Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 134 ... 393 Laatste
Acties:

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:05
ik222 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:53:
[...]

Yup, die van mij doen dat ook al enigszins (van juni 2021). Bij mijn T-Roc precies hetzelfde en al ruim binnen een jaar vervangen, standaard VW ruitenwissers zijn gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Helaas lijken er nog geen Bosch Aerotwins te bestaan voor de ID.4...
Dit is mijn 3e nieuwe Volkswagen en ik heb dit tot nu toe bij iedere Volkswagen gehad. Ook andere die ik ken met een nieuwe Volkswagen hebben dezelfde ervaring dus kan zeker stellen dat de standaard ruitenwissers Kwalitatief Uitermate Teleurstellend zijn.

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 17:53
Als je een landsgrens overrijdt krijg je een dropdown melding in beeld over de verkeersregels in het land welke je echt weg moet drukken. Aan gezien wij hier in de buurt van de grens wonen is dat best storend.

Ik had dit voor de update uit weten te zetten, alleen kan ik het na de update niet meer vinden. Weet iemand of dit nog kan en waar het zit verstopt?

Heb ook al in de digitale wagendocumentatie gezocht, maar helaas zonder success. Had dan toch liever een boekje gehad :/

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Witzwart schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:49:
Mijn ID4 is van dec. 2020. Al enkele maanden "raspen" mijn ruitenwissers nogal op de voorruit. Al met siliconen olie ingewreven maar dat werkt maar even. Meer mensen last van?
ID.3 vanaf december. Mijn ruitenwissers zijn nog prima. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik kwam op het een forum bij onze oosterburen nog dit draadje tegen over de een bak in de middenconsole voor je munten zonnebril en laadpassen e.d. Er is een 3d print modelbeschikbaar.

https://www.meinid.com/th...e-mittelkonsole-3d-druck/

Lijkt mij een handig toevoeging voor de auto.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 10:25

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:56:
[...]

dan ga ik het een keer weer proberen. mijn conclusie was stoppen met verkeer doet het wel, maar aankomen rijden met 70 met verkeer die stilstaat voor verkeerslichten pikte het bij mij niet. afstand minimum en +1..

misschien pikt het 2 sec later dan dat ik durf, maar betreft gewoon goed remmen, nog geen noodrem en helemaal nog geen abs ingreep :P
volgende keer op maximum afstand zetten en kijken hoe het reageert
Bij mijn golf 7 werkte dit echt niet. Die zag het veel te laat. Maar de id.4 ziet het op tijd om de auto zonder spuugzakjes stil te zetten. Je kan het goed zien op het display. Als er een blauwe auto staat, dan heeft hij hem gezien. Dit werkt mijn inziens sneller dan de HUD.

.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-02 11:23
t2faag schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:22:
Als je een landsgrens overrijdt krijg je een dropdown melding in beeld over de verkeersregels in het land welke je echt weg moet drukken. Aan gezien wij hier in de buurt van de grens wonen is dat best storend.

Ik had dit voor de update uit weten te zetten, alleen kan ik het na de update niet meer vinden. Weet iemand of dit nog kan en waar het zit verstopt?

Heb ook al in de digitale wagendocumentatie gezocht, maar helaas zonder success. Had dan toch liever een boekje gehad :/
Ergens onder de navigatie. Als je die full screen open hebt, is het of het hamburger menu, of het tand wieltje. Auto is 300 meter lopen nu, dus kan het niet even voor je opzoeken

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 17:53
sl1000 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:17:
[...]

Ergens onder de navigatie. Als je die full screen open hebt, is het of het hamburger menu, of het tand wieltje. Auto is 300 meter lopen nu, dus kan het niet even voor je opzoeken
Bedankt! Zit inderdaad ergens bij navigatie... in het tandwiel menu en dan routegeleiding. Helemaal over heen gekeken denk ik... 8)7

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
Ja en die werkt dus niet in mijn auto.. (zie paar posts terug) :F

*sowieso

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 07:56
Sinds kort ook in het bezit van een ID3, eerste indrukken overtreffen mijn verwachtingen. Het is mij alleen nog niet gelukt om de weconnect id werkend te krijgen. Setup in de auto doorlopen, auto toegevoegd aan app, maar info over SoC blijft grijs en voorklimatiseren lukt niet in de app. Tijdens het rijden, parkeren en laden. Iemand tips?

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 09:32
Stockbaard schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:53:
Sinds kort ook in het bezit van een ID3, eerste indrukken overtreffen mijn verwachtingen. Het is mij alleen nog niet gelukt om de weconnect id werkend te krijgen. Setup in de auto doorlopen, auto toegevoegd aan app, maar info over SoC blijft grijs en voorklimatiseren lukt niet in de app. Tijdens het rijden, parkeren en laden. Iemand tips?
Staat de auto wel online? Krijg je bijvoorbeeld verkeersinformatie op jouw navigatie te zien? Als dat niet zo is dan kan het zijn dat ie in offline modes staat. Dat veranderen kan door bij het instapscherm de juiste optie te selecteren, en anders de eerste optie in Setup/Instellingen om te zetten.

Als je wel online is dan zou je kunnen proberen de auto even een tijdje offline te zetten en dan opnieuw online. Wellicht dat dit helpt. Dingen als terugzetten naar fabrieksinstellingen zouden ook kunnen helpen, maar dat heeft wat meer impact.

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
een vraagje ivm wecharge: zijn er nog mensen uit belgie (of elders) waar het niet lukt om wecharge geconfigureerd te krijgen. als ik vanuit weconnect ID we charge instel dan faalt die altijd net na de authorisatie met mijn mastercard. gisteren tot 2 maal toe, een bugje of een feature ?
-nevermind, het werkt vandaag wel, mag dicht

[ Voor 7% gewijzigd door SiegmundB op 19-09-2021 10:25 ]

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
blinded schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:35:
[...]

https://docs.google.com/s...LZLiKor0/edit?usp=sharing

Ik gok dat iemand nu dit wel gaat aanvullen met meer opmaak en opties
Weinig nieuwe ID's in bestelling precies >:)

• johanpastoor
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-01 09:55
Mooie deal gezien voor een Demo ID.3 Max bij een dealer in de buurt. Blijkt dat ze de prijs exclusief BTW adverteren. Stereotype geval 'kleine lettertjes'.

Consumentenbod is al op de hoogte van deze praktijken en heeft toezichthouder ACM ingelicht.

Ik heb wel een private lease offerte aangevraagd, maar weet nu niet zeker hoe te antwoorden ongeacht de prijs die geboden wordt.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 14:24
Afgelopen week de ID.3 moeten laten afslepen vanwege de bekende kapotte draaischakelaar, ging niet meer in D of R. Gelukkig achterwielaandrijving, dus de ADAC had er weinig problemen mee ondanks dat de parkeerrem e.d. er niet afging, nu benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJ0zldKCfZgserOfTWfBruJfKhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiDUJNxSsyTt58eBSFG3Yemd.jpg?f=fotoalbum_large

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:21
D-TECH schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:57:
Afgelopen week de ID.3 moeten laten afslepen vanwege de bekende kapotte draaischakelaar, ging niet meer in D of R. Gelukkig achterwielaandrijving, dus de ADAC had er weinig problemen mee ondanks dat de parkeerrem e.d. er niet afging, nu benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren...
Bekende draaischakelaar? gaan die zo vaak stuk dan?

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 11:45
Gisteren heb ik mij heerlijke Id4 tech opgehaald uit Goes.
Ik heb alleen het idee dat mijn rechterspiegel telekens opnieuw bijgesteld moet worden, alsof hij wegzakt. Is dit een herkenbaar iets? Tips?Ik heb uiteraard niet de automatische naar benedenschakelijk bij achterutirijden ingeschakeld.

Voor de rest heb ik last van een stotterende AA. Ik heb het idee dat dit ligt aan navigeren met FM, ik heb nu tijdelijk FM uitgeschakeld uit het AA ik zal eens kijken of dit effect gaat hebben.

• sl1000
densterdad2 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:56:
[...]

Bekende draaischakelaar? gaan die zo vaak stuk dan?
Jup, dingetje bij de auto’s uit 2020

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
johanpastoor schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:29:
Mooie deal gezien voor een Demo ID.3 Max bij een dealer in de buurt. Blijkt dat ze de prijs exclusief BTW adverteren. Stereotype geval 'kleine lettertjes'.

Consumentenbod is al op de hoogte van deze praktijken en heeft toezichthouder ACM ingelicht.

Ik heb wel een private lease offerte aangevraagd, maar weet nu niet zeker hoe te antwoorden ongeacht de prijs die geboden wordt.
Tijd van mooie deal voor private lease of koop is een beetje voorbij heb ik het idee. Tijdje geleden nog mooie kortingen op 2020 voorraad maar prijzen gaan weer wat omhoog. De 2020 voorraad is nu zeer interessant voor nieuwe leaserijders aangezien deze nog 8% bijtelling hebben. Alles wat je nu nieuw af fabriek wil hebben wordt pas in 2021 geleverd met 16% bijtelling.

[ Voor 3% gewijzigd door RaymondD op 19-09-2021 16:44 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 09:10
KingsCrown schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:14:
Gisteren heb ik mij heerlijke Id4 tech opgehaald uit Goes.
Ik heb alleen het idee dat mijn rechterspiegel telekens opnieuw bijgesteld moet worden, alsof hij wegzakt. Is dit een herkenbaar iets? Tips?Ik heb uiteraard niet de automatische naar benedenschakelijk bij achterutirijden ingeschakeld.

Voor de rest heb ik last van een stotterende AA. Ik heb het idee dat dit ligt aan navigeren met FM, ik heb nu tijdelijk FM uitgeschakeld uit het AA ik zal eens kijken of dit effect gaat hebben.
Ik heb dit in het begin ook gehad, echter had ik wel aanstaan dat hij "automatisch" naar beneden gaat. Ik heb toen de spiegel voor achteruit rijden opnieuw ingesteld. Je kunt namelijk die positie instellen, in de handleiding staat ergens hoe precies. Maar het komt er op neer dat als je in R staat en dan je rechterspiegel instelt, dat hij dit dan opslaat (ofzoiets). Toen ik dit opnieuw had gedaan was bij mij het probleem opgelost. Denk dat het gewoon iets was met geheugen/opslaan van de positie.

En gebruik je AA draadloos? Dat kan het stotteren verklaren, niet alle (naar mijn idee bijna geen enkele) telefoon werkt prettig via draadloos AA. Via de kabel gaat het iig een stuk beter.

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:54

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

II Stevow II schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:16:
[...]

Ik heb dit in het begin ook gehad, echter had ik wel aanstaan dat hij "automatisch" naar beneden gaat. Ik heb toen de spiegel voor achteruit rijden opnieuw ingesteld.
Hé? Hoe stel je dat in? Kan elke ID3/4 dat?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij kan dat niet, maar zul je altijd de spiegelknop in L of R moeten zetten. Dat is een designkeuze waar ik inmiddels prima mee kan leven.
Wat ik stom vind is dat, althans bij mij, alleen rechts naar beneden gaat wanneer ik hem in stand R zet, maar dat de linker star blijft staan wanneer ik hem op L zet.
Of is dat een defect aan mijn kar?

• Soeski
  • Laatst online: 13-02 16:52
Ultraman schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:54:
Volgens mij kan dat niet, maar zul je altijd de spiegelknop in L of R moeten zetten. Dat is een designkeuze waar ik inmiddels prima mee kan leven.
Wat ik stom vind is dat, althans bij mij, alleen rechts naar beneden gaat wanneer ik hem in stand R zet, maar dat de linker star blijft staan wanneer ik hem op L zet.
Neehoor, gewoon een aanname van VW dat je de bestuurderskant zelf wel goed kunt zien....

• II Stevow II
Vandaar dat ik "automatisch" ook tussen quotes had staan, omdat je nog steeds de spiegelknop naar R moet zetten. Echter kun je wel degelijk de positie van de spiegel in de stand instellen. Ik heb hem bijv. niet alleen naar beneden staan, maar ook iets meer naar buiten toe.

Het werkt inderdaad zover ik weet alleen met de rechterspiegel, precies om de reden die Soeskie noemt.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:35
II Stevow II schreef op maandag 20 september 2021 @ 04:12:
[...]

Vandaar dat ik "automatisch" ook tussen quotes had staan, omdat je nog steeds de spiegelknop naar R moet zetten. Echter kun je wel degelijk de positie van de spiegel in de stand instellen. Ik heb hem bijv. niet alleen naar beneden staan, maar ook iets meer naar buiten toe.

Het werkt inderdaad zover ik weet alleen met de rechterspiegel, precies om de reden die Soeskie noemt.
Dat is trouwens niet uniek op de ID3/4, meerdere Volkswagen hadden die optie en het werkt inderdaad alleen met de rechterspiegel (op stand R). Die kan je instellen tijdens het achteruit rijden (of op automaat stand R) met de spiegelknop op R. Bij de bestuurderskant kan je natuurlijk je raam opendoen en je hoofd uit het raam steken of de deur openen, daar heb je de spiegel niet bij nodig (lekker ouderwets dus).

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 15:50
Witzwart schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:49:
Mijn ID4 is van dec. 2020. Al enkele maanden "raspen" mijn ruitenwissers nogal op de voorruit. Al met siliconen olie ingewreven maar dat werkt maar even. Meer mensen last van?
Bij mij juist die van de achterruit, voor nergens last van. Kan ook komen doordat er een hele spinnenkolonie zich heeft gevestigd in achterspoiler van de ID.3 :)

ID.3 Pro S Limited Edition

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-02 21:45
Kan dat niet meer? Dat is dan wel jammer. In mijn Golf 7.5 kan ik die optie aan- of uitzetten, evenals het - in mijn ogen suboptimale- synchroon afstellen van de spiegels. Dat gaat geloof ik via het menu vanuit het autoscherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJZdtNjvmdf8N1jT4bJzL5U_GEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW7aeqJUxRr2p5uume43TAsI.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15
Mitchell2.24v schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:21:
[...]

Kan dat niet meer? Dat is dan wel jammer. In mijn Golf 7.5 kan ik die optie aan- of uitzetten, evenals het - in mijn ogen suboptimale- synchroon afstellen van de spiegels. Dat gaat geloof ik via het menu vanuit het autoscherm.

[Afbeelding]
Je kan dat aanzetten maar zakken doet hij alleen als je knop stand in R staat. Als je dat vinkje uitzet kantelt hij niet als hij op R staat :).
Dit is bij al mijn vorige VAG auto’s altijd al zo geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 20-09-2021 08:24 ]

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:57

ThePsycho

Biertje?

GeeMoney schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:23:
[...]

Je kan dat aanzetten maar zakken doet hij alleen als je knop stand in R staat. Als je dat vinkje uitzet kantelt hij niet als hij op R staat :).
Ik vind het tot nu toe overigens een teleurstelling, mijn vorige auto uit 2005 deed gewoon beide spiegels omlaag als je in z'n achteruit ging. Vraag me af wat de redenering is achter deze opstelling. (Zowel de spiegelschakelaar elke keer bedienen als dat er maar een spiegel gaat)

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-02 21:45
GeeMoney schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:23:
Dat bedoel ik, zijn die vinkjes er nog in de ID.x modellen? Dat de spiegel in R moet staan weet ik inderdaad.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:50
ThePsycho schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:27:
[...]

Ik vind het tot nu toe overigens een teleurstelling, mijn vorige auto uit 2005 deed gewoon beide spiegels omlaag als je in z'n achteruit ging. Vraag me af wat de redenering is achter deze opstelling. (Zowel de spiegelschakelaar elke keer bedienen als dat er maar een spiegel gaat)
Snap het opzich wel, qua veiligheid en overzicht heb ik meer zicht dan dat ze allebei omlaag staan. Het hangt alleen wel af van de situatie welke kant ik dan omlaag zou willen wat wel onhandig is nu. Dit hadden ze beter in het stuur ook kunnen integreren met knoppen die zich dan aanpassen per situatie.

Heb een id3 life mee tijdelijk, Ik moet zeggen. Ik is mijn 1st meteen maar die randjes rond de ventilatieroosters zijn wel echt een stuk mooier ipv dat glimmende zwart van de 1st.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-02 09:35
Net de "We Connect ID" (voor Android) geüpdate. Wow. Wat een verschil. Echt een stuk sneller. Zelf de "naar wagen sturen" van een locatie ging heel snel! (Dt kan natuurlijk ook een gelukje zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door N0EL op 20-09-2021 09:14 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15
ThePsycho schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:27:
[...]

Welke auto was dat dan? Ik ken er geen enkele waarvan beide spiegels automatisch kunnen kantelen.

• DonJunior
N0EL schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:13:
Net de "We Connect ID" (voor Android) geüpdate. Wow. Wat een verschil. Echt een stuk sneller. Zelf de "naar wagen sturen" van een locatie ging heel snel! (Dt kan natuurlijk ook een gelukje zijn)
Nou bij mij werkt het anders nog steeds allemaal voor geen meter (ook Android).
Ik kan alleen de SOC zien. De rest werkt niet.. loop nu met de servicedesk van VW heen en weer te mailen, heb de auto al 3x teruggezet naar fabrieksinstellingen, de app al opnieuw geinstalleerd en gereset. Maar kan nog steeds geen tijden invoeren voor het klimatiseren zowel in de app als in de auto ontbreekt dat deel van het menu gewoon. Screenshots en alles doorgestuurd naar VW. Tot nu toe alleen nog maar standaard reacties als 'Resetten' terug gehad.

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:31:
[...]

Nou bij mij werkt het anders nog steeds allemaal voor geen meter (ook Android).
Ik kan alleen de SOC zien. De rest werkt niet.. loop nu met de servicedesk van VW heen en weer te mailen, heb de auto al 3x teruggezet naar fabrieksinstellingen, de app al opnieuw geinstalleerd en gereset. Maar kan nog steeds geen tijden invoeren voor het klimatiseren zowel in de app als in de auto ontbreekt dat deel van het menu gewoon. Screenshots en alles doorgestuurd naar VW. Tot nu toe alleen nog maar standaard reacties als 'Resetten' terug gehad.
Simpelste is om even zekering F19 eruit te trekken en terug te steken. Dit reset je communicatie module.
Deze zit in de cabine, 2e rij van links, 5e positie van boven. Let op, niet alle posities zijn gevuld. Beste is even een foto te maken en dan op een vrije positie in te zoomen, dan zie je kleine nummertjes op elk vrij zekering slot staan.

Haal de zekering eruit, zonder dat de auto aan is (dus niet in de stoel zitten), 5 seconden wachten en terug steken is meestal al voldoende. Als je de auto uit houdt, voorkomt dit error meldingen.
Na terug steken een minuutje wachten zodat de module kan booten, dan op de stoel gaan zitten en wachten totdat alles goed is opgestart (navigatie werkt, laadstatus word weergegeven, etc) en dan pas op het rempedaal trappen.

Dit lost het eigenlijk altijd op.

Blijf wel van de andere zekeringen af, als je de verkeerde trekt kun je storingen krijgen die alleen de dealer kan resetten

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 20-09-2021 10:15 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mitchell2.24v schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:21:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, dat zat op de Golf 7 ook als je die optie had.
Dat vinkje is er in de ID.x nog steeds... maar hij doet lekker niks tenzij je de spiegelselector dus op R zet.
Daar ben ik wel aan gewend en mis het zakken niet zo omdat er een prima achteruitrijcamera op de ID.3 zit.
Maar dat is dus anders dan je gewend bent.
Andere kleine dingen die ik mis van de Golf is het kleine opbergvakje linksonder het stuur. Daar paste mooie een portefeuille in. En ik mis de opbergklep in de hemel om een (zonne)bril in te doen. (En het gekoelde handschoenencompartiment was leuk, maar die mis ik niet zo).
Gelukkig hebben we er een grote middenbak voor teruggekregen. Maar dat vond ik twee fijne opbergkleppies.

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Kan niet echt testen of het ook werkt vandaag aangezien mijn 4.1 M bij de dealer staat voor 2 terugroepakties.
Hopelijk gaan ze nu ook snel de lokatie van de auto, auto afgesloten etc etc opties toevoegen welke al lang bij de andere VAG modellen geimplementeerd zijn.

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:11:
[...]

Simpelste is om even zekering F19 eruit te trekken en terug te steken. Dit reset je communicatie module.
Deze zit in de cabine, 2e rij van links, 5e positie van boven. Let op, niet alle posities zijn gevuld. Beste is even een foto te maken en dan op een vrije positie in te zoomen, dan zie je kleine nummertjes op elk vrij zekering slot staan.

Haal de zekering eruit, zonder dat de auto aan is (dus niet in de stoel zitten), 5 seconden wachten en terug steken is meestal al voldoende. Als je de auto uit houdt, voorkomt dit error meldingen.
Na terug steken een minuutje wachten zodat de module kan booten, dan op de stoel gaan zitten en wachten totdat alles goed is opgestart (navigatie werkt, laadstatus word weergegeven, etc) en dan pas op het rempedaal trappen.

Dit lost het eigenlijk altijd op.

Blijf wel van de andere zekeringen af, als je de verkeerde trekt kun je storingen krijgen die alleen de dealer kan resetten
Thanks voor de tip.. maar als ik de SOC kan zien dan werkt de communicatie module wel toch?
Mijn issue is dat ik ook in de auto zelf, in het voorklimatiseren menu, geen optie heb om iets te doen. Dus ik open het menu en zie dan alleen temperatuur staan.. Geen tabbladen tot tijden instellen. Of lost zekering 19 lostrekken ook dit issue op (heb dat namelijk nog niet eerder gelezen op dit niveau)

*sowieso

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Spiegelstand onthouden kan, moet wel coderen met vcds/obd11.

Volgende dingen ook:
LA stand onthouden bij start
Easy entry

En nog paar dingen. Als 3.0 update dit niet fixt maak ik de stappenplannen voor codeerbare dingen. 3.0 duurt nog even (11 weken?), maar meeste opties zijn al zichtbaar op het scherm voordat je start. Dus een kwestie van een gegeven aanpassen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:42:
[...]

Thanks voor de tip.. maar als ik de SOC kan zien dan werkt de communicatie module wel toch?
Mijn issue is dat ik ook in de auto zelf, in het voorklimatiseren menu, geen optie heb om iets te doen. Dus ik open het menu en zie dan alleen temperatuur staan.. Geen tabbladen tot tijden instellen. Of lost zekering 19 lostrekken ook dit issue op (heb dat namelijk nog niet eerder gelezen op dit niveau)
Ja, nu is je verbinding uni-directioneel ipv bi- directioneel. Mijn ervaring is dat de communicatie module meer doet dan alleen een 4G verbinding opzetten. Er wordt ook een soort van vpn verbinding opgezet met de backend van VW, en vaak gaat daar iets mis.

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02 21:35
Ultraman schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:15:
[...]

Klopt, dat zat op de Golf 7 ook als je die optie had.
Dat vinkje is er in de ID.x nog steeds... maar hij doet lekker niks tenzij je de spiegelselector dus op R zet.
Daar ben ik wel aan gewend en mis het zakken niet zo omdat er een prima achteruitrijcamera op de ID.3 zit.
Maar dat is dus anders dan je gewend bent.
Andere kleine dingen die ik mis van de Golf is het kleine opbergvakje linksonder het stuur. Daar paste mooie een portefeuille in. En ik mis de opbergklep in de hemel om een (zonne)bril in te doen. (En het gekoelde handschoenencompartiment was leuk, maar die mis ik niet zo).
Gelukkig hebben we er een grote middenbak voor teruggekregen. Maar dat vond ik twee fijne opbergkleppies.
Bij mijn Jetta Hybrid uit 2013 werkt het op deze manier (dus spiegelselector op R), anders werkt het niet. Voor zover ik weet is het op de Polo die later is uitgekomen ook zo.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• Metalingus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2025
Aangevuld:

Zullen er vast een hoop nog niet op staan, wie biedt meer?

• andreasvdwal
Metalingus schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:51:
Aangevuld:

Ik ben de enige met mijn ID.3 ;) Volgende week rond deze tijd rij ik er denk ik in weg.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:57

ThePsycho

Biertje?

GeeMoney schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:27:
[...]

Welke auto was dat dan? Ik ken er geen enkele waarvan beide spiegels automatisch kunnen kantelen.
Dat was een Land Rover, verder heb ik ook nooit een andere auto gezien die dat heeft.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:25:
[...]

Ja, nu is je verbinding uni-directioneel ipv bi- directioneel. Mijn ervaring is dat de communicatie module meer doet dan alleen een 4G verbinding opzetten. Er wordt ook een soort van vpn verbinding opgezet met de backend van VW, en vaak gaat daar iets mis.
Ga ik dat toch maar eens proberen vanmiddag. Wilde net de climate control direct aanzetten. (via menu, start klimatiseren.. en dat werkt dus ook niet inderdaad)
Ik kom er op terug ;)

*sowieso

• AMARONE
Heb het al een kleine week. De app voelt sneller en vooral de bestemming komt veel beter door maar verder is het nog wel karig.

Simpele functies zoals de auto op slot etc. ontbreken nog. Zo moeilijk is dat toch niet.

• Soeski
AMARONE schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:24:
[...]

Heb het al een kleine week. De app voelt sneller en vooral de bestemming komt veel beter door maar verder is het nog wel karig.

Simpele functies zoals de auto op slot etc. ontbreken nog. Zo moeilijk is dat toch niet.
Vreemd wel dat de ene Android dit al wel heeft en de ander nog niet (zit nog op 1.18 en geen nieuwe beschikbaar). Samsung S21.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ThePsycho schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:03:
[...]

Dat was een Land Rover, verder heb ik ook nooit een andere auto gezien die dat heeft.
Een Model 3 doet het ook. Zowel de berijders als de passagierspiegel kantelen omlaag bij achteruitrijden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• sl1000
AMARONE schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:24:
[...]

Zit nog niet in de code van de auto. It takes two to tango…
Wellicht met v3.0 ofzo

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:53
Aangevuld:

Mijn bestelling er ook in gezet

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:17:
[...]

Ga ik dat toch maar eens proberen vanmiddag. Wilde net de climate control direct aanzetten. (via menu, start klimatiseren.. en dat werkt dus ook niet inderdaad)
Ik kom er op terug ;)
Success, die 5 amp zekeringen trek je er met je vingers niet makkelijk uit. Pak in dat geval even het zekeringentangetje uit de zekeringenkast onder de motorkap. Die is van kunststof en voorkomt kortsluiting.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:24
Ik kan met de nieuwe versie geen stoel of stuurverwarming meer selecteren in de app om voor te verwarmen in onze 3.1m.

• sl1000
darud schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:18:
[...]

Ik kan met de nieuwe versie geen stoel of stuurverwarming meer selecteren in de app om voor te verwarmen in onze 3.1m.
Je kiest nu voor een zone (links of rechts) en dan zet hij alles aan in die zone als je dat will. Nogal onduidelijk, maar doet zijn ding

• II Stevow II
Simply1337 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:43:
Spiegelstand onthouden kan, moet wel coderen met vcds/obd11.

Volgende dingen ook:
LA stand onthouden bij start
Easy entry

En nog paar dingen. Als 3.0 update dit niet fixt maak ik de stappenplannen voor codeerbare dingen. 3.0 duurt nog even (11 weken?), maar meeste opties zijn al zichtbaar op het scherm voordat je start. Dus een kwestie van een gegeven aanpassen
Heb je dit zelf toevallig al geprobeerd? Kan zeker niet met de gratis versie van OBD11? :X
Zou hier graag mee aan de slag gaan, jammer dat er geen opensource variant is van deze software. (Right To Repair? :D)

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:24
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:39:
[...]

Je kiest nu voor een zone (links of rechts) en dan zet hij alles aan in die zone als je dat will. Nogal onduidelijk, maar doet zijn ding
Inderdaad dat was mij nog niet opgevallen, fijn dat het toch nog kan voor de komende maanden.

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-02 19:22
Aangevuld:

Ik heb em ook ingevuld!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-01 09:59
Had ik afgelopen week niet een e-mailtje moeten ontvangen met een verzoek om 2.3 te autoriseren?
Zo ja: wat te doen?

• sl1000
gappendaal schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:32:
Had ik afgelopen week niet een e-mailtje moeten ontvangen met een verzoek om 2.3 te autoriseren?
Zo ja: wat te doen?
Niet persé. De uitrol gaat in waves, wellicht ben je gewoon nog niet aan de beurt

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik snap niet zo goed waar die mails voor nodig zijn eigenlijk. Waarom zou de update niet in het algemeen aangeboden kunnen worden?

• DonJunior
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:17:
[...]

Ik kom er op terug ;)
@sl1000 Zojuist geprobeerd.. precies de stappen gevolgd maar helaas geen verschil. Menu blijft leeg en ook in de apl. geen optie tot klimatiseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHUI-FumKBWhSFfZDsaZl3Yrlx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RB5APUa6O15vOWANfWBZMfoa.jpg?f=fotoalbum_large

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:13:
[...]

@sl1000 Zojuist geprobeerd.. precies de stappen gevolgd maar helaas geen verschil. Menu blijft leeg en ook in de apl. geen optie tot klimatiseren.

[Afbeelding]
Heb je het nu over de optie in de auto, of de optie in je telefoon app? Die reset werkt natuurlijk niet voor de menu’s in de auto.

En wat wil je precies in de auto bereiken?

• sl1000
Ultraman schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:35:
Ik snap niet zo goed waar die mails voor nodig zijn eigenlijk. Waarom zou de update niet in het algemeen aangeboden kunnen worden?
Vermoedelijk omdat tijdens downloaden deel één, een deel van de functionaliteit van de auto wordt uitgeschakeld. Daar moet je actief mee instemmen.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nav de spreadsheet

Wat vreemd dat sommige mensen hun ID4 incl assistance pack in augustus besteld hebben en de auto eerder geleverd krijgen dan anderen die in mei besteld hebben.

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:26:
[...]

Heb je het nu over de optie in de auto, of de optie in je telefoon app? Die reset werkt natuurlijk niet voor de menu’s in de auto.

En wat wil je precies in de auto bereiken?
Dat schreef ik hier: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Na een screenshot van @PB1983 (zie: PB1983 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1")
Kwam ik tot de conclusie dat ik niet alleen opties mis in de app maar deze in de auto ook niet heb.

Vervolgens zeg jij dat ik zekering 19 dan eruit moet halen .. maar dat is alleen voor communicatie van en naar de auto. En dat werkt bij mij 'redelijk' (als in.. ik krijg de SOC te zien, en kan de auto een adres sturen (wat dan wel 2 uur of langer duurt)

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:16:
[...]

Dat schreef ik hier: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Na een screenshot van @PB1983 (zie: PB1983 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1")
Kwam ik tot de conclusie dat ik niet alleen opties mis in de app maar deze in de auto ook niet heb.

Vervolgens zeg jij dat ik zekering 19 dan eruit moet halen .. maar dat is alleen voor communicatie van en naar de auto. En dat werkt bij mij 'redelijk' (als in.. ik krijg de SOC te zien, en kan de auto een adres sturen (wat dan wel 2 uur of langer duurt)
Ik ging er vanuit dat het alleen niet werkte in je telefoon. Misverstandje.
Welke versie van de infotainment heb je nu? 0910 of 0792?

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:22:
[...]

Ik ging er vanuit dat het alleen niet werkte in je telefoon. Misverstandje.
Welke versie van de infotainment heb je nu? 0910 of 0792?
Afgelopen week een foto gemaakt.. toen stond ie op 0792.
Gisteren wel de WeCharge app update gehad maar nog niet de 2.3 (als je dat bedoelt)

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:49:
[...]

Afgelopen week een foto gemaakt.. toen stond ie op 0792.
Gisteren wel de WeCharge app update gehad maar nog niet de 2.3 (als je dat bedoelt)
Het zit ergens in mij hoofd dat voorklimatiseren een laadlocatie vereist en vertrektijd.
Zal zo nog eens in de auto kijken hoe het er bij mij uitziet. Al heb ik 2.3 al.

Edit: nee ik heb geen laad locatie, en inactieve vertrektijden maar wel de andere opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSJwpAclo2QX0152c_Y_wa-EZJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7E4v2usQOQk3zuBGrU78gtB.jpg?f=fotoalbum_large

Had je al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Werkt dat ook niet, dan is de dealer plagen het enige idee wat ik nog heb :’(

[ Voor 40% gewijzigd door sl1000 op 20-09-2021 22:32 ]

• DonJunior
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:16:
[...]

Het zit ergens in mij hoofd dat voorklimatiseren een laadlocatie vereist en vertrektijd.
Zal zo nog eens in de auto kijken hoe het er bij mij uitziet. Al heb ik 2.3 al.

Edit: nee ik heb geen laad locatie, en inactieve vertrektijden maar wel de andere opties.

[Afbeelding]

Had je al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Werkt dat ook niet, dan is de dealer plagen het enige idee wat ik nog heb :’(
Yes, reset naar fabrieksinstellingen heb ik vanuit VW support ook aangedragen gekregen. Dat werkt helaas ook niet. :|
Hoe dan ook wel bedankt voor het meedenken he.. dat wordt zeker gewaardeerd! ;)

Edit: Nu ontvang ik zojuist en mail vanuit VW Support
Dear Mr DonJunior

Thank you for your reply and provided screenshots.

Please be aware that we have forwarded your case to our technical department for further analysis of the issue, and we will contact you again as soon as we receive their feedback.

Thank you in advance for your patience and understanding.

[..]

We wish you always a safe drive with your Volkswagen ID.3!

Yours faithfully
Your Digital Service Team
Ergo, ze hebben het maar geëscaleerd haha

[ Voor 22% gewijzigd door DonJunior op 21-09-2021 08:18 . Reden: Mail van VW gehad. ]

*sowieso

• sl1000
DonJunior schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:07:
[...]

Yes, reset naar fabrieksinstellingen heb ik vanuit VW support ook aangedragen gekregen. Dat werkt helaas ook niet. :|
Hoe dan ook wel bedankt voor het meedenken he.. dat wordt zeker gewaardeerd! ;)

Edit: Nu ontvang ik zojuist en mail vanuit VW Support

[...]

Ergo, ze hebben het maar geëscaleerd haha
Mwah, die mail heb ik ook wel eens gehad en daarna noooooit meer wat van gehoord…
Maar zal mijn vingers gekruist houden voor je.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 19:40
Hmmm, had gister een raar dingetje met TA.
Ik sta in de file met TA ingeschakeld. Verkeer staat stil, na paar seconden kruipt mijn voorgangen een aantal meters vooruit. Mijn auto sluit keurig aan, maar blijft door rollen, tot uiteindelijk noodstop ingrijpt (rode ID light, piep etc.....)
Was wel een lage sport auto voor me, maar op het scherm zag ie m goed.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Soeski
sl1000 schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:39:
[...]

Wat mij betreft mogen ze dit meteen terug draaien. Die afbeelding met zone selectie vond ik echt prima. Nu moet het in je instellingen menu... WHY?! 8)7
Oh, en er zou Dark Mode in zitten nu, maar dat werkt helaas niet. Samsung S21 in Dark Mode, maar app is wit. Ook na hardhandig killen en vers starten.

[ Voor 15% gewijzigd door Soeski op 21-09-2021 12:44 ]

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-09-2025
DonJunior schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk ben ik na meerdere keren er door de dealer op gewezen te worden dat deze functie niet op mijn auto zat (ID.3B) naar een andere dealer geweest. Deze kwamen tot de conclusie dat de functie per abuis niet door de fabriek geactiveerd was. Na een uurtje wachten kon ik mijn auto weer voorklimatiseren :)

• RaymondD
  • Laatst online: 10:14
Het zou toch zo moeten zijn dat na de app update de afbeelding van de auto in de app in de juiste kleur en met juiste velgen weergegeven wordt? Ik zie nog steeds de witte ID.3 met de 20 inch velgen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• AMARONE
RaymondD schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:51:
Het zou toch zo moeten zijn dat na de app update de afbeelding van de auto in de app in de juiste kleur en met juiste velgen weergegeven wordt? Ik zie nog steeds de witte ID.3 met de 20 inch velgen.
Ja, maar in Nederland krijg je Pon er gratis bij(wat grappig is want bij Pon is niets gratis) en dus werkt dat hier niet.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 09:32
Klopt, dat werkt alleen in Nederland niet goed. Schijnt iets met de importeur die er tussen zit te maken te hebben waardoor de app geen toegang heeft tot de exacte configuratie... Klinkt me allemaal wat vaag in de oren aangezien het via de VIN altijd te achterhalen zou moeten zijn, maar genoemde is tot nu toe de verklaring.

• Djelfret
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-02 19:22
AndereKoekoek schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:33:
Nav de spreadsheet

Wat vreemd dat sommige mensen hun ID4 incl assistance pack in augustus besteld hebben en de auto eerder geleverd krijgen dan anderen die in mei besteld hebben.
Dat is ook vreemd. Er is geen peil op te trekken. Vreemd is ook dat de leasemaatschappij nog steeds aangeeft dat de auto 15 oktober geleverd wordt, terwijl de dealer (na rechtstreeks contact gehad te hebben daarmee) aangeeft dat de auto pas geleverd wordt op 17 december. Dus de info van de leasemaatschappij hoeft niet persé te kloppen.

• sl1000
Djelfret schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:11:
[...]

Dat is ook vreemd. Er is geen peil op te trekken. Vreemd is ook dat de leasemaatschappij nog steeds aangeeft dat de auto 15 oktober geleverd wordt, terwijl de dealer (na rechtstreeks contact gehad te hebben daarmee) aangeeft dat de auto pas geleverd wordt op 17 december. Dus de info van de leasemaatschappij hoeft niet persé te kloppen.
LM wordt door de dealer op de hoogte gehouden, dus meestal klopt van hun informatie helemaal geen klap.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:52
Bij mij heeft ie 'm wel aangepast in de nieuwe versie van de app (op Android). Echter, mijn ID3 heb ik zelf uit Duitsland geïmporteerd en staat pas sinds half augustus op NL kenteken, dus misschien dat het daarom bij mij wel werkt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
Zag deze nieuwe volledig elektrische Renault Megane. Met 60 kWh bruikbaar en 220 pk waarschijnlijk vanaf 40k€.

Heel groot voordeel: Infotainment draait gewoon op Android Automotive OS, net als bij de Polestar 2.

Nadeel: alleen voorwielaandrijving.

https://ev-database.nl/au...-Megane-E-Tech-EV60-220pk

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 15:50
MJMaverick schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:01:
[...]

Klopt, dat werkt alleen in Nederland niet goed. Schijnt iets met de importeur die er tussen zit te maken te hebben waardoor de app geen toegang heeft tot de exacte configuratie... Klinkt me allemaal wat vaag in de oren aangezien het via de VIN altijd te achterhalen zou moeten zijn, maar genoemde is tot nu toe de verklaring.
De apps van de VAG groep waren eigenlijk best oké, totdat PON in Nederland zich er mee ging bemoeien. Kan mij de release van de nieuwe Skoda (Seat, Audi en VW) app van een paar jaar terug nog wel herinneren.. De helft van de opties werkte niet meer, en je moest opeens je auto opnieuw koppelen (dus dag ritregistratie)

[ Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 21-09-2021 13:05 ]

ID.3 Pro S Limited Edition

• DonJunior
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm_KDnkGhl1ckE3RKj_yhi4OO7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PADcLKZtTYoRuw4hzw1QicNs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie altijd de verkeerde op het scherm O-)

*sowieso

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 08:48
ID.4 Max

Ondertussen ben ik een ruime week in het heerlijke zuid oosten van Frankrijk (met Caravan), over de rit zal ik later meer posten, maar die ging voortreffelijk. Beter dan de eerdere rit naar Le Mans (ook met Caravan).

Op dit moment heb ik een hardnekkig “probleem” en hoop dat iemand mij in de goede richting kan duwen zonder (in NL?) naar de dealer te moeten.
Mijn navigatie heeft ongeveer 150km voor de eindbestemming aangegeven niet te kunnen navigeren naar waar dan ook. Het lijkt er dus op dat dit gedeelte van Frankrijk (natuurpark Verdon) niet (volledig) in de navigatie staat. Sommige wegen zie ik wel, maar sommige ook niet. Vergeleken met Google maps.

Gisteren een roadtrip naar Cannes, Nice, Monaco en San Remo gedaan. 400km totaal, totaal geen probleem qua bereik (kwam met 13% weer op de camping terug). Grappige was, in Italië was de navigatie weer functioneel. Tot ik 10-15km Frankrijk in was en toen was de eindbestemming weer niet te navigeren.

Iemand een gouden tip hoe ik dit stukje niemandsland kan laten downloaden? Auto heeft 1/2 soms volledig 4G bereik, keer op een wifi hotspot zetten?

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 21:15
x-RaY99 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:52:
Op dit moment heb ik een hardnekkig “probleem” en hoop dat iemand mij in de goede richting kan duwen zonder (in NL?) naar de dealer te moeten.
Mijn navigatie heeft ongeveer 150km voor de eindbestemming aangegeven niet te kunnen navigeren naar waar dan ook. Het lijkt er dus op dat dit gedeelte van Frankrijk (natuurpark Verdon) niet (volledig) in de navigatie staat. Sommige wegen zie ik wel, maar sommige ook niet. Vergeleken met Google maps.
Wij hebben dit probleem ook eventjes gehad in zuid frankrijk (Perpignan) Eerst konden we gewoon navigeren naar de camping en tijdens de laatste etappe kapte de navigatie er ineens mee en kon hij ook niet meer naar de camping navigeren. Het laatste stuk met googlemaps via android auto genavigeerd.
De volgende dag was het automagisch weer opgelost en de rest van de vakantie ook geen last weer van gehad.
Het lijkt wel alsof hij dat stuk kaart opnieuw moest ophalen, maar dat hij de oude al had weggegooid voordat de nieuwe binnen was o.i.d.

• x-RaY99
leinenga schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:26:
[...]

Wij hebben dit probleem ook eventjes gehad in zuid frankrijk (Perpignan) Eerst konden we gewoon navigeren naar de camping en tijdens de laatste etappe kapte de navigatie er ineens mee en kon hij ook niet meer naar de camping navigeren. Het laatste stuk met googlemaps via android auto genavigeerd.
De volgende dag was het automagisch weer opgelost en de rest van de vakantie ook geen last weer van gehad.
Het lijkt wel alsof hij dat stuk kaart opnieuw moest ophalen, maar dat hij de oude al had weggegooid voordat de nieuwe binnen was o.i.d.
Zelf dacht ik ook, nouja eerder over gelezen, komt vast wel goed de volgende dag.
Maar na 12 dagen en evenzoveel ritten geen functionerende navigatie in dit deel van Frankrijk. ;w

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• andreasvdwal
ID.4 Max

Ondertussen ben ik een ruime week in het heerlijke zuid oosten van Frankrijk (met Caravan), over de rit zal ik later meer posten, maar die ging voortreffelijk. Beter dan de eerdere rit naar Le Mans (ook met Caravan).

Gisteren een roadtrip naar Cannes, Nice, Monaco en San Remo gedaan. 400km totaal, totaal geen probleem qua bereik (kwam met 13% weer op de camping terug). Grappige was, in Italië was de navigatie weer functioneel. Tot ik 10-15km Frankrijk in was en toen was de eindbestemming weer niet te navigeren.

Iemand een gouden tip hoe ik dit stukje niemandsland kan laten downloaden? Auto heeft 1/2 soms volledig 4G bereik, keer op een wifi hotspot zetten?
Lekker dwalen tijdens de vakantie dan kom je op de mooiste plekjes. Of even papieren kaart kopen dat is heerlijk genieten :)

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FlowDesign schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:30:
Heel groot voordeel: Infotainment draait gewoon op Android Automotive OS, net als bij de Polestar 2.
Dat kun je dan ook weer zien als een nadeel gezien de datahonger van Google. ;)

• Tukk
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zie gewoon netjes mijn eigen kleur ID.3 Ja

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• x-RaY99
andreasvdwal schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:58:
[...]

Lekker dwalen tijdens de vakantie dan kom je op de mooiste plekjes. Of even papieren kaart kopen dat is heerlijk genieten :)
Uiteraard, wij zijn ook op de meest mooie plekjes geweest, waar je elkaar niet kon passeren zonder een paar honderd meter achteruit te rijden en er kuilen van een halve meter diep zaten.
Nu vind ik dat helemaal prima en leuk, maar mijn vrouw wat minder. Laat staan met een caravan. ;) :P

En uiteraard hebben we andere middelen die ons dan helpen, de borden, een telefoon (als die bereik heeft) met maps of wat voor app dan ook.

Maar zonder gekheid, in een moment van goh, laat ik ff vragen of er een bestaande fix is. Hoe zorg ik dat de onboard navigatie gewoon een kaart heeft :>

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 21:39

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Mediasysteem herstarten door de knop 20 sec ingedrukt te houden.

• x-RaY99
niki_lauda schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:23:
[...]

Mediasysteem herstarten door de knop 20 sec ingedrukt te houden.
Helaas ook al op meerdere dagen geprobeerd zonder effect.

• FlowDesign
Ultraman schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:27:
[...]

Dat kun je dan ook weer zien als een nadeel gezien de datahonger van Google. ;)
Als je niet wil dat bedrijven dingen van je weten kun je beter sowieso ff over je eigen smartphone heen rijden ;)

Overigens verzamelen veel automerken ook zonder een dergelijk OS al jaren erg veel data.

• FlowDesign
https://www.autoweek.nl/a...er-geld-voor-ev-subsidie/

Ik zou niet blij worden als m'n lease EV pas in 2022 geleverd wordt :o

• niki_lauda

niki_lauda

FlowDesign schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:47:
[...]

Als je niet wil dat bedrijven dingen van je weten kun je beter sowieso ff over je eigen smartphone heen rijden ;)

Overigens verzamelen veel automerken ook zonder een dergelijk OS al jaren erg veel data.
Of een Firewall installeren. Dan kun je veel dingen blokkeren.

• FlowDesign
niki_lauda schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:14:
[...]

Of een Firewall installeren. Dan kun je veel dingen blokkeren.
Ik heb Blokada V4 altijd aan op m'n smartphone :)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:15

MLLL

Palm Treo 650

FlowDesign schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:08:
[...]

Ik Cloudflare

• niki_lauda

niki_lauda

FlowDesign schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:08:
[...]

NoRoot Firewall

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 13:36
Daarentegen is bij zakelijke aankoop de MIA verdubbeld van 13,5% naar 27% *O* Erg fijn voor mijn nog te leveren ID.5. Dat compenseert dan hopelijk mooi de meerprijs t.o.v. de ID.4.

• FlowDesign
Vighu schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:36:
[...]

Daarentegen is bij zakelijke aankoop de MIA verdubbeld van 13,5% naar 27% *O* Erg fijn voor mijn nog te leveren ID.5. Dat compenseert dan hopelijk mooi de meerprijs t.o.v. de ID.4.
Dus ook een voordeel voor de leasemaatschappij, misschien dat dat een beetje de leaseprijs drukt, dan compenseert het een beetje de hogere bijtelling.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Vighu schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:36:
[...]

cutoff prijs is wel laag of nie? hmm helaas nog geen taycan kopen voor een habbekrats :'(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hsPTfN5wQdBRL2LkHkCKqAOBfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJJlRzXIeDoSQSM7RzSk2Rmf.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben (nog) maar twee openbare laadpalen in de garage (werk). Toevallig stond er nog een ID.4. Binnenkort worden gelukkig eigen laadpunten gemaakt/gereserveerd voor mijn bedrijf, sinds één van deze twee blijkbaar in storing schoot eind verleden week waardoor mijn auto dus niét was opgeladen aan het einde van de dag :(

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 19:41
Aangevuld:

Ook aangevuld! Met een verwachte levertijd van eind november hoop ik het te redden. Levering in 2022 wordt toch een hap uit mijn begroting 8) .
Pagina: 1 ... 134 ... 393 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.