Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.873 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben groot van "TeslaBjørn". Hij is vaak de eerste die dingen voor het eerst in de praktijk test en ook gek genoeg is om vergelijkende duurtesten te doen onder allerlei omstandigheden. Bedenk ook dat als je wat wil verdienen op YouTube je dan vaak vast zit aan een minimale lengte en duur dat je een kijker moet boeien.
Maar van een YT filmpje los zonder samenvatting op dit forum dumpen ben ik dan weer geen fan. Kost teveel tijd om zo'n filmpje te checken en audio kun je ook niet altijd erbij aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Zensu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:27:
Heeft iemand hier ervaring met stoel/bankhoezen? Mijn zoon speelt elke dag in de zandbak op school en dan blijven er zandkorrels achter met gevolg dat het leer(?) bekrast.
Ik zou gewoon zoeken naar goedkope stoelhoezen voor auto in Aliexpress. En dan een simpele kiezen.

Het is toch tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Stoelhoezen kunnen conflicteren met de airbags in de stoelen, volgens de handleiding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Helaas geen unaniem advies, maar dat had ik ook niet verwacht. Mag ik nog een paar stellingen op jullie loslaten om te zien of ik alles goed heb begrepen?
- Een M3 LR laadt alleen sneller aan SuC's. Aan de laadpunten op straat laadt ie even snel als een SR+ (en doordat een SR+ efficiënter is door lager gewicht laadt een LR feitelijk trager want minder km/h)
- Het verschil in interieur tussen LR en SR+ zijn de vloermatten. Verder zijn ze qua bekleding etc hetzelfde
- Zowel de LR als de SR+ heeft een frunk
- Grotere velgen zijn slecht voor het verbruik en ook voor het rijcomfort (als in je voelt hobbels meer)
- Verschil in connectiviteit tussen LR en SR+ is alleen het eerste jaar aanwezig. Na 1 jaar valt de LR terug naar de connectiviteit van de SR+ (tenzij je extra betaalt)

Klopt dit een beetje?

Edit:
Nog een: Over the air updates krijg je bij de LR automatisch en bij de SR+ alleen als je voor je huis staat en Wifi verbinding hebt (uitgezonderd security-updates, want die krijg je bij beide altijd)

[ Voor 11% gewijzigd door martdj op 31-10-2019 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
arsimo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Als je uitsluitend dat soort video's voor de koude kale info kijkt dan zijn Bjorn Nyland's producties niet voor jou bedoeld. Hij maakt zijn video's als infotainment - geregeld interessante info gecombineerd met wat "gezellig vermaak". Elke keer zie je weer wat hij eet en doet tijdens snelladen, praat hij over medeweggebruikers etc. Soms wel leuk, soms niet - ik zie bijna al zijn video's maar geregeld zit ik dan tegelijk wat anders te doen. Via chromecast op de tv in mijn mancave en tegelijkertijd wat werken/spelen op pc of telefoon. Heb geregeld zijn live streaming video's als behang aan staan en pik dan de informatieve en leuke dingen er dan toch uit.

Sowieso een vraag aan hier. Welke EV/Tesla-vloggers volgen jullie?

De belangrijkste die ik vast volg:
  • Bjorn Nyland aka TeslaBjorn
  • Now You Know. Soms ietsje te activistisch en te fanboy naar mijn smaak, maar in regel echt interessant.
  • E for Electric. Vaak interessant, niet altijd. Wel geregeld grappig maar ook soms (gespeeld?) wat dommig. Alleen steeds diezelfde sponsorverhalen - gelukkig ratelt hij die snel er doorheen.
  • Undecided with Matt Ferrell. Goed zakelijk gemaakt, ik kijk echter bijna alleen naar zijn EV/Tesla afleveringen, de rest geloof ik wel.
  • Two Bit da Vinci. Wordt wat minder de laatste tijd, maar hebben mooi geproduceerde en informatieve video's in hun archief. Zoals over Tesla's batterijtechnologie, zin en onzin van waterstof e.d.
  • HyperChange TV. De maker en presentator is zelf helaas ook wat hyper, maar weet serieus veel en snijdt boeiende topics aan en levert veel info. Wel na afloop even je oren laten bijkomen van het geratel.
  • Steven Peeters. Een Belg die echt veel weet over AutoPilot/FSD en alles wat daar om heen hangt, o.a. EU wetgeving.
  • Fully Charged. Informatief, vooral ook over anderen dan Tesla. De situatie in GB komt wat meer aan bod dan gemiddeld maar vind ik geen bezwaar.
  • Sean Mitchell. Maakt goede video's, maar laatste tijd wat minder informatief omdat zijn info ergens anders al is langs geweest. En wat te veel gespeculeer ook. Zijn video's over Sandy Munro zijn echter een must see. Als Sandy Munro je niets zegt dan moet je zeker deze video's een keer kijken.
  • Last but not least: Joe Scott, oftewel Answers with Joe. Heel duidelijk te merken dat die man enige filmmakerachtergrond heeft. Prachtige informatieve en leuke video's. Slechts een ruime handvol video's gaan over zijn Tesla en EV-gerelateerde onderwerpen, maar maakt brilliante relatief korte video's over allerlei technische en wetenschappelijke onderwerpen. Absoluut een aanrader en er valt nog om te lachen ook.
Ik kijk ook nog vaak:
I1Tesla: veel hacken van je auto en nieuwe bodyparts erop. Auto Frunk etc
Dirtytesla: Kerel die bushbush woont en altijd smerige tesla heeft, soms vermakelijk soms niet.

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
martdj schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:08:
- Het verschil in interieur tussen LR en SR+ zijn de vloermatten. Verder zijn ze qua bekleding etc hetzelfde
Klopt dit een beetje?
Beter geluid! Kan niet oordelen of het verschil groot is, maar er schijnen meer speakers en een sub aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Helaas geen unaniem advies, maar dat had ik ook niet verwacht. Mag ik nog een paar stellingen op jullie loslaten om te zien of ik alles goed heb begrepen?
- Een M3 LR laadt alleen sneller aan SuC's. Aan de laadpunten op straat laadt ie even snel als een SR+ (en doordat een SR+ efficiënter is door lager gewicht laadt een LR feitelijk trager want minder km/h)
- Grotere velgen zijn slecht voor het verbruik en ook voor het rijcomfort (als in je voelt hobbels meer)
- Verschil in connectiviteit tussen LR en SR+ is alleen het eerste jaar aanwezig. Na 1 jaar valt de LR terug naar de connectiviteit van de SR+ (tenzij je extra betaalt)

Klopt dit een beetje?
Ja + het aantal boxen en live traffic info op de kaart van je navigatie.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35

Klopt dit een beetje?
- Nee. Momenteel laden beide even snel aan een SuC, aangezien deze nog v1 zijn. Bij een snellaadpaal van Fastned/Allego/Ionity merk je wel degelijk een groter verschil.
- Klopt
- Klopt
- Klopt
- Fout. We weten nog niet wat er allemaal hiermee gaat gebeuren. Kan goed zijn dat LR maar €50 moet betalen, terwijl dit bij een SR+ €200 gaat kosten. Of evenveel, maar er nog telkens dingen gaan ontbreken bij een SR+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Ik heb beide geluidssystemen beluisterd, en het verschil is echt zwaar minimaal. Ik dacht eerst in de premium te zitten, bleek het partial premium te zijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door pirke op 31-10-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Dat connectiviteit blijft maar vaag, er er komt weinig nieuws vanuit Tesla.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:18:
Ik heb beide geluidssystemen beluisterd, en het verschil is echt zwaar minimaal. Ik dacht eerst in de premium te zitten, bleek het partial premium te zijn :)
Met immersive sound aan Netflix geprobeerd in beide?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Een SR+ laadt op straat met max 7,4kW en de LR met max 11kW.

https://www.tesla.com/sup...tallation/onboard-charger

Volgens mij is de SR+ wel gewoon 3 fase en niet 1 fase maar dat kan ik niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Taigu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Met immersive sound aan Netflix geprobeerd in beide?
Nee, geen netflix. Gewoon muziek streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:01
Bonsaiboom schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Volgens mij is de SR+ wel gewoon 3 fase en niet 1 fase maar dat kan ik niet goed vinden.
Ik zie vaak genoeg 11kW in de app van mijn SR+ staan

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Nee, geen netflix. Gewoon muziek streamen.
Mag k vragen wat voor muziek? Want kan me voorstellen dat je bij sommige muziek vrij goed een sub mist!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Nee, dit gaat over een wall connector of mobile connector. Niet over een publieke laadpaal toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024

Klopt dit een beetje?

Edit:
Nog een: Over the air updates krijg je bij de LR automatisch en bij de SR+ alleen als je voor je huis staat en Wifi verbinding hebt (uitgezonderd security-updates, want die krijg je bij beide altijd)
  • LR AWD en Performance hebben natuurlijk een extra motor - op de vooras. Merk je met name bij flink versnellen en in stabiliteit bij gladde omstandigheden.
  • Geluidskwaliteit van de audio installatie bij LR AWD en Performance beter dan bij SR+. Of je dat bij standaard low bit Spotify en digitale radio deuntjes zo merkt weet ik niet, maar bij muziek vanaf USB stick of SSD wel degelijk, mits 320kbps MP3 of Flac.
  • Vooralsnog is de 4G/LTE connectiviteit van de LR AWD gewoon doorlopend, Gezegd wordt dat men na een jaar zou moeten betalen maar vooralsnog is daar niets van te merken in landen (lees: USA) waar de Model 3 al langer dan een jaar op de markt is. En als men moet gaan betalen is er nog niet bekend hoeveel dat dan zou moeten zijn. Die 100 euro/dollar per jaar is een gerucht die men elkaar napraat.
  • bij de SR+ hebben de stoelen achter geen stoelverwarming. Althans technisch zit het er wel in, maar is door de software uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door arsimo op 31-10-2019 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
arsimo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:58:
[...]
[...] Die 100 euro/dollar per jaar is een gerucht die men elkaar napraat.
Niet helemaal juist, het is een indicatie die Tesla zelf geeft: https://www.tesla.com/nl_...ed-questions-connectivity
Maar het staat inderdaad nog niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Interessant :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
[...]

Beide laden gewoon met 11kW op 3 fasen.

Bijkomend voordeel is dat de SR+ zuiniger is vanwege het lagere gewicht doordat hij alleen een motor op de achteras heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Khayma op 31-10-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Helder. ik had het dan met betrekking tot laden conpleet verkeerd begrepen. Mijn excuses!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Khayma schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:04:
[...]

Bijkomend voordeel is dat de SR+ zuiniger is vanwege het lagere gewicht doordat hij alleen een motor op de achteras heeft.
En hoor met enige regelmaat dat mensen de SR+ leuker vinden rijden omdat het een achteraandrijver is, is meer speels! Dus ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
YouTube: I Traded My Tesla For The Model 3 Performance - Regret Buying Mid-Range

Volgens mij gaat deze persoon er wel op in, hij had een achterwielaangedreven en heeft deze weer ingeruild omdat hij het niet lekker vond rijden.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:24:
[...]

En hoor met enige regelmaat dat mensen de SR+ leuker vinden rijden omdat het een achteraandrijver is, is meer speels! Dus ben heel benieuwd!
True. Ik heb alle 3 de modellen inmiddels gereden (SR+, LR AWD, Performance). Leukste blijft uiteraard de Performance als het om vermogen gaat. Ding is simpelweg 1 keiharde raket. Kwa bochtenwerk is de SR+ wel leuker. De AWD blijft natuurlijk stabieler maar de SR+ is leuker. Je moet wel oppassen want je moet echt wel een RWD auto gewend zijn als je de grenzen gaat opzoeken.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Mag k vragen wat voor muziek? Want kan me voorstellen dat je bij sommige muziek vrij goed een sub mist!
Voornamelijk jazz en hardstyle. Zelfs bij die laatste miste ik geen sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:27:
[...]

Dat klinkt positief dan, want hardstyle luister ik ook heel veel. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:27:
[...]

Ben zelf meer van de klassiek en symphonische rock. Thuis gaat mijn sub (voor films) daarbij nooit aan. Denk niet dat ik dat in de auto wel zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Taycan is fully loaded 50% duurder dan een Model S en nog moet Top Gear verkeerde informatie verspreiden over de 0-10 tijden, zoals ik al had aangegeven bij het filmpje gisteren. Toch wel een beetje triest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Zie hier voor een andere review van het geluidssysteem in SR+ van Bjorn die premium gewend is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:31:
Zie hier voor een andere review van het geluidssysteem in SR+ van Bjorn die premium gewend is:

[YouTube: Tesla Model 3 Standard Range Plus range test]
Hij is gelukkig erg positief :) Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Hij is gelukkig erg positief :) Top!
Het verschil is echt bijna niet hoorbaar. Je moet ze na/naast elkaar horen om het verschil aan te kunnen wijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:30:
De Taycan is fully loaded 50% duurder dan een Model S en nog moet Top Gear verkeerde informatie verspreiden over de 0-10 tijden, zoals ik al had aangegeven bij het filmpje gisteren. Toch wel een beetje triest...

[YouTube: FAKE NEWS * Top Gear used OLD test Numbers for Porsche Taycan Turbo S vs Tesla Model S Race]
Had ik al door bij de dragrace, waar de Tesla overduidelijk het voortouw neemt van in het begin tot de laatste 50 meters.
Maar qua tijden deed de Taycan het opeens beter :?
Prachtstukje in objectiviteit natuurlijk weer van Top Gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Het verschil is echt bijna niet hoorbaar. Je moet ze na/naast elkaar horen om het verschil aan te kunnen wijzen.
Blij om dat te horen, want ik hecht wel veel waarde aan audio in de auto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Waarom rij je niet langs een tweaker die al een SR+ heeft? Dan kan je een rondje maken en alles op je gemakje beluisteren. Je bent altijd welkom bij mij (Omgeving A'dam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Ik ook, zat al twee jaar eerder te azen op een nieuwe elektrische auto die binnen budget viel (koop), maar de SR+ is de eerste die ook aan mijn geluidseis voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Khayma schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Waarom rij je niet langs een tweaker die al een SR+ heeft? Dan kan je een rondje maken en alles op je gemakje beluisteren. Je bent altijd welkom bij mij (Omgeving A'dam).
Thanks voor je aanbod :) Voor nu ben ik wel ff overtuigd, mocht ik toch weer gaan twijfel... dan laat ik het je weten! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

me1299

$ondertitel

Vandaag mijn model 3 opgehaald, rijdt echt super. Hoe lang duurt het voordat de auto gekoppeld wordt aan je account?

De app zegt nog steeds: There are no products linked to your Tesla account.

Edit:
Wanneer wordt toegang tot de app verleend?

Eigenaren krijgen binnen 48 uur na levering toegang tot de Tesla-app. Zodra toegang tot de app is verleend, ontvangt u een e-mail of SMS.

Gevalletje RTFM dus :o

[ Voor 36% gewijzigd door me1299 op 31-10-2019 16:41 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Laatst online: 14-06 18:48
Vandaag de heen en terugweg van en naar werk kreeg ik de melding 'Regeneratief remmen beperkt'
Je merkt daadwerkelijk verschil in het regeneratief remmen. Je ziet het ook op het scherm, waar normaal naar links een lijn staat voor de mate van regenereren staat nu een gedeeltelijke stippellijn.
Iemand eerder deze melding gehad? Toch best wel irritant als je het gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:28
vriej29 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:44:
Vandaag de heen en terugweg van en naar werk kreeg ik de melding 'Regeneratief remmen beperkt'
Je merkt daadwerkelijk verschil in het regeneratief remmen. Je ziet het ook op het scherm, waar normaal naar links een lijn staat voor de mate van regenereren staat nu een gedeeltelijke stippellijn.
Iemand eerder deze melding gehad? Toch best wel irritant als je het gewend bent.
Gewoon tot 95% laden of minder laden en geen 100% meer. Mijn advies voor een lang batterijleven: 70%.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
@vriej29 Dat gebeurt in ieder geval als je de batterij >90% oplaadt, dus lager laden. Ook als het koud is, is regen remmen beperkt, maar daar heb ik geloof ik nog geen meldingen van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
anboni schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:49:
@vriej29 Dat gebeurt in ieder geval als je de batterij >90% oplaadt, dus lager laden. Ook als het koud is, is regen remmen beperkt, maar daar heb ik geloof ik nog geen meldingen van gezien.
had ik ook die stippellijn. en was minder dan 50% geladen.

de tesla wordt ook niet wakker via de app. erg irritant want ik wou vanochtend voorverwarmen. met sentry aan wordt die wel gewoon wakker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

Als je je batterij niet boven de 90% had was het waarschijnlijk de temperatuur. Had ik in april ook, na enkele minuten rijden is de batterij genoeg op temperatuur en krijg je de volledige regenbraking.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
wootahH schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

had ik ook die stippellijn. en was minder dan 50% geladen.

de tesla wordt ook niet wakker via de app. erg irritant want ik wou vanochtend voorverwarmen. met sentry aan wordt die wel gewoon wakker...
Met Sentry aan slaapt de auto niet dus hoeft ook niet wakker gemaakt te worden.

Soms heb ik het ook dat de auto in "deep sleep" blijt hangen, de app even opnieuw opstarten helpt bij mij dan altijd wel. Ik denk dat de app dan opnieuw de API call voor het wakker maken stuurt, en deze dan wel goed doorkomt.

Wat betreft het regeneratief remmen, dat komt door het koude weer. Wanneer de accu koud is is het regeneratief remmen beperkt. Dit wordt vanzelf beter naarmate de accu warmer wordt. Voor het beste effect zou je de laatste 10-20% accu vol kunnen laden voordat je weg gaat, zodat de auto net klaar is met laden wanneer je er in stapt. Heb begrepen dat met de volgende update je makkelijk je vertrektijd kan instellen in de Tesla (in plaats van nu enkel "delayed" opladen). Tot dan zou je gebruik kunnen maken van Tasker of soortgelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Bij temperaturen onder de circa 7 graden zie ik dat geregeld als ik in de auto stap. Vooral dus bij die paar koude ochtenden de laatste weken. Na een tijdje rijden verdwijnt het echter snel. Als je je auto in een garage hebt staan 's nachts heb je er uiteraard veel minder vaak last van. De mijne staat buiten, dus zie ik het 's morgens geregeld - en ik heb zelden mijn Model 3 boven de 80% geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Hatsjoe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Soms heb ik het ook dat de auto in "deep sleep" blijt hangen, de app even opnieuw opstarten helpt bij mij dan altijd wel. Ik denk dat de app dan opnieuw de API call voor het wakker maken stuurt, en deze dan wel goed doorkomt.
helaas werkt dit niet. zal hem morgen eens reset geven misschien helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Vergeten te vermelden, ik laad de auto regulier tot 70%, heb een LR RWD en meer is niet nodig en aangezien ik particulier ben, ben ik extra zuinig op de auto.
Het zou dus volgens de reacties aan de temperatuur kunnen liggen. Raar is dan wel dat hij het ook na 20 min rijden nog steeds de melding gaf. Zal er meer op gaan letten. Dank voor alle reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vriej29 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Vergeten te vermelden, ik laad de auto regulier tot 70%, heb een LR RWD en meer is niet nodig en aangezien ik particulier ben, ben ik extra zuinig op de auto.
Het zou dus volgens de reacties aan de temperatuur kunnen liggen. Raar is dan wel dat hij het ook na 20 min rijden nog steeds de melding gaf. Zal er meer op gaan letten. Dank voor alle reacties.
Treelon Musk heeft gezegd dat je prima elke dag tot 90% kan laden en zelfs 100% zonder je zorgen te maken he. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik ben nu in het platteland van Italië met de TMC aan een stopcontact aan het opladen, maar zelfs met 8A trekt de oplader het voltage omlaag tot 180V en stopt dan met opladen. Wel grappig, zodra hij stopt, gaan de lampen in huis feller branden :+ Nu maar op 5A gezet (het minimum), maar opladen gaat wel heel langzaam zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Treelon Musk heeft gezegd dat je prima elke dag tot 90% kan laden en zelfs 100% zonder je zorgen te maken he. :9
Dan heb je een paar tweets gemist ;) zelfs Treelon bevestigd dat 70% het ideaalste is voor de accu. Maar bij 10% (80% dus) hoger is het negatief effect verwaarloosbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:05

BBrunekreeft

Dus...

NetRipper schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Collega van me had ook de Model 3 geleverd zonder de Autosteer functie. Dat was een foutje. Als je in je Tesla-account geen Autopilot in de detailpagina van je auto ziet, even contact met ze opnemen om het aan te laten zetten. Zou default moeten zijn op alle Model 3's.

[Afbeelding]
Thanks. "Even contact opnemen" wordt nog de grootste uitdaging denk ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DaCoTa schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:40:
Ik ben nu in het platteland van Italië met de TMC aan een stopcontact aan het opladen, maar zelfs met 8A trekt de oplader het voltage omlaag tot 180V en stopt dan met opladen. Wel grappig, zodra hij stopt, gaan de lampen in huis feller branden :+ Nu maar op 5A gezet (het minimum), maar opladen gaat wel heel langzaam zo.
Over een half jaar gaan wij 2 weken naar Toscane en ben erg benieuwd hoe het laden daar uitpakt. Volgens ABRP zijn er voldoende superchargers in de buurt om niet afhankelijk te hoeven zijn van stopcontacten in mooie vakantiehuisjes. We hebben ook al gezocht naar huizen/villa's met een lader, maar dan kom je doorgaans bij appartementencomplexen uit, dat is niet wat wij zoeken.

Ik weet natuurlijk niet waar jij bent, maar ben je ook afhankelijk van dat stopcontact of is het puur een extraatje?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:42:
[...]

Dan heb je een paar tweets gemist ;) zelfs Treelon bevestigd dat 70% het ideaalste is voor de accu. Maar bij 10% (80% dus) hoger is het negatief effect verwaarloosbaar
Nani, hoe kan dat nou?

Dit is de laatste die ik ken, alweer een jaar geleden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Over een half jaar gaan wij 2 weken naar Toscane en ben erg benieuwd hoe het laden daar uitpakt. Volgens ABRP zijn er voldoende superchargers in de buurt om niet afhankelijk te hoeven zijn van stopcontacten in mooie vakantiehuisjes. We hebben ook al gezocht naar huizen/villa's met een lader, maar dan kom je doorgaans bij appartementencomplexen uit, dat is niet wat wij zoeken.

Ik weet natuurlijk niet waar jij bent, maar ben je ook afhankelijk van dat stopcontact of is het puur een extraatje?
Ik ben bij familie In Umbria, en de auto staat hier op de oprit. Het is op zich geen ramp, want er zijn inderdaad voldoende superchargers (en die zijn gratis :-) ). Maar wel interessant, ik had niet verwacht dat de laadsnelheid zo ver omlaag zou moeten. In Engeland had ik hem op 10A gelimiteerd omdat ik het stopcontact aldaar niet vertrouwde en het warm werd, maar hier zitten we zo ver van de verdeelkast af en kan die dus zo weinig leveren dat het voltage inzakt.

Er zijn inderdaad - naast de superchargers - ook een boel Type 2 chargers geplaatst hier. Ik heb ze nog niet geprobeerd, dus geen idee wat ik nodig heb qua pasjes, maar ze zijn er in ieder geval wel. Veel supermarkten hebben ze inmiddels.

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 31-10-2019 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Nani, hoe kan dat nou?

[Twitter]

Dit is de laatste die ik ken, alweer een jaar geleden ongeveer.
Bedankt om ff de initiële tweet voor me op te zoeken :P
Bespaart mij wat werk.

Deze tweet is alom bekend:

Als je even naar onder scrollt, dan zie je daar deze opmerking ineens staan:

Waarop Treelon antwoord:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Zojuist winterbanden laten plaatsen bij de Euromaster. Ik kom thuis en kijk welke ze eronder hebben gedaan, dat zijn:

Pirelli Winter SottoZero 3 235/40 R19 96 V M+S Extra Load

Maar, die V staat voor tot 240 km/uur en ik heb een Performance die tot 261 km/uur kan, er zaten vanuit Tesla standaard ook W's op (tot 270 km/uur) en dat heb ik op hun website ook doorgegeven.

Verder heb ik nu 2 voorbanden die koud op 3.2 bar staan en achter op 3.1 bar, maar tijdens het rijden werd linksvoor al 3.3 bar. Stel dat het nou volgende week weer +-15 graden wordt, wat dan, dan wordt dat maar zo 3.5-3.6 bar, dat lijkt mij niet de bedoeling?

Ik zal ze sowieso morgen even bellen over het feit dat ze niet naar de bestelling en type auto hebben gekeken, maar zouden jullie W banden eisen of gewoon V's accepteren? Ik ga overigens dinsdag naar Duitsland en wilde toch eens even kijken of ik die 261 inderdaad kan aantikken, dus dan is die snelheid wel relevant. Nou zal ik die snelheid natuurlijk niet dagelijks rijden en zal één keer niet uitmaken, maar toch, Tesla zet er standaard ook niet voor niets W's op toch?

@DaCoTa Thx, dan kan die zoekfilter dus achterwege worden gelaten :)

Geniet er nog lekker van daar!

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vriej29
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:40:
[...]

Jeff Dahn, de specialist op dat gebied van Tesla gaf aan dat gebruik tussen 70% en 20% het meest ideaal is voor behoud van de batterij. Dit is zelfs erkend door Musk met daarbij de opmerking dat het bij normaal gebruik 80% of zelf 90% prima is.
Maar voor mijn dagelijkse afstanden van max 100 km kan ik met 70% laden makkelijk uit.
Dus 'better save than sorry'
Alleen bij lange ritten, o.a. vakantieritten laad ik tot 80 of zelfs 90%. Maar dat is maar een paar keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriej29 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:12:
[...]

Jeff Dahn, de specialist op dat gebied van Tesla gaf aan dat gebruik tussen 70% en 20% het meest ideaal is voor behoud van de batterij. Dit is zelfs erkend door Musk met daarbij de opmerking dat het bij normaal gebruik 80% of zelf 90% prima is.
Maar voor mijn dagelijkse afstanden van max 100 km kan ik met 70% laden makkelijk uit.
Dus 'better save than sorry'
Alleen bij lange ritten, o.a. vakantieritten laad ik tot 80 of zelfs 90%. Maar dat is maar een paar keer per jaar.
I guess, laatst heb ik ook gelezen over de degradatie bij de wat oudere Model S'en, dat valt mij zoveel mee dat ik daar niet over zou inzitten.

Ik zou gewoon uit gemak lekker 90% kiezen, maar als 70% voldoende voor jou is en je dat geruststelt dan snap ik dat ook wel weer.

Ben benieuwd de komende jaren iig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Iets meer duidelijkheid ivm de firmware update die er binnenkort aankomt en daarnaast een conclusie dat het vergelijk tussen de Taycan en Model S niet correct is uitgevoerd door TopGear:

Tesla’s Elon Musk addresses Taycan comparison, confirms +50 hp OTA update for Model S:
https://www.teslarati.com...mparison-50-hp-ota-update.

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 31-10-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
@Taro zou idd even bellen. Hebben ze wel een sticker oid op je dashboard geplakt? Als men banden plaatst met een lagere snelheidsindex moet dit duidelijk zijn voor de bestuurder. Bij winterbanden mag dit wel overigens. Bij zomerbanden mag het niet. Maar ik zou gewoon banden met de juiste index willen hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Inspired Nee, geen sticker. Ik heb wel een vermoeden waar de verwarring vandaan komt, een Performance heeft doorgaans geen 19" velgen, dan is het dus in hun ogen waarschijnlijk een LR en dan voldoen deze banden wél prima, ondanks dat ik een W heb besteld. Er is overigens ook geen 19" W versie van dit type band heb ik al gezien.

Ik zal ze morgen even bellen en uitleggen dat het een Performance betreft en dat ze daar zelf ook op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 12:58
Dat had ik gelezen inderdaad. Maar het gaat om achterbank en niet voor.
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:04:
Stoelhoezen kunnen conflicteren met de airbags in de stoelen, volgens de handleiding :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:10:
@Inspired Nee, geen sticker. Ik heb wel een vermoeden waar de verwarring vandaan komt, een Performance heeft doorgaans geen 19" velgen, dan is het dus in hun ogen waarschijnlijk een LR en dan voldoen deze banden wél prima, ondanks dat ik een W heb besteld. Er is overigens ook geen 19" W versie van dit type band heb ik al gezien.

Ik zal ze morgen even bellen en uitleggen dat het een Performance betreft en dat ze daar zelf ook op moeten letten.
Als jij W bestelt moeten ze W leveren. Als W van dat merk niet bestaat (hoe kun je het dan bestellen??) dan dienen ze dat aan te geven en niet klakkeloos iets anders eronder te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
@Taro ah. Vermomde P. Op RDW staat wel gewoon de juist top speed neem ik aan?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:30:
@Taro ah. Vermomde P. Op RDW staat wel gewoon de juist top speed neem ik aan?
Op RDW.nl kan ik nergens iets over een snelheid zien, kijk ik er over heen? Welke tabje en welke variabele?

@pirke Ik heb het kenteken en alle variabelen van de zomerbanden via een formulier opgegeven. Ik heb geen specifiek merk of type winterband besteld. Misschien is dit wel in overleg met de LM gegaan om kosten te besparen.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 31-10-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Met Sentry aan slaapt de auto niet dus hoeft ook niet wakker gemaakt te worden.
Met Sentry of niet, die van mij heeft altijd "waking up..." aan het eind van de dag en denk maar niet dat-ie unlockt met Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Taro ik zou in ieder geval niet harder dan 240 gaan op deze banden. Een klapband met die snelheid is geen pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@pirke Nee inderdaad, hopelijk kunnen ze morgen nog de juiste banden bestellen, kan ik ze maandag omruilen en dinsdag alsnog de 261 uitproberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:18:
Het is en blijft een persoonlijk iets, maar ik als audiofiel heb zowel de premium als partial premium beluisterd en ik vond het verschil echt groot (voor alle duidelijkheid: in het voordeel van de premium). De ruimtelijkheid van het geluid is bij de premium echt fantastisch, dat miste ik bij de partial premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 11:21
Vraagje over updates. Ik heb nu al een paar weken dat de laatste update klaar staat en hij hangt thuis regelmatig aan de wifi, maar hij wil niet downloaden. Er is een klein groen streepje maar hij weigert verder te gaan, ook niet op m'n hotspot.
Iemand enig idee hoe ik dit kan forceren of resetten?
Ik heb wel gezocht naar een support nummer of email maar dat kan ik nergens vinder. Weet iemand wie of wat ik daarvoor kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Angelus1753 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:37:
Vraagje over updates. Ik heb nu al een paar weken dat de laatste update klaar staat en hij hangt thuis regelmatig aan de wifi, maar hij wil niet downloaden. Er is een klein groen streepje maar hij weigert verder te gaan, ook niet op m'n hotspot.
Ik heb wel gezocht naar een support nummer of email maar dat kan ik nergens vinder. Weet iemand wie of wat ik daarvoor kan benaderen?
Welke Tesla? Model 3? Even soft reset uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:28:
Iets meer duidelijkheid ivm de firmware update die er binnenkort aankomt en daarnaast een conclusie dat het vergelijk tussen de Taycan en Model S niet correct is uitgevoerd door TopGear:

Tesla’s Elon Musk addresses Taycan comparison, confirms +50 hp OTA update for Model S:
https://www.teslarati.com...mparison-50-hp-ota-update.
Top Gear heeft een reactie gepost

Niks erover trouwens of ze een Raven hebben gebruikt of niet. De kentekenplaat op de auto is namelijk Pre-Raven, maar hij heeft wel de Dual Motor badge. (Al is dat soms inconsistent in de UK).

Ook niks over launch-control.

Anyway, het maakt niet uit. Straks met de OTA is die sowieso sneller.

And the saga continues... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Sinds vandaag eindelijk toegang tot de app. Auto moest nog op mijn account gezet worden. Via de app zie ik mijn auto en kan ik alles doen zoals iedereen. Als ik op mijn account inlog via tesla.com om mijn CC te koppelen voor de SuC dan zie ik de auto er niet staan? Is het kwestie van afwachten of loopt dit proces iets anders als je de auto tweedehands hebt overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

bottom line schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Ben je te lui om iets wat uitleg te geven waarom je, vanuit de titel gezien, een random niet veel zeggende video deelt?
Of laat me raden, zelf niet gekeken naar de video waarschijnlijk.
Verder alles goed?

@Khayma Dank voor het delen :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
En nog iets btw, mensen hier die de Opdrachten tasks gebruiken van iOS? Alles wat ik gevonden heb werkt wel goed alleen werken ze met Miles en Fahrenheit. Weet iemand hoe ik dit om kan zetten naar KM en Celcius?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Dat klinkt positief dan, want hardstyle luister ik ook heel veel. Ben benieuwd :D
Tot dat je een Tesla hoort met sub. Je kan niet iets missen, wat je nog niet gehoord hebt, toch :)

Heb zelf een long range RWD met zo'n heerlijke sub. Luister veel hardstyle en uptempo en het geluid is ongelofelijk goed, wat deels komt door de subwoofer. Je zou eens beide auto's moeten luisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:10:
Zojuist winterbanden laten plaatsen bij de Euromaster. Ik kom thuis en kijk welke ze eronder hebben gedaan, dat zijn:

Maar, die V staat voor tot 240 km/uur en ik heb een Performance die tot 261 km/uur kan, er zaten vanuit Tesla standaard ook W's op (tot 270 km/uur) en dat heb ik op hun website ook doorgegeven.

Verder heb ik nu 2 voorbanden die koud op 3.2 bar staan en achter op 3.1 bar, maar tijdens het rijden werd linksvoor al 3.3 bar. Stel dat het nou volgende week weer +-15 graden wordt, wat dan, dan wordt dat maar zo 3.5-3.6 bar, dat lijkt mij niet de bedoeling?

Ik zal ze sowieso morgen even bellen over het feit dat ze niet naar de bestelling en type auto hebben gekeken, maar zouden jullie W banden eisen of gewoon V's accepteren? Ik ga overigens dinsdag naar Duitsland en wilde toch eens even kijken of ik die 261 inderdaad kan aantikken, dus dan is die snelheid wel relevant. Nou zal ik die snelheid natuurlijk niet dagelijks rijden en zal één keer niet uitmaken, maar toch, Tesla zet er standaard ook niet voor niets W's op toch?

Ze hebben die band als specifieke Tesla band:
https://bandenkopen.eurom...9-W-96--extra-load-winter

Kost ook bijna 100 euro meer dan de standaard pirelli sottozero 3 met dezelfde eigenschappen. Kan best zijn dat ze hem bij tesla bestellen en dat die voor 19” deze band gebruiken.
Taro schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Hangt af van het deel van Toscane. Ik vond de publieke palen tegenvallen en de superchargers in Italië vooral nuttig voor de doorreis. Plekken waar wij zaten zou ik een uur moeten rijden voor een supercharger, dan ben je zo 2,5 uur weg...

Ik zie echt een groot voordeel in destination laden, al is het met een verlengsnoer of camping plaats met verloopje.

Er zijn erg veel “Enel” laadpunten in Italië. Daarvoor heb je de JuicePass app nodig, maar het is mij niet gelukt om te laden afgelopen zomer op Enel punten. Gelukkig was ik met de phev, ik houd mijn hart een beetje vast met de Tesla, als Italiëganger. Vooral omdat ik met de phev uiteindelijk nergens bij publieke punten heb kunnen laden.

We zaten de eerste week rechts boven Florence. Een afgelegen stuk Toscane, waar echt geen lader in de buurt te vinden was... Ik vraag mij nog steeds af hoe ik daar met de Tesla uit de voeten was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat je in Italië wel goed je uitvalsbasis moet uitzoeken. Ofwel een plek waar je stopcontact mag gebruiken, dan wel een stad / dorp met werkende laadpalen. Paar jaar terug in Sienna wel aantal laadpalen gezien, maar of ze met onze passen werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ah joh Bla(c)khawk, kijk niet zo zwart (sorry).

Er zijn aardig wat blogs van Tesla rijders die naar Italie zijn gegaan, maak je geen zorgen en geniet van de reis. Je had toch uiteindelijk zelfs de LR genomen toch? Over 8 maanden is er ook weer veel veranderd en zijn er ook weer nieuwe superchargers bij.

Ik weet zeker dat het je heel erg mee gaat vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Als je straks ivm stikstof uitstoot nog maar 100 mag op de snelweg, dan mogen wij met een electrische toch zeker nog wel 130 🤔😀?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
BCC schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:25:
Als je straks ivm stikstof uitstoot nog maar 100 mag op de snelweg, dan mogen wij met een electrische toch zeker nog wel 130 🤔😀?
Dat zou een mooie stimulans zijn, dan wordt elektrisch rijden gestimuleerd zonder dat het subsidie kost. :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verre van veilig. Snelheidsverschil is te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannosz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05-2021
Weet iemand waarom mijn referral code niet werkt? In mijn app staat bij resterende gratis supercharger-KM 1500 maar als ik super charge rekent die er geld voor en gaat er niks van die referral af, die staat nog steeds op 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 03:16:
Ah joh Bla(c)khawk, kijk niet zo zwart (sorry).

Er zijn aardig wat blogs van Tesla rijders die naar Italie zijn gegaan, maak je geen zorgen en geniet van de reis. Je had toch uiteindelijk zelfs de LR genomen toch? Over 8 maanden is er ook weer veel veranderd en zijn er ook weer nieuwe superchargers bij.

Ik weet zeker dat het je heel erg mee gaat vallen.
https://teslamotorsclub.c...tali%C3%AB.32665/page-113

Italie topic op TMC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:24:
Weet iemand waarom mijn referral code niet werkt? In mijn app staat bij resterende gratis supercharger-KM 1500 maar als ik super charge rekent die er geld voor en gaat er niks van die referral af, die staat nog steeds op 1500.
Heb je de auto nieuw? Kan zijn dat het later wordt bijgewerkt.

En dat je nu geluk hebt dat je gratis mag laden.

Het bedrag wat het kost wordt standaard getoond op het scherm.

Wordt het ook afgeschreven van je rekening?

Je kan hier zien of er daadwerkelijk iets is berekend.

https://www.tesla.com/en_GB/teslaaccount/payment-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Hunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:32:
[...]

Je kan hier zien of er daadwerkelijk iets is berekent.

Grappig, als ik inlog op mijn account zie ik die hele tab niet. Ga ik via jouw URL er naar toe dan zie ik de pagina met details wel. :+ . Zou je miss de url kunnen delen waar je je cc gegevens invoert voor SuC want ik zie geen Model 3 in mijn account (wel in mijn app) dus kan die niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Wackmack schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:00:
[...]

Tot dat je een Tesla hoort met sub. Je kan niet iets missen, wat je nog niet gehoord hebt, toch :)

Heb zelf een long range RWD met zo'n heerlijke sub. Luister veel hardstyle en uptempo en het geluid is ongelofelijk goed, wat deels komt door de subwoofer. Je zou eens beide auto's moeten luisteren!
Ik zit zelf in de muziekbranche (Techno) maar het is mijn ideale auto geworden om de masters van mijn producties te beluisteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Count_B schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:58:
[...]

Ik zit zelf in de muziekbranche (Techno) maar het is mijn ideale auto geworden om de masters van mijn producties te beluisteren 8)
Die met sub dan neem ik aan? Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
DennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:59:
[...]

Die met sub dan neem ik aan? Haha
Uiteraard! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Das bij techno wel nodig idd... haha. Ik ga het gewoon proberen in m'n SR+, als ik een sub mis laat ik er 1 inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

Heb je wel gewoon je velgen gehouden? Ik moet ook winterbanden er onder zetten maar wil natuurlijk niet mijn 19inch velgen kwijt

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannosz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05-2021
Hunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:32:
[...]

Je kan hier zien of er daadwerkelijk iets is berekent.

Edit: hij doet het nu wel. Auto is idd nieuw. Ik had in mijn Tesla account mijn bankgegevens ingevuld ik denk dat die daarom de eerste keer betaalde, 2de keer gegevens wegehaald en nu werkt het👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Khayma schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:48:
[...]

Grappig, als ik inlog op mijn account zie ik die hele tab niet. Ga ik via jouw URL er naar toe dan zie ik de pagina met details wel. :+ . Zou je miss de url kunnen delen waar je je cc gegevens invoert voor SuC want ik zie geen Model 3 in mijn account (wel in mijn app) dus kan die niet instellen.
Gewoon inloggen in je tesla account op website van Tesla.

En dan tab account kiezen.

Je komt dan op deze url terecht.
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/settings

En onderin kan je betaalwijze selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021

Hou er rekening mee dat als Tesla Type W voorschrijft en jij er type V onderzet er bij een eventueel ongeval je verzekering weleens problemen kan opleveren

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Hunkaroglu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:12:
[...]

Gewoon inloggen in je tesla account op website van Tesla.

En dan tab account kiezen.

Je komt dan in deze url terecht.
https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount/settings

En onderin kan je betaalwijze selecteren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ytb516I.png

Bij mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ook die de M3 op zijn eemanszaak heeft gekocht? Ik heb de factuur van de auto netjes op mijn zaak gehad, maar de supercharger factuur is ineens prive gericht. Weet iemand of dit erg is voor btw / belasting? Ik heb tesla al een paar keer gevraagd het aan te passen, maar geen gehoor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
leekers schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:25:
[...]

Hou er rekening mee dat als Tesla Type W voorschrijft en jij er type V onderzet er bij een eventueel ongeval je verzekering weleens problemen kan opleveren
Het is niet ongebruikelijk dat leasemaatschappijen winterbanden gebruiken met lagere specs, Athlon doet dit zeer regelmatig. Bovenstaande lijkt me dan ook niet helemaal correct.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:12:
Iemand hier ook die de M3 op zijn eemanszaak heeft gekocht? Ik heb de factuur van de auto netjes op mijn zaak gehad, maar de supercharger factuur is ineens prive gericht. Weet iemand of dit erg is voor btw / belasting? Ik heb tesla al een paar keer gevraagd het aan te passen, maar geen gehoor gekregen.
Zolang je adres overeenkomt met je bedrijfsadres en je naam er ook op staat dan mag dit gewoon. Niet alle facturen hoeven op bedrijfsnaam, mogen ook persoonlijk gericht zijn. Zolang het adres maar overeenkomt bij een eenmanszaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:55

DM_

Inspired schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

[...]

Verschil tussen LR en SR+ bedoel je? Bij 121kmh en beide met aero zit er 136km tussen. (https://teslike.com/range/)
Mijn collega heeft een LR awd en haalt gemiddeld de 350KM. Nu je het zegt, die van hem is wel verlaagd en heeft aftermarket 20inch velgen eronder zitten. Verschil zal idd groter zijn bij standard uitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:12:
Nee, is niet erg volgens mijn boekhouder. Dit omdat het kleine bedragen zijn (onder de 100 euro) en je daarom een "vereenvoudigde factuur" mag hebben. Zie ook: https://www.belastingdien...aties/bijzondere_facturen

Heb zelfs begrepen van mijn boekhouder dat ik in principe zelfs de facturen niet hoef te verwerken in mijn administratie, aangezien er zonder twijfel te bewijzen valt dat deze zakelijk zijn en enkel voor brandstof. Dit omdat de sessies gekoppeld zijn aan je VIN, en je alleen stroom kan betalen (en bijv. niet eten/drinken kan kopen in een shop zoals bij normale tankstations). Maar voor de zekerheid zou ik ze er wel gewoon erin zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:55

DM_

Angelus1753 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:37:
Same here, echt al een stuk of 8, 9 meldingen gehad de afgelopen 2 maanden dat een update klaar staat maar of ik nou via de wifi op kantoor of hotspot in de auto verbindt doet het niks....

Las ergens dat de usb ontkoppeling misschien kan helpen. Nog niet geprobeerd. Was van plan om een service in te plannen, maar in de tesla app staat de knop er niet bij. En de chat op de website blijft ook maar grijs, doen ze dit uberhaupt nog?
Pagina: 1 ... 70 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.