Hola,
Mogelijk heeft iemand tips / ervaringen? Ik ben van plan om een (betaalde) van dienst aan te schaffen.
Bedoeling is om regelmatig gebruik te kunnen maken van BBC iPlayer. (via een UK server?) en misschien eens netflix te bekijken via amerika / canada.
en heel soms misschien een download van een torrent.
(edit : na wat rondzoeken blijkt PIA niet de vpn dienst te zijn voor mij, (slechte hulu (bbc) ondersteuning, dus hoogstwaarschijnlijk wordt het nu surfshark vpn. )
ik heb een raspberry pi 2b met p-hole. en een raspberry pi4 die nog geen nuttige taak heeft.
De router is default van kpn, dus daar kan geen openwrt of iets dergelijks op.
Ik vroeg me af, als ik de router via de raspberry (dmv openvpn) laat connecteren, gaat dat dan op voor al het netwerk verkeer wat aangesloten is op wifi ?
Voor mijn werk maak ik ook gebruik van vpn, maar het lijkt me onzinnig om via de PIA vpn connectie op te zetten naar werkvpn. Dus ik wil eigenlijk verkeer kunnen scheiden.
Ik zit nu te denken om een oude router aan te schaffen en een tweede wifi op te zetten. Dan heb ik een wifi met vpn en een wifi zonder vpn ? En kan ik makkelijk switchen voor de smartphones, tablets laptops etc. ?
wat denken jullie ?
edit : of is het idee van VPN om het op elk apparaat in te stellen. (geen idee of dat lukt met de smart tv)?
Verder vroeg ik me af of ik me druk moet maken over het betalen met creditcard? Ik heb geen ervaring met betalen via bitcoin. (Paypal heb ik wel, maar dat is ook herleidbaar naar je naam?) Of is dat te ver doorslaan in privacy ?
[Voor 13% gewijzigd door doodleman op 02-05-2020 20:21]