[VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

EWK schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:43:
[...]

Correct

[...]

Geen idee, wat hij precies doet heb je gezien toen je hem installeerde lijkt me? Wat is je vraag precies?
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/expressvpn/
Ja klopt, gelezen uiteraard.

✓ Instant toegang tot uw VPN
Slechts één klik om te verbinden en veilig het internet op te gaan.

✓ Verandert uw locatie
Verhindert dat HTML5 geolocatie uw verblijfplaats onthult.

✓ Blokkeert WebRTC
Verhindert dat websites uw IP adres en locatie zien.

Alleen leken me dit ook al features van de applicatie zelf, zonder de aparte Firefox-extensie erbij geïnstalleerd zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 22:57
Ik wil graag het EK in 4K kijken op met LG tv en daarvoor wil ik BBC iplayer gebruiken op mijn LG TV.
Probleem is dat er op de LG TV zelf geen VPN programma geïnstalleerd kan worden.

Ik ben relatief nieuw met VPN, en zo te lezen zijn er nu twee opties:

1. Gebruik van een smart DNS
2. VPN installeren op een router en die tussen het netwerk en de TV hangen.

Mijn intuïtie zegt dat optie 2 beter is, maar optie 1 misschien makkelijker.

Nu zag ik alleen dat Surfshark alleen Smart DNS in de US heeft en niet UK.

Iemand ervaring met het laten werken van smartDNS of VPN op router om BBC op LG TV te bekijken? En welke diensten hebben jullie daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:18
Heeft er iemand advies voor een goede VPN voor buiten de EU? Zo dat ik sommige apps die alleen te gebruiken zijn in NL of EU daarbuiten kan gebruiken. Of voldoet elke VPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dutchnltweaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:26:
Heeft er iemand advies voor een goede VPN voor buiten de EU? Zo dat ik sommige apps die alleen te gebruiken zijn in NL of EU daarbuiten kan gebruiken. Of voldoet elke VPN?
Lekker zelf draaien : https://pivpn.io :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Leuke suggestie, maar wil eigenlijk voor deze keer wat kant en klaar :). Is maar om 2 maanden max te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dutchnltweaker schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:43:
Leuke suggestie, maar wil eigenlijk voor deze keer wat kant en klaar :)
Het is echt binnen een half uurtje opgezet op voorwaarde dat je een beetje snelle microSDXC kaart in je Raspberry Pi 3B of hoger propt :)

Op een Intel NUCje (of iets soortgelijks) of in een VM kan natuurlijk ook!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
nero355 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Het is echt binnen een half uurtje opgezet op voorwaarde dat je een beetje snelle microSDXC kaart in je Raspberry Pi 3B of hoger propt :)

Op een Intel NUCje (of iets soortgelijks) of in een VM kan natuurlijk ook!
En als je een vpn provider pakt, wat zou je dan aanraden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:47

FreakNL

Well do ya punk?

Wat is je vraag dan? Ik gebruik PIA maar Nord zal toch ook prima werken.. Nogmaals, wat is je vraag?

Bij PIA kan ik kiezen met welke regio ik wil verbinden.

[ Voor 22% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2021 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
dutchnltweaker schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:40:
[...]

En als je een vpn provider pakt, wat zou je dan aanraden? ;)
In principe zal elke VPN aan je wensen voldoen. De VPNs die @FreakNL noemt, of bijv. Sharkvpn.
Ik zou kijken welke het goedkoopste is voor 2 maanden en er verder niet te lang over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
FreakNL schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:42:
Wat is je vraag dan? Ik gebruik PIA maar Nord zal toch ook prima werken.. Nogmaals, wat is je vraag?

Bij PIA kan ik kiezen met welke regio ik wil verbinden.
Wat ik wil is dat ik de mogelijkheid heb om Netflix (regioblock), ziggo go te kunnen bekijken buiten de EU. Ook wil ik hierdoor een "veiligere verbinding" hebben voormijzelf in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
Gevoelsmatig zou ik, als ik Netflix was, de ip ranges van de grootste spelers zoals PIA en Nord het eerst blokkeren. Dan houden ze de meesten al tegen. Misschien dat de klanten van de kleinste providers dan geluk hebben en niet tegen gehouden worden. Maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

Nicap

Tsssk....

grun93 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:22:
Gevoelsmatig zou ik, als ik Netflix was, de ip ranges van de grootste spelers zoals PIA en Nord het eerst blokkeren. Dan houden ze de meesten al tegen. Misschien dat de klanten van de kleinste providers dan geluk hebben en niet tegen gehouden worden. Maar ik heb er geen ervaring mee.
Tja, als tegenargument zou je ook kunnen zeggen:
Die grotere spelers hebben de mogelijkheden om het makkelijker weer te omzeilen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46
dutchnltweaker schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Wat ik wil is dat ik de mogelijkheid heb om Netflix (regioblock), ziggo go te kunnen bekijken buiten de EU. Ook wil ik hierdoor een "veiligere verbinding" hebben voormijzelf in dat land.
Kijk eens naar Airvpn, werkt bij mij wat betreft Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 11:02
Ik zie hier veel mensen spreken over PIA. Dus even naar de website gegaan en ziet er inderdaad heel goed uit. Maar dan zie ik dat ze US-based zijn. Dat is een no-go voor mij. Niet dat ik "iets te verbergen" heb (ik wil enkel wat kunnen Netflixen en VRT Nu kijken als ik in het buitenland zit) maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyK
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-05 15:47
TPar schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:49:
Ik zie hier veel mensen spreken over PIA. Dus even naar de website gegaan en ziet er inderdaad heel goed uit. Maar dan zie ik dat ze US-based zijn. Dat is een no-go voor mij. Niet dat ik "iets te verbergen" heb (ik wil enkel wat kunnen Netflixen en VRT Nu kijken als ik in het buitenland zit) maar toch...
Misschien is Mullvad een optie voor je. Zweeds en werkt met Netflix. VRT geen idee. Zelf zeer tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
TPar schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:49:
Op zich zegt US-based niks. PIA heeft meerdere malen in rechtszaken in de US aangetoond dat zij geen logs hebben en dus ook niks kunnen vertellen over hun klanten. Dat heeft de rechter ook geaccepteerd.
Misschien is de vrij onbekende provider Privadovpn iets voor je. Ik had er nog nooit van gehoord maar er zat een gratis abonnement bij een Newshosting account inbegrepen. Bevalt uitstekend. Ze zitten in Zwitserland, wel in Europa maar niet in de EU.

[aanvulling] PIA ondersteunt geen IPv6, dat vind ik belangrijker. Privadovpn doet dat wel, met als gevolg dat de downloadsnelheid 2x zo hoog is.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 01-08-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 11:02
grun93 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Op zich zegt US-based niks. PIA heeft meerdere malen in rechtszaken in de US aangetoond dat zij geen logs hebben en dus ook niks kunnen vertellen over hun klanten. Dat heeft de rechter ook geaccepteerd.
Misschien is de vrij onbekende provider Privadovpn iets voor je. Ik had er nog nooit van gehoord maar er zat een gratis abonnement bij een Newshosting account inbegrepen. Bevalt uitstekend. Ze zitten in Zwitserland, wel in Europa maar niet in de EU.

[aanvulling] PIA ondersteunt geen IPv6, dat vind ik belangrijker. Privadovpn doet dat wel, met als gevolg dat de downloadsnelheid 2x zo hoog is.
Thanks. Ga ik eens bekijken. Nu om te proberen een maandje ProtonVPN genomen. Dat zwitsers is wel een pluspunt in mijn ogen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

grun93 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:34:
[aanvulling] PIA ondersteunt geen IPv6, dat vind ik belangrijker.
Privadovpn doet dat wel, met als gevolg dat de downloadsnelheid 2x zo hoog is.
IPv6 en de snelheid van je downloads heeft toch niks met elkaar te maken :?

Zal eerder door de onbekendheid komen en dus meer capaciteit op het moment! ;)

Maar ehh...

Was PIA niet een tijdje geleden overgenomen door een of andere magnaat op het gebied van VPN Servers :?
Dat kan natuurlijk bepaalde gevolgen hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
nero355 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:25:
Ik durf het niet te zeggen, misschien is het wat anders dan.

Ik heb lange tijd een 100/30 vdsl lijntje gehad. Met PIA vpn kon ik daar ook de volledige snelheid mee halen, maar om nog een beetje marge te hebben voor gelijkertijd surfen had ik een max van 9MB/s ingesteld. Sinds kort heb ik nu een gigadeal aanbieding van Ziggo maar wat ik ook instel, hoger dan 10MB/s komt ie niet. Weinig connecties, veel connecties, andere servers, niks helpt.

Met privadovpn haal ik out of the box 21MB/s. Nog niet veel voor een gigalijn maar goed. Zonder vpn begint een download met uitschieters van >80MB/s maar zakt dan na een paar seconden in naar 54MB/s.

[update] Inmiddels ben ik weer wat wijzer en het ligt zeer waarschijnlijk aan de ziggo connectbox modem. Als ze die omruilen voor een ander merk/type zou het opgelost moeten zijn.

[update 2] Er is een monteur geweest en we hebben samen een zakelijke Ubee geprobeerd, maar tot mijn verbazing was die niet sneller. Daar lag het niet aan en hier staat nu nog steeds de CB Giga. Maar het probleem bleek uiteindelijk de PIA client te zijn. Sinds een upgrade haal ik wel snelheden van 20-23 MB/s. Daar ben ik tevreden mee.

[update 3] Hoewel... toch eens Mullvad geprobeerd. Daar haal ik snelheden van >30MB/s. Het voelt ook allemaal een stuk sneller. Mullvad is wel iets duurder en ze lijken weinig promo codes te hebben. Ik ga er nog eens over nadenken.

[ Voor 30% gewijzigd door grun93 op 17-09-2021 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07-2024
nero355 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Zal eerder door de onbekendheid komen en dus meer capaciteit op het moment! ;)

Maar ehh...

Was PIA niet een tijdje geleden overgenomen door een of andere magnaat op het gebied van VPN Servers :?
Dat kan natuurlijk bepaalde gevolgen hebben... :/
Meer een internet magnaat volgens mij. In ieder geval een bedrijf die bekend was van ontzettend schimmige praktijken. Voor mij toch de hoofdreden geweest om toendertijd geen PIA te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vyprvpn 3 jaar: 40 euro

https://www.vyprvpn.com/buy-vpn

promo code: OLYMPICS21

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransDHT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo, Ik denk er over om een VPN te nemen, voor o.a. BBC iPlayer en andere engelse streaming diensten.

Een vraag: als je zo'n vpn op je smartphone installeert en dan streamt naar je TV via een chromecast, werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransDHT
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb zelf het antwoord al gevonden: nee, dat werkt niet. Je moet de VPN dan in je router hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:12
Ik heb een VPN nodig om een spel uit te proberen. Het spel waar het omgaat is niet beschikbaar in Nederland en België vanwege gokelementen, waarschijnlijk lootboxes of iets dergelijks.

Ik heb nog nooit een VPN gebruikt, en wil voor deze gelegenheid er ook geen aanschaffen, maar eerder een proberen om te kijken of het spel wat is. Ik wil best wat euro's betalen voor een proefperiode, maar om meteen 50 euro in te leggen, liever niet.

Zijn er goedwerkende VPN's die wel, net zoals een streamingdienst, je service kunnen bieden voor een proefperiode met slechts enkele centen/euro's? En binnen 30 dagen nog kunnen cancelen?

nvm, niet meer nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Omtrent de recente VPN overnames door Kape. Goed nieuws voor Mullvad gebruikers, die hebben te kennen gegeven niet van plan zichzelf ooit te laten overnemen.

https://mullvad.net/en/bl...p-and-future-mullvad-vpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:17
Vorige maand had ik een VPN nodig omdat op vakantie toch graag de Nederlandse atleten op de Olympische Spelen wilde volgen.
Op mij Android telefoon werkte het perfect, ook met de NPO app. Ik heb Siffan Hassan de finale zien lopen.
Op mijn 32-bit Windows tablet werkte het niet. De Windows client van Mullvad werkt alleen op 64-bit.
Mullvad zou dan moeten kunnen werken via Open VPN, maar het lukte mij niet om dat op korte termijn aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-05 13:58
net het automatische renewal bij NordVPN maar eens stopgezet na 4 jaar....
niet ontevreden maar het lijkt alsof er ipv 2 jaar 79 dollar nu 1 jaar 99 dollar aan renewal gaat komen....

Gebruik de VPN standaard. Downloadsnelheid (ook torrents) maakt me niet spectaculair veel uit (was rond de 5MB/s) gaat vooral over gebruiksgemak en anonimiteit.

PIA/Surfshark/Vyprvpn..... mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46
Mafbal schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:56:
net het automatische renewal bij NordVPN maar eens stopgezet na 4 jaar....
niet ontevreden maar het lijkt alsof er ipv 2 jaar 79 dollar nu 1 jaar 99 dollar aan renewal gaat komen....

Gebruik de VPN standaard. Downloadsnelheid (ook torrents) maakt me niet spectaculair veel uit (was rond de 5MB/s) gaat vooral over gebruiksgemak en anonimiteit.

PIA/Surfshark/Vyprvpn..... mis ik nog iets?
Ik vind AirVpn wel fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 12:39
Ik wil ook een VPN, privacy wordt gewoon steeds meer beperkt en dat wil ik graag behouden.

Zit nu te dubben tussen NordVPN, PIA, Goose, Express of Shark. Welke kan ik het beste kiezen?

Ik heb geen extreme eisen. Als ik kan blijven downloaden met ongeveer 5 mb per seconden ben ik tevreden. Gebruikersgemak stel ik op prijs. En bij voorkeur gebruik ik het op 5 apparaten.

Is iemand ooit een in Orchid VPN gedoken? Is een decentrale service. Ik lees hier veel over overnames, dus wellicht is dat ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:52
GrazendeKoe schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:04:
Ik wil ook een VPN, privacy wordt gewoon steeds meer beperkt en dat wil ik graag behouden.

Zit nu te dubben tussen NordVPN, PIA, Goose, Express of Shark. Welke kan ik het beste kiezen?

Ik heb geen extreme eisen. Als ik kan blijven downloaden met ongeveer 5 mb per seconden ben ik tevreden. Gebruikersgemak stel ik op prijs. En bij voorkeur gebruik ik het op 5 apparaten.

Is iemand ooit een in Orchid VPN gedoken? Is een decentrale service. Ik lees hier veel over overnames, dus wellicht is dat ook interessant.
Ik ben zelf tevreden over Windscribe Pro.
Ooit gekocht met een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 17:47
Heeft er iemand ervaring met de VPN aanbiedingen op Stacksocial? Ik kom bijvoorbeeld FastestVPN tegen; $14.99 voor een lifetime subscription met 2 devices.

Lijkt misschien wel te mooi om waar te zijn voor dit geld? Al kost hij standaard $39.95 voor 3 jaar via hun eigen website.

Ik heb nu bijna 2 jaar Surfshark in gebruik, maar mijn abonnement loopt binnenkort af en ik kan eigenlijk net niet de Black Friday aanbiedingen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Munchie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:09:
Omtrent de recente VPN overnames door Kape. Goed nieuws voor Mullvad gebruikers, die hebben te kennen gegeven niet van plan zichzelf ooit te laten overnemen.

https://mullvad.net/en/bl...p-and-future-mullvad-vpn/
Nadat ik dit las ben ik direct overgestapt van PIA naar ProtonVPN. Ik vertrouw nu echt heel veel VPN bedrijven niet meer. Ik heb Mullvad ook overwogen, maar uiteindelijk voor Proton gekozen.
  • Een prima prijs (~€6/maand voor 10 apparaten)
  • Een goed verhaal (gemaakt door CERN wetenschappers, zelfde bedrijf als achter ProtonMail zit, open source, Zwitsers, no-log beleid etc.)
  • Alle features die ik zocht: WireGuard, OpenVPN, split tunneling en zeer goede streaming (Netflix, Prime, etc) support.
Ik vind het ook sympathiek dat ze ook een 100% gratis VPN aanbieden voor eenieder die het nodig heeft maar niet kan betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door DeadKennedy op 17-10-2021 22:13 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:52
Weet niet of ik het hier kan / mag vragen.
Maar wij willen thuis graag aanbod van Netflix USA kijken, ivm een serie die mijn vriendin volgt en alleen daar te kijken is.

Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

G.Scholtens schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:20:
Maar wij willen thuis graag aanbod van Netflix USA kijken, ivm een serie die mijn vriendin volgt en alleen daar te kijken is.

Regel een vpn waar USA netflix op werkt, daar is via google veel over te vinden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:48
G.Scholtens schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:20:

Werkt gewoon ik heb expressVPN en als ik hem op Amerika zet krijg ik Amerikaanse content te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 19:52
Chelseamarre123 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:57:
[...]

Werkt gewoon ik heb expressVPN en als ik hem op Amerika zet krijg ik Amerikaanse content te zien.
En hoe zet ik de regio dan op usa? En kan ik dan ook usa content bekijken via de smart tv of alleen via de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 06-05 16:52
G.Scholtens schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:26:
[...]

En hoe zet ik de regio dan op usa? En kan ik dan ook usa content bekijken via de smart tv of alleen via de browser
Windscribe (Pro) werkt daar ook prima op.
Ligt er alleen aan op welk apparaat je de VPN cliënt gaat installeren.
Dat kan een Windows laptop zijn maar ook een smartphone of iPad.
Kijk even op de VPN website welke apparatuur ze ondersteunen en ook of de USA er bij zit met streaming.
Niet overal werkt streaming op.
De meeste Smart TV’s kun je niet voorzien van een VPN cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
G.Scholtens schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:26:
[...]

Er is een windows en android app van expressvpn waar je heel eenvoudig je locatie mee kan wijzigen en zo via de browser netflix via usa kan bekijken.

Via de smart TV zul je een extra router moeten installeren en daar de firmware van aanpassen.
Extra router is iets moeilijker en duurder. Of je kan eventueel casten via je smartphone naar je tv door middel van chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Chelseamarre123 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:57:
[...]

De vraag is niet of het zichtbaar is maar of het ook af te spelen is.
Vaak genoeg servers gehad, niet ExpressVPN overigens, dat content idd zichtbaar is maar bij afspelen melding geeft over gebruik van proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Buzzie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:25:
[...]

De vraag is niet of het zichtbaar is maar of het ook af te spelen is.
Vaak genoeg servers gehad, niet ExpressVPN overigens, dat content idd zichtbaar is maar bij afspelen melding geeft over gebruik van proxy
Net even getest op smartphone naar VS. Heb even 30 seconden iets afgespeeld en kreeg geen melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Chelseamarre123 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:37:
[...]

Net even getest op smartphone naar VS. Heb even 30 seconden iets afgespeeld en kreeg geen melding
Dan is het goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eblackadder1967
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-04 17:18
Een vraag. Ik heb NordVpn. Ik heb een Asus RT-AC6800U router. Als ik NordVPN via mijn pc laat lopen dan haal ik een snelheid van ongeveer 400mbps. Nu had ik de guide van NordVPN gevolgd om VPN rechtstreeks via mijn router te laten lopen. Dat werkt in principe maar nu heb ik maar een snelheid van 30mbps. Heeft iemand een idee waar aan dat kan liggen? Ik had het ook met SurfShark geprobeerd en daar had ik hetzelfde probleem.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
eblackadder1967 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:13:
Een vraag. Ik heb NordVpn. Ik heb een Asus RT-AC6800U router. Als ik NordVPN via mijn pc laat lopen dan haal ik een snelheid van ongeveer 400mbps. Nu had ik de guide van NordVPN gevolgd om VPN rechtstreeks via mijn router te laten lopen. Dat werkt in principe maar nu heb ik maar een snelheid van 30mbps. Heeft iemand een idee waar aan dat kan liggen? Ik had het ook met SurfShark geprobeerd en daar had ik hetzelfde probleem.

Alvast bedankt!
wat ik even snel kan bedenken is dat een pc hardware matig een stuk krachtiger is dan een router.
Het hele VPN verkeer wordt versleuteld en noem maar op wat rekenkracht kost.....en dat het ten koste gaat van snelheid kan ik me goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eblackadder1967
Buzzie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:18:
[...]

wat ik even snel kan bedenken is dat een pc hardware matig een stuk krachtiger is dan een router.
Het hele VPN verkeer wordt versleuteld en noem maar op wat rekenkracht kost.....en dat het ten koste gaat van snelheid kan ik me goed voorstellen.
Zal dat bij elke router zo zijn? Deze router is vrij oud. Ik had interesse in deze router ASUS TUF Gaming AX5400. Zal dat wat kunnen uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
eblackadder1967 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:31:
[...]

Zal dat bij elke router zo zijn? Deze router is vrij oud. Ik had interesse in deze router ASUS TUF Gaming AX5400. Zal dat wat kunnen uitmaken?
Durf ik echt niet te zeggen welke hardware echt voor prestatiewinst zorgt
Ik heb het ook op mijn router staan zodat al mijn downloads die mijn NAS doet via de VPN gaat....de rest gaat gewoon over mijn verbinding.
Maakt mij niet zoveel uit als iets binnen 10 min binnen is of pas over 2 uur.
Heb nog genoeg te kijken dus lig er niet zo wakker van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Wellicht inderdaad een cpu bottleneck. Oudere hardware heeft niet altijd een cpu met hardmarematige aes versnelling. Kan je een verbinding via chahca20 opzetten? Dat is minder zwaar voor de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eblackadder1967
Munchie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:20:
Wellicht inderdaad een cpu bottleneck. Oudere hardware heeft niet altijd een cpu met hardmarematige aes versnelling. Kan je een verbinding via chahca20 opzetten? Dat is minder zwaar voor de cpu.
Ik heb er niet zoveel verstand van eerlijk gezegd. Ik heb net een beetje gelezen over Chacha20, maar ik heb geen idee hoe zoiets op te zetten. Maar ik kan lezen hoe dat werkt. In elk geval bedankt voor de suggestie en heet meedenken van het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 12:39
Ik heb ExpressVPN genomen maar hoe weet je nu wanneer je werkelijk achter de VPN browset? Is het ook zo dat het IP adres eens in de zoveel tijd automatisch wijzigt of moet je dan zelf de locatie handmatig wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 17:35
Ik heb al een paar jaar NordVPN. Werkt goed om BBC iPlayer te ontvangen en zo ;-) Gelukkig is mijn automatische hernieuwing niet doorgegaan door betalingsprobleem. Nu heb ik speciale aanbieding die ook vpngids.nl vermeldt. Scheelt hem de helft. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technophile
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
AlainG schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:06:
Ik heb al een paar jaar NordVPN. Werkt goed om BBC iPlayer te ontvangen en zo ;-) Gelukkig is mijn automatische hernieuwing niet doorgegaan door betalingsprobleem. Nu heb ik speciale aanbieding die ook vpngids.nl vermeldt. Scheelt hem de helft. Bedankt!
Dank voor de tip, ben ook op zoek naar nieuwe provider aangezien ik niet meer te spreken ben over Torguard ; te duur, te weinig onderscheidend vermogen voor dat geld. Heb op jouw aanraden vpngids even gecheckt en inderdaad een hoop Black Friday VPN deals. NordVPN deal ziet er ook goed uit maar zitten nóg scherpere aanbiedingen tussen bij andere providers zo te zien. Valt me ook op dat veel deals nu al actief zijn én dat ook geld terug garanties gewoon gelden, zelfs in combinatie met Black Friday prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlainG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 17:35
technophile schreef op woensdag 24 november 2021 @ 03:44:
[...]

Dank voor de tip, ben ook op zoek naar nieuwe provider aangezien ik niet meer te spreken ben over Torguard ; te duur, te weinig onderscheidend vermogen voor dat geld. Heb op jouw aanraden vpngids even gecheckt en inderdaad een hoop Black Friday VPN deals. NordVPN deal ziet er ook goed uit maar zitten nóg scherpere aanbiedingen tussen bij andere providers zo te zien. Valt me ook op dat veel deals nu al actief zijn én dat ook geld terug garanties gewoon gelden, zelfs in combinatie met Black Friday prijzen.
Nou, ik heb alleen deze forum thread gevolgd hoor. :) De mensen achter vpngids zijn te danken. Ik heb ondertussen Nordvpn verlengd aan de helft van normale verlenging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
GrazendeKoe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:56:
Ik heb ExpressVPN genomen maar hoe weet je nu wanneer je werkelijk achter de VPN browset? Is het ook zo dat het IP adres eens in de zoveel tijd automatisch wijzigt of moet je dan zelf de locatie handmatig wijzigen?
Je kan je locatie checken via: https://whatismyipaddress.com/
Als ik verbonden ben geeft hij dat land aan en bijhorend ip

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 09:14
Ik merkte gisteravond opeens dat NordVPN niet meer opgestart was. Ik kon het ook niet meer opstarten via de snelkoppeling en ook niet via de EXE in de map in Program Files. Vanochtend NordVPN verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Na inloggen krijg ik wel een NordVPN-scherm maar andere icoontjes dan een 2e PC waarop ik ook een licentie van NordVPn heb geïnstalleerd.
Hebben anderen hier ook last van:
NordVPN start opeens niet meer op (Windows 10) en moet opnieuw geïnstalleerd worden
Andere icoontjes in het programma

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 22:21
@Houten klomp NordVPN start bij mij gewoon op en werkt cf. mijn gekozen instellingen.

Ik vermoed dat het een probleem is met de TAP-Windows Adapter v9 (TAP-NordVPN Adapter v9). Is deze ingeschakeld?
Wat ik zou proberen is de TAP Adapter handmatig te verwijderen (via Instellingen > Apps en onderdelen: zoek op "TAP".) en daarna de NordVPN app de-installeren en aansluitend de NordVPN app opnieuw installeren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 09:14
Dank je voor je snelle reactie Arie. Ik moest wel ff googlen naar TAP-Windows Adapter v9 .
Ik heb NordVPN opnieuw geïnstalleerd en dat werkt nu naar behoren. Kijken op whatismyip bevestigd dat ik een ander IP heb.Verder werkte NordVPN al een jaar redelijk.
Off topic: ik denk niet dat ik NordVpn verleng, te vaak problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Houten klomp op 25-11-2021 10:54 ]

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
Even een vraagje van iemand die nog nooit een commerciële VPN heeft gebruikt. Ik zit komend jaar voor langere tijd (6 maanden) in Noorwegen en wil daar graag gebruik maken van een aantal zaken die hier door blijven lopen:
- Ik heb via KPN een ESPN compleet pakket voor echt voetbal en American football (;))
- Netflix/Disney/Amazon abonnement met NL content of NL subs.

Nou verwacht ik dat via elke willekeurige VPN met een server in NL, mits met voldoende bandbreedte, deze services kan blijven gebruiken zoals gewend, of VIA iTV voor het KPN/ESPN deel. Is dat een reële verwachting? Zijn er specifieke kenmerken van VPN providers waar ik op moet letten? Zijn er specifieke voorbeelden van providers die hier goed of slecht in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dkerst
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-01-2022
*knip* Spam.

[ Voor 93% gewijzigd door rens-br op 17-01-2022 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Ik kwam dit consumer report tegen, waarin 16 VPN diensten onder de loep zijn genomen. (Via https://digital-lab-wp.co...ns-running-on-windows-10/ )

Er worden wellicht hier en daar wat zaken bijgehaald die niet helemaal relevant zijn qua score berekening. Maar het lijkt in ieder geval wel onafhankelijk en niet stiekem gesponsord te zijn door een VPN, dat vind ik al heel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Despite what many VPN providers advertise VPNs are useless (at best ineffective) at:

Achieving anonymity.
Preventing Google or Facebook from collecting your private data.
Preventing unwanted profiling by social networks or search engines.
Providing better security when ‘working from home’.
Protecting your passwords.
Hiding your mobile phone location (GPS).
Helping you avoid data breaches on services you use online.
Defending against “cyber threats” and identity theft.

Do not rely on a VPN to protect you in any of the above scenarios.
Dit komt van de site van ivpn af (waarvan ik best onder de indruk ben, kwam er op door een post in dit topic) en is m.i. behoorlijk strijdig met de "waarom vpn" uit de topicstart, specifiek het volgende:
De voordelen van VPN op een rijtje:

Je online privacy waarborgen; Een VPN maakt het ofwel onmogelijk of in ieder geval veel moeilijker voor overheden, bedrijven en criminelen om je te bespioneren. Ook voorkom je met een VPN dat bepaalde (grote) partijen een “online profiel” over jou opbouwen en jouw gegevens doorverkopen aan adverteerders, mits je ook andere privacymaatregelen neemt (bijvoorbeeld niet inloggen bij Google). Immers, omdat je steeds een ander IP-adres gebruikt, kunnen ze jouw data niet aan jou als gebruiker koppelen.
Ik vond het relevant dit hier neer te zetten omdat mensen anders een vals gevoel van veiligheid zouden hebben met een vpn.
Ik ben zelf in vpn geïnteresseerd ivm anonimiteit maar die zal ik grotendeels elders moeten zoeken (zoals duckduckgo, firefox extensies en tor, dingen die ook in de TS staan).

Overigens testje van EFF genaamd panopticlick/cover your tracks gedaan in m'n firefox, link hier. Trackers OK maar fingerprinting niet okee.
Wel in orde door gebruik van Brave-browser.

VPN beschermt niet tegen fingerprinting als ik het goed heb, dus "omdat je steeds een ander IP-adres hebt, kunnen ze jouw data niet aan jou als gebruiker koppelen" klopt dan niet?

Terzijde: ik checkte even hoe Brave werkte, ging vlot ma-haar: Avast had alvast ongevraagd een paar extensies geïnstalleerd, kreeg mooi een waarschuwing. En toen ik Netflix testte kreeg ik de vraag om een extensie van google voor DRM - wingedvine of zoiets - te installeren. Kortom, wil je wat gaan gebruiken dan ben je direct weer bij Big Tech in het vizier :(

Iets dat ik al eerder vaststelde: als je de gebruikelijke/mainstream dingen wil doen maak je het jezelf moeilijk tot onmogelijk door voor privacy te gaan. Ik weet het, een open deur. Game EULAs iemand?

[ Voor 86% gewijzigd door belgianmadcow op 06-01-2022 14:44 . Reden: quote eerst, quote uit TS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gebruik eblocker nu al een tijdje en ben er zeer tevreden over. Het zal in het begin nog even zijn dat bepaalde dingen niet werken omdat je ook echt moet whitelisten voor applicaties die daar nog niet in staan maar dit kan makkelijk via de interface.

Hou er wel rekening mee dat eblocker zwaarder is vergeleken met pi-hole. Ook de ingebakken OpenVPN en HTTPS support dmv een te importeren certificaat is ideaal. Ik geloof dat ze nu ook al de YouTube ads kunnen blokkeren. Ook krijg je een knop of balk per website te zien hoeveel er geblokkeerd wordt.

En OpenVPN werkt ook super handig. Je kan voor meerdere systemen gewoon via je portal een config downloaden zonder gedoe en aangeven per gebruiker of deze toegang mag hebben tot het interne netwerk.

Er zijn nog dingetjes die ik moet uitvogelen zoals b.v. steam als die wil downloaden die dus ook via eblocker gaat als deze geactiveerd is voor die computer.

Maar je kan submits doen welke dan aan de whitelist worden toegevoegd bij updates.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 17-01-2022 12:02 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik gebruik een VPN via Surfshark. Ik gebruik verder OpenVPN.
Als ik voor een UDP connectie kies is het doorgaans 4x trager dan wanneer ik voor TCP ga. Is dit normaal?

Als ik een torrent over de VPN download is dit vele malen trager dan mijn waardes via speedtest.net. Sure, VPN gaat via een paar kastjes die mogelijk verderweg liggen, maar dit is wel een erg groot verschil in snelheid.

Nu lees ik dat Surfshark als traag wordt gezien. Ik kwam vervolgens Private Internet Access tegen als snelle(re) variant. Is dit inderdaad sneller? Zou ik dit moeten overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
GustavSan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:38:
..Ik kwam vervolgens Private Internet Access tegen als snelle(re) variant. Is dit inderdaad sneller? Zou ik dit moeten overwegen?
PIA gebruiken wij hier al jaren, is zeer betrouwbaar, snel en uitstekend te combineren met p2p connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 22:36
Zelf ook weer in de markt voor een VPN, welke ik voorlopig direct vanuit de router wil laten lopen. Na weer een beetje bijgelezen te zijn op het web en uiteraard Tweakers uitgekomen op de volgende overgebleven aanbieders:
- ExpressVPN
- Mullvad
- Surfshark
- ProtonVPN
- PIA

Vroeger heb ik zelf altijd AirVPN gehad door de goede prijs/kwaliteitverhouding.

Wie wil er een beetje meehelpen strepen? Ik ben niet lui om verder uit te zoeken, maar een beetje hulp is gewoon lekker :)

Ohja, geld is niet leidend in de keus. Goede materialen en services kosten nu eenmaal geld. Desalniettemin is goedkoper altijd beter bij een gelijke eindstand, zo eerlijk moeten we wel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 14-01-2022 09:17 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grun93
Redondo1982 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:16:
Ohja, geld is niet leidend in de keus. Goede materialen en services kosten nu eenmaal geld.
Mullvad. Die logt echt niks en hoeft niet eens te weten wie je bent. Je krijgt ook geen userid en geen password, maar een unieke code. Geld in een envelop sturen met een briefje voor welke code het bestemd is en voila. 5 euro per maand en ze doen niet aan kortingen of acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik probeer al tijden een hardnekkig probleem met onze Wi-Fi thuis te onderzoeken. Nu is onze Wi-Fi sowieso bij vlagen zeer slecht vanwege nieuwbouw, dikke muren enzo.

Echter, speedtest.net geeft altijd in elk geval 30mpbs aan (down/up) maar nu is het volgende opgevallen. Mijn vrouw werkt veel vanuit huis en heeft een werklaptop. Daarop hebben ze via haar werk Cisco Anyconnect VPN geinstalleerd. Als zij op haar laptop inlogt, werkt alles automatisch via die VPN.

Nu is het na lang zoeken opgevallen dat de Wi-Fi connectie bijna naar nul gaat als zij haar laptop aan heeft. Zij heeft nergens last van (geen traagheid etc), maar ik test via speedtest.net op dat moment nog zo'n 5mpbs max....

Is er een manier om na te gaan hoe Cisco Anyconnect omgaat met de bandbreedte? Ik begin te vermoeden dat dit programma simpelweg een vaste bandbreedte claimt, met als gevolg een stroperig trage verbinding in het hele huis....

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
grun93 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Mullvad. Die logt echt niks en hoeft niet eens te weten wie je bent. Je krijgt ook geen userid en geen password, maar een unieke code. Geld in een envelop sturen met een briefje voor welke code het bestemd is en voila. 5 euro per maand en ze doen niet aan kortingen of acties.
Klinkt goed, die neem ik dan zeker even mee. Ik doe nog wel even onderzoek naar de anderen en hoop ook nog op wat inbreng vanuit het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@Redondo1982 ik gebruik expressvpn rechtstreeks op mijn router geïnstalleerd en werkt perfect.
Gemakkelijke installatie (router is wel compatibel) en goede snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaffelbeer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo, heb net expressvpn geïnstalleerd op mijn router, alles lijkt prima te werken in vijf minuten. Alleen één heel vervelend ding: ik kan mijn NAS nergens meer vinden. Lijkt helemaal verdwenen. Zit gewoon op de ethernet kabel direct in de router. Verder geen VPN software op de nas gezet. Iemand ervaring hiermee? -edit- alweer opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Schaffelbeer op 23-01-2022 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Naar aanleiding van dit artikel: nieuws: Rechtbank: Ziggo hoeft vermaningen Brein niet naar torrentgebruikers ... zit ik er over na te denken om een VPN aan te schaffen. Welke VPN kan aangeraden worden? Ik wil als ik eens een keer wat download geen problemen hebben (films of series downloaden die hier bijvoorbeeld nergens meer te verkrijgen zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-02-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
dutchnltweaker schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:38:
Naar aanleiding van dit artikel: nieuws: Rechtbank: Ziggo hoeft vermaningen Brein niet naar torrentgebruikers ... zit ik er over na te denken om een VPN aan te schaffen. Welke VPN kan aangeraden worden? Ik wil als ik eens een keer wat download geen problemen hebben (films of series downloaden die hier bijvoorbeeld nergens meer te verkrijgen zijn).
Maar als je eens af en toe een torentje download gaan ze bij brein niet achter je aankomen denk ik.
Ze gaan volgens mij eerder naar degene opzoek die de series erop zet.

Of zie ik dit te rooskleurig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:53

Yucko

One clown to rule them all !

Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Maar als je eens af en toe een torentje download gaan ze bij brein niet achter je aankomen denk ik.
Ze gaan volgens mij eerder naar degene opzoek die de series erop zet.

Of zie ik dit te rooskleurig? :9
dat zie je te rooskleurig.

in het artikel staat dat als je in 2 verschillende swarms of 7h lang in 1 swarm zit dan wordt je als frequente downloader aangemerkt

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-04 15:57
grun93 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Ik kan bevestigen dat cash geld opsturen naar Mullvad inderdaad werkt. Het duurde 2 weken maar inderdaad: geld in een envelop, je token erbij (niet je account nummer maar een aan je account gelinkte eenmalige code), adresseren zónder afzender adres en hoppa: tijd op je account erbij.
Verder doen ze aan port forwarding en Wireguard. Aanrader!

• Sokmetknopen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik weet niet zeker of dit in dit topic thuis hoort, anders hoor ik het graag. Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom.
Mijn router thuis maakt verbinding met een externe VPN server.
Nu wil ik graag terwijl deze verbinding actief is van buitenshuis verbinding kunnen maken met mijn thuisnetwerk via een VPN server in mijn netwerk (dezelfde router, of bv mijn NAS).
Deze verbinding komt niet tot stand omdat de router verwacht dat de VPN verbinding via de tunnel met de externe VPN server binnenkomt. De provider doet niet aan poort forewarding.
In een ander oud topic las ik dat dit met de 'juiste instellingen' moet kunnen werken, alleen kom ik er niet uit wat deze instellingen dan zijn.
Iemand een idee? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met een refund van PIA?

Gisteren heb ik wegens omstandigheden een VPN aangeschaft. Dit beviel mij prima alleen de Nederlandse VOD diensten werken niet meer. Om nu elke keer de VPN aan en uit te zetten is te omslachtig.

Dit heb ik bij PIA aangekaart en om een refund gevraagd. Dit was volgens hen in eerste instantie geen probleem. Op een gegeven moment zei de medewerker dat ik een refund van een maand kan krijgen aangezien mijn accounts zijn samengevoegd. Ik had namelijk eerst een maand en daarna voor drie jaar aangeschaft.

Iemand dit eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb verschillende betaalde VPNs gehad, en uiteindelijk gebruik ik ze niet meer omdat ze altijd (n=4) traag zijn of worden. Was er wel een beetje klaar mee. Maar inmiddels is het 2022 en vraag ik me af: Is het al mogelijk om een VPN te hebben die gewoon breedband-snelheid heeft? Dat je bijvoorbeeld gewoon al je verkeer er door kunt sturen? Is er een bepaalde kosten-ondergrens, en als je daaronder zit weet je zeker dat het troep is?

Iemand ervaring met ProtonVPN? Elke VPN gaat in een maand-abbo supersnel, maar blijft het nog steeds snel als je een jaar hebt afgesloten?
Je hebt medium speed, high speed en highest speed, maar ze zeggen er niet bij wat dan de gemiddelde snelheid is. Heb jij dat al ergens gevonden?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sando schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:08:
Ik heb verschillende betaalde VPNs gehad, en uiteindelijk gebruik ik ze niet meer omdat ze altijd (n=4) traag zijn of worden. Was er wel een beetje klaar mee. Maar inmiddels is het 2022 en vraag ik me af: Is het al mogelijk om een VPN te hebben die gewoon breedband-snelheid heeft? Dat je bijvoorbeeld gewoon al je verkeer er door kunt sturen? Is er een bepaalde kosten-ondergrens, en als je daaronder zit weet je zeker dat het troep is?

Iemand ervaring met ProtonVPN? Elke VPN gaat in een maand-abbo supersnel, maar blijft het nog steeds snel als je een jaar hebt afgesloten?

[...]

Je hebt medium speed, high speed en highest speed, maar ze zeggen er niet bij wat dan de gemiddelde snelheid is. Heb jij dat al ergens gevonden?
Nee, de weg naar de juiste keus staat even op een laag pitje. Ik ga dat na het weekend weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 23:58
Bij een aantal VPN pakketten geven ze aan dat je meerdere VPN connecties kan opstarten.

Mij is alleen onduidelijk of je dan ook allemaal een eigen IP-adres krijgt. Is dat zo?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:52
[b]Redsandro schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:08

[...]

Ik heb wel ervaring met ProtonVPN. Ik heb het Plus abonnement, sinds een jaar. Heb ook ervaring met ExpressVPN. Mijn ervaring:
  • Prima (lichtgewicht) app, opzetten van de verbinding gaat snel (Wireguard)
  • Snelheid voor mij meer dan prima. Even een snelle test via Speedtest: zonder VPN [18ms ping / 309Mbps down, 40Mbps up] en met VPN (in NL, geen Secure Core) [21ms ping / 303Mbps down, 39Mbps up]. Helaas geen glasvezel om de beperkingen beter bloot te leggen.
  • Verder geen noemenswaardige bugs of storingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Why VPNs are a WASTE of Your Money (usually…)

Interessante video over vpn.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48
Surfshark biedt nieuwe features uit:

What is Nexus*?
Nexus is a network built out of interconnected servers. It ensures that you’ll stay continuously connected to the secure, private, and performant VPN network.

Key features:
✅ IP Rotator - changes your IP address every 5 to 10 minutes without disconnecting you from the VPN network.
✅ IP Randomizer - gives you a new IP address every time you connect to a different website without disconnecting you from the VPN network. Coming soon
✅ Dynamic MultiHop - manually choose where your internet traffic enters and leaves (e.g., connect from Austria to the US).

How is it different from other VPNs?
Using other VPN services might be less secure, because to connect to a different IP address, you first have to disconnect from the VPN. With Nexus, you won’t have to. You can use many different servers without disconnecting from the network.

How does Nexus work?
When using Surfshark, you’ll be connecting to the entire Nexus network and not just to one server within the network, as with most consumer VPNs today.

Iemand ervaring mee?
Of is dit gewoon "marketing" features en heeft het amper nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ChiMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:38:
Surfshark biedt nieuwe features uit:

What is Nexus*?
Nexus is a network built out of interconnected servers. It ensures that you’ll stay continuously connected to the secure, private, and performant VPN network.

Key features:
✅ IP Rotator - changes your IP address every 5 to 10 minutes without disconnecting you from the VPN network.
✅ IP Randomizer - gives you a new IP address every time you connect to a different website without disconnecting you from the VPN network. Coming soon
✅ Dynamic MultiHop - manually choose where your internet traffic enters and leaves (e.g., connect from Austria to the US).

How is it different from other VPNs?
Using other VPN services might be less secure, because to connect to a different IP address, you first have to disconnect from the VPN. With Nexus, you won’t have to. You can use many different servers without disconnecting from the network.

How does Nexus work?
When using Surfshark, you’ll be connecting to the entire Nexus network and not just to one server within the network, as with most consumer VPNs today.

Iemand ervaring mee?
toon volledige bericht
Durf ik niet te zeggen, ik twijfel zelf nog tussen: surfshark en nordvpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 19:30
Ik moet voor werk regelmatig in het buitenland zijn en wil graag een VPN hebben om daar NL-content te streamen. Nu dacht ik bij de laatste trip klaar te zijn door NordVPN op alles te installeren. Maar NPO-gemist en Ziggo zagen direct dat ik buiten Europa zat en gooiden alles dicht.

Is er een andere aanbieder die het wél kan of is de techniek zo dat ze allemaal door de mand vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Dennisdn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:21:
Ik moet voor werk regelmatig in het buitenland zijn en wil graag een VPN hebben om daar NL-content te streamen. Nu dacht ik bij de laatste trip klaar te zijn door NordVPN op alles te installeren. Maar NPO-gemist en Ziggo zagen direct dat ik buiten Europa zat en gooiden alles dicht.

Is er een andere aanbieder die het wél kan of is de techniek zo dat ze allemaal door de mand vallen?
Er is volgens mij een optie in NordVPN waarbij je dit toch kan omzeilen? Iets met ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dutchnltweaker schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Er is volgens mij een optie in NordVPN waarbij je dit toch kan omzeilen? Iets met ip adres.
Ik heb verschillende servers geprobeerd met een NL-IP adres en ook servers in verschillende Europese landen maar bij allen was het direct “u bent buiten Europa”. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 22:21
Is de geolocatie van het apparaat ook uitgeschakeld?

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Ik bekijk via ExpressVPN content op twitter die niet zichtbaar zijn met auteursrechten via VPN.
Raar dat dit via NordVPN niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 23:50

Als je NordVpn gebruikt, moet je in dat buitenland wel een VPN server kiezen uit Nederland en niet een quickconnect doen.
Met een quickconnect krijg je altijd een lokale VPN server en dan zit je nog steeds in het buitenland voor NPO.

zie
https://www.vpngids.nl/un...ing/npo-kijken-buitenland

Heb even getest voor je.
Ik ben niet in het buiteland, maar als ik een VPN server kiest in het buitenland, dan krijg ik die melding van NPO dat deze uitzending niet in het buitenland bekeken kan worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Ben(V) op 14-03-2022 14:11 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ben(V) schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Als je NordVpn gebruikt, moet je in dat buitenland wel een VPN server kiezen uit Nederland en niet een quickconnect doen.
Met een quickconnect krijg je altijd een lokale VPN server en dan zit je nog steeds in het buitenland voor NPO.

zie

Heb even getest voor je.
Ik ben niet in het buiteland, maar als ik een VPN server kiest in het buitenland, dan krijg ik die melding van NPO dat deze uitzending niet in het buitenland bekeken kan worden.
Deze test zegt niet zoveel.
Als je in het buitenland zit en je kiest de NL servers kan het best zo zijn dat ziggo die ip adressen kent en blockt.

Ik ben met GooseVPN buiten europa geweest vorige week en kon alles prima kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Laatst online: 23:50
Ik weet niet wat Ziggo hier mee te maken heeft, want het ging om NPO.
En dan zou NPO alle VPN servers van in dit geval NordVPN moeten blokkeren.
Als ze heel sophisticated zijn, zouden ze kunnen zien dat het VPN verkeer is, maar dan zou mijn test ook niet werken als ik via een VPN server in Nederland ga.

De test bewijst dat als ik een VPN server uit het buitenland gebruik, NPO de boel blokkeert, gebruik ik een VPN server uit Nederland dan kan ik prima NPO gebruiken, net als zonder VPN.

Of in nu vanuit Nederland een Nederlandse VPN server gebruik of vanuit het buitenland dat maakt natuurlijk niets uit.
En ik doe dit vanaf m'n PC waar geen enkele vorm van geolocatie aan staat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ben(V) schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:01:
[...]

zie

Heb even getest voor je.
Ik heb de de NL-servers geprobeerd maar ook verschillende andere in Europa, geeneen werd geaccepteerd. Ik heb er niet aan gedacht dat er ook nog wel eens naar interne GPS informatie gekeken kan worden. Over 2 weken ben ik er weer en ga ik verder proberen. Verder werken de apps van NordVpn prima, dus ik zal eerst die nog eens testen. Misschien heb ik te vroeg opgegeven.

Het gaat in dit geval over Suriname waar ik regelmatig een paar weken moet zijn. Ik heb wel een omweg gevonden al, via downloadgemist kun je alles van RTL en NPO downloaden. Maar geen idee of dat achter de schermen helemaal legaal is en het blijft werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzavyur
  • Laatst online: 27-04 00:27
ChiMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:38:
Iemand ervaring mee?
Geen idee of het "gewoon" marketing is. Ik gebruik meerdere VPN-providers, waaronder Surfshark, al een paar jaar en heb nog geen negatieve ervaringen met Surfshark gehad. Ook vanuit China achter "the Great Firewall" en vanuit verschillende landen die maar al te graag alles van je willen weten, boodt SurfShark uitkomst. Letterlijk vandaag is voor mij de eerste keer geweest dat ik een vraagteken plaats bij Surfshark. Windows Security maakte vandaag melding betreffende surfshark.exe:
Misleading:Win32/Lodi
This program displays deceptive product messages.
Mogelijk vanwege hun nieuwe businessmodel: Surfshark One, het totaalpakket van VPN, Alert, AV en Search. Ik gebruik hun One-pakket niet, maar merk wel dat ze dit pakket steeds meer zitten te pushen.

NordVPN gebruik ik uit principe niet: te veel "This video was sponsored by NordVPN!" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Volgens mij is er een lijst met ip adressen van alle exit points van grote vpn aanbieders. Kan me niet voorstellen dat je dpi toepast als streamingsdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Laguna

Connaisseur

dutchnltweaker schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Durf ik niet te zeggen, ik twijfel zelf nog tussen: surfshark en nordvpn.
Ondanks dat NordVPN echt enorm veel reclame maakt is vooral de aanbieding van 2 jaar aantrekkelijk geprijsd (na die 2 jaar zou ik overstappen naar Mullvad of ProtonVPN). Voor NordVPN geldt nog steeds Panama als land waar de jurisdictie geldt. Bij Surfshark is dat sinds oktober vorig jaar Nederland, waar het voorheen de Britse Maagdeneilanden was:
Surfshark is owned by Surfshark Ltd, whose CEO is Vytautas Kaziukonis.

In 2018, the company was incorporated in the British Virgin Islands (BVI) where there are no intrusive data retention laws or practices and is widely viewed as a privacy-haven.

In 2021, the company moved to the Netherlands, renaming itself Surfshark B.V. in the process.

Netherlands is a member of the European Union and the Nine Eyes intelligence sharing network, so this move isn’t the best for privacy. However, Surfshark insists there are no local laws forcing them to collect user data.

The Netherlands jurisdiction shouldn’t be an issue as long as Surfshark continues to maintain its current logging policy.

In the spirit of transparency, Surfshark publishes the number of government agency requests it receives on its warrant canary page. Currently, it has received zero requests for information.
NordVPN en Surfshark hebben daarnaast vorige maand aangekondigd te gaan fuseren (hoe deze fusie verder gaat ontwikkelen is nog onduidelijk):
https://www.zdnet.com/art...urfshark-announce-merger/

Voor ExpressVPN heeft Edward Snowden overigens gewaarschuwd om die niet meer te gebruiken:
https://www.techradar.com...h-the-service-immediately

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 14:16
Sando schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:08:

[...]

De snelheid wordt beperkt door de meerdere factoren.
Het gekozen protocol, OpenVPN, Wireguard etc.
De snelheid van je hardware. Een VPN client op je pc/laptop is sneller dan bijvoorbeeld op je router. Simpelweg omdat de hardware sneller is.
TCP of UDP is van invloed.
Welke encryptie wordt toegepast? Hoe langer, sterker de encryptie sleutels, hoe trager de verbinding.

Wat verwacht je qua snelheid?
Ik haal op een 500/500 glasvezel lijn hooguit 170/170. OpenVPN op een router met AES-NI chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 13:37
Iemand enig idee hoe dit kan?

Mijn internet valt soms uit als ik een vpn gebruik. Ik gebruik Nord VPN. Uit het niets klapt mijn internet er dan uit maar dan ook in mijn hele huis. Gebeurt alleen als ik een VPN gebruik en dan altijd 1x per dag rond hetzelfde tijdstip soms ook random op een ander moment.

Zonder vpn geen probleem.

Als dit gebeurt moet ik mijn router resetten. Afsluiten vpn heeft geen effect.Daarna werkt het internet wel weer naar een paar minuten. Maar lijkt het eerst enorm langzaam te zijn. Na 10 minuten is alles weer als vanouds.

Zonder VPN nergens last van.

Maar echt alle apparatuur klapt er dan ook uit zowel bedraad als draadloos.

[ Voor 7% gewijzigd door Disker op 31-03-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
NVM. zie genoeg in hoofdpost.

[ Voor 102% gewijzigd door Farabi op 04-04-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Disker schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:32:
Iemand enig idee hoe dit kan?

Mijn internet valt soms uit als ik een vpn gebruik. Ik gebruik Nord VPN. Uit het niets klapt mijn internet er dan uit maar dan ook in mijn hele huis. Gebeurt alleen als ik een VPN gebruik en dan altijd 1x per dag rond hetzelfde tijdstip soms ook random op een ander moment.

Zonder vpn geen probleem.

Als dit gebeurt moet ik mijn router resetten. Afsluiten vpn heeft geen effect.Daarna werkt het internet wel weer naar een paar minuten. Maar lijkt het eerst enorm langzaam te zijn. Na 10 minuten is alles weer als vanouds.

Zonder VPN nergens last van.

Maar echt alle apparatuur klapt er dan ook uit zowel bedraad als draadloos.
Misschien ligt het aan je modem/router?
Bij welke provider zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dennisdn schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Ik heb de de NL-servers geprobeerd maar ook verschillende andere in Europa, geeneen werd geaccepteerd. Ik heb er niet aan gedacht dat er ook nog wel eens naar interne GPS informatie gekeken kan worden. Over 2 weken ben ik er weer en ga ik verder proberen. Verder werken de apps van NordVpn prima, dus ik zal eerst die nog eens testen. Misschien heb ik te vroeg opgegeven.
Nou, ik ben weer in het buitenland en wat ik ook probeer, alle sites zien meteen dat ik op een VPN zit. Heb tig servers getest, locatievoorzieningen uitgezet maar NPO, Ziggo en nu ook ViaPlay blokkeren meteen wegens VPN-verbinding. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
Dennisdn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:08:
[...]

Nou, ik ben weer in het buitenland en wat ik ook probeer, alle sites zien meteen dat ik op een VPN zit. Heb tig servers getest, locatievoorzieningen uitgezet maar NPO, Ziggo en nu ook ViaPlay blokkeren meteen wegens VPN-verbinding. :?
Een andere provider proberen zoals Surfshark (gratis 30 dagen uitproberen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 16:58
Ik heb een aantal jaren naar tevredenheid PIA gebruikt. Laatst ontdekte ik echter dat ze zijn overgenomen door een discutabele partij (Kape Technologies):

https://www.reddit.com/r/...nologies_addressing_your/

Iemand hier gemerkt dat er iets veranderd is, of er een mening over? Op zich interessant dat PIA in het verleden goed door rechtzaken heen is gekomen en eerlijk lijkt te zijn over hun logging policy. Zou dat nog steeds zo zijn?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste