Welke versie draaien jullie nu? Raar dat die knop er niet bij staat bij jou. Ik had iets soortgelijks en ben even langsgereden bij het SeC in Groningen (kom er vaak langs op weg naar huis) en ik moest een service-afspraak maken voor een update op locatie.DM_ schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:30:
[...]
Same here, echt al een stuk of 8, 9 meldingen gehad de afgelopen 2 maanden dat een update klaar staat maar of ik nou via de wifi op kantoor of hotspot in de auto verbindt doet het niks....
Las ergens dat de usb ontkoppeling misschien kan helpen. Nog niet geprobeerd. Was van plan om een service in te plannen, maar in de tesla app staat de knop er niet bij. En de chat op de website blijft ook maar grijs, doen ze dit uberhaupt nog?
Dat heb ik ook. Voor een eenmanszaak maakt het niet uit. Als het adres maar klopt en er BTW is vermeld.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:12:
Iemand hier ook die de M3 op zijn eemanszaak heeft gekocht? Ik heb de factuur van de auto netjes op mijn zaak gehad, maar de supercharger factuur is ineens prive gericht. Weet iemand of dit erg is voor btw / belasting? Ik heb tesla al een paar keer gevraagd het aan te passen, maar geen gehoor gekregen.
Ik laat zelfs als ik bijv een mobiel of laptop koop op de zaak de factuur bewust op mijn naam zetten. Zo heb je in ieder geval 2 jaar garantie als consument. Als het op bedrijfsnaam staat doen ze vaak moeilijk als ik het voor service inlever na 1 jaar. Ze geven dan aan dat je als bedrijf namelijk geen aanspraak kan maken op consumentenrecht. Natuurlijk komen ze daar niet weg en zijn ze verplicht een deugdelijk product te leveren, ook al is het na 2 jaar. Maar om al dat gezeik te voorkomen gewoon op je eigennaam zetten als je ZZP'er bent.
Heb jij je auto al in bezit dan?
Want, dit herken ik niet. Je zou ergens een betaalmiddel moeten opgeven neem ik aan. Hoe moet je anders betalen?
Ik wilde zeggen, bel even met Tesla, maar ben bang dat ze je niet snel kunnen helpen. Sterker nog, je zal moeilijk iemand te pakken kunnen krijgen.
Daarnaast heb ik begrepen dat je bij een SuC nog steeds kan laden tot 150 euro. En pas als dat betaald is mag je weer laden. Anders zou ik dat gewoon doen en in je account je laadsessies bijhouden dat je niet boven de 150 euro uitkomt.
Hebben jullie de update v10 al? Mijn M3 werd geleverd met v9 maar hij geeft aan dat de auto up to date is. (Is verbonden met WIFI)
De meeste geloof ik al 3 of 4 weken gelden.Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:15:
Hebben jullie de update v10 al? Mijn M3 werd geleverd met v9 maar hij geeft aan dat de auto up to date is. (Is verbonden met WIFI)
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
voorbeeld van vandaag: Opgeladen tot, /vertrokken met 80% SoC, 20kWh verbruikt, 38% SoC resterend = 42% SoC verbruikt.
Netto capaciteit 20/42*100 = +/- 47.6kWh.
Vandaag weer keurig 155wh/km gereden, inclusief wat sportiviteit doordat een Audi, en later een BMW erom vroegen vernedert te worden
Ik merk wel dat de Tesla bepaald gedrag uitlokt, met name bij bestuurders van Duitse bolides. Ik heb al een paar capriolen meegemaakt welke ik met mijn ICE nooit meemaakte.
[ Voor 33% gewijzigd door revolution-nl op 01-11-2019 11:41 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Voor de liefhebbers. Ik heb de 12v vanuit het console doorgetrokken naar mijn wireless charger. Pak nu maximaal 3 amps . Amperage van de voorste USB poorten is begrenst en heb nu beide poorten vrij voor data.
Hoe ik het gedaan hebt staat gedeeltelijk op:
https://teslamotorsclub.c...orste-usb-poorten.171717/
Was een klusje van 30 minuten
Hoe ik het gedaan hebt staat gedeeltelijk op:
https://teslamotorsclub.c...orste-usb-poorten.171717/
Was een klusje van 30 minuten
Eenmanszaak en jij zelf privé zijn één en dezelfde rechtspersoon. M.a.w. is dit geen enkel probleemVerwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:12:
Iemand hier ook die de M3 op zijn eemanszaak heeft gekocht? Ik heb de factuur van de auto netjes op mijn zaak gehad, maar de supercharger factuur is ineens prive gericht. Weet iemand of dit erg is voor btw / belasting? Ik heb tesla al een paar keer gevraagd het aan te passen, maar geen gehoor gekregen.
Voor de liefhebbers, net deze playlist geluisterd, wow!
Dit is echt een afspeellijst voor jou… Perfect Sound - HiFi Audiophile Quality Music van clownnl
https://open.spotify.com/...si=3pqnx50ARIaBXTYXfqVxAA
Dit is echt een afspeellijst voor jou… Perfect Sound - HiFi Audiophile Quality Music van clownnl
Dat doet elke vlotte EV kan ik je uit ervaring vertellen. Hard accelereren wekt bij een bepaalde groep een soort oerdrift op om zich bij een volgend stoplicht te willen bewijzen ofzo.. Ben al eens door zo'n idioot met 130 met zwarte wolken uit zn uitlaat ingehaald op een 80km weg, waar ik stopte met accelereren bij de 90km/u wou ie daarna nog even laten zien dat ie toch ook echt zelf wel een snelle bak had (VW Passat van dik 60k..revolution-nl schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:21:
[...]
Ik merk wel dat de Tesla bepaald gedrag uitlokt, met name bij bestuurders van Duitse bolides. Ik heb al een paar capriolen meegemaakt welke ik met mijn ICE nooit meemaakte.
Kan wel eens zijn dat ze het bij een Tesla juist niet meer proberen omdat ze al te vaak vernederd zijn
Ja, banden zijn overgezet op de originele velgen. Voor de 20" gaven ze overigens aan dat ik rekening moest houden met tijdelijk andere velgen tijdens de winter, naast comfort één van de redenen voor mij geweest om voor 19" te gaan.thewizard2006 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:02:
[...]
Heb je wel gewoon je velgen gehouden? Ik moet ook winterbanden er onder zetten maar wil natuurlijk niet mijn 19inch velgen kwijt
Vandaar dat ik er ook achteraan ga. Euromaster is echter de officiële Tesla partner, dus ik wil er in principe van uitgaan dat ze beide belangen behartigen.leekers schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:25:
[...]
Hou er rekening mee dat als Tesla Type W voorschrijft en jij er type V onderzet er bij een eventueel ongeval je verzekering weleens problemen kan opleveren
Vanochtend Euromaster gesproken, die geven aan de dit in opdracht van de LM zo is gedaan. De LM heb ik gesproken, gaan het uitzoeken en bellen mij nog terug en zijn ook van mening dat het een W moet zijn ipv V.
Wat betreft de bandenspanning geeft Euromaster aan dat het voor Tesla 3.1 moet zijn, terwijl Elon laatst zei dat 3.1 de max is, waarbij ik dus nu al na een paar km 3.2 bar zie staan en na een snelwegrit met 10-15 graden zal dat wel nog hoger worden. Benieuwd of dat wel lekker blijft rijden, want ik merk nu al dat tov 2.7/2.8 bij snel optrekken met 3.1 het contact met de weg een stuk minder is en de voorwielen gaan trillen en los lijken te komen van de weg.
Afijn, ik wacht even op reactie van de LM.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 01-11-2019 12:13 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik zit nog op 28.3.1, deze is de eerste dag na ontvangst via lte gedownload. Was die al aan het doen op de parkeerplaats bij Tesla. Heb de afgelopen maanden ook bijna geen tijd gehad om er mee bezig te houden, maar inmiddels na een aantal pogingen ben ik het wel zat. M'n collega kan bijv. wel gewoon updates ontvangen van de kantoor wifi.Eddos schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:40:
[...]
Welke versie draaien jullie nu? Raar dat die knop er niet bij staat bij jou. Ik had iets soortgelijks en ben even langsgereden bij het SeC in Groningen (kom er vaak langs op weg naar huis) en ik moest een service-afspraak maken voor een update op locatie.
Ik heb de auto inmiddels al 3 wekenHunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:07:
[...]
Heb jij je auto al in bezit dan?
Want, dit herken ik niet. Je zou ergens een betaalmiddel moeten opgeven neem ik aan. Hoe moet je anders betalen?
Ik wilde zeggen, bel even met Tesla, maar ben bang dat ze je niet snel kunnen helpen. Sterker nog, je zal moeilijk iemand te pakken kunnen krijgen.
Daarnaast heb ik begrepen dat je bij een SuC nog steeds kan laden tot 150 euro. En pas als dat betaald is mag je weer laden. Anders zou ik dat gewoon doen en in je account je laadsessies bijhouden dat je niet boven de 150 euro uitkomt.
Nog niet meegemaakt met een ICE. Wel al twee keer meegemaakt dat Peetjes het nodig vonden om hun overbodige extra uitgave te verantwoorden om naast mijn SR+ met vol vermogen weg te accelereren.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:58:
[...]
Dat doet elke vlotte EV kan ik je uit ervaring vertellen. Hard accelereren wekt bij een bepaalde groep een soort oerdrift op om zich bij een volgend stoplicht te willen bewijzen ofzo.. Ben al eens door zo'n idioot met 130 met zwarte wolken uit zn uitlaat ingehaald op een 80km weg, waar ik stopte met accelereren bij de 90km/u wou ie daarna nog even laten zien dat ie toch ook echt zelf wel een snelle bak had (VW Passat van dik 60k..).
Kan wel eens zijn dat ze het bij een Tesla juist niet meer proberen omdat ze al te vaak vernederd zijn
Dan moet je gewoon ff een tikkie harder op je gaspedaal drukken, dan zijn ze nergens meer te bekennenDuikKees schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:41:
[...]
Nog niet meegemaakt met een ICE. Wel al twee keer meegemaakt dat Peetjes het nodig vonden om hun overbodige extra uitgave te verantwoorden om naast mijn SR+ met vol vermogen weg te accelereren.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Met Peetjes bedoel ik de Tesla M3Peetjes.. Als ik die bij zou moeten houden dan zit ik mijn rechtervoet in de frunk.DennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:00:
[...]
Dan moet je gewoon ff een tikkie harder op je gaspedaal drukken, dan zijn ze nergens meer te bekennen
Ik dacht dat het een autocorrect was van "petjes"DuikKees schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:03:
[...]
Met Peetjes bedoel ik de Tesla M3Peetjes.. Als ik die bij zou moeten houden dan zit ik mijn rechtervoet in de frunk.

Eeh szwah wat zit jij walla billa ik zweerDennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:03:
[...]
Ik dacht dat het een autocorrect was van "petjes"![]()
![]()
haha, nee joh. laat die maar lekker gaan, ben ook jong geweest. Niets is leuker om te denken dat je met een 1996 Golfje 1.6 er een Tesla met piepende bandjes hebt uitgetrokken.. been there done that..DennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:03:
[...]
Ik dacht dat het een autocorrect was van "petjes"![]()
![]()
Met mijn Puch Maxi trok vroeger ook alle auto's eruitDuikKees schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:10:
[...]
haha, nee joh. laat die maar lekker gaan, ben ook jong geweest. Niets is leuker om te denken dat je met een 1996 Golfje 1.6 er een Tesla met piepende bandjes hebt uitgetrokken.. been there done that..

Je kan je betaalgegevens updaten via de URL https://www.tesla.com/nl_NL/payment/save-detailsKhayma schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:48:
[...]
Grappig, als ik inlog op mijn account zie ik die hele tab niet. Ga ik via jouw URL er naar toe dan zie ik de pagina met details wel.. Zou je miss de url kunnen delen waar je je cc gegevens invoert voor SuC want ik zie geen Model 3 in mijn account (wel in mijn app) dus kan die niet instellen.
Als ik naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history ga zie ik daar wel mijn SuC sessies staan in tabel vorm, maar geen PDF factuur. Verstuurt Tesla die helemaal niet? Want een nette factuur inclusief het BTW-nummer van Tesla zou wel handig zijn voor mijn administratie.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
In die tabel kan je op ‘bekijk rekening’ klikken en dan krijg je een factuur in pdf te zien.RichieB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:24:
[...]
Je kan je betaalgegevens updaten via de URL https://www.tesla.com/nl_NL/payment/save-details
Als ik naar https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history ga zie ik daar wel mijn SuC sessies staan in tabel vorm, maar geen PDF factuur. Verstuurt Tesla die helemaal niet? Want een nette factuur inclusief het BTW-nummer van Tesla zou wel handig zijn voor mijn administratie.
Onhandig genoeg wel per laadsessie en dus niet per periode verzameld.
Ik zie het hier op m’n telefoon:RichieB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:29:
@Smobbo Ik zie geen "bekijk rekening" link. Waar zou die moeten staan? Welke URL is dat? Misschien kan ik die handmatig oproepen..
[Afbeelding]
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history
Ja, maar wat is de link die naar de rekening gaat? Op de payment-history heb ik verder geen links meer staan.Smobbo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:35:
[...]
Ik zie het hier op m’n telefoon:
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/payment-history
RichieB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:36:
[...]
Ja, maar wat is de link die naar de rekening gaat? Op de payment-history heb ik verder geen links meer staan.
M3 | ||
![]() |
Jij mist een linkje
[ Voor 7% gewijzigd door Eddos op 01-11-2019 13:50 ]
Dude! Dit klinkt al heerlijk in mijn woonkamer, arme burenWackmack schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:55:
Moet je wel zeggen of je het met of zonder sub hebt geluisterdWackmack schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:55:
Wellicht een Adblocker of zo aan staan?RichieB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:29:
@Smobbo Ik zie geen "bekijk rekening" link. Waar zou die moeten staan? Welke URL is dat? Misschien kan ik die handmatig oproepen..
[Afbeelding]
Uiteraard, maar zonder maakt geen verschil. Ik heb Tesla Service een mailtje gestuurd.. wordt weer gezeur om alsnog die rekeningen te krijgen.Hunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:21:
[...]
Wellicht een Adblocker of zo aan staan?
Ik dacht even in de file mijn jas uit te doen, de autopilot stond aan.. Zodra ik mijn gordel los klikte begon alles te piepen, abort, abort, rood stuurwiel op het scherm, auto ging op de rem, alarmlichten sprongen aan...
Niet voor herhaling vatbaar
Mocht ooit mijn gordelsensor tijdens het rijden kapot gaan weet ik wat ik kan verwachtenDivak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:43:
Ik dacht even in de file mijn jas uit te doen, de autopilot stond aan.. Zodra ik mijn gordel los klikte begon alles te piepen, abort, abort, rood stuurwiel op het scherm, auto ging op de rem, alarmlichten sprongen aan...![]()
Niet voor herhaling vatbaar
Verwijderd
Putting Model S in range mode is the opposite of launch mode, as it minimizes performance in favor of range. Show should be called “Low Gear”!
— Elon Musk (@elonmusk) 1 november 2019
Is vast mogelijk maar ik weet even niet meer hoe. Ik rij 90 op een weg waar Tesla denkt dat ik 130 mag. Is echter 90. Ik wil de cruise en/of AP aanzetten en er voor zorgen dat hij dus 90 pakt en dus niet 130. Dus, hoe zorg ik ervoor dat AP/cruise de huidige snelheid pakt en niet de 130.
Hoe doe ik dat?
Hoe doe ik dat?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Rechterwieltje op je stuur naar beneden draaien en zelf bijstellen?
Was dat gewoon niet cruise aanzetten? Dat hij dan je huidige snelheid pakt?Inspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:09:
Is vast mogelijk maar ik weet even niet meer hoe. Ik rij 90 op een weg waar Tesla denkt dat ik 130 mag. Is echter 90. Ik wil de cruise en/of AP aanzetten en er voor zorgen dat hij dus 90 pakt en dus niet 130. Dus, hoe zorg ik ervoor dat AP/cruise de huidige snelheid pakt en niet de 130.
Hoe doe ik dat?
Ja. Dat is redelijk knaken als ik maar 90 mag en AP/cruise gaat naar 133. Dacht dat er een manier was om snel de huidige snelheid te pakken. Maar misschien ook niet.nannoe schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:13:
Rechterwieltje op je stuur naar beneden draaien en zelf bijstellen?
Nee. Die pakt ook max snelheid + offset.Hunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:24:
[...]
Was dat gewoon niet cruise aanzetten? Dat hij dan je huidige snelheid pakt?
[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 01-11-2019 18:37 ]
Heeft dat misschien iets met op relatief te zetten te maken in de instellingen? Ik heb het wel gezien namelijk. Hij pakt wel je huidige snelheid.... dat heb ik net nog meegemaakt tijdens het rijden. En ik moest klikken op de max snelheid, zodat hij de max snelheid + offset pakte. Stond wel op absoluut volgens mij.Inspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:36:
[...]
Ja. Dat is redelijk knaken als ik maar 90 mag en AP/cruise gaat naar 133. Dacht dat er een manier was om snel de huidige snelheid te pakken. Maar misschien ook niet.
[...]
Nee. Die pakt ook max snelheid + offset.
Wat net niet bij mij werkte dat de automatische ruitenwisser het niet meer deed terwijl het regende. Ik heb het maar op handmatig gezet.
[ Voor 9% gewijzigd door Hunkaroglu op 01-11-2019 18:51 ]
Dacht ik ook. Maar kreeg het vandaag niet meer voor elkaar. 
2019.36.1 release aanstaande? Geen idee of dit een early access bestuurder is.
https://mobile.twitter.co...tatus/1190155722153005057
2019.36.1 release aanstaande? Geen idee of dit een early access bestuurder is.
https://mobile.twitter.co...tatus/1190155722153005057
Mijn LR AWD heeft via de LM bij Profile gekregen: Vredestein Wintrac Pro 235/45 R 18 98V. De zomer-Michelins die eronder zaten waren 98Y.Taro schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:12:
Vanochtend Euromaster gesproken, die geven aan de dit in opdracht van de LM zo is gedaan. De LM heb ik gesproken, gaan het uitzoeken en bellen mij nog terug en zijn ook van mening dat het een W moet zijn ipv V.
Het viel me ook op. Maar als fact check: waar in de handleiding hebben jullie gevonden dat 't W's moeten zijn? Ik lees alleen P235/45R18.
Profile had ze 's middags op 3,4 bar afgeleverd, echt veels te gortig! Je merkte het inderdaad aan minder contact met de weg en een wat hobbelig rijgedrag. Op de Profile bandenspanningkaart staat de Model 3 nog niet, maar wel de S met 3,2 bar. Ik denk dus dat ze die maar gepakt hebben +0,2 bar voor compensatie bij lage temperaturen.Wat betreft de bandenspanning geeft Euromaster aan dat het voor Tesla 3.1 moet zijn, terwijl Elon laatst zei dat 3.1 de max is, waarbij ik dus nu al na een paar km 3.2 bar zie staan en na een snelwegrit met 10-15 graden zal dat wel nog hoger worden. Benieuwd of dat wel lekker blijft rijden, want ik merk nu al dat tov 2.7/2.8 bij snel optrekken met 3.1 het contact met de weg een stuk minder is en de voorwielen gaan trillen en los lijken te komen van de weg.
Ik heb 'm teruggebracht naar 3,1 bar bij een graad of 12 buiten. Nu 's ochtends keurig 2,9 bar en bij langere ritten komt-ie op 3,2. Veel beter rijgedrag.
Ik volg het graag eventjes.Afijn, ik wacht even op reactie van de LM.
Zoveel irritante "kleine" bugs
Gisteren telefoonsleutel die het ineens niet meer doet. Spotify die continue er mee stopt en nu kan ik via de app de auto niet wakker maken. Ook door de app gedwongen te stoppen en opnieuw opstarten lukt dit niet. Phantom breaks om niets. Je zou toch zeggen dat, aangezien zoveel mensen er last van hebben, dit toch hoog op de prio lijst staat.
Blijkbaar Geen Top prioriteit......
Blijkbaar Geen Top prioriteit......
[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 01-11-2019 20:32 ]
@roderickvd met een normale AWD zijn de Vs prima. Dat is tm 240 km/h. Moet de 2019.36.1 niet de top speed met 5% verhogen.
@Taro heeft een LR AWD met P upgrade. Dus die heeft een top van 261. Daarom heeft hij minimaal W nodig.
@thewizard2006 ze zijn te druk geweest met games, caraoke en andere “nuttige” zaken.
@thewizard2006 ze zijn te druk geweest met games, caraoke en andere “nuttige” zaken.
[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 01-11-2019 21:08 ]
Heeft jouw M3P een achterspoiler? Als die mist is je topsnelheid gelijk aan die van de LR AWD: 233kmh.Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:10:
@Inspired Nee, geen sticker. Ik heb wel een vermoeden waar de verwarring vandaan komt, een Performance heeft doorgaans geen 19" velgen, dan is het dus in hun ogen waarschijnlijk een LR en dan voldoen deze banden wél prima, ondanks dat ik een W heb besteld.
De "performance pack" unlocked de 261kmh top.
Hij heeft geen P upgrade pack, maar wel de P software. Lucky bastard.eckru schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:02:
[...]
Heeft jouw M3P een achterspoiler? Als die mist is je topsnelheid gelijk aan die van de LR AWD: 233kmh.
Precies, zo'n "sleeper", heerlijk. Die is maxed op 233kmh.Inspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:04:
[...]
Hij heeft geen P upgrade pack, maar wel de P software. Lucky bastard.
Een P is wel iets meer dan software in vergelijk met de LR AWD
P heeft een andere achtermotor dan de LR AWD: 275pk voor de P vs 245pk voor de LR AWD. Voorste motor is bij beiden gelijk (187pk).
Nee hoor. Alleen software. Tesla heeft een tijd een paar LR AWD Base Performance verkocht. Of wat de naam ook was, Die heeft @Taro onder andere. Dus; een normale LR AWD maar dan met P software upgrade. Dus qua acceleratie en topspeed gelijk aan Performance. Motoren zijn identiek. Alleen andere software.eckru schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:10:
[...]
Precies, zo'n "sleeper", heerlijk. Die is maxed op 233kmh.
Een P is wel iets meer dan software in vergelijk met de LR AWD
P heeft een andere achtermotor dan de LR AWD: 275pk voor de P vs 245pk voor de LR AWD. Voorste motor is bij beiden gelijk (187pk).
Vandaar ook; https://www.change.org/p/tesla-unleash-the-lr-awd
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 01-11-2019 21:17 ]
Verwijderd
Vandaag na maanden wachten m'n koplamp laten vervangen. Duurde even, maar alles wel weer prima uitgevoerd. Had ook gele randen om m'n scherm. Fixen ze nu met een UV lamp. En ik moet zeggen, niets meer van te zien. Prima. Moest wel 3 uur wachten daar, dus laptopje mee en daar gewerkt.
Hoorde ook dat je ze straks weer kan bellen. SC Den Haag overigens. Lang wachten, maar het werk wordt goed gedaan.
M'n issue lijst is echter wederom niet leeg; nog last van een error als sentry mode een aantal uur aanstaat. Nieuwe bug sinds V10.
Helaas is er altijd wel wat.. na 1 jaar nog niet zonder een issue rond gereden. Dan weer dit, dan weer dat. Op het werk is er ook iemand met een Kona, die heeft nog veel meer gedoe, dus wellicht moet ik maar blij zijn
Hoorde ook dat je ze straks weer kan bellen. SC Den Haag overigens. Lang wachten, maar het werk wordt goed gedaan.
M'n issue lijst is echter wederom niet leeg; nog last van een error als sentry mode een aantal uur aanstaat. Nieuwe bug sinds V10.
Helaas is er altijd wel wat.. na 1 jaar nog niet zonder een issue rond gereden. Dan weer dit, dan weer dat. Op het werk is er ook iemand met een Kona, die heeft nog veel meer gedoe, dus wellicht moet ik maar blij zijn
Verwijderd
Vroeger waren ze inderdaad identiek, nu niet meer. Ze hebben in ieder geval verschillende part no.'s.Inspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:14:
[...]
Nee hoor. Alleen software. Tesla heeft een tijd een paar LR AWD Base Performance verkocht. Of wat de naam ook was, Die heeft @Taro onder andere. Dus; een normale LR AWD maar dan met P software upgrade. Dus qua acceleratie en topspeed gelijk aan Performance. Motoren zijn identiek. Alleen andere software.
Vandaar ook; https://www.change.org/p/tesla-unleash-the-lr-awd
Die koplampen zijn drama. Heb ze ook beiden laten vervangen. Wordt buiten garantie nog feest met €1250+ per lamp. Helaas hebben ze de lampen niet goed afgesteld, dus ik verblind nu iedereen. Geen trek om weer een middag op te offeren, dus ga maar naar de lokale autogarage. Gele scherm moet ik ook nog. Helaas kon dat nog niet in Duiven.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:15:
Vandaag na maanden wachten m'n koplamp laten vervangen. Duurde even, maar alles wel weer prima uitgevoerd. Had ook gele randen om m'n scherm. Fixen ze nu met een UV lamp. En ik moet zeggen, niets meer van te zien. Prima. Moest wel 3 uur wachten daar, dus laptopje mee en daar gewerkt.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik zit op 19.32.11.1, M3 SR+;Eddos schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:40:
[...]
Welke versie draaien jullie nu? Raar dat die knop er niet bij staat bij jou. Ik had iets soortgelijks en ben even langsgereden bij het SeC in Groningen (kom er vaak langs op weg naar huis) en ik moest een service-afspraak maken voor een update op locatie.
Ik zit totaal niet bij een SeC in de buurt, maar heb wel een sales nummer van Veenendaal ergens. Misschien die maar gewoon bellen.
Best raar dat er gewoon geen contact met die mensen te krijgen is.
Na wat heen en weer gemaild met Tesla heb ik toch de mistlampen gekregen.
Ten tijde van de bestelling waren de mistlampen voor de SR+ nog aanwezig in het configuratieoverzichtje. Bij levering waren deze niet aanwezig.
Nu worden ze volgende maand als retrofit alsnog ingebouwd. Mooi opgelost door Tesla.
Ten tijde van de bestelling waren de mistlampen voor de SR+ nog aanwezig in het configuratieoverzichtje. Bij levering waren deze niet aanwezig.
Nu worden ze volgende maand als retrofit alsnog ingebouwd. Mooi opgelost door Tesla.
Seal RWD / Black / Light blue interior
Netjes @bblikman
Tesla kan beter stoppen met zoveel te wijzigingen. Het is geen BTO dus dit is altijd onhandig. Zul je nu ook weer zien met de velgen op de P. Mensen bestellen één met zilveren velgen en krijgen er één met donkere. Sommige zijn blij, anderen willen toch zilver. Tijd om dit allemaal op te lossen hebben ze niet.
@Joe Dancen update erin? Kun je die scheduled charge/climate ook in de app instellen? En kun je eens kijken of die 6AM hardcoded is of ook aan te passen is? Thanks!
Tesla kan beter stoppen met zoveel te wijzigingen. Het is geen BTO dus dit is altijd onhandig. Zul je nu ook weer zien met de velgen op de P. Mensen bestellen één met zilveren velgen en krijgen er één met donkere. Sommige zijn blij, anderen willen toch zilver. Tijd om dit allemaal op te lossen hebben ze niet.
@Joe Dancen update erin? Kun je die scheduled charge/climate ook in de app instellen? En kun je eens kijken of die 6AM hardcoded is of ook aan te passen is? Thanks!
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 02-11-2019 08:34 ]
LM gesproken, die geven aan dat zij dit niet hebben bepaald. LM heeft Euromaster benaderd en die geven aan in de winter standaard 1 snelheidscategorie lager te monteren. Vandaar dus de V ipv W. LM kan zich daar in vinden, omdat winterse omstandigheden het doorgaans niet toelaten om de max snelheid van de auto te gebruiken. Het is in ieder geval geen kostenbesparing vanuit de LM geweest en daar vertrouw ik ze wel in.
Voor de volledigheid: Voor een LR met 19" is V prima, ik heb een LR Performance met 19", dat ligt dit dus anders. en daar is dit ook prima voor (correctie).
Ik zal maandag nog wel even aangeven dat als een W in het contract gecalculeerd is en dat er ook standaard W zomerbanden op zitten, dat het aan mij is om te bepalen of ik de max wil rijden en niet aan Euromaster. En dat men dat niet zonder het vooraf te vermelden zelf kan verlagen. Dat ik in de winter waarschijnlijk niet de max snelheid ga rijden is op zich wel een punt, maar stel dat het morgen 15 graden is met een zonnetje en ik trek door naar 261 233 (
Die ontbrak bij levering, maar komen ze er over 2 weken alsnog opzetten.eckru schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:02:
[...]
Heeft jouw M3P een achterspoiler? Als die mist is je topsnelheid gelijk aan die van de LR AWD: 233kmh.
Maar, ik heb het nog even nagekeken en je hebt inderdaad gelijk. Dit is het screenshot dat ik tijdens het bestellen van het voorraadmodel heb gemaakt:

Kan dus tot 233 ipv 261, dan hoef ik dat ook niet te proberen... Heb niet goed opgelet blijkbaar. Nou, dan is de V ook wel voldoende... Apart dat er zelfs bij Tesla onduidelijkheid is over dit model.
De Performance Base of LR Performance zonder Performance Upgrade Pack. Heb een Dual Motor badge met P streep eronder en P software, dus wel daadwerkelijk de P motoren en snelheid van optrekken (maar dus niet de topsnelheid). Daarnaast voordeel van extra comfort en range met 19" velgen en natuurlijk niet te vergeten: Wél een trekhaak tov de Performance Plus, dat was de reden voor deze keuze. Niet verlaagd, geen chrome details op de pedalen en geen rode remklauwen, dat laatste vind ik als enige wel jammer, maar kan ik altijd nog over laten spuitenInspired schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:04:
[...]
Hij heeft geen P upgrade pack, maar wel de P software. Lucky bastard.
Tesla heeft een tijd een paar LR AWD Base Performance verkocht. Of wat de naam ook was, Die heeft @Taro onder andere. Dus; een normale LR AWD maar dan met P software upgrade. Dus qua acceleratie en topspeed gelijk aan Performance. Motoren zijn identiek. Alleen andere software.
Van de Tesla medewerker die ik sprak over de spoiler begreep ik dat ze ooit een batch van +-100 van dit type hebben gemaakt, ze waren ook alleen als voorraadmodel te bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 02-11-2019 09:01 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Heb je dan ook de standaard remmen van een LR? P remmen zijn nml groter. Wist niet dat er onder een P ook andere motoren zaten. Dacht dat het alleen de remmen en andere software was. 30km is natuurlijk niets. Doe je als je je best doet ook op de fietsTaro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:40:
[...]
De Performance Base of LR Performance zonder Performance Upgrade Pack. Heb een Dual Motor badge met P streep eronder en P software, dus wel daadwerkelijk de P motoren en snelheid van optrekken (maar dus niet de topsnelheid). Daarnaast voordeel van extra comfort en range met 19" velgen en natuurlijk niet te vergeten: Wél een trekhaak tov de Performance Plus, dat was de reden voor deze keuze. Niet verlaagd, geen chrome details op de pedalen en geen rode remklauwen, dat laatste vind ik als enige wel jammer, maar kan ik altijd nog over laten spuiten
Van de Tesla medewerker die ik sprak over de spoiler begreep ik dat ze ooit een batch van +-100 van dit type hebben gemaakt, ze waren ook alleen als voorraadmodel te bestellen.
De rode remklauwen zitten er niet op, ik verwacht dus dat het ook de kleinere variant is.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:58:
[...]
Heb je dan ook de standaard remmen van een LR? P remmen zijn nml groter. Wist niet dat er onder een P ook andere motoren zaten. Dacht dat het alleen de remmen en andere software was. 30km is natuurlijk niets. Doe je als je je best doet ook op de fiets
In principe is het een LR met P software (Dus ook track mode beschikbaar), P streep onder Dual Motor achterop, P streep in de app, etc. Of er dan ook P motoren inzitten, of dat de LR en P dezelfde motoren hebben (waar ik op gok) betekent dat ze eigenlijk alleen de software aanpassen en een streepje onder het Dual Motor logo plaatsen, waardoor ze flinke extra marge kunnen maken
Voordeel: 0-100 doe ik dagelijks meerdere keren, fijn dat dat dus wel 3.4 sec is, de topsnelheid aantikken verwacht ik de komende jaren misschien 2x te doen, dus ik heb er vrede mee dat die een stukje lager ligt. Is misschien maar beter ook, want uiteindelijk is het natuurlijk niet echt veilig om >200 te gaan rijden.
Wat ik mij overigens wel afvraag: Stel dat je met een LR Performance (dus niet de Performance met Performance upgrade pack) en LR naast elkaar gaat rijden met exact dezelfde snelheid optrekt en rijdt, is dan de range hetzelfde, of vreet de LR Performance toch meer stroom bij dezelfde snelheid? De aangegeven WLTP range is 530 vs 560, maar benieuwd naar waar dat verschil dan vandaan komt, of dat ze dit klakkeloos van de Performance Plus hebben overgenomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 02-11-2019 10:09 ]
Als het dezelfde motoren zijn zou het ook kunnen betekenen dat LR AWD die upgrade in de toekomst zou kunnen krijgen. Ontbreken trekhaak was ook voor mij de reden om voor een LR te kiezen ipv de P. Topsnelheid is niet zo belangrijk (vandaar ook de grotere remmen op de P denk ik)
Op die 0-100KM is die seconden minder best leuk, wie weet is dit in de toekomst nog wel up te graden?
Logo op de kar en in de app neem ik voor lief
Op die 0-100KM is die seconden minder best leuk, wie weet is dit in de toekomst nog wel up te graden?
Als je eerder harder rijdt verbruik je meer energie. Daarnaast is achtermotor iets zuiniger. Het verschil in range komt waarschijnlijk alleen door de velgen en de spoiler.
Zie ook het request dat eerder in dit topic werd geplaatst om de LR tegen betaling te mogen upgraden naar Performance 0-100 snelheden: https://www.change.org/p/tesla-unleash-the-lr-awd. Ik denk niet dat Tesla dat zal doen, want aan de andere kant zullen mensen die bewust extra hebben betaald voor een Performance daar niet happy mee zijn.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:17:
Als het dezelfde motoren zijn zou het ook kunnen betekenen dat LR AWD die upgrade in de toekomst zou kunnen krijgen. Ontbreken trekhaak was ook voor mij de reden om voor een LR te kiezen ipv de P. Topsnelheid is niet zo belangrijk (vandaar ook de grotere remmen op de P denk ik)
Op Ali Express kan je voor onder de 10 Dollar een Performance streepje halen, de vraag is dan natuurlijk wel wie je daarmee probeert voor de gek te houden
Klopt, maar lees mijn post nog eens, dat is precies wat ik aangeef. De LR Performance heeft dus dezelfde 19" velgen en in de basis geen spoiler. Als je dus minder ver het pedaal intrapt, is dan op de LR Performance de range hetzelfde als met de LR. Het kan natuurlijk wel zijn dat de LR Performance software de motor anders aanstuurt en dat daardoor het verschil ontstaat. Of het zijn daadwerkelijk andere motoren, waardoor de achtermotor van de LR zuiniger is, maar volgens mij is er geen 100% duidelijkheid over of dit een feit of gerucht is.Deveon schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:17:
Als je eerder harder rijdt verbruik je meer energie. Daarnaast is achtermotor iets zuiniger. Het verschil in range komt waarschijnlijk alleen door de velgen en de spoiler.
Ik kan overigens ook prima 2 dezelfde motoren maken en op beide een ander artikelnummer zetten, dat vind ik nog steeds geen bewijs.
Inspired schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:32:
Netjes @bblikman

Ze hebben grotere rode remmen, 19"lichtmetaal, een rode bage, een spoiler en mogen 266km/u rijden.....niet zeuren dusTaro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:27:
[...]
Zie ook het request dat eerder in dit topic werd geplaatst om de LR tegen betaling te mogen upgraden naar Performance 0-100 snelheden: https://www.change.org/p/tesla-unleash-the-lr-awd. Ik denk niet dat Tesla dat zal doen, want aan de andere kant zullen mensen die bewust extra hebben betaald voor een Performance daar niet happy mee zijn.
Weet niet waar je verzekerd bent maar in het geval dat je bv een klapband op de autobahn zou krijgen is het wel van belang daar te informeren of ze akkoord gaan .Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 08:40:
[...]
LM gesproken, die geven aan dat zij dit niet hebben bepaald. LM heeft Euromaster benaderd en die geven aan in de winter standaard 1 snelheidscategorie lager te monteren. Vandaar dus de V ipv W. LM kan zich daar in vinden, omdat winterse omstandigheden het doorgaans niet toelaten om de max snelheid van de auto te gebruiken. Het is in ieder geval geen kostenbesparing vanuit de LM geweest en daar vertrouw ik ze wel in.
Voor de volledigheid: Voor een LR met 19" is V prima, ik heb een LR Performance met 19", dat ligt dit dus anders. en daar is dit ook prima voor (correctie).
Ik zal maandag nog wel even aangeven dat als een W in het contract gecalculeerd is en dat er ook standaard W zomerbanden op zitten, dat het aan mij is om te bepalen of ik de max wil rijden en niet aan Euromaster. En dat men dat niet zonder het vooraf te vermelden zelf kan verlagen. Dat ik in de winter waarschijnlijk niet de max snelheid ga rijden is op zich wel een punt, maar stel dat het morgen 15 graden is met een zonnetje en ik trek door naar 261 233 (), dan wil ik dat wel veilig kunnen doen. Iemand anders had misschien niet gekeken naar het type band en daardoor problemen gekregen. Als men het mij netjes had gemeld had ik hier anders in gestaan, maar om het zo zonder te melden en terwijl ik een W heb opgegeven naar eigen inzicht aan te passen vind ik niet ok.
[...]
Die ontbrak bij levering, maar komen ze er over 2 weken alsnog opzetten.
Maar, ik heb het nog even nagekeken en je hebt inderdaad gelijk. Dit is het screenshot dat ik tijdens het bestellen van het voorraadmodel heb gemaakt:
[Afbeelding]
Kan dus tot 233 ipv 261, dan hoef ik dat ook niet te proberen... Heb niet goed opgelet blijkbaar. Nou, dan is de V ook wel voldoende... Apart dat er zelfs bij Tesla onduidelijkheid is over dit model.
[...]
De Performance Base of LR Performance zonder Performance Upgrade Pack. Heb een Dual Motor badge met P streep eronder en P software, dus wel daadwerkelijk de P motoren en snelheid van optrekken (maar dus niet de topsnelheid). Daarnaast voordeel van extra comfort en range met 19" velgen en natuurlijk niet te vergeten: Wél een trekhaak tov de Performance Plus, dat was de reden voor deze keuze. Niet verlaagd, geen chrome details op de pedalen en geen rode remklauwen, dat laatste vind ik als enige wel jammer, maar kan ik altijd nog over laten spuiten
"Beautiful Clean Coal"
Heb je FSD gezien je de update al zo snel hebt?
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
ja 1,5 week terug FSD aangeschaft. verder vannacht aan de lader gehad, sterke 2.4GHZ wifi en software op advance. ik denk dat het met FSD te maken heeft, vorige keren was ik echt als laatste.revolution-nl schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:35:
[...]
Heb je FSD gezien je de update al zo snel hebt?
Heb gelijk geïnstalleerd en ben gaan rijden, nog geen reset gedaan bedenk ik me nu

[ Voor 36% gewijzigd door Joe Dancen op 02-11-2019 10:42 ]
Als je harder dan 130 rijdt op de autobahn ben je sinds 2013 altijd gedeeltelijk aansprakelijk voor schade, onschuldig of niet, goedgekeurde band of niet.leekers schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:32:
[...]
Weet niet waar je verzekerd bent maar in het geval dat je bv een klapband op de autobahn zou krijgen is het wel van belang daar te informeren of ze akkoord gaan .
In de IT kennen we natuurlijk al veel langer dat dezelfde chips met verschillende instellingen verkocht worden. Mijn vermoeden is dat Tesla dit ook doet en dat jou Model 3 dus beschikt over motoren die ook in een Performance geplaatst konden worden en zo pakken ze toch een kleine marge mee.Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:27:
[...]
Of het zijn daadwerkelijk andere motoren, waardoor de achtermotor van de LR zuiniger is, maar volgens mij is er geen 100% duidelijkheid over of dit een feit of gerucht is.
Ik kan overigens ook prima 2 dezelfde motoren maken en op beide een ander artikelnummer zetten, dat vind ik nog steeds geen bewijs.
Persoonlijk zou het ook mijn favoriet zijn icm een trekhaak!
Verwijderd
Bij mij merkte ze nog specifiek op dat ze de lampen afgesteld hebben.BugBoy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:36:
[...]
Die koplampen zijn drama. Heb ze ook beiden laten vervangen. Wordt buiten garantie nog feest met €1250+ per lamp. Helaas hebben ze de lampen niet goed afgesteld, dus ik verblind nu iedereen. Geen trek om weer een middag op te offeren, dus ga maar naar de lokale autogarage. Gele scherm moet ik ook nog. Helaas kon dat nog niet in Duiven.
En ja, ik maak mij ook zorgen om die koplampen. Als je erop let die je er echt veel rondrijden met die ledstrip kapot.
Maar goed, zo zijn er meer dingen die structureel niet goed zijn. Dat is waar ik mij zo aan stoor. Oude issues zitten er nog steeds in. Moet niet mogen na zoveel jaar.
Ik heb nieuwe aandrijfassen, maar na een week had ik weer hetzelfde probleem.
Tesla firmware 2019.36.1 now deploying to the fleet. Includes the new power increase etc... 👍🏼👍🏼
— TREV PAGE (@Model3Owners) 2 november 2019
Bij mij zonder FSD nog niet beschikbaar, bij @Joe Dancen dus al wel met FSD. Maar weer even een paar dagen wachten
Via Twitter:
[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 02-11-2019 10:58 ]
Hoe bevalt FSD eigenlijk?Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:40:
[...]
ja 1,5 week terug FSD aangeschaft. verder vannacht aan de lader gehad, sterke 2.4GHZ wifi en software op advance. ik denk dat het met FSD te maken heeft, vorige keren was ik echt als laatste.
Heb gelijk geïnstalleerd en ben gaan rijden, nog geen reset gedaan bedenk ik me nu
Die 3 release note afbeeldingen? Nee, via iemand op Twitter.
Hoop geld voor iets wat (nog) maar een beetje werkt
Ik heb er wel lol in, kijken hoe de auto steeds beter gaat worden en steeds weer bijleert.
Als ik het zelf had moeten betalen had ik het niet gedaan.........
wil je ze in het nederlands?Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:57:
[...]
Die 3 release note afbeeldingen? Nee, via iemand op Twitter.

[ Voor 48% gewijzigd door Joe Dancen op 02-11-2019 11:03 ]
Ik heb ze inmiddels al in het Engels doorgelezen, maar ik denk dat veel mensen het waarderen als je de Nederlandse versie hier post.
Staan erbij, hoop dat het te lezen is. One pedal driving stop mode rijdt erg natuurlijkTaro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:01:
[...]
Ik heb ze inmiddels al in het Engels doorgelezen, maar ik denk dat veel mensen het waarderen als je de Nederlandse versie hier post.
Je weet wel dat de trekhaak op jouw model is gelimiteerd tot een trekgewicht van 500kg? Op de normale LR modellen met trekhaak is dit 910kg.Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:07:
[...]
Zonder trekhaak hadden we de andere auto moeten upgraden of steeds een auto van iemand anders moeten lenen.
https://www.tesla.com/nl_...aq?redirect=no#capability
GoeieWolly schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:10:
[...]
Je weet wel dat de trekhaak op jouw model is gelimiteerd tot een trekgewicht van 500kg? Op de normale LR modellen met trekhaak is dit 910kg.

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 02-11-2019 11:13 ]
Maar hij gaat dus wel uit van piekstroom vanaf 6 uur? Beetje jammer. Als ik 8 uur in stel wil ik dat hij gaat laden tot 8 uur. Niet tot 6 omdat ik de US de stroom dan duurder is.
@Taro ik heb precies hetzelfde model, alleen een andere kleur
(zie signature)
Bij mij stond bij de voorraad afbeelding wel 263KM/h. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar ik ga er gewoon van uit dat dit een fout moet zijn.
(Ik heb hier ook nog wel een foto van ergens)
Bij mij stond bij de voorraad afbeelding wel 263KM/h. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar ik ga er gewoon van uit dat dit een fout moet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 02-11-2019 11:42 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Verwijderd
Niet alleen door EU regels. Het systeem zelfs is ook niet perfect.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:59:
[...]
Hoop geld voor iets wat (nog) maar een beetje werktHeb het in de lease meegenomen omdat ik over 4 jaar de auto wil overnemen. Het NOA, summons etc staat nog in de kinderschoenen mede door EU regels.
Ik heb er wel lol in, kijken hoe de auto steeds beter gaat worden en steeds weer bijleert.
Wat mij persoonlijk echt tegen viel is de laatste test van US verzekeringsbranche waaruit blijkt dat de Model 3 slechts afremt en niet stopt voor overstekende kinderen. Volwassenen ziet hij op tijd en remt hij volledig voor. Kinderen te laat en daardoor alleen beperkte snelheidsvermindering.
Voordat je maar over FSD gaat denken moeten dit soort zaken feilloos werken!
Ik snap dat het allemaal heel gaaf is en iedereen is zichzelf en elkaar gek aan het maken met de mogelijkheden. Maar de basis is (nog) niet op orde!
Ik heb geen idee. heb er nog niet in verdiept.....vraag me ook af of ze hier niet over nagedacht hebben?Inspired schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:41:
Maar hij gaat dus wel uit van piekstroom vanaf 6 uur? Beetje jammer. Als ik 8 uur in stel wil ik dat hij gaat laden tot 8 uur. Niet tot 6 omdat ik de US de stroom dan duurder is.
Helemaal waar, en als je dan max gaat rijden op winterbanden met een temperatuur die daar niet echt voor geschikt is....Taro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:07:
[...]
Voordeel: 0-100 doe ik dagelijks meerdere keren, fijn dat dat dus wel 3.4 sec is, de topsnelheid aantikken verwacht ik de komende jaren misschien 2x te doen, dus ik heb er vrede mee dat die een stukje lager ligt. Is misschien maar beter ook, want uiteindelijk is het natuurlijk niet echt veilig om >200 te gaan rijden.

Denk dat dat eerder een risicootje is dan een V of W type
Ik trap in .de ook altijd de huidige ICE even op zijn staart tot ik weer wordt teruggefloten door mijn copiloot. Dat zal met de Tesla straks niet anders zijn
Welke auto stopt er nog meer al autonoom voor volwassenen?Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:44:
[...]
Wat mij persoonlijk echt tegen viel is de laatste test van US verzekeringsbranche waaruit blijkt dat de Model 3 slechts afremt en niet stopt voor overstekende kinderen. Volwassenen ziet hij op tijd en remt hij volledig voor. Kinderen te laat en daardoor alleen beperkte snelheidsvermindering.
Ik snap dat het allemaal heel gaaf is en iedereen is zichzelf en elkaar gek aan het maken met de mogelijkheden. Maar de basis is (nog) niet op orde!
Het is een leercurve met een ambitie. Als je die niet hebt dan sta je stil.
Je moet je niet gek laten maken, maar als je de techniek leuk vindt EN het kan en wil betalen moet je het doen. het is een leuke gadget. ga er vooral geen PL voor afsluiten, dan kan je beter wachten of het nooit aanschaffen.
Verwijderd
Er waren een aantal ICE modellen die de volledige score haalde op voetgangers, waar de Model 3 specifiek op kinderen punten liet liggen.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:48:
[...]
Welke auto stopt er nog meer al autonoom voor volwassenen?
Het is een leercurve met een ambitie. Als je die niet hebt dan sta je stil.
Je moet je niet gek laten maken, maar als je de techniek leuk vindt EN het kan en wil betalen moet je het doen. het is een leuke gadget. ga er vooral geen PL voor afsluiten, dan kan je beter wachten of het nooit aanschaffen.
Het zal je misschien verbazen maar andere merken zitten ook niet stil!
Volvo, Audi en BMW hadden modellen met de volledige score op voetgangers, die stopten op tijd voor volwassenen en kinderen.
Mijn punt is alleen dat ik vind dat de focus nu op verkeerde dingen ligt.
Edit:
https://www.autoweek.nl/a...systemen-verschilt-sterk/
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2019 11:55 ]
Sorry als ik hier verkeerd zit, maar als ZZP'er wil ik een auto gaan leasen op basis van operational lease. Hoe pak ik dat voor een Tesla Model 3 (Standard long range) aan? Op tesla.com zie ik alleen financial lease. Ik ben behoorlijk blauw op dit gebied en de meeste leasemaatschappijen geven minimale inlichten op hun websites. Het liefst willen ze dat je gewoon op 'nu bestellen' klikt, maar ik wil mij eerst graag wat meer verdiepen in het geheel. Hopelijk kan ik hier wat verder geholpen worden!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Verwijderd
Hier de link naar de Model 3:Verwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:44:
[...]
Niet alleen door EU regels. Het systeem zelfs is ook niet perfect.
Voordat je maar over FSD gaat denken moeten dit soort zaken feilloos werken!
https://www.iihs.org/rati...model-3-4-door-sedan/2020
Specifiek dit kopje:
Front crash prevention: vehicle-to-pedestrian
Operational lease is toch gewoon via een leasemaatschappij? Snap eerlijk gezegd niet waarom je hiervoor kiest als ZZP'er. Je mist de voordelen hiermee als ZZP'er, terwijl het ook nog duurder is volgens mij. En daarnaast wordt de auto ook niet van jou aan het einde van het contract.Major_ton schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:54:
Sorry als ik hier verkeerd zit, maar als ZZP'er wil ik een auto gaan leasen op basis van operational lease. Hoe pak ik dat voor een Tesla Model 3 (Standard long range) aan? Op tesla.com zie ik alleen financial lease. Ik ben behoorlijk blauw op dit gebied en de meeste leasemaatschappijen geven minimale inlichten op hun websites. Het liefst willen ze dat je gewoon op 'nu bestellen' klikt, maar ik wil mij eerst graag wat meer verdiepen in het geheel. Hopelijk kan ik hier wat verder geholpen worden!
Maar goed.. als je toch voor operational lease wilt gaan, kan je gewoon via een leasemaatschappij een offerte opvragen lijkt me.
Hier nog de verschillen naast elkaar:
https://imgur.com/a/cn8sGED
[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 02-11-2019 12:03 ]
Met een beetje pech betaal je dus nu voor FSD via het leasebedrag en straks nog een keer bij de overname. Mits het zichzelf bewezen heeft tegen die tijd.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:59:
[...]
Hoop geld voor iets wat (nog) maar een beetje werktHeb het in de lease meegenomen omdat ik over 4 jaar de auto wil overnemen. Het NOA, summons etc staat nog in de kinderschoenen mede door EU regels.
Waar zie je dan dat de variant die ik heb maar tot 500 kan? Ik zie idd 910/500 genoemd worden, maar niet dat die 500 op mijn configuratie van toepassing is?Wolly schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:10:
[...]
Je weet wel dat de trekhaak op jouw model is gelimiteerd tot een trekgewicht van 500kg? Op de normale LR modellen met trekhaak is dit 910kg.
Ah, gevonden. Is overigens geen probleem, gaat alleen om kleine karretjes met wat troep erop, ik wilde toch geen grote karren of caravans gaan trekken.
Moet wel eerlijk zeggen dat Tesla veel duidelijker mag zijn over bepaalde zaken. Bij de voorraad modellen zijn er Performance versies met en zonder Performance upgrade. Je kunt normaal gesproken de LR bijv. niet met Performance upgrade kopen, of de Performance zonder Performance pack/upgrade kopen. Als je dus een Performance voorraadmodel koopt gaan de meeste mensen er van uit dat ze een volwaardige Performance aanschaffen.
Daarnaast zou ik het waarderen als ze dan aangeven:
- Trekhaak met maximaal trekgewicht tot 500 kg
[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 02-11-2019 12:18 ]
Ben benieuwd wat de 0-100 tijd is met software update. 5% meer vermogen... Al iemand geprobeerd? Ik wacht nog steeds op levering...
M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov
Verwijderd
Mijn 3 die 11-11 geleverd wordt heeft volgens rdw 1000kg LR AWDTaro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:12:
[...]
Waar zie je dan dat de variant die ik heb maar tot 500 kan? Ik zie idd 910/500 genoemd worden, maar niet dat die 500 op mijn configuratie van toepassing is?
Ah, gevonden. Is overigens geen probleem, gaat alleen om kleine karretjes met wat troep erop, ik wilde toch geen grote karren of caravans gaan trekken.
Daar ben ik ook benieuwd naar, hoeveel pk na de update en idd 0-100 en top?markie-mark schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:13:
Ben benieuwd wat de 0-100 tijd is met software update. 5% meer vermogen... Al iemand geprobeerd? Ik wacht nog steeds op levering...
Zijn er al mensen zonder FSD die de update hebben?
Mhm, ik zie dat ik het hier al eerder met @Inspired over heb gehad destijds. Op het moment van bestellen stond inderdaad ook bij de P+ voorraadmodellen 233 km/uur, mijn afbeelding is dus mogelijk niet correct. Zie Inspired in "Het grote Tesla topic - deel 2"Cyw00d schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:42:
@Taro ik heb precies hetzelfde model, alleen een andere kleur(zie signature)
Dan is het misschien alsnog 261 en zit er maar één ding op, kijken hoe hard de auto kan
Wel een paar ja. Ik niet. De data boeit me niet zo en kost alleen maar range. Daarbij ga ik ook geen third party toegang geven tot mijn auto.Khayma schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:38:
Zijn er hier mensen die TeslaFi gebruiken?
@Taro kwestie van testen idd. Een tijd stond de topsnelheid ook fout bij de “echte” P. Stond 233 bij. Het lijkt me redelijk logisch dat die van jouw ook 261 kan.
[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 02-11-2019 13:01 ]
Verwijderd
Ik heb exact dezelfde configuratie als Taro, behalve de trekhaak. Wist eigenlijk niet eens dat die rode streep een performance streep was, maar zit idd in de app en achteropJoe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:17:
Er is geloof ik een petitie gaande om de performance software op alle LR's te krijgen: https://teslafacts.nl/mod...odel-3-awd-long-range.asp
FSD eigenaren krijgen inderdaad voorrang op updates.Joe Dancen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:40:
[...]
ja 1,5 week terug FSD aangeschaft. verder vannacht aan de lader gehad, sterke 2.4GHZ wifi en software op advance. ik denk dat het met FSD te maken heeft, vorige keren was ik echt als laatste.
261km/h wordt pas unlocked als je de achterspoiler hebt. geen achterspoiler dan is de vmax begrensd op 233km/hTaro schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:37:
[...]
Mhm, ik zie dat ik het hier al eerder met @Inspired over heb gehad destijds. Op het moment van bestellen stond inderdaad ook bij de P+ voorraadmodellen 233 km/uur, mijn afbeelding is dus mogelijk niet correct. Zie Inspired in "Het grote Tesla topic - deel 2"
Dan is het misschien alsnog 261 en zit er maar één ding op, kijken hoe hard de auto kan
Spoiler volgt over 1.5-2 weken, is dat dan alsnog te regelen? Of alleen als deze zo afgeleverd wordt?revolution-nl schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:11:
[...]
261km/h wordt pas unlocked als je de achterspoiler hebt. geen achterspoiler dan is de vmax begrensd op 233km/h
Ik spreek Tesla waarschijnlijk woensdag weer, stel ze dan de vraag wel even. En overigens niet omdat ik die 261 nou zo belangrijk vind, maar ik wil het gewoon weten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.
Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.