Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.867 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
Gister mijn eerste service beurt gehad. Bij levering van mijn m3 sr+ waren de deurrubbers kapot / lelijk gemonteerd en er zat een crash op de center console bij de bijrijder. Daarnaast waren mijn bestelde deurmatten binnen. Oh en ik had ook nog een software probleem, mijn icons voor YT en Netflix worden niet gedisplayed.

Bij inname ook nog genoemd dat mijn center console zich aan een kant in de deur een afdruk achterliet, bij checken bleek dit aan een slechte deur montage te liggen. Daarnaast noemde ik ook het ploffen bij superchargen en hier was ook een fix voor. Dit ligt aan een metalen plaat die over de batterijen ligt en door warm worden vervormt en daardaar een plof maakt. Zijn nu grotere spacers tussen gezet.

Kreeg een Model S 75D ofzo mee van 2013 met 150k op de teller. Wow dan zie je wel het verschil tussen een model 3 en model S. Hij was wel wat outdated, enkel 3G, geen Netflix / YT, geen autopilot, denk vanwege oude hardware. Maar bouwkwaliteit / materialen zijn van veel hogere kwaliteit. Maar wat een accelleratie.

Tip: als je een service afspraak voor de M3 maakt plan deze op vrijdag rond 16h. Grote kans dat je een leuker model meekrijgt voor het weekend :)

2 problemen zijn niet opgelost omdat de materialen niet binnen waren (deur - bij inname pas gemeld) en midden console (wist al dat dat niet binnen was). Dat wordt mobiel opgelost, wel balen, geen leen auto haha. Zou model X wel eens willen proberen, of de roadster :) Software issue wordt naar engineering team in US doorgestuurd.

Edit, oh via SMS gevraagd om ze om aan charger kunnen hangen (eindhoven, destination charger, 33kwh) en dat was geen probleem. Jammer dat ze m niet gewassen hebben, rest goede ervaring. (ik had lage verwachtingen na horror verhalen).

[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 23-10-2019 22:42 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
d:)b

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHl2vmnXkAAod8_?format=jpg&name=small

Zie o.a. https://www.cnbc.com/2019...sla-earnings-q3-2019.html

En daarnaast:
TESLA Q3 2019

$383 million cash increase to $5.3 billion
HIGHEST CASH LEVELS EVER

$261M operating income
$143M net income
$342M non GAAP net income (excluding stock based comp)

Model Y ahead of schedule

48% quarter over quarter solar growth

Ik begrijp dat ze o.a. door FSD een stuk winst hebben kunnen pakken, de vraag is natuurlijk hoe houdbaar en toekomstbestendig dat is. Aan de andere kant kunnen ze bijv. 100 Dollar per jaar gaan vragen voor Premium connectivity, marge maken met laden bij Superchargers, opschalen in China, etc. etc. en dan kan er vanuit meerdere kanten meer marge worden gerealiseerd. Hopelijk de opmars naar een mooie toekomst!

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 23-10-2019 23:21 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Feeeeest _/-\o_ _/-\o_ *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MaAr TeSlA gAAt FaiLLiet

Meanwhile Ford en GM het aandeel gaat niet heel goed...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2019 23:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
https://seekingalpha.com/...arnings-call-presentation

"Record vehical production of 96k and deliveries of 97k"

Dus groot gedeeldte in NL.

Model S/X production 12% QoQ / -39% YoY
Model 3 production 10% QoQ / 70% YoY

[ Voor 50% gewijzigd door The Source op 23-10-2019 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
@Verwijderd TeSLa hAs GoT a deMAnd PrOBlem

**Fremont**
>
>Model Y equipment installation is underway in advance of the planned launch next year. We are moving faster than initially planned, using learnings and efficiencies gained from our Gigafactory Shanghai factory design. Capex per unit of capacity is forecasted to be about 50% lower than our current Model 3 production system in the United States.
>
>**Shanghai**
>
>We are already producing full vehicles on a trial basis, from body, to paint and to general assembly, at Gigafactory Shanghai. We have cleared initial milestones toward our manufacturing license and are working towards finalizing the license and meeting other governmental requirements before we begin ramping production and delivery of vehicles from Shanghai. China is by far the largest market for mid-sized premium sedans. With Model 3 priced on par with gasoline powered mid-sized sedans (even before gas savings and other benefits), we believe China could become the biggest market for Model 3.
>
>We have also dramatically improved the pace of execution and capital efficiency of new production lines. Gigafactory Shanghai was built in 10 months and is ready for production, while it was \~65% less expensive (capex per unit of capacity) to build than our Model 3 production system in the US. Continued volume growth and cost control are an important combination for achieving sustained, industry-leading profitability
>
>**Europe**
>
>We are in the final stages of our site selection process. Our European Gigafactory is expected to produce both Model 3 and Model Y.

An update on vehicle delivery outlook for 2019:

>Deliveries should increase sequentially and annually, with some expected fluctuations from seasonality. We are highly confident in exceeding 360,000 deliveries this year.

Profitability Outlook:

>Positive GAAP net income going forward, with possible temporary exceptions, particularly around the launch and ramp of new products. Continuous volume growth, capacity expansion, and cash generation remain the main focus

Tesla Semi production to begin in 2020 and Model Y in Summer 2020:

>We are planning to produce limited volumes of Tesla Semi in 2020 and are hoping to announce soon the location of our European Gigafactory for production in 2021.
>
>Trial production of Model 3 in Shanghai has begun, ahead of schedule. We are also ahead of schedule to produce Model Y and now expect to launch by summer 2020

Aandeel stijgt momenteel met 17% aftermarket hours. Dat gaat voor bepaalde 'beleggers' pijn doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het zieke is dat de Semi volgend jaar al gaat wordt geproduceerd. Dat had ik niet verwacht. Model Y dus al over enkele maanden in US en zomer 2020 in GF2.

Nu moet Musk niet #FreeHongKong gaan twitteren, daar zie ik hem nog wel voor aan. :+

Binnen een maand ook de unveiling van de Pickup en 2021 GF3 in Europa. :9~. Ben benieuwd of Europa zich van zijn beste kant laat zien en ook zorgt dat in 10 maanden de GF3 gebouwd kan worden.

Verder komen ook de Tesla Centers in de staten in Amerika waar Tesla niet direct mag verkopen (note: dat zijn er heel veel) waardoor alleen maar meer vraag naar de Model 3 kan komen.

Nu nog de service op niveau, al zal 2020 een beter jaar zijn voor service in Benelux, nu is het gewoon te druk om continue goede service te verlenen (helaas). Het gaat heel vaak goed, maar het gaat nog iets te vaak fout...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2019 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:32:
Het zieke is dat de Semi volgend jaar al gaat wordt geproduceerd. Dat had ik niet verwacht. Model Y dus al over enkele maanden in US en zomer 2020 in GF2.
Dat Model Y production start in de zomer van 2020 staat niet meer onder het kopje Shanghai, maar onder Outlook.
De productie begint in de zomer in Fremont. Daar zijn ze nu begonnen met de productielijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0UBNTez.png

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:08:
[...]

Dat Model Y production start in de zomer van 2020 staat niet meer onder het kopje Shanghai, maar onder Outlook.
De productie begint in de zomer in Fremont. Daar zijn ze nu begonnen met de productielijn.
[Afbeelding]
Ik had in mijn enthousiasme even te snel gelezen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Overigs is GF3 degene in Shangai. GF4 wordt de Europese vestiging.
GF2 ligt tegen New York of daar ergens, en wordt gebruikt om de thuisbatterijen / zonnepanelen te maken.

GF3 ging zich sowieso enkel focussen op model 3's. Die kunnen ze daar (minstens) 15% goedkoper maken :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Model 3 krijgt 5% extra vermogen range met de OTA update van November. Model S/X krijgt 3% extra.

Edit: Dit is met name door aanpassingen aan de regeneration bij one-pedal driving.
OTA update coming IN A FEW WEEKS to increase power for Model S, X, 3. 5% for Model 3, 3% for S and X. also improvements in single pedal driving #tesla #q3earnings #q32019 $tslaq $tsla
https://twitter.com/tesla.../1187148673118982145?s=19

[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 28-10-2019 09:30 . Reden: Eerste berichtgeving sprak over "power" ipv "range" ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

Devster schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 03:51:
Model 3 krijgt 5% extra vermogen met de Ota update van November. Model S/X krijgt 3% extra.

[...]

https://twitter.com/tesla.../1187148673118982145?s=19
We gaan het meemaken, het lijkt geen officieel kanaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou gister en vandaag weer een slechte ervaring. Moet nu onderhand wel ff op gaan houden want wordt vervelend.
De Adaptive cruise control. Gisteravond reed ik naar huis. Was gewoon donker. Geen regen of wat dan ook. Over de A16 en A20. Prima wegen.
Zeg de ACC op 120. Phantombreak naar 114. Weer optrekken naar 120. Afremmen, gassen afremmen gassen. Terug naar 102 daarna 96 toen weer 114. Contine. Dat allemaal in 1min tijd. Er was geen verkeer, geen werkzaamheden, geen gekke banen patronen. Was gewoon onbruikbaar. Echt ongelofelijk. Geef me dan tenminste de optie dat ik gewoon cruise control kan aanzetten. 10min later nog eens geprobeerd zelfde gedoe.Rot op met dat adaptive als het voor geen meter werkt hoor. Waarom is dat niet gewoon uit te zetten.

En deze ochtend wil ik verbinden met de app om de auto voor de verwarmen maar die bleef in "auto wakker maken" staan. Kom ik bij mijn auto. Geen Netwerkverbinding.... Stap in auto gaat aan. Krijg ik weer (3e keer in een maand nu) de melding onderhoud ecall-noodsysteem vereist. Geen geluid (spotify maar ook knipperlicht en afstandssensor bijv) en geen navigatie. Viel nu mee vorige keer deed ook bijv de achteruit camera, airco en schermsensor voor donker/licht het niet meer. Dit kan echt niet :S Blijkbaar zit dit er al vanaf maart in.....
Ik ga vanmiddag maar weer eens bellen. Geen idee welk nummer. Als je een afspraak in de app wil maken ben je ergens halverwege december aan de beurt.....

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 24-10-2019 07:15 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Laatst online: 11-09 13:04
thewizard2006 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 07:00:
Nou gister en vandaag weer een slechte ervaring. Moet nu onderhand wel ff op gaan houden want wordt vervelend.
De Adaptive cruise control. Gisteravond reed ik naar huis. Was gewoon donker. Geen regen of wat dan ook. Over de A16 en A20. Prima wegen.
Zeg de ACC op 120. Phantombreak naar 114. Weer optrekken naar 120. Afremmen, gassen afremmen gassen. Terug naar 102 daarna 96 toen weer 114. Contine. Dat allemaal in 1min tijd. Er was geen verkeer, geen werkzaamheden, geen gekke banen patronen. Was gewoon onbruikbaar. Echt ongelofelijk. Geef me dan tenminste de optie dat ik gewoon cruise control kan aanzetten. 10min later nog eens geprobeerd zelfde gedoe.Rot op met dat adaptive als het voor geen meter werkt hoor. Waarom is dat niet gewoon uit te zetten.

En deze ochtend wil ik verbinden met de app om de auto voor de verwarmen maar die bleef in "auto wakker maken" staan. Kom ik bij mijn auto. Geen Netwerkverbinding.... Stap in auto gaat aan. Krijg ik weer (3e keer in een maand nu) de melding onderhoud ecall-noodsysteem vereist. Geen geluid (spotify maar ook knipperlicht en afstandssensor bijv) en geen navigatie. Viel nu mee vorige keer deed ook bijv de achteruit camera, airco en schermsensor voor donker/licht het niet meer. Dit kan echt niet :S Blijkbaar zit dit er al vanaf maart in.....
Ik ga vanmiddag maar weer eens bellen. Geen idee welk nummer. Als je een afspraak in de app wil maken ben je ergens halverwege december aan de beurt.....
Kijk even of je een afspraak kan maken bij een andere SeC, wellicht zijn daar de wachttijden korter.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19

Phantom breaks gaan ze niet voor je oplossen.. meneer het wordt met de tijd beter zullen ze zeggen.

Je kan bellen en hopen dat iemand opneemt, maar dan nog zal je doorverwezen worden naar de app om een afspraak te maken.

Wat je nog wel kan proberen om toch richting servic center te gaan en hopen dat ze je zonder afspraak gaan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar gewoon basic CC kunnen ze toch simpel als optie via OTA toevoegen? Zijn ze dan bang dat iedereen dan op basic CC over gaat en ze dan geen input meer krijgen voor hun AI / ML? Lijkt me niet eigenlijk aangezien velen er wel tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:14:
Maar gewoon basic CC kunnen ze toch simpel als optie via OTA toevoegen? Zijn ze dan bang dat iedereen dan op basic CC over gaat en ze dan geen input meer krijgen voor hun AI / ML? Lijkt me niet eigenlijk aangezien velen er wel tevreden mee zijn.
Is dat trouwens bij andere auto's wel uit te zetten? Dus alleen cruise? Adaptive Cruise is toch eigenlijk gewoon autopilot zonder FSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

CyBeRSPiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:14:
Dit soort opties toevoegen gaat natuurlijk een beetje in tegen het KiSS principe, moet je iets extra gecompliceerd maken omdat een minderheid van de gebruikers er blij mee zal zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Hunkaroglu schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Is dat trouwens bij andere auto's wel uit te zetten? Dus alleen cruise? Adaptive Cruise is toch eigenlijk gewoon autopilot zonder FSD?
Bij BMW kun je AC en CC los van elkaar gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

bblikman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

Gevonden :-)
3900 km, 166wh/km
23.600 km, 172Wh/km

Ben benieuwd naar de waardes in de winter.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hunkaroglu schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Yes, Kia e-Niro kan dat ook. Wel extra handeling, maar het kan. Net als de 'speed limiter' als optie (die ik nooit heb kunnen waarderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DeFeCt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Dit soort opties toevoegen gaat natuurlijk een beetje in tegen het KiSS principe, moet je iets extra gecompliceerd maken omdat een minderheid van de gebruikers er blij mee zal zijn?
Het hoeft niet veel lastiger te zijn dan een "schuifje" aan of uit zetten in het menu. Zoals je voor zoveel opties gewoon hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@thewizard2006 Ik heb toch het idee dat je een maandagmorgen model hebt.
Een deel van je eerdere punten zijn bekend (slechte ruitenwisser, hoge achterruit), maar de problemen die je nu beschrijft met storingen e.d. heb ik in de afgelopen 12k bijvoorbeeld nog niet gehad...
Goed documenteren, met foto's als het kan, en dan naar de SeC ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:47:
Wat zijn hier de ervaringen met de audio in de SR+? Is het in de LR echt zoveel beter? Of is het in de SR+ later nog te upgraden?
And again, ligt aan je wensen... Wat verwacht je en wat ben je gewend? Ik luister 80% van mijn autotijd gewoon BNR of Podcast dus de subwoofer mis ik niet. Maar als ik muziek luister (HipHop/Rap/R&B/Pop) dan klinkt het meer dan prima! Voor mij zelfs niets te klagen. Aan bass geen gemis. Natuurlijk zal het bij de LR beter klinken door de subwoofer en extra speakers maar mis ik dat? Nee, ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Khayma schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:21:
[...]
And again, ligt aan je wensen... Wat verwacht je en wat ben je gewend? Ik luister 80% van mijn autotijd gewoon BNR of Podcast dus de subwoofer mis ik niet. Maar als ik muziek luister (HipHop/Rap/R&B/Pop) dan klinkt het meer dan prima! Voor mij zelfs niets te klagen. Aan bass geen gemis. Natuurlijk zal het bij de LR beter klinken door de subwoofer en extra speakers maar mis ik dat? Nee, ik niet.
+1

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Khayma schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:15:
[...]

En het is geregeld. Een recenter model meegekregen maar ook over deze niet tevreden. Namelijk een P90D meegekregen en ik heb zelf een Model 3 SR+. Dat is toch gewoon een marteling als ik straks weer in mijn Model 3 stap als het gaat om acceleratie en vermogen :'(.
Wat een straf zeg... Maar ben altijd wel blij met tesla loaners netjes geregeld.

Moet nog even bellen dat er er voor dinsdag ook een klaar zetten.

Dus kan ik weer een paar dagen toevoegen aan mijn totaal aan loaner dagen. zit nu al op rum 7 maanden dus een paar dagen vallen niet op. Maar goed officieel heb ik nu een eigen tesla's langer dan een loander !!! De eerste had ik maar een maand of 2 daarna 5 maanden loaner de nieuwe heb ik nu 10 maanden en 2 maanden loaner.... Ach het is wel leuk om af en toe die titanium loaner S te rijden van amsterdam. Goede reminder dat grote velgen geen goed idee is die zijn een partij opgekauwd }:O van die auto. Leuk hoor zo een S maar heb toch liever mijn faberge model X (zoals elan hem noemt) Die deuren maken het wel heel bijzonder. Hopelijk na dinsdag zijn de sensor weer goed gefixed gaan die ook weer goed open.

Ik kreeg trouwens een maand geleden pas het bericht dat mijn terug gebrachte auto

Voordeel is weer wel dat de play list redelijk hetzelfde bleef dus scheelde ons weer een hoop nummers uit te zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door MeZZiN op 24-10-2019 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Khayma schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

Als je het niet hebt, mis je het ook niet. Je moet eerst luisteren en dan pas de vergelijking maken volgens mij.

Bijv. stoelverwarming achter... Hebben mijn kinderen nooit over geklaagd en kenden ze niet eens. Maar nu ze het weten willen ze het ook steeds aan hebben. En ze missen het dus ook in onze VW auto waar het niet in zit. En dwingen ze me om vaker de Tesla thuis te laten en met de VW naar werk te gaan. Ik denk dat we straks ruzie krijgen als het wat kouder wordt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Hunkaroglu schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

Als je het niet hebt, mis je het ook niet. Je moet eerst luisteren en dan pas de vergelijking maken volgens mij.

Bijv. stoelverwarming achter... Hebben mijn kinderen nooit over geklaagd en kenden ze niet eens. Maar nu ze het weten willen ze het ook steeds aan hebben. En ze missen het dus ook in onze VW auto waar het niet in zit. En dwingen ze me om vaker de Tesla thuis te laten en met de VW naar werk te gaan. Ik denk dat we straks ruzie krijgen als het wat kouder wordt. :)
En zelfs dan blijft de vraag of je het nodig hebt. Heb een kennis die een 5 serie rijdt met Bowers en Wilkins speakers. Gast luisters non stop BNR Radio en Radio 1 :P. Dat kon ook met de standaard speakers, daar heb je geen B&W voor nodig :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Geluid van je installatie is zo persoonlijk. Zelf vonden wij de upgrade voor onze model X (niet vergelijkbaar met de model 3 natuurlijk) de moeite waard. (o.a. ook omdat er ook meer speakers waren geinstalleerd dacht ik) Plus het we wilde ook de andere premium features.

Of iets waard is is zo moeilijk te bepalen. Laten we wel wezen alles aan een tesla is redelijk luxe voor de meeste. Doordat je weinig rij geluid heb klinkt de meeste muziek al beter. Is de rit comfortabeler etc. Zou zelf kiezen meer voor welke range en dan kijken wel pakket je wilt er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Als ik de autopilot hendel 1x omhoog duw stopt de autopiliot functie. Kan iemand mij vertellen wat de functie is als ik hem helemaal omhoog duw?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Count_B schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:53:
Als ik de autopilot hendel 1x omhoog duw stopt de autopiliot functie. Kan iemand mij vertellen wat de functie is als ik hem helemaal omhoog duw?
Dan ga je in zijn achteruit :+

Uiteraard kan dit niet wanneer je 130 op de snelweg rijdt. Als je op de snelweg rijdt en de hendel helemaal omhoog duwt, stopt de autopilot ook gewoon, en als autopilot al uit is, gebeurt er niks. Komt volgens mij dan wel een notificatie op het scherm maar wat die zegt kan ik mij even niet herinneren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou kogel is bijna door de kerk, vanochtend ff een proefritje met een M3SR+ gemaakt van een collega :) Rijd super goed en was best wel onder de indruk van het minimalistische design. Nu hopen dat we nog ergens voorraad kunnen vinden zodat het nog lukt voor de bijtelling naar 8% schiet (en anders blijf ik m'n huidige 22% nog wel ff rijden). Spannend! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

MeZZiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:46:
Geluid van je installatie is zo persoonlijk. [...]

Of iets waard is is zo moeilijk te bepalen.
Precies dit. Ik ben op mijn werk en thuis gewend om met goede koptelefoons te luisteren, waar ik (kan) geniet(en) van goed geluid, mede door een goede versterker.

En met een playlist aan met nummers waar ik (zeer) bekend mee ben, merk ik dat het geluid redelijk is met een Model 3, maar significant slechter dan thuis. Maar... ik zit in een auto om onderweg te zijn, en door de bijbehorende wind/weggeluiden niet om uitgebreid sonates of andere muziek te luisteren. Derhalve vind ik het het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nu ik toch een beetje in de klaag stoel zit :) Hebben jullie ook regelmatig (vooral sochtends richting werk) de melding dat de dode hoek assistent het niet doet. Ik wel namelijk. Gebruik deze verder nooit eigenlijk maar ook dat is weer zo'n dingetje. Dit gaat meestal wel na een paar minuten weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
waarschijnlijk heeft het te maken met condens op de camara op de zijportieren. Gaat meestal van zelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Leuk artikel bij de NOS. Tot je de laatste zin leest:
"De toptijd voor Tesla is al voorbij", zegt analist David Kudla van Mainstay Capital. "Het bedrijf heeft zijn beste dagen al gehad."
|:( |:( |:(

Dat de beste man het zegt boeit mij niet zo veel, maar dat de NOS het in een artikel zet wel. Er zijn miljoenen mensen die dit lezen en die denken nu "Ik ga geen Tesla kopen, want als ze er niet meer zijn kan ik fluiten naar mijn service".
Overigens is het hele artikel doorspekt met negativiteit die het positieve naar de achtergrond drukt.

[ Voor 34% gewijzigd door Who Am I? op 24-10-2019 11:18 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Wat een onzin. Kijk even terug in de tijd naar Amazon.... dezelfde analisten die blijkbaar toch niet goed kunnen voorspellen ging er ook jaren van uit dat Amazon een flop was. Dat heeft ook jaren vol gehouden.

Hoe kunnen ze dit voorspelen... Plus Tesla is wel alle fabrikanten jaren voor. Iedereen is catch up aan het doen niet aan het innoveren daar hebben nog geen tijd voor. Plus als tesla zou stoppen nu met investeren zoals ze nu doen dan hebben ze direct winst. maar dat zou zonde zijn van de momentum die ze nu hebben.

Ze zijn de markt gewoon even overhoop aan het halen dus tja dat gaat niet makkelijk en kost zeker tijd en een hele hoop geld. Ze hebben nu 3 giga factories en een 4de onderweg. Zie huidige auto bedrijven niet zulke grote stappen zetten op dit moment.

Tesla is net nog maar begonnen. Wacht tot de Y uit komt. gok dat die nog populairder wordt dan de model 3. Dan opeens zijn ze markt leider gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
MeZZiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:26:
Wat een onzin. Kijk even terug in de tijd naar Amazon.... dezelfde analisten die blijkbaar toch niet goed kunnen voorspellen ging er ook jaren van uit dat Amazon een flop was. Dat heeft ook jaren vol gehouden.

Hoe kunnen ze dit voorspelen... Plus Tesla is wel alle fabrikanten jaren voor. Iedereen is catch up aan het doen niet aan het innoveren daar hebben nog geen tijd voor. Plus als tesla zou stoppen nu met investeren zoals ze nu doen dan hebben ze direct winst. maar dat zou zonde zijn van de momentum die ze nu hebben.

Ze zijn de markt gewoon even overhoop aan het halen dus tja dat gaat niet makkelijk en kost zeker tijd en een hele hoop geld. Ze hebben nu 3 giga factories en een 4de onderweg. Zie huidige auto bedrijven niet zulke grote stappen zetten op dit moment.

Tesla is net nog maar begonnen. Wacht tot de Y uit komt. gok dat die nog populairder wordt dan de model 3. Dan opeens zijn ze markt leider gok ik.
En de pickup gaat wonderen doen in de USA qua verkoopcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Malt007 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

En de pickup gaat wonderen doen in de USA qua verkoopcijfers.
En de Y in de rest van de wereld (en de USA ook)… ;)

Tesla is “confident” that Model Y could enter production in Summer 2020.
“Model Y will outsell S, X, and 3 combined."

https://www.teslarati.com...ngs-livestream-live-blog/

[ Voor 32% gewijzigd door mkrmr op 24-10-2019 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
Devster schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 03:51:
Model 3 krijgt 5% extra vermogen met de Ota update van November. Model S/X krijgt 3% extra.
[...]
Ook uit de call, binnen een paar weken een software update voor sneller laden met de SR en de SR+.

[ Voor 10% gewijzigd door DaCoTa op 24-10-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:00:
Nu ik toch een beetje in de klaag stoel zit :) Hebben jullie ook regelmatig (vooral sochtends richting werk) de melding dat de dode hoek assistent het niet doet. Ik wel namelijk. Gebruik deze verder nooit eigenlijk maar ook dat is weer zo'n dingetje. Dit gaat meestal wel na een paar minuten weg.
Heb ik ook weleens ja, verdwijnt binnen een minuut meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Ja, even de druppels van de camera's vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik ben benieuwd!

"Tesla 'full self driving' early access version releasing soon"
https://www.ibtimes.co.uk...on-releasing-soon-1670694

[ Voor 31% gewijzigd door Mkeespiet op 24-10-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Melding dode hoek assistent is toch gewoon ''het weergeven van'' de zichtbare auto's in de display... niet? :+

Nog even op je andere puntjes:

Ik vermoed dat een aantal mensen de ruitenwissers minder goed werken omdat front camera bij sommige onderaan 10-15% geblokt is door zwarte balk (mis-alignement misschien bij spiegel ergens?) zelf zie ik een zwarte balk op sentry beelden voor onderaan, online bij veel andere zie ik het ook (maar niet bij allemaal, of even erg). Straks nogmaals kijken of ik zo'n zwarte lijn over oog v camera zie.
Regensensor word gelukkig wel aan gewerkt.. mag ook wel want die gaat op turbo als ik net in stap en raam is nat van reeds afgelopen regenbui.. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 24-10-2019 13:16 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
DaCoTa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Ook uit de call, binnen een paar weken een software update voor sneller laden met de SR en de SR+.
Oei! Als dit waar is dan is de SR+ voor mij helemaal compleet :*). Tesla Amsterdam had al aangegeven dat de SR+ met 150kW gaat laden maar dat hadden ze weer terug getrokken. Blijkbaar gaat het hopelijk toch door.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:51:
[...]
Tnx... dat is bij mij dus niet het geval (en deur gaat ook niet op slot). Morgen weer verder debuggen.
Nou volgens mij heb ik het gevonden... omdat de sensor in de bijrijdersstoel niet werkt en ik dus continue de melding krijg dat iemand zijn gordel niet omheeft, heb ik nu standaard de bijrijdersgordel vastgeklikt. Als ik deze losklik en het bijrijders portier open en daarna dichtgooi en ik loop dan weg.... dan gaat de auto wel uitzichzelf op slot! (Waarschijnlijk een if then else dingetje in de software waar ik tegenaan loop :? ;) )

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
DeFeCt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Nou volgens mij heb ik het gevonden... omdat de sensor in de bijrijdersstoel niet werkt en ik dus continue de melding krijg dat iemand zijn gordel niet omheeft, heb ik nu standaard de bijrijdersgordel vastgeklikt. Als ik deze losklik en het bijrijders portier open en daarna dichtgooi en ik loop dan weg.... dan gaat de auto wel uitzichzelf op slot! (Waarschijnlijk een if then else dingetje in de software waar ik tegenaan loop :? ;) )
Ha, daar kun je lang naar zoeken! Maar dat klinkt wel logisch; als ik de auto parkeer en het voertuig niet verlaat blijft het scherm ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:30:
[...]

Oei! Als dit waar is dan is de SR+ voor mij helemaal compleet :*). Tesla Amsterdam had al aangegeven dat de SR+ met 150kW gaat laden maar dat hadden ze weer terug getrokken. Blijkbaar gaat het hopelijk toch door.
Zal dit ook een hoger laadvermogen met wisselstroom kunnen inhouden/betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Stef87 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Regensensor word gelukkig wel aan gewerkt.. mag ook wel want die gaat op turbo als ik net in stap en raam is nat van reeds afgelopen regenbui.. :P
Ja dat heb ik ook. Is wel gelijk je ruit droog maar vreemd is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Offertes binnen van DutchLease, 852 voor M3SR+ op basis van 30k en 5 jaar. Das best een fors stuk duurder vergeleken met Leaseplan! :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:59:
Offertes binnen van DutchLease, 852 voor M3SR+ op basis van 30k en 5 jaar. Das best een fors stuk duurder vergeleken met Leaseplan! :|
Ik weet niet wat Leaseplan goedkoper is dan Dutchlease maar ik zou never nooit een auto leasen bij Leaseplan. Hele slechter ervaringen mee en met mij nog velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
@DennusB 852, klinkt best prima hoor.
Ik had volgens mij ook zoiets, met laadpaal thuis erbij volgens mij 890 voor 30k km bij 4jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Haha goed gevonden :-D Wat een gedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MeZZiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:26:

Dat weet ik dus nog niet. In Amerika kan het best zo zijn dat het aanslaat, maar in NL zullen ze niet meer zo snel voor een Tesla kiezen ivm bijtelling. Die gaat volgend jaar omhoog naar 8%. Men gaat dan weer overstappen naar benzine omdat die in de aanschaf weer goedkoper is en qua bijtelling dus ook lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvhVeld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2021
8% vs. 22%. Nederlanders kennen komen er volgend jaar echt nog heel veel tesla's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

No want die heeft een max van 11kW. Kan/gaat niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hunkaroglu schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:23:
[...]

Dat weet ik dus nog niet. In Amerika kan het best zo zijn dat het aanslaat, maar in NL zullen ze niet meer zo snel voor een Tesla kiezen ivm bijtelling. Die gaat volgend jaar omhoog naar 8%. Men gaat dan weer overstappen naar benzine omdat die in de aanschaf weer goedkoper is en qua bijtelling dus ook lager.
8% vs 22% ik weet het wel hoor geef mij maar een EV plus een Telsa is altijd beter dan een saaie grijze muis VW of opel of iets ander bagger. Vergeet niet dat benzine nog steeds heel veel per liter kost en dat wordt voorlopig ook niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was het zakelijk met mijn eenmanszaak net zo 'duur' om een tesla te rijden de komende 5 jaar als een ford focus station. Volgend jaar zou dat wellicht iets minder aantrekkelijk zijn, maar ik denk dat de meeste die zakelijk rijden echt voorlopig nog wel voor die Tesla gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
MeZZiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

8% vs 22% ik weet het wel hoor geef mij maar een EV plus een Telsa is altijd beter dan een saaie grijze muis VW of opel of iets ander bagger. Vergeet niet dat benzine nog steeds heel veel per liter kost en dat wordt voorlopig ook niet goedkoper.
Denk dat een leaserijder echt niet gaat kijken wat de benzine kost. Die wordt toch betaald door de leasemaatschappij.

Ik wil zeggen dat als de bijtelling gunstiger is met een benzine auto, dat men daarvoor zal kiezen. Men kiest nu ook vaak de SR+ omdat die net onder de 50K grens zit. En volgend jaar betaal je dus het dubbele voor een SR qua bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

No want die heeft een max van 11kW. Kan/gaat niet hoger.
Is dat dan een hardwarematige begrenzing? Ik had het wel wat gevonden om met 22kW te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Is dat dan een hardwarematige begrenzing? Ik had het wel wat gevonden om met 22kW te laden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P0wTqfM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Nog aan het wachten op een VIN, dus de handleiding maar eens aan het doorlezen. Daar kwam ik op pagina 21 de procedure tegen om de frunk te openen wanneer de Model 3 geen 12V heeft. Dat maakte me toch wel nieuwsgierig, want lijkt erop dat je maar beter geen kostbare spullen in de frunk moet achterlaten? Met een 9V-blokje heb je hem zo open als ik deze video mag geloven.

In de manual staat wel erbij:
Opmerking: Als de Model 3 is vergrendeld en over 12V-voeding beschikt, wordt de voorklep niet op de volgende manier geopend.
Dus wellicht dat het ondertussen gepatched is? Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Stap in auto gaat aan. Krijg ik weer (3e keer in een maand nu) de melding onderhoud ecall-noodsysteem vereist.
Heb die melding nu ook 1x gehad, gewoon genegeerd, is niet meer teruggekomen.
Hebben jullie ook regelmatig (vooral sochtends richting werk) de melding dat de dode hoek assistent het niet doet. Ik wel namelijk. Gebruik deze verder nooit eigenlijk maar ook dat is weer zo'n dingetje. Dit gaat meestal wel na een paar minuten weg.
Ja, heb ik de laatste weken ook bijna iedere ochtend, gaat vanzelf weg als de druppels eraf zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
iemand bij athlon lease die al winter banden erop heeft? welk merk zetten ze erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you didn't buy a Tesla you made a mistake

Leuk artikel....hoe ik er ook over denk!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
@thewizard2006 Jij hebt wel veel pech. Heb je al eens een power off van je auto gedaan en na paar minuten weer laten opstarten? (dit is wat anders dan soft reset met de knoppen op het stuur). Zo'n power off "hard reset" heeft bij mij twee maanden terug een aantal klachten definitief (dwz tot op heden) opgelost. Indien je dat nog niet gedaan hebt lijkt het me het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
lo3k schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:07:
Nog aan het wachten op een VIN, dus de handleiding maar eens aan het doorlezen. Daar kwam ik op pagina 21 de procedure tegen om de frunk te openen wanneer de Model 3 geen 12V heeft. Dat maakte me toch wel nieuwsgierig, want lijkt erop dat je maar beter geen kostbare spullen in de frunk moet achterlaten? Met een 9V-blokje heb je hem zo open als ik deze video mag geloven.

In de manual staat wel erbij:

[...]

Dus wellicht dat het ondertussen gepatched is? Kan iemand dit bevestigen?

[YouTube: Can a Standard 9V Alkaline Battery open a Tesla Model 3 Frunk?]
Let er op dat de koplampen in de 1e helft van het filmpje branden. Er is dus 12V.
Maar voordat hij het 9V blokje aansluit gaan de lampen ineens uit. Er is dus een 2e persoon die ondertussen de 12V los haalt.Volgens mij zit die aansluiting in de kofferbak.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aandeel Tesla is vandaag omhoog geknald met bijna 16%, winst in Q3 zag niemand aankomen blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibeetle
  • Laatst online: 16-11-2024
Iemand al ervaring met de nieuwe mattenset van Taptes: https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3 ?

Zo te zien bijna gelijk aan de geliefde Maxpider maar dan zonder het lelijke logo én een stuk goedkoper. Free shipping zelfs ook nog... Denk dat ik het eigenlijk gewoon ga proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hunkaroglu schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:16:
[...]

Denk dat een leaserijder echt niet gaat kijken wat de benzine kost. Die wordt toch betaald door de leasemaatschappij.

Ik wil zeggen dat als de bijtelling gunstiger is met een benzine auto, dat men daarvoor zal kiezen. Men kiest nu ook vaak de SR+ omdat die net onder de 50K grens zit. En volgend jaar betaal je dus het dubbele voor een SR qua bijtelling.
Klopt dat hij betaald wordt de de lease maatschappij maar dat gaat gewoon in je maandelijkse bedrag dus je betaald het gewoon zelf (net zoals je baas dat doet) het is gewoon een totaal bedrag.

Dus 8% is nog wel prima te pruimen voor een lease rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ja ik zie ook nog geen problemen met 8%, zeker met die SR+ als relatief betaalbare optie.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Laatst online: 15-09 21:35
Hebben anderen ook het probleem dat in ze in de afgelopen weken regelmatig hebben dat de LTE verbinding het niet doet? Ik heb dit voornamelijk als ik instap, vandaag ook een melding dat de eSOS functie het niet deed en ik langs een servicecenter moest gaan. Na een reboot werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parkeer je ondergronds/in een garage wellicht? Of ergens met slecht bereik? Ik heb gelezen dat als je geen bereik hebt voor lange tijd, hij die bug kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:14:
Parkeer je ondergronds/in een garage wellicht? Of ergens met slecht bereik? Ik heb gelezen dat als je geen bereik hebt voor lange tijd, hij die bug kan geven.
Nee, gewoon op een parkeerplaats bij het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 22:07
digibeetle schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:10:
Iemand al ervaring met de nieuwe mattenset van Taptes: https://www.taptes.com/pr...or-mats-for-tesla-model-3 ?

Zo te zien bijna gelijk aan de geliefde Maxpider maar dan zonder het lelijke logo én een stuk goedkoper. Free shipping zelfs ook nog... Denk dat ik het eigenlijk gewoon ga proberen :-)
En nu maar hopen dat je hem voor $99.99 krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
MoonRaven schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:07:
Hebben anderen ook het probleem dat in ze in de afgelopen weken regelmatig hebben dat de LTE verbinding het niet doet? Ik heb dit voornamelijk als ik instap, vandaag ook een melding dat de eSOS functie het niet deed en ik langs een servicecenter moest gaan. Na een reboot werkte alles weer.
Ja, de eSOS heb ik een tijdje geleden ook een paar keer gehad. En idd af en toe geen verbinding, lijkt idd alsof de dekking van het netwerk wat slechter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:55
Ik heb om de zoveel tijd ook weleens geen LTE verbinding, al sinds ik de auto heb. Dat duurt vaak niet lang. Ik zou me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:45:
[...]

Lijkt me niet want de 16A staat wel vast dus daar zullen geen veranderingen plaatsvinden lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:30:
[...]
Wat een straf zeg... Maar ben altijd wel blij met tesla loaners netjes geregeld.
Moet je die loaner nou betalen (zoals bij mijn VW garage het geval was) of krijg je die kosteloos? Anders wordt het wel een duur grapje met lange servicetijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Moet je die loaner nou betalen (zoals bij mijn VW garage het geval was) of krijg je die kosteloos? Anders wordt het wel een duur grapje met lange servicetijden.
Loaner krijg je gratis is mij door het SeC verteld. In mijn geval is het wel voor iets dat binnen garantie valt. Geen idee of het ook zo is wanneer je iets laat doen wat buiten garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:04:
[...]

Alleen als je voor een beurt komt of iets komt vervangen onder garantie. Daarbuiten moet je voor de loaner betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nou dat vind ik dan wel weer netjes, binnen de garantie ging het inderdaad even om voor me. Dank voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:15:
Leuk artikel bij de NOS. Tot je de laatste zin leest:

[...]

|:( |:( |:(

Dat de beste man het zegt boeit mij niet zo veel, maar dat de NOS het in een artikel zet wel. Er zijn miljoenen mensen die dit lezen en die denken nu "Ik ga geen Tesla kopen, want als ze er niet meer zijn kan ik fluiten naar mijn service".
Overigens is het hele artikel doorspekt met negativiteit die het positieve naar de achtergrond drukt.
Tja.. ik vind Tesla een mooi bedrijf en heb veel plezier aan m'n Model S. Toch denk ik wel dat het afgelopen is met ze als o.a. VW op stoom komt. Is gewoon geen vergelijk. Tesla moet hier een miljardje schrapen, en daar nog eentje.. wisselgeld voor Volkswagen. Wat je ook van VW vind, ze zijn heel goed in heel veel auto's bouwen, met goede kwaliteit, tegen lage kosten. Het zal even duren voordat ze Tesla bij halen, maar ik ben er van overtuigd dat dit gaat gebeuren. Tesla moet 10x zoveel winst maken willen ze een kans maken. Het verschil is gewoon enorm en dat vertaald zich straks in het feit dat VW op veel grotere schaal auto's kan maken en ook de middelen heeft om die investering te doen. Dat heeft Tesla overduidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Laatst online: 18-09 13:53
Nou, het VW concern doet het nog niet zo heel erg lekker met de e-tron hoor. Minder efficient, problemen met de firmware etc. En het vermogen is aardig aangetast door dieselgate.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
Ik zie overal en nergens alleen maar die "all weather" mattensets.
Maar zijn er ook gewone mattensets beschikbaar zoals in elke andere auto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javaboon schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:37:
Nou, het VW concern doet het nog niet zo heel erg lekker met de e-tron hoor. Minder efficient, problemen met de firmware etc. En het vermogen is aardig aangetast door dieselgate.
Klopt, maar straks komt de ID3 en nog meer modellen. Nog een keer een generatie update eroverheen om de boel nog wat zuiniger te maken.
Denk je dat straks iedereen een premium gaat betalen omdat ze Elon zo'n toffe gast vinden? Of gewoon die 50km minder range pakken voor een goedkopere auto?

Ik bedoel, als je nu begint over de eTron vs Tesla, dan zie je het grote plaatje niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:42:
[...]

Klopt, maar straks komt de ID3 en nog meer modellen. Nog een keer een generatie update eroverheen om de boel nog wat zuiniger te maken.
Denk je dat straks iedereen een premium gaat betalen omdat ze Elon zo'n toffe gast vinden? Of gewoon die 50km minder range pakken voor een goedkopere auto?

Ik bedoel, als je nu begint over de eTron vs Tesla, dan zie je het grote plaatje niet imo.
Niet om gelijk weer de grote Tesla fan uit te hangen hier, maar de ID3 heeft volgens mij niet de hardware aan boord voor autonoom rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:42:
[...]

Het grote plaatje is de visie die tesla heeft met full autonomous driving en robottaxis. VW heeft domweg niet de agile houding en probeert te evolueren. En we hebben nou eenmaal geen snellere paarden nodig...

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:24:
Ah nou dat vind ik dan wel weer netjes, binnen de garantie ging het inderdaad even om voor me. Dank voor de antwoorden!
wel 2500 € eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ybos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:41:
Ik zie overal en nergens alleen maar die "all weather" mattensets.
Maar zijn er ook gewone mattensets beschikbaar zoals in elke andere auto :?
https://shop.tesla.com/en...el-3-carpet-interior-mats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
OMG 8)7 Had natuurlijk ook even bij OEM kunnen kijken ipv ali / tesland. (duur voor n mattenset, dat wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mkeespiet schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Niet om gelijk weer de grote Tesla fan uit te hangen hier, maar de ID3 heeft volgens mij niet de hardware aan boord voor autonoom rijden..
Tesla ook niet! Laat je niks wijs maken. Ik rij nu een jaar met EAP. Nog net zo bagger als in het begin. Plus alle wetgeving die hier gewoon achterloopt/bewust tegen gehouden wordt. De komende jaren gaat hier geen één Tesla autonoom rijden. 1. De hardware/software is er niet 2. Angela Merkel wil het niet.

De wereld is groter dan de marketing praatjes van Musk. (over 6 maanden "hands-off", 7 maanden geleden was dat). Het hele FSD debacle.. voordat er een auto autonoom gaat rijden moet er nog zoveel gebeuren, dat gaat echt nog heel lang duren.
javaboon schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Het grote plaatje is de visie die tesla heeft met full autonomous driving en robottaxis. VW heeft domweg niet de agile houding en probeert te evolueren. En we hebben nou eenmaal geen snellere paarden nodig...
Gaat niet gebeuren. Ik ken de visie ja. Zie jij verbeteringen? Ik niet. Ik rij er elke dag mee. Ik heb weer 2 nieuwe games.. en Netflix.. nou nou ;)

Musk heeft een droom, en dromen verkopen goed. Die droom moet blijven leven en dat doet hij heel goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 21:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Tja.. ik vind Tesla een mooi bedrijf en heb veel plezier aan m'n Model S. Toch denk ik wel dat het afgelopen is met ze als o.a. VW op stoom komt. Is gewoon geen vergelijk. Tesla moet hier een miljardje schrapen, en daar nog eentje.. wisselgeld voor Volkswagen. Wat je ook van VW vind, ze zijn heel goed in heel veel auto's bouwen, met goede kwaliteit, tegen lage kosten. Het zal even duren voordat ze Tesla bij halen, maar ik ben er van overtuigd dat dit gaat gebeuren. Tesla moet 10x zoveel winst maken willen ze een kans maken. Het verschil is gewoon enorm en dat vertaald zich straks in het feit dat VW op veel grotere schaal auto's kan maken en ook de middelen heeft om die investering te doen. Dat heeft Tesla overduidelijk niet.
Al eerder gezegd, maar VAG heeft in mijn opzicht een grotere kans om failliet te gaan dan Tesla.

Het is niet zo dat als de ID.3 op de markt komt, niemand meer een Tesla gaat kopen, misschien een paar boomers en wat oude mensen die niet zo goed met verandering om te kunnen gaan.

Maar Tesla is het meest populairste merk onder jongeren, en daar komt de groei vandaan. Ook is Tesla een stuk leaner dan VAG is. De vakbonden zullen zich blijven verzetten tegen het schrappen van ICE, zie ook GM.

Nu kan VAG nog wel even door, maar VAG en Tesla zullen gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Degene die echt moeten oppassen is GM, Chrysler en PSA.

Overigens voor je dit soort dingen roept is het wel belangrijk om je wat te verdiepen. Musk verwacht dat de meeste winst uit energie-oplossingen zal komen. De automotive sector is dus bijzaak financieel gezien. Musk heeft ook in het Joe Rogan interview gezegd dat de voornaamste reden dat hij Tesla heeft opgericht vanaf het begin in Tesla heeft geïnvesteerd is dat hij de desastreuze gevolgen van de ICE op de planeet wilt tegengaan.

Op dit moment heeft Tesla 5 miljard euro aan vrij vermogen, dat zijn meer dan genoeg middelen om investeringen te kunnen doen. Daarnaast hebben ze de beste engineers van de wereld aangetrokken.

Tesla wordt de nieuwe Amazon, behoudens onvoorziene gebeurtenissen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dzho1s24ycu31.png

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 22:40 . Reden: geen zin om te gaan discussieren over semantiek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ybos schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

OMG 8)7 Had natuurlijk ook even bij OEM kunnen kijken ipv ali / tesland. (duur voor n mattenset, dat wel...)

NP ;)
Officiële vloermatten bij een VW Golf bijvoorbeeld kosten ook al minstens €70, dus die €100 vind ik verre van slecht geprijsd (zoals eigenlijk alles in de shop van Tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@ybos ik heb voor een euro of 40 een hele nette set gekocht (ff zoeken op een eerdere post van mij). Zien er nog net zo mooi uit als toen ik ze er 6k km geleden inlegde ;) !

@Verwijderd ik denk dat het aanbod van goede accu’s nog wel eens de bottleneck kan worden. Dat is juist het punt waar tesla al jaren mee bezig is. VW lijkt een ‘oude automakers’ gedachte te hebben om dit ff in te kopen (zoals grote delen nu bij bijvoorbeeld Bosch ingekocht worden). Ik vraag me af of het inkopen van zo’n essentieel onderdeel geen gevaar voor je groei gaat opleveren.
Maar hoe dan ook, vrijwel alle mensen hebben weer een net andere glazenbol, bij iedereen is hij vrijwel even ondoorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:51:
[...]

Gaat niet gebeuren. Ik ken de visie ja. Zie jij verbeteringen? Ik niet. Ik rij er elke dag mee. Ik heb weer 2 nieuwe games.. en Netflix.. nou nou ;)

Musk heeft een droom, en dromen verkopen goed. Die droom moet blijven leven en dat doet hij heel goed.
Hoe lang rij je er al mee? Sinds 2013 rijden die dingen rond. Het eerste redelijke antwoord van VW komt nu pas, 6 jaar later. Maar misschien ben ik wel bevooroordeeld, heb wat tegen VW ;-)

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nu pas? Eind 2020 pas bedoel je. De ID.3 wordt pas volgend jaar rond deze tijd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:52:
[...]

Al eerder gezegd, maar VAG heeft in mijn opzicht een grotere kans om failliet te gaan dan Tesla.

Het is niet zo dat als de ID.3 op de markt komt, niemand meer een Tesla gaat kopen, misschien een paar boomers en wat oude mensen die niet zo goed met verandering om te kunnen gaan.

Maar Tesla is het meest populairste merk onder jongeren, en daar komt de groei vandaan. Ook is Tesla een stuk leaner dan VAG is. De vakbonden zullen zich blijven verzetten tegen het schrappen van ICE, zie ook GM.

Nu kan VAG nog wel even door, maar VAG en Tesla zullen gewoon naast elkaar kunnen bestaan. Degene die echt moeten oppassen is GM, Chrysler en PSA.

Overigens voor je dit soort dingen roept is het wel belangrijk om je wat te verdiepen. Musk verwacht dat de meeste winst uit energie-oplossingen zal komen. De automotive sector is dus bijzaak financieel gezien. Musk heeft ook in het Joe Rogan interview gezegd dat de voornaamste reden dat hij Tesla heeft opgericht is dat hij de desastreuze gevolgen van de ICE op de planeet wilt tegengaan.

Op dit moment heeft Tesla 5 miljard euro aan vrij vermogen, dat zijn meer dan genoeg middelen om investeringen te kunnen doen. Daarnaast hebben ze de beste engineers van de wereld aangetrokken.

Tesla wordt de nieuwe Amazon, behoudens onvoorziene gebeurtenissen.

[Afbeelding]
Om heel eerlijk te zijn moet ik nog maar zien hoe zij het gaan doen met updates. Tesla doet het op dat gebied erg goed en zorgt er zelfs voor dat de auto's zuiniger worden en nieuwe features krijgen. Bij menig ander bedrijf moet je daar een nieuwe auto voor kopen.
Pagina: 1 ... 63 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.