[VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 20:06
Ik ben de laatste tijd steeds meer bewust aan het worden over privacy en dacht al langer om een vpn aan te schaffen. Waar ik het op ga gebruiken?
  • Linux/Windows pc
  • smartphone/tablet
  • laptop
Zoveel keus mbt vpns, welke is nu de juiste als je geen logs van de vpn services wilt hebben en gesteld bent op privacy. Ik kom elk jaar wel buiten de EU en heb gemerkt dat er in bepaalde landen wel een ''cencuur'' aanwezig is of de verbindingen die ik moet maken niet super veilig zijn (en soms wel prettig voor bepaalde geoblocking content zien ofcourse).
  • Protonvpn? (misschien wel interessant omdat ik er over denk om protonmail te gaan gebruiken)
  • Mullvad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-06 17:53
Op dit moment heb ik nog NordVPN en ben een zeer tevreden gebruiker.
Het werkt als een trein op mijn Macbook en telefoon. Ook in combinatie met AdGuard O+
Ik heb geen snelheidsverlies en het werkt gewoon altijd.

Echter maak ik gebruik van Protonmail als primair mailadres.
En daarom zou ik zeker de volgende keer ProtonVPN in gedachte nemen.
Ik heb alleen nog tot volgende jaar een abonnement bij NordVPN waardoor ik, overigens met alle plezier, daar nog aangebonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-06 21:45
Heeft iemand hier toevallig een mobileconfig in gebruik voor zijn mac of ios device om op basis van het domein dat bezocht wordt eerst een VPN verbinding opzet?

Ik ben bezig met wireguard (thuis) maar heb dit ook met een L2TP verbinding van PureVPN getest. Op een of andere reden wordt de verbinding bij mij niet getriggerd. Ik kan me voorstellen dat sommige mede-tweakers dit ook hebben geautomatiseerd.

Ik zou dus graag willen dat wanneer bijvoorbeeld: www.google.com wordt bezocht automatisch de VPN verbinding gemaakt wordt. Ik weet dat sommige clients dit hebben ingebouwd maar ik wil het graag native in IOS of de Mac.

Iemand een idee?

Auto VPN op IOS (mobileconfig) icm Wireguard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodleman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-02 12:13
Hola,

Mogelijk heeft iemand tips / ervaringen? Ik ben van plan om een (betaalde) van dienst aan te schaffen.

Bedoeling is om regelmatig gebruik te kunnen maken van BBC iPlayer. (via een UK server?) en misschien eens netflix te bekijken via amerika / canada.
en heel soms misschien een download van een torrent.

(edit : na wat rondzoeken blijkt PIA niet de vpn dienst te zijn voor mij, (slechte hulu (bbc) ondersteuning, dus hoogstwaarschijnlijk wordt het nu surfshark vpn. )

ik heb een raspberry pi 2b met p-hole. en een raspberry pi4 die nog geen nuttige taak heeft.
De router is default van kpn, dus daar kan geen openwrt of iets dergelijks op.

Ik vroeg me af, als ik de router via de raspberry (dmv openvpn) laat connecteren, gaat dat dan op voor al het netwerk verkeer wat aangesloten is op wifi ?

Voor mijn werk maak ik ook gebruik van vpn, maar het lijkt me onzinnig om via de PIA vpn connectie op te zetten naar werkvpn. Dus ik wil eigenlijk verkeer kunnen scheiden.
Ik zit nu te denken om een oude router aan te schaffen en een tweede wifi op te zetten. Dan heb ik een wifi met vpn en een wifi zonder vpn ? En kan ik makkelijk switchen voor de smartphones, tablets laptops etc. ?

wat denken jullie ?

edit : of is het idee van VPN om het op elk apparaat in te stellen. (geen idee of dat lukt met de smart tv)?

Verder vroeg ik me af of ik me druk moet maken over het betalen met creditcard? Ik heb geen ervaring met betalen via bitcoin. (Paypal heb ik wel, maar dat is ook herleidbaar naar je naam?) Of is dat te ver doorslaan in privacy ?

[ Voor 13% gewijzigd door doodleman op 02-05-2020 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 13:04
Eiríkr schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:58:
Tijd voor een update na 3 maanden Mullvad i.c.m WireGuard in macOS en iOS. Het bevalt uit-ste-kend. Eigenlijk nooit performance problemen en rete stabiel. Aanbevolen!
Kan je deze Mullvad ook configureren in een Asus AC68U router? Nevermind, vond opeens een help op hun site. Half slaperig achter de laptop hahaha

[ Voor 10% gewijzigd door r_buren op 05-05-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

r_buren schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:56:
Kan je deze Mullvad ook configureren in een Asus AC68U router?
Het is allemaal op algemene standaarden gebaseerd hé dus zolang je Router het kan dan kan jij het ook gewoon werkend krijgen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:40
Omdat ik het leuk vind om diensten te proberen heb ik sinds deze week naast Mullvad ook ProtonVPN in gebruik.

Een aantal devices draaien Mullvad, een aantal ProtonVPN. Ik merk met normaal gebruik eigenlijk geen verschil. De apps van ProtonVPN zijn wat fancier maar daar is ook alles mee gezegd qua ervaring.

Het grootste verschil zit hem vooral in de techniek. Bij Mullvad draai ik alles op Wireguard en bij ProtonVPN op IKEv2. Qua batterijverbruik zie ik geen significant verschil. De snelheid van opbouwen van de connectie is ook vergelijkbaar.

Al met al voel ik me bij deze twee providers qua privacy vooralsnog het meest thuis.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:48
Ik maak al een tijd gebruik van Windscribe maar ik merk de laatste twee tot drie weken dat de servers behoorlijk traag zijn. Hebben andere Windscribe gebruikers hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Voor mijn werk ben ik soms meerdere dagen van huis en ik wil dan de mogelijkheid hebben om veilig in te loggen op mijn eigen thuisnetwerk. Nu gebruik ik daarvoor eigenlijk uitsluitend SSH maar ik zou ook kunnen overwegen om thuis een VPN server in te richten.

Het ziet er naar uit dat ik dit jaar een aantal weken naar het buitenland moet voor mijn werk. Dat land staat er niet om bekend om hun vrije internet, burgerrechten en privacy.
Uiteraard wil ik in die periode wel de normale (online) zaken door kunnen laten gaan. Internetbankieren, email, nieuws volgen, etc.

Ik overweeg om een VPN abonnement te nemen voor die periode en misschien wel langer als het bevalt. De werkgever voorziet mij van een Android smartphone en ik neem een Linux laptop mee. Eigenlijk heb ik dus twee verschillende motivaties:
  1. In een onveilige omgeving toch op mijn thuisnetwerk kunnen inloggen vanaf de laptop.
  2. In een onveilige omgeving toch op een veilige manier de belangrijke websites en internet diensten gebruiken op zowel laptop als telefoon.
Punt 1 twijfel ik over. Nu kan ik met SSH op mijn thuisnetwerk inloggen. Dat is een relatief veilig protocol. Ik zou daarmee echter wel mijn publieke ip-adres prijsgeven.
Zou een VPN dienst mij hiermee helpen of kan ik daarvoor beter een VPS in Nederland overwegen als een soort van proxy?

Punt 2 twijfel ik ook over om een andere reden. Veel internet services zijn tegenwoordig met https versleuteld dus dan is afluisteren niet de grootste zorg. Sommige diensten kunnen echter wel geblokkeerd worden. Kan ik bijvoorbeeld het (onafhankelijke) Nederlandse nieuws blijven volgen m.b.v. VPN of een dienst zoals Skype gebruiken zonder dat dit opvalt of is het gebruik van VPN op zich zelf al een rode vlag in bepaalde landen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 16:13
Punt 1 twijfel ik over. Nu kan ik met SSH op mijn thuisnetwerk inloggen. Dat is een relatief veilig protocol. Ik zou daarmee echter wel mijn publieke ip-adres prijsgeven.
Zou een VPN dienst mij hiermee helpen of kan ik daarvoor beter een VPS in Nederland overwegen als een soort van proxy?

Punt 2 twijfel ik ook over om een andere reden. Veel internet services zijn tegenwoordig met https versleuteld dus dan is afluisteren niet de grootste zorg. Sommige diensten kunnen echter wel geblokkeerd worden. Kan ik bijvoorbeeld het (onafhankelijke) Nederlandse nieuws blijven volgen m.b.v. VPN of een dienst zoals Skype gebruiken zonder dat dit opvalt of is het gebruik van VPN op zich zelf al een rode vlag in bepaalde landen?
Alhoewel ik Windscribe als VPN dienst heb, gebruik ik voornamelijk in het buitenland SSL VPN op mijn firewall thuis (Fortigate). Zodoende heb ik geen portforwards nodig en wordt al mijn verkeer via deze tunnel naar mijn thuis netwerk gerouteerd, internet, dns, en kan gewoon ziggo go gebruiken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Dat is ook wel slim inderdaad. Ik zou gewoon thuis een VPN server kunnen draaien en daar mee verbinden om van daar uit mijn internetbankieren en nieuwswebsites te kunnen bezoeken.
Dan heb ik voor punt 2 dus eigenlijk geen VPN abonnement nodig. Een VPN server thuis draaien zal niet zo vlot zijn maar veel snelheid heb ik ook niet nodig.

Rest natuurlijk punt 1 dat ik het geen prettige gedachte vind om rechtstreeks met mijn thuis IP te verbinden vanuit onbekende netwerken.
Wat ik daar een VPN voor kunnen gebruiken of ben ik dan beter af met een VPS? Een VPS is wel iets duurder dan een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HyperH schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:51:
Een VPN server thuis draaien zal niet zo vlot zijn maar veel snelheid heb ik ook niet nodig.
Zelfs een Raspberry Pi (vooral de 4) kan al aardig wat Mbps via OpenVPN of Wireguard pompen dus maak je daar maar niet al teveel zorgen over :)
Rest natuurlijk punt 1 dat ik het geen prettige gedachte vind om rechtstreeks met mijn thuis IP te verbinden vanuit onbekende netwerken.
Wat ik daar een VPN voor kunnen gebruiken of ben ik dan beter af met een VPS? Een VPS is wel iets duurder dan een VPN.
Een VPS zal prima voldoen en is ook niet echt duur IMHO : Sommige hostingbedrijven bieden ze al voor € 1 a € 3 per maand aan! :)

Je zou ook eens lekker gek kunnen doen : VPN Provider nemen en dan weer een eigen VPN via die VPN :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
nero355 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:14:
[...]
Zelfs een Raspberry Pi (vooral de 4) kan al aardig wat Mbps via OpenVPN of Wireguard pompen dus maak je daar maar niet al teveel zorgen over :)
Veel snelheid heb ik ook niet nodig. Ik zit dan meer in over de betrouwbaarheid van een Raspbarry Pi. De RPi4 heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb een RPi 1B+ die kapot is gegaan en een RPi2 die ik regelmatig moet herstarten. Dergelijke storingen zij op afstand lastig te verhelpen.
Gelukkig is mijn routertje capabel genoeg en start hij automatisch weer na een stroomonderbreking.
Een VPS zal prima voldoen en is ook niet echt duur IMHO : Sommige hostingbedrijven bieden ze al voor € 1 a € 3 per maand aan! :)
Ik ga mij eens verdiepen in de wereld van VPS'en. Hoewel ik ze nog niet voor €1,- heb gezien kan ik wel betaalbare aanbieders vinden.
De vraag is echter of het door mij beoogde gebruik wordt toegestaan op een VPS want ik gebruik hem dan niet voor webhosting o.i.d. maar alleen voor SSH'en om onderhoud te plegen op mijn thuisnetwerk of als proxy om te kunnen surfen naar een nederlandse nieuwswebsite of de bank.
Je zou ook eens lekker gek kunnen doen : VPN Provider nemen en dan weer een eigen VPN via die VPN :*)
Een eigen VPN via de VPS bedoel je neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
Het experiment is hier totaal geëscaleerd hahaha.

Op mijn MacBook Pro, NordVPN. Op mijn iPad Pro, ExpressVPN. Op mijn iPhone, ProtonVPN. En ja, mijn zakelijke iPhone heeft Mullvad actief.

Ik merk overigens geen verschil tussen de diverse providers bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HyperH schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:07:
Veel snelheid heb ik ook niet nodig. Ik zit dan meer in over de betrouwbaarheid van een Raspbarry Pi. De RPi4 heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb een RPi 1B+ die kapot is gegaan en een RPi2 die ik regelmatig moet herstarten. Dergelijke storingen zij op afstand lastig te verhelpen.
Gelukkig is mijn routertje capabel genoeg en start hij automatisch weer na een stroomonderbreking.
Bedoelde het meer als een voorbeeld van hoe cheapass en low end het kan, maar tevens ook gewoon prima bruikbaar! :)
Ik ga mij eens verdiepen in de wereld van VPS'en. Hoewel ik ze nog niet voor €1,- heb gezien kan ik wel betaalbare aanbieders vinden.
De vraag is echter of het door mij beoogde gebruik wordt toegestaan op een VPS want ik gebruik hem dan niet voor webhosting o.i.d. maar alleen voor SSH'en om onderhoud te plegen op mijn thuisnetwerk of als proxy om te kunnen surfen naar een nederlandse nieuwswebsite of de bank.
Ik geloof dat XS4ALL zelfs een aparte SSH Server aan hun klanten aanbiedt voor dergelijke doeleinden dus ik verwacht 0,0 problemen daarmee bij een VPS aanbieder ;)
Een eigen VPN via de VPS bedoel je neem ik aan?
Nee : Tunnel via een Tunnel gewoon.
Dus eerst bouw je een Tunnel op via Mullvad of zo en daarna nog een Tunnel naar je eigen Thuisnetwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Na wat rondkijken wil ik surfshark aanschaffen aan blijkt de site dynamische prijzen aan te bieden, startte het eerst bij 1.89 per maand voor 2 jaar, kost het mij nu 2,29 per maand (laptop/telefoon op wifi/4g met/zonder incognito) En de telefoon van mijn vrouw gebruikt om te checken en daar was het 1.89. Toen geen cc bij de hand, hopelijk staat het vanavond nog op die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Taarmen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:33:
Na wat rondkijken wil ik surfshark aanschaffen aan blijkt de site dynamische prijzen aan te bieden, startte het eerst bij 1.89 per maand voor 2 jaar, kost het mij nu 2,29 per maand (laptop/telefoon op wifi/4g met/zonder incognito) En de telefoon van mijn vrouw gebruikt om te checken en daar was het 1.89. Toen geen cc bij de hand, hopelijk staat het vanavond nog op die prijs.
Wat was je motivatie om voor Surfshark te kiezen? Puur uit interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taarmen
Eiríkr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Wat was je motivatie om voor Surfshark te kiezen? Puur uit interesse.
Prijs, snelheid, reviews, Netflix bibliotheken, privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 18:11
Taarmen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:33:
Vergeet de cashback niet. Scheelt toch ook weer een paar euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Bigf00t schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Vergeet de cashback niet. Scheelt toch ook weer een paar euro ;)
helaas al aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Het klopt inderdaad dat de prijzen nogal wat schommelen bij Surfshark, net als bij veel andere providers. Bij kleine schommelingen heeft dit vaak te maken met hoe sterk de dollar is. (De dollarprijs van Surfshark staat bijvoorbeeld al een hele tijd steevast op 1.99.) €2,29.- klinkt als best een flinke schommeling inderdaad. Als ik het nu check is het €1,85.- ( https://order.surfshark.com/ ). Waar het ook nog aan kan liggen is dat providers af en toe wat experimenteren met de prijzen, gewoon om te kijken wat meer mensen aanspreekt, ook al zou je denken dat dit voor velen gewoon de laagste prijs is. Ik hoop in ieder geval dat je het voor €1.89,- hebt kunnen afsluiten.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Ook even opletten bij Surfshark, dat bedragen zonder BTW op de website staan. Er komt dus nog 21% bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Munchie op 11-09-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 20:06

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
This Video Is Sponsored By ███ VPN

Wel een interessant stuk en ook gelijk duidelijk over het gebruik van een VPN voor ''privacy''.

Welke VPN raden jullie aan voor gebruik te maken van ziggo go bijvoorbeeld buiten de EU, Netflix series uit bijvoorbeeld de usa te kijken en een overal VPN die weinig tot geen logs bijhoudt? (voor landen waar websites geblokkeerd worden zonder enige normale reden).

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 07-06-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Iets waar je altijd goed op moet letten hierbij zijn de gebruikersovereenkomsten van de streaming services die je gebruikt. Sommige geven namelijk nadrukkelijk aan dat ze niet willen dat je een VPN gebruikt om hun services te "unblocken".

Feit is wel dat je natuurlijk een abonnement betaalt voor de meeste van die services en sommige services zich niet altijd aan de wetgeving houden die stelt dat betaalde Europese streamingdiensten in de hele EU moeten werken. Ik zal geen namen noemen omdat ik niemands reputatie wil schaden, maar ik had dit een keer met een grote Nederlandse streamingdienst in Portugal. Toen heb ik wel een VPN gebruikt om toegang te krijgen omdat ze die toegang gewoon wettelijk moeten realiseren.

Kortom, het is dus belangrijk om hierbij zoveel mogelijk in overeenstemming te handelen met de (steeds veranderende) gebruikersovereenkomsten van streaming services. Voor streamingservices die hier niets over vermelden in hun gebruikersovereenkomst, kan ik vooral ExpressVPN en NordVPN aanraden. Beide hebben een ongelofelijk serveraanbod (wel heeft ExpressVPN veruit de meeste serverlocaties), waardoor je een hoop unblocking mogelijkheden krijgt.

Daarnaast zijn beide (vooral ExpressVPN) erg snel, wat belangrijk is omdat ik de indruk krijg dat je vooral streamingwebsites wilt unblocken. Daarnaast houden ze allebei geen gebruikers-logs bij - hoeft ook niet, omdat ze respectievelijk in de Britse Maagden Eilanden en Panama gerigistreerd zijn. Het fijne is ook dat beide providers bepaalde trucs hebben om met censuur in bijvoorbeeld China om te gaan (NordVPN gebruikt hiervoor obfuscated servers en ExpressVPN stealth servers).

Let bij alles dat je doet echter wel op wat ik zei over gebruikersovereenkomsten. Ik snap de wens om op een creatieve manier om blokkades heen te komen, maar het is belangrijk om daarbij i.o.m. de wet en regels te handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 25-06 09:52
Apatito123 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:54:
Iets waar je altijd goed op moet letten hierbij zijn de gebruikersovereenkomsten van de streaming services die je gebruikt. Sommige geven namelijk nadrukkelijk aan dat ze niet willen dat je een VPN gebruikt om hun services te "unblocken".

Feit is wel dat je natuurlijk een abonnement betaalt voor de meeste van die services en sommige services zich niet altijd aan de wetgeving houden die stelt dat betaalde Europese streamingdiensten in de hele EU moeten werken. Ik zal geen namen noemen omdat ik niemands reputatie wil schaden, maar ik had dit een keer met een grote Nederlandse streamingdienst in Portugal. Toen heb ik wel een VPN gebruikt om toegang te krijgen omdat ze die toegang gewoon wettelijk moeten realiseren.

Kortom, het is dus belangrijk om hierbij zoveel mogelijk in overeenstemming te handelen met de (steeds veranderende) gebruikersovereenkomsten van streaming services. Voor streamingservices die hier niets over vermelden in hun gebruikersovereenkomst, kan ik vooral ExpressVPN en NordVPN aanraden. Beide hebben een ongelofelijk serveraanbod (wel heeft ExpressVPN veruit de meeste serverlocaties), waardoor je een hoop unblocking mogelijkheden krijgt.

Daarnaast zijn beide (vooral ExpressVPN) erg snel, wat belangrijk is omdat ik de indruk krijg dat je vooral streamingwebsites wilt unblocken. Daarnaast houden ze allebei geen gebruikers-logs bij - hoeft ook niet, omdat ze respectievelijk in de Britse Maagden Eilanden en Panama gerigistreerd zijn. Het fijne is ook dat beide providers bepaalde trucs hebben om met censuur in bijvoorbeeld China om te gaan (NordVPN gebruikt hiervoor obfuscated servers en ExpressVPN stealth servers).

Let bij alles dat je doet echter wel op wat ik zei over gebruikersovereenkomsten. Ik snap de wens om op een creatieve manier om blokkades heen te komen, maar het is belangrijk om daarbij i.o.m. de wet en regels te handelen.
toon volledige bericht
Het zijn de streaming services die zich niet aan de regels houden!
Een VPN is dus geheel legaal.
Geoblocking is heel irritant en ongewenst.
Logisch dus dat mensen alternatieven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-06 20:38
Heeft iemand ervaring met ikev2 VPN onder pfsense i.c.m. NordVPN? Ik las in het vorige topic wel de ervaring van @Boomster, maar ik lees niet of het OpenVPN of ikev2 is gebruikt.

Ik heb nu een Mikrotik en via een script vraag ik elke 4 uur de snelste server en pas de config van de Mikrotik eventueel aan. Dat lukt niet met OpenVPN, omdat je dan ook het server certificaat moet installeren (die verschillend is voor elke server).

[ Voor 44% gewijzigd door Theone098 op 25-06-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:26
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:32:
Heeft iemand ervaring met ikev2 VPN i.c.m. NordVPN? Ik las in het vorige topic wel de ervaring van @Boomster, maar ik lees niet of het OpenVPN of ikev2 is gebruikt.
Ik gebruik nu nordvpn en surfshark. Momenteel is surfshark actief op pfsense, openvpn.
Ik heb ook nordvpn gebruikt icm ikev2 op mijn Android. Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Ik gebruik nu nordvpn en surfshark. Momenteel is surfshark actief op pfsense, openvpn.
Ik heb ook nordvpn gebruikt icm ikev2 op mijn Android. Ging prima.
Dank voor je reactie. Geen ervaring dus met ikev2/pfsense/NordVPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:37:
[...]

Dank voor je reactie. Geen ervaring dus met ikev2/pfsense/NordVPN?
Nee, ik heb alleen ervaring met de opnvpn config op pfsense. Volgens mij ondersteund pfsense ikev2 niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Inbound zeker, ben nog op zoek naar outbound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Nee, ik heb alleen ervaring met de opnvpn config op pfsense. Volgens mij ondersteund pfsense ikev2 niet, toch?
site-to-site ikev2 VPN. Zou moeten werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:39:
Inbound zeker, ben nog op zoek naar outbound.
Ahhhh. Ok, Je wilt een VPN server draaien op pfsense die ikev2 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Ahhhh. Ok, Je wilt een VPN server draaien op pfsense die ikev2 ondersteund.
Om wat duidelijker te zijn: ik wil verkeer van bepaalde (LAN) hosts via ikev2/ipsec naar NordVPN sturen.
Router gebruikt pfsense.

[ Voor 4% gewijzigd door Theone098 op 25-06-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Om wat duidelijker te zijn: ik wil verkeer van bepaalde (LAN) hosts via ikev2/ipsec naar NordVPN sturen.
Router gebruikt pfsense.
Ok. Ik weet niet of nordvpn dit ondersteund, ikev2 naar de nordvpn servers. Waarom wil je dit doen? Hogere snelheid?
Heb je toevallig hardwarematige versleuteling in pfsense zitten? Ik beuk mijn lijn helemaal vol met de verbinding naar nordvpn / surfshark. Ik heb nauwelijks snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Ok. Ik weet niet of nordvpn dit ondersteund, ikev2 naar de nordvpn servers. Waarom wil je dit doen? Hogere snelheid?
Heb je toevallig hardwarematige versleuteling in pfsense zitten? Ik beuk mijn lijn helemaal vol met de verbinding naar nordvpn / surfshark. Ik heb nauwelijks snelheidsverlies.
NordVPN ondersteunt het, ik heb dit nu draaien op mijn Mikrotik.

Ik wil dit doen omdat ik via de NordVPN API (en een script) de snelste server kan kiezen. Dat kan ook voor OpenVPN, maar dan moet ik ook een certificaat voor die specifieke server installeren (correct me if I am wrong). En omdat je vantevoren niet weet welke server het wordt, is dat weer een heel scripting gedoe (en op de mikrotik kun je niet via een script een certificaat installeren (of iig allen via heel veel 'gedoe').

Een apart (server) certificaat is niet nodig voor ikev2. Gewoon de nieuwe naam van de server opgeven, reconnecten en klaar.

En ja AES-NI zit op de router.

[ Voor 1% gewijzigd door Theone098 op 25-06-2020 17:13 . Reden: kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:57:
[...]

NordVPN ondersteunt het, ik heb dit nu draaien op mijn Mikrotik.

Ik wil dit doen omdat ik via de NordVPN API (en een script) de snelste server kan kiezen. Dat kan ook voor OpenVPN, maar dan moet ik ook een certificaat voor die specifieke server installeren (correct me if I am wrong). En omdat je vantevoren niet weet welke server het wordt, is dat weer een heel scripting gedoe (en op de mikrotik kun je niet via een script een certificaat installeren (of iig niet via heel veel 'gedoe').

Een apart (server) certificaat is niet nodig voor ikev2. Gewoon de nieuwe naam van de server opgeven, reconnecten en klaar.

En ja AES-NI zit op de router.
Nu begrijp ik het volledig. Dit is nieuwe voor mij. Ik ga snel zoeken hoe ik ikev2 moet activeren op pfsense voor nordvpn. Leuke uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Nu begrijp ik het volledig. Dit is nieuwe voor mij. Ik ga snel zoeken hoe ik ikev2 moet activeren op pfsense voor nordvpn. Leuke uitdaging!
Als je er uit bent, stuur je mij dan ook een berichtje :+ .
Ik krijg binnenkort de pfsense router uit China (hoop ik) 8)7 ..

Ik wil dan mijn script wel delen voor de API.

[ Voor 5% gewijzigd door Theone098 op 25-06-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Als je er uit bent, stuur je mij dan ook een berichtje :+ .
Ik krijg binnenkort de pfsense router uit China (hoop ik) 8)7 ..
Met de waarschijnlijk, nogal lange, levertijden heb ik even tijd.
:F :F :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Volgens mij is de router al in NL :*)

20ste besteld, 24ste in NL :) volgens Ali T&T.

[ Voor 8% gewijzigd door Theone098 op 25-06-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:09:

Welke VPN raden jullie aan voor gebruik te maken van ziggo go bijvoorbeeld buiten de EU, Netflix series uit bijvoorbeeld de usa te kijken en een overal VPN die weinig tot geen logs bijhoudt? (voor landen waar websites geblokkeerd worden zonder enige normale reden).
Raspberry Pi met PiVPN - lekker in de meterkast thuis.
Werkt prima, en je hebt alles in eigen hand !

Wat ik al sinds post één in dit topic loop te verkondigen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm6xjBSOSlkz3GWe55cmwUPjyBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZucLIgAHBVa8UCzNJAVmGKgH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpn.nl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-06-2021
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn; De 70% korting actie van NordVPN is momenteel ook geldig op de 2 jaar abonnementen (ipv enkel op de 3 jaar abonnementen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Hmm, in NL zegt schijnbaar niets volgens het China shopping topic :F .

Ik twijfel of ikev2 gaat werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Theone098 op 01-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Theone098 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Hmm, in NL zegt schijnbaar niets volgens het China shopping topic :F .

Ik twijfel of ikev2 gaat werken.
Ik was hier al bijna zover.. Veel lezen om tot dezelfde conclusie te komen.

vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Boomster schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Ik was hier al bijna zover.. Veel lezen om tot dezelfde conclusie te komen.

vervelend...
Dan blijft de mikrotik staan en wordt de China NUC de IDS/IPS 😌.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Het zijn de streaming services die zich niet aan de regels houden!
Een VPN is dus geheel legaal.
Geoblocking is heel irritant en ongewenst.
Logisch dus dat mensen alternatieven zoeken.
Ik snap volledig wat je bedoelt en je hebt ook gelijk: een VPN is in verreweg de meeste landen volkomen legaal. Er is alleen een verschil tussen de wet op landelijk of regionaal niveau, en gebruikersovereenkomsten van streamingdiensten. Gelukkig zijn we hiertegen in Europa in ieder geval iets beter beschermd, omdat betaalde streamingdiensten in de EU verplicht zijn hun content overal in de EU beschikbaar te maken voor betalende leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 18:18
Mijn NordVPN is afgelopen en kan deze weer verlengen of wat anders kiezen. Ben niet echt tevreden over de NordVPN met torrents, werkt vaak niet of heeeel traag.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:43
Samplex schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:24:
Mijn NordVPN is afgelopen en kan deze weer verlengen of wat anders kiezen. Ben niet echt tevreden over de NordVPN met torrents, werkt vaak niet of heeeel traag.

Iemand nog tips?
Surfshark ? Gebruik regelmatig torrents en werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Amdwarrior Thanks, ik ga deze proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
Surfshark is afgevallen, wat een deceptie. Je kan maar op een paar poorten verbinden over de vpn 80, 443, 8080, 5060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28
Samplex schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:15:
Surfshark is afgevallen, wat een deceptie. Je kan maar op een paar poorten verbinden over de vpn 80, 443, 8080, 5060.
Express VPN al eens bekeken?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Hoeveel jaar sluiten jullie een VPN abo af?

Mijn VPN (Private Internet Access) is al geruime tijd verlopen.
Ik wil mijn VPN alleen op mijn desktop gaan gebruiken voor torrents en zover mogelijk \veilig surfen.

Mijn voorkeur gaat naar NordVPN uit. Is het waar wat @Samplex zegt? Dat het binnenhalen van torrents met NordVPN langzamer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 24-06 14:44

spanx

_Sp[A]nX_

Samplex schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:15:
is dat erg dan?

ik heb nu proxpn (paar jaar) maar het is een knakenbedrijf.....
ik heb steeds het gevoel dat ze elk moment de stekker er uit kunnen halen....

ben nu aan het kijken voor een alternatief.... surfshark of nord....

heb ook netflix dus dat speelt ook mee

... iemand ervaringen om zijn/haar fritzbox 24/7 te verbinden met een vpn dienst?
heb glasvezel en het schijnt dat de performance van de VPN in fritzbox 3x zo snel is geworden....

[ Voor 47% gewijzigd door spanx op 17-07-2020 14:46 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Heb zelf jaren NordVPN gehad en hiervoor zelfs nog ExpressVPN. NordVPN was afgelopen en zag toch heel wat positiefs passeren over Surfshark, hier 24m abo afgesloten voor €41 (met 30dagen terug garantie). Voor die prijs kon ik het toch niet laten schieten. En voorlopig zeer tevreden, zowel Netflix, p2p, staat gewoon constant aan, gaat zelfs beter dan NordVPN, minder bufferen. En de speedtests die ik regelmatig die zijn zeer goed en stabiel. Ik kan deze VPN ten zeerste aanraden. ExpressVPN zal ook nog steeds wel top zijn, maar is aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@noud
Torrent via NordVPN werken niet of heel langzaam. Via Surfshark ging het een stuk sneller en ook speedtest worden veel hoger de NordVPN.

@spanx ja dat vind ik erg, voor pentesting moet ik alle 65,535 kunnen gebruiken en gewoon een transparante vpn hebben weer niks word geblocked.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Interessant om te zien welke standpunten VPN diensten innemen t.a.v. de Hong Kong China kwestie.

ProtonVPN behoudt servers in HK en vertrouwt o.a. op full-disk, block-level encrypie. (Vraag me af of bijvoorbeeld de ram ook versleuteld is.)
https://protonvpn.com/blog/hong-kong-servers/

AirVPN trekt zich dan weer terug uit HK.
https://airvpn.org/forums...nnouncement-hong-kong-hk/

Ben benieuwd wat voor standpunten andere VPN diensten innemen.

edit:
Mullvad behoudt servers in HK.
https://mullvad.net/en/bl...l-security-law-hong-kong/

PIA niet.
https://www.privateintern...ew-national-security-law/

[ Voor 22% gewijzigd door Munchie op 19-07-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

nieuws: Vpn-dienst zette plaintext wachtwoorden in onbeveiligde Elasticsearch...

Zo zie je maar, vpn diensten moet je maar geloven op hun blauwe ogen dat ze niets loggen/opslaan.

:X

[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 19-07-2020 09:41 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apatito123
Zo zie je maar, vpn diensten moet je maar geloven op hun blauwe ogen dat ze niets loggen/opslaan.
Ik snap wat je bedoelt, zeker weten doe je het natuurlijk nooit, dat blijkt maar weer.
Op zich is dat bij online diensten en websites in het algemeen natuurlijk zo, maar bij VPN's ligt het inderdaad veel gevoeliger omdat al je verkeer via hun servers gaat.

Na even zoeken las ik wel dat het bij al die VPN-apps bij wie ze dat ontdekt hebben (het was blijkbaar een heel netwerk van VPN-apps dat niet zo koosjer omging met gebruikersdata, waarvan UFO er één van was), ging om gratis VPN's.

Dat is natuurlijk altijd ietwat linke soep. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit eerder van bijvoorbeeld UFO VPN heb gehoord. Vaak als zo'n gratis VPN de VPN-markt betreedt doen ze dit niet alleen maar uit "liefde voor privacy en een vrij internet", als je begrijpt wat ik bedoel. Vaak willen ze toch ergens geld aan verdienen en soms doen ze dat met gebruikersgegevens...

Maar je hebt helemaal gelijk, welke provider je ook hebt, helemaal zeker weet je het nooit. Echter, je kunt wel zoveel mogelijk het risico beperken zoals bij alles denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:37
Ik heb me een paar jaar geleden behoorlijk ingelezen, toen vielen voor mij alle US based providers af vanwege het voor hen geldende recht. Na een zoektocht langs alle providers op de maagdeneilanden, Panama en Europa kwam ik uit bij Airvpn uit Italië. Die richten zich specifiek op dissidenten en activisten en hosten bijvoorbeeld ook tor servers. Ook bieden ze betalingen via Bitcoin aan.

Ja ik ben me bewust dat voor hun ook gewoon het Europese/Italiaanse recht geldt maar dat is imho altijd nog beter dan het US recht voor consumenten. Ook het doorspitten van de recensies en het forum gaf mij een positief gevoel en er stonden zeer veel tutorials online voor bijvoorbeeld mij usercase(Asus merlin firmware+synology) wat voor mij de doorslag gaf.

De snelheid is prima, wil je maximale snelheid dan zal het vast niet de beste zijn maar daar is een vpn ook niet voor bedoeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-07-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:30
Bongoarnhem schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:16:
Ik heb me een paar jaar geleden behoorlijk ingelezen, toen vielen voor mij alle US based providers af vanwege het voor hen geldende recht.
Vooropgesteld, ik respecteer je keuze. Maar het is niet zo zwart-wit als je doet voorkomen. Een vpn provider uit de US hoeft niet per se slecht te zijn.

Iedere vpn provider heeft z'n voor- en nadelen, het is maar net wat voor jou van belang is. Prijs/kwaliteit verhouding, Netflix of andere streaming diensten, encryptie, aantal servers in diverse landen, enzovoort?
Zelf ben ik al jaren een tevreden klant van PIA, inderdaad uit de USA. Ieder jaar wordt PIA voor het gerecht gedaagd om gegevens te verstrekken en iedere keer winnen ze omdat die gegevens niet beschikbaar zijn. Iets wat je niet logt kun je ook niet beschikbaar stellen, ondanks het Amerikaanse recht. Dat ik klant van PIA ben mogen de autoriteiten best weten, zolang ze niet weten wat ik met mijn lidmaatschap doe.

Het is ook maar net welke vergelijkingssite je gebruikt om vpn providers te onderzoeken. Op onderstaande site komt Airvpn pas op de 21ste plaats en PIA op de 7de. Ongetwijfeld zijn er ook andere sites waarbij de volgorde omgekeerd is.

Ik denk dat de beste provider Expressvpn is, die komen het best uit de meeste vergelijkingen. Maar die zijn me te duur.

https://www.top10vpn.com/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Is er veel verandering in VPN wereld in de afgelopen drie jaren geweest?
Vorig jaar had ik voor het eerst Private Internet Access.

Nu wil ik overstappen. En vraag mij af welk abonnement ik wil afsluiten.
Kies ik voor 1-2-3 jaar. Drie jaar is goedkoper maar als er binnen de VPN wereld zoveel veranderingen van nieuwe aanbieders, sneller zijn en/of beter beveiligd zijn. Dan kies ik voor een kortlopende abonnement.
Is hier iets over te zeggen?
Samplex schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:46:
@noud
Torrent via NordVPN werken niet of heel langzaam. Via Surfshark ging het een stuk sneller en ook speedtest worden veel hoger de NordVPN.
Deze site zegt dat de snelheid tussen VPN Nord en Surfshark minimaal is. Geen idee of ik hieruit kan gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door noud op 26-07-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 19:55
noud schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:05:

Vorig jaar had ik voor het eerst Private Internet Access.

Nu wil ik overstappen. En vraag mij af welk abonnement ik wil afsluiten.
Waarom wil je van PIA afstappen dan?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Sup4rdurt schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:44:
[...]Waarom wil je van PIA afstappen dan?
Ik hoorde dat PIA iets minder beveiligd was dan die andere twee. Omdat hun kantoor op Amerikaans grondgebied staat. Ben ervan bewust dat niet alles waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:36
Warschijnlijk is de vraag hier al wel eens voorgekomen, maar gezien dingen veranderen is het toch denk ik waard om deze vraag hier weer eens te stellen. Is een VPN voor torrents in Nederland nodig? Nederland stond vroeger bekend om onze gemakzuchtige houding tegenover torrents maar tegenwoordig is dat veranderd door partijen als Brein. Maar wanneer is een VPN nou echt een need? Wanneer wordt er gehandhaafd? ik heb in Nederland nog nooit gehoord over een user die torrent een sanctie etc heeft gekregen. Het lijkt mij dus dat downloaden niet een probleem is. maar hoe zit het met seeden? of worden alleen de grote jongens gepakt?

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Ik ben zelf geneigd om te zeggen van wel. Hoewel ik niet op de hoogte ben van de laatste ontwikkelingen, veronderstelde ook ik altijd dat in Nederland vooral de de echt grote uploaders van torrents met copyright worden gepakt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland en de VS.

Ik wil wel even benoemen dat er ook zat torrents zijn zonder copyright die dus gewoon volledig legaal te downloaden en uploaden zijn en ik beperk mezelf dan ook tot die torrents en gebruik voor "copyrighted material" diensten als Netflix en Spotify. Maar goed, iedereen gaat daar natuurlijk anders mee om. Maar wat je zegt over Brein klopt zeker. Zij hebben enorm veel bevoegdheden om gegevens van "online piraten" op te slaan en dit ook voor best lange tijd te doen. Persoonlijk voel ik me er helemaal niet lekker bij dat er zulke partijen zijn die mensen op torrentwebsites als het ware tracken en hun gegevens opslaan, ongeacht van wat ze doen.

Zelf zou ik dus zeggen, als je toch een VPN hebt, zet hem lekker aan en zelfs er één aanschaffen specifiek voor torrenten kan ik aanbevelen. Vooral als je een beetje een snelle VPN hebt. Maar goed, dit is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:19

rvk

NickyVDP schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:50:
Is een VPN voor torrents in Nederland nodig? Nederland stond vroeger bekend om onze gemakzuchtige houding tegenover torrents maar tegenwoordig is dat veranderd door partijen als Brein. Maar wanneer is een VPN nou echt een need? Wanneer wordt er gehandhaafd? ik heb in Nederland nog nooit gehoord over een user die torrent een sanctie etc heeft gekregen.
Heeft Dutch Filmworks het inmiddels opgegeven om achter de downloaders van de film The Hitman's Bodyguard aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
@noud
Heb NordVPN gekocht. Gelijk maar drie jaar. Normaal download ik gemiddeld 2,5-3 mb/s.
Nu met VPN lijkt het erop dat ik rond de 2,7 mb/s zit.
rvk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:41:
[...] Heeft Dutch Filmworks het inmiddels opgegeven om achter de downloaders van de film The Hitman's Bodyguard aan te gaan?
Ach, was toch een slechte film. Ik zie net dat ik hem een 4/10 gegeven heb.

[ Voor 28% gewijzigd door noud op 04-08-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:37
grun93 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Vooropgesteld, ik respecteer je keuze. Maar het is niet zo zwart-wit als je doet voorkomen. Een vpn provider uit de US hoeft niet per se slecht te zijn.

https://www.top10vpn.com/reviews/
Laatste alinea gelezen?

nieuws: EU en VS starten gesprekken over 'verbeterde' versie van Privacy Shield

Ik voel me toch prettiger bij Europese vpn providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 06:48

JoeZuCK

_Fonz > all.

@noud

@spanx ja dat vind ik erg, voor pentesting moet ik alle 65,535 kunnen gebruiken en gewoon een transparante vpn hebben weer niks word geblocked.
Waarom werken torrents niet via NordVPN?

[ Voor 15% gewijzigd door JoeZuCK op 23-08-2020 22:40 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-03 09:33
Ik gebruik NordVPN een tijdje. Op zich bevalt het me prima, maar bij bezoeken van nieuwssites zoals nu.nl of RTLnieuws.nl duurt het erg lang voordat een pagina geladen wordt (soms wel 10-20 seconden). Bij andere sites geen last van. Heb ik weer ergens iets niet goed staan bij de duizenden instellingsinstellingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
plukassen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:20:
Ik gebruik NordVPN een tijdje. Op zich bevalt het me prima, maar bij bezoeken van nieuwssites zoals nu.nl of RTLnieuws.nl duurt het erg lang voordat een pagina geladen wordt (soms wel 10-20 seconden). Bij andere sites geen last van. Heb ik weer ergens iets niet goed staan bij de duizenden instellingsinstellingen? :?
Staat cybersec aan of uit? Dat is vaak de boosdoener. Mogelijk nog andere browser protectie die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
Tigertje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Staat cybersec aan of uit? Dat is vaak de boosdoener. Mogelijk nog andere browser protectie die je gebruikt?
Oh wat ben ik toch hopeloos oud aan het worden. cybersec aan of uit, geen idee, weet niet eens wat het is. Ik zal eens gaan kijken of ik daar uit kom. Bedankt voor je reactie _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
Tigertje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Aha, al gevonden (zich op de borst slaan doet). Uitgezet en dat helpt inderdaad een heel stuk. Je hebt een mens blij gemaakt vandaag. :*) Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Heeft iemand al eens NordVPN verlengd (automatisch)? En zo ja, welk tarief pakt men dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Waarom werken torrents niet via NordVPN?
Ik weet niet of dit het geval was hoor, maar het zou kunnen dat de gebruikers waar jij op reageerde geen gebruikt hadden gemaakt van NordVPNs P2P servers. Vaak kun je volgens mij ook op een normale VPN server best wat (kleine) torrents downloaden. Dat heb ik namelijk wel eens geprobeerd, zojuist ook even bij NordVPN. Echter, wat volgens mij kan gebeuren is dat je op een gegeven moment "gebottlenecked" wordt als je teveel data gebruikt, als bescherming van mensen die die server gewoon voor browsen en streamen enzo gebruiken.

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-06 08:38
Theone098 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:15:
Heeft iemand al eens NordVPN verlengd (automatisch)? En zo ja, welk tarief pakt men dan?
Mijn NordVPN abonnement van 3 jaar loopt in december af. Ik kreeg zojuist een mail met de aanbieding voor verlengen voor opnieuw 3 jaar voor $ 89.- Dat is best een goede aanbieding maar ik twijfel erg tussen NordVPN en Surfshark, die laatste is nog wat voordeliger maar groot voordeel is dat die een onbeperkt aantal simultane verbindingen toestaat. Ik draai de VPN niet op de router maar elk apparaat afzonderlijk. Nu loop ik in de praktijk niet zo snel tegen de maximaal 6 gelijktijdige verbindingen Bij NordVPN aan maar log wel altijd bewust uit als ik de VPN niet gebruik. Ook hier lees ik weer dat de snelheid van Surfshark tov NordVPN vergelijkbaar of beter is. Op diverse vergelijkingsites is het beeld erg wisselend en meestal in het voordeel van NordVPN. Vaak gaat het niet over de Nederlandse situatie. Ervaringen tussen beide is dus welkom.

• Theone098
@Rogier64 Maar die $89 is excl. VAT. Dan is de aanbieding al minder goed. Althans, als ik vergelijk met wat ik eerder betaalde.

[ Voor 4% gewijzigd door Theone098 op 19-09-2020 19:20 ]

• HoppyF
  • Laatst online: 25-06 09:52
Rogier64 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:22:
[...]

Mijn NordVPN abonnement van 3 jaar loopt in december af. Ik kreeg zojuist een mail met de aanbieding voor verlengen voor opnieuw 3 jaar voor $ 89.- Dat is best een goede aanbieding maar ik twijfel erg tussen NordVPN en Surfshark, die laatste is nog wat voordeliger maar groot voordeel is dat die een onbeperkt aantal simultane verbindingen toestaat. Ik draai de VPN niet op de router maar elk apparaat afzonderlijk. Nu loop ik in de praktijk niet zo snel tegen de maximaal 6 gelijktijdige verbindingen Bij NordVPN aan maar log wel altijd bewust uit als ik de VPN niet gebruik. Ook hier lees ik weer dat de snelheid van Surfshark tov NordVPN vergelijkbaar of beter is. Op diverse vergelijkingsites is het beeld erg wisselend en meestal in het voordeel van NordVPN. Vaak gaat het niet over de Nederlandse situatie. Ervaringen tussen beide is dus welkom.
Ik heb er geen ervaring mee want ik heb Windscribe Pro.
Is dit iets voor je?
€15,50 voor 4 jaar is goedkoop.
https://nl.pepper.com/aan...-goose-vpn-voor-18-161057

• Rogier64
Is inderdaad excl VAT maar in vergelijking met de huidige abonnementen van maximaal 1 jaar wel voordelig. Surfshark blijft inderdaad voordeliger maar belangrijker is natuurlijk dat ik op snelheid niet veel wil inleveren. Heb alleen met NordVPN ervaring en die bevalt op dat punt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 09:02

fjs

PSN: ftltc

Kunt ook via stack nu voor 44 euro 2 jaar Nordvpn

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Of 23 euro surfshark voor 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:25
Rogier64 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:22:
[...]

Ik ben vorige week overgestapt van NordVPN naar Surfshark en zie geen snelheidsverschil in mijn torrentclient. Ook v.w.b. de apps en browser extensions zijn ze vergelijkbaar en Netflix werkt er ook prima mee.
Wat Surfshark nog niet heeft, is Wireguard als protocol, maar die komt eraan (bron).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Rogier64
Dank voor de vergelijking en ervaring met NordVPN en Surfshark. Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor verlenging bij NordVPN. Het onbeperkte aantal connecties sprak mij aan en is een groot voordeel van Surfshark. Snelheid en mogelijkheden zijn zoals je ervaren hebt praktisch gelijk. Dan komen de kosten vervolgens in beeld. Ik kon mijn abonnement verlengen tegen dezelfde als 3 naar geleden en die is in vergelijking met de huidige tarieven zo gunstig dat overstappen naar Surfshark afviel. Toch goed te weten dat ze beide goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06 20:28

OFV

Hoop dat iemand hier me kan helpen, krijg het antwoord via google niet gevonden. Ik maak gebruik van Surfshark en connect met een NL server. Werkt allemaal prima echter zijn mijn google resultaten zodra de vpn aan staat niet meer Nederlands. Alles is in ponden en allemaal .co.uk resultaten. Zet ik de vpn uit is het direct weer ok. Kan ik dit omzeilen zodat het altijd NL resultaten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Mr_Blobby schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:50:
[...]
Ik ben vorige week overgestapt van NordVPN naar Surfshark en zie geen snelheidsverschil in mijn torrentclient. Ook v.w.b. de apps en browser extensions zijn ze vergelijkbaar en Netflix werkt er ook prima mee.
Wat Surfshark nog niet heeft, is Wireguard als protocol, maar die komt eraan (bron).
Surfshark heeft Wireguard nu hoor. Werk best goed. En het connecten gaat heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjs

fjs

OFV schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:35:
Hoop dat iemand hier me kan helpen, krijg het antwoord via google niet gevonden. Ik maak gebruik van Surfshark en connect met een NL server. Werkt allemaal prima echter zijn mijn google resultaten zodra de vpn aan staat niet meer Nederlands. Alles is in ponden en allemaal .co.uk resultaten. Zet ik de vpn uit is het direct weer ok. Kan ik dit omzeilen zodat het altijd NL resultaten zijn?
Klopt is heel vervelend. Heb hier ook een ticket voor aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
fjs schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:34:
[...]

Surfshark heeft Wireguard nu hoor. Werk best goed. En het connecten gaat heel snel.
Hoe en op wat voor apparaten heb jij wireguard werkend? Ik kan het nog nergens terugvinden. Ook op de website staat alleen de aankondiging: https://support.surfshark...can-I-use-with-Surfshark-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Mr_Blobby schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:38:
[...]
Hoe en op wat voor apparaten heb jij wireguard werkend? Ik kan het nog nergens terugvinden. Ook op de website staat alleen de aankondiging: https://support.surfshark...can-I-use-with-Surfshark-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3xN6wYkM8GW64dQXAsBP-w24jc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XKWPFXnCdclPPsKNVVOoxGE1.png?f=user_large

Zowel op Windows als op mijn iPad.

[ Voor 3% gewijzigd door fjs op 28-09-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Hoe en op wat voor apparaten heb jij Wireguard werkend? Ik kan het nog nergens terugvinden.
Kan het zijn dat je nog moet updaten naar de nieuwste Surfshark versie? Ik merkte net bijvoorbeeld op mijn Android telefoon dat het rijtje protocollen ophield bij ShadowSocks. Maar heb de app letterlijk 5 minuten geleden geüpdatet en nu staat Wireguard er wel bij.

Als je de app update vind je het als het goed is gewoon bij de protocollen, dus settings > advanced > protocols drop down menu. Als het op Ipad, Windows en Android zo werkt, vermoed ik dat het op alle besturingssystemen inmiddels geïntegreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:02
Op Android in ieder geval wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZZA8idnT8HgIQH6c1IfNlSe9nk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGyOMwUINUO6rTLsK6Me9TfH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Apatito123 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:30:
[...]

Kan het zijn dat je nog moet updaten naar de nieuwste Surfshark versie? Ik merkte net bijvoorbeeld op mijn Android telefoon dat het rijtje protocollen ophield bij ShadowSocks. Maar heb de app letterlijk 5 minuten geleden geüpdatet en nu staat Wireguard er wel bij.

Als je de app update vind je het als het goed is gewoon bij de protocollen, dus settings > advanced > protocols drop down menu. Als het op Ipad, Windows en Android zo werkt, vermoed ik dat het op alle besturingssystemen inmiddels geïntegreerd is.
Ze zijn inderdaad bezig met het uitrollen, zie het er nu ook bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

OFV schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:35:
Dat is de schuld van Google en niet je VPN Provider!!! :P

Ik heb er ook een hekel aan zonder een VPN verbinding : ALLES, maar dan ook ALLES staat bij mij op Engels ingesteld qua taal gedoe in mijn browser en OS en toch krijg ik elke keer de Nederlandse versie voorgeschoteld, want Nederlands IP adres -O-
fjs schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:35:
Klopt is heel vervelend. Heb hier ook een ticket voor aangemaakt.
Bij Google i.p.v. je VPN Provider mag ik hopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

nero355 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:38:
[...]

Dat is de schuld van Google en niet je VPN Provider!!! :P

[...]
Not so sure! Hoe kan het dan dat bij het uitzetten van vpn, browser taal etc blijft hetzelfde, de resultaten per direct anders zijn als wanneer je wel connectie hebt met de vpn. (NL server)

Dat is wat het vreemd maakt ... Is de NL server stiekem een UK server bij Surfshark, dat vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

OFV schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:54:
Not so sure! Hoe kan het dan dat bij het uitzetten van vpn, browser taal etc blijft hetzelfde, de resultaten per direct anders zijn als wanneer je wel connectie hebt met de vpn. (NL server)
Dat is dus logisch...
Dat is wat het vreemd maakt ... Is de NL server stiekem een UK server bij Surfshark, dat vraag ik me af.
Het kan toch zo zijn dat je de verbinding in Nederland maakt en je "Exit" zich in de U.K. bevindt :?

Dat is het hele idee van anoniem zijn...

• OFV

OFV

We zijn niet allemaal zo goed op de hoogte hè... Maar bedankt voor je vriendelijke antwoord. 🥴

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nero355 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:05:
[...]

Dat is dus logisch...

[...]

Het kan toch zo zijn dat je de verbinding in Nederland maakt en je "Exit" zich in de U.K. bevindt :?

Dat is niet logisch, als je via een VPN verbinding maakt met een NL server, mag je er van uitgaan dat je exit ook NL is. Wanneer dit niet het geval is spreken we dus van een double of multi hop. Wat, als je het per ongeluk aan hebt staan, ergens in de instellingen uit te schakelen moet zijn. (En overigens zijn er zat VPN's die geen multi-hop instelling hebben.)

Tevens ervaar ik hetzelfde met AirVPN. Regelmatig als ik maps of youtube open denkt die dat ik in UK of Duitsland zit, zelfs al een keer gehad dat die dacht dat ik in UAE zat.
Echter, ga ik bijvoorbeeld naar iplocation.com, dan laat die keurig zien dat ik wel degelijk in NL zit.

Moraal van het verhaal is dus dat google de IP's met verkeerde landen associeert.

• nero355

nero355

Munchie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:27:
Moraal van het verhaal is dus dat google de IP's met verkeerde landen associeert.
Wat ook nog de oorzaak kan zijn : Dat de desbetreffende VPN Provider een subnet heeft gekocht dat in het verleden in een ander land is gebruikt en de gegevens daarvan niet geüpdate zijn in de wereldwijde geolocation databases of de peering info van dat subnet.

Dan moet je WEL bij de desbetreffende VPN Provider klagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
fjs schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:59:
[...]

[Afbeelding]

Zowel op Windows als op mijn iPad.
Op mijn werkpc stond wireguard er niet bij (Surfshark). Ook gaf hij aan dat er nog geen update was (Windows)
Mijn verbazing was groot toen ik op een laptop Windows herinstalleerde en daar wel Wireguard beschikbaar was. Blijkt dus dat de updatecontrole niet goed is. Had op de werkpc gewoon een oudere versie van de software. Afijn, nu Wireguard en dat gaat lekker snel met downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apatito123

Hmm, dat denk ik niet. Zoals aangegeven door Munchie werken heel veel VPN-providers maar met één VPN-server per verbinding die dus tegelijk je entry en exit VPN-server is.

Daarbij, zelfs bij een zogeheten multi-hop verbinding kun je (naar mijn weten) altijd kiezen uit verschillende entry en exit nodes, dus je weet als het goed is wat deze zijn.

Wat jij beschrijft klinkt meer als een soort Onion over VPN functie die NordVPN bijvoorbeeld aanbiedt. In dat geval weet je inderdaad niet wat je exit-server is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
Het is dat ik AdGuard aan het uitproberen ben op m'n android-mobiel dat ik toevallig bij deze topic terecht kom. Als je eigenlijk weinig te verbergen hebt maar gewoon veilig wil zijn op openbare wifi netwerken dan is het mogelijk om je eigen VPN-server in elkaar te puzzelen.
https://www.reddit.com/r/...vpn_server_on_windows_10/

Met een mini pc-tje op zolder is het mij ooit gelukt om 1024RSA blablabla encryptie VPN servertje op end-to-end certificaten werkend te krijgen op Windows 7 pro. Maar het is me niet meer gelukt op 10 met NSA bestendige 2048bit encr. Doelstelling dat mijn verkeer beveiligd gewoon vanaf mijn eigen (exit)huis plaatsvind.
Voordeel was dat ik op een verre vakantielocatie stabiel Nederlandse internetradio niet kreeg op de vakantie-Wifi maar met m'n eigen VPN verbinding was het wel stabiel via die zelfde vakantie-Wifi. Waarschijnlijk omdat alle info over UDP-protocol omhoog werd getrapt, ja letterlijk geschopt vanaf m'n stabiele thuisverbinding.
Maar het was gewoon hobby, willen weten hoe het werkt.

Nu toevallig, zonder dat ik reclame voor AdGuard wil maken, zie ik dat ze de VPN-laag benutten om reclame tegen te gaan (adblock) op verbindingsniveau. En dat ze niet in de Google Playstore geaccepteerd zijn omdat ze te goed reclame en tracking tegen gaan van Google zelf. Ook weer een discussie waard dat het ooit in 2009 is opgericht door Russen en dat je het moet side-loaden op je android apparaat.

Okee langdradig verhaal....

Vraag jezelf af of je echt VPN nodig hebt, of dat je gewoon moet stoppen met dubieuze praktijken zodat je VPN niet nodig hebt. Voor het zelfde geld helpen we met deze topic digitale kinderlokkers ...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste