[VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gusto_NL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:14:

Okee langdradig verhaal....

Vraag jezelf af of je echt VPN nodig hebt, of dat je gewoon moet stoppen met dubieuze praktijken zodat je VPN niet nodig hebt. Voor het zelfde geld helpen we met deze topic digitale kinderlokkers ...
Als het om advertenties gaat kan ik Blokada ( android ) aanraden
https://f-droid.org/en/packages/org.blokada.alarm/
Met als plugin de DNSservers van https://freek.ws/ ( ik meen ook een tweaker )
https://adhole.org/

verder :

Welkom op het feestje, en ook dat je gelooft in de basis excuses om alles te mogen verbieden
Kinderlokkers en terroristen, vergeet de laatste groep vooral niet :|

We zijn al even bezig ( jaartje of 6 ), ik denk niet dat jouw groepje Tweakers nodig heeft voor die info ;)

Wil je zelf je eigen VPN hosten ( zowel openvpn als wireguard ), gebruik dan https://www.pivpn.io/
Dat werkt prima als je gewoon de zekerheid wilt hebben dat jouw gegevens niet gaan zwerven bij onbevoegden, niet dubieus aan.

Op een ander vlak ....
In de VS zijn de eerste stappen al gezet, om VPNgebruik als 'dubieus' aan te merken
https://torrentfreak.com/...in-piracy-lawsuit-201012/

Kort samengevat :
Een platenlabel heeft een provider gedagvaard om data te overhandigen van zijn klanten die een VPN gebruiken.
De rechter heeft vooralsnog bepaald dat dat niet hoeft te gebeuren, pas als het label kan aanwijzen DAT er een VPN in gebruik is om illegale handelingen te verrichten, gaat de provider dit gegeven overhandigen.
( dan nog is het de vraag wát er gewonnen wordt, van vanaf het ingaan van de tunnel tot aan de exit hiervan, heeft de ISP geen zicht op de inhoud )
Het enige wat zo'n label dan zou kunnen 'krijgen' is de aanbieder, en het tijdstip / datavolume.

Wat interessanter gaat worden, is het verloop hierna, met die gegevens gaat zo'n label natuurlijk naar de betreffende VPNboer, en pas DAN gaan we zien hoe veilig het allemaal is, en hoe veel/weinig er daadwerkelijk gelogd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 22-10-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
👍 Bedankt voor de tips, dat stel ik op prijs.
Ondertussen heb ik AdGuard er af gegooid. Gevoel dat ik liever weet dat Google me in de gaten houdt dan een 1 of andere producent met gesideloade vpn beveiligings certificaat.

Ik adviseer mensen om niet te veel samenzwerings videos te kijken want langzaam ga je er echt in geloven want zo werkt het brein.

Maar de samenzwerings theorie gaat nu richting dat Microsoft minder erg is dan Google of Facebook. Dat vind ik grappig omdat velen zich drukmaakten over de privacy schending door Windows 10. En vervolgens datatechnisch worden uitgekleed door Google... en Facebook producten. Maar misschien is de enige manier wel reverse engineren van verborgen datasporen om criminelen en terroristen op te sporen. Dan zouden wij als burgers een bijdrage leveren door ons gewoon te laten tracken... 🤣

Ja ik ga off topic, sorry. In ieder geval nogmaals dank en gedraag je op het internet allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met conventie maken met de VPN. Ik heb nordvpn en als ik mijn laptop uit standby had duurt het meer dan 10 seconden voordat de VPN verbinding actief is.
Contact met nordvpn gezocht en die gaven aan het protocol op TCP te zetten. Maar dat lijkt niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Situatie;
Door het vele reizen buiten Nederland, moet ik vaak connectie maken om bestanden te open/versturen.
Zowel via de telefoon als de laptop.
Ik wil dus VPN gebruiken zodat ik zonder al te veel zorgen connectie kan maken met wifi.
Heb al wel aantal websites gelezen, zoveel keus etc.

Hebben jullie wat suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 14:16
Ik ben zelf zeer te spreken over ProtonVPN, al is dit niet de meest voordelige
NordVPN, PIA roep ik spontaan als geschikte kandidaat voor niet te veel geld.

Wat mag het kosten en wat is het doel? Een en hetzelfde IP-adres hebben zodat je niet telkens extra "verdachte login" pogingen hebt?
Privacy? Overal ter wereld NL tv kunnen kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
Jieve schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:51:
Situatie;
Door het vele reizen buiten Nederland, moet ik vaak connectie maken om bestanden te open/versturen. Ik wil dus VPN gebruiken zodat ik zonder al te veel zorgen connectie kan maken met wifi.....

Hebben jullie wat suggesties?
Koop een Asus router. Installeer Merlin Firmware en activeer de OpenVPN server op die router. Als je in het buitenland zit of op een -niet eigen- WiFi netwerk, maak je contact via VPN met je eigen router. Eenmalige kosten van een router en verder geen kosten meer.
Ik gebruik de Passepartout App (iphone), waarbij mijn iPhone automatisch een VPN verbinding maakt zodra ik het huis uitloop en geen WiFi verbinding meer heb.

Je kan ook een andere router gebruiken die het opzetten van een VPN server ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Mark-NL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:24:
[...]

Koop een Asus router. Installeer Merlin Firmware en activeer de OpenVPN server op die router. Als je in het buitenland zit of op een -niet eigen- WiFi netwerk, maak je contact via VPN met je eigen router. Eenmalige kosten van een router en verder geen kosten meer.
Ik gebruik de Passepartout App (iphone), waarbij mijn iPhone automatisch een VPN verbinding maakt zodra ik het huis uitloop en geen WiFi verbinding meer heb.

Je kan ook een andere router gebruiken die het opzetten van een VPN server ondersteund.
Thanks, ik heb een Asus RT-AC68U.
Daar heb ik wel gewoon de standaard Firmware op draaien.
Maar ik zal eens kijken naar de Merlin Firmware!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
Jieve schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:10:
[...]

Thanks, ik heb een Asus RT-AC68U.
Daar heb ik wel gewoon de standaard Firmware op draaien.
Maar ik zal eens kijken naar de Merlin Firmware!
Ook die werkt super. Hier vele jaren gebruik van gemaakt, totdat ik naar de AC86U ben overgestapt (VPN -via een VPN provider- werkt daar veel sneller). Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Mark-NL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:15:
[...]

Ook die werkt super. Hier vele jaren gebruik van gemaakt, totdat ik naar de AC86U ben overgestapt (VPN -via een VPN provider- werkt daar veel sneller). Succes !
VPN -via een VPN Provider heb ik ook naar gekeken, zag bijvoorbeeld dat ExpressVPN dat heeft.
Werkt dat stabieler en sneller dan de optie die jij gaf? (het mag wel een paar tientjes kosten per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
Jieve schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:20:
[...]

VPN -via een VPN Provider heb ik ook naar gekeken, zag bijvoorbeeld dat ExpressVPN dat heeft.
Werkt dat stabieler en sneller dan de optie die jij gaf? (het mag wel een paar tientjes kosten per jaar)
Als je geen problemen hebt met je eigen ISP, waarom zou je dan een VPN abonnement nemen? Dat is mijn gedachte. Als ik in het buitenland ben, maak ik altijd verbinding met mijn thuisnetwerk via de in de router “ingebouwde” VPN server. Ook op de AC68U werkte dat perfect. Een VPN provider moet je ook maar geloven dat ze niets loggen of met je surfgedrag doen (die kleine lettertjes in hun voorwaarden zeggen wel van niet, maar je weet het pas zeker als je op hun servers kan kijken).

Ik maak ook gebruik van een VPN provider, maar alleen om goedkoper software te kopen (US Dollar is goedkoper dan de Euro) en/of content (video’s) te bekijken uit een ander land.

Dus voor jou is de router goed genoeg voor hetgeen je wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Mark-NL op 10-11-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:29
Volgens mij heeft NordVPN zijn betaling voorwaarden veranderd. Toen ik een 3 jarig abonnement afsloot stond er in de billing informatie dat bij een renewal je dezelfde prijs zou betalen dan je origineel hebt betaald. Als je nu bij NordVPN naar de billing informatie lijkt dat te zijn aangepast naar de prijs van dat moment. Ik hoef pas volgend jaar augustus te verlengen. Maar ik denk dat mensen die moeten verlengen, het in de gaten moeten houden wat er gebeurd als dat automatisch gaat.
https://support.nordvpn.c...d-to-pay-upon-renewal.htm

[ Voor 9% gewijzigd door FLA NL op 13-11-2020 15:42 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 08:08
FLA NL schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:48:
Volgens mij heeft NordVPN zijn betaling voorwaarden veranderd. Toen ik een 3 jarig abonnement afsloot stond er in de billing informatie dat bij een renewal je dezelfde prijs zou betalen dan je origineel hebt betaald. Als je nu bij NordVPN naar de billing informatie lijkt dat te zijn aangepast naar de prijs van dat moment. Ik hoef pas volgend jaar augustus te verlengen. Maar ik denk dat mensen die moeten verlengen, het in de gaten moeten houden wat er gebeurd als dat automatisch gaat.
https://support.nordvpn.c...d-to-pay-upon-renewal.htm
tnx voor de headsup.. ik zie het nu ook.
Ik kan ook maar verlengen voor 1 jaar kiezen ($6.58 /month), das wel ziek veel meer dan de €99/3jaar die ik 3 jaar geleden betaalde.

Ik ben op zich niet ontevreden over Nord, maar dit doet me wel nadenken om even te gaan shoppen voor andere aanbieders, zeker nu met black friday op de loer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, mijn pfSense VM kan sinds ergens in de afgelopen 2 dagen niet meer verbinden met PIA, ik zie echter geen reden waarom in de logs. Zou dit te maken kunnen hebben met de overstap naar het nieuwe netwerk? :S https://www.privateintern...nnouncement-30-september/

edit: nl.privateinternetaccess.com -> nl-amsterdam.privacy.network .....

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 24-11-2020 18:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 21:44

jvp

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie deze BF periode weinig goede VPN deals voorbij komen. De enige scherpe deal is FastestVPN. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 09:03
jvdploeg schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:54:
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie deze BF periode weinig goede VPN deals voorbij komen. De enige scherpe deal is FastestVPN. Iemand hier ervaring mee?
Wat dacht je van Torguard: https://torguard.net/cart.php

3 jaar de Anonymous VPN Pro voor $89.99USD.

Zie veel mensen met NordVPN (ik ook nog) daar zij redelijk goed lijken te zijn om online (en zelfs op tv) reclame te maken voor hun product.

Wat ik een groot gemis vind bij hun is de optie om gebruik te kunnen maken van port forwarding. Dit is bij TorGuard wel mogelijk.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:57
VyprVPN gevestigd in Zwitserland. 3 jaar voor 60 USD https://www.vyprvpn.com/buy-vpn-b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 11:00

radial

Watch out

Er zijn er wel enkele te vinden, maar hele scherpe kan ik ook niet echt vinden.

Zelf gebruik ik al enkele jaren vpn.ac die heeft nu 45% korting op normale prijs van $58,-

https://vpn.ac/

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
https://airvpn.org/ heb ik in verleden ook gebruikt. Ook fijne vpn provider. Interface is wat spartaanser, maar werkt prima.

Hebben uiteraard ook een BF deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 22:08
DeTjuk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:24:
https://airvpn.org/ heb ik in verleden ook gebruikt. Ook fijne vpn provider. Interface is wat spartaanser, maar werkt prima.

Hebben uiteraard ook een BF deal.
Ik gebruik ook al tijden Airvpn, BF deal was 65,- voor 3 jaar. 5 connecties en portforwarding. Ook wel eens handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Glassertje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:42:
[...]

VyprVPN gevestigd in Zwitserland. 3 jaar voor 60 USD https://www.vyprvpn.com/buy-vpn-b
Krijg je veel suspicious activity meldingen? Dan wel de noodzaak om telkens captchas op te lossen?
Bongoarnhem schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:08:
[...]

Ik gebruik ook al tijden Airvpn, BF deal was 65,- voor 3 jaar. 5 connecties en portforwarding. Ook wel eens handig :)
Dezelfde vraag: Krijg je veel suspicious activity meldingen? Dan wel de noodzaak om telkens captchas op te lossen?

[ Voor 37% gewijzigd door Memocrat op 01-12-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan1970
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Hi

Ik ben onlangs van Express VPN ( goed maar schoftig duur ) overgestapt naar BitDefender VPN, aangezien ik hier ook een AV oplossing van gebruik.

Probeer nu al enige tijd er achter te komen of het mogelijk is om deze VPN op mijn router te draaien maar kan nergens documentatie vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Memocrat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

Krijg je veel suspicious activity meldingen? Dan wel de noodzaak om telkens captchas op te lossen?

[...]

Dezelfde vraag: Krijg je veel suspicious activity meldingen? Dan wel de noodzaak om telkens captchas op te lossen?
Nee eigenlijk kreeg ik die niet, maar ik gebruikte de vpn niet dagelijks. Dat heb ik wel een tijd gedaan via de mobiel, maar trok me toch teveel batterij(is alweer 1,5 jaar geleden).

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-12-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Bongoarnhem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:26:
[...]

Nee eigenlijk kreeg ik die niet, maar ik gebruikte de vpn niet dagelijks. Dat heb ik wel een tijd gedaan via de mobiel, maar trok me toch teveel batterij(is alweer 1,5 jaar geleden).
Je hebt geen recente ervaring? Mijn ervaring met NordVPN is dusdanig slecht geworden dat ik nu constant captchas krijg op google, youtube en andere populaire sites en natuurlijk de nodige blocklistervaringen krijg toegeworpen, zoals op zalando. Ik heb een alternatief nodig die niet bestookt wordt met deze constante irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Memocrat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:28:
[...]

Je hebt geen recente ervaring? Mijn ervaring met NordVPN is dusdanig slecht geworden dat ik nu constant captchas krijg op google, youtube en andere populaire sites en natuurlijk de nodige blocklistervaringen krijg toegeworpen, zoals op zalando. Ik heb een alternatief nodig die niet bestookt wordt met deze constante irritaties.
Nee ik gebruik de vpn niet altijd bij dagelijks gebruik. Maar je kan gratis een 3 daagse testperiode aanvragen. Misschien is dat wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Memocrat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:28:
[...]
Deze ervaring heb ik ook met NordVPN de laatste tijd. Ben ook bang dat dit alleen maar vaker gaat voorkomen in plaats van afnemen.

Denk dat andere VPN providers daar net zo goed last van hebben, maar dat is pure aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Zilver schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:53:
Ook even opletten bij Surfshark, dat bedragen zonder BTW op de website staan. Er komt dus nog 21% bovenop.
Als je land gewoon op USA laat staan, dat is blijkbaar default bij afrekenen, kan je het zonder BTW afrekenen heb ik gemerkt. De BF deal was 50 euro en dat heb ik betaald, terwijl met BTW zou dit 60 zijn geweest. Hoe het kan weet ik ook niet. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 03-12-2020 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
marcel87 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 01:04:
[...]

Als je land gewoon op USA laat staan, dat is blijkbaar default bij afrekenen, kan je het zonder BTW afrekenen heb ik gemerkt. De BF deal was 50 euro en dat heb ik betaald, terwijl met BTW zou dit 60 zijn geweest. Hoe het kan weet ik ook niet. :P
Gekocht via cashbackxl.nl toevallig? Daar kreeg je op dei 50 eur nog 24 eur terug middels een cashback. Moet je wel even 2 maanden wachten. Als het lukt is het toch een leuke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Nee gewoon op hun eigen site gekocht. Maar dat scheelt wel veel zeg. Niet aan gedacht lol. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Probeer nu al enige tijd er achter te komen of het mogelijk is om deze VPN op mijn router te draaien maar kan nergens documentatie vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Als ik even Google lijkt dit helaas niet te kunnen met Bitdefender VPN. De reden die verschillende websites geven vind ik wat vaag: het zou liggen aan "ontbrekende data", waardoor het niet mogelijk is vanaf een apparaat als een router handmatig verbinding te maken met de OpenVPN servers van Bitdefender.

Bitdefender heeft natuurlijk ook de Bitdefender box die alle apparaten in je huis zou moeten beschermen, dus - dit is slechts speculatie - misschien is deze "router optie" er niet om te voorkomen dat Bitdefender zijn eigen product minder aantrekkelijk maakt?

Doorgaans kan het bij de meeste VPN's die OpenVPN aanbieden wel naar mijn weten. Zolang jouw router compatibel is met DD-WRT (de firmware die het mogelijk maakt om een VPN-verbinding op je router te zetten). Hier is een lijst met apparaten die hier compatibel mee zijn: https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
DeTjuk schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:44:
[...]

Denk dat andere VPN providers daar net zo goed last van hebben, maar dat is pure aanname.
Nee echt heel zelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 04-12-2020 01:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Deze ervaring heb ik ook met NordVPN de laatste tijd. Ben ook bang dat dit alleen maar vaker gaat voorkomen in plaats van afnemen.

NordVPN is enorm aan het oversellen op de verbindingen
Ze weten ook wel dat niet iedereen op dezelfde tijd naar dezelfde site gaat, normaal gesproken.

Maar als er honderden users van één ipadres naar een bepaalde site gaan ( google is vrij populair tegenwoordig ) gaat DIE ontvangende server direct in de verdediging, en mag je aantonen dat je geen onderdeelje van een botnet bent.

Je kan beter bij een kleinere, of middelgrote aanbieder zitten dan bij zo'n megalomane aanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FreshMaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:31:
NordVPN is enorm aan het oversellen op de verbindingen
Moeten ze die stomme reclames maar niet uitzenden! :+
Je kan beter bij een kleinere, of middelgrote aanbieder zitten dan bij zo'n megalomane aanbieder.
En je voorkomt ook dat ze denken dat die reclames nut hebben! })

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:41:
[...]

Moeten ze die stomme reclames maar niet uitzenden! :+

[...]

En je voorkomt ook dat ze denken dat die reclames nut hebben! })
Naar mijn idee, zou een ieder die serieus een betaalde aanbieder overweegt, moeten kijken WAT hij nu werkelijk aanschaft.
Je zou eigenlijk het tegenovergestelde van de mooie flashy auto moeten zoeken ....
Een onopvallende, achter de bosjes opererende firma.

Ik heb bij NordVPN telkens het idee dat je jezelf een target aanmeet, een groot knipperend neonbord --> VPN gebruiker <-- kijk mij nu eens anoniem zijn ....

Ik heb ook een commerciële partij in gebruik, maar als ik 'onbespied' en 'ongevolgd' online wil buiten de deur, gaat Wireguard aan, naar mijn eigen meterkast-aansluiting
Dan weet ik in ieder geval zeker dat de web-requests die ik doe veilig over een Nederlandse verbinding lopen, en niet halverwege de wereld in een vaag datacentrum via een zijspoor worden opgeslagen.

Wil ik thuis of onderweg een keer naar Xhamster of Breitbart gluren, of een filmpje uit Zweden oppikken, DAN neem ik die commerciële ( Windscribe hier )
Maar dat is niet omdat ik niet wil dat Ziggo / KPN / Brein dat te weten komen, maar om de exploitanten van die sites niet teveel informatie te geven mbt wie en wat / waar vandaan.

>mijn favoriet<
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVDWqilVWjmrUqzlvdJUDLsk9ts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ycKxpiv1sJdf4WYrjgBHM3XH.png?f=user_large

Fake Antartica - Troll Station

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 04-12-2020 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FreshMaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:50:
>mijn favoriet<
[Afbeelding]

:D GEWELDIG!!! _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:48
FreshMaker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 02:50:
[...]

Wil ik thuis of onderweg een keer naar Xhamster of Breitbart gluren, of een filmpje uit Zweden oppikken, DAN neem ik die commerciële ( Windscribe hier )
Maar dat is niet omdat ik niet wil dat Ziggo / KPN / Brein dat te weten komen, maar om de exploitanten van die sites niet teveel informatie te geven mbt wie en wat / waar vandaan.

>mijn favoriet<
[Afbeelding]

Leuk dat Troll-station maar met een Ping van >250 en een snelheid van 0,0 niet echt werkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Incognitum schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:06:
[...]

Leuk dat Troll-station maar met een Ping van >250 en een snelheid van 0,0 niet echt werkbaar.
Afbeeldingslocatie: http://memes.ucoz.com/_nw/5/06043079.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:48
Ahhh ok. Je had erbij moeten zijn denk ik. Maar goed, heb voor de ‘grap’ het Troll-station nogmaals geprobeerd en ik moet zeggen dat het surfen opzich best vlot verloopt momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Troll-Station is in Canada, het is al logisch dat de ping/latency vrij hoog ligt.

Voor goede snelheid kan je het beste binnen Europa blijven, Brussel en Amsterdam zijn prima, London ( voor iTV / BBC ) ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHUeZzNDTkTJYdRwIIjmjZoY0R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rtfu0IErk1hAsGHDqynwF6p.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb sinds kort ook Surfshark maar krijg Dit op m’n MacBook Air. Geen idee wat Surfshark precies wil nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Is er ergens een recent overzicht of pagina waar de verschillende (max) snelheden per VPN provider op staan? Deze vanuit de startpost kunnen vinden:

[ Voor 40% gewijzigd door daily.data.inj op 26-12-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Is er ergens een recent overzicht of pagina waar de verschillende (max) snelheden per VPN provider op staan? Deze vanuit de startpost kunnen vinden:
Ik heb windscribe pro en hangt af van server af welke snelheid.
Speedtest met beste ned server https://www.speedtest.net/result/10650158947.png

[ Voor 11% gewijzigd door saharoen op 26-12-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Ik kan nergens meer vpn aanbiedingen vinden. Komen die nog? Zou graag eens een lifetime windscribe scoren. Een andere mag ook maar wel een goede. Heb toch wel goede ervaringen met windscribe. Iemand een idee waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
https://stacksocial.com/sales/windscribe-vpn
Ik heb toen 3 jaar genomen. lifetime had ik nog geen vertrouwen in. :) Nu uitverkocht.
Maar 24 dollar voor 3 jaar toch prima deal 8 dollar per jaar.

[ Voor 70% gewijzigd door saharoen op 26-12-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
[...]

Ik krijg heel af en toe een captcha als ik in de browserbalk zoek en dan doorverwezen wordt naar google. Niet meer dan dat. Geen blacklist of iets dergelijks. Wel blokkeren bepaalde game-servers VPN ip-adressen, aldus mijn zoon... Dit zowel op mijn desktop, laptop als telefoon.
Ik maak gebruik van ProtonVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19
beerten schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:10:
[...]

Ik krijg heel af en toe een captcha als ik in de browserbalk zoek en dan doorverwezen wordt naar google. Niet meer dan dat. Geen blacklist of iets dergelijks. Wel blokkeren bepaalde game-servers VPN ip-adressen, aldus mijn zoon... Dit zowel op mijn desktop, laptop als telefoon.
Ik maak gebruik van ProtonVPN.
Via VPN (Surfshark) krijg ik ook meer captchas. Sommige sites werken echter helemaal niet meer of geven rare resultaten. Zalando.nl kom ik bijvoorbeeld niet meer op als VPN actief is, krijg een "access denied" melding. Een site die raar doet is bijvoorbeeld de huizenzoeksite pararius.nl, die lijkt nog wel te werken maar de prijzen van de woningen is veel hoger dan zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Wel blokkeren bepaalde game-servers VPN ip-adressen, aldus mijn zoon... Dit zowel op mijn desktop, laptop als telefoon. Ik maak gebruik van ProtonVPN.
Maak je toevallig gebruik van de gratis versie van ProtonVPN? Ik geloof dat ProtonVPN free een erg beperkt aantal servers biedt (in 3 landen als ik me niet vergis). Als heel veel mensen die servers gebruiken, wat nog wel eens kan gebeuren bij gratis VPN-servers, worden die misschien eerder geblacklist? Nogmaals, dit is ervan uitgaande dat je de gratis versie gebruikt.

Maar goed, ook met betaalde VPN's komt dit regelmatig voor natuurlijk. In een ideale wereld zou je misschien "gewone" VPN-servers gebruiken als veiligheid echt essentieel is, en daarnaast nog een dedicated IP hebben voor als je wel een VPN wilt gebruiken maar anonimiteit iets minder belangrijk is.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
Apatito123 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:51:
[...]

Maak je toevallig gebruik van de gratis versie van ProtonVPN? Ik geloof dat ProtonVPN free een erg beperkt aantal servers biedt (in 3 landen als ik me niet vergis). Als heel veel mensen die servers gebruiken, wat nog wel eens kan gebeuren bij gratis VPN-servers, worden die misschien eerder geblacklist? Nogmaals, dit is ervan uitgaande dat je de gratis versie gebruikt.

Maar goed, ook met betaalde VPN's komt dit regelmatig voor natuurlijk. In een ideale wereld zou je misschien "gewone" VPN-servers gebruiken als veiligheid echt essentieel is, en daarnaast nog een dedicated IP hebben voor als je wel een VPN wilt gebruiken maar anonimiteit iets minder belangrijk is.
Betaald... En welke server, dat maakt niet uit. Die game-knullen van de servers weten heel goed wat VPN ip-adressen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olliefant
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2021
Is er iemand hier bekend met GoosVPN?
Ik heb hem in 2018 wel eens gehad en weinig echt problemen. Zit nu te overwegen voor een 3jr account. Maar was even benieuwd of er hier ervaringen zijn.

Ik zal ook eens de lijst uit de OP doorspitten voor alternatieven.

Ik wil het vooral inzetten voor streaming uit Amerika.

[ Voor 25% gewijzigd door Olliefant op 29-12-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb zelf Windscribe en de deal die hierboven heb gemeld is een goeie deal voor 3 jaar. Netflix werkt prima om Amerikaanse content te kijken.
Als je perse goose wil heeft stacksocial ook goeie deal voor https://stacksocial.com/sales/goose-vpn-4-yr-subscription :)

[ Voor 29% gewijzigd door saharoen op 29-12-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Memocrat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:33:
[...]

[...]

Zelden met AirVPN. De IP adressen zijn ook niet blacklisted. Tegenwoordig met OpenVPN 2.5 en de wintun driver in hun client zijn de snelheden uitstekend (vergelijkbaar met met wireguard protocol).

[ Voor 18% gewijzigd door Ynnoz op 30-12-2020 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olliefant
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2021
saharoen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:32:
Ik heb zelf Windscribe en de deal die hierboven heb gemeld is een goeie deal voor 3 jaar. Netflix werkt prima om Amerikaanse content te kijken.
Als je perse goose wil heeft stacksocial ook goeie deal voor https://stacksocial.com/sales/goose-vpn-4-yr-subscription :)
Thanks dit was wel een goede deal. Dus de komende 4jr geen omkijken naar tenzij de kwaliteit achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyvdpo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-01-2021
In de laatste bèta versie van ProtonVPN (android) kan je Malware, tracking en advertenties blokkeren (netshield)

Het blokkeren van reclame werkt best wel goed er wordt al veel geblokkeerd. Is wel handig bij apps dan hoef je geen reclame vrije versie te kopen. En je hebt nu ook geen last van Youtube reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
Ynnoz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 02:39:
[...]

Zelden met AirVPN. De IP adressen zijn ook niet blacklisted. Tegenwoordig met OpenVPN 2.5 en de wintun driver in hun client zijn de snelheden uitstekend (vergelijkbaar met met wireguard protocol).
Ik gebruik ook al jaren met veel plezier Airvpn. Ik heb nooit problemen met snelheid of wat dan ook :)

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

saharoen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:32:
En met de code CHEERS, zelfs nog $5 korting en is het maar 24.99 O-) voor 4 jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Even mijn ervaring met het opzeg proces van PureVPN

Twee jaar geleden voor een zacht prijsje een licentie aangeschaft. Ik weet 99% zeker deze op tijd via hun formulier opgezegd te hebben maar kreeg later toch een afschrijving op mijn PayPal en een jaar verlenging.

Ik kon niet hard maken dat ik idd opzegging had aangevraagd (je krijgt ook geen bevestiging per mail oid) dus ik heb mijn "verlies" maar genomen en heb er nog een jaar gebruik van gemaakt.

Wel heb ik in mijn agenda gezet het account ruim van tevoren op te zeggen én hier bewijs van te verzamelen.

12 januari jl. was het zo ver, ik had toen nog ca. 14 dagen om op te zeggen.

Na heel lang zoeken kom ik via een andere site op het annuleringsformulier van PureVPN.

In dit formulier moet ik via een dropdown menu het account dat ik op wil zeggen selecteren (ookal is het maar één account) maar dit drop down menu werkt niet.

Dus ik heb mijn adblockers uitgezet, 3rd party cookies toegestaan etc etc, nog steeds niets.
Uiteindelijk op meerdere apparaten en meerdere browsers geprobeerd (zelf vers geïnstalleerde browsers) maar het probleem bleef.

Toen heb ik via de livechat met alle relevante informatie die ik kon aanleveren een opzeg verzoek ingediend. Na heel wat vragen of ik echt niet wilde blijven en kortingen geweigerd te hebben werd mij beloofd mijn abonnement op te zeggen en ik heb het transcript van de chat naar mijn mail laten verzenden.

Drie dagen later staat mijn account nog steeds actief (verlening actief) omdat ik niet nóg een jaar ongewenste verlening wilde heb ik nu een support ticket ingediend, verwezen naar de livechat en aangegeven dat ik écht wilde opzeggen en geen aanbieding oid wilde (ik kreeg weer een paar vragen) kreeg ik weer de belofte dat het abonnement opgezegd werd.

Morgen (de 24e) verloopt mijn account
en raad eens, ik heb zojuist de factuur in de mail ontvangen :')

Ik heb nu nog een ticket aangemaakt met verwijzing naar het eerste ticket én het transcript van de livechat in de bijlage gedaan en heb meteen een refund aangevraagd.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

In het kort: PureVPN zelf werkt redelijk (7,5/10) maar elk abonnement is een lifetime abonnement of je het nu wilt of niet :+

[ Voor 0% gewijzigd door ImNotnoa op 23-01-2021 12:45 . Reden: Typo'z ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
ImNotnoa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:41:
Ik weet 99% zeker deze op tijd via hun formulier opgezegd te hebben maar kreeg later toch een afschrijving op mijn PayPal en een jaar verlenging.
Kun je niet gewoon de automatische betaling bij Paypal stopzetten? Dat doe ik altijd als ik ergens vanaf wil en via Paypal betaald heb.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 23-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
ImNotnoa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:41:
Even mijn ervaring met het opzeg proces van PureVPN
...
vreemd. Mijn, vooruit zeker 4 jaar oude ervaring, is precies wat jij had gehoopt.
"hoi, ik wil opzeggen"
"Ok, weet u het zeker?"
"Ja"
"Ok, bedankt en tot ziens"

Nooit meer wat van gehoord of gezien. Opzeggen verliep vlekkeloos. Vond het altijd een reden om terug te keren, deze positieve ervaring. Dienst was verder erg OK. Ik wilde gewoon wat anders uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
ApC_IcE schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:48:
[...]

En met de code CHEERS, zelfs nog $5 korting en is het maar 24.99 O-) voor 4 jaar.
dus gewoon goed?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Is al oude quote. Doet het prima

[ Voor 12% gewijzigd door ApC_IcE op 29-01-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
ApC_IcE schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Is al oude quote. Doet het prima
daarom vraag ik nu, een maand verder en dus vast goed getest.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Martinus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Snel goed en niks te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 07:47
Wie kan mij helpen met het volgende, ik ben al de gehele dag ermee bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een Asus RT-AX58U gekocht en een Surfshark aangebracht via VPN - VPNCLIENT- en een OpenVPN configuration gedownload. het werkt en zie dat ik een ander IP nummer heb in Nederland.

Nu gebruik ik ook Thunderbird om mijn mail te doen van Gmail.
Met vpn uit kan ik een mail versturen, echter met VPN aan blijft het maar om mijn gmail wachtwoord vragen, als ik deze invoer gaat de mail erniet uit.

Via gmail online kan de mail verstuurd worden.
Er is dus een conflict tussen thunderbird-gmail en vpn.

Ron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02
sterremos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:43:
Wie kan mij helpen met het volgende, ik ben al de gehele dag ermee bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een Asus RT-AX58U gekocht en een Surfshark aangebracht via VPN - VPNCLIENT- en een OpenVPN configuration gedownload. het werkt en zie dat ik een ander IP nummer heb in Nederland.

Nu gebruik ik ook Thunderbird om mijn mail te doen van Gmail.
Met vpn uit kan ik een mail versturen, echter met VPN aan blijft het maar om mijn gmail wachtwoord vragen, als ik deze invoer gaat de mail erniet uit.

Via gmail online kan de mail verstuurd worden.
Er is dus een conflict tussen thunderbird-gmail en vpn.

Ron
Indien mogelijk, zet Thunderbird in de split tunnel van je VPN software.
Ik doe het met PIA. Mijn UPC mail werkt anders niet. Komt omdat UPC wil dat je de mail verstuurd via een van hun IP-adressen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-04 07:47
[quote]apollo13 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Indien mogelijk, zet Thunderbird in de split tunnel van je VPN software.
Ik doe het met PIA. Mijn UPC mail werkt anders niet. Komt omdat UPC wil dat je de mail verstuurd via een van hun IP-adressen.
[/quote

Dank, eens kijken vandaag of ik dat voor elkaar ga krijgen

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik word echt doodgegooid met VPN reclame (vooral NordVPN)
En ik kwam dit video tegen:

YouTube: Stop using VPNs for privacy.

Dit terwijl ik nu een dikke korting kan krijgen van NordVPN.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 17:11
melkislekker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:02:

In maart verloopt mijn NordVPN abbo en ik zit ook in twijfel. VPN slinger ik alleen aan als ik wat download O-) maar misschien eens proberen of de gratis VPN van Proton daar al voldoende voor is (ook al is de snelheid een stuk lager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Vince_ schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:27:
[...]

In maart verloopt mijn NordVPN abbo en ik zit ook in twijfel. VPN slinger ik alleen aan als ik wat download O-) maar misschien eens proberen of de gratis VPN van Proton daar al voldoende voor is (ook al is de snelheid een stuk lager).
Torrent downloads kan overigens niet met de gratis ProtonVPN als ik het goed begreep ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

melkislekker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:02:

Link dan gewoon naar dit : https://gist.github.com/joepie91/5a9909939e6ce7d09e29
i.p.v. zo'n tijdvretende YouTube video ;)

Opzich heeft die wel een punt, want er zitten een heleboel haken en ogen aan die je niet 100% kan uitzoeken :)

Daarnaast heb ik wel vaker aan zijn oplossing gedacht : VPS huren en dan zelf OpenVPN of Wireguard erop zetten! d:)b
Dankzij oplossingen zoals PiVPN heb je dat binnen 30 tot 60 minuten draaien zonder enig probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 22:03

The Chosen One

Zie signature!

Heb zelf lifetime Windscribe maar kwam dit ook nog tegen;

Deeper Connect Nano Decentralized VPN Cybersecurity Hardware

https://futurism.com/this...line-privacy-from-hackers
https://stacksocial.com/s...&scsonar=1&aid=a-wmceeqco

Geen idee of het ook wat is, kon zo snel geen review vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 06-03-2021 23:18 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07-2022
Ik heb op mijn router ingesteld dat ik via m’n mobiel die op 4G zit een vpn verbinding kan maken met met thuis netwerk. Op die manier zit mijn mobiel dus terwijl ik extern ben toch verbonden met m’n thuis netwerk.

Wat als ik nu een abbo heb bij een vpn supplier als NordVPN? Als ik dan verbinding heb via een pc in m’n thuisnetwerk met NordVPN: kan dan de server van NordVPN op mijn netwerk komen en dus al m’n shared folders/files zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

KC71 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45:
Wat als ik nu een abbo heb bij een vpn supplier als NordVPN? Als ik dan verbinding heb via een pc in m’n thuisnetwerk met NordVPN: kan dan de server van NordVPN op mijn netwerk komen en dus al m’n shared folders/files zien?
Als het goed is werkt dat niet zo en is de boel zo opgezet dat het verkeer maar één kant op kan zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Martinus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Nu nog een paar maanden verder en het lijkt steeds slomer te worden.
Meer dan 40-50mbit haal ik niet op NL DE of BE servers.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 23:11

Dennisb1

VCDS 058

Wat zijn de ervaringen met GooseVPN? of is er een andere aanrader die 25 dollar voor 4 jaar rekent?
Ze zijn in NL gevestigd maar in al hun privacy voorwaarden beweren ze niet te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn 3 jaar Nord VPN zit erop. Aangezien ik toch nog wel eens wat filmpjes e.d. download (omdat ik niet 6 verschillende streamingdiensten ga nemen), neig ik er toch weer naar om een VPN te nemen. Enkel, was NordVPN 3 jaar geleden "de beste" uit die grote VPN-excelsheet wat toen op die ene privacy website stond, omdat ze ook geen logging deden (ja ja, niet te verifieren) enzo.
Ik ben nu aan het twijfelen of ik uberhaupt nog voor NordVPN moet gaan want er zijn wel wat nadelen, waarvan 1 best storende: als je een server kiest dan is die op dat moment de snelste, maar als je dan een kwartiertje verder bent, dan is de load op zo'n server ineens van 4% naar 64% gegaan en dat merk je behoorlijk in downloadsnelheid, om het over lag-vrij gamen maar niet te hebben (daar moet je dan ook geen vpn voor gebruiken).
Ik kan die website niet meer vinden waar die excel in staat. Heeft iemand die nog? Misschien is er inmiddels wel een geupdate lijst.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Deathchant schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:48:
Mijn 3 jaar Nord VPN zit erop. Aangezien ik toch nog wel eens wat filmpjes e.d. download (omdat ik niet 6 verschillende streamingdiensten ga nemen), neig ik er toch weer naar om een VPN te nemen. Enkel, was NordVPN 3 jaar geleden "de beste" uit die grote VPN-excelsheet wat toen op die ene privacy website stond, omdat ze ook geen logging deden (ja ja, niet te verifieren) enzo.
Ik ben nu aan het twijfelen of ik uberhaupt nog voor NordVPN moet gaan want er zijn wel wat nadelen, waarvan 1 best storende: als je een server kiest dan is die op dat moment de snelste, maar als je dan een kwartiertje verder bent, dan is de load op zo'n server ineens van 4% naar 64% gegaan en dat merk je behoorlijk in downloadsnelheid, om het over lag-vrij gamen maar niet te hebben (daar moet je dan ook geen vpn voor gebruiken).
Ik kan die website niet meer vinden waar die excel in staat. Heeft iemand die nog? Misschien is er inmiddels wel een geupdate lijst.
Volgens mij staat die site wel in de topicstart. Bijna onderaan.

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Deathchant schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:48:
Ik had de bookmark nog staan van thatoneprivacysite.net, ik zie nu dat die redirect naar https://www.safetydetectives.com/ .
Ik zie ook dat de eigenaar is veranderd naar Kape Technologies. Dus weet niet hoe betrouwbaar het nu is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnXNVztB3vgRRjO6vLULbauGai4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qMnYmRnWxrKbfKCscuawjvTR.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Thanks allen! Volgens die grote excel lijken nordvpn en Mullvad dan toch de betere qua totaal pakket.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep het filmpje gekeken maar ik loop niet over van vertrouwen bij deze "reviewer". Hij gelooft blijkbaar in de wij-van-wc-eend-statistieken van PIA als het gaat om dataleveringsverzoeken van overheidsinstanties en dat ze nooit de logs afgegeven hebben (yeah right....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 18:14
Heb een slechte ervaring met NordVPN.

Ik heb al bijna 4 jaar deze vpn. Maar ze hebben me nu zonder waarschuwing afgesloten van de service. Schijnbaar deed ik aan web scraping. En dan mogen ze volgens de voorwaarden mijn abonnement stopzetten. Dat is dus gebeurd vanaf deze maand. Terwijl ik nog tot eind augustus + 2 gratis maanden tegoed heb staan. Ook vooruit betaald dus.

Natuurlijk met de klantenservice zitten te chatten en mailen. Maar ze komen op hetzelfde terug. Web scraping. Het enige wat ik gebruikt heb is de proxy voor mijn torrents.

Heb hun proberen uit te leggen, dat ik niet eens weet wat web scraping is en hoe ik dat zou moeten doen. Maar ze trekken zich hier niks van aan. Waardeloos.

Dus ik wil iedereen aanraden om NordVPN niet te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
CypherMK schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:50:
Heb een slechte ervaring met NordVPN.
....
Dus ik wil iedereen aanraden om NordVPN niet te gaan gebruiken.
https://nld.privateinternetaccess.com.
Pia is torrent-vriendelijk en p2p is gewoon toegestaan bij hen. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Munchie schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:41:
[...]

Ik had de bookmark nog staan van thatoneprivacysite.net, ik zie nu dat die redirect naar https://www.safetydetectives.com/ .
Ik zie ook dat de eigenaar is veranderd naar Kape Technologies. Dus weet niet hoe betrouwbaar het nu is. [Afbeelding]
Er is een grote overname in de VPN-markt geweest. Kape (het bedrijf achter de VPN-providers CyberGhost, Private Internet Access en Zenmate), heeft het Israëlische Webselenese overgenomen, en daarmee de volgende vergelijkingssites in handen gekregen:

- Vpnmentor
- Wizcase
- Safetydetectives (thatoneprivacysite redirect nu naar safetydetectives)
- Nog een paar andere sites

Op het moment dat een bedrijf eigenaar wordt van 'onafhankelijke' review sites waar hun eigen product op gereviewed wordt, zijn er doorgaans mensen die vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid en objectiviteit. Ik laat dat oordeel verder aan jullie over.

Al is dit een fenomeen wat al langer speelt in de tech-wereld, dat aanbieders van een product zelf onafhankelijke vergelijkingssites opzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Justin_ op 16-04-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 21:08
Ik ben al best lang (tevreden) gebruiker bij Mullvad maar heb sinds kort gemerkt dat de p2p gethrottled word. Blijft zo hangen rond de 1.5 MiB/s down. Beetje matig dit :Z . Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Mijn laatste update met GooseVPN:

Ik heb dan nu 4 jaar maar het is nooit meer dan 1,5MB/s met iets downloaden.
Het is niet te doen. qua snelheid.
Ik zit erg te twijfelen om over te stappen.
Ik vond wel op VPN mentor een site :

https://www.vpnmentor.com/best-vpn-for-torrents/

Hier beschrijven ze:
ExpressVPN als snelste.
Iemand die dit met eigen ervaringen kant testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53
ApC_IcE schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:24:

Hier beschrijven ze:
ExpressVPN als snelste.
Ik gebruik nu ongeveer 1,5 jaar ExpressVPN en
ben tevreden. Wil je dat ik iets specifieke test?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:56

Hier beschrijven ze:
ExpressVPN als snelste.
Ik gebruik express VPN voor te gamen en qua snelheid geen probleem. Normale download snelheden, als je wil kan ik wel eens een speedtest doen voor jouw op een bepaalde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Heb net een abbo. Ik ga het zelf even testen.

Heb 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik express VPN voor te gamen en qua snelheid geen probleem. Normale download snelheden, als je wil kan ik wel eens een speedtest doen voor jouw op een bepaalde locatie.
MerijnB schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:52:
[...]

Ik gebruik nu ongeveer 1,5 jaar ExpressVPN en
ben tevreden. Wil je dat ik iets specifieke test?

Hier beschrijven ze:
ExpressVPN als snelste.
Om iedereen en mezelf eens te quoten.
ExpressVPN trekt een volledige 300mbit lijn dicht dus super snel.
Ik kwam er ook achter dat mijn VPN (Goose) dus super traag was. Ik had ook mijn router verwisseld door een UDM PRO, en nooit de portforwarding had aangepast.
Nu haal ik een whopping 10-25MB/s. *O*

Dus heb het proef abbo van ExpressVPN weer opgezegd. Al waren ze wel heel snel. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanessaMcGrath
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-11-2022
Dit lijkt een veelvoorkomend probleem als het om technologie gaat, het werkt allemaal goed totdat een update het verpest. Wellicht heb je nog niet gekeken of de VPN nog goed werkt, dit kun je heel makkelijk zelf doen via websites zoals spam. Als dat ook niets opleverd dan kun je eventueel een andere VPN proberen, wellicht ondersteunt je huidige VPN de nieuwe update niet. In dat geval kun je eens zoeken welke VPN's mensen met de Android 10 gebruiken. In ieder geval veel succes ermee.

[ Voor 89% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-04-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 12:29
Helaas ben ik het slachtoffer geworden van een DDoS aanval.
In het totaal 3 dagen offline geweest. Na overleg met Xs4all Security Support
hebben ze me een nieuw ip-adres gegeven.
Maar wel uitdrukkelijk erbij vermeld dat dit maar eenmalig wordt gedaan.
Waardoor we slachtoffer zijn geworden geen idee.
We hadden een eigen website. Maar ook heb ik 4 kinderen die veel game.
Nu wil Xs4all dat ik mijn website bescherm met b.v.b. Cloudflare.
En dat we al onze apparaten achter een VPN zetten.
In alle haast snel een Private Internet Access abonnement afgesloten.
En in mijn PFsense firewall ingesteld dat alles achter de VPN zit.
Maar echt lekker werken doet dit niet. VPN gaat regelmatig offline.
Verder doet Google moeilijk en kan ik hier op Tweakers b.v.b niet meer op het forum posten.
Tweakers beperkt preventief de functionaliteit van de site voor bepaalde IP-adressen om het platform zoveel mogelijk tegen spam, oplichting en misbruik te beschermen.
Jouw IP-adres (212.102.35.***) valt helaas onder deze beperking en is daardoor uitgesloten van het reageren op topics op Tweakers.

Maar ook de school van een van mijn kinderen blokkeert de boel.
Ik zoek dus een VPN aanbieder enkel om mijn IP-adres te verbergen. Gewoon met Nederlandse servers zodat alles weer normaal werkt. Kinderen weer kunnen gamen.
Downloaden Netflix kijken en dergelijke doen we niet. Belangrijk is dat we alle websites weer kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaszOne
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 12:58
Even gekeken bij PIA, maar die hebben gewoon NL servers: https://nld.privateinternetaccess.com/pages/network/

Gebruik zelf Surfshark en daarbij heb ik diverse opties als iets een keer niet werkt, ook kun je sites whitelisten die echt niet werken.

I'm sorry, did i just break your concentration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauloo7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-05 12:29
Ik gebruik ook als server host nl-amsterdam.privacy.network.
Whitelisten van een site zal via firewall rules in PFsense ook wel lukken.
Maar als ik aan het werk ben en de kids thuis tegen deze problemen tijdens schooltijd is dit niet echt handig.
Ik zoek dus een VPN aanbieder waarvan de IP-adressen niet overal geblokt zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AezwJQ2nB1pUemIi1tUAf2VwQlM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NU3TOhJMKoT0rMuhxGFzXWw9.jpg?f=user_large
Iemand ervaring met https://vpnnederland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Wat een rare situatie. Kan de provider zo'n aanval niet opvangen?

En hoe gaat een vpn in deze situatie helpen? Als de website de aanleiding van de ddos is lijkt het me verstandiger op zoek te gaan naar een webhost met ddos bescherming.

Zeker voor een thuis gezin lijkt het me niet handig om alles door de vpn te sluizen. Je zal met regelmaat tegen IP blocks en recaptchas aanlopen. Ook de latency bij het online vergaderen, lessen volgen, gamen, etc lijkt met niet handig. Mocht je echt een vpn willen gebruiken in deze situatie, dan is het wellicht handiger om op zoek te gaan naar een dedicated vpn.

Wat betreft het inloggen op Tweakers, dit kan je wellicht oplossen door een mailtje te sturen naar het email adres uit je screenshot. Als ik via een 'geflagged' IP inlog op mijn account wordt de blok opgeheven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompje65
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 22:13
Heb net tijdje Surfshark gehad maar opgezegd in de 30 day money back period. Op zich voldeed het op het eerste gezicht prima. Maar wat me tegenviel is dat ik als ik de VPN aan had op mijn laptop, ik niet bij lokale devices kon komen. Heb zitten spelen met split tunneling maar kreeg het niet voor elkaar. Nu leek het dat ik er wel op IP basis bij kon maar niet via mijn lokale DNS namen. Kennelijk is het niet mogelijk om split tunneling te hebben met local DNS resolving. Zijn er wel andere VPN providers die dit bieden? Ik heb vroeger dit wel gehad via de VPN van mijn werkgever. Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen, feedback etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb nu al een halve dag dit op Stacksocial:
We are currently acquiring your license for this product. Please check back soon.
Is dat een scamsite of moet die VPN echt per postduif bezorgt worden?

@saharoen @Olliefant jullie lijken van Stacksocial gehoord te hebben. Iets gezien of ook iets gekocht daar?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
pauloo7 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:50:
In alle haast snel een Private Internet Access abonnement afgesloten. En in mijn PFsense firewall ingesteld dat alles achter de VPN zit. Maar echt lekker werken doet dit niet. VPN gaat regelmatig offline.
Heb je de installatie gevolgd die door PIA aanbevolen wordt? Google op 'pia and pfsense' levert diverse instructies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Is dat een scamsite of moet die VPN echt per postduif bezorgt worden?
Ik heb toen een voucher gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerten
klompje65 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:26:
Heb net tijdje Surfshark gehad maar opgezegd in de 30 day money back period. Op zich voldeed het op het eerste gezicht prima. Maar wat me tegenviel is dat ik als ik de VPN aan had op mijn laptop, ik niet bij lokale devices kon komen. Heb zitten spelen met split tunneling maar kreeg het niet voor elkaar. Nu leek het dat ik er wel op IP basis bij kon maar niet via mijn lokale DNS namen. Kennelijk is het niet mogelijk om split tunneling te hebben met local DNS resolving. Zijn er wel andere VPN providers die dit bieden? Ik heb vroeger dit wel gehad via de VPN van mijn werkgever. Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen, feedback etc.
ProtonVPN kan dit. De app staat lokaal verkeer toe.

Echter, heb je de kill-switch aanstaan, dan werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb nu sinds vandaag VPN express op proef. Had hierbij nog een drietal vragen waarbij ik nog niet helemaal het antwoord op heb:

-Biedt een VPN extra bescherming op openbare WIFI-netwerken?
(van wat ik kon vinden wel)

-Ik gebruik Firefox. Hierbij is een extensie van ExpressVPN te downloaden. Wat doet deze nu precies meer dan dat ik hem gewoon in de Windows-10 app heb aanstaan?

-Wanneer ik een gedeeld Netflix abonnement gebruik (family account) levert het dan problemen op wanneer ik iets bekijk uit een andere regio en de rest kijkt nog in NLD zonder VPN? Kunnen ze hierom het account bijvoorbeeld sluiten?

Verder vind ik zowel de Windows app als de Iphone app erg makkelijk in gebruik. ExpressVPN is volgens mij wel een van de wat duurdere VPN's maar de ervaringen zijn postief wat ik heb gelezen online en in dit topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Deruxian op 22-05-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Deruxian schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:41:
Ik heb nu sinds vandaag VPN express op proef. Had hierbij nog een drietal vragen waarbij ik nog niet helemaal het antwoord op heb:

-Biedt een VPN extra bescherming op openbare WIFI-netwerken?
(van wat ik kon vinden wel)
Correct
-Ik gebruik Firefox. Hierbij is een extensie van ExpressVPN te downloaden. Wat doet deze nu precies meer dan dat ik hem gewoon in de Windows-10 app heb aanstaan?
Geen idee, wat hij precies doet heb je gezien toen je hem installeerde lijkt me? Wat is je vraag precies?
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/expressvpn/

Hoi!

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste