Ja sorry maar dit is dus echt de droom die spreekt. Dat is wat hij verkoopt en jij volgt hemVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
[...]
Al eerder gezegd, maar VAG heeft in mijn opzicht een grotere kans om failliet te gaan dan Tesla.
Het is niet zo dat als de ID.3 op de markt komt, niemand meer een Tesla gaat kopen, misschien een paar boomers en wat oude mensen die niet zo goed met verandering om te kunnen gaan.
Maar Tesla is het meest populairste merk onder jongeren, en daar komt de groei vandaan. Ook is Tesla een stuk leaner dan VAG is. De vakbonden zullen zich blijven verzetten tegen het schrappen van ICE, zie ook GM.
Nu kan VAG nog wel even door, maar VAG en Tesla zullen gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Degene die echt moeten oppassen is GM, Chrysler en PSA.
Overigens voor je dit soort dingen roept is het wel belangrijk om je wat te verdiepen. Musk verwacht dat de meeste winst uit energie-oplossingen zal komen. De automotive sector is dus bijzaak financieel gezien. Musk heeft ook in het Joe Rogan interview gezegd dat de voornaamste reden dat hij Tesla heeft opgericht is dat hij de desastreuze gevolgen van de ICE op de planeet wilt tegengaan.
Op dit moment heeft Tesla 5 miljard euro aan vrij vermogen, dat zijn meer dan genoeg middelen om investeringen te kunnen doen. Daarnaast hebben ze de beste engineers van de wereld aangetrokken.
Tesla wordt de nieuwe Amazon, behoudens onvoorziene gebeurtenissen.
[Afbeelding]
Tesla heeft ook 13 miljard schuld. En nu moet je niet denken dat ze met die 150miljoen winst er zijn he.. er moeten nog meer Gigafactories komen, die zijn niet gratis.
De beste engineers.. die kunnen ook ergens anders gaan werken.
5 miljard is een druppeltje he
Ik wil niet negatief doen, maar laten we gewoon realistisch zijn. VAG maakt 235 miljard omzet, tesla 21 met een miniem winstje en nog mega investeringen te gaan. De weg is nog heel lang... en dan is VAG maar 1 speler.
Ik denk dat iedereen dit wel weet. Dit is de droom he.. it sells.. En Musk heeft Tesla niet opgericht trouwens,.dat waren Martin Eberhard en Marc Tarpenning.Musk heeft ook in het Joe Rogan interview gezegd dat de voornaamste reden dat hij Tesla heeft opgericht is dat hij de desastreuze gevolgen van de ICE op de planeet wilt tegengaan.