Ook een hotspot pakt de auto helaas niet... Even langs bij Tesla zelf om hen het te laten doen?
Wat bedoel je hiermee?naii11 schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:41:
Hoe moet je met je huis/kantoor wifi in hemelsnaam inloggen?
Je kunt toch inloggen op je thuis WiFi via LTE icoontje even indrukken -> WiFi selecteren en dan de login invoeren? Mits je natuurlijk dicht genoeg bij je huis kunt parkeren.
Ik had overigens een Ubiquiti AC Lite in de garage hangen, het WiFi signaal was vrij slecht op de oprit, vervangen door een AC LR en nu heb ik prima verbinding.
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 03-11-2019 20:50 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Verwijderd
Nee die gasten die de boten bijhouden snappen er ook niet veel van...Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:18:
[...]
Je bent toch niet aan het jinxen he BlakHawk?
https://twitter.com/fmoss.../1191058727350259712?s=21
https://twitter.com/morte.../1191049738902220802?s=21
Ik ga ervan uit dat ik op de GP staat, dus tot vanavond dacht ik niet dat het op mijn Model 3 sloeg...
Tot de laatste berichten binnen kwamen over de vreemde koers van de GP.
Die is gelukkig uiteindelijk wel verklaard!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 20:59 ]
Hoezo kan je niet inloggen dan? Wifi staat wel uit in het algemeen. Die moet je wel aanzetten door op LTE te drukken in je Tesla en wifi-instellingen te kiezen.naii11 schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:41:
Mensen, ik vind het een beetje raar dat updates alleen via wifi kunnen. Hoe moet je met je huis/kantoor wifi in hemelsnaam inloggen?
Ook een hotspot pakt de auto helaas niet... Even langs bij Tesla zelf om hen het te laten doen?
Je kan je mobiel gewoon als hotspot instellen.. doe ik ook als er een update is.
Video's van de runs hier te vinden:
YouTube: Tesla Model 3 vs Dragy
Verschil in SoC en type weer kan ook al zo 5% invloed hebben.wickedsight schreef op zondag 3 november 2019 @ 21:55:
Vandaag een paar 0-200 runs gedaan op de Autobahn als benchmark voor de performance update. Zodra ik de update geinstalleerd heb weer die kant op om te kijken of er verschil te merken is. Ik ben erg benieuwd.
Video's van de runs hier te vinden:
YouTube: Tesla Model 3 vs Dragy
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Klopt, SoC was tussen 70 en 80, net na supercharger sessie, dus warme accu. Enige wat ik inderdaad niet controleer is het weer.Inspired schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:31:
[...]
Verschil in SoC en type weer kan ook al zo 5% invloed hebben.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Wat is er mis met een App? Zijn er verschillende te verkrijgen. Scheelt het zoveel?Taro schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:38:
@wickedsight Heb je die Dragy nieuw gekocht? Heb al even gekeken op o.a. Marktplaats, maar kom ze niet 2e hands tegen. Ik vermoed dat als ik hem voor 150 Euro (+/-10 Euro ivm kortingscode) ga kopen, dat dat een gemiddelde prijs van 30 Euro per test gaat betekenen en dat er daarna een laag stof op komt te liggen, dat is ook weer zonde.
En ik begrijp dat je met een Dragy moet starten? Als je langzaam bent is de tijd ook langer?
[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 03-11-2019 22:50 ]
Daar is niets mis mee, maar welke zou je aanraden voor iOS? Want heb gemerkt dat de meeste voor Android zijn.Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:46:
[...]
Wat is er mis met een App? Zijn er verschillende te verkrijgen. Scheelt het zoveel?
Taro schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:50:
[...]
Daar is niets mis mee, maar welke zou je aanraden voor iOS? Want heb gemerkt dat de meeste voor Android zijn.
Vanmiddag meerdere testen gedaan met android drag racer. Gratis app.Taro schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:50:
[...]
Daar is niets mis mee, maar welke zou je aanraden voor iOS? Want heb gemerkt dat de meeste voor Android zijn.
Droog, geen wind en soc 50%. Kan dus sneller
Helaas geen testen voor de Update gedaan. Als je in ios zoekt op 0-100km?
[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 03-11-2019 22:56 ]
Voordeel van de Dragy is wel dat je betere GPS ontvangst hebt, want op dat plateau onder het scherm lijkt me dat niet erg goed werken. En ik heb geen telefoonhouder (behalve één van mijn vorige auto die je in een ventilatierooster bevestigt, maarja, die ontbreekt nu natuurlijk
Als dit echt zo is dan zou dat geweldig zijn. Dan is de accu binnen no time 'vol'. Ben benieuwd.sebas_FR schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:57:
Leuke upgrade voor de SR+: up to 170 kW superchargen in de 2019.36.1 update.
https://imgur.com/gallery/VsueDKC
Voor de laadtijden aan de SC voor de SR+ zou deze update m.i. theoretisch het volgende betekenen voor een standaard laadbeurt van 10-80% SOC onder ideale omstandigheden (dus warme accu):Khayma schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:28:
[...]
Als dit echt zo is dan zou dat geweldig zijn. Dan is de accu binnen no time 'vol'. Ben benieuwd.
-Huidige laadprofiel met max. 100kW en taper vanaf ca. 50% SOC: 24m10s
-Nieuwe laadprofiel bij SCv2 met max. 150kw en taper vanaf ca. 25% SOC: 19m40s, dus. ca. 4,5 minuut sneller dan nu.
- Nieuwe laadprofiel bij SCv3 (nog niet in Europa, wordt vanaf volgend jaar uitgerold) en snelle Fastned- of Ionity-chargers met max. 170kW en taper vanaf ca. 15% SOC: 19m10s, dus ca. 5 minuten sneller dan nu.
Bij minder lang laden, dus het stoppen voor 80% SOC, is de relatieve winst natuurlijk groter.
Deze berekening heb ik gemaakt kijkend naar mijn eigen ervaringen bij de SC, het huidige laadprofiel van de SR+ en het huidige laadprofiel van de LR bij de SCv3. De laadprofielen zijn b.v. op ABetterRouteplanner.com te bekijken via https://forum.abetterrout...rging-summer-2019-update/.
Maar ik ben ook benieuwd of dit in de praktijk gaat kloppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dhiver op 04-11-2019 00:41 ]
Iemand anders die hetzelfde heeft gehad? Zo ja, hoe lang moest je wachten tot Tesla contact opnam?
Telefoons hebben 1hz GPS modules. Dit betekent dat maar 1, per seconde je locatie vastgelegd wordt. Dit is dus lang niet accuraat genoeg om een betrouwbare meting te doen. Dragy heeft een 10hz module en een G-Sensor om precies te bepalen wanneer je start, daardoor is je meting veel betrouwbaarder.Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:46:
[...]
Wat is er mis met een App? Zijn er verschillende te verkrijgen. Scheelt het zoveel?
En ik begrijp dat je met een Dragy moet starten? Als je langzaam bent is de tijd ook langer?
Ik heb hem via Amazon.co.uk besteld omdat ik dat de meest betrouwbare partij vond voor eventuele garantie kwesties.Taro schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:38:
@wickedsight Heb je die Dragy nieuw gekocht? Heb al even gekeken op o.a. Marktplaats, maar kom ze niet 2e hands tegen. Ik vermoed dat als ik hem voor 150 Euro (+/-10 Euro ivm kortingscode) ga kopen, dat dat een gemiddelde prijs van 30 Euro per test gaat betekenen en dat er daarna een laag stof op komt te liggen, dat is ook weer zonde.
Tesla heeft nooit contact opgenomen en toen ik zelf een afspraak ingepland had via de app werd ik weggestuurd wegens gebrek aan bewijs. Heb dat bewijs uiteindelijk gelukkig nog van Tesla Groningen gekregen en bij een tweede afspraak is het alsnog gefixt.Squ1zZy schreef op maandag 4 november 2019 @ 06:36:
Ik heb 5 weken geleden een Tesla ontvangen waar wat dingen mis mee was. Er zou contact opgenomen worden, maar heb nog niets vernomen. Ik weet dat het lang kan duren, maar na 5 weken had ik wel een bericht verwacht.
Iemand anders die hetzelfde heeft gehad? Zo ja, hoe lang moest je wachten tot Tesla contact opnam?
[ Voor 22% gewijzigd door wickedsight op 04-11-2019 07:09 ]
Race timer, acceleraties timer, ik zocht in de App Store op 0-100 en kwam Er ook een aantal tegen.. Ik had de gsm gewoon voor mijn stuur op het dashboard liggen. Prima GPS ontvangst en ik kon hem door mijn stuur aflezen. En je gaat toch niet knalhard door de bocht dus die blijft wel liggen?Taro schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:22:
@Joe Dancen "GPS Race Timer" gevonden voor iOS, samen met 2-3 andere apps. Ziet er allemaal wel wat amateuristisch en spartaans uit, maar ga het morgen wel even proberen.
Voordeel van de Dragy is wel dat je betere GPS ontvangst hebt, want op dat plateau onder het scherm lijkt me dat niet erg goed werken. En ik heb geen telefoonhouder (behalve één van mijn vorige auto die je in een ventilatierooster bevestigt, maarja, die ontbreekt nu natuurlijk). Kijk morgen wel even of het zo werkt.
Kan je vertellen waar ik dit kan nalezen? 1 x per seconden een update lijkt me nml erg lang.wickedsight schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:06:
[...]
Telefoons hebben 1hz GPS modules. Dit betekent dat maar 1, per seconde je locatie vastgelegd wordt. Dit is dus lang niet accuraat genoeg om een betrouwbare meting te doen. Dragy heeft een 10hz module en een G-Sensor om precies te bepalen wanneer je start, daardoor is je meting veel betrouwbaarder.
Volgens mij zijn de huidige smartphones een stuk nauwkeuriger. Als ik GPS/navi op mijn telefoon gebruik is hij altijd tot op een 1/10 seconden nauwkeurig.
Denk dat de weersomstandigheden bij jouw test (regen/wind) misschien meer de factor van verschil kunnen zijn?
Zou eens een test willen doen van de dragy met daarnaast je smartphone met een app?
[ Voor 5% gewijzigd door Joe Dancen op 04-11-2019 07:55 ]
Verwijderd
De GPS info is te langzaam, krijg je nooit echt een precieze waarde.Joe Dancen schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:46:
[...]
Edit: was al genoemd dus.
Ja is leuk, maar je kan beter gewoon langzaam laden. Dit is echt superslecht voor je accu.Khayma schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:28:
[...]
Als dit echt zo is dan zou dat geweldig zijn. Dan is de accu binnen no time 'vol'. Ben benieuwd.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2019 08:23 ]
Je kan ook het liefst zo min mogelijk rijden en dus laden. Bespaar je ook je accuVerwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:21:
[...]
De GPS info is te langzaam, krijg je nooit echt een precieze waarde.
Edit: was al genoemd dus.
[...]
Ja is leuk, maar je kan beter gewoon langzaam laden. Dit is echt superslecht voor je accu.
Verwijderd
Khayma schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:24:
[...]
Je kan ook het liefst zo min mogelijk rijden en dus laden. Bespaar je ook je accu.
Er zijn Tesla's die alleen maar superchargete (want gratis), die hebben nu een nieuwe accu. Het is handig voor lange ritten, maar je accu gaat een stuk langer mee als je tot 60% laadt met een "normale" lader.
Ik reageer overduidelijk op het nieuws dat de snelheid verhoogd is voor de SR+Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:33:
[...]
![]()
Er zijn Tesla's die alleen maar superchargete (want gratis), die hebben nu een nieuwe accu. Het is handig voor lange ritten, maar je accu gaat een stuk langer mee als je tot 60% laadt met een "normale" lader.
Dus super chargen en snelladen is slecht voor je accu en langzaam laden goed? Volgens mij gaat erom dat je nooit leger dan 10% en op 100% langere tijd stilstaat. Of denk je dat Tesla de limiet verhoogd als je de accu kan slopen?Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:21:
Ja is leuk, maar je kan beter gewoon langzaam laden. Dit is echt superslecht voor je accu.
Vraag me anders echt af hoe al die taxi's rondom schiphol dit altijd doen? Staan echt niet aan de granny-charger de hele dag..
Verwijderd
Als je alleen maar superhcarged dan kun je op een gegeven moment niet meer snelladen en wordt de laadstroom "restricted" door de auto.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:36:
[...]
Dus super chargen en snelladen is slecht voor je accu en langzaam laden goed? Volgens mij gaat erom dat je nooit leger dan 10% en op 100% langere tijd stilstaat. Of denk je dat Tesla de limiet verhoogd als je de accu kan slopen?
Vraag me anders echt af hoe al die taxi's rondom schiphol dit altijd doen? Staan echt niet aan de granny-charger de hele dag..
Wel eens gepraat met zo'n taxi chauffeur? Ik wel en hij had al een nieuwe accu. Ok, was er maar 1, dus statistisch wellicht niet representatief. Ik verwacht echter dat al die taxi's een relatief slechtere accu hebben dan de woon/werk tesla's.
Daar gaat het toch ook niet om? Allemachtig.. Ik geef alleen aan waarom diegene alleen maar superchargete. Maar goed, lekker snelladen elke dag, jouw auto.Khayma schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:36:
[...]
Ik reageer overduidelijk op het nieuws dat de snelheid verhoogd is voor de SR+. De model 3's krijgen niets gratis dus dat gaat niet op.
Edit:
YouTube: Restricted supercharger speed on 90 kWh pack explained
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2019 08:49 ]
Belangrijk nadeel van telefoon hiervoor gebruiken is dus wel dat je een 1hz GPS hebt in je telefoon, waardoor vooral 0-100 onbetrouwbaar is. Bij 0-200 maakt dit al iets minder uit.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:47:
[...]
Race timer, acceleraties timer, ik zocht in de App Store op 0-100 en kwam Er ook een aantal tegen.. Ik had de gsm gewoon voor mijn stuur op het dashboard liggen. Prima GPS ontvangst en ik kon hem door mijn stuur aflezen. En je gaat toch niet knalhard door de bocht dus die blijft wel liggen?
Als je even op Google zoekt vind je dat er eigenlijk geen enkele telefoon is met meer dan 1hz. Ik heb dit uitgezocht omdat ik zo'n losse timer ook een beetje duur vond.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:54:
[...]
Kan je vertellen waar ik dit kan nalezen? 1 x per seconden een update lijkt me nml erg lang.
Volgens mij zijn de huidige smartphones een stuk nauwkeuriger. Als ik GPS/navi op mijn telefoon gebruik is hij altijd tot op een 1/10 seconden nauwkeurig.
Denk dat de weersomstandigheden bij jouw test (regen/wind) misschien meer de factor van verschil kunnen zijn?
Zou eens een test willen doen van de dragy met daarnaast je smartphone met een app?
Ik wil een keer testen met andere timers op de telefoon omdat ik nergens een goede vergelijking gevonden heb, maar zit er voorlopig waarschijnlijk niet in.
[ Voor 43% gewijzigd door wickedsight op 04-11-2019 08:55 ]
Je moet in de app een werkplaats afspraak maken. Daar geef je aan dat dit alles bij ontvangst was besproken en zou worden doorgegeven. Bij mij deden ze niet moeilijk en hebben ze gemaakt wat er gemaakt moest worden.Squ1zZy schreef op maandag 4 november 2019 @ 06:36:
Ik heb 5 weken geleden een Tesla ontvangen waar wat dingen mis mee was. Er zou contact opgenomen worden, maar heb nog niets vernomen. Ik weet dat het lang kan duren, maar na 5 weken had ik wel een bericht verwacht.
Helder.....wickedsight schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:50:
[...]
Belangrijk nadeel van telefoon hiervoor gebruiken is dus wel dat je een 1hz GPS hebt in je telefoon, waardoor vooral 0-100 onbetrouwbaar is. Bij 0-200 maakt dit al iets minder uit.
[...]
Als je even op Google zoekt vind je dat er eigenlijk geen enkele telefoon is met meer dan 1hz. Ik heb dit uitgezocht omdat ik zo'n losse timer ook een beetje duur vond.
Ik wil een keer testen met andere timers op de telefoon omdat ik nergens een goede vergelijking gevonden heb, maar zit er voorlopig waarschijnlijk niet in.
Maar even de nieuwe update afwachten denk ik....
Geen zeven maar wel standaard iets van 5. Pas bij een langere rit verdwijnen ze. Zal toch met de temp te maken hebben. Mijn woon/werk ritjes zijn te kort om ze weg te krijgen.DuikKees schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:11:
Het regeneratief remmen is bij mij de laatste tijd altijd beperkt. Altijd zeven of meer stippen links in beeld. Ook bij een lagere soc en een reeds gereden afstand van 20km+. Iemand ook last van?
Ook in de nieuwe update blijft dit. Heeft echt met de buiten temp te maken. Ik voel echter geen verschil in hoe hij afremt met one-pedal. Keer de accu naar 100% geladen en toen voelde ik hem niet afremmen op de motorenDuikKees schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:11:
Het regeneratief remmen is bij mij de laatste tijd altijd beperkt. Altijd zeven of meer stippen links in beeld. Ook bij een lagere soc en een reeds gereden afstand van 20km+. Iemand ook last van?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heeft met de kou te maken. Als je uurtje voordat je weggaat de accu laat opladen heb je dit niet of minder.DuikKees schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:11:
Wut? Gebrek aan bewijs? Twijfelde of ik toen al iets moest vragen als bewijs. Er is best veel mis waaronder schade. Hopelijk heb ik wat meer geluk.wickedsight schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:06:
[...]
Telefoons hebben 1hz GPS modules. Dit betekent dat maar 1, per seconde je locatie vastgelegd wordt. Dit is dus lang niet accuraat genoeg om een betrouwbare meting te doen. Dragy heeft een 10hz module en een G-Sensor om precies te bepalen wanneer je start, daardoor is je meting veel betrouwbaarder.
[...]
Ik heb hem via Amazon.co.uk besteld omdat ik dat de meest betrouwbare partij vond voor eventuele garantie kwesties.
[...]
Tesla heeft nooit contact opgenomen en toen ik zelf een afspraak ingepland had via de app werd ik weggestuurd wegens gebrek aan bewijs. Heb dat bewijs uiteindelijk gelukkig nog van Tesla Groningen gekregen en bij een tweede afspraak is het alsnog gefixt.
Ik heb die van AliExpress voor 21 euro en die werkt perfectDennusB schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:16:
Hier mensen die de NoMad wireless charging pad in hun Model 3 hebben? Hoe bevalt dat? Vind hem best wel prijzig (nu 20% korting met code), maar als ie echt netjes past en goed laad is het zeker een optie!
Heb je een linkje?Khayma schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:18:
[...]
Ik heb die van AliExpress voor 21 euro en die werkt perfect
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.32f74c4dMY5dHR
Hij is zelfs goedkoper geworden. Doet wat hij moet doen en dat is telefoons opladen. Twee telefoons kan hij prima opladen en verder geen gekkigheden. Goed afgewerkt.
Bedoel je dat onder de kentekenplaat standaard een 2e ongebruikte Amerikaanse houder zit die je er tussenuit kan halen? Of heb je het geheel vervangen voor een betere houder?revolution-nl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:30:
Ik heb gister overigens de Amerikaanse kentekenplaat houder er vanaf gehaald, het geluid als je de kofferbak dichtgooit lijkt nu niet meer op die van een oude lada
[ Voor 12% gewijzigd door r0bb op 04-11-2019 09:29 ]
Als ik 100% optrek blijft de telefoon zelfs niet in de standaard houder liggen, laat staan op het dashboard. In de eerste week is hij al 2x op de bijrijders stoel beland en zelfs 1x achterin, met een kapotte screenprotector tot gevolg. Met de Qi lader van Ali is dat nog niet gebeurd, denk dat die hem aan de onderkant beter ondersteunt.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:47:
[...]
Race timer, acceleraties timer, ik zocht in de App Store op 0-100 en kwam Er ook een aantal tegen.. Ik had de gsm gewoon voor mijn stuur op het dashboard liggen. Prima GPS ontvangst en ik kon hem door mijn stuur aflezen. En je gaat toch niet knalhard door de bocht dus die blijft wel liggen?
Vanochtend heb ik de app even getest met de telefoon op de standaard laadplaats, maar erg beroerde resultaten. 20-40-60% GPS dekking en hij registreert 0 km/uur niet goed, blijft dan 2 km/uur aangeven, waardoor de 0-100 meting niet gaat lopen. Ook is het interval veel te klein, de snelheid loopt erg achter, met zo'n appje kan je geen betrouwbare meting doen, het gaat immers om 0 - 3.4 en straks 0 - +-3.2 seconden, dan doen tienden er wel toe. Met tape vastgeplakt op het dashboard gaat het mogelijk wel, of met een zuignap aan de voorruit, maar ik was niet van plan om daar dan weer geld aan uit te geven
Ik kijk wel even wat ik doe, misschien een keer lenen van iemand.
Heb een Dual XGPS160 liggen, gebruik ikzelf voor datalogging voor op het circuit. Het raceseizoen is toch voorbij, dus mocht iemand willen lenen kan dat (regio Utrecht).Taro schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:00:
[...]
Als ik 100% optrek blijft de telefoon zelfs niet in de standaard houder liggen, laat staan op het dashboard. In de eerste week is hij al 2x op de bijrijders stoel beland en zelfs 1x achterin, met een kapotte screenprotector tot gevolg. Met de Qi lader van Ali is dat nog niet gebeurd, denk dat die hem aan de onderkant beter ondersteunt.
Vanochtend heb ik de app even getest met de telefoon op de standaard laadplaats, maar erg beroerde resultaten. 20-40-60% GPS dekking en hij registreert 0 km/uur niet goed, blijft dan 2 km/uur aangeven, waardoor de 0-100 meting niet gaat lopen. Ook is het interval veel te klein, de snelheid loopt erg achter, met zo'n appje kan je geen betrouwbare meting doen, het gaat immers om 0 - 3.4 en straks 0 - +-3.2 seconden, dan doen tienden er wel toe. Met tape vastgeplakt op het dashboard gaat het mogelijk wel, of met een zuignap aan de voorruit, maar ik was niet van plan om daar dan weer geld aan uit te geven
Je kan wachten tot je een ons weegt ;-)Squ1zZy schreef op maandag 4 november 2019 @ 06:36:
Gewoon zelf een afspraak inplannen via de app.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik! Bevalt en past erg goed en met name het lampje wat gaat branden als je aan het opladen bent.DennusB schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:16:
Hier mensen die de NoMad wireless charging pad in hun Model 3 hebben? Hoe bevalt dat? Vind hem best wel prijzig (nu 20% korting met code), maar als ie echt netjes past en goed laad is het zeker een optie!
Verwijderd
Hij past perfect en laadt lekker, ik ben er zelf erg blij mee. AliExpres staat vol Chinese rip-offs van dat ding, maar die discussie hebben we aleens gehad in dit topicDennusB schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:16:
Ik vond hem erg duur maar dankzij een bonus elders kon ik deze voor een paar tientjes aanschaffen. Zeker de moeite waard.
Yup, ze hadden bij aflevering zelf foto's gemaakt en in mijn 'dossier' gezet. Maar van dat dossier wisten ze in Amsterdam niets. Had zelf geen foto's, want ik vertrouwde op hun... Zou zsm iets plannen via de App!Squ1zZy schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:17:
[...]
Wut? Gebrek aan bewijs? Twijfelde of ik toen al iets moest vragen als bewijs. Er is best veel mis waaronder schade. Hopelijk heb ik wat meer geluk.
Taro schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:00:
[...]
Als ik 100% optrek blijft de telefoon zelfs niet in de standaard houder liggen, laat staan op het dashboard. In de eerste week is hij al 2x op de bijrijders stoel beland en zelfs 1x achterin, met een kapotte screenprotector tot gevolg. Met de Qi lader van Ali is dat nog niet gebeurd, denk dat die hem aan de onderkant beter ondersteunt.
M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov
Ook aan de voorkant zit er tussen de kentekenplaathouder en de bumper nog een kleiner US kentekenplaat-vormig stuk plastic bij mijn 3. Heb het er nog niet afgehaald maar het zou me niet verbazen als ze daar ook gewoon de twee op elkaar geplakt hebben.r0bb schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:27:
[...]
Bedoel je dat onder de kentekenplaat standaard een 2e ongebruikte Amerikaanse houder zit die je er tussenuit kan halen? Of heb je het geheel vervangen voor een betere houder?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Er zit inderdaad nog een houder onder, maar daar staat 'EU-plateholder' op alsof het wel bedoeld is dat-ie er zit (geen Amerikaanse houder dus). Ik heb 'm ook weggehaald. :-)r0bb schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:27:
[...]
Bedoel je dat onder de kentekenplaat standaard een 2e ongebruikte Amerikaanse houder zit die je er tussenuit kan halen? Of heb je het geheel vervangen voor een betere houder?
Met als gevolg dat bij het dichtklappen van de trunk het rammelende geluid niet meer bestaat? Dit irriteert me behoorlijk namelijk.DigiDaan schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:10:
[...]
Er zit inderdaad nog een houder onder, maar daar staat 'EU-plateholder' op alsof het wel bedoeld is dat-ie er zit (geen Amerikaanse houder dus). Ik heb 'm ook weggehaald. :-)
Stippen? Ik vraag me echt af waar je die zietDuikKees schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:11:
Ja, dat rammelen is een stuk minder zo.r0bb schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:12:
[...]
Met als gevolg dat bij het dichtklappen van de trunk het rammelende geluid niet meer bestaat? Dit irriteert me behoorlijk namelijk.
DeFeCt schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:53:
[...]
Stippen? Ik vraag me echt af waar je die ziet
[ Voor 52% gewijzigd door Japie81 op 04-11-2019 12:03 ]
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak
Thanks! Dat was me echt nog nooit opgevallen
Je kunt ze ook aan de rechterkant krijgen, als het vermogen beperkt wordt vanwege oververhitting (er zwerft ergens een filmpje rond van een Duitser die 'm flink op z'n staart trapt en een paar keer vermogen beperkt krijgt)DeFeCt schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:01:
[...]
Thanks! Dat was me echt nog nooit opgevallen
*edit* deze dus:
[ Voor 16% gewijzigd door anboni op 04-11-2019 12:09 ]
Okee. Vanmorgen zo'n 100km gereden en er even goed op gelet. De temperatuur schommelt nu zo rond de 11-12 graden en dat is waarschijnlijk ook zo'n beetje de grens voor het maximaal regeneratief remmen. Tijdens het rijden zie je de punten weggaan en weer terugkomen. Maar het is zeker niet zo dat als ze weggaan ze ook wegblijven.incomer schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:16:
[...]
Heeft met de kou te maken. Als je uurtje voordat je weggaat de accu laat opladen heb je dit niet of minder.
Klopt het rammelen stopt met het verwijderen van de plaat. Ik irriteerde mij daar ook mateloos aanr0bb schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:12:
[...]
Met als gevolg dat bij het dichtklappen van de trunk het rammelende geluid niet meer bestaat? Dit irriteert me behoorlijk namelijk.
De stippen verschijnen ook bij een lage SoC, ik dacht onder de 20%anboni schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:07:
[...]
Je kunt ze ook aan de rechterkant krijgen, als het vermogen beperkt wordt vanwege oververhitting (er zwerft ergens een filmpje rond van een Duitser die 'm flink op z'n staart trapt en een paar keer vermogen beperkt krijgt)
*edit* deze dus: [YouTube: Tesla Model 3 High-Speed Test auf Deutscher Autobahn: #Autobahngate? 2/4]
[ Voor 44% gewijzigd door revolution-nl op 04-11-2019 13:08 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Verwijderd
Hoe heb je hem precies verwijderd?revolution-nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:32:
[...]
De stippen verschijnen ook bij een lage SoC, dacht onder de 20%
De kentekenplaat voorzichtig los klikken met een platbek schroevendraaier, vervolgens demonteer je de twee houders, zet je alleen de NL kentekenplaathouder weer terug en klik je de plaat weer in de houder.
Super simpel
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Bij mij afgelopen weekend niet, je voelt wel duidelijk dat het wat rustiger gaat maar nog steeds sneller dan een normale rijstijl.revolution-nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:32:
[...]
De stippen verschijnen ook bij een lage SoC, ik dacht onder de 20%
Bij mijn SR+ zag ik iets van 3 of 4 puntjes bij minder de 20%, ik kom bijna nooit zo laag, ik zal er eens op letten en evt. een foto makenDeveon schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:14:
[...]
Bij mij afgelopen weekend niet, je voelt wel duidelijk dat het wat rustiger gaat maar nog steeds sneller dan een normale rijstijl.
Verwijderd
Thanks. Thuis even klungelen. Werkt aan de voorkant ook zo denk ik?revolution-nl schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:05:
[...]
De kentekenplaat voorzichtig los klikken met een platbek schroevendraaier, vervolgens demonteer je de twee houders, zet je alleen de NL kentekenplaathouder weer terug en klik je de plaat weer in de houder.
Super simpel
Oh serieus? Is daarom ook mijn kentekenplaat licht gebogen? En de instructie hierboven kan ik gewoon uitvoeren zonder een nieuwe houder te bestellen?DigiDaan schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:10:
[...]
Er zit inderdaad nog een houder onder, maar daar staat 'EU-plateholder' op alsof het wel bedoeld is dat-ie er zit (geen Amerikaanse houder dus). Ik heb 'm ook weggehaald. :-)
Yep. Ik heb een extra gat in de houder moeten boren omdat-ie anders niet netjes op de gaten in de trunk paste, maar da's zo gedaan.Mday schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:32:
[...]
Oh serieus? Is daarom ook mijn kentekenplaat licht gebogen? En de instructie hierboven kan ik gewoon uitvoeren zonder een nieuwe houder te bestellen?
@Eddos @DM_DM_ schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:30:
[...]
Same here, echt al een stuk of 8, 9 meldingen gehad de afgelopen 2 maanden dat een update klaar staat maar of ik nou via de wifi op kantoor of hotspot in de auto verbindt doet het niks....
Las ergens dat de usb ontkoppeling misschien kan helpen. Nog niet geprobeerd. Was van plan om een service in te plannen, maar in de tesla app staat de knop er niet bij. En de chat op de website blijft ook maar grijs, doen ze dit uberhaupt nog?
Ik heb vandaag gebeld met Tesla (0800 020 0160), en zij hebben ter plekke de update opnieuw gepushed. Via de hotspot binnengekomen en toen ging alles wel goed.
Ik vermoed dat het te maken heeft met slechte wifi ontvangst en het aflopen van een retry-counter ofzo.

“Auto zegt kan bestemming halen, dan kan dat toch, auto gaf mij de keuze, of superchargen of stukje onder 110km/h blijven”... Ze is wel wat gewend van de Zoe
(Ze moest ineens 2u omrijden)
**Edit**
Zit nu bij Tesla, als je voor 2juli een SR+ hebt besteld, kan je alsnog mogelijk mistlampen krijgen, het is mede forum lid i.i.g. Gelukt. (Ze zoeken nog uit of ik toch ook gelijk had dat er half/eind juli nog mistlampen in de configuratie stond maar geven mij een minimale kans op succes.)
Verder staat de auto er omdat iemand usb poort mogelijk heeft beschadigd en er shampoo in (nu bekraste) achterlichten zit na laatste bezoek, veroorzaakt door body shop ..
**edit 2**
Halve dag in store gezeten, shampoo in achterlichten niet kunnen constateren, kom ik thuis (lampen aan geweest) zie ik direct oliekleuren van shampoo La en Ra.....

Kan ik weer een afspraak inplannen voor hetzelfde probleem: overmatig vocht (shampoo, geen water) en daarom olievlekken Zichtbaar als lichten achter hebben aangestaan. Snap niet dat ze het niet konden vinden, heb er 3.5u gewacht.
Usb poorten lijken nu te werken, bug report maken zodra het weer niet werkt.
Krassen zijn gepolijst op achterlicht.
Mistlampen verhaal ben ik in de store meerdere malen naar andere aanwezige personen doorverwezen, tot aan de vestigingsmanager die het zou gaan uitzoeken (Die wist ook nog niet dat er nu zwarte kappen zitten)
Misschien nog handig om te weten:
De 18inch Aero velgen kosten los per stuk 220€ incl. btw. De TPMS sensoren 111€ per velg. (Banden komen er nog bij dus)
[ Voor 82% gewijzigd door Stef87 op 04-11-2019 18:02 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Herkenbaar probleem? Iemand een oplossing?
Verwijderd
On Autopilot: One crash every 3.34 million miles
With active safety: One crash every 1.92 million miles
Without Autopilot or active safety: One crash every 2.02 million miles
US Average (NHTSA data): One crash every 492,000 miles
https://thespring.io/tech...-ultimate-network-effect/
Ik steel even nog een titel van Reddit dat het goed beschrijft:
Autopilot is 30% safer than in Q3 2018, and Tesla's active safety system is 41% safer than in Q3 2018. Meanwhile, the average car in America is only 1% safer since Q3 2018.
Eigenlijk is het ook echt schofterig wat het overgrote gedeelte van de automakers (b.v. Volvo en wellicht nog wat andere) qua veiligheid hebben gedaan het afgelopen decennia.
Benieuwd hoe de Tesla zich verhoudt tot andere auto’s van hetzelfde bouwjaar en in hetzelfde prijssegment.
Bijna alle merken hebben tegenwoordig emergency braking aan boord. Bovendien zou je kunnen stellen dat mensen die zich dure auto’s kunnen veroorloven minder brokken maken (heb hier geen enkel bewijs voor, maar is een gevoel, er zullen bijvoorbeeld weinig beginnend bestuurders zijn). De rest komt natuurlijk niet in de buurt van waar AP toe in staat is (zoals uitwijken als een auto in de baan naast je gek doet), maar zal allicht een hele hoop schelen tov het het nu genomen gemiddelde over de gehele vloot.

Dezelfde model S Plaid edition, maar met een andere spoiler, zou 7 minuten 13 over 1 rondje Nurburgring hebben gedaan. (Ter vergelijking: de Taycan Turbo 4s deed dit in 7 minuten 42).
Cijfers zijn nog of zullen waarschijnlijk niet bevestigd worden door Tesla.
Thanks, had zaterdag ineens de service button in mn app. Heb maar een afspraak gemaakt, eerst beschikbaar 23 december.... Zal binnenkort even bellen erover.Angelus1753 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:35:
[...]
@Eddos @DM_
Ik heb vandaag gebeld met Tesla (0800 020 0160), en zij hebben ter plekke de update opnieuw gepushed. Via de hotspot binnengekomen en toen ging alles wel goed.
Ik vermoed dat het te maken heeft met slechte wifi ontvangst en het aflopen van een retry-counter ofzo.
Verwijderd
Die spoiler hebben ze gebruikt om de optimale luchtweerstand te vinden. Als je namelijk met een custom auto rijdt, dan geldt het record niet op de Nürburgring en dan zegt iedereen dat het niet eerlijk is :-)DM_ schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:14:
Is die spoiler standard of als optie bij te bestellen? 😁
3,4 seconden - 5% = 3,23 seconden inderdaad. Maar dat wil ik dus meten als de update binnen is, al verwacht ik met winterbanden en dit natte weer dat het iets meer zal worden.markie-mark schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:54:
Is 3.2 van 0-100 na de 5% power increase in en Performance? Dat klinkt lekker.
[...]
Jep ik heb het nu ook 3x gehad maar dan passagierstoel. Geen oplossing helaas ook nig geen afspraak gemaakt.ad6922 schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:30:
Al de 3e keer dat de ramen aan de achterkant op een ventileerstand staan zonder dat ik dat heb ingesteld.
Herkenbaar probleem? Iemand een oplossing?
Werd er niet aangegeven 5% meer power te komen in de volgende update? Dat staat dan niet automatisch gelijk aan 5% sneller van 0 – 100 km/u omdat dat niet linear is.Taro schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:17:
[...]
3,4 seconden - 5% = 3,23 seconden inderdaad. Maar dat wil ik dus meten als de update binnen is, al verwacht ik met winterbanden en dit natte weer dat het iets meer zal worden.
Vind het zelf sowieso een beetje vaag omschreven, wat bedoelen ze met "power", dat kan namelijk wel wat zijn, zijn dat pk's, nm's oid? Naja we zullen het zien, desalniettemin toch fijn dat we een gratis performance tuning krijgen!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Een SSD disk nemen. Kan zijn dat de USB moeite heeft met de workload wellicht? 7,5 MB/sec is lineair writing speed, maar de video wordt misschien niet helemaal lineair geschreven?DeFeCt schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:37:
Sinds een paar weken de melding dat mijn USB stick niet (meer) snel genoeg is. Net met twee verschilende tools getest en ik kom op een schrijfsnelheid van 7,5 MB/sec uit. Iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft?
SSD kopen.DeFeCt schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:37:
Sinds een paar weken de melding dat mijn USB stick niet (meer) snel genoeg is. Net met twee verschilende tools getest en ik kom op een schrijfsnelheid van 7,5 MB/sec uit. Iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft?
[Afbeelding]
En anders een modernere USB?
Ik gebruik dit al voor een 7 tal maanden: https://www.amazon.de/gp/product/B07FD878SJ
Ook gehad. Diverse usb’s geprobeerd. Uiteindelijk op ssd overgestapt. Werkt prima en supersnel met wegschrijvenDeFeCt schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:37:
[Afbeelding]
Seal RWD / Black / Light blue interior
Ik heb dezelfde, maar dan de 256GB versie... speedtest nog een keer gedaan en kom nu op een veel hogere schrijfsnelheid.bottom line schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:46:
[...]
SSD kopen.
En anders een modernere USB?![]()
Ik gebruik dit al voor een 7 tal maanden: https://www.amazon.de/gp/product/B07FD878SJ
Ik zal ook eens testen met een SSD.
Precies. Als voorbeeld een motor met 100kW/136pk vs eentje met (+5% vermogen) 105kW/143pk maakt hem niet direct 5% sneller.RomeoJ schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:38:
[...]
Werd er niet aangegeven 5% meer power te komen in de volgende update? Dat staat dan niet automatisch gelijk aan 5% sneller van 0 – 100 km/u omdat dat niet linear is.
Vind het zelf sowieso een beetje vaag omschreven, wat bedoelen ze met "power", dat kan namelijk wel wat zijn, zijn dat pk's, nm's oid? Naja we zullen het zien, desalniettemin toch fijn dat we een gratis performance tuning krijgen!
Die +5% vermogen zie ik als maximaal piekvermogen (dus kW’s)
Ben benieuwd of je het kan merken.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Daarom wil ik het ook meten
Ik heb een Samsung usb stick van het 1 of ander. Werkt al 4 mnd prima, laatst voor het eerst die melding. Nu dus gewoon weer prima
Idd, een keertje beelden eraf gooien doet wonderen.Smobbo schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:10:
@DeFeCt had die melding ook. USB stick leeggemaakt en het is weer klaar.
Ik heb een Samsung usb stick van het 1 of ander. Werkt al 4 mnd prima, laatst voor het eerst die melding. Nu dus gewoon weer prima
Gaat niet heel snel
Update was deze middag rond 16.15u nog niet beschikbaar voor de Model 3 SR+Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:20:
ben ik nog de enige hier met 36.1?
Gaat niet heel snel
https://twitter.com/tsran.../1191073538490417156?s=19
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
https://www.teslarati.com...upercharging-rate-170-kw/
problem solved!Smobbo schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:10:
@DeFeCt had die melding ook. USB stick leeggemaakt en het is weer klaar.
Zojuist via de Chat contact gehad met Tesla. Die heeft even gekeken en er schijnt een 'issue in my car' te zijn. Ze heeft een ticket ingeschoten voor een Service Center.NetRipper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Collega van me had ook de Model 3 geleverd zonder de Autosteer functie. Dat was een foutje. Als je in je Tesla-account geen Autopilot in de detailpagina van je auto ziet, even contact met ze opnemen om het aan te laten zetten. Zou default moeten zijn op alle Model 3's.
[Afbeelding]
Misschien kan het over the air gefixed, anders nemen ze contact met me op.
Ik kwam overigen verrassend eenvoudig in de chat. Die chat knop die altijd grijs is, is er nog steeds, maar verder naar onderen staat ook een chat-envelopje en die werkt prima.
Ik denk dat dat een nieuwe knop is.BBrunekreeft schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:44:
[...]
Zojuist via de Chat contact gehad met Tesla. Die heeft even gekeken en er schijnt een 'issue in my car' te zijn. Ze heeft een ticket ingeschoten voor een Service Center.
Misschien kan het over the air gefixed, anders nemen ze contact met me op.
Ik kwam overigen verrassend eenvoudig in de chat. Die chat knop die altijd grijs is, is er nog steeds, maar verder naar onderen staat ook een chat-envelopje en die werkt prima.
Gaat niet snel nee. Wellicht een bug gevonden die ze eerst op gaan lossen in een nieuwe release? Normaal gesproken zie je wel wat meer adoptie van een nieuwe release op Teslafi. Of nog steeds alleen maar FSD users als target.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:20:
Gaat niet heel snel
Hier nog geen update. Ik heb een M3 LR AWD met FSD, heb software update op Advanced staan en ben sinds gistermiddag permanent verbonden met wifi. Eerder deze week/weekend ook al paar keer met hotspot gecheckt maar tot dusver geen update.Joe Dancen schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:20:
Gaat niet heel snel
https://www.reddit.com/r/...r_bender_issue_with_hold/
vermoed dat als het een bug is de eigenaren met 36.1 weer als eerste geupdate worden
[ Voor 20% gewijzigd door Joe Dancen op 05-11-2019 10:06 ]
Bluetooth uitschakelen kan niet ivm telefoon. wellicht audio uitschakelen wel, maar wil eigenlijk de mogelijkheid om te streamen niet verliezen.
Iemand een idee?
In je instellingen van Flitsmeister kun je geluiden forceren via speaker van je telefoon, ook al is hij verbonden met bluetooth.
In FlitsMeister, bij Instellingen > Geluidsopties de instelling 'Automatisch' onder 'Kanaal' uit zetten. Daarna kun je Bluetooth uit zetten en de iPhone speaker aan. Nu gaat het Flitsmeister geluid altijd via je iPhone en loop je niet meer de kans dat je het niet hoort omdat het via Bluetooth loopt en je een andere bron luistert.TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:18:Iemand een idee?
Op mijn Android telefoon met Flitsmeister kan ik Flitsmeister forceren om het geluid via de telefoon te laten lopen (dus ook wanneer ik verbonden ben met bluetooth maar niet via bluetooth geluid afspeel). Of dit ook mogelijk is met de dichtgetimmerde iOS API weet ik niet. Zo niet, dan heb je pech.TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:18:
Ik heb een iphone met flitsmeister. Die detecteert automatisch wanneer ik rij, prima. Alleen is hij gekoppeld via bluetooth aan mijn tesla model 3. Ik voel hem trillen maar audio gaat dus wss via bluetooth. Ik gebruik echter niet audio van bluetooth maar de spotify app van de auto. Nu mis ik dus geluiden...
Bluetooth uitschakelen kan niet ivm telefoon. wellicht audio uitschakelen wel, maar wil eigenlijk de mogelijkheid om te streamen niet verliezen.
Iemand een idee?
Dit topic is gesloten.
![]()
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.