Nee, hij zegt dat het ook gebeurt bij NVidia en Intel, dus het klopt gewoon dat het geen AMD-probleem was dat zo nodig in de Adrenalindriver moest worden gefixt.Dennism schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:35:
[...]
En dat concludeer je op basis van een enkele comment van een poster met net zoveel 'street credit' als Computerjunky....... Dat is natuurlijk wel heel makkelijk doel redeneren van je. Een enkele user die roept 'lag niet aan AMD, zonder verdere technische duiding', legt immers net zoveel gewicht in de schaal als de user die het probleem wel aan AMD koppelt.
Haha, daar moest ik even om lachen. Ik denk dat helemaal niet en denk dat het natuurlijk beter was geweest als de support langer was, maar je laat zien niet goed te kunnen lezen. Maar ik vraag je simpelweg om de werkelijke impact van dit wegvallen van de specifieke optimalisaties, terwijl de algemene optimalisaties blijven. Je stelt immers zelf een hypothetisch, negatieve toekomst voor. Daar heb je simpelweg helaas geen goede argumenten voor in de vorm van voorbeelden uit het verleden, dus tot die tijd is de impact dus toch niet zo groot als je iedereen wil geloven.Maar goed, als jij denkt dat dit zo'n goede ontwikkeling voor de consument. Misschien zelf eens duiden waarom dat dan zo zou zijn, want ik zie het niet. Daarnaast heb ik nergens benoemd dat het een probleem is, enkel dat het potentieel een probleem kan worden en dat het stoppen van support producten die nog niet eens 5 jaar oud zijn consument onvriendelijk is.
Een 'potentiele' negatieve impact kan altijd, maar ook niet en dan gaan we weer in cirkels rond: speculeren zonder argumenten is behoorlijk nutteloos.
offtopic:
"En verder. HUB afdoen als stemmingmakers...... Tja, ik weet niet of ik je dan nog heel serieus kan nemen. Samen met GN denk ik toch wel een van de partijen in Tech die simpelweg eigenlijk altijd opkomen voor de consument belangen, ook als ze daar zelf hinder van ondervinden (denk aan het feit dat ze al enkele keren geblacklist zijn door bepaalde merken)."
Dit gaat offtopic, maar je begint er zelf over.
Er zijn tal van redenen om HUB niet serieus te nemen. Enkele uit mijn hoofd:
- erop hameren dat 12 GB VRAM niet genoeg is, maar ondertussen in de prijsklasse de RTX 4070 en 5070 veelvuldig blijven aanraden terwijl en prima alternatieven zijn met 16 GB en hoger.
- niet wiskundig onderlegd zijn en ineens van rekenkundig gemiddelde overstappen op het compleet onzinnige en foute geometrische gemiddelde. In het kort: voor fps gebruik je harmonisch gemiddelde en dingen die een bepaalde tijd kosten neem je het rekenkundige gemiddelde. https://tnm.engin.umich.e..._computer_performance.pdf
- geen objectieve VMAF of alternatief gebruiken om beeldkwaliteit van upscalers te beoordelen, maar simpelweg subjectief en dan stellen dat DLSS er goed en zelfs 'beter dan native' eruitziet, terwijl in zijn eigen videos allerlei artifacten te zien zijn die veroorzaakt zijn door DLSS en niet alleen door de Youtubecompressie.
Lekker wetenschappelijk kanaal dus en absoluut wel stemmingsmakers, dat HUB, dat als budget-Gamers Nexus weer even 'de consument wil beschermen en de fabrikanten even op hun schenen schopt'.
Kijk, ik kan wel argumenten geven wanneer ik iets beweer. Ik stel voor om hier lering uit te halen. Als je HUB dus zo hoog inschat en niks fatsoenlijk beargumenteert, dan neem ik je inderdaad niet serieus.
"En verder. HUB afdoen als stemmingmakers...... Tja, ik weet niet of ik je dan nog heel serieus kan nemen. Samen met GN denk ik toch wel een van de partijen in Tech die simpelweg eigenlijk altijd opkomen voor de consument belangen, ook als ze daar zelf hinder van ondervinden (denk aan het feit dat ze al enkele keren geblacklist zijn door bepaalde merken)."
Dit gaat offtopic, maar je begint er zelf over.
Er zijn tal van redenen om HUB niet serieus te nemen. Enkele uit mijn hoofd:
- erop hameren dat 12 GB VRAM niet genoeg is, maar ondertussen in de prijsklasse de RTX 4070 en 5070 veelvuldig blijven aanraden terwijl en prima alternatieven zijn met 16 GB en hoger.
- niet wiskundig onderlegd zijn en ineens van rekenkundig gemiddelde overstappen op het compleet onzinnige en foute geometrische gemiddelde. In het kort: voor fps gebruik je harmonisch gemiddelde en dingen die een bepaalde tijd kosten neem je het rekenkundige gemiddelde. https://tnm.engin.umich.e..._computer_performance.pdf
- geen objectieve VMAF of alternatief gebruiken om beeldkwaliteit van upscalers te beoordelen, maar simpelweg subjectief en dan stellen dat DLSS er goed en zelfs 'beter dan native' eruitziet, terwijl in zijn eigen videos allerlei artifacten te zien zijn die veroorzaakt zijn door DLSS en niet alleen door de Youtubecompressie.
Lekker wetenschappelijk kanaal dus en absoluut wel stemmingsmakers, dat HUB, dat als budget-Gamers Nexus weer even 'de consument wil beschermen en de fabrikanten even op hun schenen schopt'.
Kijk, ik kan wel argumenten geven wanneer ik iets beweer. Ik stel voor om hier lering uit te halen. Als je HUB dus zo hoog inschat en niks fatsoenlijk beargumenteert, dan neem ik je inderdaad niet serieus.
:strip_exif()/f/image/OFFRM8qst1NxTrkHY55cldUj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ye9tPqH53YUb1cGBIRbYgmVJ.jpg?f=fotoalbum_large)