Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3r3k98
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-06-2023
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post op deze site en ik hoopte dat mensen mij hier kunnen helpen.

Ik ben onlangs tot de conclusie gekomen dat ik graag ict wilde gaan studeren en dit dan deeltijd. Ik wil dit deeltijd gaan doen omdat ik het beste via werkervaring leer en al graag wat wil gaan verdienen. Echter heb ik momenteel nog geen idee waar ik moet gaan zoeken voor een baan die mij een leertraject aanbiedt aangezien ik nu nog geen ervaring heb. Wat en waar kan ik het beste zoeken hiervoor?

Mvg,

Derek

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Via de zoekfunctie hier op Tweakers is erg veel informatie te vonden over HBO ICT deeltijd. De vraag komt ongeveer 1 keer per dag voorbij.

Om alvast een tip te geven.
https://next.youngcapital.../ict-software-development

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 16:26
zorg dat je een baan hebt. maakt niet uit wat, gewoon lekker helpdesk ofzo. laat die koppeling met het leertraject los, daarmee maak je het nodeloos complex. Lekker in deeltijd de studie gaan doen. Hou er rekening mee dat als je fulltime werkt, je er ook nog 20 tot 30 uur studie per week er bij krijgt (reistijd, uren op school, huiswerk, projecten, tentamens). Dus sociale leven gaat een paar jaar op een zacht pitje.

Na het halen van het papiertje gaat de wereld voor je open. Succes er mee! (van iemand die exact hetzelfde heeft gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 10:09
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je thuiswonend bent en, let's just say, onder de 25 bent dan zou ik altijd ook een voltijd studie overwegen. Vaak heb je een dag vrij en kun je genoeg bijverdienen om ook nog leuke dingen te kunnen doen en je moet je om geen enkele reden te oud voelen op die leeftijd omdat er een paar vrienden wel het 'normale traject' zijn doorlopen. Meer de focus op je studie, hogere cijfers en ondertussen een bijbaantje zoeken in de ict richting.

Zelf op mijn 21ste begonnen met HBO en een goede vriend op zijn 25ste en allebei vonden we het uiteindelijk de beste keus. Je zult altijd de kortzichtige negatieve mensen tegen komen, maar die weten niet beter.

Qua baan is het nu de perfecte tijd om de stoute schoenen aan te trekken en bedrijven in je buurt gewoon op te bellen met "hey hoor is hier ik ben op zoek". Je bent voor hen rete goedkoop en voor jou zijn het meestal dan toch wel goede bijverdiensten.

Dus deze reactie is puur bedoelt voor als je nog vrij jong bent voor de arbeidsmarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HBO ICT != werkervaring

Er zijn pak 'm beet 9 stromingen in "ICT" die je kan studeren en dat is dan de grove basis. Praktisch gezien (zoals op Monsterboard) zie je grofweg 400+ verschillende functie-omschrijvingen.

Jij vertelt niet welke richting HBO ICT je wil gaan doen, vertelt ook niet welke banen / werkgevers in de buurt hier mogelijk op aansluiten. Ook kan ik me voorstellen dat als je geen werkverleden hebt, je beter direct voltijd naar school kan gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1226258

Welkom op Tweakers. Ik heb het vermoeden dat er iets mis gegaan is met je post, daarom heb ik hem even leeg gehaald.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 26-06-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:34
Als mijn vermoeden klopt: ben je rond de 20 jaar oud nu?

Dan zou ik voltijd HBO gaan doen, met een bijbaantje erbij. Nou het behalen van je diploma komen die werkgevers zelf wel. Meestal kun je na een stage ook wel blijven hangen.

Ik loop overigens met dezelfde vraag rond. Ben alleen al iets ouder. Dus daar ga ik binnenkort ook de knoop voor doorhakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 22:53
krakendmodem schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:57:
Als mijn vermoeden klopt: ben je rond de 20 jaar oud nu?

Dan zou ik voltijd HBO gaan doen, met een bijbaantje erbij. Nou het behalen van je diploma komen die werkgevers zelf wel. Meestal kun je na een stage ook wel blijven hangen.

Ik loop overigens met dezelfde vraag rond. Ben alleen al iets ouder. Dus daar ga ik binnenkort ook de knoop voor doorhakken
Hier hetzelfde. Na een studie Laboratoriumtechniek en HBO Chemische Technologie er na ca 13 jaar achtergekomen dat dit het niet is voor mij. In die 13 jaar heb ik 7 banen gehad, waarvan 2 (ook de huidige) totaal niet in mijn vakgebied. Na wat zelfstudie (hallo 16personalities.com :)) en andere testen ben ik er ook achter dat ik waarschijnlijk veel beter pas in Software Engineering. Helaas is het niet mogelijk om (via een schakelprogramma) een WO te starten, dus ik vrees dat ik (eerst) opnieuw een HBO (informatica) zal moeten gaan volgen. Dit alles natuurlijk deeltijd, omdat ik in de tussentijd ook huisje-boompje-beestje/vrouw & kinderen heb opgebouwd. Omdat ik bij een erg groot bedrijf werk is het mogelijk om een snuffelstage bij Software developers te volgen om te kijken of het past (en alvast kennis te maken ;)). Nu nog zien hoe ik zoveel mogelijk uren vrij kan maken om te studeren... Ik ga waarschijnlijk via Open Universiteit (ou.nl) aan de slag.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
iPiX1999 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:36:
[...]

Hier hetzelfde. Na een studie Laboratoriumtechniek en HBO Chemische Technologie er na ca 13 jaar achtergekomen dat dit het niet is voor mij. In die 13 jaar heb ik 7 banen gehad, waarvan 2 (ook de huidige) totaal niet in mijn vakgebied. Na wat zelfstudie (hallo 16personalities.com :)) en andere testen ben ik er ook achter dat ik waarschijnlijk veel beter pas in Software Engineering. Helaas is het niet mogelijk om (via een schakelprogramma) een WO te starten, dus ik vrees dat ik (eerst) opnieuw een HBO (informatica) zal moeten gaan volgen. Dit alles natuurlijk deeltijd, omdat ik in de tussentijd ook huisje-boompje-beestje/vrouw & kinderen heb opgebouwd. Omdat ik bij een erg groot bedrijf werk is het mogelijk om een snuffelstage bij Software developers te volgen om te kijken of het past (en alvast kennis te maken ;)). Nu nog zien hoe ik zoveel mogelijk uren vrij kan maken om te studeren... Ik ga waarschijnlijk via Open Universiteit (ou.nl) aan de slag.
Is een detacheerder met interne opleiding geen optie meer? Ik weet niet hoe oud je bent, meeste hanteren de 30 dus daar zit je waarschijnlijk wel aan, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Met een HBO in een technische richting en aardig wat ervaring ben je wellicht alsnog interessant voor ze. Dan hoef je niet helemaal een opleiding meer te doorlopen, alleen de interne opleiding tot dev/tester/ba, vervolgens leer je op de job. Voordeel hiervan is dat je ook gelijk betaald krijgt tijdens je opleiding, zodat je iig nog brood op de plank blijft brengen voor je gezin.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 22:53
SmurfLink schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Is een detacheerder met interne opleiding geen optie meer? Ik weet niet hoe oud je bent, meeste hanteren de 30 dus daar zit je waarschijnlijk wel aan, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Met een HBO in een technische richting en aardig wat ervaring ben je wellicht alsnog interessant voor ze. Dan hoef je niet helemaal een opleiding meer te doorlopen, alleen de interne opleiding tot dev/tester/ba, vervolgens leer je op de job. Voordeel hiervan is dat je ook gelijk betaald krijgt tijdens je opleiding, zodat je iig nog brood op de plank blijft brengen voor je gezin.
Mwah. Ik heb een vast contract bij een erg groot fotolithografisch bedrijf in Veldhoven/Eindhoven (ja, die naast het MMC), dus ik ga er niet graag (weer) weg. Op zich wel een goede tip als ik niet zo "gehecht" aan mijn werkgever was! En ja, ik ben wel aardig over de 30 ;) Ik denk dat ik wel na mijn BSc al van baan switch (intern) naar SE, en er dan een master achteraan plak.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Pagina: 1