Feit? Jouw feit bedoel je. En voor de goede orde (door jou ook opgevoerd als zogenaamde 'feit), VW heeft niks bevestigd.Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:43:
Maar feit is dat het bij teveel mensen niet werkt , wat ze doen ook. Iets wat ook door VW officiëel bevestigd is.
Zucht. Is al meer dan een jaar bekend, en dan is het zogenaamd 'mijn feit'? Even voor de goede orde, een van de meest recentelijke;BanDijk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:34:
[...]
Feit? Jouw feit bedoel je. En voor de goede orde (door jou ook opgevoerd als zogenaamde 'feit), VW heeft niks bevestigd.
/f/image/1hO1nEGWgzj4V6gbirZhimxs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Freakie1NL op 03-11-2021 22:44 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Verwijderd
Was dat ook niet mogelijk met ons huidig MEB platform? Mits een software update.Vighu schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:31:
[...]
Aan het einde van het filmpje (9:40) nog even tussen neus en lippen door een verassing voor mij, vehicle 2 grid. Wat dus impliceert dat de ID.5 op de tweede generatie MEB zal staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2021 22:48 ]
Heeft ook vrij weinig van doen met het platform, ze hoeven alleen maar het BMS en de software er voor aan te passen, platform kan verder gewoon hetzelfde blijven.Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:47:
[...]
Was dat ook niet mogelijk met ons huidig MEB platform? Mits een software update.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Ik weet er het fijne niet van, maar ik las dat het geïntroduceerd zou worden in 2022 op de tweede generatie MEB.FlowDesign schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:28:
[...]
Heeft ook vrij weinig van doen met het platform, ze hoeven alleen maar het BMS en de software er voor aan te passen, platform kan verder gewoon hetzelfde blijven.
https://e-drivers.com/vol...ur-straks-v2g-compatible/
De productie van deze eerste generatie voertuigen op het MEB-platform stopt in december. Aansluitend gaat VW auto’s met de mogelijkheid voor bi-directionele laden aanbieden.
Ik denk dat het punt van @sl1000 meer is dat het duidelijk is dat VW her en der steken laat vallen - maar dat hier in dit topic daarover klagen, sowieso niet de oplossing gaat zijn. Dus vervolgens aangeven wat je klacht is - goed bedoelde tips krijgt - en dan daarover gaan klagen niet echt werkt.Freakie1NL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:40:
[...]
Zucht. Is al meer dan een jaar bekend, en dan is het zogenaamd 'mijn feit'? Even voor de goede orde, een van de meest recentelijke;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vertel liever wat je gaat doen met die klachten om het onder de aandacht te krijgen bij VW.
Mijn mening: doe niks via Facebook -klaag medium nummer 1- daar zie je sowieso weinig oplossings gericht/pro actief gedrag. Dat hele kanaal is zo een beetje bedoeld om alle klagers bij elkaar te vegen, op te hitsen en via een communicatiepersoon vervolgens de mond te snoeren.
Voor mezelf: ID1max: Updaten gaat gewoon bagger - maar het is iig een update, de auto rijdt nu fijn en heeft daarin ook nog niet gehaperd. Vrij zeker van mijn zaak dat die gewoon blijft doen wat die moet doen en ga er dan ook mee op wintersport
[ Voor 12% gewijzigd door Flappiewappie op 04-11-2021 08:40 ]
Hier staat wat
Kinderslot moet je toch (old school) activeren via de deur?Gadget Freak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:41:
Zijn er ook mensen bij wie het kinderslot op willekeurige momenten weer geactiveerd wordt? ID.4L software 2.3.
Over kinderslot gesproken, trapte er laatst ook nog zelf in. Een van de kantoren van mijn werk was weer open, maar je had nu blijkbaar een tag nodig om binnen te komen voordat de receptie aanwezig is. Dacht, ik ga dan maar even op de parkeerplaats op de achterbank op de laptop zitten en hopen dat er een collega langskomt die wel een tag heeft..
Die pieste bijna in zijn broek van het lachen toen ik erachter kwam dat ik mij zelf op de achterbank had "opgesloten" en als een slangenmens naar de bestuurderstoel wurmde
ID.3 Pro S Limited Edition
ID3 is old schoolPB1983 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:03:
[...]
Kinderslot moet je toch (old school) activeren via de deur?
Over kinderslot gesproken, trapte er laatst ook nog zelf in. Een van de kantoren van mijn werk was weer open, maar je had nu blijkbaar een tag nodig om binnen te komen voordat de receptie aanwezig is. Dacht, ik ga dan maar even op de parkeerplaats op de achterbank op de laptop zitten en hopen dat er een collega langskomt die wel een tag heeft..
Die pieste bijna in zijn broek van het lachen toen ik erachter kwam dat ik mij zelf op de achterbank had "opgesloten" en als een slangenmens naar de bestuurderstoel wurmde
ID4 heeft dit (blijkbaar) software matig
@sl1000 geeft inderdaad goed bedoelde tips. Alleen als die tips niet werken omdat dit al geprobeerd is dan werkt niet. Daar veranderen goed bedoelde tips niets aan. Fijn als dit voor andere Tweakers wel werkt, maar moeten de mensen bij wie het niet werkt dan maar niet reageren?Flappiewappie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:38:
[...]
Ik denk dat het punt van @sl1000 meer is dat het duidelijk is dat VW her en der steken laat vallen - maar dat hier in dit topic daarover klagen, sowieso niet de oplossing gaat zijn. Dus vervolgens aangeven wat je klacht is - goed bedoelde tips krijgt - en dan daarover gaan klagen niet echt werkt.
Vertel liever wat je gaat doen met die klachten om het onder de aandacht te krijgen bij VW.
Mijn mening: doe niks via Facebook -klaag medium nummer 1- daar zie je sowieso weinig oplossings gericht/pro actief gedrag. Dat hele kanaal is zo een beetje bedoeld om alle klagers bij elkaar te vegen, op te hitsen en via een communicatiepersoon vervolgens de mond te snoeren.
Voor mezelf: ID1max: Updaten gaat gewoon bagger - maar het is iig een update, de auto rijdt nu fijn en heeft daarin ook nog niet gehaperd. Vrij zeker van mijn zaak dat die gewoon blijft doen wat die moet doen en ga er dan ook mee op wintersporteventuele toekomstige en mogelijke features mis ik nu niet, heb ik me ook niet op ingesteld, en zijn dus alleen maar winst.
Overigens was het geen quote van sl1000....
Betreft je Facebook opmerking ben ik het totaal niet mee eens, er is zat relevante informatie in dit topic gedeeld op basis van officiële berichten van VW. Daarnaast lezen er dan wel wat meer VW medewerkers mee dan een marketingafdeling (zoals software, design). Op Facebook zijn mensen op de officiële ID pagina blijven klagen over het niet weergeven van SOC in de cockpit. En wat zit er in 3.0....
Heb het vrij regelmatig omgekeerd, dan staat mn zoontje ineens op de stoep.Gadget Freak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:41:
Zijn er ook mensen bij wie het kinderslot op willekeurige momenten weer geactiveerd wordt? ID.4L software 2.3.
Ik vermoed dat het door de gevoelige knop komt waar je langs glijdt.
.
Er gaan geluiden dat VW NL productie capaciteit probeert te ruilen met andere landen vanwege de nieuwe bijtellingsregels. Dus dat speelt wel, maar of dat waar is en überhaupt lukt…Mitchell2.24v schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:58:
[...]
Ah, dat geeft hoop! De mijne staat nog op week 10 (net nog even gespiekt), was eerst week 48. Ook een voorraad auto via LM waarbij ik niets kon kiezen.
Ik hoop voor jullie dat de huidige voorspelling klopt, en ik hoop voor mij (en de andere wachtenden) dat die van mij/ons ook naar voren gehaald worden.
Zou Pon wat druk uitoefenen i.v.m. bijtelling? Ik weet niet hoe dat in andere landen geregeld is...
Ik heb overigens ook geen link naar die honeymoon gekregen. (Bestelling overigens ook via Athlon) maar gelukkig wel een dealer die updates roept als ik er om vraag. Maar meestal kunnen die ook niets meer dan uit een systeem oplepelen.
Dan ben ik blij dat het in de ID.3 old school via de deur zelf gaat.. Want die 2,5 jarige op de achterbank zit maar al te graag aan de deurklink tijdens het rijden..AkroBatik schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:21:
[...]
Heb het vrij regelmatig omgekeerd, dan staat mn zoontje ineens op de stoep.
Ik vermoed dat het door de gevoelige knop komt waar je langs glijdt.
Soms snap ik de designkeuzes van VW niet helemaal. Enyaq heeft het namelijk wel het kinderslot geregeld via de deuren.
Wat meer over de plannen van Volkswagen, komt van FB, ik heb hem via reddit via een of ander forum 
Al met al vind ik het best positief, en ieder geval een keer duidelijke communicatie. Ben benieuwd wanneer we die recall gaan krijgen in NL.Dear ID. Drivers,
In the past few weeks, we have received many similar questions on essential topics. In the following, we have summarized the most important information according to the current status and hope that it will answer most of your questions. Further questions on these or other topics are welcome, and we will continue to make every effort to provide you with answers as quickly as possible. We ask for your understanding that we will not be able to provide more precise information on specific dates until later.
Enhancements to the We Connect ID. App
We are continuously working on improving and enhancing the app. Some new functions have already been added, most recently, for example, the preconditioning timer and the possibility of activating charging stations via the app. From the beginning of next year (2022), the app will receive additional functions that are also strongly based on your feedback (e.g. Car Finder).
Updatability of already produced vehicles from the ID. Family
Of course, we are also constantly optimizing the hardware of the ID.s - but in less finely timed steps than the software (usually with new model years or major product upgrades). It is our goal to design software updates during the year in such a way that existing ID. vehicles benefit from software improvements for as long as possible. This is possible because not all updates dig deep into the operating system or depend on new hardware.
Increasing the charging capacity via Over-the-Air (OTA) update
At the moment, the control units (ECU = electronic control unit) responsible for this are not yet updateable over-the-air. However, we are currently preparing a service campaign to which your Volkswagen partner will invite you and from which you will benefit in several ways:Please note that the prerequisite for the installation of these is ID.Software2.3.
- You will receive a new, technologically updated 12 V battery - the actual reason for the service campaign.
- At the same time, further ECUs will be made OTA updateable.
- Improvements in winter performance and improvements in the experience of future OTA updates.
Retrofittability of hardware (for subsequent activation of additional functions)
There are very strong technical dependencies between the vehicle components. Therefore, a partial hardware exchange does not usually lead to a securely functioning system. Of course, we will look at the possibility of subsequent hardware installation individually for each hardware update.
Errors in the use of the function - "Preferred charging times"
Various measures are currently being prepared for this and will be part of one of the upcoming update campaigns.
Range optimization at low outside temperatures
With the upcoming ID. Software update, we are introducing improvements through optimized thermal management. This reduces consumption and thus increases the range by adjusting the activation threshold of the battery heating, especially in short-haul operation. At the same time, the charging performance in winter is improved by adjusting the heating threshold for DC charging.
In a further step, the preconditioning of the high-voltage battery during AC charging is also improved. The maximum charging power will also be increased. The optimization of the heating curves for the interior in the new climate software also contributes to increasing efficiency on short journeys in winter.
As you can see, many of the improvements are based on your feedback and ideas! Thank you very much and best regards,
Your Volkswagen ID. Team
@unex154 Duidelijke communicatie? Vind het eigenlijk nog steeds vaag ..
We werken er aan.. maar geven geen informatie wanneer het beschikbaar is. Dus mogelijk duurt het nog 3 jaar en dan komen we weer aan bij de opmerking van
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
We werken er aan.. maar geven geen informatie wanneer het beschikbaar is. Dus mogelijk duurt het nog 3 jaar en dan komen we weer aan bij de opmerking van
*sowieso
Het is op zich wel duidelijk en het is fijn om te weten waar hun prioriteiten liggen. Een tijdschema was helemaal leuk geweest.DonJunior schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:14:
@unex154 Duidelijke communicatie? Vind het eigenlijk nog steeds vaag ..
Helaas volgt het verder inderdaad de trend van meer software... eerst releasen en daarna pas afmaken... (Windows, games en DLC, etc.).
Al met al kan je op termijn misschien beter tweedehands auto's hebben die 'af' zijn, dan gloednieuwe. Helemaal eerlijk is dat natuurlijk niet, omdat er nu ook een grote verandering is doorgevoerd (ICE -> EV). Bij de introductie van een Golf VI, VII of VIII had je dit soort praktijken niet echt (zeker niet qua aantal / volume).
Goh zitten er errors in de "preferred charging times".unex154 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:01:
Wat meer over de plannen van Volkswagen, komt van FB, ik heb hem via reddit via een of ander forum
[...]
Al met al vind ik het best positief, en ieder geval een keer duidelijke communicatie. Ben benieuwd wanneer we die recall gaan krijgen in NL.
Zou je niet denken als je dit topic leest.
Designkeuze is prima. Een knop waarmee je op afstand de raam en deurvergrendeling aan kan zetten. Dus als je volwassen gasten op de achterbank hebt, is het super. Andere merken zoals Volvo hebben dit ook.PB1983 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:34:
[...]
Dan ben ik blij dat het in de ID.3 old school via de deur zelf gaat.. Want die 2,5 jarige op de achterbank zit maar al te graag aan de deurklink tijdens het rijden..![]()
Soms snap ik de designkeuzes van VW niet helemaal. Enyaq heeft het namelijk wel het kinderslot geregeld via de deuren.
De designkeuze om dat met een touch gevoelig knop te doen i.p.v. een oldschool knop is natuurlijk een compleet ander soort waanzin.
.
En het is niet eens touch gevoelig. Ik heb het idee dat ze infrarood sensors gebruiken (IR) voor de detectie. Sommige 'touch' knoppen hoef je niet eens aan te raken voor een reactie. Zo ook die voor deurvergrendeling. De lampjes bovenin, ook op de achterbank, hoef je niet eens aan te raken om ze te bedienen. Je vinger er vlak bij houden is voldoende (iig bij de ID4 1st). Dat soort afstellingen had wat mij betreft wel iets minder gevoelig gemogen.AkroBatik schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:40:
[...]
Designkeuze is prima. Een knop waarmee je op afstand de raam en deurvergrendeling aan kan zetten. Dus als je volwassen gasten op de achterbank hebt, is het super. Andere merken zoals Volvo hebben dit ook.
De designkeuze om dat met een touch gevoelig knop te doen i.p.v. een oldschool knop is natuurlijk een compleet ander soort waanzin.
Waar hoor of zie je die geruchten? Lijk mij ook logisch. De mijne staat op week 51.Vandaag nog laten checken
Caelis38 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:16:
[...]
Er gaan geluiden dat VW NL productie capaciteit probeert te ruilen met andere landen vanwege de nieuwe bijtellingsregels. Dus dat speelt wel, maar of dat waar is en überhaupt lukt…
Ik heb overigens ook geen link naar die honeymoon gekregen. (Bestelling overigens ook via Athlon) maar gelukkig wel een dealer die updates roept als ik er om vraag. Maar meestal kunnen die ook niets meer dan uit een systeem oplepelen.
Nou dit heb ik dus ook. Twee weken geleden de update(s) binnen gehad maar WeCharge is er nooit bijgekomen. Heb je ondertussen al een oplossing?MJMaverick schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:26:
Btw, zijn er meer mensen die de WeCharge app nog niet hebben? Ik zat in het buitenland toen die uitkwam en heb hem sinds ik terug ben niet aangeboden gekregen. Kan zijn dat ik zo'n 1st heb waarbij OTA updates überhaupt niet meer (goed) werken na 2.3, maar dat terzijde...
Ik wilde maar eens een factory reset uitvoeren.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
@Boy Damn respect.
Ik was allang, even tien minuten, bij een supercharger langs de snelweg gestopt..
Ik vind de KM voorspelling iets te 'zweverig' in mijn ID.3 (*ligt ook aan mijn eigen rechtervoet.. dat weet ik best
)
No way dat ik hem zó ver leeg zou rijden.
Ik was allang, even tien minuten, bij een supercharger langs de snelweg gestopt..
Ik vind de KM voorspelling iets te 'zweverig' in mijn ID.3 (*ligt ook aan mijn eigen rechtervoet.. dat weet ik best
*sowieso
Haha nou, hij ging ook wel harder omdat ik 130/140 reed, maar zolang hij een radius laat zien is het wel goed. Heb die filmpjes gezien waar ze 'm helemaal leeg reden en als hij niets meer heeft kan hij zelfs nog een km of 10 denk ik.DonJunior schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:16:
@Boy Damn respect.![]()
Ik vind de KM voorspelling iets te 'zweverig' in mijn ID.3 (*ligt ook aan mijn eigen rechtervoet.. dat weet ik best)
Is nu weer braaf aan het laden op de oprit 😁 wat een luxe is dat toch...ben ik me wel van bewust.
Heb vandaag zo'n 380 km gereden, wel nog 20 min aan een Fastned gedaan tijdens lunch.
[ Voor 5% gewijzigd door Boy op 04-11-2021 22:27 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Moet zeggen dat ik daar ook bijzonder van geniet.Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:26:
[...]
[..]
Is nu weer braaf aan het laden op de oprit 😁 wat een luxe is dat toch...ben ik me wel van bewust.
Het opladen op de oprit.. en dus altijd een volle auto mee.
Plus tijdens deze koude dagen 's ochtends (als ik het niet vergeet aan te zetten) een heerlijk warme auto.
Vooral dat laatste voelt zo luxe als je al de buren in hun ICE autootje ziet stappen en moeten wachten tot hun ramen condens vrij zijn.
*sowieso
Ik rij de ID.4 vanuit milieu oogpunt en had daarom niet echt op opties enzo gelet (criteria waren gezinsauto en elektrisch en betaalbaar) maar wat is die standverwaming fijn zeg! Ik heb zo'n hekel aan krabben en beslaan van de ruiten. Extreme luxe.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Ja, zeker nu het kouder aan het worden is. Niet alleen niet krabben, ook gewoon lekker van warm naar warm. Ik rij altijd zonder jas, dus ideaal.
Dit snap ik dus nooit he... Waarom zou je je jas uitdoen als het koud is?Freakie1NL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:16:
Ja, zeker nu het kouder aan het worden is. Niet alleen niet krabben, ook gewoon lekker van warm naar warm. Ik rij altijd zonder jas, dus ideaal.
Gebeurd mij ook af en toe. Niks aan het handje, ik heb het idee (maar dat kan verbeelding zijn) dat het SOC% onder de 10% minder snel terug loopt.Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:12:
Id4.1
Dit is een record voor mij qua leegrijden 😅
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Jakkie takkie op 05-11-2021 00:47 ]
ID3 Pro Performance Max 58kWh
[quote]Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:12:
Id4.1
kan best verder , rijd nog prima:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mkfIMf8UtxGLx22fB8kUXg8g.jpg?f=user_large)
opgevallen dat het kaartje op de navi ook steeds kleiner wordt?
Id4.1
kan best verder , rijd nog prima
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mkfIMf8UtxGLx22fB8kUXg8g.jpg?f=user_large)
opgevallen dat het kaartje op de navi ook steeds kleiner wordt?
[ Voor 115% gewijzigd door mark1978 op 05-11-2021 00:53 ]
Omdat ik rijden met een jas aan heel oncomfortabel vind.FlowDesign schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:06:
[...]
Dit snap ik dus nooit he... Waarom zou je je jas uitdoen als het koud is?
Vannacht deel 2 van 2.3 geïnstalleerd nadat deel 1 twee weken geleden was binnengekomen.Update verliep zonder problemen. Auto gaf vannacht wel aan - tot irrtatie van de buren- dat hij klaar was door het eigen alarm te activeren.
Waarom zou je een dikke winterjas aandoen als het 20 graden is?FlowDesign schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 00:06:
[...]
Dit snap ik dus nooit he... Waarom zou je je jas uitdoen als het koud is?
Daarbij is het dragen van dikke kleding (winterjas) gevaarlijk, gordels doen hun werk dan minder goed bij een ongeluk.
3.1 hier.
Deze al voorbij gekomen:
YouTube: Older VW Id.3 have to go to the workshop for an Update again!
First movers krijgen dus als extraatje een additioneel tripje naar de dealer
PS: Mooi dat mijn ID3 uit oktober 2020 blijkbaar onder de "Older VW id.3" valt
Deze al voorbij gekomen:
First movers krijgen dus als extraatje een additioneel tripje naar de dealer
PS: Mooi dat mijn ID3 uit oktober 2020 blijkbaar onder de "Older VW id.3" valt
https://www.anwb.nl/verke...-winterjas-uit-in-de-autoGadget Freak schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je een dikke winterjas aandoen als het 20 graden is?
Daarbij is het dragen van dikke kleding (winterjas) gevaarlijk, gordels doen hun werk dan minder goed bij een ongeluk.
All the above. Maar vooral dat een jas prima is als je stapt, maar zodra de auto op temperatuur is, is het bloed heet!
.
Ik zag het al.Goeie zaak!eitje84 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:16:
3.1 hier.
Deze al voorbij gekomen:
Dit dus. Zomer en winter rij ik ook zonder jas. Zit veel prettiger. Meestal is de auto ook zo warm.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:24:
[...]
Omdat ik rijden met een jas aan heel oncomfortabel vind.
Bovendien: je weet zeker dat je goed wakker achter het stuur zit wanneer het zo koud is
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
dat percentage naast de range, hoe krijg ik dat? Ik vind het irritant dat ik alleen de voorspelde range kan zien en het accu icoontje.
De ID.5 en de ID.5 GTX: https://www.youtube.com/watch?v=_h4HM4pXtCM
wordt alleen zichtbaar onder de 10%.unex154 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:06:
dat percentage naast de range, hoe krijg ik dat? Ik vind het irritant dat ik alleen de voorspelde range kan zien en het accu icoontje.
met update 3.0 volgend jaar komt hij permanent in beeld.
Jouw jas is een dwangbuis?Freakie1NL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:24:
[...]
Omdat ik rijden met een jas aan heel oncomfortabel vind.
Omdat ik een koukleum benGadget Freak schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je een dikke winterjas aandoen als het 20 graden is?
Moet zeggen dat ik dit aan het begin echt super achterlijk vond dat het niet zichtbaar was, maar naar meer dan een jaar rijden denk ik, wat is er eigenlijk het nut van?sl1000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:08:
[...]
wordt alleen zichtbaar onder de 10%.
met update 3.0 volgend jaar komt hij permanent in beeld.
Het zegt je vrije weinig eigenlijk.
In de zomer kan ik met 50% prima op en neer naar het werk, in de winter nog niet eens heen.
Bij VW hebben ze volgens mij echt ergens een afslag gemist. Betalen voor extra bereik wat al in je auto aanwezig is?mcmiles schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:17:
Zojuist de VW nieuwsbrief binnen, daarin een regel over betaalde updates in de toekomst zoals tijdelijk hogere accuprestaties. Bij 'lees verder' geen verder info. [Afbeelding]
Uhm..theHoff schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:25:
[...]
Bij VW hebben ze volgens mij echt ergens een afslag gemist. Betalen voor extra bereik wat al in je auto aanwezig is?
nieuws: Tesla geeft auto-eigenaren in orkaangebied gratis upgrade voor groter...
Tesla doet dit ook hoor.
*sowieso
Dat doet Tesla alleen in nood. En dat was een accupakket wat al softwarematig beperkt was (waardoor je een goedkopere auto kocht)DonJunior schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:29:
[...]
Uhm..
nieuws: Tesla geeft auto-eigenaren in orkaangebied gratis upgrade voor groter...
Tesla doet dit ook hoor.
Hallo,
Ik heb zojuist via de LM gehoord dat ik nog een ID.4 kon bestellen dit jaar, er was er nog 1 op voorraad.
Het is een voorraadmodel en ik kon dus geen opties oid kiezen.
Het is geworden:
ID.4 Pro
Dusk Blue Metallic
Assistance pakket
Comfort Pakket
Warmtepomp
Vandaag voor het eerst een snelle proefrit gemaakt in een ID.4 en dat was tevens m'n eerste keer electrisch rijden. Beviel goed.
Ben benieuwd wanneer de auto wordt geleverd.
Ik heb zojuist via de LM gehoord dat ik nog een ID.4 kon bestellen dit jaar, er was er nog 1 op voorraad.
Het is geworden:
ID.4 Pro
Dusk Blue Metallic
Assistance pakket
Comfort Pakket
Warmtepomp
Vandaag voor het eerst een snelle proefrit gemaakt in een ID.4 en dat was tevens m'n eerste keer electrisch rijden. Beviel goed.
Wellicht de volgende keer ook even het artikel lezen?theHoff schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:31:
[...]
Dat doet Tesla alleen in nood. En dat was een accupakket wat al softwarematig beperkt was (waardoor je een goedkopere auto kocht)
Er is de optie om de capaciteit tegen betaling op te waarderen naar de volledige 75kWh, waardoor het maximale bereik ongeveer 64 kilometer hoger komt te liggen. Door het gebruik van een kunstmatige begrenzing aan de capaciteit hoefde Tesla niet daadwerkelijk een 60kWh-accu te produceren, wat duurder zou zijn voor Tesla, ondanks dat de klant er ook minder voor betaalt. De upgrade kost 500 tot 4500 dollar, afhankelijk van het model.
*sowieso
Dusk blue is sowieso +1 !!LastSamurai schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:17:
Hallo,
Het is geworden:
ID.4 Pro
Dusk Blue Metallic
Assistance pakket
Comfort Pakket
Warmtepomp
*sowieso
Sinds gisteren mag ik ook in een VW ID3 rijden. Het is een Pro 104KW met Comfort Plus, Design Plus en Assistence pakketten.
1e indruk is zeer goed. Dealer heeft ook direct V2.3 erop gezet. Hij is afgeleverd door een student, dus niet veel uitleg gekregen, maar hier al veel meegelezen.
Direct een vraag; weet iemand of deze kofferbak mat van Plugear ook past in de kofferbak met verhoogde/ variabele laadbodem?
https://www.plugear.com/p...k-mat-boot-liner/?lang=nl
1e indruk is zeer goed. Dealer heeft ook direct V2.3 erop gezet. Hij is afgeleverd door een student, dus niet veel uitleg gekregen, maar hier al veel meegelezen.
Direct een vraag; weet iemand of deze kofferbak mat van Plugear ook past in de kofferbak met verhoogde/ variabele laadbodem?
Ik heb deze kofferbakmat, maar geen variabele bodem. Deze mat ligt er erg strak in, tegen de randen zeg maar. Dus daar is geen speling. Je kan plugear zelf even een berichtje sturen. Heb zelf een paar keer contact met ze gezocht en vrij snel antwoord gekregen op mijn vragen.smartie89 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:10:
Sinds gisteren mag ik ook in een VW ID3 rijden. Het is een Pro 104KW met Comfort Plus, Design Plus en Assistence pakketten.
*sowieso
Ik heb de VW orginele, niet in Nederland leverbaar (toen), dus via een Duitse VW dealer gekocht. Bevalt erg goed.smartie89 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:10:
Toen was er nog geen Plugear. Wat @DonJunior stelt; Plugear is makkelijk benaderbaar. Altijd even checken.
Hier verwacht ik binnenkort mijn Alcantara interieur set, zal jullie even op de hoogte brengen hoe dit gaat.
Die set heb ik vandaag ontvangen, en uiteraard meteen geplaatst.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:46:
[...]
Hier verwacht ik binnenkort mijn Alcantara interieur set, zal jullie even op de hoogte brengen hoe dit gaat.
Delen passen perfect, en het ziet er erg netjes uit.
(Persoonlijk zou ik de kleur liever wat grijzer hebben, maar dat is persoonlijk)
Linkje?woertm000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:47:
[...]
Die set heb ik vandaag ontvangen, en uiteraard meteen geplaatst.
Delen passen perfect, en het ziet er erg netjes uit.
(Persoonlijk zou ik de kleur liever wat grijzer hebben, maar dat is persoonlijk)
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Ja, bovendien belemmert het mijn polsband die ik van de reclassering leen.
@Freakie1NL ben je bij de deuren niet bang dat je net achter het randje pakt, bij het dichttrekken van de deur, en daarmee dat hele ding er weer aftrekt?
Ik heb zelf het middenconsole, in mat carbon (veel meer keuze was er destijds niet), en die zit écht heel mooi en strak. De deurhandvatten ben ik zo op de foto's (ongeacht Alcantara, Wit of carbon) niet echr fan van omdat het er bij die meer op lijkt dat ze er op liggen en je ze er, (daar ben ik bang voor met mijn kids van 3 en 5 jaar) zo aftrekt als je ff niet oplet
Ik heb zelf het middenconsole, in mat carbon (veel meer keuze was er destijds niet), en die zit écht heel mooi en strak. De deurhandvatten ben ik zo op de foto's (ongeacht Alcantara, Wit of carbon) niet echr fan van omdat het er bij die meer op lijkt dat ze er op liggen en je ze er, (daar ben ik bang voor met mijn kids van 3 en 5 jaar) zo aftrekt als je ff niet oplet
*sowieso
Mwha zat zonder de dubbelzijdig tape, tijdens het proberen al redelijk stevig omdat het klemt, na het bevestigen (wel met tape) wilde ik links achter nog een mm corrigeren maar dat ging al niet meer. Al met al zit het flink vast. Ze geven aan op de site dat voor verwijdering het verwarmt moet worden. Al met al denk ik dat het wel goed komt.DonJunior schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:26:
@Freakie1NL ben je bij de deuren niet bang dat je net achter het randje pakt, bij het dichttrekken van de deur, en daarmee dat hele ding er weer aftrekt?
Tijd zal het uitwijzen. Kleine is echter nog heel klein, die doet het komende jaar nog geen deur open.
Waar heb je deze kunnen bestellen?Freakie1NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:55:
Hier de Alcantara geplaatst. Middenconsole is wat meer werk, want zelf de plak strips monteren.
Spul stinkt wel dus even goed laten luchten. Auto knapt er wel flink van op, vind ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie de post van @DonJunior , 2 posts boven de post die jij quote.
Tip check YouTube filmpje van Batterylife voor een kortingscode. Had zelf een andere wat wel flink wat korting gaf. Goedkoop is het niet.
ID3. Business Pro 58kW
Nou onderstaand is de max welke ik uit een 175kWh charger kreeg vandaag. Na 1 uur en 15 minuten rijden.
State of Charge (SoC) was 10%
:strip_exif()/f/image/U0ujzFPjq4aFeeskcbrP27Kk.jpg?f=fotoalbum_medium)
Valt me dan stiekem toch tegen.
Begrijp me niet verkeerd, het was prima voor nu. Heb er 10 minuten gestaan omdat het iets te krap werd om thuis te komen.. maar als je die grafieken ziet. Daar kom ik bij lange na niet aan.
*sowieso
Thanks, ga deze zeker bestellen!Freakie1NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:09:
[...]
Zie de post van @DonJunior , 2 posts boven de post die jij quote.
Tip check YouTube filmpje van Batterylife voor een kortingscode. Had zelf een andere wat wel flink wat korting gaf. Goedkoop is het niet.
[4.B] Sinds 4 weken in het bezit van een ID.4 Business. Auto bevalt uitstekend en zou nooit meer terug willen naar een auto met een ICE.
Auto is geleverd met 2.1 software. Tot op heden heb ik niets van de 2.3 update vernomen. Zelfs de mail voor de toestemming heb ik niet ontvangen. Dat valt mij toch tegen. Nog voor het uitrijden van de showroom heb ik de WeConnect ID app geinstalleerd en geconfigureerd. Iemand enig idee wanneer deze mail wordt verstuurd?
Auto is geleverd met 2.1 software. Tot op heden heb ik niets van de 2.3 update vernomen. Zelfs de mail voor de toestemming heb ik niet ontvangen. Dat valt mij toch tegen. Nog voor het uitrijden van de showroom heb ik de WeConnect ID app geinstalleerd en geconfigureerd. Iemand enig idee wanneer deze mail wordt verstuurd?
Van vitrages ook, vind ik.Freakie1NL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:55:
Auto knapt er wel flink van op, vind ik.
:strip_exif()/f/image/v43tLrRpM1TNkV0ufDcoVFGo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook met een aanhanger naar de vuilstort kan met deze family-car. Verbruik rond de 30 kWh/100km.
.
[ Voor 3% gewijzigd door densterdad2 op 09-11-2021 09:59 ]
Iemand hier misschien een simpele manier gevonden om een locatie van google maps (van je telefoon) doortesturen naar de "We Connect ID" navigatie app, of beter zelfs direct naar de ID navigatie in de auto?
Navigeren met Google Maps op je telefoon?N0EL schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:57:
Iemand hier misschien een simpele manier gevonden om een locatie van google maps (van je telefoon) doortesturen naar de "We Connect ID" navigatie app, of beter zelfs direct naar de ID navigatie in de auto?
Je ziet het dan op het display van je auto dankzij CarPlay of Android Auto.
Dat verteldde de dealer. Het was in ieder geval de inzet om daarover in gesprek te zijn. ALtijd de vraag of het lukt. Ook in andere landen zullen mensen vol ongeduld zitten te wachten..Hendrys schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:40:
Waar hoor of zie je die geruchten? Lijk mij ook logisch. De mijne staat op week 51.Vandaag nog laten checken
[...]
Afgelopen vrijdag kwam ik ook niet boven de 80kwh... Maar toen was mijn soc ook 25%.DonJunior schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:29:
[...]
ID3. Business Pro 58kW
Nou onderstaand is de max welke ik uit een 175kWh charger kreeg vandaag. Na 1 uur en 15 minuten rijden.
State of Charge (SoC) was 10%
[Afbeelding]
Valt me dan stiekem toch tegen.
Begrijp me niet verkeerd, het was prima voor nu. Heb er 10 minuten gestaan omdat het iets te krap werd om thuis te komen.. maar als je die grafieken ziet. Daar kom ik bij lange na niet aan.
Twee weken geleden had ik een soc van 4% en heb ik kort geladen om thuis te komen. Toen haalde ik overigens wel 110 kWh.
Ik wel, maar mijn vrouw niet. Die gebruikt enkel de navigatie van de ID.Gadget Freak schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:44:
[...]
Navigeren met Google Maps op je telefoon?
Je ziet het dan op het display van je auto dankzij CarPlay of Android Auto.
Vandaar mijn vraag.
ZIjn er nog ervaringen met de 145 pk versie? Wij hebben ook test gereden met een 200 pk versie maar overwegen om onze CLA180 benzine (2e wagen) van 2017 in te ruilen voor een id.3 met 145 pk. De restwaarde van de euro 6 benzine wagen is echt nog hoog, terwijl de ID.3 in gebruikskosten een pak goedkoper uitkomt.Vow schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:14:
Net terug van de testrit met de ID3 met 145 pk.
Ik moet zeggen dat het me beter beviel dan gedacht.
Voor mijn rijstijl is de auto zeker voldoende vlot. Ik heb wat autosnelweg gereden en vanaf 120 km/u nog wat gas bijgeven gaat vlot. Ik had geen enkel moment het idee dat ik vermogen te kort had. Mijn vrouw en 2 kinderen zaten eveneens in de auto tijdens de testrit. Het is me dus zeker meegevallen.
Het betreft hoofdzakelijk stadsverkeer en secundair verkeer met af en toe eens autostrade aan 120 km/h. Heel uitzonderlijk eens een langere rit op de autostrade.
Is de 145 pk / 107 kW versie voldoende? Of schiet die toch te kort?
Van die bruine houten kralen op de stoelen zouden daar ook goed bij passen
@needless to say
Wat verwacht je te winnen? Een ID.3 vereist een hoge aanschaf en het plaatsen van een laadpunt bij je huis.
Wat verwacht je te winnen? Een ID.3 vereist een hoge aanschaf en het plaatsen van een laadpunt bij je huis.
Via mijn werkgever krijg ik een lease elektrische wagen, en zij gaan de laadpaal sponseren. Ik moet die installatie dus niet betalen. Ik heb zonnepanelen die voldoende produceren voor het verbruik van de 2e wagen, dus ik verwacht niet veel verbruik te moeten betalen, tov 140 EUR benzine /maand nu. En we verwachten dat die benzineprijs verder zal stijgen.Gadget Freak schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:53:
@needless to say
Onderhoud aan de huidige wagen is 400-500 per jaar, wat mogelijks gaat stijgen wegens ouderdom wagen. Bij de ID.3 zou onderhoud na 1j +/- 120 zijn en vervolgens elke 2 jaar opnieuw +/- 120.
Jaarlijkse wegentaks is nu 250 per jaar en valt dan weg (BE).
Afschrijving lijkt mij +/- hetzelfde. Huidige wagen heeft een ongewoon hoge prijs omdat EURO6 benzine wagens erg in trek zijn door de LEZ zones in Gent, Brussel en Antwerpen. Ik verwacht dat die restwaarde binnen 2-3 jaar snel naar beneden zal gaan wegens de focus van onze regeringen (BE). Ik verwacht dus dat ik op een periode van +/- 7 jaar niet meer afschrijving zal zien op de nieuwe wagen dan op de oude.
@needless to say ik vermoed dat door de lichtere accu, de auto nog steeds vlot mee zal kunnen met het verkeer. Vergelijk simpelweg de 0-100 tussen de auto die je wilt vervangen en de Id.3 die je op het oog hebt.
Let wel dat het bereik in de winter 20~35% lager ligt dan in de zomer. Afhankelijk van temperatuur en winterbanden. Ook dan wil je 3 van de 4 keer heen en terug kunnen zodat je thuis kunt laden lijkt me. Overigens: de kleinste accu laad ook “slechts” met 7.5KW max en geen 11KW. Mogelijk nog een aandachtspuntje
Veel success met je keuze!
Let wel dat het bereik in de winter 20~35% lager ligt dan in de zomer. Afhankelijk van temperatuur en winterbanden. Ook dan wil je 3 van de 4 keer heen en terug kunnen zodat je thuis kunt laden lijkt me. Overigens: de kleinste accu laad ook “slechts” met 7.5KW max en geen 11KW. Mogelijk nog een aandachtspuntje
Veel success met je keuze!
Heb sinds dit weekend een id3, Pro S. Vanmorgen eerste rit naar het werk gemaakt maar ik krijg het niet echt warm in de auto. 22 graden in alle vorige auto's was genoeg om het lekker warm te krijgen maar hier niet.
Youtube video zegt dat je niet in ECO mode moet zitten maar dat was ik in het begin niet.
Ook mis ik in de clima settings 'air care' en een andere optie die ik wel in YT video's zie
Youtube video zegt dat je niet in ECO mode moet zitten maar dat was ik in het begin niet.
Ook mis ik in de clima settings 'air care' en een andere optie die ik wel in YT video's zie
@RodeStabilo 22 graden?! Man dan zweet ik de auto uit haha. Da's dus wel vreemd dat het bij jou niet echt warm wordt. Sowieso is bij mij de ID3 binnen no time warm.
*sowieso
@DonJunior Wat warm is is voor iedereen verschillend denk ik. Maar ik merk sterk een verschil met m'n vorige auto. Natuurlijk zette ik dat dan later lager, naar 21 ofzo.
En ik mis die twee tabs zoals wl in deze YT staat, mis ik iets?
[ Voor 68% gewijzigd door RodeStabilo op 08-11-2021 08:13 ]
Nee dat het voor iedereen anders voelt snap ik natuurlijk.. maar was meer om aan te geven dat ik vind dat de ID3 echt wel snel warm wordt (sneller dan mijn vorige Golf 7.5 variant)RodeStabilo schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:01:
@DonJunior Wat warm is is voor iedereen verschillend denk ik. Maar ik merk sterk een verschil met m'n vorige auto. Natuurlijk zette ik dat dan later lager, naar 21 ofzo.
[Afbeelding]
Ik moet even kijken vanmiddag als mijn vrouw thuis is (die heeft de auto alweer meegejat) maar volgens mij heb ik die tabbladen ook niet.
*sowieso
Misschien is dat weggegaan in een andere software-versie ofzo.DonJunior schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:27:
[...]
Nee dat het voor iedereen anders voelt snap ik natuurlijk.. maar was meer om aan te geven dat ik vind dat de ID3 echt wel snel warm wordt (sneller dan mijn vorige Golf 7.5 variant)
Ik moet even kijken vanmiddag als mijn vrouw thuis is (die heeft de auto alweer meegejat) maar volgens mij heb ik die tabbladen ook niet.
Maar goed, de auto is nog helemaal nieuw voor me dus ik ben nogal gehyperfocussed op (kleine) dingen. Heb zaterdag bij het ophalen er niets van gemerkt behalve dat ik zag dat de AC aanstond. Ik ga nog even naar de individuele settings en de roosters kijken of ik daar nog wat mee kan.
Voor mijn gevoel is de gevoelstemperatuur van de ID serie heel anders. In de golf reed ik altijd met 21 graden. Nu niet hoger dan 18.
.
@AkroBatik Wat ik wel merk met de ID3 vs Golf, is dat de ID3 veel harder blaast.. vooral op de laagste stand valt het op. Aan de andere kant ook niet gek want de ID3 moet de hele auto verwarmen met enkel luchtuitlaten aan de voorkant. Waar de Golf ook nog ventilatieroosters had bij de achterbank.
*sowieso
Afgelopen vrijdagmiddag laat de auto weer mogen ophalen. De oorzaak van de storing was een defecte 12 Volt (laagspannings) accu. Deze is vervangen en volgens opgave zou dit het nieuwe type accu al zijn. ( Welke in de recall komt)W116-1964 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:11:
ID.3 1st , software update 2.3 gelukt.
Vrijdag plotseling de melding dat de 12 Volt akku zwak was en dat deze op te laden was door te gaan rijden Nu had ik er net 60 km opzitten, maar toch. Met de melding naar huis gereden, weer 60 km, maar de melding verdween niet.
[Afbeelding]
Zaterdag met de auto op pad en de melding was nu veranderd naar 12 volts storing, werkplaats opzoeken alstublieft.
[Afbeelding]
Vanmiddag de auto naar de garage gebracht. Na kort onderzoek in de werkplaats een vreemde storing. Ik moest nog even wat spullen uit de auto halen maar auto stond vreemd te knipperen met lampen etc en monteurs die moelijk stonden te kijken onder de kap. Auto mag dus even achterblijven. Golf 8 1.0TSI handbak als leenauto,
Chris
:fill(white):strip_exif()/f/image/uuWtF14nsgJkD7NQ0dTPdVMg.png?f=user_large)
Nu weet ik niet wat de specificatie's zijn van de vorige accu maar ik heb even een foto genomen van de sticker op de nieuwe accu.
:strip_exif()/f/image/3e8EfLBSZhZmIVG0hAUhBD1K.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag het verschil.
Chris
Ondanks dat de ventilatie op “auto” staat, kun je die alsnog op 3 standen “auto” zetten (low medium high). Tik maar eens op “auto” in het clima scherm.DonJunior schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:03:
@AkroBatik Wat ik wel merk met de ID3 vs Golf, is dat de ID3 veel harder blaast.. vooral op de laagste stand valt het op. Aan de andere kant ook niet gek want de ID3 moet de hele auto verwarmen met enkel luchtuitlaten aan de voorkant. Waar de Golf ook nog ventilatieroosters had bij de achterbank.
Geen idee wat hier de design keuze precies was
In de winter heb ik ‘m medium en de zomer vaak low, omdat anders mijn knie bevriest.
[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 08-11-2021 09:49 ]
Volgens mij zitten er onder de voorstoelen ook ventilatieroosters. Ook niet gek dat de ID.3 sneller warm is gezien er geen koelvloeistof hiervoor op temperatuur gebracht hoeft te worden.DonJunior schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:03:
Overigens is deel 2 van 2.3 uiteraard niet gelukt, kreeg de melding dat ik contact op moest nemen met de Dealer. Is dat echt nodig of word hij nog wel een keer aangeboden?
Oh wauw.. serieus. Dat lees ik nu voor het eerst dan. Goed om te wetensl1000 schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:48:
[...]
Ondanks dat de ventilatie op “auto” staat, kun je die alsnog op 3 standen “auto” zetten (low medium high). Tik maar eens op “auto” in het clima scherm.
Geen idee wat hier de design keuze precies was![]()
In de winter heb ik ‘m medium en de zomer vaak low, omdat anders mijn knie bevriest.
*sowieso
Volgens mij maakt dat nauwelijks verschil, omdat het dak van de ID.4 sowieso niet open kan kost het ook nauwelijks ruimte.Tarin schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:10:
Kost het panoramadak in de ID.4 eigenlijk (veel) hoogte / ruimte boven het hoofd? Dat was bij de Golf en Passat een dingetje voor langere mensen (ik ben 1m96) maar bij wat min of meer een SUV is speelt dat misschien minder?
Mooi projectje om hier ook te delen (niet van mij overigens)
https://www.speakev.com/t...ockdown-subwoofer.157347/
https://www.speakev.com/t...ockdown-subwoofer.157347/
*sowieso
Vandaag bericht dat mijn GTX in fase twee is gekomen. Productie week 47 in VW faciliteit: Zwickau - Mosel.
Wel jammer dat ik dan dus niet in aanmerking kom voor de extra features die na week 48 zijn “beloofd”.
Wel jammer dat ik dan dus niet in aanmerking kom voor de extra features die na week 48 zijn “beloofd”.
Zoiets verwacht ik ook - er is weinig te vinden over dit thema, dus het zal wel loslopen. Er staan bij ons lokale autohuis 2 ID.4s, maar geen van beiden heeft een panoramadak dus het is lastig vergelijken dan.ik222 schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:23:
[...]
Volgens mij maakt dat nauwelijks verschil, omdat het dak van de ID.4 sowieso niet open kan kost het ook nauwelijks ruimte.
Maar zoals het er nu uit ziet ruilen we volgend jaar de Golf Variant van de zaak om voor een ID.4
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik gebruikte jarenlang Mileage Log+ voor de iPhone. http://www.mileagelogapp.comRubenus schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:47:
Heeft er iemand met een ervaring met een goede tool voor kilometeradministratie? Heeft de software in de ID.X hier functionaliteit voor? Of een iPhone app?
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
@needless to say Wat noem je voldoende? Stadsverkeer en 120 km/u zal hij zeker halen maar misschien wat minder acceleratie en topsnelheid in vergelijking met de 200 pk versie.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Zowaar hetzelfde bericht ontvangen voor mijn ID.4 Pro. Over welke features hebben we het dan en op welke zit/zat je met smart te wachten? Persoonlijk heb ik hem denk ik liever op tijd binnen (i.v.m. de bijtelling) dan extra features, tenzij je geen bijtelling hebt natuurlijkAutisticPinguin schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:29:
Vandaag bericht dat mijn GTX in fase twee is gekomen. Productie week 47 in VW faciliteit: Zwickau - Mosel.
top is toch gelimiteerd op 160wheli schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:31:
@needless to say Wat noem je voldoende? Stadsverkeer en 120 km/u zal hij zeker halen maar misschien wat minder acceleratie en topsnelheid in vergelijking met de 200 pk versie.
Waarbij de 204 pk in 7,3 naar de 100 sprint, doet de 145 variant er 9,6 seconden over. Weet niet wat de 0-30, 0-50 verschillen zijn, maar het zal zeker niet heel veel trager zijn in stadsverkeer. Beide zijn inderdaad gelimiteerd op 160
Upgrade in sound system met subwoofer en extra parking options. Het gerucht ging dat elke levering die voor een bepaalde datum is gedaan en na week 48 geleverd zou worden deze er gratis bij zou krijgen.Metalingus schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:00:
[...]
Zowaar hetzelfde bericht ontvangen voor mijn ID.4 Pro. Over welke features hebben we het dan en op welke zit/zat je met smart te wachten? Persoonlijk heb ik hem denk ik liever op tijd binnen (i.v.m. de bijtelling) dan extra features, tenzij je geen bijtelling hebt natuurlijk
Als je nu een nieuwe config maakt en je klikt bijv. het sound pakket als upgrade aan dan krijg je in de optie lijst een dealer info vermelding.
Maar goed, in principe liever dit jaar geleverd dan volgend jaar. Die 16% en 5000 verlaging tikken best aan op 63.500 fiscale waarde. 😂
zijn id4's zo duur geworden?! uff
edit: nvm full spec RWD is 61k. gtx ietjes duurder.. maar alsnog.. wel omhoog gegaan
edit: nvm full spec RWD is 61k. gtx ietjes duurder.. maar alsnog.. wel omhoog gegaan
[ Voor 57% gewijzigd door Simply1337 op 08-11-2021 14:43 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/TYoEIatBoSUpHSfKyvme3uGa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cmfiQRkdrAAZ1JqzlqWyd6G6.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WONiVuMuR3hYKhMSTdvRe9rU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hkNsNu03S46voHRiQ3zJyhvk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggA7saALuVeAlHeQPW5fDmiF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jj6h9jZMlzUIwZZN2DquSnuH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oR7h5ZUuBpFXI0xXvwiqysjp.jpg?f=fotoalbum_large)