Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.866 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:40:
[...] Daarnaast voordeel van extra comfort en range met 19" velgen en natuurlijk niet te vergeten: Wél een trekhaak tov de Performance Plus, dat was de reden voor deze keuze. Niet verlaagd, geen chrome details op de pedalen en geen rode remklauwen, dat laatste vind ik als enige wel jammer, maar kan ik altijd nog over laten spuiten :)
De Base performance is precies de juiste versie van de Model 3. Ik heb zelf de LR AWD met trekhaak en 18" Aero's besteld nadat ik in de M3P (met wel de 20" wielen en rode remklauwen) van een vriend had gereden. Die is toch stuk stuiteriger en stuk kostbaarder in de bijtelling. Dat de trekhaak leverbaar werd op de LR AWD was voor mij perfect.

Toen ik de Base performance in de voorraadlijsten zag, met trekhaak, heb ik even getwijfeld of ik die nog zou nemen en mijn huidige LR AWD als "nog met 4% bijtelling" zou verkopen in 2020. Maar de trekhaak is beperkt tot 510kg (mag dus eigenlijk niet met mijn 750kg kar rijden). En ik heb eigenlijk nul problemen met mijn huidige wagen, wat eigenlijk best wel een geluk is, als ik het hier af en toe lees. En de LR AWD rijdt ook supersoepel en erg snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Nu de laatste software versie uitkomt met de beloofde 5% meer vermogen ben ik benieuwd of de SR+ nu ook een hogere laadsnelheid heeft gekregen door de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:05:
[...]

Ik heb exact dezelfde configuratie als Taro, behalve de trekhaak. Wist eigenlijk niet eens dat die rode streep een performance streep was, maar zit idd in de app en achterop :) Heb ook circuit mode.

Er is geloof ik een petitie gaande om de performance software op alle LR's te krijgen: https://teslafacts.nl/mod...odel-3-awd-long-range.asp
Toch maar even getekend, waarom niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:15:
[...]

Spoiler volgt over 1.5-2 weken, is dat dan alsnog te regelen? Of alleen als deze zo afgeleverd wordt?

Ik spreek Tesla waarschijnlijk woensdag weer, stel ze dan de vraag wel even. En overigens niet omdat ik die 261 nou zo belangrijk vind, maar ik wil het gewoon weten.
Is een software aanpassing die door Tesla uitgevoerd moet worden, dat kan naderhand. Bjorn Nyland heeft dit ook bij de hand gehad.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
[...]

Spoiler volgt over 1.5-2 weken, is dat dan alsnog te regelen? Of alleen als deze zo afgeleverd wordt?

Ik spreek Tesla waarschijnlijk woensdag weer, stel ze dan de vraag wel even. En overigens niet omdat ik die 261 nou zo belangrijk vind, maar ik wil het gewoon weten.
hoe heb jij de spoiler geregeld?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
eckru schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:19:
[...]

De Base performance is precies de juiste versie van de Model 3. Ik heb zelf de LR AWD met trekhaak en 18" Aero's besteld nadat ik in de M3P (met wel de 20" wielen en rode remklauwen) van een vriend had gereden. Die is toch stuk stuiteriger en stuk kostbaarder in de bijtelling. Dat de trekhaak leverbaar werd op de LR AWD was voor mij perfect.

Toen ik de Base performance in de voorraadlijsten zag, met trekhaak, heb ik even getwijfeld of ik die nog zou nemen en mijn huidige LR AWD als "nog met 4% bijtelling" zou verkopen in 2020. Maar de trekhaak is beperkt tot 510kg (mag dus eigenlijk niet met mijn 750kg kar rijden). En ik heb eigenlijk nul problemen met mijn huidige wagen, wat eigenlijk best wel een geluk is, als ik het hier af en toe lees. En de LR AWD rijdt ook supersoepel en erg snel.
ik had ook de lr awd besteld en m om laten zetten naar de awd performance.

(getiept in de m3 :p)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Cyw00d schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:38:
[...]

ik had ook de lr awd besteld en m om laten zetten naar de awd performance.

(getiept in de m3 :p)
Wat betaal je nou extra om dit achteraf alsnog te laten doen? En hoe kan je dat aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Vanochtend kwam mijn over buurvrouw om te melden dat ze de hele nacht niet geslapen had omdat de lampen van mijn tesla diverse keren aan en uit gingen gedurende de nacht. Super vervelend natuurlijk en geen idee hoe dat kan gebeuren. Weet iemand waarom dit zou kunnen gebeuren en welke setting ik moet uitzetten zodat dit niet meer gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
ad6922 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:06:
Vanochtend kwam mijn over buurvrouw om te melden dat ze de hele nacht niet geslapen had omdat de lampen van mijn tesla diverse keren aan en uit gingen gedurende de nacht. Super vervelend natuurlijk en geen idee hoe dat kan gebeuren. Weet iemand waarom dit zou kunnen gebeuren en welke setting ik moet uitzetten zodat dit niet meer gebeurd.
Dat is Sentry Mode. Wanneer Sentry Mode getriggerd wordt door iets (bijvoorbeeld iemand die langs loopt) gaan de koplampen en achterlichten even aan om te laten zien dat je in de gaten gehouden wordt. Helaas kan Sentry Mode ook getriggerd worden door bijvoorbeeld regen. Voor zover ik weet kan je het koplamp gedrag niet uitzetten, en is de enige optie Sentry Mode in zijn geheel uitzetten.

Ik vraag me wel af hoe jouw buurvrouw wakker wordt van jouw koplampen die even 1 seconden aan gaan. Slaapt ze op de begane grond, zonder gordijnen en zijn jouw koplampen op haar slaapkamerraam gericht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 15:52
Dank je. Dacht al dat sentry mode de schuldige was. En blijkbaar is ze een lichte slaapster😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 10:24
ad6922 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:06:
Om deze reden heb ik Sentry mode uitstaan voor mijn deur. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
Khayma schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:26:
[...]

Om deze reden heb ik Sentry mode uitstaan voor mijn deur. Zeer irritant.
Ik heb ook de exclusief thuis optie aanstaan. Aangezien ik parkeer op eigen terrein is dat natuurlijk ook wat makkelijker.
Mijn voorkeur voor sentry mode zou wel zijn dat de koplampen uit kunnen. Vrees dat het ooit een keer juist agressie oproept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Deveon schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:11:
[...]

Met een beetje pech betaal je dus nu voor FSD via het leasebedrag en straks nog een keer bij de overname. Mits het zichzelf bewezen heeft tegen die tijd.
FSD schrijven we af tot €0 in 4 jaar. We hebben het zelf gekocht, niet de leasemaatschappij. Hebben daar duidelijke afspraken over gemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Khayma schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:38:
Zijn er hier mensen die TeslaFi gebruiken?
Ja ik gebruik het. Wil je een referal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Zijn hier tweakers die een ZAPPI V2 icm met een Model 3 LR gebruiken? Heb een aantal storingen met deze laadkast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:27
Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:57:
Zijn hier tweakers die een ZAPPI V2 icm met een Model 3 LR gebruiken? Heb een aantal storingen met deze laadkast.....
Nog niet. Krijg de mijne hopelijk snel binnen. Maar werkt hij niet fijn met de m3? Was nou juist blij dat die paal loadbalancing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
CME86 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:02:
[...]

Nog niet. Krijg de mijne hopelijk snel binnen. Maar werkt hij niet fijn met de m3? Was nou juist blij dat die paal loadbalancing heeft.
ZAPPI V2 en Tesla Model 3 laden:

Die zappi is een heel mooi en chique lader alleen geeft hij bij mij problemen met laden van een m3.

Als ik hem inplug en hij staat in de FAST mode dan gaat de zappi steeds in een reboot.
Na een keer of 10 doet hij het dan. Heel raar en ook onvoorspelbaar.
De ene keer gaat hij na 5 x rebooten werken de andere keer duurt het 20 reboots.
Zie filmpje

YouTube: Zappi V2 going in to error loop when charging tesla model 3 in fast ...

Ik krijg goeie ondersteuning vanuit Myenergi in de UK.
Heb een nieuwe ribbon cable toegestuurd gekregen echter dat lost het probleem niet op.
De nieuwste firmware staat er nu op en ook dat lost het niet op

Ik heb de ZAPPI getest met een andere M3 en die had hetzelfde probleem.
Ik lees op het zappi forum dat er nog een andere enkeling met een M3 last heeft van deze klacht

Nu mijn vraag. ZAPPI Uk heeft aangeboden deze kast wederom te vervangen (ze leveren echt goede ondersteuning).

Ik vraag me echter af of het niet een software issue is met de model 3 en dat die nieuwe kast straks weer hetzelfde doet.

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Hatsjoe schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:40:
[...]

Wat betaal je nou extra om dit achteraf alsnog te laten doen? En hoe kan je dat aanvragen?
Ik heb hem toen omgezet net na bestellen, dus voor levering. Was geen probleem.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Kun je het beste ook even in het laadpalen topic vragen, daar zitten meer Zappi en Tesla eigenaren.
[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
bblikman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:37:
Weer iets "raars" met m'n M3.

In het begin werkte alles feilloos met het juiste rijdersprofiel met verschillende telefoons. Maar sinds mijn vrouw een andere telefoon heeft (de oude uit de M3 verwijderd en de nieuwe aangemeld), werkt het niet meer goed.

Het rijdersprofiel van mij is gekoppeld aan mijn telefoon. Die van mijn vrouw aan haar telefoon.

Nu blijft het profiel van mij staan terwijl mijn vrouw met haar telefoon de auto opent. We zien ook dat haar telefoon is gekoppeld. Als ik op het poppetje klik om Ellen weer te koppelen aan haar telefoon, dan blijft haar profiel staan. En andersom, ben zestig ik mijn profiel weer met mijn telefoon, begint alles weer opnieuw.

Iemand wellicht een tip hoe we dit zouden kunnen oplossen?
Weet iemand een oplossing voor dit “probleem”?

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
bblikman schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:16:
[...]

Weet iemand een oplossing voor dit “probleem”?
Alle gsm's eruit gooien en terug verbinden ipv. slechts 1 gsm instellen zou ik proberen.
En daarna de profielen goed verbinden. Want daar lijkt me iets misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:28:
[...]

Alle gsm's eruit gooien en terug verbinden ipv. slechts 1 gsm instellen zou ik proberen.
En daarna de profielen goed verbinden. Want daar lijkt me iets misgelopen.
En een hard reset lijkt me ook niet onhandig, zodat alles goed uit de cache is.
Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:58:
[...]

Hier de link naar de Model 3:
https://www.iihs.org/rati...model-3-4-door-sedan/2020

Specifiek dit kopje:
Front crash prevention: vehicle-to-pedestrian
Niemand anders reageert op je, maar ik wil een kleine toevoeging geven; de IIHS en Tesla staan momenteel niet op de beste voet...

Dat in gedachten houdende, is het wel weer heel vreemd dat de Model 3 bij de NCAP en ANCAP de hoogste score krijgen bij de AEB test. Er is echt te weinig informatie te vinden om hier verder te discussieren, maar dat de AEB bij voetgangers niet werkt, is een stelling waar tests elkaar tegen spreken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2019 19:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:40:
[...]

Ik had ook een LR besteld. Na zelf bellen met Tesla kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat ze precies mijn configuratie hadden staan, maar wel een klein verschil. Of ik het erg vond als het een base performance was ipv een gewone LR :P Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken. Ik heb de upgrade dus 'gratis' gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
[...]

Zonder achterspoiler zijn snelheden boven de 230 niet heel fijn, auto gaat behoorlijk liften hetgeen zich vertaald in een nogal instabiel weggedrag in bochten. Rechtdoor ligt ie als een dijk bij 230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
E46RC51 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:50:
[...]

Zonder achterspoiler zijn snelheden boven de 230 niet heel fijn, auto gaat behoorlijk liften hetgeen zich vertaald in een nogal instabiel weggedrag in bichten. Rechtdoor ligt ie als een dijk bin 230.
Sorry, maar ik kan met niet voorstellen dat het opgeplakte spoilertje zoveel gaat uithalen. Ik merk echt niks aan mijn normale LR AWD met 233. Gaat als de brandweer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:31:
[...]

[...]

Niemand anders reageert op je, maar ik wil een kleine toevoeging geven; de IIHS en Tesla staan momenteel niet op de beste voet...

Dat in gedachten houdende, is het wel weer heel vreemd dat de Model 3 bij de NCAP en ANCAP de hoogste score krijgen bij de AEB test. Er is echt te weinig informatie te vinden om hier verder te discussieren, maar dat de AEB bij voetgangers niet werkt, is een stelling waar tests elkaar tegen spreken.
NCAP AEB tests staan voor pedestrians en cyclists onder pedestrian safety waar de Model 3 middelmatig scoort (74%, middle of the pack 2019 test). Onder driver assists staat enkel de AEB inter urban en autopilot items die de top 94% scoren.

Van tegensprekende tests is er dus totaal geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Inspired schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
[...]

Sorry, maar ik kan met niet voorstellen dat het opgeplakte spoilertje zoveel gaat uithalen. Ik merk echt niks aan mijn normale LR AWD met 233. Gaat als de brandweer.
Ik rijd die snelheid niet bepaald dagelijks maar kan toch niet zeggen dat t nog hoogstaand was qua stuurprecisie. Ik ben het met je eens dat dat kleine spoilertje ook niet de wereld lijkt uit temaken.. Hoewel Audi met de TT ooit zonder die lip serieus ging zwalken en het met ineens verdwenen was dus tja, t zal wel íets doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zappi V2 hier met de inmiddels bekende LR Performance :)

Waar loop je tegenaan? Het is bekend dat Tesla een update uit moet brengen om alles goed te laten werken, al werkt alles bij mij vooralsnog prima.

Edit: Heb je vooraf wel de nieuwe firmware geüpload naar de Zappi? Is niet heel gebruikersvriendelijk, maar dan had je niet voor de Zappi moeten gaan :D

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 02-11-2019 21:28 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:26:
[...]

Zappi V2 hier met de inmiddels bekende LR Performance :)

Waar loop je tegenaan? Het is bekend dat Tesla een update uit moet brengen om alles goed te laten werken, al werkt alles bij mij vooralsnog prima.

Edit: Heb je vooraf wel de nieuwe firmware geüpload naar de Zappi? Is niet heel gebruikersvriendelijk, maar dan had je niet voor de Zappi moeten gaan :D
Wanneer ik hem inplug in de fastmode gaat hij telkens rebooten. Zijn meerdere die er last van hebben. Laatste fw, nieuwe ribbonkabel geplaatst. Zie filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:11:
[...]

Wanneer ik hem inplug in de fastmode gaat hij telkens rebooten. Zijn meerdere die er last van hebben. Laatste fw, nieuwe ribbonkabel geplaatst. Zie filmpje
Vreemd, werkt hier prima. Zorg wel voor de laatste firmware update en V10.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:59:
[...]

NCAP AEB tests staan voor pedestrians en cyclists onder pedestrian safety waar de Model 3 middelmatig scoort (74%, middle of the pack 2019 test). Onder driver assists staat enkel de AEB inter urban en autopilot items die de top 94% scoren.

Van tegensprekende tests is er dus totaal geen sprake.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pZuEULg.jpg

Ik had het puur over de AEB. De IIHS heeft gewoon totaal andere testresultaten. Dat is erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Inspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:55:
Dacht ik ook. Maar kreeg het vandaag niet meer voor elkaar. :(

2019.36.1 release aanstaande? Geen idee of dit een early access bestuurder is.

https://mobile.twitter.co...tatus/1190155722153005057
@Inspired Ik weet al wanneer de cruise de huidige snelheid pakt. Als hij zelf aangeeft dat je bijv. 130 mag. Dan zet hij standaard op max snelheid +offset. En omdat jij 90 reed, zette hij het toch standaard op max +offset. Als je hoger dan de max snelheid rijdt, dan pakt hij wel je huidige snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Laatst online: 18-09 23:00
Hunkaroglu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:42:
[...]

@Inspired Ik weet al wanneer de cruise de huidige snelheid pakt. Als hij zelf aangeeft dat je bijv. 130 mag. Dan zet hij standaard op max snelheid +offset. En omdat jij 90 reed, zette hij het toch standaard op max +offset. Als je hoger dan de max snelheid rijdt, dan pakt hij wel je huidige snelheid.
Ik zou graag willen dat je de CC snelheid met het scrollwieltje aan kan passen (in ieder geval naar beneden, maar waarom niet gelijk ook naar boven) voor je de CC/AP inschakelt.

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Schrobz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:06:
[...]

Ik zou graag willen dat je de CC snelheid met het scrollwieltje aan kan passen (in ieder geval naar beneden, maar waarom niet gelijk ook naar boven) voor je de CC/AP inschakelt.
Of een keuze welke snelheid de auto pakt bij aanzetten van TACC/AP. Huidige snelheid of max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:31:
[...]

[...]

Dat komt omdat IIHS onderscheid maakt tussen volwassenen en kinderen. De model 3 remt dus perfect voor voetgangers, zo lang het maar geen kinderen zijn.

Ik vind het juist goed dat de IIHS test een stuk uitgebreider is dan die van de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/74cRvsW/strepenachteruitrijcamera.jpg

Herkent iemand dit probleem met de achteruitrijcamera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:28:
[...]

Dat komt omdat IIHS onderscheid maakt tussen volwassenen en kinderen. De model 3 remt dus perfect voor voetgangers, zo lang het maar geen kinderen zijn.

Ik vind het juist goed dat de IIHS test een stuk uitgebreider is dan die van de anderen

[YouTube: Pedestrian crash prevention varies for midsize cars - IIHS News]
NCAP heeft in 1 van de 6 testen van AEB Pedestrian een kind, wat er voor zorgt dat de Model 3 maar 5.6/6 scoort in AEB pedestrian. Itt tot “de hoogste score” wat @Verwijderd beweert en waar zijn foutieve idee van grote discrepantie in IIHS vs NCAP Model 3 AEB Pedestrian vandaan komt.
Zowel bij NCAP als IIHS scoort de Model 3 immers vergelijkbaar met dezelfde wagens onder beide testbedrijven.

En bij de Model 3 weet je niet echt welke hardware en software combi er gebruikt is geweest. En die software durft wel eens snel te veranderen bij Tesla.

[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 02-11-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
Vinslo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:29:
[Afbeelding]

Afgelopen week toen het koud was ook 1x gehad, leek glitch.
Later die week wel soms paar paarse puntjes op witte weg belijning gezien, leek niet 100% in orde.
Nu is de kwaliteit van de achteruit camera niet de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
The Source schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:38:
[...]

Afgelopen week toen het koud was ook 1x gehad, leek glitch.
Later die week wel soms paar paarse puntjes op witte weg belijning gezien, leek niet 100% in orde.
Nu is de kwaliteit van de achteruit camera niet de beste...
Thanks. Ging dus vanzelf weer weg ook? Kwam ineens opzetten vanmiddag, heel raar. Reset (hard of soft) loste niets op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
Vinslo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:40:
[...]

Thanks. Ging dus vanzelf weer weg ook? Kwam ineens opzetten vanmiddag, heel raar. Reset (hard of soft) loste niets op.
Ja 1x gehad in ochtend bij wegrijden, daarna niet meer gezien en niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:54:
[Twitter]
Bij mij zonder FSD nog niet beschikbaar, bij @Joe Dancen dus al wel met FSD. Maar weer even een paar dagen wachten :)

Via Twitter:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb zelf de LR RDW, die gaat 5.4sec naar de 100. Zou het dan straks ongeveer 5,17sec geworden? Lijkt mij niet dat je zoiets kan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndRo555 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:35:
[...]

NCAP heeft in 1 van de 6 testen van AEB Pedestrian een kind, wat er voor zorgt dat de Model 3 maar 5.6/6 scoort in AEB pedestrian. Itt tot “de hoogste score” wat @Verwijderd beweert en waar zijn foutieve idee van grote discrepantie in IIHS vs NCAP Model 3 AEB Pedestrian vandaan komt.
Zowel bij NCAP als IIHS scoort de Model 3 immers vergelijkbaar met dezelfde wagens onder beide testbedrijven.

En bij de Model 3 weet je niet echt welke hardware en software combi er gebruikt is geweest. En die software durft wel eens snel te veranderen bij Tesla.
Uiteindelijk blijft de Model 3 een hele veilige auto en het voordeel van de Model 3 is inderdaad de software die steeds geupdate wordt. Je wordt pas echt verdrietig als je de testresultaten van b.v. BMW bij de NCAP ziet.

Ik hoop dat de test van de IIHS snel over gedaan kan worden voor het 2020 model en dat ze de verbeteringen in de AEB hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Wackmack schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:51:
[...]

Heb zelf de LR RDW, die gaat 5.4sec naar de 100. Zou het dan straks ongeveer 5,17sec geworden? Lijkt mij niet dat je zoiets kan merken?
Denk het eigenlijk ook niet. Tenzij het puur op de eerste meters zit. Het verschil in performance op 100% vs 50% SoC is ook zo’n 5%. Dat verschil merk ik de praktijk ook niet op. Tussen 100% en 25% SoC zou al rond de 15% verschil moeten zitten qua performance. Zit niet vaak op 25% SoC maar vraag me af of je die 15% merkt. Gaat ook geleidelijk dus daardoor ook lastiger waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:51:
[...]

Uiteindelijk blijft de Model 3 een hele veilige auto en het voordeel van de Model 3 is inderdaad de software die steeds geupdate wordt. Je wordt pas echt verdrietig als je de testresultaten van b.v. BMW bij de NCAP ziet.

Ik hoop dat de test van de IIHS snel over gedaan kan worden voor het 2020 model en dat ze de verbeteringen in de AEB hebben doorgevoerd.
Het komt een beetje over alsof je je aangevallen voelt bij commentaar op Tesla.

Het mooie is dat Tesla achteraf veel verbetert, dus wat niet is, kan nog komen.

Dat neemt niet weg dat ik heel de FSD marketing praat een veel lagere prio zou geven, dan ervoor zorgen dat de Model 3 ook gewoon remt voor overstekende kinderen. Want zeg nu zelf, waar schuilt het gevaar in woonwijken?

Dat maakt de Model 3 absoluut geen onveilige auto. Alleen als vader van 2 kinderen hecht ik meer waarde aan het voorkomen van een aanrijding met een kind, dan met een auto (letsel vs blikschade).

Ik heb er alle vertrouwen in dat het beter gaat worden, maar die focus mag voor mij wel iets van FSD af!

Overigens waren er ook modellen van Volvo, Audi en BMW die wel 100% scoorde op voetgangers (inclusief kinderen dus). 13 modellen scoorde 100%

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:41:
Maar hij gaat dus wel uit van piekstroom vanaf 6 uur? Beetje jammer. Als ik 8 uur in stel wil ik dat hij gaat laden tot 8 uur. Niet tot 6 omdat ik de US de stroom dan duurder is.
Vanmorgen getest. Tijd ingesteld om te vertrekken om 8h. Teslafi geeft aan dat de auto is gaan laden van 4:15-4:43h. Start 54% en eind 60% (mijn charge limiet) tussen 5:40h en 7:40h is de auto weer wakker en gebuikt hij 0,5kwh (voorverwarmen cabin?) Ik denk dat jij gelijk hebt. Nog niet uitgebreid kunnen testen. Ga straks nog wat proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Schrobz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:06:
[...]

Dat zou inderdaad handig zijn. Wat voor nu werkt is AP aanzetten, maar wel zelf je gaspedaal inhouden. Dan blijft hij op de snelheid rijden die je reed. Ondertussen kan je dan de snelheid omlaag halen naar je gewenste snelheid (iets sneller scrollen zorgt ervoor dat het in stapjes van 5km/u gaat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:55:
[...]

Het komt een beetje over alsof je je aangevallen voelt bij commentaar op Tesla.

Het mooie is dat Tesla achteraf veel verbetert, dus wat niet is, kan nog komen.

Dat neemt niet weg dat ik heel de FSD marketing praat een veel lagere prio zou geven, dan ervoor zorgen dat de Model 3 ook gewoon remt voor overstekende kinderen. Want zeg nu zelf, waar schuilt het gevaar in woonwijken?

Dat maakt de Model 3 absoluut geen onveilige auto. Alleen als vader van 2 kinderen hecht ik meer waarde aan het voorkomen van een aanrijding met een kind, dan met een auto (letsel vs blikschade).

Ik heb er alle vertrouwen in dat het beter gaat worden, maar die focus mag voor mij wel iets van FSD af!

Overigens waren er ook modellen van Volvo, Audi en BMW die wel 100% scoorde op voetgangers (inclusief kinderen dus). 13 modellen scoorde 100%
Dit filmpje al gezien? Rondom 2:15 de resultaten van de AEB test. YouTube: Euro NCAP Crash Test of Tesla Model 3 2019

Best overtuigende resultaten. Ik begrijp dus niet waar de delta met de andere tests vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Rechtdoor ja. Plus dat je 0,0 feeling hebt met je wagen blijkbaar. Een klein spoilertje kan wereld van verschil maken.

Een echte spoiler (fabrieksar of serieuze aftermarket), geen aliexpress opplakkding.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:01:
[...]

Vanmorgen getest. Tijd ingesteld om te vertrekken om 8h. Teslafi geeft aan dat de auto is gaan laden van 4:15-4:43h. Start 54% en eind 60% (mijn charge limiet) tussen 5:40h en 7:40h is de auto weer wakker en gebuikt hij 0,5kwh (voorverwarmen cabin?) Ik denk dat jij gelijk hebt. Nog niet uitgebreid kunnen testen. Ga straks nog wat proberen
Goede info. Beetje jammer weer dus. Snap niet dat ze zelf niet iets beter nadenken hierover. Blijf wel bij mijn eigen oplossing. Werkt een stuk nauwkeuriger. Zelfs het laden tot 6 uur werkt niet lekker als hij al om 4:45 klaar was.
SadisticPanda schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:04:
[...]

Rechtdoor ja. Plus dat je 0,0 feeling hebt met je wagen blijkbaar. Een klein spoilertje kan wereld van verschil maken.

Een echte spoiler (fabrieksar of serieuze aftermarket), geen aliexpress opplakkding.
Heb je zelf al met beide gereden? Ik rij zelf een LR AWD en regelmatig in een P. Ik merk inderdaad geen noemenswaardig verschil. Nou is de “spoiler” van de Model 3 niet veel anders dan een aftermarket ali ding volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 03-11-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:55:
[...]

Grappig dat je BMW vernoemt. De BMW3?
BMW haalt met het standaard? systeem, Active Guard, inderdaad 100%.
Betaal je nochtans extra voor "Active Driving Assistant Professional", dan herkent hij opeens geen enkel kind meer bij welke snelheid dan ook, en rijdt ze gewoon omver.

OH ja, en de Tesla reed niet op autopilot/FSD tijdens de test. Dus voor hetzelfde geld had autopilot dit wel gezien. Dus laat dit verhaaltje van falende FSD maar terug in de ijskast. Dit is trouwens niet alleen een Tesla discussie maar een discussie over autonoom rijden, want Waymo en Uber hebben dezelfde problemen met zo'n situaties.

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 03-11-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:04:
[...]

Dit filmpje al gezien? Rondom 2:15 de resultaten van de AEB test. YouTube: Euro NCAP Crash Test of Tesla Model 3 2019

Best overtuigende resultaten. Ik begrijp dus niet waar de delta met de andere tests vandaan komt.
Ja al vaker gezien, maar lees het rapport dan ook:
https://cdn.euroncap.com/...sla-model-3-datasheet.pdf

Op zwakkere verkeersdeelnemers scoort hij 11,6 van de 12 punten. En ook bij NCAP laat hij punten liggen op overstekende kinderen (als enige zwakke punt in deze categorie)

Hetzelfde als bij de verzekeraar! Ik zie een patroon...

Je doet nu net alsof het er niet is, omdat één fragment in een video goed is. Dus waar komt het verschil met de andere test vandaan?

Terwijl in werkelijkheid beide tests een consequent falen van het systeem laten zien, getuige de rapporten.

Ik zeg niet dat het slecht is, maar het kan en moet beter.

In mijn mening moeten dit soort zaken 100% scoren voordat neemt FSD aan de gang gaat. Maar goed, dat is maar een mening...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:12:
[...]

Grappig dat je BMW vernoemt. De BMW3?
BMW haalt met het standaard? systeem, Active Guard, inderdaad 100%.
Betaal je nochtans extra voor "Active Driving Assistant Professional", dan herkent hij opeens geen enkel kind meer bij welke snelheid dan ook, en rijdt ze gewoon omver.

OH ja, en de Tesla reed niet op autopilot/FSD tijdens de test. Dus voor hetzelfde geld had autopilot dit wel gezien. Dus laat dit verhaaltje van falende FSD maar terug in de ijskast. Dit is trouwens niet alleen een Tesla discussie maar een discussie over autonoom rijden, want Waymo en Uber hebben dezelfde problemen met zo'n situaties.
Inderdaad, vervang FSD voor autonoom rijden.
Ik vind dat dit soort zaken meer prio hebben.
Het is de basis...

Maar je kunt niet ontkennen dat de marketing omtrent FSD gigantisch is. Iedereen praat elkaar na hoe geweldig het is en veiliger dan zelf rijden.

Hoe vaker men het zegt, hoe eerder iedereen het gelooft, de kracht van marketing waar hier ook een gevaar in schuilt.

Wat mij betreft mogen de regels steng worden, waarbij de fabrikant mede verantwoordelijk wordt gesteld bij falen van het systeem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

PRODUCT:
TESLA FACTORY REAR SPOILER (AVAILABLE ON PERFORMANCE VARIANT MODEL 3)
Overview: The optional factory Tesla rear spoiler provides sleek looks with optimized airflow characteristics to enhance efficiency as well as high speed stability.

Result: As expected, this product is not just for looks, it indeed performs improvements in high-speed stability and drag reduction. The vehicle’s total drag was reduced by 2.3% and the rear downforce was increased over baseline by 34.7%. This reduced the total drag coefficient (Cd) by 0.005.
bron: https://unpluggedperforma...c-study-of-tesla-model-3/

Kijk ook eens wat ze bij de Formule 1 allemaal knutselen met zogenaamde kleine spoilertjes. Bij hoge snelheid is er veel te halen, de energie die in de rijwind zit moet je niet onderschatten.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-11-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:27:
[...]

Inderdaad, vervang FSD voor autonoom rijden.
Ik vind dat dit soort zaken meer prio hebben.
Het is de basis...

Maar je kunt niet ontkennen dat de marketing omtrent FSD gigantisch is. Iedereen praat elkaar na hoe geweldig het is en veiliger dan zelf rijden.

Hoe vaker men het zegt, hoe eerder iedereen het gelooft, de kracht van marketing waar hier ook een gevaar in schuilt.

Wat mij betreft mogen de regels steng worden, waarbij de fabrikant mede verantwoordelijk wordt gesteld bij falen van het systeem!
Marketing gigantisch? Sinds wanneer maakt Tesla reclamefilmpjes?

Trouwens, 11,6 op 12 noem jij slecht? Jezus :')
Leuk dat jij heel andere conclusies kan halen uit een PDF.
The Tesla 3's AEB system can detect vulnerable road users
like pedestrians and cyclists, as well as other vehicles. In tests of its response to pedestrians, the system performed well. In tests of its
response to cyclists the system scored full points.
Of baseer jij je claim op het feit dat er oranje cirkeltjes staan bij het overstekende kind achter auto's? Want jij weet wat dat betekent, ook als je de video bekijkt van NCAP?

Ik daag je trouwens uit om een auto te vinden dat beter scoort dan 11,6 op 12. Anders stel ik voor dat je stopt met autorijden, want stel je voor. Een auto die mensen/kinderen zou kunnen doodrijden :o

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 03-11-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:32:
[...]

Kijk ook eens wat ze bij de Formule 1 allemaal knutselen met zogenaamde kleine spoilertjes. Bij hoge snelheid is er veel te halen, de energie die in de rijwind zit moet je niet onderschatten.
Tja, percentages alleen zeggen niet zoveel. Wil niet zeggen dat het meteen merkbaar is. Ook gezien dat andere spoilers tot 500% increase hebben. Maar goed, maakt verder ook niet veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er is in elk geval wel meer effect dan enkel het optische. De rode remklauwen doen niks, maar zo’n spoiler doet echt wel wat. Of je er zelf ook wat van merkt en het effectief de wegligging ook verbetert is dan wel weer de vraag. Zo vaak zal iemand niet 180+ rijden in verder identieke omstandigheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:01:
Er is in elk geval wel meer effect dan enkel het optische. De rode remklauwen doen niks, maar zo’n spoiler doet echt wel wat. Of je er zelf ook wat van merkt en het effectief de wegligging ook verbetert is dan wel weer de vraag. Zo vaak zal iemand niet 180+ rijden in verder identieke omstandigheden ;)
Zitten er in/op de P nu andere motoren en grotere remmen? Ik neem aan dat die grotere remmen er niet voor de sier opzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:14:
[...]
Zitten er in/op de P nu andere motoren en grotere remmen? Ik neem aan dat die grotere remmen er niet voor de sier opzitten?
https://forums.tesla.com/...-something-more-it-bigger

In principe dezelfde motor en inverter, alleen kiezen ze voor de P de units met de hoogste performance. Er zit altijd wat variatie in de kwaliteit van geproduceerde componenten, en voor de P gebruiken ze dus de beste.

Remmen weet ik niet zeker maar ik dacht dat die wel verschilden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
[Afbeelding]
#metoo na een koude regenbui maar daarna niet nog een keer voorgekomen. Camera gecheckt, het lag niet aan vervuiling. Ik was bang voor brakke verbinding en/of water in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door styno op 03-11-2019 09:48 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Even tussen het relaas van of de M3 nou veilig is of niet, wil ik graag mijn flows (geinspireerd door @J-P , waarvoor nog veel dank!) delen. HIervoor gebruikte ik wel eens Tasker, maar ben nu dus overgestapt naar Automagic (Android, OnePlus 7T).

Mijn use cases zijn als volgt.
  1. 's Ochtends wil ik dat wanneer ik wakker word, de charge limiet van de auto naar 90% gaat (van 82%) zodat hij nog de laatste ~8% oplaadt. Daarnaast wil ik dat 20 minuten nadat ik wakker ben hij gaat voorverwarmen.
    Rationale: Ik doe er 's ochtends ongeveer een half uur over van het moment dat ik uit bed stap tot het moment dat ik in de auto stap. In dat half uurtje kan die de laatste 8% opladen, en 10 minuten voordat ik vertrek begint hij dan met voorverwarmen van de cabine.
  2. 's Middags om 16.00 wil ik de mogelijkheid hebben om de AC alvast aan te zetten en de stoelverwarming. Daarnaast moet de charge limiet terug gezet worden naar 82%.
    Rationale: Als ik klaar ben op werk heb ik iets van 5 minuten 'afsluittijd' (tas inpakken, koffiebeker omspoelen, etc). Die tijd wil ik dan benutten om mijn cabine een tikkeltje op te warmen maar met name mijn stoel. Die was afgelopen week af en toe echt heel erg koud.
Er zijn verschillende manieren om dit op te lossen. Zo kan je een geautomatiseerde flow aftrappen wanneer je wekker afgaat bijvoorbeeld. Ik gebruik echter mijn telefoon wekker niet. Gelukkig ben ik wel zo digitaal verslaafd dat het eerste wat ik doe als ik wakker word op mijn telefoon kijken is. Ik heb twee flows per use case gemaakt; een flow die een notificatie laat zien met drie acties (ja, nee, snooze) en een flow die o.b.v. de geselecteerde actie e.e.a. uitvoert.

Dit is de flow die de notificatie laat zien:
NotificationFlow

En hier is de flow die vervolgens de actie uitvoert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VBtlDt5CKtI6yoJImKZm4L4S/thumb.jpg

De notification flow geeft een variable 'action_number' mee aan de flow die wordt aangeroepen door de button in de notificatie. In dit geval weet ActionMorningPreheatFlow dus of er op 'Ja', 'Nee' of 'Snooze' is geklikt door mij.

In de ActionMorningPreheatFlow; wanneer ik op 'Ja' heb geklikt in de notification, zet hij mijn charge limit op 90%, wacht vervolgens 20minuten en zet mijn AC + stoelverwarming aan. Wanner ik op 'Snooze' heb gedrukt gebeurt er 30 minuten niks en wordt vervolgens weer opnieuw de notificatie weergegeven. Als ik op 2 heb gedrukt gebeurt er niks (notificatie verdwijnt alleen)

Het voordeel hiervan is dat ik geen actie hoef te ondernemen als ik het eventjes wil negeren. Bijvoorbeeld; ik sta een keer om 0700 op. Ik zie dan gewoon om 0700 de notificatie (die er al sinds 0630 is) en druk dan op ja/nee/snooze. De flow voor in de middag ziet er ongeveer hetzelfde uit overigens.

Ik zit er nog over na te denken om een extra conditie in te voegen (in die van 's middags) die checkt of ik nog een agenda item heb staan en dan nog niet de notificatie laat zien maar 20 minuten wacht oid. Mogelijkheden zijn grandioos, enige irritante is dat je dit op een telefoonschermpje moet maken :P

Daarnaast had ik nog het idee opgevat om op basis van tijd (tussen 06.00 en 08.00) en wanneer een bluetooth connectie werd gemaakt met de M3 om dan mijn werkadres te versturen naar de auto, maar dit is achterhaald door Auto Navigate in de volgende update zag ik al :o

Waar ik wel echt benieuwd naar ben; hebben jullie nog briljante flows die nuttig zouden kunnen zijn icm de Tesla API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:36:
[...]

Marketing gigantisch? Sinds wanneer maakt Tesla reclamefilmpjes?

Trouwens, 11,6 op 12 noem jij slecht? Jezus :')
Leuk dat jij heel andere conclusies kan halen uit een PDF.

[...]

Of baseer jij je claim op het feit dat er oranje cirkeltjes staan bij het overstekende kind achter auto's? Want jij weet wat dat betekent, ook als je de video bekijkt van NCAP?

Ik daag je trouwens uit om een auto te vinden dat beter scoort dan 11,6 op 12. Anders stel ik voor dat je stopt met autorijden, want stel je voor. Een auto die mensen/kinderen zou kunnen doodrijden :o
Ja oranje betekent wel geremd, maar niet op tijd tot stilstand gekomen.

De eerste de beste (gok):
https://cdn.euroncap.com/...enz-a-class-datasheet.pdf

Haalt op voetgangers wel een 100% score.

Musk is slim genoeg te snappen dat influencers beter werken dan marketingfilmpjes... Dat maakt het een andere marketingstrategie, nog steeds marketing...

Punt blijft, autonoom rijden: prima! Maar gedeelde verantwoordelijkheid voor de gevolgen.

Met AP let je ook al minder op dan zonder.

Ik heb in mijn Kia autopilot 0,1 zitten. De lange positioning system werkt prima. Ik kan kilometers lang het stuur niet aanraken en hij let bij stuurcorrecties op het vervolg van de weg. In een bocht stuurt hij scherper of minder scherp bij dan op een recht stuk.

Zodra je autonoom rijden verkoopt, wordt de aandacht bij het rijden -hoe dan ook- minder.

Het gaat mij niet alleen om Tesla. Ieder autonoom systeem.

Volvo was zo’n partij die stelde dat gevolgschade bij gebruik van autonoom rijden (wanneer vrijgegeven) voor Volvo is. Dan sta je achter je product.

Ik vind dat regels minimaal gedeelde verantwoordelijkheid moeten afdwingen.

Over specifiek voetgangers, dat vind ik een zwaarwegend punt. NCAP haalt er tienden vanaf, maar ik acht het risico een kind aan te rijden veel groter dan een volwassene.

Kinderen zijn onoplettender, kleiner en onvoorspelbaar.
Dus ja, 11,x is nog steeds een super goede score, maar die restpunten vind ik één van de belangrijkste!

Natuurlijk sluit het een het ander niet uit, maar de focus ligt de laatste tijd wel heel erg bij FSD. Zo lijkt het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
1ste beste gok? ;) je bent niet direct naar Volvo gegaan als je gelooft in hun product/technologie?
Je hebt beter bronnen als mij, als je weet wat het oranje betekent op de afbeelding.
Vanuit het filmpje van NCAP is de model 3 toch tot stilstand gekomen bij een kind dat tussen 2 auto's overloopt? Of ga je beweren dat dat opgezet is?

Dus als 'influencers en dus mensen buiten het bedrijf' dingen vertellen over FSD, beweer jij dat dit 100% waarheid is? Dat influencers zorgen voor marketing, akkoord. Maar je kan me geen 5 tweets / statements geven vanuit Tesla/Elon die beweren dat FSD momenteel perfect werkt zonder input van de bestuurder.

Wat is het volgend onderwerp waarover je gaat klagen bij Tesla? We hebben er nu al wel een paar gehad. Dat de auto's in brand kunnen vliegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[Afbeelding]

Ja, ik heb er hier laatst ook over gepost. Het gaat vanzelf weer weg nadat de auto in slaapstand heeft gestaan en verschijnt doorgaans na wat langere ritten omdat de camera of een onderdeel dan blijkbaar te heet wordt.

In die betreffende post heb ik ook een linkje gezet naar een forum waarop men het probleem beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:18:
1ste beste gok? ;) je bent niet direct naar Volvo gegaan als je gelooft in hun product/technologie?
Je hebt beter bronnen als mij, als je weet wat het oranje betekent op de afbeelding.
Vanuit het filmpje van NCAP is de model 3 toch tot stilstand gekomen bij een kind dat tussen 2 auto's overloopt? Of ga je beweren dat dat opgezet is?

Dus als 'influenfencers en dus mensen buiten het bedrijf' dingen vertellen over FSD, beweer jij dat dit 100% waarheid is? Dat influencers zorgen voor marketing, akkoord. Maar je kan me geen 5 tweets / statements geven vanuit Tesla/Elon die beweren dat FSD momenteel perfect werkt zonder input van de bestuurder.

Wat is het volgend onderwerp waarover je gaat klagen bij Tesla? We hebben er nu al wel een paar gehad. Dat de auto's in brand kunnen vliegen?
Ja die had ik geprobeerd, maar blijkbaar stamt de S90 uit 2017, toen werden voetgangers niet zo uitvoerig getest... Daarna kwam ik op de pagina een A klasse tegen, omdat hij recent getest was ofzo. Dus niet helemaal een gok, maar redelijk random.

Best interessant om te zien:

Nee ik kan slecht tegen een Tesla “roze bril” die ik bij een aantal mensen (niet alleen op Tweakers) opmerk, terwijl in realiteit een aantal zaken echt beter kan en moet.

Je moet nu niet net doen alsof ik zeg dat Tesla slecht is. Het enige wat ik zeg: ik vind dat autonoom rijden (vooral met FSD van Tesla) te snel gaat en dat zaken in een test op voetgangers eerst 100% moet scoren voordat je autonoom rijden maar in overweging neemt.

Om dit soort zaken in te dekken, kun je best gedeelde verantoordelijkheid tussen bestuurder en fabrikant afdwingen bij ongelukken met gebruik van het systeem.

Daarmee opteer ik absoluut niet voor torenhoge vergoedingen en US lawsuits. Maar een vorm van verantwoording is een stimulans voor de fabrikant.

Met FSD, maar voornamelijk ook Lyft en Wayne of ieder ander bedrijf dat dit wil, is dit wat mij betreft een mooie stimulans voor de fabrikant.

Overigens was ik redelijk verbaasd over de test, ik had namelijk verwacht dat de Model 3 gewoon 100% zou scoren!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:18:

Dus als 'influencers en dus mensen buiten het bedrijf' dingen vertellen over FSD, beweer jij dat dit 100% waarheid is? Dat influencers zorgen voor marketing, akkoord. Maar je kan me geen 5 tweets / statements geven vanuit Tesla/Elon die beweren dat FSD momenteel perfect werkt zonder input van de bestuurder.

De Tesla scoort oranje voor een volwassene die parallel aan de weg loopt. Bij een kind / volwassenne die tussen auto's door komt scoort Tesla groen (dat is ook te zien op dat filmpje).

Verder negeer ik Blakhawk zijn rants verder maar. Eind oktober was de 0 tot 100 snelheid nog een argument om geen M3 te kiezen (want de M3, 340 en RS3 waren sneller). Nu is het voetgangerveiligheid (als vader van 2 kinderen, zo zegt hij) en daarvoor was het de afwerking van de M3 die bekritiseerd moest worden. Niet bepaald congruent.

Ik denk dat "Het grote Tesla topic" niet de meest geschikte plek is om dit soort kritieken te ventileren (net zoals ik niet in het grote RS3 topic ga lopen oreren over het genot van fluisterstille aandrijving bij een Tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

Djerro123 schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:35:
Even tussen het relaas van of de M3 nou veilig is of niet, wil ik graag mijn flows (geinspireerd door @J-P , waarvoor nog veel dank!) delen. HIervoor gebruikte ik wel eens Tasker, maar ben nu dus overgestapt naar Automagic (Android, OnePlus 7T).
[...]
Leuk dat mijn post weer andere oplossingen inspireert :)

Nu het kouder wordt ben ik ook aan het denken om het laden van de laatste procenten tot na mijn wekker uit te stellen. Ik wacht nog even op de nieuwste update, wellicht dat die oplossing genoeg is voor mij.

Ik vond het overigens ook jammer dat er geen desktop/ browser mogelijkheid is om de flows aan te passen maar verder is Automagic echt fantastisch.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Er is niemand in dit topic die Tesla bekijkt met een roze bril en alles verbloemd.
Maar als je met een gitzwarte bril naar dit topic komt, dan mag je wel tegenwind verwachten ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MrBasta schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:58:
[...]

De Tesla scoort oranje voor een volwassene die parallel aan de weg loopt. Bij een kind / volwassenne die tussen auto's door komt scoort Tesla groen (dat is ook te zien op dat filmpje).

Verder negeer ik Blakhawk zijn rants verder maar. Eind oktober was de 0 tot 100 snelheid nog een argument om geen M3 te kiezen (want de M3, 340 en RS3 waren sneller). Nu is het voetgangerveiligheid (als vader van 2 kinderen, zo zegt hij) en daarvoor was het de afwerking van de M3 die bekritiseerd moest worden. Niet bepaald congruent.

Ik denk dat "Het grote Tesla topic" niet de meest geschikte plek is om dit soort kritieken te ventileren (net zoals ik niet in het grote RS3 topic ga lopen oreren over het genot van fluisterstille aandrijving bij een Tesla).
Zoals altijd, trek je alles uit zijn verband!
Goed dat je mij negeert, hoef ik ook niet meer op je te reageren!

Het rapport moet je toch iets beter lezen, dan zie je dat hij juist op overstekende kinderen niet perfect scoort, consistent met de Amerikaanse test overigens.
bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:07:
Er is niemand in dit topic die Tesla bekijkt met een roze bril en alles verbloemd.
Maar als je met een gitzwarte bril naar dit topic komt, dan mag je wel tegenwind verwachten ja
Zo gitzwart is hij niet... Misschien zit ik in afwachting van de Model 3 te veel YouTube te kijken, waar echt zo veel “Tesla is the best” Amerikaanse overdrevenheid te vinden is dat het een beetje averecht werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat betreft FSD staat dit al tijden op de configuratiepagina van de 3:
Later dit jaar verwacht:
- Automatisch rijden binnen de bebouwde kom.
Dat is nu toch wel duidelijk dat dit er niet dit jaar al komt, althans niet in de EU.
En wat ze met “automatisch rijden” nu precies bedoelen is ook niet echt duidelijk gespecificeerd.
De toekomst is natuurlijk veelbelovend, maar het zal zich zeer waarschijnlijk eerst richten op de situaties in de VS - waar de auto heer en meester is en voetgangers en fietsers het maar uitzoeken - en niet op de verkeerssituaties die wij in NL in de grote steden aantreffen.
Ik snap het punt van @BlakHawk dan ook wel, maar denk dat ie net te kritisch overkomt en dan tegen de haren instrijkt en dan krijg je actie-reactie commentaren.
Ik wil hem trouwens nog wel horen hier als ie er eenmaal een heeft, of ie dan nog zo kritisch blijft :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Tuurlijk. Dan klaagt hij over het verbruik, de niet automatische koffer, het geluid binnenin, slechte afwerking, de weinige knoppen, het feit dat autopilot steeds uitgeschakeld wordt als hij wilt inhalen.

Al een geluk dat waarden en cijfers op papier zoveel meer zeggen als filmpjes. Eigenlijk raar dat ze bijvoorbeeld de uitstootcijfers van VW wilden toetsen aan de werkelijkheid. Alles stond toch mooi op papier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50
En ipv hier vet lange verhalen te typen rijd ik lekker rond in de heerlijkste auto die ik ooit gehad heb :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:09:
[...]

Zoals altijd, trek je alles uit zijn verband!
Goed dat je mij negeert, hoef ik ook niet meer op je te reageren!

Het rapport moet je toch iets beter lezen, dan zie je dat hij juist op overstekende kinderen niet perfect scoort, consistent met de Amerikaanse test overigens.

[...]

Zo gitzwart is hij niet... Misschien zit ik in afwachting van de Model 3 te veel YouTube te kijken, waar echt zo veel “Tesla is the best” Amerikaanse overdrevenheid te vinden is dat het een beetje averecht werkt.
Amerikanen kunnen overdrijven idd.. Maar vergeet niet. Nederlanders kunnen klagen! Het is ook nooit goed. Probeer ook een keer eens het van de positieve kant te bekijken. Nu zijn de voordelen gewoon veel meer dan de nadelen. Het is niet voor niets de best verkochte auto in NL. En klopt... het is nu ook erg aantrekkelijk omdat de bijtelling amper wat kost. Maar ik heb het prive aangeschaft, waar ik alles zelf betaal. En ik wil echt niet meer anders. Ik heb het wel een beetje gehad met de benzine en diesel auto's. Daar word je ook van alle kanten uitgemolken. Denk aan wegenbelasting, onderhoud, brandstofkosten en de belachelijke accijnzen daarop. Plus nog de enorme bijtelling van 22%. Daarnaast krijg je ook niet maandelijks een update. Of je moet ervoor betalen. Wij mogen blij zijn dat Tesla het wel doet en het (nog) gratis is. Alleen maar om de auto nog beter te maken. Ik wist dat de service niet goed was, maar heb het toch aangeschaft omdat de auto technisch niks mankeert en ver vooruit loopt op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:19:
Wat betreft FSD staat dit al tijden op de configuratiepagina van de 3:

[...]

Dat is nu toch wel duidelijk dat dit er niet dit jaar al komt, althans niet in de EU.
En wat ze met “automatisch rijden” nu precies bedoelen is ook niet echt duidelijk gespecificeerd.
De toekomst is natuurlijk veelbelovend, maar het zal zich zeer waarschijnlijk eerst richten op de situaties in de VS - waar de auto heer en meester is en voetgangers en fietsers het maar uitzoeken - en niet op de verkeerssituaties die wij in NL in de grote steden aantreffen.
Ik snap het punt van @BlakHawk dan ook wel, maar denk dat ie net te kritisch overkomt en dan tegen de haren instrijkt en dan krijg je actie-reactie commentaren.
Ik wil hem trouwens nog wel horen hier als ie er eenmaal een heeft, of ie dan nog zo kritisch blijft :P
Het is nu al veel beter dan bij andere bestelde auto’s.

Het gevoel wat ik nu heb, heb ik lange tijd niet gehad. Vroeger toen ik in de brugklas mijn eerste pocket line swing telefoon kocht, of de Nokia 3210 daarna.

Dat euforische gevoel werd na iedere nieuwe aankoop daarna minder.

Op een of andere manier brengt het wachten op de Model 3 dat gevoel een beetje terug. Leuk om mee te maken. Ondanks dat het gevoel iedere nieuwe auto weer minder werd, brengt de Model 3 dat deels terug.

Nooit gedacht dat ik ooit een VIN zoeker zou installeren, of scheepvaart zou traceren...

Ik ben kritisch op het “Tesla is het beste” statement. Volgens mij heb ik al meerdere keren aangegeven dat het heel goed is, maar nuance noodzakelijk is!

Misschien komt het te kritisch over, zoals ik zei, misschien deels compensatie van die Amerikaanse youtubers. Die alles de hemel in prijzen... Ik kan daar niet zo goed tegen.

Beetje Hollandse nuchterheid kan geen kwaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik ben kritisch op het “Tesla is het beste” statement. Volgens mij heb ik al meerdere keren aangegeven dat het heel goed is, maar nuance noodzakelijk is!

Misschien komt het te kritisch over, zoals ik zei, misschien deels compensatie van die Amerikaanse youtubers. Die alles de hemel in prijzen... Ik kan daar niet zo goed tegen.

Beetje Hollandse nuchterheid kan geen kwaad.
Het is op zich wel leuk dat je "nuance is noodzakelijk" zegt, want met de toon die je aanslaat in dit topic was het of je lul er af of een Tesla (en je moest er over nadenken ook nog) en daar ben ik persoonlijk ook wel een beetje klaar mee.

Edit:

Om dat maar een beetje toe te lichten, feedback kan nooit kwaad. Je hebt aangegeven dat de Volvo je te lang duurt en de Model S is te duur. Kortom: je bent een goedkope ongeduldige botterik. Geeft niks, want op een forum zijn we allemaal een karikatuur van onszelf dus ongetwijfeld ben je in het echt niet zo'n goedkope ongeduldige botterik als dat je hier bent. Maar ga alsjeblieft niet lopen ontkennen dat je zo'n lompe hark bent want dat ben je gewoon. En dat is misschien niet expres en feedback komt van twee kanten en bla bla bla, maar het is misschien wel tijd om een ander deuntje te gaan spelen dan "tralala de XC40 duurt te lang en de S is mij te duur dus wat een kutding is de Model 3 tra la la"

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:49:
[...]

Het is op zich wel leuk dat je "nuance is noodzakelijk" zegt, want met de toon die je aanslaat in dit topic was het of je lul er af of een Tesla (en je moest er over nadenken ook nog) en daar ben ik persoonlijk ook wel een beetje klaar mee.
Dat is overdreven, ik moest wel even nadenken ja. Is dat zo vreemd?

Ik ben wel een beetje klaar met het idee dat je over een Model 3 niet hoeft na te denken. Het is voor iedereen toch volkomen logisch direct een Model 3 te verkiezen boven alle andere auto’s?!

Tuurlijk niet.

Onder de streep meer plus dan minpunten, dus voor de Model 3 gekozen en volgende week maandag en s het zover.

Natuurlijk ben ik blij met de keuze en zie ik uit naar het moment dat ik er eindelijk in kan rijden. Ik zie een beetje op tegen vakanties, dat wel. Maar we gaan het meemaken.

Edit op je edit, nou ik heb nooit gezegd dat de 3 een kutauto is... En een XC40 zou ik niet eens overwegen. Het was de Polestar, waarbij ik ookdirect aangaf dat ik op basis van auto de Polestar zou verkiezen, maar onder aan de streep het supercharge netwerk van tesla toch de doorslag zou geven. Dus uiteindelijk was het volgend jaar ook de 3 geworden.

De S is idd boven budget. De 3 zorgt al voor een forse eigen bijdrage, dus eigenlijk is de 3 ook al boven budget. Het houdt normaliter bij €45.000 bij ons wel op.

Dus ja, het kost mij meer dan de andere leaserijders die hem volledig uit hun eigen budget kunnen rijden. Dan ben ik ook iets kritischer...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 12:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50
Als het bij 45k ophoudt bij jullie, snap ik niet dat je de vergelijking gaat maken met veel duurdere auto’s. Die duurdere auto’s waren dan toch ook geen optie geweest?

Ja, mijn M3 is ook ruk als ik hem met een Taycan ga vergelijken ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdirks
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik wil mijn auto bij Carmeleon verzekeren. Goede prijs en voorwaarden. Vanaf 60 000 E is een Lo Jack verplicht. Nu blijkt de cataloguswaarde 60 080 E. Dus net 80 E boven de limiet. Iemand ervaring of je die Lo Jack er af kan praten bij de verzekeringsmaatschappij? :)
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:09:
[...]

Dat is hij wel. Het enige waarover je positief bent is het supercharger netwerk.
Oh juist, dat ook niet, klopt. Je moet 40 minuten heen en 40 minuten terug rijden van je vakantiebestemming in Denemarken om je auto op te laden omdat er geen dichtere superchargers staan.

En volgens mij is de Tesla haat in Amerika 10x groter als in Europa. Staten die gewoon de Tesla verkoop compleet verbieden, de trucks die consequent aan ICEing doen, alle shortsellers die het einde van Tesla al 10 jaar lang voorspellen.
Dus het hangt er gewoon vanaf van welke video's je bekijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 03-11-2019 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Laatst online: 18-09 23:00
Smobbo schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:04:
[...]

Dat zou inderdaad handig zijn. Wat voor nu werkt is AP aanzetten, maar wel zelf je gaspedaal inhouden. Dan blijft hij op de snelheid rijden die je reed. Ondertussen kan je dan de snelheid omlaag halen naar je gewenste snelheid (iets sneller scrollen zorgt ervoor dat het in stapjes van 5km/u gaat).
Ik heb dit even geprobeerd, en dat werkt inderdaad goed. Nog even de manual doorgelezen, maar daar zie ik er niks over. Ook in de diverse ‘pro tips’ youtube video’s ben ik deze nog niet tegen gekomen. Bedankt!

Over de pro tips gesproken. Ik zag ergens dat je de AP nag ook tevreden kan stellen door 1 van de scrollwieltjes op het stuur te gebruiken, maar dat werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel?

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Schrobz schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:23:
[...]

Ik heb dit even geprobeerd, en dat werkt inderdaad goed. Nog even de manual doorgelezen, maar daar zie ik er niks over. Ook in de diverse ‘pro tips’ youtube video’s ben ik deze nog niet tegen gekomen. Bedankt!

Over de pro tips gesproken. Ik zag ergens dat je de AP nag ook tevreden kan stellen door 1 van de scrollwieltjes op het stuur te gebruiken, maar dat werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel?
Aan een scrolwieltje draaien werkt bij mij ook niet.
Er zitten echt vrij veel kleine handigheden in de auto, zouden we eigenlijk ff moeten verzamelen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:07:
Nou... als Elon een scheet laat, dan zitten er hier wel wat mensen die toch ff willen ruiken hoor ;)

Ik ben zelf ook behoorlijk kritisch altijd, maar ik ben wel blij met m'n Model S. Er zijn twee dingen die ik wel echt storend vind;
- Andere Tesla rijders die zo overdreven positief zijn, ik word daar echt kotsmisselijk van. Er is echt heel veel mis met de auto's. Geen drama zaken, maar voor dat geld moet het echt beter. Er is ook een Facebook groep, daar ben ik maar uitgegaan. Verschrikkelijk gewoon.
- Niet-Tesla rijders en hun commentaar. Je hoort 100x hetzelfde. Ik ga ook de discussie niet meer aan. Het is nu gewoon "Hey, je bent nr 100 die over die kut auto begint..". Dan stopt het gelijk wel eigenlijk en kijken ze een beetje verbaasd. :o

Ik koop NOOIT meer zo'n controversiële auto. Afgezien van het merk dus, maar dus nooit meer een auto die zo onderwerp van gesprek is. Als je in een Golf gaat rijden, hoor je niemand.. dan ben je gewoon anoniem. Lijkt me heerlijk :)
Als ik het vooraf had geweten had ik hem niet gekocht ook. Al dat gejank over laden, accu's, schone diesels, m'n opel die 1000km op een tank kan, blablabla.. :O En de een struikelt over de ander met z'n complot theorieën en fake news.. daar heb ik echt wel genoeg van :D Ik wilde gewoon een vette bak, nou dat heb ik geweten zeg..
En dan heb ik bijv een collega die alleen maar afgeeft op EV/Tesla en dan een garage box koopt zodat hij z'n laadpaal kwijt kan.. dat soort, ruggegraatloos, volk.. daar moet je de hele tijd mee in discussie..geen zin in dus en het stikt werkelijk van dat soort gasten.. ja dat is wel het grootste nadeel van een Tesla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
In welke omgeving zit jij?
In mijn omgeving zijn mensen nieuwsgierig. Ik vertel dan dat het een fijne auto is en zolang je een oprit hebt het qua range echt prima gaat.
Oh, leuk zeggen ze dan. Klaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk in de auto hel ;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joe Dancen
Even over de 36.1 vermogens upgrade.
Vanmorgen wat testjes gedaan met de app drag racer van 0-100km
Snelste van 0-100 4,4s
101 meter in 4,7s

Geen idee hoe de waardes hiervoor waren en of er 5% meer vermogen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:54:
Even over de 36.1 vermogens upgrade.
Vanmorgen wat testjes gedaan met de app drag racer van 0-100km
Snelste van 0-100 4,4s
101 meter in 4,7s

Geen idee hoe de waardes hiervoor waren en of er 5% meer vermogen is
Als het goed is standaard 4,6 naar 100 toch?
Zou 0,2 seconden winst inhouden! Meer dan ik had verwacht!

Ik ging een beetje van 4,5 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:55:
[...]

Als het goed is standaard 4,6 naar 100 toch?
Zou 0,2 seconden winst inhouden! Meer dan ik had verwacht!

Ik ging een beetje van 4,5 uit.
Geen idee. App heet drag-racer. alleen in de auto, soc 60%, geen wind

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s5W2JMX/74586039-2522011291230805-5731466451571703808-n.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:58:
[...]

Geen idee. App heet drag-racer. alleen in de auto, soc 60%, geen wind

[Afbeelding]
De afwijking van die app is al 5% waarschijnlijk ;)

Als je het met GPS wil meten moet je iets van een dragy hebben ofzo. In elk geval preciezer dan een telefoon GPS.

Ben wel benieuwd naar de update. 5% is wel merkbaar. Altijd welkom gratis powerupgrades :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
CyBeRSPiN schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:32:
[...]

[...]

Dat is nog eens een gave link... Ik geef niets om een extra spoiler bijplaatsen als het niet doet... Ik zie ook andere opties die pagina, kan je de Model 3 nog zuiniger maken :)

**Edit**
Je merk wel degelijk bij 180-220 km/h (Fyi moraalridders: in Duitsland, droog, vrij baan)dat de auto achter wat meer downforce kan gebruiken. Op een recht stuk niet zo'n probleem maar zeker merkbaar

De auto zal waarschijnlijk nog strakker op de weg liggen met zo'n spoiler achter (daarom hebben zo ook zo'n spoiler op het prototype/nieuwe Model S Plaid geplakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Stef87 op 03-11-2019 16:37 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ik vind de achteruit camera erg vervelend blijven.. je kunt er gewoon totaal niet op vertrouwen met het vertraagde beeld. Vaak gaat het goed, maar soms zit er echt 1-2 seconde vertraging in de beelden. Dan doe ik het maar een beetje op de gok op basis van de ruimte die er zou moeten zijn..

Van DAB radio was ik ook niet echt een fan, kan Tesla misschien niets aan doen, maar zelfs bij een paar dichtbebouwde huizenblokken kapt hij er al mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Divak schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:30:
Ik vind de achteruit camera erg vervelend blijven.. je kunt er gewoon totaal niet op vertrouwen met het vertraagde beeld. Vaak gaat het goed, maar soms zit er echt 1-2 seconde vertraging in de beelden. Dan doe ik het maar een beetje op de gok op basis van de ruimte die er zou moeten zijn..

Van DAB radio was ik ook niet echt een fan, kan Tesla misschien niets aan doen, maar zelfs bij een paar dichtbebouwde huizenblokken kapt hij er al mee.
Ik ervaar geen 1-2 sec vertraging maar wel dat het beeld soms net te lang op zwart blijft staan, voor ik beeld heb.

Mijn theorie is dat de auto er nog eerst even over moet ''nadenken'' welk filter over het beeld moet worden gegooid. (meestal lijkt dit op dagen te zijn met minder licht?)

Soms is het direct beeld, andere keer zit ik er op te wachten als ik net snel wil inparkeren en vervolgens geen beeld krijg :o

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
bdirks schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:18:
Ik wil mijn auto bij Carmeleon verzekeren. Goede prijs en voorwaarden. Vanaf 60 000 E is een Lo Jack verplicht. Nu blijkt de cataloguswaarde 60 080 E. Dus net 80 E boven de limiet. Iemand ervaring of je die Lo Jack er af kan praten bij de verzekeringsmaatschappij? :)
:)
Heb je de auto prive of zakelijk gekocht? Als het zakelijk is, dan verzeker je de auto doorgaans ex btw (wanneer je de btw kunt verrekenen). Als je de auto prive gaat verzekeren, dan zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met Carmeleon. Lijkt me niet dat ze moeilijk gaan doen om die 80 euro, en anders gewoon de auto laten verzekeren tot 60k en die 80 euro zelf inleggen als de auto total loss wordt verklaard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Inspired schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:09:
[...]

Goede info. Beetje jammer weer dus. Snap niet dat ze zelf niet iets beter nadenken hierover. Blijf wel bij mijn eigen oplossing. Werkt een stuk nauwkeuriger. Zelfs het laden tot 6 uur werkt niet lekker als hij al om 4:45 klaar was.

[...]

Heb je zelf al met beide gereden? Ik rij zelf een LR AWD en regelmatig in een P. Ik merk inderdaad geen noemenswaardig verschil. Nou is de “spoiler” van de Model 3 niet veel anders dan een aftermarket ali ding volgens mij.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RPS7DPv/1.jpg
picture hosting

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sebas_FR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 11:58
Leuke upgrade voor de SR+: up to 170 kW superchargen in de 2019.36.1 update.

https://imgur.com/gallery/VsueDKC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
sebas_FR schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:57:
Leuke upgrade voor de SR+: up to 170 kW superchargen in de 2019.36.1 update.

https://imgur.com/gallery/VsueDKC
Oeh, is dat zeker weten een SR+? Dat is nice!
Ik vond 100 al snel bij een fastned paal een paar weken geleden. Goed nieuws voor die paar keer per jaar dat ik ergens onderweg moet laden :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_FR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 11:58
Smobbo schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:07:
[...]

Oeh, is dat zeker weten een SR+? Dat is nice!
Ik vond 100 al snel bij een fastned paal een paar weken geleden. Goed nieuws voor die paar keer per jaar dat ik ergens onderweg moet laden :) !
De poster geeft het volgende aan:
Faster super charging for SR+
Dus ik ga daar dan wel vanuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 23:40
Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:40:
[...]

ja 1,5 week terug FSD aangeschaft. verder vannacht aan de lader gehad, sterke 2.4GHZ wifi en software op advance. ik denk dat het met FSD te maken heeft, vorige keren was ik echt als laatste.
Heb gelijk geïnstalleerd en ben gaan rijden, nog geen reset gedaan bedenk ik me nu 8)7
Wat kostte FSD vorige maand? En kan iemand zien wat het nu kost om achteraf aan te schaffen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
@Bastardi
€6.400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
De prijs van FSD gaat alleen omhoog in regio's waar smart summon beschikbaar is. Bij ons dus niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1 ... 72 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.