Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019
Ja dat had ik ook gelezen, helaas is er geen call of iets om die check handmatig te triggeren.Rto1964 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:49:
De melding dat er een update klaarstaat komt gewoon via de de 4G. Je hoeft de auto dus niet steeds op WiFi te hebben. Downloaden kan alleen met WiFi of hotspot.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hoe groot zijn de updates ongeveer? Dit ivm de hotspot.Rto1964 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:49:
De melding dat er een update klaarstaat komt gewoon via de de 4G. Je hoeft de auto dus niet steeds op WiFi te hebben. Downloaden kan alleen met WiFi of hotspot.
Ik dacht dat de V10 iets van 2 a 3 GB wasj1990 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:15:
[...]
Hoe groot zijn de updates ongeveer? Dit ivm de hotspot.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik heb hetzelfde met mijn speed pedelec (Stromer)- die gaat ook op bluetooth van het slot, en ik zie standaard dat hij open staat in de schuur als de telefoon op de slaapkamer ligt. Gelukkig kan de schuur op slot, maar de M3 ga ik dus maar niet aan mijn telefoon koppelen.Taro schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 18:47:
[...]
Ik zag laatst een YouTube video waarbij iemand met een rugzak en antenne/bluetooth versterker/repeater voor het huis ging staan en iemand anders de Tesla op de oprit opende en mee weg kon rijden. Sinds die tijd zorg ik ervoor dat de verbinding met de auto onmogelijk is 's nachts. Als de telefoon aan is en aan de lader ligt, dan staat hij op vliegtuig modus, anders staat hij uit.
Wat ik ook constateer is dat er op de slaapkamer en overloop (liggen naast de oprit) nog verbinding is, maar in de badkamer (achterkant van huis) niet meer. Maar met een versterker/repeater zou dat dus alsnog mogelijk zijn.
Kortom, ik zorg er nu altijd voor dat mijn telefoon geen Bluetooth aan heeft staan 's nachts. Mocht er spoed zijn, dan bellen ze maar lekker op het vaste nummer, dat ik daarvoor nog steeds heb.
Anders maandag even via de site chatten? Die kunnen het volgens mij ook checken/pushen dacht ik.GAEvakYD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:58:
[...]
Ja dat had ik ook gelezen, helaas is er geen call of iets om die check handmatig te triggeren.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Je moet minimaal 1000km hebben gereden, dan pas ben je de nieuwe 2019.36.2 waard vinden ze bij telsaGAEvakYD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:29:
Gisteren auto opgehaald en zit zoals verwacht op versie 9.0 van de software. De auto heeft goed wifi op de oprit maar blijft aangeven dat V9.0 de laatste versie is. Ben ik te ongeduldig?
Ik lees wel de tip om een serviceafspraak in te schieten, maar dat voelt nog wat vroeg. Kan dit gewoon enkele dagen duren of is er wel iets fout? Ik heb de toggle geprobeerd op standaard en geavanceerd, maar dat maakt nog niets uit.
Deze versie zit ik nu op (ps dit was onderweg dus ik weet dat die op de foto geen wifi connectie heeft)
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 09-11-2019 13:37 ]
Wat ga je met die draadloze muis doen?Khayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:19:
Gisteren is mijn Model 3 sleutel ook binnen gekomen finally.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar heb je dit besteld? En is installatie makkelijk?Khayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door thewizard2006 op 09-11-2019 13:47 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Lol. De wereld op z'n kopthewizard2006 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:46:
Waarom zou je zo'n sleutel willen hebben? Voor de sier neem ik aan? Heeft verder toch geen praktisch nut of mis ik iets

En die kan je dan zelf koppelen? Ziet er erg vet uit namelijkKhayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Waar besteld en wat kost die?Khayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:57:
[...]
Lol. De wereld op z'n kop![]()
. Het nut niet in zin van een fysieke sleutel. Nou wat dacht je gewoon simpel mijn frunk open doen zonder nog me telefoon te ontgrendelen in de winter/als het regent, gewoon mijn chargeport unlocken zonder app. Geen connectieproblemen zoals vele wel hebben die de app gebruiken.
Google: Model 3 Keyfob
Tesla heeft 'm gewoon in het assortiment zitten: https://shop.tesla.com/product/model-3-key-fob
Dezelfde soort keyfob (alleen dan de kleine versie van het respectievelijke model
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Bestelbedrag in euro’s € 145,99RomeoJ schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:09:
[...]
Google: Model 3 Keyfob
Tesla heeft 'm gewoon in het assortiment zitten: https://shop.tesla.com/product/model-3-key-fob
Dezelfde soort keyfob (alleen dan de kleine versie van het respectievelijke model) wordt standaard geleverd bij de Model S en X.
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag € 30,66
Totale bijkomende kosten € 43,66
Totaalbedrag € 189,64 (+29,91%)
Klopt dit een beetje? Neem aan dat je de volle invoerrechten etc moest betalen vanuit de VS? Heb $30 shiping berekend?
Is er iemand die dit herkent? Ik zet hem nu voorlopig vlak voor het uitstappen op mute, want dat wil je 's avonds laat je buurt niet aandoen.
Look behind you! A three headed monkey!
Hoezo de wereld op zijn kop? Ik heb de fysieke sleutel nog niet gemist sinds ik de 3 rij, werkt allemaal feilloos en zonder irritatieKhayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:57:
[...]
Lol. De wereld op z'n kop![]()
. Het nut niet in zin van een fysieke sleutel. Nou wat dacht je gewoon simpel mijn frunk open doen zonder nog me telefoon te ontgrendelen in de winter/als het regent, gewoon mijn chargeport unlocken zonder app. Geen connectieproblemen zoals vele wel hebben die de app gebruiken.
De keyfob ziet er wel gelikt uit
[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2019 12:17 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Geef het een week of 2 de tijd. Nadat ik de auto ben gaan afhalen in Maart, kreeg ik pas na anderhalve week de update dat de dashcam kon gebruikt worden om beelden op te slagen.GAEvakYD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:29:
Gisteren auto opgehaald en zit zoals verwacht op versie 9.0 van de software. De auto heeft goed wifi op de oprit maar blijft aangeven dat V9.0 de laatste versie is. Ben ik te ongeduldig?
Ik lees wel de tip om een serviceafspraak in te schieten, maar dat voelt nog wat vroeg. Kan dit gewoon enkele dagen duren of is er wel iets fout? Ik heb de toggle geprobeerd op standaard en geavanceerd, maar dat maakt nog niets uit.
Deze versie zit ik nu op (ps dit was onderweg dus ik weet dat die op de foto geen wifi connectie heeft)
[Afbeelding]
Telefoon in mn kontzak werkt zelfs al niet. Zegt misschien ook iets over mijn omvang 😅Taigu schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:13:
Voor de bluetooth paniekers; zelfs als ik mijn telefoon (Galaxy A8) 1 meter achter de auto op de grond leg, gaan de deuren en kofferbak bij aanraken niet van het slot af. Je met echt dicht bij de auto staan wil de bluetooth unlock werken.
voor de 15 euro aan rubbers bij Ebay werkt dat ook primar0bb schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:03:
[...]
In het Leveringstopic wordt genoemd dat de nieuwe 2020 M3s betere geluidsisolatie hebben, wss door stuggere rubbers. Zou er een manier zijn om deze nieuwe isolatie aan te schaffen? Zou ik wel de moeite waard vinden..
Ik moet nog wel ff wennen zonder fysieke sleutel. Auto ontgrendelen met telefoon in de broekzak werkt top. Ik mis vooral iets bij het uitstappen. Iets met de chargeport te openen en om de auto te vergrendelen. Doe ik nu via de app, maar dat is nog omslachtig. Uitstappen, telefoon uit de broek pakken, tesla app openen en op vergrendelen drukken. Toch maar spoedig die shortcuts regelen op de iPhone.revolution-nl schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:21:
[...]
Hoezo de wereld op zijn kop? Ik heb de fysieke sleutel nog niet gemist sinds 3 ik de rij, werkt allemaal feilloos en zonder irritatie, een wereld zonder pasjes en sleutels waarbij alles via de telefoon gaat.. heerlijk.
De keyfob ziet er wel gelikt uit.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Als je de optie aanzet "Vergrendelen bij weglopen", dan is dat ook niet meer nodig. Daarnaast kan je bij het uitstappen toch nog wel even snel op het "Power" icoontje op je autoscherm drukken, of op het fysieke kapje van de laadpoort drukken om deze te openen? Heb je allemaal de App niet voor nodig.GAEvakYD schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:52:
[...]
Ik moet nog wel ff wennen zonder fysieke sleutel. Auto ontgrendelen met telefoon in de broekzak werkt top. Ik mis vooral iets bij het uitstappen. Iets met de chargeport te openen en om de auto te vergrendelen. Doe ik nu via de app, maar dat is nog omslachtig. Uitstappen, telefoon uit de broek pakken, tesla app openen en op vergrendelen drukken. Toch maar spoedig die shortcuts regelen op de iPhone.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Behalve als je thuis aan het laden bent zonder luxe knopje op je laadkabel. Ook als je in de ochtend wilt vertrekken nadat je opgeladen hebt, dan zit je dus niet in de auto. Of als je even snel je frunk open wilt doenTaro schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:56:
[...]
Als je de optie aanzet "Vergrendelen bij weglopen", dan is dat ook niet meer nodig. Daarnaast kan je bij het uitstappen toch nog wel even snel op het "Power" icoontje op je autoscherm drukken, of op het fysieke kapje van de laadpoort drukken om deze te openen? Heb je allemaal de App niet voor nodig.
Klopt, maar hij heeft het over vergrendelen, niet over 's ochtends instappenKhayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:08:
[...]
Behalve als je thuis aan het laden bent zonder luxe knopje op je laadkabel. Ook als je in de ochtend wilt vertrekken nadat je opgeladen hebt, dan zit je dus niet in de auto. Of als je even snel je frunk open wilt doen.
's ochtends als ik van de voordeur naar de auto loop druk ik ook via de app op Laadpoort ontgrendelen, kan de auto gelijk wakker worden.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Heb je misschien ‘easy entry’ bij je profiel aan staan en dat hoge volume daar bij opgeslagen zit?MrScratch schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:19:
Heb de laatste week dat als ik uitstap het volume soms gigantisch hoog wordt. Schrik me dan echt een ongeluk en dan gauw de auto weer induiken om via het scrollwieltje omlaag te knallen. Volgens mij raak ik toch echt niets aan.
Is er iemand die dit herkent? Ik zet hem nu voorlopig vlak voor het uitstappen op mute, want dat wil je 's avonds laat je buurt niet aandoen.
SR+ sept 2019 wit
Ik zou helemaal gek worden als ik elke keer m'n telefoon moet pakken als ik in/uit zou stappen of zou willen aan/afkoppelen van de laadkabel.Khayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:08:
[...]
Behalve als je thuis aan het laden bent zonder luxe knopje op je laadkabel. Ook als je in de ochtend wilt vertrekken nadat je opgeladen hebt, dan zit je dus niet in de auto. Of als je even snel je frunk open wilt doen.
Ontgrendelen en vergrendelen van de auto gaat automatisch met telefoon in m'n zak. Werkt bijna feilloos; ik heb twee keer gehad dat die hem niet automatisch pakte bij ontgrendelen waarbij het unlocken van m'n telefoon het euvel verhielp.
Openmaken van laadklepje doe ik door op het klepje buiten zelf te drukken met twee vingers terwijl ik naar de trunk loop omdat daar de kabel in ligt. Ontgrendelen van de laadkabel gebeurt als ik eerst een deur openmaakt (leg mijn werktaas altijd eerst aan de passagiers kant 's ochtends) en daarna mijn pas langs de paal haal om af te melden.
Geen luxe knopje voor nodig, gewoon een routine inbrengen. Deur openen na laadpaal afmelding werkt niet. Het gaat bij mij nog weleens fout in de 10% van de keren dat ik de auto niet voor woonwerk verkeer gebruik (omdat ik dan bijvoorbeeld mijn tas niet voorin zet), maar in de 90% van het gebruik van de wagen komt er geen app, pasje of middenscherm aan te pas
Zo heb je altijd voor alles een voor- en tegenstanders. Laat mensen lekker blij zijn met hun aankoop/miskoop.Taro schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:11:
[...]
Klopt, maar hij heeft het over vergrendelen, niet over 's ochtends instappen
's ochtends als ik van de voordeur naar de auto loop druk ik ook via de app op Laadpoort ontgrendelen, kan de auto gelijk wakker worden.
Khayma schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:28:
[...]
Zo heb je altijd voor alles een voor- en tegenstanders. Laat mensen lekker blij zijn met hun aankoop/miskoop.
als het maar zo gemakkelijk zou gaan. In de ochtend "slaapt" mijn auto. Ontgrendelen met telefoon op zak lukt niet zo maar. Een paar keer aan de hendel trekken en de auto wordt wakker. Via de app zou sneller gaan.Djerro123 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:24:
[...]
Ik zou helemaal gek worden als ik elke keer m'n telefoon moet pakken als ik in/uit zou stappen of zou willen aan/afkoppelen van de laadkabel.
Ontgrendelen en vergrendelen van de auto gaat automatisch met telefoon in m'n zak. Werkt bijna feilloos; ik heb twee keer gehad dat die hem niet automatisch pakte bij ontgrendelen waarbij het unlocken van m'n telefoon het euvel verhielp.
Openmaken van laadklepje doe ik door op het klepje buiten zelf te drukken met twee vingers terwijl ik naar de trunk loop omdat daar de kabel in ligt. Ontgrendelen van de laadkabel gebeurt als ik eerst een deur openmaakt (leg mijn werktaas altijd eerst aan de passagiers kant 's ochtends) en daarna mijn pas langs de paal haal om af te melden.
Geen luxe knopje voor nodig, gewoon een routine inbrengen. Deur openen na laadpaal afmelding werkt niet. Het gaat bij mij nog weleens fout in de 10% van de keren dat ik de auto niet voor woonwerk verkeer gebruik (omdat ik dan bijvoorbeeld mijn tas niet voorin zet), maar in de 90% van het gebruik van de wagen komt er geen app, pasje of middenscherm aan te pas
De oplaadlkabel gaat alleen los, ook na openen portier, met het ontgrendelen via de app of op het display.
Ik laad thuis zonder pas, ik denk dat daarom de laadkabel niet ontgrendeld met openen portier.
Seal RWD / Black / Light blue interior
Ik raak bij het uitstappen ook regelmatig iets, waardoor ik het muziek harder zet via de draaiknop aan het stuur, de toeter raak of een willekeurig raampje open doe.MrScratch schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:19:
Heb de laatste week dat als ik uitstap het volume soms gigantisch hoog wordt. Schrik me dan echt een ongeluk en dan gauw de auto weer induiken om via het scrollwieltje omlaag te knallen. Volgens mij raak ik toch echt niets aan.
Erg vervelend, vermoed dat mijn lengte er ook iets mee te maken heeft en de zit (lig) houding waarbij ik moet uitstappen.
Verwijderd
Lees even een paar posts terugVerwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:05:
Ik heb sinds gisteren de model 3 (geleverd met v9.0 software). Ik kan deze auto niet updaten naar V10. In instellingen staat dat deze up to date is. De uitrol van v10 is toch allang klaar in Nederland?
Dat zou dan per ongeluk moeten zijn gebeurd, maar goeie suggestie. Ik ga even kijken. Kinderen schrokken zich net ook weer gigantischSchrobz schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:12:
[...]
Heb je misschien ‘easy entry’ bij je profiel aan staan en dat hoge volume daar bij opgeslagen zit?
Look behind you! A three headed monkey!
Het advies als je een keyfob gebruikt is "Passive Entry" uit te zetten en "Pin-to-drive" aan voor additionele veiligheid. Met Passive Entry uit zullen de deuren ook niet automatisch ontgrendeld worden als de auto merkt dat de keyfob in de buurt is (dus met de relay-attack te faken).Mday schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:15:
Maar waggesekkes, is zo'n keyfob niet bijzonder gevoelig voor relay hacking? of gebruikt ie een bluetoothsignaal...?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
https://www.amazon.de/gp/product/B00RORBNR6
Gebruik geen USB sticks, maar een SSD.Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:31:
Is dit denken jullie een beetje bruikbaar voor sentry mode?
https://www.amazon.de/gp/product/B00RORBNR6
SSD is ervoor gemaakt om veel te schrijven en lezen, waarbij een USB stick meer gemaakt is om veel
vanaf te lezen maar niet er naartoe te schrijven.
En dat is nu juist wat de TeslaCam doet, er veel naartoe schrijven.
Ik heb zelf deze : https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
USB werkt gewoon prima. SSD is echt niet noodzakelijk.speedme schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:38:
[...]
Gebruik geen USB sticks, maar een SSD.
SSD is ervoor gemaakt om veel te schrijven en lezen, waarbij een USB stick meer gemaakt is om veel
Verwijderd
Thnx, op zich maakt het niet zo veel uit, misschien gaat het eerder kapot, maar de lage prijs is ook wat voor te zeggen.speedme schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:38:
[...]
Gebruik geen USB sticks, maar een SSD.
Dashcam werken op dezelfde basis als usb sticks: geheugenkaartjes.
Die gaan lang zat mee, maar niet oneindig inderdaad.
Hoe neemt Tesla precies op? Hetzelfde als een dachten, alles van de afgelopen tijd en overschrijft de oudste bestanden?
Het zijn natuurlijk meerdere camera’s, is 240gb echt aan te raden?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2019 20:55 ]
De eerste periode inderdaad wel, daarna waarschijnlijk niet meer...Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:50:
[...]
USB werkt gewoon prima. SSD is echt niet noodzakelijk.
Inderdaad kan een gewone USBstick maar een beperkt aantal keren overschreven worden. Gebruik daarom een High Endurance Card. Bedenk dat de camera steeds opnieuw de beelden opslaat! Toch zonde als hij het net begeeft als je de beelden hard nodig hebt.Taro schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:55:
[...]
De eerste periode inderdaad wel, daarna waarschijnlijk niet meer...
[ Voor 8% gewijzigd door Glubho op 09-11-2019 21:04 ]
Jazeker.Tammestein schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:35:
Moet je voor de Sentry Mode ook zelf een usb stick of ssd aansluiten?
Als je de beelden wilt terugkijken wel. Wanneer je geen USB stick erin hebt zitten kan je de beelden niet terug kijken. Wel werkt Sentry Mode, en stuurt volgens mij wel beelden naar Tesla op wanneer het alarm ook echt afgaat (bijvoorbeeld bij een inbraak). Dit weet ik echter niet 100% zeker maar meen dit ergens gelezen te hebben.Tammestein schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:35:
Moet je voor de Sentry Mode ook zelf een usb stick of ssd aansluiten?
Maar dan neem je als dief toch wel even de usb stick mee lijkt me...?Hatsjoe schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:41:
[...]
Als je de beelden wilt terugkijken wel. Wanneer je geen USB stick erin hebt zitten kan je de beelden niet terug kijken. Wel werkt Sentry Mode, en stuurt volgens mij wel beelden naar Tesla op wanneer het alarm ook echt afgaat (bijvoorbeeld bij een inbraak). Dit weet ik echter niet 100% zeker maar meen dit ergens gelezen te hebben.
Normaal flash geheugen is niet gemaakt voor vele schrijfacties.Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:54:
[...]
Thnx, op zich maakt het niet zo veel uit, misschien gaat het eerder kapot, maar de lage prijs is ook wat voor te zeggen.
Dashcam werken op dezelfde basis als usb sticks: geheugenkaartjes.
Die gaan lang zat mee, maar niet oneindig inderdaad.
Hoe neemt Tesla precies op? Hetzelfde als een dachten, alles van de afgelopen tijd en overschrijft de oudste bestanden?
Het zijn natuurlijk meerdere camera’s, is 240gb echt aan te raden?
In USB geheugenstick zit meestal normaal flashgeheugen.
In een SSD zit juist dan weer flashgeheugen wat speciaal gemaakt is om vele schrijfacties te kunnen doen.
Natuurlijk kan een USB stick ook, zal waarschijnlijk eerder defect gaan. Misschien ook niet.
Maar ik speel het liever op safe, voor die paar euro maakt het mij niet uit.
Ik heb express een 240 GB SSD genomen, zodat ik op een aparte partitie mijn mp3 collectie kwijt kan.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
haha ik ben 2m03 en de M3 is echt een op het randje voor goed kunnen zitten. Als ik alleen rijdt gaat het prima, maar met kids achterin is het op het randje omdat ik dan iets naar voren moet. Ik heb ruimte genoeg tot aan het het dashboard, maar mijn rechterknie raakt anders het scherm. Gelukkig zijn de 90-95% van de ritten geen probleem.tK0wnZ schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:46:
[...]
Ik raak bij het uitstappen ook regelmatig iets, waardoor ik het muziek harder zet via de draaiknop aan het stuur, de toeter raak of een willekeurig raampje open doe.
Erg vervelend, vermoed dat mijn lengte er ook iets mee te maken heeft en de zit (lig) houding waarbij ik moet uitstappen.
Hopelijk komt er nog een keer een optie om het scherm te kunnen draaien. Ik zag al iets voorbij komen, maar die man maakt alles met de hand en heeft al 3 maanden wachtrij.
Held, bedanktDjerro123 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:24:Ontgrendelen van de laadkabel gebeurt als ik eerst een deur openmaakt (leg mijn werktas altijd eerst aan de passagiers kant 's ochtends) en daarna mijn pas langs de paal haal om af te melden.
Verwijderd
Toch maar besteld... meer omdat die usb stick pas 22 nov leverbaar was.speedme schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:53:
[...]
Normaal flash geheugen is niet gemaakt voor vele schrijfacties.
In USB geheugenstick zit meestal normaal flashgeheugen.
In een SSD zit juist dan weer flashgeheugen wat speciaal gemaakt is om vele schrijfacties te kunnen doen.
Natuurlijk kan een USB stick ook, zal waarschijnlijk eerder defect gaan. Misschien ook niet.
Maar ik speel het liever op safe, voor die paar euro maakt het mij niet uit.
Ik heb express een 240 GB SSD genomen, zodat ik op een aparte partitie mijn mp3 collectie kwijt kan.
Op zich klopt je verhaal helemaal, alleen is het niet zo dat een stick direct waardeloos is.
Vergelijk het met dashcams, ook allemaal continu aan het schrijven en waarop? Een simpel micro af kaartje.
Deze hebben niet het eeuwige leven, maar gingen bij 24 uur schrijven, zo 1 jaar tot 2 jaar mee. Kosten geen drol en uiteindelijk was dat een veel goedkopere oplossing dan de speciale endurance Sd kaartjes. Die waren namelijk 4-5 keer zo duur.
Dus ja ze gaan langer mee, maar je moest er ook 4-10 jaar mee doen, om ze rendabel te maken. Bij dashcams koos ik bewust voor goedkope kaartjes die vaker 2 jaar meegingen dan 1 jaar...
Nu neemt de tesla wel veel meer beelden op, hoeveel camerabeelden worden opgeslagen? Hoeveel GB per uur?
En dan kom je met deze wijsheid:Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:05:
Ik heb sinds gisteren de model 3 (geleverd met v9.0 software). Ik kan deze auto niet updaten naar V10. In instellingen staat dat deze up to date is. De uitrol van v10 is toch allang klaar in Nederland?
Lees het hele topic eens, dan zie je waarom dit echt een slecht advies is. Wtf gewoon, ben echt verbaasd dat je zelf met een dag de auto rijdt en dan met doet alsof je al advies kan geven over een onderwerp wat al tig keer behandeld is in dit topicVerwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:50:
[...]
USB werkt gewoon prima. SSD is echt niet noodzakelijk.

Verwijderd
Het ligt er maar net aan. USB stick is hetzelfde soort geheugen als een SD kaartje.Djerro123 schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:57:
Eerst zeg je dit:
[...]
En dan kom je met deze wijsheid:
[...]
Lees het hele topic eens, dan zie je waarom dit echt een slecht advies is. Wtf gewoon, ben echt verbaasd dat je zelf met een dag de auto rijdt en dan met doet alsof je al advies kan geven over een onderwerp wat al tig keer behandeld is in dit topic
Ik snap best dat speciale endurance kaartjes of ssd oplossingen beter zijn en langer meegaan, maar niet altijd goedkoper op de lange termijn.
Nu valt de prijs van 35 euro mij 100% mee, ik zag eerder ergens een prijs van 60-70 euro. Het komt er uiteindelijk op neer dat als ik 5 usb sticks koop van 7 euro, ik de kans groter acht dat ik er de lease termijn mee uitzit, dan 1 dure oplossing.
Zo deed ik dat bij mijn dashcam ook, bedrijf raadde normale Sd kaartjes af, je moest speciale endurance Sd kaartjes nemen. Die waren ook 5 keer zo duur. Uiteindelijk heb ik in 4 jaar 2 kaartjes moeten kopen... Bij een dashcam merk je vrij vlot dat hij kapot aan het gaan is, omdat het display op de voorruit zit. maar mijn dashcam stond ook 24x7 aan...
Dus ik ben zeker niet altijd voorstander van duurder is de beste oplossing.
Ik had prijzen van 69 euro gezien voor ssd en op basis daarvan dacht ik: ik kies wel een stick en wat vaker vervangen.
Hoeveel data wordt er per minuut weggeschreven? Of hoeveel Gb per uur?
Want tesla neemt wel verschillende camera’s op.
Is er ook snelheidsdata beschikbaar in de bestanden?
Ik twijfel om ook nog een dashcam te plaatsen ivm gps snelheid.
Plak jij die aan de bovenkant bij het glas dan? Ik dacht dat die rubbers enkel voor de onderkant waren, waar rubbers uberhaupt ontbraken..lighting_ schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:17:
[...]
voor de 15 euro aan rubbers bij Ebay werkt dat ook prima
Oeh, dit zou wel top zijn! Ik heb een NewMotion paal en die had ik op ‘plug & go’ staan, dan hoef je er niet met je pasje langs. Hij ontgrendelt dus de laadkabel dan niet.Djerro123 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:24:
[...]
Ontgrendelen van de laadkabel gebeurt als ik eerst een deur openmaakt (leg mijn werktaas altijd eerst aan de passagiers kant 's ochtends) en daarna mijn pas langs de paal haal om af te melden.
Nu even aangepast naar ‘swipe’, hopelijk werkt jouw methode nu ook! Ga het zo even proberen!
Edit: gelijk ff naar buiten gelopen. Het werkt! Bedankt voor de tip
[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 10-11-2019 07:56 ]
Gelukkig een garage waar een charger in kan. Met alle kortingen en belastingvoordelen hier kost hij mij uit eindelijk $ 37k. Op zich een mooie prijs.
Dit is onze configuratie:
Descrip-on Price (USD)
Model 3 $35,000
Standard Range Plus Rear-Wheel Drive $4,490
Midnight Silver Metallic Paint $1,000
18’’ Aero Wheels Included
All Black Par-al Premium Interior Included
Autopilot Included
Subtotal $40,490
Des-na-on and Documenta-on Fee $1,200
Order Fee $100
Total $41,790
Die 41k gaat dus zo'n 4k vanaf door alle belasting voordeeltjes hier (die gelden tot 31/12).
Ik ga wel gelijk dat draadloze oplaad matje inbouwen
[ Voor 47% gewijzigd door ex87 op 10-11-2019 08:33 ]
Zelf heb ik trouwens gewoon een USB stick erin zitten die ik al had liggen. Deze schrijft 200 MB/s, dus zal wel iets anders flashgeheugen in zitten dan het standaard USB stickje.
Verwijderd
True, ik heb gezien de kosten wel meevallen gisteren de 240gb ssd gekocht bij Amazon. Vind 35 euro wel meevallen. Eerder bedragen van 70 euro gezien...Deveon schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:33:
@BlakHawk Allen lullig als net je usb stick ermee ophoudt als je hem nodig hebt.
Zelf heb ik trouwens gewoon een USB stick erin zitten die ik al had liggen. Deze schrijft 200 MB/s, dus zal wel iets anders flashgeheugen in zitten dan het standaard USB stickje.
Ik zit wat sentry mode video’s te kijken, maar wel jammer dat de front camera zo’n beperkte kijkhoek heeft.
Hoe werkt dit gewoon overdag, je gebruikt het ook als dashcam neem ik aan en je ziet iets gebeuren wat je wil opnemen. Heb je dan diezelfde beperkte kijkhoek?
Er lijkt geen snelheidsdata bij te zitten, is er een manier dit aan te zetten?
https://www.teslaring.com/
Iemand hier al ervaring mee? Lijkt mij best handig gezien ik van veel mensen hoor dat phone unlock niet altijd even handig werkt als je Tesla "slaapt".
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Ik gebruik een Hama USB SD Card reader:

In combinatie met een Samsung Pro Endurance 128 GB micro SD geheugenkaart. Vooralsnog een prima combinatie en die Hama kost bijna niets.
linkje? ik kom ze voor die bedragen niet tegen?Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:43:
[...]
True, ik heb gezien de kosten wel meevallen gisteren de 240gb ssd gekocht bij Amazon. Vind 35 euro wel meevallen. Eerder bedragen van 70 euro gezien...
duh, electrons are life
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1javaboon schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:06:
[...]
linkje? ik kom ze voor die bedragen niet tegen?
Case voor 3EUR op Ali en klaar.
Verwijderd
javaboon schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:06:
[...]
linkje? ik kom ze voor die bedragen niet tegen?
@speedme zit er trouwens alles bij (kabel) om hem aan te sluiten?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 09:11 ]
Het is iets wat men erbij gedacht heeft om oo de camera's voor te kunnen gebruiken.
Vergeet niet dat een dashcam slechts 1 camera is die opneemt, bij Tesla zijn het 4 camera's die opnemen.
DUs 4x zoveel data die weggeschreven moet worden.
Ik lees dat je dezelfde SSD gekocht hebt, dat heb je goed gedaan.
Bedenk wel dat je ook nog een verloopje erbij moet kopen van SATA naar USB, of je moet die toevallig hebben liggen. Tenslotte moet de SSD in een USB poort gestoken worden.
EDIT : ik heb deze --> https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
TeslaCam werkt op 2 manieren : als bewakingscamera en als dashcam.
De dashcam neemt continue beelden op en overschrijft ze naar 1 uur.
Zodra je iets ziet wat je wilt bewaren, moet je in de auto even op het dashcam icoontje klikken.
Dan worden de laatste 10 minuten bewaard in een aparte folder op de SSD.
De bewakingscamera neemt alleen beelden op wanneer het geactiveerd wordt (vanuit de auto of app) en dan alleen bij beweging. Let op : hier ga je veel valse meldingen krijgen, want een boom waarvan de bladeren bewegen worden ook opgenomen. Zelfde geldt voor voorkomende auto's, voetgangers, etc.
Maar je zult toevallig maar een schade oplopen, dan heb je in ieder geval beelden (als je de bewaking hebt aangezet uiteraard).
Beelden is 1 ding, de betrokkene achterhalen en schade vergoedt krijgen is een andere zaak.
[ Voor 11% gewijzigd door speedme op 10-11-2019 09:14 ]
Ik weet niet of je een iPhone of Android telefoon hebt, maar probeer eens bij Ali een OTG verloopje te kopen.
Daarmee kun je de SSD direct op je telefoon aansluiten (ik heb een Android telefoon) en via de gratis Teslacam app kun je dan direct op je telefoon de beelden terug zien.
Hoef je niet de SSD uit de auto te halen, naar binnen te lopen, computer opstarten, SSD erin en daarna pas kijken.
Zo'n verloopje heb ik voor 37 cent gekocht bij Ali.
One ring to rule them all.koekjeh schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:00:
Ik kom net deze Ring tegen op reddit.
https://www.teslaring.com/
Iemand hier al ervaring mee? Lijkt mij best handig gezien ik van veel mensen hoor dat phone unlock niet altijd even handig werkt als je Tesla "slaapt".
Wat is er mis met de phone unlock? In een half jaar nog maar 2 keer naar de app hoeven grijpen.
Grappig. Al meerdere keren gelezen van tweakers hier in dit topic:Verwijderd schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:38:
[...]
Toch maar besteld... meer omdat die usb stick pas 22 nov leverbaar was.
Op zich klopt je verhaal helemaal, alleen is het niet zo dat een stick direct waardeloos is.
Vergelijk het met dashcams, ook allemaal continu aan het schrijven en waarop? Een simpel micro af kaartje.
Deze hebben niet het eeuwige leven, maar gingen bij 24 uur schrijven, zo 1 jaar tot 2 jaar mee. Kosten geen drol en uiteindelijk was dat een veel goedkopere oplossing dan de speciale endurance Sd kaartjes. Die waren namelijk 4-5 keer zo duur.
Dus ja ze gaan langer mee, maar je moest er ook 4-10 jaar mee doen, om ze rendabel te maken. Bij dashcams koos ik bewust voor goedkope kaartjes die vaker 2 jaar meegingen dan 1 jaar...
Nu neemt de tesla wel veel meer beelden op, hoeveel camerabeelden worden opgeslagen? Hoeveel GB per uur?
Benieuwd hoelang die van jou het gaat uithoudenHmmm mn usb stick is kapot, ik denk dat ik toch maar een SSD ga aanschaffen...
Verwijderd
Ik heb dus de ssd gekocht...ybos schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:48:
[...]
Grappig. Al meerdere keren gelezen van tweakers hier in dit topic:
[...]
Benieuwd hoelang die van jou het gaat uithouden
Hoeveel van die mensen gebruikte een stick die ze nog hadden liggen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2019 10:00 ]
Klopt. Ik hoopte al op V10. Tot op heden haal ik regelmatig de drive op en check de beelden. Er is een optie om meteen naar het event te springen die de beelden heeft getriggerd.GAEvakYD schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:34:
Zou wel een enorme uitkomst zijn als je de beelden via een ingebouwde app op het scherm kan bekijken. Die browser app is een stukje de goede kant op, maar verre van ideaal voor de grote doelgroep.
Is dit direct vanuit de webbrowser in de auto uit te voeren ?Rto1964 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:20:
Tip om de beelden via de browser te bekijken:
https://sentrycam.appspot.com/
Of moeten de camera beelden eerst geupload worden ? Daar ben ik namelijk geen voorstander van.
langs de randen van de deur.r0bb schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:45:
[...]
Plak jij die aan de bovenkant bij het glas dan? Ik dacht dat die rubbers enkel voor de onderkant waren, waar rubbers uberhaupt ontbraken..
Met P (6 meter) en Z (3 meter) shape rubbers. Heb ze na eerste dag geplaatst en viel mij meteen op dat het windgeruis minder was.
Aan de bovenkant van je ramen kan je helaas weinig aan doen. Op YT heb je genoeg instructies.
Nee, je zal ze moeten bekijken via een pc/laptop. Zoals de site zelf zegt wordt er niets geupload.speedme schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:54:
[...]
Is dit direct vanuit de webbrowser in de auto uit te voeren ?
Of moeten de camera beelden eerst geupload worden ? Daar ben ik namelijk geen voorstander van.
Op een Android phone kan je dit eventueel wel direct bekijken mbv deze site.
[ Voor 9% gewijzigd door Rto1964 op 10-11-2019 10:05 ]
Deze heb ik ook gehad, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil merkte toen ik ze erop deed en ook niet toen ik ze eraf haalde enkele maanden later. De dorplijsten blijven wel mooi schoon!lighting_ schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:59:
[...]
langs de randen van de deur.
Met P (6 meter) en Z (3 meter) shape rubbers. Heb ze na eerste dag geplaatst en viel mij meteen op dat het windgeruis minder was.
Aan de bovenkant van je ramen kan je helaas weinig aan doen. Op YT heb je genoeg instructies.
Ik kan er hier weinig over vinden helaas.
Het lijkt mij wel prettig in m’n SR+ namelijk.
Verwijderd
Dus omdat ik de auto 1 dag heb kan ik niet oordelen over het gebruik van USB/ssd. Heb dashcam/sentry mode gelijk getest en werkte gewoon super goed op mijn OTG USB stick. Dus kom met inhoudelijke argumenten.Djerro123 schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:57:
Eerst zeg je dit:
[...]
En dan kom je met deze wijsheid:
[...]
Lees het hele topic eens, dan zie je waarom dit echt een slecht advies is. Wtf gewoon, ben echt verbaasd dat je zelf met een dag de auto rijdt en dan met doet alsof je al advies kan geven over een onderwerp wat al tig keer behandeld is in dit topic
[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 10-11-2019 10:16 ]
Dat zit sinds V10 al in de SR+Novadecasa schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:09:
Is het mogelijk om in de ST+ (middels een abonnement o.i.d.) ook de internetbrowser en/of streaming muziek en media te krijgen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zit er in V10 standaard in. Hoe lang dit nog gratis blijft weet niemand.Novadecasa schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:09:
Is het mogelijk om in de ST+ (middels een abonnement o.i.d.) ook de internetbrowser en/of streaming muziek en media te krijgen?
SR+ sept 2019 wit
Sinds V10 al. Je doet net of dat al heel lang is, dat is toch net?
Desondanks. Bedankt! Op de website van Tesla staat het niet zo aangegeven namelijk.
Uiteindelijk zijn de usb porten versie 2.0. Normale usb stick van een beetje a merk is dus voldoende.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:12:
[...]
Dus omdat ik de auto 1 dag heb kan ik niet oordelen over het gebruik van USB/ssd. Heb dashcam/sentry mode gelijk getest en werkte gewoon super goed op mijn OTG USB stick. Dus kom met inhoudelijke argumenten.
Na een volledige format deed hij het weer even, maar kort daarna weer opnieuw problemen.
Nu overgestapt op een budget SSD.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat klinkt inderdaad als een zeer bewuste, energiezuinige, duurzame en lange termijn oplossing. Hoef je waarschijnlijk nooit meer naar om te kijkenrevolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:08:
Ik had nog een 800GB HDD liggen, doet het alweer bijna 2 maanden. Ben benieuwd hoelang het HDDtje het vol houdt met alle drempels in de buurt
https://shop.westerndigit...80510#RWDBUZG0010BBK-WESNrevolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:08:
Ik had nog een 800GB HDD liggen, doet het alweer bijna 2 maanden. Ben benieuwd hoelang het HDDtje het vol houdt met alle drempels in de buurt
Prijs valt mee, wel refurbished. Maar hebben wel garantie. Deze zijn ook schokbestendig.
Meerdere varianten beschikbaar.
Lijkt heel erg aan de telefoon te liggen. Met mijn telefoon moet ik toch zeker de helft van de tijd m'n telefoon eerst unlocken voordat m'n auto open wil gaan.Rto1964 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:18:
[...]
One ring to rule them all.![]()
Wat is er mis met de phone unlock? In een half jaar nog maar 2 keer naar de app hoeven grijpen.
Luchtrooster, deurstrips èn ramenstrips tegen het windgeruis, doppenset t.b.v. de aerowielen, screenprotector en een bakje voor de middenconsole. Alles via Amazon voor 115 euro.
Daarnaast stuurt de LM binnenkort een mattenset toe.
Het rijdt briljant, maar ik krijg wel een soort zelfbouwidee nu
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Moet zeggen dat de Tesla zeker geen bandenvreter is ondanks het gewicht.
Je ziet wel dat ze qua marketing nu echt vol voor electric gaan.De slogan Volkswagen - Just Electric vind ik ook sterk.Hunkaroglu schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:00:
https://www.businessinsid...ektrische-auto-strategie/
Ben benieuwd of dit zal aanslaan
Wat dat betreft hebben ze de marketing erg goed voor elkaar en weten ze zich goed te profileren terwijl ze amper nog iets gepresteerd hebben. Ik ben oprecht heel benieuwd hoe snel de production ramp-up van de ID3 gaat en wat voor aantallen ze straks kunnen gaan produceren. Ik moet er persoonlijk niet aan denken in zo'n ding rond te rijden

Uit de oude doos (2013):
Volkswagen will be the biggest electric car maker in 2018 it says

https://www.greencarrepor...car-maker-in-2018-it-says
[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2019 12:17 ]
Herkenbaar. De zomerbanden waren na 55k km alle vier op. De winterbanden waren achter op na 25k km. Voorbanden konden voor de winter nog een ronde mee. Heb de 75. Viel mij alles mee. Wel dure banden, zowel zomer als winter.PWM schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:09:
Winterbandjes zitten er weer onder. Rijden fijner dan de Michelins "zomerbanden" waar de auto standaard mee kwam. Daar zit nog 4mm op. Ik doe mijn banden altijd weg bij 3mm/3.5mm, dus moet nog even kijken of ik ze er weer onder leg straks of meteen nieuwe neem.
PhD i.o.
Luchtrooster tegen windgeruis? Wat heb je gehaald, ducktape?BakkerM schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:49:
Afgelopen vrijdag mijn M3SR ontvangen; vanochtend de noodzakelijke accessoires erbij gekocht.
Luchtrooster, deurstrips èn ramenstrips tegen het windgeruis, doppenset t.b.v. de aerowielen, screenprotector en een bakje voor de middenconsole. Alles via Amazon voor 115 euro.
Daarnaast stuurt de LM binnenkort een mattenset toe.
Het rijdt briljant, maar ik krijg wel een soort zelfbouwidee nu
Wat rijdt er 'fijner' aan dan? Vind de Michelin's zelf behoorlijk herrie maken, dus ik vrees voor de komende winterbandenwissel...PWM schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:09:
Winterbandjes zitten er weer onder. Rijden fijner dan de Michelins "zomerbanden" waar de auto standaard mee kwam. Daar zit nog 4mm op. Ik doe mijn banden altijd weg bij 3mm/3.5mm, dus moet nog even kijken of ik ze er weer onder leg straks of meteen nieuwe neem.
Maakt natuurlijk niet veel uit maar ben benieuwd of anderen dit ook al bij de hand hebben gehad.
Op zich had ik geen issues met de Michelin’s. Nu Dunlop Winterbanden erop. Voorheen had ik merkbaar meer geluid in de ICE tijd. Kan nu eigenlijk geen verschil merken. Alleen met vol gas hoor ik de banden iets meer voor mijn gevoel. Op stabiele snelheid niet echt.Mday schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:40:
[...]
Wat rijdt er 'fijner' aan dan? Vind de Michelin's zelf behoorlijk herrie maken, dus ik vrees voor de komende winterbandenwissel...
Wellicht stopt hij eerder ivm lagere temps? Ook zie je vaak na het stoppen van het laden de beschikbare range nog wat oplopen. Misschien te vroeg gekeken in de app?revolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:48:
Normaal gesproken laad ik altijd op tot max 80% (vaak minder). Eens in de maand laad ik hem op naar 100%, zo ook vandaag. Ik krijg echter bij 99% al een melding opladen is voltooid.
Maakt natuurlijk niet veel uit maar ben benieuwd of anderen dit ook al bij de hand hebben gehad.
Ik laat alleen op tot 80 eigenlijk. Soms een keer 90. Tot nu toe zie ik geen degradatie in range. 5 maand en 10k gereden.
[ Voor 40% gewijzigd door Inspired op 10-11-2019 13:06 ]
Wellicht komt dit doordat de accu zichzelf nog moet balanceren? Zie zelf regelmatig wanneer het opladen bij mij stopt op 80% of 90% de accu na een tijdje 81% of 91% weergeeft. Ik heb begrepen dat dit komt doordat alle individuele accucellen gebalanceerd worden via dunne draadjes.revolution-nl schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:48:
Normaal gesproken laad ik altijd op tot max 80% (vaak minder). Eens in de maand laad ik hem op naar 100%, zo ook vandaag. Ik krijg echter bij 99% al een melding opladen is voltooid.
Wanneer bij jou het laden op 99% stopt, zie je dan na ~30 minuten 100% of wordt het nooit 100%?
Ja, dat is weer het nadeel.Inspired schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:12:
Maar dan moet je elke keer met je druppel swipen toch? Heb ook plug en charge. Bij het naar buiten lopen klik ik de ontgrendel laadpoort shortcut op het lockscreen van de telefoon aan. Dat lijkt me makkelijker dan steeds de druppel te moeten pakken.
Ik wacht nog op de Flic die ik via indigogo al een paar maand geleden ‘besteld’ heb. Dan ga ik denk ik weer naar plug & charge en hang ik zo’n flic bij de kapstok met een ‘ontgrendel laadpoort’ commando erop.
Dit topic is gesloten.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.