NightHawk4 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:
[...]
Het lijkt mij toch dat gedrag op de weg daadwerkelijk basisfunctionaliteit is, onze model 3 moet nog geleverd worden maar ik weet nu al dat mijn vrouw van phantom breaking niet blij gaat worden....
En het wordt wel heel veel fanboi geneuzel mannen, misschien moet Tesla dan maar alleen testrijders op de weg zetten en geen tienduizenden auto's verkopen..?

Die van mij wordt maandag geleverd
Maar als dat ding een keer zo erg phantom braked zodat het gevaarlijk is, is mijn vrouw in staat hem bij het SC door de glazen pui te rijden
Er zit echt een verschil in bugs, als Spotify bugs levert vind ik dat meer dan acceptabel, maar een phantom brake met gevaarlijke situatie tot gevolg is onacceptabel en heel eerlijk, voordat ik de post van @
PWM had gelezen, ook nooit verwacht dat gasgeven dan ook geen zin zou hebben. Sinds het lezen van zijn post ben ik er wel een beetje bang voor ja, maar als ik de rest hier lees valt dat reuze mee. Gelukkig!
Verder heeft ieder merk wel dingen die niet goed of lekker werken en daar blijf je je bij andere merken de rest van de looptijd aan irriteren, Tesla heeft bewezen zaken op te lossen in tussentijdse updates.
Present!
En de snelheid! Ik wilde iets wat in benadering bij mijn Volvo in de buurt zat. Tesla is daarin het meest haalbare binnen beschikbare budget.
Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:51:
Kunnen we weer terug gaan naar het delen van ervaringen met tesla?
Dus niet de ‘ik hoorde dat er X, Y, Z gebeurde, wat k*t!’ zonder dat men daadwerkelijk zelf er in rijdt?
Het gedoe rond ‘phantom braking’ is toch ook bizar, @
NightHawk4 maakt zich hier namens zijn vrouw al druk om, terwijl hij de auto nog niet heeft. Kom op zeg. Gewoon de auto lekker gaan rijden en dan merk je dat het allemaal wel mee valt...
Dat zou fijn zijn inderdaad!
Aanleiding was kettingbotsing gisteren op de A12, met 2 Model 3's voorop.
Natuurlijk zijn er meerdere redenen wat hier gebeurd kan zijn. Maar het blijft apart voor een auto die ongelukken ziet aankomen en zelf zou moeten remmen. Toch?
Verder inderdaad pure speculatie.
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:58:
[...]
Volgens mij gaat de hele discussie over ervaringen met de Tesla. Ik ervaar hele gevaarlijke phantom braking acties. Ik heb inmiddels 1 brake check teruggekregen van een achterligger omdat die dacht dat ik hetzelfde deed. Logisch als dat ding randomly op een linkerbaan op de rem gaat.
[...]
Dit is wel een grappige want mijn zus is ook aan het kijken naar een Model 3. Niet vanwege bijtelling want die koopt hem ook prive. Die wilt electrisch rijden en de Model 3 'ziet er gaaf en high tech uit'. Moet die zich ook gaan inlezen op fora voordat ze een auto koopt of mag zij, zoals ze al jaren doet, gewoon de dealer inlopen en 1 bestellen?
Wat doe je dan als zij gaat klagen over phantom braking? ook zeggen dat de filosofie niet bij haar past?
Ik hoop dat iedereen ook wat realistischer wordt. Er zijn genoeg draadjes met honing

.
Heb jij phantom braking alleen op AP, of ook zonder AP?