Ik frustreer mij hier ook mateloos aan. Inderdaad, als het rustig is dan werkt het hartstikke fijn, maar rijd je in de spits kun je het wel vergeten. Als het druk is rijd ik dan ook nog bijna liever op LIM dan ACC, ook al verslaat dat het idee van ontspannen rijden met je voet van het stroompedaal.t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:
Ik blijf toch wel moeite hebben met de afstand die de ACC aanhoudt. Op de foto de afstand wat die van ons aan houdt op de meest dichtbijzijnde setting. Doet die van jullie dat ook?
[Afbeelding]
Ik weet dat die afstand waarschijnlijk wettelijk verplicht is, maar het komt echt niet overeen met wat de meeste mensen in de realiteit doen. Als het rustig werkt dit wel prima en maakt die afstand niet veel uit, maar zodra het wat drukker begint te worden is het geen doen. Steeds weer auto's die zich er voor gooien en de ID dus weer verder afremt. Ook inhalen is daardoor een drama. Dus dan maar weer zelf gas bij geven, maar ja dat is dan weer niet bevordelijk voor het verbruik.
Hopelijk wordt toch echt wat meer geoptimaliseerd en kan het systeem in de toekomst verder vooruit kijken dan dat het nu doet. Dus ook naar het verkeer voor de auto voor je....
Tuurlijk snap ik wel dat het wettelijk verplicht is, maar hoe fijn zou het zijn als je met een disclaimer de afstand kan verkorten? Tesla autopilot is ook op eigen risico.
Overigens denk ik wel dat het systeem in de drukte goed zou werken als iedereen het zou hebben, zou gebruiken, en niet continue van baan wisselt omdat er weer een 80-rijder op een 100-snelweg is.
EDIT: Ohja en wat dus ook wel fijn zou zijn is dat als er een auto inhaalt en voor je schiet dat hij iets beter verwerkt dat de auto voor je sneller rijdt en je daarom niet hoeft af te remmen. Daar vergist hij zich nog iets te vaak met als gevolg gevaarlijke remsituaties....
[ Voor 6% gewijzigd door BDelamontagne op 08-07-2021 08:58 ]
:strip_exif()/f/image/pXLXYsFCYDiGaLHolFOsIPuw.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/q8YNmNWyQkoZTjzkTU3XF3dO.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lxgotCbAjRJxKWybNNQXbSip.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4th85JqdQaisBonzEccjFL6T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F7mwXdQMruQZro1tLSB8nQYi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8V6CjsJRC2huuOrxKuvxQbQL.jpg?f=fotoalbum_large)