Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 383 384 Laatste
Acties:

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:07:
[...]

Je hoeft alléén de 'Thuislocatie' op het gewenste niveau te zetten als je daar gebruik van maakt, het 'standaard' laadniveau op de hoofdpagina werkt voor ALLE laadplekken BEHALVE voor je thuislocatie(s).

En het is géén K@T APP ..... Het zijn de gebruikers welke zich er niet in verdiepen (en dus de logica met betrekking tot efficiënt laden niet 'snappen'). :P >:)
Aaah daar is ie!! Alle laadplekken BEHALVE je thuis locatie...dat zal het zijn! *O* *O*

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59

Termy

valt er nog wat te fragge?

Pr088 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:33:
[...]

De ACC rijdt inderdaad lang door en remt dan snel af. Ik heb zelf de ACC afstand tot voorligger kort staan. Probeer die eens ruimer in te stellen (via je stuur)?
Die afstand veranderen maakte geen merkbaar verschil. Het vreemde is ook dat als ik bv met 130 aan kom rijden op een voorligger die maar 100 gaat, dan houdt ie al heel vroeg in, dus het kan wel. Waarom hij zo traag reageert als de snelheden al matchen en de voorligger gaat remmen snap ik niet.

@tiguan Ik heb ook nergens gezegd dat hij op remlichten moet reageren. Ik zeg dat ik ze zie remmen, als in, vaart minderen, en de ACC reageert niet merkbaar (geen voelbare vertraging of afnemende snelheid op de teller).

@BeuQert Die instellingen heb ik nog niet geprobeerd, nee. Ik ga eens kijken :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• tcw82
  • Nu online
@Will_M @AvK
Nou, dat was nog een heel avontuur.
Uiteindelijk heb ik alles in de auto gedelete (dus niet in een gekke app), ik heb de auto uit de app van Tibber verwijderd (das wel in een gekke en brakke app, ik denk dat dezelfde stagiaires bij tobber en bij Volkswagen werken aan de software).
In de auto alles qua laden en limiten verwijderd (thuis locatie etc.).
Daarna in de (gekke) Volkswagen app alles nagelopen op de verschillende locaties op 90% gezet. Ik heb de "voorkeurtijden" aangepast, dat kan alleen in de auto (die stonden op 0600-2200 maar niet aangeklikt oid...) daar is nu 1 tijdsslot actief van 00.00 tot 23.55.

Dit alles zou niet nodig geweest moeten zijn, de tobber app zag al 90% laaddoel, maar de auto blokkeerde dat. Dus, uiteindelijk denk ik dat alle apps het eens waren, (Volkswagen, tobber, charge amps) alleen de auto was niet overtuigd.

Ik zal binnenkort nog eens proberen maar dan bijvoorbeeld 70% en kijken of ik dan wel succes heb.
Nu... Naar de Efteling.

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Nog een paar weken en dan zou onze ID.4 afgeleverd moeten worden. Laadpaal gemonteerd en laadpassen volgen deze week. Ben me nu aan het voorbereiden op de ‘laadstrategie’. Het is bekend dat laden tot 80% aanbevolen wordt. Aangezien we niet heel veel kilometers maken; is het een overweging om tot bijv. 60% of 70% op te laden? Levert dit een significant voordeel op m.b.t. het behoud van de capaciteit van de batterij of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:28
buzzlightyear schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:01:
Nog een paar weken en dan zou onze ID.4 afgeleverd moeten worden. Laadpaal gemonteerd en laadpassen volgen deze week. Ben me nu aan het voorbereiden op de ‘laadstrategie’. Het is bekend dat laden tot 80% aanbevolen wordt. Aangezien we niet heel veel kilometers maken; is het een overweging om tot bijv. 60% of 70% op te laden? Levert dit een significant voordeel op m.b.t. het behoud van de capaciteit van de batterij of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit?
Dat zal geen significant verschil zijn. Grootste degradatie effecten zijn gevolg van vaak aan de snellader maar zeker ook gewoon seizoens/ouderdom en aantal laadcycli. Bij normaal gebruik kan je uitgaan van 1 tot 2% degradatie per jaar.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:49
tcw82 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:22:
Wat gaat hier mis.

Ik ga morgen een lange rit maken. Om die reden wil ik de auto tot 90% laden.
Dus, open de vw app en stel accu-vulling in op 90%, klikt de accu care melding weg, save de instellingen en ga verder met mij leven.

Immers, ik heb een geïntegreerde laadpaal en geïntegreerde auto binnen de Tibber omgeving en die praten met elkaar. Toch?!

En de vw app en de auto, die praten ook met elkaar toch?! Toch?!

Volgens mij niet.

De app van vw staat op 90%, maar de AUTO zelf niet. Die blijkt op 80% te staan. Ik vermoed dat de auto niet (op tijd??) naar de vw app "luistert" ??

Omdat de auto al op 80% vol was, blokkeert die het verder opladen.
Toen er met gridrewards geladen zou moeten worden, kreeg ik de melding dat het laden geblokkeerd werd. Op dat moment heb ik in de auto het Vullings percentage naar 90% gezet. Daarna ging het laden wel.

Is dit de normale manier, ik kan me dat moeilijk voorstellen.
Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan adviseren wat ik beter kan doen?
Bijzonder. Bijstellen in de app werkt bij mij altijd. Mogelijk heeft je auto lang stilgestaan en heeft de internetverbinding verloren? Diepe slaap? Als het in de auto goed staat, dan neemt Tibber het na een minuutje of 10 altijd over en past de planning aan.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• Pr088
Nee, VW (en andere merken en batterijleveranciers) adviseren de batterij tussen de 20% en de 80% te houden. Ik zou gewoon naar 80% laden. Een goede manier om 'de tank bijna vol' te hebben en goed om te gaan met de accu.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 435Wp oost, 6x 435Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• tcw82
  • Nu online
Pr088 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:28:
[...]

Bijzonder. Bijstellen in de app werkt bij mij altijd. Mogelijk heeft je auto lang stilgestaan en heeft de internetverbinding verloren? Diepe slaap? Als het in de auto goed staat, dan neemt Tibber het na een minuutje of 10 altijd over en past de planning aan.
Wat is lang stil staan, in dit geval een paar uur.
Tibber zag wel dat het tot 90 moest, maar de auto leek het te blokkeren. Alsof de auto niet naar de vw app luisterde.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:08

-tom-562

Oliesjeik

Als het goed is verschijnt er binnenkort bij Autoweek een stukje (en youtube filmpje) met accudegradatie test van een ID.4. Conclusie daarvan was na 80k km (en 4 jaar) een SOH van 93%.
Ben benieuwd naar de laadstrategie van de berijder/eigenaar.
Zal voor mij ff wennen zijn, ik rij nu met een LFP accu, dus die knal ik gewoon altijd vol tot 100% :P

Vaak bu'j te bang!

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:33
Net te horen gekregen van de LM, dat onze ID4 wordt geleverd op 28 november🥰.

Hoop dat deze aflevering bij Ames in Dordrecht wel goed gaat. Bij onze vorige was het alles behalve een feestje.
Afleveren, en wegwezen en nooit meer terug 🤪. Zomer banden moeten ze maar naar Van Udenhout in Eindhoven opslaan.

Een hele opluchting dat hij nog geleverd wordt voor de kerst ivm bijteling.

• buzzlightyear

buzzlightyear

-tom-562 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:25:
[...]

Als het goed is verschijnt er binnenkort bij Autoweek een stukje (en youtube filmpje) met accudegradatie test van een ID.4.
Dank voor de tip.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:34
Zijn er meer hier, die met redelijk recente ID.4, problemen hebben met parkeren?
Ik heb zelf de opties genomen voor parking assist plus. Ik zie weinig tot geen meldingen als ik op een grote parkeerplaats wil parkeren.
Bij mijn eigen oprit thuis zou ik kunnen parkeren maar daar werd de parkeerplaats van de buren gepakt. En daar stond ook een bus van van hun. Gelukkig zag de auto nog net de bus daar, maar dat had al bij het vinden van de parkeerplaats gezien moeten worden.
Bij het zelf inparkeren en dat op te slaan. Krijg ik bij het naderen netjes een melding, maar bij het daad werkelijk oprijden, kan de auto blijkbaar een afvoergoot voor het hemelwater niet over 😞

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• RandomNick
  • Laatst online: 20:09
steven2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:29:
Zijn er meer hier, die met redelijk recente ID.4, problemen hebben met parkeren?
Ik heb zelf de opties genomen voor parking assist plus. Ik zie weinig tot geen meldingen als ik op een grote parkeerplaats wil parkeren.
Bij mijn eigen oprit thuis zou ik kunnen parkeren maar daar werd de parkeerplaats van de buren gepakt. En daar stond ook een bus van van hun. Gelukkig zag de auto nog net de bus daar, maar dat had al bij het vinden van de parkeerplaats gezien moeten worden.
Bij het zelf inparkeren en dat op te slaan. Krijg ik bij het naderen netjes een melding, maar bij het daad werkelijk oprijden, kan de auto blijkbaar een afvoergoot voor het hemelwater niet over 😞
Ik herken het ten dele, alhoewel met een ID.7 Tourer. Het systeem heeft wat beperkingen en in de praktijk is zelf parkeren veel sneller.
- parkeerplaats 'vinden' en aangeven gaat op zich aardig;
- bij parkeerplaats inleren en de volgende keer zelfstandig door de auto laten uitvoeren moet de omstandigheden identiek zijn zo lijkt het. Inleren op de oprit terwijl er niets op de oprit staat, en dan later uitvoeren terwijl er een andere auto of fiets staat (terwijl deze niet in de weg staat voor de daadwerkelijke eind parkeerpositie) werkt dus niet
- bij mijn oprit is er een klein (6 cm) stoepje, met een schuin randje. Voor de achterwielen bij zelfstandig inparkeren geen probleem, maar bij de voorwielen loopt de auto steeds vast, gaat het dan een keer of 3 heel voorzichtig proberen en laat het dan afweten.

Ofwel: leuke gimmick, maar in de praktijk veel mitsen en maren.

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Ondertussen al weer 2.5 maand aan het wachten tot mijn auto gerepareerd is. Wachten nu nog een onderdeel met betrekking tot regelapparatuur maar wanneer deze geleverd wordt is onduidelijk… Nu spoed aangevraagd bij PON (1.5-2 weken geleden).

Ik vind het echt een hele mooie en fijne auto (ID.5 GTX)… Het laat mij alleen wel denken; Ben ik een ongelofelijke pechvogel of had ik beter voor een Tesla (bijv.) kunnen gaan. (Meer ervaring met EV reparaties, even los dat het niet helemaal mijn smaak heeft qua afwerking etc.)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

• Pr088
DutchWing schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:06:
Ondertussen al weer 2.5 maand aan het wachten tot mijn auto gerepareerd is. Wachten nu nog een onderdeel met betrekking tot regelapparatuur maar wanneer deze geleverd wordt is onduidelijk… Nu spoed aangevraagd bij PON (1.5-2 weken geleden).

Ik vind het echt een hele mooie en fijne auto (ID.5 GTX)… Het laat mij alleen wel denken; Ben ik een ongelofelijke pechvogel of had ik beter voor een Tesla (bijv.) kunnen gaan. (Meer ervaring met EV reparaties, even los dat het niet helemaal mijn smaak heeft qua afwerking etc.)
Toch echt wel pech.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 20:19
DutchWing schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:06:

Heb je verhaal helemaal gemist maar heb wel een ID.5 GTX (2022). Welke problemen heb je precies?

Of je een pechvogel bent, ik ben zelf 1 keer terug geweest, voor iets met de draagarmen en een krakend dak. Om een beetje een vergelijking te geven.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben naar de ID.4 aan het kijken sinds ik erachter ben dat de Enyaq niet met echt goede stoelen te verkrijgen is. Als alternatief is nu alleen nog de E-5008 in de race, maar die is uit de configurator verdwenen omdat er een prijsverhoging aankomt volgens de LM.

Op de VW website werkt het vergelijken van de modellen voor de ID.4 alleen niet, en de PDF prijslijst ontbreken dan weer de business modellen op. Weet hier iemand wat nu het verschil is tussen de PRO Business en de Pro LE Plus? Vind opzich die "black edition" van de LE versies wel geinig.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Het verschil is volgens mij de toevoeging van het Balck edition pakket aan de LE wat als pakket een betere prijs heeft dan denkbaar opties bij de Business versie

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Okasha schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:02:
Ben naar de ID.4 aan het kijken sinds ik erachter ben dat de Enyaq niet met echt goede stoelen te verkrijgen is. Als alternatief is nu alleen nog de E-5008 in de race, maar die is uit de configurator verdwenen omdat er een prijsverhoging aankomt volgens de LM.

Op de VW website werkt het vergelijken van de modellen voor de ID.4 alleen niet, en de PDF prijslijst ontbreken dan weer de business modellen op. Weet hier iemand wat nu het verschil is tussen de PRO Business en de Pro LE Plus? Vind opzich die "black edition" van de LE versies wel geinig.
Ik heb de recente prijslijst van de ID.4 in mijn mailbox. Daar staan geen Bussiness modellen meer op, die zijn er gewoon niet meer. Zelfs de basis Limited Edition zit al behoorlijk vol met opties.
Je hebt Limited Edition - Pro Limited Edition - Pro Limited Plus Edition - GTX Limited Edition

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 07-11-2025 17:28 ]

Vaak bu'j te bang!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:34
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:24:
Het verschil is volgens mij de toevoeging van het Balck edition pakket aan de LE wat als pakket een betere prijs heeft dan denkbaar opties bij de Business versie
Ook sportstoelen zijn standaard op de plus.
Ik had een proefrit gemaakt in de Business en had niet goed opgelet dat de plus andere stoelen standaard heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door steven2 op 07-11-2025 17:48 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Okasha
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:27:
[...]

Ik heb de recente prijslijst van de ID.4 in mijn mailbox. Daar staan geen Bussiness modellen meer op, die zijn er gewoon niet meer. Zelfs de basis Limited Edition zit al behoorlijk vol met opties.
Je hebt Limited Edition - Pro Limited Edition - Pro Limited Plus Edition - GTX Limited Edition
Hmm maar zowel op de website als op de website configuratie van de LM staan de business modellen nog wel

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Okasha schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:54:
[...]

Hmm maar zowel op de website als op de website configuratie van de LM staan de business modellen nog wel
Het lijkt mij dat volkswagen.nl leidend is :p

Vaak bu'j te bang!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Business is nog gewoon leverbaar. Maar met de limited editions totaal niet interessant.

• buzzlightyear

buzzlightyear

Heeft iemand hier toevallig recent een LE Black edition opgehaald? Zitten daar inderdaad de dynamische naafkappen op? In de showroom stond namelijk een black edition maar die had geen dynamische naafkappen terwijl die wel zo in de prijslijst staan.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:25:
Heeft iemand hier toevallig recent een LE Black edition opgehaald? Zitten daar inderdaad de dynamische naafkappen op? In de showroom stond namelijk een black edition maar die had geen dynamische naafkappen terwijl die wel zo in de prijslijst staan.
Ha cool, dat had ik nog niet eens gezien :P mooie nutteloze gadget

Vaak bu'j te bang!

• buzzlightyear

buzzlightyear

-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:31:
[...]

Ha cool, dat had ik nog niet eens gezien :P mooie nutteloze gadget
Zeker cool (en nutteloos) maar of het er ook echt op zit…

• Okasha
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:09:
[...]

Het lijkt mij dat volkswagen.nl leidend is :p
Ja maar daar staan de business edities dus niet in de prijslijst, maar wel op de site

Maar ik zie inderdaad dat de LE Plus een veel betere deal is. Als ik die bij de LM uitrust met Assistance Pakket Plus, Comfort pakket plus, MM Pakket plus, Sport Pakket plus en trekhaak en warmtepomp zit ik nog steeds riant binnen het tarief. Dat was met die ID.7 (die ik eigenlijk wilde maar waar ik rugpijn in bleek te krijgen) wel anders. Ik kijk nog naar wat andere modellen, vind de ID.4 niet het meest geslaagde uiterlijk, maar is wel heel goeie deal zo.

[ Voor 47% gewijzigd door Okasha op 07-11-2025 20:53 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:33:
[...]

Zeker cool (en nutteloos) maar of het er ook echt op zit…
En blijft de vraag over of ze nog steeds 'Dynamic' zijn nadat de (door de LM opgedrongen) FastFitter-Keten-Bandenboer je velgen voorzien heeft van andere banden.....

Ik kan uit ervaring zeggen dat seizoenskrachten welke de zomer/winter-banden wissel(s) uit mogen voeren meestal niet écht subtiel omspringen met naafkapjes tijdens het op het balanceerapparaat plaatsen van de wielen... Die dingen worden er dan vrij lomp uitgedrukt door de velg over de balanceer/opspan-as van het apparaat te beuken :(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:25:
Waarschijnlijk verschil tussen MY25 en 26

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• sthjb
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08-11 13:35
Sinds twee weken de trotse bezitter van de LE+. Inclusief dynamische naafkappen. Auto bevalt erg goed, al is er ook een kleine irritatie: de rechter ruitenwisser keert in het blikveld van de bestuurder. De linker ruitenwisser krijgt het 'keerspoor' niet goed weg, gevolg is een vlek recht voor je als het regent en donker is. Ruitenwissers zijn al vervangen, maar helaas nog zonder bevredigend resultaat. Iemand anders ook een soortgelijke ervaring en wellicht advies?

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClB7msLnGG6AggTABvOTzCP7gUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zM6nCsOBx7AsakspOd0x47C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door sthjb op 08-11-2025 09:33 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
sthjb schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:
Sinds twee weken de trotse bezitter van de LE+. Inclusief dynamische naafkappen. Auto bevalt erg goed, al is er ook een kleine irritatie: de rechter ruitenwisser keert in het blikveld van de bestuurder. De linker ruitenwisser krijgt het 'keerspoor' niet goed weg, gevolg is een vlek recht voor je als het regent en donker is. Ruitenwissers zijn al vervangen, maar helaas nog zonder bevredigend resultaat. Iemand anders ook een soortgelijke ervaring en wellicht advies?

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.[Afbeelding]
Mooie auto! 😀 Ik krijg die van mij half december (zwart, LE).
van deze auto vind ik alleen het kleine schermpje voor het stuur het minst mooi.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

KaiseRRuby schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:51:
[...]

Heb je verhaal helemaal gemist maar heb wel een ID.5 GTX (2022). Welke problemen heb je precies?

Of je een pechvogel bent, ik ben zelf 1 keer terug geweest, voor iets met de draagarmen en een krakend dak. Om een beetje een vergelijking te geven.
DutchWing in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Kreeg toevallig gisteren nog aan het einde van de dag een update, als goed is kunnen ze het laatste onderdeel aanstaande donderdag/vrijdag vervangen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tcviper schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:59:
[...]

Mooie auto! 😀 Ik krijg die van mij half december (zwart, LE).
van deze auto vind ik alleen het kleine schermpje voor het stuur het minst mooi.
Mijn zwarte LE staat op dit moment op transport naar Nederland/dealer. Ik kan 'm als het goed is eind november ophalen 8)

Vaak bu'j te bang!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
-tom-562 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:07:
[...]

Mijn zwarte LE staat op dit moment op transport naar Nederland/dealer. Ik kan 'm als het goed is eind november ophalen 8)
Lekker! Ben heel benieuwd! 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:38
-tom-562 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:07:
[...]

Dat is wel heel snel gegaan! Ik vraag me af met welke bloedspoed jouw dealer de auto heeft besteld. :P

De mijne is een dag later in productie gegaan dan de jouwe (op 4 november), maar op de Honeymoon-pagina staat nog steeds een verwachte levering van 5 december. (dus nog niet op transport/onderweg)

[ Voor 3% gewijzigd door Schepseltje op 08-11-2025 15:46 ]

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:38
-

[ Voor 99% gewijzigd door Schepseltje op 08-11-2025 15:46 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Schepseltje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:45:
[...]

Dat is wel heel snel gegaan! Ik vraag me af met welke bloedspoed jouw dealer de auto heeft besteld. :P

De mijne is een dag later in productie gegaan dan de jouwe (op 4 november), maar op de Honeymoon-pagina staat nog steeds een verwachte levering van 5 december. (dus nog niet op transport/onderweg)
We hebben 25 oktober een proefrit gemaakt, toen kon de dealer al zien dat een een zwarte LE met trekhaak in productie ging die niet gereserveerd was. Dat productieslot heeft hij toen meteen alvast gereserveerd :P

Vaak bu'j te bang!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

Boy

www.byoscoop.nl

sthjb schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:32:

Maar verder zoals gezegd erg blij met de keus voor deze auto.[Afbeelding]
Zoals veel aangehaald in dit topic, ik bestel altijd deze: https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-4.html

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:39

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Boy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:19:
[...]

Zoals veel aangehaald in dit topic, ik bestel altijd deze: https://www.nieuweruitenw...uitenwissers-vw-id-4.html
Ik vond de ruitenwisser bij https://www.winparts.nl/r...-119317-swf/p1670521.html iets goedkoper

• R0b1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:10
https://c.org/NPv6rGwZ9K

Petitie om eindelijk de sw van battery preconditioning te voorzien

[ Voor 59% gewijzigd door R0b1 op 09-11-2025 13:02 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Boy schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:19:
[...]

Ik bestel Bosch ruitenwissers altijd bij Amazon, dat zit vaak rond de 25 euro voor een set

Vaak bu'j te bang!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:24
Iemand al eens een batterij test uitlaten voeren? Ik lees goede verhalen over Aviloo maar kom er niet achter of de Aviloo-flash test die jij bij een garage kunt laten uitvoeren nu hetzelfde is als de Aviloo self-test die je gewoon kunt uitvoeren via je OBD.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Voor ik begrepen heb, zijn er 2 testen.
Een snelle test en een langzame test.
De snelle test wordt in de garage gedaan. Bij de langzame test moet je een volle accu leeg rijden.
De snelle test is minder precies maar het resultaat geeft wel een goede indicatie. De lange test is veel preciezer.

Voorbeeld:
De echte SOH is 85%
De lange test zal een resultaat geven van 84-86%
De snelle test geeft een resultaat van 83-87% of misschien 82-88%.

• Jakkie takkie
R0b1 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:10:
[...]

Ze hebben hier over nagedacht; het lijk mij een bewuste keuze om een eenvoudige actie (batterij vervangen) een garage service activiteit te maken.

Dit had max 35 euro moeten kosten, nu paar honderd.
Sorry voor de late reactie, ik zit niet meer zo vaak op tweakers. Bij mij zijn de batterijen va de module niet vervangen maar is hij opnieuw ingeleerd, wat dat ook moge betekenen in dit kader. Gtote kans dus dat die batterijen alsnog een keer moeten worden vervangen.... als dat binnenkort zo is ga ik echt zeuren.

• Jakkie takkie
Athome schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:18:
Voor ik begrepen heb, zijn er 2 testen.
Een snelle test en een langzame test.
De snelle test wordt in de garage gedaan. Bij de langzame test moet je een volle accu leeg rijden.
De snelle test is minder precies maar het resultaat geeft wel een goede indicatie. De lange test is veel preciezer.

Voorbeeld:
De echte SOH is 85%
De lange test zal een resultaat geven van 84-86%
De snelle test geeft een resultaat van 83-87% of misschien 82-88%.
Zoiets heb ik ook gevonden. Snelle test heb ik niets aan, ik wil weten wat de SOH op celniveau is en of er een cel moet worden vervangen. We tikken volgend jaar de 160.000km aan en dat is einde garantie dus als er iets is wil ik dat tijdig weten. SOH van de accu als geheel is al erg laag weet ik, VW doet alleen een snelle test waaruit blijkt dat ie boven de 70% zit (=niks doen).

• tcw82
  • Nu online
Jakkie takkie schreef op zondag 9 november 2025 @ 18:24:
[...]

Zoiets heb ik ook gevonden. Snelle test heb ik niets aan, ik wil weten wat de SOH op celniveau is en of er een cel moet worden vervangen. We tikken volgend jaar de 160.000km aan en dat is einde garantie dus als er iets is wil ik dat tijdig weten. SOH van de accu als geheel is al erg laag weet ik, VW doet alleen een snelle test waaruit blijkt dat ie boven de 70% zit (=niks doen).
Ik heb de Aviloo test met de OBD "live" meegemaakt, stelt niet veel voor, je klikt een stekker met een kastje lijkende op een granny charger in de OBD, je start de test en je hoort de auto wat dingen schakelen intern.
Daarna gaan ze met het ding naar binnen, krijgen een rekening van 100 euro en printen een formulier uit.

De rekening is voor de autozaak, ze vonden dat geen enkel probleem om te doen voor me, het moest toch voor de advertentie en de volgende vraagt er ook naar.

[ Voor 8% gewijzigd door tcw82 op 09-11-2025 19:52 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:23

AlphaRomeo

FP PowerMod
R0b1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:01:
https://c.org/NPv6rGwZ9K

Petitie om eindelijk de sw van battery preconditioning te voorzien
Een nobel initiatief, ik heb hem getekend, maar ik kan me niet voorstellen dat VW dat nog gaat toevoegen in de 3.x software. Ik zou het wel tof vinden voor de vakanties. :)
Pagina: 1 ... 383 384 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.