Iemand ervaringen met VPN Nederland?
Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb de VPN ook nog niet heel voorbij zien/horen komen moet ik eerlijk zeggen (ik kan eigenlijk maar 1 review vinden). Dat hoeft niet per se slecht te zijn hoor. Soms zijn minder populaire VPN's best of zelfs heel goed omdat ze zich meer op een "niche" richten, zoals Mullvad zich bijvoorbeeld op privacy richt (en niet echt op unblocking, zoals veel andere VPN's) en Ivacy veel extra opties biedt voor de wat meer ervaren gebruiker.
Wel moet ik zeggen dat ik iets soortgelijks niet op de website van VPN Nederland terug zie. Hun voornaamste USP lijkt te zijn dat ze een Nederlandse klantenservice hebben en veel Nederlandse servers. Dit tweede geldt natuurlijk ook voor aanbieders als ExpressVPN en NordVPN en veel andere providers. Dit zie ik daarom persoonlijk niet als een enorm voordeel.
Verder stellen ze zeer sterk te zijn op het gebied van anonimiteit en veiligheid ("100% anonimiteit" en "100% veiligheid", stellen ze). Tja, dit is vaak best complex om met zekerheid te verfieren, maar wat mij wel opvalt is dat ze volgens hun website niet de allerveiligste protocollen lijken te bieden (bijvoorbeeld geen OpenVPN TCP/UDP) en één van de protocollen die ze bieden naar mijn weten niet eens voor volledige encryptie zorgt (Socks5): "VPN Nederland vertrouwt alleen op de allernieuwste protocollen. Op het moment van schrijven zijn dat (voor de technici onder ons) IKEv2/IPsec en SOCKS5. Protocollen die wereldwijd als nieuwste standaard gelden."
Verder kun je er naar mijn weten niet volledig online betalen (met Bitcoin bijvoorbeeld) en zijn ze onderhevig aan de Nederlandse wet. Het kan zijn dat ik er naast zit (ik ben niet precies op de hoogte van de wetten op dit gebied), maar volgens mij is Nederland niet in dezelfde mate als bijvoorbeeld de Britse Maagdeneilanden (Surfshark en ExpressVPN zijn hier gevestigd) of Panama (NordVPN is hier gevestigd) een privacyparadijs.
Nogmaals, het feit dat de provider (nog) niet erg bekend lijkt hoeft niet per se een slecht voorteken te zijn. Wel zou ik op het eerste gezicht, met het bovenstaande in het achterhoofd, persoonlijk adviseren om even te wachten tot ze wat meer naamsbekendheid en reviews hebben, maar dat ben ik.