Zonder je genoemde nadelen ff weg te willen wuiven, heb ik er wel iets op te zeggen:
Mee eens. Is wel iets verbeterd in v10 en er wordt gewerkt aan slimme(re) oplossingen. Maar je hebt hier wel mijn inziens het belangrijkste te pakken.
- Trilling in het stuur (zie eerdere melding) bij bepaalde snelheden
Daar gaan jij en ik (toevallig) binnenkort samen eens naar kijken. Het zegt mij namelijk niets, maar wellicht zie (of beter: voel) ik iets over het hoofd.
- Zicht naar achter slecht door hoge achterkant. Zeker in het donker zie ik auto's die dicht achter mij zitten (haast) niet. Ik snap niet hoe dit door het proces is gekomen.
- Ik mis een achterruit wisser. Komt uiteraard doordat het een sedan is maar beperkt het zicht best wel in de regen. Zeker als het donker is.
Snap je punten, maar er is wel een simpele workaround voor als het echt lastig is, namelijk even de achteruitcamera aanzetten. Kan op elk moment.
- Stoelen zijn erg matig. Ik wil IN een stoel zitten met goede steun aan de zijkanten. Nu lijkt het alsof je OP de stoel zit. Voor een auto van 60k moet dit echt beter
Heb er geen last van, vind de stoelen perfect. Geef wel toe dat ik hiervoor altijd in flink goedkopere auto's heb gereden, mijn perspectief is wellicht anders.
- Verbruik vind ik toch wat tegenvallen. Het heb idee dat ik veel sneller aan de lader sta dan ik van te voren had verwacht. En er zijn geen SuC op de route en mag geen eigen laadpaal. Kan in de buurt wel maar is toch ff wat minder gemakkelijk dan 1x in de 8 a 9 dagen ff 5min tanken.
Weinig last van. In de plaats waar wij beide wonen is met handigheid heel goed te laden als je geen eigen laadpunt hebt. Helaas geen SuC heel dichtbij maar wel een FastNed en Allegro's.
- Spotify disconnect regelmatig. Zoiezo is de verbinding af en toe weg of kan lang duren voor hij hem vind als je bijv in een ondergrondse garage hebt gestaan. Onacceptabel van een auto die daar voor een groot deel op leeft.
Werkt bij mij perfect. Maar ik geef toe, ik gebruik Spotify niet zo vaak, eigenlijk alleen door mijn dochter als ze meerijdt. Ik heb mijn eigen grote muziekbilbiotheek in Flac en MP3 op een 1 TB SSD - veel makkelijker en veel beter geluid ook.
- Bij nat weer worden je spullen in je achterbak nat als je deze opent. Regengoot is onvoldoende.
Klopt, bekend issue. Zelf nog niet veel last van gehad, ik doe namelijk op grote weekendtrips na zelden wat achterin. Keertje nieuwe matrassen ergens gekocht en toen makkelijk achter in gestopt, kan ik me ff zo herinneren. Een werk(rug)tas met laptop e..d of een tas met boodschappen zet ik achter de berijderstoel.
Laadkabels e.d. liggen bij mij in de frunc. Veel makkelijker dan in dat ondervak achterin.
- Al 2x een SoS melding gehad dat ik contact moest opnemen met Tesla en vrijwel niets meer werkte (Navigatie, AP, spotify, airco etc). Tesla SC zegt niets in de log te zien.
Service moet idd beter, maar heb ze nog niet nodig gehad.
Heb ook navigatie e.d. problemen gehad. Maar 1 keer een volledige power off gedaan en alle problemen waren weg en ik doe steeds een soft reset na een software update (ook na een keer een slechte ervaring) en sindsdien nooit meer dit soort issues.
- AP is echt niets bijzonders. Het is wel leuk maar zelf kan je veel beter rijden (als het goed is). Hij remt abrupt en trekt hard op en kan ander verkeer dat bijv van baan wisselt slecht inschatten. Ook het elke 15sec aan je stuur moeten zitten schiet gewoon niet op. En bijv het wisselen van rijbanen is echt een groot gemis bij de standaard AP (zit wel in FSD maar ja dat is 5k extra voor een baan wisselen en een afrit nemen

.....)
Mee eens. Ik heb ook AP dan ook volledig uitgeschakeld - rij liever zelf. Wel laat ik me waarschuwen door het systeem.
- Laden bij FastNed lukte niet. Stekker leek te zwaar te zijn ofzo en daardoor connecte deze niet.. Is wellicht niet een Tesla probleem maar toch onhandig.
Vreemd, werkt prima. En ik neem aan dat we bij dezelfde hebben geprobeerd? [Delft]. Kom er niet zo vaak, maar toch drie maal bij die, en 1 x op een andere - werk(t)en zonder enig gedoe. Alleen niet de hoge snelheid waar ik op hoogte.