Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 111 ... 393 Laatste
Acties:

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-01 14:36
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:36:
Ik blijf toch wel moeite hebben met de afstand die de ACC aanhoudt. Op de foto de afstand wat die van ons aan houdt op de meest dichtbijzijnde setting. Doet die van jullie dat ook?

[Afbeelding]

Ik weet dat die afstand waarschijnlijk wettelijk verplicht is, maar het komt echt niet overeen met wat de meeste mensen in de realiteit doen. Als het rustig werkt dit wel prima en maakt die afstand niet veel uit, maar zodra het wat drukker begint te worden is het geen doen. Steeds weer auto's die zich er voor gooien en de ID dus weer verder afremt. Ook inhalen is daardoor een drama. Dus dan maar weer zelf gas bij geven, maar ja dat is dan weer niet bevordelijk voor het verbruik.

Hopelijk wordt toch echt wat meer geoptimaliseerd en kan het systeem in de toekomst verder vooruit kijken dan dat het nu doet. Dus ook naar het verkeer voor de auto voor je....
Ik frustreer mij hier ook mateloos aan. Inderdaad, als het rustig is dan werkt het hartstikke fijn, maar rijd je in de spits kun je het wel vergeten. Als het druk is rijd ik dan ook nog bijna liever op LIM dan ACC, ook al verslaat dat het idee van ontspannen rijden met je voet van het stroompedaal.

Tuurlijk snap ik wel dat het wettelijk verplicht is, maar hoe fijn zou het zijn als je met een disclaimer de afstand kan verkorten? Tesla autopilot is ook op eigen risico.

Overigens denk ik wel dat het systeem in de drukte goed zou werken als iedereen het zou hebben, zou gebruiken, en niet continue van baan wisselt omdat er weer een 80-rijder op een 100-snelweg is. :9

EDIT: Ohja en wat dus ook wel fijn zou zijn is dat als er een auto inhaalt en voor je schiet dat hij iets beter verwerkt dat de auto voor je sneller rijdt en je daarom niet hoeft af te remmen. Daar vergist hij zich nog iets te vaak met als gevolg gevaarlijke remsituaties....

[ Voor 6% gewijzigd door BDelamontagne op 08-07-2021 08:58 ]

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-01 08:32
DonJunior schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:53:
[...]

Denk dat je de instellingen door elkaar haalt. Het streepje staat nu op de meest 'verre' afstand.. probeer hem eens in het midden te zetten (voor het effect)
Zal ik eens doen, maar nu staat ie op de stand op de foto... Dat is toch de dichtsbij stand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VhQEWBgWtaCwz8R0HqU5kWgTDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXLXYsFCYDiGaLHolFOsIPuw.jpg?f=fotoalbum_large

Laten we leuk blijven tegen elkaar

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Zal ik eens doen, maar nu staat ie op de stand op de foto... Dat is toch de dichtsbij stand?

[Afbeelding]
Klopt. Daar staat ie bij mij altijd op, vooral omdat ik niet wil dat ie op de rechterbaan 3 km voor een vrachtwaggol al gaat afremmen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Meer mensen problemen met de We Connect ID app? Bij mij wordt de laadstatus niet meer bijgewerkt en ook kan ik klimatiseren op afstand niet starten.

Net al geprobeerd om de infotainment te resetten naar fabrieksinstellingen maar ook dan krijg ik een foutmelding dat hij de We Connect registratie niet kan verwijderen of zoiets...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:47
[...]

[Afbeelding]
Ja dat is de stand met de minste afstand.. da's wel vaag dan.
Als ik hem in mijn Golf op die stand zet dan zit ik echt niet op mijn gemak zo dichtbij.
Natuurlijk is afstand ook gerelateerd aan de snelheid.. hoe harder je rijdt, des te groter de volgafstand de auto houdt.

*sowieso

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 09:32
FlowDesign schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:25:
[...]

Klopt. Daar staat ie bij mij altijd op, vooral omdat ik niet wil dat ie op de rechterbaan 3 km voor een vrachtwaggol al gaat afremmen.
De kortste afstand bij de ACC van Audi is 1 seconde. Dat zal bij VW niet heel anders zijn, de middelste afstand is immers 2 seconde bij VW net als bij mijn Audi destijds.
1 seconde afstand bij 90km/u (vrachtwagen) is 25 meter. Ja daar past dus altijd een auto tussen, die dit niet zou moeten doen (maar wel vaak doet). Je noodstop bij 90km/u is meer dan 25 meter (zal zo'n 30 zijn), maar voor je reageert i.c.m. de veiligheidssystemen is er al een seconde voorbij.
Het enige waar ik wel eens "last" van heb is als er net iemand voor me op mijn baan komt en de ACC houdt in, terwijl exact op dát moment iemand achter je jouw baan ook op komt. De VW houdt in en degene achter je moet ook weer inhouden omdat de afstand ineens wel heel kort wordt (mensen voegen over het algemeen nog net niet OP je bumper in namelijk, dus het was al kort). Die ziet jou ineens remmen en is daar dus boos/gefrustreerd/verrast door. Last dus tussen aanhalingstekens omdat het me een rotzorg zal zijn wat diegene achter mij denkt (die houdt immers geen 2 seconde afstand) maar wel dat ik hoop dat diegene het op tijd ziet :)

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-02 18:26

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik blijf toch wel moeite hebben met de afstand die de ACC aanhoudt. Op de foto de afstand wat die van ons aan houdt op de meest dichtbijzijnde setting. Doet die van jullie dat ook?

[Afbeelding]

Ik weet dat die afstand waarschijnlijk wettelijk verplicht is, maar het komt echt niet overeen met wat de meeste mensen in de realiteit doen. Als het rustig werkt dit wel prima en maakt die afstand niet veel uit, maar zodra het wat drukker begint te worden is het geen doen. Steeds weer auto's die zich er voor gooien en de ID dus weer verder afremt. Ook inhalen is daardoor een drama. Dus dan maar weer zelf gas bij geven, maar ja dat is dan weer niet bevordelijk voor het verbruik.

Hopelijk wordt toch echt wat meer geoptimaliseerd en kan het systeem in de toekomst verder vooruit kijken dan dat het nu doet. Dus ook naar het verkeer voor de auto voor je....
Wat ik wel merk is dat als je ACC aan hebt staan en gaat inhalen, dat zodra je de stuurbeweging doet je al versnelt en geen gas bij hoeft te geven.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:01
[...]

[Afbeelding]
Zet je ACC eens bij individual op sport, neemt die een korte afstand :)

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

[Afbeelding]
rijdt je op eco?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

PB1983 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:17:
[...]

Beetje off-topic, maar daar zit wel het hoofdkantoor van Ahold :).
offtopic:
Albert Heijn / Ahold is afkomstig uit de Zaanstreek, origineel Oostzaan en tegenwoordig zit het hoofdkantoor in Zaandam (en dus niet in Alkmaar). Vandaar dat sommige huismerken ook naar de 'Zaanse' achtergrond verwijzen (zoals hun Zaanse Hoeve zuivel).

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 15:53

[Afbeelding]

In mijn ID.3 heb ik de ACC instelling op " Sport" staan. Dat resulteert op dezelfde "streepjes" instelling als die jij hebt in een kortere afstand tot mijn voorganger dan ik in jouw foto zie. Rottige is dat ik niet precies weet welke instellingen allemaal invloed hebben op de afstand, het is iig niet alleen de "streepjes".

Zoals @Simply1337 suggereert, als je de ACC settings op Eco hebt staan kan de afstand groter zijn zodat er ruimte is om met minimaal remmen en (vooral) minimaal accelereren rond de 110 te blijven rijden. Wanneer ik er dichter op rij, dan remt en accelereert de auto meer.

• t2faag
Jep de auto staat nu op eco... Dus eens uitzoeken welke combinatie van settings van eco, comfort en sport samen het meeste rijcomfort voor mij geven.

Zal straks eens op sport kijken hoeveel afstand die houdt

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 19:40
Ik heb de streepjes meestal op één streepje staan en mijn rijprofiel op comfort. Merk wel dat als er ineens file ontstaat dat regelmatig de front-assist ingrijpt (rode led en piepen en waarschuwing nu remmen), ipv de ACC die afremt.
Als ik de afstand dan naar meer streepjes zet lukt het ACC om netjes af te remmen.
De afstand met één streepje is prima (zeker niet te veel afstand)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:46:
Ik heb de streepjes meestal op één streepje staan en mijn rijprofiel op comfort. Merk wel dat als er ineens file ontstaat dat regelmatig de front-assist ingrijpt (rode led en piepen en waarschuwing nu remmen), ipv de ACC die afremt.
Als ik de afstand dan naar meer streepjes zet lukt het ACC om netjes af te remmen.
De afstand met één streepje is prima (zeker niet te veel afstand)
Dat je front-assist alarmeert is niet zo gek met maar 1 streepje ACC. Persoonlijk mij iets te risicovol en zou ik nerveus van worden. Denk je dan niet zelf van "goh, misschien wat kort"? :)

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:40:
[...]

De kortste afstand bij de ACC van Audi is 1 seconde. Dat zal bij VW niet heel anders zijn, de middelste afstand is immers 2 seconde bij VW net als bij mijn Audi destijds.
1 seconde afstand bij 90km/u (vrachtwagen) is 25 meter. Ja daar past dus altijd een auto tussen, die dit niet zou moeten doen (maar wel vaak doet). Je noodstop bij 90km/u is meer dan 25 meter (zal zo'n 30 zijn), maar voor je reageert i.c.m. de veiligheidssystemen is er al een seconde voorbij.
Dat klopt, maar ik bedoelde 'm anders.

Ik denk dat jij bedoelt dat het irritant is wanneer je al links rijdt om in te halen en zo'n pipo z'n auto net voor je neus op de linkerbaan gooit?

Wat ik bedoelde is dat ik rechts rijd en voor me een vrachtwagen rijdt, en dat ik niet extreem vroeg al naar links hoef te gaan om te voorkomen dat m'n auto al uit zichzelf begint af te remmen.

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11-2025
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Jep de auto staat nu op eco... Dus eens uitzoeken welke combinatie van settings van eco, comfort en sport samen het meeste rijcomfort voor mij geven.

Volgens mij maakt het niet uit of je op eco, comfort of sport rijdt qua afstand die de ID aan zal houden tot voorganger.
Alleen in sport mode zal ACC als degene die voor je rijdt naar rechts gaat sneller accelereren naar de ingestelde snelheid.
Je kunt de afstand die ACC moet aanhouden instellen in menu: hulpsystemen, lijstweergave (witte rondje rechtsboven in scherm met 3 streepjes), kies ACC en dan afstand (in te stellen van zeer klein tot zeer groot).

Dit kun je overigens ook op je stuur doen, links, druk op middelste knop (autopictogram met daarvoor 3 streepjes) en dan met + en - instelbaar...

Ik rij altijd in sport mode en afstand zeer klein...

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Hebben de stoelen in de PRO eigenlijk een massagefunctie? (heb top-sport genomen)

• FlowDesign
blinded schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:20:
Hebben de stoelen in de PRO eigenlijk een massagefunctie? (heb top-sport genomen)
Dat hangt er denk ik vanaf welk niveau van uitvoering van de Pro het is. Bijvoorbeeld uitvoering Life (goedkoopste) zal dat niet hebben.

Ik heb zelf een Pro Performance Style en die heeft dat ook niet.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
t2faag schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:37:
[...]

ECO houdt altijd een enorme afstand. Het instellen van die streepsjes dichtbij of ver weg heeft niet of nauwelijks invloed hierop. Comfort of Sport geeft je veel meer invloed.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:23
PB1983 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:17:
[...]

Beetje off-topic, maar daar zit wel het hoofdkantoor van Ahold :). Voice control van Android Auto is wel stukken beter. Maar goed dan had ik ook niet moeten lachen om het niet kunnen vinden van mijn woonplaats 's-Gravenzande en van Roosendaal, Rozendaal maken.. Moest toch echt de Brabantse variant hebben :)
offtopic:
Mooie plek om te wonen ;) O+

Rij sinds maandag een 'witte' ID4 1st edition (2020), vandaag gaan ze hem wegtakelen.
Gisteren bij 1e start direct 7 storingen: ESC / elke veiligheidsass. / stuurbekrachtiging / aandrijflijn.
Hij heeft vorige week 2 dagen bij de dealer gestaan voor de laatste update.
Ben benieuwd wanneer hij terugkomt, het waren twee fantastische dagen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Smirnoff op 08-07-2021 13:16 ]

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 15:29
Smirnoff schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:14:
[...]

offtopic:
Mooie plek om te wonen ;) O+

Rij sinds maandag een 'witte' ID4 1st edition (2020), vandaag gaan ze hem wegtakelen.
Gisteren bij 1e start direct 7 storingen: ESC / elke veiligheidsass. / stuurbekrachtiging / aandrijflijn.
Hij heeft vorige week 2 dagen bij de dealer gestaan voor de laatste update.
Ben benieuwd wanneer hij terugkomt, het waren twee fantastische dagen 8)7
da's balen. ik hoop dat ze het snel kunnen fixen

• Tukk
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tiguan schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:57:
Over Android Auto gesproken. Ik heb regelmatig dat 't scherm uitvalt en weer terug komt, meerdere keren achter elkaar. Het lijkt alsof de USB kabel niet goed aangesloten is, maar vziw is AA in de ID.3 draadloos toch? De kabel is puur om de telefoon van stroom te voorzien dacht ik?
Android auto doet het niet zonder een kabel aansluiting, daaruit haal ik dat er daadwerkelijk meer dan alleen opladen over die kabel gaat. ik heb dit in een vorige auto ook gehad, wat jij beschrijft. Een betere (lees: duurdere) kabel lostte toen mijn problem op.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Simply1337
Eco = 4 streepjes markering afstand
Comfort/sport = 3 streepjes markering afstand

Sport reageert feller met snelheid hanteren.

• Soeski
Alfred66 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:03:
[...]

ECO houdt altijd een enorme afstand. Het instellen van die streepsjes dichtbij of ver weg heeft niet of nauwelijks invloed hierop. Comfort of Sport geeft je veel meer invloed.
Is dat echt zo? Is de afstand verschillend per rijmodus? Dus 3 streepjes op Sport is anders dan op Eco? Dat zou verwarrend zijn en lijkt me onlogisch, maar je kan gelijk hebben natuurlijk.
Ik zou denken dat het alleen het gedrag beïnvloedt - dus sneller remmen en optrekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 08-07-2021 13:41 ]

• t2faag
Tukk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Android auto doet het niet zonder een kabel aansluiting, daaruit haal ik dat er daadwerkelijk meer dan alleen opladen over die kabel gaat. ik heb dit in een vorige auto ook gehad, wat jij beschrijft. Een betere (lees: duurdere) kabel lostte toen mijn problem op.
Nou bij mij werkt android auto prima zonder kabel. Als de blauwe tand maar aanstaat.

• Soeski
[...]

Hangt van je toestel af - de meeste Samsungs doen het draadloos b.v.
Zolang je BT maar aan staat (die vervolgens je wifi aan zet voor adhoc verbinding met je ID.X.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:40

Freakie1NL

Grote Baas

https://nos.nl/artikel/23...n-euro-voor-kartelvorming

Raar dat Daimler hier zo makkelijk mee wegkomt. Naar frappant dat wij als EU burgers niets aan deze maatregelen hebben. Mensen die financieel gedupeerd zijn zien niets daarvan terug. Terwijl VW m.i. eindelijk de juiste weg in is geslagen. Nu met de elektrificatie kan de uitstoot binnen de EU significant afnemen. Zou het dan niet meer zinvol zijn geweest als zowel BMW als VW een boete van X miljoen hadden gehad waarbij X-Y aan elektrische wagenpark ontwikkeling een vervangende straf was. Of te wel goedkoper als ze deze ontwikkeling doorzetten. M.i. nuttiger voor de gewone EU burger dan dat dit geld weer in een subsidie project eindigt ergens in Bulgarije.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Smirnoff
sl1000 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:21:
[...]

da's balen. ik hoop dat ze het snel kunnen fixen
Ik kreeg de auto geen kant meer op.
Garagemedewerker komt net aan in een VW Polo, stapt de ID4 in, rijdt weg |:( ;w

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Smirnoff schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:28:
[...]

Ik kreeg de auto geen kant meer op.
Garagemedewerker komt net aan in een VW Polo, stapt de ID4 in, rijdt weg |:( ;w
Lijkt op mijn verhaal. Zoek m’n posts maar op. Auto bleef wel rijden maar continu storing meldingen. Na 146 dagen mocht dealer icas1 centrale computer vervangen en waren de problemen voorbij😃

• Smirnoff
Kampina schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Lijkt op mijn verhaal. Zoek m’n posts maar op. Auto bleef wel rijden maar continu storing meldingen. Na 146 dagen mocht dealer icas1 centrale computer vervangen en waren de problemen voorbij😃
Mijn collega heeft er eerst 6 maanden in gereden, weinig/geen problemen.
Hij had wel vanaf dag 1 (eind december) dat de WeConnect niet werkte, die module is toen vervangen.
Ik had maandag eerst een bochtenverlichting storing, en geen 4G / onlinediensten (dat werkte weer)
Ik ga er vanuit dat de dealer het netjes oplost, ben benieuwd wat het was. Laat het weten ter info voor anderen.

• Alfred66
Soeski schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Is dat echt zo? Is de afstand verschillend per rijmodus? Dus 3 streepjes op Sport is anders dan op Eco? Dat zou verwarrend zijn en lijkt me onlogisch, maar je kan gelijk hebben natuurlijk.
Ik zou denken dat het alleen het gedrag beïnvloedt - dus sneller remmen en optrekken.
Ik reed laatst zonder dat ik het wist op ECo en wat ik ook probeerde de auto bleef maar een enorme afstand houden tot zijn voorganger pas toen ik omschakelde naar comfort kreeg ik weer normale afstanden tot mijn voorganger. Kan ook een tijdelijk software issue geweest zijn maar mijn indruk is dat dit op ECO toch echt anders werkt. Maar goed de software heeft wel vaker verrassingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Alfred66 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Ik reed laatst zonder dat ik het wist op ECo en wat ik ook probeerde de auto bleef maar een enorme afstand houden tot zijn voorganger pas toen ik omschakelde naar comfort kreeg ik weer normale afstanden tot mijn voorganger. Kan ook een tijdelijk software issue geweest zijn maar mijn indruk is dat dit op ECO toch echt anders werkt. Maar goed de software heeft wel vaker verrassingen.
Lijkt mij juist erg logisch dat in eco stand de ACC anders reageert/anticipeert, puur om niet veel grote verschillen te hebben in snelheid en dus afremmen\optrekken etc.etc.

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:45:
https://nos.nl/artikel/23...n-euro-voor-kartelvorming

Raar dat Daimler hier zo makkelijk mee wegkomt. Naar frappant dat wij als EU burgers niets aan deze maatregelen hebben. Mensen die financieel gedupeerd zijn zien niets daarvan terug. Terwijl VW m.i. eindelijk de juiste weg in is geslagen. Nu met de elektrificatie kan de uitstoot binnen de EU significant afnemen. Zou het dan niet meer zinvol zijn geweest als zowel BMW als VW een boete van X miljoen hadden gehad waarbij X-Y aan elektrische wagenpark ontwikkeling een vervangende straf was. Of te wel goedkoper als ze deze ontwikkeling doorzetten. M.i. nuttiger voor de gewone EU burger dan dat dit geld weer in een subsidie project eindigt ergens in Bulgarije.
Zo, Daimler heeft hier wel vrienden mee gemaakt 😂

De boete die VW kreeg voor dieselgate in de VS, hield onder andere in dat ze verplicht een snellaadnetwerk uit moesten gaan rollen (Electrify America). Dat zal VW op de lange termijn alleen maar voordeel opleveren verwacht ik.

• ik222
  • Niet online
ik222 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:37:
Meer mensen problemen met de We Connect ID app? Bij mij wordt de laadstatus niet meer bijgewerkt en ook kan ik klimatiseren op afstand niet starten.

Net al geprobeerd om de infotainment te resetten naar fabrieksinstellingen maar ook dan krijg ik een foutmelding dat hij de We Connect registratie niet kan verwijderen of zoiets...
Uiteindelijk werkte het toch weer na de reset. We Connect niet eens opnieuw hoeven koppelen maar wel alle andere instellingen opnieuw moeten doen.

Ook kreeg ik na de reset ineens een OTA update aangeboden, was de kleine update van een paar weken geleden i.c.m. nieuwe wagen documentatie. Blijkbaar stond die er dus nog niet op...

Hopelijk blijft het nu ook goed werken, want hoewel het maar iets kleins is vind ik die app toch wel heel handig om het laden te volgen :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
[...]

Dat is niet waar. AA doet 't ook wireless. Daarom was ik benieuwd of de kabel invloed er op heeft. Aangezien mijn telefoon niet draadloos kan laden, sluit ik 'm altijd aan op de USB poort voor de stroom.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 08-07-2021 18:46 ]

• Tukk
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tiguan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Dat is niet waar. AA doet 't ook wireless. Daarom was ik benieuwd of de kabel invloed er op heeft. Aangezien mijn telefoon niet draadloos kan laden, sluit ik 'm altijd aan op de USB poort voor de stroom.
Soms wel, meestal niet... Mijn Samsung S9 had echt een kabel nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyP7ovpyFpqRWef479i7SFvuBBg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q8YNmNWyQkoZTjzkTU3XF3dO.png?f=user_large

Bron: https://www.android.com/auto/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MJMaverick
tiguan schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:41:
[...]

Het klopt inderdaad dat je op een aantal telefoons AA wireless kan doen, maar zeker niet op alle. Op mijn Samsung S10 werkt het prima. Ook ik hang mijn telefoon aan de kabel om te laden. Wel zorg ik dat eerst AA wireless een verbinding heeft voordat ik de stekker in mijn telefoon steek. En dan nog heb ik soms het idee dat ondanks dat AA initieel via wireless verbonden is de verbinding soms verandert naar de kabel. Wanneer ik de kabel namelijk afkoppel stopt de AA verbinding heel soms, en daarom ook mijn muziek, maar meestal speelt de muziek door totdat ik de auto verlaat (mijn ass van de stoel af haal...).

Anyway, hoor bij andere merken auto's en telefoon bijzonder veel rare verhalen en niet-reproduceerbare problemen als het over AA gaat, denk dat het nog een paar Android updates duurt voordat het stabiel(er) is.

Oh, en ik las in dit topic een suggestie dat het altijd verstandig is om de initiële koppeling tussen auto en telefoon voor AA bekabeld tot stand te brengen, ook wanneer de telefoon AA wireless ondersteund. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe ik de eerste koppeling tot stand heb gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door MJMaverick op 08-07-2021 20:25 ]

• tiguan
Dat heb ik dus ook, ik weet niet precies hoe de koppeling tot stand is gebracht. In mijn vorige auto moest ik wel altijd de kabel aansluiten voor AA en dat deed het perfect.

Maar wellicht is de moeite waard om het koppelen opnieuw te proberen zonder kabel.

• FlowDesign
Tukk schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:15:
[...]

Soms wel, meestal niet... Mijn Samsung S9 had echt een kabel nodig.

[Afbeelding]

Bron: https://www.android.com/auto/
Vreemd, de Samsung S9+ van m'n vriendin doet 't gewoon draadloos :)

• Soeski
FlowDesign schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Vreemd, de Samsung S9+ van m'n vriendin doet 't gewoon draadloos :)
Klopt, de S9(+) doet het draadloos inderdaad.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 19:18
Ik heb regelmatig dat via draadloos android auto de muziek hapert als ik afspeel via een Android app zoals bv tunein, echt irritant is dat na verloop van tijd dit gebeurt.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:46
darud schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:05:
Ik heb regelmatig dat via draadloos android auto de muziek hapert als ik afspeel via een Android app zoals bv tunein, echt irritant is dat na verloop van tijd dit gebeurt.
Ik ervaar hetzelfde met mijn Galaxy S20, super irritant, maar ik vraag me af of dit komt door de wireless AA. Ik heb altijd de USB kabel erin en ik draai naast podcasts/Spotify ook altijd Flitsmeister en heb op het AA scherm Google maps aan staan met satelliet beelden. Daarnaast soms nog mijn telefoon ingesteld als mobiele hotspot. Als na een tijdje de haperingen beginnen, dan is de telefoon vaak echt warm. Zou het kunnen dat dit het probleem is, omdat de telefoon misschien besluit de cpu's lager te klokken ivm de warmte?

Her blijft in ieder geval echt super irritant.

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb ook een S9 en die werkt prima draadloos.

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• ik222
  • Niet online
Draadloos Android auto werkt prima met mijn S10+ maar de telefoon wordt dan wel enorm warm en de accu loopt echt snel leeg. Draadloos opladen is hierdoor ook geen succes, de telefoon stopt daar steeds mee door de hitte...

Ik gebruik het dus alsnog alleen met een kabeltje.

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 09-07-2021 08:43 ]

• Simply1337
yup, AA happert hier ook na een tijdje. een connectie gaat in een minder active stand >.>

Als je puur voor het muziek doet hoef je AA niet starten en het laten lopen via Media Bluetooth source. Gevoelsmatig wordt de audio ook beter/strakker/helderder.

als je toch AA nodig hebt kun je een tweede toestel koppelen en vanaf de tweede de audio verlopen. enig nadeel.. audio van AA is dan afwezig.

• SiErRa
  • Laatst online: 20:19
Vandaag als Golf rijder mijn eerste ervaring met een ID.3 1st Plus.

Had hem als vervangende auto gevraagd aangezien mijn Golf 7 1.4 TSI met DSG voor een beurt moest.

Terwijl het een hele andere auto is, is de rijervaring voor mijn gevoel niet heel anders. Het voelt eigenlijk als een hele ruime, stille en snelle Golf. Ook valt me op dat de zit wat hoger is, iets wat ik wel prima vind, maar ik kan me voorstellen dat de "sportieve rijder" wat gevoel met de weg zal missen.

Het interieur vind ik wel wat minder, al valt het me mee (na wat ik gelezen had), maar de Golf 8 gaat eigenlijk ook dezelfde kant op als de ID.3 qua materialen.

• BDelamontagne
Ik heb mail ontvangen van VW over de OTA met het verzoek of ik de akkoordverklaring wil bevestigen zodat ik OTA kan ontvangen!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-02 21:53
BDelamontagne schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:42:
Ik heb mail ontvangen van VW over de OTA met het verzoek of ik de akkoordverklaring wil bevestigen zodat ik OTA kan ontvangen!
Oooh, vet. Hopelijk rollen ze het dan vandaag nog uit ook!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Inmiddels reactie hierop:
Beste Freakie1NL ,

Dank voor je deelname en voor je rol als "first mover" bij de eerste over-the-air update die binnenkort van start gaat. Om de update van het voertuig met het voertuigidentificatienummer te ontvangen xyZ. We hebben een eenmalige toestemming nodig totdat 11-7-2021.

Met de komende over-the-air update beschikt je ID. straks over nieuwe en geoptimaliseerde functies, bijvoorbeeld op het gebied van de ID.Light-module of de extra intuïtieve bediening van het Infotainment-systeem. Ook de frontcamera voor de rij-assistentiesystemen zal worden verbeterd, zodat die systemen in het vervolg met nog meer precisie zullen werken en exacter kunnen reageren op de omstandigheden.

Tijdens het downloaden tot het voltooien van de nieuwe software zullen de cameragestuurde assistentiesystemen (zoals Lane Assist en Travel Assist) om veiligheidsredenen tijdelijk niet beschikbaar zijn. Je kunt dat ook zien aan waarschuwingspictogrammen op het display van je ID. De toestand waarin je auto zich tijdens het installatieproces bevindt is in technisch opzicht te vergelijken met "sneeuw op de camera", waar je misschien afgelopen winter al eens mee te maken hebt gehad. Dit gaat dus niet ten koste van de verkeersveiligheid van je auto. Is de installatie van de software update eenmaal met succes afgerond, dan is het volledige gamma van assistentiesystemen weer normaal, en met geoptimaliseerde functionaliteit, te gebruiken.

Op het moment dat de over-the-air update klaar is voor installatie, wordt daarover een melding weergegeven op het ID. display. Om de over-the-air update met succes te kunnen voltooien, moet je auto voor minimaal 50% zijn opgeladen. Tijdens de installatie kun je niet met de auto rijden en je kunt je auto ook niet opladen. Zorg er dus voor dat je klaar bent met opladen, voor zover dat nodig is, voordat je de installatie start.

De volgende waarschuwingen / pictogrammen kunnen op het display te zien zijn: Raadpleeg voor meer informatie het digital handbook sectie “symbolen".

Image

Met je akkoordverklaring bevestig je dat je de over-the-air update wilt ontvangen.

Met een druk op "Akkoord“ geef je ons toestemming het voor de update benodigde datapakket te uploaden voor gebruik in je auto. Je gaat daarmee ook akkoord met de tijdelijke beperkingen ten aanzien van het gebruik van cameragestuurde assistentiesystemen.

• Simply1337
ook binnen oOo

wel een vin controle.. maar lijkt een automatisch proces?
anyhow maandag of dinsdag lijkt het de dag te zijn dat ze uitrollen.

[ Voor 31% gewijzigd door Simply1337 op 09-07-2021 10:26 ]

• JeroenE
  • Niet online
@Freakie1NL Toch een beetje vaag dat assistentiesystemen worden uitgezet als de auto een update aan het downloaden is. Er staat volgens mij ook nergens vermeldt hoe lang die installatie gaat duren als je die hebt gestart?

• Alfred66
Ik heb de mail ook binnengekregen en bevestigd, ik ben benieuwd!

• Alfred66
JeroenE schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:34:
@Freakie1NL Toch een beetje vaag dat assistentiesystemen worden uitgezet als de auto een update aan het downloaden is. Er staat volgens mij ook nergens vermeldt hoe lang die installatie gaat duren als je die hebt gestart?
Het is idd vreemd, maar dat maakt deze auto's ook weer interessant alles is anders dan je verwacht :+ In ieder geval weet je dan dat de download gestart is want dat gebeurt verder op de achtergrond en op een random tijdstip...

Installatie duurt voor het eerste deel 40 minuten en voor de tweede grotere update 3 uur.

• FlowDesign
Ook ontvangen. Ben benieuwd *O*

• FlowDesign
dfader schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:12:
[...]

Ik ervaar hetzelfde met mijn Galaxy S20, super irritant, maar ik vraag me af of dit komt door de wireless AA. Ik heb altijd de USB kabel erin en ik draai naast podcasts/Spotify ook altijd Flitsmeister en heb op het AA scherm Google maps aan staan met satelliet beelden. Daarnaast soms nog mijn telefoon ingesteld als mobiele hotspot. Als na een tijdje de haperingen beginnen, dan is de telefoon vaak echt warm. Zou het kunnen dat dit het probleem is, omdat de telefoon misschien besluit de cpu's lager te klokken ivm de warmte?

Precies hetzelfde hier met een S21 5G.
Wat ik inmiddels wel ontdekt heb, is dat het haperen van de muziek (Spotify) pas start zodra ik een keer naar een menu van de auto zelf wissel. Zolang ik dat niet doe en in AA blijf is er niets aan de hand. Maar als het gehaper eenmaal gestart is, dan houdt het ook niet meer op. Dan moet ik AA afsluiten en opnieuw starten.

Wanneer ik AA via de kabel gebruik ipv draadloos, dan komt er geen gehaper en werkt het vlekkeloos.

Draadloos laden en AA draadloos gebruiken tegelijkertijd is ook niet ideaal. Wanneer er een beetje zon schijnt, dan stopt het laden telkens omdat m'n telefoon te warm wordt.

Laden vanuit de usb-c van de auto gaat overigens niet erg snel. Weet iemand hoeveel Ampère die aansluitingen maximaal leveren?

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-02 08:21
Simply1337 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:25:
ook binnen oOo

Zijn jullie lid van de First movers club of kan je die mail ook sturen naar ze zonder lid te zijn daarvan?

• maik73
rbnw schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Zijn jullie lid van de First movers club of kan je die mail ook sturen naar ze zonder lid te zijn daarvan?
Heb ik geprobeerd, maar helaas zonder succes ;)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• sl1000
Simply1337 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:25:
ook binnen oOo

Dus ID4 “first movers” mogen nu ook??
Of heb je een workaround gevonden?

• Simply1337
sl1000 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Dus ID4 “first movers” mogen nu ook??
Of heb je een workaround gevonden?
op goed geluk gemaild. niks verwacht. ik verwacht nogsteeds dat ik niks krijg komende weken.

• maik73
Simply1337 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:51:
[...]

op goed geluk gemaild. niks verwacht. ik verwacht nogsteeds dat ik niks krijg komende weken.
Ahh, oke had ik idd ook gedaan.... echter geen mail ontvangen :'(

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
dfader schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:12:
[...]

Ik was al bang dat dit aan mij lag. Had eerst een Galaxy S9+ en die werkte vlekkeloos met AA (Draadloos). Nu heb ik een Galaxy S21+ (Android 11) en ervaar ik ook problemen met haperende audio (zowel Spotify als andere media diensten). Klinkt als een Android versie probleem omdat ik zelf geen problemen had met mijn S9 en hier lees dat iemand met een S10 ook geen problemen heeft (beide Android 10?).
Simply1337 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:57:
yup, AA happert hier ook na een tijdje. een connectie gaat in een minder active stand >.>

Als je puur voor het muziek doet hoef je AA niet starten en het laten lopen via Media Bluetooth source. Gevoelsmatig wordt de audio ook beter/strakker/helderder.

als je toch AA nodig hebt kun je een tweede toestel koppelen en vanaf de tweede de audio verlopen. enig nadeel.. audio van AA is dan afwezig.
Uit "nood" gebruik ik nu inderdaad de Media bluetooth source maar ik zou liever AA gebruiken via één toestel.

• FlowDesign
maik73 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Ahh, oke had ik idd ook gedaan.... echter geen mail ontvangen :'(
Ik heb 't gewoon geprobeerd, ben geen lid van de first movers club (ik heb niet eens een 1st maar een Pro). Heb de mail vanochtend wel ontvangen en de gevraagde bevestiging teruggestuurd. VIN klopte ook.

Je moet de mail wel versturen vanaf het emailadres dat gekoppeld is aan je We Connect ID account.

Ik ben benieuwd of ik spoedig de update aangeboden krijg. Misschien heb ik een voordeel omdat de mijne een Duitse import is, maar ik denk eigenlijk dat dat niet zoveel uitmaakt.

• ik222
  • Niet online
@Mrloki Mijn S10+ draait Android 11 en ik heb dus ook geen issues met draadloze Android auto. Dus Android 11 zal niet het issue zijn.

Maar nogmaals, AA draadloos is feitelijk alsnog nutteloos vanwege het leegtrekken van de accu en bij draadloos opladen stopt de telefoon daarmee vanwege de hitte. Met een kabeltje werkt dus voor mij in elk geval veel beter.

• Soeski
ik222 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:05:
@Mrloki Mijn S10+ draait Android 11 en ik heb dus ook geen issues met draadloze Android auto. Dus Android 11 zal niet het issue zijn.

Maar nogmaals, AA draadloos is feitelijk alsnog nutteloos vanwege het leegtrekken van de accu en bij draadloos opladen stopt de telefoon daarmee vanwege de hitte. Met een kabeltje werkt dus voor mij in elk geval veel beter.
Bij lange ritten wordt de telefoon inderdaad te warm en stopt het draadloos opladen. Ik heb een Samsnugn S20+ en geen haperingen op AA, maar als mijn batterij op een bepaald moment nog maar 33% is tijdens een rit doe ik de kabel er in en zonder gedoe gaat alles gewoon door. Ook als de telefoon dus heel warm is werkt de BT connectie met EVNotify dus (OBD), gekoppeld aan ABRP, BT met de auto en muziek - geen problemen met haperingen ondanks dat het toestel stopt met draadloos laden. Via de kabel laden werkt dan wel en gaat net sneller dan de telefoon leegloopt.
Pro-tip: Richt een van de ventilatieuitgangen op je middentunnel als je AC aan staat. Dan koelt je telefoon ook wat af ;)

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Voor iedereen die wel heeft gemaild maar nog geen antwoord heeft:

1) Let op Gmail app plaatse hem bij mij als reclame. Map waarin ik nooit kijk. Nu verplaatst naar primair.
2) VW geeft in 1st movers Club aan handmatig dit op de achtergrond te doen, e-mails verschijnen dan ook niet gelijktijdig. In de club zijn er zat mensen die hem nog niet hebben ontvangen, en mensen die hem in de loop van vandaag hebben ontvangen.

• maik73
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:47:
Voor iedereen die wel heeft gemaild maar nog geen antwoord heeft:

1) Let op Gmail app plaatse hem bij mij als reclame. Map waarin ik nooit kijk. Nu verplaatst naar primair.
2) VW geeft in 1st movers Club aan handmatig dit op de achtergrond te doen, e-mails verschijnen dan ook niet gelijktijdig. In de club zijn er zat mensen die hem nog niet hebben ontvangen, en mensen die hem in de loop van vandaag hebben ontvangen.
Oke thnx... Mail zit iig niet in de spam. Wellicht krijg ik m vandaag nog. :*)

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 13:09
maik73 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Oke thnx... Mail zit iig niet in de spam. Wellicht krijg ik m vandaag nog. :*)
Ook nog niks binnen, binnen een uur na de melding op de Facebook groep een mail gestuurd.

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
ik222 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:37:

Ik sinds vanochtend ook, blijft staan op 75% laden en kan niets meer doen vanuit de app. Even naar de auto gelopen en zat netjes op 90% vol. 1st max hier trouwens.

• Stitch!
C0C0 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Ook nog niks binnen, binnen een uur na de melding op de Facebook groep een mail gestuurd.
Hoe kan je lid worden van de first movers club trouwens? Heb een first auto en een id connect account, maar nooit een mail gehad ofzo.

• ik222
  • Niet online
Stitch! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Ik sinds vanochtend ook, blijft staan op 75% laden en kan niets meer doen vanuit de app. Even naar de auto gelopen en zat netjes op 90% vol. 1st max hier trouwens.
Bij mij is het gisteren uiteindelijk wel opgelost met een reset, ondanks dat die ook een foutmelding over het niet kunnen verwijderen van de We Connect koppeling gaf. Een paar uur later klikte ik nogmaals op We Connect verbinden en toen kreeg ik ineens wel een QR code te zien, die hoefde ik overigens niet eens meer te scannen want mijn app had toen ook al meteen weer verbinding...

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 13:09
Stitch! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Hoe kan je lid worden van de first movers club trouwens? Heb een first auto en een id connect account, maar nooit een mail gehad ofzo.
Was er vaag, heb er achteraan gezeurd bij mijn dealer. Die kwam met een code waarmee je kon aanmeldine bij:https://www.facebook.com/groups/VolkswagenIDFirstMoversClub.

De code had hij weer van een andere dealer.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Stitch! schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:01:
[...]

In Nederland heb je dankzij PON 0,0 klantvriendelijkheid. Dus moet je dat soort dingen zelf achterna gaan. Gelukkig maakt een enkele dealer dat wel makkelijk.

https://www.vanmossel.nl/volkswagen/uw-id-3/

• FlowDesign
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het te debiel voor woorden vind, dat zoiets via Facebook loopt.

• Stitch!
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:05:
[...]

In Nederland heb je dankzij PON 0,0 klantvriendelijkheid. Dus moet je dat soort dingen zelf achterna gaan. Gelukkig maakt een enkele dealer dat wel makkelijk.

https://www.vanmossel.nl/volkswagen/uw-id-3/
Bedankt! En inderdaad bizar dat dit via facebook loopt.

• Alfred66
FlowDesign schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:08:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het te debiel voor woorden vind, dat zoiets via Facebook loopt.
Dat is inderdaad apart. Wat ik begrepen heb is dat ze eigenlijk helemaal niet van plan waren om zo'n groep op te richten maar door de enorme vertragingen en problemen in de software ontwikkeling wel iets moesten gaan doen om klanten een ingang te geven. Door hoge tijdsruk is toen voor een snelle oplossing gekozen (lees Facebook). Niet geweldig maar beter dan niets...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-02 21:53
FlowDesign schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:08:
Het idee werkte aardig maar het is bloedirritant dat mensen daar foto's gaan plaatsen van hun auto, op vakantie of elk mogelijke onzin ipv alleen te praten over problemen + verbeteringen.

• Mrloki
ik222 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:05:

Oke duidelijk ik was in de veronderstelling dat S10 nog geen Android 11 had maar dat is dus wel het geval. Dan kan het daar inderdaad niet aan liggen. Blijf het wel opmerkelijk vinden dat ik er met de S9+ totaal geen last heb gehad (toch ruim 6 maanden gebruikt) en met de S21 gebeurt het vaker wel dan niet.

Via kabel heb ik nog niet geprobeerd omdat draadloos het altijd gewoon prima gedaan heeft tot nu. Toch maar eens een USB C naar USB C kabel scoren dan.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

AMARONE schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Het idee werkte aardig maar het is bloedirritant dat mensen daar foto's gaan plaatsen van hun auto, op vakantie of elk mogelijke onzin ipv alleen te praten over problemen + verbeteringen.
Wat misschien nog irritanter is, zijn die Duitsers die op een Engelstalige vraag terwijl iedereen in het Engels antwoord lekker in het Duits antwoorden. 7(8)7

• FlowDesign
Mrloki schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:36:
[...]

Oke duidelijk ik was in de veronderstelling dat S10 nog geen Android 11 had maar dat is dus wel het geval. Dan kan het daar inderdaad niet aan liggen. Blijf het wel opmerkelijk vinden dat ik er met de S9+ totaal geen last heb gehad (toch ruim 6 maanden gebruikt) en met de S21 gebeurt het vaker wel dan niet.

Via kabel heb ik nog niet geprobeerd omdat draadloos het altijd gewoon prima gedaan heeft tot nu. Toch maar eens een USB C naar USB C kabel scoren dan.
Als het goed is zat er een USB-C USB-C kabeltje in het doosje van je S21 :)

• BDelamontagne
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:55:
[...]

Wat misschien nog irritanter is, zijn die Duitsers die op een Engelstalige vraag terwijl iedereen in het Engels antwoord lekker in het Duits antwoorden. 7(8)7
De Fransen en Italianen kunnen er ook wat van hoor, hahaha! Wat dat betreft zijn de stereotypen over hun Engelse kunsten nog steeds keiharde waarheid 8)7

• Mrloki
FlowDesign schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:20:
[...]

Als het goed is zat er een USB-C USB-C kabeltje in het doosje van je S21 :)
Wonderbaarlijk 8)7 . Ik heb de telefoon er uit gehaald en het doosje in een hoekje gegooid. Nooit meer naar om gekeken.

Ga eens proberen of ik minder problemen heb via de kabel. Hiervoor had ik een Tiguan en daar verbrak hij om de haverklap de verbinding met AA juist via een kabel. Daarom was ik erg blij dat de ID4 draadloos AA ondersteund.

• ik222
  • Niet online
Mrloki schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:03:
[...]

Wonderbaarlijk 8)7 . Ik heb de telefoon er uit gehaald en het doosje in een hoekje gegooid. Nooit meer naar om gekeken.

Ga eens proberen of ik minder problemen heb via de kabel. Hiervoor had ik een Tiguan en daar verbrak hij om de haverklap de verbinding met AA juist via een kabel. Daarom was ik erg blij dat de ID4 draadloos AA ondersteund.
Tip voor als AA met draad regelmatig de verbinding verliest, maak de connector van je telefoon een keer goed schoon. Bijvoorbeeld met een fijn ijzerdraadje, heb dat laatst ook gedaan na soortgelijke problemen. Kwam een flinke hoop stof uit en daarna was het probleem ook opgelost :)

• sl1000
ik222 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Tip voor als AA met draad regelmatig de verbinding verliest, maak de connector van je telefoon een keer goed schoon. Bijvoorbeeld met een fijn ijzerdraadje, heb dat laatst ook gedaan na soortgelijke problemen. Kwam een flinke hoop stof uit en daarna was het probleem ook opgelost :)
Houten tandenstoker lijkt me verstandiger. Met ijzerdraad kun je dingen kapot krassen

• Soeski
sl1000 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Houten tandenstoker lijkt me verstandiger. Met ijzerdraad kun je dingen kapot krassen
Een houten tandenstoker versplintert, plastic is helaas beter ;)

• schaap321
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10-2025
Hi,

Ik heb zo'n ID.3 na 2000km al een storing dat alle lampjes gingen branden en ook bleven branden als de auto stil stond. Op slot zetten was er helaas niet meer bij.

Nu bij de 3500km weer een storing dat er alleen een hoog zoemend geluid te horen is in de auto, Ook als deze stil staat en op slot is en wel of niet aan een laadpaal hangt.

Ik mis eigenlijk een soort reset knop in deze auto.

Wordt een heeeeel lang leasecontract waar ik nu al spijt van heb. de 1ste VW in mijn leven en wordt zoals het er nu uitziet de laatste.

• Soeski
schaap321 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:25:
Hi,

Ik heb zo'n ID.3 na 2000km al een storing dat alle lampjes gingen branden en ook bleven branden als de auto stil stond. Op slot zetten was er helaas niet meer bij.

Nu bij de 3500km weer een storing dat er alleen een hoog zoemend geluid te horen is in de auto, Ook als deze stil staat en op slot is en wel of niet aan een laadpaal hangt.

Wordt een heeeeel lang leasecontract waar ik nu al spijt van heb. de 1ste VW in mijn leven en wordt zoals het er nu uitziet de laatste.
Na 2000km pas je eerste storing? Man je bent spekkoper :+ . Ik redde de 200km net niet.
Er is wel een mini-reset: De aan/uit knop onder je infotainment ingedrukt houden tot de boel opnieuw start. Auto afsluiten en 15 minuten later doet alles het weer... als het goed is.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 09-07-2021 17:30 ]

• schaap321
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10-2025
200km dat is balen.
Dank voor de tip, handig als ze deze tip bij de VW dealer ook vermelden. Ga ik snel mijn afspraak annuleren.:-)

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@schaap321

Welke software versie heb je? Voor mij is het waarschijnlijk ook de laatste keer VW. Maar dat is ook meer vanwege het 'dealer' netwerk hier in Nederland.

• tiguan
Ik heb de ID.3 1st Plus nu een week met gelijk software 2.1 er op gekregen. Ik weet niet precies hoeveel kilometer ik nu gereden heb (want dat kan je niet zien in de app :P), maar zal zo'n 400km zijn denk ik. Maar tot nu probleemloos gereden met deze fijne wagen.

Kwam er gisteren pas achter dat ik side assist mis, helemaal niet op gelet bij het uitzoeken. Als je dat gewend bent is dat toch wel beter opletten geblazen.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 09-07-2021 17:47 ]

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32
Kunnen jullie nog iets zeggen over het verbruik?
Ik zit met een BMW i3 gemiddeld op 14 KWh/100 km.
Actieradius geeft de Auto ongeveer 300 km aan.

Ben benieuwd naar de actieradius van de 58 kWh ID.3.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ronvgs schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:48:

Ik zit aan 16/17 maar ik trek voor de lol altijd, tenzij passagiers, vol gas op. Ook altijd Vmax +10 op snelwegen.

Ter vergelijking mijn vrouw rijdt makkelijker 13-15 ermee.

• FlowDesign
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Ik zit aan 16/17 maar ik trek voor de lol altijd, tenzij passagiers, vol gas op. Ook altijd Vmax +10 op snelwegen.

Ter vergelijking mijn vrouw rijdt makkelijker 13-15 ermee.
Ik zit ook op ongeveer 16,5 kWh per 100 km en hij staat altijd in Sport en ik rijd ook vrij vlot.

Verbruik is vergelijkbaar met een Tesla Model 3.

• MJMaverick

Het is enorm afhankelijk van hoe er met de auto gereden wordt. En ook van buitentemp, al zal dat niet anders zijn met de i3. Huidige actieradius voor mij is nu 325km.

Dit zijn mijn statistieken, altijd op Sport, pittig optrekken en redelijk doorrij op de snelweg (110-120 overdag, 130 's nachts), met ongeveer 60-65% snelwegkms:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKkbXpyImsQQQXTvIIAKqL9bWUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxgotCbAjRJxKWybNNQXbSip.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 09-07-2021 18:21 ]

• FlowDesign
schaap321 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:25:
Hi,

Dat is wel balen.
Ik heb er nu sinds Pasen bijna 5.000 km mee gereden en nog geen serieuze problemen ervaren.

Tot nu toe alleen dat ie zit te miepen over de laadstekker en op noodstand heel langzaam gaat laden. Maar dat los ik tot nu toe op door de stekker (een paar maal) eruit en erin te doen.

• Mrloki
ik222 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Ik ga er van uit dat het wel goed komt aangezien de telefoon nog niet heel oud is. Hoeveel stof kan er in zitten ;).

Overigens hoop ik snel op een oplossing AA heeft mijn telefoon gebruik tijdens het rijden tot bijna nul gereduceerd.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:30

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

14 dagen geleden op en neer naar Zwitserland gereden.
gemiddeld 15.5 bij een snelheid van 125 kmh

• Soeski
niki_lauda schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:27:
[...]

14 dagen geleden op en neer naar Zwitserland gereden.
gemiddeld 15.5 bij een snelheid van 125 kmh
Nice, ik reed net 20,5 bij 133km/u in Nederland met 20 graden. Je zal wel veel geregenereerd hebben denk ik.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lees/doorzoek vooral het topic even voor een brede indruk. Dat onderwerp komt regelmatig voorbij en je krijg een indicatie van het bijbehorende jaargetijde door op de datum van de post te letten.
Realistisch in mijn ervaring is reken op 275 km rond vriespunt en 350 km bij vriendelijker weer. Dat is gebaseerd op normaal rijden met vooral snelweg (overdag, dus 100km/h), wat buitenweg en weinig stad.
En op dit moment zou de 390~400 km haalbaar zijn volgens mijn GoM. Denk dat dat nog haalbaar is ook gezien mijn huidige verbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 10-07-2021 14:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-02 16:50
MJMaverick schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Het is enorm afhankelijk van hoe er met de auto gereden wordt. En ook van buitentemp, al zal dat niet anders zijn met de i3. Huidige actieradius voor mij is nu 325km.

Dit zijn mijn statistieken, altijd op Sport, pittig optrekken en redelijk doorrij op de snelweg (110-120 overdag, 130 's nachts), met ongeveer 60-65% snelwegkms:

[Afbeelding]
Na mijn vraag over de actieradius paar weken geleden zit ik nu gemiddeld op zo'n 16,2kwh/100km. GoM blijft steevast max 300km actieradius aangeven na 100% laden.

Ik rijd zelf zakelijk en dan voornamelijk snelweg 104km/h op ACC en klein beetje stad.
Na werktijd en in weekend pakt mijn vrouw de ID.3 mee voor vooral ritjes in de stad. Ik ken haar rijstijl een beetje maar mogelijk hebben die ritjes invloed op de weergegeven actieradius GoM 🙄

Mijn collega krijgt nog altijd flink meer actieradius te zien op zijn GoM.

Hieronder foto van afgelopen week van mijn ID.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPaNgQY3KA0BgeD5pSy6EBa8GKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4th85JqdQaisBonzEccjFL6T.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3srQSI2xK2dtnvZISVIV_Ur9Us=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7mwXdQMruQZro1tLSB8nQYi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Rutjes87 op 10-07-2021 08:23 ]

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-02 17:43

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv_lkya2w_0k4_qQISNx7B2uVVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8V6CjsJRC2huuOrxKuvxQbQL.jpg?f=fotoalbum_large Over de laatste meer dan 9000 km 13,9 kWh per 100 km. Actieradius komt daarmee eigenlijk precies op de door VW beloofde 425 km te liggen. ID 3.1
Pagina: 1 ... 111 ... 393 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.