Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.858 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:52
D85 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:23:
[...]

In FlitsMeister, bij Instellingen > Geluidsopties de instelling 'Automatisch' onder 'Kanaal' uit zetten. Daarna kun je Bluetooth uit zetten en de iPhone speaker aan. Nu gaat het Flitsmeister geluid altijd via je iPhone en loop je niet meer de kans dat je het niet hoort omdat het via Bluetooth loopt en je een andere bron luistert.
held! En dit werkt dus ook als je iphone op stil staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 23:28

D85

TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:28:
[...]held! En dit werkt dus ook als je iphone op stil staat?
Np! Als je het combineert met de optie 'Zet op 100% bij elk geluid' wel ja. Die van mij staat altijd op stil en ik mis nooit een paal of iets anders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Bijna elke dag als ik AP aanzet zet ik daarmee ook dat regenboog liedje aan. Drijft mij bijkans tot wanhoop;).

Hoe zet ik dat ding uit? AP aan en uit laad het liedje toch afspelen en hoe kom ik er helemaal vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Malarky schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:23:
Bijna elke dag als ik AP aanzet zet ik daarmee ook dat regenboog liedje aan. Drijft mij bijkans tot wanhoop;).

Hoe zet ik dat ding uit? AP aan en uit laad het liedje toch afspelen en hoe kom ik er helemaal vanaf?
Die gaat normaal toch pas aan als je dat hendeltje vier keer naar beneden drukt? Als jij het al bij twee keer hebt is er iets mis :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 14:40
Wait whut? Je hebt een liedje als je vier keer de ap hendel bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Malarky schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:23:

Even op het Tesla icoon boven klikken, dan even wachten tot het extra menu en dan in een van die apps daar kun je het uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Mday schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:59:
Ja, dat is een easter-egg. Zie ook: https://www.inc.com/kevin...sk-tesla-easter-eggs.html

Om autopilot normaal aan te zetten is de hendel 2x naar beneden drukken voldoende, dat hoef je niet 4x te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Regenboogweg en muziek (blue oyster cult - don't fear the reaper) met more cowbell.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Nou.....mijn maand oude Tesla is ingezegend hoor. Pizza koerier die met de auto achteruit op de mijne (geparkeerd) is geknald. :(

Voorbumper en mistlamp beschadigd.

Verzekeringspapieren etc. ingevuld en wel, maar het blijft gedoe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:18:
Ik heb een iphone met flitsmeister. Die detecteert automatisch wanneer ik rij, prima. Alleen is hij gekoppeld via bluetooth aan mijn tesla model 3. Ik voel hem trillen maar audio gaat dus wss via bluetooth. Ik gebruik echter niet audio van bluetooth maar de spotify app van de auto. Nu mis ik dus geluiden...

Bluetooth uitschakelen kan niet ivm telefoon. wellicht audio uitschakelen wel, maar wil eigenlijk de mogelijkheid om te streamen niet verliezen.

Iemand een idee?
ik heb de optie Bluetooth - Via A2DP aanstaan. Geluid komt dan altijd via de Tesla als een soort telefoontje binnen.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:52
Rto1964 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:45:
[...]

ik heb de optie Bluetooth - Via A2DP aanstaan. Geluid komt dan altijd via de Tesla als een soort telefoontje binnen.
Straks eens testen, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat is megairritant imo, want dat duurt heel lang (meerdere seconden) en gaat (dus) dwars door alle andere audio heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Rto1964 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:45:
[...]

Heb je een A2DP of A2DP alternative? Want lees online verschillende varianten werken.
Heb je een iPhone (iOS) of Android?

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Iphone, gewoon A2DP. Kanaal vervolgens op Automatisch. Werkt altijd. Duurt idd iets langer, maar geen omkijken naar. In Waze kan dit ook.

[ Voor 98% gewijzigd door Rto1964 op 05-11-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:31
Nu al een aantal maal een vreemd probleem gehad; tijdens het rijden zit de rechterspiegel opeens ingevouwen.

Het *lijkt* nu een paar keer te zijn voorgekomen nadat ik de auto dmv paar maal steken heb uitgeparkeerd. Ik weet alleen niet of het vanaf het begin al mis gaat, of dat de spiegel daadwerkelijk tijdens het rijden inklapt.
Het is echter een zeer hinderlijk en zelfs gevaarlijk probleem, want je kunt tijdens het rijden niet je spiegels alsnog laten uitklappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Rto1964 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:53:
Iphone, gewoon A2DP. Kanaal vervolgens op Automatisch. Werkt altijd. Duurt idd iets langer, maar geen omkijken naar. In Waze kan dit ook.
Hoe stel je dit in dan?
En werkt dit ook op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WieDie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:58:
Nu al een aantal maal een vreemd probleem gehad; tijdens het rijden zit de rechterspiegel opeens ingevouwen.

Het *lijkt* nu een paar keer te zijn voorgekomen nadat ik de auto dmv paar maal steken heb uitgeparkeerd. Ik weet alleen niet of het vanaf het begin al mis gaat, of dat de spiegel daadwerkelijk tijdens het rijden inklapt.
Het is echter een zeer hinderlijk en zelfs gevaarlijk probleem, want je kunt tijdens het rijden niet je spiegels alsnog laten uitklappen..
Dat is mij ook één keer gelukt. Weet niet of de spiegel tijdens het rijden inklapte of dat dat al die tijd zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Onder de settings, geluidsopties. De optie Automatisch bij kanaal uitzetten, dan wordt Bluetooth zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:32
Het was bij mij altijd zes keer.

Dat heb ik regelmatig, maar alleen met het naar-beneden-kantellen. Het helpt om tijdens het rijden nog eens op mijn naam in de profiel-selectie te tikken. Daarmee wordt de rechter spiegel naar de juiste positie gedwongen.

Echt heel irritant en idd gevaarlijk. Zo stom dat deze bug er nog steeds / weer in zit.

Sprekend van irritante bugs?! Mijn iPhone speelt altijd muziek af wanneer ze aan de Tesla is gekoppeld. Als ik radio luister, als ik Spotify luister, als de radio uitstaat. De iPhone wordt door de Tesla gedwongen muziek te spelen.

En weet je wat nog gekker is? Ze speelt muziek die niet op mijn telefoon staat! :o Het zijn nummers van mijn vrouw d'r library, terwijl ik niet eens een lopend Apple Music account heb. Ik snap d'r geen reet van.

[ Voor 83% gewijzigd door Liegebeest op 05-11-2019 19:40 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Lijkt me geen Tesla probleem maar iets bij je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
bottom line schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:10:
Lijkt me geen Tesla probleem maar iets bij je iPhone.
Leek me ook. Maar aan de andere kant heb ik dit niet bij onze Aygo en/of Prius. Alleen de Tesla.

En als ik threads als deze moet geloven is het een bekende bug die in v8.0 is geïntroduceerd.

Maar inderdaad, iOS and de iPhone zijn ook niet onschuldig want met A) CarPlay uitgeschakeld, B ) geen muziek op de lokale storage, C) geen Apple Music account en D) mobiele data uitgezet voor de Music app speelt ze nog steeds muziek die ik niet heb! _/-\o_ #MeesterHacker.

[ Voor 48% gewijzigd door Liegebeest op 05-11-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Liegebeest schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:12:
[...]

Leek me ook. Maar aan de andere kant heb ik dit niet bij onze Aygo en/of Prius. Alleen de Tesla.

En als ik threads als deze moet geloven is het een bekende bug die in v8.0 is geïntroduceerd.

Maar inderdaad, iOS and de iPhone zijn ook niet onschuldig want met A) CarPlay uitgeschakeld, B ) geen muziek op de lokale storage, C) geen Apple Music account en D) mobiele data uitgezet voor de Music app speelt ze nog steeds muziek die ik niet heb! _/-\o_ #MeesterHacker.
Dan is je iPhone gewoon steeds opgewonden zodra hij zich verbonden voelt met je Tesla :P
Zal hij misschien van zijn baasje hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieDie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:31
Liegebeest schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:37:
Dat heb ik regelmatig, maar alleen met het naar-beneden-kantellen. Het helpt om tijdens het rijden nog eens op mijn naam in de profiel-selectie te tikken. Daarmee wordt de rechter spiegel naar de juiste positie gedwongen.

Echt heel irritant en idd gevaarlijk. Zo stom dat deze bug er nog steeds / weer in zit.
Inderdaad super stom dat dit er in zit. Ik had het vandaag dus vlak voordat ik de A2 opdraaide, gelukkig stond ik nog 0,5sec stil voor een stoplicht bij de oprit, waardoor ik snel Fold-Unfold kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
BBrunekreeft schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:44:
[...]

Zojuist via de Chat contact gehad met Tesla. Die heeft even gekeken en er schijnt een 'issue in my car' te zijn. Ze heeft een ticket ingeschoten voor een Service Center.
Misschien kan het over the air gefixed, anders nemen ze contact met me op.

Ik kwam overigen verrassend eenvoudig in de chat. Die chat knop die altijd grijs is, is er nog steeds, maar verder naar onderen staat ook een chat-envelopje en die werkt prima.
Kan aan mij liggen hoor, maar ik zie het chat-envelopje nu niet.
Misschien omdat het avond is en het bedrijf gesloten is ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
Vandaag mobiele tesla service langsgehad. Bij aflevering verschillende problemen genoteerd, sommige in garage opgelost ( mijn vorige post) en de laatste 2 ter plekke. Binnen 30min perfect opgelost. Tot dusver erg tevreden over de service. Ondanks negatieve berichten hier.

Wel heb ik een vraag over superchargers.
Bij een 11kw charger krijg ik 11kw.
Bij de super charger in eindhoven (24 Superchargers, available 24/7, up to 120kW) is dit meestal 33kw (als het druk is met gesharde poort) en soms 42 / 45kw (minder dan helft chargers bezet en aan weerszijde geen andere autos).

Ik heb een model 3 SR+. Volgens mij zou ik max 100kw kunnen krijgen bij een supercharger.
Zodra ik naar de Supercharger rij selecteer ik in de navigatie de charger en zegt de auto pre-condition. Dit nadat de auto meestal 8 tot 10 uur stil heeft gestaan op mijn werk. Ik hoef maar 15m naar de super charger te rijden... is dit lang genoeg? Dit al verschillende keren meegemaakt bij 20% vol, of 35% of 50% vol.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door The Source op 05-11-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 14:28
Probeer eens een half uurtje eerder climate control al aan te zetten. En sta je altijd aan dezelfde oplader?

[ Voor 22% gewijzigd door DaCoTa op 05-11-2019 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
The Source schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:36:
Vandaag mobiele tesla service langsgehad. Bij aflevering verschillende problemen genoteerd, sommige in garage opgelost ( mijn vorige post) en de laatste 2 ter plekke. Binnen 30min perfect opgelost. Tot dusver erg tevreden over de service. Ondanks negatieve berichten hier.

Wel heb ik een vraag over superchargers.
Bij een 11kw charger krijg ik 11kw.
Bij de super charger in eindhoven (24 Superchargers, available 24/7, up to 120kW) is dit meestal 33kw (als het druk is met gesharde poort) en soms 42 / 45kw (minder dan helft chargers bezet en aan weerszijde geen andere autos).

Ik heb een model 3 SR+. Volgens mij zou ik max 100kw kunnen krijgen bij een supercharger.
Zodra ik naar de Supercharger rij selecteer ik in de navigatie de charger en zegt de auto pre-condition. Dit nadat de auto meestal 8 tot 10 uur stil heeft gestaan op mijn werk. Ik hoef maar 15m naar de super charger te rijden... is dit lang genoeg? Dit al verschillende keren meegemaakt bij 20% vol, of 35% of 50% vol.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Probeer eens een andere SuC, kan zijn dat die locatie simpelweg te weinig capaciteit heeft. Ook zou je even aan anderen die aan het laden zijn kunnen vragen hoeveel kW hun mee opladen. Zou namelijk ook kunnen zijn dat er iets mis is met jouw Tesla (maar lijkt me erg onwaarschijnlijk). Als je op een andere plek wel tegen die 100kW aanzit, dan ligt het echt aan die locatie. Je kan er melding van maken bij Tesla en hopen dat het in de toekomst verbeterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

MADG0BLIN schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:02:
[...]

Even op het Tesla icoon boven klikken, dan even wachten tot het extra menu en dan in een van die apps daar kun je het uitzetten.
Van wat ik online lees en probeer helpt alleen het voice command “ho ho ho”.

Maar die Tesla cowbell maakt mij helemaal gek. Mijn auto heeft duidelijk een bug, ding gaat steeds aan en echt niet na 4x klikken.

Kan dat ook niet via menu uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Malarky schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:11:
[...]

Maar die Tesla cowbell maakt mij helemaal gek. Mijn auto heeft duidelijk een bug, ding gaat steeds aan en echt niet na 4x klikken.

Maak eens een filmpje? En misschien via support een nieuwe firmware opnieuw laten flashen?

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 05-11-2019 23:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 00:09

Insidious

Professionele amateur

[...]

Het is echt wel lullig voor je, maar bij het mentale plaatje moet ik toch heel hard lachen.
Een cowbell die niet uit te schakelen is, behalve als je de hele tijd “ho ho ho” roept.
Ook leuk wanneer je medepassagiers hebt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
[...]

Als het goed is gaat het uit door opnieuw de rechterhendel 4x naar beneden te doen. Net zoals hij (op de bedoelde manier) normaliter aan gaat. Zou volgens mij ook alleen aan moeten gaan als je reeds in autosteer zit en dan pas die hendel 4x naar beneden doet. Geen idee wat er bij jou gebeurd :?

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
bottom line schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:36:
[...]
Dan is je iPhone gewoon steeds opgewonden zodra hij zich verbonden voelt met je Tesla :P
Zal hij misschien van zijn baasje hebben? :+
Eerlijk gezegd zijn we de wagen tegenwoordig liever kwijt dan rijk. Dat leidt misschien ook tot opwinding, maar niet het soort dat jij bedoelt.
NetRipper schreef op woensdag 6 november 2019 @ 01:22:
[...]

Als het goed is gaat het uit door opnieuw de rechterhendel 4x naar beneden te doen. Net zoals hij (op de bedoelde manier) normaliter aan gaat. Zou volgens mij ook alleen aan moeten gaan als je reeds in autosteer zit en dan pas die hendel 4x naar beneden doet. Geen idee wat er bij jou gebeurd :?
Ik ben echt ff in de war... Bij mij komt de rainbow road / cowbell niet van de rechter hendel, maar van de cruise control pook links! Die moet ik zes keer naar mezelf toetrekken. Rechts is bij mij P-N-D-R. Lijkt me niet dat je die bij het rijden vier keer naar beneden duwt :D Ik heb zo het vermoeden dat het stuur van de M3 anders in elkaar zit dan mijn S :D

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 06-11-2019 06:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22
Japie81 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:41:
[...]

Heb je een A2DP of A2DP alternative? Want lees online verschillende varianten werken.
Heb je een iPhone (iOS) of Android?
Ik heb deze op A2DP alternative moeten zetten voor mijn iPhone 11 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Heb regelmatig dat ik sochtends wil connecten via de app om de verwarming alvast aan te zetten (en dat gaat de komende maanden natuurlijk belangrijker worden met de kou). Echter heb ik al redelijk vaak gehad dat de app blijft hangen op "aan het wakker maken" en dan gebeurd er helemaal niets.
Ook de app hard afsluiten en weer opnieuw starten werkt niet. Hebben jullie daar ook last van?
Is natuurlijk een luxe probleem dat je alvast je ruiten kan ontdooien en je stoel kan opwarmen maar voor een auto van 60k moet dat gewoon werken :S
Liegebeest schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:29:
Ik heb zo het vermoeden dat het stuur van de M3 anders in elkaar zit dan mijn S :D
klopt. Links is je ruitenwisser en grootlicht. Rechts is p,n, r, d, ACC en AP

[ Voor 36% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2019 08:23 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:01

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:58:
Heb regelmatig dat ik sochtends wil connecten via de app om de verwarming alvast aan te zetten (en dat gaat de komende maanden natuurlijk belangrijker worden met de kou). Echter heb ik al redelijk vaak gehad dat de app blijft hangen op "aan het wakker maken" en dan gebeurd er helemaal niets.
Ook de app hard afsluiten en weer opnieuw starten werkt niet. Hebben jullie daar ook last van?
Is natuurlijk een luxe probleem dat je alvast je ruiten kan ontdooien en je stoel kan opwarmen maar voor een auto van 60k moet dat gewoon werken :S
ja wel eens last van gehad.
opnieuw inloggen verhielp bij mij het probleem meestal voor langere tijd.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Tassadar32 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:15:
[...]

Regenboogweg en muziek (blue oyster cult - don't fear the reaper) met more cowbell.
De vraag is wel.. hoe doe je die ongein weer uit..!? Het bleef maar doorgaan |:(

Edit.. al beantwoord, even verder lezen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Mkeespiet op 06-11-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37

[...]
had ik ook. "lijkt" nu wel beter te gaan na reset van de auto. (bijde wieltjes op t stuur indrukken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
wootahH schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:27:
[...]

had ik ook. "lijkt" nu wel beter te gaan na reset van de auto. (bijde wieltjes op t stuur indrukken.)
Dat heb ik in de afgelopen maand al een keer of 8 gedaan inmiddels helaas. Ook de harde reset (met rem indrukken). Heeft blijkbaar niet mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:29:
[...]

Dat heb ik in de afgelopen maand al een keer of 8 gedaan inmiddels helaas. Ook de harde reset (met rem indrukken). Heeft blijkbaar niet mogen baten.
App al eens geprobeerd af je gsm te gooien en terug te installeren? Welke smartphone heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
bottom line schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:41:
[...]

App al eens geprobeerd af je gsm te gooien en terug te installeren? Welke smartphone heb je?
Geen volledige deinstallatie. Wel gedwongen stoppen, nieuwe versies gedownload, telefoon opnieuw opgestart.
Samsung galaxy A8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mark12121979 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:38:
[...]

Het is echt wel lullig voor je, maar bij het mentale plaatje moet ik toch heel hard lachen.
Een cowbell die niet uit te schakelen is, behalve als je de hele tijd “ho ho ho” roept.
Ook leuk wanneer je medepassagiers hebt. }:O
Kan niet wachten tot de interne camera aanstaat en deze beelden worden geupload :) :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Joe Dancen schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:03:
[...]

Kan niet wachten tot de interne camera aanstaat en deze beelden worden geupload :) :+ :+
Automatisch naar Youtube geupload zonder je medeweten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:16
Het was weer he-le-maal k*t vanmorgen met de regen. Man man. Iets anders; zijn er ook meer mensen waar de temp in de auto nogal schommelt? De ene keer is 20 prima, en de andere keer kan ik wel plussen naar 24 alvorens de temp acceptabel is. En nee, het ligt niet aan mij. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
Ik ben toch benieuwd wat er gister op de a12 richting Den Haag fout gegaan, kettingbotsing met 3auto’s waarvan de voorste 2 model3’s waren... 😱 vanavond maar eens even de dashcam beelden terug kijken

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb dat ook wel eens, 9 van de 10 keer heeft de auto dan geen LTE bereik. Blijkbaar zit de sim op een goedkope provider die weinig dekking heeft op sommige plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inspired schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:08:
Het was weer he-le-maal k*t vanmorgen met de regen. Man man. Iets anders; zijn er ook meer mensen waar de temp in de auto nogal schommelt? De ene keer is 20 prima, en de andere keer kan ik wel plussen naar 24 alvorens de temp acceptabel is. En nee, het ligt niet aan mij. :)
yep is mij ook al opgevallen.
Mijn sweetspot ligt ergens tussen de 19.5 en 21 graden. Soms is 20 meer dan genoeg en de andere keer is het een stuk warmer (of kouder). En wat jij schetst is precies wat ik ook ervaar. Het zal toch niet aan mij liggen of ben ik nu gek :S
Wolly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:11:
Heb dat ook wel eens, 9 van de 10 keer heeft de auto dan geen LTE bereik. Blijkbaar zit de sim op een goedkope provider die weinig dekking heeft op sommige plekken.
Toen ik die ochtend in de auto stapte was er gelijk LTE verbinding. Die is dus wel "gewoon" aan

[ Voor 22% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2019 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:16
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:11:
[...]

yep is mij ook al opgevallen.
Mijn sweetspot ligt ergens tussen de 19.5 en 21 graden. Soms is 20 meer dan genoeg en de andere keer is het een stuk warmer (of kouder). En wat jij schetst is precies wat ik ook ervaar. Het zal toch niet aan mij liggen of ben ik nu gek :S
Nee, ligt echt aan de auto. Begreep van een collega dat het bij hem nog extremer is. Het lijkt wel een beetje afhankelijk te zijn van de buiten temp. Als het wat warmer buiten is dan lijkt het wat beter te kloppen. In de zomer namelijk ook niet echt problemen gehad. Met lagere temps buiten is 20/21 vaak een stuk kouder. Toch wel wat jammer dat de basics van de auto wat te wensen over laten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Inspired schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:08:
Same. Vanochtend had ik hem op 23 graden en het begon best warm te worden en voelde de warme lucht ook. Vervolgens zet ik hem op 22 graden en voel ik gewoon koude lucht. Lekker handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
fonias schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:37:
[...]

Ik heb deze op A2DP alternative moeten zetten voor mijn iPhone 11 pro.
Thanks Ik heb ook een iPhone 11 Pro Max, dus zal ik dat eens proberen. A2DP werkt iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
Inspired schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:14:
[...]

Nee, ligt echt aan de auto. Begreep van een collega dat het bij hem nog extremer is. Het lijkt wel een beetje afhankelijk te zijn van de buiten temp. Als het wat warmer buiten is dan lijkt het wat beter te kloppen. In de zomer namelijk ook niet echt problemen gehad. Met lagere temps buiten is 20/21 vaak een stuk kouder. Toch wel wat jammer dat de basics van de auto wat te wensen over laten.
Dit heb ik ook gehad een tijdje terug (niks gedaan om het op te lossen en Tesla Rotterdam kon er niks aan doen).

Wat me toen opviel is dat de binnen temperatuur die je in de app kan zien als je op Climate klikt soms ook erg schommelt en niet overeenkomt met wat het zou moeten zijn. Dus ik ging er vanuit dat de temperatuur sensor bij het scherm defect was..

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie in afwachting van de 3 al accessoires gekocht?

Edit:
Ik vond deze wel heel mooi:
https://www.tesland.com/n...3d-interieur/category/21/

Maar €270 euro echt te veel voor een paar matjes....

Waar hebben jullie je stickervellen vandaan om over het pianozwart te plakken?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RN1X
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:23:

Edit:
Ik vond deze wel heel mooi:
https://www.tesland.com/n...3d-interieur/category/21/

Maar €270 euro echt te veel voor een paar matjes....
Ik heb deze kofferbakmatten besteld via AliExpress. Ze zien eruit als originele Tesla matten (inclusief Model 3 logo) en heb ongeveer € 55,- betaald voor de hele set.

SR+, Red, zwart, 19" | Besteld 4/10 | RN 7/10 | 23/11 mail leverdatum tussen 8 - 15 december | VIN 25/11 in broncode | Verwachte leverdatum 19/12 | Kenteken G-0XX-TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Ik heb qua temperatuur weinig last. Ook de andere klachten komen me niet bekend voor. Moet het afkloppen maar heb nog geen enkel probleem met de m3 gehad. Rij nog maar 1 maand maar alles doet het zoals die het zou moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:45:
[...]

Thanks. Thuis even klungelen. Werkt aan de voorkant ook zo denk ik?
Ja klopt, alleen de voorkant is wat meer rond. waardoor de uiteinden uit blijven steken, wil nog kijken of ik de uiteinden ook vast kan schroeven in de bumper en de plaat iets kan verbuigen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:23:
in afwachting van de LEVERING van mijn Model 3 (anders krijg je zo weer dat offtopic gezeur) heb ik idd al de volgende accessoires aangeschaft:

- Performance Pedals Full Set (@ AbstractOcean)
https://www.abstractocean.com/m3-performance-pedals/
- Trunk Strut Upgrade (@ AbstractOcean)
https://www.abstractocean.com/M3-Trunk-Struts/
- Armrest Center Console Organizer (@ AliExpress)
https://nl.aliexpress.com/item/32962053082.html
- Wireless Charging Pad (@ Nomad)
https://hellonomad.com/products/tesla-charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Smuggler schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:09:
[...]

ja wel eens last van gehad.
opnieuw inloggen verhielp bij mij het probleem meestal voor langere tijd.
Ik had het probleem vooral door een hele slechte Wi-Fi connectie (wel verbinding meer nagenoeg geen data mogelijk). Probleem is bij mij opgelost door een accesspoint in de garage te hangen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Laatst online: 11-09 15:22
cronixx schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:33:
[...]

in afwachting van de LEVERING van mijn Model 3 (anders krijg je zo weer dat offtopic gezeur) heb ik idd al de volgende accessoires aangeschaft:

- Performance Pedals Full Set (@ AbstractOcean)
https://www.abstractocean.com/m3-performance-pedals/
- Trunk Strut Upgrade (@ AbstractOcean)
https://www.abstractocean.com/M3-Trunk-Struts/
- Armrest Center Console Organizer (@ AliExpress)
https://nl.aliexpress.com/item/32962053082.html
- Wireless Charging Pad (@ Nomad)
https://hellonomad.com/products/tesla-charger
Ik zou die Armrest Center Console Organizer wel willen bestellen, maar Ali geeft aan niet in NL te kunnen afleveren. Had je exact deze besteld?

EDIT:

Ik heb:
- 2 kabeltjes (USB C) besteld:
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.4f05568cmtAI3N
- 25 M 2.5mm2 Verlengkabel (om met Oma Lader thuis / vakantie te kunnen laden
https://www.amazon.de/TRO...inkl-Yellow/dp/B00DNX1Z4Q
- Mattenset (Frunk / Trunk en binnen)
https://www.justcarpets.nl/automatten/Tesla/model-3/saxony/

En ik denk na over:
Samsung 256GB USB Stick
pricewatch: Samsung FIT Plus 256GB Zwart
Of Samsung T5
pricewatch: Samsung Portable SSD T5 250GB Blauw

[ Voor 31% gewijzigd door MrBasta op 06-11-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MrBasta schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:38:
[...]

Ik zou die Armrest Center Console Organizer wel willen bestellen, maar Ali geeft aan niet in NL te kunnen afleveren. Had je exact deze besteld?
Even inloggen (of pagina opnieuw laden)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:43:
[...]

Geen volledige deinstallatie. Wel gedwongen stoppen, nieuwe versies gedownload, telefoon opnieuw opgestart.
Samsung galaxy A8
Denk niet dat het een unieke situatie is. Ik heb een Samsung Galaxy Note 8 en heb soortgelijke issues.
Ook blijft spotify soms hangen. Heb de auto nu 2 dagen en heb al een keer een reset moeten doen van de auto. Daarna werkte het weer, maar het lijkt er sterk op dat het een beetje buggie is.
Volgens mij heb ik ook een redelijk oude software versie in de tesla volgens mij maar moet even kijken of dit handmatig kan updaten. Dat proces is mij moh niet zo bekend dus dan moet ik even nazoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
RichardC79 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:47:
[...]

Denk niet dat het een unieke situatie is. Ik heb een Samsung Galaxy Note 8 en heb soortgelijke issues.
Ook blijft spotify soms hangen. Heb de auto nu 2 dagen en heb al een keer een reset moeten doen van de auto. Daarna werkte het weer, maar het lijkt er sterk op dat het een beetje buggie is.
Volgens mij heb ik ook een redelijk oude software versie in de tesla volgens mij maar moet even kijken of dit handmatig kan updaten. Dat proces is mij moh niet zo bekend dus dan moet ik even nazoeken.
Breek me de bek niet open van Spotify. Hoe vaak die uitvalt of het gewoon niet doet. Dat is bijna dagelijks.

Ik ga vanavond met een vriendelijke medetweaker een rondje rijden om te kijken of ik mij wat aanstel met het trillende stuur of dat het gewoon echt niet goed is. Daarna ga ik maar eens contact opnemen met de Lease maatschappij met alle problemen. Wellicht kunnen die wat meer gedaan krijgen bij Tesla.

[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2019 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:09:
Ik ben toch benieuwd wat er gister op de a12 richting Den Haag fout gegaan, kettingbotsing met 3auto’s waarvan de voorste 2 model3’s waren... 😱 vanavond maar eens even de dashcam beelden terug kijken
:o :o :o
Phantom braking misschien? @PWM wel bekend...
Nu heeft hij een faulty S, maar is de 3 ook gevoelig hiervoor?

Hoe zit het eigenlijk met de schuldvraag als je auto plots remt op een snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Over muziek gesproken, ik luister veel via TuneIn naar radio, maar merk dat hij na een tijdje vaak glitches krijgt in de stream, alsof er korte stukjes uitvallen. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Problemen met Spotify kan je onderweg eenvoudig op lossen door caraoke te starten en terug te switchen naar Spotify
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:05:
[...]

:o :o :o
Phantom braking @PWM wel bekend...
Nu heeft hij een faulty S, maar is de 3 ook gevoelig hiervoor?

Hoe zit het eigenlijk met de schuldvraag als je auto plots remt op een snelweg?
Diegene die achterop rijdt is schuldig want houdt te weinig afstand. Maar wellicht een phantom brake en een M3 rijder die kort daarop rijdt met de autopilot en zijn voet op het gaspedaal maar niet bij de les is?

Ik moet zeggen dat ik met v9 dagelijks phantom brakes had, met v10 nog maar één keer. Ik kan mij wel voorstellen dat als je phantom brakes niet gewend bent je niet direct weet hoe je moet reageren wanneer het zich voordoet.
Joe Dancen schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:33:
Ik heb qua temperatuur weinig last. Ook de andere klachten komen me niet bekend voor. Moet het afkloppen maar heb nog geen enkel probleem met de m3 gehad. Rij nog maar 1 maand maar alles doet het zoals die het zou moeten doen....
Hier ook een foutloze M3, hoewel ik de qlimate control qua temperatuur en airflow niet comfortabel vindt.

[ Voor 20% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:09:
Problemen met Spotify kan je onderweg eenvoudig op lossen door caraoke te starten en terug te switchen naar Spotify

[...]

Diegene die achterop rijdt is schuldig want houdt te weinig afstand. Maar wellicht een phantom brake en een M3 rijder die kort daarop rijdt met de autopilot en zijn voet op het gaspedaal maar niet bij de les is?

Ik moet zeggen dat ik met v9 dagelijks phantom brakes had, met v10 nog maar één keer. Ik kan mij wel voorstellen dat als je phantom brakes niet gewend bent je niet direct weet hoe je moet reageren wanneer het zich voordoet.
Nu is de ene phantom brake de andere niet.

Voor zover ik reacties begrijp:
- Gas geven zorgt voor versnelling
- Gas geven heeft geen zin, de auto brengt zichzelf volledig tot stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:12:
[...]

Ok... :o Alleen de eerste is mij bekend. In welke situaties zou het tweede mechanisme getriggerd moeten worden? Lijkt mij levensgevaarlijk als een dergelijk rigoureuze ingreep niet overruled kan worden door de de bestuurder.

[ Voor 20% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:13:
[...]

Ok... :o Alleen de eerste is mij bekend.
Goed om te horen!
Sinds @PWM's verhaal ben ik een beetje huiverig mijn vrouw te laten rijden :+

Maandag de 3 ophalen.

Ik kan verder niet zo veel vinden over het ongeval van gisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
[...]

Ok... :o Alleen de eerste is mij bekend. In welke situaties zou het tweede mechanisme getriggerd moeten worden? Lijkt mij levensgevaarlijk als een dergelijk rigoureuze ingreep niet overruled kan worden door de de bestuurder.
De tweede had iemand in deze thread: de auto zag een obstakel recht voor de auto, waar er geen was. De auto weigerde vooruit te gaan, alleen achteruit en er omheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

[...]

Diegene die achterop rijdt is schuldig want houdt te weinig afstand.
Dat is de hoofregel. Maar als de M3 bestuurder plotseling voor 'niets' remt, is het lastiger. Zie het voorbeeld van de kat
https://www.jba.nl/remmen-dieren-beren-op-weg/

En aangezien Tesla zegt dat je bij de les moet blijven, denk ik dat de bestuurder aansprakelijk is. Tenzij Tesla zegt dat je je handen aan het stuur moet houden, maar verzuimt dat je je voet op het gaspedaal moet houden. Dan zou je ook een kans hebben, als je Tesla aanklaagt. Al met al: Zeer interessant voor juristen.

Nog een bron:
Ontstaat de botsing door plotseling hard remmen zonder verkeersnoodzaak, dan kan de voorligger als schuldige worden aangemerkt.
https://www.juridischbure...van-achteren-hard-remmen/

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 06-11-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kun je phantom brakes ook melden bij Tesla? Direct in de auto?
Zo ja, hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[quote]revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:09:

[...]

Ja, maar helaas gaat hij niet verder waar je was gebleven, dus opnieuw zoeken. Werkt niet fijn.

Ik gebruik voornamelijk Tune-in en werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@BlakHawk ja, door lang op het auto icoontje linksonder te drukken geef je feedback aan Tesla (of via voice command).

Ik heb mijn climate control altijd op 20 graden staan, ventilatie op standje 1 en stoelverwarming ook op standje 1.
Aangezien ik vrijwel altijd voor verwarm (met Siri Shortcut die automatisch herhaalt tot de auto wakker is, zodat ik niet op het 'wakker worden' hoef te wachten) hoeft hij van mij niet zo hard te blazen.
Daarnaast kwam ik er achter dat de achter passagiers altijd verwarmt worden (via de voetenblazer en de middenblazers), aangezien ik een kinderzitje in de gordel achterin heb zitten. De auto denkt dan dat er iemand zit en zet de achterverwarming aan. Door dit zelf handmatig op standje 1 en temp 20 te zetten springt de achterverwarming ook niet meer aan, scheelt toch weer een beetje verbruik ;) .

Ik heb trouwens nog niet meegemaakt dat Spotify niet werkte of vastliep, er is toch wel erg veel verschil in ervaring tussen de verschillende berijders. Zou toch gelijk moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:21:
@BlakHawk ja, door lang op het auto icoontje linksonder te drukken geef je feedback aan Tesla (of via voice command).

Ik heb mijn climate control altijd op 20 graden staan, ventilatie op standje 1 en stoelverwarming ook op standje 1.
Aangezien ik vrijwel altijd voor verwarm (met Siri Shortcut die automatisch herhaalt tot de auto wakker is, zodat ik niet op het 'wakker worden' hoef te wachten) hoeft hij van mij niet zo hard te blazen.
Daarnaast kwam ik er achter dat de achter passagiers altijd verwarmt worden (via de voetenblazer en de middenblazers), aangezien ik een kinderzitje in de gordel achterin heb zitten. De auto denkt dan dat er iemand zit en zet de achterverwarming aan. Door dit zelf handmatig op standje 1 en temp 20 te zetten springt de achterverwarming ook niet meer aan, scheelt toch weer een beetje verbruik ;) .

Ik heb trouwens nog niet meegemaakt dat Spotify niet werkte of vastliep, er is toch wel erg veel verschil in ervaring tussen de verschillende berijders. Zou toch gelijk moeten zijn!
Die achterverwarming is toch ook uit te zetten via een knopje bij de ventilatie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Hunkaroglu schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:25:
[...]

Die achterverwarming is toch ook uit te zetten via een knopje bij de ventilatie instellingen?
Zeker! Maar dat moet ik dan elke keer opnieuw doen (nadat ik de gordel achter een keer los en vast gedaan heb). Door de climate control op handmatig te zetten blijft hij gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46

Jawel, bij Bediening > Snelbediening > Inklappen/uitklappen. je moet wel onder de 50km/u blijven.

Wat betreft de Spotify uitvalt. Daar heb ik ook last van maar ipv een reset ga ik even naar TuneIn en start ik snel een podcast op. Daarna kan ik weer naar Spotify en werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Laatst online: 24-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:12:
[...]

De eerste is de 'standaard' phantom break, waarbij gas geven er idd voor zorgt dat je weer verder rijdt. De tweede is volgens mij eerder een 'phantom emergency break', waarbij de auto een noodstop uitvoert. Zelfs als dit het geval is, is dit geen desired behavior. Na een successvolle noodstop wil je toch gewoon verder rijden?
Ikzelf heb enkel de eerste meegemaakt (trouwens veel minder sinds v10). Bij een noodstop (ook al meegemaakt, maar geen phantom :)) kan ik gewoon verder rijden.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
Die karaoke functie heb ik helemaal niet.
Volgens mij is mijn Tesla ook uitgeleverd met een vrij oude software versie erop.
Nu heb ik wel WiFi verbinding als ik thuis aan de lader sta maar vooralsnog krijg ik geen software update binnen. Is er een mogelijkheid om dat te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
RichardC79 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:33:
[...]

Volgens mij is mijn Tesla ook uitgeleverd met een vrij oude software versie erop.
Nu heb ik wel WiFi vebinding als ik thuis aan de lader sta maar vooralsnog krijg ik geen software update binnen. Is er een mogelijkheid om dat te forceren?
Via chat functie op de site van Tesla. Zij kunnen dat forceren. Of even naar service center rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Weet iemand trouwens hier wanneer we de nieuwe update met verbeterde vermogen kunnen verwachten? Deze maand nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
Hunkaroglu schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:36:
[...]

Via chat functie op de site van Tesla. Zij kunnen dat forceren. Of even naar service center rijden.
Is dat zo? Dacht dat ze helemaal niet konden forceren?

[ Voor 0% gewijzigd door mooste op 06-11-2019 10:37 . Reden: ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RichardC79 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:33:
[...]

Nu heb ik wel WiFi verbinding als ik thuis aan de lader sta maar vooralsnog krijg ik geen software update binnen. Is er een mogelijkheid om dat te forceren?
Software updates even switchen (terug) naar geavanceerd.
Doe ik nu dagelijks... must have 36.1... need more powerrrr :+

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de one-pedal driving optie, kan eindelijk dat rempedaal eruit gesloopt worden :P

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:37:
[...]

Software updates even switchen (terug) naar geavanceerd.
Doe ik nu dagelijks... must have 36.1... need more powerrrr :+

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de one-pedal driving optie, kan eindelijk dat rempedaal eruit gesloopt worden :P
Voor zover bekend, wordt het nog niet uitgerold in EU (alvast in NL): nieuws: 'Tesla verhoogt laadvermogen Model 3 SR+ naar 170kW met software-upda...

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb die helaas best vaak, nogal irritant.
Ja, het is een overbodige luxe, maar als het er op zit moet het ook gewoon werken vind ik.

Ik merk dat als die bij mij niet werk (via 2 verschillende telefoons en ook via losse API) dat de auto 9 van de 10 keer geen LTE verbinding heeft.
Vanmorgen had ik het weer, bleef hangen op "waking up".
Ben toen de auto ingegaan, auto bleek wifi te hebben en die werkte ook.
Daarna de auto weer uitgegaan en op slot gedaan, daarna had ik direct verbinding met de app.

Blijft wazig en frustrerend.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:16:
[...]

Same. Vanochtend had ik hem op 23 graden en het begon best warm te worden en voelde de warme lucht ook. Vervolgens zet ik hem op 22 graden en voel ik gewoon koude lucht. Lekker handig
Hier ook last van, 19,5 is te koud en 20 te warm. Heb de airco nu op handmatig 20,5 gezet op stand 1 en nu veel minder last van spontane koude lucht. Met dank aan @Smobbo

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Ook erg benieuwd naar deze update. Zou het dan echt alleen voor de Tesla-V3 laders gelden of kan je dan ook sneller laden bij bijvoorbeeld de 200kWh Fastned laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:50:
[...]

Ik heb die helaas best vaak, nogal irritant.
Ja, het is een overbodige luxe, maar als het er op zit moet het ook gewoon werken vind ik.

Ik merk dat als die bij mij niet werk (via 2 verschillende telefoons en ook via losse API) dat de auto 9 van de 10 keer geen LTE verbinding heeft.
Vanmorgen had ik het weer, bleef hangen op "waking up".
Ben toen de auto ingegaan, auto bleek wifi te hebben en die werkte ook.
Daarna de auto weer uitgegaan en op slot gedaan, daarna had ik direct verbinding met de app.

Hij is dan blijkbaar diep in slaap. Heb ik geen last van omdat sentry altijd aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooste
DuikKees schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:51:
[...]

Ook erg benieuwd naar deze update. Zou het dan echt alleen voor de Tesla-V3 laders gelden of kan je dan ook sneller laden bij bijvoorbeeld de 200kWh Fastned laders?
Zou ook met andere fast charger moeten werken. V3 duurt denk ik nog wel ff denk ik. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:50:
[...]

En dan te bedenken dat andere automerken niet bij Tesla in de buurt komen qua remote app beleving, een kennis heeft een Nissan Leaf en die app doet het vaker niet dan wel 8)7, bij Hyundai en Kia schijnt het ook dramatisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, ik hoop het! Aankomende zomervakantie willen we met de SR+ met vouwwagen op pad, dan kan ik beter waar mogelijk bij IONITY gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooste schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:53:
[...]

Zou ook met andere fast charger moeten werken. V3 duurt denk ik nog wel ff denk ik. :-(
Ik vind het jammer dat daar weinig bekend om wordt.
Q4 2019 zou Europa de eerste gaan krijgen.

Tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat het enkel uitbreiding is en vooralsnog geen vervanging van V2 stalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:53:
[...]

En dan te bedenken dat andere automerken niet bij Tesla in de buurt komen qua remote app beleving, een kennis heeft een Nissan Leaf en die app doet het vaker niet dan wel 8)7, bij Hyundai en Kia schijnt het ook dramatisch te zijn.
Als je iets er op bouwt, moet het gewoon werken. :)
Hunkaroglu schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:52:
[...]

Hij is dan blijkbaar diep in slaap. Heb ik geen last van omdat sentry altijd aan staat.
Die staat bij mij thuis niet aan omdat ik thuis geen lader heb. :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 10:24
[...]

Ook bij andere laders. Waarom er V3 bij staat is omdat de V2 SuC alleen tot 150kW gaan dus die 170 tik je nooit aan. Die tik je wel aan bij de V3/Ionity laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:59:
[...]

Ook bij andere laders. Waarom er V3 bij staat is omdat de V2 SuC alleen tot 150kW gaan dus die 170 tik je nooit aan. Die tik je wel aan bij de V3/Ionity laders.
Dan proberen ze duidelijke info te geven (anders wordt FB/fora weer overspoeld met vragen waarom het maar tot 150kW gaat), dan vergeten ze de andere netwerken nog te vermelden. :+

Model S 90D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:55:
[...]

Ik vind het jammer dat daar weinig bekend om wordt.
Q4 2019 zou Europa de eerste gaan krijgen.

Tevens meen ik ergens gelezen te hebben dat het enkel uitbreiding is en vooralsnog geen vervanging van V2 stalls.
Raar eigenlijk want Tesla heeft vorige maand geloof ik twee super chargers opgeleverd. Waarom niet meteen V3? Misschien is de techniek nog niet helemaal rijp voor massale uitrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

[...]

Met mijn LR AWD kom ik niet boven de 50KWh uit bij de snelste fastned... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mooste schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:01:
[...]

Raar eigenlijk want Tesla heeft vorige maand geloof ik twee super chargers opgeleverd. Waarom niet meteen V3? Misschien is de techniek nog niet helemaal rijp voor massale uitrol?
Verbaasde ik mij bij Naarden ook over.
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:57:
[...]

Als je iets er op bouwt, moet het gewoon werken. :)
Bij Tesla krijg je als consument techniek die bij andere merken niet verkrijgbaar is. Prima dat men kritisch is maar laten we één en ander wel in perspectief plaatsen.

Die muggenzifterij in dit topic soms..
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:03:
[...]

Dan is je pack niet op temperatuur of laadt je met een te hoge SoC

[ Voor 49% gewijzigd door revolution-nl op 06-11-2019 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:03:
[...]

vreemd, ik heb 2 weken geleden bij Ionity in Duitsland waar 350KWh lader staat 199 gehaald...
Auto was geladen van 17%-80% voor ik mijn eten op had. en uiteindelijk in 51min naar 94% (met kids duurt alles langer, dus maar lekker laten doorladen :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:04:
[...]

Bij Tesla krijg je als consument techniek die bij andere merken niet verkrijgbaar is. Prima dat men kritisch is maar laten we één en ander wel in perspectief plaatsen.

[...]

Dan is je pack niet op temperatuur of laadt je met een te hoge SoC
Muggenzifterij is het niet, begrijp mij niet verkeerd ik ben heel blij met de opties en ook met nieuwe features die met updates komen, alleen het is wel frustrerend als iets niet werkt terwijl je het goed kan gebruiken. En dat staat los van wat andere merken wel of niet doen natuurlijk.

Wat bedoel jet met: Je laadt met een te hoge SoC? (Kan ik daar zelf iets aan doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:04:

Dat is natuurlijk subjectief. Als iemand 1x in een jaar zijn spotify niet kan gebruiken, een phantom break heeft of de app niet werkt prima.
Als dit wekelijks/dagelijks voorkomt is dat gewoon niet goed. Ook al bieden andere leveranciers het niet aan (vaak doen ze dat wel maar wellicht net wat anders maar toch) moet het gewoon werken of tenminste niet dusdanig buggy zijn dat het niet voor niets continue terugkomt bij ervaringen die gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:07:
[...]

Muggenzifterij is het niet, begrijp mij niet verkeerd ik ben heel blij met de opties en ook met nieuwe features die met updates komen, alleen het is wel frustrerend als iets niet werkt terwijl je het goed kan gebruiken. En dat staat los van wat andere merken wel of niet doen natuurlijk.

Wat bedoel jet met: Je laadt met een te hoge SoC? (Kan ik daar zelf iets aan doen?)
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/360047305334/TeslaModel320191002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Laatst online: 20-07 20:29
Liegebeest schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:29:
Ik ben echt ff in de war... Bij mij komt de rainbow road / cowbell niet van de rechter hendel, maar van de cruise control pook links! Die moet ik zes keer naar mezelf toetrekken. Rechts is bij mij P-N-D-R. Lijkt me niet dat je die bij het rijden vier keer naar beneden duwt :D Ik heb zo het vermoeden dat het stuur van de M3 anders in elkaar zit dan mijn S :D
Bij de M3 zit inderdaad rechts de P-N-D-R, waarbij je D krijgt door hendel naar beneden te doen. TACC wanneer je tijdens het rijden de hendel nog een keer naar beneden doet. En autopilot wanneer je de hendel 2x naar beneden doet.

Als je daarna de hendel nog 4x naar beneden doet, krijg je cowbell mode. Herhalen om uit te zetten. Zie ook dit filmpje:

Gezien jouw cruise control pook links zit, is het dus sowieso anders :) Ik heb nooit in de Model S gereden.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.