Toon posts:

[VPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaBomb2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-06 13:55
Ik heb 3 jaar geleden een NordVPNaansluiting voor 3 jaar afgesloten zonder abonnementsvorm. Nu schreven ze dit weekend opeens 92 euro af als 'verlenging van mijn abonnement voor 1 jaar'.
Zijn er ook anderen die slachtoffer hiervan geworden zijn?

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaBomb2 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:45:
Ik heb 3 jaar geleden een NordVPNaansluiting voor 3 jaar afgesloten zonder abonnementsvorm. Nu schreven ze dit weekend opeens 92 euro af als 'verlenging van mijn abonnement voor 1 jaar'.
Zijn er ook anderen die slachtoffer hiervan geworden zijn?
Ik heb het niet met mijn vpn abbo maar met norton gehad onder het mom van automatische verlenging haalden ze er ineens 84 euro vanaf terwijl als je het nieuw afsluit je abbo maar 49 euro is. Terwijl mijn licentie zelfs nog officieel 20 dagen door liep.

Je hebt als consument zoveel dagen bedenk tijd.

Ik heb het de helpdesk gechat en dezelfde dag stond het geld nog terug op mijn rekening.

Burp

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik NordVPN om NLziet in het buitenland te gebruiken. Alleen sinds deze week loop ik tegen het probleem aan dat het streamen niet lekker loopt. Ik vroeg mij af of iemand enig idee heeft of er een script is om te kijken welke VPN het minst druk is? Ik snap dat NordVPN app dat doet maar ik wil het gebruiken via een simpele router dat OpenVPN/Wiregaurd ondersteunt zodat het werkt met mijn Apple TV

• DaBomb2
Dank je voor je tip. In plaats van boos blijven heb ik met de helpdesk van nordVPN gechat (hun mailbox zit vol) en we hebben een heel goed compromis gevonden (extra maanden erbij als ik maar niet zou weggaan).
Wii4all schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:49:
[...]

Ik heb het niet met mijn vpn abbo maar met norton gehad onder het mom van automatische verlenging haalden ze er ineens 84 euro vanaf terwijl als je het nieuw afsluit je abbo maar 49 euro is. Terwijl mijn licentie zelfs nog officieel 20 dagen door liep.

Je hebt als consument zoveel dagen bedenk tijd.

Ik heb het de helpdesk gechat en dezelfde dag stond het geld nog terug op mijn rekening.

[Voor 3% gewijzigd door DaBomb2 op 14-04-2022 13:42]

• DaBomb2
NLZIET had sowieso problemen in Nederland, voorzover ik weet zelfs een week lang. Zou intussen practisch opgelost moeten zijn
alienfruit schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:37:
Ik gebruik NordVPN om NLziet in het buitenland te gebruiken. Alleen sinds deze week loop ik tegen het probleem aan dat het streamen niet lekker loopt. Ik vroeg mij af of iemand enig idee heeft of er een script is om te kijken welke VPN het minst druk is? Ik snap dat NordVPN app dat doet maar ik wil het gebruiken via een simpele router dat OpenVPN/Wiregaurd ondersteunt zodat het werkt met mijn Apple TV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 13:22
mijn NordVPN abbo loopt af, ik zie dat PIA momenteel een prima aanbieding heeft (52,- voor 26 maanden, dat is 2,- p/m), dus dat is dan een makkelijke keuze. goedkoper heb ik ze nog niet gezien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
Ik probeer al een week op my Synology NAS een OpenVPN profiel op te zetten, maar slaag er maar niet in. Heb de certificaten gedownload, aangepast zoals sommige posts op internet adviseren, maar ik blijf maar een "failed to esteblish network connection" error krijgen.

Zojuist met support gemaild, krijg ik de volgende reply:

NAS devices are not yet fully supported by PIA as they have not been officially tested yet. Although there are people who might have succeeded in making our VPN work on their NAS, this does not mean that PIA supports the method used.
In your case, in which you are using an OpenVPN, the latter is an open-source, so I will suggest that you check Reddit for input coming from other users about your issue.

Best vreemd dat zo'n provider dat niet ondersteunt. Met NordVPN was het een fluitje van een cent. Is iemand hier het gelukt om een PIA VPN profiel op de Synology NAS te zetten? Anders ga ik hun 30-Day Money-Back Guarantee doen. VPN op m'n NAS met downloads is wel essentieel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:41
habermas schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:36:
mijn NordVPN abbo loopt af, ik zie dat PIA momenteel een prima aanbieding heeft (52,- voor 26 maanden, dat is 2,- p/m), dus dat is dan een makkelijke keuze. goedkoper heb ik ze nog niet gezien
Misschien is het beter om een vpn niet alleen op prijs te selecteren?

• Eline24
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05 22:32
Ik kom niet op de webite van Mullvad, tp link (deco systeem) blokkeert de website.
Hebben anderen dit ook? Kan ik dit omzeilen? Is het wijs om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:42
Ben weer toe aan een nieuwe VPN. Ik vroeg me nu Kape Technologies ExpressVPN heeft overgenomen, of er al verschil in kwaliteit te merken is?

Lees vooral op Reddit dat er veel verbrekeningen zijn. Maar lees er hier weinig over.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Ben op zoek naar een nieuwe vpn. Heb nu surfshark maar heb problemen met deze vpn in samenwerking met Synology. Wanneer ik een openvpn profiel toevoeg, werken al mijn andere apps niet meer draaiende binnen synology. Deze krijgen dan geen internet access. Zijn er vpn’s die hier wel mee omkunnen? (Of ik doe nog iets volledig verkeerd)

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:05
Glassertje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:43:
Ben weer toe aan een nieuwe VPN. Ik vroeg me nu Kape Technologies ExpressVPN heeft overgenomen, of er al verschil in kwaliteit te merken is?

Lees vooral op Reddit dat er veel verbrekeningen zijn. Maar lees er hier weinig over.
Gebruik ExpressVpn al een jaar ongeveer. Zeer tevreden van, nooit onderbrekingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:42
Chelseamarre123 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:04:
[...]

Gebruik ExpressVpn al een jaar ongeveer. Zeer tevreden van, nooit onderbrekingen.
Zie dat ik ben vergeten te vermelden dat mijn huidige VPN ook ExpressVPN is. Werkt idd zeer goed, vraag me alleen af of ik me zorgen moet gaan maken voor de nieuwe eigenaar. Heb er inmiddels al veel over gelezen, maar nog steeds geen keuze kunnen maken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dirkvankampen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-05 14:06
Glassertje schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Zie dat ik ben vergeten te vermelden dat mijn huidige VPN ook ExpressVPN is. Werkt idd zeer goed, vraag me alleen af of ik me zorgen moet gaan maken voor de nieuwe eigenaar. Heb er inmiddels al veel over gelezen, maar nog steeds geen keuze kunnen maken. :)
Is er misschien iemand anders die hier meer over weet? Heb zelf op dit moment Surfshark maar verloopt bijna. Dus twijfel om te verlengen of voor een andere VPN te kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• habermas
frye schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:10:
Ben op zoek naar een nieuwe vpn. Heb nu surfshark maar heb problemen met deze vpn in samenwerking met Synology. Wanneer ik een openvpn profiel toevoeg, werken al mijn andere apps niet meer draaiende binnen synology. Deze krijgen dan geen internet access. Zijn er vpn’s die hier wel mee omkunnen? (Of ik doe nog iets volledig verkeerd)
ik heb uiteindelijk PIA opgezegd binnen de 30-days money back periode, en zonder problemen m'n geld terug gekregen. zeer nette service daar. jammer dat ze geen ondersteuning voor Synology bieden.

ik ben uiteindelijk weer terug gegaan naar NordVPN. hadden ook een goeie aanbieding, en het installeren op Synology DSM is eenvoudig. NordVPN heeft geen al te beste reputatie, maar dit vind ik wel een pluspunt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:51
frye schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:10:
Als het gewoon OpenVpn is kan het nooit aan je VPN provider liggen.
Je hebt dan dan routing in DSM niet goed geconfigureerd zodat je applicaties via je lan en je eigen router proberen het internet op te gaan en niet via de tunnel.

Heb je som het vinkje bij "use default gateway on remote netwerk" niet aangevinkt toen je de OpenVpn opzette?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Ben(V) schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:54:
[...]

Als het gewoon OpenVpn is kan het nooit aan je VPN provider liggen.
Je hebt dan dan routing in DSM niet goed geconfigureerd zodat je applicaties via je lan en je eigen router proberen het internet op te gaan en niet via de tunnel.

Heb je som het vinkje bij "use default gateway on remote netwerk" niet aangevinkt toen je de OpenVpn opzette?
Ik heb het dit weekend over een andere boeg gegooid en een aparte docker met openvpn gemaakt.
Andere dockers stromen nu door via die vpn-docker. Goed genoeg.

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-06 15:10
Ik zelf denk er ook over na om een VPN abonnement te pakken. Content van Netflix uit andere landen is een mooie bijeenkomst, maar ik zou op zijn minst beschermd willen zijn als ik eens een torrent aanzet.

Nu vraag ik me na tig reviews wel af of dat wel zo veilig is, en als brein weer komt, het eigenlijk helemaal niks uitmaakt. Ik krijg het vermoeden dat als ze je willen vinden het ze toch wel lukt, ook met VPN. De vraag is dus of het niet gewoon weggegooid geld is...

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@CycloneCleaver Een goede betrouwbare vpn provider is dan wel wel nuttig, maar ja, hoe kun je dat als consument controleren? Het is zaak een provider te vinden die geen logboeken bijhoud en inderdaad een schoon ip-adres er tussen plaats die niet naar jou te herleiden is. Een bedrijf zoals PIA lijkt dit goed op orde te hebben, maar zijn natuurlijk niet de enige. Vergelijk ze op trustpilot.
https://nl.trustpilot.com/review/privateinternetaccess.com

[Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 16-06-2022 13:50]

• CycloneCleaver
Dan is er de vraag of Brein daadwerkelijk niemand kan vinden of vervolgen met een VPN, en of je toch nog van een koude kermis gaat thuis komen als je denkt veilig te zijn.

Zoals je al zegt, een hoge VPN lijkt dat op orde te hebben, maar als het werkt niet je er maar vanuit gaan dat het ook iets doet voor de veiligheid en dat het niet alleen maar schijnveiligheid is.

• RoRoNL
  • Niet online
Iedereen kan heel goed zelf controleren wat alle tussenstappen zijn wanneer je daadwerkelijk een vpn verbinding hebt opgezet. Je kunt goed zien hoe de verbinding steeds wordt opgebouwd naar het eindpunt en terug (hops). Wanneer jouw eigen IP-adres daar dan ook niet meer aantreft, (zoals het hoort met een vpn provider, enkel die VPN dienst heeft jouw start IP-adres) dan kan Brein onmogelijk zien waar je torrents naar leiden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je simpelweg een VPN neemt met een end-point buiten NL, dan heeft BREIN geen jurisdictie (alsof ze dat in NL überhaupt hebben overigens) en krijg je sowieso niet met ze te maken.
Je kunt na het verbinden van je VPN gemakkelijk met bijv. https://ipleak.net/ bekijken of je VPN wel alles netjes routeert.

• CycloneCleaver
@RoRoNL, @True, goede info, bedankt! Ik heb er even geen feiten bij, maar er zullen toch wel hier en daar wat Nederlanders zijn die ellende hebben (gehad) met Brein. Misschien hebben ze geen jurisdictie, maar blijkbaar krijgen ze wel dingen klaar.

Waar gebruiken jullie de VPN voor?

• RoRoNL
  • Niet online
@CycloneCleaver Die mensen gebruikten dan enkel hun IP-adres toegewezen door hun provider en waren dus makkelijk "aanschrijfbaar" door brein. Hier hopen ze een afschrikkingseffect mee te bereiken.

Gebruik van VPN is aan te raden voor alle legale doeleinden, uiteraard. Privacy, anti-marketing, een goede tunnel naar je zakelijke locaties etc.Een torrent download van de laatste Linux OS en andere open source bestanden..

• CycloneCleaver
RoRoNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:16:
@CycloneCleaver Die mensen gebruikten dan enkel hun IP-adres toegewezen door hun provider en waren dus makkelijk "aanschrijfbaar" door brein. Hier hopen ze een afschrikkingseffect mee te bereiken.

Gebruik van VPN is aan te raden voor alle legale doeleinden, uiteraard. Privacy, anti-marketing, een goede tunnel naar je zakelijke locaties etc.Een torrent download van de laatste Linux OS en andere open source bestanden..
Ik was aan het denken aan NordVPN, toch maar eens een maandje testen dan om te checken hoe me dat bevalt! Dankjewel voor de ondersteuning!

• CycloneCleaver
Nou, een kleine update! Ik heb een proef abonnement op NordVPN genomen, en tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. Het lijkt te werken, maar de snelheden zijn niet heel spectaculair. Van mijn 200Mb/s blijven er nog maar 50 over als ik verbind met servers in Nederland of Duitsland. Dat is eigenlijk wel een hele grote trade off....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
@CycloneCleaver Ben zelf ook nooit tevreden geweest over Nord. Heb een aantal jaar bij Windscribe gezeten, wat erg goed beviel, maar sinds een maand over naar ProtonVPN (niet de gratis variant) en daarmee merk ik geen snelheidsverlies op mijn 300Mb/s Ziggo verbinding. Snelheid daar is dikke prima.

Mullvad hoor ik ook goede verhalen over, maar geen ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:07
Ik heb protonVPN en ben daar best wel tevreden over

Meer dan ik dacht...

• CycloneCleaver
Daftz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:17:
@CycloneCleaver Ben zelf ook nooit tevreden geweest over Nord. Heb een aantal jaar bij Windscribe gezeten, wat erg goed beviel, maar sinds een maand over naar ProtonVPN (niet de gratis variant) en daarmee merk ik geen snelheidsverlies op mijn 300Mb/s Ziggo verbinding. Snelheid daar is dikke prima.

Mullvad hoor ik ook goede verhalen over, maar geen ervaring mee.
Zou je eens een speedtest willen doen naar een paar landen? Ik ben benieuwd. Misschien dat ik dan nog op tijd overstap! Nederland, Duitsland, Amerika of zo? Eens kijken wat je precies inlevert op snelheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
ProtonVPN, betaalde versie.

Zonder WiFi.
Ik blokkeer alles, protocol IKEv2

Zonder vpn
53Mps, 30ms

Met vpn (via speedtest.net)
Nederland 48,6Mbps, Ping 35ms
Duitsland 62,5Mps, Ping 51ms
Amerika 47,89Mps, ping 152ms

Maandag ben ik weer thuis ben en zal dan alles via mijn glasvezel testen (200up/down)

Het enige waar ik het een beetje van baal, is dat de Nederlandse vpn verbinding niet helemaal werkt icm de streamingdiensten. Alle andere landen die ik getest heb, werkt wel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
@CycloneCleaver
Met WiFi.
Zonder vpn
189Mbps down, 141Mps up, Ping 6ms

Met vpn (via speedtest.net)
Nederland 168Mbps down, 113Mps up, Ping 10ms
Duitsland 165Mbps down, 114Mps up, Ping 28ms
Amerika 101Mbps down, 92Mps up, Ping 167ms

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:20
Ik weet niet of momentopnames een goed beeld geven (misschien wel), maar volgens mij kan je een 7 dagen trial doen bij ProtonVPN en aan den lijve ondervinden hoe het bevalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
Sidenote, ik heb Proton voor mijn mail. Ik kreeg ProtonVPN er "gratis" bij.

Op hetgeen na wat ik eerder zei (Nederlandse vpn verbinding werkt niet lekker icm de streamingdiensten...), vind ik het een hele fijne VPN.

Als de 7 dagen trail niet werkt, bestaat er ook nog een 30-DAY MONEY-BACK GUARANTEE.
Al weet ik daarvan de kleine lettertjes niet... Zelf even goed nalezen

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee