de trekker zat) zelf ontkracht. Nu kan je je natuurlijk afvragen of dat dan wel waar is , maar totdat de officiele toedracht bekend is inderdaad maar even niet speculeren over de toedracht :)

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 28-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Dat is door de familie zelf ontkracht.
Echt? Dat heb ik dan weer niet meegekregen - mea culpa. Had het in diverse kranten als zodanig gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:49:
[...]

Eens, maar wat je schreef klopte niet helemaal. Zeker als ik hierboven net lees dat dit de enige plek is waar feiten nog feiten zijn ;)

[...]

Mjah, weet niet hoe oud de dochter is, maar zijn vrouw was daar vast niet onder dwang. Laten we nou niet doen alsof vrouwen geen eigen wil, mening of stem in deze hebben.
Dochter was minderjarig heb ik begrepen. Je weet wel, je eigen gezin als menselijk schild gebruiken. Echt diep triest dat dit soort mensen direct geholpen worden mbt inzamelingsactie.

Ik krijg sterk de indruk dat ze de protesten maar laten gaan. Die beetje boetes worden ze echt niet koud van. Daar zit genoeg geld in die sector die dit allemaal waard is. Maar het is extreem wrang dat de politie er gewoon niks aan wilt doet. Gewoon bespottelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wat ik met dit alles wel mis, is een politieke partij met ballen.

Een echte law en order partij, die dit soort hufters gaat aanpakken, en boeven gaat vangen. Zo'n partij waarvan de leider zegt dat je maar normaal moet doen, en dat je anders kan oppleuren. Iemand die dit soort raddraaiers persoonlijk in elkaar zou willen slaan, omdat ze hulpverleners lastig vallen.

En toch oog heeft voor het breekbare vaasje wat dit land is.

Zo'n partij, en zo'n leider, dat is wat we nu nodig hebben, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Echt? Dat heb ik dan weer niet meegekregen - mea culpa. Had het in diverse kranten als zodanig gelezen...
Al snel ging het verhaal rond dat de voorlader van de tractor omhoog stond en dat het voertuig daarom tegen een viaduct over de A12 bij Ede was geklapt, maar Gert en Elly vertellen een heel ander verhaal. Net als Bertine deed op sociale media. In haar bericht staat dat een chauffeur ‘zich behoorlijk schuldig voelt’.

https://www.ad.nl/binnenl...bc4f868dbf68a71&auth_rd=1

Hiero kan je het teruglezen. Maar de familie houdt inmiddels mediastilte, want het gaat niet zo best met de bestuurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Vrachtwagen is er achterop gereden. Dus ook niet het verhaal dat trekker op vrachtwagen inreed. Staat wel een verhaal op de DeStentor.
siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Dochter was minderjarig heb ik begrepen. Je weet wel, je eigen gezin als menselijk schild gebruiken. Echt diep triest dat dit soort mensen direct geholpen worden mbt inzamelingsactie.
Je weet wel? Die dochter wilde waarschijnlijk graag mee omdat het haar ook aangaat en/of betrokken is. Wat een haat tegenover iemand die een zwaar ongeluk heeft gehad en dan wordt geholpen. De actie afkeuren van de op de snelweg rijden kan ik wel begrijpen, maar dat het triest is dat mensen geholpen worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 28-06-2022 12:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
ja want een vluchtende crimineel in een gejatte audi R8 die op de A2 verongelukt is natuurlijk ook zielig, net als deze bestuurder.

Als ie daar niet met zijn trekker had gereden had ie nu gewoon nog koeien kunnen melken, hij koos er zelf voor om daar, in overtreding, te zijn toch?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Ik krijg sterk de indruk dat ze de protesten maar laten gaan. Die beetje boetes worden ze echt niet koud van. Daar zit genoeg geld in die sector die dit allemaal waard is. Maar het is extreem wrang dat de politie er gewoon niks aan wilt doet. Gewoon bespottelijk.
Ik ben tegen de protesten maar het blijven gewoon mensen die soms stomme dingen doen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

commentaar op moderatie per DM en niet in het topic

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 28-06-2022 14:38 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Bolletje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Vrachtwagen is er achterop gereden. Dus ook niet het verhaal dat trekker op vrachtwagen inreed. Staat wel een verhaal op de DeStentor.

[...]

Je weet wel? Die dochter wilde waarschijnlijk graag mee omdat het haar ook aangaat en/of betrokken is. Wat een haat tegenover iemand die een zwaar ongeluk heeft gehad en dan wordt geholpen. De actie afkeuren van de op de snelweg rijden kan ik wel begrijpen, maar dat het triest is dat mensen geholpen worden?
Je kan het op verschillende manieren bekijken. Is die man buiten zijn eigen schuld bij een ongeluk betrokken geraakt, dan zou niemand het raar vinden dat ie geholpen wordt middels een crowdfund.

Maar als je moedwillig met een landbouw voertuig op de snelweg gaat rijden, want ten strengste verboden is, en veroorzaak je daar dus een zwaar ongeval mee waarbij ook je vrouw, minderjarige dochter getroffen worden en waarbij je ook nog een 21 jarige chauffeur traumatiseerd? Ja, dat vinden mensen raar.

En het wordt bizar als vervolgens de gevolgen van je daden op het conto van belastingbetalers geschreven kan worden (inzet hulpdiensten/schade weg)en je vervolgens ook nog middels crowdfunding even een ton binnenharkt....Ik snap heel goed waar de haat dan vandaan komt.

Je gaat toch ook niet een dronken bestuurder die 3 slachtoffers maakt middels een crowdfund een nieuwe auto geven en zijn boetes betalen?

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 28-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bolletje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:58:

Gaan de boeren ook de schade van die vrachtwagen betalen? Is daar al iets over bekend?

En ja, ik vind het triest dat dit soort asociaal volk, want dat zijn ze, alles mogen doen en als het fout gaat ze nog geld krijgen ook. Daar zullen ze hun lesje van leren. Een normaal mens moet op de verbrande billen zitten, deze mensen krijgen nog geld toe ook.

Als ik bijv ga demonstreren door met 200km/h over de snelweg te razen met mijn kind naast me zonder gordels, en ik veroorzaak een ongeluk. Is dat ook zielig voor mij als ik mijn auto in de prak rijd, mijzelf en anderen verwond?

Of is het dan ineens een ander verhaal? Haat of geen haat, ik vind het triest dat asociaal gedrag beloond wordt. Want we hebben nog niet genoeg asociale mensen in dit land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Je kan het op verschillende manieren bekijken. Is die man buiten zijn eigen schuld bij een ongeluk betrokken geraakt, dan zou niemand het raar vinden dat ie geholpen wordt middels een crowdfund.

Maar als je moedwillig met een landbouw voertuig op de snelweg gaat rijden, want ten strengste verboden is, en veroorzaak je daar dus een zwaar ongeval mee waarbij ook je vrouw, minderjarige dochter getroffen worden en waarbij je ook nog een 21 jarige chauffeur traumatiseerd? Ja, dat vinden mensen raar.

Je gaat toch ook niet een dronken bestuurder die 3 slachtoffers maakt middels een crowdfund een nieuwe auto geven?
Ja precies, dus als afgelopen jaren tijdens de demo op de dam in Amsterdam het monument op een groep mensen was gevallen, ook dikke pech? Want je had er niet mogen zijn vanwege de Covid maatregelen?

Inderdaad, stom vergelijk, net als die anderen hierboven?
[...]
Ik meen dat de oorzaak nog wordt onderzocht door de politie? Dat ze er niet hadden mogen rijden klopt, maar volgens mij wordt dus het 1 en ander nog onderzocht.

[ Voor 22% gewijzigd door renegrunn op 28-06-2022 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
[...]

Zo gefixt :)

Als iedereen in Nederland zo gefrustreerd was als de gemiddelde poster in dit topic zaten we nu middenin een burgeroorlog. Tuurlijk verdiend de wijze van demonstreren niet de schoonheidsprijs maar we hebben het dan ook over de meest ingrijpende wet voor de landbouw sinds het ontstaan van Nederland.
Als die dan ook nog eens zo knullig wordt geïntroduceerd dan is de frustratie toch wel een beetje te begrijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Proton_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:37:
@Señor Sjon
Hier wordt nog wel eens een bron gevraagd en gegeven, ook erg zeldzaam op het moderne internet.
En wordt er actief gemodereerd.
Ik zie een verband.
Het onderwerp is op dit moment veel te politiek geworden en komt ook voort aan een gebrek aan visie waar men met NL naar toe wilt. Park of natuur. Ik kom van beide kanten bronnen en verhalen tegen waar ik het mijne van denk.
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Dan zou ik toch de Twitter bubbel eens proberen te omzeilen. Het sentiment is in een paar weken toch aardig aan het omdraaien.
Die poll is van vanochtend anders?
Philip Ross schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:37:
[...]

Misschien eens minder in de welbekende echo kamers komen en meer in de echte wereld.
Grappig, dat gevoel heb ik hier nog het meeste eigenlijk. ;)
NiaX schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:43:
[...]

Tja, wie neemt de moeite om op die poll te stemmen... Vooral de voorstanders neem ik aan.
Gemiddelde NPO1-luisteraar vermoed ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Philip Ross schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:37:
Of is dit juist de linkse/milieu/anti boeren echo chamber? Oef, eye-opener. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Ja precies, dus als afgelopen jaren tijdens de demo op de dam in Amsterdam het monument op een groep mensen was gevallen, ook dikke pech? Want je had er niet mogen zijn vanwege de Covid maatregelen?

Inderdaad, stom vergelijk, net als die anderen hierboven
Uhm, is het op de dam staan van invloed op het vallen van het monument?

Denk dat als de demonstranten zelf een monument naar beneden trekken en er dan onder komen er ook weinig sympathie te vinden is.

Dat is een vergelijkbare situatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:09:
Het aantal stemmen is bovengemiddeld hoog, dus reken er maar op dat deze flink beinvloed is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:05:
[...]
Ik meen dat de oorzaak nog wordt onderzocht door de politie? Dat ze er niet hadden mogen rijden klopt, maar volgens mij wordt dus het 1 en ander nog onderzocht.
Nee hoor, door daar te rijden met een voertuig waarmee hij NOOIT op de snelweg had mogen rijden is de boer de reden dat het ongeluk gebeurde.

Had ie normaal gedaan en zich aan de regels gehouden was dat ongeluk nooit gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
[...]

Grappig, dat gevoel heb ik hier nog het meeste eigenlijk. ;)
Fijn dat jij dat denkt. Als je beter opgelet had dan had je geweten dat de groep hier behoorlijk divers is in politieke voorkeuren.

De enig eis de we stellen is dat claims met argumenten onderbouwd moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Het aantal stemmen is bovengemiddeld hoog, dus reken er maar op dat deze flink beinvloed is.
Inderdaad, zie het nu ook.

Doet me denken aan het poll kapen door VI-kijkers of bijvoorbeeld Geenstijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]
De gemiddelde stand.nl poll heeft 600 to 1000 stemmen, dát is de gemiddelde NPO1 luisteraar. Deze poll heeft 22000 stemmen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Die poll is van vanochtend anders?
En die vind je objectief en representatief zonder enige twijfel?

Kom op. Oproepje vanuit BBB en/of FDF en de uitslag is helder.

Los daarvan moet er al een aardig steekje bij je los zitten om dit gedrag ook maar op enige manier goed te keuren.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 28-06-2022 13:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

RodeStabilo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Een mod zijn op een techforum, en niet inzien dat deze internetpoll beïnvloedt is.

Tja.
Philip Ross schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Fijn dat jij dat denkt. Als je beter opgelet had dan had je geweten dat de groep hier behoorlijk divers is in politieke voorkeuren.

De enig eis de we stellen is dat claims met argumenten onderbouwd moeten worden.
De grap is ook dat tijdens de verkiezingen het vrij duidelijk is dat het merendeel hier gewoon rechts is.

Tijdens de discussies zou ik zeggen dat het doorgaans meer 50-50 is.

Overigens weet Sjon dat ook wel, hij is een GC-mod, en ik meen te herinneren dat ie een poos ook specifiek AWM mod was.

Edit: Hier, in dit specifieke topic is men wel wat meer anti-boer, of, om het om te buigen: pro-wetenschap, net als praktisch overal in AWM.

Nu kun je met landelijke politiek vaak nog wel steggelen over wat nou wetenschap is, of hoe je om moet gaan met een bepaalde wetenschap. Maar hier is het gewoon al zo lang, zo duidelijk. Da's ongeveer hetzelfde als zeggen dat men in de oude religie-topics anti-religieus was.

Als de boeren daadwerkelijk een punt hadden, was de sfeer compleet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door RobinHood op 28-06-2022 13:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Sp3dy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Zo gefixt :)

Als iedereen in Nederland zo gefrustreerd was als de gemiddelde poster in dit topic zaten we nu middenin een burgeroorlog. Tuurlijk verdiend de wijze van demonstreren niet de schoonheidsprijs maar we hebben het dan ook over de meest ingrijpende wet voor de landbouw sinds het ontstaan van Nederland.
Als die dan ook nog eens zo knullig wordt geïntroduceerd dan is de frustratie toch wel een beetje te begrijpen?
Denk dat het vertekende beeld van de boerensupporters vooral komt door de bubbel waarin ze leven. Dit topic is natuurlijk dan weer de andere kant, maar de meeste mensen zullen onverschillig/neigen naar zeuren staan tegenover het leed van de boeren.

Want het boerenleed staat in geen verhouding tot de schade die ze al jaren opleveren. En de meeste mensen beseffen dat. Als je hele business draait op subsidies, leningen, en het niet meenemen van maatschappelijke kosten voor de problemen die je oplevert, misschien heb je dan gewoon een slechte business gekozen, en moet je je kinderen niet in dezelfde shit willen storten.

Dus óf de boeren zijn zielig en het is een superzwaar beroep waarin je continu door iedereen wordt genaaid -> waarom moet dit dan blijven voorbestaan, deze vorm van uitbuiting, en waarom zou je je kinderen in dezelfde genaaide positie willen brengen?

Óf de boeren zijn helemaal niet zielig, en het boert best prima, en in dat geval moeten we ze behandelen als iedere andere onderneming: die schikken zich naar de regels die gelden in een land (belastingontduiking daargelaten, want we hebben wel de VVD aan de macht natuurlijk).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ondertussen in: "De Speld kan dit niet eens meer bedenken"
'Een van de koeien naar slachthuis als Kamer instemt'

De demonstrerende boeren bij de Tweede Kamer zeggen één van de twee koeien, die ze hebben meegenomen naar het protest, naar het slachthuis te brengen als de Kamer akkoord gaat met de stikstofplannen. Dat staat in een brief die een van de boeren bij zich heeft. Naast tractoren hebben de actievoerders ook de twee koeien meegenomen naar het protest in Den Haag.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-62333659

Ik kan hier natuurlijk nog wel wat over zeggen, maar dat begint wel heel gemakkelijk te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Nee hoor, door daar te rijden met een voertuig waarmee hij NOOIT op de snelweg had mogen rijden is de boer de reden dat het ongeluk gebeurde.

Had ie normaal gedaan en zich aan de regels gehouden was dat ongeluk nooit gebeurt.
Ik denk toch dat dit wat te simpel is. Stel er zitten weer eens extinction rebellion mensen op de autoweg het verkeer tegen te houden (om in dezelfde sfeer te blijven). Vervolgens wordt er per ongeluk 1 aangereden.

Je had er niet mogen zitten, dus case closed? Lijkt mij sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
RobinHood schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:26:

[...]

Ik kan hier natuurlijk nog wel wat over zeggen, maar dat begint wel heel gemakkelijk te worden.
Gelukkig zal deze actie (om de koeien naar het terein nabij de tweede kamer mee te nemen) ook top zijn voor het welzijn van de dieren. Geeft vast geen enkele stress, zowel het transport als tussen de menigste staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zonder inzicht te hebben hoeveel stemmers er zijn, wie de stemmers (demografisch) zijn en of dat een reële afspiegeling is van de maatschappij zegt deze poll echt helemaal niets.

Er is een reden waarom statistiek een specialistisch vakgebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57

[...]

Dan hebben ze in de 2e kamer binnenkort allemaal een lekker broodje rund >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Vreselijk, één koe slachten. Dat kun je je bijna niet voorstellen. Wat een dreigement van de boeren.

Gelukkig hebben we de boeren er vorig jaar maar 1,4 miljoen van onder de 9 maanden naar de slacht gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Er gaan er 4 per minuut(!) naar de slachtbank dus die ene maakt echt geen indruk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:35
Skyaero schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Zonder inzicht te hebben hoeveel stemmers er zijn, wie de stemmers (demografisch) zijn en of dat een reële afspiegeling is van de maatschappij zegt deze poll echt helemaal niets.

Er is een reden waarom statistiek een specialistisch vakgebied is.
Het aantal stemmers weten we: De boerenacties gaan nu echt te ver: 22078 stemmen

Ter vergelijk een aantal andere polls van de afgelopen dagen.
Bedrijven die profiteren van een crisis moeten extra belasting betalen: 761 stemmen
Het westen moet blijven praten met Poetin: 893 stemmen
Politici thuis opzoeken is onacceptabel: 1615 stemmen
Het volledig laten draaien van de kolencentrales is de enige juiste keuze: 915 stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
[...]

Je kan het op verschillende manieren bekijken.
Dat bedoel ik. En ik snap jouw manier van denken wel. Ik sta er waarschijnlijk gematiger of anders in en vind zo'n crowdfuncing niet per se diep triest.

Er is hier laatst in de buurt een motorrijder overleden. Die had ingehaald in een bocht, verkeerde rijbaan en waarschijnlijk te hoge snelheid en tegen een vrachtwagen aangekomen. Mag ook allemaal niet, maar toch leef je mee en steun je dat. Er gebeuren soms stomme dingen of mensen doen stomme dingen. Maar je zit dan nog wel met een trieste situatie. En dit geval met de boer heerst er veel solidariteit en sympathie onder de aanhang wat leidt tot zo'n crowdfunding. Is een manier om toch bij te kunnen dragen.
siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Gaan de boeren ook de schade van die vrachtwagen betalen? Is daar al iets over bekend?
Weet ik niet. Maar steun voor het één sluit het andere niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Jeroenneman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Vreselijk, één koe slachten. Dat kun je je bijna niet voorstellen. Wat een dreigement van de boeren.

Gelukkig hebben we de boeren er vorig jaar maar 1,4 miljoen van onder de 9 maanden naar de slacht gebracht.
Ik snap niet waarom je 'hebben we' doorgestreept hebt voor 'de boeren'. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Zolang wij vlees blijven consumeren zullen ze naar het slachthuis gebracht worden. In dat kader zou de stelling denk ik als volgt zuiverder zijn zonder een zondebok aan te wijzen:

"Gelukkig zijn er vorig jaar maar 1,4 miljoen van onder de 9 maanden naar de slacht gebracht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Op papier

+- 200 x Boxer
+- 150 x CV90
+- 90 x YPR
+- 100 x Bushmaster

En dan nog wat lichter spul met 10 ton kan 350 x Fennek ook nog wel wat.

En dan hebben natuurlijk ook gewoon nog vrachttranspoort. 2800 x 4 ton, 200 x 10 ton, 500 x wissellaadsystemen,

Genoeg materiaal van defensie om stevige blokkades op te werpen. En een aantal kan ook nog actief lood spugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-10 10:58
Jeroenneman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Grappig dat je wanneer het over naar de slacht brengen gaat het aan de boeren ligt.
Als er niet zoveel vlees geconsumeerd wordt zouden er ook geen 1,4 miljoen koeien naar de slacht hoeven.

Uiteindelijk is er maar 1 oplossing voor 99% van de wereldproblematiek:
Bevolking moet krimpen (of in ieder geval niet groeien). Zo ook voor de stikstofproblematiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Zijn ze gelijk klaar voor de traditionele BBQ met Kamerleden... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:00

[...]

Wel mooi ja, als protest ga ik precies doen wat jullie willen. oh en je geeft ook nog even aan ook totaal niks te voelen voor je koe.

Maar goed dit zijn boze mensen die niet meer luisteren. Het is gewoon op dat sommige plekken geen veehouderij meer kan. Maar betekend dat de veestapel zoveel verkleint moet worden, nee als er een andere manier om de amoniak uitstoot te verlagen is,(en ik neem aan in de lucht en grondwater) dan mag dat ook gewoon.
Maar goed de boodschap wordt ook gewoon slecht verkocht door politici.
bedoel 3 kwart van de kabinetspartijen zegt eigenlijk achter de boeren te staan en schuiven daarmee alles in de schoenen van de partij die wel achter het beleid staat.
Maar die partij vind het dan weer nodig om gewoon met gestrekt been erin te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Ik snap niet waarom je 'hebben we' doorgestreept hebt voor 'de boeren'. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Zolang wij vlees blijven consumeren zullen ze naar het slachthuis gebracht worden. In dat kader zou de stelling denk ik als volgt zuiverder zijn zonder een zondebok aan te wijzen:

"Gelukkig zijn er vorig jaar maar 1,4 miljoen van onder de 9 maanden naar de slacht gebracht".
Dat ergens vraag naar is, betekent niet dat je dat koste wat het kost moet willen leveren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Andersom is het juist door het massale aanbod van veel te goedkoop vlees dat een groot deel van de bevolking het blijft vreten.
De werkelijke prijs van vlees (met alle kosten meegenomen, zonder miljoenensubsidies, zonder bizarre megastallen die juist tot problemen leiden) zou véél hoger liggen dan huidig.

Het is een beetje alsof je de verslaafde de schuld geeft van de drugsproblematiek. Daarvan had de tabakslobby vroeger ook een handje: "wij zijn niet schuldig, wij verzorgen alleen in een behoefte". :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:28:
[...]

Ik denk toch dat dit wat te simpel is. Stel er zitten weer eens extinction rebellion mensen op de autoweg het verkeer tegen te houden (om in dezelfde sfeer te blijven). Vervolgens wordt er per ongeluk 1 aangereden.

Je had er niet mogen zitten, dus case closed? Lijkt mij sterk.
Zou wel zo moeten zijn ja. Maar in tegenstelling tot die boeren, worden die ER mensen keihard aangepakt en verdwijnen ze binnen de korste keren in de politiebus. ( Of worden ze in elkaar gerost door boze weggebruikers)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Ok, zal proberen weer iets meer op de inhoud te reageren.

Hoewel ik de 'demonstraties' ook te ver vindt te gaan, zo vind ik veel reacties hier ook te zwart / wit en doet men hier en daar alsof boeren het schuim van de samenleving zijn. Er mag wel iets meer inlevingsvermogen zijn wat mij betreft.

Boeren worden al decennia lang of aan het lijntje gehouden, of aan regel- op regelwijiziging onderworpen. Ik was het daarom ook roerend eens met Klaver die stelde dat dit moet ophouden, en er duidelijkheid moet komen, hoe hard deze boodschap ook zal zijn. Het grootste probleem is, er is geen plan, het is enkel een kaartje welke mensen in het harnas jaagt en ongewis laat. Er wordt letterlijk een plaatje voorgehouden, waar geen boer concreet iets uit kan halen. De coalitie had een echt plan neer moeten leggen: dit zijn de stappen, dit zijn de consequenties, dit zijn de mogelijke vergoedingen, dit zijn de tijdslijnen etc etc. En niet over de schutting gooien naar de provincie, maar zelf verantwoording in deze nemen.

Waren de boeren dan niet gaan demonstreren? Vast wel, misschien nog wel heviger. Maar het vertrouwen is gewoon laag. Ze kijken ook naar de 'afhandeling' in Groningen of de toeslagenaffaire. De boer denkt dus, dat gaat mij niet gebeuren. Vergeet niet, het gaat nog steeds om mensen, zoals jij en ik, welke hun hele bestaan in een onzekere tijd zien ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

emnich schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Dat ergens vraag naar is, betekent niet dat je dat koste wat het kost moet willen leveren....
Jeroenneman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Andersom is het juist door het massale aanbod van veel te goedkoop vlees dat een groot deel van de bevolking het blijft vreten.
De werkelijke prijs van vlees (met alle kosten meegenomen, zonder miljoenensubsidies, zonder bizarre megastallen die juist tot problemen leiden) zou véél hoger liggen dan huidig.

Het is een beetje alsof je de verslaafde de schuld geeft van de drugsproblematiek. Daarvan had de tabakslobby vroeger ook een handje: "wij zijn niet schuldig, wij verzorgen alleen in een behoefte". :F
Ik vind niet dat de boeren enkel en alleen de schuldige zijn als het aan komt op onze vleesconsumptie, zoals de stelling waar ik op reageerde suggereerde en benadrukte door de collectieve verantwoordelijkheid weg te strepen. Ik vind 'het is te goedkoop dus het is de schuld van de boeren' een te zwak argument daarvoor. Zolang een boer jou niet fysiek dwingt tot het kopen en eten van vlees is het een collectieve verantwoordelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 28-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Bolletje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Dat bedoel ik. En ik snap jouw manier van denken wel. Ik sta er waarschijnlijk gematiger of anders in en vind zo'n crowdfuncing niet per se diep triest.

Er is hier laatst in de buurt een motorrijder overleden. Die had ingehaald in een bocht, verkeerde rijbaan en waarschijnlijk te hoge snelheid en tegen een vrachtwagen aangekomen. Mag ook allemaal niet, maar toch leef je mee en steun je dat. Er gebeuren soms stomme dingen of mensen doen stomme dingen. Maar je zit dan nog wel met een trieste situatie. En dit geval met de boer heerst er veel solidariteit en sympathie onder de aanhang wat leidt tot zo'n crowdfunding. Is een manier om toch bij te kunnen dragen.
Sympathie voor iemand die zichzelf doodrijdt en mogelijk andere mensen had mee kunnen nemen de dood in? Zal wel aan mij liggen, maar daar heb ik nul sympathie voor. Plus, het geeft gewoon aan dat juist wel een grote groep boeren achter deze asociale manier van 'demonstreren' staat.
Weet ik niet. Maar steun voor het één sluit het andere niet uit.
Is wel redelijk relevant als er nog enige redelijkheid bij de boeren is, toch? Wel jammer/stom dat geen enkel nieuwsbericht dáár op ingaat. Dat het het niet uitsluit, wil niet zeggen dat ze het ook doen. En nu zien hoe verwrongen de hersenen zijn, betwijfel ik het ten zeerste.

Lekker mest spuiten: https://9gag.com/gag/aGzvwZX

Boeren zijn inderdaad heel arm. Arm in normen en waarden. Arm in manieren. Maar ze vinden zichzelf helemaal geweldig om dit te rechtvaardigen.

Benieuwd hoe lang de politiek en politie dit huftergedrag nog denkt te willen tolereren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@renegrunn Dan stap je wel erg makkelijk over big-agri en de boerenlobby heen. Zoek bijvoorbeeld eens naar het effect van het verdwijnen van de melkquota.

Een deel van de boeren heeft ook zeker wel een aandeel in de race to the bottom. Als er een stuk land beschikbaar komt, gelijk uitbreiden en de prijzen net onder de buurman krijgen helpt namelijk niet zo.

Een aardig draadje van een boerenzoon:
[Twitter: https://twitter.com/bojellema/status/1541716291257499654?t=LPLMoOBmOLpb0XvrZVcPHg&s=19]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

[...]

"Red een koe, stem vóór de maatregelen" is wel een onverwacht nieuw geluid ja.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:53:
Benieuwd hoe lang de politiek en politie dit huftergedrag nog denkt te willen tolereren.
Je hebt het praatje gehoord van Rutte. Die vonden dat ze genoeg deden en deden een foei.

Blijkbaar hebben ze op een bepaalde manier hier ook een belang bij om dit toch nog best wel oogluikend toe te staan. Aandacht afleiden misschien van iets anders rondom deze zelfde agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:49
Hmmm. Boeren waren echte arbeiders. Ze worden nu geacht ondernemers te zijn/worden. Daar zijn de meesten niet zo heel handig in (check de vissers, idem dito)

Wat je nu ziet zijn ondernemers die demonstreren als arbeiders.

Tot nu toe doet de politie het redelijk goed. Namelijk sterk inzetten op deescaleren. De boeren willen juist escaleren. Oftewel, de boeren zonder boodschap moet je negeren, zoveel als kan.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:53:
[...]

[...]

Ik vind niet dat de boeren enkel en alleen de schuldige zijn als het aan komt op onze vleesconsumptie, zoals de stelling waar ik op reageerde suggereerde en benadrukte door de collectieve verantwoordelijkheid weg te strepen. Ik vind 'het is te goedkoop dus het is de schuld van de boeren' een te zwak argument daarvoor.
De boeren zijn niet de schuldigen voor onze vleesconsumptie dat zijn wij. De boeren zijn wel zélf verantwoordelijk hoe ze met hun dieren omgaan.

Als je als boer 5.000 varkens in een stal pleurt dan is dat wel degelijk je eigen verantwoordelijkheid. Je kan dan niet wijzen naar de 'markt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:55:
@renegrunn Dan stap je wel erg makkelijk over big-agri en de boerenlobby heen. Zoek bijvoorbeeld eens naar het effect van het verdwijnen van de melkquota.

Een deel van de boeren heeft ook zeker wel een aandeel in de race to the bottom. Als er een stuk land beschikbaar komt, gelijk uitbreiden en de prijzen net onder de buurman krijgen helpt namelijk niet zo.

Een aardig draadje van een boerenzoon:
[Twitter]
Oh, maar daar twijfel ik ook niet aan? Gaat mij er om dat het huidige plan geen plan is. Dat is wat ik schrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:49
renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Het grootste probleem is, er is geen plan, het is enkel een kaartje welke mensen in het harnas jaagt en ongewis laat. Er wordt letterlijk een plaatje voorgehouden, waar geen boer concreet iets uit kan halen. De coalitie had een echt plan neer moeten leggen: dit zijn de stappen, dit zijn de consequenties, dit zijn de mogelijke vergoedingen, dit zijn de tijdslijnen etc etc. En niet over de schutting gooien naar de provincie, maar zelf verantwoording in deze nemen.

[...]
Het kaartje is richtinggevend, dat is duidelijk gecommuniceerd door het kabinet. Daarnaast is in Kamerbrief over perspectief voor agrarische ondernemers een duidelijke toelichting gegeven.

Provincies zijn (in de meeste gevallen) het bevoegd gezag op grond van de Wet natuurbescherming en dus belast met de uitvoering. Logisch dus dat de provincies een en ander moeten uitwerken in een aanpak die per provincie en per gebied ook anders is en maatwerk vraagt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
RobinHood schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:15:
[...]

Een mod zijn op een techforum, en niet inzien dat deze internetpoll beïnvloedt is.

Tja.

[...]

De grap is ook dat tijdens de verkiezingen het vrij duidelijk is dat het merendeel hier gewoon rechts is.

Tijdens de discussies zou ik zeggen dat het doorgaans meer 50-50 is.

Overigens weet Sjon dat ook wel, hij is een GC-mod, en ik meen te herinneren dat ie een poos ook specifiek AWM mod was.
AWM was nog ASP in die tijd. Modden hier is door het vele leeswerk omdat je vaak redelijk ver terug moet in een discussie om een report goed te plaatsen en daarom best belastend. Dat was nog voordat men helemaal losging op internet. Toen Sport eraf ging en W&L erbij kwam ben ik bij de gemeentelijke forum herindeling elders binnen GC gaan modereren (splitsing SG volgens mij). :)
Edit: Hier, in dit specifieke topic is men wel wat meer anti-boer, of, om het om te buigen: pro-wetenschap, net als praktisch overal in AWM.

Nu kun je met landelijke politiek vaak nog wel steggelen over wat nou wetenschap is, of hoe je om moet gaan met een bepaalde wetenschap. Maar hier is het gewoon al zo lang, zo duidelijk. Da's ongeveer hetzelfde als zeggen dat men in de oude religie-topics anti-religieus was.

Als de boeren daadwerkelijk een punt hadden, was de sfeer compleet anders.
Ik vind het lastig om alles te duiden. Mijn hands-on ervaring met AERIUS en het bv omrekenen van mol naar grammen gaf mij al een redelijke knoop in mijn maag dat dit een enorme paarse krokodil aan het worden was die gekruist werd met een papieren tijger. Je kon met 5.000 huizen erbij al deposities 100km verderop krijgen. En zodra een hexagonnetje rood oplichtte in het verkeerde natuurgebied kon je alweer opnieuw beginnen.
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:14:
[...]

En die vind je objectief en representatief zonder enige twijfel?

Kom op. Oproepje vanuit BBB en/of FDF en de uitslag is helder.

Los daarvan moet er al een aardig steekje bij je los zitten om dit gedrag ook maar op enige manier goed te keuren.
Goedkeuren vind ik te ver gaan, net als het gelijk maar bombarderen tot terrorisme en de schietsuggesties voor agenten hier. Overigens is dit onderwerp nu heel hard in het nieuws, maar een pollf*ck is niet ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

emnich schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:57:
[...]

De boeren zijn niet de schuldigen voor onze vleesconsumptie dat zijn wij. De boeren zijn wel zélf verantwoordelijk hoe ze met hun dieren omgaan.

Als je als boer 5.000 varkens in een stal pleurt dan is dat wel degelijk je eigen verantwoordelijkheid. Je kan dan niet wijzen naar de 'markt'.
Ik wijs niet naar de markt, noch naar de boeren. Ik vind het wijzen naar één schuldige te simplistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:52:
Ok, zal proberen weer iets meer op de inhoud te reageren.

Hoewel ik de 'demonstraties' ook te ver vindt te gaan, zo vindt ik veel reacties hier ook te zwart / wit en doet men hier en daar alsof boeren het schuim van de samenleving zijn. Er mag wel iets meer inlevingsvermogen zijn wat mij betreft.
Ze hebben het zo zwaar dús mogen ze lekker alle wetten breken, omdat ze zo zielig zijn? We leven in een samenleving, ook de boeren horen zich aan regels te houden. Maar daar denken ze zelf anders over. Demonstreren kan ook gewoon op een normale manier.
Boeren worden al decennia lang of aan het lijntje gehouden, of aan regel- op regelwijiziging onderworpen. Ik was het daarom ook roerend eens met Klaver die stelde dat dit moet ophouden, en er duidelijkheid moet komen, hoe hard deze boodschap ook zal zijn. Het grootste probleem is, er is geen plan, het is enkel een kaartje welke mensen in het harnas jaagt en ongewis laat. Er wordt letterlijk een plaatje voorgehouden, waar geen boer concreet iets uit kan halen. De coalitie had een echt plan neer moeten leggen: dit zijn de stappen, dit zijn de consequenties, dit zijn de mogelijke vergoedingen, dit zijn de tijdslijnen etc etc. En niet over de schutting gooien naar de provincie, maar zelf verantwoording in deze nemen.
Aan het lijntje gehouden. Ze mogen zelf in de spiegel kijken. Bleeker dragen ze nog altijd op handen. Dat er een concreet plan moet komen lijkt me ook logisch, maar dat is de politiek van vandaag. Geeft ze nog geen recht om snelwegen te blokkeren en te treiteren.
Waren de boeren dan niet gaan demonstreren? Vast wel, misschien nog wel heviger. Maar het vertrouwen is gewoon laag. Ze kijken ook naar de 'afhandeling' in Groningen of de toeslagenaffaire. De boer denkt dus, dat gaat mij niet gebeuren. Vergeet niet, het gaat nog steeds om mensen, zoals jij en ik, welke hun hele bestaan in een onzekere tijd zien ingaan.
Boeren demonstreren tegen alles zo'n beetje zonder eens goed naar de eigen sector te willen kijken. Het lijstje van 'incidenten' is lang en het blijft groeien. Ik snap best dat de boeren het niet makkelijk hebben, maar dat is geen enkel excuus om zo te gedragen.

Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven, en daar ben ik niet als een onopgevoede boer zonder manieren snelwegen gaan blokkeren en mensen gaan intimideren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:56:
Blijkbaar hebben ze op een bepaalde manier hier ook een belang bij om dit toch nog best wel oogluikend toe te staan.
Besef dat boeren momenteel een hoge gunfactor hebben, dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Extinction Rebellion en de wappies. Keihard ingrijpen door de ME maakt ze martelaren voor een grote groep die helemaal klaar is met Rutte en Den Haag.

Beter ze zoveel overlast te laten veroorzaken dat steeds meer mensen zich irriteren omdat ze er zelf persoonlijk hinder van ondervinden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Ik wijs niet naar de markt, noch naar de boeren. Ik vind het wijzen naar één schuldige te simplistisch.
Toch is er slechts één die de dieren naar het slachthuis stuurt....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ah de welbekende chantage. Teken je dit niet donderen we 20 kuub stront bij het gemeentehuis.
De boeren zijn boos en zeggen dat ze verdere stappen overwegen. ,,We hebben twintig kuub stront voor de gemeente omdat ze niet mee willen werken. Die is al onderweg naar het stadhuis’’, aldus de woordvoerder van de actiegroep.
https://www.destentor.nl/...ont-voor-jullie~a7c55a5c/

[ Voor 35% gewijzigd door RodeStabilo op 28-06-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
hansvk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:59:
[...]
Provincies zijn (in de meeste gevallen) het bevoegd gezag op grond van de Wet natuurbescherming en dus belast met de uitvoering. Logisch dus dat de provincies een en ander moeten uitwerken in een aanpak die per provincie en per gebied ook anders is en maatwerk vraagt.
Yep, maar ik denk dus dat dit problematisch gaat zijn. Al is het alleen al dat bv Gelderland al heel andere oplossingen kan gaan zoeken (lees: boeren beschermen) dan bv een Zuid-Holland. Het is ook niet voor niets dat de coalitie al stelt, als jullie niet met een plan komen voor datum X, dan doen wij het...

Dus het kan wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RodeStabilo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:05:
Ah de welbekende chantage. Teken je dit niet donderen we 20 kuub stront bij het gemeentehuis.

https://www.destentor.nl/...ont-voor-jullie~a7c55a5c/
Tsja, chantage. Begint steeds meer op criminelen te lijken. En nog sympathie voor dit soort mensen hebben? No thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

emnich schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Toch is er slechts één die de dieren naar het slachthuis stuurt....
Je denkt toch niet dat die dieren naar het slachthuis gestuurd zouden worden als mensen het vlees ervan niet zouden consumeren? Laat ik hem anders stellen, denk je dat je dezelfde hoeveelheid dieren geslacht zou worden als de consumptie drastisch zou dalen?

Dat denk je toch niet werkelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Oh, maar daar twijfel ik ook niet aan? Gaat mij er om dat het huidige plan geen plan is. Dat is wat ik schrijf.
Wellicht dat ik je verkeerd begrijp, maar bij het 'al dan niet terecht vinden' van deze protesten (los van de uitvoering) neem ik persoonlijk wel een stukje oorzaak gevolg mee.

Met je eens hoor, dat het plan beter moet. Maar vraag me sowieso af in hoeverre dat plan uberhaupt wel een plan is. Volgens mij ishet zo ruim dat het van verschrikkelijk tot geweldig zou kunnen uitwerken. Maar misschien moeten dat twee losse discussies zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 28-06-2022 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Besef dat boeren momenteel een hoge gunfactor hebben, dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Extinction Rebellion en de wappies. Keihard ingrijpen door de ME maakt ze martelaren voor een grote groep die helemaal klaar is met Rutte en Den Haag.
De boeren vrij spel geven geeft deze groep dan weer het idee dat ze alles mogen.
Even heel bit gezegd, deze groep extremisten is niet meer te redden.
Beter ze zoveel overlast te laten veroorzaken dat steeds meer mensen zich irriteren omdat ze er zelf persoonlijk hinder van ondervinden.
Appeasement heeft nog nooit gewerkt tegen extremisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:07:
[...]
Je denkt toch niet dat die dieren [niet] naar het slachthuis gestuurd zouden worden als mensen het vlees ervan niet zouden consumeren?
Laten we even in de geschiedenis kijken.
Dan wordt er door de belanghebbenden een nieuwe afzetmarkt gezocht, worden er handelsdeals gemaakt, wordt de schaal nog industriëler en gaat 70-80% naar de export terwijl wij met de shit blijven zitten.
O wacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43

Racing_Reporter

Contentmaker

siggy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Ze hebben het zo zwaar dús mogen ze lekker alle wetten breken, omdat ze zo zielig zijn? We leven in een samenleving, ook de boeren horen zich aan regels te houden. Maar daar denken ze zelf anders over. Demonstreren kan ook gewoon op een normale manier.

[...]

Aan het lijntje gehouden. Ze mogen zelf in de spiegel kijken. Bleeker dragen ze nog altijd op handen. Dat er een concreet plan moet komen lijkt me ook logisch, maar dat is de politiek van vandaag. Geeft ze nog geen recht om snelwegen te blokkeren en te treiteren.

[...]

Boeren demonstreren tegen alles zo'n beetje zonder eens goed naar de eigen sector te willen kijken. Het lijstje van 'incidenten' is lang en het blijft groeien. Ik snap best dat de boeren het niet makkelijk hebben, maar dat is geen enkel excuus om zo te gedragen.

Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven, en daar ben ik niet als een onopgevoede boer zonder manieren snelwegen gaan blokkeren en mensen gaan intimideren.
Wat een stigma's. Anders leef je je in in die mensen? Zit jij in die sector? Als je sector al wordt geplaagd en je continu op of over het randje balanceert om maar overeind te blijven, wat eigenlijk al lastig genoeg is om je aan te blijven passen (bron: familiebedrijf), en dat je anders gewoon dichtgegooid wordt, dan is op een gegeven moment de rek eruit en de grens bereikt. Het is niet normaal dat je maar geacht wordt je mond te houden en door te gaan voor bodemprijzen omdat er geen andere optie is, terwijl in de laag boven je het geld tegen de plinten klotst.

Ik vind het absoluut niet gek dat boeren een beroepsgroep vormen die meer voor zichzelf opkomt. Als je ambulances blokkeert met doodzieke mensen, dan gaat het te ver, maar anders voelt het meer dan gerechtvaardigd dat de maatschappij hinder ondervindt. Wat is dan het alternatief: het roephoekje van het Malieveld waar nooit iets heeft geleid tot een meetbaar resultaat? Den Haag luistert alleen naar cijfers, niet naar verhalen, een verbinding met wie ze schijnen te vertegenwoordigen is er allang niet meer.

Bron vraag je?
- Directe familie in de sector
- https://www.volkskrant.nl...n-hun-harde-werk~bff0f638

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Wat een stigma's. Anders leef je je in in die mensen? Zit jij in die sector? Als je sector al wordt geplaagd en je continu op of over het randje balanceert om maar overeind te blijven, wat eigenlijk al lastig genoeg is om je aan te blijven passen (bron: familiebedrijf), en dat je anders gewoon dichtgegooid wordt, dan is op een gegeven moment de rek eruit en de grens bereikt. Het is niet normaal dat je maar geacht wordt je mond te houden en door te gaan voor bodemprijzen omdat er geen andere optie is, terwijl in de laag boven je het geld tegen de plinten klotst.

Ik vind het absoluut niet gek dat boeren een beroepsgroep vormen die meer voor zichzelf opkomt. Als je ambulances blokkeert met doodzieke mensen, dan gaat het te ver, maar anders voelt het meer dan gerechtvaardigd dat de maatschappij hinder ondervindt. Wat is dan het alternatief: het roephoekje van het Malieveld waar nooit iets heeft geleid tot een meetbaar resultaat? Den Haag luistert alleen naar cijfers, niet naar verhalen, een verbinding met wie ze schijnen te vertegenwoordigen is er allang niet meer.

Bron vraag je?
Volgens mij is er helemaal geen ambulance geblokkeerd. Er is een video opgedoken (op diverse kanalen te bekijken), dat zodra de bestuurder van de tractor de ambulance zag, liet hij deze direct passeren. Dit is door de media aangedikt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jordeeeh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:43:
[...]

Uiteindelijk is er maar 1 oplossing voor 99% van de wereldproblematiek:
Bevolking moet krimpen (of in ieder geval niet groeien). Zo ook voor de stikstofproblematiek.
Een beter milieu begint bij jezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]
Den Haag luistert alleen naar cijfers, niet naar verhalen, een verbinding met wie ze schijnen te vertegenwoordigen is er allang niet meer.
Dus ipv feiten en cijfers moet de regering hun beleid maar op boeren'verstand' en demonstraties baseren? De boeren beconcurreren zichzelf kapot, de oplossing is nou eenmaal verkleinen. Als ik tien kapperszaken in een dorp van 100 man open moet ik ook niet klagen dat ik niet genoeg verdien. Ook al heb ik die zaken van m'n opa geerfd.
Jumpman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Volgens mij is er helemaal geen ambulance geblokkeerd. Er is een video opgedoken (op diverse kanalen te bekijken), dat zodra de bestuurder van de tractor de ambulance zag, liet hij deze direct passeren. Dit is door de media aangedikt.
Want de boeren zagen het als achter in de 10km file een ambulance aan kwam rijden?

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 28-06-2022 14:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Bron vraag je?
Maar staan ze dan nu niet bij de verkeerde op de stoep?
Veel bedrijven, zoals onder andere, campina, zijn nog uit de vroegere coöperaties voortgekomen.
Misschien wordt het tijd bij die bedrijven op de stoep te staan, en anders weer even op te zoeken hoe ze dat vroeger ook alweer deden qua samenwerking, en weer een nieuwe eigen coöperatie op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
LZ86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Zou wel zo moeten zijn ja. Maar in tegenstelling tot die boeren, worden die ER mensen keihard aangepakt en verdwijnen ze binnen de korste keren in de politiebus. ( Of worden ze in elkaar gerost door boze weggebruikers)
Als ik zie hoelang ze grachten en kruispunten t/m DNB aan toe mogen bezetten, valt dat keihard aanpakken ook wel mee. Elke aflevering heeft zo'n beetje een XR-demonstatie gevolgd: https://www.npo3.nl/ik-woke-van-jou/02-06-2022/POW_05384049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:43

Racing_Reporter

Contentmaker

fsfikke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Dus ipv feiten en cijfers moet de regering hun beleid maar op boeren'verstand' en demonstraties baseren? De boeren beconcurreren zichzelf kapot, de oplossing is nou eenmaal verkleinen. Als ik tien kapperszaken in een dorp van 100 man open moet ik ook niet klagen dat ik niet genoeg verdien. Ook al heb ik die zaken van m'n opa geerfd.

[...]

Want de boeren zagen het als achter in de 10km file een ambulance aan kwam rijden?
Waar haal je vandaan dat de oplossing verkleinen is? Oplossing voor wat, is dat voor de stikstof of/en om het leefbaar te houden voor de boer? Ik zeg niet dat feiten en cijfers verkeerd zijn, maar ik zeg wel dat je de vloer bij de bestudering niet moet vergeten. Was het niet zo dat onze 'minister' van der Wal er faliekant naast zat toen ze het over het stikstofprobleem had, en vertelde dat er geen opname was? Dat soort voorbeelden laten wmb zien dat Den Haag wel de klok hoort luiden, maar niet weet waar alle klepels hangen en hoe het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 28-06-2022 14:31 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan zou ik die video toch nog maar eens bekijken. De vertraging was fors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-10 10:58
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Een beter milieu begint bij jezelf.
Je kunt wel met oneliners gaan strooien, maar dat is dan ook de reden dat ik geen kinderwens heb.

Wat is jouw aandeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 20:23

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Zie nu inderdaad een ander filmpje van dezelfde situatie, waarbij de boeren aan de kant gingen/stonden voor de ambu, inderdaad. Jammer dat de media wederom een grote rol speelt in het ophitsen van mensen tegen een bepaalde groep in plaats van de feiten eerlijk weer te geven.

Overigens vind ik wel dat ze de vluchtstroken sowieso te allen tijde moeten vrijhouden, zodat er helemaal geen vertraging ontstaat. Demonstreren is tot daaraantoe, maar mensen in nood moeten zonder vertraging naar het ziekenhuis kunnen gaan. 30 seconden moeten wachten tot een tractor aan de kant is, kan soms al teveel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 28-06-2022 14:35 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

jordeeeh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:32:
[...]

Je wel met oneliners gaan strooien, maar dat is dan ook de reden dat ik geen kinderwens heb.

Wat is jouw aandeel?
Niet relevant in dit topic. Daarnaast is dwepen met bevolkingsgroei altijd makkelijk want daar zijn toch geen echte oplossingen voor zonder discutabele “oplossingen” en verregaande inperkingen van zelfbeschikking. Die discussie is al vaak genoeg gevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Waar haal je vandaan dat de oplossing verkleinen is?
Jij klaagt toch over de bodemprijzen? De boeren hebben dat grotendeels aan zichzelf te verdanken. Het vraag/aanbod-concept niet snappen en denken dat expansie de oplossing is om meer te verdienen. In plaats daarvan creëren ze het overaanbod waar ze zelf de dupe van zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
hoevenpe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Maar boeren zijn hier toch de ‘wappies ‘? Wetenschap aanvallen, discussie vertroebelen, wijzen naar anderen, overlast aan anderen veroorzaken, schijt hebben aan algemeen belang?
Ik denk dat Nederland wel klaar is met boeren die dat soort gedrag vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:30:
[...]

Waar haal je vandaan dat de oplossing verkleinen is? Oplossing voor wat, is dat voor de stikstof of/en om het leefbaar te houden voor de boer? Ik zeg niet dat feiten en cijfers verkeerd zijn, maar ik zeg wel dat je de vloer bij de bestudering niet moet vergeten. Was het niet zo dat onze 'minister' van der Wal er faliekant naast zat toen ze het over het stikstofprobleem had, en vertelde dat er geen opname was? Dat soort voorbeelden laten wmb zien dat Den Haag wel de klok hoort luiden, maar niet weet waar alle klepels hangen en hoe het werkt.
Als je stelt dat de feiten en cijfers niet verkeerd zijn snap ik niet goed waarom je dan toch twijfel zaait. Dat Den Haag het zelf niet weet is logisch, daar zijn instituten voor als het RIVM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennahz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Jammer dat de media wederom een grote rol speelt in het ophitsen van mensen tegen een bepaalde groep in plaats van de feiten eerlijk weer te geven.
Dus omdat je 1 filmpje ziet van een ambulance die niet compleet tegengehouden wordt zijn alle andere berichten over vertraagde ambulances ontkracht? Dan is het dringend tijd voor wat bijscholing 'omgaan met (social-)media'

https://twitter.com/DirkJanDrost/status/1541476383846711299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10 20:23

Dennahz

Life feels like hell should.

fsfikke schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Dus omdat je 1 filmpje ziet van een ambulance die niet compleet tegengehouden wordt zijn alle andere berichten over vertraagde ambulances ontkracht? Dan is het dringend tijd voor wat bijscholing 'omgaan met (social-)media'

https://twitter.com/DirkJanDrost/status/1541476383846711299
Ben benieuwd naar de 30 seconden voor dit fragment. Wat ik hier zie is boeren die vrijwel direct aan de kant gaan (gas bijgeven om in te kunnen voegen) zodra ze de ambulance in de smiezen hebben.

Twitter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Bron vraag je?
En waarom is dit de schuld van Den Haag?
Ga protesteren voor de Rabobank kantoren in de regio, bij de uitknijpers van Campina etc, of bij je collega-boer/industrieel die door middel van schaalvergroting juist de kleine boer tot de rand dwingt.

Dit zijn toch allemaal geen problemen gecreëerd door de regering, maar juist door de sector zelf?

En er is juist een flinke zak met geld, juist om boeren uit te kopen. Maar daar willen de boeren niet eens aan, zelfs als de nood blijkbaar zo hoog zit. Je zou zeggen dat ze in dergelijke situaties juist blij zijn dat ze het klotewerk aan de wilgen kunnen hangen en kunnen cashen met een uitkoopregeling, maar dat gebeurt niet. Bizar.

Pagina: 1 ... 73 ... 111 Laatste

Let op:
Argumenten ondersteunen met externe bronnen? Graag! Maar als je een externe bron opvoert, plaats dan naast de link ook een samenvatting van of het relevante citaat uit de gelinkte bron.

Voor de algemene Nederlandse politiek hebben we: [ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2
Voor Nederlands klimaatbeleid hebben we: Het Nederlandse Klimaatakkoord
Voor de wetenschap achter het klimaatbeleid hebben we: Klimaat: wetenschap en achtergronden
En voor specifiek kernenergie is er: Kernenergie, ontwikkelingen en techniek
Voor ruimtelijke ordening is er: Ruimtelijke ordening in NL: problemen en achtergronden