Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste
Acties:
  • 634.309 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
Momenteel heb ik nu de standaard 19" velgen op mijn M3. Nu wil ik toch aparte velgen (ook 19"inch) voor de winterbanden gaan bestellen. Dit zullen niet de standaard Tesla velgen gaan worden. Zal dit nog veel uitmaken mbt de range? Dus het verschil in range van een custom velg tov de Tesla velg?

[ Voor 13% gewijzigd door Count_B op 15-10-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 16:09
Count_B schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:40:
Momenteel heb ik nu de standaard 19" velgen op mijn M3. Nu wil ik toch aparte velgen (ook 19"inch) voor de winterbanden gaan bestellen. Dit zullen niet de standaard Tesla velgen gaan worden. Zal dit nog veel uitmaken mbt de range? Dus het verschil in range van een custom velg tov de Tesla velg?
Ik denk dat Custom 19" tegenover Tesla 19" elkaar niet veel gaat ontlopen (waarom zou het uberhaupt verschil maken eigenlijk?)

Zelf zit ik er over te denken om een setje 18" Aero's te bestellen voor mijn winterbanden (heb alleen nog nergens een setje Tesla Aero's gevonden, kan ik die uberhaupt los bestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:32
DuikKees schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Ik ben er ook een beetje mee aan het spelen. Ik heb de M3 SR+ nu een paar weken en nog geen dusdanig lange ritten gehad dat ik tussendoor aan supercharger heb moeten hangen om een bestemming te kunnen halen.
Als ik nu als test wat langere ritten in de navi van de auto zet geeft hij bijvoorbeeld direct aan dat ik de snelheid op 105kmh moet houden om een bepaalde supercharger in Duitsland te halen (ik vertek vanuit Rotterdam), terwijl er eerder al zeker een paar superchargers langskomen.
Hoe gaat de navi hier mee om als je tijdens het rijden het 105kmh advies blijft negeren en gewoon 130 blijft kachelen? Leidt hij je dan vroegtijdig om naar een eerdere supercharger? Ja toch zeker...?
Daarom heb ik alleen maar ABRP gebruikt. Ook omdat er in de Tesla navigatie niks te customizen is. Bijvoorbeeld dat je met minimaal x percentage aan wilt komen.

@MrBasta Marktplaats in de gaten houden of gewoon via SeC. 19 inch (met sensoren etc) kost EUR 1725,-. 18 inch zal toch wel een stukje goedkoper zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 15-10-2019 13:43 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:11
Ik heb op mijn dakramen en voorruit allemaal witte vlekjes zitten. Wanneer ik er met mijn vinger over ga voel ik geen beschadigingen. Het lijkt echt in het glas te zitten. Zie hieronder, midden van de foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MiZHJBNm.jpg
(klik voor groter)

Kan hierover niks vinden op internet. Zijn er anderen die hier ook last van hebben of iemand die weet wat dit is en hoe dit komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Hatsjoe op 15-10-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde vanmorgen een tijdje bij het remmen een 'slijpend' / 'schurend' geluid bij de remschijven. Na een keer hard remmen was het weer weg. Heeft iemand van jullie dit weleens gehad of een idee wat het zou kunnen zijn? De M3 is een week oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:10:
Ik hoorde vanmorgen een tijdje bij het remmen een 'slijpend' / 'schurend' geluid bij de remschijven. Na een keer hard remmen was het weer weg. Heeft iemand van jullie dit weleens gehad of een idee wat het zou kunnen zijn? De M3 is een week oud.
Niet uit eigen ervaring, maar ik heb vernomen van anderen dat dit een klein steentje of steentjes kan zijn tussen de remmen. Overigens verre van uniek voor Tesla's, hoe opener de (moderne) wielen, hoe groter de kans daarop. In regel na een keer remmen of desnoods even stukje achteruit rijden en het is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:20
Mijn leasemaatschappij stuurde zojuist een mail over winterbanden. (SR+)

Ik neem aan dat mijn range korter wordt met winterbanden? En moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 17:42
[b]anboni schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:27:[/b

Verder vandaag weer een stuk op TACC gereden, en wat ik best vervelend vind is dat 'ie erg krampachtig probeert om niet rechts in te halen. Ik reed op de middelste strook, gangetje van rond de 90. Links reed zoals gebruikelijk afwisselend flink harder en dan weer wat zachter, en iedere keer als links begon te remmen voelde ik 'm inhouden terwijl daar voor me geen reden voor was.
Het verbaast me om dit te lezen. Mijn auto heeft al 2x met een behoorlijk snelheidsverschil, rijdend op de rechterbaan van een 3-baans snelweg (A10) rechts ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Niet uit eigen ervaring, maar ik heb vernomen van anderen dat dit een klein steentje of steentjes kan zijn tussen de remmen. Overigens verre van uniek voor Tesla's, hoe opener de (moderne) wielen, hoe groter de kans daarop. In regel na een keer remmen of desnoods even stukje achteruit rijden en het is weg.
Ah, fijn en geruststellend om te lezen :) Ik gebruikte sinds 2 dagen de rem al bijna niet meer door het regeneratief remmen en dacht dat het daar misschien mee te maken had. Ik dacht eerst dat dat niet fijn zou zijn, maar binnen 15 min. aan gewend en wil niks anders meer :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Voor de die-hard EV-ingewijden - zoals hier dus - bevat deze video niet echt nieuws, maar toch interessant interview met Auke Hoekstra: "The TRUTH about electric cars - Debunking FUD - Interview with Auke Hoekstra".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

TweakerVincent schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:19:
Mijn leasemaatschappij stuurde zojuist een mail over winterbanden. (SR+)

Ik neem aan dat mijn range korter wordt met winterbanden? En moet ik nog ergens op letten?
Rolweerstand zal inderdaad iets toenemen. Maar de lagere temperaturen hebben veel meer impact op de range, met name als je de kachel aan zet om het interieur te verwarmen. Vooraf aan de paal pre-heaten bespaart dan natuurlijk wel al een hoop range. En zoveel mogelijk stoelverwarming gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Heeft iemand zonder FSD wel eens AP op een oprit van een snelweg aangezet? Ik deed dat gisteren uit pure nieuwsgierigheid wat die dan zou doen (savonds, niemand op de snelweg) en tot mijn verbazing verplaatste de auto zich super soepel naar de rijbaan op het einde van de oprit! Zat toen op 32.12.1.

Ik had verwacht dat ik waarschuwingen zou krijgen en dat die zou gaan piepen, maar niks van dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik had toevallig afgelopen donderdag hetzelfde, paar pagina's terug noemde ik het ook. Echter ging het met hard remmen bij mij niet weg. Kwam een tangetje en schroevendraaier aan te pas om hem los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Djerro123 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:33:
Heeft iemand zonder FSD wel eens AP op een oprit van een snelweg aangezet? Ik deed dat gisteren uit pure nieuwsgierigheid wat die dan zou doen (savonds, niemand op de snelweg) en tot mijn verbazing verplaatste de auto zich super soepel naar de rijbaan op het einde van de oprit! Zat toen op 32.12.1.

Ik had verwacht dat ik waarschuwingen zou krijgen en dat die zou gaan piepen, maar niks van dat.
Tja, de rijbaan houdt op dus dan zoekt die wel een alternatief. Dit soort belijning komt ook veel voor bij spits en wisselstroken en daar heeft Autopilot ook weinig moeite mee (soms beetje schommelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Ik had toevallig afgelopen donderdag hetzelfde, paar pagina's terug noemde ik het ook. Echter ging het met hard remmen bij mij niet weg. Kwam een tangetje en schroevendraaier aan te pas om hem los te maken.
Ok, dat was dus een steentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

Ok, dat was dus een steentje?
Twee stuks zelfs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah :) en die kon je dus zien zitten door je velgen heen bij de remmen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Ah :) en die kon je dus zien zitten door je velgen heen bij de remmen neem ik aan?
Niet direct. Nadat ik heen en weer was gereden pas. Moest wel ff goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Djerro123 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:33:

Aan het einde van de oprit lijkt me logisch, omdat de baan daar ophoudt en hij dus gewoon de weg blijft volgen. Maar gaf hij ook richting aan, en voegde hij in? Of hield hij gewoon je rechter lijn aan als rechterkant van de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met autopilot en rotondes trouwens? Ik heb het tot nu toe nog niet aangedurfd en neem hem dan toch even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 12-10 09:40
Hatsjoe schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:45:
Ik heb op mijn dakramen en voorruit allemaal witte vlekjes zitten. Wanneer ik er met mijn vinger over ga voel ik geen beschadigingen. Het lijkt echt in het glas te zitten. Zie hieronder, midden van de foto:
[Afbeelding]
(klik voor groter)

Kan hierover niks vinden op internet. Zijn er anderen die hier ook last van hebben of iemand die weet wat dit is en hoe dit komt?
Hmmm dat ziet er niet goed uit. Lijkt op het probleem van deze man, die op dat forum vanaf Juli geen reactie heeft gekregen.
https://www.tintdude.com/...-dots-on-rear-windshield/

Misschien die man eens een PM doen en vragen of hij al verder is gekomen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:40:
Wat is jullie ervaring met autopilot en rotondes trouwens? Ik heb het tot nu toe nog niet aangedurfd en neem hem dan toch even over.
Als het niet al te druk is laat ik de AP zoveel mogelijk doen om in te grijpen wanneer nodig. Mijn ervaring is dat als het duidelijk is wat een rijbaan is, dat de AP ook redelijk goed meegaat. Sommige rotondes en bochten van 90 graden pakt hij verrassend goed, bij andere moet je echt ingrijpen, maar je leert vanzelf te voorspellen welke bochten en rotondes hij wel en niet kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Als het niet al te druk is laat ik de AP zoveel mogelijk doen om in te grijpen wanneer nodig. Mijn ervaring is dat als het duidelijk is wat een rijbaan is, dat de AP ook redelijk goed meegaat. Sommige rotondes en bochten van 90 graden pakt hij verrassend goed, bij andere moet je echt ingrijpen, maar je leert vanzelf te voorspellen welke bochten en rotondes hij wel en niet kan nemen.
Ok, goed om te weten :) Ik las hierboven ergens dat de AP zelf van baan wisselt als je richting aangeeft e.d.? Ik heb dat nog niet ervaren. Of is dat alleen met FSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Ok, goed om te weten :) Ik las hierboven ergens dat de AP zelf van baan wisselt als je richting aangeeft e.d.? Ik heb dat nog niet ervaren. Of is dat alleen met FSD?
Zover ik weet is dat alleen met FSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
[...]

FSD only

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:25
Voor mensen die problemen hebben met condens of vinden dat de ruitenwissers te laat aangaan: mijn M3 werd met een extreem vieze voorruit geleverd. Oplossing: 2x binnen en buitenkant met schoonmaakazijn een doekje er overheen en daarna met nieuwe doek goed naspoelen met schoon water. Nergens meer last van.

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/image-optimization/static/product/AHI_434d50323638303837_2_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
[...]

Dat is alleen met FSD en ook alleen op de snelweg/autoweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

MrBasta schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Die heb ik in de winkel zien liggen, maar is 3 x 1.5. Heb nog overwogen hem mee te nemen maar er wordt steeds geadviseerd om voor 3 x 2.5 te gaan (en heb hem dus maar laten liggen)
Ik heb vorige week deze gehaald bij de Gamma (https://www.gamma.nl/asso...-meter-3x1-5-mm/p/B581956). Is 3 x 1.5 mm maar daarmee geschikt tot 16A en de UMC geeft maximaal 14A via een geaard stopcontact.

Die 3 x 2.5 mm wordt aangeraden voor kabels van 15 of 20 meter en langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:40:
Met v9 reed hij vrolijk op max snelheid op de rotonde af, nooit aangedurfd om hem rond te laten rijden. Met v10 nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Met v9 reed hij vrolijk op max snelheid op de rotonde af, nooit aangedurfd om hem rond te laten rijden. Met v10 nog niet geprobeerd.
Dat had ik dus ook :) sinds vanmorgen v10 erop, als het rustig is maar eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Wat is trouwens jullie ervaring met het voorkomen van schade door de auto? Ik heb nu een paar keer gehad dat de auto heftig aan het piepen was dat er een auto voor me was, en ik zag hem rood oplichten op het scherm, maar de auto ging niet remmen. Maakt hij uiteindelijk wel een stop VOOR het te laat is?

En bij parkeren hetzelfde: hij piept wel dat het aantal cm's kleiner wordt, en er komt op een gegeven moment STOP in beeld, maar de auto remt niet. Krijg ik dan uiteindelijk parkeerschade als ik niet op zou letten?
De E-golf van mijn vriendin blokkeert in dat geval en je kunt dus geen parkeerschade krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:54:
Wat is trouwens jullie ervaring met het voorkomen van schade door de auto? Ik heb nu een paar keer gehad dat de auto heftig aan het piepen was dat er een auto voor me was, en ik zag hem rood oplichten op het scherm, maar de auto ging niet remmen. Maakt hij uiteindelijk wel een stop VOOR het te laat is?

En bij parkeren hetzelfde: hij piept wel dat het aantal cm's kleiner wordt, en er komt op een gegeven moment STOP in beeld, maar de auto remt niet. Krijg ik dan uiteindelijk parkeerschade als ik niet op zou letten?
De E-golf van mijn vriendin blokkeert in dat geval en je kunt dus geen parkeerschade krijgen.
Ik heb het ook nog niet uit durven proberen :-D ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Kortom vrijwilliger gevraagd, wel op eigen risico.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:11
GAEvakYD schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

Hmmm dat ziet er niet goed uit. Lijkt op het probleem van deze man, die op dat forum vanaf Juli geen reactie heeft gekregen.
https://www.tintdude.com/...-dots-on-rear-windshield/

Misschien die man eens een PM doen en vragen of hij al verder is gekomen?
Heb voor aanstaande maandag een afspraak staan bij het SeC voor dit probleem. Ik heb de auto pas een paar weken. Heb begrepen dat 2k kilometer een beetje het limiet is waarbij je met aflevering problemen kan aankloppen zonder al te veel moeite, dus meteen maar een afspraak gemaakt nu ik daar nog onder zit. Heb namelijk ook paar plekjes op de lak gevonden welke niet goed zijn (stof deeltjes en wat andere rare plekjes op de lak, zie: https://i.imgur.com/eQ3YYPa.jpg )

Ik zal wel laten weten hoe het gegaan is maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een keer een noodstopje gehad op een kruising. Piep en ram, stond-ie keihard stil. Goeie meter van de auto af.

Wie thuis een groot blok piepschuim heeft kan het eens proberen. Of een goedkope zitzak. Groot genoeg voor de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

winwiz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:58:
Kortom vrijwilliger gevraagd, wel op eigen risico.
Even een stuk piepschuim of kartonnen doos ofzo, zo getest zonder risico toch? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De model 3 stopt niet vanzelf bij parkeren.
Heb daardoor al achteruit tegen mijn eigen caravan aangezeten.
Ook langzaam vooruit tegen iemand aanrijden lukt gewoon auto stopt niet.

Hoe het op hoge snelheden is durf ik niet te zeggen. bij viaducten wilt de auto nog wel eens keihard in de ankers gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Smuggler op 15-10-2019 16:19 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online

Gelukkig maar, ik kan strakker inparkeren dan de auto zich prettig bij voelt. Zeker bij pilaren zitten er soms enkele centimeters tussen tot de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:29

Scenario 1 stopt hij wel (check wel even je instellingen). Scenario 2 (parkeren) stopt een Model S niet, dus ga ervan uit dat de 3 dit ook niet doet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:12:
[...]

Scenario 1 stopt hij wel (check wel even je instellingen). Scenario 2 (parkeren) stopt een Model S niet, dus ga ervan uit dat de 3 dit ook niet doet.
ikzelf zou dit als zekerheidje wel fijn vinden en lijkt mij ook een kleine moeite voor tesla om dit als optie te bieden. Ze kunnen immers ook het aantal cm. berekenen. Hij mag van mij bij 10 cm. afstand altijd stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo

Mijn ervaring met een Model 3 waarbij ik het de hele AP-functionaliteit uitgeschakeld heb staan (kan het ook niet aanzetten onderweg met rechterhendel):

1. Stopt bij hogere snelheid als de auto denkt dat er serieus een aanrijding dreigt met een voertuig of obstakel voor de auto. Is me een keer overkomen, waarbij ik vond dat de ingreep overdreven was, er was nog tijd zat. Maar goed, better safe than sorry. Ook enkele keer alleen een waarschuwing gehad, maar er blijkbaar nog tijd is daar als berijder op te reageren naar inzicht van de auto. Ook een keer dat de auto zelf iets naar rechts uitweek toen een passerende auto links van mij onverwachts te veel en bruuks naar rechts kwam. Hier was ik wel blij mee, twijfel of ik dat zelf op tijd had gedaan.

2. Bij zeer langzame snelheden zoals parkeren wordt er niet ingegrepen, er wordt alleen dringend gewaarschuwd. Je kan dus met beleid dichter dan 30cm op een opstakel rijden. Dat is naar mijn mening ook geregeld nodig in krappe parkeergarage's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

ikzelf zou dit als zekerheidje wel fijn vinden en lijkt mij ook een kleine moeite voor tesla om dit als optie te bieden. Ze kunnen immers ook het aantal cm. berekenen. Hij mag van mij bij 10 cm. afstand altijd stoppen.
Onder de 30 cm staat er alleen STOP, dus heel nauwkeurig is het niet meer. Laat maar staan zo, ik kan prima nog zelf die beslissing nemen. En bumpers moeten zo wie zo bij lage snelheden meegeven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
https://www.tomshardware....tR5s7yNrBDGmzawElekyBBBEI

Flash Memory Wear Killing Older Tesla's Due to Excessive Data Logging: Report

Nu hopen dat onze modellen daar geen last van gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
The Source schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:33:

Zoals het aritkel aangeeft, dit was een paar maanden geleden ook al bericht. Het is idd wel een serieus issue waar Tesla wat aan moet doen.

Sowieso is het raar want die enorme logs schijnen vooral standaard Linix (Ubuntu) logs te zijn waar Tesla alleen tijdens development wat mee doet en in het geval van auto's van klanten nooit iets. Dus als dat echt zo is, waarom niet in de productiebuilds voor de auto's zelf die logs niet uitgezet? Maar ja, dat ligt zo voor de hand, het zal wel iets ingewikkelder zitten, de softwareafdeling van Tesla zal niet achterlijk zijn op dit punt mag ik aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 22:37
Ik ben van plan om de achterruiten mijn witte model 3 te laten verduisteren. Zijn er hier mensen die er ervaringen mee hebben en wellicht foto's daar van hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Beste mensen, in NL gebruik ik een new motion pas om te laden met m'n M3. Is dit ook de beste pas om in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk te laden? Of hebben jullie suggesties? Thx alvast!

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
bblikman schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:03:
Beste mensen, in NL gebruik ik een new motion pas om te laden. Is dit ook de beste pas om in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk te laden? Of hebben jullie suggesties? Thx alvast!
Verkeerde topic?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
DuikKees schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Ik ben er ook een beetje mee aan het spelen. Ik heb de M3 SR+ nu een paar weken en nog geen dusdanig lange ritten gehad dat ik tussendoor aan supercharger heb moeten hangen om een bestemming te kunnen halen.
Als ik nu als test wat langere ritten in de navi van de auto zet geeft hij bijvoorbeeld direct aan dat ik de snelheid op 105kmh moet houden om een bepaalde supercharger in Duitsland te halen (ik vertek vanuit Rotterdam), terwijl er eerder al zeker een paar superchargers langskomen.
Hoe gaat de navi hier mee om als je tijdens het rijden het 105kmh advies blijft negeren en gewoon 130 blijft kachelen? Leidt hij je dan vroegtijdig om naar een eerdere supercharger? Ja toch zeker...?
Ik zou er zelf een opzoeken die op de route zit. Doe je dat niet kiest de auto wel zelf (las ik hier?)

Vandaag met de SR+ vanaf Duitsland door Oostenrijk en de Nockalmstraße route gereden, tot boven de boomgrens met de SR+

Wat op valt: Tijdens klimmen en dalen (veel regenereren) hoor je best vaak die “blik-plop” geluiden uit het accupakket, die je ook bij superchargers krijgt. Ik weet dat het normaal is maar zo klinkt het echt niet.

Verder: Heerlijke rijdersauto! Je merkt echt dat de auto heerlijk rijdt met achterwielaandrijving: berg af stuur je de auto strak de bocht om met een heerlijk gevoel en met flinke regen de bocht om.

Tot nu toe consequent meer bereik over bij rated range dan wij elke keer denken.

(Vandaag konden we zonder superchargen doen Duitsland-Slovenie, makkelijk!)

Maar toch met relatief hoge SoC bij zo goed als lege superchargers gestopt in Oostenrijk om 1x van rodelbaan af te gaan! Erg leuke supercharge lokatie. Nu aangekoppeld bij Hotel met destination chargers. Ook super fijn, laadkabel of pasjes heb ik nog niet gebruikt.

Model 3

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 15-10-2019 19:50 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:47
sinovenator schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:17:
Ik gebruik deze, https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1
Bevalt goed , is soepel op te rollen en is goed zichtbaar als die in de tuin of op de stoep ligt
of deze nog iets goedkoper ook van Brennenstuhl
https://www.kabelshop.nl/...PP-6K8WS_vcEaAgFCEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rto1964
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
bblikman schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:03:
Beste mensen, in NL gebruik ik een new motion pas om te laden met m'n M3. Is dit ook de beste pas om in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk te laden? Of hebben jullie suggesties? Thx alvast!
https://laadpastop10.nl/

Tesla model 3 RWD sinds 27 mei 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Je remt te weinig denk ik. Roest moest er af dan

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Ah, fijn en geruststellend om te lezen :) Ik gebruikte sinds 2 dagen de rem al bijna niet meer door het regeneratief remmen en dacht dat het daar misschien mee te maken had. Ik dacht eerst dat dat niet fijn zou zijn, maar binnen 15 min. aan gewend en wil niks anders meer :-)
Ik ken mensen met een Opel Ampera / Chevrolet Volt waarbij de remschijven verroest waren door te weinig remmen. Regelmatig even flink in de ankers is er goed voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 08:59
Stef87 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

Ik zou er zelf een opzoeken die op de route zit. Doe je dat niet kiest de auto wel zelf (las ik hier?)

Vandaag met de SR+ vanaf Duitsland door Oostenrijk en de Nockalmstraße route gereden, tot boven de boomgrens met de SR+

Wat op valt: Tijdens klimmen en dalen (veel regenereren) hoor je best vaak die “blik-plop” geluiden uit het accupakket, die je ook bij superchargers krijgt. Ik weet dat het normaal is maar zo klinkt het echt niet.

Verder: Heerlijke rijdersauto! Je merkt echt dat de auto heerlijk rijdt met achterwielaandrijving: berg af stuur je de auto strak de bocht om met een heerlijk gevoel en met flinke regen de bocht om.

Tot nu toe consequent meer bereik over bij rated range dan wij elke keer denken.

Maar toch met relatief hoge SoC bij zo goed als lege superchargers gestopt in Oostenrijk om 1x van rodelbaan af te gaan! Erg leuke supercharge lokatie. Nu aangekoppeld bij Hotel met destination chargers. Ook super fijn, laadkabel of pasjes heb ik nog niet gebruikt.

[Afbeelding: Model 3]
Hoe bevallen de stoelen tijdens en na zo'n lange reis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees maar niet bang, ik volg dit al maanden en dit is alleen bij eerste generatie Model S. Al tijdens MCU1 is er een betere flash ingegooid. Daarnaast wordt er veel minder geschreven dan eerst.

Dit is geen probleem voor MCU 2 sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
Novadecasa schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Hoe bevallen de stoelen tijdens en na zo'n lange reis?
Stoelen zijn voor ons de beste die wij ooit hebben gehad.. Zitten erg lekker! (Maar voor ons ook meest luxe auto ooit, seat ibiza 6L, grande punto evo, renault zoe)

Enige puntje is waar laat je je rechtervoet als je met cruise control of Autopilot rijdt? Momenteel is dat wisselend. Zou eigenlijk een dun steuntje moeten hebben rechts boven het stroompedaal, zonder dat dit in de weg kan zitten.. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 15-10-2019 21:28 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:29
pposthoorn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Het is mij niet gelukt om de apiscraper draaiend te krijgen naast Home Assistant.
Ik heb een tijdje de Tesla Component gebruikt maar die hield de auto wakker dus dat was een beetje zonde van de stroom.
Stand-alone docker tesla-apiscraper : https://github.com/mel0en/tesla-apiscraper . Dit is alleen de scraper zodat je InfluxDB en Grafana van Hass.io kunt gebruiken. Testers en feedback zijn welkom!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 18:57
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:25:
[...]
Dit is geen probleem voor MCU 2 sowieso.
Nouja, de basis blijft, er wordt (teveel) gelogd met een basis Linux systeem.

Er is alleen nu een grotere eMMC gekozen, zodat het waarschijnlijk langer duurt dan je je auto hebt. Of iig langer dan de garantie van Tesla duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Dat had ik dus ook :) sinds vanmorgen v10 erop, als het rustig is maar eens proberen :-)
V10 neemt de rotonde ook gewoon door het midden. Rotondes doet AP niet aan, dat word gezien als een kruispunt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Iemand een nl adres waar ik een soepelere Frunk veer kan halen? .

[ Voor 1% gewijzigd door Joe Dancen op 16-10-2019 18:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online

Ben benieuwd wat er dan nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:09

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb hier inmiddels een eigen topic voor gemaakt: Tesla Model S/X raken 'bricked' door worn-out SSD

Dit probleem wordt namelijk steeds groter, want MCU1 heeft hier gewoon last van. Auto's vallen met bosjes om.

Op MCU1 zit nog steeds een 8GB Hynix chip die na 4, 5 a 6 jaar faalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:09

Snow_King

Konijn is stoer!

bottom line schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:41:
Als jij het zegt..
Maar goed dat je een apart topic aanmaakt.

Zal ook voorstellen dat je een topic aanmaakt zodra er een probleem is met een ander automerk en daar onderdelen moeten vervangen worden. Of is Tesla daar uniek in?
Dit is een computer probleem wat je zelf kan oplossen indien nodig. Er zijn sowieso al heel wat topics geweest op Tweakers over specifieke auto problemen. Denk aan de 2.0 TDI problemen van Audi een tijd terug.

Mits goed onderbouwd en beschreven kan je gewoon een topic maken. Niet alles hoeft in grote topics waar informatie vaak niet terug te vinden is.

Maar je hoeft het topic niet te lezen :+ en uiteindelijk zullen de moderators bepalen of het topic bestaansrecht heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shhhhhhhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:16
Stef87 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:47:
[...]

[Afbeelding: Model 3]
Ik heb een SR+ in bestelling en mijn vakantietripjes naar Oostenrijk zag ik al somber in.
Hoe was de reis vanuit NL, moest je "te vaak" stoppen voor je gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Linkser schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb een SR+ in bestelling en mijn vakantietripjes naar Oostenrijk zag ik al somber in.
Je kunt het toch zelf bekijken op ABRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Inspired schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Je kunt het toch zelf bekijken op ABRP?
Klopt in de ABRP staat hoevaak je moet stoppen, de beleving daarvan is een ander ding ;)
Vandaar mijn vraag, of het voor zijn gevoel niet te vaak stoppen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Linkser schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:04:
[...]

Klopt in de ABRP staat hoevaak je moet stoppen, de beleving daarvan is een ander ding ;)
De auto bied zelf behoorlijk wat entertainment, zeker als je een (xbox/ps) controller meeneemt. Echter kijk ik zelf liever wat er bij de Supercharger te doen is, sommige staan op een industrieterrein maar andere hebben prachtig uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Linkser schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:04:
[...]

Hangt ook van of je alleen bent of met kids bijvoorbeeld. Ik vond de reis naar Zuid-Frankrijk helemaal prima met de extra stops. Kids moeten er toch wat vaker uit. Als je alleen of met z'n tweeën gaat is het wellicht wat vervelender al is het wel gewoon beter/veiliger.
Beetje vaag verhaal IMHO. Kan het niet door de temp komen? Zie dat het 6 graden is.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 16-10-2019 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Een video van 26 minuten. Wtf echt. YouTube is echt één groot black hole voor aandacht(strekkers) aan het worden.

Wat is de samenvatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Een video van 26 minuten. Wtf echt. YouTube is echt één groot black hole voor aandacht(strekkers) aan het worden.

Wat is de samenvatting?
Je kunt Bjorn toch niet als aandachtstrekker bestempelen? :?
Conslusie is dat het lijkt dat de LR 5kWh is kwijtgeraakt, 2kWh aan de "bovenkant" en 3kWh aan de "onderkant" van de accu... Sinds een OTA update rond V10...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Conslusie is dat het lijkt dat de LR 5kWh is kwijtgeraakt, 2kWh aan de "bovenkant" en 3kWh aan de "onderkant" van de accu... Sinds een OTA update rond V10...
Hij heeft het volgens mij zelf over "in de zomer". Dus geen v10. Maar ik vind het een te lange video en niet echt een samenhangend verhaal om er iets van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Inspired schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:16:
[...]

Hangt ook van of je alleen bent of met kids bijvoorbeeld. Ik vond de reis naar Zuid-Frankrijk helemaal prima met de extra stops. Kids moeten er toch wat vaker uit. Als je alleen of met z'n tweeën gaat is het wellicht wat vervelender al is het wel gewoon beter/veiliger.

[...]
Goed om te horen, ook met een SR+ die trip gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Kan je zien wat het energie-verbruik is tijdens het rijden? Is het bij energie->verbuik->10km huidig bereik?

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Thanks - ben benieuwd, zelf nog niks van gemerkt.

Qua Bjorn: vind zijn filmpjes echt tenenkrommend. Extreem lang met daardoor een heel lage informatiedichtheid. Daarnaast niet helemaal mijn humor, slechte presentatieskills en ik stoor me aan zijn Engels/spraak.
Kanaal van Steven Peeters vind ik echt véle malen interessanter. Verder lees ik liever https://electrek.co/ waar dit soort 'rumors' vaak pas verschijnen als er wat meer informatie over is.

Maar dat is verder behoorlijk off-topic.
bblikman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:52:
Kan je zien wat het energie-verbruik is tijdens het rijden? Is het bij energie->verbuik->10km huidig bereik?
Ja, daar zie je links in de grafiek het gemiddelde verbruik over de XX km die je onderin geselecteerd hebt. Rechts zie je de verwachtte range die je nog over hebt, gemeten over interval onderin (10 - 25 - 50km uit m'n hoofd). Je kunt helemaal bovenin ook nog op 'Trip' ipv op 'Consumption' klikken - dan zie je (mits je een navigatieadres heb ingesteld) de verwachting met hoeveel % batterij je aan gaat komen, en het verloop t.o.v. de verwachting.

[ Voor 26% gewijzigd door MrAcid op 16-10-2019 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je daar 26 minuten voor nodig hebt is dat misschien niet eens zo'n gekke conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Linkser schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Goed om te horen, ook met een SR+ die trip gereden?
Nee, met LR AWD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Nu online
[...]

De dingen die hij doet zijn zeker interessant, maar hij is zo tergend lang van stof. Dank voor de samenvatting, heel fijn dat het ook in 29 woorden kan :-)

On-topic: ik heb het zelf nog niet gemerkt, ik kom nog steeds op het zelfde getal uit als ik tot 90% laad. Binnenkort weer een lange trip (Italië), dus dan ga ik tot 100%. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stef87
Linkser schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Reis was perfect.. Na zo’n kleine 4uur rijden ben je echt wel toe aan een toiletbezoek, waarschijnlijk een snelle hap/broodje.

Zelfs de SR+ zit supersnel vol genoeg. Auto zegt je (ook via app) hoe lang je nog moet laden om volgende supercharger te halen: werkt prettig. (Ga je over die tijd heen dan krijg je tijd te zien tot “vol” of je ingestelde limiet).

Voor lange trips is de SR+ écht (meer dan) genoeg. Vergeet niet dat de auto even ver komt als een s75d en/of dat de SR+ momenteel de zuinigste Tesla is en dus weer sneller weg kan dan een s75d

Elke angst die sommige misschien hebben zit nog (voor even) tussen de oren denk ik. >:) als ik een Long range batterij had gehad had ik op jaarbasis meer stroom moeten betalen.

Tevens laad ik gewoon op van 90–> 100 kort voor vertrek en zet ik verwarming dan aan: Als het maar een beetje handig is gebruik ik gewoon die top 10% en ook de onderste 10% (het is gewoon mijn eigen auto en betaal eigen onderhoud etc).

Range is gewoon een goede 320-360km effectief in de SR+, dan zie ik ook verhalen van “ik heb de LR batterij maar gebruik alleen 20-70% batterij, range effectief is dan 250km” dan denk ik, wees niet zo bang voor een 0.005% beetje extra degradatie bij 500.000km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DaCoTa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

De dingen die hij doet zijn zeker interessant, maar hij is zo tergend lang van stof. Dank voor de samenvatting, heel fijn dat het ook in 29 woorden kan :-)

On-topic: ik heb het zelf nog niet gemerkt, ik kom nog steeds op het zelfde getal uit als ik tot 90% laad. Binnenkort weer een lange trip (Italië), dus dan ga ik tot 100%. Ik ben benieuwd.
Ik zie ook nog geen verandering op 80%.

De LR AWD waarden zijn ongeveer 499/449/400 dacht ik? (100/90/80)

Ik vraag me toch af of ze niet gewoon meer naar temp kijken en dan rated range aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
[...]

Enige juiste conclusie zou moeten zijn: Kort ervoor veel aan Superchargers gestaan, dan is er weinig tijd om de batterij te balanceren. Dat kan echt lang duren voordat alles weer 100% in balans is, veilige manier is om dan kort even displayed rated range iets lager te zetten.

Balanceren doet de BMS intern met relatief dunne draadjes, dat kost veel tijd.

Had gedacht dat Bjorn dat wel wist. (Verder zou het nog kunnen dat rated range onder andere voorwaarden ook tijdelijk iets lager staat.)

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 16-10-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

Reis was perfect.. Na zo’n kleine 4uur rijden ben je echt wel toe aan een toiletbezoek, waarschijnlijk een snelle hap/broodje.

Zelfs de SR+ zit supersnel vol genoeg. Auto zegt je (ook via app) hoe lang je nog moet laden om volgende supercharger te halen: werkt prettig. (Ga je over die tijd heen dan krijg je tijd te zien tot “vol” of je ingestelde limiet).

Voor lange trips is de SR+ écht (meer dan) genoeg. Vergeet niet dat de auto even ver komt als een s75d en/of dat de SR+ momenteel de zuinigste Tesla is en dus weer sneller weg kan dan een s75d

Elke angst die sommige misschien hebben zit nog (voor even) tussen de oren denk ik. >:) als ik een Long range batterij had gehad had ik op jaarbasis meer stroom moeten betalen.

Tevens laad ik gewoon op van 90–> 100 kort voor vertrek en zet ik verwarming dan aan: Als het maar een beetje handig is gebruik ik gewoon die top 10% en ook de onderste 10% (het is gewoon mijn eigen auto en betaal eigen onderhoud etc).

Range is gewoon een goede 320-360km effectief in de SR+, dan zie ik ook verhalen van “ik heb de LR batterij maar gebruik alleen 20-70% batterij, range effectief is dan 250km” dan denk ik, wees niet zo bang voor een 0.005% beetje extra degradatie bij 500.000km :P
Dat klopt toch niet helemaal?
Als je hartje zomer naar italie rijdt, is het dan niet meer zo:

https://abetterrouteplann...2b-456e-b17e-f44afe7585b7

Gemiddeld 150km per etappe. Misschien is dit iets te behoudend en trek je het door naar 175-200km per etappe. Maar veel meer zal het niet zijn.

Op vakanties en lange ritten is je effectieve range met een SR+ absoluut geen 320-360km, dat is gewoon misleiding. Reden waarom er zo veel commentaar is op de I-Pace, terwijl hij tot een km of 80 per uur efficienter is dan een Model X.

Heeft allemaal te maken met verwachtingsmanagement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Heb je gewoon gebruik gemaakt van de Tesla navigatie om je van Supercharger naar Supercharger te sturen? Het lijkt mijn op lange ritten door Duitsland interessanter om (1) wat harder te rijden (150/160 km/h) en dan (2) ook van andere chargers gebruik te maken, bijvoorbeeld het Ionity-netwerk omdat die beter aan de snelwegen lijken te liggen (en daarmee denk ik wat meer faciliteiten hebben bij tankstations).

Dat is ook wat je bij ABRP ziet in de planning van langere ritten. Ander voordeel van Ionity is dat je een fixed fee van €8 per laadsessie betaalt. Dus dat is privé ook interessanter?

Wel benieuwd hoe jij 4 uur rijdt van charger naar charger trouwens - zeker met een SR+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Dat is goed om te horen, toch lijken veel mensen in de comments er ook last van te hebben.
Maar uiteindelijk denk en hoop ik dat het wel los zal lopen.
MrAcid schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:42:
Wel benieuwd hoe jij 4 uur rijdt van charger naar charger trouwens - zeker met een SR+.
Dat kan toch nooit?
Tenwijl je onnodig lang blijft opladen, maar dan kosten de tussenstops je zo veel tijd. Maar goed er bestaan mensen die het liefst een uur stoppen om de benen te strekken. Ik kan mij daar dan weer niets bij voorstellen. Even plassen en direct weer door! :+

Gezien er nog heel wat potentie zit in de laadsnelheid van een LR en de SR+ toch echt op 100kW gelimiteerd lijkt te zijn, is dat voor mij persoonlijk al reden genoeg om de LR boven de SR+ te verkiezen.

Daarnaast vond mijn werkgever de SR+ geen optie die de mobiliteit van zijn medewerkers garandeert. Minimaal LR en anders niet. Waar ik mij volledig in kan vinden. Ik wilde eigenlijk ook niet anders...

Zo is er voor iedereen een keuze die bij hem/haar past.

Ik vind het zo vreemd dat mensen voor anderen willen lijken te bepalen dat ze wel voldoende hebben aan een SR+, terwijl ze soms zelfs zelf in een LR rijden.

De verkoopaantallen laten in de sheet toch duidelijk zien, dat ondanks de prijs van de SR+, de LR meer animo heeft?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vannacht is het opladen aan een openbare paal gestopt met "Charging error". Verder geen details. Heb het gevoel dat het aan de laadpaal lag, want toen ik er 's morgen naartoe liep en opnieuw mijn laadsleutel gebruikte ging het laden weer verder. Laadkabel niet eerst uit de laadpaal of auto gehaald.

Is dit een bekend fenomeen of gewoon een "glitch"?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Gemiddeld 150km per etappe. Misschien is dit iets te behoudend en trek je het door naar 175-200km per etappe. Maar veel meer zal het niet zijn.

Op vakanties en lange ritten is je effectieve range met een SR+ absoluut geen 320-360km, dat is gewoon misleiding. Reden waarom er zo veel commentaar is op de I-Pace, terwijl hij tot een km of 80 per uur efficienter is dan een Model X.

Heeft allemaal te maken met verwachtingsmanagement.
En ook @MrAcid

De Abetterrouteplanner plant veel meer stops in dan de Tesla navi. (Meest stops tot 50-55%)

Als ik alles via Abetterrouteplanner zou doen had ik theoretisch 30min sneller kunnen zijn over 900km maar stops van 7-14minuten sla ik liever over.

Via de Tesla navi eindhoven —> Zuid duitsland werden er maar 3 stops ingepland, waarvan er 2 stuks net tijd genoeg was voor een aflevering van een serie (18min).

Dus 8.00u deur uit en 18.45u aangekomen met 3 supercharge stops. Eerste batterij is altijd 100% vol dus kom je eens wat verder. Gemiddelde snelheid in Duitsland is door wegwerkzaamheden altijd lager dan je zou denken, terwijl is regelmatig gewoon 150+ heb gereden.

Abetterrouteplanner is een fijne tool, maar het is niet mijn stijl om zeer korte stops te maken om een paar min eerder aan te komen. Tesla Navi deed dat beter in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

4 uur rijden met een SR+? Rijd je op N-wegen dan? Met een normaal snelwegtempo kan een Tesla no-way 4 uur rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

4 uur rijden met een SR+? Rijd je op N-wegen dan? Met een normaal snelwegtempo kan een Tesla no-way 4 uur rijden.
Laat ik het dan anders formuleren: 3 keer gestopt in 11uur. Zo beter? >:)

Na eerste keer Superchargen stop je de volgende keer iets eerder, zal dus idd niet elke (zie ook:” kleine” ) vier uur zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Stef87 op 16-10-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Je hebt je reference speed op 140% staan?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Zo, je moet echt geen abrp links van iemand anders openen.. Dan zijn al je eigen settings meteen verkloot en kun je alles weer opnieuw naar je eigen voorkeuren instellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

En ook @MrAcid

De Abetterrouteplanner plant veel meer stops in dan de Tesla navi. (Meest stops tot 50-55%)

Als ik alles via Abetterrouteplanner zou doen had ik theoretisch 30min sneller kunnen zijn over 900km maar stops van 7-14minuten sla ik liever over.

Via de Tesla navi eindhoven —> Zuid duitsland werden er maar 3 stops ingepland, waarvan er 2 stuks net tijd genoeg was voor een aflevering van een serie (18min).

Dus 8.00u deur uit en 18.45u aangekomen met 3 supercharge stops. Eerste batterij is altijd 100% vol dus kom je eens wat verder. Gemiddelde snelheid in Duitsland is door wegwerkzaamheden altijd lager dan je zou denken, terwijl is regelmatig gewoon 150+ heb gereden.

Abetterrouteplanner is een fijne tool, maar het is niet mijn stijl om zeer korte stops te maken om een paar min eerder aan te komen. Tesla Navi deed dat beter in dit geval.
Goed om te weten! De LR is nog in afwachting op levering... Waarschijnlijk december ;)
Devster schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Je hebt je reference speed op 140% staan?
Hmmm lees nu pas dat het procenten zijn, dacht 140km/h...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stef87 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Blijf je serieus in je auto zitten tijdens het laden? Is juist ideaal moment om even de benen te strekken, sanitaire stop, kopje koffie. En dan ben je alweer 20 minuten verder zonder het idee dat je ergens op aan het wachten was :)
Meeste SuC's zitten toch op loopafstand van een tankstation / wegrestaurant? Ionity in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Superchargers zitten meestal bij hotels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Tesla Model S Plaid hits Nürburgring in refreshed widebody with massive rear diffuser: https://www.teslarati.com...rear-diffuser-side-vents/.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Deveon schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:37:
Superchargers zitten meestal bij hotels.
In Nederland wel, in bijvoorbeeld UK heb ik ze heel veel gezien bij de grote motorway services, waar tankstations en wegrestaurants e.d. zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

anboni schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

In Nederland wel, in bijvoorbeeld UK heb ik ze heel veel gezien bij de grote motorway services, waar tankstations en wegrestaurants e.d. zitten.
Ja en in Zweden en Noorwegen ook. Daar staan de SuCs vaak gebroederlijk naast andere snelladers op een pleintje, soort “Autohof” idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taro schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:12:
Tesla Model S Plaid hits Nürburgring in refreshed widebody with massive rear diffuser: https://www.teslarati.com...rear-diffuser-side-vents/.
Hahaha zo dan, wat is dat bij het raam eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat ze bij Porsche ook aan het gniffelen zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Waarschijnlijk een camera of sensor. Er zit ook eentje op het dak bij het bijrijders portier.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rover12345 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:47:
Voor mensen die problemen hebben met condens of vinden dat de ruitenwissers te laat aangaan: mijn M3 werd met een extreem vieze voorruit geleverd. Oplossing: 2x binnen en buitenkant met schoonmaakazijn een doekje er overheen en daarna met nieuwe doek goed naspoelen met schoon water. Nergens meer last van.

[Afbeelding]
Ik had er ook last van. Ik zag in een YouTube video iemand die zei dat als je een aantal keer bij lichte regen de linkerpook indrukt om de ruitenwisser handmatig te activeren, de tesla dit uiteindelijk 'leert'. Bij mij is hij sinds ik dat doe al een stuk sneller met het activeren van de ruitenwissers en ik hoef hem nog maar zelden handmatig te activeren.
Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.