Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:55

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:09:
[...]

Dat is natuurlijk subjectief. Als iemand 1x in een jaar zijn spotify niet kan gebruiken, een phantom break heeft of de app niet werkt prima.
Als dit wekelijks/dagelijks voorkomt is dat gewoon niet goed. Ook al bieden andere leveranciers het niet aan (vaak doen ze dat wel maar wellicht net wat anders maar toch) moet het gewoon werken of tenminste niet dusdanig buggy zijn dat het niet voor niets continue terugkomt bij ervaringen die gedeeld worden.
Dan past Tesla als merk en als filosofie misschien niet bij je en moet je lekker een Duitser gaan rijden waar alles tot in de treuren is getest en 100% werkt en waarbij de auto blijft de komende 5 jaar op dat zelfde niveau blijft.

5kWp solar | Tesla M3 | Gasloos

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:26
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:12:
[...]

Dan past Tesla als merk en als filosofie misschien niet bij je en moet je lekker een Duitser gaan rijden waar alles tot in de treuren is getest en 100% werkt en waarbij de auto blijft de komende 5 jaar op dat zelfde niveau blijft.
ok doei

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:58
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:12:
[...]

LOL! Dit is wel keihard fanboyisme. Is het filosofie om half gebakken software af te leveren? Fijne filosofie dan. Tot nu toe vind ik het aller irritantst en gevaarlijkst toch wel de phantom braking. Als jij mij dan gaat vertellen dat ik een duitser moet gaan rijden dan is 1 van ons de weg kwijt 8)7.

• digi1968
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:30
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:09:
Problemen met Spotify kan je onderweg eenvoudig op lossen door caraoke te starten en terug te switchen naar Spotify

[...]

Diegene die achterop rijdt is schuldig want houdt te weinig afstand. Maar wellicht een phantom brake en een M3 rijder die kort daarop rijdt met de autopilot en zijn voet op het gaspedaal maar niet bij de les is?

Ik moet zeggen dat ik met v9 dagelijks phantom brakes had, met v10 nog maar één keer. Ik kan mij wel voorstellen dat als je phantom brakes niet gewend bent je niet direct weet hoe je moet reageren wanneer het zich voordoet.

[...]

Hier ook een foutloze M3, hoewel ik de qlimate control qua temperatuur en airflow niet comfortabel vindt.
Met 36.1 nog 0 phantom braken gehad...

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:18:
[...]

LOL! Dit is wel keihard fanboyisme. Is het filosofie om half gebakken software af te leveren? Fijne filosofie dan. Tot nu toe vind ik het aller irritantst en gevaarlijkst toch wel de phantom braking. Als jij mij dan gaat vertellen dat ik een duitser moet gaan rijden dan is 1 van ons de weg kwijt 8)7.
Dit heeft NIETS met fanboyisme te maken.

Tesla heeft de grootste online community waar je positieve en negatieve ervaringen, en de aanpak van een bedrijf kan teruglezen. Ik neem aan dat je voor aankoop /lease kijkt of dat in je straatje past?

Je weet ook dat Tesla in rap tempo, releases doet, nieuwe functionaliteiten en bugs vrijgeeft maar ook aan bugfixes werkt? Als jij je daaraan irriteert dan passen andere merken die behoudender zijn beter bij je.

Maar tja... 4% he... hele volksstammen kiezen blind voor een auto die niet bij ze past..

revolution-nl wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:25 (7%)

• D2k
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:07
Ja, ik gebruik geen CC met de kleine achterin vanwege de phantom breaking. Kind wordt anders kotsmisselijk. Dat is wel de feature die ik het meeste mis, een fatsoenlijke cc, daar reed ik vroeger met mijn duitser zo'n beetje altijd op.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• lvsol
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:32
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:18:
[...]

[dit is géén fanboy reply]
Het grootste verschil tussen Tesla en de anderen (laat ons ze 'de duitsers' noemen) is dat Tesla vaak software uitbrengt waarvan ze weten dat het voor 95% zal werken. In het geval van Autopilot e.d. is dat duidelijk (althans voor mij): Tesla verzamelt de data (clips) om het systeem te laten leren (bvb AP draaien in shadow mode).

Het wordt echter problematisch als ook basisfunctionaliteit niet werkt, en daar wrinkt het schoentje: 'basisfunctionaliteit' is subjectief...

Model S 90D

• Khayma
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
[...]

Dit heeft NIETS met fanboyisme te maken.

Tesla heeft de grootste online community waar je positieve en negatieve ervaringen, en de aanpak van een bedrijf kan teruglezen. Ik neem aan dat je voor aankoop /lease kijkt of dat in je straatje past?

Je weet ook dat Tesla in rap tempo, releases doet, nieuwe functionaliteiten en bugs vrijgeeft maar ook een bugfixes werkt? Als jij je daaraan irriteert dan passen andere merken die behoudender zijn beter bij je.

Maar tja... 4% he... hele volksstammen worden kiezen blind voor een auto die niet bij ze past..
Nee klopt, je hebt helemaal gelijk. Niets met fanoboyisme. Tegen een ander zeggen dat ie een Duitser moet gaan rijden omdat je niet kan verwachten dat de basis dingen het goed doen! Dat riekt zeker niet naar fanboyisme.

Miss wat meer verdiepen in de bugs die gemeld zijn bij Tesla in de afgelopen jaren. Er zijn al bugs bekend bij Tesla die jaren geleden zijn ingediend door dezelfde community en ze doen er geen reet aan. Fijn al die nieuwe dingen toevoegen maar volgens mij missen ze een tester. Miss kan ik je er eens solliciteren :+.

Fijn dat je ook door het beeldscherm kan ruiken of ik de auto prive heb gekocht of zakelijk. Coole feature.
D2k schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
Ja, ik gebruik geen CC met de kleine achterin vanwege de phantom breaking. Kind wordt anders kotsmisselijk. Dat is wel de feature die ik het meeste mis, een fatsoenlijke cc, daar reed ik vroeger met mijn duitser zo'n beetje altijd op.
Pas je op? Dat mag jij helemaal niet verwachten van een Tesla want ze brengen wekelijks nieuwe features uit. Denk dat je beter een duitser moet gaan rijden.

Ik moet wel gek zijn om te verwachten dat mijn tesla voor NIETS keihard op de rem gaat waardoor ik van 120km/h op de linkerbaan naar 87km/h ga. Dat is volkomen normaal en is een feature. Was wel lastig uit te leggen aan mijn achterligger maar die begrijpt de Tesla Filosofie niet 8)

Khayma wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:29 (22%)

• NightHawk4
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-11 14:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

lvsol schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:23:
[...]

[dit is géén fanboy reply]
Het grootste verschil tussen Tesla en de anderen (laat ons ze 'de duitsers' noemen) is dat Tesla vaak software uitbrengt waarvan ze weten dat het voor 95% zal werken. In het geval van Autopilot e.d. is dat duidelijk (althans voor mij): Tesla verzamelt de data (clips) om het systeem te laten leren (bvb AP draaien in shadow mode).

Het wordt echter problematisch als ook basisfunctionaliteit niet werkt, en daar wrinkt het schoentje: 'basisfunctionaliteit' is subjectief...
Het lijkt mij toch dat gedrag op de weg daadwerkelijk basisfunctionaliteit is, onze model 3 moet nog geleverd worden maar ik weet nu al dat mijn vrouw van phantom breaking niet blij gaat worden....

En het wordt wel heel veel fanboi geneuzel mannen, misschien moet Tesla dan maar alleen testrijders op de weg zetten en geen tienduizenden auto's verkopen..? 8)7 :? :X

SR+ / Deep Blue / Black int / 18"Aero

• digi1968
Vanmorgen heel lang groene melding "regeneratie beperkt" in mijn scherm. SOC60% en temp 11c. Deed wel gewoon one pedal tot 0 en regeneratie. Nog meer berijders last van?

• thewizard2006
digi1968 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:28:
Vanmorgen heel lang groene melding "regeneratie beperkt" in mijn scherm. SOC60% en temp 11c. Deed wel gewoon one pedal tot 0 en regeneratie. Nog meer berijders last van?
Niet zo muggenziften he :+

Die melding hebben veel mensen ook "last" van ja.
Regeneratief remmen werkt ook wel maar niet volledig. Dat wil zeggen dat hij minder hard zal remmen. Dat zie je ook aan de streepjes op je scherm
https://tm3een.home.blog/...egenerative-braking-dots/
je kan hem naar links swipen om hem te verbergen

thewizard2006 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:31 (4%)

• lvsol
NightHawk4 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:
[...]

Het lijkt mij toch dat gedrag op de weg daadwerkelijk basisfunctionaliteit is, onze model 3 moet nog geleverd worden maar ik weet nu al dat mijn vrouw van phantom breaking niet blij gaat worden....

En het wordt wel heel veel fanboi geneuzel mannen, misschien moet Tesla dan maar alleen testrijders op de weg zetten en geen tienduizenden auto's verkopen..? 8)7 :? :X
Ik probeer het niet goed te praten, ik stel gewoon de feiten voor. Of dat de way to go is, laat ik in het midden. Ik heb altijd relatief sceptisch gestaan tegenover de beloftes mbt AP en TACC.

Btw, ik gebruik AP zelf dagelijks, mét de phantom breaking (óók soms tot grote frustratie). Maar tóch nog tevreden :P .

Model S 90D

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:
[...]

Miss wat meer verdiepen in de bugs die gemeld zijn bij Tesla in de afgelopen jaren. Er zijn al bugs bekend bij Tesla die jaren geleden zijn ingediend door dezelfde community en ze doen er geen reet aan. Fijn al die nieuwe dingen toevoegen maar volgens mij missen ze een tester. Miss kan ik je er eens solliciteren :+.
Oprechte vraag: Waarom heb je dan toch voor Tesla gekozen als je dit wist, of was er geen vrije keuze?

• digi1968
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:30:
[...]

Niet zo muggenziften he :+

Die melding hebben veel mensen ook "last" van ja.
Regeneratief remmen werkt ook wel maar niet volledig. Dat wil zeggen dat hij minder hard zal remmen. Dat zie je ook aan de streepjes op je scherm
https://tm3een.home.blog/...egenerative-braking-dots/
je kan hem naar links swipen om hem te verbergen
Heb er ook geen last van maar had hem nog nooit zo lang gezien. Zelfs met 3 graden niet.

• Khayma
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:
[...]

Oprechte vraag: Waarom heb je dan toch voor Tesla gekozen als je dit wist, of was er geen vrije keuze?
Mijn stappenplan:

e-Golf > Kona Electric > Model 3

Overstap naar Model 3 was voor mij de ruimte o.a. Krijgen een tweede op komst en die Kona is daar gewoon simpelweg te klein voor. Waarom het de Model 3 is geworden is simpelweg het SuC netwerk, techniek (motor+accupakket) en app integratie.

Verder is er in het electrisch segment weinig spannends wat mij aanspreekt in die prijsklasse.

• lvsol
revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:35:
[...]

Die vraag stel ik me dikwijls als ik fora over Tesla lees. 8)7

Model S 90D

• thewizard2006
lvsol schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:42:
[...]

Er zijn natuurlijk legio redenen te bedenken om voor een Tesla te kiezen
Bijv de range tov andere elektrische modellen
überhaupt elektrisch rijden
Super chargers/dekking
De power
Het minimalistische interieur
Het grote scherm
Mooie auto
Milieu
Continue updates
Bijtelling
Vooruitzicht op FSD
Je vind Elon een coole gast

Dat wil echter niet zeggen dat je dan maar niet mag klagen of kritisch mag zijn over functies die gewoon niet goed werken én die voor een auto in die prijsklasse dat ook zouden moeten doen los van al die andere mooie redenen waarom je wel of niet voor een Tesla zou kiezen.

thewizard2006 wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:46 (3%)

• lvsol
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:46:
[...]

Er zijn natuurlijk legio redenen te bedenken om voor een Tesla te kiezen
Bijv de range tov andere elektrische modellen
überhaupt elektrisch rijden
Super chargers/dekking
De power
Het minimalistische interieur
Het grote scherm
Mooie auto
Milieu
Continue updates
Bijtelling
Vooruitzicht op FSD
Je vind Elon een coole gast

Dat wil echter niet zeggen dat je dan maar niet mag klagen of kritisch mag zijn over functies die gewoon niet goed werken én die voor een auto in die prijsklasse dat ook zouden moeten doen los van al die andere mooie redenen waarom je wel of niet voor een Tesla zou kiezen.
I agree, maar bij sommigen loopt het echt wel de spuigaten uit (zélfs hier in het forum).

Model S 90D

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:18

Kecin

Je keek.

[...]

Even serieus, over een auto van dat bedrag mag je inderdaad gewoon uitgaan dat het je van A naar B brengt en voor het prijskaartje in een luxe vorm.
Nu snap ik ook dat het uiteindelijk een grote computer is voor een groot deel. Echter moet je niet consumenten zomaar een update in het gezicht gooien waardoor dingen niet of slechter werken. Zorg dan voor een beta-kanaal voor de echte testers out there haha.

Ik zie regelmatig hier in dit topic (als lurker) voorbij komen dat je alles van Tesla moet slikken. Ja het is een vet merk, ja ze maken vette auto's, ja aan de ene kant zijn ze briljant. Maar kritiek en feedback moet duidelijk meewegen, daar denken ze bij Tesla net zo over. Die proberen een autobedrijf in relatief korte tijd (vergeleken met andere grote automerken en het aandeel op het wegdek) uit de grond te stampen. Daarvan moeten ze leren en dat kan alleen wanneer je niet altijd een 10+ krijgt op alles, maar ook simpelweg eens een 4.

Niet alles is heilig in de heilige koe. (Niet specifiek bedoeld op je quote overigens, maar het gevoel van "fanboy-isme" in dit topic). Soms lijkt het net een SmartphoneMerk discussie topic!

Als ik kijk tussen de verschillende reviews zijn de meeste mensen simpelweg overbluft van het autonoom rijden (wat prachtige techniek en ervaring is), maar ook zonder autonoom functie moet de auto worden getest op dagelijkse zaken, van A naar B. Als er dan een deur niet recht zit, windgeruis is, rammeltjes, dan hoef je daar niet mee akkoord te gaan in mijn mening.

Elk merk heeft dit trouwens vroeg of laat met een model, terugroepacties, gezeik, etc. Maar mensen blijft kritisch en je auto zal alleen maar evolueren denk ik?

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Ik heb het idee dat veel mensen primair voor de Model 3 kiezen door de combinatie bijtelling en beschikbaarheid maar niet direct beseffen wat die keuze inhoudt.

Tesla is geen automotive bedrijf maar een innovatief techbedrijf met een totaal andere visie, daar hoort ook aan de kant van de consument een ander verwachtingspatroon bij wat bij je moet passen.

Zie hier de mismatch ontstaan, de kans wordt groter als mensen primair, om de hierboven genoemden redenen een Tesla kiezen en een traditionele automotive beleving verwachten.

Die ga je niet krijgen, nu niet, morgen niet.

revolution-nl wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:52 (13%)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 13:12
Kunnen we weer terug gaan naar het delen van ervaringen met tesla?
Dus niet de ‘ik hoorde dat er X, Y, Z gebeurde, wat k*t!’ zonder dat men daadwerkelijk zelf er in rijdt?
Het gedoe rond ‘phantom braking’ is toch ook bizar, @NightHawk4 maakt zich hier namens zijn vrouw al druk om, terwijl hij de auto nog niet heeft. Kom op zeg. Gewoon de auto lekker gaan rijden en dan merk je dat het allemaal wel mee valt...

• D2k
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:

Pas je op? Dat mag jij helemaal niet verwachten van een Tesla want ze brengen wekelijks nieuwe features uit. Denk dat je beter een duitser moet gaan rijden.

Ik moet wel gek zijn om te verwachten dat mijn tesla voor NIETS keihard op de rem gaat waardoor ik van 120km/h op de linkerbaan naar 87km/h ga. Dat is volkomen normaal en is een feature. Was wel lastig uit te leggen aan mijn achterligger maar die begrijpt de Tesla Filosofie niet 8)
;) ;)

• NightHawk4
  • Laatst online: 20-11 14:44

NightHawk4

Lotte is Liev :>

revolution-nl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:50:
[...]

[...]

Ik heb het idee dat veel mensen primair voor de Model 3 kiezen door de combinatie bijtelling en beschikbaarheid maar niet direct weten wat die keuze inhoudt.

Tesla is geen automotive bedrijf maar een innovatief techbedrijf met een totaal andere visie, daar hoort ook aan de kant van de consument een ander verwachtingspatroon bij wat bij je moet passen.

Zie hier de mismatch ontstaan, de kans dat mensen primair, om de hierboven genoemende redenen een Tesla kiezen verwachtenen traditionele automotive beleving.

Dan lijkt het mij dat dit probleem bij Tesla ligt en een hele grote sticker op iedere auto moet plakken dat je een testrijder bent in een TesTla? :9

Enig idee hoeveel mensen die bijna geen benul van auto's hebben toch een Model 3 voor de deur hebben staan, ja inderdaad voor de bijtelling voor velen maar ook milieutechnisch.
Lijkt mij dan toch eerder dat Tesla disclaimers moet uitdelen dan dat de keuze van de consument ter discussie gesteld wordt... :?

@Smobbo :> ach voor mij zal het allemaal wel meevallen maar lees al een paar maanden mee en irriteer me wel aan het feit dat je maar geacht wordt alles normaal te vinden omdat het high tech is O-)

edit:
maar maak me ook al druk op een eventuele levering in december terwijl het sneeuwt op zomerbandjes... :F

NightHawk4 wijzigde deze reactie 06-11-2019 12:10 (11%)

SR+ / Deep Blue / Black int / 18"Aero

• thewizard2006
NightHawk4 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:53:
[...]

Dan lijkt het mij dat dit probleem bij Tesla ligt en een hele grote sticker op iedere auto moet plakken dat je een testrijder bent in een TesTla? :9

Enig idee hoeveel mensen die bijna geen benul van auto's hebben toch een Model 3 voor de deur hebben staan, ja inderdaad voor de bijtelling voor velen maar ook milieutechnisch.
Lijkt mij dan toch eerder dat Tesla disclaimers moet uitdeleen dan dat de keuze van de consument ter discussie gesteld wordt... :?

@Smobbo :> ach voor mij zal het allemaal wel meevallen maar lees al een paar maanden mee en irriteer me wel aan het feit dat je maar geacht wordt alles normaal te vinden omdat het high tech is O-)
Neejoh het is je eigen fout. Dat is heel normaal voor een auto van 60k en komt allemaal op je eigen conto. Moet je maar geen Tesla rijden....

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Niet overdrijven, ik neem aan dat je de essentie van mijn betoog prima begrijpt ;). Maak je tevens niet zo druk :), wacht geduldig op de levering en laat je verrassen!

Ik laat het hierbij, ik ga mijn Model 3 weer even uitlaten :*)

Ik hoop dat de toon in dit topic wat positiever wordt, draadjes met azijn zijn er al genoeg :+

revolution-nl wijzigde deze reactie 06-11-2019 11:59 (16%)

• lvsol
[...]

Lijkt mij dan toch eerder dat Tesla disclaimers moet uitdeleen dan dat de keuze van de consument ter discussie gesteld wordt... :?
Geen benul van auto's is één ding, maar tegenwoordig moet je ook wat weten van pc/software. :)

Ik vermoed dat Tesla ook wat in de fout gaat door het te marketen als een auto voor iedereen. In de rush met andere merken om als eerste een auto 'for the mass' te hebben (first mover advantage), hebben ze de communicatie wat getuned naar het doelpubliek, maar bb niet voldoende.

Model S 90D

• Khayma
Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:51:
Dus niet de ‘ik hoorde dat er X, Y, Z gebeurde, wat k*t!’ zonder dat men daadwerkelijk zelf er in rijdt?
Het gedoe rond ‘phantom braking’ is toch ook bizar, @NightHawk4 maakt zich hier namens zijn vrouw al druk om, terwijl hij de auto nog niet heeft. Kom op zeg. Gewoon de auto lekker gaan rijden en dan merk je dat het allemaal wel mee valt...
Volgens mij gaat de hele discussie over ervaringen met de Tesla. Ik ervaar hele gevaarlijke phantom braking acties. Ik heb inmiddels 1 brake check teruggekregen van een achterligger omdat die dacht dat ik hetzelfde deed. Logisch als dat ding randomly op een linkerbaan op de rem gaat.
[...]

Ik heb het idee dat veel mensen primair voor de Model 3 kiezen door de combinatie bijtelling en beschikbaarheid maar niet direct beseffen wat die keuze inhoudt.

Zie hier de mismatch ontstaan, de kans wordt groter als mensen primair, om de hierboven genoemden redenen een Tesla kiezen en een traditionele automotive beleving verwachten.

Dit is wel een grappige want mijn zus is ook aan het kijken naar een Model 3. Niet vanwege bijtelling want die koopt hem ook prive. Die wilt electrisch rijden en de Model 3 'ziet er gaaf en high tech uit'. Moet die zich ook gaan inlezen op fora voordat ze een auto koopt of mag zij, zoals ze al jaren doet, gewoon de dealer inlopen en 1 bestellen?

Wat doe je dan als zij gaat klagen over phantom braking? ook zeggen dat de filosofie niet bij haar past?

Ik hoop dat iedereen ook wat realistischer wordt. Er zijn genoeg draadjes met honing :).

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 21:30
NightHawk4 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:27:
[...]

Die van mij wordt maandag geleverd :)
Maar als dat ding een keer zo erg phantom braked zodat het gevaarlijk is, is mijn vrouw in staat hem bij het SC door de glazen pui te rijden :+

Er zit echt een verschil in bugs, als Spotify bugs levert vind ik dat meer dan acceptabel, maar een phantom brake met gevaarlijke situatie tot gevolg is onacceptabel en heel eerlijk, voordat ik de post van @PWM had gelezen, ook nooit verwacht dat gasgeven dan ook geen zin zou hebben. Sinds het lezen van zijn post ben ik er wel een beetje bang voor ja, maar als ik de rest hier lees valt dat reuze mee. Gelukkig!

Verder heeft ieder merk wel dingen die niet goed of lekker werken en daar blijf je je bij andere merken de rest van de looptijd aan irriteren, Tesla heeft bewezen zaken op te lossen in tussentijdse updates.
Present! :+
En de snelheid! Ik wilde iets wat in benadering bij mijn Volvo in de buurt zat. Tesla is daarin het meest haalbare binnen beschikbare budget.
Smobbo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:51:
Dat zou fijn zijn inderdaad!
Aanleiding was kettingbotsing gisteren op de A12, met 2 Model 3's voorop.

Natuurlijk zijn er meerdere redenen wat hier gebeurd kan zijn. Maar het blijft apart voor een auto die ongelukken ziet aankomen en zelf zou moeten remmen. Toch?

Verder inderdaad pure speculatie.
Khayma schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:58:
[...]

Volgens mij gaat de hele discussie over ervaringen met de Tesla. Ik ervaar hele gevaarlijke phantom braking acties. Ik heb inmiddels 1 brake check teruggekregen van een achterligger omdat die dacht dat ik hetzelfde deed. Logisch als dat ding randomly op een linkerbaan op de rem gaat.

[...]

Dit is wel een grappige want mijn zus is ook aan het kijken naar een Model 3. Niet vanwege bijtelling want die koopt hem ook prive. Die wilt electrisch rijden en de Model 3 'ziet er gaaf en high tech uit'. Moet die zich ook gaan inlezen op fora voordat ze een auto koopt of mag zij, zoals ze al jaren doet, gewoon de dealer inlopen en 1 bestellen?

Wat doe je dan als zij gaat klagen over phantom braking? ook zeggen dat de filosofie niet bij haar past?

Ik hoop dat iedereen ook wat realistischer wordt. Er zijn genoeg draadjes met honing :).
Heb jij phantom braking alleen op AP, of ook zonder AP?

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Mday
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:15
Vreemde discussie hier. Onder geen beding zou 'het merk' of andere generieke kapstokken een slecht functionerend of ondermaats opgeleverd product verantwoordt mogen worden.

Met 'slecht functionerend product' bedoel ik: overmatig gedrag / uitingen wat, bij verkoop, niet is geadverteerd danwel gemeld als 'normaal'.

Ikzelf ervaar wat 'ongemakken' bij het rijden, zoals phantom breaking, en om die reden had ik liever een 'domme' CC gehad. Ik begrijp ook dat het relatief experimentele tech is, en dat begrip richting Tesla is al meer dan ze verdienen.

Ik rij met plezier in mijn model 3. Waarom? Omdat die 'ongemakken' niet zodanig hinderlijk zijn dat ik het product niet als geadverteerd zou werken. Ik heb by far minder mankementen dan sommigen hier melden.
Een collega heeft een maandagmorgenModel3, en dat ding heeft om de haverklap kuren. Veel vaker Phantom breaking. Laden wat niet goed werkt. Blindehoekdetectie / Sensoren / camera's die niet / erratic functioneren. Als je dat hebt, dan heb je het volste recht om verhaal te halen bij de producent want dan werkt je product niet. Hij was ervan overtuigd dat 'dit wel okee was omdat het Tesla was'. Doe me een plezier zeg.

Dat gezegd hebbende: Verwachten dat men een forum met gebruikerservaringen leest als voorwaarde voor een aankoop, is absoluut ridicuul.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:36
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:07:
[...]

Muggenzifterij is het niet, begrijp mij niet verkeerd ik ben heel blij met de opties en ook met nieuwe features die met updates komen, alleen het is wel frustrerend als iets niet werkt terwijl je het goed kan gebruiken. En dat staat los van wat andere merken wel of niet doen natuurlijk.
Je weet dat de meest logische en goedkoopste oplossing is, om te bekijken of dat met een andere smartphone/merk ook niet werkt? Het kan gewoon ook daaraan liggen in plaats van aan de auto. Of zet je wifi verbinding gewoon eens uit, zodat hij altijd verbonden is via LTE.
Want ik ken je probleem totaal niet.

• Khayma
BlakHawk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:12:

Heb jij phantom braking alleen op AP, of ook zonder AP?
Alleen met AP.

• D2k
Ik op CC. Heb geen AP

• thewizard2006
iedereen heeft toch tegenwoordig AP?

• JamesB009
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-11 12:33

JamesB009

Sjimmeh!!

bottom line schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:21:
[...]

Je weet dat de meest logische en goedkoopste oplossing is, om te bekijken of dat met een andere smartphone/merk ook niet werkt? Het kan gewoon ook daaraan liggen in plaats van aan de auto. Of zet je wifi verbinding gewoon eens uit, zodat hij altijd verbonden is via LTE.
Want ik ken je probleem totaal niet.
Als je mijn post had gelezen had je gezien dat ik dat allemaal heb geprobeerd.

Android, iPhone en apart plugin die direct met een API verbinding maakt.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• D2k
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:33:
[...]

iedereen heeft toch tegenwoordig AP?
Uh geen FSD heb ik. Sorry.

• BlakHawk
Okee dat is fijn, dan kun je erom heen.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 11:02
JamesB009 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:33:
[...]

Als je mijn post had gelezen had je gezien dat ik dat allemaal heb geprobeerd.

Android, iPhone en apart plugin die direct met een API verbinding maakt.
Hoe sterk is je wifi ontvangst thuis? Als die zwak is is je auto mogelijk geregeld aan het wisselen of om dat te proberen, en daardoor mogelijk snel verbinden.

Bij mij heb ik in de praktijk zo goed als nooit problemen in connectie tussen de Tesla app en mijn Model 3. Ook niet met automatisch ontsluiten van de auto met de telefoon.

In de afgelopen 3 maanden moest ik 1 keer even bluetooth op mijn phone (Samsung Note 9) herstarten omdat er geen automatisch verbinding gemaakt wilde worden, en een keer kon ik met de app niet de auto bereiken direct na een software upgrade in de auto. Voor de rest feilloos, elke dag weer.

Laatste tijd wel Spotify die geen verbinding wil leggen. Maar helaas te weinig data om er iets betrouwbaars over te kunnen zeggen omdat ik Spotify zelden gebruik, ik speel muziek 95+% vd tijd vanaf mijn SSD. Ik vermoed - maar ook niet meer dan dat! - dat de 4G van de Model 3 niet altijd even goed verbinding heeft tijdens het rijden in bepaalde delen - er lijkt namelijk een patroon te zitten in de plekken waar ik rij als de connectie met Spotify problemen oplevert. Mogelijk als de 4G even een hickupje heeft dat de internetconnectie an sich zich wel goed herstelt maar de onderbroken sessie met Spotify niet automatisch goed wil herstellen? (speculatie, meer niet)

• sebas_FR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:32
arsimo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:45:
[...]

Hoe sterk is je wifi ontvangst thuis? Als die zwak is is je auto mogelijk geregeld aan het wisselen of om dat te proberen, en daardoor mogelijk snel verbinden.

Bij mij heb ik in de praktijk zo goed als nooit problemen in connectie tussen de Tesla app en mijn Model 3. Ook niet met automatisch ontsluiten van de auto met de telefoon.

In de afgelopen 3 maanden moest ik 1 keer even bluetooth op mijn phone (Samsung Note 9) herstarten omdat er geen automatisch verbinding gemaakt wilde worden, en een keer kon ik met de app niet de auto bereiken direct na een software upgrade in de auto. Voor de rest feiloos, elke dag weer.

Laatste tijd wel Spotify die geen verbinding wil leggen. Maar helaas te weinig data om er iets betrouwbaars over te kunnen zeggen omdat ik Spotify zelden gebruik, ik speel muziek 95+% vd tijd vanaf mijn SSD. Ik vermoed - maar ook niet meer dan dat! - dat de 4G van de Model 3 niet altijd even goed verbinding heeft tijdens het rijden in bepaalde delen - er lijkt namelijk een patroon te zitten in de plekken waar ik rij als de connectie met Spotify problemen oplevert. Mogelijk als de 4G even een hickupje heeft dat de internetconnectie an sich zich wel goed herstelt maar de onderbroken sessie met Spotify niet automatisch goed wil herstellen? (speculatie, meer niet)
Spotify werkt bij mij ook niet fantastisch en stopt er af en toe mee. Quick fix: ff tune-in aanklikken en een radio zender aanzetten. Daarna werkt Spotify weer prima bij mij (SR+)

• Khayma
BlakHawk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:43:
[...]

Okee dat is fijn, dan kun je erom heen.
Gebeurt ook bij ACC he :+. Normale CC heeft de Model 3 niet dus je enige oplossing is zelf je stroompedaal gebruiken

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 11:02
sebas_FR schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:50:
[...]
Spotify werkt bij mij ook niet fantastisch en stopt er af en toe mee. Quick fix: ff tune-in aanklikken en een radio zender aanzetten. Daarna werkt Spotify weer prima bij mij (SR+)
Ja, die workaround ken ik. Dit versterkt mijn vermoeden dat het automatisch herstellen/herstarten van een onderbroken open sessie van Spotify niet (goed) werkt. Door deze workaround forceer je namelijk de Tesla software een nieuwe Spotify sessie te openen. Zou toch door Tesla relatief simpel te fixen moeten zijn.

Krijg ook de indruk dat dit probleem relatief recent is en niet enkele maanden terug speelde? Ik weet dat de SR+ toen geen Spotify had maar de LR en P wel en ik hoorde/las toen niet over dit probleem.

• Mkeespiet
  • Laatst online: 20-11 11:50
Vraagje, wat vinden jullie van de Full-Self-Driving optie?
We hebben we Model 3 op de zaak gekocht (ZZP) en verwachten hier hopelijk vele jaren mee te gaan rijden.
Is t het nu al waard om voor Full-Self-Driving te gaan?

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Mkeespiet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:38:
We hebben we Model 3 op de zaak gekocht (ZZP) en verwachten hier hopelijk vele jaren mee te gaan rijden.
[Afbeelding]

Twitter | Strava

• bottom line
Is het momenteel waard?
Nee. €6.400 om ervoor te zorgen dat autopilot blijft opstaan bij het veranderen van rijstroken is heul veel geld. Is het een stuk gemakkelijker? Dat wel.

Ik heb FSD. Mede omdat ik ook de auto langer als de gewone leaserijder ga behouden, en hoe groter het spaarpotje van FSD, hoe meer functies ze ervoor kunnen ontwikkelen. Rood licht herkenning zorgt er onmiddellijk voor dat dit de meerprijs sowieso wel waard is.

• Mkeespiet
  • Laatst online: 20-11 11:50
bottom line schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:46:
Is het momenteel waard?
Nee. €6.400 om ervoor te zorgen dat autopilot blijft opstaan bij het veranderen van rijstroken is heul veel geld. Is het een stuk gemakkelijker? Dat wel.

Ik heb FSD. Mede omdat ik ook de auto langer als de gewone leaserijder ga behouden, en hoe groter het spaarpotje van FSD, hoe meer functies ze ervoor kunnen ontwikkelen. Rood licht herkenning zorgt er onmiddellijk voor dat dit de meerprijs sowieso wel waard is.
Maar dan is het dus nu nog een beetje gokken? Want bij meer functionaliteit zal de prijs ook omhoog gaan zoals laatst al eens is aangekondigd door Elon (weliswaar niet in alle landen).
Ook wij verwachten de auto lang te rijden, dus ook (veel) langer dan de gemiddelde leaserijder.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Ik heb FSD inderdaad ook met het oog op mogelijke toekomstige ontwikkelingen erbij gekocht. Ik ga ervan uit dat het het zeker wel waard wordt, maar niet binnen de horizon van een normale leasetermijn.
- Auto lane change is aardig, maar zeker nog niet foutloos (en extra gehandicapt door EU regels).
- NoA is ook best leuk, maar wil vrij regelmatig de verkeerde baan hebben: bij drie banen rechtdoor wil 'ie soms per se de linker of middelste hebben om de route te vervolgen - nu niet zo'n probleem, ik negeer het nu gewoon en op 'n gegeven moment heeft 'ie wel door dat we toch goed zitten, als 'ie straks zonder bevestiging lane changes kan gaan doen, ga je daarmee dus mogelijk onnodig linksrijden.
- Autopark heb ik geloof ik twee keer gebruikt, heel vaak ziet 'ie gewoon de parkeerplek niet.

• Hatsjoe
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:56
Mkeespiet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:51:
[...]

Maar dan is het dus nu nog een beetje gokken? Want bij meer functionaliteit zal de prijs ook omhoog gaan zoals laatst al eens is aangekondigd door Elon (weliswaar niet in alle landen).
Ook wij verwachten de auto lang te rijden, dus ook (veel) langer dan de gemiddelde leaserijder.
De prijs van FSD is inmiddels van 6400 naar 7400 gegaan per 1 november (aldus Elon Musk, zie: https://electrek.co/2019/...increase-1000-november-1/ ), maar enkel voor landen waar Smart Summon werkt heb ik begrepen.

Maar het is inderdaad veel geld voor weinig. In de toekomst met level 3 autonomie zou het het zeker waard zijn, maar nu vind ik dat niet waard.

• eazi
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:28

eazi

LR AWD White

Kent iemand een mooie (passende) stoelbeschermer voor een familyfix (maxi cosi)?

LR AWD Wit, Aero, Zwart Int, Trekhaak - RN op 7 augustus.. Restrictie 4 nov, nog geen VIN.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-11 13:12
Het blijft glazen bol kijken om in te schatten wanneer de 'binnenkort' van het lijstje van @Mkeespiet veranderd in 'ja'.
Ik lease mijn M3, dus ik heb geen FSD genomen.
In alle eerlijkheid verwacht ik sowieso niet dat binnen de bebouwde kom (in oude Nederlandse steden...) mogelijk is met enkel de techniek aan boord van de M3, daarvoor gok ik dat je toch iets van Lidar oid nodig hebt.
AP gebruik ik 99% van de tijd op de snelweg en op 80-km wegen, daar zit voor mij de meerwaarde ook (grootste deel van mijn reizen zijn buiten de bebouwde kom :+ ). Daarom is voor mij AP genoeg.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:11
Ik zit ook nog zwaar te twijfelen maar moet zeggen dat ik ook niet zie dat binnen een jaar of 2 het ook echt gaat werken in nederland. Autopilot heeft het al super zwaar met alle vage snelweg dingen hier. Zeker spits stroken zijn nog een mega groot probleem. Hij vliegt nu niet meer direct de vangrail (een jaar geleden) maar echt prettig is niet.

Maar voor nu 3200 voor een feature die mij niet heel veel brengt (ik heb EAP 2018 waarbij bijna alle FSD is op stad en polder na. )

Tesla MX - Leaf 2.zero

• bottom line
Mkeespiet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:51:
[...]

Is gokken ja. Als je nog een hoop kosten zoekt in je zaak, voor minder belastingen te betalen, zou ik zeggen, koop het aan.

Ik denk dat er veel mensen bereid zijn om nog een deeltje extra te betalen voor een Tesla M3 met FSD en de nieuwste Tesla HW3 chip (ervan uitgaande dat je die 2de hands verder verkoopt ooit) dan M3's, waar de 2de hands koper zelf nog €8.000 moet bovenop leggen. En jij hebt het afgelopen jaren kunnen afschrijven en kunnen gebruiken op de wegen.

Mijn M3 komt sowieso wel naar de privé als hij is afgeschreven.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:10
Voor mij is het grootste manco bij FSD voor mij nog de ontbrekende verkeersbordenherkenning. Op lange ritten moet je bij bijna iedere verandering van max snelheid aan je wieltje rollen. Daarnaast is ook de kaartdata niet recent genoeg, het gebeurd geregeld dat de auto een andere max snelheid heeft dan het eigenlijk is. Voor de rest werkt het redelijk goed, hetzij wat defensief. Auto lange change heeft redelijk wat ruimte nodig, maar is al een stuk beter t.o.v. firmware 9. Bij lange ritten op de snelweg (500+ km) staat NoA bij mij 95% van de tijd aan. Het enige waar ik hem niet vertrouw is bij bepaalde wegopbrekingen, en dan vooral als er extra smalle rijstroken zijn of de lijnen ambigu. Voor mij - maar ik rij een aantal keer per jaar dat soort lange ritten - is de FSD het zeker waard.

De lane change suggesties is redelijk subtiel, maar maakt wel dat je op lange stukken minder fouten maakt met afslagen, het is een stuk duidelijker - ook al klopt de aangewezen laan niet altijd - dan alleen de gesproken aanwijzingen en de pijltjes op het scherm. Bij mijn vorige auto gebruikte ik mijn telefoon met Google Maps navigatie, en de navigatieinstructies daarvan vond ik duidelijker dan op de Tesla.

Ook nieuw voor mij, wat ik op mijn laatste trip merkte: variabele max snelheid werkt, en de auto weet wanneer het wat is. Op een stuk snelweg in Italië met 110 max en 90 bij regen, wist hij zelf dat de max 90 werd op het moment dat het begon te regenen, dat is dan wel weer heel cool. Heb ook max 50 bij mist gezien, maar geen mist gehad, dus geen idee of dat werkte.

Ik heb op ruim 3000km snelweg een paar keer een milde phantom brake gehad (een paar km afremming), maar ik rij sowieso met de voet op het pedaal. Oorzaak was een aantal keer tijdens het inhalen van een nerveuze vrachtwagen, een enkele keer onduidelijk (wellicht een brug oid).

DaCoTa wijzigde deze reactie 06-11-2019 14:28 (12%)

• bottom line
Volgens mij heeft de Tesla nog nooit zo'n accurrate kaartgegevens gehad als eender welke andere auto die ooit in mijn bezit is geweest :p
Zou eerder opmerking kunnen geven over de flitspalen die er niet instaan.

• DaCoTa
bottom line schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:31:
Volgens mij heeft de Tesla nog nooit zo'n accurrate kaartgegevens gehad als eender welke andere auto die ooit in mijn bezit is geweest :p
Zou eerder opmerking kunnen geven over de flitspalen die er niet instaan.
Ja, dat klopt ook. Maar toch worden max snelheden blijkbaar vaker veranderd dan de kaartdata, zelfs voor Google. Ik hoop dat ze de data van de verkeerdbordenherkenning automatisch verwerken in de kaartdata, dan heeft de rest van de wereld er ook nog iets aan, en niet alleen FSD gebruikers.

DaCoTa wijzigde deze reactie 06-11-2019 14:37 (3%)

• MeZZiN
Als je kaart updates wilt hebben moet je je tesla aan de wifi hangen anders worden de kaarten niet vaak genoeg geupdate.

Verder ben ik wel eens dat bord herkenning wel fijn zou zijn mijn leaf kan dat zelfs. En trouwens de eerste tesla's ook die konden zelf de matrix borden lezen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• thewizard2006
MeZZiN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:44:
Als je kaart updates wilt hebben moet je je tesla aan de wifi hangen anders worden de kaarten niet vaak genoeg geupdate.

Verder ben ik wel eens dat bord herkenning wel fijn zou zijn mijn leaf kan dat zelfs. En trouwens de eerste tesla's ook die konden zelf de matrix borden lezen.
Gaan die kaarten niet gewoon over de 4G? Op je pc hoef je toch ook geen kaart te downloaden voor de nieuwste versie. Werkt dat wel zo voor je Tesla?

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:50:
[...]

Gaan die kaarten niet gewoon over de 4G? Op je pc hoef je toch ook geen kaart te downloaden voor de nieuwste versie. Werkt dat wel zo voor je Tesla?
Er staat wel iets als de versie van de navigation data onder Software in de autoinstellingen - dus het is zeker niet alleen maar 'live 4G data'.

Twitter | Strava

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:53
Tesla gebruikt eigen navigatie data, niet Google Maps.

• thewizard2006
Ok interessant. Ik heb geen toegang tot een wifi netwerk. Hoe kan ik die mappen dan updaten? Gebruik nu voor Tesla updates zelf een hotspot wat prima werkt. Doet hij dit ook voor de mappen?

• MeZZiN
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:50:
[...]

Nee zeker niet de kaarten staat gewoon gedownload op je ssd van je Tesla. Als ze heel oud zijn haalt hij wel een versie binnen via 4G (dacht 1 keer per jaar). Maar als je recente kaarten wilt / regelmatig updates moet je hem aan de wifi hangen dan haalt elke kaart update binnen die er is. Is ook niet echt een update proces dacht ik... de versie van de kaarten hangt niet samen met de versie van je software.

en naar SC helpt ook omdat hij dan daar op de wifi gaat automatisch.

MeZZiN wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:01 (4%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• incomer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:19
Inspired schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:58:
Tesla gebruikt eigen navigatie data, niet Google Maps.
Sure? Rechtsonderin op de kaart staat namelijk het google logo. Vandaar dat ik er vanuit ging dat de kaart data van google was :).

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:35
Weet je wat fijn is? Dat mijn jongste zoon in de M3 bleef zitten omdat ik de oudste zoon even op het schoolplein ging afzetten en dat dus na 1 minuut het alarm afging. Die heeft voorlopig een Tesla fobie >:)

• PeterSelie
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-11 10:13
incomer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:10:
[...]

Sure? Rechtsonderin op de kaart staat namelijk het google logo. Vandaar dat ik er vanuit ging dat de kaart data van google was :).
Ik moet ook zeggen dat het inladen van de blokken in de map regelmatig tergend langzaam gaat. Ik gok dat de wegdata en snelheden staan opgeslagen, maar de achterliggende mapweergave wel degelijk vanuit Google wordt aangeleverd.
Count_B schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:23:
Weet je wat fijn is? Dat mijn jongste zoon in de M3 bleef zitten omdat ik de oudste zoon even op het schoolplein ging afzetten en dat dus na 1 minuut het alarm afging. Die heeft voorlopig een Tesla fobie >:)
Dan moet je voor de grap bij het superchargen 's je vriendin in de auto achterlaten wanneer je even naar binnen gaat voor een toiletbezoek. Als je de auto op slot zet mag de omgeving ook een aantal minuutjes van het alarm genieten :P

PeterSelie wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:25 (36%)

• BlakHawk
Kun je neem ik aan wel even tijdelijk uitzetten? Hopelijk wel met de functie dat als de deuren dan opengaan, je alarm wel afgaat?

• Count_B
BlakHawk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:31:
[...]

Kun je neem ik aan wel even tijdelijk uitzetten? Hopelijk wel met de functie dat als de deuren dan opengaan, je alarm wel afgaat?
Volgens mij niet maar dit komt omdat de auto automatisch op slot gaat als deze geen verbinding meer met je telefoon heeft.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:18

Kecin

Je keek.

BlakHawk schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:31:
[...]

Bij de meeste merken is dat de auto 2 maal op slot doen (dus slot, dan nog een keer slot knop). Weet niet hoe het bij een Tesla zit. Maar dan gaat "huisdierbescherming" erop, oftewel je alarm binnen en kiep/kantel vaak uit. Deuren blijven wel "armed".

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Roels1
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 17:43
Count_B schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:35:
[...]

Volgens mij niet maar dit komt omdat de auto automatisch op slot gaat als deze geen verbinding meer met je telefoon heeft.
https://www.teslarati.com/tesla-dog-mode-feature/

TM3 LR Zwart/Zwart Aero

• Count_B
Om mijn zoon nou als een hond te gaan behandelen gaat wel heel erg ver! ;)

Thanks!

• Japie81
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23:23
had dit laatst ook toen de kids even Netflix wilde kijken toen ik in de winkel was.

Oplossing: DOG MODUS aanzetten

Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• Tatteredhat
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-11 10:37
Mkeespiet schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:38:
[Afbeelding]
Ik blijft het veel te duur vinden voor wat het is. Voor die 6.4k (binnenkort waarschijnlijk 7k) kom je al heel dicht in de buurt van een trim upgrade, dat heeft echt veel meer bijwaarde.

Tatteredhat wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:42 (5%)

M3 | SR+ | Pearl White | Aero | Zwart | LM besteld: 02-10-2019 | RN: Ja | VIN: Nee

• Japie81
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23:23
Count_B schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
[...]

volgens mij zou een hond beter voor mijn M3 zijn dan mijn kinderen. 8)7 ... zo mogen ze nu ook al geen koekjes meer eten. Want heb t idee dat ze teveel naar Koekiemonster hebben gekeken ofzo, want een T*&^&%^ zooi maken zij ervan.

Japie81 wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:45 (8%)

Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Kleine dagelijkse irritatie: ik rijd op Autopilot van de A8 de A10 (Zaandam richting Utrecht) op. De snelweg heeft en houdt een Vmax van 100km/u. En ik rijd met Autopilot op 110. Op het moment dat de navigatie switcht van A8 naar A10 springt Autopilot weer terug naar 100 km/u. Gevolg: middenin de bocht valt de auto vrij plotseling terug naar 100 km/u, wat onprettig aanvoelt.

Dat moet met de snelwegovergang te maken hebben, terwijl het in de praktijk gewoon rechtdoor rijden is.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Count_B schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:39:
[...]

Thanks!
Tja, eigenlijk is het helemaal niet de bedoeling dat je kinderen achterlaat in de auto. Volgens mij gaat het alarm er ook niet op als je de climate control aan houd, maar beter gewoon dogmode zodat bijstanders ook niet in paniek raken en ramen gaan intikken.

Model 3 DM / 3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• Count_B
Deveon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:55:
[...]

Tja, eigenlijk is het helemaal niet de bedoeling dat je kinderen achterlaat in de auto. Volgens mij gaat het alarm er ook niet op als je de climate control aan houd, maar beter gewoon dogmode zodat bijstanders ook niet in paniek raken en ramen gaan intikken.
Het is niet zo dat ik 5 minuten weg ben want ten aller tijde hou ik de M3 in het zicht. Maar ff 100m meelopen zodat hij veilig de straat over kan steken moet toch geen probleem zijn ;-)

• bottom line
Deveon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:55:
[...]

Moet je wel tegen je kinderen zeggen dat ze moeten doen alsof ze een hond zijn, als mensen naar binnen kijken :+

• Tesla90
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-11 22:55
Goedemiddag allemaal,
Ik ben volledig nieuw hier en volg dit forum graag. Als het goed is ontvang ik mijn nieuwe Model 3 deze maand en ik wil deze direct blinderen en de logo's zwart maken (ik heb de rode Tesla gekozen). Nu krijg ik van een bedrijf te horen die veel hogere klasse auto's blindeert dat je de voorruit van een Tesla beter niet kunt blinderen vanwege de elektronica. Een ander bedrijf geeft aan dat dit voor hun geen probleem is, omdat ze speciale folie toepassen.

Zijn er hier mensen met ervaring in het blinderen van de voorruit en zo ja, kunnen jullie mij advies geven?

Bedankt voor de reacties alvast:)

• MeZZiN
thewizard2006 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:59:
Ok interessant. Ik heb geen toegang tot een wifi netwerk. Hoe kan ik die mappen dan updaten? Gebruik nu voor Tesla updates zelf een hotspot wat prima werkt. Doet hij dit ook voor de mappen?
Als de kaarten echt te oud worden dan haalt hij ze via 4G maar dan moet je wel geduld hebben.
[...]

Jep zeker weten. De data is van google maar de download is door tesla gemaakt.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Khayma
n.schotte schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:03:
Goedemiddag allemaal,
Ik ben volledig nieuw hier en volg dit forum graag. Als het goed is ontvang ik mijn nieuwe Model 3 deze maand en ik wil deze direct blinderen en de logo's zwart maken (ik heb de rode Tesla gekozen). Nu krijg ik van een bedrijf te horen die veel hogere klasse auto's blindeert dat je de voorruit van een Tesla beter niet kunt blinderen vanwege de elektronica. Een ander bedrijf geeft aan dat dit voor hun geen probleem is, omdat ze speciale folie toepassen.

Zijn er hier mensen met ervaring in het blinderen van de voorruit en zo ja, kunnen jullie mij advies geven?

Bedankt voor de reacties alvast:)
Ik zou het niet aanraden. Mijn wrapper/tinter doet het ook niet voor Model 3's want het blijft een risico in de donker. Verder waarom zou je je voorruit willen tinten?

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Count_B schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:00:
[...]

Het is niet zo dat ik 5 minuten weg ben want ten aller tijde hou ik de M3 in het zicht. Maar ff 100m meelopen zodat hij veilig de straat over kan steken moet toch geen probleem zijn ;-)
Oh ik doe het ook wel eens als ze in slaap gevallen zijn in de auto en het écht even nodig hebben (lees: strontvervelend waren) zodat ik rustig de boodschappen kan inruimen. Natuurlijk houd ik het ook in de gaten, maar wel met dog mode aan.

Model 3 DM / 3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• DaCoTa
[...]

Er was iets met de map data van Tesla, dus heb even gegoogled want ik wist het niet meer:
The most recent Tesla navigation system is proprietary, and reportedly was built using open source software from Mapbox and Valhalla. The overlay map is still from Google, and especially on cars with just one screen, it gives the impression to some people that the navigation is from Google. But it never was.

In past years, Google often gave much better routes, especially in areas with heavy traffic and alternate routes, and a person who tried using a smartphone and the car for navigation at the same time could see a big difference. The latest software will give a route that’s likely to be closer to what Google gives. In some cases, it will be much better because Tesla’s navigator now supports HOV lanes, and in many areas, EVs can operate in HOV lanes with fewer passengers.
Dit is van eind 2018, dus kan alweer anders zijn natuurlijk. Maar ik wist wel dat het niet 100% Google Maps was. Volgens mij is het de combinatie van Google Maps voor display, onboard maps voor extra data (max snelheden, aantal lanes, etc) en Tesla server side voor de navigatie planning.

• MeZZiN
Wij hebben het ook wel gedaan naar zuid frankrijk dan slapen ze gewoon falcon wing door op micro kier en airco gewoon aan kan best we zijn vlakbij.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• thewizard2006
DaCoTa schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:10:
[...]

Er was iets met de map data van Tesla, dus heb even gegoogled want ik wist het niet meer:

[...]

Dit is van eind 2018, dus kan alweer anders zijn natuurlijk. Maar ik wist wel dat het niet 100% Google Maps was. Volgens mij is het de combinatie van Google Maps voor display, onboard maps voor extra dta (max snelheden, aantal lanes, etc) en Tesla server side voor de navigatie planning.
hmm ok ik was inderdaad altijd in de veronderstelling dat het "gewoon" google maps was. Dezelfde als die je opent op je telefoon of computer zeg maar.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de ervaringen : Zijn er mensen die naar Zuid-Italie zijn gereden met een M3? En hoe beviel dat qua laden?

Is het al bijna vrijdag?

• Rto1964
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19:42
https://teslamotorsclub.c...tie-italië.32665/page-113

Leef je uit! Vanaf 2019 ook ervaringen van M3 rijders.

Rto1964 wijzigde deze reactie 06-11-2019 17:07 (4%)

• DaCoTa
DennusB schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:44:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen : Zijn er mensen die naar Zuid-Italie zijn gereden met een M3? En hoe beviel dat qua laden?
Mag Midden-Italië ook? Superchargers voldoende. Wel een paar keer gekeken naar een openbare paal, maar niet gebruikt. Wel een keer geprobeerd maar die paal reageerde op geen enkele pas die ik had (Greenflux, NewMotion, Maingau en Chargemap). Verder stopcontact gebruikt, zie een post van mij van een paar dagen geleden.

• Taro
  • Laatst online: 23:00
Liegebeest schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:37:
Dat heb ik regelmatig, maar alleen met het naar-beneden-kantellen. Het helpt om tijdens het rijden nog eens op mijn naam in de profiel-selectie te tikken. Daarmee wordt de rechter spiegel naar de juiste positie gedwongen.

Echt heel irritant en idd gevaarlijk. Zo stom dat deze bug er nog steeds / weer in zit.
Ik heb dit gisteren voor het eerst gehad en vandaag ook al 2x. Na het achteruitrijden gaat de linkerspiegel wel weer netjes omhoog, maar de rechterspiegel blijft naar beneden gericht (dus niet ingeklapt). Klikken op het bestuurdersprofiel lost dit inderdaad op.
Inspired schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:14:
[...]

Nee, ligt echt aan de auto. Begreep van een collega dat het bij hem nog extremer is. Het lijkt wel een beetje afhankelijk te zijn van de buiten temp. Als het wat warmer buiten is dan lijkt het wat beter te kloppen. In de zomer namelijk ook niet echt problemen gehad. Met lagere temps buiten is 20/21 vaak een stuk kouder. Toch wel wat jammer dat de basics van de auto wat te wensen over laten.
Ik heb doorgaans de verwarming op 20 graden staan, maar gisteren heen en op de terugweg op 21,5 graden gezet en zelfs de stoelverwarming op standje 2. Ik heb het idee dat de binnenkomende frisse lucht niet goed genoeg opgewarmd kan worden als het dus kouder is.

I‘m not buying $BTC, I‘m selling fiat | Bitcoin prijzen vergelijken | PVOutput | Tesla Model 3 Performance

• bottom line
21 november! *O*
Aandelen bijkopen? :9

bottom line wijzigde deze reactie 06-11-2019 17:49 (49%)

• DaCoTa
laat maar

DaCoTa wijzigde deze reactie 06-11-2019 17:52 (86%)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De laadcurve met 2019.36.1 volgens ABR

Nieuw

Huidig

revolution-nl wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:22 (170%)

• Taro
Ik heb de voorraad aangevuld :)

@revolution-nl Gewoon [embed] eromheen zetten, met bij de laatste een / voor embed.

Taro wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:19 (13%)

I‘m not buying $BTC, I‘m selling fiat | Bitcoin prijzen vergelijken | PVOutput | Tesla Model 3 Performance

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:41
Waar staat de afkorting SoC voor :?
(in de TS gekeken, maar die staat er niet bij)

@TS Kan je deze opnemen in de topicstart :?

ybos wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:46 (22%)

• aip
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
ybos schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:42:
Waar staat de afkorting SoC voor :?
(in de TS gekeken, maar die staat er niet bij)
State of Charge

• DaCoTa
Ook interessant: Dus v3 maakt niet zoveel meer uit, zolang de bezettingsgraad laag genoeg is bij een supercharger en je bij een v2 dus een A/B paar voor jezelf hebt of de eerste bent.

DaCoTa wijzigde deze reactie 06-11-2019 18:50 (15%)

• J_Appelstroop
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 20:20
Vraagje: ik heb sinds vandaag een verzwaring van de hoofdaansluiting gehad naar 3x25A waardoor ik eindelijk mijn EVbox Homeline kan gebruiken voor mijn M3 SR+. Ik zie echter dat hij maar met 24km/u laadt. 220v en 16A. Ik kan echter niet zien hoeveel fasen en dus hoeveel KW. Weet iemand hoe ik kan zien hoe veel KW hij ter beschikking heeft?

• Taro
@J_Appelstroop 24 km/u klinkt als 1-fase. Volgens mij zie je een rondje om het aantal Ampère in de app als het 3-fase is.

Taro wijzigde deze reactie 06-11-2019 19:05 (4%)

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:46
Je kunt ook wisselen van kilometers naar percentage (in de auto) dan zie je wel het aantal kW in de app. Tenminste, ik zie dat wel en heb alles op percentages staan.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• J_Appelstroop
Dank voor de reacties. Zal morgen EVbox benaderen dat er iets niet goed gaat. Lijkt inderdaad op 1 fase.

• aip
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
J_Appelstroop schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:22:
Dank voor de reacties. Zal morgen EVbox benaderen dat er iets niet goed gaat. Lijkt inderdaad op 1 fase.
Meterkast naar 3 fase is één ding, maar is de lader ook via drie fase gekoppeld in de meterkast? Is er een drie-fase aardlekschakelaar, om maar wat te zeggen (De drie fases moeten gelijk geschakeld zijn op de aardlek heb ik begrepen). Dus een aardlekschakelaar van drie groepen 'breed' zou er moeten zijn. Anders is de lader misschien op een fase aangesloten?

Edit: zo teruglezend denk ik te begrijpen dat je lader er hing voor de verzwaring? Dan lijkt mij het niet onwaarschijnlijk dat de lader aan één fase hangt, want de netbeheerder gaat daar niets aan veranderen; dat is achter de hoofdaansluiting.

aip wijzigde deze reactie 06-11-2019 19:50 (17%)

• J_Appelstroop
aip schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:45:
[...]

Meterkast naar 3 fase is één ding, maar is de lader ook via drie fase gekoppeld in de meterkast? Is er een drie-fase aardlekschakelaar, om maar wat te zeggen (De drie fases moeten gelijk geschakeld zijn op de aardlek heb ik begrepen). Dus een aardlekschakelaar van drie groepen 'breed' zou er moeten zijn. Anders is de lader misschien op een fase aangesloten?

Edit: zo teruglezend denk ik te begrijpen dat je lader er hing voor de verzwaring? Dan lijkt mij het niet onwaarschijnlijk dat de lader aan één fase hangt, want de netbeheerder gaat daar niets aan veranderen; dat is achter de hoofdaansluiting.
Dank je. De lader zit in de meterkast op een 3 fase groep. Ik kon hem alleen tot vandaag niet gebruiken. Voor de zekerheid even de kap eraf gehaald om te checken of de 3 fasen ook wel zijn aangesloten op de groepen en dit is inderdaad het geval. Het enige dat ik kan bedenken is dat er in de lader zelf, al dan niet softwarematig, iets niet goed zit.

• Zensu
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20-11 13:15
Iemand ervaring met spoiler of splitter aftermarket? Op dit moment heb ik deze gevonden https://www.autosportmebu...esla-model-3-splitter-v1/

https://www.autosportmebu...odel-3-spoiler-extension/ spoiler lijkt niet op de orginele...

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:48
eazi schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:03:
Kent iemand een mooie (passende) stoelbeschermer voor een familyfix (maxi cosi)?
Heb er een zwarte badhanddoek onder liggen, werkt prima :)
Pagina: 1 ... 75 ... 91 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True