Rice komt vanuit de jeugdopleiding van Chelsea dus hopelijk speelt dat mee. Is ook beste maatjes met Mount.
Gunner schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:30:
Rice gaat naar geen van beide.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ltLyr4cdgzGagkEoG8uPkglM.png?f=user_large)
Elect a clown, expect a circus.
🚨 Arsenal have submitted a second bid for Moises Caicedo worth up to £70m. Brighton are set to reject it, the Seagulls demand £80m. Reports, Simon Jones for @MailSport. https://t.co/7h5j2kg5uc
— Eduardo Hagn (@EduardoHagn) 28 januari 2023
Dat is echt bezopen voor iemand met 26 wedstrijden premier league ervaring
Tod Boehly; hold my beer
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nou Nou, verliezen we 1 keer, niemand die het meld
Man. City - Arsenal 1 - 0, helaas
uit de FA cup, dan maar landskampioen
Hoho, hij was super goed in de Belgische Pro-liga!Gunner schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:57:
[Twitter]
Dat is echt bezopen voor iemand met 26 wedstrijden premier league ervaring
Tod Boehly; hold my beer
Gaat nergens over qua transfers tegenwoordig. Ik snap 100mln voor Antony nog beter dan 80 voor Caicedo.
Als je de wedstrijd gezien hebt dan denk ik dat het veel zegt,...JAN-B schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:01:
Nou Nou, verliezen we 1 keer, niemand die het meld![]()
Nee, niet gezien, wel het doelpuntJeroenNietDoen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 01:22:
Als je de wedstrijd gezien hebt dan denk ik dat het veel zegt,...
Maar waarom mag Ramsdale niet keepen, en stel je de reserve keeper op
Is vaak een afspraak met de keepers in bekerwedstrijden.JAN-B schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:34:
[...]
Nee, niet gezien, wel het doelpunt![]()
Arsenal startte met wel meer bankspelers zodat een aantal van de basiself bijna 2 weken rust heeft. Maar om dan niet eens met je sterkste 11 gewoon een prima pot weg te zetten, kansen te krijgen en City het moeilijk te maken was wel een teken aan de wand. Dat je die pot vervolgens verliest met 1-0 van City is echt geen schande, en ik denk juist dat de selectie vertrouwen uit die wedstrijd getankt heeft.JAN-B schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:34:
[...]
Nee, niet gezien, wel het doelpunt![]()
De ziggo sport commentator was het niet met je eens. Die sprak van een “forse tik voor Arsenal”JeroenNietDoen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:22:
[...]
Arsenal startte met wel meer bankspelers zodat een aantal van de basiself bijna 2 weken rust heeft. Maar om dan niet eens met je sterkste 11 gewoon een prima pot weg te zetten, kansen te krijgen en City het moeilijk te maken was wel een teken aan de wand. Dat je die pot vervolgens verliest met 1-0 van City is echt geen schande, en ik denk juist dat de selectie vertrouwen uit die wedstrijd getankt heeft.

Sjah Nederlandse pundits. Zelfde als die lui bij Viaplay vorig weekend, simpen voor Weghorst en Ten Hag, gingen dik winnen van Arsenal.Gunner schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:24:
[...]
De ziggo sport commentator was het niet met je eens. Die sprak van een “forse tik voor Arsenal”
🚨 Arsenal submitted 2nd offer tonight for Brighton & Hove Albion midfielder Moises Caicedo. Latest proposal for Ecuador international £65m + £5m add-ons rejected. Despite #BHAFC reiterating stance 21yo going nowhere, #AFC clearly still keen @TheAthleticFC https://t.co/6vcR0RpkZy
— David Ornstein (@David_Ornstein) 29 januari 2023
Let's move on. Dit is echt gekkengeld voor iemand met 26 Premier League-wedstrijden.
Mja de situatie is lastig. Titel pakken levert ook heel wat op en nu met Elneny blessie, Lokonga die het niveau niet aankan en Xhaka/Partey als enige vaste waardes is de spoeling wel super dun. Partey was ook geblesseerd maar blijkbaar valt het mee (ribblessure) en istie wel op tijd fit voor Everton. Maar geeft wel aan dat er idealiter nog een speler bij moet komen. Of die dan 80 miljoen moet kosten is een tweede natuurlijkGunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:23:
[Twitter]
Let's move on. Dit is echt gekkengeld voor iemand met 26 Premier League-wedstrijden.
Als noodmaatregel zou Zinchenko op het middenveld gezet kunnen worden. Maar als je die titelaspiraties (die er nu toch wel zijn..) echt kracht bij wil zetten moet je diep gaan denk ik. Ben benieuwd hoor, Brighton weet ook dat ze over een half jaar dit soort bedragen bij lange na niet gaan vangen voor Caicedo.
Tesla M3LR '21
Wellicht kijken of je voor een half jaartje wat kan huren. En dan in de zomer maar meer spenderen.
Dat kan je zomaar een Wout Weghorst opleveren!Vos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
Wellicht kijken of je voor een half jaartje wat kan huren. En dan in de zomer maar meer spenderen.
Camavinga (Real Madrid) wordt genoemd voor de korte termijnVos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
Verder wel eens met @London dat de spoeling erg dun is als Partey/Xhaka wegvallen maar idd....80 miljoen?
Die gaat sowieso niet weg bij Real (heeft Ancelotti ook al gezegd).Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:13:
[...]
Camavinga (Real Madrid) wordt genoemd voor de korte termijn
Verder wel eens met @London dat de spoeling erg dun is als Partey/Xhaka wegvallen maar idd....80 miljoen?
Zubimendi werd nog genoemd maar Sociedad wil ook niet meewerken. Wellicht dan toch maar Onana proberen..
Tesla M3LR '21
Trouwens die Balogun blijft het ook fantastisch doen in Frankrijk. Kreeg de tip van iemand (weet niet meer wie) om naar Frankrijk te gaan maar hij blijft maar scoren, zo ook deze 96th minuut gelijkmaker;
Balogun with the 96th minute equaliser against PSG tonight! 🤩 #arsenal #afc pic.twitter.com/F9ZOcLPKDZ
— The Arsenal Ramble 🎙️ (@ArsenalRamble_) 29 januari 2023
Op vi.nl. Bijzondere transfer. Zou hem eerder bij Barça hebben verwacht.'Bayern pikt Cancelo op: concurrentie neemt toe voor Mazraoui en Blind'
[ Voor 14% gewijzigd door SterqVerhael op 30-01-2023 14:11 ]
Redelijk bizar en onverwacht ook wel moet ik zeggen, toch 1 van de smaakmakers van City in mijn optiek. Schijnt ook wat voorgevallen te zijn waardoor Cancelo niet meer lekker ligt binnen de groep. Maar wel zonde om die te zien vertrekken uit de PL, echt een mega goeie back.SterqVerhael schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:11:
[...]
Op vi.nl. Bijzondere transfer. Zou hem eerder bij Barça hebben verwacht.
Tesla M3LR '21
Zou gaan om half jaar huur en koopoptie van 70 miljoen, dus Barca en welk geld?!?. Barca kan op het moment de contractverlengingen van 3 spelers onder wie Gavi niet eens voltooien omdat er geen ruimte is het salarisbudget binnen de FFP van LaLiga.SterqVerhael schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:11:
[...]
Op vi.nl. Bijzondere transfer. Zou hem eerder bij Barça hebben verwacht.
Voor Bayern wel slimme actie, want dan hebben ze met Cancelo en Mazaroui de RB dubbel bezet aangezien Pavard niet meer RB wil spelen en ook direct LB dubbel bezet voor de grote wedstrijden want denk niet dat ze dan Blind willen opstellen. Daarnaast houden ze rekening met een maand schorsing van de Ligt door de Juve dingen en dan kan Pavard het dus in het centrum oplossen nu Mazaroui er nog uitligt met mogelijke hartspierontstekking door covid.
Dit is best een aderlating voor City. Hij was de enige bij City die goed van de back positie in het middenveld bij kon schuiven (na vertrek Zimenchenko of hoe die ook heet). Toch een redelijk belangrijke in het systeem van City.London schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:27:
[...]
Redelijk bizar en onverwacht ook wel moet ik zeggen, toch 1 van de smaakmakers van City in mijn optiek. Schijnt ook wat voorgevallen te zijn waardoor Cancelo niet meer lekker ligt binnen de groep. Maar wel zonde om die te zien vertrekken uit de PL, echt een mega goeie back.
Lees ook geruchten over Maguire. Inter zou geïnteresseerd zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 30-01-2023 14:46 ]
Had het meer over de speelstijl dan over de al dan niet financiële (on-)mogelijkheden.Pompi schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:28:
[...]
Zou gaan om half jaar huur en koopoptie van 70 miljoen, dus Barca en welk geld?!?. Barca kan op het moment de contractverlengingen van 3 spelers onder wie Gavi niet eens voltooien omdat er geen ruimte is het salarisbudget binnen de FFP van LaLiga.
Wat is er gebeurd met het Arsenal dat talenten haalt die niet zo belachelijk duur zijn?Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:23:
[Twitter]
Wij zijn toch geen Chelsea of RM, we moeten niet (meer) zoveel betalen als voor iemand als Pepe, etc.
Vind 70+ miljoen echt te veel voor iemand die zich nog moet ontwikkelen. Dan kan je beter Sambi beter maken, al schijnt die wat problemen te hebben om het niveau aan te tikken. Persoonlijk vind ik hem niet slecht, maar hij is ook nog erg jong.
Kunnen we niet beter een ervaren CDM ergens huren? Je ziet hoe belangrijk die CDM van Man Utd is, die is zeg maar onze Partey. We zoeken iemand die voor hem in kan staan.
Is Elneny dan zo slecht? Lijkt niet erop dat Arteta veel vertrouwen in hem heeft.
@HollowGamer probleem met elneny is dat ie mogelijk langer geblesseerd is.
Ik snap ze beide niet, want ze komen beide nog te kort voor het PL top niveau.Exactor it schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:07:
[...]
Hoho, hij was super goed in de Belgische Pro-liga!
Gaat nergens over qua transfers tegenwoordig. Ik snap 100mln voor Antony nog beter dan 80 voor Caicedo.
Maar laten we niet vergeten dat clubs de transfermarkt zelf kapot hebben gemaakt. Chelsea geeft bijvoorbeeld dik 500 miljoen uit, wij betaalde enorme salarissen voor middelmatige spelers, betalen 70 miljoen voor Pepe en we waren bereid dik te betalen voor die weggekaapte speler.
We willen ontzettend graag kampioen worden, misschien verdienen we het ook wel een beetje, maar we hebben geen suikeroom en we waren/zijn goed in het vinden van spelers die andere overslaan: Gabriel, Saliba, White, Ode, etc.
Het is erg mixed, maar misschien is 70 miljoen 'normaal' voor een speler tegenwoordig. Ik vind het absurd (alles boven de 10 eigenlijk), maar er gaat zoveel geld in de voetbalwereld rond, dat we misschien dit moeten zien als de nieuwe standaard?
Oh, dat wist ik niet.Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:46:
@HollowGamer probleem met elneny is dat ie mogelijk langer geblesseerd is.
Hij schijnt wel erg belangrijk te zijn in de kleedkamer, en wilt zijn trainingspapieren halen.
Dit soort spelers zijn ook handig om te hebben, weinig zeuren, goede inzet.
Holding is dat ook, die schikt zich in zijn reserve rol. We hebben nog meer van dit spelers nodig en één/twee absolute toppers voor CDM/CM.
United betaalt al jaren standaard meer voor een speler dan andere clubs. Als Arsenal of Liverpool op Antony had geboden hadden ze hem voor minder kunnen krijgen. United wordt al jaren door doldwazen geleid en dat weten andere clubs. Ferguson deed niet mee en kocht gewoon niemand maar na zijn vertrek kwamen de gekste transferbedragen voor middelmatige en/of niet passende spelers langs. Chelsea en City trapten de financiële doping af in de PL, United deed alles uit eigen middelen maar zijn net zo goed schuldige aan de idiote inflatie in prijzen.HollowGamer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:53:
[...]
Ik snap ze beide niet, want ze komen beide nog te kort voor het PL top niveau.
Maar laten we niet vergeten dat clubs de transfermarkt zelf kapot hebben gemaakt. Chelsea geeft bijvoorbeeld dik 500 miljoen uit, wij betaalde enorme salarissen voor middelmatige spelers, betalen 70 miljoen voor Pepe en we waren bereid dik te betalen voor die weggekaapte speler.
We willen ontzettend graag kampioen worden, misschien verdienen we het ook wel een beetje, maar we hebben geen suikeroom en we waren/zijn goed in het vinden van spelers die andere overslaan: Gabriel, Saliba, White, Ode, etc.
Het is erg mixed, maar misschien is 70 miljoen 'normaal' voor een speler tegenwoordig. Ik vind het absurd (alles boven de 10 eigenlijk), maar er gaat zoveel geld in de voetbalwereld rond, dat we misschien dit moeten zien als de nieuwe standaard?
🚨 Arsenal among clubs exploring possibility of signing Jorginho from Chelsea. Italy midfielder’s contract up in summer + #CFC open to exit (may depend on Enzo Fernandez). 31yo one of options #AFC have expressed interest for. W/ @gunnerblog @TheAthleticFC https://t.co/oFfGfI1cEx
— David Ornstein (@David_Ornstein) 30 januari 2023
Hahaha, de verhalen schrijven zichzelf zo hoor

Tesla M3LR '21
Geen Chelsea rejects meer hoor. Willian, Gallas en dan vergeet ik nog wel eentje. (Chech twijfelgeval)London schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:52:
[Twitter]
Hahaha, de verhalen schrijven zichzelf zo hoor![]()
Ik hoop dat dit plan C is.
David LuizGunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Geen Chelsea rejects meer hoor. Willian, Gallas en dan vergeet ik nog wel eentje. (Chech twijfelgeval)
Tesla M3LR '21
Maak de borst maar nat. Ornstein is vrij betrouwbaar.
Oh ja dieLondon schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:58:
[...]
David LuizAlstie dat klote hupje ook maar in west Londen laat dan.

Ja maar bij Mudryk zat ie er wel naast. Daar was ie ook erg zeker van.Exactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:59:
Maak de borst maar nat. Ornstein is vrij betrouwbaar.
Verder is het de vraag of je door een Brighton door de mangel gehaald wil worden. Ik lees ook wel dat die deal nog niet helemaal klaar is en dat er nog wel gepraat wordt.
Hij zou toch niet slecht zijn? Partey speelt vrijwel alles, en hij is als backup.London schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:52:
[Twitter]
Hahaha, de verhalen schrijven zichzelf zo hoor![]()
Hoop dat we nog altijd gaan voor Rice in de zomer, maar die zal Chelsea ook wel wegkapen.
Met Willian hebben we echt geluk gehad dat hij weg wilde en afstand deed van de bonussen die hij zou krijgen. Daarvoor ben ik hem altijd nog dankbaar.Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Geen Chelsea rejects meer hoor. Willian, Gallas en dan vergeet ik nog wel eentje. (Chech twijfelgeval)
Cech is voor mij altijd iemand van Chelsea geweest, heb hem nooit een goede aankoop gevonden (veel te langzaam, al in een vorm dip). Was ook niet voor niets dat hij zo snel een baan had bij hun.
Hij is wel een totaal andere speler dan Partey. Rice lijkt qua dynamiek in speelstijl meer op Partey. Maar ik gok dat alle Engelse clubs Rice willen hebben. Dat wordt een dure.HollowGamer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:12:
[...]
Hij zou toch niet slecht zijn? Partey speelt vrijwel alles, en hij is als backup.
Hoop dat we nog altijd gaan voor Rice in de zomer, maar die zal Chelsea ook wel wegkapen.
Dan moet je wel hopen dat West Ham degradeert, anders betaal je de Engelse international premium en zo goed is hij nou ook weer niet.HollowGamer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:12:
[...]
Hij zou toch niet slecht zijn? Partey speelt vrijwel alles, en hij is als backup.
ff bij Bayern aankloppen of je Gravenberch een half jaartje kunt huren?Exactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:40:
[...]
Hij is wel een totaal andere speler dan Partey. Rice lijkt qua dynamiek in speelstijl meer op Partey. Maar ik gok dat alle Engelse clubs Rice willen hebben. Dat wordt een dure.
En dan hadden we het over idioot geld. Chelsea heeft ff 115 mln pond neergeteld voor Enzo Fernández. Niet eens de beste middenveld Fernandes die er rond loopt.
Ze willen nog steeds caicedo erbij doen ook.Exactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:49:
En dan hadden we het over idioot geld. Chelsea heeft ff 115 mln pond neergeteld voor Enzo Fernández. Niet eens de beste middenveld Fernandes die er rond loopt.
Die afgelopen zomer voor 14m gekocht is en net 29 wedstrijden bij Benfica heeft gespeeld dit seizoen...Exactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:49:

Logisch ook want ze hebben al vijf aanvallende middenvelders en drie prima vleugelspelers. Tijd om ook vijf wat defensieve middenvelders te kopen. Next step, een keer een fatsoenlijke spits. Maar goed, het is Chelsea dus het zal wel een dure, veelbelovende spits worden die nooit scoort.Gunner schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:53:
[...]
Ze willen nog steeds caicedo erbij doen ook.
Is hij wel goed genoeg? Hij is waarschijnlijk even ruw als Sambi.toolkist schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:54:
[...]
ff bij Bayern aankloppen of je Gravenberch een half jaartje kunt huren?
Die hebben we al maar is uitgeleend aan InterExactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:01:
[...]
Logisch ook want ze hebben al vijf aanvallende middenvelders en drie prima vleugelspelers. Tijd om ook vijf wat defensieve middenvelders te kopen. Next step, een keer een fatsoenlijke spits. Maar goed, het is Chelsea dus het zal wel een dure, veelbelovende spits worden die nooit scoort.

Nou, Lukaku is wel duur maar niet perse veelbelovend meer. Wat een prutser is dat. Helpt niet dat hij altijd wordt opgesteld als een sterke centrumspits die kan koppen terwijl zijn kracht juist snel wegdraaien en kneiterhard rennen is. Maar man, zijn balaanname is zo tergend slecht, het enige dat nog slechter dan dat is, is zijn mentaliteit. Ik heb echt een vuistje gemaakt toen hij eindelijk wegging bij United.Chelseamarre123 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:52:
[...]
Die hebben we al maar is uitgeleend aan Inter
Drogba was natuurlijk een enorme baas. Heeft Chelsea daarna nog een spits gehad waar fans blij mee waren? Costa? Die vond ik altijd irritant als we tegen Chelsea moesten maar kan me niet herinneren dat hij echt goed was.
[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 30-01-2023 23:04 ]
Gravenberch heeft al heel wat Europees gespeeld dus om die nou even groen te noemen als iemand zonder CL ervaringHollowGamer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:48:
[...]
Is hij wel goed genoeg? Hij is waarschijnlijk even ruw als Sambi.
Dat is waar, maar vraag mij af of het een upgrade is over Sambi.toolkist schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:08:
[...]
Gravenberch heeft al heel wat Europees gespeeld dus om die nou even groen te noemen als iemand zonder CL ervaring
Daar ben ik 100% zeker van.HollowGamer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:14:
[...]
Dat is waar, maar vraag mij af of het een upgrade is over Sambi.
Van reddit geplukt. Een Brits/Waalse Will Still die even switcht tussen Frans en Engels tijdens een teamtalk. Heeft management geleerd van FM zegt ie. Reims betaalt elke pot 25k omdat hij zijn licentie niet heeft. Wat een baas.
Ja Costa was een fantastische spits hoor, 52 PL doelpunten op 89 wedstrijden. 2 titels op 3 jaar.Exactor it schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:03:
[...]
Nou, Lukaku is wel duur maar niet perse veelbelovend meer. Wat een prutser is dat. Helpt niet dat hij altijd wordt opgesteld als een sterke centrumspits die kan koppen terwijl zijn kracht juist snel wegdraaien en kneiterhard rennen is. Maar man, zijn balaanname is zo tergend slecht, het enige dat nog slechter dan dat is, is zijn mentaliteit. Ik heb echt een vuistje gemaakt toen hij eindelijk wegging bij United.
Drogba was natuurlijk een enorme baas. Heeft Chelsea daarna nog een spits gehad waar fans blij mee waren? Costa? Die vond ik altijd irritant als we tegen Chelsea moesten maar kan me niet herinneren dat hij echt goed was.
Voor de rest zijn ze allemaal geflopt. Eigenlijk is Giroud ook nog een goede spits geweest voor ons, niet qua doelpunten maar qua combinatiespel toen met Hazard en zo.
Op dit moment zou ik zeggen; als Chelsea nog 15-20 miljoen wil voor een 31-jarige speler waarvan z'n contract afloopt deze zomer; pleur dan die 50M er maar bij voor Canceido. Want ik vraag me af wat absurder is.
Liever geen aankopen dan paniekaankopen. Die eerdere 2 targets waren ook voor de toekomst als vervanging van Partey. Jorginho is 31 en zit aan het eind van zijn carriere. Waarom zou je daar geld voor willen neerleggen 
Als Partey dan toch geblesseerd raakt, speel dan gewoon Zinchenko of eventueel White op die plek.
De fanbase lijkt in ieder geval grotendeels tegen.
Als Partey dan toch geblesseerd raakt, speel dan gewoon Zinchenko of eventueel White op die plek.
De fanbase lijkt in ieder geval grotendeels tegen.
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenNietDoen op 31-01-2023 10:49 ]
🚨 Arsenal have agreed deal with Chelsea to sign Jorginho. Worth £12m & personal terms in place on contract to summer 2024 + option to extend by 1yr. Expected at #AFC training ground today to undergo medical + complete #DeadlineDay move @TheAthleticFC #CFC https://t.co/6fK3jlyB8J
— David Ornstein (@David_Ornstein) 31 januari 2023
Prima hoor als back-up voor deze prijs. Beter dit dan niets. Gaat wel om de vice-aanvoerder van Chelsea en die fans zijn pissig omdat ze niet willen dat 'ie vertrekt. Ik vind mooi
Tesla M3LR '21
Nog best goedkoop voor een transfer van een prima speler in de winterstop.London schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:56:
[Twitter]
Prima hoor als back-up voor deze prijs. Beter dit dan niets. Gaat wel om de vice-aanvoerder van Chelsea en die fans zijn pissig omdat ze niet willen dat 'ie vertrekt. Ik vind mooi
:fill(white):strip_exif()/f/image/qvgWMoViHsM6NbZ13DCFDavd.png?f=user_large)
That escaleted quickly.
Ik denk eerder dat ze de ballen uit hun broek lachen dat ze na Cech, Luiz en Willian wederom een speler in zijn nadagen aan Arsenal kunnen slijten.London schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:56:
die fans zijn pissig omdat ze niet willen dat 'ie vertrekt. Ik vind mooi
Haha echt elke Chelsea fan die ik hoor is heel blij met zijn vertrek hoor.London schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:56:
[Twitter]
Heeft absoluut nooit zijn potentieel kunnen waarmaken en is echt overschat
Altijd makkelijk gezegd (achteraf). Diezelfde lui hebben bij wijze van spreken ook vaak genoeg voor hem op de banken gestaan.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:35:
[...]
Haha echt elke Chelsea fan die ik hoor is heel blij met zijn vertrek hoor.
Voetbalsupporters zijn wat wat dat betreft erg opportunistisch.
Was hij niet tweede bij ballon d'or een paar jaar geleden? Volgens mij een prima speler maar wel een die de juiste poppetjes om hem heen nodig heeft. Lijkt me verder meer back-up voor Xhaka als voor Partey (heeft die niet een rechts, aak binnenkort?) maar we gaan het zien.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:35:
[...]
Haha echt elke Chelsea fan die ik hoor is heel blij met zijn vertrek hoor.
Jep, standaard teksten. Verschillende media (waaronder Ornstein) melden nu ook dat een Enzo Fernandez deal nog ver weg is dus of Chelsea nu echt goeie zaken heeft gedaan is de vraag. Middenveld was al zwak en met Jorghinho is wel een ervaren kracht van de hand gedaan die zelden geblesseerd is.Gunner schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:20:
[...]
Altijd makkelijk gezegd (achteraf). Diezelfde lui hebben bij wijze van spreken ook vaak genoeg voor hem op de banken gestaan.
Voetbalsupporters zijn wat wat dat betreft erg opportunistisch.
Als back-up heb ik toch echt liever hem voor deze prijs dan een onbewezen speler met 26 wedstrijden voor 70+ miljoen. Maar nogmaals, dat stomme hupje moet Arterta er snel uit weten te krijgen
Op deze manier blijft er mooi budget over zodat we Rice in de zomer kunnen kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door London op 31-01-2023 12:30 ]
Tesla M3LR '21
Precies @London . Uiteindelijk is het niet iemand die je een eventuele titel gaat kosten.
Nee zo iemand kan er echt HELEMAAL niets van
/s
🚨 Jorginho transfer from Chelsea to Arsenal has gone down very well among #AFC squad + staff. Feeling is the midfielder brings technical ability, tactical understanding, experience level ideal for title bid. #CFC happy with money so all win @TheAthleticFC pic.twitter.com/tTguH1Cj5I
— David Ornstein (@David_Ornstein) 31 januari 2023
Derde geloof ik.Exactor it schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:28:
[...]
Was hij niet tweede bij ballon d'or een paar jaar geleden? Volgens mij een prima speler maar wel een die de juiste poppetjes om hem heen nodig heeft. Lijkt me verder meer back-up voor Xhaka als voor Partey (heeft die niet een rechts, aak binnenkort?) maar we gaan het zien.
Nee zo iemand kan er echt HELEMAAL niets van
/s
[ Voor 94% gewijzigd door Gunner op 31-01-2023 12:40 ]
Dat zei echt niks aangezien dat jaar was dat Chelsea en Italie de CL en EK won en hij toen basisspeler was.Exactor it schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:28:
[...]
Was hij niet tweede bij ballon d'or een paar jaar geleden? Volgens mij een prima speler maar wel een die de juiste poppetjes om hem heen nodig heeft. Lijkt me verder meer back-up voor Xhaka als voor Partey (heeft die niet een rechts, aak binnenkort?) maar we gaan het zien.
@Gunner Jorginho ligt echt al enkele jaren onder vuur bij Chelsea voor zijn wisselvalligheid. Heeft veel gespeeld omdat Kovavic en Kante zo vaak geblesseerd waren anders had die ook al langer verkocht geweest. 5 assists in 143 Chelsea wedstrijden is ook zo matig.
Misschien als ie wat betere spelers om zich heen krijgt.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:44:
[...]
Dat zei echt niks aangezien dat jaar was dat Chelsea en Italie de CL en EK won en hij toen basisspeler was.
@Gunner Jorginho ligt echt al enkele jaren onder vuur bij Chelsea voor zijn wisselvalligheid. Heeft veel gespeeld omdat Kovavic en Kante zo vaak geblesseerd waren anders had die ook al langer verkocht geweest. 5 assists in 143 Chelsea wedstrijden is ook zo matig.
En als Arteta erin gelooft is dat voor mij voldoende.
Trust the process.
Hij was wel belangrijk voor Chelsea en Italië in die overwinningen. Ik denk dat de meeste spelers slechter worden als ze niet met Kante spelen. Wat ik eerder zei, hij heeft wel spelers om hem heen nodig die wat kunnen. Jorginho kan niet in zijn uppie een middenveld draaiende houden natuurlijk.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:44:
[...]
Dat zei echt niks aangezien dat jaar was dat Chelsea en Italie de CL en EK won en hij toen basisspeler was.
Edit: verder vind ik het gemeen dat Arsenal wel een middenvelder mag en United niet. Wie speelt er 9 wedstrijden in februari met 3 fitte middenvelders en wie speelt er 5 in februari met 5 fitte middenvelders?
[ Voor 11% gewijzigd door Exactor it op 31-01-2023 12:55 ]
Andy Carroll, alias het varken, heeft weer eens toegeslagen..
Eriksen tot april/mei eruit dankzij deze onbestrafte overtreding...

En Ince, z'n trainer, achteraf maar janken dat het oh zo onterecht was dat Carroll met 2x geel van het veld af moest...

En Ince, z'n trainer, achteraf maar janken dat het oh zo onterecht was dat Carroll met 2x geel van het veld af moest...
Ik vond het zeker zo schandalig als de overtredingen van Fabinho en Robertson bij de wedstrijd van Liverpool; zeker de eerste had donkerrood moeten krijgen. Maar ja, VAR weer eens incompetent, ze hadden de kans om het te upgraden naar rood maar waren te laf..,toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:32:
Andy Carroll, alias het varken, heeft weer eens toegeslagen..
[Afbeelding]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hoe bedoel je "mag"? Wellicht geen daadkracht op de transfermarkt, heb idd weinig actie bij United gezien op de transfermarkt.Exactor it schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:51:
Edit: verder vind ik het gemeen dat Arsenal wel een middenvelder mag en United niet. Wie speelt er 9 wedstrijden in februari met 3 fitte middenvelders en wie speelt er 5 in februari met 5 fitte middenvelders?
David Squires on … Bielsa, Dyche and the Everton manager interview process is hilarisch. Bielsa met zijn vertaler is zo goed getroffen, het eisenpakket ook 
:fill(white):strip_exif()/f/image/DFA0UmeSniVWfPs2pevVZOX9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DFA0UmeSniVWfPs2pevVZOX9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hxmnNYdBGfnebwFyjfhVUokC.png?f=user_large)
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 31-01-2023 14:54 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het was meer grappig bedoeld dan feitelijk. Maar ik lees net dat Eriksen tot april is uitgeschakeld en dat United in gesprek is met Bayern over Sabitzer.Slasher schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Hoe bedoel je "mag"? Wellicht geen daadkracht op de transfermarkt, heb idd weinig actie bij United gezien op de transfermarkt.
Er is geen geld bij United vanwege aankomende verkoop door de Glazers, de grote uitgaven deze zomer en de veranderende FPP regels in de EPL.
Die regels mbt contactduur en FPP enzo gaan toch pas vanaf komende zomer in? Dat is volgens mij de reden dat Chelsea nu nog als een malle alles koopt wat los en vast zitExactor it schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:51:
[...]
Het was meer grappig bedoeld dan feitelijk. Maar ik lees net dat Eriksen tot april is uitgeschakeld en dat United in gesprek is met Bayern over Sabitzer.
Er is geen geld bij United vanwege aankomende verkoop door de Glazers, de grote uitgaven deze zomer en de veranderende FPP regels in de EPL.
Ja, klopt, althans eerste deel. Maar die regels kijken wel terug naar inkomen /uitgaven van het huidige seizoen. Ik snap niet hoe Chelsea dit gaat inpassen. Al is die injectie wel afgesproken bij contract met de vorige eigenaar. Misschien telt het dan als reguliere inkomsten of zoiets.toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:40:
[...]
Die regels mbt contactduur en FPP enzo gaan toch pas vanaf komende zomer in? Dat is volgens mij de reden dat Chelsea nu nog als een malle alles koopt wat los en vast zit
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit. Ik ben geen FFP expert (behalve dat ik weet dat het toch nooit werkt, zie Chelsea, City, PSG).
De transferuitgaven worden nu dus uitgesmeerd over de langere contractduur. Nog wel.Exactor it schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:06:
[...]
Ja, klopt, althans eerste deel. Maar die regels kijken wel terug naar inkomen /uitgaven van het huidige seizoen. Ik snap niet hoe Chelsea dit gaat inpassen. Al is die injectie wel afgesproken bij contract met de vorige eigenaar. Misschien telt het dan als reguliere inkomsten of zoiets.
Kan zijn dat ik er helemaal naast zit. Ik ben geen FFP expert (behalve dat ik weet dat het toch nooit werkt, zie Chelsea, City, PSG).
Daarbij betaalt Chelsea ook nog eens in termijnen dus kan ik me zomaar voorstellen dat alleen de reeds betaalde termijnen nu al meetellen en dat ze over een paar jaar dus een veel grotere uitdaging hebben.
Enzo deal:
Waarschijnlijk gaat de deal gebeuren via een voorfinanciering van een bank/bedrijf die de 120 miljoen in 1x betaald aan Benfica en waar Chelsea achteraf jaarlijks aan terugbetaald.
Waarschijnlijk gaat de deal gebeuren via een voorfinanciering van een bank/bedrijf die de 120 miljoen in 1x betaald aan Benfica en waar Chelsea achteraf jaarlijks aan terugbetaald.
Mijn vader zei altijd: Geen geld uitgeven wat je niet hebt.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:14:
Enzo deal:
Chelsea heeft het wel maar kan/mag het niet in 1x uitgevenSlasher schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:21:
[...]
Mijn vader zei altijd: Geen geld uitgeven wat je niet hebt.
Je bedoeld vanwege Financial Fair Play. Die regels zijn er niet voor niets natuurlijk. Niet dat de rijke clubs zich er aan houden, dat zie je maar weer.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:26:
[...]
Chelsea heeft het wel maar kan/mag het niet in 1x uitgeven
Als zo’n constructie wel kan dan kunnen we dat FPP net zo goed direct afschaffen.
Nee, de eigenaar heeft het.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:26:
[...]
Chelsea heeft het wel maar kan/mag het niet in 1x uitgeven
Vanavond bij de EFL cup halve finale tussen Newcastle en Southampton was er ook een donkerrode kaart voor Bruno Guimareis, vieze overtreding, daar gingen ze wel naar VAR en het scherm, en werd de gele kaart opgehoogd naar rood. De eikel was intussen de boze onschuld aan het spelen, alsof hij niets gedaan had, en weigerde kort het veld te verlaten. Daar mogen ze van mij nog even een aantal maanden schorsing toevoegen vanwege gedragsproblemen.gambieter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:48:
Ik vond het zeker zo schandalig als de overtredingen van Fabinho en Robertson bij de wedstrijd van Liverpool; zeker de eerste had donkerrood moeten krijgen. Maar ja, VAR weer eens incompetent, ze hadden de kans om het te upgraden naar rood maar waren te laf..,
En de Newcastle fans zeuren "Waarom Fabinho niet? Ze moeten ons altijd hebben"

Ornstein en Fabricio rapporteren dat het gewoon 6 installments is. Eerste is 34M, daarna 5 kleine. Daarom dat die contracten ook zo lang zijn, afschrijving op de boekhouding.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:14:
Enzo deal:
En dat is dus juist helemaal geen probleem voor FFP @Gunner @Slasher , FFP kijkt naar de totale transfersom gedeeld door de lengte van het contract. Kijk, het gevolg zal wel gaan zijn dat FFP een max gaat zetten op de lengte van een contract en de hoeveelheid installments om er wel voor te waken dat dat niet hele extreme vormen gaat aannemen.
Edit: de nieuwe UEFA FFP regel die komende zomer aftrapt doet dus precies dat. Max contractlengte van 5 jaar. Dat legt een beperking op de hoeveelheid installments en dus uitgaven per seizoen want 70% inkomsten regel, wat effectief gezien transfersom zal drukken.
Die lange contracten zijn overigens ook een risico. Stel dat die zo'n speler flopt, vindt ten eerste maar eens een club die zo'n lang contract wil afkopen en ten tweede dat als zo'n speler ervoor kiest met zijn salaris lekker op de bank te blijven zitten...
[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-02-2023 06:58 ]
Volgens mij is het idee dat Benfica het geld ineens krijgt van een middleman (bank) en dat Chelsea het in delen aan die bank terugbetaalt. Toch?JeroenNietDoen schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:29:
[...]
Ornstein en Fabricio rapporteren dat het gewoon 6 installments is. Eerste is 34M, daarna 5 kleine. Daarom dat die contracten ook zo lang zijn, afschrijving op de boekhouding.
En dat is dus juist helemaal geen probleem voor FFP @Gunner @Slasher , in tegendeel. Kijk, het gevolg zal wel gaan zijn dat FFP een max gaat zetten op de lengte van een contract en de hoeveelheid installments om er wel voor te waken dat dat niet hele extreme vormen gaat aannemen. Contracten van 15 jaar en 30 installments zeg maar.
Die lange contracten zijn overigens ook een risico. Stel dat die zo'n speler flopt, vindt ten eerste maar eens een club die zo'n lang contract wil afkopen en ten tweede dat als zo'n speler ervoor kiest met zijn salaris lekker op de bank te blijven zitten...
Of toch niet, blijkbaar te laat met de papieren in te dienen...toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:48:
Ziyech naar PSG... Met voor zich Neymar, Mbappé en Messi kan ie eindelijk z'n passes weer fatsoenlijk kwijt
Denk dat dat niet zo'n risico is voor clubs als Chelsea.JeroenNietDoen schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:29:
[...]
We hebben helaas al jaren miskopen die we maar steeds blijven uitlenen en ook zelfs hun contracten verlengen om er ooit eens iets op te verdienen.
Snel uit het hoofd; Bakayoko, Emerson, Lukaku, Drinkwater, Batshuayi, Baba Rahman,

Man man man... En ook zo'n Nottingham bijvoorbeeld, de tering zeg.
Tesla M3LR '21
Nottingham staat slechts 4 punten boven de streep. Het zou natuurlijk geweldig zijn als die degraderen waarna ze financieel helemaal kapot gaan door hun aankopen. Die financiële parachute na degradatie gaat ze niet helpen.
Alleen verdien je er geen zak aan. Volgens mij gokt de nieuwe eigenaar nu keihard op hogere inkomsten door bv nieuw stadion in de komende jarenChelseamarre123 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:32:
[...]
Denk dat dat niet zo'n risico is voor clubs als Chelsea.
We hebben helaas al jaren miskopen die we maar steeds blijven uitlenen en ook zelfs hun contracten verlengen om er ooit eens iets op te verdienen.
Snel uit het hoofd; Bakayoko, Emerson, Lukaku, Drinkwater, Batshuayi, Baba Rahman,
Chelsea is nooit de club geweest die zijn toppers liet gaan of met winst verkocht.toolkist schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Alleen verdien je er geen zak aan. Volgens mij gokt de nieuwe eigenaar nu keihard op hogere inkomsten door bv nieuw stadion in de komende jaren
Zie op transfermarkt dat enkel Hazard een hele goede deal geweest is. Voor de rest zijn het altijd oudere/mislukte spelers die maximaal 40 miljoen opleverde.
Stadion zal nog een tijd kunnen duren, een nieuwe plek vinden is heel moeilijk. Word gesproken dat Stamford Bridge word uitgebreid maar ten vroegste pas tegen 2023. Maar moet sowieso gebeuren want dit was afgesproken bij de verkoop vorig jaar.
Man City een verkopende club in die grafiek

Mata was 45 miljoen destijds. Een hoop geld wel.Chelseamarre123 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
[...]
Chelsea is nooit de club geweest die zijn toppers liet gaan of met winst verkocht.
Zie op transfermarkt dat enkel Hazard een hele goede deal geweest is. Voor de rest zijn het altijd oudere/mislukte spelers die maximaal 40 miljoen opleverde.
Stadion zal nog een tijd kunnen duren, een nieuwe plek vinden is heel moeilijk. Word gesproken dat Stamford Bridge word uitgebreid maar ten vroegste pas tegen 2023. Maar moet sowieso gebeuren want dit was afgesproken bij de verkoop vorig jaar.
Is er niet een issue met de eigenaren van Stamford Bridge? Ik meen gelezen te hebben dat de naam Chelsea FC voorbehouden is voor de club die op Stamford Bridge speelt en dat de eigenaren niet van plan zijn een verhuizing met naamsbehoud goed te keuren. Ik dacht ook dat er iets was met uitbreiding vanwege alle woningen in om het stadion heen.
[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 01-02-2023 13:05 ]
Die zijn stiekem vrij solide geworden, met goed draaiende jeugdopleiding en uitstekende scouting. Als daar de financiële doping uitgaat zullen ze minder snel in elkaar donderen als Chelsea en PSG. Let wel, minder snel. Ze hebben wereldwijd weinig fans. Clubs als Liverpool, United en in mindere mate Arsenal kunnen juist door wereldwijd veel fans te hebben zoveel inkomsten genereren.
Sterling, Zinchencko en Jesus zijn voor 140 vertrokken ofzo.
Daarom moet zo'n grafiek ook over meerdere jaren laten zien. Grealish was net daarvoor een £100m aankoop, maar dat zie je nu niet.Chelseamarre123 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:56:
Sterling, Zinchencko en Jesus zijn voor 140 vertrokken ofzo.
Prima, over 5 jaar dan:gambieter schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:58:
[...]
Daarom moet zo'n grafiek ook over meerdere jaren laten zien. Grealish was net daarvoor een £100m aankoop, maar dat zie je nu niet.
https://www.football365.c...et-spend-man-utd-man-city
Tl;dr:
1: Chelsea: 654.21m
2: Man Utd: 540.23m
3: Arsenal: 485.64m
4: West Ham: 356.5m
5: Newcastle: 351.89m
6: Tottenham: 332.48m
7: Wolves: 276.55m
8: Villa: 271.24m
9: Liverpool: 254.19m
10: Man City: 224.97m
Tesla M3LR '21
Het gaat om veel geld en dan toch zulke dingen!!
https://www.ad.nl/transfe...ief-van-de-baan~ae6ad504/
Het zit die gast vaak ook niet mee.
Voor psg zit ik er niet mee, die gun ik helemaal niks, maar ik had toch best graag eens een topwedstrijd willen zien met Ziyech, Neymar, Mbappe en Messi.rikoos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:13:
Het gaat om veel geld en dan toch zulke dingen!!
Ziyech zou bij PSG nog minder speelminuten gaan maken dan blind bij Bayern
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken