Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 138 Laatste
Acties:
  • 633.863 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvsol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:22:
...
Wat ik wel erg vervelend vind is dat de camera en alle sensoren ontzettend traag reageren. Er zit een soort van 'lag' in. De camera loopt bijvoorbeeld een paar tienden achter en dat geldt ook voor alle sensoren. Hierdoor krijg ik ook heel vaak een waarschuwing als ik bij het stoplicht wegrijdt. De sensor denkt dat de auto voor mij er nog staat, terwijl deze al aan het rijden is. In mijn vorige auto werkte de camera en de sensoren écht direct, zou het komen omdat het allemaal draadloos werkt?
+1, ik heb hetzelfde probleem, maar dan vooral bij de visualisatie van (tegenliggend) verkeer. Dit komt altijd bijna een seconde of zo achter. Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met de processing die gebeurt.

Model S 90D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Requiem19 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:19:
[...]

Loon is al hetgeen je uit dienstbetrekking ontvangt. Privégebruik auto = loon in natura.

De BD ‘gedoogd’ een bepaald privégebruik van bedrijfsmiddelen, maar eigenlijk zou je daar ook loon over moeten betalen, of in ieder geval niet de volledige afschrijving als kosten nemen.

Anders zou het wel mooi zijn voor je eigen bedrijfje: btw aftrekken op computer, kosten ten laste van winst. Dan zit jij privé gratis te computeren terwijl iemand anders voor diezelfde computer 1000€ knaken betaald.

NL heeft al een topregeling voor eenmanszaken (Zelfstandigenaftrek, mkb winst vrijstelling, etc), denk dat je juist tevreden en blij moet zijn :)
We gaan wat offtopic, maar mijn grootste bezwaar is dat de auto anders behandeld wordt dan alle andere bedrijfsmiddelen. Zelfs een bedrijfspand privé gebruiken (lees: huis van de zaak) is goedkoper dan een bedrijfsauto privé rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
pirke schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

We gaan wat offtopic, maar mijn grootste bezwaar is dat de auto anders behandeld wordt dan alle andere bedrijfsmiddelen. Zelfs een bedrijfspand privé gebruiken (lees: huis van de zaak) is goedkoper dan een bedrijfsauto privé rijden...
Dat komt omdat je een huis van de zaak in privéruimte en zakelijke ruimte etiketteert.

Met een auto is het nogal lastig om alleen de voorste stoelen 'zakelijk' te zien en de achterbank als privé :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Requiem19 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

Dat komt omdat je een huis van de zaak in privéruimte en zakelijke ruimte etiketteert.

Met een auto is het nogal lastig om alleen de voorste stoelen 'zakelijk' te zien en de achterbank als privé :D.
Dat geldt alleen als je een aparte ingang met apart sanitair hebt. Heb je dat niet maar gebruik je wel een deel zakelijk, dan kan de hele woning op de zaak waarbij je een forfait betaald op basis vd WOZ waarde voor privé gebruik. Zelf heb ik dat niet gedaan omdat ik hier 30 jaar ga wonen en geen IB over de verkoopwinst wil betalen :) (al zijn er ook wel weer manieren om daar voor een groot deel onderuit te komen, maar ik wilde niet gokken op de betrouwbaarheid vd overheid over 30 jaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Vandaag precies 30 dagen de Model 3. Een kleine 1.500 km gereden.

Ik lees een verbruik van +/- 150 Wh/km. Daar kan ik echt naar fluiten. Heb de 18" Aero's eraf gehaald en 19" velgen gemonteerd met extra dikke achterbanden (285 breed). Als ik normaal op de snelweg rijd met een maximum van rond de 100 km/u kom ik rond de 170 Wh/km. En versnellen/invoegen met goed opttrekken, dus volgens mij is een +/- 15% extra dan niet zo gek. Gemiddeld genomen over de volle 1.500 km zit ik op 200 Wh/km (veel korte ritjes/files à >250 Wh/km). Nu het wat kouder wordt schiet het bereik ook steeds harder omlaag. Ik stap de auto in met 448 km, en 30 km later staat de teller nog maar op 380 km.
Na +/- 40 dagen en 6500 KM is mijn ervaring dat ik dat gemiddelde ook niet haal, ik zit rond de 200 Wh/km. Daarbij rijd ik 'gewoon' zoals ik vroeger ook reed, dus tussen de 125 en 135 km/u op de snelweg, climate op 20 en stoelvervarming op standje 1. 18" zonder wieldoppen.
Ik rij veel lange afstanden (woon in Groningen) en weiger vooralsnog om dat met 100 km/u te doen, ik wil op zijn minst met het verkeer mee kunnen rijden. Met de GTE reed ik altijd 150/160, vind de teruggang naar toegestane snelheid al heel wat. Ik haal dan ongeveer 350KM op een lading denk ik, maar kan vaak tussendoor wel laden, dus nog geen probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024

Wat ik wel erg vervelend vind is dat de camera en alle sensoren ontzettend traag reageren. Er zit een soort van 'lag' in. De camera loopt bijvoorbeeld een paar tienden achter en dat geldt ook voor alle sensoren. Hierdoor krijg ik ook heel vaak een waarschuwing als ik bij het stoplicht wegrijdt. De sensor denkt dat de auto voor mij er nog staat, terwijl deze al aan het rijden is. In mijn vorige auto werkte de camera en de sensoren écht direct, zou het komen omdat het allemaal draadloos werkt?
Detail maar toch: draadloos? Volgens mij zijn de camera's van de auto gewoon via interne bekabeling aan de interne computer(s) aangesloten. Welke bron heb jij dat dit draadloos zou zijn?

Die vertraging merk ik ook, al ben ik tot de conclusie gekomen dat dit grotendeels perceptie is en het beter blijkt te kloppen dan eerste gezicht gedacht. Zeker t.a.v. tegenliggers (sinds v10) en auto die je inhaalt lijkt het gevoelsmatig dat hun positie op het scherm achterloopt terwijl bij heel goed kijken toch niet zo is. Jouw voorbeeld bij het stoplicht heb ik nog niet meegemaakt, maar zal vast zo zijn en dan idd niet juist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
arsimo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Detail maar toch: draadloos? Volgens mij zijn de camera's van de auto gewoon via interne bekabeling aan de interne computer(s) aangesloten. Welke bron heb jij dat dit draadloos zou zijn?
Dat was één van mijn gedachten, want in druk verkeer/file schokt het beeld veel meer (meer framedrops/geskipte frames), alsof het onder invloed staat van storingen/signalen van buitenaf. Het natuurlijk ook zijn dat de computer het niet aan kan om de omgeving te verwerken en het beeld daaronder lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:13:
[...]
Dat was één van mijn gedachten, want in druk verkeer/file schokt het beeld veel meer (meer framedrops/geskipte frames), alsof het onder invloed staat van storingen/signalen van buitenaf. Het natuurlijk ook zijn dat de computer het niet aan kan om de omgeving te verwerken en het beeld daaronder lijdt.
Lijkt typisch gedrag van beknepen real time beeldcompressie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Interessant filmpje over de bedrading van de Model Y die significant minder kilometers aan elektra kabel gaat krijgen dan bijvoorbeeld de Model 3:
[YouTube: https://www.youtube.com/embed/ygSp-vSzyN8]
(Geen idee hoe ik Youtube filmpjes fatsoenlijk moet embedde.. :?)

Naast OTA updates gaat er overigens vrij weinig draadloos in een Tesla (of enig ander auto merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
code:
1
[video][/video]

Er zijn snelkoppelingen die je kan gebruiken he ;)

Overigs is dat van Model Y nog niet definitief dat dit zo zou gaan.
Ze willen het zo wel doen, maar weet niet of ze het al compleet werkend hebben gekregen.

[ Voor 49% gewijzigd door bottom line op 23-10-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik stap de auto in met 448 km, en 30 km later staat de teller nog maar op 380 km.
Voorverwarmen of een aftermarket warmtepomp monteren.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Eddos schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

Na +/- 40 dagen en 6500 KM is mijn ervaring dat ik dat gemiddelde ook niet haal, ik zit rond de 200 Wh/km. Daarbij rijd ik 'gewoon' zoals ik vroeger ook reed, dus tussen de 125 en 135 km/u op de snelweg, climate op 20 en stoelvervarming op standje 1. 18" zonder wieldoppen.
Ik rij veel lange afstanden (woon in Groningen) en weiger vooralsnog om dat met 100 km/u te doen, ik wil op zijn minst met het verkeer mee kunnen rijden. Met de GTE reed ik altijd 150/160, vind de teruggang naar toegestane snelheid al heel wat. Ik haal dan ongeveer 350KM op een lading denk ik, maar kan vaak tussendoor wel laden, dus nog geen probleem geweest.
Apart, ik zit nu met een LR RWD (die iets effecienter zou moeten zijn) op 165 Wh/km.. dat is gecombineerd maar als de situatie op snelweg het toe laat rij ik ook 135/140. Dat laatste is natuurlijk wel omgevings gebonden.. in mijn regio wil ik vaak wel sneller rijden maar kan ik op sommige stukken niet meer dan 100 km/u op snelweg halen omdat het te druk is. Stoelverwarming is wel een dingetje.. die van mij staat alleen even aan bij het instappen, climate control op 20 en snelheid op 1 (gebruik nooit de automatische functie).

die 165Wh/km is overigens over de laatste 13000 km (inclusief 1000km in Duitsland grotendeels boven de 180km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Djerro123 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

Weet je nog bij welke stall je stond? Schijnt dat stall paar 4 niet goed werkt daar geloof ik (staat op TMC in het superchargen topic).
Nee dat weet ik helaas niet meer. Maar bij een collega Tesla rijder werkte het in eerste instantie helemaal niet, hij heeft hem toen op een andere stall gezet. Ook ik heb mijn auto verplaatst en toen werd het wel iets hoger (50KW) maar nog steeds was het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Eddos schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:16:
[...]

Je hebt een Performance? Ik merk namelijk dat mijn verbruik ook een stukje hoger ligt dan al die Wh/km die hier voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Count_B schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Nee dat weet ik helaas niet meer. Maar bij een collega Tesla rijder werkte het in eerste instantie helemaal niet, hij heeft hem toen op een andere stall gezet. Ook ik heb mijn auto verplaatst en toen werd het wel iets hoger (50Kwh) maar nog steeds was het drama.
50 kW

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Katseviool schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Je hebt een Performance? Ik merk namelijk dat mijn verbruik ook een stukje hoger ligt dan al die Wh/km die hier voorbij komen.
Nee, een LR AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd wat jullie van dit artikel over problemen maken. Ik hoor verhalen over matige afwerking vaak maar het lijkt op andere fora vaak alsof je direct wordt uitgemaakt als een 'Tesla-basher' als je dit soort problemen aankaart.

Allemaal niet het einde van de wereld als je 'm least, maar ik heb hem met volledig eigen geld gekocht en dat maakt me toch wel nerveus. Kan iemand een idee geven over hoe het bij zijn Model 3 zit?

https://insideevs.com/fea...sues-tesla-model-3-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:39:
Benieuwd wat jullie van dit artikel over problemen maken. Ik hoor verhalen over matige afwerking vaak maar het lijkt op andere fora vaak alsof je direct wordt uitgemaakt als een 'Tesla-basher' als je dit soort problemen aankaart.

Allemaal niet het einde van de wereld als je 'm least, maar ik heb hem met volledig eigen geld gekocht en dat maakt me toch wel nerveus. Kan iemand een idee geven over hoe het bij zijn Model 3 zit?

https://insideevs.com/fea...sues-tesla-model-3-guide/
Maak je geen zorgen :) Even goed kijken bij de aflevering, zijn genoeg checklijstjes voor om dat stap voor stap te doen.

Mijn overtuiging is dat de meeste mensen geen problemen ervaren, maar lang niet al die mensen zijn op forums aanwezig om hun positieve verhaal daar te droppen, daarom lees je voornamelijk de negatievere ervaringen. Dat lijkt dan relatief veel, maar in de praktijk is het juist andersom, is mijn overtuiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik twijfel zo ontzettend over een Model 3 die ik waarschijnlijk kan gaan leasen (dit jaar nog) als ik zou willen. Ik woon ~65km van m'n werkgever af, 2 dagen in de week bij m'n huidige klant = 25 km enkele rit. Maar ik heb geen eigen grond bij het huis en kan daar dus niet laden, wel een paar laadpunten in de wijk, maar wat als die vol zijn? Ben benieuwd naar mensen met ervaring die ook 120+ km per dag voor woon-werk moeten rijden.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:52:
Ik twijfel zo ontzettend over een Model 3 die ik waarschijnlijk kan gaan leasen (dit jaar nog) als ik zou willen. Ik woon ~65km van m'n werkgever af, 2 dagen in de week bij m'n huidige klant = 25 km enkele rit. Maar ik heb geen eigen grond bij het huis en kan daar dus niet laden, wel een paar laadpunten in de wijk, maar wat als die vol zijn? Ben benieuwd naar mensen met ervaring die ook 120+ km per dag voor woon-werk moeten rijden.
Ik leg per dag (veel) meer af en heb nog geen problemen ervaren. Je moet er alleen wel meer rekening mee houden t.o.v tanken. Dus zorgen dat je binnen je range de ruimte hebt om een supercharger te halen of genoeg laadpalen in de omgeving kan bezoeken, en met de extra tijd die daarmee gepaard gaat. Daarnaast kun je via diverse apps ook laadpalen monitoren zodat je weet of er een plek beschikbaar is (gekomen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@DennusB kun je bij je werkgever laden? Zijn er snelladers op je vaste routes?
Afhankelijk van LR of SR zul je eens in de 2 a 3 dagen moeten laden dan.
Maar ik snap je twijfel, met een eigen oprit is het zoveel makkelijker.. Altijd de volgende dag vol.
En bij je gemeente navraag doen over het aanvragen van een "eigen" publieke paal? Ze zullen er toch echt meer moeten bijplaatsen in de toekomst.
En weet niet hoe groot het wagenpark van je werkgever is, maar mocht het je echt niet bevallen dan is zo'n 4% Model 3 vast heel gewild en kun je altijd nog overstappen op een ICE (maar kan je nu al verklappen dat je dat dan echt niet meer wil en de evt ongemakken met laden voor lief zal nemen :P)

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dat is dus misschien 1x laden om de 2a3 dagen. Lukt nog wel vermoed ik :)

Kijk eens op https://chargemap.com/map om te zien of er snelladers op je route liggen, voor het geval je laadpunten in de wijk volstaan. Ook zeker eens nakijken of er geen SuC op je woon-werkverbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:39:
Ik hoor verhalen over matige afwerking vaak maar het lijkt op andere fora vaak alsof je direct wordt uitgemaakt als een 'Tesla-basher' als je dit soort problemen aankaart.
Dat is niet alleen op andere fora, maar hier ook. Dit is niet de plek voor kritische vragen :).

Je kunt ten alle tijden toch je bestelling annuleren? Prive een 3 aanschaffen is nogal een gok vind ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Laatst online: 09-09 20:19
Weet niet waar je woont, maar denk dat dit overal een probleem gaan worden. Die openbare laadpalen zullen vaak bezet zijn. Als ze te lang geparkeerd staan en eigenlijk niet meer laden, gewoon briefje onder de ruitenwisser en aangeven dat er meerdere mensen willen laden. En goede afspraken maken met de personen die daar laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:57:
@DennusB kun je bij je werkgever laden? Zijn er snelladers op je vaste routes?
Afhankelijk van LR of SR zul je eens in de 2 a 3 dagen moeten laden dan.
Maar ik snap je twijfel, met een eigen oprit is het zoveel makkelijker.. Altijd de volgende dag vol.
En bij je gemeente navraag doen over het aanvragen van een "eigen" publieke paal? Ze zullen er toch echt meer moeten bijplaatsen in de toekomst.
En weet niet hoe groot het wagenpark van je werkgever is, maar mocht het je echt niet bevallen dan is zo'n 4% Model 3 vast heel gewild en kun je altijd nog overstappen op een ICE (maar kan je nu al verklappen dat je dat dan echt niet meer wil en de evt ongemakken met laden voor lief zal nemen :P)
Ja, volgens de site van m'n gemeente (Vlaardingen) kan ik gratis een extra publieke laadpaal vlakbij aanvragen. Maar geen idee hoelang zoiets duurt.
Daarnaast hebben we genoeg laders bij m'n werkgever (en klant) voor de deur.
bottom line schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

Dat is dus misschien 1x laden om de 2a3 dagen. Lukt nog wel vermoed ik :)

Kijk eens op https://chargemap.com/map om te zien of er snelladers op je route liggen, voor het geval je laadpunten in de wijk volstaan. Ook zeker eens nakijken of er geen SuC op je woon-werkverbinding liggen.
Volgens die site ligt er op mijn route (Vlaardingen - Schiphol) 1 Supercharger (geloof ik) : Tesla supercharger CCS Persant Snoepweg 2`Leiderdorp. Dat is dus 80% in 40 minuten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:24
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Nou dan lijkt het me tijd om de bestelling in orde te maken.. Serieus.
Als je om de dag bij werkgever of klant overdag kunt laden dan heb je echt geen enkel issue.
En snelladen gaat wel rapper (straks) dan 40 minuten. Je hoeft er ook niet leeg aan te komen, maar je kunt bijv ook even in zeg max. 10 minuten van 30% naar 60% gaan zodat je de volgende dag weer genoeg range hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Nou dan lijkt het me tijd om de bestelling in orde te maken.. Serieus.
Als je om de dag bij werkgever of klant overdag kunt laden dan heb je echt geen enkel issue.
En snelladen gaat wel rapper (straks) dan 40 minuten. Je hoeft er ook niet leeg aan te komen, maar je kunt bijv ook even in zeg max. 10 minuten van 30% naar 60% gaan zodat je de volgende dag weer genoeg range hebt.
Haha, ja dat hoor ik meer mensen roepen ("Maak het in orde"). Maar twijfel dan of ik de LR of de SR zou moeten pakken, scheelt toch nog best wel qua maandbedrag. Zag alleen dat je dan ook het luxe interieur krijgt, met wat betere audio en zo. Is dat het waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

[...]

Ja, volgens de site van m'n gemeente (Vlaardingen) kan ik gratis een extra publieke laadpaal vlakbij aanvragen. Maar geen idee hoelang zoiets duurt.
Dan rijd je dus elke dag 'vol' weg bij je WG of klant, dan is de vraag op welke dagen je meer dan 250 km zou rijden want dan moet je dus wel ergens bijladen als je een SR+ hebt, dan lijkt het mij wel duidelijk zeker voor de netto bijdrage de komende jaren :9
Haha, ja dat hoor ik meer mensen roepen ("Maak het in orde"). Maar twijfel dan of ik de LR of de SR zou moeten pakken, scheelt toch nog best wel qua maandbedrag. Zag alleen dat je dan ook het luxe interieur krijgt, met wat betere audio en zo. Is dat het waard?
Neem de tijd en lees het topic door, wordt je veel wijzer van en dan is je keuze gebaseerd op je persoonlijke profiel :P

[ Voor 24% gewijzigd door NightHawk4 op 23-10-2019 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

En AWD vs RWD en een pak meer range, en connectiviteit..
Maar met een SR+ moet je echt al prima uit de voeten kunnen, kan verder niet in je portemonnee kijken.
Voor vakantieritten scheelt het misschien hooguit een uurtje in reistijd doordat je net 1-2 stops extra moet maken.

[ Voor 66% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
[...]
Volgens die site ligt er op mijn route (Vlaardingen - Schiphol) 1 Supercharger (geloof ik) : Tesla supercharger CCS Persant Snoepweg 2`Leiderdorp. Dat is dus 80% in 40 minuten toch?
Dat is idd de enige Tesla supercharger direct op die route, maar afhankelijk hoe je precies rijdt heb je ook nog meerdere FastNed's en meerdere Allegro's. En een Tesla Supecharger in Badhoevedorp, al is die vaak erg druk met Tesla taxi's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Die afweging moet je zelf maken. Nu de SR+ ook Spotify en Netflix heeft gekregen ben ik erg blij met mijn SR+ en de centen die ik overhoud tov de LR. Qua laden kom je prima uit, dus daarom zou ik niet voor een LR gaan. Blijven de extra speakers en de file info over...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Inmiddels 2k gereden en aan de ene kant superblij met mijn nieuwe (lease)auto maar aan de andere kant ook wel wat punten die tegenvallen.
Heb de LR AWD met AP (zonder FSD)

Pro's
- Lage bijtelling (180 euro netto vs 450 euro netto in mijn geval)
- Optrekken/Acceleratie
- Touchscreen
- Spotify/Google Maps
- Frunk is handig
- Telefoon als sleutel

Con's
- ruitenwissers werken slecht. Gaan niet snel genoeg aan en gaan niet snel en zijn ook zeer beperkt in te stellen (niet op gevoeligheid, alleen snelheid)
- Trilling in het stuur (zie eerdere melding) bij bepaalde snelheden
- Zicht naar achter slecht door hoge achterkant. Zeker in het donker zie ik auto's die dicht achter mij zitten (haast) niet. Ik snap niet hoe dit door het proces is gekomen.
- Stoelen zijn erg matig. Ik wil IN een stoel zitten met goede steun aan de zijkanten. Nu lijkt het alsof je OP de stoel zit. Voor een auto van 60k moet dit echt beter
- Ik mis een achterruit wisser. Komt uiteraard doordat het een sedan is maar beperkt het zicht best wel in de regen. Zeker als het donker is.
- Verbruik vind ik toch wat tegenvallen. Het heb idee dat ik veel sneller aan de lader sta dan ik van te voren had verwacht. En er zijn geen SuC op de route en mag geen eigen laadpaal. Kan in de buurt wel maar is toch ff wat minder gemakkelijk dan 1x in de 8 a 9 dagen ff 5min tanken.
- Spotify disconnect regelmatig. Zoiezo is de verbinding af en toe weg of kan lang duren voor hij hem vind als je bijv in een ondergrondse garage hebt gestaan. Onacceptabel van een auto die daar voor een groot deel op leeft.
- Bij nat weer worden je spullen in je achterbak nat als je deze opent. Regengoot is onvoldoende.
- Al 2x een SoS melding gehad dat ik contact moest opnemen met Tesla en vrijwel niets meer werkte (Navigatie, AP, spotify, airco etc). Tesla SC zegt niets in de log te zien.
- AP is echt niets bijzonders. Het is wel leuk maar zelf kan je veel beter rijden (als het goed is). Hij remt abrupt en trekt hard op en kan ander verkeer dat bijv van baan wisselt slecht inschatten. Ook het elke 15sec aan je stuur moeten zitten schiet gewoon niet op. En bijv het wisselen van rijbanen is echt een groot gemis bij de standaard AP (zit wel in FSD maar ja dat is 5k extra voor een baan wisselen en een afrit nemen :S.....)
- Laden bij FastNed lukte niet. Stekker leek te zwaar te zijn ofzo en daardoor connecte deze niet.. Is wellicht niet een Tesla probleem maar toch onhandig.

Uiteindelijk ben ik wel blij maar helaas niet zo blij als ik van te voren had gedacht of gehoopt dat ik zou zijn. Merk dat ik het nog wel een plekje moet geven. Wellicht is het ook een stuk gewenning en ben ik over een maand helemaal happy en overal aan gewend :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Waarom niet de performance? Waarom niet een Model S P100DL? Snap je waar ik naar toe wil? Het kan altijd beter, sneller, meer range hebben maar je moet toch echt naar je eigen wensen kijken en vooral naar je eigen portemonnee. Ik heb zelf voor de SR+ gekozen terwijl ik van een Hyundai Kona kom. SR+ heeft minder range maar is wel lichter, achterwiel aangedreve. Verbruik is zeer laag.

Natuurlijk kan ik voor een AWD gaan maar het bied mij geen meerwaarde. Ik rij geen 300+ km op een dag. Heb een laadpaal op mijn oprit en heb ook de extra pk's niet nodig. Audio is meer dan goed! Ik vind hem zelf s heerlijk klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

[...]
https://www.gemeentelink....dingen/laadpaal-plaatsen/

Volgens de gemeente duurt het 2-4 maanden.

Ik zou het direct aanvragen nadat je de offerte heb geplaatst bij Tesla. Zo heb ik het ook gedaan in Almere. En werd snel goedgekeurd.

Paal laat nog wel op zich wachten.. ik ben inmiddels 2 maanden verder en nu hebben ze pas gepubliceerd dat het geplaatst gaat worden, waar de omwonenden ook nog bezwaar op kunnen maken. Dit proces duurt minimaal 6 weken. En dan gaan ze verder met de volgende fase. In Almere kan dat zomaar 6 maanden duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Zonder je genoemde nadelen ff weg te willen wuiven, heb ik er wel iets op te zeggen:
thewizard2006 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:29:
Con's
- ruitenwissers werken slecht. Gaan niet snel genoeg aan en gaan niet snel en zijn ook zeer beperkt in te stellen (niet op gevoeligheid, alleen snelheid)
Mee eens. Is wel iets verbeterd in v10 en er wordt gewerkt aan slimme(re) oplossingen. Maar je hebt hier wel mijn inziens het belangrijkste te pakken.
Daar gaan jij en ik (toevallig) binnenkort samen eens naar kijken. Het zegt mij namelijk niets, maar wellicht zie (of beter: voel) ik iets over het hoofd.
- Zicht naar achter slecht door hoge achterkant. Zeker in het donker zie ik auto's die dicht achter mij zitten (haast) niet. Ik snap niet hoe dit door het proces is gekomen.
- Ik mis een achterruit wisser. Komt uiteraard doordat het een sedan is maar beperkt het zicht best wel in de regen. Zeker als het donker is.
Snap je punten, maar er is wel een simpele workaround voor als het echt lastig is, namelijk even de achteruitcamera aanzetten. Kan op elk moment.
- Stoelen zijn erg matig. Ik wil IN een stoel zitten met goede steun aan de zijkanten. Nu lijkt het alsof je OP de stoel zit. Voor een auto van 60k moet dit echt beter
Heb er geen last van, vind de stoelen perfect. Geef wel toe dat ik hiervoor altijd in flink goedkopere auto's heb gereden, mijn perspectief is wellicht anders.
- Verbruik vind ik toch wat tegenvallen. Het heb idee dat ik veel sneller aan de lader sta dan ik van te voren had verwacht. En er zijn geen SuC op de route en mag geen eigen laadpaal. Kan in de buurt wel maar is toch ff wat minder gemakkelijk dan 1x in de 8 a 9 dagen ff 5min tanken.
Weinig last van. In de plaats waar wij beide wonen is met handigheid heel goed te laden als je geen eigen laadpunt hebt. Helaas geen SuC heel dichtbij maar wel een FastNed en Allegro's.
- Spotify disconnect regelmatig. Zoiezo is de verbinding af en toe weg of kan lang duren voor hij hem vind als je bijv in een ondergrondse garage hebt gestaan. Onacceptabel van een auto die daar voor een groot deel op leeft.
Werkt bij mij perfect. Maar ik geef toe, ik gebruik Spotify niet zo vaak, eigenlijk alleen door mijn dochter als ze meerijdt. Ik heb mijn eigen grote muziekbilbiotheek in Flac en MP3 op een 1 TB SSD - veel makkelijker en veel beter geluid ook.
- Bij nat weer worden je spullen in je achterbak nat als je deze opent. Regengoot is onvoldoende.
Klopt, bekend issue. Zelf nog niet veel last van gehad, ik doe namelijk op grote weekendtrips na zelden wat achterin. Keertje nieuwe matrassen ergens gekocht en toen makkelijk achter in gestopt, kan ik me ff zo herinneren. Een werk(rug)tas met laptop e..d of een tas met boodschappen zet ik achter de berijderstoel.

Laadkabels e.d. liggen bij mij in de frunc. Veel makkelijker dan in dat ondervak achterin.
- Al 2x een SoS melding gehad dat ik contact moest opnemen met Tesla en vrijwel niets meer werkte (Navigatie, AP, spotify, airco etc). Tesla SC zegt niets in de log te zien.
Service moet idd beter, maar heb ze nog niet nodig gehad.

Heb ook navigatie e.d. problemen gehad. Maar 1 keer een volledige power off gedaan en alle problemen waren weg en ik doe steeds een soft reset na een software update (ook na een keer een slechte ervaring) en sindsdien nooit meer dit soort issues.
- AP is echt niets bijzonders. Het is wel leuk maar zelf kan je veel beter rijden (als het goed is). Hij remt abrupt en trekt hard op en kan ander verkeer dat bijv van baan wisselt slecht inschatten. Ook het elke 15sec aan je stuur moeten zitten schiet gewoon niet op. En bijv het wisselen van rijbanen is echt een groot gemis bij de standaard AP (zit wel in FSD maar ja dat is 5k extra voor een baan wisselen en een afrit nemen :S.....)
Mee eens. Ik heb ook AP dan ook volledig uitgeschakeld - rij liever zelf. Wel laat ik me waarschuwen door het systeem.
- Laden bij FastNed lukte niet. Stekker leek te zwaar te zijn ofzo en daardoor connecte deze niet.. Is wellicht niet een Tesla probleem maar toch onhandig.
Vreemd, werkt prima. En ik neem aan dat we bij dezelfde hebben geprobeerd? [Delft]. Kom er niet zo vaak, maar toch drie maal bij die, en 1 x op een andere - werk(t)en zonder enig gedoe. Alleen niet de hoge snelheid waar ik op hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Inmiddels 2k gereden en aan de ene kant superblij met mijn nieuwe (lease)auto maar aan de andere kant ook wel wat punten die tegenvallen.
Heb de LR AWD met AP (zonder FSD)

Pro's
- Lage bijtelling (180 euro netto vs 450 euro netto in mijn geval)
- Optrekken/Acceleratie
- Touchscreen
- Spotify/Google Maps
- Frunk is handig
- Telefoon als sleutel

Con's

Uiteindelijk ben ik wel blij maar helaas niet zo blij als ik van te voren had gedacht of gehoopt dat ik zou zijn. Merk dat ik het nog wel een plekje moet geven. Wellicht is het ook een stuk gewenning en ben ik over een maand helemaal happy en overal aan gewend :)
Laden bij Fastned moet echt geen probleem zijn. Al diverse keren gedaan. Gewoon 148 kW.

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

knakworst

Get more sats!

knip lang verhaal

Uiteindelijk ben ik wel blij maar helaas niet zo blij als ik van te voren had gedacht of gehoopt dat ik zou zijn. Merk dat ik het nog wel een plekje moet geven.
Ik herken je verhaal. Maar: Stap voor de grap eens in een benzineauto en stel een bestemming in in België. Dikke kans dat je 5 minuten verder bent. En dan moet je aan het auto rijden nog beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verbruik vind ik toch wat tegenvallen. Het heb idee dat ik veel sneller aan de lader sta dan ik van te voren had verwacht. En er zijn geen SuC op de route en mag geen eigen laadpaal. Kan in de buurt wel maar is toch ff wat minder gemakkelijk dan 1x in de 8 a 9 dagen ff 5min tanken.
Dat is niet echt de schuld van Tesla he. Je model 3 is zelfs een van de zuinigste auto's op de markt, hoeveel range anxiety zou je wel niet hebben met een Kona / Niro / ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
Bovenstaande punten kan ik ook mij in vinden. Kan geen kwaad om kritisch te zijn op een auto van €60k. De ruitenwisser vind ik ook idioot. Nu stoor ik mij niet zo aan de ruitenwisser tijdens het rijden (dan druk ik een keertje extra op de knop). Maar als ik in de auto stap en het heeft geregend, gaat de auto echt op de turbostand als een bezetene 10x heen en weer om te wissen.

Verder eens over de stoel, verbruik, zelf al 3x een crash gehad zonder reden, zicht naar achteren (camera is dan perfect).

En pfff.. De dag nadat ik Sentry mode heb uitgezet i.v.m. stroomvreten heeft iemand op het parkeerterrein bij de sportclub een lul op mijn achterklep getekend... gvd, het toeval dat het precies een dag na het uitzetten van Sentry mode gebeurt :D Het was afgelopen nacht wel erg mistig/condens, dus heerlijk weer om op een auto te tekenen, en ik ga uit van een snotneus.

Die paar kWh per dag ga ik dus voortaan gewoon voor lief nemen (ondanks dat ik eerder in het topic zei dat Sentry mode zonde is van de energie :D ). Alles om zo'n snotneus op beeld te hebben en hopelijk te herkennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:45
Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:03:
Bovenstaande punten kan ik ook mij in vinden. Kan geen kwaad om kritisch te zijn op een auto van €60k. De ruitenwisser vind ik ook idioot. Nu stoor ik mij niet zo aan de ruitenwisser tijdens het rijden (dan druk ik een keertje extra op de knop). Maar als ik in de auto stap en het heeft geregend, gaat de auto echt op de turbostand als een bezetene 10x heen en weer om te wissen.

Verder eens over de stoel, verbruik, zelf al 3x een crash gehad zonder reden, zicht naar achteren (camera is dan perfect).

En pfff.. De dag nadat ik Sentry mode heb uitgezet i.v.m. stroomvreten heeft iemand op het parkeerterrein bij de sportclub een lul op mijn achterklep getekend... gvd, het toeval dat het precies een dag na het uitzetten van Sentry mode gebeurt :D Het was afgelopen nacht wel erg mistig/condens, dus heerlijk weer om op een auto te tekenen, en ik ga uit van een snotneus.

Die paar kWh per dag ga ik dus voortaan gewoon voor lief nemen (ondanks dat ik eerder in het topic zei dat Sentry mode zonde is van de energie :D ). Alles om zo'n snotneus op beeld te hebben en hopelijk te herkennen :+
Voor wat betreft de ruitenwissers, ik snap niet dat ze met de "problemen" met de S en X niet in de 3 een standaard regensensor gezet hebben. Zal de wereld niet kosten en een hoop frustratie bij klanten wegnemen.
(nu heb ik zelf nog nooit een regensensor gehad op mijn youngtimers dus ik ga het meemaken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
ybos schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Voor wat betreft de ruitenwissers, ik snap niet dat ze met de "problemen" met de S en X niet in de 3 een standaard regensensor gezet hebben. Zal de wereld niet kosten en een hoop frustratie bij klanten wegnemen.
(nu heb ik zelf nog nooit een regensensor gehad op mijn youngtimers dus ik ga het meemaken :) )
In de S/X zit toch juist een echte sensor? Of alleen in oudere versies? Ik dacht juist dat de 3 hem niet heeft ivm kosten.

/edit

Vanaf HW2 is de dedicated rain sensor eruit gehaald blijkbaar. Bij alle modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 23-10-2019 15:18 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Eigen ervaring met regensensors die zijn ook niet top. Het is allemaal gewoon nog niet perfect en ik moet zeggen dat de tesla manier toch best redelijk werkt.

Volgens mij heeft tesla helemaal geen sensors en doe hij het op basis wat de camara's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:03:

Mee eens over de sentry mode. Dan maar zonde van de energie idd. Straks baal je gewoon als er een kras op zit en je niet kan achterhalen door wie. Ja ik snap dat je de kosten misschien kan wegstrepen, omdat je nu elke dag range kwijtraakt, dus je dat ook geld kost. Maar toch een fijn gevoel als je iemand aansprakelijk kan stellen en dat hij/zij voor de kosten moet opdraaien en me niet zorgen hoef te maken over de kosten. Daarentegen dat je ook kopzorgen en uitzoekwerk hebt. Je wilt namelijk de schade zo goedkoop mogelijk laten herstellen omdat je het zelf gaat betalen. Uitzoekwerk kost ook tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunkaroglu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:15:
[...]

Mee eens over de sentry mode. Dan maar zonde van de energie idd. Straks baal je gewoon als er een kras op zit en je niet kan achterhalen door wie. Ja ik snap dat je de kosten misschien kan wegstrepen, omdat je nu elke dag range kwijtraakt, dus je dat ook geld kost. Maar toch een fijn gevoel als je iemand aansprakelijk kan stellen en dat hij/zij voor de kosten moet opdraaien en me niet zorgen hoef te maken over de kosten. Daarentegen dat je ook kopzorgen en uitzoekwerk hebt. Je wilt namelijk de schade zo goedkoop mogelijk laten herstellen omdat je het zelf gaat betalen. Uitzoekwerk kost ook tijd.
Hoe werkt dat met die sentry mode? Waar worden die beelden dan opgeslagen? Zie je die gewoon in je app ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Hoe werkt dat met die sentry mode? Waar worden die beelden dan opgeslagen? Zie je die gewoon in je app ofzo?
Je moet een opslagmedium in je USB poort steken en een map TeslaCam aanmaken, dan worden ze daarin opgeslagen. Je ziet ze niet in je app.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Khayma schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:25:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Als er wat mis mee is moet je het gewoon aangeven krijg je of een andere of een dino slurper die ze huren voor je.

zelf zo lang een loaner gehad dat ze hem moeten hebben voor service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Uiteraard geldt zowel mensen zoveel wensen. Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op hoe iemand naar zo iets kijkt. Ik was bijv zelf heel erg tevreden over mijn Lexus CT Fsport dus de lat lag al wat dat betreft hoog. En dan verwacht ik van een nieuwe auto dat alles minimaal evengoed is. Daarnaast speelt persoonlijkheid uiteraard een rol. Ik ben wellicht niet de makkelijkste persoon :)
Een deel is ook gewoon ontdekken, ervaren en wennen natuurlijk. Maar ben zelf alsnog van mening dat bepaalde work around en ongemakken gewoon niet zouden horen bij een auto van 60k :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
arsimo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:50:
Zonder je genoemde nadelen ff weg te willen wuiven, heb ik er wel iets op te zeggen:

[...]

Mee eens. Is wel iets verbeterd in v10 en er wordt gewerkt aan slimme(re) oplossingen. Maar je hebt hier wel mijn inziens het belangrijkste te pakken.

[...]

Daar gaan jij en ik (toevallig) binnenkort samen eens naar kijken. Het zegt mij namelijk niets, maar wellicht zie (of beter: voel) ik iets over het hoofd.

[...]

Snap je punten, maar er is wel een simpele workaround voor als het echt lastig is, namelijk even de achteruitcamera aanzetten. Kan op elk moment.

[...]

Heb er geen last van, vind de stoelen perfect. Geef wel toe dat ik hiervoor altijd in flink goedkopere auto's heb gereden, mijn perspectief is wellicht anders.

[...]

Weinig last van. In de plaats waar wij beide wonen is met handigheid heel goed te laden als je geen eigen laadpunt hebt. Helaas geen SuC heel dichtbij maar wel een FastNed en Allegro's.

[...]

Werkt bij mij perfect. Maar ik geef toe, ik gebruik Spotify niet zo vaak, eigenlijk alleen door mijn dochter als ze meerijdt. Ik heb mijn eigen grote muziekbilbiotheek in Flac en MP3 op een 1 TB SSD - veel makkelijker en veel beter geluid ook.

[...]

Klopt, bekend issue. Zelf nog niet veel last van gehad, ik doe namelijk op grote weekendtrips na zelden wat achterin. Keertje nieuwe matrassen ergens gekocht en toen makkelijk achter in gestopt, kan ik me ff zo herinneren. Een werk(rug)tas met laptop e..d of een tas met boodschappen zet ik achter de berijderstoel.

Laadkabels e.d. liggen bij mij in de frunc. Veel makkelijker dan in dat ondervak achterin.

[...]

Service moet idd beter, maar heb ze nog niet nodig gehad.

Heb ook navigatie e.d. problemen gehad. Maar 1 keer een volledige power off gedaan en alle problemen waren weg en ik doe steeds een soft reset na een software update (ook na een keer een slechte ervaring) en sindsdien nooit meer dit soort issues.

[...]

Mee eens. Ik heb ook AP dan ook volledig uitgeschakeld - rij liever zelf. Wel laat ik me waarschuwen door het systeem.

[...]

Vreemd, werkt prima. En ik neem aan dat we bij dezelfde hebben geprobeerd? [Delft]. Kom er niet zo vaak, maar toch drie maal bij die, en 1 x op een andere - werk(t)en zonder enig gedoe. Alleen niet de hoge snelheid waar ik op hoogte.
Wbt problemen AP, heb je v10? Met v9 herkende ik wel je problemen maar sindsdien rij ik dagelijks van Amsterdam - Den Haag en terug vrijwel helemaal op AP. Kijk er echt naar uit om me zo weer super relaxt naar huis te laten rijden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:21:
[...]
Daarvoor moet je een USB stick of SSD aansluiten onder je middenconsole. Deze moet FAT32 geformatteerd zijn en een mapje hebben genaamd TeslaCam. Als je dat goed hebt gedaan en aansluit in je auto zie je tijdens het rijden op je scherm in de rechterbovenhoek een cameraatje met een rood puntje staan. Dat betekent dat de camera loopt.

Tijdens het rijden kun je op dit icoontje drukken, dan worden de laatste 10 minuten opgeslagen naar de schijf in een mapje SavedClips.

Er worden in totaal 3 mapjes gemaakt:

- SavedClips (zie hierboven, beelden die je tijdens het rijden handmatig opslaat)
- Recent clips (de laaste beelden worden bewaard en vanzelf overschreven, hoe lang dat is weet ik nog steeds niet, volgens mij 1 uur)
- SentryClips (beelden worden bewaard als je staat geparkeerd en iemand komt in de buurt van je auto, dit kunnen ook gewoon voorbij rijdende auto's zijn, dus 99% rommel)

Voor elke momentopname wordt een aparte map gemaakt, en de video's staan van elke camera los in de map en allemaal duren ze 1 minuut. Echt een rommeltje dus. Als je je SDD in de computer plugt en dit programmaatje draait, worden de bestanden vanzelf samengevoegd in clips van 10 minuten (met alle 4 camera's in beeld):

https://pypi.org/project/tesla-dashcam/
Binaries
Stand-alone binaries can be retrieved:

Windows: https://github.com/ehendr...v0.1.14/tesla_dashcam.zip
(vooraf wel de onbelangrijke beelden verwijderen anders duurt dit uren)

Een USB stick werkt, maar ik lees slechte verhalen over de houdbaarheid van de stick door de vele belasting, temperatuur, enz. Zelf heb ik een 500 GB SSD en dat werkt prima. Ik had hem laatst 2 weken niet geleegd en toen stond er voor 300 GB aan beelden op, dus dat gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divak schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:40:
[...]

Daarvoor moet je een USB stick of SSD aansluiten onder je middenconsole. Deze moet FAT32 geformatteerd zijn en een mapje hebben genaamd TeslaCam. Als je dat goed hebt gedaan en aansluit in je auto zie je tijdens het rijden op je scherm in de rechterbovenhoek een cameraatje met een rood puntje staan. Dat betekent dat de camera loopt.

Tijdens het rijden kun je op dit icoontje drukken, dan worden de laatste 10 minuten opgeslagen naar de schijf in een mapje SavedClips.

Er worden in totaal 3 mapjes gemaakt:

- SavedClips (zie hierboven, beelden die je tijdens het rijden handmatig opslaat)
- Recent clips (de laaste beelden worden bewaard en vanzelf overschreven, hoe lang dat is weet ik nog steeds niet, volgens mij 1 uur)
- SentryClips (beelden worden bewaard als je staat geparkeerd en iemand komt in de buurt van je auto, dit kunnen ook gewoon voorbij rijdende auto's zijn, dus 99% rommel)

Voor elke momentopname wordt een aparte map gemaakt, en de video's staan van elke camera los in de map en allemaal duren ze 1 minuut. Echt een rommeltje dus. Als je je SDD in de computer plugt en dit programmaatje draait, worden de bestanden vanzelf samengevoegd in clips van 10 minuten (met alle 4 camera's in beeld):

https://pypi.org/project/tesla-dashcam/

[...]

(vooraf wel de onbelangrijke beelden verwijderen anders duurt dit uren)

Een USB stick werkt, maar ik lees slechte verhalen over de houdbaarheid van de stick door de vele belasting, temperatuur, enz. Zelf heb ik een 500 GB SSD en dat werkt prima. Ik had hem laatst 2 weken niet geleegd en toen stond er voor 300 GB aan beelden op, dus dat gaat hard.
Dank voor de uitgebreide uitleg! Eerst maar eens een SSD aanschaffen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
MeZZiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

Als er wat mis mee is moet je het gewoon aangeven krijg je of een andere of een dino slurper die ze huren voor je.

Dan blijf ik liever dit gaar ding rijden dan een dino slurper :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
thewizard2006 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:27:
[...]

Uiteraard geldt zowel mensen zoveel wensen. Er zijn zoveel factoren die invloed hebben op hoe iemand naar zo iets kijkt. Ik was bijv zelf heel erg tevreden over mijn Lexus CT Fsport dus de lat lag al wat dat betreft hoog. En dan verwacht ik van een nieuwe auto dat alles minimaal evengoed is. Daarnaast speelt persoonlijkheid uiteraard een rol. Ik ben wellicht niet de makkelijkste persoon :)
Een deel is ook gewoon ontdekken, ervaren en wennen natuurlijk. Maar ben zelf alsnog van mening dat bepaalde work around en ongemakken gewoon niet zouden horen bij een auto van 60k :)
Het is natuurlijk een klein beetje appels met peren vergelijken. Een EV is nu eenmaal een stuk duurder. Je kunt een Model 3 van ~58k niet vergelijk qua afwerking met een premium auto van 50k+. Zeg niet dat ik alles top vind maar dit is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Nu heb ik overigens zelf totaal geen problemen met de stoelen. Daarnaast is het zo dat je bij een Model 3 standaard gewoon een shitload aan opties krijgt. Een vergelijkbaar uitgeruste A3 kost je bijna hetzelfde, en dan nog mis je dan de snelle acceleratie en zaken als standverwarming. Het is een kwestie van schipperen tussen prijs en kwaliteit en daarbij is het ook nog eens een Amerikaanse auto.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NightHawk4 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Dan rijd je dus elke dag 'vol' weg bij je WG of klant, dan is de vraag op welke dagen je meer dan 250 km zou rijden want dan moet je dus wel ergens bijladen als je een SR+ hebt, dan lijkt het mij wel duidelijk zeker voor de netto bijdrage de komende jaren :9

[...]

Neem de tijd en lees het topic door, wordt je veel wijzer van en dan is je keuze gebaseerd op je persoonlijke profiel :P
Nou ja als ik nog van 4% gebruik wil maken moet ik redelijk snel beslissen gok ik? Tenzij er ergens voorraad overblijft natuurlijk. Maar idd de dagen dat ik 250+ km rijd zijn op 1 hand te tellen met uitzondering van vakanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Katseviool schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Wbt problemen AP, heb je v10? Met v9 herkende ik wel je problemen maar sindsdien rij ik dagelijks van Amsterdam - Den Haag en terug vrijwel helemaal op AP. Kijk er echt naar uit om me zo weer super relaxt naar huis te laten rijden :P
Voor mij gaat er eigenlijk geen rit voorbij dat ik niet minstens 'n keer of twee op AP (of FSD) aan het vloeken ben. Een belangrijk deel van de ergernis komt overigens wel voort uit de EU/UN regels. Vanochtend bijvoorbeeld, er komen twee snelwegen (beide 2 stroken) bij elkaar om verderop weer te splitsen. Ik rij op de rechterstrook van de linker en wil naar de rechterbaan. Een flink eind achter me rijdt een auto op de baan waar ik heen wil, iets sneller dan ik, maar ruim genoeg om gewoon voor naar rechts te gaan. Ik geef richting aan, maar tegen de tijd dat de 3 seconden wachttijd voorbij zijn, vindt de auto dat die achterligger te dicht genaderd is, dus gaat 'ie maar niet meer naar rechts. Als ik zelf had gereden, was ik gewoon naar rechts gegaan en had die achterligger z'n voet niet eens van het gas hoeven halen.

Overigens zitten er ook zeker nog de nodige fouten in de software. Een kleine stukje verderop, inmiddels gewoon twee rijstroken. Ik rij linkerbaan, wil naar rechts, maar ik kan richting aangeven wat ik wil, hij schuift geen baan op. Paar honderd meter verderop nog een keer hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
DennusB schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Nou ja als ik nog van 4% gebruik wil maken moet ik redelijk snel beslissen gok ik? Tenzij er ergens voorraad overblijft natuurlijk. Maar idd de dagen dat ik 250+ km rijd zijn op 1 hand te tellen met uitzondering van vakanties
Tegen eind oktober moet je wel een beslissing hebben gemaakt ja. En als je in november wilt bestellen, zou ik de voorraadpagina elke dag eens nakijken dan. Daar gaan er binnenkort nog wel veel opkomen.

Ik hoop ook echt dat die wachttijd van 5 seconden verlengt gaat worden. Die verpest echt veel inhaalacties, dat ik zeg foert, ik pak even over. Voor de rest is FSD echt een gemak op de lange wegen.

[ Voor 15% gewijzigd door bottom line op 23-10-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Katseviool schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Je quote mij, maar ik was niet degene met problemen met AP, ik reageerde er op. En ja, ik heb v10 al een tijdje.

Maar goed, ik heb geen problemen met AP omdat ik het simpelweg niet gebruik. Ik ben daarin een buitenbeetje ongetwijfeld, maar mij interesseert AP gewoon niet. Althans als bestuurder interesseert het me niet. Als ICT-er met brede belangstelling in het vak en IT-wetenschap uiteraard wel.

Autonoom rijden staat nog in de kinderschoenen en komt daar nog lang niet uit. Pas bij Level 5 wordt het ook voor mij als autorijder interessant maar daar zijn we nog minstens 15 jaar vandaan en ik vermoed zelf verder. In de tussentijd ga ik misschien een keertje met AP experimenteren in mijn Model 3, maar structureel er mee rijden, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd dagelijks 20 min. op een saaie 2 baansweg (1 heen en 1 terug). Heerlijk om daar de AP aan te hebben. Alleen middenin zit 1 rotonde die ik even zelf moet sturen. Stoplichten onderweg laat ik heerlijk door de AP doen (mits er auto's stilstaan voor het stoplicht).

Alleen ben ik nog weleens bang als ik met 80 aankom en er auto's stilstaan voor het stoplicht dat hij vrij laat gaat remmen en het verkeer achter mij bovenop hun rem moet. Hij laat ook echt 1 auto ruimte tussen de stilstaande auto's, terwijl als ik zelf rijd is dat misschien 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
anboni schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Overigens zitten er ook zeker nog de nodige fouten in de software. Een kleine stukje verderop, inmiddels gewoon twee rijstroken. Ik rij linkerbaan, wil naar rechts, maar ik kan richting aangeven wat ik wil, hij schuift geen baan op. Paar honderd meter verderop nog een keer hetzelfde.
Wat voor belijning is daar? En zag je de andere rijstrook ook op je display? Want bij gesloten lijnen doet hij niks, en ook niet als hij de andere baan niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
DaCoTa schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Wat voor belijning is daar? En zag je de andere rijstrook ook op je display? Want bij gesloten lijnen doet hij niks, en ook niet als hij de andere baan niet herkend.
Belijning is normaal (A16 parallel bij afslag Feyenoord). Hij stond op autosteer (geen NoA), dus de lijnen waren sowieso blauw doorgetrokken op de display. Toen ik op 'n gegeven moment AP uitschakelde, zag ik wel gewone onderbroken lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Vinslo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:16:
[...]

Dat is de luchtverwarming die zo'n impact maakt.
Vanaf juni heb ik ca 13.500km gereden, gemiddeld 166wh/km. Gewoon standje automatisch op 20/21 graden. Regelmatig ff flink optrekken ook, en veel snelwegverkeer.

Sinds het buiten significant kouder is dan in de auto is ingesteld liep het verbruik op tot boven de 200wh/km. Nu heb ik de verwarming uitstaan (staat op LO met AC uit en ventilatoren op 1) en de stoelverwarming standaard op 2 streepjes waardoor ik het warm genoeg heb, rijd ik zuiniger dan ooit. Onder de 150wh/km, zelfs met stukken snelweg. Had vandaag (ondanks dat 70% van de km snelweg is op 110-120km/u) 137wh/km.

Die hvac vreet echt energie.
Hoe kan je na zo veel km’s zien wat het gemiddelde verbruik is?

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:22:
Ik rijd dagelijks 20 min. op een saaie 2 baansweg (1 heen en 1 terug). Heerlijk om daar de AP aan te hebben. Alleen middenin zit 1 rotonde die ik even zelf moet sturen. Stoplichten onderweg laat ik heerlijk door de AP doen (mits er auto's stilstaan voor het stoplicht).

Alleen ben ik nog weleens bang als ik met 80 aankom en er auto's stilstaan voor het stoplicht dat hij vrij laat gaat remmen en het verkeer achter mij bovenop hun rem moet. Hij laat ook echt 1 auto ruimte tussen de stilstaande auto's, terwijl als ik zelf rijd is dat misschien 1 meter.
Tot 70 per uur kan een Tesla stilstaande auto's herkennen. Dus al maar goed dat jij zelf remt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
M3 zou toch obstakels moeten herkennen en remmen als je langzaam rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
bblikman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:03:
[...]

Hoe kan je na zo veel km’s zien wat het gemiddelde verbruik is?
Ik heb één van de tripmeters onaangeraakt sinds ik de auto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Vinslo schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50:
[...]

Ik heb één van de tripmeters onaangeraakt sinds ik de auto heb.
Eigenlijk zou je meer tripmeters willen hebben. Voor een auto met zoveel elektronica en computers zijn de 3 die je hebt een bietje weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Joe Dancen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:49:
M3 zou toch obstakels moeten herkennen en remmen als je langzaam rijdt?
Dat doet hij ook. Tot 70km/uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
bottom line schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:06:
[...]

Dat doet hij ook. Tot 70km/uur.
Ik heb dit getest met een doos.....de doos is plat ;)
YouTube: Model 3 | Obstacle Aware Acceleration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
verkeerde post

[ Voor 84% gewijzigd door Rto1964 op 23-10-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
Joe Dancen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:54:
[...]

Eigenlijk zou je meer tripmeters willen hebben. Voor een auto met zoveel elektronica en computers zijn de 3 die je hebt een bietje weinig
Zijn er 3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Vanaf start rit
Vanaf laatste laadsessie
Trip A
Trip B, wordt meestal gebruikt voor totaal

Had best wel meer gemogen. Tip voor Elon?

A.u.b. niet dubbelposten

[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2019 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Rto1964 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:44:
:)

[mbr]A.u.b. niet dubbelposten[/]
Sinds die een paar dagen weg is geweest heb ik zijn nummer uit mijn contacten gegooid..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
Jammer, had je hem even kunnen bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Even een sanity check... Als je bij de M3 uitstapt en je gooit je deur dicht dan moet de display toch uitgaan?

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
Nou ja.
Dan zullen alle officiele onderzoeken wel fout zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lUXTVSG.png
The Tesla Model 3 made a strong debut with a perfect score in the frontal offset deformable barrier crash test, a mainstay of Euro NCAP’s assessment since its inception in 1997. Its performance in the Safety Assist tests particularly impressed, thanks to its superb driver assistance systems like lane support, speed assist and autonomous emergency braking. The Tesla’s 94 percent score in 2019 Safety Assist tests is the best yet under Euro NCAP’s most recent protocol.

[ Voor 33% gewijzigd door bottom line op 23-10-2019 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat zijn hier de ervaringen met de audio in de SR+? Is het in de LR echt zoveel beter? Of is het in de SR+ later nog te upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:26:
Even een sanity check... Als je bij de M3 uitstapt en je gooit je deur dicht dan moet de display toch uitgaan?
Display blijft alleen bij laden tijdelijk aan met wit scherm, anders gaat hij idd uit, niet altijd direct, wel als je voldoende ver weg loopt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:26:
Ja, kan even duren. Aan de lader gegooid en je doet de deur dicht, dan zie je dat het scherm eerst nog even switched naar het 'laadscherm'. Gaat vanzelf uit of naja dat zou moeten. :+

Ninjaedit: Met hierboven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 23-10-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Taro schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:50:
[...]

Display blijft alleen bij laden tijdelijk aan met wit scherm, anders gaat hij idd uit, niet altijd direct, wel als je voldoende ver weg loopt.
Tnx... dat is bij mij dus niet het geval (en deur gaat ook niet op slot). Morgen weer verder debuggen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Tnx... dat is bij mij dus niet het geval (en deur gaat ook niet op slot). Morgen weer verder debuggen.
Zijn alle deuren en koffers wel goed dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
[...]

Weet niet of je de toeter aan hebt gezet wanneer hij locked? Anders ook even aanzetten dan weet je altijd wanneer je wegloopt of hij wel / niet locked. En test anders ook is met een stuk lopen of hij dan wel locked al heb je dat wellicht al geprobeerd (net als even je Bluetooth uit en doe dat wel even als je al uitgestapt bent en de deur dicht hebt, je kan anders raar gedrag krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@DeFeCt Heb je ook al geprobeerd je telefoon als key te verwijderen en opnieuw te koppelen als key? En als je dit met een andere telefoon doet ipv je huidige?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
[...]

Gebruik je wel je telefoon voor ontgrendelen/vergrendelen of sleutelkaart? Met sleutelkaart vergrendeld hij niet automatisch namelijk. Anders even telefoon verwijderen en opnieuw aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
[...]

[...]

Gewoon voor gaan, ik heb ook geen eigen grond waar ik de auto kan parkeren en heb het ook gedaan. Maak iets meer kilometers dan jij, in enkele maanden stond er een laadpaal in de straat (zelf aangevraagd bij gemeente) en sinds die tijd zijn er veel elektrische auto's in de wijk bij gekomen. Echter zijn de laadpalen vaker vrij dan in gebruik. Ook ik kan bij de klant laden, en in de praktijk ben ik regelmatig aan het laden 'omdat het kan' maar nog lang niet nodig is. Mocht dan de situatie voorkomen dat het niet kan, dan is dat ook niet direct een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik in het grote laadpalen topic beland? :+

https://www.teslarati.com...__twitter_impression=true

Nieuw nieuws over de Nurburgring, blijkbaar is 1 van de 2 gecrashed. De ander heeft een dikke diffuser

De Tesla Model S Plaid Turbo! Ben benieuwd naar de rondetijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 20:46
secury schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Gewoon voor gaan, ik heb ook geen eigen grond waar ik de auto kan parkeren en heb het ook gedaan. Maak iets meer kilometers dan jij, in enkele maanden stond er een laadpaal in de straat (zelf aangevraagd bij gemeente) en sinds die tijd zijn er veel elektrische auto's in de wijk bij gekomen. Echter zijn de laadpalen vaker vrij dan in gebruik. Ook ik kan bij de klant laden, en in de praktijk ben ik regelmatig aan het laden 'omdat het kan' maar nog lang niet nodig is. Mocht dan de situatie voorkomen dat het niet kan, dan is dat ook niet direct een probleem.
Ik heb er in de buurt ook 2 zitten maar heb er nog maar 1 extra (met succes) aangevraagd. Ze gaan nu een plek kiezen etc.

Edit: excuus wrong topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
Binnenkort komt mijn Model 3 SR+ binnen. Hier zit zoals bekend geen mattenset bij. Deze moet ik nog even bestellen. Alleen vraag ik mij af of mensen hier een mooie set hebben kunnen vinden die goed bij de rest van het interieur passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Sunri5e schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:21:
Binnenkort komt mijn Model 3 SR+ binnen. Hier zit zoals bekend geen mattenset bij. Deze moet ik nog even bestellen. Alleen vraag ik mij af of mensen hier een mooie set hebben kunnen vinden die goed bij de rest van het interieur passen?
Ik heb de originele all weather matten besteld en de standaard die op de LR zaten verkocht. Zo is het gewoon makkelijker schoon te maken en houden. Vooral als je kinderen hebt. :)

https://shop.tesla.com/en...all-weather-interior-mats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

@bottom line @Perkouw @Taro @Hunkaroglu

Op al jullie vragen ja, of al gedaan en getest met iPhone XS en 6S :)

Het geval wil dat walk away lock na een soft reset eenmalig werkt en daarna niet meer. Ook met de kaart afsluiten zorgt ervoor dat de display aan blijft, dan gaan de deuren wel op slot... Deur openen met telefoon is geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 23-10-2019 20:40 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Sunri5e schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:21:
Rij je hem prive of via de lease? Ik kreeg geheel onverwacht van Leaseplan een mattenset.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:41:
[...]

Rij je hem prive of via de lease? Ik kreeg geheel onverwacht van Leaseplan een mattenset.
Kreeg gisteren van een medewerker van Tesland te horen dat ze heel veel bestellingen hebben gekregen voor matten van Athlon carlease volgens mij. Kan zijn dat de leasemaatschappij dit voor je vergoed idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Hunkaroglu op 23-10-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:41:
[...]

Lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
DeFeCt schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:39:
@bottom line @Perkouw @Taro @Hunkaroglu

Op al jullie vragen ja, of al gedaan en getest met iPhone XS en 6S :)

Het geval wil dat walk away lock na een soft reset eenmalig werkt en daarna niet meer. Ook met de kaart afsluiten zorgt ervoor dat de display aan blijft, dan gaan de deuren wel op slot... Deur openen met telefoon is geen probleem.

[YouTube: Model 3 Lock Fail]
Oh je bedoelt dat je scherm niet dicht gaat als het afgesloten is. Ik dacht dat de auto niet automatisch vergrendeld werd nadat je wegloopt.

Zou even contact opnemen met Tesla Service center. Of er even langs rijden als je in de buurt bent.

Wellicht dat een hard reset het wel oplost? Probeer anders het volgende:

https://forums.tesla.com/...ull-system-reboot-model-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:51
Vandaag mijn 3 LR Zw/Wi in ontvangst genomen.
Enige opmerking die ik tot nu toe hebt is een hoge fluit toon aan de bestuurderskant. Het klinkt een beetje als de boor van de tandarts 😬.
Iemand die eerder ervaren en wellicht een oplossing welke is zelf kan proberen voordat ik naar een service center moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Michieas schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:06:
Vandaag mijn 3 LR Zw/Wi in ontvangst genomen.
Enige opmerking die ik tot nu toe hebt is een hoge fluit toon aan de bestuurderskant. Het klinkt een beetje als de boor van de tandarts 😬.
Iemand die eerder ervaren en wellicht een oplossing welke is zelf kan proberen voordat ik naar een service center moet gaan.
Heb je na het wegrijden voor de zekerheid ook even alle vier de ramen "omhoog gedrukt" via de 4 knopjes links van de bestuurdersplaats om uit te sluiten dat het de wind is die je hoort?

Verder kan je een lichte piep horen bij lage snelheid of optrekken, komt van de motor(en). Vind ik juist mooi :) Soort van Dyson stofzuigergeluid.

Mocht het echt té hard of vervelend zijn: Inderdaad even bij een service center langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hunkaroglu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Oh je bedoelt dat je scherm niet dicht gaat als het afgesloten is. Ik dacht dat de auto niet automatisch vergrendeld werd nadat je wegloopt.
Hij/Zij doet beide niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@Sunri5e mocht je ze niet van de LM krijgen dan moet je even een eerdere post van mij in dit topic of het vorige deel zoeken. Ik heb online voor best wel weinig een mooie mattenset gekocht. Ligt er nu alweer 7k km en is nog als nieuw. Precies de juiste kleur van de bekleding :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:51
Taro schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:12:
[...]

Heb je na het wegrijden voor de zekerheid ook even alle vier de ramen "omhoog gedrukt" via de 4 knopjes links van de bestuurdersplaats om uit te sluiten dat het de wind is die je hoort?

Verder kan je een lichte piep horen bij lage snelheid of optrekken, komt van de motor(en). Vind ik juist mooi :) Soort van Dyson stofzuigergeluid.

Mocht het echt té hard of vervelend zijn: Inderdaad even bij een service center langsgaan.
Dat had ik al geprobeeerd ja. Kan niet helemaal zeggen waar het vandaan komt. Spiegel, raam of deur…
Dan word even een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
Rto1964 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:44:
Vanaf start rit
Vanaf laatste laadsessie
Trip A
Trip B, wordt meestal gebruikt voor totaal

[mbr]A.u.b. niet dubbelposten[/]
Gevonden :-)
3900 km, 166wh/km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
MeZZiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:26:
[...]

En het is geregeld. Een recenter model meegekregen maar ook over deze niet tevreden. Namelijk een P90D meegekregen en ik heb zelf een Model 3 SR+. Dat is toch gewoon een marteling als ik straks weer in mijn Model 3 stap als het gaat om acceleratie en vermogen :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khayma schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:15:
[...]

En het is geregeld. Een recenter model meegekregen maar ook over deze niet tevreden. Namelijk een P90D meegekregen en ik heb zelf een Model 3 SR+. Dat is toch gewoon een marteling als ik straks weer in mijn Model 3 stap als het gaat om acceleratie en vermogen :'(.
_/-\o_
Pagina: 1 ... 62 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.