[VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:26

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Munchie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik Ziggo. En gebruik port UDP 80.
Met name een paar jaar terug was opvallend toen haalde ik port 443 rond de 3/4MB/s, en op port 80 14/15MB/s.
Ik heb even snel een speedtest gedaan en haal op port 80 een up/down van 187/24.18Mbps. Op 443 166/23.83Mbps.

Kan ook net even toeval zijn of aan de server liggen, in ieder geval niet zo erg meer als een paar jaar terug.

Overigens, ik heb nog een slot vrij. Weet niet of het hier is toegestaan, maar ik kan een .ovpn genereren voor geïnteresseerde om de vpn uit te proberen..
ik heb wel interesse als je nog geen gegadigde hebt gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Shadow_Agent schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:37:
[...]

ik heb wel interesse als je nog geen gegadigde hebt gevonden ;)
DM'tje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:26

Shadow_Agent

Dank je, nog even over nagedacht maar vanwege een net geboren baby ga ik op korte termijn weinig VPN gebruiken vermoed ik. Dus als je iemand anders er blij mee kunt maken is dat een betere optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
Gunth schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:23:
Na een week Surfshark nu ook eens Mullvad aan het testen.
Bevalt goed tot nu toe,durf zelfs Mullvad blijven gebruiken voor mac en Surfshark voor mobiel.
Even een headsup van beide.
Met Mullvad werkt Netflix niet, op geen enkele manier welke server ook kan je het benaderen.
Met surfshark werkt dit wel heel goed maar daar vertrouw ik de killswitch niet.
Als ik Mullvad afzet kan ik op geen enkele manier het www op terwijl dit met Surfshark geen probleem is.
Epressvpn werkte ook niet meer als je het prog afzette.
Net even gechat met de service van Surfshark en dit is ook de bedoeling,werkt enkel wanneer de app crasht
of er iets mis is met de verbinding.
Voorlopig van beide tevreden met hun voor en nadelen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij het gebruiken van vpn (surfshark), is het een probleem als je dat deelt met een ander (locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gp500 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:24:
Bij het gebruiken van vpn (surfshark), is het een probleem als je dat deelt met een ander (locatie)
Eerste hit op Google:
https://support.surfshark...Surfshark-simultaneously-

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Is ongeveer wat ik bedoelde, maar dat is meer een limiet per device hoe je connect.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:44
WRT54G schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:35:
Iemand ervaring met AirVPN?
Ze hebben een mooie BlackFriday aanbieding.
Beste aanbieding komt uit op 1,79 euro per maand (3 jaar abo).
Je kan betalen met BTC, ETH etc. Ze gebruiken alleen OpenVPN.
De kortingscode is BLACKFRIDAY2019
Goeie korting mocht je op zoek zijn.

Ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Afgelopen week heb ik Nord VPN genomen (3 year deal).
Maar nu heb ik normaal een snelheid van 250mbit (ziggo) wat ik daadwerkelijk ook haal met een speedtest.

Met Nord VPN krijg ik via UDP wel connectie, maar laad geen enkele webpagina.
TCP werkt wel, maar de snelheid is max 70mbit.

Volgens de Nord is die snelheid te laag en werd volgens hen door een applicatie op mijn laptop iets geknepen. Maar ik heb werkelijk alle programma's (virusscanners, firewalls, etc) verwijdert en dit probleem blijft nog steeds.

Iemand enig idee, waarom UDP niet werkt en waarom de snelheid zo laag is?

Of toch maar binnen de 30 dagen annuleren en overstappen naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:26
Thoraxx schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:49:
Afgelopen week heb ik Nord VPN genomen (3 year deal).
Maar nu heb ik normaal een snelheid van 250mbit (ziggo) wat ik daadwerkelijk ook haal met een speedtest.

Met Nord VPN krijg ik via UDP wel connectie, maar laad geen enkele webpagina.
TCP werkt wel, maar de snelheid is max 70mbit.

Volgens de Nord is die snelheid te laag en werd volgens hen door een applicatie op mijn laptop iets geknepen. Maar ik heb werkelijk alle programma's (virusscanners, firewalls, etc) verwijdert en dit probleem blijft nog steeds.

Iemand enig idee, waarom UDP niet werkt en waarom de snelheid zo laag is?

Of toch maar binnen de 30 dagen annuleren en overstappen naar een ander.
de snelheid wordt niet alleen geknepen door een applicatie

ook je besturingssyteem
encryptie
en antivirus / anti malware
is hierop van invloed

nordvpn is sowieso overcharged
waarom zou je daar voor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-04 10:37
Ik had eerst NORDVPN een weekje gebruikt, thuis via tweak een 1000mbit netwerk, haalde met udp max 100mbit, tcp max 70. Ook bij ExpressVPN zelfde verhaal, uren lang gechat, meerdere servers getest. Werd er niet beter op. Zelfs op mijn ASUS 5300 router getest, daar was het max 35 mbit. Ik kreeg daarna keurig mijn geld terug. Ik heb zojuist bij AIRVPN om een test gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
boyette schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 02:00:
[...]

de snelheid wordt niet alleen geknepen door een applicatie

ook je besturingssyteem
encryptie
en antivirus / anti malware
is hierop van invloed

nordvpn is sowieso overcharged
waarom zou je daar voor kiezen?
Ik zal eens een andere PC proberen, kijken of daar hetzelfde op is.
Nord VPN vond ik wel fijn qua support, Netflix, snelheid (wat zeggen), eenvoud en apps.
Ik wil het voornamelijk voor Netflix gebruiken en downloads/browsen op hoge snelheid.
Welke raad jij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:39:
Ik had eerst NORDVPN een weekje gebruikt, thuis via tweak een 1000mbit netwerk, haalde met udp max 100mbit, tcp max 70. Ook bij ExpressVPN zelfde verhaal, uren lang gechat, meerdere servers getest. Werd er niet beter op. Zelfs op mijn ASUS 5300 router getest, daar was het max 35 mbit. Ik kreeg daarna keurig mijn geld terug. Ik heb zojuist bij AIRVPN om een test gevraagd.
Bijna zelfde verhaal als mij dus.
Ik moest ook handmatig buiten de app om een VPN verbinding opzetten, maar hielp ook niet veel.
Mijn volgende stap zou ook ExpressVPN zijn, ookal is die bijna 3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Kunnen jullie dan eens aangeven met welke servers jullie verbinding maken?
Welk land?

Ik maak zelf gebruik van CyberGhost....dan kan ik dat eens vergelijken voor jullie.
Doe de test wel vanaf mijn Nvidia Shield want dat is de enige die bedraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Ik heb bijna alle servers in Europa, USA en zelfs het verre oosten getest:-). Ik meende dat ze een server in Den Haag hadden die het best performde, hoewel ik in Almere woon (er was ook een server in Amsterdam). Maar persoonlijk denk ik dat het niet zoveel uitmaakt waar je de VPN afsluit en waar je deze zal draaien (hardware). Ik heb gemerkt dat er gewoon niet meer in zat. Het beste was 5 EURO, maar deze supporten (nog) niet alles en is dus niet interresant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Heb net even een willekeurige server in NL gepakt.
Zonder VPN geeft de speedtest op mijn Nvidia Shield aan dat ik rond de 900 / 800 zit.
Met VPN is dit rond de 200 / 200

Waar ik het voor gebruik ben ik blij met CyberGhost.
Maar als snelheid zo belangrijk is dan is deze ook niet echt een optie.....maar ik betwijfel of je wel ergens anders je snelheid houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Buzzie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:28:
Zonder VPN geeft de speedtest op mijn Nvidia Shield aan dat ik rond de 900 / 800 zit.

Maar als snelheid zo belangrijk is dan is deze ook niet echt een optie.....maar ik betwijfel of je wel ergens anders je snelheid houdt.
Dat is heel netjes! Ik zal daar eens kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:10:
[...]

Dat is heel netjes! Ik zal daar eens kijken, bedankt!
Het is gedaan met de speedtest app.
Ik weet alleen niet of die betrouwbaar is want de 900 down en ruim 800 up die ik haal is leuk.....maar mijn abbo is maar 600/600 als ik me niet vergis....

maar je kan via mobile een 7 dagen trial doen om te testen.

Voor US Netflix, Disney+ en torrents gaat het prima....snelheid vindt ik minder van belang.

[ Voor 11% gewijzigd door Buzzie op 06-12-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 02-05 16:38

Tijntje

Hello?!

Als je Mullvad hebt kan ik je zeker aanraden eens te testen met WireGuard in plaats van OpenVPN.
Torrent op OpenVPN haalde ik niet meer dan 150Mbit nu met WireGuard zit ik tegen de 450 Mbit aan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Net klaar met Cybergost configureren, twee jaar abbo afgesloten, in mijn router geconfigureerd, haal max 50Mbit ermee. Ik kijk het even aan, anders los op apparaten installeren, valt mij op dat zowel udp als tcp dezelfde snelheid halen. Mag 45 dagen spelen, dus tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Het begint al goed, Netflix wordt meteen al geblokt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Buzzie schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:28:

Welke server gebruik je? Bij mij wordt zowel Netflix als Disney geblokt op Cyberghost.
Dit ook op nvideae.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 18:14

vvo

Toch ff mijn 2 cents doorgeven betreffende purevpn.
Ben al enige jaren gebruiker van ze. Dat de logging werd doorgeven was ff een 'schok'. Maar ja welke vpn provider is echt brandschoon en te vertrouwen?

Er zijn dagen dat de vpn verbinding brak is maar in de meeste gevallen ruim voldoende voor dagelijks gebruik.

Mijn toepassingen: ik heb een apart, isolated wifi netwerk voor mijn IOT. Omdat het gewoon kan gaat al het verkeer richting het internet over vpn.

Daarnaast heb ik een isolated wifi netwerk voor onze mobiele devices. Dit verkeer gaat ook over vpn. Hoor weinig tot geen klachten over traagheid etc.

Net terug van een vakantie uit Mexico. Hierbij gebruik gemaakt van een gl-ar750s travelrouter. Standaard een vpn verbinding. Connectie met NL was soms brak, maar lag soms ook aan de brakke hotel wifi. Connectie met de VS was altijd goed genoeg.

Momenteel heb ik het 5 jaar abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:40:
[...]

Welke server gebruik je? Bij mij wordt zowel Netflix als Disney geblokt op Cyberghost.
Dit ook op nvideae.
In de app kan je kiezen op verbinden met een land. Als je daar op klikt kan je ook kiezen voor streaming optimized Servers.... Ik had vorige keer Chicago volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Helaas, het werkt niet, ik heb alweer opgezegd via de chat. Ik krijg mijn geld wel weer terug;-)
Het is teruggestort, wat een service!

[ Voor 16% gewijzigd door satty op 06-12-2019 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:44:
Helaas, het werkt niet, ik heb alweer opgezegd via de chat. Ik krijg mijn geld wel weer terug;-)
Vreemd dat het bij jou niet werkte...
vanmorgen nog geprobeerd.....verbinding gemaakt met een optimized for streaming server.....US server gekozen voor Netflix US.......Netflix gestart.....ook daadwerkelijk iets gestart wat wel op US Netflix staat en niet op NL Netflix.....en gewoon spelen...

Als je gewoon verbinding maakt met een willekeurige server dan werkt het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 02-05 16:38

Tijntje

Hello?!

Nu al meer dan een week mijn VPN via Mullvad op WireGuard zitten zoals ook eerder aangegeven in dit topic.
Werkt stabiel, en torrents komen weer binnen alsof ik zonder VPN verbinden zit (ben wel verbonden, heb dat al getest ;))
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5s0W3VZ.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braambesje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-02 16:36
Kan ik met 1 vpn account verschillende browservensters tegelijk openen op 1pc maar allemaal onder een verschillend IP adres?

Afbeeldingslocatie: https://www.cateringblog.be/vpn/vpn.png

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 16:52
Na wat zoeken, bekijken en vooral dit topic lezen heb ik Surfshark aangeschaft en even snel een speedtest met New York gedaan. Installeren ging vlekkeloos en makkelijk.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhJPdKZ.png

Tot zover geen problemen, maar ben nog maar 10 minuten online. 8)7

Groet,
Koplopermau

[ Voor 6% gewijzigd door KoploperMau op 19-12-2019 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Ik heb een vraag aan Mullvad gebruikers wat de developers tot nu toe niet kunnen reproduceren onder Windows 10 (Pro).

De bedoeling is dat Mullvad tijdens de installatie de Mullvad installatiefolder toevoegt aan het PATH. De reden is dan dat je vanaf een willekeurige DOS prompt het "Mullvad" commando kan intypen vanaf de DOS prompt.

Bij mij werkt dat dus niet omdat het PATH niet wordt aangepast.

Het gaat overigens wel goed als je Mullvad installeert als Administrator (dus rechtermuisklik en dan installeren als Administrator).

Zou een Mullvad gebruiker eens willen kijken of het PATH is gewijzigd na installatie van Mullvad? En of je vanaf een DOS prompt vanuit een willekeurige plek "Mullvad" kan intypen zonder invalid-command melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:33
Ik zit er ook aan te denken om VPN te gebruiken, maar heb hier beperkt kennis van. Ik heb dit topic doorgenomen en gebruik het voor werk. Na het het doorlezen van dit topic vooralsnog uitgekomen op ExpressVPN. Mijn gebruik zal zijn beperkt tot normaal huis-tuin-en-keuken internet gebruik, maar ik wil graag wat meer privacy (dus geen andere geo voor Netflix, downloaden of whatsoever). Ik wil het gebruiken op 2 devices:
- Macbook
- iPhone

Wat ik met name belangrijk vind is de iPhone beveilig op publieke WIFI netwerken. Normaliter gebruik ik die. bewust niet, maar wanneer ik buiten de EU reis wil ik deze wel gebruiken.

Is het een kwestie van aanmelden, app installeren en dan op dezelfde wijze gebruiken als voor mijn werk? Daar log ik in via programma'tje en that's it.

Is ExpressVPN geschikt voor mij als "beginner"? Ik wil vooral gebruiksgemak en hoef voor nu niets anders dan een verbinding op tel en laptop.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
VidaR-9 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:07:
Ik zit er ook aan te denken om VPN te gebruiken, maar heb hier beperkt kennis van. Ik heb dit topic doorgenomen en gebruik het voor werk. Na het het doorlezen van dit topic vooralsnog uitgekomen op ExpressVPN. Mijn gebruik zal zijn beperkt tot normaal huis-tuin-en-keuken internet gebruik, maar ik wil graag wat meer privacy (dus geen andere geo voor Netflix, downloaden of whatsoever). Ik wil het gebruiken op 2 devices:
- Macbook
- iPhone

Wat ik met name belangrijk vind is de iPhone beveilig op publieke WIFI netwerken. Normaliter gebruik ik die. bewust niet, maar wanneer ik buiten de EU reis wil ik deze wel gebruiken.

Is het een kwestie van aanmelden, app installeren en dan op dezelfde wijze gebruiken als voor mijn werk? Daar log ik in via programma'tje en that's it.

Is ExpressVPN geschikt voor mij als "beginner"? Ik wil vooral gebruiksgemak en hoef voor nu niets anders dan een verbinding op tel en laptop.
ExpressVPN werkt bij mij prima, zonder hassle, is wel een dure / duurdere optie.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:49
Iemand ervaring met NordVPN in China? Zit momenteel in Shenzhen en kom niet door de Great Wall heen, met obfuscated servers ook geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dan456
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-01-2020
Een ander vraagje over NordVPN.

Heb het sedert zaterdag maar loop op wat errors. Vooral genomen om geo content van UK te omzeilen. Helaas loop ik bij het afspelen op de "block advert" error, zowel bij Firefox als bij Chrome.

Ublock origin afgezet voor deze sites, maar wellicht is het mijn kaspersky die ergens nog een instelling heeft die advertenties afblokt. Iemand een idee, kan het niet meteen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Zeker. Het heeft een eenvoudige client die prima werkt, 7 x 24 uur support en de VPN is over het algemeen erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:44:
Je zou fastestvpn eens kunnen testen
hebben ook dedicated servers voor netflix

nog niet heel veel servers
maar timmeren hard aan de weg
is een vrij nieuwe speler op de markt
https://fastestvpn.com/
ook wordt de android and ios applicatie regelmatig geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een vraagje over NordVPN icm AndroidTV.

Op mijn NVIDIA Shield heb ik NordVPN app geinstalleerd en dit werkt prima, echter vaak werkt Netflix niet als ik NordVPN aan heb.

Nu wil ik het voornamelijk gebruiken voor Kodi, dus eigenlijk hoeft NordVPN alleen te connecten als ik Kodi gebruik.

In de NordVPN app zie ik geen mogelijkheid om de VPN alleen aan te zetten bij bepaalde apps, weet iemand of hier misschien een workaround voor is?
Of anders hoe ik NordVPN direct in Kodi kan instellen (Als ik dit google kom ik alleen op manieren voor windows/linux versies van Kodi, maar niet voor de Android versie van Kodi).

Alvast tnx voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 22:33
Zojuist Mullvad VPN gekocht voor 1 maand. Programma van de website gedownload en geïnstalleerd, die verbond automatisch met een server in Zweden.

Speedtest gedaan:

DOWNLOAD Mbps
338.43
UPLOAD Mbps
39.67

Verbonden met een server in Amsterdam:

DOWNLOAD Mbps
384.36
UPLOAD Mbps
39.81

Verbonden met een WireGuard server in Amsterdam:

DOWNLOAD Mbps
469.09
UPLOAD Mbps
39.44

Erg tevreden hier mee. Heb thuis een Ziggo Max verbinding (500/40).

[ Voor 11% gewijzigd door Mouze88 op 16-01-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
Mouze88 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:50:
Zojuist Mullvad VPN gekocht voor 1 maand. Programma van de website gedownload en geïnstalleerd, die verbond automatisch met een server in Zweden.

Speedtest gedaan:

DOWNLOAD Mbps
338.43
UPLOAD Mbps
39.67

Verbonden met een server in Amsterdam:

DOWNLOAD Mbps
384.36
UPLOAD Mbps
39.81

Verbonden met een WireGuard server in Amsterdam:

DOWNLOAD Mbps
469.09
UPLOAD Mbps
39.44

Erg tevreden hier mee. Heb thuis een Ziggo Max verbinding (500/40).
toon volledige bericht
Na een tijdje NordVPN te hebben gebruikt zit ik nu ook bij Mullvad. Het bedrijf spreekt me qua transparantie en manier van werken meer aan dan NordVPN. Daarnaast is de WireGuard ondersteuning erg fijn. Ik gebruik het in iOS en macOS en ben ook zeer tevreden.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39
Dat was een simpele oplossing die ik net ontdekte voor het onderstaande probleem. Ik laat het wel even staan voor als iemand het mocht willen weten :)

Het is dus opgelost, door simpelweg nog een TAP adapter aan te maken.
https://jochen.kirstaette...tem-are-currently-in-use/

Iemand die dit probleem wellicht herkent?

Als ik mijn vpn programma'tje opstart van AirVPN. Dan moet ik eerst de TAP windows adapter uit en aan zetten in mijn netwerk omgeving van windows. Als ik dit niet doe connect de client niet, en disconnect en probeert hij steeds opnieuw te connecten.

Dit is sinds ik een en ander opgeruimd heb op de pc, o.a. openvpn en dergelijke. Ik kwam er pas achter nadat ik openvpn verwijderd had dat de tap adapter ook door AIRvpn gebruikt werd. Een herinstallatie verhielp het dus niet.
De vpn client sluit dus niet de TAP connectie ofzo na het afsluiten..

Log info
. 2020.01.19 15:27:43 - OpenVPN > CreateFile failed on TAP device: \\.\Global\.tap
. 2020.01.19 15:27:43 - OpenVPN > MANAGEMENT: Client disconnected
. 2020.01.19 15:27:43 - OpenVPN > All TAP-Windows adapters on this system are currently in use.
. 2020.01.19 15:27:43 - OpenVPN > Exiting due to fatal error

[ Voor 43% gewijzigd door ppeterr op 19-01-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:33
VidaR-9 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:07:
- Macbook
- iPhone

Korte feedback om mijn ervaring te delen.

Ik ben nu voor ExpressVPN gegaan om dat een paar maanden uit te proberen. Activeren en installeren was een eitje, echter had ik issues met 1 van de stappen. Via de chat direct en goed geholpen!

Dus zelfs voor een niet IT'er als mij makkelijk op te zetten. :+

Belangrijkste doel voor gebruik is openbare wifi netwerken.

Hebben jullie het op je mobiel eigenlijk standaard altijd aan staan?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Pusherman_ schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:57:
Ik heb een vraagje over NordVPN icm AndroidTV.

Op mijn NVIDIA Shield heb ik NordVPN app geinstalleerd en dit werkt prima, echter vaak werkt Netflix niet als ik NordVPN aan heb.

Nu wil ik het voornamelijk gebruiken voor Kodi, dus eigenlijk hoeft NordVPN alleen te connecten als ik Kodi gebruik.

In de NordVPN app zie ik geen mogelijkheid om de VPN alleen aan te zetten bij bepaalde apps, weet iemand of hier misschien een workaround voor is?
Of anders hoe ik NordVPN direct in Kodi kan instellen (Als ik dit google kom ik alleen op manieren voor windows/linux versies van Kodi, maar niet voor de Android versie van Kodi).

Alvast tnx voor jullie input!
In mijn NordVPN app op android heb ik de optie 'split tunneling' . Daar kan je opgeven welke apps geen gebruik moeten maken van de nordvpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 22:27
Murzeltje schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:10:
[...]

In mijn NordVPN app op android heb ik de optie 'split tunneling' . Daar kan je opgeven welke apps geen gebruik moeten maken van de nordvpn
Oh dat zou super zijn.

Als ik thuis ben ga ik eens checken of dat ook zo is op de Android TV versie.
Tnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Pusherman_ schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:01:
[...]

Oh dat zou super zijn.

Als ik thuis ben ga ik eens checken of dat ook zo is op de Android TV versie.
Tnx voor de tip!
Het rare is, in de windows applicatie kan ik dat dus niet vinden .. Over android TV durf ik niks te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik heb ProtonVPN en sinds vandaag een Asus AC-86U router. De VPN ingesteld in mijn router

Op mijn bedrade pc haal ik met een speedtest 216 down / 25 up. Dit op mijn ziggo lijn van 250 down / 25 up.
Perfect resultaat al zeg ik het zelf. Mede dankzij de router met hardware ondersteuning voor encryptie.

Nu heb ik nog 1 vraag. In firefox heb ik de pagina https://ipleak.net/ geopend. Mijn ip is anders dan mijn gebruikelijke ziggo ip. Mijn dns is niet traceerbaar. Maar ik vind wel 1 ding vreemd. Als ik op Geolocation detection druk dan komt alsnog mijn huidige woonplaats in beeld.

Nu is mijn vraag. Hoe komen ze aan die informatie? Is dat een link tussen firefox en iets in windows ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 12:44
Mich schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:02:
Ik heb ProtonVPN en sinds vandaag een Asus AC-86U router. De VPN ingesteld in mijn router

Op mijn bedrade pc haal ik met een speedtest 216 down / 25 up. Dit op mijn ziggo lijn van 250 down / 25 up.
Perfect resultaat al zeg ik het zelf. Mede dankzij de router met hardware ondersteuning voor encryptie.

Nu heb ik nog 1 vraag. In firefox heb ik de pagina https://ipleak.net/ geopend. Mijn ip is anders dan mijn gebruikelijke ziggo ip. Mijn dns is niet traceerbaar. Maar ik vind wel 1 ding vreemd. Als ik op Geolocation detection druk dan komt alsnog mijn huidige woonplaats in beeld.

Nu is mijn vraag. Hoe komen ze aan die informatie? Is dat een link tussen firefox en iets in windows ofzo?
Goede kans dat er nog een cookie in je systeem staat met je locatie, gooi die cookie van ipleak eens weg in Firefox.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 22:33

Ben je met een server verbonden die in je woonplaats staat, kan natuurlijk ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosKik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Dat vroeg ik mij ook af. Ik zit nu in Spanje, gebruik Protonvpn naar NL, maar krijg wel Spaanse advertenties. Hoe kan dat? Of komt dat door de gps die aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 14:29
Hier hetzelfde probleem, m.i. is het bug in the extensie van FF (3.0b11 64-bits, W10Pro, 2004).
Met NordVPN, krijg ik ook de verkeerde geolocatie te zien als ik ipleak.net gebruik, de overige gegevens IP- en DNS, etc. zijn wel correct.

De Chrome extensie (getest in MS Edge, Chromium) werkt overigens wel correct.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Dat vroeg ik mij ook af. Ik zit nu in Spanje, gebruik Protonvpn naar NL, maar krijg wel Spaanse advertenties. Hoe kan dat? Of komt dat door de gps die aan staat?
Ik denk dat het, zoals Apollo13 aangaf, inderdaad met cookies te maken heeft. Adverteerders zijn soms heel "agressief" in het tracken van potentiële klanten d.m.v. third party cookies op websites.

Wat je zelf zei over de GPS zou ook best kunnen overigens. Ik weet niet of je het had over Google Ads die je zag, maar Google gebruikt bij het wel of niet tonen van ads schijnbaar wel GPS:

"The Google Ads system uses a number of factors to determine someone's physical location and whether to show your ad. When possible, we determine physical location based on someone's computer or mobile device location, or other methods."

Ik neem aan dat ze het hierbij over GPS-tracking hebben, vooral omdat ze zeggen "when possible".

Top VPN's van 2020 vergeleken

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:41
Sinds 3 weken een NordVPN abonnement, maar ik heb me in windows 10 al 3 keer opnieuw moeten inloggen. Meer mensen dit probleem?

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ja, herken dat wel ja. Dacht eerst dat het CCleaner lag maar ik weet het nu niet meer zeker. Soms helpt het om het programma af te sluiten voor je Windows afsluit. Geen idee verder waarom het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plark
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04-2024
Na het installeren van Surfshark kan ik niet meer (chrome-) casten vanaf de pc, ook al is de vpn verbinding niet opgezet of de applicatie überhaupt actief. Ook kan ik niet meer inloggen op de router. Zodra ik Surfshark de-installeer, lukt het weer allemaal wel. Ik heb deze vraag ook bij de mensen van Surfshark neergelegd, echter wacht ik al een tijd op antwoord. Iemand een idee? -edit- windows 10, chromecast 3, zyxel t50. Alles up to date.

[ Voor 8% gewijzigd door Plark op 29-02-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Plark schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:48:
Na het installeren van Surfshark kan ik niet meer (chrome-) casten vanaf de pc, ook al is de vpn verbinding niet opgezet of de applicatie überhaupt actief. Ook kan ik niet meer inloggen op de router. Zodra ik Surfshark de-installeer, lukt het weer allemaal wel. Ik heb deze vraag ook bij de mensen van Surfshark neergelegd, echter wacht ik al een tijd op antwoord. Iemand een idee? -edit-
VPN verbinding die hogere prioriteit heeft dan de lokale Ethernet verbinding :?

Vroeger kon je dat heel simpel aanpassen, maar hoe dat in latere Windows versies gaat... geen idee!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 14:42
Iemand ervaringen met VPN Nederland ?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBomb2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-02 10:45
Nougat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:44:
Sinds 3 weken een NordVPN abonnement, maar ik heb me in windows 10 al 3 keer opnieuw moeten inloggen. Meer mensen dit probleem?
Ja, hier hetzelfde, ik moet mij 2 a 3 keer per week opnieuw inloggen, terwijl ik juist automatisch beschermd wil zijn bij het opstarten :?
Ik baal hiervan als een stekker

(Ja, ik heb in de instellingen staan 'automatisch inloggen' en ja mijn internet-verbinding is al actief zodra mijn PC aangaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 14:29
Ik herken het probleem maar de laatste tijd gaat het goed wordt er bij het openen/opstarten van het programma automatisch ingelogd.

Wat wel terugkomt is dat als ik een inlogvenster te zien krijg bij het openen van het programma er een update beschikbaar is. Log ik niet in, en voer de update uit, dan wordt er na de update weer automatisch ingelogd met de vaste credentials.

Toevoeging: wellicht los je het probleem op door automatische updates uit te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door ariekanari op 06-03-2020 10:06 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBomb2
Top tip Arie, ik probeer het vanavond zodra ik thuis ben meteen. Ik dacht al zoiets. . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:36
nero355 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:12:
[...]

Vroeger kon je dat heel simpel aanpassen, maar hoe dat in latere Windows versies gaat... geen idee!
Welke verbinding moet de dan welke getal geven?
Vroeger kon dat in netwerk centrum. Je kon dmv prioriteit getal een netwerk voorrang geven. Geef je dan de Chromecast verbinden voorrang tov vast of WiFi of altijd voorrang boven beide ? Want je wilt niet dat je normale browser verkeer via die Chromecast verbinding loopt. Die moet weer naar de vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

debroei schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:48:
Welke verbinding moet de dan welke getal geven?
Vroeger kon dat in netwerk centrum. Je kon dmv prioriteit getal een netwerk voorrang geven. Geef je dan de Chromecast verbinden voorrang tov vast of WiFi of altijd voorrang boven beide ? Want je wilt niet dat je normale browser verkeer via die Chromecast verbinding loopt. Die moet weer naar de vpn
Dit inderdaad : https://support.microsoft.com/en-us/help/2526067

Dit is blijkbaar de nieuwe manier : https://www.windowscentra...twork-adapters-windows-10
Stiekem ongeveer hetzelfde als op een Router met de Metric aanpassen en zo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apatito123
Iemand ervaringen met VPN Nederland?
Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb de VPN ook nog niet heel voorbij zien/horen komen moet ik eerlijk zeggen (ik kan eigenlijk maar 1 review vinden). Dat hoeft niet per se slecht te zijn hoor. Soms zijn minder populaire VPN's best of zelfs heel goed omdat ze zich meer op een "niche" richten, zoals Mullvad zich bijvoorbeeld op privacy richt (en niet echt op unblocking, zoals veel andere VPN's) en Ivacy veel extra opties biedt voor de wat meer ervaren gebruiker.

Wel moet ik zeggen dat ik iets soortgelijks niet op de website van VPN Nederland terug zie. Hun voornaamste USP lijkt te zijn dat ze een Nederlandse klantenservice hebben en veel Nederlandse servers. Dit tweede geldt natuurlijk ook voor aanbieders als ExpressVPN en NordVPN en veel andere providers. Dit zie ik daarom persoonlijk niet als een enorm voordeel.

Verder stellen ze zeer sterk te zijn op het gebied van anonimiteit en veiligheid ("100% anonimiteit" en "100% veiligheid", stellen ze). Tja, dit is vaak best complex om met zekerheid te verfieren, maar wat mij wel opvalt is dat ze volgens hun website niet de allerveiligste protocollen lijken te bieden (bijvoorbeeld geen OpenVPN TCP/UDP) en één van de protocollen die ze bieden naar mijn weten niet eens voor volledige encryptie zorgt (Socks5): "VPN Nederland vertrouwt alleen op de allernieuwste protocollen. Op het moment van schrijven zijn dat (voor de technici onder ons) IKEv2/IPsec en SOCKS5. Protocollen die wereldwijd als nieuwste standaard gelden."

Verder kun je er naar mijn weten niet volledig online betalen (met Bitcoin bijvoorbeeld) en zijn ze onderhevig aan de Nederlandse wet. Het kan zijn dat ik er naast zit (ik ben niet precies op de hoogte van de wetten op dit gebied), maar volgens mij is Nederland niet in dezelfde mate als bijvoorbeeld de Britse Maagdeneilanden (Surfshark en ExpressVPN zijn hier gevestigd) of Panama (NordVPN is hier gevestigd) een privacyparadijs.

Nogmaals, het feit dat de provider (nog) niet erg bekend lijkt hoeft niet per se een slecht voorteken te zijn. Wel zou ik op het eerste gezicht, met het bovenstaande in het achterhoofd, persoonlijk adviseren om even te wachten tot ze wat meer naamsbekendheid en reviews hebben, maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBomb2
Vooral dat laatste. Ik zie in mijn beroepsgroep (discreet) te vaak door bekenden gemaakte positieve recensies. Zoals op school geleerd: vlak de top-5 uit en de negatieve top-5 (mediaan?) en dan heb je een zuiverder beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apatito123
Precies. Dat is een beetje het gevaar als je maar één of een paar reviews ziet van een bepaalde provider. Wat ook altijd goed is, is om naast reviews op reviewwebsites te bekijken, ook wat fora af te struinen.

De meeste grote VPN-providers worden ook flink besproken op fora als Reddit of tech fora. Hoewel je hier vaak een minder volledig beeld krijgt van een VPN (de meeste mensen zullen geen heel verhaal schrijven over elk aspect van de VPN) zul je het hier waarschijnlijk het eerst lezen als een VPN een bepaald probleem vertoont.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ynnoz
Apatito123 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:19:
Precies. Dat is een beetje het gevaar als je maar één of een paar reviews ziet van een bepaalde provider. Wat ook altijd goed is, is om naast reviews op reviewwebsites te bekijken, ook wat fora af te struinen.
Het merendeel van alle reviewwebsites worden indirect betaald door de VPN aanbieders zelf door betaalde links. Dus deze hebben weinig waarde. Het valt ook op dat VPN aanbieders die daar niet aan meewerken uit ideologisch standpunt daar nauwelijks te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Tijd voor een update na 3 maanden Mullvad i.c.m WireGuard in macOS en iOS. Het bevalt uit-ste-kend. Eigenlijk nooit performance problemen en rete stabiel. Aanbevolen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PIA is met WireGuard bezig :) Private Internet Access announces WireGuard VPN Beta
Private Internet Access is happy to announce that the beta client and apps now feature WireGuard® VPN support. WireGuard on our desktop clients and mobile apps are currently being rolled out to PIA beta testers. Note that this is still a beta version of PIA WireGuard support, there are still some features such as per-app connections on our Android VPN app that don’t yet work with WireGuard – but rest assured that we’re working on it! Also note that PIA will be closing signups for its mobile beta program during this WireGuard beta phase, meaning that the WireGuard beta is only available to existing beta testers.

WireGuard has been on the horizon as the next big thing in VPN connections since its inception and as such, Private Internet Access has been a major financial supporter of Wireguard development since 2018. WireGuard is a new VPN protocol which is made in and for the 21st century. It runs at Layer 3 and is even being implemented into the Linux kernel. For more information on WireGuard, check out our introduction article, WireGuide: All about the WireGuard VPN protocol.

Private Internet Access beta users can now connect to our servers using WireGuard instead of OpenVPN or IPSec
Private Internet Access was deliberate in its choice to test WireGuard over the last few years before releasing it to all of our customers for production use. Private Internet Access has sought to integrate WireGuard securely, completely, and in the most private way possible.

How Private Internet Access assures privacy with WireGuard
Since WireGuard was made to be optimized for security, Private Internet Access has supplemented the core WireGuard VPN tunneling software on our VPN servers with additional protections to ensure the anonymity and privacy of our VPN customers. Private Internet Access has long had established server-client connection best practices for all of our VPN connection types such as OpenVPN and IPSec. We have added these best practices to our WireGuard implementation to ensure the same no logging VPN service that our users expect and will always get.

We add an additional layer of privacy to our WireGuard VPN servers by running an RSA certificate protected RESTful API. Our users can rest assured that their WireGuard VPN traffic is not being logged.

On WireGuard connections, we also implemented a daemon that deletes connection data periodically when keepalives are no longer being sent for three minutes. With these tweaks to WireGuard on our VPN servers, we can provide VPN connections using the WireGuard protocol.

Private Internet Access continues to implement new VPN technologies
Private Internet Access has long been a leader in the VPN industry and has pioneered many features that have now become industry standards. Everything from open sourcing our apps to MACE™ has been a result of Private Internet Access staying on the cutting edge of VPN technology and the industry as a whole. Rest assured that we have heard the requests from our users to add WireGuard and are proud to finally start the release of WireGuard VPN support on our apps and clients. With WireGuard as another VPN connection type available to our users, our customers now have more control and power over their privacy.

“WireGuard” is a registered trademark of Jason A. Donenfeld.
toon volledige bericht

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 22:10
heeft iemand ervaring met de VPN services van Privado ?

Ik neem een Ultimate abonnement af van Tweaknews waarbij ik ook gebruik kon maken van hun VPN software.
Helaas zijn ze schijnbaar overgestapt op Privado zonder dit fatsoenlijk te communiceren en hun website is hier alles behalve duidelijk over.

Maar goed, Ik heb de software van Privado eens geprobeerd maar bij mij blijft het programma om de 10 seconden connecten en disconnecten, Ik heb beide IKEV2 en openVPN protocollen geprobeerd maar het resultaat blijft helaas hetzelfde.

Is er iemand die dezelfde problemen heeft ondervonden hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onweervos
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-01-2024
Deze problemen ken ik niet. Ook ik kreeg Privado gratis aanbevolen. Ondanks alles steekt er qua snelheid maar 1 provider er met kop en schouders bovenuit en dat is PUREVPN!

Haal meestal zo'n 650 mb/s soms over de 700 .Terwijl ik slechte ervaringen heb met NordVPN,ExpressVPN en Cyberghost.Vaak niet meer dan 350mb/s.Met Privado haal ik ongeveer 420mb/s.

Mijn grootste probleem met alle VPN servers is echter dat verzenden van emailberichten niet mogelijk is.Alleen wanneer de verbinding weer wordt verbroken is dat euvel pas opgelost.Iemand enig idee om dit op te lossen? Alle oplossingen via google internet heeft niets opgeleverd.

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-03-2020 08:48 . Reden: post wat leesbaarder gemaakt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 03-05 12:44
onweervos schreef op maandag 30 maart 2020 @ 01:51:
Deze problemen ken ik niet. Ook ik kreeg Privado gratis aanbevolen. Ondanks alles steekt er qua snelheid maar 1 provider er met kop en schouders bovenuit en dat is PUREVPN!

Haal meestal zo'n 650 mb/s soms over de 700 .Terwijl ik slechte ervaringen heb met NordVPN,ExpressVPN en Cyberghost.Vaak niet meer dan 350mb/s.Met Privado haal ik ongeveer 420mb/s.

Mijn grootste probleem met alle VPN servers is echter dat verzenden van emailberichten niet mogelijk is.Alleen wanneer de verbinding weer wordt verbroken is dat euvel pas opgelost.Iemand enig idee om dit op te lossen? Alle oplossingen via google internet heeft niets opgeleverd.
PIA heeft een snooze functie voor als je mail wilt versturen, werkt prima.
De reden waarom je geen mail kunt versturen komt door je ISP. Deze ziet dat je buiten hun server om mail wilt versturen, dat staan ze dus niet toe.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:31
Mijn grootste probleem met alle VPN servers is echter dat verzenden van emailberichten niet mogelijk is.Alleen wanneer de verbinding weer wordt verbroken is dat euvel pas opgelost.Iemand enig idee om dit op te lossen?
Ik maak al jaren gebruik van een aparte mail host in combinatie met een eigen domeinaam, werkt prima. Ook tijdens een vpn connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Mijn grootste probleem met alle VPN servers is echter dat verzenden van emailberichten niet mogelijk is.Alleen wanneer de verbinding weer wordt verbroken is dat euvel pas opgelost.Iemand enig idee om dit op te lossen?
Gelukkig heb ik dit probleem zelf nooit ervaren. Maar als het klopt wat apollo13 zegt over de ISP, en dat kan ik me goed voorstellen, hebben veel providers hier een simpele oplossing voor, een soort van white-listing functie. Bij PIA is dit dus Snooze, bij ExpressVPN heet het split-tunneling en bij Surfshark gewoon white-listing. Ook Ivacy (minder bekend) heeft een split-tunneling functie meen ik. Is maar om aan te geven dat veel providers hier een oplossing voor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onweervos
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-01-2024
Ben nu P.I.A aan het testen en bevalt uitstekend tot nu toe.Maak gebruik van de snooze functie voor het verzenden van emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke666
  • Laatst online: 26-04 22:59

Qua snelheid, en ook het verzenden van mailberichten, is prima op orde bij 5euroVPN. Zelf had ik problemen met het connecten van Microsoft Solitaire met de Xbox server van Microsoft. Van heel veel VPN providers een testabo genomen om dit te testen. Uiteindelijk ook weer 5euroVPN die geen problemen daarmee kent. Dus, bekijk deze op zijn minst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mullvad heeft een iOS app uitgebracht. De app maakt gebruik van WireGuard. Geen OpenVPN. Tijd om te testen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05 23:19
Windscribe heeft een update gedaan en vanaf nu kun je op willekeurige server naar Netflix kijken. Dus niet alleen vanaf de Windflix servers. Erg handig voor buitenlands content. Net getest en het werkt inderdaad feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:49
Incognitum schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:32:
Windscribe heeft een update gedaan en vanaf nu kun je op willekeurige server naar Netflix kijken. Dus niet alleen vanaf de Windflix servers. Erg handig voor buitenlands content. Net getest en het werkt inderdaad feilloos.
Hier ook Windscribe Pro.
Inderdaad dit lijkt te werken.
Getest met Person of Interest (staat alleen op Netflix USA).
Echter alleen op mijn iPad Pro.
Krijg het nog niet voor elkaar dit naar mijn TV te streamen vanaf de iPad hoewel dit normaal wel kan werken.
Synchrone weergave van iPad naar TV lukt ook niet.
Direct kijken op de iPad werkt dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
HoppyF schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:05:
[...]

Hier ook Windscribe Pro.
Krijg het nog niet voor elkaar dit naar mijn TV te streamen vanaf de iPad hoewel dit normaal wel kan werken.
Dat lijkt eerder een lokaal probleem wat los staat van de vpn want het werkt wel op je ipad.

Waarschijnlijk gebruikt je tv een eigen dns oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bongoarnhem schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:39:
[...]

Dat lijkt eerder een lokaal probleem wat los staat van de vpn want het werkt wel op je ipad.

Waarschijnlijk gebruikt je tv een eigen dns oid.
Nee, TV werkt gewoon goed draadloos.
Is geen DNS probleem.
Zal nog wel eens gaan zoeken wat het is.
Hoe gebruik jij je VPN met Netflix dan?
Kijk je op een tablet, smartphone laptop?
Dat werkt bij mij uiteraard wel.
Is ook geen groot probleem hier want ik gebruik mijn VPN in principe niet om geoblocking te omzeilen.
Die Netflix streaming van Windscribe is bij mij een leuke bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HoppyF schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:05:
Hier ook Windscribe Pro.
Komt omdat je iPad je lokale netwerk niet meer ziet als die eenmaal verbonden is met de VPN denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 10:39
Ik heb windscribe app op mijn philps tv (andriod)geïnstalleerd. Werkt prima ik kijk zelf hbo usa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
Hier ook Windscribe Pro.
En als je het niet vanaf je iPad probeert te streamen, maar direct vanaf je TV door deze te verbinden met een mobiele hotspot op je iPad, terwijl de VPN-verbinding hierop aanstaat? Ik neem aan dat je een smart TV hebt. Anderen in dit topic hebben het ook al gesuggereerd: het zou kunnen komen doordat Netflix herkent dat je smart TV, die verbonden is aan je normale netwerk, geen Amerikaans IP-adres heeft. Het zou goed kunnen dat je dit probleem niet meer hebt als je de VPN-verbinding op je iPad gebruikt op je smart TV d.m.v. een mobiele hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Apatito123 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:16:
Anderen in dit topic hebben het ook al gesuggereerd: het zou kunnen komen doordat Netflix herkent dat je smart TV, die verbonden is aan je normale netwerk, geen Amerikaans IP-adres heeft.
Dat lijkt me echt heel erg sterk, tenzij je bij Netflix video's kan doorsturen naar apparaten die in je account staan of zo, zoals Spotify dat kan geloof ik :?

Het is gewoon dit in feite, maar dan een beetje aan de situatie aangepast : Wikipedia: Split tunneling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Apatito123 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:16:
[...]

En als je het niet vanaf je iPad probeert te streamen, maar direct vanaf je TV door deze te verbinden met een mobiele hotspot op je iPad, terwijl de VPN-verbinding hierop aanstaat? Ik neem aan dat je een smart TV hebt. Anderen in dit topic hebben het ook al gesuggereerd: het zou kunnen komen doordat Netflix herkent dat je smart TV, die verbonden is aan je normale netwerk, geen Amerikaans IP-adres heeft. Het zou goed kunnen dat je dit probleem niet meer hebt als je de VPN-verbinding op je iPad gebruikt op je smart TV d.m.v. een mobiele hotspot.
Mijn iPad Pro heeft geen mobiele hotspot, er zit geen 4G simkaart in.
Alleen WiFi dus en die heeft de IPad zelf nodig om de VPN verbinding op te zetten.
Nu heb ik ook wel een iphone die zowel WiFi als 4G heeft.
Daar zou de mobiele hotspot wel kunnen werken maar ik wil natuurlijk geen Netflix via 4G gaan streamen.
Dat is een beetje teveel data.

Kortom, dit werkt zo niet.
Wat ik wel zou kunnen gaan proberen is mijn iPad met VPN direct aan te sluiten met een HDMI kabel op de TV.
In feite is de iPad dan een media speler.
Ik heb dan alleen een adapter nodig van USB-C naar HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
HoppyF schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:57:
[...]

Mijn iPad Pro heeft geen mobiele hotspot, er zit geen 4G simkaart in.
Alleen WiFi dus en die heeft de IPad zelf nodig om de VPN verbinding op te zetten.
Nu heb ik ook wel een iphone die zowel WiFi als 4G heeft.
Daar zou de mobiele hotspot wel kunnen werken maar ik wil natuurlijk geen Netflix via 4G gaan streamen.
Dat is een beetje teveel data.

Kortom, dit werkt zo niet.
Wat ik wel zou kunnen gaan proberen is mijn iPad met VPN direct aan te sluiten met een HDMI kabel op de TV.
In feite is de iPad dan een media speler.
Ik heb dan alleen een adapter nodig van USB-C naar HDMI.
Of ie zorgt voor een router die ook verkeer via een vpn naar buiten kan laten lopen. Merlin-wrt(Asus) ondersteund dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bongoarnhem schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:47:
[...]

Of ie zorgt voor een router die ook verkeer via een vpn naar buiten kan laten lopen. Merlin-wrt(Asus) ondersteund dat bijvoorbeeld.
Ja, ook aan gedacht.
Ik heb een Fritzbox 5490 dus best een uitgebreid instelbare router maar zo te zien kan ik geen VPN cliënt instellen. Wel kan de router als VPN server dienen maar dat heb ik niet nodig.
Heb hier nog wel wat oude routers liggen maar weet niet of deze geschikt zijn.
Komende dagen maar eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 08:48

JoeZuCK

_Fonz > all.

Meer mensen last van het feit dat NordVPN zegt niet te kunnen connecten (op een MacBook), terwijl op een Windows PC dit wel kan (op hetzelfde account).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
JoeZuCK schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:04:
Meer mensen last van het feit dat NordVPN zegt niet te kunnen connecten (op een MacBook), terwijl op een Windows PC dit wel kan (op hetzelfde account).
die hebben veel problemen

als je een stabiele oplossing wilt

denk hier eens aan:

https://airvpn.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Sinds een aantal maaden maak ik gebruik van Surfshark.

Op mijn W10 laptop heb ik de app van Surfshark waarmee ik verbindingen kan maken.
Eenmaal een verbinding, worden de DNS servers ook aangepast.
Maar wanneer ik de verbinding verbreek, dan blijven ze op de DNS van Surfshark staan.

Weet iemand hoe ik automatisch weer terug kan naar de default DNS (obtain automatically)?

Ondervind namelijk problemen wanneer ik geen VPN verbinding heb maar wel op de DNS van Surfshark zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ChiMan schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:01:

Op mijn W10 laptop heb ik de app van Surfshark waarmee ik verbindingen kan maken.
Maar wanneer ik de verbinding verbreek, dan blijven ze op de DNS van Surfshark staan.

Weet iemand hoe ik automatisch weer terug kan naar de default DNS (obtain automatically)?

Ondervind namelijk problemen wanneer ik geen VPN verbinding heb maar wel op de DNS van Surfshark zit.
Open Command Prompt en dan :
ipconfig /release
ipconfig /renew

En je bent er, maar dat wist je al gok ik :?

Je zou het nog voor je gemak in een .bat file kunnen proppen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urshurak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 15:16
ChiMan schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:01:

Ik ervaar hetzelfde probleem. Browsen lijkt, disconnected van de vpn maar via de surfshark-dns, flink trager of zelfs unresponsive soms. Ik heb 2x contact hierover gehad met hun helpdesk via mail, maar kreeg beide keren als antwoord een uitleg hoe ik handmatig een dns-adres instel (cloudflare). Ik zit nog in de proefperiode en denk er sterk over weer terug te gaan naar nordvpn, ook omdat de whitelister bij mij niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Urshurak op 21-04-2020 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Urshurak schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:32:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem. Browsen lijkt, disconnected van de vpn maar via de surfshark-dns, flink trager of zelfs unresponsive soms. Ik heb 2x contact hierover gehad met hun helpdesk via mail, maar kreeg beide keren als antwoord een uitleg hoe ik handmatig een dns-adres instel (cloudflare). Ik zit nog in de proefperiode en denk er sterk over weer terug te gaan naar nordvpn, ook omdat de whitelister bij mij niet werkt.
Ik heb de protocol aangepast naar OpenVPN (UDP) en dns naar automatisch. Op dit moment ondervind ik geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urshurak
  • Laatst online: 23-03 15:16
ChiMan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:
[...]

Ik heb de protocol aangepast naar OpenVPN (UDP) en dns naar automatisch. Op dit moment ondervind ik geen problemen meer.
Thanks. Dat is wat Surfshark uiteindelijk ook adviseerde. Werkt idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Urshurak schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:32:
[...]

als je echt iets fatsoenlijks wilt zou je airvpn eens moeten overwegen

dan heb je pas echt de ultieme snelheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
boyette schreef op woensdag 22 april 2020 @ 01:42:
[...]

als je echt iets fatsoenlijks wilt zou je airvpn eens moeten overwegen

dan heb je pas echt de ultieme snelheden
Momenteel zit ik bij windscribe, maar als deze stint afloopt, ga ik terug naar Airvpn.
Let wel ik ben enorm tevreden met Windscribe, maar de portforwarding bij AirVPN is geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
FreshMaker schreef op woensdag 22 april 2020 @ 02:46:
[...]

Momenteel zit ik bij windscribe, maar als deze stint afloopt, ga ik terug naar Airvpn.
Let wel ik ben enorm tevreden met Windscribe, maar de portforwarding bij AirVPN is geweldig ;)
ja dat is ook een van de weinige plekken waar je dit kunt realiseren zonder zelf je eigen vps op te tuigen..
en er is ook echt premium support
geen flauwekul met agents die niks weten of kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb WS nog anderhalf jaar ;)
Okt 2021 ;) - een 3jarig afgesloten vorig jaar.

( had ik destijds geweten hoe fanatiek deze jongens zijn ( WS ) had ik lifetime genomen ( toen 79$ )

Als ik moet aanraden, is het één van deze twee, zeker niet NordVPN, Sufrshark of PIA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 16:50
NordVPN biedt nu NordLynx aan als alternatief voor het OpenVPN protocol.

Wat is jullie mening, nu gaan gebruiken of is OpenVPN protocol nog steeds de beste (veilige) keuze?

https://nordvpn.com/nl/blog/nordlynx-protocol-wireguard/

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
de volgende argumentatie waarom Wireguard (nog) niet gebruiken.
• Wireguard lacks dynamic IP address management. The client needs to be assigned in advance a pre-defined VPN IP address uniquely linked to its key on each VPN server. The impact on the anonymity layer is catastrophic;
• Wireguard client does not verify the server identity (a feature so essential that it will be surely implemented when Wireguard will be no more an experimental sofware); the impact on security caused by this flaw is very high;
• TCP support is missing (third party or anyway additional code is required to use TCP as the tunneling protocol, as you suggest, and that’s a horrible regression when compared to OpenVPN);
• there is no support to connect Wireguard to a VPN server over some proxy with a variety of authentication methods.

[ Voor 7% gewijzigd door Munchie op 11-09-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 16:50
Munchie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:11:
Ik gebruik zelf AirVPN en die geven op hun forum de volgende argumentatie waarom ze Wireguard (nog) niet gebruiken.

[...]

https://airvpn.org/forums...indComment&comment=104315
Ik had ook gevonden dat Wireguard niet goed genoeg is wat betreft privacy. NordVPN heeft NordLynx die wel goed zou zijn. Benieuwd wat men daar van vindt.

Specs van pc

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste