Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th0ms0n
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11-2023
Psyonara schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:39:
[...]

Maar het is puur de laatste 3/4 jaar dat ik PC gaming tech heel dicht volg. 2017 was kut wegens Cryptocurrency en de GPU's waren allemaal absurd duur daardoor.
Eerste Navi/Vega generaties is was het allemaal net niet.
Moet je eens raden wanneer ik een upgrade heb aangeschaft...
Een RX 580 gekocht voor 300EUR, juli 2017. Achteraf gezien kon het erger, maar ja.

Ook wat van geleerd: Uiteindelijk kan je blijven wachten en als je een goeie reden voor upgraden hebt waar je direct veel genot uit kunt halen, gewoon doen. Anders blijf je wachten tot de de volgende 'toch iets betere' kaart.

Alhoewel dat dat waarschijnlijk weinig troost zal bieden voor degene die dit jaar een 2070 of 2080 super hebben gekocht xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is op zich wel jammer dat de middelste fan op de koeler geen tegengestelde draairichting heeft. Het zal niet super veel uitmaken voor het totaal aantal dB's maar kan voor het gehoor prettiger zijn als ze niet op kleine afstand tegen elkaar in draaien. Bij radiatoren is hetzelfde effect waar te nemen. Met een klein opstaan plaatje als scheiding tussen de fans is het nog weer iets stiller te krijgen. Maar goed die zitten dan ook vaker aan de voorzijde ipv in de case.
onsgeluk schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:41:
[...]

Technisch kan je een FE van nvidia prima in een custom loop opnemen. Of het zich terug verdiend is een tweede. Qua volume heb je natuurlijk een veelvoud van de reference designs op de markt als je het vergelijkt met de founders editions.
EKWB heeft wel een deftige koeloplossing voor de FE. Prijzig met zo'n 260 Euro maar een duurdere AIB kaart ombouwen met een waterblok + backplate gaat ook al richting 200 Euro (FE koelblok is incl backplate). Ze weten inmiddels wel van prijzen en dat zal voor de nieuwe AMD kaarten helaas niet anders zijn. Een 3090 FE heeft tot nu toe de enige luchtkoeler die ik persoonlijk niet snel zou ombouwen vanwege de looks en het formaat. Even groot als AIB koelers alleen staat de prijs totaal niet in verhouding. Nu nog even zien wat de verschillende koeloplossingen voor de AMD kaarten gaan doen.
sunsmountain schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:11:
[...]

Hardware on box: goed bezig :)

Qua AC Odyssey en Valhalla: Gewoon Volumetric Clouds op Medium zetten, klaar. Hoge framerates.
Dat maakt al een groot verschil inderdaad maar bij Odyssey was het soms nog steeds een microstutter festijn. Mooie game, bagger engine. Ik had geen problemen op een 1080P 144Hz scherm maar met de Vega56 naar 3440x1440 zijn <60FPS scenes een ergernis. 50-60FPS zou gewoon goed speelbaar moeten zijn. Anti-lag helpt dan iets maar nog niet genoeg. Ik dacht eerst aan een driver probleem maar zelfs met de nieuwste hardware zijn de frametimes niet geweldig in Valhalla. Het maakt te weinig uit voor wat je er tegenaan gooit ;) .

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

AMD Radeon RX 6800 & 6800 XT Unboxing // NVIDIA Watch out!

[ Voor 211% gewijzigd door Xadeon op 16-11-2020 18:00 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:35
Th0ms0n schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:48:
[...]

Moet je eens raden wanneer ik een upgrade heb aangeschaft...
Een RX 580 gekocht voor 300EUR, juli 2017. Achteraf gezien kon het erger, maar ja.

Ook wat van geleerd: Uiteindelijk kan je blijven wachten en als je een goeie reden voor upgraden hebt waar je direct veel genot uit kunt halen, gewoon doen. Anders blijf je wachten tot de de volgende 'toch iets betere' kaart.

Alhoewel dat dat waarschijnlijk weinig troost zal bieden voor degene die dit jaar een 2070 of 2080 super hebben gekocht xD
Voor diegene die GPU Tech nieuws niet volgen kan ik het wel begrijpen :) Maar de rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th0ms0n
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-11-2023
Psyonara schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:58:
[...]

Voor diegene die GPU Tech nieuws niet volgen kan ik het wel begrijpen :) Maar de rest :P
Het nieuws niet nee, voor wat er toen op de markt was, leek het wel een goede koop. Heb zeker volop prestaties zitten researchen.
Ik kwam toen van een GTX 285, uit mijn eerste PC (die eerste was wel niet zelf gebuild :P).

En eigenlijk is dat al een groot deel van het verhaal. GTX 285 gekocht in 2010 (ergens?) pas in 2017 een upgrade naar RX 580. Vandaag de dag zoek ik (al?) een upgrade te doen naar 6800 XT of 3080. Hopelijk blijft deze kaart langer relevant dan mijn RX 580.

Nu ja, ik moet ook eerlijk zijn voor men RX 580, want op 1080p, is dat nog steeds een 'degelijke' kaart.

Probleem is dat mijn resolutie eis nu ook gestegen is (1440p high refresh monitor & een VR headset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Th0ms0n schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:12:
[...]

Het nieuws niet nee, voor wat er toen op de markt was, leek het wel een goede koop. Heb zeker volop prestaties zitten researchen.
Ik kwam toen van een GTX 285, uit mijn eerste PC (die eerste was wel niet zelf gebuild :P).

En eigenlijk is dat al een groot deel van het verhaal. GTX 285 gekocht in 2010 (ergens?) pas in 2017 een upgrade naar RX 580. Vandaag de dag zoek ik (al?) een upgrade te doen naar 6800 XT of 3080. Hopelijk blijft deze kaart langer relevant dan mijn RX 580.

Nu ja, ik moet ook eerlijk zijn voor men RX 580, want op 1080p, is dat nog steeds een 'degelijke' kaart.

Probleem is dat mijn resolutie eis nu ook gestegen is (1440p high refresh monitor & een VR headset).
Het is dat AMD de Vram Cap omhoog heeft gegooid across the Board dat ik nu voornamelijk wacht, anders had ik allang een 3070 besteld. En of anders heel misschien een 3080.
Daarom denk dat alle Entry level 30 series heel snel verouderen.
Durf bijna te wedden dat je over 2 jaar al games hebt die meer dan 8GB Vram gaan vragen. En dat vind ik eerlijk gezegt nog steeds raar van Nvidia als hun eigenlijks ook weten dat Big Navi met meer Vram komt.

Geeft de huidige Ampere line up wel een gevoel van Cashgrab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:38
Als ik geen overklok aspiraties heb, maar gewoon stock out of the box wil gebruiken, zijn de reference kaarten daar wel voldoende voor? Of toch beter wachten op de aib?

En klopt dat ik geen brackets waarmee de zware kaarten ondersteund kunnen worden? Is dit niet nodig of dien je dit zelf ergens anders te regelen?
De kracht op de pcie lijkt me zo groot met 1.5kg🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 20:21
Dus CDNA is niet langer meer een GPU uarch!!!

oOo *O* WHITEPAPER!!! ------> https://www.amd.com/syste...s/amd-cdna-whitepaper.pdf *O* oOo

Uit de Whitepaper:
Unlike the graphics-oriented AMD RDNA™ family, the AMD CDNA family removes all of the fixed-function hardware that is designed to accelerate graphics tasks such as rasterization, tessellation, graphics caches, blending, and even the display engine. However, the AMD CDNA family retains dedicated logic for HEVC, H.264, and VP9 decoding that is sometimes used for compute workloads that operate on multimedia data, such as machine learning for object detection.7 Removing the fixed-function graphics hardware frees up area and power to invest in additional compute units, boosting performance and efficiency.

[ Voor 22% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 16-11-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ter herinnering. :z

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2020 18:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@DaniëlWW2 Let wel, Hardware Unbox is de enige (betrouwbare) bron(Australië) die er een melding van maakt. Kan maar zo zijn dat het aanbod in de V.S. en 'stiekem' ook Europa beter voorzien is.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 21:58
kerath schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:23:
Als ik geen overklok aspiraties heb, maar gewoon stock out of the box wil gebruiken, zijn de reference kaarten daar wel voldoende voor? Of toch beter wachten op de aib?

En klopt dat ik geen brackets waarmee de zware kaarten ondersteund kunnen worden? Is dit niet nodig of dien je dit zelf ergens anders te regelen?
De kracht op de pcie lijkt me zo groot met 1.5kg🙈
Ik heb zelf 2 schroeven onder mijn 1080 Ti met Morpheus 2 koeler staan. Door de Morpheus is het een 5 slot kaart geworden en begon inderdaad te buigen. Cooler Master heeft ook een bracket, met RGB zelfs. :P

Ik ben van plan om een reference 6800 XT te kopen en er dan later een alternatieve koeler op te zetten, zoals de Morpheus. Deze houdt mijn 1080 Ti ook op 50 graden onder volle belasting met overvolt. })

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Werelds Ik heb een white paper. :*)
https://www.amd.com/en/technologies/cdna

Het is CDNA, maar toch. :+

edit:
-De volle chip is 128CU's waarvan 120 actief.
-Wave 64 net zoals in GCN.
-Alle graphics hardware inclusief display engine is eruit gehaald.
-Configuratie is acht dual CU's per array en acht array's.
-Ze claimen maximaal 11,5TLOPS FP64.

Het enige waar ik nog even over zit te puzzelen is hoe die Matrix units in CDNA CU's werken.

[ Voor 61% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2020 21:52 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:05
Kijk dat is een blije @DaniëlWW2 😊

kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
De vraag is te hoog hoe dan ook vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Psyonara Dat sowieso
AMD At A Tipping Point With Instinct MI100 GPU Accelerators
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHJGOcUNCO3o1NcErbZhF6FI78k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W6UUlAt9Lru6zVpK8GAOb3Jh.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjCRX0lJoqN6IaxuYZ-oygbbJL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IYUeoF5zf7ve30Wx6hj9ohil.jpg?f=user_large
https://www.nextplatform....__twitter_impression=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ9ErpESs7Mkj25DmwQNFNTvgkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5dOO7sGxY8EnwlxzPzcXf7mw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:20

The Chosen One

Zie signature!

Wel mooie kaartjes om te zien, niet dat ik niet een 3rd party card zou kopen maar dat terzijde. Als ik nog een AMD kaart koop met m'n gsync of een 31.5" freesync model koop... Altijd leuk/lastig jezelf overtuigen wanneer je weet dat het niet "nodig" is maar je wel wilt. ;p
(en het budget het makkelijk aan kan uiteraard, anders nooit doen).

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
Al die jaren rommelen met Crossfire voor the niche genaamt multigpu gaming heeft eindelijke nut gehad :o .

4 kaarten die een 100% integratie hebben in zowel memory en adressering via IF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Dit soort opmerkingen zijn exact de reden dat ik mlid uit mn feed heb gegooid. Sorry, maar dit kunnen wij ook met bedenken en dan is het nog waar ook. Wat een bak onzin...

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 08:48
ROPS kloppen niet. Eerste publieke validatie met software die niet gereed is :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

onsgeluk schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:20:
[...]

Dit soort opmerkingen zijn exact de reden dat ik mlid uit mn feed heb gegooid. Sorry, maar dit kunnen wij ook met bedenken en dan is het nog waar ook. Wat een bak onzin...
Ik lees het niet anders dan als een reactie op 'paperlaunch'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Xadeon schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ik lees het niet anders dan als een reactie op 'paperlaunch'.
Mn opmerking was ook niet direct aan jouw adres, sorry als het die indruk wekte. Ik vind mlid een nogal zelfingenomen karikaturaal figuur. En door continu ‘stating the obvious’ te herhalen, begint zich een soort van apathie te ontwikkelen. Dat nog los van de extreem vage voorspellingen waarna steevast ‘I told you so’ volgt.

Anyway, adem uit adem in ;)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:27
En daar is het volgende deel in de SAM soap: https://www.pcgamer.com/a...-not-proprietary-promise/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ben er blij mee, maar vind dit ergens ook wel gezichtsverlies...

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Amazigh_N_Ariff schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:19:
[...]

Al die jaren rommelen met Crossfire voor the niche genaamt multigpu gaming heeft eindelijke nut gehad :o .

4 kaarten die een 100% integratie hebben in zowel memory en adressering via IF.
Je kan er momenteel 8 (2x4) in een 4u frame steken als ik het zo zien en die zullen onderling ook nog eens communiceren :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amazigh_N_Ariff
onsgeluk schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:33:
[...]

Na wat uitzoeken een paar weken geleden was mijn conclusie dat Nvidia niet bereid zal zijn 100% toegang te geven tot het memory van hun GPU's . Het is het bedrijf van de blackbox praktijken. Nvidia doet dit puur om AMD te pesten. Je zou het bijna gezonde concurrentie kunnen noemen ;) . AMD heeft de laatste 10 jaar niets anders gedaan dan Nvidia blackboxjes kapot maken.

Het grote probleem is het valideren en garantie afgeven dat deze functie probleemloos zal werken op de dGPU markt met duizenden mogelijke combinaties. AMD heeft ervoor gekozen om een nieuw uit te komen hardware samen te valideren om te garanderen dat de functie werkt. Maar ja, marketing boys roepen maar weer net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

onsgeluk schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:33:
[...]

Ach AMD heeft iets meer een pcie feature gedaan wat Nvidia niet had bedacht. Daarnaast hebben ze ook de software geschreven en gezorgd dat het ook echt een performance boost geeft op hun apparatuur.

Ik ben benieuwd hoeveel Nvidia uit hun bar aan performance gaat persen.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De dwangneurotische neigingen om zichzelf in de voet te schieten, lijken dus nog aanwezig te zijn. Nu wachten we dus op Zen 2 ondersteuning. Net zoals dat ik het misschien zie gebeurden dat X370 alsnog Zen 3 ondersteuning krijgt. :z

Maar ik denk nog steeds dat er iets meer speelt. Volgens Igor is het namelijk wel een bios feature om optimaal te werken. Met aanpassingen in de driver stack zou je niet alles eruit halen qua prestatiewinst. Dat zou meteen ook duidelijk maken waarom het nu pas geïmplementeerd word en het zou ook duidelijk maken dat Nvidia weer eens "liberaal" met feiten omgaat. Zo hebben we weer alle stereotypen bevestigd.
https://www.igorslab.de/e...ws-may-have-to-reinstall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[ Voor 197% gewijzigd door Xadeon op 16-11-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

EKWB’s complete water cooling kit for AMD Radeon RX 6000 and Ryzen 5000 series unboxed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1zu6djsKjEAFjP6PReRPNJ5s6Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/91ZSnDqegq4avjjbCVNGifEG.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuRGqJ-bcSLB8Wy7HdC5ARqJIgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaUfHtsBHt47UxpSaHrjV59p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOhui7Ua0l78EVhPcSUP0dDIOTw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q4KHzN03FIt2l8nA92Mur1o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njquaag7IxJ7eAXyi9BOu_NUUUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WtzgrXNN0sn5EJjjLToOls3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 15% gewijzigd door Xadeon op 16-11-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
@DaniëlWW2 Die bios feature zie ik daar zo niet, wel dat het systeem in uefi mode moet staan qua bios en dus ook zo geïnstalleerd qua OS. Maar dat is tegenwoordig redelijk standaard, ik kom eigenlijk al jaren niet anders meer tegen.

Snap dat dramatische over die Windows herinstall ook niet echt, das tegenwoordig echt 15-20 min werk ofzo :)

Volgens het support document van MS heb je een driver nodig die het support en een vbios zo lijkt het. Opzich vind ik dat ook wel logisch, immers aangezien deze feature al minimaal een paar jaar in Windows zit, en schijnbaar in Linux al veel langer gebruikt wordt vind ik een moederbord bios update minder logisch, immers hoe werd anders van deze feature gebruikt gemaakt voor dat AMD er met deze kaarten wat meer ruchtbaarheid aan gaf, tenzij het voorheen expliciet uitgezet werd bij DiY zelfbouw oid.

De komende tijd zullen we vast gaan zien wat het nu helemaal exact is, maar ik krijg steeds meer het idee dat AMD mogelijk toch weer marketing technisch wat minder handig heeft gehandeld om het maar zacht uit te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

WillemAtHome schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:06:
[...]

Ach AMD heeft iets meer een pcie feature gedaan wat Nvidia niet had bedacht. Daarnaast hebben ze ook de software geschreven en gezorgd dat het ook echt een performance boost geeft op hun apparatuur.

Ik ben benieuwd hoeveel Nvidia uit hun bar aan performance gaat persen.
Neemt niet weg dat ik, als 3950x + 570mobo bezitter, liever bij de presentatie had gehoord dat ik die optie ook zou gaan krijgen, desnoods met enige vertraging.
Nu doen ze het onder dwang van nvidia terwijl wij hier op tweakers al hardop vroegen wat er onderhuids anders is tussen de 3000 en 5000 serie.
Mijn geld gaat nog steeds richting AMD, maar er gaat wel van de glans af op deze manier. Geld verdienen prima, maar geen Intel streken svp.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Is er trouwens nou wel of niet een Non LC ROG Strix 6800XT? Gezien de listing van vorige Pagina alleen de Water versie listed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Psyonara Voorlopige lijst van ASUS. De enige ROG Strix non LC is een 6800..voor nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:54:
@DaniëlWW2 Die bios feature zie ik daar zo niet, wel dat het systeem in uefi mode moet staan qua bios en dus ook zo geïnstalleerd qua OS. Maar dat is tegenwoordig redelijk standaard, ik kom eigenlijk al jaren niet anders meer tegen.

Snap dat dramatische over die Windows herinstall ook niet echt, das tegenwoordig echt 15-20 min werk ofzo :)

Volgens het support document van MS heb je een driver nodig die het support en een vbios zo lijkt het. Opzich vind ik dat ook wel logisch, immers aangezien deze feature al minimaal een paar jaar in Windows zit, en schijnbaar in Linux al veel langer gebruikt wordt vind ik een moederbord bios update minder logisch, immers hoe werd anders van deze feature gebruikt gemaakt voor dat AMD er met deze kaarten wat meer ruchtbaarheid aan gaf, tenzij het voorheen expliciet uitgezet werd bij DiY zelfbouw oid.
Dat een feature in Windows en Linux al langer zit, wil niet zeggen dat deze wijdverspreid gebruikt wordt. Het wil ook zeker niet zeggen dat de genoemde BIOS-optie noodzakelijk is voor het gebruik van die feature.

Ik weet niet 100% precies hoe het werkt en ik heb vast kleine feitelijke foutjes in dit verhaal, maar ik kan me voorstellen dat het met geheugenadressering te maken heeft zoals dat een aantal jaren geleden ging. Toen was van alles en nog wat 32-bits, waarmee je tot 4GB geheugen kan adresseren. Het ging dan voornamelijk om software, maar zeker ook om hardware. Aangezien alle stukjes geheugen die je wilt kunnen adresseren adressen moeten hebben, moesten die dus in de adresruimte gemapt worden, en dat gebeurde dus "onder 4GB". De framebuffer zat daar ook bij. Die was doorgaans iets van 256MB maximaal dus dat maakte allemaal niet zo veel uit, gevolg was wel dat je op sommige configuraties eigenlijk effectief maar 3 tot 3.5GB RAM kon gebruiken omdat de rest van de adresruimte in gebruik was door andere hardware. De eerste PCIe-kaarten kwamen in 2004 uit, rond die tijd ook de eerste Athlon 64, maar toen was >90% van de systemen nog 32-bits dus was dit soort geschuif met geheugenadressering nog hard nodig.

In de daaropvolgende jaren is diezelfde "oude" PCIe gemeengoed gebleven maar de systemen zijn geleidelijk aan voor >99% 64-bits geworden. Juist vanwege dit geleidelijke was het nog erg belangrijk dat alles zoveel mogelijk gelijk bleef omdat er nog veel 32-bits software en hardware bestond welke alleen met 32-bits pointers konden werken, dus ondanks de toegenomen adresruimte (16EB vs 4GB) bleef het belangrijk dat alle peripherals nog steeds in dat onderste 4GB-blok adresseerbaar waren en moest daar bovendien minimaal ook een stuk RAM in adresseerbaar zijn. Voor het OS maakte het niet zoveel uit, Windows had bijvoorbeeld als default maar 2.3GB (meen ik) adresseerbaar voor 32-bits applicaties (onder 4GB dus), de rest van het geheugen werd hoger in de adresruimte beschikbaar gemaakt zodat 64-bits applicaties deze beperking niet hadden.

Fast forward naar nu, er is nog geen enorme noodzaak geweest (buiten miners kennelijk) om peripherals met grote geheugens integraal beschikbaar te maken in de adresruimte, dus het default op de meeste systemen is nog steeds dat die adressen onder 4GB zijn, wat dus direct ook de absoluut maximale grootte is (er gaat nog wat af omdat er vast meer dan 1 apparaat zo werkt). Voor de globale werking van een PC maakt dat helemaal niet uit, bijvoorbeeld het RAM kan prima vanaf het adres "8GB" ofzo geadresseerd worden in 1 groot doorlopend blok, zodat de hele onderste 0-4GB vrij is voor peripherals. Zoiets gebeurt dan ook. Zaken als een resizable BAR ("framebuffer") werken gewoon prima in deze opzet. Alleen is het verschil dat we nu een stapel 16GB-videokaarten hebben gekregen en dat gaat dus niet passen. Daarom is deze switch noodzakelijk om de feature volledig te kunnen gebruiken, anders zit je aan slechts een kwart daarvan vast, en in de praktijk waarschijnlijk nog iets minder. Ik kan me best voorstellen dat de driver in het slechtste geval dan zoiets heeft van "laat maar" en die feature niet gebruikt, in het beste geval werkt het wel maar met een performance-penalty.

Het nadeel van deze switch is dat 32-bits software zeker weten geen gebruik meer kan maken van die adresruimte. Systemen met een 32-bits OS die de framebuffer direct in software aanspreken zullen dus geen beeld meer kunnen laten zien. Maar ja, daar koop je geen Radeon 6xxx voor 8)7 Alleen weten de moederbordmakers dat niet, en is het het fijnst voor de veilige defaults om alles te laten werken zoals alle voorgaande generaties. Dan komen we weer terug op de feature zoals die al in Windows en Linux aanwezig is, deze is prima bruikbaar om de BAR te resizen van de default 256MB naar 2, 3 of zelfs 4GB, tenminste dat denk ik. Vanwege het legacy-aspect kan het zomaar zo zijn dat de adressering na het booten vast ligt als deze <4GB is, waardoor je alsnog die optie nodig hebt. Maar technisch is er geen beperking voor een grotere BAR zolang die maar in de 4GB-adresruimte past. Bijvoorbeeld videokaarten van een paar jaar geleden, met 2GB geheugen, zouden prima het hele geheugen direct adresseerbaar kunnen hebben.

Op nieuwere moederborden is het waarschijnlijker dat deze switch aanwezig is, wellicht is het zelfs een AGESA-setting waardoor het voor AMD makkelijk te valideren/garanderen is. Als oudere of Intel-hardware de adressering nog default onder 4GB doen en deze switch nog niet hebben, zal het beperkt werken of de driver kan kiezen om het dan maar helemaal niet te doen. Dan krijg je weer zeurende consumenten die de technische details niet kennen, dus dan is het voor AMD maar het beste om te zeggen van gebruik dit, dit en dit, dan garanderen wij het. Ik weet niet precies hoe ze het verwoord hebben, maar in ieder geval op X570 lijkt me dat er geen enkele technische beperking is voor Ryzen 3xxx-CPU's. Op mijn Aorus Master heb ik deze optie in ieder geval al bijna anderhalf jaar aan staan.

Alle eenheden hier zijn binary, dus MiB, GiB en EiB :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ze hebben letterlijk 12 video's geüpload vandaag :)

Maar donderdag gaan ze dus FidelityFX (en dan waarschijnlijk i.c.m. ray tracing) laten zien blijkbaar. Kheb er zin in. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verschrikkelijk. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EnAgv1nXIAMBtzv?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Hij doet z'n naam wel eer aan :+

Maar wat een lelijk ding zeg!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Jeetje wat een ellende, gelukkig zie je het allemaal niet met een dichte kast.
Wanneer komen de reviews online is dat vanmiddag om 1500 of morgen om 1500?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
WillemAtHome schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:55:
[...]

Morgen start verkoop, vandaag reviews als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigletCNC
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
[...]

Als ik het goed begrepen heb, morgen. Samen met de release :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:09
Wel laat ik dan de eerste zijn om er hier in het openbaar voor uit te komen dat ik dit ontwerp zeker wel iets vind hebben. Het is dat het een limited edition is en ik voorlopig nog niks koop.

Het is weer eens wat anders dan je standaard RGB-meuk. Jongetjes spelen met grafische kaartjes, mannen spelen met kernreactoren. 8)

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Mooi chip inderdaad!
ben benieuwd naar de compute benshmarks en dan vooral hoeveel beter deze het doet dan zijn voorganger en bv RDNA2.
En natuurlijk tov Ampere want de Tflop cijfers van die laatste zijn extreem veel hoger.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Xadeon schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:34:
@DaniëlWW2 Let wel, Hardware Unbox is de enige (betrouwbare) bron(Australië) die er een melding van maakt. Kan maar zo zijn dat het aanbod in de V.S. en 'stiekem' ook Europa beter voorzien is.
Inderdaad. Dat geeft hij zelf ook al aan. Dat dit voor Aus is en dat het elders anders kan zijn.
Maar geloof niet dat er super veel zullen zijn. Acht dat er wel een kans is dat er meer 6080 en XT kaarten samen zijn maar wellicht zijn de meeste XT's regeserveerd door AIB's voor hun custom modellen die de 25e pas in de verkoop mogen. En dat ze nu dus maar weinig referenced kaarten geleverd hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
Potenscia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 00:01:
[...]

Ze hebben letterlijk 12 video's geüpload vandaag :)

Maar donderdag gaan ze dus FidelityFX (en dan waarschijnlijk i.c.m. ray tracing) laten zien blijkbaar. Kheb er zin in. :+
Ik ben ook benieuwd of die upsampling dan al af is of in ieder geval een teaser van wat er mogelijk gaat zijn qua performance als je upsampling gaat gebruiken. Zal met RT aan wel nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
Weet iemand hoe laat de sales beginnen morgen, weer 14:00 of 15:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Iemand enig idee hoelaat de kaarten morgen ongeveer verschijnen? Of simpelweg gewoon de hele dag F5 drukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:19
15u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Gelukkig heb ik voor een kast zonder window gekozen, wat een gedrocht zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Ik ga er toch vanuit dat die kermis wel gewoon uitkan? Of toch gewoon een subtieler kleurtje?
Ik heb gelukkig een window met een donkere tint dus alles is wat minder duidelijk zichtbaar, maar dit is wel heel erg.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 17-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik heb dit forum op raytracing voor de RX6800 gezocht en veel gevonden...
maar nu een simpele vraag ;)
Ik ben nu verslaafd aan BF5 met raytracing...(2070 kaart)
Is de kans groot met de AMD kaart dat ik dezelfde effecten beleef in dit spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

luifel schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:
ik heb dit forum op raytracing voor de RX6800 gezocht en veel gevonden...
maar nu een simpele vraag ;)
Ik ben nu verslaafd aan BF5 met raytracing...(2070 kaart)
Is de kans groot met de AMD kaart dat ik dezelfde effecten beleef in dit spel?
Het is DXR dus ja.
Wekko306 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:21:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat die kermis wel gewoon uitkan? Of toch gewoon een subtieler kleurtje?
Ik heb gelukkig een window met een donkere tint dus alles is wat minder duidelijk zichtbaar, maar dit is wel heel erg.
Het is een special edition. Maar ik zie het punt niet om dit te kopen als je het uitzet. Dit gaat namelijk duurder zijn of ten koste gaan van koelingsprestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:10:

Het is een special edition. Maar ik zie het punt niet om dit te kopen als je het uitzet. Dit gaat namelijk duurder zijn of ten koste gaan van koelingsprestaties.
Denk niet dat er een versie zonder RGB gaat komen. En de lagere modellen die dat mogelijk niet hebben hebben een slechtere cooler.
Maar wellicht zijn die coolers dan wel goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 08:58
Weet iemand al bij welke winkels deze kaarten te koop zullen zijn? Anders zitten mensen straks bij de verkeerde shop te f5'en..

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:12:
[...]

Denk niet dat er een versie zonder RGB gaat komen. En de lagere modellen die dat mogelijk niet hebben hebben een slechtere cooler.
Maar wellicht zijn die coolers dan wel goed genoeg.
Op het eerste gezicht koester ik weinig hoop. De kaart is voornamelijk heel erg hoog, maar niet breed en al die RGB lijkt veel ruimte in te nemen. De ventilatoren lijken identiek te zijn aan de RX 5000 series en die kunnen nu wel eens harder aan het werk moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:37

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:21:
[...]

Op het eerste gezicht koester ik weinig hoop. De kaart is voornamelijk heel erg hoog, maar niet breed en al die RGB lijkt veel ruimte in te nemen. De ventilatoren lijken identiek te zijn aan de RX 5000 series en die kunnen nu wel eens harder aan het werk moeten.
Je bedoelt identiek qua formaat? want de fan's zelf zijn duidelijk anders.
Ach ja de meest interessante zijn toch de Sapphire kaarten die hebben tot nu toe het altijd het beste voor elkaar gehad. Al was de 5700 XT Red Devil ook erg nice.
Deze 6800 XT mogelijk dan niet maar wie weet valt het mee.... Hardware Unboxed zal het wel gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]

Nee. -O-
Dat betekent meerprijs voor de Nitro+ over MSRP. Dat zat er natuurlijk aan te komen, maar ergens hoopte ik stiekem nog.
Tja, je weet hoe het werkt en toch hoop je op het onwaarschijnlijke. Nitro, Aorus, ROG, allemaal zullen ze boven de MSRP zitten.

Wil je MSRP dan zal je toch echt een referentiemodel oid moeten halen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
XWB schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:32:
[...]

Tja, je weet hoe het werkt en toch hoop je op het onwaarschijnlijke. Nitro, Aorus, ROG, allemaal zullen ze boven de MSRP zitten.

Wil je MSRP dan zal je toch echt een referentiemodel oid moeten halen.
Of lagere modellen zoals de Pulse en Red Dragon voorheen.
Die zijn vergelijkbaar in prijs. Later krijg je ook nog wel eens cost down modellen die goedkoper zijn dan MSRP maar denk niet dat die er in het begin al meteen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 17-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVanBroeck
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-02 21:20
Klopt het dat morgen alleen de AMD Radeons uitkomen en pas volgende week van de andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
[...]

Of lagere modellen zoals de Pulse en Red Dragon voorheen.
Red Dragon... alleen al door ernaar te kijken valt de koeler van ellende uit elkaar.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PigletCNC
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
DavidVanBroeck schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:35:
Klopt het dat morgen alleen de AMD Radeons uitkomen en pas volgende week van de andere merken?
Niemand weet het 100% zeker behalve AMD zelf denk ik maar alles lijkt wel daarop. Misschien zelfs nog een week later dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astennu
DavidVanBroeck schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:35:
Dat is wel wat Steve van HW Unboxed vertelde. Morgen Reference en de 25e de custom modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:37:
[...]

Dat is wel wat Steve van HW Unboxed vertelde. Morgen Reference en de 25e de custom modellen.
Thanks, maar raar dat de reviews niet vandaag al komen. Of gisteren. Kun je letterlijk vanacht reviews bekijken, klaar staan met je order voor de webshop morgen.

Nul prijzen... https://tweakers.net/vide...bSSoYWJmZGSDpg2UIqtra0FAA

AMD "shop": https://www.amd.com/en/where-to-buy/promotions
Om 15.00 uur met z'n allen refreshen en wie het eerst bestelt, die wint... dat wordt weer een :+ fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:19
sunsmountain schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:09:
[...]

Thanks, maar raar dat de reviews niet vandaag al komen. Of gisteren. Kun je letterlijk vanacht reviews bekijken, klaar staan met je order voor de webshop morgen.

Om 15.00 uur met z'n allen refreshen en wie het eerst bestelt, die wint... dat wordt weer een :+ fiesta.
Jij gaat er vanuit dat er vannacht reviews komen en het NDA dus niet pas om 15u verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sunsmountain schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:09:
[...]

Tja was met Ryzen 5000 exact hetzelfde. Met de 5700 launch volgens mij ook.
Dan gaat de NDA er gewoon af. Ik vind het zelf geen punt. Voor mensen die eerst reviews willen kijken is het vervelend want die zijn dan te laat. Die zullen dan moeten wachten tot de 25e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
Brabo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:14:
[...]

Jij gaat er vanuit dat er vannacht reviews komen en het NDA dus niet pas om 15u verloopt?
Ja, dat was met nVidia ook zo: op de dag zelf 's nachts kwamen de reviews al. Van te voren voorbereid.

En Australië is typisch het eerste met het begin van een nieuwe dag. Hardware On Box :)

[ Voor 12% gewijzigd door sunsmountain op 17-11-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik zou niet verwachten dat er voor 15:00 onze tijd morgen reviews te zien zijn van betrouwbare media outlets, tenzij AMD ineens het embargo aangepast zou hebben. Australie of niet, ook Steve zal zich, verwacht ik in ieder geval, netjes aan het embargo houden, wat voor zover ik weet op 6AM PST (Californië) staat en dus 15:00 hier.

Heel vreemd is het ook niet, AMD heeft de laatste jaren volgens mij altijd dat het review embargo afloopt gelijk aan de verkoop start waardoor je, zoals hier bij schaarste, niet eerst even de reviews kan afwachten als je een 'day 1' kaart wil hebben. Daar zal vast een op "Fomo" gestuurde marketing gedachte achter zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 17-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 23:23
Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:14:
[...]

Tja was met Ryzen 5000 exact hetzelfde. Met de 5700 launch volgens mij ook.
Dan gaat de NDA er gewoon af. Ik vind het zelf geen punt. Voor mensen die eerst reviews willen kijken is het vervelend want die zijn dan te laat. Die zullen dan moeten wachten tot de 25e.
Zelfs Nvidia doet het beter. AMD zou zich moeten schamen. Met Zen 3 was het ook al zo'n belachelijke actie. Er zijn mensen die hun 5800X zijn gaan annuleren om de koelere 5900X maar te gaan nemen, maar dan sta je opeens in een wachtrij met 400 anderen.

Als Zen+, 2 & 3 eigenaar vind ik het belachelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 17-11-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 08:48
@Paprika Men moet niet zo zeiken dat een 5800X een X temp behaald. Dat ding boost all core gewoon hoger dan een 5900X of 5950X.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:37:
[...]

Zelfs Nvidia doet het beter. AMD zou zich moeten schamen. Met Zen 3 was het ook al zo'n belachelijke actie. Er zijn mensen die hun 5800X zijn gaan annuleren om de koelere 5900X maar te gaan nemen, maar dan sta je opeens in een wachtrij met 400 anderen.

Tja ik kan me er niet druk om maken. Het was van het begin gezien de prijs al duidelijk dat de 5800X niet de beste zou zijn heb je geen review voor nodig. Die 8 core CCD's hebben ze liever voor servers dus je betaalt een premium.

En er zijn genoeg mensen die wel een CPU willen kopen zonder er over na te denken. Dus wat maakt het uit dan moet je gewoon even geduld hebben.
Het probleem is dat mensen geen geduld hebben en het dan meteen willen hebben.

Ik wil morgen ook meteen een 6800 XT. Maar goed als dat niet lukt is het jammer de 5700 XT Doet het er niet minder om dus opzich heb ik hem niet meteen nodig.

En dat gold denk ik ook voor bijna alle mensen die de reviews eerst gingen bekijken. Die hebben een PC die werkt. Dat je iets wilt wat sneller is snap ik. Maar goed je weet dat spullen die net nieuw uitkomen eigenlijk altijd uitverkocht zijn als je er niet meteen bij bent. Dat is al jaren zo met CPU en GPU launches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat hele verhaal staat los van het fijn dat er geen enkele reden is om niet gewoon die reviews 1 dag eerder beschikbaar te stellen. Al is het een uurtje van te voren, ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:50:
Dat hele verhaal staat los van het fijn dat er geen enkele reden is om niet gewoon die reviews 1 dag eerder beschikbaar te stellen. Al is het een uurtje van te voren, ook prima.
Zouden ze inderdaad kunnen doen.
Is voor de mensen die wel een review willen lezen wel prettiger.

Als genoeg mensen daar over gaan klagen zullen ze dat vast wel gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-10 21:10
In mijn optiek laat je als bedrijf ook eerder zien dat je écht achter je product(en) staat door de review(s) eerder online te laten knallen. Als je zeker ben dat je een goed product aflevert, dan zou het ook niet uit moeten maken als de review(s) ervan een dag eerder online komen dan de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Thrawni schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:56:
In mijn optiek laat je als bedrijf ook eerder zien dat je écht achter je product(en) staat door de review(s) eerder online te laten knallen. Als je zeker ben dat je een goed product aflevert, dan zou het ook niet uit moeten maken als de review(s) ervan een dag eerder online komen dan de verkoop.
Dat is echt niet de rede dat AMD dit doet.
Ze hebben al laten zien wat die kaarten kunnen. Met Ryzen 5000 hebben ze ook laten zien dat de getallen gewoon eerlijk zijn. Dus ik verwacht nu ook geen grote verschillen.

Als de daadwerkelijke reviews ineens 10+% lager zitten geef ik je gelijk maar als dat binnen de fout marge zit zal dat echt de rede niet zijn.

En dan heb ik het dus over dat de 6800XT ineens de 3070 maar net aan kan ipv de 3080 zoals ze zelf hebben laten zien.

Ik heb meer het idee dat ze er niet goed over na gedacht hebben en er niet genoeg over gelaagd is dat het tegelijk is. Dat is volgens mij sinds Zen1 al zo of wellicht al langer.

Maar mee eens om iedereen gelijke kansen te geven en tijd te geven om research te doen zou een dag eerder voor reviews wel prettig zijn.
Maar misschien willen ze fans op deze manier een grotere kans geven? i dont know.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 17-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:37:
Maak je je al zorgen om je 2700X of? :+
De marketing en het management van de RTG gaat dit waarschijnlijk verpesten en het gaat helemaal door hunzelf komen. We hebben voor launch al:
-Al het gedoe over SAM.
-Goede leverbaarheid geclaimd in september terwijl het hopeloos lijkt te worden bij launch en daarna is afwachten.
-Informatie over zaken zoals "Rage Mode" moest worden toegelicht door youtubers.
-We weten nog steeds niks over RT en er komt een RT demo op donderdag, een dag na launch. Dat is ook hoopgevend terwijl de gelekte RT indicaties helemaal niet zo slecht lijken te zijn.
-Over "Super Resolution" leerde we pas wat via Microsoft en niet AMD.

En het ergste is nog dat een breed spectrum van games, ik de RX6800XT, de RTX3080 nog zie verslaan ook. Alleen al dat ze bij HardwareUnboxed gingen hinten dat op lagere resoluties in Watch Dogs: Legion, de RTX3090 verslagen gaat worden. Ik zou echt niet verbaast zijn als het op 1440p al relatief eenzijdig verhaal gaat worden voor de RX6800 series. Dan heb je een goed product en als je geen flauw benul hebt hoe het te verkopen, dan hou je gewoon je kop dicht, lanceer je de boel, licht je wat dingen zelf toe zonder alle onzin eromheen en dat was het.

Ik zit al te wachten op hoe AMD uitgejouwd gaat worden omdat de kaarten niet in de winkels liggen. Het gaat ook niet even opgelost worden ben ik bang. Kans wederom verpest, net nu mensen interesse hadden. Als dat gebeurd is het vooral treurig voor de mensen die RDNA2 hebben ontwikkeld. Spendeer je jaren aan iets heel goeds en dan gooien een paar types in oppermanagement of marketing het weer helemaal weg...

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-11-2020 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

ASRock RX 6800 Phantom Gaming Graphics Cards
The ASRock Radeon RX 6800 Phantom Gaming graphics cards come with the back and silver livery that is known of the PG design along with red accents. The card has an abundance of Polychrome SYNC RGB effects around the middle fan and the sides of the shroud. The difference between both cards is the width. The RX 6800 XT makes use of a wider and longer PCB compared to the RX 6800 Phantom Gaming which sticks to a standard PCB design but features a wider cooler and backplate.
On the Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming, you get a full coverage backplate with LED On/Off switches and a triple 8-pin connector configuration while for the Radeon RX 6800 PG, ASRock has included a backplate that only covers up till have the length of the third fan. This is to vent out the air from the back of the card.

You can also spot that ASRock is using a massive aluminum heatsink that features 6 heat pipes. Power is provided through a dual 8-pin connector configuration. Both cards feature a Stripe-Axial fan design with a total of 11 fan blades. There's also a reinforced metal frame to add extra durability to the PCB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEXCDRcC4gj2bH909-sfo-fibsI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Vpj2iprTEA058rXzQp8QSTxa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM4HtOd6HlAkf29qUXOmoLn0m1o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pEvOLiEzxU5NTEfPvSYciSDA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqrs6teip0Jv95aeHK0kBC0JbB4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TFeI8pcF4kdaRKFcQJMIjeeK.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3dr8L3l24Pg-7MaYbb67bAIgiI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9oHHhebmrn9CEu8i27uRFikp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BySIXff0gRTh5MoAaGhVWU9tntA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bqhOzsBFt7hafbiFip5NJOFo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tbjTFc53jQP5I6CUiW4UXWYep4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eukIWeA6wyEai4u9ETgJFJ4u.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKThN-9jeExi9WIJ3ZELeauGCRU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4ERbRJ1t2tbDizGpaJcUbHpb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqIrnlR6RVUPa-wNIEQKubXYl_o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XiwhV8qFHAe9GfLpcXFDsoRr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEAqB5zLrPORjbXIQL5YMT6jsmI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WVuUDrKl05jMScw9wQgafRaX.png?f=fotoalbum_tile
ASRock RX 6800 Challenger Pro Graphics Card
Finally, we have the ASRock Radeon RX 6800 Challenger Pro graphics card which is a fairly standard custom design that looks kind of similar to Gigabyte's WindForce & Gaming series graphics cards. It comes with a triple-fan and 2.5 slot design, a similar heatsink as the RX 6800 PG, and slight use of RGB LEDs towards the side of the shroud. The card is powered by a dual 8-pin power connector config too.
ASRock has included a backplate that only covers up till have the length of the third fan. This is to vent out the air from the back of the card. There's no word yet on the pricing and availability of the ASRock Radeon RX 6800 series graphics cards but they are reportedly going to launch around a week or two after the official launch tomorrow.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PSYbgs29o4eG9265DpptZpWZ7s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/laLaqJGFwmHTyBrMUM6VZpJs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYlAdGGWlMLNN5dtomONDME9wCk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/J8aWqILPWuLzHmEnHnHhNUV4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyC1w0Ag-ct_iaMyxiRQaU3f4xE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Fvl8Ni2gc0Z4mLJlKteuysWm.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8UKTBAYGjlN37aBkm4QpOIioac=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qrb2dkDmq9nn9eAfzO3xbr3o.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C6kyouN1B9X8ts6B9uaDDJu4rs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7cILQaGfCVxkWf33oQCTZ41V.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x243G2RGRBygjpHXtx3M2A_Oobo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MvyTTJcVV7kZhwgCM7uZS96Y.png?f=fotoalbum_tile

https://wccftech.com/powe...__twitter_impression=true

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Mee eens. AMD vertelde te weinig.

En nVidia ging dingen veel te veel opblazen die ze niet waar konden maken.

Beide is niet ideaal. AMD kan daar nog een hoop leren. Hopelijk steken ze nog wat meer geld in de software kant zodat volgende keer dat soort features wel op tijd klaar zijn voor een launch. Dat zijn gewoon verkoop argumenten die je nu nog niet kan aanstippen. En voor ja het komt in de toekomst koop je weinig je weet niet wat je dan gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:14
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de performance van de nieuwe RDNA2 kaarten voor Microsoft Flight Simulator. In de benchmarks van afgelopen zaterdag scoorde de 5700XT slechter dan of gelijk aan de GTX 1660 Super op 1080p, zit de kaart onder de 2060 Super op 1440p ultra en wordt er slecht gescoord op 4k met fps ver onder de 2070 Super.

Zouden de RX 6000 kaarten even goed kunnen presteren vergeleken met de Ampere kaarten? AMD heeft hier nog een hoop goed te maken.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 17:17
Al is MSFS blijkbaar wel prima speelbaar met lage (30+) fps en voelt dat soms zelf beter aan.
Ik hoop zelf op hoge fps op lage res in veel games ivm hoog hz scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 17:17
Ik zou trouwens ook deze ff in de gate houden voor aib info qua specs (de database site van videocardz) https://videocardz.net/amd-radeon-rx-6800-xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:09:
Mee eens. AMD vertelde te weinig.

En nVidia ging dingen veel te veel opblazen die ze niet waar konden maken.

Beide is niet ideaal. AMD kan daar nog een hoop leren. Hopelijk steken ze nog wat meer geld in de software kant zodat volgende keer dat soort features wel op tijd klaar zijn voor een launch. Dat zijn gewoon verkoop argumenten die je nu nog niet kan aanstippen. En voor ja het komt in de toekomst koop je weinig je weet niet wat je dan gaat krijgen.
Het is niet eens te weinig, het is constant verwarrend of tegenstrijdig. Ik ging bijvoorbeeld weer de grote Nvidia show in met Ampere, wetende dat de helft overdreven zou zijn. Ik koop het ook niet en toch weet Nvidia je ergens enthousiast te maken voor het product.

AMD bereikt vooral verwarring en irritatie bij mij. Voor de leek is het waarschijnlijk helemaal ondoorgrondelijk als ik een beetje rond aan het lezen was op plekken zoals reddit. Ik zou veel liever zien dat ze het opgaven met hun stomme teasers, hopeloze marketingnamen etc en naar een simpel formaat gingen.

Een week voor launch kondigen ze het product aan. Ze laten de kaart zien, wat benchmarks, de specs en wat nieuwe features die ze demonstreren en heel snel uitleggen wat ze doen. Dus Super Resolution is een upscaling technologie die werkt op DirectML en die we breed willen uitrollen. SAM is het aanpassen van de PCI bar gezamenlijk met een bios update zodat we ons AMD platform benutten voor wat meer prestaties. Rage Mode is een iets hogere powerlimiet voor je videokaart die je kan instellen in je driver paneel.

Zo moeilijk kan het zijn. Doe dat lekker in 10 minuten en klaar. Veel beter dan ze hadden gedaan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@DaniëlWW2 @Astennu Nog even inhaken op de kwestie 'leverbaarheid'. Er is een verschil tussen niet substantieel kunnen leveren en niet aan de vraag kunnen voldoen. En het laatste is simpelweg zo enorm, mede doordat in beginsel Nvidia zelf niet aan de vraag heeft kunnen voldoen. De hype rondom de nieuwe gen. grafische kaarten is dan ook gewoon compleet gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunsmountain
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:
[...]

Het is niet eens te weinig, het is constant verwarrend of tegenstrijdig. Ik ging bijvoorbeeld weer de grote Nvidia show in met Ampere, wetende dat de helft overdreven zou zijn. Ik koop het ook niet en toch weet Nvidia je ergens enthousiast te maken voor het product.

AMD bereikt vooral verwarring en irritatie bij mij. Voor de leek is het waarschijnlijk helemaal ondoorgrondelijk als ik een beetje rond aan het lezen was op plekken zoals reddit. Ik zou veel liever zien dat ze het opgaven met hun stomme teasers, hopeloze marketingnamen etc en naar een simpel formaat gingen.

Een week voor launch kondigen ze het product aan. Ze laten de kaart zien, wat benchmarks, de specs en wat nieuwe features die ze demonstreren en heel snel uitleggen wat ze doen. Dus Super Resolution is een upscaling technologie die werkt op DirectML en die we breed willen uitrollen. SAM is het aanpassen van de PCI bar gezamenlijk met een bios update zodat we ons AMD platform benutten voor wat meer prestaties. Rage Mode is een iets hogere powerlimiet voor je videokaart die je kan instellen in je driver paneel.

Zo moeilijk kan het zijn. Doe dat lekker in 10 minuten en klaar. Veel beter dan ze hadden gedaan. :z
Ze lijken precies elkaars tegenovergestelde:
  • AMD betere node, hardware, nVidia slechtere node, hardware;
  • AMD slechtere software, drivers, nVidia betere software, drivers;
  • AMD te weinig/te kleine marketing, nVidia teveel/te grote marketing.
Als ze nou eens samen konden werken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:53
En daarom zeg ik gewoon: geduld in deze haastcultuur.

Ik wacht rustig de reviews af en is de kaart van mijn keuze dan niet beschikbaar, wacht ik wel even.

Al dat gedram.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Xadeon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:20:
@DaniëlWW2 @Astennu Nog even inhaken op de kwestie 'leverbaarheid'. Er is een verschil tussen niet substantieel kunnen leveren en niet aan de vraag kunnen voldoen. En het laatste is simpelweg zo enorm, mede doordat in beginsel Nvidia zelf niet aan de vraag heeft kunnen voldoen. De hype rondom de nieuwe gen. grafische kaarten is dan ook gewoon compleet gestoord.
Hoe het met AMD is gesteld zullen we morgen wel weten. Bij Zen 3 gold toch echt dat er maar zeer weinig mensen konden melden op 't forum dat hun order was verzonden en sindsdien ligt het zo goed als stil. Het is niet realistisch om te verwachten dat een vendor op dag 1 overal nog de winkelwagens op groen heeft staan aan het eind van de dag, want dan is er te weinig vraag en je heb je te veel productie gedraaid, maar als er duizenden wachtenden zich hier melden dan moet je ook honderd berichten over een aankomende levering/T&T ontvangen kunnen verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:29:
[...]

Hoe het met AMD is gesteld zullen we morgen wel weten. Bij Zen 3 gold toch echt dat er maar zeer weinig mensen konden melden op 't forum dat hun order was verzonden en sindsdien ligt het zo goed als stil. Het is niet realistisch om te verwachten dat een vendor op dag 1 overal nog de winkelwagens op groen heeft staan aan het eind van de dag, want dan is er te weinig vraag en je heb je te veel productie gedraaid, maar als er duizenden wachtenden zich hier melden dan moet je ook honderd berichten over een aankomende levering/T&T ontvangen kunnen verwachten.
Weet jij iets over aantallen in NL dan?
BIj Azerty alleen stonden er +-0500 CPU's die leverbaar waren.
Het is niet veel maar ook niet echt weinig. Dat is heel veel meer dan de 3080 en 3090 kaarten bij elkaar.

Daarnaast waren het wereldwijd wel goede aantallen voor een launch alleen de vraag was gigantisch. Het is in ieder geval geen paper launch zoals veel mensen willen beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Paprika Ik vind een [ZT] topic geen (goede) graadmeter. Over het algemeen is het 95% van de feedback alleen maar mensen die 'klagen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:40:
[...]

Weet jij iets over aantallen in NL dan?
BIj Azerty alleen stonden er +-0500 CPU's die leverbaar waren.
Het is niet veel maar ook niet echt weinig. Dat is heel veel meer dan de 3080 en 3090 kaarten bij elkaar.

Daarnaast waren het wereldwijd wel goede aantallen voor een launch alleen de vraag was gigantisch. Het is in ieder geval geen paper launch zoals veel mensen willen beweren.
Hebben we het dan over 5600X? Voor de 5950X stond er '3'.
Xadeon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:41:
@Paprika Ik vind een [ZT] topic geen (goede) graadmeter. Over het algemeen is het 95% van de feedback alleen maar mensen die 'klagen'.
Dat is altijd het geval, maar de wachtrijen zijn net zo lang als voor de Nvidia videokaarten, tja. Schijnbaar is hardware kopen mainstream geworden :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmKMV85s78JZv5qEnAzxrTcX19Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pwPeWqmMBLijyQl8t1f54G8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Xadeon op 17-11-2020 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:43:
[...]

Hebben we het dan over 5600X? Voor de 5950X stond er '3'.
5600X alleen waren er meer dan 250 toen ik keek maar toen waren er al verkocht want paar min later stond alles op 0 en ik heb die 250 niet om 15:00 gezien was al later.
Alles bij elkaar waren het er toen meer dan 500 geen idee hoeveel het er precies om 1500 waren.

Van de 5950X weet ik het niet vond die CPU zelf niet interessant kan mij voorstellen dat er daar idd niet veel van zijn. Want daar heb je in ieder geval een hele goede CCD voor nodig.

Maar de 5600X was by far het beste beschikbaar. Maar die heeft ook de laagste silicon quality nodig.
[...]

Dat is altijd het geval, maar de wachtrijen zijn net zo lang als voor de Nvidia videokaarten, tja. Schijnbaar is hardware kopen mainstream geworden :+.
Nja kan mij best voorstellen dat er best wat mensen zijn die nu een game PC gaan bouwen nu veel andere hobby's geen optie meer zijn. Ook in NL liggen veel hobby's plat waaronder die van mij. Ik game nu ook veel meer dan voorheen en vind het nu ook de moeite meer aan mijn PC uit te geven.

En ik hoor meer mensen hetzelfde zeggen of weer zijn gaan gamen wat ze eerst niet deden. Dus ja de vraag is momenteel wel veel hoger. + de Ryzen 5000 CPU's laten ongekende performance zien het verschil tussen de 9900K en 10900K was kleiner dan wat we nu zien.Dus als elke Frame per seconde telt is dit de upgrade op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
De laatste paperlaunch die ik ken was de GTX 480. Daarna heeft het naar mijn ervaring altijd wel meegevallen, maar zo had ik ook een 5950 en 3080 de dag na launch in huis, dus dan geldt het al snel niet als 'alleen op papier' :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@Paprika Bofkont! :P

[ Voor 13% gewijzigd door Xadeon op 17-11-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Een beetje off-topic, maar even voor het gegeven. 'AMD heeft het druk' mag je best een understatement noemen.
[Twitter: https://twitter.com/TechEpiphany/status/1328724849834008577?s=19]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Xadeon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:57:
Een beetje off-topic, maar even voor het gegeven. 'AMD heeft het druk' mag je best een understatement noemen.
Dat ze het druk hebben met zoveel producten zullen we morgen ook ondervinden.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
https://videocardz.com/ne...tracing-performance-leaks

AMD Radeon RX 6800 XT Ray Tracing performance

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2020/11/AMD-Radeon-RX-6800-XT-DXR-Ray-Tracing-1440P-Performance-1200x653.png

Ik zit even iets te zoeken ter referentie, maar het is natuurlijk niet heel zinvol tussen verschillende partijen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAYHrH41AbD4cRTiAEXTPmC0HfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OFHDkh4tJLeMukjxFociYMK8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gn89zL-Aq3j7EUh2rEJ3jG-tMdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8yZZLmpaWnvMY7R95ON2m98h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=63703&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1

[ Voor 116% gewijzigd door Paprika op 17-11-2020 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:43:
Dat is altijd het geval, maar de wachtrijen zijn net zo lang als voor de Nvidia videokaarten, tja. Schijnbaar is (nogal dure high end) hardware kopen mainstream geworden :+.
Kleine toevoeging. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Pagina: 1 ... 43 ... 106 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is bedoeld om nieuws te bediscussiëren. Hieronder valt dus niet het praten over aankoopadvies, voedingen, levertijden e.d. Daar zijn eigen topics en subfora voor.