Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 05:54
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:24:
Misschien een gekke vraag, maar ben gewoon benieuwd : De M3 heeft natuurlijk gewoon een 4G verbinding, maar via welke provider loopt dat verkeer eigenlijk?
Heel goede vraag, dat vraag ik mij ook af. Hoe werkt zoiets? Wie betaalt dat? (uiteindelijk ik zelf natuurlijk, maar dat is dan eenmalig bij de aanschaf) Hoe duur is dat? Is er een datalimiet, welke provider? Heb ik daar nog invloed op? Waar zit er ergens een SIM-kaart in de auto?

En tevens de vraag hoe Spotify werkt in de de SR+, werkt dat met de V10 software gewoon vlekkeloos? En heb je daar dan alleen Spotify Premium voor nodig of ook nog een abonnement van Tesla? Ik begreep dat de premium connectivity diensten (maar Spotify staat daar dan weer los van geloof ik) ook naar de SR+ komen voor +- €100 per jaar, maar kan er maar weinig over vinden.

Ik vind dat allemaal maar erg onduidelijk en kan dat ook nergens in een goed overzicht terugvinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 19:21
Smobbo schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:39:
[...]

Ja, dat is weer het nadeel.
Ik wacht nog op de Flic die ik via indigogo al een paar maand geleden ‘besteld’ heb. Dan ga ik denk ik weer naar plug & charge en hang ik zo’n flic bij de kapstok met een ‘ontgrendel laadpoort’ commando erop.
Werkt dat een beetje? Hij moet dan weer een verbinding maken met je smartphone via BT toch? Vraag me af of dat altijd goed gaat. Ik zet nog even in op het starten van Shortcuts via mijn Apple Watch. Als dat weer werkt ben ik blij. Kan ik gewoon met siri de shortcut starten als ik naar de auto loop.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 19:42
rreijnhoudt schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:42:
[...]

En tevens de vraag hoe Spotify werkt in de de SR+, werkt dat met de V10 software gewoon vlekkeloos?
Ja
En heb je daar dan alleen Spotify Premium voor nodig of ook nog een abonnement van Tesla?
Je kan kiezen uit een van de 2.
Ik begreep dat de premium connectivity diensten (maar Spotify staat daar dan weer los van geloof ik) ook naar de SR+ komen voor +- €100 per jaar, maar kan er maar weinig over vinden.
Bestaat nog niet
Ik vind dat allemaal maar erg onduidelijk en kan dat ook nergens in een goed overzicht terugvinden. Iemand?
Nee :p is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:48:
Normaal gesproken laad ik altijd op tot max 80% (vaak minder). Eens in de maand laad ik hem op naar 100%, zo ook vandaag. Ik krijg echter bij 99% al een melding opladen is voltooid.

Maakt natuurlijk niet veel uit maar ben benieuwd of anderen dit ook al bij de hand hebben gehad.
Is dat best practice? Eens per maand naar 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Denk niet dat dat best practice is. Zie er niet echt het nut ervan in (behalve weten hoeveel km je zou kunnen rijden bij 100%).
Maar ik zet mijn rangeweergave altijd op % ipv. km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Sinds deze week klaagt mijn M3 over de bandendruk. Eerst alleen rechtsvoor, daarna alleen linksvoor en sinds gisteravond "x4", dus allemaal. De druk varieert van 2.6 bar bij vertrek tot 2.7 bar na een tijdje rijden. De druk is gelijk in alle 4 de banden. Ik vermoed dat de druk gewoon verminderd is door de lage temperatuur van de afgelopen dagen, maar wat zou het moeten zijn? 2.8?

Edit, eerst even zoeken :+. 2.8 of 2.9 is prima.

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 10-11-2019 14:46 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
rreijnhoudt schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:42:
[...]

Heel goede vraag, dat vraag ik mij ook af. Hoe werkt zoiets? Wie betaalt dat? (uiteindelijk ik zelf natuurlijk, maar dat is dan eenmalig bij de aanschaf) Hoe duur is dat? Is er een datalimiet, welke provider? Heb ik daar nog invloed op? Waar zit er ergens een SIM-kaart in de auto?
Provider is KPN. Nog geen datalimiet, waarschijnlijk komt Tesla binnen een half jaar met een betaald abonnement van +-100 Dollar/jaar voor Premium connectivity.
SeatRider schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:43:
Sinds deze week klaagt mijn M3 over de bandendruk. Eerst alleen rechtsvoor, daarna alleen linksvoor en sinds gisteravond "x4", dus allemaal. De druk varieert van 2.6 bar bij vertrek tot 2.7 bar na een tijdje rijden. De druk is gelijk in alle 4 de banden. Ik vermoed dat de druk gewoon verminderd is door de lage temperatuur van de afgelopen dagen, maar wat zou het moeten zijn? 2.8?

Druk wordt inderdaad minder door de koudere omgeving.

Euromaster pompt de winterbanden zelfs tot 3.1/3.2 op. Ikzelf zou voor 2.8-2.9 kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 10-11-2019 15:00 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb mijn bandendruk, met zomerbanden nog, zelfs alle 4 op 3.2 bar staan.
Dit wordt 3.3 bar tijdens het rijden.

Naam mijn idee, hoe minder draagvlak de band op de weg heeft hoe meer range eruit te halen is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:33:
[...]

bottom line schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
Denk niet dat dat best practice is. Zie er niet echt het nut ervan in (behalve weten hoeveel km je zou kunnen rijden bij 100%).
Maar ik zet mijn rangeweergave altijd op % ipv. km
Als je de SoC langere tijd op minder dan 90% houdt is het aan te bevelen minimaal 1x per maand naar 100 te laden om je BMS te kalibreren /celbalans op orde te houden.

Baat het niet dan schaadt het niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2019 15:16 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:33:
[...]

Volgens mij is dat geen best practice. Het min of meer officiele advies van Tesla/Musk is om standaard niet hoger dan 90% te laden (vooral vanwege regenerative braking, niet eens vanwege battery life) en alleen als je de range echt nodig hebt, incidenteel naar 100% te gaan. Er is wel een keer een verhaal rondgegaan dat structureel een heel laag percentage opladen het BMS in de war brengt, waardoor de range niet goed meer wordt ingeschat (veel te laag). Dat werd gefixt door een aantal keer achter elkaar naar een flink hoger % te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

speedme schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:11:
Ik heb mijn bandendruk, met zomerbanden nog, zelfs alle 4 op 3.2 bar staan.
Dit wordt 3.3 bar tijdens het rijden.

Naam mijn idee, hoe minder draagvlak de band op de weg heeft hoe meer range eruit te halen is.
Hoe vaak heb je die laatste kilometer range nodig tov het verminderde comfort? Ik merk ook dat ik met 3.2 bar bij snel optrekken eerder de grip met de weg verlies dan met bijv. 2.8, het voelt echt gevaarlijker.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

anboni schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:15:
[...]

Volgens mij is dat geen best practice. Het min of meer officiele advies van Tesla/Musk is om standaard niet hoger dan 90% te laden (vooral vanwege regenerative braking, niet eens vanwege battery life) en alleen als je de range echt nodig hebt, incidenteel naar 100% te gaan. Er is wel een keer een verhaal rondgegaan dat structureel een heel laag percentage opladen het BMS in de war brengt, waardoor de range niet goed meer wordt ingeschat (veel te laag). Dat werd gefixt door een aantal keer achter elkaar naar een flink hoger % te laden.
Lithium batterijen zullen altijd langer meegaan als je ze zo dicht mogelijk bij 50% SoC houdt en een lage / hoge SoC zoveel mogelijk vermijdt, die natuurwetten gelden ook gewoon voor Tesla ;)

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2019 15:20 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
BakkerM schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:49:
Afgelopen vrijdag mijn M3SR ontvangen; vanochtend de noodzakelijke accessoires erbij gekocht.

Luchtrooster, deurstrips èn ramenstrips tegen het windgeruis, doppenset t.b.v. de aerowielen, screenprotector en een bakje voor de middenconsole. Alles via Amazon voor 115 euro.
Daarnaast stuurt de LM binnenkort een mattenset toe.

Het rijdt briljant, maar ik krijg wel een soort zelfbouwidee nu :)
Ja dat zeldbouwidee ligt toch echt aan jezelf ;) veel van die zaken zijn imo namelijk echt overbodig/nutteloos. Alleen dat midden
console bakje en die doppen zijn zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
speedme schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:18:
Tweede tip :

Ik weet niet of je een iPhone of Android telefoon hebt, maar probeer eens bij Ali een OTG verloopje te kopen.

Daarmee kun je de SSD direct op je telefoon aansluiten (ik heb een Android telefoon) en via de gratis Teslacam app kun je dan direct op je telefoon de beelden terug zien.

Hoef je niet de SSD uit de auto te halen, naar binnen te lopen, computer opstarten, SSD erin en daarna pas kijken.

Zo'n verloopje heb ik voor 37 cent gekocht bij Ali.
Deze is ook handig https://s.click.aliexpress.com/e/4ezMhvNX9

Heb je alles in 1.

[ Voor 9% gewijzigd door Flash3d op 10-11-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het verstandig is om bij de ANWB wegenwacht te blijven. Ik heb nu een oudje maar binnenkort komt de tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Inspired schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:46:
[...]

Werkt dat een beetje? Hij moet dan weer een verbinding maken met je smartphone via BT toch? Vraag me af of dat altijd goed gaat. Ik zet nog even in op het starten van Shortcuts via mijn Apple Watch. Als dat weer werkt ben ik blij. Kan ik gewoon met siri de shortcut starten als ik naar de auto loop.
Ik heb hem nog niet binnen (indigogo, dus vertraging :+ ). Overigens is de Siri shortcut als link op je Apple Watch natuurlijk nog veel beter. Maarja, dat heeft bij mij nog nooit gewerkt...

(Het is meer dat ik nu een excuus heb om zo’n flic in huis te halen, leek me leuk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
revolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:15:
[...]

[...]

Als je de SoC langere tijd op minder dan 90% houdt is het aan te bevelen minimaal 1x per maand naar 100 te laden om je BMS te kalibreren /celbalans op orde te houden.

Baat het niet dan schaadt het niet ;)
Langere tijd op minder dan 90%? Dus altijd eigenlijk? Waarvan haal je deze 'wijsheid'?

70% is het beste voor je batterij. 80% is aangenamer voor de rijder en is verwaarloosbaar in degradatie voor je batterij. 90% is nog steeds erg acceptabel. Maar 100% (en 0%) moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden. En als je hem 100% laad, mag je hem niet zo uren laten staan. Dus 100% schaad sowieso.
Of het baat is nog wel de hoofdvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

bottom line schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:06:
[...]

Langere tijd op minder dan 90%? Dus altijd eigenlijk? Waarvan haal je deze 'wijsheid'?

70% is het beste voor je batterij. 80% is aangenamer voor de rijder en is verwaarloosbaar in degradatie voor je batterij. 90% is nog steeds erg acceptabel. Maar 100% (en 0%) moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden. En als je hem 100% laad, mag je hem niet zo uren laten staan. Dus 100% schaad sowieso.
Of het baat is nog wel de hoofdvraag.
Wij gaan in april/mei naar Italië, ik wilde in eerste instantie met 100% wegrijden, maar via ABRP komen we dan met 73% bij de SuC in Zevenaar aan waar tot 83% wordt geladen in 6 minuten.

Als we met 80% wegrijden, dan komen we daar met 53% aan en staan we er 8 minuten langer. 6 vs 14 minuten, tja, wat moet je daar van vinden :) Uiteraard kan je ook voor wegrijden met 85%-90% kiezen, maar dat is gerommel in de marge voor dit voorbeeld.

Ik denk dat 100% alleen nut heeft als je daardoor met een enkele rit net je eindbestemming kunt halen en om wat voor reden dan ook tussendoor niet kan of mag stoppen, anders is de meerwaarde nihil. Daarnaast had ik vandaag met 9 graden en <80% range ook geen "regen", het moeten remmen bij iedere rotonde of kruispunt is irritant als je anders gewend bent en daarnaast verlies je inderdaad weer ouderwets al je snelheid om het om te zetten in warmte bij je remschijven; erg zonde van je gemiddelde verbruik.

Waar ik wel benieuwd naar ben, als jullie een vakantie naar het buitenland plannen, welke ABRP waardes gebruiken jullie dan?

Ik hanteer nu:

- Minimaal 85% vertrekken na laden
- Minimaal 15% ergens aankomen
- Laatste stop voldoende laden voor minimaal 30% op eindbestemming (in dit geval ivm slechte SuC dekking)
- 190 Wh ivm 110km/uur (+10 tov standaard waarde Performance Base) en 500kg extra lading (erg veel, maar zie hieronder).
- Alleen SuC's, Tesla CCS en Type 2 7-11 kW laders (Die laatste ivm omgeving eindbestemming en +-15 ritten in die omgeving)

Ik hou van overal marges inbouwen (percentages, gemiddeld verbruik, kg's, etc.), om iedere vorm van range anxiety te voorkomen. Daarnaast is het handig om met 2 jonge kinderen sowieso iedere 1.5-2 uur even een pauze in te lassen. Liever in de file genieten van het uitzicht, dan je kilometers te zien afnemen en te twijfelen of je de volgende SuC wel haalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@Taro denk dat het prima is zo. Je zult dan overal wat extra marge hebben. Met de standaard waarden op ABRP kwam ik makkelijk uit afgelopen zomer. En dan overal vmax +5 a 10. Ben toen wel met 100 weg gegaan maar goed, had de auto net twee weken. :) Zou nu gewoon op 90 weg gaan denk ik. Die 10% pak je zo weer terug bij een stop. Tenzij je dan net een stop kunt sparen maar dat is vaak niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Gisteren bij SuC Apeldoorn geladen. Ik zie nu op de rekening dat het nu €0.26 / kWh is geworden. 1 cent verhoogd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt dat laden bij een snellader? Hoe reken je dat af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.tesla.com/nl_NL/supercharger
https://www.tesla.com/nl_NL/support/supercharging

Staat echt allemaal op de site.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:21:
hoe werkt dat laden bij een snellader? Hoe reken je dat af?
Kabel erin en hij begint met laden. Geen pasjes nodig. Wel dien je een creditcard te koppelen aan je Tesla account via de website. Tot 150 euro kan je laden, daarna kan het niet meer totdat je hebt betaald.

Als je referral km's hebt worden die eerst verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:24:
[...]

Kabel erin en hij begint met laden. Geen pasjes nodig. Wel dien je een creditcard te koppelen aan je Tesla account via de website. Tot 150 euro kan je laden, daarna kan het niet meer totdat je hebt betaald.

Als je referral km's hebt worden die eerst verbruikt.
Kan het ook zonder creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Je kunt ook een IBAN rekening koppelen waar het van afgeschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:44:
Je kunt ook een IBAN rekening koppelen waar het van afgeschreven wordt.
Ahhh dat zou super zijn.

Dan nog even een vraagje. Ik heb al een laadpas van ecotap want hier in de straat staan 2 palen. Is het handig om nog een laadpas te nemen voor andere laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

SeatRider schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:43:

2,9 is voorschrift, maar ik raad 3,1 aan, tenzij je veel over slecht wegdek rijdt. Betere range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:50:
[...]

Ahhh dat zou super zijn.

Dan nog even een vraagje. Ik heb al een laadpas van ecotap want hier in de straat staan 2 palen. Is het handig om nog een laadpas te nemen voor andere laadpalen?
Ja, je moet een pas nemen die scherpe prijzen hanteert (als je niet een leaseauto met tankpas hebt). Vrijwel alle passen werken bij alle palen (dus niet per merk paal een andere pas halen ;) ). Lees verder in het laadpassen topic zou ik zo zeggen!
DS7 schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:54:
[...]

2,9 is voorschrift, maar ik raad 3,1 aan, tenzij je veel over slecht wegdek rijdt. Betere range.
2.9 is het voorschrift, dus ik raad 2.9 aan. Wel zo veilig :) .
Hogere banden spanning = minder contact met de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DS7 schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:54:
[...]

Ik vind 2.9 al aan de harde kant. Dan verkies ik toch echt comfort boven een verwaarloosbaar beetje extra range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Het is niet verwaarloosbaar en de grip is nog altijd extreem hoog, dus daar hoef je het zeker niet voor te doen. Comfort is ook geen probleem.

Het advies om voor meer range naar 3,1 gaan komt van Tesla.

Daarnaast verkleint het de kans op een beschadigde velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:11
GAEvakYD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:54:
[...]

haha ik ben 2m03 en de M3 is echt een op het randje voor goed kunnen zitten. Als ik alleen rijdt gaat het prima, maar met kids achterin is het op het randje omdat ik dan iets naar voren moet. Ik heb ruimte genoeg tot aan het het dashboard, maar mijn rechterknie raakt anders het scherm. Gelukkig zijn de 90-95% van de ritten geen probleem.

Hopelijk komt er nog een keer een optie om het scherm te kunnen draaien. Ik zag al iets voorbij komen, maar die man maakt alles met de hand en heeft al 3 maanden wachtrij.
Misschien ga ik van de week eerst eens dit doen.
https://www.youtube.com/watch?v=FJaE-6YdBp0

Volgens mij iets met weinig risico waar je het scherm, 1.4 graad naar de bestuurdersstoel draait. Niet veel maar 0.7cm kan weer net ietjes schelen. Tevens hoef je hiermee niet het scherm los te maken etc, alleen twee schroeven iets los draaien, scherm bijdraaien en schroeven weer vast.

Dit kan altijd nog, maar dan verlies je wel je garantie. Als je dan een SC moet bezoeken moet je eerste de normale beugel terugplaatsen ben ik bang.
https://youtu.be/J4iYkXxqkFo?t=866

[ Voor 10% gewijzigd door GAEvakYD op 10-11-2019 20:16 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

DS7 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:10:
Daarnaast verkleint het de kans op een beschadigde velg.
Mijn winterbanden hebben een uitstekende rand vlak bij de velg met als doel om beschadiging van de velgen te voorkomen, dat is waarschijnlijk effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
DS7 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:10:
Het advies om voor meer range naar 3,1 gaan komt van Tesla.
Inderdaad, meer range maar minder comfort .

(39 psi is ongeveer 2.7. 45 is 3.1). Maar Musk zegt daar wel degelijk bij dat het minder comfort geeft (wat natuurlijk sowieso persoonlijk is, blijkbaar zit jij graag in een skelter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Taro schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:13:
[...]

Mijn winterbanden hebben een uitstekende rand vlak bij de velg met als doel om beschadiging van de velgen te voorkomen, dat is waarschijnlijk effectiever.
Ik doel meer op kromme velgen als je een gat in de weg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

anboni schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:16:
[...]

Inderdaad, meer range maar minder comfort [Twitter].

(39 psi is ongeveer 2.7. 45 is 3.1). Maar Musk zegt daar wel degelijk bij dat het minder comfort geeft (wat natuurlijk sowieso persoonlijk is, blijkbaar zit jij graag in een skelter)
Zelfs met de 20”, de PS 4S banden en 3,1 bar is het nog geen skelter hoor. Maar het blijft verder persoonlijk. Als je 3,1 probeert weet je of je dat niet comfortabel genoeg vindt. Dan kun je altijd nog naar beneden bijstellen.

Maar goed, mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 18-09 18:59
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:50:
[...]
Dat is meer voor [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Ik heb naast de pas van mijn paal voor de deur ook nog een NewMotion pas, die werkt in Nederland zo ongeveer overal. Als je vaker buitenland gaat doen, dan moet je echt even inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricadelic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-06-2022
Ik moet zeggen dat ik de Model3 met 3.0/3.1 bar iets directer vind sturen dan met bv 2.8 bar. Voor mij een reden om de banden wat harder op te pompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
ricadelic schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:36:
Ik moet zeggen dat ik de Model3 met 3.0/3.1 bar iets directer vind sturen dan met bv 2.8 bar. Voor mij een reden om de banden wat harder op te pompen.
Ofwel stuur instellingen op sport zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:38
ricadelic schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:36:
Eens. Mijne waren gezakt naar 2.5 sinds aankoop. Heb ze tot 2.9 aangevuld wat tijdens het rijden 3.0-3.1 wordt. Veel beter gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

bottom line schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:42:
[...]

Ofwel stuur instellingen op sport zetten :P
Dat verandert alleen de weerstand. Het stuurgevoel, de turn in, etc blijft dan verder 100% hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

Afgelopen vrijdag mijn M3SR ontvangen; vanochtend de noodzakelijke accessoires erbij gekocht.

Luchtrooster, deurstrips èn ramenstrips tegen het windgeruis, doppenset t.b.v. de aerowielen, screenprotector en een bakje voor de middenconsole. Alles via Amazon voor 115 euro.

Zijn er meer mensen die strips hebben geplaatst en nu van mening zijn dat het noodzakelijk was? Van de YT filmpjes die ik heb gezien ben ik namelijk nog niet echt overtuigd.

En wat doe je met het luchtrooster?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Vinslo schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:43:
[...]

Enige waar ik benieuwd naar ben nu is of de eigenaar van een andere tesla de kofferbak of auto van een andere kan openen. Zal toch niet.. Maar dat is wat er gisteren gebeurde. Kan het niet zelf testen want ik heb niet iemand met een model 3 in de directe omgeving.

Anders blijft alleen de reële optie over dat de telefoon misschien nog in de auto lag.
Gisteren even getest met de Model 3 van de buurman die op 3 meter van die van ons geparkeerd stond:
Kofferbak ging niet open ;)

Maar wij hebben ook pincode ingesteld voor dat je kan wegrijden, net die simpele maar toch doeltreffende beveiliging als je alleen met je telefoon werkt (pasje in portemonnee)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Laatst online: 14-05-2024
Totaal off-topic: ik zit eigenlijk pas sinds kort op het Tweakers forum, maar ik verbaas me toch wel over de hoeveelheid fitties hier, is dat op de meeste fora over zijn de Tesla fora gewoon gevuld met passie en komt het daardoor voor sommige toch wat dichtbij..?

Ontopic: van het weekend 375km gereden (SR+), werd toch wat krap op 1 lading ondanks opladen tot 100%, dus toch nog moeten bijladen. Vooral in de ochtend was de range beperkt waarna deze wel iets opliep toen de temperatuur hoger werd. Maar wat rijdt dat ding lekker zeg! 80% op Autopilot gereden, 1 of 2 keer dat de Autopilot beetje raar deed (maar geen heftige reacties) waarna er hoofdschuddend iemand langs reed :+

Verder vind ik dat de auto heel erg uitnodigt om rustig te rijden. Bijvoorbeeld op Trajectcontrole op de A2. Als je deze op Autopilot zet en er rijdt iemand voor je met 96 ofzo, dan voel ik best wel de rust om hier achter te blijven omdat je anders het weer handmatig over moet nemen 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

LR AWD met 2019.36 vs 2019.32

Halleluja, een filmpje van minder dan 1:30 met 3 races zonder like/subscribe gebedel.

[ Voor 27% gewijzigd door MrAcid op 11-11-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mkeespiet schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:37:
Totaal off-topic: ik zit eigenlijk pas sinds kort op het Tweakers forum, maar ik verbaas me toch wel over de hoeveelheid fitties hier, is dat op de meeste fora over zijn de Tesla fora gewoon gevuld met passie en komt het daardoor voor sommige toch wat dichtbij..?

Ontopic: van het weekend 375km gereden (SR+), werd toch wat krap op 1 lading ondanks opladen tot 100%, dus toch nog moeten bijladen. Vooral in de ochtend was de range beperkt waarna deze wel iets opliep toen de temperatuur hoger werd. Maar wat rijdt dat ding lekker zeg! 80% op Autopilot gereden, 1 of 2 keer dat de Autopilot beetje raar deed (maar geen heftige reacties) waarna er hoofdschuddend iemand langs reed :+

Verder vind ik dat de auto heel erg uitnodigt om rustig te rijden. Bijvoorbeeld op Trajectcontrole op de A2. Als je deze op Autopilot zet en er rijdt iemand voor je met 96 ofzo, dan voel ik best wel de rust om hier achter te blijven omdat je anders het weer handmatig over moet nemen 8)7
Ik zit ook de diverse andere fora's (waaronder facebook model 3) Daar is het helemaal een chaos met vragenstellers. Voordeel is dat daar steeds weer nieuwe bijkomen die dan antwoord gaan geven. Anders werd je daar echt getikt van de vele vragen die al honderd keer gesteld worden.

TMC heeft gewoon voor ieder onderwerp een eigen draadje. Ook redelijke strakke terecht wijzigingen maar wel een ander niveau dan hier.

Het grote nadeel/voordeel van tweakers is dat alles in 1 draadje komt. De oude garde zien dan weer dezelfde vraag voorbij komen, de nieuwelingen voelen zich dan op de pik getrapt.......in tweakers springt het van de hak op de tak. Zoeken is ook vaak erg lastig.

Ik volg ze allemaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 18:04

Preaper

...

Mkeespiet schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:37:
Nou dat valt mij ook op, en is een van de voornaamste redenen dat ik nog maar 76 forum-reacties heb geplaatst over 16 jaar tijd.

Er zijn op GoT veel regels en die zijn er niet voor niets, voor iemand die niet dagelijks post is dat een behoorlijke drempel. En als je een regel overtreedt wordt je niet geholpen door de community om beter bij te dragen, maar eerder afgebrand zoals CurtPoindexter hierboven ook richting sanniepep deed. Ik krijg er zelden een warm gevoel van dus post maar niet.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Preaper schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:50:
[...]

Nou dat valt mij ook op, en is een van de voornaamste redenen dat ik nog maar 76 forum-reacties heb geplaatst over 16 jaar tijd.

Er zijn op GoT veel regels en die zijn er niet voor niets, voor iemand die niet dagelijks post is dat een behoorlijke drempel. En als je een regel overtreedt wordt je niet geholpen door de community om beter bij te dragen, maar eerder afgebrand zoals CurtPoindexter hierboven ook richting sanniepep deed. Ik krijg er zelden een warm gevoel van dus post maar niet.
Het is niet de taak van de community iemand af te branden en laat sommige posters die wat vreemd reageren niet de oorzaak zijn voor je om niet te posten !

En nu weer terug naar Tesla 2019-2020

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Laatst online: 18-09 11:07
MrAcid schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:44:
[YouTube: Tesla Model 3 2019.36.2.1 performance upgrade test race]

Halleluja, een filmpje van minder dan 1:30 met 3 races zonder like/subscribe gebedel.
Cool om te zien, zeker merkbaar verschil inderdaad!

(Eens met de small print haha, een verademing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 22:38

Welke ramenstrips heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Djerro123 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:48:
[...]

Cool om te zien, zeker merkbaar verschil inderdaad!

(Eens met de small print haha, een verademing)
Mja, leuke "test". Maar in de rode zit een extra persoon en ze zeggen ook niks over SoC levels. 20/30% meer SoC geeft ook al een verschil. Maw; hier kun je niet zoveel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 11-11-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:55
Inspired schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:59:
[...]

Mja, leuke "test". Maar in de rode zit een extra persoon en ze zeggen ook niks over SoC levels. 20/30% meer SoC geeft ook al een verschil. Maw; hier kun je niet zoveel mee.
Idd, lekker handig om beide naar 190 miles te laden. Je kan beter naar dezelfde SoC levels laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Het zijn toch dezelfde auto's? Dan is 190 miles toch dezelfde SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het effect van strooizout op de 19" Tesla velgen? (dus geen aftermarket)

Is de kwaliteit van de M3 velgen slecht of goed?
Ik weet dat zout niet goed is voor de velgen maar ik wil waarschijnlijk met m'n Tesla op wintersport maar wil ook weer niet de rest van het jaar met afgebladerde velgen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Novadecasa schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:20:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het effect van strooizout op de 19" Tesla velgen? (dus geen aftermarket)

Is de kwaliteit van de M3 velgen slecht of goed?
Ik weet dat zout niet goed is voor de velgen maar ik wil waarschijnlijk met m'n Tesla op wintersport maar wil ook weer niet de rest van het jaar met afgebladerde velgen rijden.
Kan me niet voorstellen dat twee weken zoveel impact hebben. Na de tijd goed wassen en klaar. Je zou ze ook kunnen behandelen van tevoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Afgelopen weekend tripje naar Parijs gedaan met de 3 LR. 5 volwassenen (waarvan 2 wat aan de kleine kant). Conclusie is dat de achterbank van de 3 maar matig comfortabel is (ondanks dat had ik toch 3 slapende mensen op de achterbank). Het schijnt achterin ook een stuk warmer te zijn dan voorin, kan misschien ook liggen aan de 3 volwassenen die tegen elkaar aan geperst zaten. Laden was echt helemaal geen probleem, de auto was elke keer sneller klaar dan onze lunch/plaspauze. NoA doet het op Belgische en Franse wegen ook prima.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Kan iemand me een goede third-party wireless phone charger aanbevelen die ik in mijn Model 3 kan plaatsen? De officiele van Tesla vind ik een tikkeltje te prijzig voor een lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Xplosivv schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:31:
Kan iemand me een goede third-party wireless phone charger aanbevelen die ik in mijn Model 3 kan plaatsen? De officiele van Tesla vind ik een tikkeltje te prijzig voor een lease auto.
Het grote Tesla topic - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Xplosivv schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:31:
In de OP staat een linkje naar een spreadsheet met een hoop leuke accessoires, incl. wireless charging pads:
Wat zijn de beste assecoires voor ij m'n Tesla?
Zie deze Google Doc voor meer info over assecoires: https://docs.google.com/s...i0ubgFQYJpE4L4/edit#gid=0

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
NetRipper schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:34:
[...]

In de OP staat een linkje naar een spreadsheet met een hoop leuke accessoires, incl. wireless charging pads:

[...]
Thanks, overheen gelezen waarschijnlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

MrAcid schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:44:
[YouTube: Tesla Model 3 2019.36.2.1 performance upgrade test race]

Dat is een groter verschil dan 5%!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zouden jullie zo lief willen zijn om elkaar met wederzijds respect te behandelen? Ik heb zojuist wat reacties verplaatst naar de trashcan omdat 'we zo lekker vriendelijk zijn'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Kak, vanochtend wilde ik het voorverwarmen nu eens ECHT gebruiken ivm vorst, maar de Tesla-app weigerde het voorverwarmen (max defrost) te starten en eindigde met een foutboodschap, geen idee wat er aan de hand is.

Alle andere functies zoals unlock via de Tesla-app werkten wel gewoon.

Zal vanavond nog eens voor de gein testen of het inmiddels wel weer werkt. Beetje lullig dat ik niet kon voorverwarmen terwijl het altijd goed werkte, behalve op het moment supreme.

Iemand anders met dezelfde problemen?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik stapte vanochtend in een wagen op 30 graden omdat het maximaal voorverwarmen kennelijk niet vanzelf stopt als hij ontdooid en op temperatuur is. :P

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
ph4ge schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:55:
Ik stapte vanochtend in een wagen op 30 graden omdat het maximaal voorverwarmen kennelijk niet vanzelf stopt als hij ontdooid en op temperatuur is. :P
Huh je stelt dat ding toch gewoon op 19 graden ofzow in die app?
Of had je hem naar 30graden geschoeft?
Dan zou het denk ik beter zijn om eerder die verwarming aan te zetten. Volgens het boekje moet het ongeveer een uurtje van tevoren. ;) Lijkt me ook een stuk beter voor de auto zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door RichardC79 op 11-11-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:28
Taro schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:05:
Wat betreft het opnemen:

Ik gebruik een Hama USB SD Card reader:
[Afbeelding]

In combinatie met een Samsung Pro Endurance 128 GB micro SD geheugenkaart. Vooralsnog een prima combinatie en die Hama kost bijna niets.
Waar heb je deze gehaald? Als ik er op zoek duikt hij niet op.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Max defrost is precies wat het zegt: maximaal blazen en opwarmen om te ontdooien. Als je onder een paar cm sneeuw staat ben je blij dat hij dan gewoon doorgaat terwijl de binnentemperatuur 20 graden is, aangezien je door de (goede) isolatie van de sneeuw dan nog lang niet sneeuwvrij bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje : Ik heb 3 weken terug op m'n eigen account een Model 3 besteld en het RN nummer doorgegeven aan de leasemij. Nu krijg ik net een "Welkom bij Tesla" mail met een nieuw account op m'n zakelijke mail.
Als ik daarin inlog zie ik geen enkele Tesla, mijn RN nummer staat nog steeds in m'n prive account.

Iemand enig idee of dat normaal is?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
DennusB schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:18:
Vraagje : Ik heb 3 weken terug op m'n eigen account een Model 3 besteld en het RN nummer doorgegeven aan de leasemij. Nu krijg ik net een "Welkom bij Tesla" mail met een nieuw account op m'n zakelijke mail.
Als ik daarin inlog zie ik geen enkele Tesla, mijn RN nummer staat nog steeds in m'n prive account.

Sommige lease maatschappijen zetten de auto's op hun eigen account en dan krijg jij mobile app only access. Dan kan je dus wel je auto bedienen via de app maar staat hij niet op jouw account als je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RichardC79 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:10:
[...]

Dan zou het denk ik beter zijn om eerder die verwarming aan te zetten. Volgens het boekje moet het ongeveer een uurtje van tevoren. ;) Lijkt me ook een stuk beter voor de auto zelf.
MrAcid schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:13:
Max defrost is precies wat het zegt: maximaal blazen en opwarmen om te ontdooien. Als je onder een paar cm sneeuw staat ben je blij dat hij dan gewoon doorgaat terwijl de binnentemperatuur 20 graden is, aangezien je door de (goede) isolatie van de sneeuw dan nog lang niet sneeuwvrij bent. :)
Ik had dat ook vanochtend (via Tasker weliswaar), auto werd in no time 30 graden. Ik zag dat gebeuren en stelde de temperatuur weer in op 20 met als gevolg dat de airco aanging en de boel weer ging koelen. Precies zoals gevraagd, maar niet zoals gehoopt >:)

Ik moet mijn Tasker taken nog maar eens goed bekijken. Jammer dat er geen ijsdetectie in die rijdende gadget zit. Ik heb hem nu zo ingesteld dat op basis van de buitentemperatuur de max defrost wel of niet aangaat voor een vaste tijdsperiode, maar daar moet ik nog wat in tweaken. Als iemand een slimme taak hiervoor verzonnen heeft houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
Mkeespiet schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:17:
[...]

Gisteren even getest met de Model 3 van de buurman die op 3 meter van die van ons geparkeerd stond:
Kofferbak ging niet open ;)

Maar wij hebben ook pincode ingesteld voor dat je kan wegrijden, net die simpele maar toch doeltreffende beveiliging als je alleen met je telefoon werkt (pasje in portemonnee)
Thanks! Ben toch benieuwd wat erachter zat dat het bij mij wel gebeurde.

Ik overigens exact hetzelfde gedaan. Pin2drive aan, puur voor de extra beveiliging die het biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
RichardC79 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:10:
[...]

Bij de "defrost" optie gaat de auto op 30 graden verwarmen op standje 11. Dit omdat zoals hierboven aangegeven is, wanneer er een dik pak sneeuw op de auto ligt, dit best wat tijd nodig heeft. Hoe warmer hoe beter in dat geval. Daarnaast gaat volgens mij dan ook de spiegelverwarming aan, wat met normale climate control niet zo is meen ik.

Heb wel gemerkt dat het dunne laagje ijs weg smelten wat wij doorgaans gewend zijn 10 minuten van de voren op 20 graden prima werkt. Ik hoef niet in een sauna te stappen :+
DennusB schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:18:

Deze vraag kan je beter in het leveringen topic stellen: Het grote Tesla Levering topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5QWWjMk9JUNuOOqfV1jHG178/thumb.jpg

Inclusief fijne scheur. Een rand van 25cm hoog midden in een parkeergarage. Echt, wie die dingen toch ontwerpt.

Maar goed: 200,- is hij weer als nieuw. Het voordeel van het goedkope plastic wat ze gebruiken voor de voor bumper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hi all

Net de tesla opgehaald. Nu sta ik bij Badhoevedorp bij de SuC. Nu haal ik maar 50kW. Ik ben al van stall gewisseld.

Er kwam iemand na mij op de eerste stall, waar ik vandaan kwam, die pakte het dubbele 90-100.

Hoe zou dat komen, en hoe te verhelpen?

(Getikt vanaf mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:46:
Hi all

Net de tesla opgehaald. Nu sta ik bij Badhoevedorp bij de SuC. Nu haal ik maar 50kW. Ik ben al van stall gewisseld.

Er kwam iemand na mij op de eerste stall, waar ik vandaan kwam, die pakte het dubbele 90-100.

(Getikt vanaf mobiel)
Wat is je resterende percentage nog? Als die wat voller zit, gaat hij langzamer laden. Als je in dit topic zoekt kan je ergens de exacte grafiek nog wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
chevsticks schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:51:
[...]

Wat is je resterende percentage nog? Als die wat voller zit, gaat hij langzamer laden. Als je in dit topic zoekt kan je ergens de exacte grafiek nog wel vinden.
Hij was 17% dus ik had wel echt een en hogere start dan 50 verwacht. Ik ben er naar toe genavigeerd dus dan zou hij automatisch opwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:12:
[...]

Hij was 17% dus ik had wel echt een en hogere start dan 50 verwacht. Ik ben er naar toe genavigeerd dus dan zou hij automatisch opwarmen?
Gaf de auto dat aan dat hij aan het opwarmen was toen je naar de SuC reed? Ik weet de grens niet precies maar als je SoC (charged status van je batterij) onder een bepaalde grens zit als je rijdt dan doet hij die voorbereiding (lees: opwarming) niet om niet het risico te lopen dat je zonder komt te staan (en niet onnodig laag komt). Zou kunnen dat die 17% onder die grens zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:12:
[...]

Hij moet wel aangeven dat hij opwarmt. Ik had met de Model S dat ik alsnog navigeerde naar een SuC maar hij alsnog niet ging verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:46:
Hi all

(Getikt vanaf mobiel)
Temperatuur van de battery nog te laag? Hoe lang had je gereden om naar de SuC te komen?
PWM schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:29:
[Afbeelding]

Inclusief fijne scheur. Een rand van 25cm hoog midden in een parkeergarage. Echt, wie die dingen toch ontwerpt.

Maar goed: 200,- is hij weer als nieuw. Het voordeel van het goedkope plastic wat ze gebruiken voor de voor bumper.
Nu weet je dat die rand er zit, ben ik wel benieuwd hoe hard je moet rijden om je auto total loss te verklaren. Los je meteen al je problemen op. [/ianal]

[ Voor 37% gewijzigd door DaCoTa op 11-11-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
mrwolf schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:26:
[...]

[...]

Ik had dat ook vanochtend (via Tasker weliswaar), auto werd in no time 30 graden. Ik zag dat gebeuren en stelde de temperatuur weer in op 20 met als gevolg dat de airco aanging en de boel weer ging koelen. Precies zoals gevraagd, maar niet zoals gehoopt >:)

Ik moet mijn Tasker taken nog maar eens goed bekijken. Jammer dat er geen ijsdetectie in die rijdende gadget zit. Ik heb hem nu zo ingesteld dat op basis van de buitentemperatuur de max defrost wel of niet aangaat voor een vaste tijdsperiode, maar daar moet ik nog wat in tweaken. Als iemand een slimme taak hiervoor verzonnen heeft houd ik me aanbevolen!
Als het kouder is dan schakelt de app volgens mij vanzelf voorruit verwarmen e.d. in. Dus als je gewoon voorverwarmen aan zet.
Komende winter even uitvogelen wat nu de beste leadtijd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

TyKH schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:12:
[...]

Waar heb je deze gehaald? Als ik er op zoek duikt hij niet op.
In een offline Expert winkel, maar op Expert.nl stond hij ook te koop. En op bol.com ook.

Ik heb overigens nog een SSD liggen die ik wil aansluiten, ik doe de Hama stick dus weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
arsimo schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:17:
[...]

Gaf de auto dat aan dat hij aan het opwarmen was toen je naar de SuC reed? Ik weet de grens niet precies maar als je SoC (charged status van je batterij) onder een bepaalde grens zit als je rijdt dan doet hij die voorbereiding (lees: opwarming) niet om niet het risico te lopen dat je zonder komt te staan (en niet onnodig laag komt). Zou kunnen dat die 17% onder die grens zit?
Ik denk dat je gelijk hebt. De rit naar huis met een vollere accu vervolgd en toen genavigeerd naar een SuC en toen in groene letters “accu wordt voorverwarmd” alleen geen tijd meer om te testen. Ik moest naar een afspraak en in Bunnik stond er een bord betaald parkeren/betalen bij lobby. Dat moet ik nog eens rustig uitzoeken zonder tijdsdruk.

Dus accu te leeg kan ook voor langzaam opladen zorgen🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
DeFeCt schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:06:
[...]

Zijn er meer mensen die strips hebben geplaatst en nu van mening zijn dat het noodzakelijk was? Van de YT filmpjes die ik heb gezien ben ik namelijk nog niet echt overtuigd.

En wat doe je met het luchtrooster?
het viel mij op dat het windgeruis meer aanwezig was in de M3 dan in mijn Peug308. Ik hoorde via via dat verschillende strips kunnen werken dus wie niet waagt, wie niet wint. Ik heb daar weinig onderzoek naar gedaan verder. Viel me ook de eerste keer op hoe blikkering de deur klinkt als je m dicht doet, maar wat wil je zonder rubbers ertussen :P

Dat luchtrooster: schijnt dus dat het standaard er niet op zit. Dus maar aangeklikt op amazon. Beetje dit idee: https://www.amazon.com/Te...ves-cloging/dp/B07SLYSG7M

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
De linkerkant van deze foto is toch niet hoe het standaard is?

https://www.amazon.com/Te...ves-cloging/dp/B07SLYSG7M

Op de tweede foto, ik heb er echt iets van een rooster op zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Inspired op 11-11-2019 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
stormfly schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. De rit naar huis met een vollere accu vervolgd en toen genavigeerd naar een SuC en toen in groene letters “accu wordt voorverwarmd” alleen geen tijd meer om te testen. Ik moest naar een afspraak en in Bunnik stond er een bord betaald parkeren/betalen bij lobby. Dat moet ik nog eens rustig uitzoeken zonder tijdsdruk.

Dus accu te leeg kan ook voor langzaam opladen zorgen🧐
Naar mijn ervaringen kan je op plekken waar SuC staan en betaald parkeren geldt op vertoon van je keycard/tesla app gratis een uitrij kaart krijgen. Ik ben uiteraard niet bij alle SuCs in Nederland geweest, maar bij de ~5 waar betaald parkeren geldt (bijvoorbeeld bij van der Valk hotels) kon ik gratis een uitrij kaart krijgen.

De supercharger bij Corendon Village is mijn favoriet, hebben een lekker Tesla menu, voor 10 euro heerlijke burger + friet + drinken. :9 En je hebt 4 uur de tijd om gratis uit te rijden. Nog niet langer dan dat gestaan maar een uitrij kaart krijgen na 4 uur lijkt me ook geen probleem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Tassadar32 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:25:
Afgelopen weekend tripje naar Parijs gedaan met de 3 LR. 5 volwassenen (waarvan 2 wat aan de kleine kant). Conclusie is dat de achterbank van de 3 maar matig comfortabel is (ondanks dat had ik toch 3 slapende mensen op de achterbank). Het schijnt achterin ook een stuk warmer te zijn dan voorin, kan misschien ook liggen aan de 3 volwassenen die tegen elkaar aan geperst zaten. Laden was echt helemaal geen probleem, de auto was elke keer sneller klaar dan onze lunch/plaspauze. NoA doet het op Belgische en Franse wegen ook prima.
Je weet dat je voor de achter passagiers een speciaal knopje in je fan-menu hebt zitten (rechts onderin)? Standaard staan de achterblazers uit...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
De achterblazers gaan automatisch aan als er passagiers worden gedetecteerd.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Rto1964 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:18:
De achterblazers gaan automatisch aan als er passagiers worden gedetecteerd.
Ja ze gaan automatisch aan als er iemand gaat zitten op de achterbank maar je kunt dan alsnog op de knop voor de achterbankventilatie drukken (rechts onderin in het climate menu), dan kleurt de knop blauw en blaast hij meer lucht door het ventilatierooster van de middenconsole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
BakkerM schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:42:
[...]

het viel mij op dat het windgeruis meer aanwezig was in de M3 dan in mijn Peug308. Ik hoorde via via dat verschillende strips kunnen werken dus wie niet waagt, wie niet wint. Ik heb daar weinig onderzoek naar gedaan verder. Viel me ook de eerste keer op hoe blikkering de deur klinkt als je m dicht doet, maar wat wil je zonder rubbers ertussen :P
Mijn vermoeden is dat er wel een aftermarket kit komt van de dingen die ze nu verzonnen hebben bij Tesla om de Model 3 stiller te krijgen.
Dat luchtrooster: schijnt dus dat het standaard er niet op zit. Dus maar aangeklikt op amazon. Beetje dit idee: https://www.amazon.com/Te...ves-cloging/dp/B07SLYSG7M
Ik heb ook geen open gat daar, en ik was een van de eerdere met een Model 3 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:31

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

DaCoTa schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:47:
[...]

Mijn vermoeden is dat er wel een aftermarket kit komt van de dingen die ze nu verzonnen hebben bij Tesla om de Model 3 stiller te krijgen.

[...]

Ik heb ook geen open gat daar, en ik was een van de eerdere met een Model 3 volgens mij.
Ik heb daar dus wel een open gat.
bijzonder zo :).
maart 2019.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
DaCoTa schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:02:
[...]

Temperatuur van de battery nog te laag? Hoe lang had je gereden om naar de SuC te komen?
Ja 13 min via nav maar door file ruim 30 denk ik. Maar veel stil gestaan, er heeft weinig stroom door het accupakket gelopen :)

Is er ergens te zien als je accu warm is? Hij is wel van ❄️ af gegaan naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJH38S1XYAIO7bD?format=jpg&name=large

Maar hier nog steeds niets :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
RomeoJ schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:53:
Kak, vanochtend wilde ik het voorverwarmen nu eens ECHT gebruiken ivm vorst, maar de Tesla-app weigerde het voorverwarmen (max defrost) te starten en eindigde met een foutboodschap, geen idee wat er aan de hand is.

Alle andere functies zoals unlock via de Tesla-app werkten wel gewoon.

Zal vanavond nog eens voor de gein testen of het inmiddels wel weer werkt. Beetje lullig dat ik niet kon voorverwarmen terwijl het altijd goed werkte, behalve op het moment supreme.

Iemand anders met dezelfde problemen?
Ik heb via Automagic een quicksetting knop gemaakt die de temperatuur van de auto opvraagt en dan de optie geeft om te verwarmen. Die kan ik accepteren of weigeren.
Ook kan ik er een automatische notificatie van maken, bijvoorbeeld elke doordeweekse dag om 08:00.

Ik kan zelfs via mijn smartwatch (Galaxy S3) via Google Assistent de auto opwarmen :9 _/-\o_ _/-\o_

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Hij is nu bij mij ook (heel langzaam) 2019.36.2.1 aan het downloaden. Vorige keer was ik een stuk later. Maar, voor het een firmware download status topic wordt, ook nog iets interessants:

Mooie visualisaties van de autopilot en enhanced summon. Wat minder technisch dan de autonomy day, maar zeker niet minder interessant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
speedme schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:28:
[...]

Ik heb via Automagic een quicksetting knop gemaakt die de temperatuur van de auto opvraagt en dan de optie geeft om te verwarmen. Die kan ik accepteren of weigeren.
Ook kan ik er een automatische notificatie van maken, bijvoorbeeld elke doordeweekse dag om 08:00.

Ik kan zelfs via mijn smartwatch (Galaxy S3) via Google Assistent de auto opwarmen :9 _/-\o_ _/-\o_
Wil je die eens delen? Heb er eentje maar die werkt helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Leuk. Wist niet dat de Model 3 LR RWD ook een 5% snelheidsboost kreeg :) Ben wel blij dat ik als FSD rijder in ieder geval in Nederland steeds bij de eerste batch updates hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/de3KmtbFw19cbvSQJJ1Nfffx/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uiSMidkE4OTtWEsl0IuY92sZ/full.jpg?nohitcount=1

Op TeslaFi is nu duidelijk te zien dat in Amerika de updates nu bij tientallen auto's tegelijk binnen komen.

Mooi lijstje heb ik nu zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q2LEyQGmOcfs6mlC5jZsjMLG/full.png?nohitcount=1

[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 12-11-2019 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Hier 36.2.1 nu ook binnen, LR AWD met FSD.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Laatst online: 18-09 11:07
Taigu schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 03:35:
Hier 36.2.1 nu ook binnen, LR AWD met FSD.
Hier is die aan het updaten, SR+ zonder FSD, leuk! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Update net binnen (SR+ FSD). Het regeneratief remmen naar 0 km/h is wel heel prettig.
Helaas geen melding dat het superchargen versneld is. Wat is hier mee gebeurd? Ik dacht dat dit al een done deal was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
Malarky schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:29:
Leuk. Wist niet dat de Model 3 LR RWD ook een 5% snelheidsboost kreeg :) Ben wel blij dat ik als FSD rijder in ieder geval in Nederland steeds bij de eerste batch updates hoor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op TeslaFi is nu duidelijk te zien dat in Amerika de updates nu bij tientallen auto's tegelijk binnen komen.

Mooi lijstje heb ik nu zo:
[Afbeelding]
Fijn zeg, ik zit nog steeds op 2019.27.103 en volgens Tesla zou ik geduld moeten hebben qua updates...
Begrijp ik uit het verhaal dat de mensen die FSD hebben gekozen als optie deze updates veel sneller binnenkrijgen? Zou wel een beetje selectief zijn, maar Tesla kennende ook weer niet ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Inspired schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:03:
De linkerkant van deze foto is toch niet hoe het standaard is?

https://www.amazon.com/Te...ves-cloging/dp/B07SLYSG7M

Op de tweede foto, ik heb er echt iets van een rooster op zitten.
Volgens de handleiding pagina 195 zou er gewoon een rooster al op moeten zitten: https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf

Ik ben nog aan het wachten op de mijne, maar als deze ontbreekt kaart ik dat gewoon aan :)
Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.