Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:58
DaCoTa schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:37:
[...]

Die heb ik een week geleden besteld. Als hij binnen is laat ik het hier weten.

Ik heb zelf een SSD (Ik dacht een Samsung 840 oid, had ik nog liggen) in een pricewatch: Sharkoon Rapid-Case 2.5" USB 3.1 Type C Zilver gestopt. Werkt perfect.
Ah dat kan ook nog, dan is er meer keuze tussen de ssd’s. Dank voor de tip! Misschien nog een iets goedkopere behuizing zoeken.

**Ik heb ook zo’n behuizing besteld, top!*

Stef87 wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:41 (3%)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Robehr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 19:16
Gisteren in een model 3 gereden. Ik vind het interieur erg goedkoop aanvoelen. Te veel harde materialen en niet netjes afgewerkt. Het deurtje dichttrekken geeft een goedkoop geluid. Hij reed wel erg goed! De software is ook erg gebruiksvriendelijk en het scherm is mooi. Na het bezoek aan het tesla center doorgereden naar bmw om hun 3 te bekijken. Die auto maakt veel meer indruk op mij, was wel een m edition. Maar helaas niet interessant vanwege hoge bijtelling.

Sony Bravia KDL 50W815b - Apple iPhone 6 Gold 16gb - Apple iPad Air 2 Gold 16gb - Sony PlayStation 4

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:30
@Robehr Ok. Heb je een vraag? Of alleen meer een mededeling?

• Hunkaroglu
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:42
Robehr schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:21:
Gisteren in een model 3 gereden. Ik vind het interieur erg goedkoop aanvoelen. Te veel harde materialen en niet netjes afgewerkt. Het deurtje dichttrekken geeft een goedkoop geluid. Hij reed wel erg goed! De software is ook erg gebruiksvriendelijk en het scherm is mooi. Na het bezoek aan het tesla center doorgereden naar bmw om hun 3 te bekijken. Die auto maakt veel meer indruk op mij, was wel een m edition. Maar helaas niet interessant vanwege hoge bijtelling.
Dat het interieur goedkoop aanvoelt zijn we allemaal mee eens denk ik. :)

Ik vind de stoelen ook niet fijn zitten, maar voor de rest kan ik niks over het interieur zeggen. Het is kwestie van wennen denk ik.

Daarnaast laten de vele andere positieve dingen over de auto het negatieve doen vergeten.

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17:34
Smaken verschillen. Te veel harde materialen is voor mij een pluspunt.
Wat bedoel jij (en anderen) met niet goed afgewerkt?

Hij reed wel goed en dat lijkt mij het belangrijkste aan een auto. Je zit bijvoorbeeld enorm lekker in een Bentley, maar verder is dat niet een automerk waar ik ooit één van zou willen kopen.

Je vergelijkt het verder met een topmodel. Ik denk niet dat je moet gaan vergelijken met auto's van dezelfde prijs. Ik snap dat dat gebeurt en het mag, maar ik zou dat niet doen. Bij een Tesla betaal je voor nieuw ontwikkelde techniek, volledig elektrisch rijden, topprestatie qua snelheid en optrekken, hoog gadget gehalte, enz. Andersom, als Tesla auto's een topkwaliteit interieur zou hebben, zou de prijs nog hoger liggen. Alles is er juist op gericht om zo goedkoop mogelijk een nieuwe techniek op de weg te krijgen. Je hebt dus waarschijnlijk wel gelijk, maar je kunt je afvragen hoe belangrijk de verschillende aspecten van een auto voor je zijn.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-10 13:26
Hier een jaar zitten twijfelen tussen BMW 3/5, Audi A4/A6 en Tesla Model 3. Ivm bijtelling besloten om voor een Model 3 Mid Range te gaan, uiteindelijk via de Long Range bij de Performance terechtgekomen. Toen nog erg getwijfeld en uiteindelijk besloten ervoor te gaan en een Performance besteld. Niet per se meer ivm bijtelling want dan had ik bij de Mid Range moeten blijven, maar voor het rijplezier, het snelle optrekken, de software, de tech, etc. etc. etc.

Ja, het interieur is niet om over naar huis te schrijven, maar andere zaken zijn belangrijker :)

I‘m not buying $BTC, I‘m selling fiat | Bitcoin prijzen vergelijken

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:15
En vergeet het supercharger netwerk niet, dat zit ook bij de prijs inbegrepen.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Taro schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:34:
[...]

Hier een jaar zitten twijfelen tussen BMW 3/5, Audi A4/A6 en Tesla Model 3. Ivm bijtelling besloten om voor een Model 3 Mid Range te gaan, uiteindelijk via de Long Range bij de Performance terechtgekomen. Toen nog erg getwijfeld en uiteindelijk besloten ervoor te gaan en een Performance besteld. Niet per se meer ivm bijtelling want dan had ik bij de Mid Range moeten blijven, maar voor het rijplezier, het snelle optrekken, de software, de tech, etc. etc. etc.

Ja, het interieur is niet om over naar huis te schrijven, maar andere zaken zijn belangrijker :)
Meeste tijd zit je in de wagen dus interieur is in veel gevallen voor veel belangrijk.
Plus hij is in de M reeks van BMW gaan kijken, dan heb het het leuke geluid, het rijplezier en het snelle optrekken ook. De Bmw is imho meer een rijderswagen, trackwagen voor de openbare baan.

Tesla is eerder de saaie stille kilometervreter voor de passieve rijder, maar die toevallig goed is voor toplichtsprintjes

Doe mij maar de M-reeks.

@Tjeerd84 doe mij maa bentley-tje hoor. Ultieme GT bak. Luxueus en nog snel ook. Even snel als de Performance en sleurt 800kilo meer mee :D Verbruik is wel errrrrrrrr iets negatiever :+

• Inspired
Gaan we nu serieus weer een BMW M3 vergelijken met een Model 3? Een auto die 2x zo duur is? Nuttig.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
'Een goedkoop geluid' en 'goedkoop' interieur is toch wel een dooddoener hoor. Je kan het minder mooi vinden klinken dan bij een ander automerk, maar smaken verschillen uiteindelijk. Helemaal met interieur. Het is ook wat je natuurlijk gewend bent en in welke bubbel je leeft en of je goed met verandering om kan gaan.

Niet alleen is de M een topmodel en meer te vergelijken met een S dan een 3, daarnaast bespaar je gigantisch veel op brandstof en onderhoud (natuurlijk is dat niet echt van toepassing bij leasen, maar toch).

@Inspired Helemaal mee eens. Verdomme, nu doe ik ook mee aan de vergelijking. :9

• Taro
SadisticPanda schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:47:
[...]
Meeste tijd zit je in de wagen dus interieur is in veel gevallen voor veel belangrijk.
Plus hij is in de M reeks van BMW gaan kijken, dan heb het het leuke geluid, het rijplezier en het snelle optrekken ook. De Bmw is imho meer een rijderswagen, trackwagen voor de openbare baan.
Bij BMW kreeg je tijdelijk als introductie de 330i M-line Touring voor de prijs van de 320i M-line Touring, erg interessant en erg mooi geluid. Maar wel 600 Euro netto bijtelling vs 80-229 Euro netto bijtelling voor de Tesla.

Van het verschil kan je na de looptijd van het leasecontract een 2e hands BMW 320i Touring op je oprit zetten die van jou is, mits je natuurlijk een bestaande auto hebt die je ook voor 5-6k kunt inruilen. Met een kort rekensommetje hier al snel de knoop doorgehakt.
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:51:
Gaan we nu serieus weer een BMW M3 vergelijken met een Model 3? Een auto die 2x zo duur is? Nuttig.
Een BMW 3 serie M-Line is iets anders dan een BMW M3 he :) Een 3 serie zit in de prijsrange van de MR+ - LR en als je wat mooie opties uitzoekt op hetzelfde bedrag als de Performance.

Taro wijzigde deze reactie 08-09-2019 22:58 (18%)

• Inspired
Inderdaad. Het interieur is niet om te knuffelen misschien maar ècht slecht vind ik het ook niet. Daarbij, in mijn A4 met knuffel interieur had ik een stuk minder lol om te rijden dan nu met de Model 3. Tuurlijk, zou ook liever een RS4 rijden dan de Model 3. Maar is heel andere prijsstelling. Laat staan de bijtelling. Dan maar wat minder knuffelen en lekker elke M-Line/AMG/S-Line bij het stoplicht laten staan. :)

@Taro neem aan dat @SadisticPanda het over de M3 heeft. Een 320i met M-line zou ik niet meteen kwalificeren als snel, leuk geluid en als track auto.

Inspired wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:01 (15%)

• DigiDaan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:46
Wat een geklaag zeg. Ik vind het interieur van de Model 3 juist heerlijk strak en kwalitatief echt niet mis mee.
Moet er wel bij zeggen dat ik hiervoor in een Renault Kangoo uit 2000 reed. :-)

• Inspired
DigiDaan schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:02:
Wat een geklaag zeg. Ik vind het interieur van de Model 3 juist heerlijk strak en kwalitatief echt niet mis mee.
Moet er wel bij zeggen dat ik hiervoor in een Renault Kangoo uit 2000 reed. :-)
Daar is alles luxe bij natuurlijk. ;-)

• Taro
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:57:
@Taro neem aan dat @SadisticPanda het over de M3 heeft. Een 320i met M-line zou ik niet meteen kwalificeren als snel, leuk geluid en als track auto.
@Robehr zei:
bmw om hun 3 te bekijken. Die auto maakt veel meer indruk op mij, was wel een m edition.
Als het inderdaad een M3 betreft is het appels met peren vergelijken. Maar een 330i M (die je dus voor de prijs van een 320i M krijgt) is ook snel en maakt een leuk geluid.

Afijn, eens dus :)

@Robehr Wat voor BMW heb je exact in gereden?

• DaCoTa
Hey psst... Het grote BMW-topic #14

Om toch nog eens iets nuttigs toe te voegen, het nalezen van berichten over Tesla in dat topic is best interessant.

DaCoTa wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:12 (58%)

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:03
Dat krijg je nou als jullie de hele tijd M-drie blijven misbruiken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Inspired
@Taro volgens mij klinkt een 330i ook niet zo spannend meer sinds de downgrade naar 4 cilinders. Maar goed, altijd meer dan de Model 3 natuurlijk. :)

• DaCoTa
Inspired schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:16:
@Taro volgens mij klinkt een 330i ook niet zo spannend meer sinds de downgrade naar 4 cilinders. Maar goed, altijd meer dan de Model 3 natuurlijk. :)
Ach, met Active Sound System kun je alles voor elkaar krijgen. Dat kun je ook met een telefoon app doen en dat via BT naar de luidsprekers van Tesla sturen.

• DigiDaan
Wat de opmerking over een aanvullende subwoofer in de SR+ betreft trouwens, de geluidsinstallatie in het Model 3 topmodel vond ik nou juist weer VEEL te bonkerig. Het sublaag stond echt los van de muziek. Kan een setting zijn geweest natuurlijk, maar ik vond het niet mooi klinken. Ik weet dat de doorsnee muziekconsument blij wordt van bonkende bassen maar als muzikant hou ik van een evenwichtiger/natuurlijker geluid. Nou, mijn SR+ doet me breed grijnzen met de geluidsinstallatie op een lekker volume. Op welk volume dan ook eigenlijk. En er kan meer bas in dan wat nog mooi is zal ik maar zeggen. :-)

• Lisadr
  • Laatst online: 20:42
Bij de Tesla Model 3. Wat zijn de voordelen van LR vs SR+ Behalve range, sneller optrekken, beter geluid (dacht 14 vs 4 speakers) en LED mistlampen?

Lisadr wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:26 (8%)

GoT, You have to love it!

• MoonRaven
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-10 16:50
Lisadr schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:25:
Bij de Tesla Model 3. Wat zijn de voordelen van LR vs SR+ Behalve range, sneller optrekken, beter geluid (dacht 14 vs 4 speakers) en LED mistlampen?
De SR+ heeft (nog) geen toegang tot internet (op spoed-patches na).

MoonRaven wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:32 (3%)

• DaCoTa
Zie https://www.tesla.com/nl_NL/model3, klik op lijst uitbreiden, verschil tussen Gedeeltelijk Premium en Premium interieur:

Stoelverwarming achterin

LED-mistlampen (weet niet waarom dit bij interieur staat?)

Zolang internet connectivity nog niet los te bestellen is: Satellietkaarten met live verkeersweergave, Streaming muziek en media via internet in de auto, Internetbrowser

• Groent
  • Laatst online: 16:08
Maximale laadsnelheid is lager voor de SR+. Volgens mij max 100KW, voor de LR is dat 200 KW.

• Lisadr
DaCoTa schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:32:
[...]

Zie https://www.tesla.com/nl_NL/model3, klik op lijst uitbreiden, verschil tussen Gedeeltelijk Premium en Premium interieur:

Stoelverwarming

LED-mistlampen (weet niet waarom dit bij interieur staat?)

Zolang internet connectivity nog niet los te bestellen is: Satellietkaarten met live verkeersweergave, Streaming muziek en media via internet in de auto, Internetbrowser
Gevonden. Bedankt.
  • Stoelverwarming voorin en achterin
  • Premium audiosysteem – 14 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
  • Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
  • Streaming muziek en media via internet in de auto
  • Internetbrowser
  • LED-mistlampen
50 duizend euro uitgeven voor een auto zonder live navigatie 8)7

Zijn dit kunstmatige beperkingen die later geactiveerd kunnen worden? Internet lijkt mij val wel, maar zit stoelverwarming ook in de SR+, maar de softwarematig uitgezet?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lisadr wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:44 (15%)

• DaCoTa
Groent schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:33:
[...]

Maximale laadsnelheid is lager voor de SR+. Volgens mij max 100KW, voor de LR is dat 200 KW.
Speculaas is dat dat nog een softwarebeperking is, in theorie zou hij dacht ik tot 168 kW moeten kunnen op een V3 supercharger. (bron)
Lisadr schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:41:
[...]
Het gaat alleen om de weergave van live traffic. De navigatie werkt er wel mee, je hebt gewoon geen rode lijntjes op de kaarten.

@DigiDaan Idd, verschil zit in stoelverwarming achterin, bericht aangepast.

DaCoTa wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:45 (26%)

• DigiDaan
Stoelverwarming (voorstoelen) zit gewoon in de SR+ hoor.

• MoonRaven
[...]

Voor zover ik begreep is het wel zo dat de navigatie rekening houdt met het verkeer, het toont het alleen niet op het scherm.

MoonRaven wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:45 (36%)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Hoho, zonder live verkeersinfo op het scherm en satellietbeelden i.p.v. normale kaartweergave. Naar verluidt houdt ie nog steeds wel rekening met verkeer maar is het alleen niet op de kaart zichtbaar waar het precies vast staat. Kun je alsnog Waze voor gebruiken natuurlijk.
O haha, laatste reacties niet geladen voor ik reageerde.. :*)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 08-09-2019 23:49 (6%)

• Groent
  • Laatst online: 16:08
DaCoTa schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:42:
[...]

Speculaas is dat dat nog een softwarebeperking is, in theorie zou hij dacht ik tot 168 kW moeten kunnen op een V3 supercharger.
Ik vraag me af of Tesla dat nog gaat vrijgeven via een update.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:58
Dit gaat nog een ding worden.. In juni toen ik besteld had zaten er nog LED-mistlampen bij de + versie enkel in de US had de non plus model 3 geen mistlampen.

Vrijdag mag ik hem ophalen, tussen bestellen en levering zijn de mistlampen bij het partial-premium pakket van de SR+ verwijderd. Gezien mijn levering vertraagd is vermoed ik dat ik afgedopte mistlampen in de bumper te zien krijg.. Ik hoop dat ik het mis heb

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Tesla Model 3. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Discipline
  • Nu online
Ik bedoel je hebt ook automerken waar je gewoon elk jaar moet lappen map updates. Alleen de auto's met Android auto en Apple carplay hebben natuurlijk al live navigatie vanuit je telefoon. Beetje selectief dit, en dan klopt het ook nog niet eens.

@DaCoTa ugh, de reacties over Tesla in het BMW topic zijn om te huilen. Over 'fanboyism' gesproken.

• MoonRaven
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:48:
[...]
Kun je alsnog Waze voor gebruiken natuurlijk.
Hmm, dan moet je nog steeds je mobiel ergens mounten vrees ik. In mijn ogen zonde als je zo'n mooi groot scherm hebt ;)

MoonRaven wijzigde deze reactie 09-09-2019 00:03 (4%)

• Lisadr
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:48:
[...]

Hoho, zonder live verkeersinfo op het scherm en satellietbeelden i.p.v. normale kaartweergave. Naar verluidt houdt ie nog steeds wel rekening met verkeer maar is het alleen niet op de kaart zichtbaar waar het precies vast staat. Kun je alsnog Waze voor gebruiken natuurlijk.
O haha, laatste reacties niet geladen voor ik reageerde.. :*)
Kunnen andere Android apps bij Tesla draaien of ben ik beperkt tot wat Tesla wil ik gebruik?

Edit, gebaseerd op wat ik op andere sites lees en reactie van hierover kan het niet.

Lisadr wijzigde deze reactie 09-09-2019 00:23 (6%)

• kdeboois

50 duizend euro uitgeven voor een auto zonder live navigatie
Gelukkig is dat tegenwoordig bij bijna iedere auto op te lossen met Android Auto of Apple CarPlay... oh wacht...

• Thomas H
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-10 16:05
Volodos schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:31:
Sinds afgelopen vrijdag de nieuwe gasveren voor de frunk ingebouwd bij Tesland, frunk gaat nu helemaal open bij ontgrendelen en is ook veel makkelijker te sluiten. Blij mee!
Goed om te horen, deze wil ik ook graag hebben, maakt de frunk echt bruikbaar, volgens mij.

Het zou helemaal fijn zijn als deze op een meer gebruiksvriendelijke manier dan de app geopend kan worden, maar dat is lastig te realiseren, denk ik.

• Discipline
  • Nu online
never mind

Discipline wijzigde deze reactie 09-09-2019 07:46 (91%)

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-10 13:09
Lisadr schreef op maandag 9 september 2019 @ 00:21:
[...]

Kunnen andere Android apps bij Tesla draaien of ben ik beperkt tot wat Tesla wil ik gebruik?

Edit, gebaseerd op wat ik op andere sites lees en reactie van hierover kan het niet.
Je kan uberhaupt geen android apps op het Tesla systeem draaien, dus ook geen 'andere Android apps'.

Daarnaast zijn de verschillen tussen SR+ en de LR versies denk ik wel benoemd, de volgende dingen ontbreken dus bij de SR+:
Stoelverwarming achter
Weergave van live traffic info
Browser
Internet radio / Spotify app
Laadsnelheid
Range
Mistlampen voor (misschien?)
Deel van de speakers (belangrijkste daarbij is denk ik de subwoofer)
MoonRaven schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:27:
[...]

De SR+ heeft (nog) geen toegang tot internet (op spoed-patches na).
Dit is dus niet juist, de SR+ heeft wel een LTE verbinding (nodig voor de app, live traffic, feedback aan Tesla als je wilt, etc).
Het doel van Tesla is echter om die internet verbinding zo min mogelijk te gebruiken om geld te besparen. Dus geen satelliet weergave, geen live traffic weergave, geen browser, geen spotify/internet radio en geen updates via LTE. Updates komen via WiFi binnen (thuis of hotspot), alleen schijnen kritische updates toch wel via LTE gepushed te worden mocht dat nodig zijn.

Opvallend dat veel mensen zo negatief zijn over het interieur, misschien heb ik ander vergelijkingsmateriaal, maar ik vind de Tesla M3 dus echt prima.
Mijn referenties zijn vooral VAG producten (leon, octavia, golf, passat). Het leer in de passat was mooier dan in de Tesla, verder is het materiaal wat mij betreft gelijk (zacht materiaal op al die plekken die je toch nooit aanraakt los van de reviewers :+ en geen kraakjes).
Ik vind vooral de sfeer in de auto totaal anders, de ruimte en het minimalisme spreken me enorm aan. Als ik dan terug denk aan dat drukke interieur van de passat met al die knopjes en dat komische analoge klokje dan voelt dat meer als een auto uit het verleden.

Even een losse vraag: Het valt me op dat bij mij op de helft van mijn dak geen druppels vormen en de andere helft wel 8)7 . Ik snap daar niets, alsof de helft behandeld is met een soort Rain-X achtig spul. Heeft iemand dit toevallig ook?

Smobbo wijzigde deze reactie 09-09-2019 08:32 (17%)

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:15
Smobbo schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:27:
Je kan uberhaupt geen android apps op het Tesla systeem draaien, dus ook geen 'andere Android apps'.

Daarnaast zijn de verschillen tussen SR+ en de LR versies denk ik wel benoemd, de volgende dingen ontbreken dus bij de SR+:
Stoelverwarming achter
Weergave van live traffic info
Browser
Internet radio / Spotify app
Laadsnelheid
Range
Mistlampen voor (misschien?)
Deel van de speakers (belangrijkste daarbij is denk ik de subwoofer)
Stoelverwarming achter heeft de SR+ inmiddels ook.

SW-0040-8191-9064

• Smobbo
ph4ge schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:35:
[...]

Huh? Echt? Is dat alweer veranderd?
Die van mij is van eind juni, die heeft wel mistlampen voor, maar geen stoelverwarming achter.
(voor mij prima, daar zitten namelijk 2 kinderzitjes in... ;) ).

• Inspired
ph4ge schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:35:
[...]

Volgens mij is dat niet iets waar je vanuit kunt gaan. In bepaalde software versies wil nog wel eens iets aan blijven staan in de SR+. Maar grote kans dat het met een nieuw update toch weer uit gaat. De hardware zat er altijd al in. Staat alleen uit in de software. Op de Tesla site staat er ook nog steeds dat de SR+ alleen verwarmde voorstoelen heeft.

Inspired wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:08 (9%)

• ph4ge
Inspired schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:06:
Volgens mij is dat niet iets waar je vanuit kunt gaan. In bepaalde software versies wil nog wel eens iets aan blijven staan in de SR+. Maar grote kans dat het met een nieuw update toch weer uit gaat. De hardware zat er altijd al in. Staat alleen uit in de software. Op de Tesla site staat er ook nog steeds dat de SR+ alleen verwarmde voorstoelen heeft.
OK. Bij mij doet hij het wel (4 weekjes oud).

SW-0040-8191-9064

• Inspired
ph4ge schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:17:
[...]

Ja, maar kan dus zijn dat het bij de volgende software update weer uit gaat. Ze beginnen 2019.32.1 nu volgens mij redelijk te pushen. Of heb je die al?

Inspired wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:25 (13%)

• speedme
  • Laatst online: 23:09
De SR+ heeft blijkbaar ook geen mattenset, waar de LR dit wel heeft.
Op zich niet zo'n drama, maar ik vind dat een auto van 50k op zijn minst wel een mattenset mag hebben.

• DaCoTa
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:26:
De SR+ heeft blijkbaar ook geen mattenset, waar de LR dit wel heeft.
Op zich niet zo'n drama, maar ik vind dat een auto van 50k op zijn minst wel een mattenset mag hebben.
Dan neem je toch de duurdere? :+

• speedme
DaCoTa schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:29:
[...]

Dan neem je toch de duurdere? :+
Sure, ik ga absoluut 150 euro netto per maand 5 jaar lang uitgeven voor een extra mattensetje :o

Ik koop die wel aftermarket dan :P

• Hunkaroglu
Iets anders.

Is het mogelijk om te upgraden naar een LR, nadat je het hebt gekocht. Dit ivm de bijtelling.

het is alleen een software aanpassing namelijk.

excu
Inspired schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:34:
[...]

? Van SR+ naar LR? Hoe wil je dat doen met je batterypack dan?
Idd..Was even vergeten dat er een grotere batterypack in zit.

Die in ieder geval softwarematig geactiveerd kunnen worden.

Mocht je bijv stoelverwarming willen achterin.

Maar ja ben dan benieuwd hoeveel dit extra gaat kosten.

Hunkaroglu wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:56 (57%)

• DaCoTa
Hunkaroglu schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:32:
Iets anders.

Is het mogelijk om te upgraden naar een LR, nadat je het hebt gekocht. Dit ivm de bijtelling.

Het is geen software aanpassing, je mist 25 kWh aan batterijen. Connectivity kan wel later als het goed is.

DaCoTa wijzigde deze reactie 09-09-2019 09:34 (6%)

• Inspired
Iets anders.

? Van SR+ naar LR? Hoe wil je dat doen met je batterypack dan?

• speedme
Iets anders.

Nee, het is niet mogelijk om achteraf een SR+ te upgraden naar een LR.
Dit omdat de LR hardware matig anders is (grotere batterij pack en extra boxen/subwoofer/versterkers)

Wel is het waarschijnlijk mogelijk om later bij de SR+ een premium pakket te activeren, tegen kosten uiteraard.
Dit betreft dan wel software matige restricties die opgeven worden, zoals internet in de auto en mogelijk ook activering van de extra boxen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:59
ph4ge schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:17:
[...]

Ik had het ook op mijn SR+. Echter is in de laatste update het denk ik uitgezet. Inmiddels heb ik de optie niet meer helaas. Het lijkt software matig uitgezet, de elementen zitten er wel in namelijk. Dat hebben we eerder getest.

• Inspired
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:39:
[...]

Wel is het waarschijnlijk mogelijk om later bij de SR+ een premium pakket te activeren, tegen kosten uiteraard.
Dit betreft dan wel software matige restricties die opgeven worden, zoals internet in de auto en mogelijk ook activering van de extra boxen.
Ze roepen dit al een tijdje. Zal nog wel even wat tijd kosten, zijn nu drukker met het afleveren van auto's. De extra boxjes (4x) gaat niet zoveel opleveren denk ik. Aangezien je de sub/amp en twee midrange mist. (Die zitten er niet in.)

• kdeboois
MADG0BLIN schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:40:
[...]

Ik had het ook op mijn SR+. Echter is in de laatste update het denk ik uitgezet. Inmiddels heb ik de optie niet meer helaas. Het lijkt software matig uitgezet, de elementen zitten er wel in namelijk. Dat hebben we eerder getest.
Daar zou je nog wel een boom over op kunnen zetten. Als je de feature hebt, dan heb je hem mij inziens. Een update mag die dan niet weg halen.

• Smobbo
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:31:
[...]

Sure, ik ga absoluut 150 euro netto per maand 5 jaar lang uitgeven voor een extra mattensetje :o

Dit is inderdaad best bizar, een auto van net geen 50k zonder mattenset is gewoon verkeerde zuinigheid wat mij betreft.
Ik heb overigens een leuke aftermarket set voor bizar weinig gekocht (zie een eerdere post van mij).
Nu na een week ofzo nog altijd te vreden ;)
kdeboois schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:59:
[...]

Daar zou je nog wel een boom over op kunnen zetten. Als je de feature hebt, dan heb je hem mij inziens. Een update mag die dan niet weg halen.
Nee, andersom. Je hebt hem niet, maar tijdelijk mocht je hem even gebruiken :) .

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:36

J-P

Syntax erro....

Thomas H schreef op maandag 9 september 2019 @ 05:09:
[...]

Het zou helemaal fijn zijn als deze op een meer gebruiksvriendelijke manier dan de app geopend kan worden, maar dat is lastig te realiseren, denk ik.
Als je een Android telefoon hebt kan je met het menu in de status balk ook de frunk openen. Deze optie zal niet om een extra bevestiging vragen.
Erg makkelijk dus om even snel te openen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Bij aflevering kreeg ik van de Tesla medewerker te horen dat de frunk erg kwetsbaar is omdat die gemaakt is van aluminium en daarom altijd netjes moet sluiten twee handen door rustig te drukken en dus vingerafdrukken achterlaat. Zelf gebruik ik de frunk dus niet, zie eerlijk gezegd ook niet het voordeel over de kofferbak waar ik eigenlijk altijd voldoende heb aan het vak onder de valse vloer. De kinderwagen kan dan mooi daarvoor liggen zodat alles bereikbaar blijft. Het was fijn geweest als de buggy voorin past, maar helaas nét te groot. Nu liggen de laadkabels, spanbanden, bigshoppers, billendoekjes en zelfs een Tule (ergonomische drager voor kleine kinderen) die ik eigenlijk niet gebruik maar wel handig kan zijn om bij je te hebben.

Deveon wijzigde deze reactie 09-09-2019 10:49 (6%)

Model 3 DM /wo Aero / 3.9 KW ZO/ZW

• ronjansen87
  • Laatst online: 15:45
Volodos schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:15:
[...]

Nog niet, dat is ook wel een stukje kostbaarder om te laten doen (ongeveer 1000 euro). Frunk gebruikte ik ook nooit, maar met de nieuwe veren gaat hij helemaal open ipv maar een stukje én sluit hij ook veel makkelijker. Inclusief installeren iets meer dan 60 euro!
Dat is toch alleen als je de variant wilt die ook weer elektrisch sluit? Die kost 719,95 ex installatie (niet super moeilijk, wel veel werk om zelf te doen). Als je net als bij de Frunk alleen sterkere/andere uitzetters die m automatisch openen (maar niet sluiten) wilt, ben je ongeveer hetzelfde kwijt als de voorkant.
J-P schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:20:
[...]

Als je een Android telefoon hebt kan je met het menu in de status balk ook de frunk openen. Deze optie zal niet om een extra bevestiging vragen.
Erg makkelijk dus om even snel te openen.
Bij iOS kan het ook vanuit het Today? scherm met de Tesla widget. Wel jammer dat je die drie knoppen niet kan aanpassen, ik heb bijv. liever de chargepoort button dan het slot daar:

ronjansen87 wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:01 (28%)

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• Thomas H
  • Laatst online: 17-10 16:05
ronjansen87 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:54:
Dat is toch alleen als je de variant wilt die ook weer elektrisch sluit? Die kost 719,95 ex installatie (niet super moeilijk, wel veel werk om zelf te doen). Als je net als bij de Frunk alleen sterkere/andere uitzetters die m automatisch openen (maar niet sluiten) wilt, ben je ongeveer hetzelfde kwijt als de voorkant.
Heb je hier een linkje van? Lijkt me erg handig. Ik heb ooit iets dergelijks gezien, wat er een beetje eng uit zag (dikke externe vering)

• ronjansen87
Thomas H schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:02:
[...]

Heb je hier een linkje van? Lijkt me erg handig. Ik heb ooit iets dergelijks gezien, wat er een beetje eng uit zag (dikke externe vering)
Elektrische liftgate via Tesland (Almere): https://www.tesland.com/nl/model-3-power-liftgate/
De niet-elektrische variant biedt Tesland voor de Trunk nu niet meer aan (eerder wel gezien). Kunnen ze vast ook wel leveren. Zo niet, Evannex heeft ze ook: https://evannex.com/produ...-tesla-model-3-set-of-two

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• Japie81
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-10 12:33
Dag Allemaal,

Volgende week krijg ik van NewMotion een paal thuis geïnstalleerd voor mijn Model 3 LR AWD.

Ik ben van plan om eigenlijk voor 95% thuis te laden omdat op werk (nog) geen plek is om te laden.
Gemiddeld rij ik nu met mijn ICE Passat 35-40k per jaar. De kosten van laden krijg ik terug van de zaak, maar zal mijn voorschot wel moeten aanpassen om dit te compenseren.
Heb zelf al wel wat zitten google rondom dit topic, maar kan niet echt iets vinden.
Weet dat allemaal afhangt van je rechtervoet hoeveel stroom er doorheen gaat, maar wat is nu een gemiddeld iets dat ik moet aanhouden.

Mijn inschatting van 16kW/h met 35.000 km per jaar was dat het ca €100,- per maand is aan extra stroom kosten.

Maar mogelijk heeft iemand dit al helemaal uitgezocht ;-)

Thanks voor jullie hulp.

• Inspired
@ronjansen87 Wat je kunt doen is de Shortcuts app gebruiken. Kan ook als widget. Meeste shortcuts vind je hier; www.teslacuts.com

@Japie81 16kWh per 100 is wel laag. Maar je kunt het toch een maand bekijken en dan eventueel aanpassen?

Inspired wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:08 (29%)

• Japie81
Ja misschien is de16 wel laag idd, maar als ik het op voorhand weet, dan kan ik het toch meteen goed zetten ;-)

Japie81 wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:10 (51%)

• Inspired
Japie81 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:10:
Ja misschien is de16 wel laag idd, maar als ik het op voorhand weet, dan kan ik het toch meteen goed zetten ;-)
Zou het eerst 100-125 plussen, en dan na een maand of twee kijken hoe het gaat. Is ook afhankelijk van tijd van het jaar en je zult ook wat maanden minder rijden.

• Japie81
Inspired schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:13:
[...]

Zou het eerst 100-125 plussen, en dan na een maand of twee kijken hoe het gaat. Is ook afhankelijk van tijd van het jaar en je zult ook wat maanden minder rijden.
Thanks, daar kan ik wel wat mee idd.... goede tip

• ph4ge
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:31:
[...]

Bij mij regelde de lease maatschappij dat. Zij hebben er ook belang bij dat de auto een beetje mooi blijft.

SW-0040-8191-9064

• Hunkaroglu
ronjansen87 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:05:
[...]

Elektrische liftgate via Tesland (Almere): https://www.tesland.com/nl/model-3-power-liftgate/
De niet-elektrische variant biedt Tesland voor de Trunk nu niet meer aan (eerder wel gezien). Kunnen ze vast ook wel leveren. Zo niet, Evannex heeft ze ook: https://evannex.com/produ...-tesla-model-3-set-of-two
En dan de tekst die erbij staat wat de reden zou moeten zijn waarom je het zou moeten doen:
Je hebt nog steeds je handen nodig om de app te gebruiken. :)

If your hands are full, you have to juggle the bags or items you’re carrying in order to manually pull open the trunk hatch. Our Trunk Lift replaces the existing Model 3 OEM trunk lift supports with upgraded supports and springs that will cause the trunk to open fully in an automatic manner when you use your App.

• ronjansen87
Hunkaroglu schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:20:
[...]

En dan de tekst die erbij staat wat de reden zou moeten zijn waarom je het zou moeten doen:
Je hebt nog steeds je handen nodig om de app te gebruiken. :)

If your hands are full, you have to juggle the bags or items you’re carrying in order to manually pull open the trunk hatch. Our Trunk Lift replaces the existing Model 3 OEM trunk lift supports with upgraded supports and springs that will cause the trunk to open fully in an automatic manner when you use your App.
Er is ook een optionele voetsensor, die kost wel nog eens 90 euro extra. Ik twijfel nog steeds of ik de power liftgate wel moet doen, aan de ene kant is het de feature die ik het meeste mis tov de model S. Aan de andere kant is het wel weer véél geld voor iets wat ik nauwelijks écht nodig heb. Denk dat ik het hou bij de passieve veren voor- en achter, dan ben ik voor rond de 100 euro klaar. Kan 'm dan dmv een app, apple watch en hey siri-shortcuts ook met volle handen openen. Dat is toch de primaire use case imho, als je met volle tassen aan komt lopen.

Edit: Voor de volledigheid, elektrisch sluiten vanuit de bestuurdersstoel, zoals bij de S kan via het display, kan ook alleen met een extra bedrade plastic knop die je ergens in moet boren (bij 't stoelframe oid)
U kunt de trunk openen met een normale klik op de knop, maar het kan ook vanaf de app, het scherm, de keyfob van Tesla, of met de optionele voetsensor.

ronjansen87 wijzigde deze reactie 09-09-2019 11:30 (9%)

• speedme
ph4ge schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:19:
[...]

Bij mij regelde de lease maatschappij dat. Zij hebben er ook belang bij dat de auto een beetje mooi blijft.
Ik ben daarover al met de LM bezig, want inderdaad levert het hun een hogere restwaarde op indien de standaard "vloerbedekking" niet kapot is.

Zonder mattenset zal deze vloerbedekking echt wel kapot gaan na 5 jaar gebruik (lease termijn).

• pinominie
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-10 20:24
[...]

Gevonden. Bedankt.
  • Stoelverwarming voorin en achterin
  • Premium audiosysteem – 14 speakers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound
  • Satellietkaarten met live verkeersweergave en navigatie
  • Streaming muziek en media via internet in de auto
  • Internetbrowser
  • LED-mistlampen
Jammer dat die lijstjes dus nooit compleet zijn. Het ontbreken van de mattenset en van de extra interieurverlichting staat er nooit bij. Dat van die lampjes in de voetenruimte die softwarematig zijn uitgeschakeld vind ik echt jammer, is er nog niemand geweest die dit aan heeft kunnen passen?

• Inspired
Deze is redelijk up to date.

https://www.reddit.com/r/...rior_packages_comparison/

Enige aanpassing is dat de SR+ blijkbaar geen mistlampen voor meer heeft, en de premium modellen geen Homelink meer en volgens mij ook geen non-safety updates via LTE.
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:41:
[...]

Ik ben daarover al met de LM bezig, want inderdaad levert het hun een hogere restwaarde op indien de standaard "vloerbedekking" niet kapot is.

Zonder mattenset zal deze vloerbedekking echt wel kapot gaan na 5 jaar gebruik (lease termijn).
Je kunt toch zelf wel een setje matten kopen? Desnoods kun je ze als eigen bijdrage opvoeren. Kost het je de helft.

Inspired wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:26 (44%)

• speedme
Inspired schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:23:
Deze is redelijk up to date.

https://www.reddit.com/r/...rior_packages_comparison/

Enige aanpassing is dat de SR+ blijkbaar geen mistlampen voor meer heeft, en de premium modellen geen Homelink meer en volgens mij ook geen non-safety updates via LTE.

[...]

Je kunt toch zelf wel een setje matten kopen? Desnoods kun je ze als eigen bijdrage opvoeren. Kost het je de helft.
Volgens dit lijstje heeft de SR+ (aka partial premium interior) dus wel LED mistlampen.
Alleen geen "ambient interior lighting", wat volgens mij wil zeggen is dat het niet feller of minder fel wordt naar gelang het lichter of donkerder is in de auto (via sensor ?).
De rest was al bekend.

• Smobbo
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:52:
[...]

Volgens dit lijstje heeft de SR+ (aka partial premium interior) dus wel LED mistlampen.
Alleen geen "ambient interior lighting", wat volgens mij wil zeggen is dat het niet feller of minder fel wordt naar gelang het lichter of donkerder is in de auto (via sensor ?).
De rest was al bekend.
Ambient interior lighting betekent hier gewoon lampjes bij je voeten. Die zijn er niet of zijn niet ingeschakeld.
Nooit begrepen waarom je dat zou willen, maar mocht je het willen dan moet je dus naar LR toe ;) .

Het scherm heeft (gelukkig!) wel een light sensor die hem automatisch lichter en donkerder maakt al naar gelang de felheid van het omgevingslicht.
Enige onhandige is dat de darkmode lijkt te zijn gekoppeld aan zonsopgang/ondergang ipv aan de normale verlichting. Ik ben gewend dat in een tunnel het scherm op donkere modus gaat (bijvoorbeeld zo met apple carplay), dit is namelijk volgens mij aan de verlichting gekoppeld. Bij de Tesla blijft het scherm in een tunnel op de dagmodus, dat is echt heel fel. Om nou voor mijn scherm mijn 8) op te zetten in een tunnel is ook zo wat... :+

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Smobbo lijkt me een goede suggestie voor een volgende update dat dimmen van de helderheid in een tunnel. Is er ergens een mogelijkheid om feedback te geven (anders dan dhr Musk zn aandacht op Twitter proberen te trekken.. ;))

• Smobbo
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:51:
@Smobbo lijkt me een goede suggestie voor een volgende update dat dimmen van de helderheid in een tunnel. Is er ergens een mogelijkheid om feedback te geven (anders dan dhr Musk zn aandacht op Twitter proberen te trekken.. ;))
Hij dimt dus wel, maar blijft op 'lichte modus' waardoor alles wit is. Er is in de nacht een modus waardoor alles donker weergegeven wordt.
Ik zou dus graag die switch zien in een tunnel.

Inderdaad tijd om een twitter account te maken om Musk in te seinen :o ...

• speedme
Smobbo schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:47:
[...]

Ambient interior lighting betekent hier gewoon lampjes bij je voeten. Die zijn er niet of zijn niet ingeschakeld.
Nooit begrepen waarom je dat zou willen, maar mocht je het willen dan moet je dus naar LR toe ;) .

Het scherm heeft (gelukkig!) wel een light sensor die hem automatisch lichter en donkerder maakt al naar gelang de felheid van het omgevingslicht.
Enige onhandige is dat de darkmode lijkt te zijn gekoppeld aan zonsopgang/ondergang ipv aan de normale verlichting. Ik ben gewend dat in een tunnel het scherm op donkere modus gaat (bijvoorbeeld zo met apple carplay), dit is namelijk volgens mij aan de verlichting gekoppeld. Bij de Tesla blijft het scherm in een tunnel op de dagmodus, dat is echt heel fel. Om nou voor mijn scherm mijn 8) op te zetten in een tunnel is ook zo wat... :+
Aha, weer wat geleerd :)

Lampjes bij mijn voeten, vind ik ook maar vervelend eerlijk gezegd.
Ik rij nu nog in een Peugeot 308 SW en heb daar ook geen lampjes bij mijn voeten, dus ik zal het ook niet missen.

Ook heb ik een scherm in de auto die inderdaad aan het automatische licht zit gekoppeld, zodat het scherm in een tunnel inderdaad nachtstand laat zien. Zodra ik uit de tunnel ben, gaat het licht van de auto weer uit en het scherm op dagverlichting. Wel zo handig.

Mijn SR+ staat in bestelling en hopelijk wordt deze eind volgende week geleverd, wel jammer dat het scherm in dagverlichting blijft in tunnels. Lijkt mij inderdaad erg fel dan.

• speedme
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:51:
Wat ik heb begrepen is dat je via voicecommando "bug report <tekst>" direct een bug report kunt melden bij Tesla. Als meerderen dit doen, zal Tesla er heus wel naar kijken, neem ik aan.

• ronjansen87
speedme schreef op maandag 9 september 2019 @ 14:59:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat je via voicecommando "bug report <tekst>" direct een bug report kunt melden bij Tesla. Als meerderen dit doen, zal Tesla er heus wel naar kijken, neem ik aan.
Klopt, of via normale voice control knop "bug report ...." zeggen. Of het auto icoon ingedrukt houden, tekst inspreken (in het Engels), loslaten en dan hoor je "Thank you for your feedback".

• Smobbo
ronjansen87 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:00:
[...]

Klopt, of via normale voice control knop "bug report ...." zeggen. Of het auto icoon ingedrukt houden, tekst inspreken (in het Engels), loslaten en dan hoor je "Thank you for your feedback".
Moet je ook wat zeggen?
Ik druk gewoon lang op het auto icoontje en dan zie ik 'bedankt voor de feedback'.
Nooit geweten dat hij dan ook mijn microfoon opneemt :o ...
Ik begreep dat hij dan de camera beelden van de afgelopen x seconden mee stuurt? Klopt dat?

• ronjansen87
Smobbo schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:03:
[...]

Moet je ook wat zeggen?
Ik druk gewoon lang op het auto icoontje en dan zie ik 'bedankt voor de feedback'.
Nooit geweten dat hij dan ook mijn microfoon opneemt :o ...
Ik begreep dat hij dan de camera beelden van de afgelopen x seconden mee stuurt? Klopt dat?
Incl. microfoon heb ik begrepen (TMC forums), en met de nodige diagnostische info c.q. status op dat moment, zou goed kunnen dat recente camerabeelden daar ook nog bijhoren, maar ik kan het je niet bevestigen. Ik heb ook pas 1x zo'n melding gedaan hoor (deed ook altijd een bug report via het normale voice commando). Je kan trouwens ook een "note" of "service note" maken trouwens via de voice control, voor als je iets wilt melden dat niet echt haast heeft, maar niet wilt vergeten voor bij de eerstvolgende x dat je bij een SeC bent, dat verschijnt dan 1:1 (incl. evt. gevloek >:)) op je servicebon.

ronjansen87 wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:15 (3%)

• Rambo
  • Laatst online: 20-10 02:52
Ik had nu net weer een momentje. Ik rij tijdelijk een VW met "front protection collision warning en ik-rem-automatisch" systeem. Heel irritant. ... Onverwachts PIEPPPP + 100% in de remmen, incl. ABS |:( :F

Vraag aan de model 3 rijders aangezien de model 3 natuurlijk ook zoiets heeft:
Is het uit te zetten? Is het voorgoed uit te zetten?

Rambo wijzigde deze reactie 09-09-2019 17:04 (7%)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:20
Rambo schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:03:
Ik had nu net weer een momentje. Ik rij tijdelijk een VW met "front protection collision warning en ik-rem-automatisch" systeem. Heel irritant. ... Onverwachts PIEPPPP + 100% in de remmen, incl. ABS |:( :F

Vraag aan de model 3 rijders aangezien de model 3 natuurlijk ook zoiets heeft:
Is het uit te zetten? Is het voorgoed uit te zetten?
Ik heb bij mijn Model 3 LR AWD wel de warnings (front collisions, baan verlaten zonder richtingaanwijzer) maar geen enkele vorm dat de auto zelf gaat remmen of sturen. En ik hoef dat niet elke rit weer in te stellen. Bij mij staat de auto pilot volkomen uit - ik gebruik het gewoon nooit. De waarschuwingen vind ik wel mooi en nuttig - al geeft de auto wel wat snel een front collision waarschuwing (PIEP, PIEP) maar ik kan dat wat soepeler zetten.

• DaCoTa
Rambo schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:03:
Waar remde bij voor dan?

Wat ik merk bij de Model 3 is dat de je waarschuwingen eerder krijgt als je niks laat merken aan het pedaal. Als je al afremt, dan is de collision warning stil. Als je niks doet of accelereert en er zit iets in je pad, dan gaat hij idd piepen. Heb zelf nog niet gehad dat hij ingreep voor mij, wel minimaal één keer dat hij ervoor zorgde dat ik in het donker niet een overstekende voetganger op een N weg neer had gemaaid.

DaCoTa wijzigde deze reactie 09-09-2019 17:57 (38%)

• Rambo
Een auto die stil stond voor een rotoronde. Ik reed er naartoe. Snel? Ja. Maar niet anders dan ik gewend ben.

• Vinslo
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:41
Inspired schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:07:
@Japie81 16kWh per 100 is wel laag. Maar je kunt het toch een maand bekijken en dan eventueel aanpassen?
Is wel exact mijn gemiddelde over zo'n 10K kilometers. Inclusief stukken autobahn en relatief veel snelweg.

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
Gisteren heerlijk gereden met de Autopilot vanaf Apeldoorn naar Utrecht en weer terug. Ging eigenlijk perfect, heel ontspannen.

Kwam vanmorgen met nog maar 11% range aan. Voor het eerst geladen op het werk. Reed weg met 100% oftewel bijna 520km range! Dat valt zeker niks tegen. Dat wordt een fijne winter straks. Verste wat ik ga rijden is max 250km op één dag.

• Discipline
  • Nu online
Rambo schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:58:
Een auto die stil stond voor een rotoronde. Ik reed er naartoe. Snel? Ja. Maar niet anders dan ik gewend ben.
Misschien dan niet als Rambo er op af rijden? Als je stilstaat en een auto komt hard op je af van achter is een van de meest vervelende dingen die er is. Je VW gaat echt niet zomaar activeren. :P

/edit: Wellicht dat bmw een beter keuze voor je is dan? (grapje)

Discipline wijzigde deze reactie 09-09-2019 18:47 (14%)

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:19
Wackmack schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:43:
Gisteren heerlijk gereden met de Autopilot vanaf Apeldoorn naar Utrecht en weer terug. Ging eigenlijk perfect, heel ontspannen.

Kwam vanmorgen met nog maar 11% range aan. Voor het eerst geladen op het werk. Reed weg met 100% oftewel bijna 520km range! Dat valt zeker niks tegen. Dat wordt een fijne winter straks. Verste wat ik ga rijden is max 250km op één dag.
Hoeveel range geeft jou auto aan op het scherm wanneer je 100% hebt geladen?

• Rambo
Discipline schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:44:
[...]

Misschien dan niet als Rambo er op af rijden? Als je stilstaat en een auto komt hard op je af van achter is een van de meest vervelende dingen die er is. Je VW gaat echt niet zomaar activeren. :P
Daar zat ik ook aan te denken. Tijd voor wat zelfreflectie :-)

• Rambo
[...]

[Twitter]
Haha, ik ga van BMW naar Tesla :p

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:55
r0bb schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:46:
[...]

Hoeveel range geeft jou auto aan op het scherm wanneer je 100% hebt geladen?
518km was het. Pas de eerste opgeladen. Morgrn komt de laadpaal. Wat heerlijk zeg. Nooit meer stoppen bij een tankstation :)

• r0bb
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:19
Wackmack schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:10:
[...]

518km was het. Pas de eerste opgeladen. Morgrn komt de laadpaal. Wat heerlijk zeg. Nooit meer stoppen bij een tankstation :)
Ahh ja precies. Nee ik dacht even dat je 520 echte kms had gereden op 1 charge. Dat halen we wss niet, 450 echte kms komt meer in de buurt.

Wel vreemd trouwens want kan me herinneren dat op tesla.com onze auto toen met range 600 km werd geadverteerd. Die 600 heb ik nog nooit gezien bij 100% charge, max bij mij was 530.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
[...]

[Twitter]
Vergelijk dan wel even EURO NCAP vs EURO NCAP: 8)7

YouTube: Euro NCAP Crash Test of BMW X5
DaCoTa schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:54:
[...]

Waar remde bij voor dan?

Wat ik merk bij de Model 3 is dat de je waarschuwingen eerder krijgt als je niks laat merken aan het pedaal. Als je al afremt, dan is de collision warning stil. Als je niks doet of accelereert en er zit iets in je pad, dan gaat hij idd piepen. Heb zelf nog niet gehad dat hij ingreep voor mij, wel minimaal één keer dat hij ervoor zorgde dat ik in het donker niet een overstekende voetganger op een N weg neer had gemaaid.
Nogal logisch dat die naar delta snelheid en versnelling kijkt ipv enkel de afstand. Dat doet zowat elk AEB systeem.

AndRo555 wijzigde deze reactie 09-09-2019 19:34 (36%)

• Hunkaroglu
r0bb schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:16:
[...]

Ahh ja precies. Nee ik dacht even dat je 520 echte kms had gereden op 1 charge. Dat halen we wss niet, 450 echte kms komt meer in de buurt.

Wel vreemd trouwens want kan me herinneren dat op tesla.com onze auto toen met range 600 km werd geadverteerd. Die 600 heb ik nog nooit gezien bij 100% charge, max bij mij was 530.
Er wordt nog steeds geadverteerd met 560km op LR.

Ben eigenlijk al verbaasd dat @Wackmack 518km heeft gezien bij 100%. Dat heb ik nog nooit gezien. Mijn max is 490km

• Discipline
  • Nu online
AndRo555 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:32:
[...]

Vergelijk dan wel even EURO NCAP vs EURO NCAP: 8)7

YouTube: Euro NCAP Crash Test of BMW X5

[...]

Nogal logisch dat die naar delta snelheid en versnelling kijkt ipv enkel de afstand. Dat doet zowat elk AEB systeem.
Sorry, maar het was een grapje dat niet serieus bedoeld was...

• Inspired
Hunkaroglu schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:33:
[...]

Er wordt nog steeds geadverteerd met 560km op LR.

Ben eigenlijk al verbaasd dat @Wackmack 518km heeft gezien bij 100%. Dat heb ik nog nooit gezien. Mijn max is 490km
@Wackmack heeft een LR RWD. Heeft 40km meer ofzo dacht ik? (WLTP that is.) Mijn LR AWD dacht ik ook iets van 490/491 bij 100%. Nu ga ik maar tot 80% eigenlijk met laden.

Inspired wijzigde deze reactie 09-09-2019 19:52 (13%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:01
In het filmpje hierboven is het geen X5 he.
Maar een X1.

bottom line wijzigde deze reactie 09-09-2019 21:44 (5%)

• Hunkaroglu
nieuws: Volkswagen onthult elektrische ID.3-auto met bereik van 330, 420 of 5...

Vergelijking met Tesla is al begonnen als ik de reacties zo lees.

• DaCoTa
Die vergelijking maakt meer zin dan die met de Taycan.

Wat ik wel interessant vind is dat de 77 kWh batterij dus 550km WLTP doet, dat zijn bijna dezelfde getallen als de Model 3. Als dat in de praktijk op hetzelfde uitkomt hebben ze een redelijk efficiënte drivetrain ontwikkeld. Maargoed, dat is meer voor het EV topic, het gaat al teveel over andere merken *kuch*BMW*kuch* hier.

DaCoTa wijzigde deze reactie 09-09-2019 22:09 (23%)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
bottom line schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:43:
[...]

In het filmpje hierboven is het geen X5 he.
Maar een X1.
[YouTube: Euro NCAP Crash Test of BMW X1 / X2]
Maakt niet echt meer uit want Model 3 vs X1 is al even krom als Model 3 vs X5. (En AEB tech is voor een modelgeneratie meestal gestandardiseerd over de modelrange)
DaCoTa schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:59:
[...]

Die vergelijking maakt meer zin dan die met de Taycan.

Wat ik wel interessant vind is dat de 77 kWh batterij dus 550km WLTP doet, dat zijn bijna dezelfde getallen als de Model 3. Als dat in de praktijk op hetzelfde uitkomt hebben ze een redelijk efficiënte drivetrain ontwikkeld. Maargoed, dat is meer voor het EV topic, het gaat al teveel over andere merken *kuch*BMW*kuch* hier.
Het effect van de drivetrain efficiency wordt hier vaak overschat. Die invloed is echt niet zo heel groot. Het grootste effect zit hem in randcomponenten (HVAC) en het minimaliseren van de mechanische energienoodzaak (dus vooral rolweerstand en luchtweerstand).

AndRo555 wijzigde deze reactie 09-09-2019 22:27 (46%)

• quanggie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:26
Gebruik je een iphone of heb je een androidtelefoon? Met de iphone kun je Siri shortcuts instellen om bepaalde handelingen te doen zoals de frunk openen etc.

Bij android heb ik de apps Tasker en Tasker plugin for Tesla geïnstalleerd waarmee ik shortcuts naar handelingen op mijn homescherm kan zetten. Werkt heel fijn en is een stuk makkelijker dan iedere keer de app openen.
Thomas H schreef op maandag 9 september 2019 @ 05:09:
[...]

Goed om te horen, deze wil ik ook graag hebben, maakt de frunk echt bruikbaar, volgens mij.

Pagina: 1 ... 20 ... 61 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True