Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• alexagevers
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-10-2019
Klein vraagje hier:
Na 12 jaar gewerkt te hebben in de muziekbranche (webwinkel medewerker) wordt het tijd voor een nieuwe weg en ik wil mij heel graag gaan omscholen naar de ICT. Aangezien ik nog nauwelijks kaas hiervan heb gegeten moet ik ergens beginnen. Natuurlijk weet ik wel het één en ander van computers, een printer installeren lukt echt wel ;) . Ik heb een universitaire achtergrond, nieuwe dingen leren doe ik in een wip, dus gaandeweg zal ik meer leren. Maar het gaat nu om een opstartje, wellicht een Comptia A+ halen? Ik weet namelijk ook nog niet goed wat mij echt ligt. Websites maken lijkt mij bijvoorbeeld erg leuk (HTML), maar ook programmeren spreekt mij aan (Java/Python?), of data-analist. Ik heb natuurlijk al een beetje zitten klooien op Codecadamy en mij verdiept in wat opleidingen. Het probleem is alleen dat ik er niet de volle 24/7 tegenaan kan, omdat er thuis ook nog 2 kleintje rondhuppelen. Maar inzet en zin heb ik zeker genoeg.
Heeft iemand ervaring met de overstap naar ICT vanuit een compleet andere hoek? En hoe hebben jullie dat aangepakt?

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-03 22:50
alexagevers schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:16:
Klein vraagje hier:
Na 12 jaar gewerkt te hebben in de muziekbranche (webwinkel medewerker) wordt het tijd voor een nieuwe weg en ik wil mij heel graag gaan omscholen naar de ICT. Aangezien ik nog nauwelijks kaas hiervan heb gegeten moet ik ergens beginnen. Natuurlijk weet ik wel het één en ander van computers, een printer installeren lukt echt wel ;) . Ik heb een universitaire achtergrond, nieuwe dingen leren doe ik in een wip, dus gaandeweg zal ik meer leren. Maar het gaat nu om een opstartje, wellicht een Comptia A+ halen? Ik weet namelijk ook nog niet goed wat mij echt ligt. Websites maken lijkt mij bijvoorbeeld erg leuk (HTML), maar ook programmeren spreekt mij aan (Java/Python?), of data-analist. Ik heb natuurlijk al een beetje zitten klooien op Codecadamy en mij verdiept in wat opleidingen. Het probleem is alleen dat ik er niet de volle 24/7 tegenaan kan, omdat er thuis ook nog 2 kleintje rondhuppelen. Maar inzet en zin heb ik zeker genoeg.
Heeft iemand ervaring met de overstap naar ICT vanuit een compleet andere hoek? En hoe hebben jullie dat aangepakt?
Is het wellicht een optie om in dienst te gaan bij een bedrijf dat je omschoolt tot it'er. Ik heb vroeger gewerkt met medewerkers van Calco. Die scholen mensen om tot it'ers en beginnen meestal dan laag in de IT wereld en je groeit vanzelf omhoog.

https://www.werkenbijcalc...neeship-calco-masterclass

• alexagevers
Heb ik inderdaad bij gesolliciteerd, maar ze hadden al teveel respons erop gekregen, en ze zoeken meer "geschikte" kandidaten. Misschien dat ze mij iets te oud vonden (39 lentes...)

• alexagevers
Dank! Ik ga effe inlezen :)

• lt_cmd_data
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08-03 15:56
Heb zelf 5+ jaar bij OGD gewerkt (Delft, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Enschede), inmiddels werk ik al 4+ jaar elders met de ervaring die ik deels via studie en deels bij OGD met studie heb opgedaan.. Zelf ben ik via de regulier hoek naar binnen gekomen (4jaar afgeronde mbo ICT-beheerder/netwerkbeheerder, 4,5 jaar afgeronde hbo informatica). OGD was voor mijn begin carrière een zeer fijne werkgever omdat ze vol investeren in opleidingen.

In jou situatie bied mijn ex werkgever OGD ook starters een kans.
https://www.ogd.nl/vacature/starter/ictstarter/
Of bel ze naar de mogelijkheden.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:29

snmght

imho dan he

Weliswaar wat beneden jouw niveau, maar volgens mij is dit een prima cursus om je snel een bepaalde basis eigen te maken en te ontdekken wat je ligt: de korte MBO opleiding van LOI. Wel de vakkennis, niet de algemene vakken en beroepspraktijkvorming;

https://www.loi.nl/n-3710...atie-en-mediaontwikkelaar
Na het afronden van het korte MBO-programma Applicatie- en mediaontwikkelaar heb je brede kennis en vaardigheden opgedaan. Na afloop:
• heb je kennis gemaakt met de belangrijkste begrippen, componenten en toepassingen van informatiesystemen.
•ben je op de hoogte van het ontwerpen en ontwikkelen van informatiesystemen.
•ken je de basisprincipes van programmeren en applicatieontwikkeling en kun je applicaties beveiligen.
•ben je op de hoogte van diverse programmeertalen.
•kun je professioneel communiceren en weet je hoe je een correcte zakelijke tekst moet schrijven.
•ken je de belangrijkste aspecten van databases en database managementsystemen.
•kun je programmeren met databases en applicatietesten uitvoeren.
•ben je op de hoogte van de basisprincipes van IT Servicemanagement
•heb je kennis gemaakt met het ASL2 Framework voor Applicatiebeheer en heb je geleerd hoe je applicaties kunt beheren.
•ben je op de hoogte van de basisprincipes van documenteren, registreren, rapporteren en archiveren

WZAWZDB

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:29

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien de links naar de van toepassing zijnde topics al gegeven zijn, gaat dit topic op slot. Als TS concrete vragen heeft nav deze topics en zijn omscholingswens, kan hij mij een DM sturen.

Note to self: being good is often more important than being right.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True